Dat niet alleen hij zegt dat ze hem zgn niet serieus moeten nemen. Dat doen ze nou juist wel. En dat weet ie dondersgoed. Eerst FvD, daarna BBB en NSC......nu PVV. Hij is niet alleen de oorzaak dat die partijen scoren of stijgen, maar wél één van de redenen. Van hun uitgebreide partijprogramma's moeten ze het niet hebben. Van populistisch geraasbral wel. Plus dat rechts tegenwoordig veel meer mag zeggen of veel meer aan het woord komt. Tot aan extreem rechts met ON toe. BNN/Vara is niet meer in Op1. Iedere ochtend heeft het zelfverklaarde rechtse WNL het ontbijtprogramma op NPO1, en op zondagochtend een uurlang het vrije woord. 1+1+1+1 is..........quote:Op woensdag 10 april 2024 14:38 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Hij heeft iig een bepaald soort belegen gedachtengoed dat er dagelijks bij +800.000 kijkers in gemasseerd wordt.
Waar denk jij dat Derksen zijn reactie op baseert? 😂quote:Op woensdag 10 april 2024 14:27 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Het is eigenlijk bijzonder frapant. Bij mijn weten (ik zie het niet terug in de tekst) heeft Derksen niks gezegd over zijn huidskleur.
Stel dat Habtuma nu blank was geweest en uit Frankrijk was gekomen, dan was deze fophef er niet geweest. Dus eigenlijk zijn de racisme-roepers zelf de grootste racisten om zij wél dat onderscheid in kleur maken waar ik dat Derksen niet heb zien/horen doen.
Aan wie aangepast? En waarom moet je je aanpassen ?Hij is op z'n achtste maand geadopteerd.quote:Op woensdag 10 april 2024 14:39 schreef obligataire het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens, maar in dit geval is Derksen goed fout. Ik ken die politicus verder niet maar het lijkt me dat zich uitstekend heeft aangepast dus dan is die opmerking van Derksen zéér ongepast. Maar ja die voelt zich onkwetsbaar omdat hij goede kijkcijfers haalt.
Ik ben geen Derksen expert, maar als hij een blanke voetballer op de hak neemt, doet hij dat dan op basis van zijn huidskleur/afkomst? Ik heb sowieso niks met types die het leuk vinden om anderen op de hak te nemen, maar niet alles is meteen racistisch. Dit geval komt toch wel in de buurt van racisme.quote:Op woensdag 10 april 2024 14:45 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Of hij racistisch is durf ik niet te zeggen, hij is werkelijk bot over alles en iedereen. Zeikt iedereen af, het is een bromsnor. Er gaat geen aflevering voorbij zonder dat Derksen wel een botte opmerking maakt over iemand, maar de ophef is er alleen als de botte opmerking gaat over iemand uit de door links aangewezen slachtoffergroep. Kijk alleen maar al naar de kritiek op voetballers, zodra de voetballers donker zijn is er gekrijs, zodra ze blank zijn hoor en lees je er niets over, terwijl hij week in week uit wel een blanke voetballer op de hak neemt.
Zal geen traan laten als die gast van de buis verdwijnt, vind het maar een kwal, maar dan verdwijnen omdat hij een botte boer is tegen alles en iedereen, niet verdwijnen omdat links het niet leuk vind dat hij hun gekozen slachtoffergroep ook afvalt, want dat is gewoon racisme.
Jij beseft dat Derksen nu ook niets over de huidskleur heeft gezegd? Het is iemand uit Ethiopië, die zichzelf Fries noemt, en Derksen vind dat niet zo. Iemand die in Limburg is geboren is ook geen Fries als hij daar gaat wonen, en daar zal 0 ophef over zijn. De reden dat er nu ophef over is komt omdat deze jongen een donkere huidskleur heeft, en dan is alle kritiek of domme botte Derksen opmerkingen natuurlijk "racisme".quote:Op woensdag 10 april 2024 14:52 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik ben geen Derksen expert, maar als hij een blanke voetballer op de hak neemt, doet hij dat dan op basis van zijn huidskleur/afkomst? Ik heb sowieso niks met types die het leuk vinden om anderen op de hak te nemen, maar niet alles is meteen racistisch. Dit geval komt toch wel in de buurt van racisme.
Welke boekdelen?quote:Op woensdag 10 april 2024 14:39 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Je moet het filmpje kijken. Zijn opmerking "Ik ben toch ook geen Surinamer" spreekt boekdelen.
Kaag een emotionele hekst noemen. Als ze in een interview bijna huilt na beelden van haar dochters die vrezen voor een "aanslag" op haar, noemt ie haar ongeschikt en te emotioneel. Timmermans noemt ie een dikke kabouter. Etc.....quote:Op woensdag 10 april 2024 14:57 schreef dikkedaniel het volgende:
Derksen slaat weer volledig de plank mis. Dingen als het 'kaarsenverhaal' vond ik wel grappig en dat moet gewoon kunnen. Maar door zijn opmerkingen over Joden en nu dit weer is het misschien wel eens tijd dat Johan met zijn welverdiende pensioen gaat. Sowieso zit je bij VI naar herhalingen van meningen en anekdotes van Johan te kijken die je de afgelopen jaren al meermaals eerder hebt gehoord.
Wat een racist die Derksen!quote:Op woensdag 10 april 2024 15:03 schreef tong80 het volgende:
[..]
