Nee hoor. Iedereen ziet precies waarom Derksen dat zei. Vanwege zn kleurtje.quote:Op woensdag 10 april 2024 16:46 schreef Confetti het volgende:
[..]
Het is natuurlijk zo dat iedereen wel eens gedacht heeft wat Derksen uitspreekt omdat de gemiddelde Fries inderdaad niet zwart is.
Dat maakt hem niet geen Fries, maar de gedachte is niet zo gek. Iedereen zit hier te doen alsof ze kleurenblind zijn.
Maar we hebben het over mensen. Toch?quote:Op woensdag 10 april 2024 16:38 schreef DrDentz het volgende:
Hij is geen echte Fries qua bloedlijn. Een hond die wordt geadopteerd door 2 paarden is toch ook geen paard?
Je hoeft echt niet te kijken om dit een belachelijke uitspraak te vinden hoor.quote:Op woensdag 10 april 2024 16:49 schreef DrDentz het volgende:
En de fophef wordt veroorzaakt door mensen die dat progammaatje nieteens kijken, die zien het op X ofzo voorbij komen maar kennen niet de sfeer van dat programmaatje. Johan was gewoon tegen die miljoenen voor dat Friese taal project en verzint er dan ter plekke wat argumenten bij.
Zou het misschien niet komen omdat De Hoop geen Fries is?quote:Op woensdag 10 april 2024 16:51 schreef koemleit het volgende:
[..]
Nee hoor. Iedereen ziet precies waarom Derksen dat zei. Vanwege zn kleurtje.
Derksen is zich vast ook van geen kwaad bewust, mensen van zijn leeftijd en uit zijn kring praten gewoon zo, zal niet eens kwaad bedoelt zijn. Maar tijden veranderen. Typisch zo als Derksen zijn wel klaar.
De Hoop is wel Fries.quote:Op woensdag 10 april 2024 16:55 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Zou het misschien niet komen omdat De Hoop geen Fries is?
Je moet toch het vuurtje blijven stoken, anders kan je niet bij elke misdaad blijven roepen dat het eigenlijk allemaal de schuld is van de witman en het institutioneel rassiesmequote:Op woensdag 10 april 2024 17:00 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Derksen zegt iets vrij onschuldigs, en gelijk schiet heel links Nederland in een stuip. Anders stel je je even ontzettend aan
Valt wel mee hoor. Dreksen een haatzaaiende racist noemen is ook vrij onschuldigquote:Op woensdag 10 april 2024 17:00 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Derksen zegt iets vrij onschuldigs, en gelijk schiet heel links Nederland in een stuip. Anders stel je je even ontzettend aan
De vraag naar racisme is heel erg hoog, en het aanbod heel erg beperkt. Dus als er iets is wat ook maar lijkt op een klein beetje racistisch wil iedereen er meteen z'n lange teen onder schuiven.quote:Op woensdag 10 april 2024 17:00 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Officieel zou ik zeggen dat De Hoop een Eritreeër is die in Friesland is opgegroeid. Of hij dan een Fries is?.... Boeit mij niet zoveel eigenlijk.quote:Op woensdag 10 april 2024 16:59 schreef grrrrg het volgende:
[..]
De Hoop is wel Fries.
Geert Wilders is geen Limburger, dat heb ik Dreksen nog niet horen zeggen
Het is vooral dat Derksen zegt dat die man gewoon z'n bek moet houden, want het is geen echte. Ondanks dat hij praktisch z'n hele leven is opgevoed met Friese taal, Friese cultuur door 2 Friese ouders.quote:Op woensdag 10 april 2024 16:53 schreef Enchanter het volgende:
Dus Derksen zegt dat hij geen Fries is en dan is dat tegenwoordig racisme ?
Dus iemand die in Flevoland geboren is, op de grens van friesland (Rutte ofzo), maar woont zijn hele leven in friesland, praat fries etc.... kan zich ook geen fries noemen?quote:Op woensdag 10 april 2024 16:53 schreef Enchanter het volgende:
Dus Derksen zegt dat hij geen Fries is en dan is dat tegenwoordig racisme ?
Officieel heet hij niet eens de Hoop met zo'n logicaquote:Op woensdag 10 april 2024 17:07 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Officieel zou ik zeggen dat De Hoop een Eritreeër is die in Friesland is opgegroeid. Of hij dan een Fries is?.... Boeit mij niet zoveel eigenlijk.
Geen idee, ik weet wel dat hij uit Indonesië komt en zijn haar geblondeerd heeft om meer in te blendenquote:Heeft Wilders wel eens miljoenen uit willen geven om de Limburgse taal te bevorderen?
Waarom is dit onschuldig, dit soort nazi dogma's normaliseren..quote:Op woensdag 10 april 2024 17:00 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Daar wordt zelfs heel vaak tegen geageerd.quote:Op woensdag 10 april 2024 16:27 schreef HowardRoark het volgende:
En dat men niets zegt over Derken als hij iets over Israël en Joden heeft is ook logisch, want daar is men het stellig mee eens en doet er zelfs volop aan mee. Ook dat is weer een voorbeeld van 'acceptabele' discriminatie en binnen zulke kringen.
Een achternaam kun je veranderen.quote:Op woensdag 10 april 2024 17:18 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Officieel heet hij niet eens de Hoop met zo'n logica
[..]
Geen idee, ik weet wel dat hij uit Indonesië komt en zijn haar geblondeerd heeft om meer in te blenden
Net alsof Derksen dit gezegd zou hebben als Habtuma uit Frankrijk kwam en blank geweest was.quote:Op woensdag 10 april 2024 14:27 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Het is eigenlijk bijzonder frapant. Bij mijn weten (ik zie het niet terug in de tekst) heeft Derksen niks gezegd over zijn huidskleur.
Stel dat Habtuma nu blank was geweest en uit Frankrijk was gekomen, dan was deze fophef er niet geweest. Dus eigenlijk zijn de racisme-roepers zelf de grootste racisten om zij wél dat onderscheid in kleur maken waar ik dat Derksen niet heb zien/horen doen.
Ik zie niet in waarom niet eigenlijk???quote:Op woensdag 10 april 2024 17:24 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Net alsof Derksen dit gezegd zou hebben als Habtuma uit Frankrijk kwam en blank geweest was.
Ja, en het onderwerp kun je ook veranderen, merk ikquote:Op woensdag 10 april 2024 17:24 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Een achternaam kun je veranderen.
Waar je geboren bent, waar je opgroeit of wie je adopteert wordt toch wat lastiger.
Het onderwerp veranderen? Waar heb jij het nu weer over?quote:Op woensdag 10 april 2024 17:28 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Ja, en het onderwerp kun je ook veranderen, merk ik
Hij is gewoon een Fries
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |