Het is ook overal hetzelfdequote:Op zaterdag 16 maart 2024 23:04 schreef MadMaster het volgende:
De katten zijn er klaar voor…
[ afbeelding ]
Helaasch mogen ze niet meequote:Op zaterdag 16 maart 2024 23:04 schreef MadMaster het volgende:
De katten zijn er klaar voor…
[ afbeelding ]
Zo! Dat is ineens een heel andere avondinvullingquote:Op zaterdag 16 maart 2024 23:44 schreef Kaatje1 het volgende:
Ppfff gisteren kreeg ik een telefoontje van een vriend die het vreemd vond (mij kennende) waarom ik niet gereageerd had op de uitnodiging voor het feest vanavond voor zijn verjaardag (40e) ik had nooit een uitnodiging gehad, die bleek nog in zijn concepten te staan. Hij was bang dat ik ergens om boos was, maar nee. Dus vandaag snel nog een cadeaubon gekocht (had even geen inspiratie voor iets origineels) en aan vriendinnen gevraagd of ik mee kon rijden. Dat was prima, 18.30 beneden in de hal. Maar vanmiddag druk met van alles en totaal niet op de tijd gelet, wilde net gaan eten en toen moest is wegM’n avondeten bestond uit petit fours en later kaas en kipsate. T was wel heel gezellig
Herkenbaar @:madmaster zo gingen de diva’s ook altijd op de koffers liggen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 17 maart 2024 09:04 schreef Yinny het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
En hij is niet zo oud, maar sinds hij vorig jaar thuis kwam te zitten is hij wel hard achteruit gegaanquote:Op zondag 17 maart 2024 05:15 schreef Isabeau het volgende:
[..]
@:Sarabi ik hoop dat het weer wat beter met je vader gaat. Op hoge leeftijd vallen is niet zo best, je hebt zo iets gebroken. Gelukkig is dat niet gebeurd.
Dat is ook zoquote:Op zondag 17 maart 2024 09:32 schreef Kaatje1 het volgende:
@:sarabi Wat een zorg om je vader en ook om kat. Elin had dat een paar weken geleden ook maar vreet nu weer als een bootwerker. Iedereen heeft dat toch wel, soms heb je meer trek dan anders. In de tijd dat Nika nauwelijks at moest ik dat echt bijhouden met een weegschaal, misschien is dat voor je eigen geruststelling een idee
Je gaat naar St Moritz in maart en het eerste wat je inpakt is NIET je zonnebril?!quote:Op zondag 17 maart 2024 09:50 schreef derLudolf het volgende:
Maar goed, alvast een plaatje dan? Ik had m'n zonnebril wel mee kunnen nemen![]()
[ afbeelding ]
En voor @:dr_Flash
[ afbeelding ]
Ik zou ze nooit hebben gelinkt maar ik ben dus niet alleen een botkluiver, ik kan ook een uur geheel content sabbelen op een perzikpitquote:Op zondag 17 maart 2024 10:04 schreef Clubsoda het volgende:
Ik ben #teamgeenbot, ik vind het echt akelig. Ook als ik het van het bot afsnij. Kippendij vind ik ook absoluut onaangenaam vlees. Het idee van kluiven kan echt mijn eetlust bederven. Zicht erop ook trouwensHeb ik ook met steenvruchten en olijven met pit, die eet ik ook maar zelden.
Dus ik snap de teleurstelling van het doen van de moeite maar ik weet ook niet of ik me er overheen zou kunnen zetten.
quote:Op zondag 17 maart 2024 09:04 schreef Yinny het volgende:
Fijne vakantie! @:madmaster en @:derludolfHet verschil tussen een Aziaat en een Hollander.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het mond gevoel bij het eten. Kraakbeen, botjes en andere harde stukjes in het vlees. De ene is er dol op, de ander gruwelt er van. Ik heb het inmiddels wel leren waarderen.
Maar dit valt in de zelfde categorie als een herkenbaar dier op tafel. Die hebben dan ook direct geen trek meer. Terwijl dit wel vlees,vis eters zijn.Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
Ernaar kijken heb ik geen moeite mee. Maar zelf kluiven heb ik een panische hekel aan. Zet mij een kippepoot voor en ik haal hem met mes en vork uit elkaar. Had mijn opa ook. Maar mijn moeder helemaal nietquote:Op zondag 17 maart 2024 10:04 schreef Clubsoda het volgende:
Ik ben #teamgeenbot, ik vind het echt akelig. Ook als ik het van het bot afsnij. Kippendij vind ik ook absoluut onaangenaam vlees. Het idee van kluiven kan echt mijn eetlust bederven. Zicht erop ook trouwensHeb ik ook met steenvruchten en olijven met pit, die eet ik ook maar zelden.
Dus ik snap de teleurstelling van het doen van de moeite maar ik weet ook niet of ik me er overheen zou kunnen zetten.
Ik identificeer toch nog immer als Nederlander.quote:Op zondag 17 maart 2024 10:18 schreef z80 het volgende:
[..]
Het verschil tussen een Aziaat en een Hollander.
Het mond gevoel bij het eten. Kraakbeen, botjes en andere harde stukjes in het vlees. De ene is er dol op, de ander gruwelt er van. Ik heb het inmiddels wel leren waarderen.
Maar dit valt in de zelfde categorie als een herkenbaar dier op tafel. Die hebben dan ook direct geen trek meer. Terwijl dit wel vlees,vis eters zijn.
Gelukkig niet. Zowel grijstinten als kleur zijn gewenst.quote:Op zondag 17 maart 2024 10:27 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik identificeer toch nog immer als Nederlander.
Ja, Aziaten gaan gewoonlijk wat verder, o.a. met zompig kraakbeen, maar zo zwartwit is de wereld niet verdeeld hoor.
Uhu want ik hoef geen auto te rijdenquote:Op zondag 17 maart 2024 10:07 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Je gaat naar St Moritz in maar en het eerste wat je inpakt is NIET je zonnebril?!
Een goede schouderkarbonade valt zo van het bot afquote:Op zondag 17 maart 2024 10:08 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik hou ook niet zo van bot, zal ook nooit karbonade eten en wanneer ik kippenbouillon maak ben ik heel goed aan het pluizen.
Paar weken geleden at ik bij vrienden en toen kwam er een kwart lam (met bot) op tafel. Vond ik ook wat minder
Ik heb in mijn hoofd nog de karbonade van mijn moeder. Die kon heel goed koken maar karbonade bbbrrrrquote:Op zondag 17 maart 2024 10:38 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Een goede schouderkarbonade valt zo van het bot af
Want je raakt alleen sneeuwblind in de autoquote:Op zondag 17 maart 2024 10:37 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Uhu want ik hoef geen auto te rijden
Ik deed hardop 'uuuugh' toen ik dit las. Ik zou in een andere kamer gaan zitten dan jij en je pitquote:Op zondag 17 maart 2024 10:12 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik zou ze nooit hebben gelinkt maar ik ben dus niet alleen een botkluiver, ik kan ook een uur geheel content sabbelen op een perzikpit
Tot ie schoon is.
Als je mij vleugels voert krijg je de botjes ook schoon terug. Niks zo erg als vlees aan bot over houden en weinig zo bevredigend als het laatste fliebertje vlees of kip aan een bot weten te ontfutselen.
Tijd dat ik weer eens vlees eet, als ik dit zo schrijf.
Mrs V is ook niet onverdeeld enthousiast over mijn eetjolijt.quote:Op zondag 17 maart 2024 11:42 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik deed hardop 'uuuugh' toen ik dit las. Ik zou in een andere kamer gaan zitten dan jij en je pit
Dit is überhaupt de eerste keer dat ik dat woord hoor.quote:Op zondag 17 maart 2024 11:41 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Want je raakt alleen sneeuwblind in de auto
Ik hoop dat je er geen last van hebt. Ik kan op die hoogte in de winter overdag echt geen voet buiten de deur zetten zonder zonnebril. Ook niet als de zon niet schijnt trouwens.quote:Op zondag 17 maart 2024 11:53 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dit is überhaupt de eerste keer dat ik dat woord hoor.
Gut.quote:Op zondag 17 maart 2024 11:52 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Mrs V is ook niet onverdeeld enthousiast over mijn eetjolijt.
Op wintersport inderdaad: een man uit de les na 2 dagen skiën zónder bril, was het ellende. Details ben ik vergeten.quote:Op zondag 17 maart 2024 12:16 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik hoop dat je er geen last van hebt. Ik kan op die hoogte in de winter overdag echt geen voet buiten de deur zetten zonder zonnebril. Ook niet als de zon niet schijnt trouwens.