Kaag een emotionele hekst noemen. Als ze in een interview bijna huilt na beelden van haar dochters die vrezen voor een "aanslag" op haar, noemt ie haar ongeschikt en te emotioneel. Timmermans noemt ie een dikke kabouter. Etc.....
"Ik ben toch ook geen Surinamer" Zei-ie. Suriname is ook willekeurig ?quote:Op woensdag 10 april 2024 15:03 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Jij beseft dat Derksen nu ook niets over de huidskleur heeft gezegd? Het is iemand uit Ethiopië, die zichzelf Fries noemt, en Derksen vind dat niet zo. Iemand die in Limburg is geboren is ook geen Fries als hij daar gaat wonen, en daar zal 0 ophef over zijn. De reden dat er nu ophef over is komt omdat deze jongen een donkere huidskleur heeft, en dan is alle kritiek of domme botte Derksen opmerkingen natuurlijk "racisme".
Als daar een Chinees had gestaan had Derksen exact hetzelfde gezegd, en we weten het allemaal.
Dat zeg ik niet. Het is gewoon een botte, onverschillige gevaarlijke opportunist.quote:
Dat van Timmermans klopt wel een beetjequote:Op woensdag 10 april 2024 15:03 schreef tong80 het volgende:
[..]
Kaag een emotionele hekst noemen. Als ze in een interview bijna huilt na beelden van haar dochters die vrezen voor een "aanslag" op haar, noemt ie haar ongeschikt en te emotioneel. Timmermans noemt ie een dikke kabouter. Etc.....
Op het feit dat de Hoop geen Fries is? Althans in de ogen van Derksen dan...quote:Op woensdag 10 april 2024 14:51 schreef prunus het volgende:
[..]
Waar denk jij dat Derksen zijn reactie op baseert? 😂
Welk gedeelte ?quote:Op woensdag 10 april 2024 15:06 schreef dikkedaniel het volgende:
[..]
Dat van Timmermans klopt wel een beetje
Nee hoor, Derksen is een botte boer, een ouderwetse eikel die gewoon niets te zoeken heeft op TV. Maar ook jij als voetballiefhebber zal Derksen ook al wel langer kennen, en we weten beiden dat hij alles en iedereen afzeikt, dikke mensen, rode mensen, vrouwen, donkere mensen, Belgen, Duitsers, er is een lijn van domme uitspraken te ontdekken. De ophef moet daarom ook gaan over het feit dat iemand zoals Derksen al jaren niks meer op tv te zoeken heeft, dat het een verouderd fossiel is, en niet alleen ophef zodra er nu een jongeman uit Friesland zo'n domme opmerking voor zijn kiezen krijgt omdat deze jongen toevallig donker gekleurd is.quote:Op woensdag 10 april 2024 15:04 schreef tong80 het volgende:
[..]
"Ik ben toch ook geen Surinamer" Zei-ie. Suriname is ook willekeurig ?
Hij is te groot voor een kabouter.quote:
hoogstens een transkoequote:Op woensdag 10 april 2024 15:10 schreef inslagenreuring het volgende:
Een geit die opgegroeid is en een koeienstal is wel een koe?
Al jarenlang een van de beter bekeken programma's naast de journaals.quote:Op woensdag 10 april 2024 15:11 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
Sorry voor mijn taalgebruik, maar anders dan cancerdom kan ik dit programma in verval toch niet noemen. Je zit met een besnorde partyflock/opel calibra-puber van 80 en een met pillen op de been gehouden man met een flinke verstandelijke beperking aan een tafel de stand van zaken in Nederland of godbetert de wereld door te nemen.
Ik ageer al tijden tegen hem. Werd er op FOK! om verketterd en er werden door een mod zelfs posts van me verwijderd hierover. Dat ik niet moest zeuren en of dan niet moet kijken. Dus het is niet zo dat ik dit er uit pik.quote:Op woensdag 10 april 2024 15:10 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Nee hoor, Derksen is een botte boer, een ouderwetse eikel die gewoon niets te zoeken heeft op TV. Maar ook jij als voetballiefhebber zal Derksen ook al wel langer kennen, en we weten beiden dat hij alles en iedereen afzeikt, dikke mensen, rode mensen, vrouwen, donkere mensen, Belgen, Duitsers, er is een lijn van domme uitspraken te ontdekken. De ophef moet daarom ook gaan over het feit dat iemand zoals Derksen al jaren niks meer op tv te zoeken heeft, dat het een verouderd fossiel is, en niet alleen ophef zodra er nu een jongeman uit Friesland zo'n domme opmerking voor zijn kiezen krijgt omdat deze jongen toevallig donker gekleurd is.
Heb hem eens wat verhalen horen vertellen over hoe ze deden tegen een roodharige voetballer, nou ik heb oorspronkelijk rood haar, jarenlang niets anders gehoord. Nog nooit heeft iemand zich daar druk over gemaakt. Dat is meten met twee maten op basis van uiterlijke kenmerken, dat noemen we racisme. Derksen is een racist, een botte boer, een oud fossiel, maar het kamp wat zich nu zeer selectief druk maakt over zo'n domme uitspraak terwijl ze de rest van zijn uitspraken negeren is geen haar beter. Voor mij had die gast zo'n uitspraak nog niet eens kunnen doen, was hij jaren geleden al van de buis verdwenen, voor iedereen beter.
Koeieuier was zo'n mooi woord. Het is nu helaas koeienuier. Weg klinkers-record.quote:Op woensdag 10 april 2024 15:10 schreef inslagenreuring het volgende:
Een geit die opgegroeid is en een koeienstal is wel een koe?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |