Heb je 1x een dag een stralend blauwe hemel gezien de afgelopen 7 maanden?quote:Op woensdag 3 april 2024 11:45 schreef noodgang het volgende:
Ik las laatst wel dat dit kan komen door een heel specifiek weersfenomeen. Volgens mij heette het iets van 'wolken' ofzo
Hoe denk je dat dit komt? Ik neem aan dat je dit post omdat je er zelf een idee of mening over hebt?quote:Op woensdag 3 april 2024 13:16 schreef Za het volgende:
[..]
Heb je 1x een dag een stralend blauwe hemel gezien de afgelopen 7 maanden?
Ja, toevallig wel. Gewoon hier in Nederland.quote:Op woensdag 3 april 2024 13:16 schreef Za het volgende:
[..]
Maak er eens een foto van, het is vrij uitzonderlijk.quote:Op woensdag 3 april 2024 14:06 schreef Kentekenplaat het volgende:
Ja, toevallig wel. Gewoon hier in Nederland.
Het gaan niet over chemtrails.quote:Op woensdag 3 april 2024 15:33 schreef xpompompomx het volgende:
Anno 2024 nog steeds met die gemtreel-onzin aan komen zetten is wel wat sneu.
Zoiets heet Winter.quote:Op woensdag 3 april 2024 13:16 schreef Za het volgende:
[..]
@Geschiedkundige ook, die moet even uitleggen waarom het allemaal mee zou vallenquote:Op woensdag 3 april 2024 15:56 schreef Jor_Dii het volgende:
Dit is een topic voor @:Nattekat en @:Invictus
Valt ook allemaal best mee, genoeg strakblauwe dagen gehadquote:Op woensdag 3 april 2024 15:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
@:Geschiedkundige ook, die moet even uitleggen waarom het allemaal mee zou vallen
Klinkt gaaf, heb je een bron voor me?quote:Op woensdag 3 april 2024 15:55 schreef Za het volgende:
[..]
Het gaan niet over chemtrails.
Eerder geo-engineering ivm het klimaat oid.
Tennessee keurt 'chemtrail'-wet goed die chemicaliën in de lucht verbiedtquote:Op woensdag 3 april 2024 21:17 schreef Questular het volgende:
TS gooit altijd wat vage zooi neer en dat is het dan wel.
Ik stel volgens mij vaak genoeg dat het vaak te nat en grijs is. Alleen zeik ik niet over iedere bui, maar geniet ik van de zonneschijn die erop volgt. Probeer het eens zou ik zeggen. Trek jezelf uit dat negatieve man.quote:Op woensdag 3 april 2024 15:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
@:Geschiedkundige ook, die moet even uitleggen waarom het allemaal mee zou vallen
Ja, best veel.quote:Op woensdag 3 april 2024 13:16 schreef Za het volgende:
[..]
Tijdens de eerste 10 maanden van de pandemie was het vrijwel elke dag onbewolkt, strakblauwe luchten, misschien herinner je het je nog.quote:Op donderdag 4 april 2024 11:25 schreef Tijger_m het volgende:
Om het heel simpel uit te leggen: Globale opwarming = meer verdamping = meer wolken = meer grijze hemels.
Ja en? We wonen in Nederland. De plek bij uitstek waar het weer veranderlijk is.quote:Op vrijdag 5 april 2024 19:59 schreef Za het volgende:
[..]
Tijdens de eerste 10 maanden van de pandemie was het vrijwel elke dag onbewolkt, strakblauwe luchten, misschien herinner je het je nog.
Maar nu is het gewoon bijna elke dag grijs weer, heel af en toe een uitzondering, al zo'n 7 maanden.
Wel de eerste echte terechte klacht van TS.quote:Op woensdag 3 april 2024 21:17 schreef Questular het volgende:
TS gooit altijd wat vage zooi neer en dat is het dan wel.
https://www.europarl.euro(...)-2015-007937_EN.htmlquote:Op woensdag 3 april 2024 15:59 schreef Questular het volgende:
[..]
Klinkt gaaf, heb je een bron voor me?
Ik geef alleen maar aan dat de kans dat het grijs en bewolkt is alleen maar toegenomen is dankzij klimaatsverandering. Wat je daar verder voor conclusies aan wil verbiden en hoe je dat met covid wil combineren mag je helemaal zelf wetenquote:Op vrijdag 5 april 2024 19:59 schreef Za het volgende:
[..]
Tijdens de eerste 10 maanden van de pandemie was het vrijwel elke dag onbewolkt, strakblauwe luchten, misschien herinner je het je nog.
Maar nu is het gewoon bijna elke dag grijs weer, heel af en toe een uitzondering, al zo'n 7 maanden.
Gordijntjes dicht hoor bij de Fokkersquote:Op zaterdag 6 april 2024 11:33 schreef Za het volgende:
Mooie blauwe luchten bij de Fokkers op deze prachtige zonnige dag?
Het is hier diepgrijs met wat strepen.
Geniet ervan mensen!
Hier begon het strakblauw maar werd (weer) al gauw helemaal grijs door een wolkendek die na complete bedekking stil is gaan staan, niet door contrails, misschien trekken wij wappies het aan. Misschien is het chemtrail 2.0 en zijn vliegtuigen niet meer nodig, en dat ze daarom ineens open kaart spelen over contrails voor geo engineeringquote:
Hier wel, maar dat geloof je toch nietquote:Op zaterdag 6 april 2024 11:33 schreef Za het volgende:
Mooie blauwe luchten bij de Fokkers op deze prachtige zonnige dag?
Het is hier diepgrijs met wat strepen.
Geniet ervan mensen!
Maak een foto dan.quote:Op zaterdag 6 april 2024 16:53 schreef Questular het volgende:
Hier wel, maar dat geloof je toch niet
Zo'n gebied met zachte lucht komt van verre, via bepaalde stromen.quote:
Waarom zou ik?quote:
Elke kans grijpen om he doomsday propaganda te pushenquote:
Gras is groen.quote:Op zaterdag 6 april 2024 21:12 schreef Za het volgende:
En nu, zoals elke avond, is er geen wolkje te zien.
Geheel heldere lucht.
Ga eens buiten kijken, compleet heldere lucht, je kunt de sterren zien.quote:
Onjuist.quote:Op zaterdag 6 april 2024 21:17 schreef Za het volgende:
[..]
Ga eens buiten kijken, compleet heldere lucht, je kunt de sterren zien.
En kijk dan morgen ochtend en aanschouw de grijze hemel, zoals elke dag al 7 maanden lang.
In het Nederlands?quote:Op zaterdag 6 april 2024 21:31 schreef Za het volgende:
New York Times, afgelopen week:
[ afbeelding ]
https://www.nytimes.com/2(...)-geoengineering.htmlquote:Op zaterdag 6 april 2024 21:41 schreef capricia het volgende:
In het Nederlands?
Dat is wel echt een teken aan de wand.
quote:
Dank je.quote:Op zaterdag 6 april 2024 21:42 schreef Za het volgende:
[..]
https://www.nytimes.com/2(...)-geoengineering.html
If it works, the next stage would be to aim at the heavens and try to change the composition of clouds above the Earth’s oceans.quote:Op zaterdag 6 april 2024 21:42 schreef Za het volgende:
[..]
https://www.nytimes.com/2(...)-geoengineering.html
Oehweee, fijne vakantiequote:Op zaterdag 6 april 2024 21:47 schreef capricia het volgende:
Ik vind het al maanden lang een heel vervelende winter. Met grijs weer. Geen winterse temperaturen met een zonnetje gezien.
Om depressief van te worden. Regen en grijs weer.
Maar ik dacht dat het aan mij lag.
Dus in december gingen we een paar weken naar de Canarische eilanden. Dat was heerlijk. En komende week vertrek ik naar Italië, voor een paar weken.
Ik zal opletten of het daar ook zo is. Dat er geen heldere dagen zijn.
En indien gewenst post ik wel fotos.
Ik zit in Noord Italië, bij vrienden. Iets boven het Gardameer, Arco.quote:Op zaterdag 6 april 2024 21:54 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Oehweee, fijne vakantieVooral pizza foto's posten, ik hou van pizza
Mag gewoon in dit topic hoor, pizza from heavenquote:Op zaterdag 6 april 2024 22:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik zit in Noord Italië, bij vrienden. Iets boven het Gardameer, Arco.
Dat is voornamelijk bonen, speck (heerlijk!) en polenta (jak), maar ook aardappels en apfelstrudel.
En een tijdje bij andere vrienden in Venetië, in het centrum. Dat is dan weer meer risotto met vis dingen. Als de vismarkt gewoon normaal open is, dus zonder te veel toeristen.(ik ben zelf een toerist, natuurlijk)
Ik zal pizza en de hemel op de foto zetten. Leuk!
Komt goed.quote:Op zaterdag 6 april 2024 22:06 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Mag gewoon in dit topic hoor, pizza from heaven
Das lievquote:Op zaterdag 6 april 2024 22:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Komt goed.
En de lucht. Ik ga naar de lucht kijken. Voor @:za
Ik ben ook benieuwd.quote:Op zaterdag 6 april 2024 22:11 schreef capricia het volgende:
Komt goed.
En de lucht. Ik ga naar de lucht kijken. Voor @:za. En fotos maken. Ook wel interessant.
@:za zou jij ook fotos willen maken van de lucht in NL?
Dinsdag vlieg ik. Maak ik fotos vanuit Italië. Ben benieuwd of ze hetzelfde zijn qua sluiers voor de zon.
Ik ga hier echt op letten.quote:Op zaterdag 6 april 2024 22:50 schreef Za het volgende:
[..]
Ik ben ook benieuwd.
Mensen in het hele land maken fotos, soms van uur tot uur.
Ik zal de meest interessante hier posten, al is de verwachting voorlopig sowieso geen blauwe hemel.
[ x ]
Leuk! Maar pas op waar je loopt met die kleine keitjes daar.quote:Op zaterdag 6 april 2024 22:52 schreef capricia het volgende:
Ik ga hier echt op letten.
Eerst een heldere lucht. Dan die strepen en dan sluier bewolking.
(En wij hebben meer woorden in onze NLse taal dan Italianen voor wolken en de type lucht of regen).
Ik had nooit verwacht dat republikeinen BBQ's en dikke auto's gingen verbieden.quote:Op woensdag 3 april 2024 20:46 schreef Za het volgende:
Tennessee keurt 'chemtrail'-wet goed die chemicaliën in de lucht verbiedt
BBC nieuws
Wetgevers in Tennessee hebben een wetsvoorstel aangenomen dat de uitstoot van chemicaliën in de lucht verbiedt, waarvan critici zeggen dat deze zijn geïnspireerd door ‘chemtrails’-complottheorieën.
Het wetsvoorstel verbiedt het "opzettelijk injecteren, vrijkomen of verspreiden" van chemicaliën in de lucht.
Er wordt niet expliciet melding gemaakt van chemtrails, waarvan complottheoretici geloven dat het vergif is dat door vliegtuigen wordt verspreid.
In plaats daarvan verbiedt het in grote lijnen "het beïnvloeden van de temperatuur, het weer of de intensiteit van het zonlicht".
Het door de Republikeinen gesteunde wetsvoorstel werd maandag langs partijlijnen aangenomen. Als het wordt ondertekend door de gouverneur van Tennessee, de Republikein Bill Lee, zal het op 1 juli in werking treden.
https://www.bbc.com/news/world-us-canada-68716894
Waarom nog manieren testen als er overal al chemtrails zijn?quote:Op zaterdag 6 april 2024 21:31 schreef Za het volgende:
New York Times, afgelopen week:
[ afbeelding ]
Dit is een andere techniek.quote:Op zaterdag 6 april 2024 23:40 schreef Glazenmaker het volgende:
Waarom nog manieren testen als er overal al chemtrails zijn?
Over pakweg een uurtje is het licht grijs (of niet natuurlijk).quote:
Wij zijn hier ook de bitch van de extremere gebieden. Laten alles maar over ons heen komen. Je hoort nooit eens dat de sahara afkoelt vanwege matige weerstromen uit West Europa.quote:Op zondag 7 april 2024 10:50 schreef Za het volgende:
Weersomslag op komst: kou en mogelijk zelfs sneeuw nadert ons vanuit Noordpool
AMSTERDAM - Terwijl deze zaterdag een bult warme lucht uit de Sahara zorgde voor terrasjesweer, staat ons over tien dagen een koude-aanval vanuit de Noordpool te wachten. ,,Berg je muts en handschoenen nog maar niet op.’’
https://www.telegraaf.nl/(...)ons-vanuit-noordpool
Ik post het om te kijken of ze deze voorspelling zo bizar lang van tevoren ook juist hebben.
Flat earth is baseless, geo engineering staat vast en de observatie van contrails tot sluierbewolking is een feit, de waarheid en motivatie erachter blijft gissen, maar msm neemt steeds twijfel weg.quote:Op zondag 7 april 2024 12:39 schreef Mano_ het volgende:
Wederom een heerlijk zonnetje en blauwe hemel hier![]()
Dit is bijna net zo lachwekkend als de FE-onzin
Het lijkt wel alsof zon blokkeren een afleiding is voor other, geen geel te zien namelijk.quote:Op zondag 7 april 2024 11:53 schreef Za het volgende:
https://map.geoengineeringmonitor.org
[ afbeelding ]
En
EU wil onderzoeken of de zon geblokkeerd kan worden om klimaatverandering tegen te gaan
De Europese Unie doet mee aan een internationale inspanning om onderzoek te doen naar alternatieve maatregelen om klimaatverandering tegen te gaan. Eén van de opties: aerosolen, kleine deeltjes die in de lucht zweven, in de atmosfeer pompen om het zonlicht te weerkaatsen.
https://www.change.inc/ic(...)-tegen-te-gaan-40125
7 Maanden geen heldere lucht ookquote:
Dat is wel een erg breed statement en zegt helemaal niets over dit onderwerpquote:, geo engineering staat vast
Degelijke bronnen plsquote:en de observatie van contrails tot sluierbewolking is een feit
Je zegt net dat het vast staat, een feit is maar nu zeg je dat de waarheid blijft gissen (rare zin, maar ok)?quote:, de waarheid en motivatie erachter blijft gissen,
Wat bedoel je hiermee?quote:maar msm neemt steeds twijfel weg.
7 maanden geen zon en geen heldere lucht klopt ook nietquote:Op zondag 7 april 2024 15:04 schreef Mano_ het volgende:
[..]
7 Maanden geen heldere lucht ook
[..]
Dat is wel een erg breed statement en zegt helemaal niets over dit onderwerp
[..]
Degelijke bronnen pls
[..]
Je zegt net dat het vast staat, een feit is maar nu zeg je dat de waarheid blijft gissen (rare zin, maar ok)?
[..]
Wat bedoel je hiermee?
Dank je!quote:
Best raar, aangezien er geen luchthaven in de buurt van Parijs is.quote:Op dinsdag 9 april 2024 20:48 schreef Za het volgende:
Een natuurlijke situatie in Disneyland Parijs:
[ x ]
Heel raar. Je zou bijna denken dat er meerdere vliegvelden in de buurt zijn daar.quote:Op dinsdag 9 april 2024 20:48 schreef Za het volgende:
Een natuurlijke situatie in Disneyland Parijs:
[ x ]
22 km verderop.quote:Op dinsdag 9 april 2024 21:06 schreef Mano_ het volgende:
Heel raar. Je zou bijna denken dat er meerdere vliegvelden in de buurt zijn daar.
edit: spuit 11, Wantie was me voor
Dat is in inderdaad een enorme afstand.quote:
Ja.. maar niet meer dan 1 dag.quote:Op woensdag 3 april 2024 13:16 schreef Za het volgende:
[..]
Wow, kun je dat onderbouwen?quote:Op zondag 7 april 2024 17:09 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
.. en nu is 'sproeien' een officiële mogelijke oplossing tegen klimaatverandering, de msm bevestigt het (zie boven) dus de twijfel of het bestaat is weggenomen.
quote:
pagina 3 van 5:quote:The EU does not consider SRM as a solution, as it does not address the root cause of the problem,
which is the increase in greenhouse gases in the atmosphere. Even if technically feasible and proven
safe, it would provide only a temporary relief, not a cure. In the current state of development, SRM
deployment represents an unacceptable risk for humans and the environment.
Omdat er onderzoek naar gedaan wordt en ermee geëxperimenteerd wordt, krijg je weer van die wappen die dingen roepen als "blijken we toch weer gelijk te hebben"quote:Op woensdag 10 april 2024 12:39 schreef RM-rf het volgende:
[..]wat wil je darmee zeggen... zijn dat projecten die door de EU gefinancierd zijn?
nogmaals, het is gewoon wetenschappelijk terrein om onderzoek te doen, en veel overheden zullen soms ook kennis-vermeerdering financieel ondersteunen..
ook over geo-engineering...