Ben alweer beneden, dacht dat je daar boven ook wel wat kon rondlopen ofzo, maar het was enkel een knooppunt van pistes. Beetje jammer van die 50 Frank maar ach ja, heb lekker in het zonnetje gezeten.quote:Op zondag 17 maart 2024 12:16 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik hoop dat je er geen last van hebt. Ik kan op die hoogte in de winter overdag echt geen voet buiten de deur zetten zonder zonnebril. Ook niet als de zon niet schijnt trouwens.
Och hemelquote:Op zondag 17 maart 2024 12:42 schreef Tele6 het volgende:
De verbouwing van mijn ouders is echt een GRAP.
Bij het plaatsen van voorzetwanden en het stuken, is de parketvloer op sommige plaatsen beschadigd. Krassen en wat waterschade.
Nu hebben ze een offerte van de vloerboer gevraagd om de vloer deels te schuren en opnieuw lakken. Deels. Want ze willen niet weer hun meubels hoeven verplaatsen, die hebben ze namelijk net teruggezet na voorzetwanden & stuken.
Ben benieuwd of ze een vloerenboer kunnen vinden die om de bank heen en tussen de tafelpoten door wil schuren en lakken![]()
![]()
Is een vloerkleed een optie?quote:Op zondag 17 maart 2024 12:42 schreef Tele6 het volgende:
Bij het plaatsen van voorzetwanden en het stuken, is de parketvloer op sommige plaatsen beschadigd. Krassen en wat waterschade.
Nu hebben ze een offerte van de vloerboer gevraagd om de vloer deels te schuren en opnieuw lakken. Deels. Want ze willen niet weer hun meubels hoeven verplaatsen, die hebben ze namelijk net teruggezet na voorzetwanden & stuken.
Ben benieuwd of ze een vloerenboer kunnen vinden die om de bank heen en tussen de tafelpoten door wil schuren en lakken![]()
![]()
Nee, want mijn moeders grootste ergernis aan de huidige staat van de vloer is dat de stoelen niet meer goed schuiven bij de tafel. Dus de vloer moet rond de tafel gladgemaakt worden. Een kleed zou natuurlijk niet helpen met het schuiven van de stoelen.quote:
Om te schuiven zijn er vilten doppen in soorten en maten en kleuren.quote:Op zondag 17 maart 2024 12:52 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Nee, want mijn moeders grootste ergernis aan de huidige staat van de vloer is dat de stoelen niet meer goed schuiven bij de tafel. Dus de vloer moet rond de tafel gladgemaakt worden. Een kleed zou natuurlijk niet helpen met het schuiven van de stoelen.
Maar met vilt schuiven de stoelen toch nog steeds niet op een kleed?quote:Op zondag 17 maart 2024 12:54 schreef AnneX het volgende:
[..]
Om te schuiven zijn er vilten doppen in soorten en maten en kleuren.
Stop maar, dat kan moeders ook niet verdragen.
Vaak zijn er wel gemarkeerde winterwandelwegen maar die moet je wel weten te vinden. Je kunt in StMoritz wel mooi lang (om?) het meer wandelen toch? Chur is trouwens ook een leuk stadje.quote:Op zondag 17 maart 2024 12:30 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ben alweer beneden, dacht dat je daar boven ook wel wat kon rondlopen ofzo, maar het was enkel een knooppunt van pistes. Beetje jammer van die 50 Frank maar ach ja, heb lekker in het zonnetje gezeten.
Ik heb normaliter eigenlijk nooit last van de zon of red het met beetje dicht knijpen.
In de auto is dat niet wenselijk en daarom gebruik ik m'n zonnebril ook alleen in de auto, verder niet. Heeft als voordeel dat ik hem nooit kwijt ben, ligt altijd in dashboardkastje.
Nee, alhoewel…volgens mij zijn er óok gladde doppen! 😇quote:Op zondag 17 maart 2024 12:54 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Maar met vilt schuiven de stoelen toch nog steeds niet op een kleed?
Ja gek hè.quote:
Ik ben dus niet echt fan, eet steenvruchten het liefst bewerkt en warm (in gebak ofzo, of als saus). Maar ik bezit een kersenontpitter ja, fluitje van een cent! Eetbare pitjes zijn prima, ik vind granaatappel en passievrucht zelfs erg lekker. Maar ik snij ook liever een appel of peer in stukjes dan afhappen.quote:Op zondag 17 maart 2024 13:09 schreef Yinny het volgende:
Dank over meerdere zienswijze over botten in eten! Mijn vriend eet dus wel eens spare ribs, met mes en vork. Vandaar de hoop dat hij kip met bot wilde proberen.
Zelf garnalen pellen of zelfs kreeft uit schaal halen, vind hij ook niks, dus dat eten wij niet. Inmiddels kan hij wel zelf schol/slibtong van graat halen, dus dat komt hier weleens op tafel. Er zit dus wel een lichte verandering in
![]()
@:tele6 het klinkt idd dat het beter voor jou is om buiten de verbouwing te houden
@:clubsoda nieuwsgierige vraag: hoe eet jij dan steenvruchten? Pruimen gaan nog wel, maar kersen ook eerst ontpitten? Of gewoon niet eten? En eet je wel frambozen/bramen (kleine pitjes)?
Dat is is wel next level inderdaadquote:Op zondag 17 maart 2024 11:42 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik deed hardop 'uuuugh' toen ik dit las. Ik zou in een andere kamer gaan zitten dan jij en je pit
SPOILER: niet voor tere zieltjesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verder nooit de deur uit zonder zonnebril.
Eekhoorns
Spoilers!
Total Commander is wel software voor gevorderden hoor. Bazenspul maar in eerste instantie niet heel logisch.quote:Op zondag 17 maart 2024 13:19 schreef Blues het volgende:
Ik snap geen bal van Total Commander
Mijn laptop snapt niet eens welke app dit programma moet openen![]()
Ik laat het losssss en accepteer dat er een bestand/document op mijn lap staat dat ik nooit meer zal kunnen verwijderen![]()
Geen melding. Reageert gewoon niet op verwijderen.quote:Op zondag 17 maart 2024 14:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Total Commander is wel software voor gevorderden hoor. Bazenspul maar in eerste instantie niet heel logisch.
J vraagt welke melding je krijgt als je het bestand wilt verwijderen maar dat niet kunt.
quote:Op zondag 17 maart 2024 14:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
De mijne kluift dan niet eens meer maar snijdt ze 'schoon' voor ik ze krijg.SPOILER: niet voor tere zieltjesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vroeger thuis was mijn papa ook al de J.Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
Je krijgt wel waar voor je geldquote:Op zondag 17 maart 2024 15:28 schreef Lucky_Strike het volgende:
Goh, al de vierde keer dat ik bij hetzelfde schaatsevenement als onze koning ben.
Nee, de koning is al voor de vierde keer op hetzelfde schaatsevenement als jij 😉quote:Op zondag 17 maart 2024 15:28 schreef Lucky_Strike het volgende:
Goh, al de vierde keer dat ik bij hetzelfde schaatsevenement als onze koning ben.
quote:Op zondag 17 maart 2024 15:40 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Nee, de koning is al voor de vierde keer op hetzelfde schaatsevenement als jij 😉
Ik heb inderdaad rondje om het meer gelopen. Chur heb ik eigenlijk nog niet verder bekeken.quote:Op zondag 17 maart 2024 12:55 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Vaak zijn er wel gemarkeerde winterwandelwegen maar die moet je wel weten te vinden. Je kunt in StMoritz wel mooi lang (om?) het meer wandelen toch? Chur is trouwens ook een leuk stadje.
Als je het laat schuren door een pro dan heb je geen stof. Bij mijn ouders een paar jaar terug de planken vloer in de woonkamer opnieuw opgespannen, geschuurd en in de was gezet. Zelfs in de keuken was er geen stof van het schuren.quote:Op zondag 17 maart 2024 12:49 schreef AnneX het volgende:
[..]
Is een vloerkleed een optie?
Hier zou de vloer ook wel eens opnieuw mogen.
Alleen het slepen van meubels lukt ons niet (meer). Heb wel eens link van een service opgeslagen, dat men je huis leeghaalt en in een huurcontainer op straat opslaat. Tja, een straat is dan wel handig.
Plus het stof in het Hele Huis van het schuren.
Wel bekend met lasogen? Sneeuwblind is het zelfde. Zonnebrand, door de UV straling, van de ogen.quote:Op zondag 17 maart 2024 11:53 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dit is überhaupt de eerste keer dat ik dat woord hoor.
quote:Op zondag 17 maart 2024 12:42 schreef Tele6 het volgende:
![]()
Ik snap heel goed dat je niet gaat helpenquote:Op zondag 17 maart 2024 12:45 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb van een hoop mensen gehoord, waarom ga je niet helpen bij je ouders, zij hebben jou toch ook geholpen met je verhuizing en verbouwing?
Ja mijn vader heeft een dagje geholpen om plinten te installeren.
Nee ik ga mijn ouders niet helpen met deze verbouwing, ik houd me voor mijn eigen gemoedsrust verre van dit spektakel.
Ze zijn nu ook hun spiksplinternieuwe, grote, lichte dakkapel van binnen donkerblauw aan het verven omdat dat beter matcht met de gele muren op zolder
Wel de GTI uitvoering?quote:Op zondag 17 maart 2024 16:37 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Knalrode Ford Transit bus gekocht
Ik heb een monster staan van ome Ali. 13Pk benzinemotor er op. Voor twijgjes is deze niet geschikt. Voor takjes en takken tot 8cm doorsnede wel. Boven invoer voor kleiner spul, moet wel droog zijn. En zijinvoer voor het grovere werk. Oordoppen en bril zijn wel "verplicht". En messen slijpen zo nu en dan.quote:Op zondag 17 maart 2024 17:04 schreef Barreltje het volgende:
@:Lucky_strike
hadden jullie nou een takken vesnipperaar? ik moet vooral kleine takjes kwijt, al moet er wellicht ook een komen voor grotere takken
Veel plezierquote:Op zondag 17 maart 2024 17:14 schreef vlindertje89 het volgende:
Nog niet bijgelezen, een egopost.
Zit in de trein, net mn eigen college van vorig jaar geluisterd ter voorbereiding van morgen. Over 5 min op station en dan paar min lopen naar locatie. En dan de reünie met oude middelbare school klas die ik sinds half 2008 niet meer heb gezien, alleen eentje in 2016 ofzo één keer en eentje jaar of drie geleden kwartier gesproken toen ik r tegenkwam op hockeyclub. Ik vind het nu toch wel een beetje spannend wordenbuikkriebels enzo. Maar het komt vast goed. Ik heb ze verder niet 'nodig' als nieuwe vrienden of zo, dus stel al mijn worst case scenario's komen uit dan ga ik gewoon weer naar huis en ga ik gewoon nooit meer naar een reünie
en de kans dat het meevalt is vast groter dan de kans dat die worst case scenario's uitkomen! *praat zichzelf moed in
Nou alleen op dit punt ben ik het met je eens.quote:Op zondag 17 maart 2024 13:53 schreef Clubsoda het volgende:
Maar ik snij ook liever een appel of peer in stukjes dan afhappen.
Veel plezierquote:Op zondag 17 maart 2024 17:14 schreef vlindertje89 het volgende:
Nog niet bijgelezen, een egopost.
Zit in de trein, net mn eigen college van vorig jaar geluisterd ter voorbereiding van morgen. Over 5 min op station en dan paar min lopen naar locatie. En dan de reünie met oude middelbare school klas die ik sinds half 2008 niet meer heb gezien, alleen eentje in 2016 ofzo één keer en eentje jaar of drie geleden kwartier gesproken toen ik r tegenkwam op hockeyclub. Ik vind het nu toch wel een beetje spannend wordenbuikkriebels enzo. Maar het komt vast goed. Ik heb ze verder niet 'nodig' als nieuwe vrienden of zo, dus stel al mijn worst case scenario's komen uit dan ga ik gewoon weer naar huis en ga ik gewoon nooit meer naar een reünie
en de kans dat het meevalt is vast groter dan de kans dat die worst case scenario's uitkomen! *praat zichzelf moed in
Pics orquote:Op zondag 17 maart 2024 16:37 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Daar heb ik wel van gehoord, geen ervaring mee.quote:Op zondag 17 maart 2024 16:37 schreef z80 het volgende:
[..]
Wel bekend met lasogen? Sneeuwblind is het zelfde. Zonnebrand, door de UV straling, van de ogen.
Roodquote:Op zondag 17 maart 2024 16:37 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
quote:Op zondag 17 maart 2024 12:42 schreef Tele6 het volgende:
![]()
Tenzij je op Schiphol parkeert en je rij niet noteert. Of je bij de Efteling parkeertquote:Op zondag 17 maart 2024 17:42 schreef AnneX het volgende:
[..]
Rood![]()
Dan hoef je niet te zoeken op de parkeerplaats
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |