abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 16 maart 2024 @ 20:56:14 #1
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_212852548
... want ik mos pissen

Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zaterdag 16 maart 2024 @ 20:57:21 #2
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_212852573
Eelsk of eelskerd zijn ook mooie woorden
  zaterdag 16 maart 2024 @ 23:04:09 #3
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_212855016
Ppfff gisteren kreeg ik een telefoontje van een vriend die het vreemd vond (mij kennende) waarom ik niet gereageerd had op de uitnodiging voor het feest vanavond voor zijn verjaardag (40e) ik had nooit een uitnodiging gehad, die bleek nog in zijn concepten te staan. Hij was bang dat ik ergens om boos was, maar nee. Dus vandaag snel nog een cadeaubon gekocht (had even geen inspiratie voor iets origineels) en aan vriendinnen gevraagd of ik mee kon rijden. Dat was prima, 18.30 beneden in de hal. Maar vanmiddag druk met van alles en totaal niet op de tijd gelet, wilde net gaan eten en toen moest is weg o|O M’n avondeten bestond uit petit fours en later kaas en kipsate. T was wel heel gezellig

Herkenbaar @MadMaster zo gingen de diva’s ook altijd op de koffers liggen
We have far more in common than that which devides us..
pi_212855052
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 23:04 schreef MadMaster het volgende:
De katten zijn er klaar voor…

[ afbeelding ]
Het is ook overal hetzelfde :D

Goede reis!
Spoilers!
pi_212855222
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 23:04 schreef MadMaster het volgende:
De katten zijn er klaar voor…

[ afbeelding ]
Helaasch mogen ze niet mee ;(
Herkenbaar idd :D O+

Goeie reis en veel plezier! :W
pi_212855938
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 23:44 schreef Kaatje1 het volgende:
Ppfff gisteren kreeg ik een telefoontje van een vriend die het vreemd vond (mij kennende) waarom ik niet gereageerd had op de uitnodiging voor het feest vanavond voor zijn verjaardag (40e) ik had nooit een uitnodiging gehad, die bleek nog in zijn concepten te staan. Hij was bang dat ik ergens om boos was, maar nee. Dus vandaag snel nog een cadeaubon gekocht (had even geen inspiratie voor iets origineels) en aan vriendinnen gevraagd of ik mee kon rijden. Dat was prima, 18.30 beneden in de hal. Maar vanmiddag druk met van alles en totaal niet op de tijd gelet, wilde net gaan eten en toen moest is weg o|O M’n avondeten bestond uit petit fours en later kaas en kipsate. T was wel heel gezellig

Herkenbaar @:madmaster zo gingen de diva’s ook altijd op de koffers liggen
Zo! Dat is ineens een heel andere avondinvulling :D Mooi dat je zo snel kan schakelen en een leuke avond hebt gehad. En je vriend zich niet bleef afvragen waarom je niet bent gekomen.

@Sarabi ik hoop dat het weer wat beter met je vader gaat. Op hoge leeftijd vallen is niet zo best, je hebt zo iets gebroken. Gelukkig is dat niet gebeurd.

@Blues mooie vakantie gehad zo te zien! Mooie foto's en leuke dingen gedaan. De muziek in dat restaurantje zou niet mijn ding zijn geweest :+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_212856052
Hallo.

De kipjes zijn verder op avontuur. Ik doe even wakker worden en onverhoopt een paar uur werken zo. Vanmiddag gaan we paar dagen weg boeken. :7
Sterkheidsbaas van alles.
pi_212856066
Grapje ze zitten toch gewoon in de tuin.
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 maart 2024 @ 08:17:38 #10
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_212856274
Het is vandaag welnessweekend in de sportschool. Lees Open Dag(en). Alle reguliere lessen zijn geschrapt en iedere yogavorm komt in een half uur aan bod. De RPM zou ook geschrapt worden. Daar kwam van de reguliere mensen te veel commentaar op, waardoor die terug in het schema kwam. :+.

Goeie trip MM!
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zondag 17 maart 2024 @ 08:22:55 #11
81329 MadMaster
Schots en scheef...
  Moderator zondag 17 maart 2024 @ 08:23:48 #12
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_212856318
In alweer een half uurtje in de trein onderweg, van Chur (585m) naar St Moritz (1775m)

De gewone Interregio, geen fancy panorama ding, maar deze trein heeft ook al behoorlijk grote ramen, eerste klas sowieso, meeste van de 2e klas ook.

Wat een mooie uitzichten al, nu op ~700m O+
pi_212856367
Mogge!
Goede reis hr+mw @MadMaster

Komen er ook foto’s @derLudolf

Door de gordijnen heen lijkt het hier zonnig, hopelijk is en blijft dat zo
pi_212856393
Mogge!
Goede reis voor alle reizigers :Y

Goede zondag gewenst voor iedereen :*
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_212856737
Fijne vakantie! @MadMaster en @derLudolf

Hier had ik ziek kind in huis, een of andere virus, hij is nog niet helemaal beter. Vrijdag toch maar naar school en toen was hij wel moe.
Ik hoorde toen ook een vreemd geluid bij achterband, maar vergat te kijken bij het naar school brengen. Weer in de auto om boodschappen te doen, tijdens het rijden weer dat geluid. O, ja! Dus maar stoppen en kijken....lekke band...een schroef echt in het midden. Band verwisselen, waarbij ik gelukkig hulp kreeg! Naar garage, waar de band gerepareerd kon worden.
Bij boodschappen doen wel weer blij, want blik confit de canard voor 7 euro in uitverkoop al (en nu zit ik te twijfelen of ik die andere 2 blikken eigenlijk ook had moeten meenemen) en ook mijn lievelings caramel seasalt pindakaas in die bak (wat dus ook slecht nieuws is, want is dus uit het assortiment).
Gisteren door Alphen aan den Rijn gebanjerd, aangezien we daar nooit door het centrum hebben gelopen.
En net de no knead overnight rolls uit de oven gehaald, dan kunnen we zo ontbijten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_212856809
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2024 09:04 schreef Yinny het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_212856859
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 05:15 schreef Isabeau het volgende:

[..]

@:Sarabi ik hoop dat het weer wat beter met je vader gaat. Op hoge leeftijd vallen is niet zo best, je hebt zo iets gebroken. Gelukkig is dat niet gebeurd.

En hij is niet zo oud, maar sinds hij vorig jaar thuis kwam te zitten is hij wel hard achteruit gegaan -O-

Binnenkort maar eens kijken of we de bedden van mijn ouders naar beneden kunnen verhuizen.
pi_212856877
Verder eet de kat nog steeds niet als vanouds -O-
Ik ben wel 90% zeker dat ik hem (en niet zijn broer) vannacht heb horen eten dus hopelijk gaat hij weer snel normaal doen.
pi_212856962
Zo, nu echt wakker en uit bed weer een hele rare droom gehad, liep rond in new york met een koffer, een kat en een tafeltje

Balen van de band @Yinny wel fijn van de koopjes. Jammer van je werk, wat doet je vriend met kippendij? Daar heeft ook een bot in gezeten.

@Sarabi Wat een zorg om je vader en ook om kat. Elin had dat een paar weken geleden ook maar vreet nu weer als een bootwerker. Iedereen heeft dat toch wel, soms heb je meer trek dan anders. In de tijd dat Nika nauwelijks at moest ik dat echt bijhouden met een weegschaal, misschien is dat voor je eigen geruststelling een idee
  Moderator zondag 17 maart 2024 @ 09:43:03 #20
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_212857038
@Kaatje1 ja hier staan een paar van gisteren

derLudolf in TRV / derLudolfs Interrail avontuur
pi_212857061
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 09:32 schreef Kaatje1 het volgende:

@:sarabi Wat een zorg om je vader en ook om kat. Elin had dat een paar weken geleden ook maar vreet nu weer als een bootwerker. Iedereen heeft dat toch wel, soms heb je meer trek dan anders. In de tijd dat Nika nauwelijks at moest ik dat echt bijhouden met een weegschaal, misschien is dat voor je eigen geruststelling een idee
Dat is ook zo :)
Hij heeft nog genoeg interesse in lekkers dus we houden het in de gaten.

Ik moet ook leren om niet zorgen te maken over dingen die nu nog niet van toepassing zijn.
  Moderator zondag 17 maart 2024 @ 09:50:30 #22
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_212857117
Maar goed, alvast een plaatje dan? Ik had m'n zonnebril wel mee kunnen nemen :D

En voor @Dr_Flash
  zondag 17 maart 2024 @ 09:57:13 #23
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_212857181
Oeh! :9
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_212857227
Ik ben #teamgeenbot, ik vind het echt akelig. Ook als ik het van het bot afsnij. Kippendij vind ik ook absoluut onaangenaam vlees. Het idee van kluiven kan echt mijn eetlust bederven. Zicht erop ook trouwens :P Heb ik ook met steenvruchten en olijven met pit, die eet ik ook maar zelden.

Dus ik snap de teleurstelling van het doen van de moeite maar ik weet ook niet of ik me er overheen zou kunnen zetten.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_212857244
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2024 09:50 schreef derLudolf het volgende:
Maar goed, alvast een plaatje dan? Ik had m'n zonnebril wel mee kunnen nemen :D

[ afbeelding ]

En voor @:dr_Flash
[ afbeelding ]
Je gaat naar St Moritz in maart en het eerste wat je inpakt is NIET je zonnebril?! :o

[ Bericht 0% gewijzigd door Clubsoda op 17-03-2024 13:56:32 ]
pi_212857261
Ik hou ook niet zo van bot, zal ook nooit karbonade eten en wanneer ik kippenbouillon maak ben ik heel goed aan het pluizen.
Paar weken geleden at ik bij vrienden en toen kwam er een kwart lam (met bot) op tafel. Vond ik ook wat minder
pi_212857297
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2024 10:04 schreef Clubsoda het volgende:
Ik ben #teamgeenbot, ik vind het echt akelig. Ook als ik het van het bot afsnij. Kippendij vind ik ook absoluut onaangenaam vlees. Het idee van kluiven kan echt mijn eetlust bederven. Zicht erop ook trouwens :P Heb ik ook met steenvruchten en olijven met pit, die eet ik ook maar zelden.

Dus ik snap de teleurstelling van het doen van de moeite maar ik weet ook niet of ik me er overheen zou kunnen zetten.
Ik zou ze nooit hebben gelinkt maar ik ben dus niet alleen een botkluiver, ik kan ook een uur geheel content sabbelen op een perzikpit :D
Tot ie schoon is.

Als je mij vleugels voert krijg je de botjes ook schoon terug. Niks zo erg als vlees aan bot over houden en weinig zo bevredigend als het laatste fliebertje vlees of kip aan een bot weten te ontfutselen.

Tijd dat ik weer eens vlees eet, als ik dit zo schrijf.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  Moderator zondag 17 maart 2024 @ 10:17:35 #28
5428 crew  miss_sly
pi_212857348
Goedemorgen!
Gisteren een drukke dag. Voor het eerst weer sporten, daarna in de tuin werken, planten ophalen bij de kweker, douchen en omkleden, kind wegbrengen naar vriendin en daarna samen naar Amsterdam. Broodje falafel bij Maoz O+ en naar Dune 2 O+
Prima dag wel :)

Goede reis voor de reizigers!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 17 maart 2024 @ 10:18:02 #29
63722 z80
I fink you freaky
pi_212857361
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2024 09:04 schreef Yinny het volgende:
Fijne vakantie! @:madmaster en @:derludolf

SPOILER
Het verschil tussen een Aziaat en een Hollander.
Het mond gevoel bij het eten. Kraakbeen, botjes en andere harde stukjes in het vlees. De ene is er dol op, de ander gruwelt er van. Ik heb het inmiddels wel leren waarderen.
Maar dit valt in de zelfde categorie als een herkenbaar dier op tafel. Die hebben dan ook direct geen trek meer. Terwijl dit wel vlees,vis eters zijn.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  zondag 17 maart 2024 @ 10:20:38 #30
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_212857402
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2024 10:04 schreef Clubsoda het volgende:

Ernaar kijken heb ik geen moeite mee. Maar zelf kluiven heb ik een panische hekel aan. Zet mij een kippepoot voor en ik haal hem met mes en vork uit elkaar. Had mijn opa ook. Maar mijn moeder helemaal niet :D Kennelijk slaat het een generatie over (of is het een jongetjesdingetje in onze familie :+ )
  Moderator zondag 17 maart 2024 @ 10:22:17 #31
5428 crew  miss_sly
pi_212857423
Ik hoef ook geen bot af te kluiven :{w Een graatje in mijn vis is nog te accepteren. En kippendijen vind ik ook afschuwelijk vlees. Het zit nog wel eens in zo'n Hello Fresh box (dan heb ik niet goed genoeg opgelet bij het selecteren), maar dan snij ik het echt in zo klein mogelijke stukjes.
pi_212857483
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 10:18 schreef z80 het volgende:

[..]
Het verschil tussen een Aziaat en een Hollander.
Het mond gevoel bij het eten. Kraakbeen, botjes en andere harde stukjes in het vlees. De ene is er dol op, de ander gruwelt er van. Ik heb het inmiddels wel leren waarderen.
Maar dit valt in de zelfde categorie als een herkenbaar dier op tafel. Die hebben dan ook direct geen trek meer. Terwijl dit wel vlees,vis eters zijn.
Ik identificeer toch nog immer als Nederlander.

Ja, Aziaten gaan gewoonlijk wat verder, o.a. met zompig kraakbeen, maar zo zwartwit is de wereld niet verdeeld hoor.
pi_212857506
Op de 1e en 3e zaterdag van de maand is er markt in het nabijgelegen stadje. Daar staat een kraam met gebraden kip. Als je mazzel hebt mag je er een kopen. Soms mag je alleen reserveren rn moet je om 13u terugkomen. Soms heb je pech en is alles gereserveerd. Maar gister mocht ik zomaar een kip kopen dus gistermiddag hebben wij genoegelijk een kip afgekloven. Fliebels en kraakbeen dan weer apart houden voor de hond. Botjes mag ze niet.

Ook van de markt: halve kilo aardbeien dus we ontbeten zojuist met aardbeien & slagroom.

Nu zit ik in strandstoel in de zon. Het is al flink warm en het wordt 25 graden vandaag.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 17 maart 2024 @ 10:31:31 #34
63722 z80
I fink you freaky
pi_212857532
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2024 10:27 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik identificeer toch nog immer als Nederlander.

Ja, Aziaten gaan gewoonlijk wat verder, o.a. met zompig kraakbeen, maar zo zwartwit is de wereld niet verdeeld hoor.
Gelukkig niet. Zowel grijstinten als kleur zijn gewenst.
  Moderator zondag 17 maart 2024 @ 10:37:12 #35
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_212857588
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2024 10:07 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Je gaat naar St Moritz in maar en het eerste wat je inpakt is NIET je zonnebril?! :o
Uhu want ik hoef geen auto te rijden
  Moderator zondag 17 maart 2024 @ 10:38:06 #36
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_212857597
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 10:08 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik hou ook niet zo van bot, zal ook nooit karbonade eten en wanneer ik kippenbouillon maak ben ik heel goed aan het pluizen.
Paar weken geleden at ik bij vrienden en toen kwam er een kwart lam (met bot) op tafel. Vond ik ook wat minder
Een goede schouderkarbonade valt zo van het bot af :P
pi_212857750
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2024 10:38 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Een goede schouderkarbonade valt zo van het bot af :P
Ik heb in mijn hoofd nog de karbonade van mijn moeder. Die kon heel goed koken maar karbonade bbbrrrr
pi_212858051

Ik zat even mijn rug te rekken tussen het tuinieren door, rent er ineens een eekhoorn voor me langs O+.
pi_212858257
Eekhoorn O+
pi_212858261
Aardbeien en 25 graden O+
pi_212858267
In de grote buurtapp een nieuwe mededeling: een dronken(?) man op het bankje aan het water. Zat er blijkbaar gisteravond al! Heeft koffie gekregen en de politie kwam polshoogte nemen.
#Stadsproblematiek in de polder.

Als ieder jaar heeft de buurvrouw takken van de krulwilg gehaald en voor iedereen is er beschikbaar. Nu heb ik ook maar een paar takken in de vazen. Voorjaar in huis.
Morgen even tulpen halen.

Kluiven en karbonade: ben er helemaal klaar mee. :X

Deels jammer van je werk @Yinny ook wel begrijpelijk van de reaktie.
Beterschap voor zieke kind. 💐
pi_212858281
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2024 10:37 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Uhu want ik hoef geen auto te rijden
Want je raakt alleen sneeuwblind in de auto :+
pi_212858292
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2024 10:12 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik zou ze nooit hebben gelinkt maar ik ben dus niet alleen een botkluiver, ik kan ook een uur geheel content sabbelen op een perzikpit :D
Tot ie schoon is.

Als je mij vleugels voert krijg je de botjes ook schoon terug. Niks zo erg als vlees aan bot over houden en weinig zo bevredigend als het laatste fliebertje vlees of kip aan een bot weten te ontfutselen.

Tijd dat ik weer eens vlees eet, als ik dit zo schrijf.
Ik deed hardop 'uuuugh' toen ik dit las. Ik zou in een andere kamer gaan zitten dan jij en je pit :+
pi_212858339
Op reis @derLudolf in panorama rijtuigen en niet aan de zonnebril gedacht.
Suffie 8)7

@sigme lekker hoor allemaal.

Grappige beestjes zeg: de eekhoorns. Op school in Den Dolder (bossen, naaldbomen) zagen we ze regelmatig.
In de polder nog nooit gezien. Andere boomsoorten, vermoed ik.
pi_212858351
Kluiven :9~
Met je handen eten :9~

Mijn huisgenoot rilt ervan :+
pi_212858429
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2024 11:42 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ik deed hardop 'uuuugh' toen ik dit las. Ik zou in een andere kamer gaan zitten dan jij en je pit :+
Mrs V is ook niet onverdeeld enthousiast over mijn eetjolijt.
  Moderator zondag 17 maart 2024 @ 11:53:38 #47
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_212858443
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2024 11:41 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Want je raakt alleen sneeuwblind in de auto :+
Dit is überhaupt de eerste keer dat ik dat woord hoor.
pi_212858491
Ik deed gisteren een obstakels/hardlopen/mountainbike-evenement. We zijn uiteindelijk ongeveer 5,5 uur onderweg geweest. Scheen lijkt zich goed gedragen te hebben, ik ben alleen nu wel bont en blauw want ik ben met mountainbiken gevallen :') vandaag dus maar rustig aan.
  zondag 17 maart 2024 @ 11:59:30 #49
63722 z80
I fink you freaky
pi_212858501
Eekhoorns zitten hier in het dorp ook. Vooral aan de rand. tussen de bomen en weilanden in.
Hier staan eindelijk de sleepruim in bloei. En direct druk bezocht door het vliegend volk. De ene voor de nectar, de ander voor de spinnetjes.
De eerste perzik begint nu paars te kleuren, de ander begint een teken van leven te geven.
En 1 perenboom staat op het punt te gaan bloeien. De rest van de bomen laat het nog even afweten.

Zo eens een rugzak vullen met glas en een rondje glasbak in Millingen maken. De bak begint weer behoorlijk vol te raken.
pi_212858667
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2024 11:53 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Ik hoop dat je er geen last van hebt. Ik kan op die hoogte in de winter overdag echt geen voet buiten de deur zetten zonder zonnebril. Ook niet als de zon niet schijnt trouwens.
pi_212858669
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2024 11:52 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Mrs V is ook niet onverdeeld enthousiast over mijn eetjolijt.
Gut.
pi_212858698
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2024 12:16 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ik hoop dat je er geen last van hebt. Ik kan op die hoogte in de winter overdag echt geen voet buiten de deur zetten zonder zonnebril. Ook niet als de zon niet schijnt trouwens.
Op wintersport inderdaad: een man uit de les na 2 dagen skiën zónder bril, was het ellende. Details ben ik vergeten.
‘Gelukkig’ was zijn ski vriend huisarts. En die sloeg zich voor de kop, dat hij er niet op had gelet. Het is mij altijd bijgebleven.

Zelfs bij een grijze lucht met dreigende regen, die scherp licht geeft, draag ik een zonnebril in de auto.
Tjeerd reed altijd met de zonneklep naar beneden.
pi_212858724
Momenteel zit de zonnebril weer in de tas. In de winter meestal niet tenzij enorm zonnig weer. Maar het ding ligt naast mijn huissleutels, klaar om mee te nemen
  Moderator zondag 17 maart 2024 @ 12:30:58 #54
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_212858760
quote:

[..]
Ben alweer beneden, dacht dat je daar boven ook wel wat kon rondlopen ofzo, maar het was enkel een knooppunt van pistes. Beetje jammer van die 50 Frank maar ach ja, heb lekker in het zonnetje gezeten.

Ik heb normaliter eigenlijk nooit last van de zon of red het met beetje dicht knijpen.
In de auto is dat niet wenselijk en daarom gebruik ik m'n zonnebril ook alleen in de auto, verder niet. Heeft als voordeel dat ik hem nooit kwijt ben, ligt altijd in dashboardkastje.
pi_212858839
De verbouwing van mijn ouders is echt een GRAP.

Bij het plaatsen van voorzetwanden en het stuken, is de parketvloer op sommige plaatsen beschadigd. Krassen en wat waterschade.

Nu hebben ze een offerte van de vloerboer gevraagd om de vloer deels te schuren en opnieuw lakken. Deels. Want ze willen niet weer hun meubels hoeven verplaatsen, die hebben ze namelijk net teruggezet na voorzetwanden & stuken.

Ben benieuwd of ze een vloerenboer kunnen vinden die om de bank heen en tussen de tafelpoten door wil schuren en lakken 8)7 8)7 8)7
pi_212858855
Ik heb van een hoop mensen gehoord, waarom ga je niet helpen bij je ouders, zij hebben jou toch ook geholpen met je verhuizing en verbouwing?

Ja mijn vader heeft een dagje geholpen om plinten te installeren.

Nee ik ga mijn ouders niet helpen met deze verbouwing, ik houd me voor mijn eigen gemoedsrust verre van dit spektakel.

Ze zijn nu ook hun spiksplinternieuwe, grote, lichte dakkapel van binnen donkerblauw aan het verven omdat dat beter matcht met de gele muren op zolder _O-
pi_212858858
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 12:42 schreef Tele6 het volgende:

Bij het plaatsen van voorzetwanden en het stuken, is de parketvloer op sommige plaatsen beschadigd. Krassen en wat waterschade.

Nu hebben ze een offerte van de vloerboer gevraagd om de vloer deels te schuren en opnieuw lakken. Deels. Want ze willen niet weer hun meubels hoeven verplaatsen, die hebben ze namelijk net teruggezet na voorzetwanden & stuken.

Ben benieuwd of ze een vloerenboer kunnen vinden die om de bank heen en tussen de tafelpoten door wil schuren en lakken 8)7 8)7 8)7
Och hemel :D

Maar herkenbaar, zou mijn vader ook bedacht kunnen hebben. Maar mijn moeders had (meestal) genoeg invloed om dat anders te doen
pi_212858886
quote:

Is een vloerkleed een optie?

Hier zou de vloer ook wel eens opnieuw mogen.
Alleen het slepen van meubels lukt ons niet (meer). Heb wel eens link van een service opgeslagen, dat men je huis leeghaalt en in een huurcontainer op straat opslaat. Tja, een straat is dan wel handig.
Plus het stof in het Hele Huis van het schuren.
pi_212858918
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2024 12:49 schreef AnneX het volgende:

[..]
Nee, want mijn moeders grootste ergernis aan de huidige staat van de vloer is dat de stoelen niet meer goed schuiven bij de tafel. Dus de vloer moet rond de tafel gladgemaakt worden. Een kleed zou natuurlijk niet helpen met het schuiven van de stoelen.
pi_212858940
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 12:52 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Nee, want mijn moeders grootste ergernis aan de huidige staat van de vloer is dat de stoelen niet meer goed schuiven bij de tafel. Dus de vloer moet rond de tafel gladgemaakt worden. Een kleed zou natuurlijk niet helpen met het schuiven van de stoelen.
Om te schuiven zijn er vilten doppen in soorten en maten en kleuren.
Stop maar, dat kan moeders ook niet verdragen.

Dan ga ik maar eens het interview met Conny Palmen lezen. En ergeren.
Na al wat quotes gezien te hebben.
pi_212858947
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2024 12:54 schreef AnneX het volgende:

[..]
Om te schuiven zijn er vilten doppen in soorten en maten en kleuren.
Stop maar, dat kan moeders ook niet verdragen.
Maar met vilt schuiven de stoelen toch nog steeds niet op een kleed?
pi_212858949
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2024 12:30 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Ben alweer beneden, dacht dat je daar boven ook wel wat kon rondlopen ofzo, maar het was enkel een knooppunt van pistes. Beetje jammer van die 50 Frank maar ach ja, heb lekker in het zonnetje gezeten.

Ik heb normaliter eigenlijk nooit last van de zon of red het met beetje dicht knijpen.
In de auto is dat niet wenselijk en daarom gebruik ik m'n zonnebril ook alleen in de auto, verder niet. Heeft als voordeel dat ik hem nooit kwijt ben, ligt altijd in dashboardkastje.
Vaak zijn er wel gemarkeerde winterwandelwegen maar die moet je wel weten te vinden. Je kunt in StMoritz wel mooi lang (om?) het meer wandelen toch? Chur is trouwens ook een leuk stadje.
pi_212858969
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 12:54 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Maar met vilt schuiven de stoelen toch nog steeds niet op een kleed?
Nee, alhoewel…volgens mij zijn er óok gladde doppen! 😇

Trouwens, dan zal de vloer ook te lijden hebben van stoelen schuiven en voeten schuiven.
*kijkt onder de eettafel zonder kleed.
pi_212858996
En als je in Preda uit de trein stapt kun je zes kilometer ofzo naar Bergün sleeën (hard!) en daarna weer op de trein stappen.
pi_212859060
Dank over meerdere zienswijze over botten in eten! Mijn vriend eet dus wel eens spare ribs, met mes en vork. Vandaar de hoop dat hij kip met bot wilde proberen.
Zelf garnalen pellen of zelfs kreeft uit schaal halen, vind hij ook niks, dus dat eten wij niet. Inmiddels kan hij wel zelf schol/slibtong van graat halen, dus dat komt hier wel :O eens op tafel. Er zit dus wel een lichte verandering in ;)

@Tele6 het klinkt idd dat het beter voor jou is om buiten de verbouwing te houden

@Clubsoda nieuwsgierige vraag: hoe eet jij dan steenvruchten? Pruimen gaan nog wel, maar kersen ook eerst ontpitten? Of gewoon niet eten? En eet je wel frambozen/bramen (kleine pitjes)?
pi_212859152
Ik snap geen bal van Total Commander :')
Mijn laptop snapt niet eens welke app dit programma moet openen 8)7
Ik laat het losssss en accepteer dat er een bestand/document op mijn lap staat dat ik nooit meer zal kunnen verwijderen :'( :D
pi_212859157
Wel intussen lekker gefietst met een omweg naar de supermarkt.
Alle bloesem O+

Straks nog ff boven stofzuigen en dan heb ik mijn beweging wel weer gehad *G*
pi_212859215
quote:

[..]
Gut.
Ja gek hè.
Ik snap het ook niet :N
pi_212859501
@Tele6 heel goed dat je niet gaat “helpen” waar jouw inzet niets toevoegt.

De kunst van helpen is hulp goed richten, het zou de wereld een stuk beter maken als dat vaker beter zou lukken.
pi_212859556
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2024 13:09 schreef Yinny het volgende:
Dank over meerdere zienswijze over botten in eten! Mijn vriend eet dus wel eens spare ribs, met mes en vork. Vandaar de hoop dat hij kip met bot wilde proberen.
Zelf garnalen pellen of zelfs kreeft uit schaal halen, vind hij ook niks, dus dat eten wij niet. Inmiddels kan hij wel zelf schol/slibtong van graat halen, dus dat komt hier wel :O eens op tafel. Er zit dus wel een lichte verandering in ;)

@:tele6 het klinkt idd dat het beter voor jou is om buiten de verbouwing te houden

@:clubsoda nieuwsgierige vraag: hoe eet jij dan steenvruchten? Pruimen gaan nog wel, maar kersen ook eerst ontpitten? Of gewoon niet eten? En eet je wel frambozen/bramen (kleine pitjes)?
Ik ben dus niet echt fan, eet steenvruchten het liefst bewerkt en warm (in gebak ofzo, of als saus). Maar ik bezit een kersenontpitter ja, fluitje van een cent! Eetbare pitjes zijn prima, ik vind granaatappel en passievrucht zelfs erg lekker. Maar ik snij ook liever een appel of peer in stukjes dan afhappen.

Garnalen pellen of vis ontgraten vind ik dan weer prima, maar van een over het hoofd gezien graatjes word ik wel vrij knorrig.

Ik heb overigens ook een afkeer van eierschalen ;( mensen die hun eitje onthoofden :X weet niet hoe dat in het plaatje past.
pi_212859561
O+ poes op schoot O+

Is ineens doodnormaal en helemaal niet eng en hoe kom je erbij dat het ooit eng was :(
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_212859578
Voor ze heel schattig op mn blaas ging liggen duwde ze eerst haar poephol in mn gezicht, draaide ze zich om en niesde ze me vol in mn snuitje O+

Je krijgt er zo veel voor terug O+
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
  zondag 17 maart 2024 @ 14:00:53 #73
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_212859653
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2024 11:42 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Dat is is wel next level inderdaad :D

SPOILER: niet voor tere zieltjes
Verder nooit de deur uit zonder zonnebril.

Eekhoorns O+
Spoilers!
  zondag 17 maart 2024 @ 14:02:31 #74
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_212859673
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 13:19 schreef Blues het volgende:
Ik snap geen bal van Total Commander :')
Mijn laptop snapt niet eens welke app dit programma moet openen 8)7
Ik laat het losssss en accepteer dat er een bestand/document op mijn lap staat dat ik nooit meer zal kunnen verwijderen :'( :D
Total Commander is wel software voor gevorderden hoor. Bazenspul maar in eerste instantie niet heel logisch.

J vraagt welke melding je krijgt als je het bestand wilt verwijderen maar dat niet kunt.
Spoilers!
pi_212859719
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2024 14:02 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Total Commander is wel software voor gevorderden hoor. Bazenspul maar in eerste instantie niet heel logisch.

J vraagt welke melding je krijgt als je het bestand wilt verwijderen maar dat niet kunt.
Geen melding. Reageert gewoon niet op verwijderen.
En ik zag dus dat het een 'gedeeld' document is.
Gekregen ooit van de fiets lease maatschappij.
pi_212859743
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2024 14:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
SPOILER: niet voor tere zieltjes
De mijne kluift dan niet eens meer maar snijdt ze 'schoon' voor ik ze krijg.
Vroeger thuis was mijn papa ook al de J.
pi_212859773
Mijn vader ook de J :Y
  Moderator zondag 17 maart 2024 @ 14:42:00 #78
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_212860095
Hier in de winkel liggen Gipfel en croissants, naast elkaar. Omdat ik nieuwsgierig was en omdat de Gipfel goedkoper waren die meegenomen.

"Unterschied Gipfel und Croissant" op Google leverde op Schweizer Gipfeli sind gekrümmt (anstelle gerade) und enthalten weniger Butter

Die vorm durf ik te betwijfelen want m'n Gipfel is recht en kleine croissants bestaan ook. Verder een goedkoop aftreksel dus. Maar wel lekker :+
pi_212860273
Ik dacht even naar de heemtuin te gaan en daarna naar intratuin. Dat werd alleen Intratuin, bij de heemtuin was een rondleiding van IVN aan de gang. Een paar keer meegemaakt, heel informatief maar bloedirritante medemensen.

Heb nu wat kleurige plantjes gekocht. Van de week naar een andere winkel, dichter bij huis, dan kan ik in een paar heer heen en weer fietsen en alles klaar hebben.

Op de terugweg werd ik ingehaald door een stel ik blijkbaar een hekel hadden aan hun 3 kinderen. Beiden op een fatbike, bij de een stond 1 kind (onder de 3 jr voorop, bij de ander ook en stond een iets groter kind achterop. Niemand met een helm. Ik reed op dat moment 21 km :o
  zondag 17 maart 2024 @ 15:15:21 #80
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_212860541
wij hadden vandaag een lekker scharrel dagje, ik heb het kleine terras ontdaan van meuk tussen de tegels, ende BBQ wee schoon en gebruiksklaar gemaakt, chef heeft de pellet kachel leeg gezogen.. poezels waren ook lekker buiten aan het scharrelen. met als hoogte punt poes in de boom, het duurde even voordat ze er weer uit was :+
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  zondag 17 maart 2024 @ 15:28:09 #81
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_212860758
Goh, al de vierde keer dat ik bij hetzelfde schaatsevenement als onze koning ben.
Spoilers!
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 maart 2024 @ 15:38:40 #82
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_212860929
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2024 15:28 schreef Lucky_Strike het volgende:
Goh, al de vierde keer dat ik bij hetzelfde schaatsevenement als onze koning ben.
Je krijgt wel waar voor je geld :+
pi_212860969
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2024 15:28 schreef Lucky_Strike het volgende:
Nee, de koning is al voor de vierde keer op hetzelfde schaatsevenement als jij 😉
  zondag 17 maart 2024 @ 15:41:31 #84
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_212860977
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 15:40 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Nee, de koning is al voor de vierde keer op hetzelfde schaatsevenement als jij 😉
:D
Spoilers!
  Moderator zondag 17 maart 2024 @ 15:49:55 #85
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_212861089
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2024 12:55 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Vaak zijn er wel gemarkeerde winterwandelwegen maar die moet je wel weten te vinden. Je kunt in StMoritz wel mooi lang (om?) het meer wandelen toch? Chur is trouwens ook een leuk stadje.
Ik heb inderdaad rondje om het meer gelopen. Chur heb ik eigenlijk nog niet verder bekeken.

Eens kijken of er zo'n wandelpad is in/op Andermatt :)
  zondag 17 maart 2024 @ 16:35:21 #86
63722 z80
I fink you freaky
pi_212861804
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2024 12:49 schreef AnneX het volgende:

[..]

Hier zou de vloer ook wel eens opnieuw mogen.
Alleen het slepen van meubels lukt ons niet (meer). Heb wel eens link van een service opgeslagen, dat men je huis leeghaalt en in een huurcontainer op straat opslaat. Tja, een straat is dan wel handig.
Plus het stof in het Hele Huis van het schuren.
Als je het laat schuren door een pro dan heb je geen stof. Bij mijn ouders een paar jaar terug de planken vloer in de woonkamer opnieuw opgespannen, geschuurd en in de was gezet. Zelfs in de keuken was er geen stof van het schuren.
  zondag 17 maart 2024 @ 16:37:07 #87
63722 z80
I fink you freaky
pi_212861823
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2024 11:53 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Wel bekend met lasogen? Sneeuwblind is het zelfde. Zonnebrand, door de UV straling, van de ogen.
pi_212861825
Knalrode Ford Transit bus gekocht :s)
pi_212861918
quote:

quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 12:45 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb van een hoop mensen gehoord, waarom ga je niet helpen bij je ouders, zij hebben jou toch ook geholpen met je verhuizing en verbouwing?

Ja mijn vader heeft een dagje geholpen om plinten te installeren.

Nee ik ga mijn ouders niet helpen met deze verbouwing, ik houd me voor mijn eigen gemoedsrust verre van dit spektakel.

Ze zijn nu ook hun spiksplinternieuwe, grote, lichte dakkapel van binnen donkerblauw aan het verven omdat dat beter matcht met de gele muren op zolder _O-
Ik snap heel goed dat je niet gaat helpen :X ^O^
  zondag 17 maart 2024 @ 16:50:01 #90
63722 z80
I fink you freaky
pi_212862005
quote:
2s.gif Op zondag 17 maart 2024 16:37 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Wel de GTI uitvoering?
  zondag 17 maart 2024 @ 17:04:04 #91
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_212862182
@Lucky_Strike
hadden jullie nou een takken vesnipperaar? ik moet vooral kleine takjes kwijt, al moet er wellicht ook een komen voor grotere takken :X
  zondag 17 maart 2024 @ 17:11:03 #92
63722 z80
I fink you freaky
pi_212862286
quote:
7s.gif Op zondag 17 maart 2024 17:04 schreef Barreltje het volgende:
@:Lucky_strike
hadden jullie nou een takken vesnipperaar? ik moet vooral kleine takjes kwijt, al moet er wellicht ook een komen voor grotere takken :X
Ik heb een monster staan van ome Ali. 13Pk benzinemotor er op. Voor twijgjes is deze niet geschikt. Voor takjes en takken tot 8cm doorsnede wel. Boven invoer voor kleiner spul, moet wel droog zijn. En zijinvoer voor het grovere werk. Oordoppen en bril zijn wel "verplicht". En messen slijpen zo nu en dan.
Spijkers en schroeven zijn wel verboden. Dan heb je meteen een hap in de messen zitten.
pi_212862355
Nog niet bijgelezen, een egopost.
Zit in de trein, net mn eigen college van vorig jaar geluisterd ter voorbereiding van morgen. Over 5 min op station en dan paar min lopen naar locatie. En dan de reünie met oude middelbare school klas die ik sinds half 2008 niet meer heb gezien, alleen eentje in 2016 ofzo één keer en eentje jaar of drie geleden kwartier gesproken toen ik r tegenkwam op hockeyclub. Ik vind het nu toch wel een beetje spannend worden :{ buikkriebels enzo. Maar het komt vast goed. Ik heb ze verder niet 'nodig' als nieuwe vrienden of zo, dus stel al mijn worst case scenario's komen uit dan ga ik gewoon weer naar huis en ga ik gewoon nooit meer naar een reünie :+ en de kans dat het meevalt is vast groter dan de kans dat die worst case scenario's uitkomen! *praat zichzelf moed in
pi_212862522
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 17:14 schreef vlindertje89 het volgende:
Zit in de trein, net mn eigen college van vorig jaar geluisterd ter voorbereiding van morgen. Over 5 min op station en dan paar min lopen naar locatie. En dan de reünie met oude middelbare school klas die ik sinds half 2008 niet meer heb gezien, alleen eentje in 2016 ofzo één keer en eentje jaar of drie geleden kwartier gesproken toen ik r tegenkwam op hockeyclub. Ik vind het nu toch wel een beetje spannend worden :{ buikkriebels enzo. Maar het komt vast goed. Ik heb ze verder niet 'nodig' als nieuwe vrienden of zo, dus stel al mijn worst case scenario's komen uit dan ga ik gewoon weer naar huis en ga ik gewoon nooit meer naar een reünie :+ en de kans dat het meevalt is vast groter dan de kans dat die worst case scenario's uitkomen! *praat zichzelf moed in
Veel plezier
  Moderator zondag 17 maart 2024 @ 17:32:43 #95
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_212862579
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2024 13:53 schreef Clubsoda het volgende:
Maar ik snij ook liever een appel of peer in stukjes dan afhappen.

Nou alleen op dit punt ben ik het met je eens.

Met botten geen enkel probleem. :D
  Moderator zondag 17 maart 2024 @ 17:33:56 #96
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_212862598
quote:
Veel plezier
pi_212862655
quote:
Pics or *O*
  Moderator zondag 17 maart 2024 @ 17:41:21 #98
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_212862669
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 16:37 schreef z80 het volgende:

[..]
Wel bekend met lasogen? Sneeuwblind is het zelfde. Zonnebrand, door de UV straling, van de ogen.
Daar heb ik wel van gehoord, geen ervaring mee.
pi_212862677
quote:
Rood O+
Dan hoef je niet te zoeken op de parkeerplaats *O*

Veel plezier @vlindertje89
Een reünie nooit gedaan. Er is wel een fb pagina en een site van de middelbare.
En een lijst met al wat missende mensen. -O-

Grappig om jaaaaren later te horen, dat de conrector een tante was van mn.X 😂
  Moderator zondag 17 maart 2024 @ 17:43:16 #100
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_212862685
quote:

8)7
  Moderator zondag 17 maart 2024 @ 17:44:07 #101
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_212862692
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2024 17:42 schreef AnneX het volgende:

[..]
Rood O+
Tenzij je op Schiphol parkeert en je rij niet noteert. Of je bij de Efteling parkeert
  zondag 17 maart 2024 @ 17:44:58 #102
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_212862700
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2024 17:44 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Tenzij je op Schiphol parkeert en je rij niet noteert. Of je bij de Efteling parkeert
Ja daar sorteren ze auto's op kleur he _O-
pi_212862715
quote:
10s.gif Op zondag 17 maart 2024 17:44 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
_O-
  Moderator zondag 17 maart 2024 @ 17:47:27 #104
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_212862735
quote:
10s.gif Op zondag 17 maart 2024 17:44 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Daarom, als er vijftig rode auto's op een rij staan moet je alsnog zoeken.
pi_212862742
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2024 17:47 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Joh…écht? 😳
  zondag 17 maart 2024 @ 17:51:19 #106
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_212862778
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2024 17:47 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Dan zal het wel die hoge zijn he :+
pi_212862820
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 16:50 schreef z80 het volgende:

[..]
Wel de GTI uitvoering?
:D Weet ik veel. Qua formaat in elk geval L1H1, we waren voor groter aan het kijken maar dit was een relatief nieuwe, euro 5, in zeer goede staat, met weinig kilometers van de tweede eigenaar met alle onderhoudspapieren.

quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2024 17:40 schreef Blues het volgende:

[..]
Pics or *O*
Ik ga hem vrijdag ophalen (de motor was met windscherm net tien centimeter te hoog om er in te zetten), dan volgen de pics. :D

quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2024 17:42 schreef AnneX het volgende:

[..]
Rood O+

Nee, en ook goed zichtbaar op de weg. In .FR opvallend veel regen & asfaltkleurige auto's (nardo gray), en de Duitse en Franse merken waarvan de lampen niet altijd aan staan, zoals bij de Zweden en Japanners, zijn nagenoeg niet zichtbaar.
  zondag 17 maart 2024 @ 17:59:19 #108
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_212862903
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 17:11 schreef z80 het volgende:

[..]
Ik heb een monster staan van ome Ali. 13Pk benzinemotor er op. Voor twijgjes is deze niet geschikt. Voor takjes en takken tot 8cm doorsnede wel. Boven invoer voor kleiner spul, moet wel droog zijn. En zijinvoer voor het grovere werk. Oordoppen en bril zijn wel "verplicht". En messen slijpen zo nu en dan.
Spijkers en schroeven zijn wel verboden. Dan heb je meteen een hap in de messen zitten.
merk / linki?
  zondag 17 maart 2024 @ 18:12:48 #109
63722 z80
I fink you freaky
pi_212863083
quote:
7s.gif Op zondag 17 maart 2024 17:59 schreef Barreltje het volgende:

[..]
merk / linki?
Merk? Hoezo merk? Ik plak er een naam op, ook goed?
Dus dat merk. En link is allang dood.
Even op ebay zoeken naar hakselaar benzine (in de lokale taal natuurlijk)
Of op Ali. Dit model heb ik staan.
https://www.aliexpress.co(...)arch%7Cquery_from%3A
pi_212863276
quote:
Hoop dat je het gezellig hebt! Ik vind het echt zo stoer dat je gewoon gaat en jezelf blijft uitdagen. Want ook zonder angst/brein dat af en toe nog worst case scenario's bedenkt, lijkt een reünie me best spannend!
  Moderator zondag 17 maart 2024 @ 18:31:09 #111
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_212863322
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 18:12 schreef z80 het volgende:

[..]
Merk? Hoezo merk? Ik plak er een naam op, ook goed?
Dus dat merk. En link is allang dood.
Even op ebay zoeken naar hakselaar benzine (in de lokale taal natuurlijk)
Of op Ali. Dit model heb ik staan.
https://www.aliexpress.co(...)arch%7Cquery_from%3A
Gewoon zelf een merk maken, bijvoorbeeld iets met Kraft of Stahl er in :P
pi_212864005
Ik heb de rollerbrakes van mijn fiets gesmeerd. Fiets-overwinning nummer 1 *G*
Ketting vervangen heb ik uitgesteld tot komende zaterdag O-)
  zondag 17 maart 2024 @ 19:23:57 #113
63722 z80
I fink you freaky
pi_212864026
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 19:21 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb de rollerbrakes van mijn fiets gesmeerd. Fiets-overwinning nummer 1 *G*
Ketting vervangen heb ik uitgesteld tot komende zaterdag O-)
* z80 Leest de eerste regel nog een paar keer.
En vraagt zich vervolgens af hoe de fiets nu te stoppen? Voeten op de grond? Hakken in het zand?
pi_212864057
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 19:23 schreef z80 het volgende:

[..]
* z80 Leest de eerste regel nog een paar keer.
En vraagt zich vervolgens af hoe de fiets nu te stoppen? Voeten op de grond? Hakken in het zand?
Er moet rollerbrakevet in die dingen. B heeft me een speciaal flesje van Shimano gegeven. Er zit een klein dopje op gelabeld "Grease" en daar kan je wat in spuiten.

Ze remmen net zo goed als eerst en knarsen niet meer.

Zo'n soort van situatie maar dan terwijl ze nog aan mijn fiets vastzitten. Ik heb de fiets gewoon op z'n kant gelegd.

Moderator zondag 17 maart 2024 @ 19:31:18 #115
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_212864083
Naafrem het zoiets in het Nederlands :P Ik had nu geen idee wat voor remmen je bedoelde.
pi_212864104
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2024 19:31 schreef derLudolf het volgende:
Naafrem het zoiets in het Nederlands :P Ik had nu geen idee wat voor remmen je bedoelde.
Ik ken het woord naafrem dan weer niet :s)

Als ik kijk naar een overzichtje van de Fietsersbond (wat toch een Nederlandse organisatie is) gebruiken ze ook gewoon "rollerbrake".

https://www.fietsersbond.nl/de-fiets/onderdelen/welke-remmen/

Je hebt meerdere soorten remmen die aan de naaf zitten ipv aan de velg, namelijk bv ook trommelremmen.
  zondag 17 maart 2024 @ 19:39:50 #117
63722 z80
I fink you freaky
pi_212864158
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 19:34 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Als ik kijk naar een overzichtje van de Fietsersbond (wat toch een Nederlandse organisatie is) gebruiken ze ook gewoon "rollerbrake".

Je hebt meerdere soorten remmen die aan de naaf zitten ipv aan de velg, namelijk bv ook trommelremmen.
Rollerbrake is ook de correcte naam voor dit type rem. Naast trommelrem, die werkt met remschoenen en schijfremmen die werken met remblokken. En natuurlijk de velgrem. De oudste van het setje.

Maar blijkbaar moet er een soort van grafietvet in de rollerbrake.
pi_212864161
Ik moest een beetje grinniken om de zonnebril :D
Fijne/mooie verdere reis nog @derLudolf !

Hier lekker in huis bezig geweest. We hebben nu eindelijk overgordijnen in de eetkamer *O* Nu nog plissé en de gordijnen in de woonkamer, maar je moet ergens beginnen en de eetkamer is wat minder duur als het mislukt :+ . We hadden eerder wat discussie over de lengte (ik had al besteld en C. dacht dat het noooooooit goed zou komen..... ze hangen natuurlijk perfect :6 )

Beetje matige foto met kunstlicht, maar soit:
SPOILER
Ooit wil ik nog eens andere eetkamerstoelen. Minder hard en minder hoog. Heeft alleen wat minder prio op het moment.

En we hebben de oude tegeltjes van de schouw weer op hun plaats gezet. Moesten hier en daar wel ingekort worden door stuc/vloer maar het is gelukt. En daarna plukte/knipte ik in de tuin een 'wild'boeketje O+

Oh en na wat gedoe met lijstjes (de maat was er eentje die nergens te krijgen was, dus het werd er een bij de lijstenmakerij laten maken) konden we onze innerlijke nerd ook alvast een beetje naar buiten laten komen 8-)

SPOILER
pi_212864194
Mooi hoor, @Candaasje
Die prachtige tulplamp blijf ik zooooo mooi vinden _O_
  Moderator zondag 17 maart 2024 @ 19:45:38 #120
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_212864216
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 19:34 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Tja er worden wel vaker Engelse termen gebruikt voor dingen waarvoor een NL term is, ook door lichamen met zekere status.

Uh ja, een trommelrem en een schijfrem maar die hebben wel hun eigen naam om onderscheid te maken :)
pi_212864266
Wat ziet het er fijn uit @Candaasje En inderdaad perfect hangende gordijnen.
pi_212864310
Prachtig @Candaasje : Alles. Goed gedaan. Kleuren en afwerking.

En de gordijnen tot op de grond en opzij van de kozijnen 👍🏼

Nu een paar keer broccolini gegeten. Nootachtig en (dus) smakelijk :Y)
Kennen jullie de groente?
pi_212864337
@Candaasje Prachtig! En waaaa, die deuren! O+ O+ O+ :9~

[ Bericht 10% gewijzigd door Syrena op 17-03-2024 19:53:59 (Typo) ]
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  zondag 17 maart 2024 @ 19:59:12 #124
63722 z80
I fink you freaky
pi_212864420
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2024 19:45 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Tja er worden wel vaker Engelse termen gebruikt voor dingen waarvoor een NL term is, ook door lichamen met zekere status.

Uh ja, een trommelrem en een schijfrem maar die hebben wel hun eigen naam om onderscheid te maken :)
Hoe wil je dit type rem noemen? rolletjesrem? Want dit is een andere techniek om te remmen dan dat er gebruikt wordt in een trommelrem.
pi_212864478
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 14:26 schreef Tele6 het volgende:
Oh en ik moet de ketting van m'n stadsfiets vervangen. B zei "dat kun je prima zelf, koop een ketting en een kettingpons en het is echt niet moeilijk" maar ik vind het natuurlijk allemaal weer veel te eng :')

• Waar koop je een ketting en kettingpons? Bouwmarkt? Fietsenmaker?
• En wat voor ketting dan? B zei "een gewone ketting" maar ik weet niet wat gewoon is
• Hoe meet je af hoe lang hij moet zijn? Moet ik schakeltjes tellen?

Ik heb wel filmpjes en websites opgezocht, maar die zeggen allemaal verschillende dingen. Eentje zei dat je ook een betonschaar nodig had om de oude ketting eraf te halen, en een ander zei dat je ook een speciaal schakeltje nodig had om de ketting te bevestigen. Misschien moet ik eerst mijn kettingkast eraf halen om te kijken of de huidige ketting een speciaal schakeltje heeft. En in de filmpjes klemmen ze de kettingpons in een werkbank, maar ik heb geen werkbank.

Ik zie dat de Decathlon ook fietskettingen en zo heeft. En dat die kettingen met een snelschakel komen, dus dan heb je alleen de kettingpons nodig om de ketting in te korten. En misschien om de oude ketting eraf te halen.

ik voel me echt razend incapabel :')
Je hebt het vast inmiddels zelf gefikst maar ik zou sowieso een kettingpons kopen want dan kun je straks voor je mountainbike ook zelf de ketting en cassette vervangen. Dat is zo simpel dat het zonde is om door de fm te laten doen. Overigens altijd schakels tellen, een gebruikte ketting rekt iets uit dus je gaat de mist in als je op dezelfde lengte de nieuwe ketting gaat monteren. Nog handiger is om een multitool te kopen met kettingpons, je weet maar nooit onderweg. https://www.mantel.com/topeak-mini-20-pro-multitool
pi_212864881
Mooi @Candaasje , jullie inrichting. Mickey en de kleur van de deuren O+
pi_212865044
Mooi Candaas!
pi_212865125
Ondertussen is B al de halve dag bezig om zijn koffiezetapparaat uit elkaar te halen om erachter te komen waarom de aardlek afgaat als hij koffie wil.

Momenteel is hij bubbels aan het blazen met de onderkant van het apparaat? Of zo.

Ah, en nu appt hij me "RIP koffiezetapparaat".

Dus denk dat de autopsie nu klaar is, doodsoorzaak vastgesteld, koffiezetapparaat niet meer te redden. -O-
pi_212865237
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 20:34 schreef Tele6 het volgende:
Ondertussen is B al de halve dag bezig om zijn koffiezetapparaat uit elkaar te halen om erachter te komen waarom de aardlek afgaat als hij koffie wil.

Momenteel is hij bubbels aan het blazen met de onderkant van het apparaat? Of zo.

Ah, en nu appt hij me "RIP koffiezetapparaat".

Dus denk dat de autopsie nu klaar is, doodsoorzaak vastgesteld, koffiezetapparaat niet meer te redden. -O-
RIP aan de nabestaanden ;(
pi_212865256
Nu krijg ik foto's van de afzonderlijke onderdelen geappt O+
pi_212865526
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 20:41 schreef Tele6 het volgende:
Ingewanden :9~
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_212865536
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 20:41 schreef Tele6 het volgende:
Had B het maar aan Z kunnen vragen 😇
pi_212865910
@AnneX

Ik moest even Googlen wat broccolini is, maar dat is dus wat al jaren bij de Appie te koop is als bimi. Ik vind het lekker, maar duur vergeleken met gewone broccoli, dus we eten het alleen bij speciale gelegenheden.
pi_212865964
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2024 21:20 schreef Yinny het volgende:
Ik moest even Googlen wat broccolini is, maar dat is dus wat al jaren bij de Appie te koop is als bimi. Ik vind het lekker, maar duur vergeleken met gewone broccoli, dus we eten het alleen bij speciale gelegenheden.
Oh, daar kom ik zelden. Het zit de laatste weken in de box van hello fresh en nu bij green choice.

@Lucky-Strike hoe gaat de distributie nu via de groothandel?
Komen er al bestellingen bij? Dat wordt een logistieke operatie?!
  zondag 17 maart 2024 @ 21:48:14 #135
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_212866381
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2024 21:24 schreef AnneX het volgende:

[..]
Oh, daar kom ik zelden. Het zit de laatste weken in de box van hello fresh en nu bij green choice.

@:Lucky-Strike hoe gaat de distributie nu via de groothandel?
Komen er al bestellingen bij? Dat wordt een logistieke operatie?!
Gaat goed hoor :Y

Bimi/broccolini/aspergebroccoli/stengelbroccoli is heerlijk en nu helemaal in het seizoen. Ik baal dat ik het deze winter niet in de tuin heb. Volgend jaar extra veel :9
Spoilers!
pi_212866791
@Candaasje prachtige kleur muur ook! O+

En dank allen, het was fantastisch O+ iedereen zag er exact hetzelfde uit, op twee veranderde kapsels na. Heel bizar was dat. En het voelde meteen weer vertrouwd en het was heel gezellig. Ik had eigenlijk bedacht om uiterlijk 20.15 de trein te nemen zodat ik 21.30 thuis zou zijn, want morgenochtend weer op tijd eruit voor college geven en drukke werkdag. Maar het was zo leuk dat ik om 21.15 pas ben gegaan, en als ik morgen vrij was geweest was ik heel graag nog langer gebleven. Heel blij dat ik dit keer durfde en ben gegaan O+ ook een tijdje heel leuk zitten praten met iemand waar ik op de middelbare eigenlijk nauwelijks contact had. Zeer voor herhaling vatbaar, en hopelijk een stuk sneller dan dit keer ;)
pi_212866845
Wat fijn @vlindertje89 *G* O+ *G* O+ *O*
pi_212866978
Wat fijn @vlindertje89
pi_212867095
Wat fijn! O+ @vlindertje89

Volgens mij heb ik nog nooit broccolini gehad. Ik hou wel van broccoli en groene asperges dus misschien moet ik dit ook in mijn moestuin.
pi_212867221
@vlindertje89
Klinkt als een zeer geslaagde reünie! Mijn duimen zijn nog aan het draaien voor een succesvolle sollicitatie :)

Ik moest aan je denken bij het lezen van dit
https://favorflav.com/nl/(...)-lasagne-supermarkt/

En nu wil ik deze week lasagne eten :P
pi_212867370
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2024 22:52 schreef Yinny het volgende:
@:vlindertje89
Klinkt als een zeer geslaagde reünie! Mijn duimen zijn nog aan het draaien voor een succesvolle sollicitatie :)

Hoe is het trouwens gegaan met je man met die stent die was blijven zitten?
pi_212867413
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2024 22:52 schreef Yinny het volgende:
@:vlindertje89

Oh, ja, dat was ook nog!
Ik hoor ergens komende week wat! ^O^
En ik had het artikel ook gelezen. Al na de titel wist ik wie de winnaar zou zijn :7

@Tele6 goed bezig met je fiets _O_
pi_212868115
Nieuwe week dus nieuwe ronde, nieuwe kansen.

De week begint met:
- nog maar 1 kipje. Een Hollandse Kuifhoen.
- W die al de deur uit is en in ieder geval tot morgenavond weg is. Misschien tot woensdag.
- mijn zwager die in het ziekenhuis ligt. Waarschijnlijk longembolie en waarschijnlijk als complicatie van z'n operatie anderhalve week geleden.

Dus. Goeiemorgen.
pi_212868334
Goedemorgen.
Ik heb iets in mijn schouder toch wel overbelast met het tuinieren geloof ik.
pi_212868447
Goedemorgen :O

Wat klink je enthousiast @vlindertje89 O+ fijn!
  Moderator maandag 18 maart 2024 @ 08:12:45 #146
5428 crew  miss_sly
pi_212868579
Klinkt als een fijne reunie, @vlindertje89

Ik vind je huis mooi en sfeervol @Candaasje

Goedemorgen :W

Wij wonen nu bijna vier jaar in dit 'nieuwe'huis in een nieuwbouwwijkje met in totaal 50 woningen. Onlangs zijn er nog twee zelfgebouwde huizen bij gekomen. Een van die nieuwe bewoners had gisteren een borrel georganiseerd. Er waren gisteren, buiten onze directe buren, mensen die ik echt voor het eerst zag :@ Scheelt ook wel dat we tijdens de eerste lockdown hier kwamen wonen en dus een paar coronajaren onze eerste tijd hier markeerden. Leuk om nu wat meer mensen te ontmoeten.
pi_212869049
Goedemorgen :W
Spierpijn van zaterdag is grotendeels weg, alleen nog zere nek/schouder van de val met de mountainbike en een beetje vermoeide benen. Zin in het mooie weer van de komende dagen O+
  maandag 18 maart 2024 @ 09:25:43 #148
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_212869127
Bon dia, het is hier 4.14 uur, 5 uur eerder dan in NL, en wegens een vasthoudend bioritme staat de koffie al te pruttelen. We zijn rond 22.30u naar bed gegaan, maar daar houdt mijn bioritme weer eens geen rekening mee…

De reis is gisteren voortvarend gegaan, de huurauto hadden we binnen 5 minuten en precies op het verwachte tijdstip waren we na in ons appartement, waar de eigenaar ons zeer vriendelijk ontving.
Onze vrienden op Aruba hadden hem een welkomstpakket laten regelen, dus waren de jus d'orange, cola, kokoswater, koffie, broodjes met beleg en wat andere zaken al aanwezig.
We hadden echter zoveel te eten gekregen tijdens de vlucht dat we het hebben gehouden bij ieder 1 koekje bij de koffie.

Het weer is stukken milder dan in oktober/november vorig jaar, met een heerlijk stevige windkracht 5, waardoor het niet zo warm lijkt. Het is nu echter 28 graden in het pikkedonker…
  Moderator maandag 18 maart 2024 @ 09:38:49 #149
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_212869232
Regenachtig hier in Zwitserland

Dit is de Rijn.
Onderweg naar Disentis en vanaf daar met een tandradtrein omhoog naar de Andermatt O+ Ik was even vergeten dat naast Duits/Zwiterduits, Frans en Retoromaans, het Italiaans ook een officiële taal is in Zwitserland, oa het kanton Graubünden waar ik nu ben. Verklaard ook waarom ik zoveel Italiaans hoor. Met het verstaan van Hochdeutsch of Plattduuts heb ik geen problemen, Zwitserduuts is well andere koek
pi_212869272
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 23:18 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Hoe is het trouwens gegaan met je man met die stent die was blijven zitten?
Na het verwijderen van stent voelde hij zich na een dag al een stuk beter!
Vorige week dinsdag ging hij weer naar kantoor, dus ik verheugde me op weer eens alleen thuis. Helaas was kind toen ziek. Morgen herkansing, hoewel ik dan ook weer eens aan de slag ga met reïntegratie, ben benieuwd
  maandag 18 maart 2024 @ 10:00:19 #151
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_212869481
Wat een variatie aan leuke berichten en minder goed nieuws weer hier. :* voor iedereen die het nodig heeft.

Ik heb afgelopen vrijdag een sollicitatiegesprek gehad. Deels dezelfde functie als nu en deels iets anders. Maar dan op 5km in plaats van 80km waar ik nu (1 dag per week, rest thuis) werk O+ Vandaag gaan ze me een assessment sturen.
pi_212869691
quote:
1s.gif Op maandag 18 maart 2024 10:00 schreef Morgane89 het volgende:
Wat een variatie aan leuke berichten en minder goed nieuws weer hier. :* voor iedereen die het nodig heeft.

Ik heb afgelopen vrijdag een sollicitatiegesprek gehad. Deels dezelfde functie als nu en deels iets anders. Maar dan op 5km in plaats van 80km waar ik nu (1 dag per week, rest thuis) werk O+ Vandaag gaan ze me een assessment sturen.
Spannend! Succes ermee :).

Ik ben vandaag ook bezig met een assesment. Deels is dat gewoon leuk puzzelen vind ik, maar het tijds-aspect en dat je er op beoordeelt wordt maakt het toch iets minder leuk.
  maandag 18 maart 2024 @ 10:24:31 #153
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_212869739
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2024 10:18 schreef Tuindier het volgende:

[..]
Spannend! Succes ermee :).

Ik ben vandaag ook bezig met een assesment. Deels is dat gewoon leuk puzzelen vind ik, maar het tijds-aspect en dat je er op beoordeelt wordt maakt het toch iets minder leuk.
Jij ook dan! Inderdaad eerder 'vervelend spannend' dan 'leuk spannend'. Net een tentamen ;(
pi_212869756
Sollicitaties topic. Er lopen er nu drie, als ik het goed heb bijgehouden.
Succes jullie!

Fijn Yinny dat je man weer op de been is. En een dagje alleen thuis kan heerlijk zijn *O* Eind april begint het vaarseizoen weer *O*

En de reizigers zijn ook op weg.
Nieuwe week, nieuwe plannen.

Eén kipje nog maar, die komt buurten? @Lonaa Heeft Truus nog niet de hele ren gekakeld dat het aan de andere kant groener is…
pi_212869794
En @Tuindier hebben jullie ook al een grote buurt app😉
En tuin adviezen gedeeld?

In september met burendag wordt al jaren een Burendag / 40 huishoudens georganiseerd bij iemand in de tuin. Er zijn veel grote tuinen. Niet onze postzegels op de rij.
Met het rijtje van 10 is er de Kleine Buurtapp. Iemand is begonnen om de verjaardagen daarin te noemen. 8)7
Laatst had ik een tennisbal nodig.
I.p.v. alle huizen langsgaan, was het wel hendig om even te vragen.
  Moderator maandag 18 maart 2024 @ 11:05:44 #156
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_212870081
Gelukkig nog een goedkope zonnebril gekocht. Ik zie alleen maar wit vanuit de trein.

Getuige het andreaskruis dat net boven de sneeuw uit stak, zal er ook een weg lopen hier. Goed verstopt.

Deze route is nog mooier als die van gisteren O+
  maandag 18 maart 2024 @ 11:37:46 #157
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_212870354
quote:
1s.gif Op maandag 18 maart 2024 11:05 schreef derLudolf het volgende:
Gelukkig nog een goedkope zonnebril gekocht. Ik zie alleen maar wit vanuit de trein.

Getuige het andreaskruis dat net boven de sneeuw uit stak, zal er ook een weg lopen hier. Goed verstopt.

Deze route is nog mooier als die van gisteren O+
Zwitserland per trein is ook een grote wens van mij. Hopelijk kunnen we dat ergens in de komende paar jaar gaan doen.
Spoilers!
pi_212870372
Ludolf in de sneeuw, Madmaster in de tropen :D
Hier is het nu al ruim 20 graden en de zon is warm. Zojuist een rondje (drie kwartier ofzo) gelopen, dat was al best heel warm. En ik had geen zonnebril. Ergens dit jaar toch maar weer eens een op sterkte laten maken.

Rest van de dag maar een beetje in de halfschaduw hangen met een boekje. Totdat het tijd is voor de dagelijkse fles wijn 🍷
  maandag 18 maart 2024 @ 11:46:02 #159
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_212870445
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2024 11:37 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Zwitserland per trein is ook een grote wens van mij. Hopelijk kunnen we dat ergens in de komende paar jaar gaan doen.
Van Nederland naar Zwitserland is mooi, maar helemaal fantastisch als treinreis lijkt mij van Wenen naar Zurich, dwars door de Alpen 8 uur onderweg
07:20
Echtzeitinformation07:28
Wien Hbf
Gl. 8
Echtzeitinformation07:33
Echtzeitinformation07:35
Wien Meidling
Gl. 5
Echtzeitinformation07:57
Echtzeitinformation07:59
St.Pölten Hbf
Gl. 5
Echtzeitinformation08:43
Echtzeitinformation08:45
Linz Hbf
Gl. 6A-F
Echtzeitinformation09:53
Echtzeitinformation09:56
Salzburg Hbf
Gl. 3
Echtzeitinformation11:07
Echtzeitinformation11:09
Kufstein
Gl. 3
Echtzeitinformation11:17
Echtzeitinformation11:19
Wörgl Hbf
Gl. 4
Echtzeitinformation11:44
Echtzeitinformation11:47
Innsbruck Hbf
Gl. 3
Echtzeitinformation12:31
Echtzeitinformation12:33
Landeck-Zams
Gl. 2
Echtzeitinformation12:55
Echtzeitinformation12:57
St. Anton am Arlberg
Gl. 2
Echtzeitinformation13:29
Echtzeitinformation13:31
Bludenz
Gl. 2
Echtzeitinformation13:42
Echtzeitinformation13:48
Feldkirch
Gl. 4
Echtzeitinformation14:06
Echtzeitinformation14:11
Buchs SG
Gl. 4
Echtzeitinformation15:20
Zürich HB
  Moderator maandag 18 maart 2024 @ 11:54:51 #160
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_212870520
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2024 11:46 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Van Nederland naar Zwitserland is mooi, maar helemaal fantastisch als treinreis lijkt mij van Wenen naar Zurich, dwars door de Alpen 8 uur onderweg
07:20
Echtzeitinformation07:28
Wien Hbf
Gl. 8
Echtzeitinformation07:33
Echtzeitinformation07:35
Wien Meidling
Gl. 5
Echtzeitinformation07:57
Echtzeitinformation07:59
St.Pölten Hbf
Gl. 5
Echtzeitinformation08:43
Echtzeitinformation08:45
Linz Hbf
Gl. 6A-F
Echtzeitinformation09:53
Echtzeitinformation09:56
Salzburg Hbf
Gl. 3
Echtzeitinformation11:07
Echtzeitinformation11:09
Kufstein
Gl. 3
Echtzeitinformation11:17
Echtzeitinformation11:19
Wörgl Hbf
Gl. 4
Echtzeitinformation11:44
Echtzeitinformation11:47
Innsbruck Hbf
Gl. 3
Echtzeitinformation12:31
Landeck-Zams
Gl. 2
Echtzeitinformation12:55
Echtzeitinformation12:57
St. Anton am Arlberg
Gl. 2
Echtzeitinformation13:29
Echtzeitinformation13:31
Bludenz
Gl. 2
Echtzeitinformation13:42
Feldkirch
Gl. 4
Echtzeitinformation14:11
Buchs SG
Gl. 4
Echtzeitinformation15:20
Zürich HB
Ik ga morgen Zürich-Graz doen, EC163 Transalpin. In een Panoramawagen.

Was net in een regenachtig Andermatt en Göschenen. Zag ineens een trein naar Locarno staan, eens kijken of het in Italië beter weer is :P
  maandag 18 maart 2024 @ 11:59:12 #161
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_212870567
Of in de andere richtig, van Zürich en dan naar Budapest, wel in de eerste klas en een vensterplaats.
Prachtig door de alpen
Ik zit ff te kijken, maar "Vroegah" was er een trein naar Zwitserland die tussen Bonn en Mainz door het Rijndal reed, een zeer spectaculaire route.
Om die tegenwoordig te rijden is er alleen nog de stoptrein tussen Bonn en Mainz

Bonn UN Campus
Gl. 2
Bonn-Bad Godesberg
Gl. 1
Echtzeitinformation12:35
Echtzeitinformation12:36
Bonn-Mehlem
Gl. 1
Echtzeitinformation12:39
Echtzeitinformation12:40
Rolandseck
Gl. 2
Echtzeitinformation12:42
Echtzeitinformation12:42
Oberwinter
Gl. 1
Echtzeitinformation12:46
Echtzeitinformation12:54
Remagen
Gl. 4
Echtzeitinformation12:58
Echtzeitinformation12:58
Sinzig(Rhein)
Gl. 1
Echtzeitinformation13:01
Echtzeitinformation13:02
Bad Breisig
Gl. 2
Echtzeitinformation13:04
Echtzeitinformation13:05
Brohl
Gl. 1
Echtzeitinformation13:07
Echtzeitinformation13:08
Namedy
Gl. 1
Echtzeitinformation13:11
Echtzeitinformation13:12
Andernach
Gl. 1
Echtzeitinformation13:14
Echtzeitinformation13:15
Weißenthurm
Gl. 2
Echtzeitinformation13:18
Echtzeitinformation13:18
Mülheim-Kärlich
Gl. 1
Echtzeitinformation13:23
Echtzeitinformation13:23
Koblenz-Lützel
Gl. 2
Echtzeitinformation13:24
Echtzeitinformation13:25
Koblenz Stadtmitte
Gl. 2
Echtzeitinformation13:27
Echtzeitinformation13:30
Koblenz Hbf
Gl. 4
Echtzeitinformation13:36
Echtzeitinformation13:36
Rhens
Gl. 2
Echtzeitinformation13:39
Echtzeitinformation13:39
Spay
Gl. 2
Echtzeitinformation13:44
Echtzeitinformation13:44
Boppard Hbf
Gl. 2
Echtzeitinformation13:47
Boppard-Bad Salzig
Gl. 1
Echtzeitinformation13:51
Echtzeitinformation13:51
Boppard-Hirzenach
Gl. 2
Echtzeitinformation13:55
Echtzeitinformation13:56
St Goar
Gl. 2
Echtzeitinformation14:01
Echtzeitinformation14:01
Oberwesel
Gl. 1
Echtzeitinformation14:05
Bacharach
Gl. 1
Echtzeitinformation14:08
Echtzeitinformation14:09
Niederheimbach
Gl. 1
Echtzeitinformation14:12
Echtzeitinformation14:12
Trechtingshausen
Gl. 1
Echtzeitinformation14:19
Echtzeitinformation14:23
Bingen(Rhein) Hbf
Gl. 201
Echtzeitinformation14:25
Echtzeitinformation14:26
Bingen(Rhein) Stadt
Gl. 1
Echtzeitinformation14:29
Echtzeitinformation14:29
Bingen-Gaulsheim
Gl. 2
Echtzeitinformation14:33
Echtzeitinformation14:37
Gau Algesheim
Gl. 1
Echtzeitinformation14:40
Echtzeitinformation14:40
Ingelheim
Gl. 4
Echtzeitinformation14:44
Echtzeitinformation14:44
Heidesheim(Rheinhess)
Gl. 1
Echtzeitinformation14:46
Echtzeitinformation14:46
Uhlerborn
Gl. 1
Echtzeitinformation14:49
Echtzeitinformation14:49
Budenheim
Gl. 2
Echtzeitinformation14:52
Echtzeitinformation14:52
Mainz-Mombach
Gl. 1
14:58
Echtzeitinformation14:58
Mainz Hbf
Gl. 11
  maandag 18 maart 2024 @ 11:59:56 #162
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_212870574
quote:
1s.gif Op maandag 18 maart 2024 11:54 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Ik ga morgen Zürich-Graz doen, EC163 Transalpin. In een Panoramawagen.

Was net in een regenachtig Andermatt en Göschenen. Zag ineens een trein naar Locarno staan, eens kijken of het in Italië beter weer is :P
Alternatief is gewoon het boemeltje nemen, geen Panoramawagen, maar stukken goedkoper
  Moderator maandag 18 maart 2024 @ 12:08:03 #163
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_212870642
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2024 11:59 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Of in de andere richtig, van Zürich en dan naar Budapest, wel in de eerste klas en een vensterplaats.
Prachtig door de alpen
Ik zit ff te kijken, maar "Vroegah" was er een trein naar Zwitserland die tussen Bonn en Mainz door het Rijndal reed, een zeer spectaculaire route.
Om die tegenwoordig te rijden is er alleen nog de stoptrein tussen Bonn en Mainz

De Eurocity Hamburg-Zurich rijdt die route! En ook de EC Hamburg-Interlaken denk ik.

Met eerstgenoemde ben ik naar Zwitserland gegaan, prachtig uitzicht inderdaad. Helaas gaat de Panoramawagen in de loop van het jaar uit de trein naar Zürich, SBB wil uniform materieel op het spul naar Hamburg. Vanwege de grote ramen mogen de Panoramawagens niet geduwd worden, de treinen naar Interlaken wordt het laatste stuk geduwd. Dat de treinen naar Zürich of Interlaken rijden is overigens hypothetisch, als ze Zwitserland al halen worden ze ivm te hoge vertraging opgeheven in Basel.

Hogesnelheidslijnen zijn saai. De SFS Köln-Frankfurt a/M is bijna alleen maar tunnel of geluidswal.
  maandag 18 maart 2024 @ 12:11:47 #164
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_212870670
De reis tussen Bonn en Mainz is spectaculair, je rijdt langs de rijn, door de wijnbergen, op iedere 2e berg staat een kasteel. Het zou een geweldige touristische bestemming zijn, alleen rijdt al het trein vrachtverkeer ook door het Rijndal, dus het lawaai maakt het vrijwel onbewoonbaar.
Je komt langs historische plaatsen als
Bingen (waar volgens de Niebelungen het goud in de rijn werd gedump), en aan de overkant ligt daar Rudesheim, een touristisch veel bezochte plaats

Remagen, waar de geallieerden een brug veroverden en de rijn over kwamen
Koblenz, waar de Moezel in de rijn stroomt en een enorme oude vesting staat
Je komt voorbij aan de Lorelei, Kaub, met een kasteel midden in de rijn
  Moderator maandag 18 maart 2024 @ 12:13:45 #165
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_212870696
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2024 11:59 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Alternatief is gewoon het boemeltje nemen, geen Panoramawagen, maar stukken goedkoper
Als je tijdig boekt, ¤39 tweede klas. Eerste klas is ¤62,90 (inclusief zitplaatsreservering zodat je zeker bent van plek in Panowagen)
  Moderator maandag 18 maart 2024 @ 12:15:31 #166
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_212870708
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2024 12:11 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Je komt voorbij aan de Lorelei, Kaub, met een kasteel midden in de rijn
Van beide heb ik foto's in m'n topic, dat het kasteel Kaub heet wist ik niet.
  maandag 18 maart 2024 @ 12:16:16 #167
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_212870721
quote:
1s.gif Op maandag 18 maart 2024 12:08 schreef derLudolf het volgende:

[..]
De Eurocity Hamburg-Zurich rijdt die route! En ook de EC Hamburg-Interlaken denk ik.

Met eerstgenoemde ben ik naar Zwitserland gegaan, prachtig uitzicht inderdaad. Helaas gaat de Panoramawagen in de loop van het jaar uit de trein naar Zürich, SBB wil uniform materieel op het spul naar Hamburg. Vanwege de grote ramen mogen de Panoramawagens niet geduwd worden, de treinen naar Interlaken wordt het laatste stuk geduwd. Dat de treinen naar Zürich of Interlaken rijden is overigens hypothetisch, als ze Zwitserland al halen worden ze ivm te hoge vertraging opgeheven in Basel.

Hogesnelheidslijnen zijn saai. De SFS Köln-Frankfurt a/M is bijna alleen maar tunnel of geluidswal.
Ja, erg saai, jaar geleden met de ICE van Arnhem naar Stuttgart gereisd. Enige positieve is op sommige stukken de snelheid.

Verder is met de trein reizen in D geen genot, veel, heel veel vertragingen en stakingen
  maandag 18 maart 2024 @ 12:18:46 #168
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_212870748
quote:
1s.gif Op maandag 18 maart 2024 12:15 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Van beide heb ik foto's in m'n topic, dat het kasteel Kaub heet wist ik niet.
Nee, het dorpje waar het ligt heet Kaub, kasteel heet Burg Pfalzgrafenstein
Had vroeger familie daar, vaak daar geweest,
pi_212870776
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2024 12:16 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ja, erg saai, jaar geleden met de ICE van Arnhem naar Stuttgart gereisd. Enige positieve is op sommige stukken de snelheid.

Verder is met de trein reizen in D geen genot, veel, heel veel vertragingen en stakingen
Als alles werkt dan vind ik de trein in DLD best ideaal, ernstige vertraging op de lange afstanden heb ik daar nooit gehad. Op een dag dat iedereen op pad is, zoals lange weekenden, is de autobahn ook geen pretje. Dan kom je ook bekaf aan.
pi_212871194
Zeg Jan…wist je al dat er een treinentopic is op FoK!
En dat er spoilers zijn.
SPOILER
pi_212871224
@Lonaa Kende je deze al? “ Lepeltjesverdriet” …
SPOILER
pi_212871330
quote:
1s.gif Op maandag 18 maart 2024 12:53 schreef AnneX het volgende:
@:Lonaa Kende je deze al? “ Lepeltjesverdriet” …
SPOILER
Oh ja dat ga ik ook wel zo voelen vannacht.
pi_212872860
Vroeg klaar vandaag en ook erg rustig. Even naar een bloemenwinkel geweest voor verdere aankleding van het balkon.

Wat leuk @miss_sly zo’n feestje. En fijn voor manlief dat hij zo snel opknapte @Yinny Hebben ze nog excuses aangeboden voor de blunder?

Succes voor de assessende dames :D

Wij hebben hier een flat app waar de meesten inzitten. Aantal mensen hebben een cursus “appen” nodig, die melden alles en reageren op alles, ook op ieder antwoord :D
pi_212873109
Ik ben opzoek naar een motortrailer. Op marktplaats één gevonden, "beter dan nieuwstaat!", ja dat mag ook wel als je 50 euro meer vraagt dan de nieuwprijs :')
pi_212873151
quote:
2s.gif Op maandag 18 maart 2024 16:05 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ik ben opzoek naar een motortrailer. Op marktplaats één gevonden, "beter dan nieuwstaat!", ja dat mag ook wel als je 50 euro meer vraagt dan de nieuwprijs :')
Misschien krijg je er een motor bij 😉
pi_212873200
Zo. Thuis. Kipje is opgehaald. Zwager mag waarschijnlijk vanavond weer naar huis. Ik ben kapotmoe want ik slaap al 3 nachten kut met peren, ik heb warme wangen maar wel rillingen, ben mad ongesteld en alleen thuis.

brb, even zielig op de bank liggen onder een dekentje.
pi_212873611
quote:
2s.gif Op maandag 18 maart 2024 16:05 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Past ie niet ín de bus? 😇

MnX zit al weken en weken aan te hikken tegen een ambtenarenuitje van 2 x 15 mensen in de Tuin, die zij met een uitgedund groepje (nieuwe) mensen in de lucht houden.
Nieuwe harken en dergl. gekocht. Plannen van inkoop koffie en dergl.! Excursie over historisch terrein.
Gaat.het.alsnog.niet.door :R (met goede reden hoor) Mogelijk later. Mogelijk.
Het kwam juist goed uit om de Voorjaars ruim actie te doen met zo veel mensen.
  Moderator maandag 18 maart 2024 @ 17:06:48 #178
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_212873776
quote:
1s.gif Op maandag 18 maart 2024 16:53 schreef AnneX het volgende:

[..]
Volgens de berichten van gisteren niet
pi_212874986
quote:
1s.gif Op maandag 18 maart 2024 16:53 schreef AnneX het volgende:

[..]

MnX zit al weken en weken aan te hikken tegen een ambtenarenuitje van 2 x 15 mensen in de Tuin, die zij met een uitgedund groepje (nieuwe) mensen in de lucht houden.
Nieuwe harken en dergl. gekocht. Plannen van inkoop koffie en dergl.! Excursie over historisch terrein.
Gaat.het.alsnog.niet.door :R (met goede reden hoor) Mogelijk later. Mogelijk.
Het kwam juist goed uit om de Voorjaars ruim actie te doen met zo veel mensen.
quote:
1s.gif Op maandag 18 maart 2024 17:06 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Volgens de berichten van gisteren niet
Windscherm er af, dan zou het gaan. Maar neemt wel inefficiënt veel ruimte in.
pi_212875200
@LeeHarveyOswald eventueel kan ik in november wel een auto voor je naar Spanje verschepen. Letterlijk. Boot komt aan in Vigo.
pi_212875405
quote:
2s.gif Op maandag 18 maart 2024 18:55 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
[..]
Windscherm er af, dan zou het gaan. Maar neemt wel inefficiënt veel ruimte in.
Oh, die begreep ik niet. -O-
pi_212875545
quote:
7s.gif Op maandag 18 maart 2024 19:14 schreef sigme het volgende:
@:leeharveyoswald eventueel kan ik in november wel een auto voor je naar Spanje verschepen. Letterlijk. Boot komt aan in Vigo.
Boot stopt ook in Bilbao.
pi_212875875
quote:
7s.gif Op maandag 18 maart 2024 19:41 schreef sigme het volgende:

[..]
Dat is redelijk in de buurt. Dank. De auto is echter hoe we onszelf en de katten daar gaan krijgen :D De motor mee is het ding nog. Vandaar de zoektocht naar een motortrailer :)

Mocht je nog ergens een Erde PM310 tussen de schapen hebben staan... :D
pi_212876244
Als de katten niet zeeziek worden - of jullie - kun je misschien ook met de boot mee…
@sigme ? zoals jullie eerder een boat trip deden?
pi_212876349
quote:
7s.gif Op maandag 18 maart 2024 19:41 schreef sigme het volgende:

[..]
O+
pi_212876366
Was een zeer productieve thuiswerkdag vandaag. Lekker beginnen zo na een week vrij.
Met een fijne lunchwandeling met spechten en roodborsten die meevlogen O+
  maandag 18 maart 2024 @ 20:31:05 #187
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_212876390
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2024 20:29 schreef Blues het volgende:
Was een zeer productieve thuiswerkdag vandaag. Lekker beginnen zo na een week vrij.
Met een fijne lunchwandeling met spechten en roodborsten die meevlogen O+
Ben je een disneyprinses? :o
pi_212876543
Ingevuld door mij met juiste bedragen en onjuiste geboortedata.
Als je wilt weten of je in aanmerking kont voor toeslagen:
https://www.belastingdien(...)berekening-toeslagen
pi_212876571
quote:
1s.gif Op maandag 18 maart 2024 20:20 schreef AnneX het volgende:
Als de katten niet zeeziek worden - of jullie - kun je misschien ook met de boot mee…
@:sigme ? zoals jullie eerder een boat trip deden?
En waar moet ik het komende halfjaar dan wonen? :D
pi_212876704
quote:
1s.gif Op maandag 18 maart 2024 20:20 schreef AnneX het volgende:
@:sigme ? zoals jullie eerder een boat trip deden?
Beesten mogen niet op boten.
pi_212876981
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2024 20:31 schreef gcjoel het volgende:

Ben je een disneyprinses? :o
Eucalypta👹
  maandag 18 maart 2024 @ 21:31:55 #192
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_212877300
quote:
7s.gif Op maandag 18 maart 2024 19:14 schreef sigme het volgende:
@:leeharveyoswald eventueel kan ik in november wel een auto voor je naar Spanje verschepen. Letterlijk. Boot komt aan in Vigo.
Het ontschepen wordt verzorgd door zeer ervaren scheepslossers, die al vele klussen in de havens van Rotterdam, Amsterdam en Antwerpen op hun CV hebben staan… :P
  maandag 18 maart 2024 @ 21:32:17 #193
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_212877307
quote:
10s.gif Op maandag 18 maart 2024 21:13 schreef Blues het volgende:

[..]
Eucalypta👹
Spoilers!
  maandag 18 maart 2024 @ 21:32:29 #194
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_212877310
quote:
2s.gif Op maandag 18 maart 2024 20:44 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
En waar moet ik het komende halfjaar dan wonen? :D
In de bus ^O^
Spoilers!
pi_212877361
quote:
2s.gif Op maandag 18 maart 2024 20:54 schreef sigme het volgende:

[..]
ook wel logisch.
pi_212877417
quote:

[..]
Eucalypta👹
Jodelahiti!
pi_212877420
quote:
2s.gif Op maandag 18 maart 2024 20:54 schreef sigme het volgende:

En die ratten dan |:)
pi_212877435
quote:
1s.gif Op maandag 18 maart 2024 21:40 schreef Blues het volgende:

[..]
En die ratten dan |:)
Illegaal.
pi_212877464
quote:
1s.gif Op maandag 18 maart 2024 21:32 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
In de bus ^O^
Ik heb ook naar een verlengde en verhoogde Iveco Daily (l2h4) gekeken en die kan je prima in Amsterdam als twee studentenkamers verhuren :')
pi_212877515
quote:
2s.gif Op maandag 18 maart 2024 21:41 schreef sigme het volgende:

Illegaal.
Boefjes!
pi_212877525
We hebben hier dit verblijf een hopinvasie. Hoephoep roepen ze, vooral in de ochtend. Daarna doen ze een uitgebreide siësta en in de middag komen ze krijsen (als gaaien ongeveer).

We hebben afgelopen jaren hier wel eens vaker een hop gezien, maar dan niet op ons eigen landje en zeker ook niet zo veel zo vaak.
Ook wat zwaluwen gezien. En gieren.
Maar geen bijeneters gezien of gehoord, en ook geen uil. Het is vreemd hoe afwisselend dat hier is.

Vandaag zagen we wel een slang. Ik zal eens kijken of ik ‘m kan determineren. Heb het wel redelijk op de foto staan.
  maandag 18 maart 2024 @ 21:52:37 #202
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_212877590
quote:

[..]
Eucalypta👹
_O-
pi_212877663
quote:
7s.gif Op maandag 18 maart 2024 21:47 schreef sigme het volgende:
Hoephoep roepen ze, vooral in de ochtend.
Dit leest raar als je met de hopplant in je hoofd zit :D
  maandag 18 maart 2024 @ 22:01:20 #204
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_212877687
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2024 21:58 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Spoilers!
pi_212877729
quote:
7s.gif Op maandag 18 maart 2024 21:47 schreef sigme het volgende:
We hebben hier dit verblijf een hopinvasie. Hoephoep roepen ze, vooral in de ochtend. Daarna doen ze een uitgebreide siësta en in de middag komen ze krijsen (als gaaien ongeveer).

We hebben afgelopen jaren hier wel eens vaker een hop gezien, maar dan niet op ons eigen landje en zeker ook niet zo veel zo vaak.
Ook wat zwaluwen gezien. En gieren.
Maar geen bijeneters gezien of gehoord, en ook geen uil. Het is vreemd hoe afwisselend dat hier is.

Vandaag zagen we wel een slang. Ik zal eens kijken of ik ‘m kan determineren. Heb het wel redelijk op de foto staan.
Oh wow heb je een foto kunnen maken?
Die geluiden die ze maken O+
pi_212877779
quote:

[..]
Ik las dit en dacht ook meteen, meenemen voor @Sarabi _O- (ik ken alleen maar hoppen uit Afrik)
pi_212877812
quote:

[..]
  Moderator maandag 18 maart 2024 @ 22:19:11 #208
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_212877826
Weer mooi rondje gemaakt, nog even wat gedronken en door Zürich gelopen met iemand die ik ken van een project.

En ik moet onmeunig drieten maar wil niet op dat kleine lage RVS potje in deze trein zitten. Nog 30 minuten :%
pi_212877860
quote:
1s.gif Op maandag 18 maart 2024 22:06 schreef Blues het volgende:

[..]
Oh wow heb je een foto kunnen maken?
Die geluiden die ze maken O+
Hop is schuw! De plantensoort niet, die is ruw. En woekert.
Geen hopfoto dus. Zou ik ook een echte camera voor moeten hebben.

Wel slangfoto maar imgur doet moeilijk. Het blijkt een hoefijzerslang. Niet giftig. Kan wel flink groot worden (maar deze was 75cm of zo).
pi_212878224
quote:
2s.gif Op maandag 18 maart 2024 19:58 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Dat is redelijk in de buurt. Dank. De auto is echter hoe we onszelf en de katten daar gaan krijgen :D De motor mee is het ding nog. Vandaar de zoektocht naar een motortrailer :)

Mocht je nog ergens een Erde PM310 tussen de schapen hebben staan... :D
Je kan natuurlijk ook de motor laten verschepen, al dan niet eerder dan november.
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
pi_212878359
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2024 23:05 schreef mjan het volgende:

[..]
Je kan natuurlijk ook de motor laten verschepen, al dan niet eerder dan november.
Ja, maar ik verwacht niet dat dat goedkoper is dan een motortrailer :D
  dinsdag 19 maart 2024 @ 06:52:37 #212
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_212879053
Mogge. Ik ga vandaag voor het eerst naar de sauna. Ben benieuwd of het wat voor me is, zo'n zwamparadijs voor volwassenen.
Spoilers!
  Moderator dinsdag 19 maart 2024 @ 07:18:09 #213
5428 crew  miss_sly
pi_212879114
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 06:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mogge. Ik ga vandaag voor het eerst naar de sauna. Ben benieuwd of het wat voor me is, zo'n zwamparadijs voor volwassenen.
Sauna O+
Ik hoop dat het je bevalt en je een heerlijke, ontspannende dag hebt.
pi_212879150
Indien foto nog komt graag in spoiler @sigme O-)

Ik las het ook met de hop plant in gedachten :D

Goedemorgen, mijn wekker staat pas om 8u dus geen idee waarom ik al wakker ben. Niet omdat ik volledig uitgerust ben in elk geval :+

Vandaag zo eerst voor collega meelezen op beantwoording van vragen van reviewers voor nogal belangrijke beursaanvraag, daarna naar uni. College nog keer doorlezen, 11-12.45 college geven, 13.15-13.45 afspraak voor tentamen klaarzetten, 14.00-14.45 afspraak eindgesprek stage student, 15.00-16.00 afspraak scriptie student. Hopelijk ergens tussendoor nog een onderzoeksvoorstel doorlezen en doorsturen voor tweede beoordeling en dan naar huis en even helemaal niks doen.
Eigenlijk vanavond hockey, maar had gister weer veel pijn aan voet; beetje aan onderkant/zijkant van buitenkant voet. Vorige week ook al, dacht van combi compenseren voor dikke knie en net te strakke schoenen, met grotere schoenen ging t wat beter. Zondag ook gewoon gehockeyd, niks gevoeld, maar zondagavond al wel weer wat pijn en gister weer zoveel dat elke stap best veel pijn doet. Dus maar even kijken hoe dat vandaag is, want bij net zoveel pijn als gister zie ik rennen echt niet zitten. Avondje helemaal vrij zou ook niet verkeerd zijn. Rest van de week wel wat dingen te doen, maar na vandaag is de echte drukte er vanaf *O* en alle colleges gegeven enzo *O*
  Moderator dinsdag 19 maart 2024 @ 07:59:06 #215
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_212879343
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 07:28 schreef vlindertje89 het volgende:
Indien foto nog komt graag in spoiler @:sigme O-)

Ik las het ook met de hop plant in gedachten :D

Goedemorgen, mijn wekker staat pas om 8u dus geen idee waarom ik al wakker ben. Niet omdat ik volledig uitgerust ben in elk geval :+

Biologische wekker, ondanks minder slaap vind ik het veel fijner als ik voor de wekker uit me zelf al wakker ben.

Bijna in Zürich, gaan een hopelijk mooie rit naar Graz.
pi_212879368
Zelf wakker worden ipv wekker is altijd +1. Wekker stond om 8:15 want moet om half 10 een simpele uitvaart draaien. Daarna een afspraak en ik wil eigenlijk vandaag ook nog wat op het landgoed rommelen en een hotel zoeken voor de 5 nachten Berlijn binnenkort.
pi_212879376
quote:
2s.gif Op maandag 18 maart 2024 23:33 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Geen idee hoe duur een trailer is, inclusief extra brandstofverbruik. Motor laten vervoeren kwam ik tegen vanaf ~550 euro. Maar goed, een trailer tot je beschikking hebben natuurlijk ook voordelen.

Veel plezier in de sauna, Lucky!
pi_212879389
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 07:28 schreef vlindertje89 het volgende:
College nog keer doorlezen, 11-12.45 college geven
Roosteren ze bij jullie zo vaak dubbele hoorcolleges, of heb jij het over werkcolleges?
  Moderator dinsdag 19 maart 2024 @ 08:09:08 #219
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_212879391
quote:

[..]
Die gasten met zo'n Poolse huif knallen voor een habbekrats half Europa door hoor :P
pi_212879407
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 08:08 schreef mjan het volgende:

[..]
Roosteren ze bij jullie zo vaak dubbele hoorcolleges, of heb jij het over werkcolleges?
11-1245 is toch één hoorcollege? Twee uur min academisch kwartiertje? Minus de pauze dus eigenlijk 2x 45 minuten praten.
pi_212879415
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 08:11 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
11-1245 is toch één hoorcollege? Twee uur min academisch kwartiertje? Minus de pauze dus eigenlijk 2x 45 minuten praten.
Voor mij is een hoorcollege 45 min :D
pi_212879456
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 08:13 schreef mjan het volgende:

[..]
Voor mij is een hoorcollege 45 min :D
Bij deze opleiding al >20 jaar 2 uur :Y
pi_212879657
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 08:08 schreef mjan het volgende:

[..]
Is dat dubbel?
Wij hadden 456 jaar geleden altijd 2 uur hoor-.
pi_212879673
Goedemorgen!

Ik zou hier nooit zomaar een enge foto zetten, @vlindertje89 Wanneer hoor je iets over de sollicitatie eigenlijk?

Foto’s van gister staan in sigme in K&W / sigme's olijfboomgaard deel 4 (en die niet zo enge engerd ook daar in een spoiler ;) )
pi_212879676
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 08:18 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Bij deze opleiding al >20 jaar 2 uur :Y
Ja ik ben dus het bewijs van die >

2 uur is me trouwens nog steeds minstens een uur te lang, dus ik vind dat van mjan zeer te prefereren :Y
  Moderator dinsdag 19 maart 2024 @ 08:45:26 #226
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_212879681
Godverdegodver, panoramarijtuig ontbreekt :(
pi_212879747
Goedemorgen :O katten hebben flink lopen spoken vannacht
pi_212879752
quote:
Ik zal naar je zwaaien. We gaan ook eindelijk weer eens. C. Is groter liefhebber van hitte dan ik, maar beetje bubbelen en relaxen zonder telefoon is voor mij ook wel heel heilzaam O+

Dat is wel heel erg jammer (zacht uitdrukt) @derLudolf -O-

Hoorcolleges waren in Antwerpen standaard 2 uur. Maar ook wel eens 4 uur. Dat was wel erg pittig. Voor iedereen.
pi_212879830
quote:
13s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 08:45 schreef derLudolf het volgende:
Zo, dat is balen :X
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_212879888
@mjan colleges zijn inderdaad altijd 1u45 min. Ik doe zelf meestal niet halverwege 15min, maar op 1/3 en 2/3 10min pauze. Vind ik zelf fijner en betekent ook voor de studenten minder lang achter elkaar opletten. Ik ging in 2008 studeren en toen was het ook altijd al 1u45min.

@sigme gelukkig O+ ik hoor deze week iets! Ik hoop natuurlijk zo snel mogelijk, maar kijkend naar hoe 'snel' de procedure tot nu toe gaat zou het me ergens ook weer niet verbazen als ik zondagavond pas wat hoor - of ergens deze week hoor dat het toch volgende week wordt ofzo :X

@derLudolf wat klote zeg! :{ ik ben inderdaad ook wel liever uit mezelf wakker dan van wekker, maar een uur voor de wekker wakker bij niet per se al geweldige nacht had nou ook weer niet gebleven. Maargoed, het kwam ook weer niet verkeerd uit. Ik heb nu kunnen ontbijten met magioni carrot cake pannenkoekjes met skyr en banaan en al voor ik wegging het stuk van collega kunnen bekijken.

@Candaasje en @Lucky_Strike geniet ervan vandaag!

Oh, en Centerparcs met collega, collegababy en collegateckel is geboekt O+
Vorige keer gingen we twee nachtjes, maar dat was echt te kort, want pas vanaf 16u inchecken eerste dag en voor 10u uitchecken derde dag. Nu gaan we midweekje, maandag heen vrijdag terug. Ergens richting waar @Isabeau woont. Of waar ik denk dat ze woont in elk geval :+ best snel al, heb er ook echt zin in. Hoop wel dat het subtropisch zwembad er warmer is dan bij vorige CP, daar liep ik letterlijk klappertandend rond :') (al lag dat misschien ook aan mij, collega en baby hadden nergens last van haha).

[ Bericht 3% gewijzigd door vlindertje89 op 19-03-2024 09:15:25 ]
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 19 maart 2024 @ 09:16:09 #231
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_212879938
Colleges waren 2x45 min idd. Net een voetbalwedstrijd. Of soms 4x45 min. Al werden teruggebracht met twee pauzes.
Maar 4 uur AO/IC of 4 uur Belastingrecht kan ik niet iedereen aanbevelen :P
pi_212879957
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 08:44 schreef Vanyel het volgende:

[..]

2 uur is me trouwens nog steeds minstens een uur te lang, dus ik vind dat van mjan zeer te prefereren :Y
Om te geven is het ook pittig, vind ik. Zo lang zenden.
pi_212879993
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 09:17 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Om te geven is het ook pittig, vind ik. Zo lang zenden.
Vind ik inderdaad ook. Daarom deel ik 'm dus ook net anders in, 3x 25-30 min met 10min pauze tussendoor ipv 2x 45min achter elkaar. Nog steeds wel intensief, maar voor mij wel net beter te doen.

Ik ging overigens vroeger ook zeer zelden naar college, deels omdat mijn aandachtsspanne ongeveer een kwartier is en ik dan dus 1u45 min er zat en alleen eerste kwartier en eerste kwartier na de pauze mee kreeg. En deels omdat veel docenten alleen maar letterlijk hun slides stonden voor te lezen, en dan was ik na vijf min al afgehaakt. Lezen kan ik zelf ook, en dan doe ik dat liever om 9u in bed dan om 9u in een collegezaal :+

Deze colleges zijn overigens hybride en opgenomen, dus deel zit in de zaal, deel in livestream en deel kijkt achteraf de opname. Vind dat soms ook nog wel uitdaging, mn verhaal vertellen, opletten op vragen uit de zaal én opletten op vragen in de chat. Dat maakt het wel extra vermoeiend. Maar dit jaar is het gelukkig redelijk rustig in de chat.
pi_212880063
Oh ja, hybride is nog wel een tandje ingewikkelder ook nog. Ik vond de echt grote colleges van 200+ studenten het meest uitdagend, dan moet je echt een strak en lopend verhaal hebben want er is nauwelijks ruimte voor interactie. Ik probeer het wel levendig te houden met voorbeelden en filmpjes en korte opdrachtjes en kahoot enzo want anders slaapt iedereen na een kwartier inderdaad :P

Ik geef nu vooral les aan groepjes van 20 mensen en dan drie uur (ex pauzes) en die bereid ik niet meer echt voor. Het hangt vooral ook af van de interactie en de discussie die op gang komt en daar hebben zij zelf ook een verantwoordelijkheid in. Is wel leuk vind ik, te merken hoe verschillend groepen zijn.
pi_212880082
Speaking of which, ik zit op mijn kind te wachten en ga maar eens verslagen nakijken *O*
pi_212880131
Het vak nu zitten in theorie bij de NL colleges 500 studenten en bij de ENG colleges 250 (1e jaars psychologie bachelor, verplicht vak). Ze komen natuurlijk nooit allemaal. Denk zo rond de 100 in de zaal en dan nog een deel online. Ik zit ook helemaal aan 't eind, week 6 en 7 van het blok en week 8 is het tentamen. Dus dan komen er ook minder mensen dan in week 1 en 2. Maar echt interactie heb je dan alsnog niet zo snel, ik probeer wel met menti en soms vragen stellen en handen omhoog wie denkt dat.. en inderdaad koppeling maken met hoe ze deze kennis nou straks in de praktijk gaan gebruiken, waarom het dus relevant is om te leren, en plaatjes en filmpjes hier en daar. Maar echt een onderlinge discussie oid is er gewoon echt niet bij.

Kleine groepjes vind ik zelf ook leuker, en kosten me inderdaad ook minder voorbereidingstijd.

Succes met verslagen!
  dinsdag 19 maart 2024 @ 09:37:40 #237
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_212880143
quote:

[..]
En 1 met de auto en 1 met de motor is geen optie ?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  dinsdag 19 maart 2024 @ 09:37:54 #238
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_212880145
quote:
Enjoy!
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_212880182
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 09:22 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik ging overigens vroeger ook zeer zelden naar college,
:Y
Dat waren nog eens tijden. 10 contacturen in de week waarvan nul verplicht O+ De vakanties tussen tentamenweken leken wel oneindig (7 weken om precies te zijn O+ O+ plus natuurlijk de officiële vakanties, die zou ik nog vergeten :D )
pi_212880255
quote:
13s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 08:45 schreef derLudolf het volgende:
Klote, maar wel on topic :+ .
Heb je wel een gewoon raam gevonden?
pi_212880313
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 09:42 schreef Vanyel het volgende:

[..]
:Y
Dat waren nog eens tijden. 10 contacturen in de week waarvan nul verplicht O+ De vakanties tussen tentamenweken leken wel oneindig (7 weken om precies te zijn O+ O+ plus natuurlijk de officiële vakanties, die zou ik nog vergeten :D )
Haha! Ik had meestal wel een of twee verplichte werkgroepen per week. Wel meer dan de rest ook, want ik deed meestal 3 ipv de normale 2 vakken per periode. En bij een zeer klein aantal vakken ging ik wel naar de colleges, want docenten die echt interessant konden vertellen en dan lukte het nog wel om erbij te blijven. En die vertelden dan ook nog wel dingen die niét ook in het boek of op de sheets stonden, dat hielp ook wel om er dan wel heen te gaan. Maar ik heb wel met enige regelmaat heimwee naar zoveel vrije tijd ja :+
pi_212880363
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 09:37 schreef fietsie het volgende:

[..]
En 1 met de auto en 1 met de motor is geen optie ?
Ik vind van wel, maar degene zonder rijbewijzen vind van niet :+
  dinsdag 19 maart 2024 @ 09:58:02 #243
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_212880371
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 09:56 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Ik vind van wel, maar degene zonder rijbewijzen vind van niet :+
Ahja dat oplossen is duurder.

En er is geen vrijwilligster te vinden die de brommer die kant op rijdt en dan terugvliegt?
pi_212880372
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 08:05 schreef mjan het volgende:

[..]
Geen idee hoe duur een trailer is, inclusief extra brandstofverbruik. Motor laten vervoeren kwam ik tegen vanaf ~550 euro. Maar goed, een trailer tot je beschikking hebben natuurlijk ook voordelen.

Veel plezier in de sauna, Lucky!
Trailer nieuw 800, gebruikt de helft :)
  dinsdag 19 maart 2024 @ 10:16:51 #245
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_212880567
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 09:58 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Trailer nieuw 800, gebruikt de helft :)
En een basis aanhanger met een erin geschroefde motor-voorwiel-beugel? Zodat je na arriveren aldaar een gewone aanhanger hebt ?
pi_212880594
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 09:51 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Haha! Ik had meestal wel een of twee verplichte werkgroepen per week.
:{w Nieuwerwetse fratsen :{w
  dinsdag 19 maart 2024 @ 10:28:53 #247
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_212880674
Werkgroepen :r :r

Het falen van anderen moeten compenseren bovenop je eigen werk
pi_212880683
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 10:28 schreef fietsie het volgende:

Leukste tijd van op de uni zijn, beetje aankloten en plezier maken. Niet presterende studenten flikkerde je gewoon uit de groep. *O*
pi_212880691
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 08:44 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ja, ik ook :+
pi_212880704
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 10:28 schreef fietsie het volgende:

Maar werkgroepen is lang niet altijd samenwerken, vooral ook veel vaardigheden oefenen.
pi_212880705
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 09:08 schreef vlindertje89 het volgende:
@:mjan colleges zijn inderdaad altijd 1u45 min. Ik doe zelf meestal niet halverwege 15min, maar op 1/3 en 2/3 10min pauze. Vind ik zelf fijner en betekent ook voor de studenten minder lang achter elkaar opletten. Ik ging in 2008 studeren en toen was het ook altijd al 1u45min.
Uit mijn studietijd herinner ik me ook urenlange colleges. Kreeg de indruk vanuit de huidige faculteit dat de onderwijskundigen daar een stokje voor hebben gestoken, maar blijkbaar zijn we eerder de uitzondering dan de regel. Hebben jullie wel de tussenvorm van een werkcollege ('kleinschalig' onderwijs, want maar 100 studenten...), of houdt kleinschalig onderwijs bij jullie meteen een setting in met 10-30 studenten?
pi_212880993
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 10:16 schreef fietsie het volgende:

[..]
En een basis aanhanger met een erin geschroefde motor-voorwiel-beugel? Zodat je na arriveren aldaar een gewone aanhanger hebt ?
:D er staat er daar één die we kunnen gebruiken. Maar daar kijk ik ook naar ja. Nadeel is dat die hoger zijn (clearance height van 14(!!) centimeter en het ding is ook nog eens lang).

En een voordeel van de lichte motortrailers is dat ze een lage maximale toelaatbaar laadvermogen hebben, en dat je dus relatief meer gewicht voor in de bus overhoud.

Maar we kijken vrij breed. Voordeel van een gewone aanhanger is dat er ook ander spul in kan.
  dinsdag 19 maart 2024 @ 11:12:52 #253
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_212881034
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 11:09 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
:D er staat er daar één die we kunnen gebruiken. Maar daar kijk ik ook naar ja. Nadeel is dat die hoger zijn (clearance height van 14(!!) centimeter en het ding is ook nog eens lang).

En een voordeel van de lichte motortrailers is dat ze een lage maximale toelaatbaar laadvermogen hebben, en dat je dus relatief meer gewicht voor in de bus overhoud.

Maar we kijken vrij breed. Voordeel van een gewone aanhanger is dat er ook ander spul in kan.
Ja nou dat ja. Voor je het weet staat die dedicated trailer vrijwel voorgoed in een hoekje..
pi_212881139
Nog nooit in mijn leven 1 college gehad :+

Ik ga weer lekker zwemmen zo en koop meteen een 10-badenkaart *G*
pi_212881234
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 11:12 schreef fietsie het volgende:

[..]
Ja nou dat ja. Voor je het weet staat die dedicated trailer vrijwel voorgoed in een hoekje..
Ja, die kans zit er in.
pi_212881675
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 10:32 schreef mjan het volgende:

[..]
Uit mijn studietijd herinner ik me ook urenlange colleges. Kreeg de indruk vanuit de huidige faculteit dat de onderwijskundigen daar een stokje voor hebben gestoken, maar blijkbaar zijn we eerder de uitzondering dan de regel. Hebben jullie wel de tussenvorm van een werkcollege ('kleinschalig' onderwijs, want maar 100 studenten...), of houdt kleinschalig onderwijs bij jullie meteen een setting in met 10-30 studenten?
Werkcolleges zijn hier nooit met 100 mensen (ook niet in mijn eigen studietijd). Meestal rond 10-15, echt max 20.

Maar colleges zijn dus ook niet per se urenlang, de meeste collega's doen 2x 45 min met kwartier pauze (ik dus meestal 3x 25-30 met 2x 10min pauze), en studenten hebben meestal maar 1, max 2 colleges op een dag (of 1 college en 1 werkgroep). Ook niet per se achter elkaar.
  dinsdag 19 maart 2024 @ 12:30:26 #257
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_212881719
Bon dia!
Gisteren een acclimatiseer dag gehad en vannacht als een os ruim 8 uur geslapen.
Dat deel hebben we achter de rug…

Ook hier kennen ze code geel vanwege de wind en die wind is vandaag op z'n hoogtepunt met het volgende als mogelijk gevolg:

quote:
EXPECTED IMPACT:
- Swells and/or strong winds will cause coastal waters to be rough;
- Breakers are likely to damage small craft, if left onshore, close to the water line;
- Coastal flooding is expected to cause damage to beach facilities.

PREPAREDNESS ACTIONS:
- Mariners operating small vessels are advised to exercise caution when navigating in these conditions;
- Since coastal flooding is possible, owners of coastal facilities are urged to protect their property where this is possible;
- Swimmers are advised to exercise caution and not to venture far from shore.
Vanaf vanavond komt er een omslag en wordt het milder.
Om eerlijk te zijn vind ik die wind prima, het voelt relatief koel aan daardoor.
Straks maar eens kijken hoe het op de stranden en in het water is…

c_/
pi_212882011
Ik had ook colleges van 2x45 min. Waar ik zelden naartoe ging. Vaak kon ik veel beter uit de voeten met een boek en thuis oefenen met de stof.

Er waren ook docenten die er echt iets leuks/leerzaams van maakten, dan ging ik wel. Wiskunde was favoriet O+ Mensen kwamen zelfs op vrijdagochtend! :o
pi_212882025
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 11:26 schreef Blues het volgende:
Nog nooit in mijn leven 1 college gehad :+

Ik ga weer lekker zwemmen zo en koop meteen een 10-badenkaart *G*
Zwemmen O+
Jammer dat ik het fenomeen 'zwembad' haat, zwemmen is zo fijn!
pi_212882070
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 12:21 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Werkcolleges zijn hier nooit met 100 mensen (ook niet in mijn eigen studietijd). Meestal rond 10-15, echt max 20.

Maar colleges zijn dus ook niet per se urenlang, de meeste collega's doen 2x 45 min met kwartier pauze (ik dus meestal 3x 25-30 met 2x 10min pauze), en studenten hebben meestal maar 1, max 2 colleges op een dag (of 1 college en 1 werkgroep). Ook niet per se achter elkaar.
:o

Wij hadden er gerust 3 op een dag en dan nog werkcollege. :z

Misschien verschilt dat per studie/studiejaar.
pi_212882125
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 13:06 schreef _flore het volgende:

[..]
:o

Wij hadden er gerust 3 op een dag en dan nog werkcollege. :z

Misschien verschilt dat per studie/studiejaar.
Vlinder geeft een pretstudie >:)
pi_212882203
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 13:11 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Vlinder geeft een pretstudie >:)
pi_212882250
@MadMaster wat nu is, komt volgende week donderdag en vrijdag niet meer.
Toch!? 😳

Je gaat ook draaien in een strandtent?
In het weekend? Gaat dat door met de weerverwachting of wordt het een weekje uitgesteld?

[ Bericht 12% gewijzigd door AnneX op 19-03-2024 13:32:13 ]
pi_212882378
‘Gewoon’ een rondje apparaten rustig gedaan op de sportschool.
Straks naar de fysio ook hier in huis.
De manshoge en2 meter brede spiegels, die er hangen, zijn n.b. door mij geïnstalleerd. Ooit.😎

In de grote Buurtapp maakt men zich (weer) ongerust over de man op het bankje aan het water met halve liters bier.
De wijkagent is nu op de hoogte.
*wordt vervolgd.
pi_212882566
_O-
Vooral onderwijs in de master waar ze beperkt aantal vakken hebben en vooral stages lopen (klinische stage en masterthesis onderzoek).

En in de bachelor een pretstudie ja :D
pi_212882717
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 13:46 schreef vlindertje89 het volgende:
_O-
Vooral onderwijs in de master waar ze beperkt aantal vakken hebben en vooral stages lopen (klinische stage en masterthesis onderzoek).

Haha. Het klinkt niet als pretstudie, als je over je bezigheden schrijft ;)
pi_212882734
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 13:01 schreef _flore het volgende:

[..]
Zwemmen O+
Jammer dat ik het fenomeen 'zwembad' haat, zwemmen is zo fijn!
Wat haat je eraan?
pi_212882763
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 13:31 schreef AnneX het volgende:
‘Gewoon’ een rondje apparaten rustig gedaan op de sportschool.
Straks naar de fysio ook hier in huis.
De manshoge en2 meter brede spiegels, die er hangen, zijn n.b. door mij geïnstalleerd. Ooit.😎

In de grote Buurtapp maakt men zich (weer) ongerust over de man op het bankje aan het water met halve liters bier.
De wijkagent is nu op de hoogte.
*wordt vervolgd.
Een dakloze man die alcoholist is. Wat doen ze eraan? Naar de opvang/leger des heils?

In Lissabon zagen we mensen dweilend met flessen wijn op straat liggen. in sommige wijken rijen tentjes en ook mensen (en/of spullen/karton/dekens) in de hoeken van winkelpuien.
Een uberchauffeur vertelde ons dat het 'gedoogd' werd.
pi_212882769
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 12:30 schreef MadMaster het volgende:
Bon dia!
Gisteren een acclimatiseer dag gehad en vannacht als een os ruim 8 uur geslapen.
Dat deel hebben we achter de rug…

Ook hier kennen ze code geel vanwege de wind en die wind is vandaag op z'n hoogtepunt met het volgende als mogelijk gevolg:
[..]
Vanaf vanavond komt er een omslag en wordt het milder.
Om eerlijk te zijn vind ik die wind prima, het voelt relatief koel aan daardoor.
Straks maar eens kijken hoe het op de stranden en in het water is…

c_/
Lekker zwemmen!
  Moderator dinsdag 19 maart 2024 @ 14:06:09 #270
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_212882821
Mahlzeit!
pi_212883362
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 13:59 schreef Blues het volgende:

[..]
Wat haat je eraan?
Mensen :o
En de chloorlucht.
  dinsdag 19 maart 2024 @ 15:36:21 #272
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_212883428
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 14:06 schreef derLudolf het volgende:
Mahlzeit!
[ afbeelding ]
En guete :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_212883437
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 13:46 schreef vlindertje89 het volgende:
_O-

Vooral postdoctoraal is het een feestje O+ wat dat betreft staan die luttele uurtjes college van destijds die @Vanyel beschrijft niet in verhouding met hoe boeiend en complex het (mogelijke) beroep is.
  Moderator dinsdag 19 maart 2024 @ 15:48:54 #274
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_212883531
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 15:36 schreef Molo het volgende:

[..]
En guete :+
Hoewel dit inderdaad is betaald met Zwitserse Franken, was dit in Oostenrijk. En de Speisewagen is ook van de ÖBB. Wel keurig dat ze er wat Preiselbeerencompote bij doen, zie je zelfs in restaurants niet vaak.
pi_212883777
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 13:58 schreef _flore het volgende:

[..]
Haha. Het klinkt niet als pretstudie, als je over je bezigheden schrijft ;)
Haha, ik zei dan ook pretstudie, geen pretbaan ;)
Maar zonder dollen, het zijn relatief weinig verplichte contacturen, maar er moet natuurlijk nog steeds wel vanalles geleerd worden. Mij ging het makkelijk af, ik heb de mazzel dat ik makkelijk leer/onthoud en de meeste vakken erg interessant vond. Dus ik heb in 3 jaar, voor 3.5 jaar aan studiepunten gehaald en nog een extra onderzoeksproject gedaan gewoon voor de leuk, niet voor punten. En daarnaast alsnog heel veel tijd niet gestudeerd :+ want ik kon het boek lezen en dan gewoon een heel hoog cijfer voor tentamen halen. Maar ik denk wel dat er mensen zijn die meer hebben geleerd (als in, kennis opgedaan/opgeslagen) tijdens de studie dan ik - ik kon echt tijdens de inzage een paar weken na tentamen onder de indruk zijn van hoeveel ik blijkbaar op het tentamen wist.
pi_212884130
Inzage?
pi_212884176
Al een tijdje weer thuis. Spreekuur was idioot druk vergeleken met vorige week. Op 1 na iedereen fijn geholpen. De ene was een arrogant stuk vreten die van mening was dat wij alles nu meteen moesten invullen en regelen. Ook de tolken haalde hij het bloed onder de nagels vandaan.

Langzaam naar huis gefietst om te genieten van het lekkere weer. Nog even gekeken voor wat planten op het balkon maar kon niet echt iets vinden, morgen maar eens richting Velp fietsen.
pi_212885184
Dood aan mn collega, die kwam vandaag met versgebakken cake aan. De cake was goddelijk :')

Ik ga haar aangeven bij de vertrouwenspersoon

[ Bericht 13% gewijzigd door DancingPhoebe op 19-03-2024 19:34:56 ]
pi_212885195
En nu pas klaar met werk :'(
pi_212885230
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 16:49 schreef Vanyel het volgende:
Inzage?
Ik was zo'n nerd die elk tentamen ging inzien, ook bij een 9.5, om te kijken wat ik fout had gedaan en wat ik daar nog van kon leren :+

Ik was ook vreselijk voor de docenten wel. Altijd wel een of meer tentamenvragen die ik multi-interpretabel vond enzo. Wel altijd vanuit oprecht 'huh hoezo is dit fout want... ' en uit intentie om er van te leren, nooit gewoon proberen want hoger cijfer willen ofzo (dat maakte ook wel dat docenten het opzich wel konden waarderen). Studenten waren ook wel blij met me want regelmatig werden door mijn acties bij vragen twee antwoorden goed gerekend oid.
Maar ik begreep echt niet hoe moeilijk het nou kon zijn om gewoon goede tentamenvragen te maken. Nou, best ingewikkeld blijkt dus, nu ik zelf tentamens moet maken :+ karma haha.
pi_212885814
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 18:34 schreef DancingPhoebe het volgende:
En nu pas klaar met werk :'(
Why
pi_212885827
Groetjes vanuit in de bios :W
The great escaper.
  dinsdag 19 maart 2024 @ 19:27:49 #283
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_212885878
ik moest hard studeren, wat moeilijk was, want dat had ik nooit geleerd :+
het fijnste vond ik vakken die gewoon logisch was ( alle wiskunde en natuurkundige vakken)
Met entropie en enthalpie heb ik nog steeds wat moeite, ik vond het vaak te warrig..
wij hadden denk ik wel iedere dag zo'n 4 tot 6 uur college.. en dan moest je daarnaaast dus ook nog je opdrachten maken :X ach jah.. een mooie studie was het O+

hier een beetje wisselvallige dag, op werk ging het lekker , heerlijk zitten knutselen aan een xls bestand EN mijn werkplek heeft een interview met mij online gegooid, dus altijd leuk ^O^
boer-technisch gaat het wat minder -O-
SPOILER
pi_212885944
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 19:22 schreef Blues het volgende:

[..]
Why
Ah ja, dag liep gewoon zo. Geen ramp. Staan genoeg dagen tegenover dat ik mn hele huis aan kans heb onder werktijd en ik ook nog een uurtje wandel
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 19 maart 2024 @ 19:51:09 #285
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_212886110
Groeten uit de JC ArenA. Ruststand is een beetje jammer 😋
pi_212886237
Wat was met schaap, barrel?
pi_212886421
Gisterochtend om 8 uur thuis ingelogd op kantoor en ik heb het idee dat ik sinds die tijd, met uitzondering van eten, slapen en even sporten tot vandaag 17.00 uur gewerkt heb.
Wat niet zo is, en met thuiswerken kun je tussendoor makkelijk af en toe een uur pauze pakken. Maar ik ga er toch maar geen gewoonte van maken, zo’n versnipperde lange dag.

En toen kwam er volgende week een spoedoverleg bij, wat ik een prima excuus vond om een dan geplande toetsing uit te stellen. Lag al achter met mijn huiswerk en halen van de theorietoets O~)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_212886435
* Tele6 nieuwe ketting gemonteerd heeft

Natellen van schakeltjes om hetzelfde te krijgen als de oude ketting was nogal moeilijk. Hulplijn B ingeschakeld :') die kwam met de tip om de kettingen naast elkaar te leggen.
Daarna nog struggels om het wiel weer vast te zetten, of ja vooral om dan de clicker van de versnellingsnaaf er weer op te schroeven. Maar is gelukt en schakelt weer normaal ^O^
En natuurlijk was het monteren van de kettingkast het meest frustrerende werkje... hij zit nog steeds iets scheef. Maar ja, om er goed bij te kunnen had het wiel eruit gemoeten maar om het wiel eruit te halen moet de kettingkast eraf etc etc etc :')
pi_212886487
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 20:22 schreef Tele6 het volgende:

Natellen van schakeltjes om hetzelfde te krijgen als de oude ketting was nogal moeilijk. Hulplijn B ingeschakeld :') die kwam met de tip om de kettingen naast elkaar te leggen.
Daarna nog struggels om het wiel weer vast te zetten, of ja vooral om dan de clicker van de versnellingsnaaf er weer op te schroeven. Maar is gelukt en schakelt weer normaal ^O^
En natuurlijk was het monteren van de kettingkast het meest frustrerende werkje... hij zit nog steeds iets scheef. Maar ja, om er goed bij te kunnen had het wiel eruit gemoeten maar om het wiel eruit te halen moet de kettingkast eraf etc etc etc :')
👏👏👏
pi_212886579
Ik zat zomaar in het verkeerde topic (8>
  dinsdag 19 maart 2024 @ 21:02:50 #291
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_212887081
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 20:04 schreef sigme het volgende:
Wat was met schaap, barrel?
Het schaap was altijd al "de weirdo"
SPOILER
pi_212887120
RIP schaap 💐 is er nou een lammetje op zoek naar zijn moeder?

Goed gedaan @Tele6 👍🏼
  dinsdag 19 maart 2024 @ 21:24:02 #293
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_212887289
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 13:21 schreef AnneX het volgende:
@:MadMaster wat nu is, komt volgende week donderdag en vrijdag niet meer.
Toch!? 😳

Je gaat ook draaien in een strandtent?
In het weekend? Gaat dat door met de weerverwachting of wordt het een weekje uitgesteld?
De wind is inmiddels op een niveau dat het rustiger is dan we tot nu toe deze reis hebben gehad. Prima te doen.

Mijn draaibeurt is in principe volgende week dinsdag of woensdag. Hangt af van de dan wel/niet aanwezige huis DJ's. Ik mag tijdens een dan vrijgekomen tijdslot draaien, dus dat is even afwachten...
  dinsdag 19 maart 2024 @ 21:25:46 #294
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_212887304
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 14:02 schreef Blues het volgende:

[..]
Lekker zwemmen!
Vandaag heb ik mijn eerste duik gemaakt en dat was best pittig tegen de stroom in. Maar wel goed voor de kuitspieren...

Vanavond zijn uitgenodigd door vrienden en gaan we ergens een BBQ diner meemaken...
pi_212887493
quote:

_O_
pi_212887499
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 21:25 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Vandaag heb ik mijn eerste duik gemaakt en dat was best pittig tegen de stroom in. Maar wel goed voor de kuitspieren...

Vanavond zijn uitgenodigd door vrienden en gaan we ergens een BBQ diner meemaken...
Vast anders zwemmen dan in een IJmuidens wedstrijdbad ja ;)
Leuk!
pi_212887507
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 21:02 schreef Barreltje het volgende:

[..]
Het schaap was altijd al "de weirdo"
SPOILER
-O- RIP schaap.
pi_212887553
Ik heb nog wel wat commentaar op de uitwerking van de film die we net zagen.
SPOILER
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 19 maart 2024 @ 21:56:52 #299
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_212887668
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 19:51 schreef borisz het volgende:
Groeten uit de JC ArenA. Ruststand is een beetje jammer 😋
0-3. Chelsea is gewoon vele malen beter dan Ajax.

Twente wordt in principe kampioen dus hopen dat Ajax via de lastigere route volgend seizoen opnieuw de groepsfase haalt. :+
pi_212887714
Ja
pi_212887718
Ok
  Moderator dinsdag 19 maart 2024 @ 22:04:14 #302
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_212887744
quote:

Dat gaat in een professionele setting ook niet altijd goed :+

Wij tekenen de ketting altijd in onze machines, om een ketting rond te maken (in het echt) ben je een sluitschakel nodig en kom je totaal uit op een even aantal.

Op de tekening zetten we soms 45 schakels (ex sluitschakel) maar en soms 38 (inclusief)
We krijgen steeds weer commentaar dat het de ene keer inclusief is, dan weer ex. Tja soms is lengte/steek negatief, soms positief. Eigenlijk boeit het niet, maar ja hun zien dat anders :+

En ja, dan heb je het wel een heel project inclusief aangegeven en dan maken ze 30 kettingen van twee schakels te lang.

Echt, soms gaan er dingen fout die echt heel duidelijk zijn aangegeven maar wordt er simpelweg niet naar de tekeningen gekeken. Maar is er een klein foutje/slordigheidje, zien ze het direct. 8)7
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')