Het is echter een totale nonsen-bwewering als je stelt dat het nu een "officiele stelling" zou zijn dat geo-enginering als oplossing voor klimaatveranderingen gezien zou worden (in het door mij aangehaald rapport van die adviescommissie van het EU parlement staat juist letterlijk dat de betreffende technieken om wolkenvorming eventueel te verinderen absluut _niet_ als oplossing voor klimaatveranderingen gezien kan worden omdat het het probleem zelf niet weghaalt, hooguit een symptoombestrijding zou zijn, zelfs als het effect zou hebben).
mocht je te lui zijn bronnen te lezen, dit staat in dat rapport, als conclusie nadat men de huidige kennis over Solar Radiation Modification inventariseert en beschrijft:
[..]
pagina 3 van 5:
https://research-and-inno(...)coping_paper_SRM.pdf
Omdat sommige delen zoals het gebruik van geo engineering (rapporten niet vrijgegeven) en zon weghoudende gestreepte luchten een speculatief karakter hebben. Dan zou het toch hier belanden.quote:Op woensdag 10 april 2024 07:00 schreef Zwoerd het volgende:
Omdat het Za is die het zegt en omdat ze wat overdrijft, betekent niet dat het niet al maandenlang hoofdzakelijk grijs en bewolkt is. Neem een kijkje in de SC in wkn, daar klagen ze hier ook al tijden over.
Ik moet wel zeggen dat als je een een topic met een vraag over het weer niet in wkn opent, maar in bnw, je eigenlijk niet echt op zoek bent naar een antwoord.
Nee niet lui, heb koppijn dus ben even niet in staat veel te lezen.quote:Op woensdag 10 april 2024 12:39 schreef RM-rf het volgende:
[..]wat wil je darmee zeggen... zijn dat projecten die door de EU gefinancierd zijn?
nogmaals, het is gewoon wetenschappelijk terrein om onderzoek te doen, en veel overheden zullen soms ook kennis-vermeerdering financieel ondersteunen..
ook over geo-engineering...
Het is echter een totale nonsen-bwewering als je stelt dat het nu een "officiele stelling" zou zijn dat geo-enginering als oplossing voor klimaatveranderingen gezien zou worden (in het door mij aangehaald rapport van die adviescommissie van het EU parlement staat juist letterlijk dat de betreffende technieken om wolkenvorming eventueel te verinderen absluut _niet_ als oplossing voor klimaatveranderingen gezien kan worden omdat het het probleem zelf niet weghaalt, hooguit een symptoombestrijding zou zijn, zelfs als het effect zou hebben).
mocht je te lui zijn bronnen te lezen, dit staat in dat rapport, als conclusie nadat men de huidige kennis over Solar Radiation Modification inventariseert en beschrijft:
[..]
pagina 3 van 5:
https://research-and-inno(...)coping_paper_SRM.pdf
dat zei je niet, je reageerde op en bericht over een rapportage door het europese parlement over SRM, en ik quote je letterlijkquote:Op woensdag 10 april 2024 13:46 schreef Alarmonoff het volgende:
Wat ik probeer te zeggen is dat het geen paranoïde fantasie meer is, maar omgedoopt is tot wetenschap en nu spreekt de msm er openlijk over, dat het niet effectief is verrast niemand.
Goh, dat begint in de buurt te komen van mijn volgens mij wel eerder geplaatste 'complot-theorie':quote:Zo te lezen was het dus al een wetenschap, maar tis blijkbaar in de schaduw gehouden door het in verband te brengen met gekkies die het chemtrails noemden.
Ufo paranoia is ook bewust door de cia ingevoerd, maar dat ter zijde. Zal het proberen terug te vinden ter onderbouwing.
Hopelijk blijft het zo.quote:Op woensdag 10 april 2024 14:47 schreef Questular het volgende:
geen streep te zien, wel een paar wolkjes en een hoop blauw.
Je moet eens letten op de dag na zo'n dag, of er weersextremen zijn.quote:Op woensdag 10 april 2024 15:03 schreef Za het volgende:
[..]
Hopelijk blijft het zo.
De natuur, de landbouw, mensen en dieren hebben zonlicht nodig.
Sommige gewassen kunnen wellicht volstaan met 2 uur zon per dag, mensen en dieren ook. We zullen zien.
Hoe definieer je dan een stralende dag en een kunstmatig wolkendek?quote:Op woensdag 10 april 2024 18:01 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Je moet eens letten op de dag na zo'n dag, of er weersextremen zijn.
Wat mij vaak is opgevallen is dat het 'kunstmatige wolkendek' voor de zon hangt op stralende dagen.
ieder jaar ergens in maart april blijken de WEF/NWO elite naar Za te hebben geluisterd en de langdurige periode van vele maanden waar er bijna voortdurend slecht weer is, veel wolken en lage temperaturen, dan beindigen omdat ze weten dat hij dat niet leuk vind ...quote:Op woensdag 10 april 2024 15:40 schreef Citizen.Erased het volgende:
Denk je dat ze hier meelezen en ze het daarom nu aangepast hebben?
Warme temperatuur, strakblauwe luft en contrails welke zijn overgegaan tot cirruswolken en voor de zon blijven staan.quote:Op woensdag 10 april 2024 18:07 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hoe definieer je dan een stralende dag en een kunstmatig wolkendek?
Kunstmatige wolken:quote:Op woensdag 10 april 2024 18:07 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hoe definieer je dan een stralende dag en een kunstmatig wolkendek?
Dus er moet minder gevlogen worden.quote:Op woensdag 10 april 2024 18:16 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Warme temperatuur, strakblauwe luft en contrails welke zijn overgegaan tot cirruswolken en voor de zon blijven staan.
Hier is de lucht strak blauw.quote:Op woensdag 10 april 2024 19:33 schreef capricia het volgende:
Eerste volle dag Italië. En alles bewolkt.
[ afbeelding ]
Sneeuw op de bergen. Hopelijk morgen een foto met strak blauwe hemel.
Oh wow capricia dat had ik niet verwacht.quote:Op woensdag 10 april 2024 19:33 schreef capricia het volgende:
Eerste volle dag Italië. En alles bewolkt.
[ afbeelding ]
Ik ga er op letten, ik heb wel mensen die bewering zien doen.quote:Op woensdag 10 april 2024 18:01 schreef Alarmonoff het volgende:
Ik heb daar in deze thread een aantal fotos van gepost.quote:Wat mij vaak is opgevallen is dat het 'kunstmatige wolkendek' voor de zon hangt op stralende dagen.
-Ga je BNW belachelijk maken? Stay away-quote:
Sneeuw? Dat zou toch al uit Europa verdreven moeten zijn?quote:Op woensdag 10 april 2024 19:33 schreef capricia het volgende:
?quote:Op woensdag 10 april 2024 23:37 schreef Citizen.Erased het volgende:
-Ga je BNW belachelijk maken? Stay away-
Ik reageerde toch niet op jouw post? Het was de reactie van Citizen.Erased die ik weggehaald hebquote:Op donderdag 11 april 2024 00:05 schreef Za het volgende:
[..]
?
Pepijn van Houwelingen (FVD) heeft op 2 april maar liefst 38 schriftelijke Kamervragen ingediend over de toepassing van geo-engineering!
Zie alle vragen op:
https://tweedekamer.nl/ka(...)05554&did=2024D12883
Oh excuses!quote:Op donderdag 11 april 2024 00:07 schreef loveyoulongtime het volgende:
Ik reageerde toch niet op jouw post? Het was de reactie van Citizen.Erased die ik weggehaald hebDie was om het in het belachelijke te trekken en niks anders.
Prachtig!quote:Op donderdag 11 april 2024 19:26 schreef capricia het volgende:
Er was vandaag 1 wolk en nog steeds geen pizza.
[ afbeelding ]
Prosecco.quote:
Ik denk dat het klei is.quote:Op maandag 15 april 2024 20:24 schreef Za het volgende:
[ x ]
Weersverwachting NL komende twee weken:
[ afbeelding ]
Leuk weetje, de Sovjet Unie heeft zoiets toegepast in 1986 om te voorkomen dat de radioactieve wolk van Tsjernobyl Moskou zou bereiken.quote:Op woensdag 17 april 2024 22:40 schreef loveyoulongtime het volgende:
https://www.ad.nl/buitenl(...)tige-regen~a7c3c8a4/
Eerst wel, dan niet.. Zeg het maar, blijft een beetje raar fenomeen dit
Vreemd idd, berichten die elkaar tegenspreken.quote:Op woensdag 17 april 2024 22:40 schreef loveyoulongtime het volgende:
https://www.ad.nl/buitenl(...)tige-regen~a7c3c8a4/
Eerst wel, dan niet.. Zeg het maar, blijft een beetje raar fenomeen dit
Het is ook geen nieuw iets.. Maar dat het massaler toegepast aan het worden is dat is denk ik meer van belang dan incidenteel.quote:Op woensdag 17 april 2024 22:46 schreef Wantie het volgende:
[..]
Leuk weetje, de Sovjet Unie heeft zoiets toegepast in 1986 om te voorkomen dat de radioactieve wolk van Tsjernobyl Moskou zou bereiken.
Tja, kan ineens zomaar climate change heten tegenwoordigquote:Op woensdag 17 april 2024 22:52 schreef Za het volgende:
Omdat het best on topic is, toch een impressie, misschien voor een vervolg TT:
[ x ]
[ x ]
Niet fake. Mijn gok is dat we nog steeds een zeer warme Atlantische oceaan hebben, dit zorgt voor veel vocht in de atmosfeer, dit in combinatie met de weerssituatie die we nu zien: aanvoer van koele lucht vanuit het noord-westen, zorgt ervoor dat condensstrepen van vliegtuigen lang blijven hangen en uitgroeien tot sluierbewolking.quote:
"on topic" is voor jou kennelijk en zeer brede term:quote:
Fijn dat het mooie blauwe luchten waren.quote:Op donderdag 18 april 2024 10:42 schreef Da_Sandman het volgende:
Gister dit topic gezien dus dacht vandaag tijdens lange autorit zal eens opletten. Prachtige blauwe luchten gezien en letterlijk niet één chemtrail. Wat ik dan weer opvallend vond. Maar gelul over 7 maanden geen blauwe lucht kan in de prullenbak iig.
de herst- en wintermaanden ... vind je het bijzonder dat er dan relatief weinig dagen met zeer veel zonneschijnt zijn?quote:Op donderdag 18 april 2024 14:01 schreef Za het volgende:
[..]
Fijn dat het mooie blauwe luchten waren.
Die 7 maanden betrof september 2023 t/m maart 2024.
Oh dus het was alleen in de herfst- en wintermaanden?quote:Op donderdag 18 april 2024 14:01 schreef Za het volgende:
[..]
Fijn dat het mooie blauwe luchten waren.
Die 7 maanden betrof september 2023 t/m maart 2024.
De afgelopen 7 maanden, dat heb je vast ook gemerkt.quote:Op donderdag 18 april 2024 14:28 schreef Da_Sandman het volgende:
Oh dus het was alleen in de herfst- en wintermaanden?
Erg interessant.
En vandaag was dus blauw. Maar die telt natuurlijk niet mee en die ene prachtige zonnige dag wel.quote:Op donderdag 18 april 2024 15:38 schreef Za het volgende:
[..]
De afgelopen 7 maanden, dat heb je vast ook gemerkt.
Zelfs winterdagen kunnen soms prachtig zonnig zijn, maar dit keer niet.
De komende tijd wordt door mensen wereldwijd in beeld gebracht, we zullen zien. Die ene prachtige zonnige dag van een dag of 10 geleden waar velen naar uit keken was iig wederom grijs.
De hele dag, ook nu?quote:
Die was ook grijs.quote:Maar die telt natuurlijk niet mee en die ene prachtige zonnige dag wel.
Maar... Wat is dan het punt eigenlijk? Dat er bewolking is? Dat we zelden een dag met enkel een strakblauwe lucht hebben?quote:Op donderdag 18 april 2024 16:41 schreef Za het volgende:
[..]
De hele dag, ook nu?
Amsterdam is grijs.
[..]
Die was ook grijs.
Dat een zeer zonnige dag (6 april jl) er zo uitziet:quote:Op donderdag 18 april 2024 16:51 schreef Da_Sandman het volgende:
Maar... Wat is dan het punt eigenlijk? Dat er bewolking is? Dat we zelden een dag met enkel een strakblauwe lucht hebben?
Maar wat heeft dit met de bewolking van vandaag te maken?quote:Op donderdag 18 april 2024 16:56 schreef Za het volgende:
[..]
Dat een zeer zonnige dag (6 april jl) er zo uitziet:
[ x ]
Jij zei dat het vandaag "dus blauw' was. Hoezo bewolking?quote:Op donderdag 18 april 2024 17:09 schreef Da_Sandman het volgende:
Maar wat heeft dit met de bewolking van vandaag te maken?
Je zit nu wel steeds van die tweets te plaatsen, maar wat vind je er zelf van? Denk je zelf ook dat dit geen gewone condenssporen zijn, maar dat er bewust een goedje wordt utigestrooid door vliegtuigen om meer bewolking te krijgen?quote:Op maandag 15 april 2024 20:24 schreef Za het volgende:
[ x ]
Weersverwachting NL komende twee weken:
[ afbeelding ]
Dat was het ook. Prachtige blauwe luchten, tussen de buien door. Hollands weer noemen ze dat ook wel eens. Maar blijkbaar is dat iets geks en heeft het iets te maken met dat een beloofde zonnige dag niet zonnig bleek, en ik vraag me alleen af wat dat is. Ik snap oprecht niet wat het punt is.quote:Op donderdag 18 april 2024 17:37 schreef Za het volgende:
[..]
Jij zei dat het vandaag "dus blauw' was. Hoezo bewolking?
(dit gesprek gaat nergens over, ik kap er mee)
meer wolken, meer verkoeling, problem solved.quote:Op donderdag 18 april 2024 14:17 schreef Filosoofert het volgende:
Al zal klimaatverandering ook voor meer grijs zorgen.
Redenatie
Meer warmte/energie, meer verdamping, meer condensatie?
Owja, die golfstroom "the day after tomorrow". Was goeie film wel.quote:Op donderdag 18 april 2024 20:00 schreef Beathoven het volgende:
Over de VAE en de vrij marginale rol van gezaaide wolken
https://www.washingtonpos(...)rains-cloud-seeding/
Ik vind het zo wel lekker weer hier, we moeten er ook rekening mee houden dat klimaatverandering ook inhoudt dat de “gemiddelde temperaturen over een heel jaar” toenemen. Iedereen die een beetje in de wiskunde zit moet hier een perfect beeld bij hebben. Dat is los van dagen met hitterecords en strakblauwe luchten.
Verder kan het stil komen te liggen van de Golfstroom gevolgen hebben, misschien in extremen. Het is allemaal zo’n brei van weersprocessen die volop in beweging zijn. Daarom heet het ook klimaat’verandering’.
Als we daarnaast ook lichtafbreking op Saharazand en condensstrepen met lichtafbreking door de atmosfeer (als chemtrails bestempelt) moeten beschouwen in een bewolkte maand (April doet wat het wil) dan heb wel een clusterfuck van onderwerpen.
Overigens wel geinig dat degenen die tegen deze“chemtrails” zijn opzich nooit zo anti- vliegbewegingen zijn, want dat zou weer te links zijn.
Alleen met geïmplanteerde 5G chipquote:Op donderdag 18 april 2024 19:38 schreef Beathoven het volgende:
Is er ook een forumtransitie tussen BNW en dementerenden?
Alleen van toepassing op degenen met de prikjes.quote:Op donderdag 18 april 2024 20:32 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Alleen met geïmplanteerde 5G chip
Gr gr Bill G
Heb er 3 gehad (daarna niet meer vanwege een toename van mijn reuma), maar ik heb slechts 4G+quote:Op donderdag 18 april 2024 20:33 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Alleen van toepassing op degenen met de prikjes.
Dan ben je al verloren maat, sorry! 2 was de max... Alleen heb je wel een jaartje of 2 langerquote:Op donderdag 18 april 2024 20:35 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Heb er 3 gehad (daarna niet meer vanwege een toename van mijn reuma), maar ik heb slechts 4G+![]()
Maar als je echt reuma hebt, that sucks man! Ook zo'n kutziektequote:Op donderdag 18 april 2024 20:35 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Heb er 3 gehad (daarna niet meer vanwege een toename van mijn reuma), maar ik heb slechts 4G+![]()
Ik plaats niet alleen tweets, ook artikelen, kamervragen hieromtrent etc.quote:Op donderdag 18 april 2024 17:59 schreef Zwoerd het volgende:
Je zit nu wel steeds van die tweets te plaatsen, maar wat vind je er zelf van? Denk je zelf ook dat dit geen gewone condenssporen zijn, maar dat er bewust een goedje wordt utigestrooid door vliegtuigen om meer bewolking te krijgen?
Ik heb het inmiddels al 14 jaar en weet inmiddels niet beter.quote:Op donderdag 18 april 2024 20:38 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Maar als je echt reuma hebt, that sucks man! Ook zo'n kutziekte
offtopic soms moet gewoon kunnen als je in een gesprek raakt in een topic in mijn ogen. We moeten allemaal niet zo serieus gaan doen daarover.quote:Op donderdag 18 april 2024 21:09 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik heb het inmiddels al 14 jaar en weet inmiddels niet beter.
En aangezien het, sinds mijn nieuwe medicatie (dat toevallig ook tegen covid ingezet is, Olumiant) vooral mijn handen getroffen heeft, ben ik volledig afgekeurd, en is soms een kop koffie al te zwaar.
Voordat ik aan die nieuwe medicatie begon anderhalf jaar geleden begon ik ook last te krijgen van mijn knieën en voeten, waardoor simpel opstaan van de bank en naar de keuken lopen al een hel was.
Sinds die medicatie heb ik daar geen last meer van en loop ik (vooralsnog) als een kieviet![]()
Kut ziekte, die mij ernstig belemmert.
Maar ik ben zo nuchter om te zien dat het ook erger kan.
Ik zal er immers niet dood aan gaan, zoals bij veel andere ziektes.
Om deze ietwat offtopic post![]()
toch nog een BNW tintje te geven: Big Pharma
![]()
![]()
(zonder zag mijn leven er heel wat slechter uit)
Begon blauw hier vandaag, daarna regenbuien. Daarna grijzig. En te koud voor mij.quote:Op donderdag 18 april 2024 21:10 schreef StateOfMind het volgende:
Hier overigens al 2 dagen zonnig en blauw
quote:Op zaterdag 20 april 2024 14:18 schreef GeorgeM het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)content=share_button
Kutweer in april, erg interessant.quote:
Dat het in de herfst- en wintermaanden vooral grijs is is niks vreemds aan.quote:Op zondag 21 april 2024 11:39 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Kutweer in april, erg interessant.
Ik probeer er vooral nog steeds achter te komen wat het punt is, waarom er iets vreemds aan de hand zou zijn.quote:Op zondag 21 april 2024 11:48 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat het in de herfst- en wintermaanden vooral grijs is is niks vreemds aan.
En de oeroude Nederlandse spreekwoorden 'maart roert zijn staart' en 'april doet wat ie wil' komen natuurlijk ook ergens vandaan![]()
En het ene jaar is het beter dan het andere jaar.
Gelukkig begint het langzaam beter te worden nu![]()
Maar sommigen schieten liever weer in hun LOEMINADE/chemtrails/haarp/wef stuip.
Vermoeiend leven lijkt me dat, om werkelijk overal iets achter te zien.
quote:Op donderdag 18 april 2024 10:47 schreef RM-rf het volgende:
[..]
"on topic" is voor jou kennelijk en zeer brede term:
Oh, ik heb ergens een topic over iets weers-gerelateerd gestart.... nu is er aan de andere kant van de wereld ook iets met weer.... dat verder niks te maken heeft met mn oorspronkelijke claim (die vooral neerkwam op "tijdens de herfst en winter is het veel slechter weer en vroeger donker")..
dan gooien we dat gelijk erbij en roepen gewoon iets vaag dat het allemaal deel zou uitmaken van exact hetzelfde 'complot'...
is het druilerig en bewolkt ... complot
is het zonnig en zie je een blauwe lucht: .. complot
regent het: ... complot
is het droog: .. complot
Wil je werkelijk ons gaan vertellen dat het Weer allemaal een 'groot complot' is....?
Haha prachtig topic wel dit. Anyway, hier in zuid Spanje zijn er ook met grote regelmaat vliegtuigsporen in de hemel te zien... en tóch is het bijna elke dag strakblauw en zonnig hier.quote:Op donderdag 18 april 2024 17:59 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Je zit nu wel steeds van die tweets te plaatsen, maar wat vind je er zelf van? Denk je zelf ook dat dit geen gewone condenssporen zijn, maar dat er bewust een goedje wordt utigestrooid door vliegtuigen om meer bewolking te krijgen?
Ik denk dat het wel goed is om te beseffen dat als we te maken hebben met een droge lucht, er geen vliegtuigstrepen te zien zijn of snel weer oplossen. Die droge lucht zorgt ook voor weinig bewolking en dus zonnig weer. Als je plotseling wel steeds meer vliegtuigstrepen ziet, is dat een indicatie dat er vochtigere lucht aankomt en is er een grote kans dat je de komende dagen veel meer bewolking ziet.quote:Op dinsdag 23 april 2024 15:07 schreef Alarmonoff het volgende:
Vliegtuigen zijn weer als krolse katers aan het 'sproeien', dus morgen ff op het weer letten om.
Helemaal mee eens.quote:Op dinsdag 23 april 2024 15:18 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Ik denk dat het wel goed is om te beseffen dat als we te maken hebben met een droge lucht, er geen vliegtuigstrepen te zien zijn of snel weer oplossen. Die droge lucht zorgt ook voor weinig bewolking en dus zonnig weer. Als je plotseling wel steeds meer vliegtuigstrepen ziet, is dat een indicatie dat er vochtigere lucht aankomt en is er een grote kans dat je de komende dagen veel meer bewolking ziet.
Er is dus een correlatie tussen vliegtuigstrepen en het weer de komende dagen. Maar je moet de fout maken door te denken dat het weer het gevolg is van die vliegtuigstrepen. Het weer en of vliegtuigstrepen wel of niet blijven hangen is het gevolg van dezelfde omstandigheden in de atmosfeer.
Het is al even lente beste Koos🌷quote:Op dinsdag 23 april 2024 15:56 schreef KoosVogels het volgende:
Dit heet winter in Nederland, beste vrienden.
Klopt, en ik zie de zon deze weken dan ook steeds vaker. Vanmiddag was de lucht strakblauw.quote:
Hmz, je had het over Bennink niet over mijn OP.quote:Op dinsdag 23 april 2024 22:13 schreef KoosVogels het volgende:
Maar mijn vorige bijdrage sloeg op de voorbije maanden, want daar doelde jij op in de OP. Beetje bij de les blijven.
We zullen zien.quote:Op dinsdag 23 april 2024 21:21 schreef StateOfMind het volgende:
Maart en april zijn idd lente maanden.
Net zoals 'maart roert zijn staart' en 'april doet wat ie wil' oeroude gezegdes zijn, die eigenlijk alles zeggen.
Toegegeven, het was de afgelopen maanden, ook maart en een deel van april, idd veel vaker grijs dan normaliter.
Wat ik ook terug kan zien bij mijn zonnepanelen.
Maar niks zo veranderlijk als het weer (ook al zo'n oeroud gezegde).
Sinds een tot anderhalve week gelukkig weer genoeg zon te zien geweest en langzaam gaan we, de goede kant op
Waarom precies, en waarom begeef je je nu tussen "complotwappies"?quote:Op zondag 21 april 2024 10:12 schreef StateOfMind het volgende:
Wat is dat toch met die complotwappies die sinds een week of zo opeens naar WKN komen 😱
quote:
Ik stelde je een vraag een paar posts hierboven.quote:Op donderdag 25 april 2024 13:19 schreef StateOfMind het volgende:
En 's avonds en 's nachts is het altijd donker.
Dat is ook erg toevallig
En dus verdacht
Maar gaat dit topic verder nog ergens over? Wil je een bepaalde discussie, of is het gewoon dagelijks het weerbericht posten?quote:Op zaterdag 27 april 2024 10:59 schreef Za het volgende:
Koningsdag begint hier wederom grijs.
Maar het is nog vroeg.
De vraag is of er sprake is van manipulatie van het weer, of misschien heb jij een andere bijdrage cq gedachten hierover?quote:Op zaterdag 27 april 2024 11:30 schreef Zwoerd het volgende:
Maar gaat dit topic verder nog ergens over? Wil je een bepaalde discussie, of is het gewoon dagelijks het weerbericht posten?
Je negeert voor het gemak alle zonnige, heldere dagen sinds het posten van de OP? Waarom?quote:Op zaterdag 27 april 2024 11:48 schreef Za het volgende:
[..]
De vraag is of er sprake is van manipulatie van het weer, of misschien heb jij een andere bijdrage cq gedachten hierover?
Inmiddels al 8 maanden grijs, de TT is ingehaald door de feiten.
Koningsdag:
[ afbeelding ]
Ik negeer ze niet hoor, kijk maar terug.quote:Op zaterdag 27 april 2024 11:55 schreef Mano_ het volgende:
Je negeert voor het gemak alle zonnige, heldere dagen sinds het posten van de OP? Waarom?
Waarom zeg je dan dat het al 8 maanden grijs is? Dat is gewoon niet waar.quote:Op zaterdag 27 april 2024 11:58 schreef Za het volgende:
[..]
Ik negeer ze niet hoor, kijk maar terug.
Er waren misschien 3 dagen waarop de lucht een paar uren blauw was. Dat is verwaarloosbaar, het is overwegend grijs, dag in dag uit.quote:Op zaterdag 27 april 2024 12:13 schreef Mano_ het volgende:
Waarom zeg je dan dat het al 8 maanden grijs is? Dat is gewoon niet waar.
Ik heb mijn bijdrage gegeven: We hebben hier vaak een situatie met wind vanuit het westen, en vooral omdat de temperatuur van het water in de Atlantische oceaan de laatste maanden zeer warm is, krijgen we aanvoer van extra vochtige lucht, wat resulteert in meer bewolking.quote:Op zaterdag 27 april 2024 11:48 schreef Za het volgende:
[..]
De vraag is of er sprake is van manipulatie van het weer, of misschien heb jij een andere bijdrage cq gedachten hierover?
Inmiddels al 8 maanden grijs, de TT is ingehaald door de feiten.
Koningsdag:
[ afbeelding ]
Hoe verhoudt de recente nachtvorst zich tot deze lucht aanvoer vanuit de zeer warme Atlantische Oceaan?quote:Op zaterdag 27 april 2024 12:40 schreef Zwoerd het volgende:
Ik heb mijn bijdrage gegeven: We hebben hier vaak een situatie met wind vanuit het westen, en vooral omdat de temperatuur van het water in de Atlantische oceaan de laatste maanden zeer warm is, krijgen we aanvoer van extra vochtige lucht, wat resulteert in meer bewolking.
Onzin. Maar succes met je topic, ik heb geen idee waar je heen wil hiermee en je blijft maar onwaarheden spuien.quote:Op zaterdag 27 april 2024 12:28 schreef Za het volgende:
[..]
Er waren misschien 3 dagen waarop de lucht een paar uren blauw was. Dat is verwaarloosbaar, het is overwegend grijs, dag in dag uit.
Ik negeer ze iig niet, dat heb je kunnen zien.
Ze hebben speciale koelinstallaties gestationeerd in Nederland om het effect daarvan teniet te doen.quote:Op zaterdag 27 april 2024 13:12 schreef Za het volgende:
[..]
Hoe verhoudt de recente nachtvorst zich tot deze lucht aanvoer vanuit de zeer warme Atlantische Oceaan?
Omdat we vorige week aanvoer vanuit het noord-westen hadden. Ondanks dat de Atlantische Oceaan warm is, is het richting de Noordelijke IJszee gewoon koud en als die lucht onze kant op komt, krijgen wij ook te maken met kouder weer.quote:Op zaterdag 27 april 2024 13:12 schreef Za het volgende:
[..]
Hoe verhoudt de recente nachtvorst zich tot deze lucht aanvoer vanuit de zeer warme Atlantische Oceaan?
Ja sorry hoor, maar dat is gewoon kut! Beter wat warme droge lucht ff...quote:Op zondag 28 april 2024 01:06 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Omdat we vorige week aanvoer vanuit het noord-westen hadden. Ondanks dat de Atlantische Oceaan warm is, is het richting de Noordelijke IJszee gewoon koud en als die lucht onze kant op komt, krijgen wij ook te maken met kouder weer.
Krijgen we te maken met droger weer en minder wolken. Alleen dat was niet het geval overdag.quote:Op zondag 28 april 2024 01:06 schreef Zwoerd het volgende:
Omdat we vorige week aanvoer vanuit het noord-westen hadden. Ondanks dat de Atlantische Oceaan warm is, is het richting de Noordelijke IJszee gewoon koud en als die lucht onze kant op komt, krijgen wij ook te maken met kouder weer.
Hoe ik afgelopen week heb ervaren, was wisselvallig weer. Blauwe lucht afgewisseld met buien. Geen hele dagen een grijze lucht.quote:Op zondag 28 april 2024 01:33 schreef Za het volgende:
[..]
Krijgen we te maken met droger weer en minder wolken. Alleen dat was niet het geval overdag.
De afwisseling was niet evenredig.quote:Op zondag 28 april 2024 01:38 schreef Zwoerd het volgende:
Hoe ik afgelopen week heb ervaren, was wisselvallig weer. Blauwe lucht afgewisseld met buien. Geen hele dagen een grijze lucht.
Ik kan het niet invullen, hoe, wat, waar.quote:Maar waar denk jij dan dat de manipulatie zit?
Heb je hier ook aanwijzingen voor? Heb je bijvoorbeeld ervaren dat je adh de omstandigheden in de atmosfeer, wat te zien is in weerkaartjes, onbewolkt zonnig weer verwachtte, maar dat het in werkelijkheid bewolkt was?quote:Op zondag 28 april 2024 01:40 schreef Za het volgende:
[..]
De afwisseling was niet evenredig.
Vandaag heb ik in de namiddag heel kort wat blauwe lucht gezien, tussen redelijk normaal uitziende wolken. Ervoor en erna was het grijs.
[..]
Ik kan het niet invullen, hoe, wat, waar.
Maar ik vermoed dat de gedachte is de aarde te redden door opwarming te voorkomen door kunstmatig een wolkendek voor de zon te gooien, op heel veel plekken in de wereld.
Ik niet.quote:Op zondag 28 april 2024 01:47 schreef Zwoerd het volgende:
Heb je hier ook aanwijzingen voor? Heb je bijvoorbeeld ervaren dat je adh de omstandigheden in de atmosfeer, wat te zien is in weerkaartjes, onbewolkt zonnig weer verwachtte, maar dat het in werkelijkheid bewolkt was?
Kun je met een bron aantonen dat 16 april onbewolkt zou zijn?quote:Op zondag 28 april 2024 01:55 schreef Za het volgende:
[..]
Ik niet.
Maar ik volg het en der mensen die dat soort dingen bijhouden en plaatsen.
Overigens was bv 16 april een warme onbewolkte zonnige dag in NL verwacht, maar het zat potdicht.
Excuseer, het betrof 6 april.quote:Op zondag 28 april 2024 01:56 schreef Da_Sandman het volgende:
Kun je met een bron aantonen dat 16 april onbewolkt zou zijn?
Kun je met een bron aantonen dat 6 april onbewolkt zou zijn?quote:Op zondag 28 april 2024 01:59 schreef Za het volgende:
[..]
Excuseer, het betrof 6 april.
En zo zag het eruit:
[ x ]
Vooral zaterdag 6 april wordt een zonnige dagquote:Op zondag 28 april 2024 02:00 schreef Da_Sandman het volgende:
Kun je met een bron aantonen dat 6 april onbewolkt zou zijn?
Kun je uit dit artikel quoten dat het een onbewolkte dag wordt?quote:Op zondag 28 april 2024 02:04 schreef Za het volgende:
[..]
Vooral zaterdag 6 april wordt een zonnige dag
https://www.metronieuws.n(...)aturen-20-25-graden/
quote:Volgens De Hond met eventueel wat sluierbewolking.
quote:Op zondag 28 april 2024 02:06 schreef Da_Sandman het volgende:
Kun je uit dit artikel quoten dat het een onbewolkte dag wordt?
Houd het ontopic aub, het vloeken mag ook achterwege blijven.quote:Op zondag 28 april 2024 02:04 schreef Da_Sandman het volgende:
Wel weer genoten van een tweet van TheReal_NEWO met een header foto over Poetin en z'n tweets op basis van artikel 7 van de grondwet..
Ik vind het schitterend dat je met paars zinnen hebt onderstreept.quote:Op zondag 28 april 2024 02:11 schreef Za het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
De realiteit:
[ x ]
Kun jij een bron leveren en quoten waar het zonnig was deze dag?
Met eventueel wat lichte sluierbewolking desnoods?
Waren wel wat wolken in Heerenveen na de 0-8quote:Op zondag 28 april 2024 02:15 schreef Da_Sandman het volgende:
Wat vond je nog van de prachtige blauwe luchten tijdens de bekerfinale?
Graag gedaan.quote:Op zondag 28 april 2024 02:15 schreef Da_Sandman het volgende:
Ik vind het schitterend dat je met paars zinnen hebt onderstreept.
Zo ziet sluierbewolking er uit:quote:Terwijl gewoon sluierbewolking was afgegeven
Er is er maar 1 die dit doet, en dat is geen lady.quote:Op zondag 28 april 2024 02:17 schreef loveyoulongtime het volgende:
[modbreak] Ladies & Gentlemen, kappen met het op de persoon spelen van iemand die iets post[/modbreak]
Prachtige foto. Kan niet anders zeggen.quote:Op zondag 28 april 2024 02:27 schreef Za het volgende:
[..]
Graag gedaan.
[..]
Zo ziet sluierbewolking er uit:
[ afbeelding ]
Niet zo:
[ x ]
Was dat op 6 april?quote:Op zondag 28 april 2024 02:35 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Prachtige foto. Kan niet anders zeggen.
Ik heb ook een mooie foto. Wat vind je van deze?
[ afbeelding ]
6 april = 8 maanden?quote:
Ik geef antwoord. De zon scheen. En prachtig ook nog.quote:
We hadden het over 6 april, aangekondigd als DE prachtige warme zonnige dag. Je wilde bronnen, quotes, ik heb je zelfs beelden gegeven.quote:Op zondag 28 april 2024 02:42 schreef Da_Sandman het volgende:
Ik geef antwoord. De zon scheen. En prachtig ook nog.
Nog steeds geen bron gezien die zei dat het een onbewolkte dag zou worden. Sterker, alleen een bron die juist zei dat het bewolkt zou worden.quote:Op zondag 28 april 2024 02:44 schreef Za het volgende:
[..]
We hadden het over 6 april, aangekondigd als DE prachtige warme zonnige dag. Je wilde bronnen, quotes, ik heb je zelfs beelden gegeven.
Nu met een andere dag aanzetten?
Jij vroeg tot 3x toe door over 6 april.quote:Op zondag 28 april 2024 02:46 schreef Da_Sandman het volgende:
Vraag je door gaat het alleen over 6 april.
Toen het dus volgens verwachting bewolkt was. Of is de weerdame ook gemanipuleerd?quote:
Klopt.quote:Op zondag 28 april 2024 02:45 schreef Zwoerd het volgende:
6 april was het vooral Sahara zand dat roet in het eten gooide, waardoor in de loop van de dag steeds meer gewolking ontstond.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit is dan van 4 april:
https://www.bd.nl/binnenl(...)F%2Fwww.google.nl%2FSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook dit is van 4 april:
https://www.noodweer.be/nieuwe-opstoot-saharazand-040424/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En zo door. Ik kan me voorstellen dat naarmate de tijd verstrekt en de datum waarover je de voorspelling doet dichterbij komt je meer informatie beschikbaar hebt en exacter te werk kan gaan. Ook wat betreft windrichting en de mate waarin dat Saharazand onze kant op komt en neer zal vallen.
Daar is niets mis mee en is zelfs logisch te noemen.
Einde mysterie dus.
Verder moet ik zeggen dat ik wel kan genieten van de uitstekende reacties en analyses van met name @Zwoerd en @RM-rf in dit topic.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
Fijn dat het weer vandaag niet gemanipuleerd is en we van wie dan ook een zonnige dag hebben gekregen.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around![]()
En vandaag wordt ons geen heldere lucht 'gegund'.
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;![]()
Wat mij het meeste ergert. Is dat je overal voor gek werd verklaard als je het over het bestaan van weer manipulatie had. Maar nu ineens vind iedereen het min of meer normaal. En je krijgt 0 verontschuldiging. Ik zie ditzelfde met het gevaar van de MRNA- en covid vaccinaties ook wel gebeuren.![]()
Voor wie interesse heeft
Verduisterende Praktijken
De actualiteit van grootschalige geoengineering met chemtrailsquote:Samenvatting
Wat tot voor kort nog ondenkbaar was komt steeds meer in het nieuws: geoengineering. Zo horen we dat multimiljardairs zoals Bill Gates de Zon willen gaan dimmen vanwege 'klimaatverandering'. Ook aan universiteiten wordt steeds meer onderzoek gedaan naar grootschalig ingrijpen in de natuur, zogenaamd om CO2 te reduceren om de opwarming van de Aarde tegen te gaan. Spiegels in de ruimte, oceanen 'bemesten', wolken witter maken, het uitstrooien van chemicaliën in de stratosfeer, niets is te gek om de mensheid te 'redden' en dat moet uiteraard allemaal op de schaal van de hele planeet. Nog los van de vraag of dat werkelijk nodig is, vinden critici dat sowieso veel te gevaarlijk. We hebben maar één planeet en als er iets fout gaat, dan gaat het ook meteen goed fout. Bovendien, is het middel niet erger dan de kwaal? Het grootschalig en langdurig gebruik van giftige chemicaliën zal een enorme impact hebben op al het leven, niet in de laatste plaats de mens. Waar iedereen in dit voor- en tegendebat echter aan voorbijgaat is het feit dat er al jarenlang geoengineering plaatsvindt. Vliegtuigen sproeien al sinds de jaren '90 chemicaliën in de atmosfeer: 'chemtrails'. Hoewel het altijd is afgedaan als 'complottheorie' wordt er steeds meer over bekend. Zo zijn er onlangs zowel in de Eerste als Tweede Kamer Vragen over gesteld en hebben dit jaar alleen al meerdere Amerikaanse staten geoengineering (chemtrails) boven hun grondgebied bij wet verboden.
Steeds meer mensen beginnen te zien dat er iets boven hun hoofd gebeurt dat niet klopt, dat kunstmatige zilverwitte luchten al jaren onze ooit zo prachtige blauwe hemel verpesten. Vliegtuigbouwkundig ingenieur Coen Vermeeren bestudeerde dit complexe onderwerp ruim 20 jaar en deelt met ons welke bewijzen er zijn voor chemtrails en waarom het niet gaat om zomaar weer de zoveelste complottheorie. Hoe ontstaan vliegtuigsporen en zijn contrails altijd chemtrails? Welke chemicaliën worden er door bepaalde vliegtuigen uitgestrooid, hoe en waar worden ze verspreid, waarom en door wie. Wat zijn de gevolgen voor de mens en de natuur. Aan de hand van duidelijke voorbeelden laat hij zien hoe je chemtrails kunt onderscheiden van contrails en wat je zelf kunt bijdragen om te zorgen dat deze aanval op de mensheid stopt. Want de echte, duistere reden erachter gaat nog veel verder dan alleen onze lichamelijke en geestelijke gezondheid. 'Verduisterende Praktijken' laat zien dat het in diepste wezen gaat om een aanval op het licht in de mens.Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.![]()
Tja, in de jaren negentig werd je voor gek verklaard dat je 24/7 een mobiel bij je had, nu worden de meesten gek als ze hun mobiel 5 min uit het oog verliezen.quote:Op woensdag 1 mei 2024 16:26 schreef EmptyBox het volgende:
Wat mij het meeste ergert. Is dat je overal voor gek werd verklaard als je het over het bestaan van weer manipulatie had. Maar nu ineens vind iedereen het min of meer normaal. En je krijgt 0 verontschuldiging. Ik zie ditzelfde met het gevaar van de MRNA- en covid vaccinaties ook wel gebeuren.
Daarover zijn ook geen excuses aangeboden.![]()
Wel balen, want het is meteen weer extreem warmquote:Op maandag 29 april 2024 12:46 schreef Da_Sandman het volgende:
Fijn dat het weer vandaag niet gemanipuleerd is en we van wie dan ook een zonnige dag hebben gekregen.
![]()
![]()
Nou ja, nee denk ik?quote:'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Er zijn een aantal topics over weermanipulatie geweest...quote:Op woensdag 1 mei 2024 16:26 schreef EmptyBox het volgende:
Wat mij het meeste ergert. Is dat je overal voor gek werd verklaard als je het over het bestaan van weer manipulatie had. Maar nu ineens vind iedereen het min of meer normaal. En je krijgt 0 verontschuldiging.
Ik heb er meermaals gereageerd en ben de discussie aangegaan...
Vooral om te ontkrachten dat hierachter een complot zou zitten of dat boze elites uit alle vliegtuigen voortdurend chemicalieen zou sproeien om 'gedachtes' te beinvloedden..
Wel heb ik ook voortdurend aangegeven dat er ook bepaalde experimenten zijn, maar ook dat die niet grootschalig of alomtegenwoordig zijn of heel erg effectief (integendeel, eris weinig aanleiding te stellen dat het beinvloedden van weersextremen heel erg efficient gedaan kan worden)...
En een stelling dat het in maart al 7 maanden grijs bewolkt was aan een stuk, alswel een suggestie dat dat door weermanipulatie zou komen, zoals waar dit topic mee begon, is met alle respect, aantoonbare onzin (januari 2024 was zelfs bovengemiddeld zonnig)
Kun jij me aangeven waar ik ooit iets in die voorgaande topics geschreven zou hebben waar ik mn 'excuses' voor zou moeten aanbieden aan jou?
[ Bericht 5% gewijzigd door RM-rf op 02-05-2024 09:39:56 ]"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25![]()
Maar het chemtrail complot ging ook niet over weermanipulatie.
Dat ging over allerhande giftige stoffen en virussen die vermomd als contrails over ons heen werden gestort, met allerlei snode doelen, zoals het knechten van de bevolking.
En je kon ook speciale kits kopen waarmee je het effect van chemtrails teniet kon doen.
In verwoede pogingen om het complot waar te maken werd op een gegeven alles aan chemtrails gekoppeld.
De laatste jaren komen ze met weermanipulatie.![]()
Werd hier sinds een uur of 3 vanmiddag wel grijs... Nog steeds lekker warm, dat dan weer wel.Lach met een schone bips![]()
Mijn god wat een grijze hemel weer momenteel!
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Geen wolken geen chemtrails, zouden de wappies zich al zorgen maken dat onze wolken zijn gestolen, en
dat het vanaf nu nooit meer regent.Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter![]()
Aan wappies en schaapjes doen we niet in BNWquote:Op donderdag 2 mei 2024 12:14 schreef dop het volgende:
Geen wolken geen chemtrails, zouden de wappies zich al zorgen maken dat onze wolken zijn gestolen, en
dat het vanaf nu nooit meer regent.![]()
Maar om aan jouw idee een einde te maken, het regent hier
Lach met een schone bips![]()
is dat zo?, ik kom hier zelden , hoe kan ik weten dat dit hier niet mag?quote:Op donderdag 2 mei 2024 20:14 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Aan wappies en schaapjes doen we niet in BNW
Mijn idee? Dat het nu regent toont alleen maar aan dat het weer veranderlijk is.quote:Maar om aan jouw idee een einde te maken, het regent hier
Dat iemand hier denkt dat de lucht werkelijk 7maanden grijs is, vind ik lachwekkend.Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter![]()
I know, daarom ook geen probleem. Maar met de verschillende tegenstellingen lokt het alleen maar agressie over en weer uit. Daarom gewoon als opmerking. No harm donequote:Op donderdag 2 mei 2024 21:13 schreef dop het volgende:
is dat zo?, ik kom hier zelden , hoe kan ik weten dat dit hier niet mag?
Ging meer over de opmerking dat mensen zich nu al zorgen moeten maken dat het nooit meer regentquote:Op donderdag 2 mei 2024 21:13 schreef dop het volgende:
Mijn idee? Dat het nu regent toont alleen maar aan dat het weer veranderlijk is.
Dat iemand hier denkt dat de lucht werkelijk 7maanden grijs is, vind ik lachwekkend.![]()
Heel eerlijk gezegd, ik heb alweer genoeg water in de grond voor de komende weken hier in de tuin
#ik ben ook een wappieGod was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;![]()
Je hebt gelijk:quote:Op woensdag 10 april 2024 18:01 schreef Alarmonoff het volgende:
Wat mij vaak is opgevallen is dat het 'kunstmatige wolkendek' voor de zon hangt op stralende dagen.![]()
Mijn zus woont in die regio, het was heel erg heftig, onweer met enorm zware regen.quote:Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.![]()
Dat doen ze al in ieder geval plus minus een jaar of veertig dan?quote:Op vrijdag 3 mei 2024 09:13 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nou, zo'n bui is heel verdacht. Dat kan het gevolg zijn van een cloud seeding experiment.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Misschien wel langer, dit is een foto uit de jaren veertig van de vorige eeuw:quote:Op vrijdag 3 mei 2024 09:34 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat doen ze al in ieder geval plus minus een jaar of veertig dan?![]()
![]()
ik ben in ieder geval voor een politieke partij genaamd 'partij van de zon', die deze grijze shit gaat oplossen. Letterlijk. Als ze wolken kunnen maken, kunnen ze ze ook oplossen. Gebeurt wel vaker bij grote evenementen in het buitenland.
Laten we dan all the way gaan met weermanipulatie. 6 dagen per week zon,1 dag regen. Iedereen blij. Dan schaffen we de massa-immigratie af en betalen we dit project van het geld dat we daarmee besparen.
Wie is voor?![]()
Dat noemen we een "maakbaarheidsgedachte"... Politiek-ideologische groeperingen die hun volgelingen onder zich verzamelen met een idee dat zij de 'perfecte staat' zouden kunnen creeren (overigens een idee dat zelf ook opkwam tijdens de nieuwe moderne, 17e of 18e eeuw, en gebaseerr waren op de groei van wetenschappelijke kennis en methodieken) zijn uiteindelijk vaak zelf verworden tot massa-moordende autoritaire regimes.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 11:51 schreef matigeuser het volgende:
ik ben in ieder geval voor een politieke partij genaamd 'partij van de zon', die deze grijze shit gaat oplossen. Letterlijk. Als ze wolken kunnen maken, kunnen ze ze ook oplossen. Gebeurt wel vaker bij grote evenementen in het buitenland.
Laten we dan all the way gaan met weermanipulatie. 6 dagen per week zon,1 dag regen. Iedereen blij. Dan schaffen we de massa-immigratie af en betalen we dit project van het geld dat we daarmee besparen.
Wie is voor?
Kleine tip... Politici _kunnen_ helemaal niet een betere wereld maken.... Hun belangrijkste dienst die ze zouden moeten doen, is vooral om niet teveel fouten te maken en zich snel laten coorigerende door een sterke scheiding der machtenn, als ze de fouten maken die ze onherroelijk ook gedoemd zijn te maken in het beleid dat ze vormgeven.
Het beste is ook als politici zo min mogelijk ideologisch gestuurd worden... Als is dat wel vporal een prima methode volgzame aanhangers onder zich te verzamelen"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25![]()
En wie is ze in deze? En wat is de bron/het origineel van deze foto?quote:Op vrijdag 3 mei 2024 11:33 schreef Wantie het volgende:
[..]
Misschien wel langer, dit is een foto uit de jaren veertig van de vorige eeuw:
[ afbeelding ]'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
het 'geloof' in weer manipulatie is net zo oud als de mensheid zelf... al de primitiefste volkeren deden aan regendansen, baden tot hun goden om bepalde weers-beinvloeding of meensen dat het hun Goden (bv Thor, de dondergod) was die onweer zou veroorzaken..quote:Op vrijdag 3 mei 2024 11:33 schreef Wantie het volgende:
[..]
Misschien wel langer, dit is een foto uit de jaren veertig van de vorige eeuw:
[ afbeelding ]
vanuit het 'niets' zomaar geloven dat weer veroorzaakt is door een buiten-natuurlijke kracht is gewoon niet veel anders dan die primitieve geloven...
bv een 'geloof' dat het onweer dat een zeer groot gedeelte van centraal-europa (tot ver in centraal duitsland waren zware overstromingen) sterk beinvloedde door een lokaal experiment zou komen is weinig geloofwaardiger dan te denken dat dit gekomen is doordat Thor zijn strijdwagen op een ritje uitgenomen heeft
(zelfs al zouden er bepaalde exprimenten uitgevoerd kunnen zijn, de kans dat deze zware stortregens over vele duizenden kilometers kan veroorzaken is extreem moeilijk via logica te verklaren, daar zou dan door deze externe beinvloeding enorme energieen ingestoken moeten zijn, om zoveel uit het 'niest' te scheppen..... logischer is het vooral vast te stellen dat door klimatologische omstandigheden deze energieen zich sowieso opgebouw hadden en op naturlijke wijze ook loskwamen)"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25![]()
Dit gaat niet op voor mijn idee. Dit gaat puur over het weer en niets anders. Iedereen kan in vrijheid leven. Niemand wordt gedwongen om iets te doen. Sterker nog, ik ben wat dat betreft best extreem libertarisch. Een zo klein mogelijke overheid die zo min mogelijk regelt. Zo min mogelijk belastinggeld steelt en zo min mogelijk verbiedt. Daar komt namelijk inderdaad alleen maar ellende van op de lange termijn.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 12:16 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Dat noemen we een "maakbaarheidsgedachte"... Politiek-ideologische groeperingen die hun volgelingen onder zich verzamelen met een idee dat zij de 'perfecte staat' zouden kunnen creeren (overigens een idee dat zelf ook opkwam tijdens de nieuwe moderne, 17e of 18e eeuw, en gebaseerr waren op de groei van wetenschappelijke kennis en methodieken) zijn uiteindelijk vaak zelf verworden tot massa-moordende autoritaire regimes.
Kleine tip... Politici _kunnen_ helemaal niet een betere wereld maken.... Hun belangrijkste dienst die ze zouden moeten doen, is vooral om niet teveel fouten te maken en zich snel laten coorigerende door een sterke scheiding der machtenn, als ze de fouten maken die ze onherroelijk ook gedoemd zijn te maken in het beleid dat ze vormgeven.
Het beste is ook als politici zo min mogelijk ideologisch gestuurd worden... Als is dat wel vporal een prima methode volgzame aanhangers onder zich te verzamelen
Dat gezegd hebbende, zou ik met alle liefde 1/5e van mijn inkomen afstaan aan weermanipulatie mocht dat geen nadelige gezondheidsschade opleveren. Want ik ben die grijze shit 7 maanden per jaar gewoon kotsbeu. En voel me veel beter als de zon schijnt. En dat is ook logisch want zonlicht maakt vitamine D aan en endorfine.![]()
Wikipediaquote:Op vrijdag 3 mei 2024 12:25 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
En wie is ze in deze? En wat is de bron/het origineel van deze foto?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |