Ik kan mij niet voorstellen dat je dit echt denkt, zeker niet door hoe hij zegt “dat is toch geen Fries, ik ben toch ook geen Surinamer.” Maar als jij dat anders denkt verschillen we van mening.quote:Op woensdag 10 april 2024 17:27 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Ik zie niet in waarom niet eigenlijk???
Hoezo "wannabe"? En hoezo treurig?quote:Op woensdag 10 april 2024 17:29 schreef inslagenreuring het volgende:
Het is gewoon een wannabe Fries. En dat is op veel vlakken treurig.
Ik begrijp de controverse om zijn persoon best wel hoor, daar gaat het niet om.quote:Op woensdag 10 april 2024 17:33 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ik kan mij niet voorstellen dat je dit echt denkt, zeker niet door hoe hij zegt “dat is toch geen Fries, ik ben toch ook geen Surinamer.” Maar als jij dat anders denkt verschillen we van mening.
Je kunt je hele leven in Zeeland wonen maar als je ouders geen geboren Zeeuwen zijn ben je geen Zeeuw hoor. En dat heeft 0,0 met kleur te maken.quote:Op woensdag 10 april 2024 17:38 schreef Korenfok het volgende:
nee geen rascisme volgens onze bekende users....
Nee het is gewoon natuurlijke onderscheiding van rassen en als we dat nu al rascisme noemen..... want iemand die donker /zwart / geel etc is kan zich nooit een fries, brabander, tukker etc noemen. Een geboren hagenees, opgegroeid in enschede, dat is wel een echte tukker, limburger, fries etc....
Provincie is je roots, Nationaliteit wordt je opgedrongen, wat heb ik als gelderlander te maken met een Brabander, hem meer met duitsland dorpje paar kilometer verder op, dan met brabanders...quote:Op woensdag 10 april 2024 17:33 schreef DrDentz het volgende:
Ben ik dan een echte Gelderlander?Waarom zou je je druk maken om je provincie ..
Als je het voor jezelf zo maar recht kan lullen is het prima Eye.quote:Op woensdag 10 april 2024 17:38 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Ik begrijp de controverse om zijn persoon best wel hoor, daar gaat het niet om.
Maar feitelijk zegt Derksen niets onjuist. De Hoop is geen (geboren) Fries en Derksen komt ook niet uit Suriname.
Daar is gewoon 0,0 onjuist aan.
Maar alle racismeroepers willen natuurlijk dolgraag dat de uitspraak van Derksen een racistische lading heeft: "want ee getinte man kan toch geen Fries zijn". Die woorden wil men schijnbaar in de mond van Derksen leggen maar die heeft hij nooit daadwerkelijk zo uitgesproken.
maar de 2e generatie wel, want ik woon in z'on gehucht. En sterker nog als jij op groeit en je ouders zijn onderdeel van de gemeenschap dan ben jij direct een echte (noem de plaats naam maar op).quote:Op woensdag 10 april 2024 17:40 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Je kunt je hele leven in Zeeland wonen maar als je ouders geen geboren Zeeuwen zijn ben je geen Zeeuw hoor. En dat heeft 0,0 met kleur te maken.
Ik vraag wat er racistisch aan is ?quote:Op woensdag 10 april 2024 17:15 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Dus iemand die in Flevoland geboren is, op de grens van friesland (Rutte ofzo), maar woont zijn hele leven in friesland, praat fries etc.... kan zich ook geen fries noemen?
Oh we gaan even verder waarom is hij dan wel een nederlander, volgens jou of zijn kinderen, zonder dat het rascisme is natuurlijk?
Ik woon zelf ook in zo'n gehucht. Mijn kinderen worden, ondanks dat ze er geboren zijn, ook import genoemd. Het is allemaal wat gekscherend want er is ook niemand die het iets uitmaakt verder. Het halve dorp is nochtans import. Maar volgens de dorpsoudsten zullen mijn kinderen nooit (insert dorp)-er worden.quote:Op woensdag 10 april 2024 17:41 schreef Korenfok het volgende:
[..]
maar de 2e generatie wel, want ik woon in z'on gehucht. En sterker nog als jij op groeit en je ouders zijn onderdeel van de gemeenschap dan ben jij direct een echte (noem de plaats naam maar op).
Gevalletje Elizabeth Warren dusquote:Op woensdag 10 april 2024 17:43 schreef DrDentz het volgende:
Ik denk dat ik wel belachelijk gemaakt zou worden als ik bij een Indiaanse stam ga wonen en zeg dat ik een echte Navajo ben.
[ afbeelding ]
Hangt ervan af.quote:Op woensdag 10 april 2024 17:42 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Ik vraag wat er racistisch aan is ?
Hij vindt dat hij geen Fries is , is dat racistisch ?
Ik lul niks recht wat krom is. Ik consateer enkel wat er gezegd wordt en enkel op basis daarvan kan ik niets racistisch ontdekken.quote:Op woensdag 10 april 2024 17:41 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Als je het voor jezelf zo maar recht kan lullen is het prima Eye.
Omdat Derksen niet op het idee was gekomen dat iemand met een lichte kleur, opgegroeid in Friesland met Friese ouders op een Friese boerderij die vloeiend Fries praat weleens geadopteerd zou kunnen zijn en dus niet in Friesland geboren zou kunnen zijn.quote:Op woensdag 10 april 2024 17:27 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Ik zie niet in waarom niet eigenlijk???
Feiten zijn feiten.quote:Op woensdag 10 april 2024 17:41 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Als je het voor jezelf zo maar recht kan lullen is het prima Eye.
Hij is gewoon een Friesquote:Op woensdag 10 april 2024 17:29 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Het onderwerp veranderen? Waar heb jij het nu weer over?
Of hij geadopteerd is of niet doet er niet eens toe.quote:Op woensdag 10 april 2024 17:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Omdat Derksen niet op het idee was gekomen dat iemand met een lichte kleur, opgegroeid in Friesland met Friese ouders op een Friese boerderij die vloeiend Fries praat weleens geadopteerd zou kunnen zijn en dus niet in Friesland geboren zou kunnen zijn.
Het hele feit van zijn gekleurde huid maakt dat die uitspraak is gedaan. En niets anders.
Je lult alles krom. Ik constateer dat enkel en op basis daarvan is het door en door racistischquote:Op woensdag 10 april 2024 17:49 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Ik lul niks recht wat krom is. Ik consateer enkel wat er gezegd wordt en enkel op basis daarvan kan ik niets racistisch ontdekken.
Bedankt voor het duiden van mijn punt.quote:Op woensdag 10 april 2024 17:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Omdat Derksen niet op het idee was gekomen dat iemand met een lichte kleur, opgegroeid in Friesland met Friese ouders op een Friese boerderij die vloeiend Fries praat weleens geadopteerd zou kunnen zijn en dus niet in Friesland geboren zou kunnen zijn.
Het hele feit van zijn gekleurde huid maakt dat die uitspraak is gedaan. En niets anders.
Ik heb Derksen niks horen zeggen over kleur, hooguit over afkomst. En zoals we weten staat afkomst niet gelijk aan kleur. Als je wil beweren dat dat wél zo is, is dat het onderscheid wat jij maakt en niet Derksen.quote:Op woensdag 10 april 2024 18:05 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Je lult alles krom. Ik constateer dat enkel en op basis daarvan is het door en door racistisch
O myquote:Op woensdag 10 april 2024 18:05 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Bedankt voor het duiden van mijn punt.
Feitelijk is het ook onjuistquote:Op woensdag 10 april 2024 17:38 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Ik begrijp de controverse om zijn persoon best wel hoor, daar gaat het niet om.
Maar feitelijk zegt Derksen niets onjuist.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |