herkenbaar probleem? ik krijg die tekeningen dus en zoek het maar uit enzo van wvb. klopt niks van. najaquote:Op maandag 22 april 2024 23:58 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Zal ik je een leuke vertellen, ik werkte op de engineering. Had een ontwerp en bijbehorende werktekeningen gemaakt. Was perfect om te maken. Kreeg ik ze terug want er miste maten. Ik zeg ja maar die maten zijn helemaal niet van belang om dat ding te maken. Ja maar ze moesten er bij want anders werden ze voor productie niet goed gekeurd. Ik al die maten erbij zetten.
Nu ben ik werkvoorbereider en krijg ik tekeningen waar de helft van belangrijke maten ontbreken. En die tekeningen zijn goedgekeurd.
hmmmms. nouja reken het maar uit zelf dan en zeg dan nog groep 7quote:Op dinsdag 23 april 2024 00:00 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Ik kan dit nou niet echt wiskunde noemen
Dit is rekenen groep 7.
inleveren dit morgenavond btw bij mij met uitwerking.....quote:Op dinsdag 23 april 2024 00:02 schreef kree het volgende:
[..]
hmmmms. nouja reken het maar uit zelf dan en zeg dan nog groep 7
Optellen en delen is gewoon basisschoolquote:Op dinsdag 23 april 2024 00:02 schreef kree het volgende:
[..]
hmmmms. nouja reken het maar uit zelf dan en zeg dan nog groep 7
Ik heb het altijd als taak gezien dat ze in de werkplaats niets hoeven uit te zoeken en gewoon alles duidelijk is.quote:Op dinsdag 23 april 2024 00:00 schreef kree het volgende:
[..]
herkenbaar probleem? ik krijg die tekeningen dus en zoek het maar uit enzo van wvb. klopt niks van. naja
daar komt t op neer wel ja,. maar reken maar uit.quote:Op dinsdag 23 april 2024 00:03 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Optellen en delen is gewoon basisschool
Potato potatoquote:Op dinsdag 23 april 2024 00:00 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Ik kan dit nou niet echt wiskunde noemen
Dit is rekenen groep 7.
Devzero heeft het voor je voorgerekend.quote:Op dinsdag 23 april 2024 00:04 schreef kree het volgende:
[..]
daar komt t op neer wel ja,. maar reken maar uit.
morgen inleveren en anders krijg je slaag met stafje old school.
Ik denk dat je je stafje gewoon in je broek kunt houden. Niemand die "straf" gaat krijgenquote:Op dinsdag 23 april 2024 00:04 schreef kree het volgende:
[..]
daar komt t op neer wel ja,. maar reken maar uit.
morgen inleveren en anders krijg je slaag met stafje old school.
graag want het was nog niet hele oplossing.quote:Op dinsdag 23 april 2024 00:04 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Devzero heeft het voor je voorgerekend.
Maar we zullen het met tekeningen op het krijtbord er bij nog eens uitleggen van de week.
gehehe bij wijze van spreken dus hequote:Op dinsdag 23 april 2024 00:05 schreef devzero het volgende:
[..]
Ik denk dat je je stafje gewoon in je broek kunt houden. Niemand die "straf" gaat krijgen
niet voor deze som eigenlijk, maar wel eens voor de restquote:Op dinsdag 23 april 2024 00:02 schreef Mickytjuh het volgende:
Maar ja impedantie berekenen is ook gewoon een formule invullen, alleen kan je het niet zomaar met je rekenmachine oplossen, dan moet je echt zelf gaan nadenken.
En nadenken is leuk!
Hoeveel moeten we nog voorkauwen? Als er 1A door R4 en R5 gaat, dan weet je dat de spanning over R5 (5 ohm) gewoon 5V is. Het zelfde voor de spanning over R2: er gaat 4A door en het heeft een weerstand van 7 Ohm: dus 28V.quote:Op dinsdag 23 april 2024 00:05 schreef kree het volgende:
[..]
graag want het was nog niet hele oplossing.
Ik heb het in stukjes gegeven, want ik ga niet je huiswerk doen.quote:Op dinsdag 23 april 2024 00:10 schreef kree het volgende:
sowieso heb ik nog geen goed antwoord gehoord, deel uitgelegd wel. maar niet compete
ik zou het waarderen trouwens als iemand dit helemaal ff in stappen uitlegt. niet voor mij alleen maar ook dus voor wie het vroeg
weet wel, maar begrijp dat degenen die dit moet begrijpen dus niet zo handig is in wiskunde en begin.quote:Op dinsdag 23 april 2024 00:11 schreef devzero het volgende:
[..]
Ik heb het in stukjes gegeven, want ik ga niet je huiswerk doen.
Waar gaat jouw berekening fout dan? Had je wel door dat de vervangingsweerstand van de 2de circuit ongeveer 10 ohm is en er daardoor 4A door heen gaat?quote:Op dinsdag 23 april 2024 00:13 schreef kree het volgende:
[..]
weet wel, maar begrijp dat degenen die dit moet begrijpen dus niet zo handig is in wiskunde en begin.
Ik volg hem btw wel wat je doet, maar het mag 100x simpeler voor iemand die net begint. zo probeer uj get bk out te leggen......?
Sorrie dat ik het zeg maar jij snapt het zelfs nauwelijks en dan wil je iemand op sleeptouw nemen?quote:Op dinsdag 23 april 2024 00:13 schreef kree het volgende:
mijn doel is en om met hem mee te nemen is. het begin simpel uitleggen.
waar het fout ging bij mij. en trouwens ook bij andere, eerst die voeding over weerstand bereken wat 5a wasquote:Op dinsdag 23 april 2024 00:14 schreef devzero het volgende:
[..]
Waar gaat jouw berekening fout dan? Had je wel door dat de vervangingsweerstand van de 2de circuit ongeveer 10 ohm is en er daardoor 4A door heen gaat?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |