abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 27 april 2024 @ 11:55:53 #226
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_213341529
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 april 2024 11:48 schreef Za het volgende:

[..]
De vraag is of er sprake is van manipulatie van het weer, of misschien heb jij een andere bijdrage cq gedachten hierover?

Inmiddels al 8 maanden grijs, de TT is ingehaald door de feiten.

Koningsdag:

[ afbeelding ]
Je negeert voor het gemak alle zonnige, heldere dagen sinds het posten van de OP? Waarom?
pi_213341567
quote:
80s.gif Op zaterdag 27 april 2024 11:55 schreef Mano_ het volgende:

Je negeert voor het gemak alle zonnige, heldere dagen sinds het posten van de OP? Waarom?
Ik negeer ze niet hoor, kijk maar terug.
  zaterdag 27 april 2024 @ 12:13:08 #228
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_213341824
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 april 2024 11:58 schreef Za het volgende:

[..]
Ik negeer ze niet hoor, kijk maar terug.
Waarom zeg je dan dat het al 8 maanden grijs is? Dat is gewoon niet waar.
pi_213342112
quote:
80s.gif Op zaterdag 27 april 2024 12:13 schreef Mano_ het volgende:

Waarom zeg je dan dat het al 8 maanden grijs is? Dat is gewoon niet waar.
Er waren misschien 3 dagen waarop de lucht een paar uren blauw was. Dat is verwaarloosbaar, het is overwegend grijs, dag in dag uit.

Ik negeer ze iig niet, dat heb je kunnen zien.
pi_213342255
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 april 2024 11:48 schreef Za het volgende:

[..]
De vraag is of er sprake is van manipulatie van het weer, of misschien heb jij een andere bijdrage cq gedachten hierover?

Inmiddels al 8 maanden grijs, de TT is ingehaald door de feiten.

Koningsdag:

[ afbeelding ]
Ik heb mijn bijdrage gegeven: We hebben hier vaak een situatie met wind vanuit het westen, en vooral omdat de temperatuur van het water in de Atlantische oceaan de laatste maanden zeer warm is, krijgen we aanvoer van extra vochtige lucht, wat resulteert in meer bewolking.

Heb jij iets extra's toe te voegen dan alleen de gedachtige van 'het zou wel eens weermanipulatie kunnen zijn'?
Цой жив
pi_213342775
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2024 12:40 schreef Zwoerd het volgende:

Ik heb mijn bijdrage gegeven: We hebben hier vaak een situatie met wind vanuit het westen, en vooral omdat de temperatuur van het water in de Atlantische oceaan de laatste maanden zeer warm is, krijgen we aanvoer van extra vochtige lucht, wat resulteert in meer bewolking.
Hoe verhoudt de recente nachtvorst zich tot deze lucht aanvoer vanuit de zeer warme Atlantische Oceaan?
  zaterdag 27 april 2024 @ 13:58:39 #232
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_213343225
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 april 2024 12:28 schreef Za het volgende:

[..]
Er waren misschien 3 dagen waarop de lucht een paar uren blauw was. Dat is verwaarloosbaar, het is overwegend grijs, dag in dag uit.

Ik negeer ze iig niet, dat heb je kunnen zien.
Onzin. Maar succes met je topic, ik heb geen idee waar je heen wil hiermee en je blijft maar onwaarheden spuien.
pi_213343354
Wat dit topic volgens mij vooral goed illustreert, is hoe een 'fabeltjesfuik' dankzij moderne, algoritme-gestuurde sociale media werkt:

@Za is vermoedelijk overtuigd geraakt dat dit weer een 'complot' zou betekenen....

Als hij op twitter, of youtube, tiktok of een andere sociaalmedia-platform met zijn account gaat, zal zijn feed gelijk volstaan met nieuwe berichten over exact dit thema, die zijn 'geloof' versterken, maar ook zijn indruk dat dit héél belangrijk (hij ziet vooral posts daarover, iedereen heeft het over hetzelfde) ...

Dat komt vooral echter door algoritmes die zijn interesse 'kennen' en hem voedden met content die hij ook wil zien.

Ik vermoed ook dat @Za ook zo diep zit dat dat hij kritische tegen-informatie gewoonweg is gaan negeren...
Enkele jjaren terug kon ik nog felle discussies met hem voeren, maar nu negeert hij al mijn informatie en tegeninformatie gewoonweg...
Als een struisvogel zn kop in het (sahara-)zand stekend.

[ Bericht 6% gewijzigd door RM-rf op 27-04-2024 14:23:00 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_213343601
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 april 2024 13:12 schreef Za het volgende:

[..]
Hoe verhoudt de recente nachtvorst zich tot deze lucht aanvoer vanuit de zeer warme Atlantische Oceaan?
Ze hebben speciale koelinstallaties gestationeerd in Nederland om het effect daarvan teniet te doen.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_213348695
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 april 2024 13:12 schreef Za het volgende:

[..]
Omdat we vorige week aanvoer vanuit het noord-westen hadden. Ondanks dat de Atlantische Oceaan warm is, is het richting de Noordelijke IJszee gewoon koud en als die lucht onze kant op komt, krijgen wij ook te maken met kouder weer.
Цой жив
  zondag 28 april 2024 @ 01:19:00 #236
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_213348775
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2024 01:06 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Omdat we vorige week aanvoer vanuit het noord-westen hadden. Ondanks dat de Atlantische Oceaan warm is, is het richting de Noordelijke IJszee gewoon koud en als die lucht onze kant op komt, krijgen wij ook te maken met kouder weer.
Ja sorry hoor, maar dat is gewoon kut! Beter wat warme droge lucht ff...
Lach met een schone bips
pi_213348804
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2024 01:06 schreef Zwoerd het volgende:

Krijgen we te maken met droger weer en minder wolken. Alleen dat was niet het geval overdag.
pi_213348815
quote:
1s.gif Op zondag 28 april 2024 01:33 schreef Za het volgende:

[..]
Krijgen we te maken met droger weer en minder wolken. Alleen dat was niet het geval overdag.
Hoe ik afgelopen week heb ervaren, was wisselvallig weer. Blauwe lucht afgewisseld met buien. Geen hele dagen een grijze lucht.

Maar waar denk jij dan dat de manipulatie zit?
Цой жив
pi_213348823
quote:
1s.gif Op zondag 28 april 2024 01:38 schreef Zwoerd het volgende:

Hoe ik afgelopen week heb ervaren, was wisselvallig weer. Blauwe lucht afgewisseld met buien. Geen hele dagen een grijze lucht.
De afwisseling was niet evenredig.
Vandaag heb ik in de namiddag heel kort wat blauwe lucht gezien, tussen redelijk normaal uitziende wolken. Ervoor en erna was het massief grijs.

quote:
Maar waar denk jij dan dat de manipulatie zit?
Ik kan het niet invullen, hoe, wat, waar.
Maar ik vermoed dat de gedachte is de aarde te redden door opwarming te voorkomen door kunstmatig een wolkendek voor de zon te gooien, op heel veel plekken in de wereld.
pi_213348835
quote:
1s.gif Op zondag 28 april 2024 01:40 schreef Za het volgende:

[..]
De afwisseling was niet evenredig.
Vandaag heb ik in de namiddag heel kort wat blauwe lucht gezien, tussen redelijk normaal uitziende wolken. Ervoor en erna was het grijs.
[..]
Ik kan het niet invullen, hoe, wat, waar.
Maar ik vermoed dat de gedachte is de aarde te redden door opwarming te voorkomen door kunstmatig een wolkendek voor de zon te gooien, op heel veel plekken in de wereld.
Heb je hier ook aanwijzingen voor? Heb je bijvoorbeeld ervaren dat je adh de omstandigheden in de atmosfeer, wat te zien is in weerkaartjes, onbewolkt zonnig weer verwachtte, maar dat het in werkelijkheid bewolkt was?

En zoals vandaag, wat bedoel je met niet evenredig? Hoeveel zon en hoeveel bewolking zou je verwachten?

[ Bericht 5% gewijzigd door Zwoerd op 28-04-2024 01:53:52 ]
Цой жив
pi_213348850
quote:
1s.gif Op zondag 28 april 2024 01:47 schreef Zwoerd het volgende:

Heb je hier ook aanwijzingen voor? Heb je bijvoorbeeld ervaren dat je adh de omstandigheden in de atmosfeer, wat te zien is in weerkaartjes, onbewolkt zonnig weer verwachtte, maar dat het in werkelijkheid bewolkt was?
Ik niet.
Maar ik volg her en der mensen die dat soort dingen bijhouden en plaatsen.
Overigens was bv 6 april een warme onbewolkte zonnige dag in NL verwacht, maar het zat potdicht.
pi_213348853
quote:
1s.gif Op zondag 28 april 2024 01:55 schreef Za het volgende:

[..]
Ik niet.
Maar ik volg het en der mensen die dat soort dingen bijhouden en plaatsen.
Overigens was bv 16 april een warme onbewolkte zonnige dag in NL verwacht, maar het zat potdicht.
Kun je met een bron aantonen dat 16 april onbewolkt zou zijn?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_213348863
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2024 01:56 schreef Da_Sandman het volgende:

Kun je met een bron aantonen dat 16 april onbewolkt zou zijn?
Excuseer, het betrof 6 april.
Zaterdag temperaturen tussen 20 en 25 graden
Meteoroloog Marjon de Hond van Buienradar voorspelt namelijk temperaturen van 20 tot 25 graden. En vooral zaterdag 6 april wordt een zonnige dag.
https://www.metronieuws.n(...)aturen-20-25-graden/

En zo zag het eruit:

twitter
pi_213348866
quote:
1s.gif Op zondag 28 april 2024 01:59 schreef Za het volgende:

[..]
Excuseer, het betrof 6 april.

En zo zag het eruit:

[ x ]
Kun je met een bron aantonen dat 6 april onbewolkt zou zijn?
In Southern Sun
pi_213348872
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2024 02:00 schreef Da_Sandman het volgende:

Kun je met een bron aantonen dat 6 april onbewolkt zou zijn?
Vooral zaterdag 6 april wordt een zonnige dag
pi_213348873
Wel weer genoten van een tweet van TheReal_NEWO met een header foto over Poetin en z'n tweets op basis van artikel 7 van de grondwet.

:').
In Southern Sun
pi_213348879
quote:
1s.gif Op zondag 28 april 2024 02:04 schreef Za het volgende:

[..]
Vooral zaterdag 6 april wordt een zonnige dag
Kun je uit dit artikel quoten dat het een onbewolkte dag wordt?
In Southern Sun
pi_213348882
Het staat er goddomme nog gewoon in ook :').

quote:
Volgens De Hond met eventueel wat sluierbewolking.
In Southern Sun
pi_213348893
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2024 02:06 schreef Da_Sandman het volgende:

Kun je uit dit artikel quoten dat het een onbewolkte dag wordt?

De realiteit:
twitter

Kun jij een bron leveren en quoten waar het zonnig was deze dag?
Met eventueel wat lichte sluierbewolking desnoods?
pi_213348900
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2024 02:04 schreef Da_Sandman het volgende:
Wel weer genoten van een tweet van TheReal_NEWO met een header foto over Poetin en z'n tweets op basis van artikel 7 van de grondwet.

:').
Houd het ontopic aub, het vloeken mag ook achterwege blijven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')