Het is ook overal hetzelfdequote:Op zaterdag 16 maart 2024 23:04 schreef MadMaster het volgende:
De katten zijn er klaar voor…
[ afbeelding ]
Helaasch mogen ze niet meequote:Op zaterdag 16 maart 2024 23:04 schreef MadMaster het volgende:
De katten zijn er klaar voor…
[ afbeelding ]
Zo! Dat is ineens een heel andere avondinvullingquote:Op zaterdag 16 maart 2024 23:44 schreef Kaatje1 het volgende:
Ppfff gisteren kreeg ik een telefoontje van een vriend die het vreemd vond (mij kennende) waarom ik niet gereageerd had op de uitnodiging voor het feest vanavond voor zijn verjaardag (40e) ik had nooit een uitnodiging gehad, die bleek nog in zijn concepten te staan. Hij was bang dat ik ergens om boos was, maar nee. Dus vandaag snel nog een cadeaubon gekocht (had even geen inspiratie voor iets origineels) en aan vriendinnen gevraagd of ik mee kon rijden. Dat was prima, 18.30 beneden in de hal. Maar vanmiddag druk met van alles en totaal niet op de tijd gelet, wilde net gaan eten en toen moest is wegM’n avondeten bestond uit petit fours en later kaas en kipsate. T was wel heel gezellig
Herkenbaar @:madmaster zo gingen de diva’s ook altijd op de koffers liggen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 17 maart 2024 09:04 schreef Yinny het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
En hij is niet zo oud, maar sinds hij vorig jaar thuis kwam te zitten is hij wel hard achteruit gegaanquote:Op zondag 17 maart 2024 05:15 schreef Isabeau het volgende:
[..]
@:Sarabi ik hoop dat het weer wat beter met je vader gaat. Op hoge leeftijd vallen is niet zo best, je hebt zo iets gebroken. Gelukkig is dat niet gebeurd.
Dat is ook zoquote:Op zondag 17 maart 2024 09:32 schreef Kaatje1 het volgende:
@:sarabi Wat een zorg om je vader en ook om kat. Elin had dat een paar weken geleden ook maar vreet nu weer als een bootwerker. Iedereen heeft dat toch wel, soms heb je meer trek dan anders. In de tijd dat Nika nauwelijks at moest ik dat echt bijhouden met een weegschaal, misschien is dat voor je eigen geruststelling een idee
Je gaat naar St Moritz in maart en het eerste wat je inpakt is NIET je zonnebril?!quote:Op zondag 17 maart 2024 09:50 schreef derLudolf het volgende:
Maar goed, alvast een plaatje dan? Ik had m'n zonnebril wel mee kunnen nemen![]()
[ afbeelding ]
En voor @:dr_Flash
[ afbeelding ]
Ik zou ze nooit hebben gelinkt maar ik ben dus niet alleen een botkluiver, ik kan ook een uur geheel content sabbelen op een perzikpitquote:Op zondag 17 maart 2024 10:04 schreef Clubsoda het volgende:
Ik ben #teamgeenbot, ik vind het echt akelig. Ook als ik het van het bot afsnij. Kippendij vind ik ook absoluut onaangenaam vlees. Het idee van kluiven kan echt mijn eetlust bederven. Zicht erop ook trouwensHeb ik ook met steenvruchten en olijven met pit, die eet ik ook maar zelden.
Dus ik snap de teleurstelling van het doen van de moeite maar ik weet ook niet of ik me er overheen zou kunnen zetten.
quote:Op zondag 17 maart 2024 09:04 schreef Yinny het volgende:
Fijne vakantie! @:madmaster en @:derludolfHet verschil tussen een Aziaat en een Hollander.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het mond gevoel bij het eten. Kraakbeen, botjes en andere harde stukjes in het vlees. De ene is er dol op, de ander gruwelt er van. Ik heb het inmiddels wel leren waarderen.
Maar dit valt in de zelfde categorie als een herkenbaar dier op tafel. Die hebben dan ook direct geen trek meer. Terwijl dit wel vlees,vis eters zijn.Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
Ernaar kijken heb ik geen moeite mee. Maar zelf kluiven heb ik een panische hekel aan. Zet mij een kippepoot voor en ik haal hem met mes en vork uit elkaar. Had mijn opa ook. Maar mijn moeder helemaal nietquote:Op zondag 17 maart 2024 10:04 schreef Clubsoda het volgende:
Ik ben #teamgeenbot, ik vind het echt akelig. Ook als ik het van het bot afsnij. Kippendij vind ik ook absoluut onaangenaam vlees. Het idee van kluiven kan echt mijn eetlust bederven. Zicht erop ook trouwensHeb ik ook met steenvruchten en olijven met pit, die eet ik ook maar zelden.
Dus ik snap de teleurstelling van het doen van de moeite maar ik weet ook niet of ik me er overheen zou kunnen zetten.
Ik identificeer toch nog immer als Nederlander.quote:Op zondag 17 maart 2024 10:18 schreef z80 het volgende:
[..]
Het verschil tussen een Aziaat en een Hollander.
Het mond gevoel bij het eten. Kraakbeen, botjes en andere harde stukjes in het vlees. De ene is er dol op, de ander gruwelt er van. Ik heb het inmiddels wel leren waarderen.
Maar dit valt in de zelfde categorie als een herkenbaar dier op tafel. Die hebben dan ook direct geen trek meer. Terwijl dit wel vlees,vis eters zijn.
Gelukkig niet. Zowel grijstinten als kleur zijn gewenst.quote:Op zondag 17 maart 2024 10:27 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik identificeer toch nog immer als Nederlander.
Ja, Aziaten gaan gewoonlijk wat verder, o.a. met zompig kraakbeen, maar zo zwartwit is de wereld niet verdeeld hoor.
Uhu want ik hoef geen auto te rijdenquote:Op zondag 17 maart 2024 10:07 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Je gaat naar St Moritz in maar en het eerste wat je inpakt is NIET je zonnebril?!
Een goede schouderkarbonade valt zo van het bot afquote:Op zondag 17 maart 2024 10:08 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik hou ook niet zo van bot, zal ook nooit karbonade eten en wanneer ik kippenbouillon maak ben ik heel goed aan het pluizen.
Paar weken geleden at ik bij vrienden en toen kwam er een kwart lam (met bot) op tafel. Vond ik ook wat minder
Ik heb in mijn hoofd nog de karbonade van mijn moeder. Die kon heel goed koken maar karbonade bbbrrrrquote:Op zondag 17 maart 2024 10:38 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Een goede schouderkarbonade valt zo van het bot af
Want je raakt alleen sneeuwblind in de autoquote:Op zondag 17 maart 2024 10:37 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Uhu want ik hoef geen auto te rijden
Ik deed hardop 'uuuugh' toen ik dit las. Ik zou in een andere kamer gaan zitten dan jij en je pitquote:Op zondag 17 maart 2024 10:12 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik zou ze nooit hebben gelinkt maar ik ben dus niet alleen een botkluiver, ik kan ook een uur geheel content sabbelen op een perzikpit
Tot ie schoon is.
Als je mij vleugels voert krijg je de botjes ook schoon terug. Niks zo erg als vlees aan bot over houden en weinig zo bevredigend als het laatste fliebertje vlees of kip aan een bot weten te ontfutselen.
Tijd dat ik weer eens vlees eet, als ik dit zo schrijf.
Mrs V is ook niet onverdeeld enthousiast over mijn eetjolijt.quote:Op zondag 17 maart 2024 11:42 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik deed hardop 'uuuugh' toen ik dit las. Ik zou in een andere kamer gaan zitten dan jij en je pit
Dit is überhaupt de eerste keer dat ik dat woord hoor.quote:Op zondag 17 maart 2024 11:41 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Want je raakt alleen sneeuwblind in de auto
Ik hoop dat je er geen last van hebt. Ik kan op die hoogte in de winter overdag echt geen voet buiten de deur zetten zonder zonnebril. Ook niet als de zon niet schijnt trouwens.quote:Op zondag 17 maart 2024 11:53 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dit is überhaupt de eerste keer dat ik dat woord hoor.
Gut.quote:Op zondag 17 maart 2024 11:52 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Mrs V is ook niet onverdeeld enthousiast over mijn eetjolijt.
Op wintersport inderdaad: een man uit de les na 2 dagen skiën zónder bril, was het ellende. Details ben ik vergeten.quote:Op zondag 17 maart 2024 12:16 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik hoop dat je er geen last van hebt. Ik kan op die hoogte in de winter overdag echt geen voet buiten de deur zetten zonder zonnebril. Ook niet als de zon niet schijnt trouwens.
Ben alweer beneden, dacht dat je daar boven ook wel wat kon rondlopen ofzo, maar het was enkel een knooppunt van pistes. Beetje jammer van die 50 Frank maar ach ja, heb lekker in het zonnetje gezeten.quote:Op zondag 17 maart 2024 12:16 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik hoop dat je er geen last van hebt. Ik kan op die hoogte in de winter overdag echt geen voet buiten de deur zetten zonder zonnebril. Ook niet als de zon niet schijnt trouwens.
Och hemelquote:Op zondag 17 maart 2024 12:42 schreef Tele6 het volgende:
De verbouwing van mijn ouders is echt een GRAP.
Bij het plaatsen van voorzetwanden en het stuken, is de parketvloer op sommige plaatsen beschadigd. Krassen en wat waterschade.
Nu hebben ze een offerte van de vloerboer gevraagd om de vloer deels te schuren en opnieuw lakken. Deels. Want ze willen niet weer hun meubels hoeven verplaatsen, die hebben ze namelijk net teruggezet na voorzetwanden & stuken.
Ben benieuwd of ze een vloerenboer kunnen vinden die om de bank heen en tussen de tafelpoten door wil schuren en lakken![]()
![]()
Is een vloerkleed een optie?quote:Op zondag 17 maart 2024 12:42 schreef Tele6 het volgende:
Bij het plaatsen van voorzetwanden en het stuken, is de parketvloer op sommige plaatsen beschadigd. Krassen en wat waterschade.
Nu hebben ze een offerte van de vloerboer gevraagd om de vloer deels te schuren en opnieuw lakken. Deels. Want ze willen niet weer hun meubels hoeven verplaatsen, die hebben ze namelijk net teruggezet na voorzetwanden & stuken.
Ben benieuwd of ze een vloerenboer kunnen vinden die om de bank heen en tussen de tafelpoten door wil schuren en lakken![]()
![]()
Nee, want mijn moeders grootste ergernis aan de huidige staat van de vloer is dat de stoelen niet meer goed schuiven bij de tafel. Dus de vloer moet rond de tafel gladgemaakt worden. Een kleed zou natuurlijk niet helpen met het schuiven van de stoelen.quote:
Om te schuiven zijn er vilten doppen in soorten en maten en kleuren.quote:Op zondag 17 maart 2024 12:52 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Nee, want mijn moeders grootste ergernis aan de huidige staat van de vloer is dat de stoelen niet meer goed schuiven bij de tafel. Dus de vloer moet rond de tafel gladgemaakt worden. Een kleed zou natuurlijk niet helpen met het schuiven van de stoelen.
Maar met vilt schuiven de stoelen toch nog steeds niet op een kleed?quote:Op zondag 17 maart 2024 12:54 schreef AnneX het volgende:
[..]
Om te schuiven zijn er vilten doppen in soorten en maten en kleuren.
Stop maar, dat kan moeders ook niet verdragen.
Vaak zijn er wel gemarkeerde winterwandelwegen maar die moet je wel weten te vinden. Je kunt in StMoritz wel mooi lang (om?) het meer wandelen toch? Chur is trouwens ook een leuk stadje.quote:Op zondag 17 maart 2024 12:30 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ben alweer beneden, dacht dat je daar boven ook wel wat kon rondlopen ofzo, maar het was enkel een knooppunt van pistes. Beetje jammer van die 50 Frank maar ach ja, heb lekker in het zonnetje gezeten.
Ik heb normaliter eigenlijk nooit last van de zon of red het met beetje dicht knijpen.
In de auto is dat niet wenselijk en daarom gebruik ik m'n zonnebril ook alleen in de auto, verder niet. Heeft als voordeel dat ik hem nooit kwijt ben, ligt altijd in dashboardkastje.
Nee, alhoewel…volgens mij zijn er óok gladde doppen! 😇quote:Op zondag 17 maart 2024 12:54 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Maar met vilt schuiven de stoelen toch nog steeds niet op een kleed?
Ja gek hè.quote:
Ik ben dus niet echt fan, eet steenvruchten het liefst bewerkt en warm (in gebak ofzo, of als saus). Maar ik bezit een kersenontpitter ja, fluitje van een cent! Eetbare pitjes zijn prima, ik vind granaatappel en passievrucht zelfs erg lekker. Maar ik snij ook liever een appel of peer in stukjes dan afhappen.quote:Op zondag 17 maart 2024 13:09 schreef Yinny het volgende:
Dank over meerdere zienswijze over botten in eten! Mijn vriend eet dus wel eens spare ribs, met mes en vork. Vandaar de hoop dat hij kip met bot wilde proberen.
Zelf garnalen pellen of zelfs kreeft uit schaal halen, vind hij ook niks, dus dat eten wij niet. Inmiddels kan hij wel zelf schol/slibtong van graat halen, dus dat komt hier weleens op tafel. Er zit dus wel een lichte verandering in
![]()
@:tele6 het klinkt idd dat het beter voor jou is om buiten de verbouwing te houden
@:clubsoda nieuwsgierige vraag: hoe eet jij dan steenvruchten? Pruimen gaan nog wel, maar kersen ook eerst ontpitten? Of gewoon niet eten? En eet je wel frambozen/bramen (kleine pitjes)?
Dat is is wel next level inderdaadquote:Op zondag 17 maart 2024 11:42 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik deed hardop 'uuuugh' toen ik dit las. Ik zou in een andere kamer gaan zitten dan jij en je pit
SPOILER: niet voor tere zieltjesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verder nooit de deur uit zonder zonnebril.
Eekhoorns
Spoilers!
Total Commander is wel software voor gevorderden hoor. Bazenspul maar in eerste instantie niet heel logisch.quote:Op zondag 17 maart 2024 13:19 schreef Blues het volgende:
Ik snap geen bal van Total Commander
Mijn laptop snapt niet eens welke app dit programma moet openen![]()
Ik laat het losssss en accepteer dat er een bestand/document op mijn lap staat dat ik nooit meer zal kunnen verwijderen![]()
Geen melding. Reageert gewoon niet op verwijderen.quote:Op zondag 17 maart 2024 14:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Total Commander is wel software voor gevorderden hoor. Bazenspul maar in eerste instantie niet heel logisch.
J vraagt welke melding je krijgt als je het bestand wilt verwijderen maar dat niet kunt.
quote:Op zondag 17 maart 2024 14:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
De mijne kluift dan niet eens meer maar snijdt ze 'schoon' voor ik ze krijg.SPOILER: niet voor tere zieltjesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vroeger thuis was mijn papa ook al de J.Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
Je krijgt wel waar voor je geldquote:Op zondag 17 maart 2024 15:28 schreef Lucky_Strike het volgende:
Goh, al de vierde keer dat ik bij hetzelfde schaatsevenement als onze koning ben.
Nee, de koning is al voor de vierde keer op hetzelfde schaatsevenement als jij 😉quote:Op zondag 17 maart 2024 15:28 schreef Lucky_Strike het volgende:
Goh, al de vierde keer dat ik bij hetzelfde schaatsevenement als onze koning ben.
quote:Op zondag 17 maart 2024 15:40 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Nee, de koning is al voor de vierde keer op hetzelfde schaatsevenement als jij 😉
Ik heb inderdaad rondje om het meer gelopen. Chur heb ik eigenlijk nog niet verder bekeken.quote:Op zondag 17 maart 2024 12:55 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Vaak zijn er wel gemarkeerde winterwandelwegen maar die moet je wel weten te vinden. Je kunt in StMoritz wel mooi lang (om?) het meer wandelen toch? Chur is trouwens ook een leuk stadje.
Als je het laat schuren door een pro dan heb je geen stof. Bij mijn ouders een paar jaar terug de planken vloer in de woonkamer opnieuw opgespannen, geschuurd en in de was gezet. Zelfs in de keuken was er geen stof van het schuren.quote:Op zondag 17 maart 2024 12:49 schreef AnneX het volgende:
[..]
Is een vloerkleed een optie?
Hier zou de vloer ook wel eens opnieuw mogen.
Alleen het slepen van meubels lukt ons niet (meer). Heb wel eens link van een service opgeslagen, dat men je huis leeghaalt en in een huurcontainer op straat opslaat. Tja, een straat is dan wel handig.
Plus het stof in het Hele Huis van het schuren.
Wel bekend met lasogen? Sneeuwblind is het zelfde. Zonnebrand, door de UV straling, van de ogen.quote:Op zondag 17 maart 2024 11:53 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dit is überhaupt de eerste keer dat ik dat woord hoor.
quote:Op zondag 17 maart 2024 12:42 schreef Tele6 het volgende:
![]()
Ik snap heel goed dat je niet gaat helpenquote:Op zondag 17 maart 2024 12:45 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb van een hoop mensen gehoord, waarom ga je niet helpen bij je ouders, zij hebben jou toch ook geholpen met je verhuizing en verbouwing?
Ja mijn vader heeft een dagje geholpen om plinten te installeren.
Nee ik ga mijn ouders niet helpen met deze verbouwing, ik houd me voor mijn eigen gemoedsrust verre van dit spektakel.
Ze zijn nu ook hun spiksplinternieuwe, grote, lichte dakkapel van binnen donkerblauw aan het verven omdat dat beter matcht met de gele muren op zolder
Wel de GTI uitvoering?quote:Op zondag 17 maart 2024 16:37 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Knalrode Ford Transit bus gekocht
Ik heb een monster staan van ome Ali. 13Pk benzinemotor er op. Voor twijgjes is deze niet geschikt. Voor takjes en takken tot 8cm doorsnede wel. Boven invoer voor kleiner spul, moet wel droog zijn. En zijinvoer voor het grovere werk. Oordoppen en bril zijn wel "verplicht". En messen slijpen zo nu en dan.quote:Op zondag 17 maart 2024 17:04 schreef Barreltje het volgende:
@:Lucky_strike
hadden jullie nou een takken vesnipperaar? ik moet vooral kleine takjes kwijt, al moet er wellicht ook een komen voor grotere takken
Veel plezierquote:Op zondag 17 maart 2024 17:14 schreef vlindertje89 het volgende:
Nog niet bijgelezen, een egopost.
Zit in de trein, net mn eigen college van vorig jaar geluisterd ter voorbereiding van morgen. Over 5 min op station en dan paar min lopen naar locatie. En dan de reünie met oude middelbare school klas die ik sinds half 2008 niet meer heb gezien, alleen eentje in 2016 ofzo één keer en eentje jaar of drie geleden kwartier gesproken toen ik r tegenkwam op hockeyclub. Ik vind het nu toch wel een beetje spannend wordenbuikkriebels enzo. Maar het komt vast goed. Ik heb ze verder niet 'nodig' als nieuwe vrienden of zo, dus stel al mijn worst case scenario's komen uit dan ga ik gewoon weer naar huis en ga ik gewoon nooit meer naar een reünie
en de kans dat het meevalt is vast groter dan de kans dat die worst case scenario's uitkomen! *praat zichzelf moed in
Nou alleen op dit punt ben ik het met je eens.quote:Op zondag 17 maart 2024 13:53 schreef Clubsoda het volgende:
Maar ik snij ook liever een appel of peer in stukjes dan afhappen.
Veel plezierquote:Op zondag 17 maart 2024 17:14 schreef vlindertje89 het volgende:
Zit in de trein, net mn eigen college van vorig jaar geluisterd ter voorbereiding van morgen. Over 5 min op station en dan paar min lopen naar locatie. En dan de reünie met oude middelbare school klas die ik sinds half 2008 niet meer heb gezien, alleen eentje in 2016 ofzo één keer en eentje jaar of drie geleden kwartier gesproken toen ik r tegenkwam op hockeyclub. Ik vind het nu toch wel een beetje spannend wordenbuikkriebels enzo. Maar het komt vast goed. Ik heb ze verder niet 'nodig' als nieuwe vrienden of zo, dus stel al mijn worst case scenario's komen uit dan ga ik gewoon weer naar huis en ga ik gewoon nooit meer naar een reünie
en de kans dat het meevalt is vast groter dan de kans dat die worst case scenario's uitkomen! *praat zichzelf moed in
Pics orquote:Op zondag 17 maart 2024 16:37 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Daar heb ik wel van gehoord, geen ervaring mee.quote:Op zondag 17 maart 2024 16:37 schreef z80 het volgende:
[..]
Wel bekend met lasogen? Sneeuwblind is het zelfde. Zonnebrand, door de UV straling, van de ogen.
Roodquote:Op zondag 17 maart 2024 16:37 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
quote:Op zondag 17 maart 2024 12:42 schreef Tele6 het volgende:
![]()
Tenzij je op Schiphol parkeert en je rij niet noteert. Of je bij de Efteling parkeertquote:Op zondag 17 maart 2024 17:42 schreef AnneX het volgende:
[..]
Rood![]()
Dan hoef je niet te zoeken op de parkeerplaats
Ja daar sorteren ze auto's op kleur hequote:Op zondag 17 maart 2024 17:44 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Tenzij je op Schiphol parkeert en je rij niet noteert. Of je bij de Efteling parkeert
quote:Op zondag 17 maart 2024 17:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja daar sorteren ze auto's op kleur he
Daarom, als er vijftig rode auto's op een rij staan moet je alsnog zoeken.quote:Op zondag 17 maart 2024 17:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja daar sorteren ze auto's op kleur he
Joh…écht? 😳quote:Op zondag 17 maart 2024 17:47 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Daarom, als er vijftig rode auto's op een rij staan moet je alsnog zoeken.
Dan zal het wel die hoge zijn hequote:Op zondag 17 maart 2024 17:47 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Daarom, als er vijftig rode auto's op een rij staan moet je alsnog zoeken.
quote:
Ik ga hem vrijdag ophalen (de motor was met windscherm net tien centimeter te hoog om er in te zetten), dan volgen de pics.quote:
Nee, en ook goed zichtbaar op de weg. In .FR opvallend veel regen & asfaltkleurige auto's (nardo gray), en de Duitse en Franse merken waarvan de lampen niet altijd aan staan, zoals bij de Zweden en Japanners, zijn nagenoeg niet zichtbaar.quote:Op zondag 17 maart 2024 17:42 schreef AnneX het volgende:
[..]
Rood![]()
Dan hoef je niet te zoeken op de parkeerplaats
merk / linki?quote:Op zondag 17 maart 2024 17:11 schreef z80 het volgende:
[..]
Ik heb een monster staan van ome Ali. 13Pk benzinemotor er op. Voor twijgjes is deze niet geschikt. Voor takjes en takken tot 8cm doorsnede wel. Boven invoer voor kleiner spul, moet wel droog zijn. En zijinvoer voor het grovere werk. Oordoppen en bril zijn wel "verplicht". En messen slijpen zo nu en dan.
Spijkers en schroeven zijn wel verboden. Dan heb je meteen een hap in de messen zitten.
Merk? Hoezo merk? Ik plak er een naam op, ook goed?quote:
Hoop dat je het gezellig hebt! Ik vind het echt zo stoer dat je gewoon gaat en jezelf blijft uitdagen. Want ook zonder angst/brein dat af en toe nog worst case scenario's bedenkt, lijkt een reünie me best spannend!quote:Op zondag 17 maart 2024 17:14 schreef vlindertje89 het volgende:
Gewoon zelf een merk maken, bijvoorbeeld iets met Kraft of Stahl er inquote:Op zondag 17 maart 2024 18:12 schreef z80 het volgende:
[..]
Merk? Hoezo merk? Ik plak er een naam op, ook goed?
Dus dat merk. En link is allang dood.
Even op ebay zoeken naar hakselaar benzine (in de lokale taal natuurlijk)
Of op Ali. Dit model heb ik staan.
https://www.aliexpress.co(...)arch%7Cquery_from%3A
* z80 Leest de eerste regel nog een paar keer.quote:Op zondag 17 maart 2024 19:21 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb de rollerbrakes van mijn fiets gesmeerd. Fiets-overwinning nummer 1
Ketting vervangen heb ik uitgesteld tot komende zaterdag
Er moet rollerbrakevet in die dingen. B heeft me een speciaal flesje van Shimano gegeven. Er zit een klein dopje op gelabeld "Grease" en daar kan je wat in spuiten.quote:Op zondag 17 maart 2024 19:23 schreef z80 het volgende:
[..]
* z80 Leest de eerste regel nog een paar keer.
En vraagt zich vervolgens af hoe de fiets nu te stoppen? Voeten op de grond? Hakken in het zand?
Ik ken het woord naafrem dan weer nietquote:Op zondag 17 maart 2024 19:31 schreef derLudolf het volgende:
Naafrem het zoiets in het NederlandsIk had nu geen idee wat voor remmen je bedoelde.
Rollerbrake is ook de correcte naam voor dit type rem. Naast trommelrem, die werkt met remschoenen en schijfremmen die werken met remblokken. En natuurlijk de velgrem. De oudste van het setje.quote:Op zondag 17 maart 2024 19:34 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik ken het woord naafrem dan weer niet
Als ik kijk naar een overzichtje van de Fietsersbond (wat toch een Nederlandse organisatie is) gebruiken ze ook gewoon "rollerbrake".
https://www.fietsersbond.nl/de-fiets/onderdelen/welke-remmen/
Je hebt meerdere soorten remmen die aan de naaf zitten ipv aan de velg, namelijk bv ook trommelremmen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ooit wil ik nog eens andere eetkamerstoelen. Minder hard en minder hoog. Heeft alleen wat minder prio op het moment.
En we hebben de oude tegeltjes van de schouw weer op hun plaats gezet. Moesten hier en daar wel ingekort worden door stuc/vloer maar het is gelukt. En daarna plukte/knipte ik in de tuin een 'wild'boeketje![]()
Oh en na wat gedoe met lijstjes (de maat was er eentje die nergens te krijgen was, dus het werd er een bij de lijstenmakerij laten maken) konden we onze innerlijke nerd ook alvast een beetje naar buiten laten komen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tja er worden wel vaker Engelse termen gebruikt voor dingen waarvoor een NL term is, ook door lichamen met zekere status.quote:Op zondag 17 maart 2024 19:34 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik ken het woord naafrem dan weer niet
Als ik kijk naar een overzichtje van de Fietsersbond (wat toch een Nederlandse organisatie is) gebruiken ze ook gewoon "rollerbrake".
https://www.fietsersbond.nl/de-fiets/onderdelen/welke-remmen/
Je hebt meerdere soorten remmen die aan de naaf zitten ipv aan de velg, namelijk bv ook trommelremmen.
Hoe wil je dit type rem noemen? rolletjesrem? Want dit is een andere techniek om te remmen dan dat er gebruikt wordt in een trommelrem.quote:Op zondag 17 maart 2024 19:45 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Tja er worden wel vaker Engelse termen gebruikt voor dingen waarvoor een NL term is, ook door lichamen met zekere status.
Uh ja, een trommelrem en een schijfrem maar die hebben wel hun eigen naam om onderscheid te maken
Je hebt het vast inmiddels zelf gefikst maar ik zou sowieso een kettingpons kopen want dan kun je straks voor je mountainbike ook zelf de ketting en cassette vervangen. Dat is zo simpel dat het zonde is om door de fm te laten doen. Overigens altijd schakels tellen, een gebruikte ketting rekt iets uit dus je gaat de mist in als je op dezelfde lengte de nieuwe ketting gaat monteren. Nog handiger is om een multitool te kopen met kettingpons, je weet maar nooit onderweg. https://www.mantel.com/topeak-mini-20-pro-multitoolquote:Op vrijdag 15 maart 2024 14:26 schreef Tele6 het volgende:
Oh en ik moet de ketting van m'n stadsfiets vervangen. B zei "dat kun je prima zelf, koop een ketting en een kettingpons en het is echt niet moeilijk" maar ik vind het natuurlijk allemaal weer veel te eng
• Waar koop je een ketting en kettingpons? Bouwmarkt? Fietsenmaker?
• En wat voor ketting dan? B zei "een gewone ketting" maar ik weet niet wat gewoon is
• Hoe meet je af hoe lang hij moet zijn? Moet ik schakeltjes tellen?
Ik heb wel filmpjes en websites opgezocht, maar die zeggen allemaal verschillende dingen. Eentje zei dat je ook een betonschaar nodig had om de oude ketting eraf te halen, en een ander zei dat je ook een speciaal schakeltje nodig had om de ketting te bevestigen. Misschien moet ik eerst mijn kettingkast eraf halen om te kijken of de huidige ketting een speciaal schakeltje heeft. En in de filmpjes klemmen ze de kettingpons in een werkbank, maar ik heb geen werkbank.
Ik zie dat de Decathlon ook fietskettingen en zo heeft. En dat die kettingen met een snelschakel komen, dus dan heb je alleen de kettingpons nodig om de ketting in te korten. En misschien om de oude ketting eraf te halen.
ik voel me echt razend incapabel
RIP aan de nabestaandenquote:Op zondag 17 maart 2024 20:34 schreef Tele6 het volgende:
Ondertussen is B al de halve dag bezig om zijn koffiezetapparaat uit elkaar te halen om erachter te komen waarom de aardlek afgaat als hij koffie wil.
Momenteel is hij bubbels aan het blazen met de onderkant van het apparaat? Of zo.
Ah, en nu appt hij me "RIP koffiezetapparaat".
Dus denk dat de autopsie nu klaar is, doodsoorzaak vastgesteld, koffiezetapparaat niet meer te redden.
Ingewandenquote:Op zondag 17 maart 2024 20:41 schreef Tele6 het volgende:
Nu krijg ik foto's van de afzonderlijke onderdelen geappt
Had B het maar aan Z kunnen vragen 😇quote:Op zondag 17 maart 2024 20:41 schreef Tele6 het volgende:
Nu krijg ik foto's van de afzonderlijke onderdelen geappt
Oh, daar kom ik zelden. Het zit de laatste weken in de box van hello fresh en nu bij green choice.quote:Op zondag 17 maart 2024 21:20 schreef Yinny het volgende:
Ik moest even Googlen wat broccolini is, maar dat is dus wat al jaren bij de Appie te koop is als bimi. Ik vind het lekker, maar duur vergeleken met gewone broccoli, dus we eten het alleen bij speciale gelegenheden.
Gaat goed hoorquote:Op zondag 17 maart 2024 21:24 schreef AnneX het volgende:
[..]
Oh, daar kom ik zelden. Het zit de laatste weken in de box van hello fresh en nu bij green choice.
@:Lucky-Strike hoe gaat de distributie nu via de groothandel?
Komen er al bestellingen bij? Dat wordt een logistieke operatie?!
Hoe is het trouwens gegaan met je man met die stent die was blijven zitten?quote:Op zondag 17 maart 2024 22:52 schreef Yinny het volgende:
@:vlindertje89
Klinkt als een zeer geslaagde reünie! Mijn duimen zijn nog aan het draaien voor een succesvolle sollicitatie
Ik moest aan je denken bij het lezen van dit
https://favorflav.com/nl/(...)-lasagne-supermarkt/
En nu wil ik deze week lasagne eten
Oh, ja, dat was ook nog!quote:Op zondag 17 maart 2024 22:52 schreef Yinny het volgende:
@:vlindertje89
Klinkt als een zeer geslaagde reünie! Mijn duimen zijn nog aan het draaien voor een succesvolle sollicitatie
Ik moest aan je denken bij het lezen van dit
https://favorflav.com/nl/(...)-lasagne-supermarkt/
En nu wil ik deze week lasagne eten
Na het verwijderen van stent voelde hij zich na een dag al een stuk beter!quote:Op zondag 17 maart 2024 23:18 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Hoe is het trouwens gegaan met je man met die stent die was blijven zitten?
Spannend! Succes ermeequote:Op maandag 18 maart 2024 10:00 schreef Morgane89 het volgende:
Wat een variatie aan leuke berichten en minder goed nieuws weer hier.voor iedereen die het nodig heeft.
Ik heb afgelopen vrijdag een sollicitatiegesprek gehad. Deels dezelfde functie als nu en deels iets anders. Maar dan op 5km in plaats van 80km waar ik nu (1 dag per week, rest thuis) werkVandaag gaan ze me een assessment sturen.
Jij ook dan! Inderdaad eerder 'vervelend spannend' dan 'leuk spannend'. Net een tentamenquote:Op maandag 18 maart 2024 10:18 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Spannend! Succes ermee.
Ik ben vandaag ook bezig met een assesment. Deels is dat gewoon leuk puzzelen vind ik, maar het tijds-aspect en dat je er op beoordeelt wordt maakt het toch iets minder leuk.
Zwitserland per trein is ook een grote wens van mij. Hopelijk kunnen we dat ergens in de komende paar jaar gaan doen.quote:Op maandag 18 maart 2024 11:05 schreef derLudolf het volgende:
Gelukkig nog een goedkope zonnebril gekocht. Ik zie alleen maar wit vanuit de trein.
Getuige het andreaskruis dat net boven de sneeuw uit stak, zal er ook een weg lopen hier. Goed verstopt.
Deze route is nog mooier als die van gisteren
Van Nederland naar Zwitserland is mooi, maar helemaal fantastisch als treinreis lijkt mij van Wenen naar Zurich, dwars door de Alpen 8 uur onderwegquote:Op maandag 18 maart 2024 11:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Zwitserland per trein is ook een grote wens van mij. Hopelijk kunnen we dat ergens in de komende paar jaar gaan doen.
Ik ga morgen Zürich-Graz doen, EC163 Transalpin. In een Panoramawagen.quote:Op maandag 18 maart 2024 11:46 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Van Nederland naar Zwitserland is mooi, maar helemaal fantastisch als treinreis lijkt mij van Wenen naar Zurich, dwars door de Alpen 8 uur onderweg
07:20
Echtzeitinformation07:28
Wien Hbf
Gl. 8
Echtzeitinformation07:33
Echtzeitinformation07:35
Wien Meidling
Gl. 5
Echtzeitinformation07:57
Echtzeitinformation07:59
St.Pölten Hbf
Gl. 5
Echtzeitinformation08:43
Echtzeitinformation08:45
Linz Hbf
Gl. 6A-F
Echtzeitinformation09:53
Echtzeitinformation09:56
Salzburg Hbf
Gl. 3
Echtzeitinformation11:07
Echtzeitinformation11:09
Kufstein
Gl. 3
Echtzeitinformation11:17
Echtzeitinformation11:19
Wörgl Hbf
Gl. 4
Echtzeitinformation11:44
Echtzeitinformation11:47
Innsbruck Hbf
Gl. 3
Echtzeitinformation12:31
Echtzeitinformation12:33
Landeck-Zams
Gl. 2
Echtzeitinformation12:55
Echtzeitinformation12:57
St. Anton am Arlberg
Gl. 2
Echtzeitinformation13:29
Echtzeitinformation13:31
Bludenz
Gl. 2
Echtzeitinformation13:42
Echtzeitinformation13:48
Feldkirch
Gl. 4
Echtzeitinformation14:06
Echtzeitinformation14:11
Buchs SG
Gl. 4
Echtzeitinformation15:20
Zürich HB
Alternatief is gewoon het boemeltje nemen, geen Panoramawagen, maar stukken goedkoperquote:Op maandag 18 maart 2024 11:54 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik ga morgen Zürich-Graz doen, EC163 Transalpin. In een Panoramawagen.
Was net in een regenachtig Andermatt en Göschenen. Zag ineens een trein naar Locarno staan, eens kijken of het in Italië beter weer is
De Eurocity Hamburg-Zurich rijdt die route! En ook de EC Hamburg-Interlaken denk ik.quote:Op maandag 18 maart 2024 11:59 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Of in de andere richtig, van Zürich en dan naar Budapest, wel in de eerste klas en een vensterplaats.
Prachtig door de alpen
Ik zit ff te kijken, maar "Vroegah" was er een trein naar Zwitserland die tussen Bonn en Mainz door het Rijndal reed, een zeer spectaculaire route.
Om die tegenwoordig te rijden is er alleen nog de stoptrein tussen Bonn en Mainz
Als je tijdig boekt, ¤39 tweede klas. Eerste klas is ¤62,90 (inclusief zitplaatsreservering zodat je zeker bent van plek in Panowagen)quote:Op maandag 18 maart 2024 11:59 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Alternatief is gewoon het boemeltje nemen, geen Panoramawagen, maar stukken goedkoper
Van beide heb ik foto's in m'n topic, dat het kasteel Kaub heet wist ik niet.quote:Op maandag 18 maart 2024 12:11 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Je komt voorbij aan de Lorelei, Kaub, met een kasteel midden in de rijn
Ja, erg saai, jaar geleden met de ICE van Arnhem naar Stuttgart gereisd. Enige positieve is op sommige stukken de snelheid.quote:Op maandag 18 maart 2024 12:08 schreef derLudolf het volgende:
[..]
De Eurocity Hamburg-Zurich rijdt die route! En ook de EC Hamburg-Interlaken denk ik.
Met eerstgenoemde ben ik naar Zwitserland gegaan, prachtig uitzicht inderdaad. Helaas gaat de Panoramawagen in de loop van het jaar uit de trein naar Zürich, SBB wil uniform materieel op het spul naar Hamburg. Vanwege de grote ramen mogen de Panoramawagens niet geduwd worden, de treinen naar Interlaken wordt het laatste stuk geduwd. Dat de treinen naar Zürich of Interlaken rijden is overigens hypothetisch, als ze Zwitserland al halen worden ze ivm te hoge vertraging opgeheven in Basel.
Hogesnelheidslijnen zijn saai. De SFS Köln-Frankfurt a/M is bijna alleen maar tunnel of geluidswal.
Nee, het dorpje waar het ligt heet Kaub, kasteel heet Burg Pfalzgrafensteinquote:Op maandag 18 maart 2024 12:15 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Van beide heb ik foto's in m'n topic, dat het kasteel Kaub heet wist ik niet.
Als alles werkt dan vind ik de trein in DLD best ideaal, ernstige vertraging op de lange afstanden heb ik daar nooit gehad. Op een dag dat iedereen op pad is, zoals lange weekenden, is de autobahn ook geen pretje. Dan kom je ook bekaf aan.quote:Op maandag 18 maart 2024 12:16 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ja, erg saai, jaar geleden met de ICE van Arnhem naar Stuttgart gereisd. Enige positieve is op sommige stukken de snelheid.
Verder is met de trein reizen in D geen genot, veel, heel veel vertragingen en stakingen
quote:Op maandag 18 maart 2024 12:53 schreef AnneX het volgende:
@:Lonaa Kende je deze al? “ Lepeltjesverdriet” …Oh ja dat ga ik ook wel zo voelen vannacht.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sterkheidsbaas van alles.
Misschien krijg je er een motor bij 😉quote:Op maandag 18 maart 2024 16:05 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ik ben opzoek naar een motortrailer. Op marktplaats één gevonden, "beter dan nieuwstaat!", ja dat mag ook wel als je 50 euro meer vraagt dan de nieuwprijs
Past ie niet ín de bus? 😇quote:Op maandag 18 maart 2024 16:05 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ik ben opzoek naar een motortrailer. Op marktplaats één gevonden, "beter dan nieuwstaat!", ja dat mag ook wel als je 50 euro meer vraagt dan de nieuwprijs
quote:Op maandag 18 maart 2024 16:53 schreef AnneX het volgende:
[..]
Past ie niet ín de bus? 😇
MnX zit al weken en weken aan te hikken tegen een ambtenarenuitje van 2 x 15 mensen in de Tuin, die zij met een uitgedund groepje (nieuwe) mensen in de lucht houden.
Nieuwe harken en dergl. gekocht. Plannen van inkoop koffie en dergl.! Excursie over historisch terrein.
Gaat.het.alsnog.niet.door(met goede reden hoor) Mogelijk later. Mogelijk.
Het kwam juist goed uit om de Voorjaars ruim actie te doen met zo veel mensen.
Windscherm er af, dan zou het gaan. Maar neemt wel inefficiënt veel ruimte in.quote:Op maandag 18 maart 2024 17:06 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Volgens de berichten van gisteren niet
Oh, die begreep ik niet.quote:Op maandag 18 maart 2024 18:55 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
[..]
Windscherm er af, dan zou het gaan. Maar neemt wel inefficiënt veel ruimte in.
Boot stopt ook in Bilbao.quote:Op maandag 18 maart 2024 19:14 schreef sigme het volgende:
@:leeharveyoswald eventueel kan ik in november wel een auto voor je naar Spanje verschepen. Letterlijk. Boot komt aan in Vigo.
Dat is redelijk in de buurt. Dank. De auto is echter hoe we onszelf en de katten daar gaan krijgenquote:
Ben je een disneyprinses?quote:Op maandag 18 maart 2024 20:29 schreef Blues het volgende:
Was een zeer productieve thuiswerkdag vandaag. Lekker beginnen zo na een week vrij.
Met een fijne lunchwandeling met spechten en roodborsten die meevlogen
En waar moet ik het komende halfjaar dan wonen?quote:Op maandag 18 maart 2024 20:20 schreef AnneX het volgende:
Als de katten niet zeeziek worden - of jullie - kun je misschien ook met de boot mee…
@:sigme ? zoals jullie eerder een boat trip deden?
Beesten mogen niet op boten.quote:Op maandag 18 maart 2024 20:20 schreef AnneX het volgende:
Als de katten niet zeeziek worden - of jullie - kun je misschien ook met de boot mee…
@:sigme ? zoals jullie eerder een boat trip deden?
Het ontschepen wordt verzorgd door zeer ervaren scheepslossers, die al vele klussen in de havens van Rotterdam, Amsterdam en Antwerpen op hun CV hebben staan…quote:Op maandag 18 maart 2024 19:14 schreef sigme het volgende:
@:leeharveyoswald eventueel kan ik in november wel een auto voor je naar Spanje verschepen. Letterlijk. Boot komt aan in Vigo.
In de busquote:Op maandag 18 maart 2024 20:44 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
En waar moet ik het komende halfjaar dan wonen?
Jodelahiti!quote:
Illegaal.quote:
Ik heb ook naar een verlengde en verhoogde Iveco Daily (l2h4) gekeken en die kan je prima in Amsterdam als twee studentenkamers verhurenquote:
quote:Op maandag 18 maart 2024 21:58 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dit leest raar als je met de hopplant in je hoofd zit
Oh wow heb je een foto kunnen maken?quote:Op maandag 18 maart 2024 21:47 schreef sigme het volgende:
We hebben hier dit verblijf een hopinvasie. Hoephoep roepen ze, vooral in de ochtend. Daarna doen ze een uitgebreide siësta en in de middag komen ze krijsen (als gaaien ongeveer).
We hebben afgelopen jaren hier wel eens vaker een hop gezien, maar dan niet op ons eigen landje en zeker ook niet zo veel zo vaak.
Ook wat zwaluwen gezien. En gieren.
Maar geen bijeneters gezien of gehoord, en ook geen uil. Het is vreemd hoe afwisselend dat hier is.
Vandaag zagen we wel een slang. Ik zal eens kijken of ik ‘m kan determineren. Heb het wel redelijk op de foto staan.
Ik las dit en dacht ook meteen, meenemen voor @Sarabiquote:Op maandag 18 maart 2024 21:58 schreef Sarabi het volgende:
[..]
quote:Op maandag 18 maart 2024 21:58 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Hop is schuw! De plantensoort niet, die is ruw. En woekert.quote:Op maandag 18 maart 2024 22:06 schreef Blues het volgende:
[..]
Oh wow heb je een foto kunnen maken?
Die geluiden die ze maken
Je kan natuurlijk ook de motor laten verschepen, al dan niet eerder dan november.quote:Op maandag 18 maart 2024 19:58 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Dat is redelijk in de buurt. Dank. De auto is echter hoe we onszelf en de katten daar gaan krijgenDe motor mee is het ding nog. Vandaar de zoektocht naar een motortrailer
![]()
Mocht je nog ergens een Erde PM310 tussen de schapen hebben staan...
Ja, maar ik verwacht niet dat dat goedkoper is dan een motortrailerquote:Op maandag 18 maart 2024 23:05 schreef mjan het volgende:
[..]
Je kan natuurlijk ook de motor laten verschepen, al dan niet eerder dan november.
Saunaquote:Op dinsdag 19 maart 2024 06:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mogge. Ik ga vandaag voor het eerst naar de sauna. Ben benieuwd of het wat voor me is, zo'n zwamparadijs voor volwassenen.
Biologische wekker, ondanks minder slaap vind ik het veel fijner als ik voor de wekker uit me zelf al wakker ben.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 07:28 schreef vlindertje89 het volgende:
Indien foto nog komt graag in spoiler @:sigme![]()
Ik las het ook met de hop plant in gedachten![]()
Goedemorgen, mijn wekker staat pas om 8u dus geen idee waarom ik al wakker ben. Niet omdat ik volledig uitgerust ben in elk geval![]()
Geen idee hoe duur een trailer is, inclusief extra brandstofverbruik. Motor laten vervoeren kwam ik tegen vanaf ~550 euro. Maar goed, een trailer tot je beschikking hebben natuurlijk ook voordelen.quote:Op maandag 18 maart 2024 23:33 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ja, maar ik verwacht niet dat dat goedkoper is dan een motortrailer
Roosteren ze bij jullie zo vaak dubbele hoorcolleges, of heb jij het over werkcolleges?quote:Op dinsdag 19 maart 2024 07:28 schreef vlindertje89 het volgende:
College nog keer doorlezen, 11-12.45 college geven
Die gasten met zo'n Poolse huif knallen voor een habbekrats half Europa door hoorquote:Op maandag 18 maart 2024 23:33 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
11-1245 is toch één hoorcollege? Twee uur min academisch kwartiertje? Minus de pauze dus eigenlijk 2x 45 minuten praten.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 08:08 schreef mjan het volgende:
[..]
Roosteren ze bij jullie zo vaak dubbele hoorcolleges, of heb jij het over werkcolleges?
Voor mij is een hoorcollege 45 minquote:Op dinsdag 19 maart 2024 08:11 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
11-1245 is toch één hoorcollege? Twee uur min academisch kwartiertje? Minus de pauze dus eigenlijk 2x 45 minuten praten.
Is dat dubbel?quote:Op dinsdag 19 maart 2024 08:08 schreef mjan het volgende:
[..]
Roosteren ze bij jullie zo vaak dubbele hoorcolleges, of heb jij het over werkcolleges?
Ja ik ben dus het bewijs van die >quote:Op dinsdag 19 maart 2024 08:18 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Bij deze opleiding al >20 jaar 2 uur
Ik zal naar je zwaaien. We gaan ook eindelijk weer eens. C. Is groter liefhebber van hitte dan ik, maar beetje bubbelen en relaxen zonder telefoon is voor mij ook wel heel heilzaamquote:Op dinsdag 19 maart 2024 06:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mogge. Ik ga vandaag voor het eerst naar de sauna. Ben benieuwd of het wat voor me is, zo'n zwamparadijs voor volwassenen.
Zo, dat is balenquote:Op dinsdag 19 maart 2024 08:45 schreef derLudolf het volgende:
Godverdegodver, panoramarijtuig ontbreekt
Om te geven is het ook pittig, vind ik. Zo lang zenden.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 08:44 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ja ik ben dus het bewijs van die >
2 uur is me trouwens nog steeds minstens een uur te lang, dus ik vind dat van mjan zeer te prefereren
Vind ik inderdaad ook. Daarom deel ik 'm dus ook net anders in, 3x 25-30 min met 10min pauze tussendoor ipv 2x 45min achter elkaar. Nog steeds wel intensief, maar voor mij wel net beter te doen.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 09:17 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Om te geven is het ook pittig, vind ik. Zo lang zenden.
En 1 met de auto en 1 met de motor is geen optie ?quote:Op maandag 18 maart 2024 23:33 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Enjoy!quote:Op dinsdag 19 maart 2024 06:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
quote:Op dinsdag 19 maart 2024 09:22 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik ging overigens vroeger ook zeer zelden naar college,
Klote, maar wel on topicquote:Op dinsdag 19 maart 2024 08:45 schreef derLudolf het volgende:
Godverdegodver, panoramarijtuig ontbreekt
Haha! Ik had meestal wel een of twee verplichte werkgroepen per week. Wel meer dan de rest ook, want ik deed meestal 3 ipv de normale 2 vakken per periode. En bij een zeer klein aantal vakken ging ik wel naar de colleges, want docenten die echt interessant konden vertellen en dan lukte het nog wel om erbij te blijven. En die vertelden dan ook nog wel dingen die niét ook in het boek of op de sheets stonden, dat hielp ook wel om er dan wel heen te gaan. Maar ik heb wel met enige regelmaat heimwee naar zoveel vrije tijd jaquote:Op dinsdag 19 maart 2024 09:42 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dat waren nog eens tijden. 10 contacturen in de week waarvan nul verplichtDe vakanties tussen tentamenweken leken wel oneindig (7 weken om precies te zijn
![]()
plus natuurlijk de officiële vakanties, die zou ik nog vergeten
)
Ik vind van wel, maar degene zonder rijbewijzen vind van nietquote:Op dinsdag 19 maart 2024 09:37 schreef fietsie het volgende:
[..]
En 1 met de auto en 1 met de motor is geen optie ?
Ahja dat oplossen is duurder.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 09:56 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik vind van wel, maar degene zonder rijbewijzen vind van niet
Trailer nieuw 800, gebruikt de helftquote:Op dinsdag 19 maart 2024 08:05 schreef mjan het volgende:
[..]
Geen idee hoe duur een trailer is, inclusief extra brandstofverbruik. Motor laten vervoeren kwam ik tegen vanaf ~550 euro. Maar goed, een trailer tot je beschikking hebben natuurlijk ook voordelen.
Veel plezier in de sauna, Lucky!
En een basis aanhanger met een erin geschroefde motor-voorwiel-beugel? Zodat je na arriveren aldaar een gewone aanhanger hebt ?quote:Op dinsdag 19 maart 2024 09:58 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Trailer nieuw 800, gebruikt de helft
quote:Op dinsdag 19 maart 2024 09:51 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Haha! Ik had meestal wel een of twee verplichte werkgroepen per week.
Leukste tijd van op de uni zijn, beetje aankloten en plezier maken. Niet presterende studenten flikkerde je gewoon uit de groep.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 10:28 schreef fietsie het volgende:
Werkgroepen![]()
![]()
Het falen van anderen moeten compenseren bovenop je eigen werk
Maar werkgroepen is lang niet altijd samenwerken, vooral ook veel vaardigheden oefenen.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 10:28 schreef fietsie het volgende:
Werkgroepen![]()
![]()
Het falen van anderen moeten compenseren bovenop je eigen werk
Uit mijn studietijd herinner ik me ook urenlange colleges. Kreeg de indruk vanuit de huidige faculteit dat de onderwijskundigen daar een stokje voor hebben gestoken, maar blijkbaar zijn we eerder de uitzondering dan de regel. Hebben jullie wel de tussenvorm van een werkcollege ('kleinschalig' onderwijs, want maar 100 studenten...), of houdt kleinschalig onderwijs bij jullie meteen een setting in met 10-30 studenten?quote:Op dinsdag 19 maart 2024 09:08 schreef vlindertje89 het volgende:
@:mjan colleges zijn inderdaad altijd 1u45 min. Ik doe zelf meestal niet halverwege 15min, maar op 1/3 en 2/3 10min pauze. Vind ik zelf fijner en betekent ook voor de studenten minder lang achter elkaar opletten. Ik ging in 2008 studeren en toen was het ook altijd al 1u45min.
quote:Op dinsdag 19 maart 2024 10:16 schreef fietsie het volgende:
[..]
En een basis aanhanger met een erin geschroefde motor-voorwiel-beugel? Zodat je na arriveren aldaar een gewone aanhanger hebt ?
Ja nou dat ja. Voor je het weet staat die dedicated trailer vrijwel voorgoed in een hoekje..quote:Op dinsdag 19 maart 2024 11:09 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]er staat er daar één die we kunnen gebruiken. Maar daar kijk ik ook naar ja. Nadeel is dat die hoger zijn (clearance height van 14(!!) centimeter en het ding is ook nog eens lang).
En een voordeel van de lichte motortrailers is dat ze een lage maximale toelaatbaar laadvermogen hebben, en dat je dus relatief meer gewicht voor in de bus overhoud.
Maar we kijken vrij breed. Voordeel van een gewone aanhanger is dat er ook ander spul in kan.
Ja, die kans zit er in.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 11:12 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ja nou dat ja. Voor je het weet staat die dedicated trailer vrijwel voorgoed in een hoekje..
Werkcolleges zijn hier nooit met 100 mensen (ook niet in mijn eigen studietijd). Meestal rond 10-15, echt max 20.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 10:32 schreef mjan het volgende:
[..]
Uit mijn studietijd herinner ik me ook urenlange colleges. Kreeg de indruk vanuit de huidige faculteit dat de onderwijskundigen daar een stokje voor hebben gestoken, maar blijkbaar zijn we eerder de uitzondering dan de regel. Hebben jullie wel de tussenvorm van een werkcollege ('kleinschalig' onderwijs, want maar 100 studenten...), of houdt kleinschalig onderwijs bij jullie meteen een setting in met 10-30 studenten?
Vanaf vanavond komt er een omslag en wordt het milder.quote:EXPECTED IMPACT:
- Swells and/or strong winds will cause coastal waters to be rough;
- Breakers are likely to damage small craft, if left onshore, close to the water line;
- Coastal flooding is expected to cause damage to beach facilities.
PREPAREDNESS ACTIONS:
- Mariners operating small vessels are advised to exercise caution when navigating in these conditions;
- Since coastal flooding is possible, owners of coastal facilities are urged to protect their property where this is possible;
- Swimmers are advised to exercise caution and not to venture far from shore.
Zwemmenquote:Op dinsdag 19 maart 2024 11:26 schreef Blues het volgende:
Nog nooit in mijn leven 1 college gehad
Ik ga weer lekker zwemmen zo en koop meteen een 10-badenkaart
quote:Op dinsdag 19 maart 2024 12:21 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Werkcolleges zijn hier nooit met 100 mensen (ook niet in mijn eigen studietijd). Meestal rond 10-15, echt max 20.
Maar colleges zijn dus ook niet per se urenlang, de meeste collega's doen 2x 45 min met kwartier pauze (ik dus meestal 3x 25-30 met 2x 10min pauze), en studenten hebben meestal maar 1, max 2 colleges op een dag (of 1 college en 1 werkgroep). Ook niet per se achter elkaar.
Vlinder geeft een pretstudiequote:Op dinsdag 19 maart 2024 13:06 schreef _flore het volgende:
[..]![]()
Wij hadden er gerust 3 op een dag en dan nog werkcollege.
Misschien verschilt dat per studie/studiejaar.
Haha. Het klinkt niet als pretstudie, als je over je bezigheden schrijftquote:Op dinsdag 19 maart 2024 13:46 schreef vlindertje89 het volgende:
![]()
Vooral onderwijs in de master waar ze beperkt aantal vakken hebben en vooral stages lopen (klinische stage en masterthesis onderzoek).
En in de bachelor een pretstudie ja
Wat haat je eraan?quote:Op dinsdag 19 maart 2024 13:01 schreef _flore het volgende:
[..]
Zwemmen![]()
Jammer dat ik het fenomeen 'zwembad' haat, zwemmen is zo fijn!
Een dakloze man die alcoholist is. Wat doen ze eraan? Naar de opvang/leger des heils?quote:Op dinsdag 19 maart 2024 13:31 schreef AnneX het volgende:
‘Gewoon’ een rondje apparaten rustig gedaan op de sportschool.
Straks naar de fysio ook hier in huis.
De manshoge en2 meter brede spiegels, die er hangen, zijn n.b. door mij geïnstalleerd. Ooit.😎
In de grote Buurtapp maakt men zich (weer) ongerust over de man op het bankje aan het water met halve liters bier.
De wijkagent is nu op de hoogte.
*wordt vervolgd.
Lekker zwemmen!quote:Op dinsdag 19 maart 2024 12:30 schreef MadMaster het volgende:
Bon dia!
Gisteren een acclimatiseer dag gehad en vannacht als een os ruim 8 uur geslapen.
Dat deel hebben we achter de rug…
Ook hier kennen ze code geel vanwege de wind en die wind is vandaag op z'n hoogtepunt met het volgende als mogelijk gevolg:
[..]
Vanaf vanavond komt er een omslag en wordt het milder.
Om eerlijk te zijn vind ik die wind prima, het voelt relatief koel aan daardoor.
Straks maar eens kijken hoe het op de stranden en in het water is…
Vooral postdoctoraal is het een feestjequote:Op dinsdag 19 maart 2024 13:46 schreef vlindertje89 het volgende:
![]()
Vooral onderwijs in de master waar ze beperkt aantal vakken hebben en vooral stages lopen (klinische stage en masterthesis onderzoek).
En in de bachelor een pretstudie ja
Hoewel dit inderdaad is betaald met Zwitserse Franken, was dit in Oostenrijk. En de Speisewagen is ook van de ÖBB. Wel keurig dat ze er wat Preiselbeerencompote bij doen, zie je zelfs in restaurants niet vaak.quote:
Haha, ik zei dan ook pretstudie, geen pretbaanquote:Op dinsdag 19 maart 2024 13:58 schreef _flore het volgende:
[..]
Haha. Het klinkt niet als pretstudie, als je over je bezigheden schrijft
Ik was zo'n nerd die elk tentamen ging inzien, ook bij een 9.5, om te kijken wat ik fout had gedaan en wat ik daar nog van kon lerenquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
Ah ja, dag liep gewoon zo. Geen ramp. Staan genoeg dagen tegenover dat ik mn hele huis aan kans heb onder werktijd en ik ook nog een uurtje wandelquote:
👏👏👏quote:Op dinsdag 19 maart 2024 20:22 schreef Tele6 het volgende:
* Tele6 nieuwe ketting gemonteerd heeft
Natellen van schakeltjes om hetzelfde te krijgen als de oude ketting was nogal moeilijk. Hulplijn B ingeschakelddie kwam met de tip om de kettingen naast elkaar te leggen.
Daarna nog struggels om het wiel weer vast te zetten, of ja vooral om dan de clicker van de versnellingsnaaf er weer op te schroeven. Maar is gelukt en schakelt weer normaal
En natuurlijk was het monteren van de kettingkast het meest frustrerende werkje... hij zit nog steeds iets scheef. Maar ja, om er goed bij te kunnen had het wiel eruit gemoeten maar om het wiel eruit te halen moet de kettingkast eraf etc etc etc
Het schaap was altijd al "de weirdo"quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
De wind is inmiddels op een niveau dat het rustiger is dan we tot nu toe deze reis hebben gehad. Prima te doen.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 13:21 schreef AnneX het volgende:
@:MadMaster wat nu is, komt volgende week donderdag en vrijdag niet meer.
Toch!? 😳
Je gaat ook draaien in een strandtent?
In het weekend? Gaat dat door met de weerverwachting of wordt het een weekje uitgesteld?
Vandaag heb ik mijn eerste duik gemaakt en dat was best pittig tegen de stroom in. Maar wel goed voor de kuitspieren...quote:
quote:Op dinsdag 19 maart 2024 20:22 schreef Tele6 het volgende:
Natellen van schakeltjes om hetzelfde te krijgen als de oude ketting was nogal moeilijk. Hulplijn B ingeschakelddie kwam met de tip om de kettingen naast elkaar te leggen.
Daarna nog struggels om het wiel weer vast te zetten, of ja vooral om dan de clicker van de versnellingsnaaf er weer op te schroeven. Maar is gelukt en schakelt weer normaal
En natuurlijk was het monteren van de kettingkast het meest frustrerende werkje... hij zit nog steeds iets scheef. Maar ja, om er goed bij te kunnen had het wiel eruit gemoeten maar om het wiel eruit te halen moet de kettingkast eraf etc etc etc
Vast anders zwemmen dan in een IJmuidens wedstrijdbad jaquote:Op dinsdag 19 maart 2024 21:25 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Vandaag heb ik mijn eerste duik gemaakt en dat was best pittig tegen de stroom in. Maar wel goed voor de kuitspieren...
Vanavond zijn uitgenodigd door vrienden en gaan we ergens een BBQ diner meemaken...
quote:Op dinsdag 19 maart 2024 21:02 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Het schaap was altijd al "de weirdo"SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.RIP schaap.
0-3. Chelsea is gewoon vele malen beter dan Ajax.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 19:51 schreef borisz het volgende:
Groeten uit de JC ArenA. Ruststand is een beetje jammer 😋
Dat gaat in een professionele setting ook niet altijd goedquote:Op dinsdag 19 maart 2024 20:22 schreef Tele6 het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |