Hij heeft het juist over afkomst gehad. Ook toevallig dat hij over Suriname begin zekerquote:Op woensdag 10 april 2024 18:07 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Ik heb Derksen niks horen zeggen over kleur, hooguit over afkomst. En zoals we weten staat afkomst niet gelijk aan kleur. Als je wil beweren dat dat wél zo is, is dat het onderscheid wat jij maakt en niet Derksen.
Exact ditquote:Op woensdag 10 april 2024 17:45 schreef Cilantro het volgende:
Zodra het om een blanke man ging was er geen ophef geweest.
Stukje zwart privilege.
Dat zegt Derksen niet. Derksen zegt "dat is toch geen Fries". En dan laten ze nog even een foto van de Hoop zien. En dan zegt Derksen "ik ben toch geen Surinamer".quote:Op woensdag 10 april 2024 18:05 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Of hij geadopteerd is of niet doet er niet eens toe.
Derksen zei dat hij een Erirtreer is/was.
Wederom een bevestiging van mijn punt. Iedereen uit Friesland is volgens jou beredenering wit, en iedereen uit Suriname is zwart. Een zwarte Fries kan schijnbaar niet (terwijl Derksen niks over kleur heeft gezegd) dus dan MOET het wel over de kleur gaan...quote:Op woensdag 10 april 2024 18:10 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Hij heeft het juist over afkomst gehad. Ook toevallig dat hij over Suriname begin zeker
Wow..quote:Op woensdag 10 april 2024 18:13 schreef Straatcommando. het volgende:
Och man, ongenuanceerde sneuneus Derksen roept iets en andere sneuneuzen moeten er weer iets heel groots van maken.
Werkelijk alles aan dit bericht is kansloos. Zonde van de electriciteit en zuurstof.
Provincie is je roots, Nationaliteit wordt je opgedrongen, wat heb ik als gelderlander te maken met een Brabander, hem meer met duitsland dorpje paar kilometer verder op, dan met brabanders...quote:Op woensdag 10 april 2024 17:33 schreef DrDentz het volgende:
Ben ik dan een echte Gelderlander?Waarom zou je je druk maken om je provincie ..
Oh dus tegen rascistische uitspraken zijn is nu ook al woke?quote:Op woensdag 10 april 2024 18:04 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Feiten zijn feiten.
Als jij en je woke vriendjes maar weer eens iemand kunnen aanvallen hè
Derksen zei dat hij geen Fries is omdat hij er niet geboren is. Dat heeft dus niets met huidskleur te maken.quote:Op woensdag 10 april 2024 18:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat zegt Derksen niet. Derksen zegt "dat is toch geen Fries". En dan laten ze nog even een foto van de Hoop zien. En dan zegt Derksen "ik ben toch geen Surinamer".
If it looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck, then it probably is a duck.
Het gaat Derksen om de kleur, verder niets.
Waarom, zelfs de ncdr gaat er niks mee doen omdat het weer hetzelfde typische Derksen gewauwel is. Enige wat je er mee doet is zijn toch al opgeblazen ego opblazen en de term racisme uithollen. Terwijl racisme springlevend is in Nederland.quote:Op woensdag 10 april 2024 18:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wow..
De opmerkingen van Derksen zin inderdaad uitermate kansloos (to put it mildly).
Maar dat is dan ook meteen het enige waar we het over eens zijn
Nee nee en Derksen is ook geen Surinamer.quote:Op woensdag 10 april 2024 18:25 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Derksen zei dat hij geen Fries is omdat hij er niet geboren is. Dat heeft dus niets met huidskleur te maken.
Dat is ook de onderliggende discussie over identiteit die nu angstvallig wordt vermeden door de escalatie.quote:Op woensdag 10 april 2024 14:52 schreef Dutch_view het volgende:
Wel een interessante discussie.
De Hoop geen Fries noemen omdat hij daar opgegroeid is.
Toch wordt dit wel vaak gedaan met Morrokanen , Turken, Surinamers etc. die in Nederland geboren zijn en getogen.
Die worden openlijk toch ook nog "die Turken, Surinamers" etc. genoemd.
Dat is dan ook net zo racistisch om ze geen Nederlander te noemen
Alweer bewijs je mijn gelijk.quote:Op woensdag 10 april 2024 18:17 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Wederom een bevestiging van mijn punt. Iedereen uit Friesland is volgens jou beredenering wit, en iedereen uit Suriname is zwart. Een zwarte Fries kan schijnbaar niet (terwijl Derksen niks over kleur heeft gezegd) dus dan MOET het wel over de kleur gaan...
Het heeft alles met huidskleur te maken. Hij haalt Suriname erbij.quote:Op woensdag 10 april 2024 18:25 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Derksen zei dat hij geen Fries is omdat hij er niet geboren is. Dat heeft dus niets met huidskleur te maken.
Topic is wel samen te vatten tot dit verder.quote:Op woensdag 10 april 2024 18:13 schreef miss_sly het volgende:
If it looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck, then it probably is a duck.
Het gaat Derksen om de kleur, verder niets.
En hij zegt ‘kijk dan’ als de foto wordt getoond. Hoe ziet hij aan die foto of hij wel of niet in Friesland geboren is?quote:Op woensdag 10 april 2024 18:35 schreef Zwoerd het volgende:
Derksen zegt letterlijk dat iemand die in Friesland geboren is, het recht heeft om er zo over te praten. Met andere woorden, de Hoop heeft minder rechten om zijn afkomst. Veel puurder dan dat ga je discriminatie niet krijgen.
Nee, het is niet racistisch.quote:Op woensdag 10 april 2024 18:21 schreef Korenfok het volgende:
Oh dus tegen rascistische uitspraken zijn is nu ook al woke?
en wie valt derksen aan? Hij zegt iets, daar wordt opgereageerd of mag de nazi ideologie niet betwist worden?
Dit bedoel ik nouquote:
Nee.....quote:Op woensdag 10 april 2024 18:35 schreef Zwoerd het volgende:
Derksen zegt letterlijk dat iemand die in Friesland geboren is, het recht heeft om er zo over te praten. Met andere woorden, de Hoop heeft minder rechten om zijn afkomst. Veel puurder dan dat ga je discriminatie niet krijgen.
Dat slaat dus niet op Habtamu.quote:Op woensdag 10 april 2024 18:39 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Iemand die ergens niets mee te maken heeft mag er van alles van vinden, maar heeft er niets over te zeggen.
Volgens mij ben ik hier niet zo van de aanval bianconeri.quote:Op woensdag 10 april 2024 18:04 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Feiten zijn feiten.
Als jij en je woke vriendjes maar weer eens iemand kunnen aanvallen hè
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |