abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213158688
Kamerlid De Hoop krijgt veel bijval na racistische opmerking Johan Derksen

"Om heel eerlijk te zijn heb ik niet zoveel tijd en zin in deze flauwekul." Zo reageert GroenLinks-PvdA-Kamerlid Habtamu de Hoop vandaag op een racistische opmerking van Johan Derksen in het tv-programma Vandaag Inside. De Hoop krijgt op X veel bijval van andere politici.

"Hij is toch geen Fries, kom op zeg", zei Derksen gisteravond aan tafel van het populaire praatprogramma. "Ik ben toch ook geen Surinamer?" In het programma werd een fragment getoond waarin de uit Friesland afkomstige De Hoop opkwam voor behoud van de Friese taal. "Die staat toch uit zijn nek te lullen", aldus de commentator.

Kaatsen

Wat Derksen betreft heeft het Kamerlid geen recht om over de Friese taal te praten, omdat hij er niet is geboren. "Nou Johan, ik ben Fries", zegt De Hoop (in het Fries) in een video op X. "Ik ben opgegroeid op een boerderij in Wommels. Opgevoed door twee Friese ouders, waar ik kaatste, voetbalde, trekker reed, schaatste, molk en stront schepte. Want ook de minder leuke klusjes horen erbij op een Friese boerderij."

De Hoop krijgt onder meer bijval uit het demissionaire kabinet. "Precies Habtamu", schrijft staatssecretaris Eric van der Burg (asiel). D66-leider Rob Jetten: "Terecht veel boze reacties op deze 'grap'. Puur racisme op nationale tv."

Alledaags racisme

"Schaamteloos", noemt minister Hugo de Jonge van Binnenlandse Zaken de opmerkingen van Derksen. "Het soort alledaags racisme waar te veel mensen alle dagen mee geconfronteerd worden. Daar zullen we ons dus ook alle dagen tegen uit moeten spreken. Niet normaal maken wat niet normaal is."

Ook collega-Kamerleden als Laurens Dassen (Volt), André Flach (SGP), Caspar Veldkamp (NSC), Sophie Hermans (VVD) en een reeks fractiegenoten van GroenLinks-PvdA spreken steun uit voor De Hoop. Frans Timmermans: "Als je kunt kiezen tussen haat en de hoop, kies dan altijd voor die laatste."

Oud-PVV-Kamerlid Beertema schrijft dat Vandaag Inside "de bodem wel heeft geraakt" hiermee. "Hij spreekt Fries, hij ademt Fries, hij deelt de Friese cultuur zoals geen enkele andere Fries die ik ken. Wat is hij dus? Een trotse Fries."

https://nos.nl/artikel/25(...)erking-johan-derksen

https://www.mediacourant.(...)pt-merel-ek-niet-in/

twitter

twitter

POLL

[ Bericht 14% gewijzigd door superniger op 10-04-2024 14:13:53 ]
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  woensdag 10 april 2024 @ 14:06:15 #2
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_213158717
Alles is tegenwoordig 'racisme' of niet dan.
  woensdag 10 april 2024 @ 14:07:06 #3
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_213158730
Derksen :r :r
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 10 april 2024 @ 14:07:09 #4
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_213158731
Einde Snor is nu snel nakende. *O*
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Spellchecker woensdag 10 april 2024 @ 14:07:42 #5
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 10 april 2024 @ 14:08:17 #6
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_213158753
Derksen toont zich weer eens van zijn domste kant. Maar goed, hij heeft de aandacht weer en dat is het enige waar hij überhaupt nog voor leeft :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  woensdag 10 april 2024 @ 14:09:12 #7
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_213158762
quote:
1s.gif Op woensdag 10 april 2024 14:07 schreef Hyperdude het volgende:
Dat is wel vaker gedacht.
  woensdag 10 april 2024 @ 14:13:38 #8
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_213158829
"Frans Timmermans: "Als je kunt kiezen tussen haat en de hoop, kies dan altijd voor die laatste."".

Dat is misschien onbedoeld nog wel een leuke woordspeling.

Derksen. :') Voor de zoveelste keer.
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
pi_213158859
Wat een kleuterachtige ophef, zie al de hele dag het linkerkamp krijsen.

Derksen is een botte boer, dat is geen geheim. Maar Derksen is al maanden negatief over Israel en de Joden, waarbij hij soms over een grens gaat, je hoort geen mens uit het linkerkamp hierover. Ook niet als Derksen andere mensen op de hak neemt, het boeit ze helemaal niets. Als er nu een blank vrouwtje op tv was verschenen, geboren in Nederland, die naar China was verhuist en zich "Chinees" had genoemd had Derksen 100% zekerweten hetzelfde gezegd, want dat is de botte boer Derksen. Hij doet immers al jaren niets anders op TV.

Maar er moet natuurlijk weer alleen, en voornamelijk alleen geklaagd worden over Derksen zodra Derksen iemand van de door links aangewezen slachtoffergroep afvalt, oftewel mensen met een kleurtje of mensen met een bepaalde ideologie. We horen links immers ook nooit als Derksen voetballers op de hak neemt, behalve als deze een donker kleurtje hebben. Dus Derksen is Derksen, maakt geen onderscheid op basis van kleur, geslacht en afkomst en zeikt iedereen af met zijn domme botte opmerkingen, het is het linkerkamp wat alleen krijst zodra Derksen iemand van hun gekozen slachtoffergroepje afvalt, oftewel wie zijn nu de racisten en populisten?

Deel de mening van Derksen tevens helemaal niet, en al deelde ik die mening houd die onzin gewoon voor je.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
  woensdag 10 april 2024 @ 14:17:27 #10
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_213158865
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 14:13 schreef Bargehassus het volgende:
"Frans Timmermans: "Als je kunt kiezen tussen haat en de hoop, kies dan altijd voor die laatste."".

...
De grootste Limburgse woordenknutselaar aller tijden doet niets onbedoeld. :P
pi_213158866
quote:
D66-leider Rob Jetten: "Terecht veel boze reacties op deze 'grap'. Puur racisme op nationale tv."
Ach, Robje.
pi_213158868
quote:
Dat zou wel eens kunnen. Hij gaat nu wel heer erg ver met zijn beledigingen.

Je kunt je best fries, tukker, drent, limburger etc. voelen zonder document of stamboom. Ergens opgegroeid zijn en/of je er langjarig thuisvoelen maakt je dat al.

En persoonlijk vind ik het geweldig om bijvoorbeeld een surinamer met een gronings accent of een marokkan die praat als een tukker te horen.
-
pi_213158885
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 14:13 schreef Bargehassus het volgende:

Derksen. :') Voor de zoveelste keer.
Bij Frans gaat alleen ademhalen automatisch. De rest is berekenend gedrag.

Habtamu himself is overigens de meest verstandige, hij gaat gewoon weer aan het werk.
-
pi_213158894
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 14:16 schreef Tekaschi het volgende:

Derksen is een botte boer, dat is geen geheim. Maar Derksen is al maanden negatief over Israel en de Joden, waarbij hij soms over een grens gaat, je hoort geen mens uit het linkerkamp hierover. Ook niet als Derksen andere mensen op de hak neemt, het boeit ze helemaal niets. Als er nu een blank vrouwtje op tv was verschenen, geboren in Nederland, die naar China was verhuist en zich "Chinees" had genoemd had Derksen 100% zekerweten hetzelfde gezegd, want dat is de botte boer Derksen. Hij doet immers al jaren niets anders op TV.

Maar er moet natuurlijk weer alleen, en voornamelijk alleen geklaagd worden over Derksen zodra Derksen iemand van de door links aangewezen slachtoffergroep afvalt, oftewel mensen met een kleurtje of mensen met een bepaalde ideologie. We horen links immers ook nooit als Derksen voetballers op de hak neemt, behalve als deze een donker kleurtje hebben. Dus Derksen is Derksen, maakt geen onderscheid op basis van kleur, geslacht en afkomst en zeikt iedereen af met zijn domme botte opmerkingen, het is het linkerkamp wat alleen krijst zodra Derksen iemand van hun gekozen slachtoffergroepje afvalt, oftewel wie zijn nu de racisten en populisten?
Ik vermoed meer dat het komt omdat het kamerlid erop reageerde
  woensdag 10 april 2024 @ 14:21:56 #15
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_213158915
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 14:17 schreef quo_ het volgende:

[..]

Je kunt je best fries, tukker, drent, limburger etc. voelen zonder document of stamboom. Ergens opgegroeid zijn en/of je er langjarig thuisvoelen maakt je dat al.

En persoonlijk vind ik het geweldig om bijvoorbeeld een surinamer met een gronings accent of een marokkan die praat als een tukker te horen.
Ik heb twee nichtjes die geboren zijn in Ethiopie en een keihard Fries accent hebben. Inderdaad erg vermakelijk, hoewel het voor mij niet echt bijzonder meer is.
pi_213158926
quote:
9s.gif Op woensdag 10 april 2024 14:17 schreef trotse_wappie het volgende:

[..]
Ach, Robje.
Als dit racisme voor moet stellen dan is de term ernstig aan inflatie onderhevig.
  woensdag 10 april 2024 @ 14:22:46 #17
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_213158929
quote:
9s.gif Op woensdag 10 april 2024 14:17 schreef trotse_wappie het volgende:

[..]
Ach, Robje.
Straks gaat hij weer beginnen met zijn met onlangs ontdekte “Nederlandse waarden”.

Die vent is zo gemaakt als wat.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_213158938
Haatzaaien ligt Derksen wel
pi_213158941
Habtamu, Fries voor Piet.
pi_213158944
Interessante vraag. Wanneer ben je een Fries?

Als je in Friesland geboren bent en een Friese plaats op je ID-kaart of in je paspoort hebt staan?
Als je in Friesland opgegroeid bent?
Als je in Friesland woont?
Als je uit Friese ouders geboren bent?
Als je de Friese taal spreekt?
Als je je een Fries voelt?

Habtuma is alleen in Friesland opgegroeid en spreekt de taal. Maar is er niet geboren, komt ook niet uit Friese ouders en is tegenwoordig meer in Den Haag dan in Friesland. Natuurlijk mag hij zichzelf Fries voelen, maar anderen hoeven hem niet zo te zien.
  woensdag 10 april 2024 @ 14:24:10 #21
182233 thedeedster
pi_213158948
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 14:17 schreef quo_ het volgende:

[..]

Moet je eens andersom doen. Kan je lachen… :Y
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_213158953
Ik ben ook maar een kankah Hagenees. Ofnie dan @sp3c @Mortaxx
Zonder wrijving geen glans
pi_213158977
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 14:20 schreef NLGooner het volgende:

[..]
Ik vermoed meer dat het komt omdat het kamerlid erop reageerde
Natuurlijk reageert een Groenlinks kamerlid hierop, hier doen ze het voor, hier speuren ze naar. Als Derksen dit had geroepen, zoals al aangegeven, over een Nederlandse vrouw die in China woonde, dan was er geen ophef, had Derksen dit geroepen over Nederlander die naar Amerika was verhuist dan was er geen ophef, had Derksen dit geroepen over een Rus die zich Nederlander noemde was er geen ophef. Want wie Derksen een beetje volgt hoort wekelijks zo'n opmerking, hoort wekelijks dezelfde domme taal van die botte boer, keer op keer hetzelfde. Er is alleen ophef zodra het niet in het straatje van het linkerkamp past. Dan moet het opgeblazen worden, gehuild over de cultuur, vinger wijzen naar de PVV, BBB, Forum etc. Het is dom populisme, Sylvana Simons heeft immers al heel wat meer extremere uitspraken gedaan, we hebben zelfs een woordenkunsternaar rondlopen die gewelddadige uitspraken doen, en god wat zijn ze dan allemaal stil. Nee de kleur, ideologie, geslacht en afkomst van het slachtoffer en de dader is de grote factor binnen het linkerkamp om wel of geen kritiek te geven, het zijn racisten, bewijsstuk nummer zoveel is wel hoe ze reageren op het toenemend antisemitisme, dat hadden eens blanke PVV stemmers moeten zijn die zich zo gedragen.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_213158996
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 14:23 schreef luxerobots het volgende:
Interessante vraag. Wanneer ben je een Fries?

Als je in Friesland geboren bent en een Friese plaats op je ID-kaart of in je paspoort hebt staan?
Als je in Friesland opgegroeid bent?
Als je in Friesland woont?
Als je uit Friese ouders geboren bent?
Als je de Friese taal spreekt?
Als je je een Fries voelt?

Habtuma is alleen in Friesland opgegroeid en spreekt de taal. Maar is er niet geboren, komt ook niet uit Friese ouders en is tegenwoordig meer in Den Haag dan in Friesland. Natuurlijk mag hij zichzelf Fries voelen, maar anderen hoeven hem niet zo te zien.
Het is eigenlijk bijzonder frapant. Bij mijn weten (ik zie het niet terug in de tekst) heeft Derksen niks gezegd over zijn huidskleur.

Stel dat Habtuma nu blank was geweest en uit Frankrijk was gekomen, dan was deze fophef er niet geweest. Dus eigenlijk zijn de racisme-roepers zelf de grootste racisten om zij wél dat onderscheid in kleur maken waar ik dat Derksen niet heb zien/horen doen.
pi_213159012
En straks zal hij wel weer klagen dat hij zo snel gecancelled wordt, om over een paar maanden weer zo'n achterlijke opmerking te maken.
Derksen is een treurig mannnetje.
pi_213159020
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 14:27 schreef Electric_Eye het volgende:

[..]
Het is eigenlijk bijzonder frapant. Bij mijn weten (ik zie het niet terug in de tekst) heeft Derksen niks gezegd over zijn huidskleur.

Stel dat Habtuma nu blank was geweest en uit Frankrijk was gekomen, dan was deze fophef er niet geweest. Dus eigenlijk zijn de racisme-roepers zelf de grootste racisten om zij wél dat onderscheid in kleur maken waar ik dat Derksen niet heb zien/horen doen.
100% dit!
  woensdag 10 april 2024 @ 14:29:12 #27
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213159029
Inderdaad uitermate treurig van Derksen
pi_213159047
Extreemrechts doet huilie huilie :')
"Ja, maar links doet het ook" :')
  woensdag 10 april 2024 @ 14:31:10 #29
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_213159053
Habtamu is toch een heel gebruikelijke naam in Holwerd, Bolsward en Ljouwert?
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_213159061
Ik vind het meer ophef waard dat er zoveel geld uitgegeven word aan het Fries, slaat toch echt helemaal nergens op?
Laat ze lekker geld uitgeven aan het Nederlands op de scholen in Nederlands.
Waarom per se weer aan het Fries? Waarom dan ook niet aan de andere talen in Nederland, zoals het Neder-Saksisch (ja, dat is een taal). Dat is gewoon een grotere regionale taal bij elkaar dan het Fries.
pi_213159077
De deugneuzen in de politiek en op X vallen weer over elkaar heen om dit eens flink te veroordelen, kunnen ze zichzelf weer een schouderklopje geven. Ook alleen maar omdat hij een kleurtje heeft en dus zielig is.

Wat is de term racisme aan inflatie onderhevig zeg, lachwekkend _O- .Volgens mij zijn Friezen ook helemaal geen ras maar dat terzijde.

Als het om een blanke import uit Brabant zou gaan die niet in Friesland was geboren had je er niemand over gehoord.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_213159083
heeft een beetje een Eritrese tongval imo
  woensdag 10 april 2024 @ 14:33:41 #33
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_213159088
Vuile racist :(

quote:
In de zomer van 1972 werd hij verkocht aan SC Veendam.

In de twee wedstrijden die Derksen het jaar erop tegen Cambuur speelde, trapte hij beide keren zijn directe tegenstander Johan Vlietstra, bij wiens ouders hij in Leeuwarden in de kost was geweest, uit de wedstrijd. Een seizoen later liep de wedstrijd Cambuur-Veendam in de slotfase flink uit de hand toen Derksen met een grove en bewuste charge Cambuurspeler Sietze Visser blesseerde. Richting Derksen werd door de toeschouwers massaal "viezerik, viezerik" gescandeerd, waarop hij reageerde met een obsceen handgebaar. Omdat het woedende publiek weigerde te vertrekken, moesten de spelers van Veendam uiteindelijk onder politiebegeleiding naar de bus worden gebracht.[5] Derksen kreeg door de KNVB vier wedstrijden schorsing opgelegd en werd door Veendam op de transferlijst geplaatst.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Johan_Derksen
pi_213159115
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 14:31 schreef bianconeri het volgende:
Ik vind het meer ophef waard dat er zoveel geld uitgegeven word aan het Fries, slaat toch echt helemaal nergens op?
Laat ze lekker geld uitgeven aan het Nederlands op de scholen in Nederlands.
Waarom per se weer aan het Fries? Waarom dan ook niet aan de andere talen in Nederland, zoals het Neder-Saksisch (ja, dat is een taal). Dat is gewoon een grotere regionale taal bij elkaar dan het Fries.
Je kent het verschil tussen een taal en een dialect kennelijk niet.
Bovendien is de friese taal de tweede officieel erkende taal in ons land.
Die 18 miljoen is een schijntje.
-
  Trouwste user 2022 woensdag 10 april 2024 @ 14:35:56 #35
7889 tong80
Spleenheup
pi_213159121
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 14:33 schreef Loverboii het volgende:
heeft een beetje een Eritrese tongval imo
Hier stink ik niet in. ;)

Verder is Derksen gevaarlijker dan Wilders. Al tijden.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_213159124
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 14:35 schreef quo_ het volgende:

[..]
Je kent het verschil tussen een taal en een dialect kennelijk niet.
Bovendien is de friese taal de tweede officieel erkende taal in ons land.
Die 18 miljoen is een schijntje.
Nedersaksisch is geen dialect, ik zet het er bewust achter en noem ook bewust Nedersaksisch en niet Amsterdams of Brabants of noem het maar.
pi_213159130
quote:
10s.gif Op woensdag 10 april 2024 14:32 schreef DeVerzamelaar het volgende:

Als het om een blanke import uit Brabant zou gaan die niet in Friesland was geboren had je er niemand over gehoord.
Klopt.Maar dan had Derksen zich er ook niet druk over gemaakt.
-
  woensdag 10 april 2024 @ 14:38:16 #38
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_213159146
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 14:35 schreef tong80 het volgende:

[..]

Verder is Derksen gevaarlijker dan Wilders. Al tijden.

Hij heeft iig een bepaald soort belegen gedachtengoed dat er dagelijks bij +800.000 kijkers in gemasseerd wordt.
pi_213159156
quote:

[..]

Je moet het filmpje kijken. Zijn opmerking "Ik ben toch ook geen Surinamer" spreekt boekdelen.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_213159161
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 14:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
Alles is tegenwoordig 'racisme' of niet dan.
Dat ben ik met je eens, maar in dit geval is Derksen goed fout. Ik ken die politicus verder niet maar het lijkt me dat zich uitstekend heeft aangepast dus dan is die opmerking van Derksen zéér ongepast. Maar ja die voelt zich onkwetsbaar omdat hij goede kijkcijfers haalt.
Pecunia non olet
pi_213159163
quote:

Deel de mening van Derksen tevens helemaal niet, en al deelde ik die mening houd die onzin gewoon voor je.
Wel een grappige verdediging: ''hij is een lul naar iedereen'' :D

Ik denk dat het twee kanten heeft. Dit is niet de eerste keer dat hij door laten schemeren dat hij wat racistisch is ingesteld. Maar je hebt ook gelijk dat er toch voornamelijk ophef ontstaat bij selectieve bevolkingsgroepen.
pi_213159179
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 14:30 schreef grrrrg het volgende:
Extreemrechts doet huilie huilie :')
"Ja, maar links doet het ook" :')
Beiden kampen zijn goed in huilie huilie onder de juiste omstandigheden, dan kan je een :') plaatsen, maar het klopt wel gewoon.
pi_213159192
quote:
10s.gif Op woensdag 10 april 2024 14:41 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Beiden kampen zijn goed in huilie huilie onder de juiste omstandigheden, dan kan je een :') plaatsen, maar het klopt wel gewoon.
Het blijft ondertussen racistische haatzaaierij :')
pi_213159198
Wordt smullen als De Hoop 1 straks aantreedt na het klappen van de onderhandelingen voor Karbonade 1. :9.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_213159201
Achterlijke schedelmeterslogica van Derksen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_213159204
quote:
7s.gif Op woensdag 10 april 2024 14:39 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Wel een grappige verdediging: ''hij is een lul naar iedereen'' :D

Ik denk dat het twee kanten heeft. Dit is niet de eerste keer dat hij door laten schemeren dat hij wat racistisch is ingesteld. Maar je hebt ook gelijk dat er toch voornamelijk ophef ontstaat bij selectieve bevolkingsgroepen.
Of hij racistisch is durf ik niet te zeggen, hij is werkelijk bot over alles en iedereen. Zeikt iedereen af, het is een bromsnor. Er gaat geen aflevering voorbij zonder dat Derksen wel een botte opmerking maakt over iemand, maar de ophef is er alleen als de botte opmerking gaat over iemand uit de door links aangewezen slachtoffergroep. Kijk alleen maar al naar de kritiek op voetballers, zodra de voetballers donker zijn is er gekrijs, zodra ze blank zijn hoor en lees je er niets over, terwijl hij week in week uit wel een blanke voetballer op de hak neemt.

Zal geen traan laten als die gast van de buis verdwijnt, vind het maar een kwal, maar dan verdwijnen omdat hij een botte boer is tegen alles en iedereen, niet verdwijnen omdat links het niet leuk vind dat hij hun gekozen slachtoffergroep ook afvalt, want dat is gewoon racisme.
pi_213159222
Ik word zo langzamerhand wel een beetje moe van de boze oude mannen a la Derksen en van Gelder. Want een vermoeiende generatie is dat zeg. Laatste generatie die van alles nog heeft kunnen profiteren, maar het zijn de grootste jankerds van het land.
pi_213159225

Àààààlles is racisme, ààààlles is racisme.
pi_213159228
quote:

Derksen doet domme uitspraak.

Tekaschi maakt betoog van 4 kantjes over links.

prima.
pi_213159229
quote:
84s.gif Op woensdag 10 april 2024 14:07 schreef Starhopper het volgende:
Dit. Die stumper heeft het teer op zijn hersenschors gerookt. Wat een klapmongool.
  Trouwste user 2022 woensdag 10 april 2024 @ 14:50:38 #51
7889 tong80
Spleenheup
pi_213159240
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 14:38 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Hij heeft iig een bepaald soort belegen gedachtengoed dat er dagelijks bij +800.000 kijkers in gemasseerd wordt.
Dat niet alleen hij zegt dat ze hem zgn niet serieus moeten nemen. Dat doen ze nou juist wel. En dat weet ie dondersgoed. Eerst FvD, daarna BBB en NSC......nu PVV. Hij is niet alleen de oorzaak dat die partijen scoren of stijgen, maar wél één van de redenen. Van hun uitgebreide partijprogramma's moeten ze het niet hebben. Van populistisch geraasbral wel. Plus dat rechts tegenwoordig veel meer mag zeggen of veel meer aan het woord komt. Tot aan extreem rechts met ON toe. BNN/Vara is niet meer in Op1. Iedere ochtend heeft het zelfverklaarde rechtse WNL het ontbijtprogramma op NPO1, en op zondagochtend een uurlang het vrije woord. 1+1+1+1 is..........

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_213159242
Oh, is het jaarlijkse Derksen relletje weer aangebroken? Ik pak alvast de bingokaart:
.
X Kamerleden spreken hun verontwaardiging uit op Twitter
X Tafelgasten die moesten lachen om opmerking worden ook geshamed
X AD maakt eerste artikel over incident
X Na x-aantal tweets maakt NOS ook een artikel over incident
O Angela de Jong maakt vernietigende column met termen als gedateerde zeiksnor
O Vrouwelijke columnisten spreken ongenoegen uit tijdens uitzending Jeroen en Sophie
O Mediaprominenten als Tim Hofman, Georgina Verbaan en Akwasi roepen op tot een boycot
O Johan Derksen reageert onverschillig met termen als woke en cancelcultuur in eerstvolgende VI-uitzending
O Wilfred Genee snapt het tegengeluid allemaal heel erg goed
O Rene van der Gijp zegt hele aflevering niks en maakt een grap over een penis
O John de Mol wordt opgeroepen het programma stop te zetten, maar laat niks van zich horen
O Mediarelletje duurt een paar dagen, Johan Derksen kondigt vertrek aan
O Medialandschap reageert verontwaardigd over cancelcultuur, je mag namelijk niks meer zeggen tegenwoordig
O Na dagen van speculatie door programma's als Boulevard en Show Nieuws komt Vandaag Inside weer terug op de buis.
O Publiek gaat uit zijn dak in eerstvolgende afleveirng
O Johan Derksen steekt zijn middelvinger op naar alle wokemensen
  woensdag 10 april 2024 @ 14:51:30 #53
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_213159245
Alle ouwe "TV-sportmannen" moeten eens wat minder op TV komen.
Of minder onzin uitslaan.
pi_213159248
quote:

[..]

Waar denk jij dat Derksen zijn reactie op baseert? 😂
  Trouwste user 2022 woensdag 10 april 2024 @ 14:52:00 #55
7889 tong80
Spleenheup
pi_213159251
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 14:39 schreef obligataire het volgende:

[..]
Dat ben ik met je eens, maar in dit geval is Derksen goed fout. Ik ken die politicus verder niet maar het lijkt me dat zich uitstekend heeft aangepast dus dan is die opmerking van Derksen zéér ongepast. Maar ja die voelt zich onkwetsbaar omdat hij goede kijkcijfers haalt.
Aan wie aangepast? En waarom moet je je aanpassen ?Hij is op z'n achtste maand geadopteerd.

pi_213159252
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 14:45 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Of hij racistisch is durf ik niet te zeggen, hij is werkelijk bot over alles en iedereen. Zeikt iedereen af, het is een bromsnor. Er gaat geen aflevering voorbij zonder dat Derksen wel een botte opmerking maakt over iemand, maar de ophef is er alleen als de botte opmerking gaat over iemand uit de door links aangewezen slachtoffergroep. Kijk alleen maar al naar de kritiek op voetballers, zodra de voetballers donker zijn is er gekrijs, zodra ze blank zijn hoor en lees je er niets over, terwijl hij week in week uit wel een blanke voetballer op de hak neemt.

Zal geen traan laten als die gast van de buis verdwijnt, vind het maar een kwal, maar dan verdwijnen omdat hij een botte boer is tegen alles en iedereen, niet verdwijnen omdat links het niet leuk vind dat hij hun gekozen slachtoffergroep ook afvalt, want dat is gewoon racisme.
Ik ben geen Derksen expert, maar als hij een blanke voetballer op de hak neemt, doet hij dat dan op basis van zijn huidskleur/afkomst? Ik heb sowieso niks met types die het leuk vinden om anderen op de hak te nemen, maar niet alles is meteen racistisch. Dit geval komt toch wel in de buurt van racisme.
pi_213159259
Wel een interessante discussie.

De Hoop geen Fries noemen omdat hij daar opgegroeid is.
Toch wordt dit wel vaak gedaan met Morrokanen , Turken, Surinamers etc. die in Nederland geboren zijn en getogen.

Die worden openlijk toch ook nog "die Turken, Surinamers" etc. genoemd.
Dat is dan ook net zo racistisch om ze geen Nederlander te noemen
  woensdag 10 april 2024 @ 14:57:16 #58
348749 dikkedaniel
a.k.a. Big Dick Daniel (BDD)
pi_213159296
Derksen slaat weer volledig de plank mis. Dingen als het 'kaarsenverhaal' vond ik wel grappig en dat moet gewoon kunnen. Maar door zijn opmerkingen over Joden en nu dit weer is het misschien wel eens tijd dat Johan met zijn welverdiende pensioen gaat. Sowieso zit je bij VI naar herhalingen van meningen en anekdotes van Johan te kijken die je de afgelopen jaren al meermaals eerder hebt gehoord.
"Zou Je Haar Geven?? :P"
pi_213159344
quote:
7s.gif Op woensdag 10 april 2024 14:52 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik ben geen Derksen expert, maar als hij een blanke voetballer op de hak neemt, doet hij dat dan op basis van zijn huidskleur/afkomst? Ik heb sowieso niks met types die het leuk vinden om anderen op de hak te nemen, maar niet alles is meteen racistisch. Dit geval komt toch wel in de buurt van racisme.
Jij beseft dat Derksen nu ook niets over de huidskleur heeft gezegd? Het is iemand uit Ethiopië, die zichzelf Fries noemt, en Derksen vind dat niet zo. Iemand die in Limburg is geboren is ook geen Fries als hij daar gaat wonen, en daar zal 0 ophef over zijn. De reden dat er nu ophef over is komt omdat deze jongen een donkere huidskleur heeft, en dan is alle kritiek of domme botte Derksen opmerkingen natuurlijk "racisme".

Als daar een Chinees had gestaan had Derksen exact hetzelfde gezegd, gevolgd door 0 ophef, en we weten het allemaal. Derksen riep ook al tijden dat de Joden het over zichzelf hebben afgeroepen, het geweld vanuit Gaza. Zodra er een aanslag is op een moskee en Derksen roept dat de moslims het over zichzelf hebben afgeroepen is er ophef.
pi_213159347
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 14:39 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Je moet het filmpje kijken. Zijn opmerking "Ik ben toch ook geen Surinamer" spreekt boekdelen.
Welke boekdelen?

Hier trap ik niet in :9
  Trouwste user 2022 woensdag 10 april 2024 @ 15:03:44 #61
7889 tong80
Spleenheup
pi_213159354
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 14:57 schreef dikkedaniel het volgende:
Derksen slaat weer volledig de plank mis. Dingen als het 'kaarsenverhaal' vond ik wel grappig en dat moet gewoon kunnen. Maar door zijn opmerkingen over Joden en nu dit weer is het misschien wel eens tijd dat Johan met zijn welverdiende pensioen gaat. Sowieso zit je bij VI naar herhalingen van meningen en anekdotes van Johan te kijken die je de afgelopen jaren al meermaals eerder hebt gehoord.
Kaag een emotionele hekst noemen. Als ze in een interview bijna huilt na beelden van haar dochters die vrezen voor een "aanslag" op haar, noemt ie haar ongeschikt en te emotioneel. Timmermans noemt ie een dikke kabouter. Etc.....

pi_213159359
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 15:03 schreef tong80 het volgende:

[..]
Kaag een emotionele hekst noemen. Als ze in een interview bijna huilt na beelden van haar dochters die vrezen voor een "aanslag" op haar, noemt ie haar ongeschikt en te emotioneel. Timmermans noemt ie een dikke kabouter. Etc.....

Wat een racist die Derksen!
  Trouwste user 2022 woensdag 10 april 2024 @ 15:04:55 #63
7889 tong80
Spleenheup
pi_213159362
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 15:03 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Jij beseft dat Derksen nu ook niets over de huidskleur heeft gezegd? Het is iemand uit Ethiopië, die zichzelf Fries noemt, en Derksen vind dat niet zo. Iemand die in Limburg is geboren is ook geen Fries als hij daar gaat wonen, en daar zal 0 ophef over zijn. De reden dat er nu ophef over is komt omdat deze jongen een donkere huidskleur heeft, en dan is alle kritiek of domme botte Derksen opmerkingen natuurlijk "racisme".

Als daar een Chinees had gestaan had Derksen exact hetzelfde gezegd, en we weten het allemaal.
"Ik ben toch ook geen Surinamer" Zei-ie. Suriname is ook willekeurig ?

Trouwste user 2022 woensdag 10 april 2024 @ 15:05:53 #64
7889 tong80
Spleenheup
pi_213159366
quote:
6s.gif Op woensdag 10 april 2024 15:04 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Wat een racist die Derksen!
Dat zeg ik niet. Het is gewoon een botte, onverschillige gevaarlijke opportunist.

woensdag 10 april 2024 @ 15:06:46 #65
348749 dikkedaniel
a.k.a. Big Dick Daniel (BDD)
pi_213159372
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 15:03 schreef tong80 het volgende:

[..]

Dat van Timmermans klopt wel een beetje :P
"Zou Je Haar Geven?? :P"
pi_213159383
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 14:51 schreef prunus het volgende:

[..]
Waar denk jij dat Derksen zijn reactie op baseert? 😂
Op het feit dat de Hoop geen Fries is? Althans in de ogen van Derksen dan...
  Trouwste user 2022 woensdag 10 april 2024 @ 15:07:36 #67
7889 tong80
Spleenheup
pi_213159384
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 15:06 schreef dikkedaniel het volgende:

[..]
Dat van Timmermans klopt wel een beetje :P
Welk gedeelte ? ;)

woensdag 10 april 2024 @ 15:10:07 #68
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_213159408
Een geit die opgegroeid is en een koeienstal is wel een koe?
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_213159411
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 15:04 schreef tong80 het volgende:

[..]
"Ik ben toch ook geen Surinamer" Zei-ie. Suriname is ook willekeurig ?

Nee hoor, Derksen is een botte boer, een ouderwetse eikel die gewoon niets te zoeken heeft op TV. Maar ook jij als voetballiefhebber zal Derksen ook al wel langer kennen, en we weten beiden dat hij alles en iedereen afzeikt, dikke mensen, rode mensen, vrouwen, donkere mensen, Belgen, Duitsers, er is een lijn van domme uitspraken te ontdekken. De ophef moet daarom ook gaan over het feit dat iemand zoals Derksen al jaren niks meer op tv te zoeken heeft, dat het een verouderd fossiel is, en niet alleen ophef zodra er nu een jongeman uit Friesland zo'n domme opmerking voor zijn kiezen krijgt omdat deze jongen toevallig donker gekleurd is.

Heb hem eens wat verhalen horen vertellen over hoe ze deden tegen een roodharige voetballer, nou ik heb oorspronkelijk rood haar, jarenlang niets anders gehoord. Nog nooit heeft iemand zich daar druk over gemaakt. Dat is meten met twee maten op basis van uiterlijke kenmerken, dat noemen we racisme. Derksen is een racist, een botte boer, een oud fossiel, maar het kamp wat zich nu zeer selectief druk maakt over zo'n domme uitspraak terwijl ze de rest van zijn uitspraken negeren is geen haar beter. Voor mij had die gast zo'n uitspraak nog niet eens kunnen doen, was hij jaren geleden al van de buis verdwenen, voor iedereen beter.
  woensdag 10 april 2024 @ 15:10:46 #70
182233 thedeedster
pi_213159418
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 15:07 schreef tong80 het volgende:

[..]
Welk gedeelte ? ;)

Hij is te groot voor een kabouter. ;)
pi_213159432
Sorry voor mijn taalgebruik, maar anders dan cancerdom kan ik dit programma in verval toch niet noemen. Je zit met een besnorde partyflock/opel calibra-puber van 80 en een met pillen op de been gehouden man met een flinke verstandelijke beperking aan een tafel de stand van zaken in Nederland of godbetert de wereld door te nemen.
pi_213159439
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 15:10 schreef inslagenreuring het volgende:
hoogstens een transkoe
pi_213159456
quote:
10s.gif Op woensdag 10 april 2024 15:11 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
Sorry voor mijn taalgebruik, maar anders dan cancerdom kan ik dit programma in verval toch niet noemen. Je zit met een besnorde partyflock/opel calibra-puber van 80 en een met pillen op de been gehouden man met een flinke verstandelijke beperking aan een tafel de stand van zaken in Nederland of godbetert de wereld door te nemen.
Al jarenlang een van de beter bekeken programma's naast de journaals.
  Trouwste user 2022 woensdag 10 april 2024 @ 15:15:19 #74
7889 tong80
Spleenheup
pi_213159473
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 15:10 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Nee hoor, Derksen is een botte boer, een ouderwetse eikel die gewoon niets te zoeken heeft op TV. Maar ook jij als voetballiefhebber zal Derksen ook al wel langer kennen, en we weten beiden dat hij alles en iedereen afzeikt, dikke mensen, rode mensen, vrouwen, donkere mensen, Belgen, Duitsers, er is een lijn van domme uitspraken te ontdekken. De ophef moet daarom ook gaan over het feit dat iemand zoals Derksen al jaren niks meer op tv te zoeken heeft, dat het een verouderd fossiel is, en niet alleen ophef zodra er nu een jongeman uit Friesland zo'n domme opmerking voor zijn kiezen krijgt omdat deze jongen toevallig donker gekleurd is.

Heb hem eens wat verhalen horen vertellen over hoe ze deden tegen een roodharige voetballer, nou ik heb oorspronkelijk rood haar, jarenlang niets anders gehoord. Nog nooit heeft iemand zich daar druk over gemaakt. Dat is meten met twee maten op basis van uiterlijke kenmerken, dat noemen we racisme. Derksen is een racist, een botte boer, een oud fossiel, maar het kamp wat zich nu zeer selectief druk maakt over zo'n domme uitspraak terwijl ze de rest van zijn uitspraken negeren is geen haar beter. Voor mij had die gast zo'n uitspraak nog niet eens kunnen doen, was hij jaren geleden al van de buis verdwenen, voor iedereen beter.
Ik ageer al tijden tegen hem. Werd er op FOK! om verketterd en er werden door een mod zelfs posts van me verwijderd hierover. Dat ik niet moest zeuren en of dan niet moet kijken. Dus het is niet zo dat ik dit er uit pik.

Trouwste user 2022 woensdag 10 april 2024 @ 15:16:10 #75
7889 tong80
Spleenheup
pi_213159483
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 15:10 schreef inslagenreuring het volgende:
Koeieuier was zo'n mooi woord. Het is nu helaas koeienuier. Weg klinkers-record. :{

pi_213159486
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 14:28 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
100% dit!
Geef eens een voorbeeld van een blank christenlijk waarvan extreem rechts zegt dat is geen Nederlander of nog mooier waa een 3e generatie niet uit nederland komt
Mdie niet als nederlander wordt gtzien?!

Alles draait erom dat hij een kleurtje heeft, zonder het kleurtje had derksen niet de link met Suriname gemaakt.
  Trouwste user 2022 woensdag 10 april 2024 @ 15:16:45 #77
7889 tong80
Spleenheup
pi_213159489
quote:
10s.gif Op woensdag 10 april 2024 15:11 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
Dit dus. Maar die Duitsers waren ook geen lieverdjes. :)

Trouwste user 2022 woensdag 10 april 2024 @ 15:17:08 #78
7889 tong80
Spleenheup
pi_213159497
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 15:14 schreef Electric_Eye het volgende:

[..]
GTST ook.

woensdag 10 april 2024 @ 15:17:13 #79
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_213159498
quote:

[..]
Door debielen, voor debielen. :7
pi_213159501
quote:

[..]
Als Rudolph projectielbrakend een vuist in zijn reet probeert te duwen tijdens het bakken van grootmoeders cake heeft 24kitchen ook 2 miljoen kijkers.
  woensdag 10 april 2024 @ 15:18:39 #81
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_213159512
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 15:16 schreef tong80 het volgende:

[..]
Koeieuier was zo'n mooi woord. Het is nu helaas koeienuier. Weg klinkers-record. :{

Zeeëgel :'(
  Trouwste user 2022 woensdag 10 april 2024 @ 15:18:43 #82
7889 tong80
Spleenheup
pi_213159514
quote:
1s.gif Op woensdag 10 april 2024 15:17 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
Door debielen, voor debielen. :7
"Vroeger" niet. Was een prima voetbal-discussie programma. Maar nu zit Gijp met een dildo op z'n hoofd de wereldpolitiek te duiden.

pi_213159527
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 15:15 schreef tong80 het volgende:

[..]
Ik ageer al tijden tegen hem. Werd er op FOK! om verketterd en er werden door een mod zelfs posts van me verwijderd hierover. Dat ik niet moest zeuren en of dan niet moet kijken. Dus het is niet zo dat ik dit er uit pik.

Niks mis met ageren tegen Derksen, ik moet hem niets sinds hij over Fortuna en Roda zei dat ze zich niet moesten aanstellen, en oude sentimenten los moesten laten terwijl die clubs opgeheven zouden moesten worden vanwege FC Limburg en een half jaar later loopt hij te krijsen dat de Eagles een te modern shirt/logo hadden en niet meer zou gaan kijken. :')

Ik vind het maar een zoutzak. En ook hier vind ik dat hij geen recht van spreken heeft, als deze jongen zich Fries voelt is hij een Fries, wat heeft Derksen daarmee te maken vraag ik mij dan af. Kleuterachtig provoceren van Derksen. Je kan het ermee eens zijn of niet, maar laat dat achterwege op tv, het is een persoonlijke mening, zo'n uitspraak is onnodig.

Maar ondanks dat ik kritisch ben over het feit dat er wederom zeer selectieve verontwaardiging is op Derksen hoop ik wel dat die gast nu eens eindelijk van de buis verdwijnt.
pi_213159535
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 15:07 schreef tong80 het volgende:

[..]
Welk gedeelte ? ;)

Een dikzak in Paulus de Boskabouter look.
-
  woensdag 10 april 2024 @ 15:21:29 #85
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_213159548
Zoveelste debiele uitspraak van Derksen.
Die man is alle schaamte voorbij. Maar het kan blijkbaar nog steeds erger.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  woensdag 10 april 2024 @ 15:22:26 #86
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_213159557
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 15:18 schreef tong80 het volgende:

[..]
"Vroeger" niet. Was een prima voetbal-discussie programma. Maar nu zit Gijp met een dildo op z'n hoofd de wereldpolitiek te duiden.

Vroeger was alles beter. Vandaag geleerd dat oom van "Gijp" trainer was van SC Veendam en de Snor.
  woensdag 10 april 2024 @ 15:23:13 #87
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_213159563
quote:
10s.gif Op woensdag 10 april 2024 15:17 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:

[..]
Als Rudolph projectielbrakend een vuist in zijn reet probeert te duwen tijdens het bakken van grootmoeders cake heeft 24kitchen ook 2 miljoen kijkers.
Ik zou betalen om dat te zien.
Vooral omdat hij geen homo is. Dus zijn reet zal niets gewend zijn, tenzij zijn vrouw hem regelmatig neemt.
pi_213159566
twitter
  woensdag 10 april 2024 @ 15:24:12 #89
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_213159570
Grappig dat het programma alleen serieus genomen wordt als de deugbrigade op de pik getrapt wordt.

Toen Baudet aangepakt werd was het allemaal maar overtrokken :')

Stel je aan zeg, het is allemaal satire.
  woensdag 10 april 2024 @ 15:24:37 #90
55581 L3viathan
Hollywood Hootsman
pi_213159573
poehee wat een ophef zeg!
kunnen ze weer mooi een paar weken praatprogramma's mee vullen
Just a fool will play tricks on Angus McSix
  woensdag 10 april 2024 @ 15:25:35 #91
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_213159585
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 15:16 schreef Korenfok het volgende:

[..]

Alles draait erom dat hij een kleurtje heeft, zonder het kleurtje had derksen niet de link met Suriname gemaakt.
Dit was 100% racisme.
Het zou fijn zijn als hij dat ook gaat toegeven.
  Trouwste user 2022 woensdag 10 april 2024 @ 15:27:02 #92
7889 tong80
Spleenheup
pi_213159610
quote:
1s.gif Op woensdag 10 april 2024 15:22 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
Vroeger was alles beter. Vandaag geleerd dat oom van "Gijp" trainer was van SC Veendam en de Snor.
Ome Cor was één van de beste Feijenoorders ooit. Sterker nog, topscorer allertijden. En vroeger was het voetbal idd beter.

woensdag 10 april 2024 @ 15:27:51 #93
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_213159621
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 15:23 schreef Nober het volgende:
[ x ]
Wierd Duk is echt raar.
  Trouwste user 2022 woensdag 10 april 2024 @ 15:28:26 #94
7889 tong80
Spleenheup
pi_213159629
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 15:23 schreef Nober het volgende:
[ x ]

:D

Dit is de "objectieve" politieke analist van VI. :{

woensdag 10 april 2024 @ 15:28:39 #95
182233 thedeedster
pi_213159634
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 15:16 schreef tong80 het volgende:

[..]

Angstschreeuw. Het medeklinker record. :)
  woensdag 10 april 2024 @ 15:29:14 #96
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_213159641
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 14:57 schreef dikkedaniel het volgende:
Verkrachting moet gewoon kunnen. Is grappig blijkbaar.
  Trouwste user 2022 woensdag 10 april 2024 @ 15:30:21 #97
7889 tong80
Spleenheup
pi_213159656
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 15:24 schreef inslagenreuring het volgende:
Grappig dat het programma alleen serieus genomen wordt als de deugbrigade op de pik getrapt wordt.

Toen Baudet aangepakt werd was het allemaal maar overtrokken :')

Nou zeg wat werd Baudet aangepakt tijdens de partij conventie van FvD. :{

pi_213159661
Bravo Habtamu de Hoop!

Johan Derksen, geen bejaardentehuis wil hem hebben, volslagen idioot 8)7
pi_213159693
Zowel de kranten, politici en de burgers die hierom lopen te schuimbekken, vormen samen toch wel een enorme waardeloze beerput in Nederland. Zij die daar deel van uitmaken laten zo wel erg makkelijk hun onovertroffen oppervlakkigheid zien. De triestheid spat er echt van af.
  woensdag 10 april 2024 @ 15:35:30 #100
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_213159705
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 15:30 schreef tong80 het volgende:

[..]
Nou zeg wat werd Baudet aangepakt tijdens de partij conventie van FvD. :{

[ afbeelding ]

Doel meer op 'liquideren-gate' mocht je dat mee hebben gekregen.
pi_213159708
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 15:03 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Jij beseft dat Derksen nu ook niets over de huidskleur heeft gezegd? Het is iemand uit Ethiopië, die zichzelf Fries noemt, en Derksen vind dat niet zo. Iemand die in Limburg is geboren is ook geen Fries als hij daar gaat wonen, en daar zal 0 ophef over zijn.
Maar hij is daar dus wel geboren, dat maakt het dus ook zo door en door racistisch
  woensdag 10 april 2024 @ 15:36:07 #102
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_213159713
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 15:34 schreef Bonzi_Buddy het volgende:
Zowel de kranten, politici en de burgers die hierom lopen te schuimbekken, vormen samen toch wel een enorme waardeloze beerput in Nederland. Zij die daar deel van uitmaken laten zo wel erg makkelijk hun onovertroffen oppervlakkigheid zien. De triestheid spat er echt van af.
En 90% heeft het niet eens gezien.
pi_213159718
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 14:51 schreef Bananenpap het volgende:
Oh, is het jaarlijkse Derksen relletje weer aangebroken? Ik pak alvast de bingokaart:
.
X Angela de Jong maakt vernietigende column met termen als gedateerde zeiksnor
O Vrouwelijke columnisten spreken ongenoegen uit tijdens uitzending Jeroen en Sophie
O Mediaprominenten als Tim Hofman, Georgina Verbaan en Akwasi roepen op tot een boycot
O Johan Derksen reageert onverschillig met termen als woke en cancelcultuur in eerstvolgende VI-uitzending
O John de Mol wordt opgeroepen het programma stop te zetten, maar laat niks van zich horen
O Medialandschap reageert verontwaardigd over cancelcultuur, je mag namelijk niks meer zeggen tegenwoordig
O Na dagen van speculatie door programma's als Boulevard en Show Nieuws komt Vandaag Inside weer terug op de buis.
Ah, we kunnen er al een afstrepen: https://www.gelderlander.(...)8c3d42bdb2&auth_rd=1
  Trouwste user 2022 woensdag 10 april 2024 @ 15:36:56 #104
7889 tong80
Spleenheup
pi_213159721
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 15:35 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Doel meer op 'liquideren-gate' mocht je dat mee hebben gekregen.
Ik heb alles meegekregen..

Angela de Jong....... _O_ .........:

'Ik heb er de hele ochtend over nagedacht. Hoe kun je nou het beste reageren op de nieuwste rel rond Johan Derksen en de rest van de meelachers aan tafel bij Vandaag Inside? Want wat je ook roept of doet, er verandert toch nooit wat.

Of het nu gaat om het vergoelijken van daders van grensoverschrijdend gedrag, het bashen van hun slachtoffers, het bagatelliseren van antisemitisme - Johan zit volkomen vastgeroest in zijn antieke denkpatronen en ziet ‘s morgens zijn gelijk bevestigd in de kijkcijfers. Van een boze reactie meer of minder ligt hij niet wakker. Waarom zou hij ook? Talpa betaalt hem per maand een godsvermogen om elke avond ongestraft de feiten naar zijn hand te zetten.

Krijgt hij bij uitzondering eens een keer weerwoord, dan roept hij stoer dat hij zich niks aantrekt van dat moderne woke-gelul. Vervolgens weet hij het zo te draaien dat híj het slachtoffer is en verbiedt het ondertussen om die ene lastige gast nog uit te nodigen. Of denkt u dat het toeval is dat Pieter Cobelens er nooit meer zit, nadat hij Johan als kleine jongen op zijn plaats zette over Israël?

Voor wie de nieuwste ophef gemist heeft - ik kan het me niet voorstellen, maar je weet nooit: het ging dinsdagavond bij VI over de miljoenen euro’s die de regering uittrekt voor het stimuleren van de Friese taal. Dat vond Johan onzin. Prima, tot zover niks aan de hand. Maar Merel Ek had een filmpje meegenomen van het Friese Kamerlid Habtamu de Hoop die wél blij is met dit extra geld. En toen ging Johan los. Dat die man uit zijn nek stond te lullen. Iemand die in Friesland geboren is, díe had recht om er zo over te praten. Maar Habtamu, die acht maanden na zijn geboorte uit Ethiopië is geadopteerd door Friese ouders, niet. ‘Hij is toch geen Fries? Ik ben ook geen Surinamer.’

Nou boem, X op stelten, de Tweede Kamer ook. Maar daar is het zestal in de studio zich dan nog niet van bewust. Daar liggen ze dubbel om de opmerking van Johan, Farizeeër Albert Verlinde schatert het hardst van allemaal.
Johan heeft inmiddels laten weten dat de ophef hem niet interesseert. Talpa houdt zich onbereikbaar voor een reactie. We weten uit het verleden dat ze daar pas in actie komen als de adverteerders terugtrekkende bewegingen maken. Geld boven moraal, we zijn niet anders gewend.

Toen zag ik een nieuw filmpje van Habtamu. Waarin hij zich rechtstreeks tot Johan richt en vertelt over zijn jeugd in Friesland. Een jeugd van kaatsen, schaatsen en stront scheppen op de boerderij. Want ja, de minder leuke klusjes horen er ook bij. Hij vertelt hoe blij hij is met alle kansen die hij in Nederland heeft gekregen en hoe graag hij nu als Kamerlid iets terug wil doen. ‘Om eerlijk te zijn heb ik niet zoveel tijd voor en zin in deze flauwekul. Dus als je het goed vindt, ga ik weer lekker aan het werk.’
Het was de perfecte reactie. Wat hij zegt, hoe hij het zegt. In het Fries. Beleefd, maar met een onmiskenbare ondertoon. De ondertoon van iemand die gewend is om de stront te scheppen. Of het nu van een koe komt of van een ouwe kerel die te veel in zichzelf is gaan geloven.'

woensdag 10 april 2024 @ 15:52:16 #105
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_213159857
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 15:36 schreef tong80 het volgende:

[..]

'Ik heb er de hele ochtend over nagedacht. Hoe kun je nou het beste reageren op de nieuwste rel rond Johan Derksen en de rest van de meelachers aan tafel bij Vandaag Inside? Want wat je ook roept of doet, er verandert toch nooit wat.

Of het nu gaat om het vergoelijken van daders van grensoverschrijdend gedrag, het bashen van hun slachtoffers, het bagatelliseren van antisemitisme - Johan zit volkomen vastgeroest in zijn antieke denkpatronen en ziet ‘s morgens zijn gelijk bevestigd in de kijkcijfers. Van een boze reactie meer of minder ligt hij niet wakker. Waarom zou hij ook? Talpa betaalt hem per maand een godsvermogen om elke avond ongestraft de feiten naar zijn hand te zetten.

Krijgt hij bij uitzondering eens een keer weerwoord, dan roept hij stoer dat hij zich niks aantrekt van dat moderne woke-gelul. Vervolgens weet hij het zo te draaien dat híj het slachtoffer is en verbiedt het ondertussen om die ene lastige gast nog uit te nodigen. Of denkt u dat het toeval is dat Pieter Cobelens er nooit meer zit, nadat hij Johan als kleine jongen op zijn plaats zette over Israël?

Voor wie de nieuwste ophef gemist heeft - ik kan het me niet voorstellen, maar je weet nooit: het ging dinsdagavond bij VI over de miljoenen euro’s die de regering uittrekt voor het stimuleren van de Friese taal. Dat vond Johan onzin. Prima, tot zover niks aan de hand. Maar Merel Ek had een filmpje meegenomen van het Friese Kamerlid Habtamu de Hoop die wél blij is met dit extra geld. En toen ging Johan los. Dat die man uit zijn nek stond te lullen. Iemand die in Friesland geboren is, díe had recht om er zo over te praten. Maar Habtamu, die acht maanden na zijn geboorte uit Ethiopië is geadopteerd door Friese ouders, niet. ‘Hij is toch geen Fries? Ik ben ook geen Surinamer.’

Nou boem, X op stelten, de Tweede Kamer ook. Maar daar is het zestal in de studio zich dan nog niet van bewust. Daar liggen ze dubbel om de opmerking van Johan, Farizeeër Albert Verlinde schatert het hardst van allemaal.
Johan heeft inmiddels laten weten dat de ophef hem niet interesseert. Talpa houdt zich onbereikbaar voor een reactie. We weten uit het verleden dat ze daar pas in actie komen als de adverteerders terugtrekkende bewegingen maken. Geld boven moraal, we zijn niet anders gewend.

Toen zag ik een nieuw filmpje van Habtamu. Waarin hij zich rechtstreeks tot Johan richt en vertelt over zijn jeugd in Friesland. Een jeugd van kaatsen, schaatsen en stront scheppen op de boerderij. Want ja, de minder leuke klusjes horen er ook bij. Hij vertelt hoe blij hij is met alle kansen die hij in Nederland heeft gekregen en hoe graag hij nu als Kamerlid iets terug wil doen. ‘Om eerlijk te zijn heb ik niet zoveel tijd voor en zin in deze flauwekul. Dus als je het goed vindt, ga ik weer lekker aan het werk.’
Het was de perfecte reactie. Wat hij zegt, hoe hij het zegt. In het Fries. Beleefd, maar met een onmiskenbare ondertoon. De ondertoon van iemand die gewend is om de stront te scheppen. Of het nu van een koe komt of van een ouwe kerel die te veel in zichzelf is gaan geloven.'

En zodra ze de kans krijgt zit moeders de vrouw daar weer aan tafel.
  woensdag 10 april 2024 @ 15:54:11 #106
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_213159878
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 15:36 schreef tong80 het volgende:

[..]

Goede column.
  woensdag 10 april 2024 @ 15:57:51 #107
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213159923
Dit zijn natuurlijk rare uitspraken. Deze man is nota bene schijnbaar opgegroeid op een boerderij in Friesland en spreekt ook Fries, dat lijkt mij dan toch wel de definitie van een Fries.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_213159931
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 15:35 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Maar hij is daar dus wel geboren, dat maakt het dus ook zo door en door racistisch
Als Derksen nu alleen zo'n botte opmerkingen zou geven over donkere medelanders zou ik hem onherroepelijk wegzetten als een racist, maar hij maakt genoeg soortgelijke opmerkingen over andere mensen, ook blanke medelanders. Dus ja, Derksen is eigenlijk wel degelijk een racist, maar dat vind ik te min, het dekt de volledige lading niet, Derksen is wel wat meer dan alleen een "racist". Derksen is gewoon een botte narcistische klootzak wat beter zijn mond kan houden en thuis van zijn pensioen kan gaan genieten. Zo'n domme persoonlijke mening moet hij voor zich houden, of hij voert de discussie maar op de inhoud, en niet op de persoon van deze jongeman.
  woensdag 10 april 2024 @ 15:58:44 #109
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213159934
Johan Derksen de man waarvoor de term "OK boomer" bijna gemaakt lijkt. Ultieme onderbuik geleuter in de kroeg. Al moeten mensen niet onderschatten hoeveel invloed hij heeft op een deel van de mensen die kijkt naar dat programma. Vaak genoeg worden van die opmerkingen van hem na gepapagaaid door anderen.
pi_213159964
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 15:36 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
En 90% heeft het niet eens gezien.
Maar dat maakt in dit geval weinig uit, er was geen andere context. Johan noemde een getogen Fries een nepfries omdat die niet in Friesland geboren was (maar dat zei Johan niet omdat die zwart is, Johan wist dat die geen Fries was om geheime andere redenen) en Johan zelf is geen Surinamer (again dat zei Johan absoluut niet vanwege de huidskleur).
  woensdag 10 april 2024 @ 16:07:34 #111
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_213160010
Johan Derksen, net als Mart Smeets, is gewoon oud vuil dat weg kan.
  woensdag 10 april 2024 @ 16:09:55 #112
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_213160026
Aan de andere kant, Friezen zijn er zelf ook kampioen in om mensen buiten te sluiten
pi_213160100
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 16:02 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Maar dat maakt in dit geval weinig uit, er was geen andere context. Johan noemde een getogen Fries een nepfries omdat die niet in Friesland geboren was (maar dat zei Johan niet omdat die zwart is, Johan wist dat die geen Fries was om geheime andere redenen) en Johan zelf is geen Surinamer (again dat zei Johan absoluut niet vanwege de huidskleur).
Je kunt er allerlei redenen achter gaan zoeken. Dit claimen als racisme zit dan voornamelijk tussen de oren van degene die het als zodanig willen ontvangen.
  woensdag 10 april 2024 @ 16:20:05 #114
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213160115
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 16:17 schreef Electric_Eye het volgende:

[..]
Je kunt er allerlei redenen achter gaan zoeken. Dit claimen als racisme zit dan voornamelijk tussen de oren van degene die het als zodanig willen ontvangen.
Tuurlijk.. :+
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_213160121
Weer een topic dat na de OP gesloten had kunnen worden met de opmerking "stel je niet zo aan". :Y
Intolerant voor intolerantie
pi_213160159
Derksen is een oude zeverzak.
Begint aardig seniel te worden.

Kan beter de eer aan zichzelf houden en stoppen...
pi_213160166
quote:
1s.gif Op woensdag 10 april 2024 16:20 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Tuurlijk.. :+
Ik begrijp de implicaties ook heus wel maar op die manier kun je letterlijk elke opmerking over een ander wel op een dusdanige manier bestempelen zoals het maar uit komt.
Als hij over Albert Verlinde zegt dat het geen echte Limbo is, is hij dan een homohater?
  woensdag 10 april 2024 @ 16:27:55 #118
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213160169
quote:

Maar er moet natuurlijk weer alleen, en voornamelijk alleen geklaagd worden over Derksen zodra Derksen iemand van de door links aangewezen slachtoffergroep afvalt, oftewel mensen met een kleurtje of mensen met een bepaalde ideologie. We horen links immers ook nooit als Derksen voetballers op de hak neemt, behalve als deze een donker kleurtje hebben.Dus Derksen is Derksen, maakt geen onderscheid op basis van kleur, geslacht en afkomst en zeikt iedereen af met zijn domme botte opmerkingen, het is het linkerkamp wat alleen krijst zodra Derksen iemand van hun gekozen slachtoffergroepje afvalt, oftewel wie zijn nu de racisten en populisten?

Tja, dit weten we toch.

Racisme en discriminatie worden door velen van progressief links alleen een probleem gezien als het tegen mensen van kleur is gericht of natuurlijk moslims. En dan ligt het er ook nog aan wie het doet. Is het bijvoorbeeld een blank persoon die iets zegt van een zwart persoon? Groot probleem. Is het een Arabier die iets zegt van een zwart persoon? Stilte.

En dat men niets zegt over Derken als hij iets over Israël en Joden heeft is ook logisch, want daar is men het stellig mee eens en doet er zelfs volop aan mee. Ook dat is weer een voorbeeld van 'acceptabele' discriminatie en binnen zulke kringen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_213160181
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 16:17 schreef Electric_Eye het volgende:

[..]
:+
pi_213160204
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 14:26 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Natuurlijk reageert een Groenlinks kamerlid hierop, hier doen ze het voor, hier speuren ze naar. Als Derksen dit had geroepen, zoals al aangegeven, over een Nederlandse vrouw die in China woonde, dan was er geen ophef, had Derksen dit geroepen over Nederlander die naar Amerika was verhuist dan was er geen ophef, had Derksen dit geroepen over een Rus die zich Nederlander noemde was er geen ophef. Want wie Derksen een beetje volgt hoort wekelijks zo'n opmerking, hoort wekelijks dezelfde domme taal van die botte boer, keer op keer hetzelfde. Er is alleen ophef zodra het niet in het straatje van het linkerkamp past. Dan moet het opgeblazen worden, gehuild over de cultuur, vinger wijzen naar de PVV, BBB, Forum etc. Het is dom populisme, Sylvana Simons heeft immers al heel wat meer extremere uitspraken gedaan, we hebben zelfs een woordenkunsternaar rondlopen die gewelddadige uitspraken doen, en god wat zijn ze dan allemaal stil. Nee de kleur, ideologie, geslacht en afkomst van het slachtoffer en de dader is de grote factor binnen het linkerkamp om wel of geen kritiek te geven, het zijn racisten, bewijsstuk nummer zoveel is wel hoe ze reageren op het toenemend antisemitisme, dat hadden eens blanke PVV stemmers moeten zijn die zich zo gedragen.
Jij hebt het over alle voorbeelden waarop ook gereageerd zou kunnen worden maar denk dat daar geen ophef over is omdat ze het niet de moeite vonden erop te reageren of dat niemand het mee heeft gekregen.
Dit komt ook maar in het nieuws omdat een kamerlid toch wil reageren en waarom zou dat niet mogen?
pi_213160249
Hij is geen echte Fries qua bloedlijn. Een hond die wordt geadopteerd door 2 paarden is toch ook geen paard?
pi_213160257
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 16:38 schreef DrDentz het volgende:
Hij is geen echte Fries qua bloedlijn. Een hond die wordt geadopteerd door 2 paarden is toch ook geen paard?
Zeg er nog even bij dat je geen koe bent en je wordt weggezet als een dierenhater. (Is daar nog een speciaal woord voor?)
pi_213160292
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 15:58 schreef Momo het volgende:
Johan Derksen de man waarvoor de term "OK boomer" bijna gemaakt lijkt. Ultieme onderbuik geleuter in de kroeg. Al moeten mensen niet onderschatten hoeveel invloed hij heeft op een deel van de mensen die kijkt naar dat programma. Vaak genoeg worden van die opmerkingen van hem na gepapagaaid door anderen.
Ik geloof daar dus nooit zo in, dat mensen tv kijken en na gaan praten wat ze zien. Ik denk eerder dat Dersken een bepaald sentiment verwoord dat speelt bij een deel van de bevolking.

Overigens kijk ik graag naar het programma, vaak even een luchtige manier van het nieuws van de dag doornemen. Ik kan er wel om lachen. Mensen maken het altijd zo zwaar.
pi_213160324
quote:
Het is natuurlijk zo dat iedereen wel eens gedacht heeft wat Derksen uitspreekt omdat de gemiddelde Fries inderdaad niet zwart is.

Dat maakt hem niet geen Fries, maar de gedachte is niet zo gek. Iedereen zit hier te doen alsof ze kleurenblind zijn.
  woensdag 10 april 2024 @ 16:48:52 #125
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_213160347
quote:
Okay meet z'n schedel anders even why don't you.
Ik ga naar huis.
pi_213160354
En de fophef wordt veroorzaakt door mensen die dat progammaatje nieteens kijken, die zien het op X ofzo voorbij komen maar kennen niet de sfeer van dat programmaatje. Johan was gewoon tegen die miljoenen voor dat Friese taal project en verzint er dan ter plekke wat argumenten bij.
pi_213160380
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 16:46 schreef Confetti het volgende:

[..]
Het is natuurlijk zo dat iedereen wel eens gedacht heeft wat Derksen uitspreekt omdat de gemiddelde Fries inderdaad niet zwart is.

Dat maakt hem niet geen Fries, maar de gedachte is niet zo gek. Iedereen zit hier te doen alsof ze kleurenblind zijn.
Nee hoor. Iedereen ziet precies waarom Derksen dat zei. Vanwege zn kleurtje.

Derksen is zich vast ook van geen kwaad bewust, mensen van zijn leeftijd en uit zijn kring praten gewoon zo, zal niet eens kwaad bedoelt zijn. Maar tijden veranderen. Typisch zo als Derksen zijn wel klaar.
  woensdag 10 april 2024 @ 16:53:35 #128
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_213160403
Dus Derksen zegt dat hij geen Fries is en dan is dat tegenwoordig racisme ?
Ik ben inmiddels overleden
pi_213160421
quote:
Maar we hebben het over mensen. Toch?
pi_213160432
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 16:49 schreef DrDentz het volgende:
En de fophef wordt veroorzaakt door mensen die dat progammaatje nieteens kijken, die zien het op X ofzo voorbij komen maar kennen niet de sfeer van dat programmaatje. Johan was gewoon tegen die miljoenen voor dat Friese taal project en verzint er dan ter plekke wat argumenten bij.
Je hoeft echt niet te kijken om dit een belachelijke uitspraak te vinden hoor.

Veel mensen zijn door de jaren heen afgehaakt vanwege de domme uitspraken van de heren (mezelf incluis) veel mensen ook niet. Maar de kijkers van nu vinden dit veelal prachtige uitspraken, dus die lachen mee.
Mensen die dit terecht belachelijk vinden keken veelal niet nee. Maar snap wel dat die even willen laten horen dat dit niet overal normaal is. Is voor dat kamerlid ook wel fijn.
pi_213160433
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 16:51 schreef koemleit het volgende:

[..]
Nee hoor. Iedereen ziet precies waarom Derksen dat zei. Vanwege zn kleurtje.

Derksen is zich vast ook van geen kwaad bewust, mensen van zijn leeftijd en uit zijn kring praten gewoon zo, zal niet eens kwaad bedoelt zijn. Maar tijden veranderen. Typisch zo als Derksen zijn wel klaar.
Zou het misschien niet komen omdat De Hoop geen Fries is?
pi_213160490
Derksen denkt dat dit geen Limburger is.

Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_213160496
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 16:55 schreef Electric_Eye het volgende:

[..]
Zou het misschien niet komen omdat De Hoop geen Fries is?
De Hoop is wel Fries.
Geert Wilders is geen Limburger, dat heb ik Dreksen nog niet horen zeggen :')
  woensdag 10 april 2024 @ 17:00:37 #134
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_213160509
Derksen zegt iets vrij onschuldigs, en gelijk schiet heel links Nederland in een stuip. Anders stel je je even ontzettend aan :')
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
  woensdag 10 april 2024 @ 17:03:05 #135
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_213160553
quote:
15s.gif Op woensdag 10 april 2024 17:00 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Derksen zegt iets vrij onschuldigs, en gelijk schiet heel links Nederland in een stuip. Anders stel je je even ontzettend aan :')
Je moet toch het vuurtje blijven stoken, anders kan je niet bij elke misdaad blijven roepen dat het eigenlijk allemaal de schuld is van de witman en het institutioneel rassiesme :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_213160559
quote:
Valt wel mee hoor. Dreksen een haatzaaiende racist noemen is ook vrij onschuldig :')
pi_213160604
quote:
De vraag naar racisme is heel erg hoog, en het aanbod heel erg beperkt. Dus als er iets is wat ook maar lijkt op een klein beetje racistisch wil iedereen er meteen z'n lange teen onder schuiven.
pi_213160611
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 16:59 schreef grrrrg het volgende:

[..]
De Hoop is wel Fries.
Geert Wilders is geen Limburger, dat heb ik Dreksen nog niet horen zeggen :')
Officieel zou ik zeggen dat De Hoop een Eritreeër is die in Friesland is opgegroeid. Of hij dan een Fries is?.... Boeit mij niet zoveel eigenlijk.

Heeft Wilders wel eens miljoenen uit willen geven om de Limburgse taal te bevorderen?
pi_213160661
quote:
15s.gif Op woensdag 10 april 2024 16:53 schreef Enchanter het volgende:
Het is vooral dat Derksen zegt dat die man gewoon z'n bek moet houden, want het is geen echte. Ondanks dat hij praktisch z'n hele leven is opgevoed met Friese taal, Friese cultuur door 2 Friese ouders.
Deze vorm van discriminatie; jij hoort er niet bij, wat jij vindt doet er niet toe, is iets waar heel veel mensen mee te maken hebben gehad in hun leven. Dat stuit mensen en daarom is er ophef over.
Цой жив
pi_213160705
quote:
15s.gif Op woensdag 10 april 2024 16:53 schreef Enchanter het volgende:
Dus iemand die in Flevoland geboren is, op de grens van friesland (Rutte ofzo), maar woont zijn hele leven in friesland, praat fries etc.... kan zich ook geen fries noemen?

Oh we gaan even verder waarom is hij dan wel een nederlander, volgens jou of zijn kinderen, zonder dat het rascisme is natuurlijk?
pi_213160736
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 17:07 schreef Electric_Eye het volgende:

[..]
Officieel zou ik zeggen dat De Hoop een Eritreeër is die in Friesland is opgegroeid. Of hij dan een Fries is?.... Boeit mij niet zoveel eigenlijk.
Officieel heet hij niet eens de Hoop met zo'n logica :')
quote:
Heeft Wilders wel eens miljoenen uit willen geven om de Limburgse taal te bevorderen?
Geen idee, ik weet wel dat hij uit Indonesië komt en zijn haar geblondeerd heeft om meer in te blenden
pi_213160748
quote:
Waarom is dit onschuldig, dit soort nazi dogma's normaliseren..

15 jaar geleden hierop fok: "Ik rascist?, echt niet. Als mensen uit buitenland nou eens integreren, ja we willen geen buitenlanders meer, want ze integreren niet. Als ze dat doen dan is er niks aan d ehand" .

Integreren buitenlanders mogen ze zich nog steeds geen fries, etc noemen ondanks ze door alle hoepels heen springen.
  Trouwste user 2022 woensdag 10 april 2024 @ 17:21:33 #143
7889 tong80
Spleenheup
pi_213160755
quote:
14s.gif Op woensdag 10 april 2024 16:27 schreef HowardRoark het volgende:

En dat men niets zegt over Derken als hij iets over Israël en Joden heeft is ook logisch, want daar is men het stellig mee eens en doet er zelfs volop aan mee. Ook dat is weer een voorbeeld van 'acceptabele' discriminatie en binnen zulke kringen.
Daar wordt zelfs heel vaak tegen geageerd.

pi_213160793
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 17:18 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Officieel heet hij niet eens de Hoop met zo'n logica :')
[..]
Geen idee, ik weet wel dat hij uit Indonesië komt en zijn haar geblondeerd heeft om meer in te blenden
Een achternaam kun je veranderen.
Waar je geboren bent, waar je opgroeit of wie je adopteert wordt toch wat lastiger.
pi_213160798
quote:

[..]

Net alsof Derksen dit gezegd zou hebben als Habtuma uit Frankrijk kwam en blank geweest was.
pi_213160836
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 17:24 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Net alsof Derksen dit gezegd zou hebben als Habtuma uit Frankrijk kwam en blank geweest was.
Ik zie niet in waarom niet eigenlijk???
pi_213160853
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 17:24 schreef Electric_Eye het volgende:

[..]
Een achternaam kun je veranderen.
Waar je geboren bent, waar je opgroeit of wie je adopteert wordt toch wat lastiger.
Ja, en het onderwerp kun je ook veranderen, merk ik :')
Hij is gewoon een Fries
pi_213160863
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 17:28 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Ja, en het onderwerp kun je ook veranderen, merk ik :')
Hij is gewoon een Fries
Het onderwerp veranderen? Waar heb jij het nu weer over? _O-
  woensdag 10 april 2024 @ 17:29:50 #149
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_213160872
Het is gewoon een wannabe Fries. En dat is op veel vlakken treurig.
pi_213160883
Wie kijkt er nu nog naar die incest bende van een VI? :') 800k simpele zielen.
pi_213160914
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 17:27 schreef Electric_Eye het volgende:

[..]
Ik kan mij niet voorstellen dat je dit echt denkt, zeker niet door hoe hij zegt “dat is toch geen Fries, ik ben toch ook geen Surinamer.” Maar als jij dat anders denkt verschillen we van mening.
pi_213160920
Ben ik dan een echte Gelderlander? :') Waarom zou je je druk maken om je provincie ..
  woensdag 10 april 2024 @ 17:37:39 #153
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213160972
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 17:29 schreef inslagenreuring het volgende:
Het is gewoon een wannabe Fries. En dat is op veel vlakken treurig.
Hoezo "wannabe"? En hoezo treurig?

Treurig is tegen een geadopteerde getogen Fries zeggen dat het "geen echte Fries" is en daarom "uit zijn nek staat te lullen" wanneer deze opkomt voor de Friese taal.

[ Bericht 7% gewijzigd door Whiskers2009 op 10-04-2024 17:51:24 ]
pi_213160984
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 17:33 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Ik kan mij niet voorstellen dat je dit echt denkt, zeker niet door hoe hij zegt “dat is toch geen Fries, ik ben toch ook geen Surinamer.” Maar als jij dat anders denkt verschillen we van mening.
Ik begrijp de controverse om zijn persoon best wel hoor, daar gaat het niet om.
Maar feitelijk zegt Derksen niets onjuist. De Hoop is geen (geboren) Fries en Derksen komt ook niet uit Suriname.
Daar is gewoon 0,0 onjuist aan.
Maar alle racismeroepers willen natuurlijk dolgraag dat de uitspraak van Derksen een racistische lading heeft: "want ee getinte man kan toch geen Fries zijn". Die woorden wil men schijnbaar in de mond van Derksen leggen maar die heeft hij nooit daadwerkelijk zo uitgesproken.
pi_213160985
nee geen rascisme volgens onze bekende users....

Nee het is gewoon natuurlijke onderscheiding van rassen en als we dat nu al rascisme noemen..... want iemand die donker /zwart / geel etc is kan zich nooit een fries, brabander, tukker etc noemen. Een geboren hagenees, opgegroeid in enschede, dat is wel een echte tukker, limburger, fries etc....
pi_213161003
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 17:38 schreef Korenfok het volgende:
nee geen rascisme volgens onze bekende users....

Nee het is gewoon natuurlijke onderscheiding van rassen en als we dat nu al rascisme noemen..... want iemand die donker /zwart / geel etc is kan zich nooit een fries, brabander, tukker etc noemen. Een geboren hagenees, opgegroeid in enschede, dat is wel een echte tukker, limburger, fries etc....
Je kunt je hele leven in Zeeland wonen maar als je ouders geen geboren Zeeuwen zijn ben je geen Zeeuw hoor. En dat heeft 0,0 met kleur te maken.
pi_213161007
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 17:33 schreef DrDentz het volgende:
Ben ik dan een echte Gelderlander? :') Waarom zou je je druk maken om je provincie ..
Provincie is je roots, Nationaliteit wordt je opgedrongen, wat heb ik als gelderlander te maken met een Brabander, hem meer met duitsland dorpje paar kilometer verder op, dan met brabanders...

Echt.....
pi_213161021
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 17:38 schreef Electric_Eye het volgende:

[..]
Maar feitelijk zegt Derksen niets onjuist. De Hoop is geen (geboren) Fries en Derksen komt ook niet uit Suriname.
Maar alle racismeroepers willen natuurlijk dolgraag dat de uitspraak van Derksen een racistische lading heeft: "want ee getinte man kan toch geen Fries zijn". Die woorden wil men schijnbaar in de mond van Derksen leggen maar die heeft hij nooit daadwerkelijk zo uitgesproken.
Als je het voor jezelf zo maar recht kan lullen is het prima Eye.
pi_213161023
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 17:40 schreef Electric_Eye het volgende:

[..]
Je kunt je hele leven in Zeeland wonen maar als je ouders geen geboren Zeeuwen zijn ben je geen Zeeuw hoor. En dat heeft 0,0 met kleur te maken.
maar de 2e generatie wel, want ik woon in z'on gehucht. En sterker nog als jij op groeit en je ouders zijn onderdeel van de gemeenschap dan ben jij direct een echte (noem de plaats naam maar op).
  woensdag 10 april 2024 @ 17:42:34 #160
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_213161032
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 17:15 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Dus iemand die in Flevoland geboren is, op de grens van friesland (Rutte ofzo), maar woont zijn hele leven in friesland, praat fries etc.... kan zich ook geen fries noemen?

Oh we gaan even verder waarom is hij dan wel een nederlander, volgens jou of zijn kinderen, zonder dat het rascisme is natuurlijk?
Ik vraag wat er racistisch aan is ?
Hij vindt dat hij geen Fries is , is dat racistisch ?
Ik ben inmiddels overleden
pi_213161048
Ik denk dat ik wel belachelijk gemaakt zou worden als ik bij een Indiaanse stam ga wonen en zeg dat ik een echte Navajo ben.

pi_213161066
Zodra het om een blanke man ging was er geen ophef geweest.
Stukje zwart privilege.
pi_213161080
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 17:41 schreef Korenfok het volgende:

[..]
maar de 2e generatie wel, want ik woon in z'on gehucht. En sterker nog als jij op groeit en je ouders zijn onderdeel van de gemeenschap dan ben jij direct een echte (noem de plaats naam maar op).
Ik woon zelf ook in zo'n gehucht. Mijn kinderen worden, ondanks dat ze er geboren zijn, ook import genoemd. Het is allemaal wat gekscherend want er is ook niemand die het iets uitmaakt verder. Het halve dorp is nochtans import. Maar volgens de dorpsoudsten zullen mijn kinderen nooit (insert dorp)-er worden.
  woensdag 10 april 2024 @ 17:48:26 #164
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_213161091
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 17:43 schreef DrDentz het volgende:
Ik denk dat ik wel belachelijk gemaakt zou worden als ik bij een Indiaanse stam ga wonen en zeg dat ik een echte Navajo ben.

[ afbeelding ]
Gevalletje Elizabeth Warren dus :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_213161098
quote:
15s.gif Op woensdag 10 april 2024 17:42 schreef Enchanter het volgende:

[..]
Ik vraag wat er racistisch aan is ?
Hij vindt dat hij geen Fries is , is dat racistisch ?
Hangt ervan af.

- gekleurd persoon: racisme
- blank persoon: niets aan de hand
pi_213161099
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 17:41 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Ik lul niks recht wat krom is. Ik consateer enkel wat er gezegd wordt en enkel op basis daarvan kan ik niets racistisch ontdekken.
  Moderator woensdag 10 april 2024 @ 17:57:24 #167
5428 crew  miss_sly
pi_213161220
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 17:27 schreef Electric_Eye het volgende:

[..]
Omdat Derksen niet op het idee was gekomen dat iemand met een lichte kleur, opgegroeid in Friesland met Friese ouders op een Friese boerderij die vloeiend Fries praat weleens geadopteerd zou kunnen zijn en dus niet in Friesland geboren zou kunnen zijn.

Het hele feit van zijn gekleurde huid maakt dat die uitspraak is gedaan. En niets anders.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_213161299
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 17:41 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Feiten zijn feiten.
Als jij en je woke vriendjes maar weer eens iemand kunnen aanvallen hè
pi_213161302
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 17:29 schreef Electric_Eye het volgende:

[..]
Het onderwerp veranderen? Waar heb jij het nu weer over? _O-
Hij is gewoon een Fries
pi_213161309
quote:
7s.gif Op woensdag 10 april 2024 17:57 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Omdat Derksen niet op het idee was gekomen dat iemand met een lichte kleur, opgegroeid in Friesland met Friese ouders op een Friese boerderij die vloeiend Fries praat weleens geadopteerd zou kunnen zijn en dus niet in Friesland geboren zou kunnen zijn.

Het hele feit van zijn gekleurde huid maakt dat die uitspraak is gedaan. En niets anders.
Of hij geadopteerd is of niet doet er niet eens toe.
Derksen zei dat hij een Erirtreer is/was.
pi_213161311
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 17:49 schreef Electric_Eye het volgende:

[..]
Ik lul niks recht wat krom is. Ik consateer enkel wat er gezegd wordt en enkel op basis daarvan kan ik niets racistisch ontdekken.
Je lult alles krom. Ik constateer dat enkel en op basis daarvan is het door en door racistisch
pi_213161319
quote:
7s.gif Op woensdag 10 april 2024 17:57 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Bedankt voor het duiden van mijn punt.
pi_213161352
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 18:05 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Je lult alles krom. Ik constateer dat enkel en op basis daarvan is het door en door racistisch
Ik heb Derksen niks horen zeggen over kleur, hooguit over afkomst. En zoals we weten staat afkomst niet gelijk aan kleur. Als je wil beweren dat dat wél zo is, is dat het onderscheid wat jij maakt en niet Derksen.
  Moderator woensdag 10 april 2024 @ 18:08:55 #174
5428 crew  miss_sly
pi_213161370
quote:
14s.gif Op woensdag 10 april 2024 18:05 schreef Electric_Eye het volgende:

[..]
Bedankt voor het duiden van mijn punt.
O my :')
pi_213161377
quote:

[..]
Maar feitelijk zegt Derksen niets onjuist.
Feitelijk is het ook onjuist
pi_213161394
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 18:07 schreef Electric_Eye het volgende:

[..]
Ik heb Derksen niks horen zeggen over kleur, hooguit over afkomst. En zoals we weten staat afkomst niet gelijk aan kleur. Als je wil beweren dat dat wél zo is, is dat het onderscheid wat jij maakt en niet Derksen.
Hij heeft het juist over afkomst gehad. Ook toevallig dat hij over Suriname begin zeker :')
  woensdag 10 april 2024 @ 18:11:27 #177
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_213161424
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 17:45 schreef Cilantro het volgende:
Zodra het om een blanke man ging was er geen ophef geweest.
Stukje zwart privilege.
Exact dit
  Moderator woensdag 10 april 2024 @ 18:13:20 #178
5428 crew  miss_sly
pi_213161465
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 18:05 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Of hij geadopteerd is of niet doet er niet eens toe.
Derksen zei dat hij een Erirtreer is/was.
Dat zegt Derksen niet. Derksen zegt "dat is toch geen Fries". En dan laten ze nog even een foto van de Hoop zien. En dan zegt Derksen "ik ben toch geen Surinamer".

If it looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck, then it probably is a duck.
Het gaat Derksen om de kleur, verder niets.
  Forum Admin woensdag 10 april 2024 @ 18:13:51 #179
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_213161471
Och man, ongenuanceerde sneuneus Derksen roept iets en andere sneuneuzen moeten er weer iets heel groots van maken.

Werkelijk alles aan dit bericht is kansloos. Zonde van de electriciteit en zuurstof.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_213161526
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 18:10 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Hij heeft het juist over afkomst gehad. Ook toevallig dat hij over Suriname begin zeker :')
Wederom een bevestiging van mijn punt. Iedereen uit Friesland is volgens jou beredenering wit, en iedereen uit Suriname is zwart. Een zwarte Fries kan schijnbaar niet (terwijl Derksen niks over kleur heeft gezegd) dus dan MOET het wel over de kleur gaan...
  woensdag 10 april 2024 @ 18:21:18 #181
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213161579
quote:
1s.gif Op woensdag 10 april 2024 18:13 schreef Straatcommando. het volgende:
Och man, ongenuanceerde sneuneus Derksen roept iets en andere sneuneuzen moeten er weer iets heel groots van maken.

Werkelijk alles aan dit bericht is kansloos. Zonde van de electriciteit en zuurstof.
Wow..

De opmerkingen van Derksen zin inderdaad uitermate kansloos (to put it mildly).

Maar dat is dan ook meteen het enige waar we het over eens zijn -O-
pi_213161587
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 17:33 schreef DrDentz het volgende:
Provincie is je roots, Nationaliteit wordt je opgedrongen, wat heb ik als gelderlander te maken met een Brabander, hem meer met duitsland dorpje paar kilometer verder op, dan met brabanders...

Echt.....
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 18:04 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Feiten zijn feiten.
Oh dus tegen rascistische uitspraken zijn is nu ook al woke?

en wie valt derksen aan? Hij zegt iets, daar wordt opgereageerd of mag de nazi ideologie niet betwist worden?
pi_213161628
quote:
7s.gif Op woensdag 10 april 2024 18:13 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat zegt Derksen niet. Derksen zegt "dat is toch geen Fries". En dan laten ze nog even een foto van de Hoop zien. En dan zegt Derksen "ik ben toch geen Surinamer".

If it looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck, then it probably is a duck.
Derksen zei dat hij geen Fries is omdat hij er niet geboren is. Dat heeft dus niets met huidskleur te maken.
  Forum Admin woensdag 10 april 2024 @ 18:25:37 #184
pi_213161639
quote:
1s.gif Op woensdag 10 april 2024 18:21 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Wow..

De opmerkingen van Derksen zin inderdaad uitermate kansloos (to put it mildly).

Maar dat is dan ook meteen het enige waar we het over eens zijn -O-
Waarom, zelfs de ncdr gaat er niks mee doen omdat het weer hetzelfde typische Derksen gewauwel is. Enige wat je er mee doet is zijn toch al opgeblazen ego opblazen en de term racisme uithollen. Terwijl racisme springlevend is in Nederland.

In plaats daarvan willen mensen er een plasje over doen omdat dat scoort. Totale flophef. De reactie van Habtamu was mooi en daar zouden we het lekker bij moeten laten.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_213161664
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 18:25 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Derksen zei dat hij geen Fries is omdat hij er niet geboren is. Dat heeft dus niets met huidskleur te maken.
Nee nee en Derksen is ook geen Surinamer.

Waarom zou hij dat nou als voorbeeld gebruiken :').
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_213161686
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 14:52 schreef Dutch_view het volgende:
Wel een interessante discussie.

De Hoop geen Fries noemen omdat hij daar opgegroeid is.
Toch wordt dit wel vaak gedaan met Morrokanen , Turken, Surinamers etc. die in Nederland geboren zijn en getogen.

Die worden openlijk toch ook nog "die Turken, Surinamers" etc. genoemd.
Dat is dan ook net zo racistisch om ze geen Nederlander te noemen
Dat is ook de onderliggende discussie over identiteit die nu angstvallig wordt vermeden door de escalatie.

Derksen is lomp en dom door een adoptiekind aan te vallen, maar hij raakt nu wel een gevoelig punt. Wie is er nu een Fries, wie is er nu een Nederlander? Dat is een vraag die veel mensen ongemakkelijk maakt en tot heftige emoties leidt.
pi_213161687
Een zwarte die het schopt tot 2de kamer lid, dit kan alleen in een racistisch land.
pi_213161709
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 18:17 schreef Electric_Eye het volgende:

[..]
Wederom een bevestiging van mijn punt. Iedereen uit Friesland is volgens jou beredenering wit, en iedereen uit Suriname is zwart. Een zwarte Fries kan schijnbaar niet (terwijl Derksen niks over kleur heeft gezegd) dus dan MOET het wel over de kleur gaan...
Alweer bewijs je mijn gelijk.
Het is juist precies andersom, namelijk dat Johan Derksen dit impliceert...
pi_213161727
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 18:25 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Het heeft alles met huidskleur te maken. Hij haalt Suriname erbij.
pi_213161728
quote:
7s.gif Op woensdag 10 april 2024 18:13 schreef miss_sly het volgende:

Topic is wel samen te vatten tot dit verder.
In Southern Sun
pi_213161742
Derksen zegt letterlijk dat iemand die in Friesland geboren is, het recht heeft om er zo over te praten. Met andere woorden, de Hoop heeft minder rechten om zijn afkomst. Veel puurder dan dat ga je discriminatie niet krijgen.
Цой жив
  Moderator woensdag 10 april 2024 @ 18:36:49 #192
5428 crew  miss_sly
pi_213161761
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 18:35 schreef Zwoerd het volgende:
Derksen zegt letterlijk dat iemand die in Friesland geboren is, het recht heeft om er zo over te praten. Met andere woorden, de Hoop heeft minder rechten om zijn afkomst. Veel puurder dan dat ga je discriminatie niet krijgen.
En hij zegt ‘kijk dan’ als de foto wordt getoond. Hoe ziet hij aan die foto of hij wel of niet in Friesland geboren is?
pi_213161771
Nu bij RTL Boulevard.
#superniger2020
pi_213161775
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 18:21 schreef Korenfok het volgende:

Oh dus tegen rascistische uitspraken zijn is nu ook al woke?

en wie valt derksen aan? Hij zegt iets, daar wordt opgereageerd of mag de nazi ideologie niet betwist worden?
Nee, het is niet racistisch.
Er wordt van helemaal niets ineens iets racistisch gemaakt wat onzin is.

Of het klopt is een 2e, maar zeker niet racistisch.
  Forum Admin woensdag 10 april 2024 @ 18:39:14 #195
pi_213161787
quote:
1s.gif Op woensdag 10 april 2024 18:37 schreef superniger het volgende:
Nu bij RTL Boulevard.
Dit bedoel ik nou
pi_213161792
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 18:35 schreef Zwoerd het volgende:
Nee.....

Zo heeft een niet-Nederlander heeft niets te zeggen over Nederland.
Kan je wel discriminerend vinden, maar dat slaat natuurlijk nergens op. Iemand die ergens niets mee te maken heeft mag er van alles van vinden, maar heeft er niets over te zeggen.
  Forum Admin woensdag 10 april 2024 @ 18:40:06 #197
pi_213161799
Niet dat rtl boulevard nou het summum van verslaggeving is maar stop eens met die sukkel aandacht te geven. Je krijgt hem toch niet van tv af.
  woensdag 10 april 2024 @ 18:40:53 #198
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_213161810
Hij zal straks wel zeggen dat hij het allemaal niet zo heeft bedoeld. Of gaat een tirade tegen woke houden.

Net zoals dat kaarsenverhaal. Op een gegeven moment zat de kaars niet meer in de kut, maar na alle ophef bleek de kaars gewoon op de bank tussen haar benen te liggen. :')
pi_213161819
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 18:39 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Iemand die ergens niets mee te maken heeft mag er van alles van vinden, maar heeft er niets over te zeggen.
Dat slaat dus niet op Habtamu.
Volgens Derksen heeft een geboren Fries wel het recht om ergens iets over zeggen, maar iemand die toevallig de eerste 8 maanden van zn levens ergens anders heeft gewoond, heeft er niets over te zeggen. Je indentiteit wordt bepaald door opvoeding, cultuur, de omgeving waar je opgroeit etc. Allemaal dingen die Habtamu een Friese identiteit geven. Dan gaat het Derksen dus puur om de afkomst.

[ Bericht 25% gewijzigd door Zwoerd op 10-04-2024 18:47:17 ]
Цой жив
pi_213161892
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 18:04 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Feiten zijn feiten.
Volgens mij ben ik hier niet zo van de aanval bianconeri.
  woensdag 10 april 2024 @ 18:46:09 #201
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_213161904
quote:
1s.gif Op woensdag 10 april 2024 18:13 schreef Straatcommando. het volgende:

Gezien het aantal reacties wel goed voor de omzet van FOK! ;)
pi_213161916
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 14:51 schreef Bananenpap het volgende:
.
O Angela de Jong maakt vernietigende column met termen als gedateerde zeiksnor
Je kunt er zo weer een afstrepen :P Wordt straks besproken bij Sophie & Jeroen
  Moderator woensdag 10 april 2024 @ 18:49:12 #203
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213161946
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 14:24 schreef Haags het volgende:
Ik ben ook maar een kankah Hagenees. Ofnie dan @:sp3c @:mortaxx
Niks mis mee

Verder wel eens met het kamerlid in kwestie, de rest moet zich niet bemoeien
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 10 april 2024 @ 18:49:32 #204
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_213161950
Het is me allemaal wel wat om die import Fries hoor.
  Forum Admin woensdag 10 april 2024 @ 18:50:14 #205
pi_213161964
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 18:46 schreef Bargehassus het volgende:

[..]
Gezien het aantal reacties wel goed voor de omzet van FOK! ;)
Dat dan weer wel :D
pi_213161971
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 18:41 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Dat slaat dus niet op Habtamu.
Volgens Derksen heeft een geboren Fries wel het recht om ergens iets over zeggen, maar iemand die toevallig de eerste 8 maanden van zn levens ergens anders heeft gewoond, heeft er niets over te zeggen. Je indentiteit wordt bepaald door opvoeding, cultuur, de omgeving waar je opgroeit etc. Allemaal dingen die Habtamu een Friese identiteit geven. Dan gaat het Derksen dus puur om de afkomst.
Nog niet eens. Het gaat hem om de kleur. Een donker persoon kan geen Fries zijn want Friezen zijn wit (en heten Hylke of Sietse).
In Southern Sun
  Moderator woensdag 10 april 2024 @ 18:54:03 #207
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213162039
quote:

[..]
Verschil is dat Derksen geen Surinaams spreekt en er waarschijnlijk überhaupt nooit geweest is, dan zou het eigenaardig zijn alstie zichzelf Surinamer zou noemen

Ik heb ook een kleurtje maar ik ben eerst Hagenees, daarna Nederlander en als ik mezelf Surinamer noem lacht elke Surinamer incl. mijn moeder me terecht keihard uit
  woensdag 10 april 2024 @ 18:57:14 #208
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_213162076
Een echte Fries had nooit zo'n correcte reactie gegeven.
  woensdag 10 april 2024 @ 19:01:59 #209
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_213162142
quote:
1s.gif Op woensdag 10 april 2024 18:57 schreef Hyperdude het volgende:
Een echte Fries had nooit zo'n correcte reactie gegeven.
Is er eigenlijk een definitie van wat een "echte Fries" is? En zo ja, wat is die dan?
Zelf ben ik geboren en getogen in Friesland. Maakt mij dat een Fries? Mijn ouders zijn geboren en getogen in de provincie Groningen. Ben ik dan een Groninger?
Ik woon nu in de provincie Utrecht. Ben ik nu een Utrechter?

Ik heb nu een identiteitscrisis. -O-
  Forum Admin woensdag 10 april 2024 @ 19:03:08 #210
pi_213162152
quote:

[..]
Derksen is een racistische hork, weten we allemaal en dat blijft hij toch wel doen. Gewoon geen aandacht aan besteden
  woensdag 10 april 2024 @ 19:04:10 #211
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213162166
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 19:03 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Derksen is een racistische hork, weten we allemaal en dat blijft hij toch wel doen. Gewoon geen aandacht aan besteden
Je zegt dat "we" moeten wegkijken.. :N
  Forum Admin woensdag 10 april 2024 @ 19:06:42 #212
pi_213162183
quote:
1s.gif Op woensdag 10 april 2024 19:04 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Je zegt dat "we" moeten wegkijken.. :N
Nee dat zeg ik niet. En ik wist gewoon dat deze reactie ging komen. Wat we nu doen is precies het tegenovergestelde.

Alsof je in een grote stad bij elke hondendrol op de stoep verontwaardigd gaat zitten doen. Shit gebeurt, letterlijk. Derksen heeft alleen nog dat ballen programma van hem en voor de rest is hij niet relevant. Juist door dit -telkens- zo uit te lichten maak je hem en het programma relevant. doodzwijgen is beter
  woensdag 10 april 2024 @ 19:08:42 #213
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213162211
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 19:06 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Nee dat zeg ik niet. En ik wist gewoon dat deze reactie ging komen. Wat we nu doen is precies het tegenovergestelde.

Alsof je in een grote stad bij elke hondendrol op de stoep verontwaardigd gaat zitten doen. Shit gebeurt, letterlijk. Derksen heeft alleen nog dat ballen programma van hem en voor de rest is hij niet relevant. Juist door dit -telkens- zo uit te lichten maak je hem en het programma relevant. doodzwijgen is beter
Sorry, oneens. Doodzwijgen is m.i. niet beter.
  Forum Admin woensdag 10 april 2024 @ 19:10:17 #214
pi_213162235
quote:
1s.gif Op woensdag 10 april 2024 19:08 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Sorry, oneens. Doodzwijgen is m.i. niet beter.
Mi wel want door er telkens zo'n ding van te maken gaan ze er mee door. Het is zo'n beetje het verdienmodel geworden van die show.

Al snap ik je invalshoek wel
  woensdag 10 april 2024 @ 19:11:00 #215
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213162249
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 19:10 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Mi wel want door er telkens zo'n ding van te maken gaan ze er mee door. Het is zo'n beetje het verdienmodel geworden van die show.
Agree to disagree dan maar :)
pi_213162302
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 14:22 schreef Electric_Eye het volgende:

[..]
Als dit racisme voor moet stellen dan is de term ernstig aan inflatie onderhevig.
Idd ik zie de lading ook niet
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_213162336
Ik ben denk de enige in Nederland die niet weet wat hij heeft gezegd.
  woensdag 10 april 2024 @ 19:21:30 #218
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_213162343
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 19:01 schreef Bargehassus het volgende:

[..]
Is er eigenlijk een definitie van wat een "echte Fries" is? En zo ja, wat is die dan?
Zelf ben ik geboren en getogen in Friesland. Maakt mij dat een Fries? Mijn ouders zijn geboren en getogen in de provincie Groningen. Ben ik dan een Groninger?
Ik woon nu in de provincie Utrecht. Ben ik nu een Utrechter?

Ik heb nu een identiteitscrisis. -O-
Ik ben Friestalig opgevoed door 2 Friese ouders. Witter dan wit.
Geboren in Afrika. Naar NL gegaan toen ik ging studeren.
Geen NL-paspoort.

WTF :(
pi_213162346
Als ik een willekeurige Chinees vraag of ik, of een kind van mij, Chinees kan worden dan weet ik het antwoord wel. Maakt dat alle Chinese racistisch? Nee hoor.
  woensdag 10 april 2024 @ 19:23:41 #220
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_213162372
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 19:03 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Gewoon geen aandacht aan besteden
Die man komt elke dag op tv en trekt een miljoen kijkers.
Moeilijk om dat te negeren als je overal op internet doodgegooid wordt met zijn zoveelste debiele uitsrpaak.
  woensdag 10 april 2024 @ 19:26:02 #221
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213162404
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 19:21 schreef Joppiez het volgende:
Als ik een willekeurige Chinees vraag of ik, of een kind van mij, Chinees kan worden dan weet ik het antwoord wel. Maakt dat alle Chinese racistisch? Nee hoor.
Stel diezelfde vraag aan de meeste Afrikanen en ze zullen "ja" antwoorden.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_213162514
Prima verhaal van Habtamu bij Jeroen.
#superniger2020
pi_213162520
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 19:26 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Het is dan ook door en door racistisch
pi_213162536
Waarschijnlijk zou die Eritreeer het Fries kampioenschap fierljeppen wel makkelijk winnen met zijn atletische bouw
pi_213162582
Treurig alledaags racisme van Derksen.
pi_213162642
Je hebt pakweg anderhalve seconden nodig om te weten of het Fries zijn/haar moedertaal is of niet. Dit is een Fries.
pi_213162647
quote:

[..]
Nee hoor, die zullen zeggen dat een Afrikaan Nederlander of wat voor rijke Europeaan dan ook kan worden, maar andersom niet.

quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 19:35 schreef DrDentz het volgende:
Waarschijnlijk zou die Eritreeer het Fries kampioenschap fierljeppen wel makkelijk winnen met zijn atletische bouw
Hij is ook heel rythmisch en wint alle Friese volksdanswedstrijden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_213162694
Ik dacht jeetje wat zal die wel niet gezegd hebben toen ik de media zag.

En toen ik het filmpje van Derksen zag dacht ik van waar gaat het over joh. Totale fophef dit weer.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_213162695
quote:

[..]
Afrikanen weten doorgaans ook weinig van Chinezen.
pi_213162711
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 19:42 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Nee hoor, die zullen zeggen dat een Afrikaan Nederlander of wat voor rijke Europeaan dan ook kan worden, maar andersom niet.
[..]
Hij is ook heel rythmisch en wint alle Friese volksdanswedstrijden.
Fries volksdansen?
pi_213162751
Derksen heeft gewoon gelijk. Herkomst van deze man is niet friesland. En daarom vind derksen dat het geen echte fries is.

Mooi dat die steeds de media weer op de kop kan zetten met corecte uitspraken 😅.

Kijk er verder al jaren niet meer naar. Tis een herhaling van zichzelf geworden.
  woensdag 10 april 2024 @ 19:50:31 #232
65846 Bocaj
47th President.
pi_213162771
quote:
84s.gif Op woensdag 10 april 2024 14:07 schreef Starhopper het volgende:
quote:
quote:
1s.gif Op woensdag 10 april 2024 14:07 schreef maily het volgende:
Hup, weg met die zeiksnor :W
:')
Jongens, jongens het is CAFÉPRAAT! :Y En doorrrrrrr....
pi_213162815
quote:
1s.gif Op woensdag 10 april 2024 19:21 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
Ik ben Friestalig opgevoed door 2 Friese ouders. Witter dan wit.
Geboren in Afrika. Naar NL gegaan toen ik ging studeren.
Geen NL-paspoort.

WTF :(
Dus alle derksen verdedigers mag deze user zich een fries noemen?
pi_213162853
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 18:38 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Nee, het is niet racistisch.
Er wordt van helemaal niets ineens iets racistisch gemaakt wat onzin is.

Of het klopt is een 2e, maar zeker niet racistisch.
wanneer is iets rascitisch volgens jou?
  woensdag 10 april 2024 @ 19:56:31 #235
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_213162875
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 19:55 schreef Korenfok het volgende:

[..]
wanneer is iets rascitisch volgens jou?
Die definitie is toch gewoon duidelijk
pi_213163025
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 19:56 schreef xzaz het volgende:

[..]
Die definitie is toch gewoon duidelijk
Ik vraag hem wat rascisme is, maar geef dan jou definitie.
  woensdag 10 april 2024 @ 20:08:48 #237
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_213163075
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 19:48 schreef Elizium het volgende:
Derksen heeft gewoon gelijk. Herkomst van deze man is niet friesland. En daarom vind derksen dat het geen echte fries is.

Mooi dat die steeds de media weer op de kop kan zetten met corecte uitspraken 😅.

Kijk er verder al jaren niet meer naar. Tis een herhaling van zichzelf geworden.
Het krijgt aandacht omdat er een neger bij betrokken is.

Draai het eens om en je hoort niemand.

Derksen zal het er best om doen, maar dat zegt genoeg over de ruggengraten van de racisme roepers.
pi_213163082
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 19:23 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Die man komt elke dag op tv en trekt een miljoen kijkers.
Moeilijk om dat te negeren als je overal op internet doodgegooid wordt met zijn zoveelste debiele uitsrpaak.
Je kan ook een artikel lezen (als je al op de headline wil klikken), je schouders ophalen en doorgaan met waar je mee bezig was.
pi_213163110
  woensdag 10 april 2024 @ 20:18:42 #240
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_213163235
quote:
7s.gif Op woensdag 10 april 2024 20:09 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Je kan ook een artikel lezen (als je al op de headline wil klikken), je schouders ophalen en doorgaan met waar je mee bezig was.
Dat kan bij zowat elk onderwerp.
Succes er mee.
pi_213163240
Waar gaat het weer over. De beste man voelt zich Fries. Snap ik. Hij is er dan niet geboren, maar wel getogen. Prima toch? Wat maakt het uit wat die ouwe kerel er van zegt.
Ene oor in, andere weer uit. Het is Derksen, daar is alles mee gezegd.
  woensdag 10 april 2024 @ 20:24:18 #242
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_213163331
Wat een heerlijk Nederlands 'schandaal' weer. Ik weet niet wat ik dommer vind, dat Derksen überhaupt op tv is of dat uitgerekend deze opmerking hem weg zou krijgen
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_213163393
quote:
10s.gif Op woensdag 10 april 2024 20:18 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Dat kan bij zowat elk onderwerp.
Succes er mee.
Ja, precies. Dus het is een keuze of je je er druk om wil maken; het is niet iets dat je overkomt of zo. Negeren kan dus prima als je wil.

quote:
We kunnen ook overdrijven.

quote:
,,Dat de klachten uit het hele land komen, geeft aan hoe breed de verontwaardiging is’’, zegt Mirka Antolovic, directeur van Tûmba, het kenniscentrum voor discriminatie en diversiteit in Friesland waar het meldpunt onder valt. ,,Mensen willen laten weten dat ze de uitspraken te ver vinden gaan. Velen roepen ons op als organisatie aangifte te doen.
130 mensen. Oh ja, hele brede verontwaardiging in het hele land!
pi_213163528
quote:
Zouden deze mensen ook zoveel ophef maken over al die jodenhaat?
  woensdag 10 april 2024 @ 20:36:56 #245
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_213163533
quote:
10s.gif Op woensdag 10 april 2024 20:28 schreef AlwaysHappy het volgende:

130 mensen. Oh ja, hele brede verontwaardiging in het hele land!
De media blaast het wederom enorm op :')

Hoe sneu ben je als je hier serieus aangifte om gaat doen _O-
pi_213163562
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 20:36 schreef Cilantro het volgende:

[..]
What about ... ?
pi_213163572
quote:
1s.gif Op woensdag 10 april 2024 20:38 schreef recursief het volgende:

[..]
What about ... ?
Klopt, maar het gaat me om de selectieve verontwaardiging.

En ik vind al dat antisemitisme een stuk kwalijker dan deze fophef.
pi_213163738
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 20:39 schreef Cilantro het volgende:

[..]

Selectieve verontwaardiging zijn we bijna allemaal wel goed in. Gaat vaak gewoon onbewust. Zal niemand zijn die overal en altijd alle groepen consistent behandeld.
pi_213163758
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 20:39 schreef Cilantro het volgende:

[..]

Alsof je het recht niet hebt ergens over te klagen als iemand je over een ander onderwerp niet heeft horen klagen. Vermoeiend hoor.
pi_213163787
Mensen zijn tegenwoordig echt wel verschrikkelijke sneeuwvlokjes zeg.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_213163890
quote:
En dan lees je dit:

Derksen stelde dinsdagavond in Vandaag Inside dat De Hoop ‘niet het recht heeft’ om met warme gevoelens over Friesland te praten, omdat hij geen geboren Fries is.

Geen geboren Fries, wat gewoon klopt.

En dan wordt dit er van gemaakt door die Groenhof:

Hij moet van Habtamu afblijven en hem al helemaal niet beoordelen op zijn huidskleur en afkomst.

Die Groenhof is de racist, hij haalt huidskleur er bij.
  woensdag 10 april 2024 @ 21:04:44 #252
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_213163962
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 21:00 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
En dan lees je dit:

Derksen stelde dinsdagavond in Vandaag Inside dat De Hoop ‘niet het recht heeft’ om met warme gevoelens over Friesland te praten, omdat hij geen geboren Fries is.

Hij moet van Habtamu afblijven en hem al helemaal niet beoordelen op zijn huidskleur en afkomst.

Echt dit moet een van de stomste opmerkingen in dit topic zijn.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_213163989
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 21:00 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
En dan lees je dit:

Derksen zei dat 'hijzelf toch ook geen Surinamer is'. Hij, Derksen, haalde er dus zelf expliciet huidskleur bij.
pi_213164023
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 21:06 schreef PotjeSambal het volgende:

[..]
Derksen zei dat 'hijzelf toch ook geen Surinamer is'. Hij, Derksen, haalde er dus zelf expliciet huidskleur bij.
Suriname is een huidskleur!!! :o
pi_213164079
quote:
99s.gif Op woensdag 10 april 2024 21:07 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Suriname is een huidskleur!!! :o
:') Come on...
pi_213164080
quote:

[..]
je hebt 2 soorten die dit goed praten;

zij die vinden dat derksen gelijk hebben omdat zwarten mensen geen Nederlanders of Friesen kunnen zijn en hier niet horen.

Zij die zeggen dat het geen rascisme is van derksen omdat hij alleen bedoelt dat iemand (politici in kwestie) geen warme gevoelens mag uitdragen over friesland of niets mag zeggen inhoudelijk erover, omdat hij er niet geboren is. (dus je mag dan ook niet stemmen in de gemeente raad verkiezingen als je niet in je betreffende gemeente geboren bent (leuk voor alle mensen in dorpen wie in ziekenhuis gemeentes geboren zijn).
pi_213164113
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 21:10 schreef Korenfok het volgende:

[..]

zij die vinden dat derksen gelijk hebben omdat zwarten mensen geen Nederlanders of Friesen kunnen zijn en hier niet horen.

Zij die zeggen dat het geen rascisme is van derksen omdat hij alleen bedoelt dat iemand het niet mag zeggen omdat hij er niet geboren is. (dus je mag dan ook niet stemmen in de gemeente raad verkiezingen als je niet in je betreffende gemeente geboren bent (leuk voor alle mensen in dorpen wie in ziekenhuis gemeentes geboren zijn).
pi_213164120
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 21:10 schreef Korenfok het volgende:

[..]

Zij die zeggen dat het geen rascisme is van derksen omdat hij alleen bedoelt dat iemand het niet mag zeggen omdat hij er niet geboren is. (dus je mag dan ook niet stemmen in de gemeente raad verkiezingen als je niet in je betreffende gemeente geboren bent (leuk voor alle mensen in dorpen wie in ziekenhuis gemeentes geboren zijn).
Er zijn er ook die zeggen dat als je hiervoor een klacht indient, je je een beetje aanstelt. :P
pi_213164128
Maar Derksen is niet racistisch want hij vindt wel dat Marokkanen die hier geboren zijn uit moeten komen voor het Nederlands elftal (omdat ze hun hele jeugd hebben geprofiteerd van onze sociale voorzieningen).
pi_213164138
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 20:36 schreef Cilantro het volgende:

[..]
Nee, hetgeen wat hier het echte probleem is. Politici en hun stemvee wat weer volledig losgaan, ondertussen weer vingerwijzen naar PVV stemmers terwijl ze doodstil zijn over de Jodenhaat. Nu vallen ze over elkaar heen om de uitspraak van Derksen te veroordelen en racisme te roepen.

Dit volk is geen haar beter dan hetgeen waarvan ze Wilders continue verketteren.
pi_213164145
quote:

[..]
En als hij nu had gezegd dat hijzelf "geen Pool is"?
pi_213164169
quote:
1s.gif Op woensdag 10 april 2024 21:10 schreef Korenfok het volgende:

[..]

Zij die zeggen dat het geen rascisme is van derksen omdat hij alleen bedoelt dat iemand (politici in kwestie) geen warme gevoelens mag uitdragen over friesland of niets mag zeggen inhoudelijk erover, omdat hij er niet geboren is. (dus je mag dan ook niet stemmen in de gemeente raad verkiezingen als je niet in je betreffende gemeente geboren bent (leuk voor alle mensen in dorpen wie in ziekenhuis gemeentes geboren zijn).
Of 3. Laat het lekker gaan.
  FOK!fotograaf woensdag 10 april 2024 @ 21:17:29 #264
842 Zorro
Z
pi_213164194
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 21:14 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Het slaat in beide gevallen nergen op. De vergelijking klopt niet. Waarom zou iemand hem voor Pool of Surinamer aanzien?
Had ie nu gezegd dat ie geen Drent is dan kon het, want daar woont ie nu.

Verder een hoop ophef om niks.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_213164249
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 21:15 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]
Of 3. Laat het lekker gaan.
ik snap niet zo goed waarom iemand die vindt laat het gaan, wel de moeite neemt om die loze zin te posten?
pi_213164271
quote:
18s.gif Op woensdag 10 april 2024 21:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Echt dit moet een van de stomste opmerkingen in dit topic zijn.
Maar zeg jij eens (wat anderen zich eerder in dit topic ook al hebben afgevraagd), zou er net zoveel gepiep zijn geweest als het een om een in België geboren blanke kerel was waar die Derksen over had gezegd dat hij geen geboren Fries is?

Die uitspraak van Derksen slaat nergens op, woont zijn hele leven in Friesland die Habtuma dus is gewoon een Fries. Maar omdat het nu om een neger gaat (en Derksen) is het weer een rel.
pi_213164275
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 21:12 schreef Electric_Eye het volgende:

[..]

Dus waarom mogen mensen die in de gemeente van het ziekenhuis zijn geboren, wel iets vinden of zeggen of identificeren met het dorp of stadje waar ze hun hele leven opgroeien?
pi_213164289
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 21:22 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Maar zeg jij eens (wat anderen zich eerder in dit topic ook al hebben afgevraagd), zou er net zoveel gepiep zijn geweest als het een om een in België geboren blanke kerel was waar die Derksen over had gezegd dat hij geen geboren Fries is?

Zeg eens heeft Derksen Boris Johnson wel eens een nep Engelsman of fopBrit genoemd?

Hij doet die uitspraak op basis van huidskleur. Kijk als hij zegt hij of zijn een van zijn beide ouders / grootouder etc is er niet geboren, dat kun je zien. Maar zeggen hij is niet echte fries op basis van de huidskleur. Bij een belg kan hij dat niet zien en zal hij het dus ook niet vinden.

quote:
Die uitspraak van Derksen slaat nergens op, woont zijn hele leven in Friesland die Habtuma dus is gewoon een Fries. Maar omdat het nu om een neger gaat (en Derksen) is het weer een rel.
pi_213164324
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 21:20 schreef Korenfok het volgende:

[..]
ik snap niet zo goed waarom iemand die vindt laat het gaan, wel de moeite neemt om die loze zin te posten?
Dat snap je het lekker niet joh.
pi_213164349
Is dit ook al racistisch ja? :') Ophef om niks verder natuurlijk, maar de media wil scoren dus er zal drama gezaaid moeten worden. Was ook alweer even geleden dat we over elkaar heen konden vallen over Derksen en zijn botte uitspraken maar nu kunnen we er weer lekker met gestrekt been in :Y
pi_213164394
quote:
1s.gif Op woensdag 10 april 2024 21:23 schreef Korenfok het volgende:

Hij doet die uitspraak op basis van huidskleur. Kijk als hij zegt hij of zijn een van zijn beide ouders / grootouder etc is er niet geboren, dat kun je zien. Maar zeggen hij is niet echte fries op basis van de huidskleur. Bij een belg kan hij dat niet zien en zal hij het dus ook niet vinden.

Bij een Belg kun JIJ het ook niet zien. En dat is het hele verschil. Mensen die dit onder racisme scharen zien zelf ook dat De Hoop niet wit is en maken er in combinatie met Derksen graag racisme van. Derksen zelf heeft het nergens over huidskleur gehad, maar omdat anderen zien dat De Hoop geen witte Fries is wordt dat er heel graag van gemaakt.

Het geeft verder niet hoor, maar in deze situatie maken de racisme-roepers toch écht zelf het onderscheid op basis van huidskleur, niet Derksen.
pi_213164415
quote:
1s.gif Op woensdag 10 april 2024 21:23 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Zeg eens heeft Derksen Boris Johnson wel eens een nep Engelsman of fopBrit genoemd?

[..]

Ik heb geen idee wat Derksen allemaal zegt, misschien vindt/zegt hij wel hetzelfde over Johnson. Afgaand op wat ik lees en gehoord heb, haal jij ook nu weer huidskleur er bij ipv Derksen. Derksen heeft het alleen over niet geboren in Friesland gehad.
  woensdag 10 april 2024 @ 21:43:22 #273
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_213164574
quote:
Oud-PVV-Kamerlid Beertema schrijft dat Vandaag Inside "de bodem wel heeft geraakt" hiermee. "Hij spreekt Fries, hij ademt Fries, hij deelt de Friese cultuur zoals geen enkele andere Fries die ik ken. Wat is hij dus? Een trotse Fries."
Hmmm als zelfs een PVV'er dit zegt, dan is het wel duidelijk dat je een kortzichtige lul bent.
  woensdag 10 april 2024 @ 21:49:42 #274
213215 Interloper
Verdomd gezellig hiero
pi_213164683
Dit is niet racistisch, maar gewoon kromme logica.

Overigens is Fries niet alleen een taal, maar ook een Germaanse etniciteit. Dus die andere gast is inderdaad geen "Fries-Fries", maar wel een Fries(lander).

De vergelijking met Suriname is echter debiel, want als Derksen de Surinaamse nationaliteit had gehad, dan zou hij gewoon een Surinamer genoemd worden.
Searchers after horror haunt strange, far places.
pi_213164694
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 21:30 schreef Electric_Eye het volgende:

[..]
Bij een Belg kun JIJ het ook niet zien. En dat is het hele verschil. Mensen die dit onder racisme scharen zien zelf ook dat De Hoop niet wit is en maken er in combinatie met Derksen graag racisme van. Derksen zelf heeft het nergens over huidskleur gehad, maar omdat anderen zien dat De Hoop geen witte Fries is wordt dat er heel graag van gemaakt.

Het geeft verder niet hoor, maar in deze situatie maken de racisme-roepers toch écht zelf het onderscheid op basis van huidskleur, niet Derksen.
Hij zegt: Kijk dan.... na het zien van een plaatje. In de context dat De Hoop geen dingen over Friesland mag zeggen.

Maar ik vroeg jou, mogen mensen geboren in een ziekenhuis in andere gemeente wel opgroeiend in het dorp iets vinden over het dorp, hebben die dit recht?
pi_213164742
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 21:49 schreef Interloper het volgende:

Overigens is Fries niet alleen een taal, maar ook een Germaanse etniciteit. Dus die andere gast is inderdaad geen "Fries-Fries", maar wel een Fries(lander).

De vergelijking met Suriname is echter debiel, want als Derksen de Surinaamse nationaliteit had gehad, dan zou hij gewoon een Surinamer genoemd worden.
De germaanse etniciteit kan je ook krijgen als 98% van je voor ouders blank zijn en jij zo zwart als maar kan.. en sterker nog zelfs wanneer iemand een half bloed is, en hij alleen maar blanke kinderen krijgt en ook zijn kinderen met alleen blanke trouwt kunnen er bijna volledig donkere kinderen tussen zitten in 3e of 4e generatie....
pi_213164776
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 21:14 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Dan had hij huidskleur er NIET nadrukkelijk in betrokken. En dat heeft hij nu WEL gedaan. Moeilijk he?
  woensdag 10 april 2024 @ 21:57:57 #278
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_213164791
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 21:49 schreef Interloper het volgende:

Maar je kan geen Friese nationaliteit hebben.
  woensdag 10 april 2024 @ 21:58:40 #279
213215 Interloper
Verdomd gezellig hiero
pi_213164801
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 21:53 schreef Korenfok het volgende:

[..]
De germaanse etniciteit kan je ook krijgen als 98% van je voor ouders blank zijn en jij zo zwart als maar kan.. en sterker nog zelfs wanneer iemand een half bloed is, en hij alleen maar blanke kinderen krijgt en ook zijn kinderen met alleen blanke trouwt kunnen er bijna volledig donkere kinderen tussen zitten in 3e of 4e generatie....
Dat is waar, maar daar is hier geen sprake van. De Hoop is geadopteerd.
  woensdag 10 april 2024 @ 21:59:23 #280
213215 Interloper
Verdomd gezellig hiero
pi_213164811
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 21:57 schreef xzaz het volgende:

[..]
Maar je kan geen Friese nationaliteit hebben.
Nee, maar daar ging het ook niet over.
pi_213164838
Dit is toch gewoon een verdienmodel voor V Inside? Af en toe roept Derksen iets doms of controversieels over een kaars of een Fries en dan hebben ze weer even aandacht en de volgende uitzending zijn er weer hoge(re) kijkcijfers.
pi_213164850
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 21:50 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Hij zegt: Kijk dan.... na het zien van een plaatje. In de context dat De Hoop geen dingen over Friesland mag zeggen.

Blijkbaar moet Derksen letterlijk zeggen dat een neger geen echte Fries kan zijn, want echte Friesen zijn blank, voordat bepaalde mensen de racistische ondertoon zien. En zelfs dan vinden ze wel een manier om hem te verdedigen.
Цой жив
  Forum Admin woensdag 10 april 2024 @ 22:04:46 #283
pi_213164871
quote:
1s.gif Op woensdag 10 april 2024 22:01 schreef recursief het volgende:
Dit is toch gewoon een verdienmodel voor V Inside? Af en toe roept Derksen iets doms of controversieels over een kaars of een Fries en dan hebben ze weer even aandacht en de volgende uitzending zijn er weer hoge(re) kijkcijfers.
pi_213164875
Je kunt lullen tot je n ons weegt en er rechts of links om heen praten maar natuurlijk was dit een -al dan niet bedoelde- racistische opmerking van Johan D.
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_213164878
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 21:50 schreef Korenfok het volgende:

Maar ik vroeg jou, mogen mensen geboren in een ziekenhuis in andere gemeente wel opgroeiend in het dorp iets vinden over het dorp, hebben die dit recht?
Ik hoef het niet met Derksen eens te zijn om te constateren of dat wat hij zegt racistisch is of niet.
  woensdag 10 april 2024 @ 22:11:43 #286
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_213164966
Alles valt en staat welke criteria iemand hanteert. Derksen overduidelijke etniciteit met bloedlijn. Ja dan heeft hij natuurlijk 100% gelijk.

Een Donald Trump word ook geen native American genoemd terwijl hij daar is geboren en zijn familiegeschiedenis minimaal 3 generaties terug gaat.

Blanke Afrikaners (Zuid Afrika gecreeerd door Europeanen) zullen ook niet worden aangezien als Xhosa of Zulu terwijl sommige al 400 jaar geschiedenis hebben in die regio.

Anna Kournikova word door velen gezien als Amerikaanse (USA), terwijl ze tot haar 15e (gok) in Rusland heeft gewoond. Wat is zij dan?

I
  woensdag 10 april 2024 @ 22:11:51 #287
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_213164968
quote:
Was Helene maar nakende
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  Moderator woensdag 10 april 2024 @ 22:13:51 #288
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213164996
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 21:30 schreef Electric_Eye het volgende:

[..]

Zelfs als het niet om de kleur gaat is het over de lijn wmb

Als je als Fries sprekende Fries niets over je eigen taal mag zeggen puur omdat je er niet geboren bent is dat natuurlijk gewoon een discriminerend standpunt

Maar dan had hij Suriname er niet bij gehaald
  woensdag 10 april 2024 @ 22:14:21 #289
213215 Interloper
Verdomd gezellig hiero
pi_213165000
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 22:02 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Blijkbaar moet Derksen letterlijk zeggen dat een neger geen echte Fries kan zijn, want echte Friesen zijn blank, voordat bepaalde mensen de racistische ondertoon zien. En zelfs dan vinden ze wel een manier om hem te verdedigen.
Kan een blanke een echte Groenlandse Inuit zijn? Nee. hij kan de taal leren, de gebruiken overnemen en staatsburger worden van Groenland (lees: Denemarken), maar Inuit worden of zijn is simpelweg uitgesloten. Nageslacht produceren met leden van de gemeenschap is weer een ander verhaal.

Ik zie niet in hoe dit anders is.
pi_213165007
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 21:56 schreef PotjeSambal het volgende:

[..]
Dan had hij huidskleur er NIET nadrukkelijk in betrokken. En dat heeft hij nu WEL gedaan. Moeilijk he?
Punt ging over al dan niet geboren in Friesland, niet dat hij geen Fries is omdat het een neger is.
  woensdag 10 april 2024 @ 22:15:28 #291
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_213165013
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 22:14 schreef Interloper het volgende:

[..]
Kan een blanke een echte Groenlandse Inuit zijn? Nee. Kan hij de taal leren, de gebruiken overnemen en staatsburger worden van Groenland (lees: Denemarken), maar Inuit worden of zijn is simpelweg uitgesloten. Nageslacht produceren met leden van de gemeenschap is weer een ander verhaal.

exact hetzelfde
pi_213165030
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 22:11 schreef Ciclon het volgende:
Alles valt en staat welke criteria iemand hanteert. Derksen overduidelijke etniciteit met bloedlijn. Ja dan heeft hij natuurlijk 100% gelijk.

Een Donald Trump word ook geen native American genoemd terwijl hij daar is geboren en zijn familiegeschiedenis minimaal 3 generaties terug gaat.

Blanke Afrikaners (Zuid Afrika gecreeerd door Europeanen) zullen ook niet worden aangezien als Xhosa of Zulu terwijl sommige al 400 jaar geschiedenis hebben in die regio.

Anna Kournikova word door velen gezien als Amerikaanse (USA), terwijl ze tot haar 15e (gok) in Rusland heeft gewoond. Wat is zij dan?

I
Leuke poging. Maar native american is heel beperkt beschreven. Want ik denk dat Trump en zijn MAGA allemaal zich zelf asl Amerikaan zien. De hoop zal zich zelf niet zien als geboren en getogen fries.

Maar wel als een echte fries, wat hij ds voor iedereen is behalve wat rascistjes.
pi_213165035
Vrijheid van meningsuiting wordt tegenwoordig omgebogen tot racisme. Het ligt er gewoon aan uit welke mond het komt.
  woensdag 10 april 2024 @ 22:17:24 #294
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_213165037
Een blanke die in Japan is geboren en opgegroeid is in mijn ogen ook geen Japanner. Heb zo'n voorgevoel dat daar nooit ophef over zou zijn, sterker nog als die blanke dat wel vindt, zou het culturele toe-eigening zijn.
  woensdag 10 april 2024 @ 22:17:29 #295
213215 Interloper
Verdomd gezellig hiero
pi_213165039
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 22:15 schreef Ciclon het volgende:

[..]
exact hetzelfde
Maar als een blanke zichzelf inuit zou noemen omdat hij in hetzelfde gebied woont, wordt hij of zij daar op aangesproken.

Maar dat is dan geen racisme?
  woensdag 10 april 2024 @ 22:19:07 #296
470649 Pendule
FOK! Nicht
pi_213165058
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 21:56 schreef PotjeSambal het volgende:

[..]
waar had hij het over zijn huidskleur? Het enige wat Derksen gezegd heeft, is dat het geen Fries is. En dat klopt, want hij is er niet geboren en heeft niet dezelfde etniciteit. (ja Fries is een etniciteit)

Ik ben licht getint en in het buitenland geboren. Ik woon nu al langere tijd in Nederland. Dat maakt mij echter niet direct een echte Nederlander, daar ik van een totaal andere etniciteit ben en ergens anders ben geboren. Ongeacht de mate waarin ik ben verkaasd.

Een kat die wordt grootgebracht door een hond en leert blaffen is ook niet ineens een hond.
pi_213165065
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 22:14 schreef Interloper het volgende:

[..]
Kan een blanke een echte Groenlandse Inuit zijn? Nee. hij kan de taal leren, de gebruiken overnemen en staatsburger worden van Groenland (lees: Denemarken), maar Inuit worden of zijn is simpelweg uitgesloten. Nageslacht produceren met leden van de gemeenschap is weer een ander verhaal.

ja, waarom niet denk dat veel van die stammen daar nooit moeilijk overdeden.

Juist het rascisme denken van 19e eeuw, uit zuidelijk VS, om slavenij te kunnen goed praten, is iets echt van de 19e eeuw en doorgevoerd door de nazi's in Europa.

er is compleet geen bewijs voor jou standpunt. Behalve dat jij iemand niet zo zal zien op basis van huidskleur.
  woensdag 10 april 2024 @ 22:20:26 #298
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_213165076
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 22:17 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Leuke poging. Maar native american is heel beperkt beschreven. Want ik denk dat Trump en zijn MAGA allemaal zich zelf asl Amerikaan zien. De hoop zal zich zelf niet zien als geboren en getogen fries.

Maar wel als een echte fries, wat hij ds voor iedereen is behalve wat rascistjes.
Al zou Trump zegt dat hij Cree is, beschouw jij hem dan ook als Cree?
pi_213165086
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 22:19 schreef Pendule het volgende:

[..]
waar had hij het over zijn huidskleur? Het enige wat Derksen gezegd heeft, is dat het geen Fries is. En dat klopt, want hij is er niet geboren en heeft niet dezelfde etniciteit. (ja Fries is een etniciteit)

Ik ben licht getint en in het buitenland geboren. Ik woon nu al langere tijd in Nederland. Dat maakt mij echter niet direct een echte Nederlander, daar ik van een totaal andere etniciteit ben en ergens anders ben geboren. Ongeacht de mate waarin ik ben verkaasd.

Een kat die wordt grootgebracht door een hond en leert blaffen is ook niet ineens een hond.
Lul niet, punt van derksen is dat de Hoop geen menin mag hebben over Friesland, dus hou je mond dan volgens je eigen stelling.
pi_213165092
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 22:20 schreef Ciclon het volgende:

[..]
Al zou Trump zegt dat hij Cree is, beschouw jij hem dan ook als Cree?
Lul niet zo dom. is trump daar opgegroeid en getogen, taal sprekend etc?
  Moderator woensdag 10 april 2024 @ 22:23:00 #301
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213165105
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 22:17 schreef Ciclon het volgende:
Een blanke die in Japan is geboren en opgegroeid is in mijn ogen ook geen Japanner. Heb zo'n voorgevoel dat daar nooit ophef over zou zijn, sterker nog als die blanke dat wel vindt, zou het culturele toe-eigening zijn.
als die blanke daar is geboren en opgegroeid is, zelfs een regeringspost te pakken weet te krijg en vervolgens van een of andere voetbalanalist te horen krijgt dat hij niet mee mag praten want kijk dan naar hem dan gok ik dat je dezelfde reactie krijgt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')