abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 19 maart 2024 @ 08:45:26 #226
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_212879681
Godverdegodver, panoramarijtuig ontbreekt :(
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_212879747
Goedemorgen :O katten hebben flink lopen spoken vannacht
pi_212879752
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 06:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mogge. Ik ga vandaag voor het eerst naar de sauna. Ben benieuwd of het wat voor me is, zo'n zwamparadijs voor volwassenen.
Ik zal naar je zwaaien. We gaan ook eindelijk weer eens. C. Is groter liefhebber van hitte dan ik, maar beetje bubbelen en relaxen zonder telefoon is voor mij ook wel heel heilzaam O+

Dat is wel heel erg jammer (zacht uitdrukt) @derLudolf -O-

Hoorcolleges waren in Antwerpen standaard 2 uur. Maar ook wel eens 4 uur. Dat was wel erg pittig. Voor iedereen.
pi_212879830
quote:
13s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 08:45 schreef derLudolf het volgende:
Zo, dat is balen :X
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_212879888
@mjan colleges zijn inderdaad altijd 1u45 min. Ik doe zelf meestal niet halverwege 15min, maar op 1/3 en 2/3 10min pauze. Vind ik zelf fijner en betekent ook voor de studenten minder lang achter elkaar opletten. Ik ging in 2008 studeren en toen was het ook altijd al 1u45min.

@sigme gelukkig O+ ik hoor deze week iets! Ik hoop natuurlijk zo snel mogelijk, maar kijkend naar hoe 'snel' de procedure tot nu toe gaat zou het me ergens ook weer niet verbazen als ik zondagavond pas wat hoor - of ergens deze week hoor dat het toch volgende week wordt ofzo :X

@derLudolf wat klote zeg! :{ ik ben inderdaad ook wel liever uit mezelf wakker dan van wekker, maar een uur voor de wekker wakker bij niet per se al geweldige nacht had nou ook weer niet gebleven. Maargoed, het kwam ook weer niet verkeerd uit. Ik heb nu kunnen ontbijten met magioni carrot cake pannenkoekjes met skyr en banaan en al voor ik wegging het stuk van collega kunnen bekijken.

@Candaasje en @Lucky_Strike geniet ervan vandaag!

Oh, en Centerparcs met collega, collegababy en collegateckel is geboekt O+
Vorige keer gingen we twee nachtjes, maar dat was echt te kort, want pas vanaf 16u inchecken eerste dag en voor 10u uitchecken derde dag. Nu gaan we midweekje, maandag heen vrijdag terug. Ergens richting waar @Isabeau woont. Of waar ik denk dat ze woont in elk geval :+ best snel al, heb er ook echt zin in. Hoop wel dat het subtropisch zwembad er warmer is dan bij vorige CP, daar liep ik letterlijk klappertandend rond :') (al lag dat misschien ook aan mij, collega en baby hadden nergens last van haha).

[ Bericht 3% gewijzigd door vlindertje89 op 19-03-2024 09:15:25 ]
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 19 maart 2024 @ 09:16:09 #231
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_212879938
Colleges waren 2x45 min idd. Net een voetbalwedstrijd. Of soms 4x45 min. Al werden teruggebracht met twee pauzes.
Maar 4 uur AO/IC of 4 uur Belastingrecht kan ik niet iedereen aanbevelen :P
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_212879957
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 08:44 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ja ik ben dus het bewijs van die >

2 uur is me trouwens nog steeds minstens een uur te lang, dus ik vind dat van mjan zeer te prefereren :Y
Om te geven is het ook pittig, vind ik. Zo lang zenden.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_212879993
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 09:17 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Om te geven is het ook pittig, vind ik. Zo lang zenden.
Vind ik inderdaad ook. Daarom deel ik 'm dus ook net anders in, 3x 25-30 min met 10min pauze tussendoor ipv 2x 45min achter elkaar. Nog steeds wel intensief, maar voor mij wel net beter te doen.

Ik ging overigens vroeger ook zeer zelden naar college, deels omdat mijn aandachtsspanne ongeveer een kwartier is en ik dan dus 1u45 min er zat en alleen eerste kwartier en eerste kwartier na de pauze mee kreeg. En deels omdat veel docenten alleen maar letterlijk hun slides stonden voor te lezen, en dan was ik na vijf min al afgehaakt. Lezen kan ik zelf ook, en dan doe ik dat liever om 9u in bed dan om 9u in een collegezaal :+

Deze colleges zijn overigens hybride en opgenomen, dus deel zit in de zaal, deel in livestream en deel kijkt achteraf de opname. Vind dat soms ook nog wel uitdaging, mn verhaal vertellen, opletten op vragen uit de zaal én opletten op vragen in de chat. Dat maakt het wel extra vermoeiend. Maar dit jaar is het gelukkig redelijk rustig in de chat.
pi_212880063
Oh ja, hybride is nog wel een tandje ingewikkelder ook nog. Ik vond de echt grote colleges van 200+ studenten het meest uitdagend, dan moet je echt een strak en lopend verhaal hebben want er is nauwelijks ruimte voor interactie. Ik probeer het wel levendig te houden met voorbeelden en filmpjes en korte opdrachtjes en kahoot enzo want anders slaapt iedereen na een kwartier inderdaad :P

Ik geef nu vooral les aan groepjes van 20 mensen en dan drie uur (ex pauzes) en die bereid ik niet meer echt voor. Het hangt vooral ook af van de interactie en de discussie die op gang komt en daar hebben zij zelf ook een verantwoordelijkheid in. Is wel leuk vind ik, te merken hoe verschillend groepen zijn.
pi_212880082
Speaking of which, ik zit op mijn kind te wachten en ga maar eens verslagen nakijken *O*
pi_212880131
Het vak nu zitten in theorie bij de NL colleges 500 studenten en bij de ENG colleges 250 (1e jaars psychologie bachelor, verplicht vak). Ze komen natuurlijk nooit allemaal. Denk zo rond de 100 in de zaal en dan nog een deel online. Ik zit ook helemaal aan 't eind, week 6 en 7 van het blok en week 8 is het tentamen. Dus dan komen er ook minder mensen dan in week 1 en 2. Maar echt interactie heb je dan alsnog niet zo snel, ik probeer wel met menti en soms vragen stellen en handen omhoog wie denkt dat.. en inderdaad koppeling maken met hoe ze deze kennis nou straks in de praktijk gaan gebruiken, waarom het dus relevant is om te leren, en plaatjes en filmpjes hier en daar. Maar echt een onderlinge discussie oid is er gewoon echt niet bij.

Kleine groepjes vind ik zelf ook leuker, en kosten me inderdaad ook minder voorbereidingstijd.

Succes met verslagen!
  dinsdag 19 maart 2024 @ 09:37:40 #237
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_212880143
quote:
2s.gif Op maandag 18 maart 2024 23:33 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Ja, maar ik verwacht niet dat dat goedkoper is dan een motortrailer :D
En 1 met de auto en 1 met de motor is geen optie ?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  dinsdag 19 maart 2024 @ 09:37:54 #238
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_212880145
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 06:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mogge. Ik ga vandaag voor het eerst naar de sauna. Ben benieuwd of het wat voor me is, zo'n zwamparadijs voor volwassenen.
Enjoy!
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_212880182
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 09:22 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik ging overigens vroeger ook zeer zelden naar college,
:Y
Dat waren nog eens tijden. 10 contacturen in de week waarvan nul verplicht O+ De vakanties tussen tentamenweken leken wel oneindig (7 weken om precies te zijn O+ O+ plus natuurlijk de officiële vakanties, die zou ik nog vergeten :D )
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_212880255
quote:
13s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 08:45 schreef derLudolf het volgende:
Klote, maar wel on topic :+ .
Heb je wel een gewoon raam gevonden?
pi_212880313
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 09:42 schreef Vanyel het volgende:

[..]
:Y
Dat waren nog eens tijden. 10 contacturen in de week waarvan nul verplicht O+ De vakanties tussen tentamenweken leken wel oneindig (7 weken om precies te zijn O+ O+ plus natuurlijk de officiële vakanties, die zou ik nog vergeten :D )
Haha! Ik had meestal wel een of twee verplichte werkgroepen per week. Wel meer dan de rest ook, want ik deed meestal 3 ipv de normale 2 vakken per periode. En bij een zeer klein aantal vakken ging ik wel naar de colleges, want docenten die echt interessant konden vertellen en dan lukte het nog wel om erbij te blijven. En die vertelden dan ook nog wel dingen die niét ook in het boek of op de sheets stonden, dat hielp ook wel om er dan wel heen te gaan. Maar ik heb wel met enige regelmaat heimwee naar zoveel vrije tijd ja :+
pi_212880363
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 09:37 schreef fietsie het volgende:

[..]
En 1 met de auto en 1 met de motor is geen optie ?
Ik vind van wel, maar degene zonder rijbewijzen vind van niet :+
La derecha oprime, la izquierda libera
  dinsdag 19 maart 2024 @ 09:58:02 #243
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_212880371
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 09:56 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Ik vind van wel, maar degene zonder rijbewijzen vind van niet :+
Ahja dat oplossen is duurder.

En er is geen vrijwilligster te vinden die de brommer die kant op rijdt en dan terugvliegt?
pi_212880372
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 08:05 schreef mjan het volgende:

[..]
Geen idee hoe duur een trailer is, inclusief extra brandstofverbruik. Motor laten vervoeren kwam ik tegen vanaf ~550 euro. Maar goed, een trailer tot je beschikking hebben natuurlijk ook voordelen.

Veel plezier in de sauna, Lucky!
Trailer nieuw 800, gebruikt de helft :)
La derecha oprime, la izquierda libera
  dinsdag 19 maart 2024 @ 10:16:51 #245
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_212880567
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 09:58 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Trailer nieuw 800, gebruikt de helft :)
En een basis aanhanger met een erin geschroefde motor-voorwiel-beugel? Zodat je na arriveren aldaar een gewone aanhanger hebt ?
pi_212880594
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 09:51 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Haha! Ik had meestal wel een of twee verplichte werkgroepen per week.
:{w Nieuwerwetse fratsen :{w
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  dinsdag 19 maart 2024 @ 10:28:53 #247
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_212880674
Werkgroepen :r :r

Het falen van anderen moeten compenseren bovenop je eigen werk
pi_212880683
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 10:28 schreef fietsie het volgende:

Leukste tijd van op de uni zijn, beetje aankloten en plezier maken. Niet presterende studenten flikkerde je gewoon uit de groep. *O*
pi_212880691
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 08:44 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ja ik ben dus het bewijs van die >

Ja, ik ook :+
pi_212880704
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 10:28 schreef fietsie het volgende:

Maar werkgroepen is lang niet altijd samenwerken, vooral ook veel vaardigheden oefenen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')