abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212880705
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 09:08 schreef vlindertje89 het volgende:
@:mjan colleges zijn inderdaad altijd 1u45 min. Ik doe zelf meestal niet halverwege 15min, maar op 1/3 en 2/3 10min pauze. Vind ik zelf fijner en betekent ook voor de studenten minder lang achter elkaar opletten. Ik ging in 2008 studeren en toen was het ook altijd al 1u45min.
Uit mijn studietijd herinner ik me ook urenlange colleges. Kreeg de indruk vanuit de huidige faculteit dat de onderwijskundigen daar een stokje voor hebben gestoken, maar blijkbaar zijn we eerder de uitzondering dan de regel. Hebben jullie wel de tussenvorm van een werkcollege ('kleinschalig' onderwijs, want maar 100 studenten...), of houdt kleinschalig onderwijs bij jullie meteen een setting in met 10-30 studenten?
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
pi_212880993
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 10:16 schreef fietsie het volgende:

[..]
En een basis aanhanger met een erin geschroefde motor-voorwiel-beugel? Zodat je na arriveren aldaar een gewone aanhanger hebt ?
:D er staat er daar één die we kunnen gebruiken. Maar daar kijk ik ook naar ja. Nadeel is dat die hoger zijn (clearance height van 14(!!) centimeter en het ding is ook nog eens lang).

En een voordeel van de lichte motortrailers is dat ze een lage maximale toelaatbaar laadvermogen hebben, en dat je dus relatief meer gewicht voor in de bus overhoud.

Maar we kijken vrij breed. Voordeel van een gewone aanhanger is dat er ook ander spul in kan.
La derecha oprime, la izquierda libera
  dinsdag 19 maart 2024 @ 11:12:52 #253
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_212881034
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 11:09 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
:D er staat er daar één die we kunnen gebruiken. Maar daar kijk ik ook naar ja. Nadeel is dat die hoger zijn (clearance height van 14(!!) centimeter en het ding is ook nog eens lang).

En een voordeel van de lichte motortrailers is dat ze een lage maximale toelaatbaar laadvermogen hebben, en dat je dus relatief meer gewicht voor in de bus overhoud.

Maar we kijken vrij breed. Voordeel van een gewone aanhanger is dat er ook ander spul in kan.
Ja nou dat ja. Voor je het weet staat die dedicated trailer vrijwel voorgoed in een hoekje..
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_212881139
Nog nooit in mijn leven 1 college gehad :+

Ik ga weer lekker zwemmen zo en koop meteen een 10-badenkaart *G*
pi_212881234
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 11:12 schreef fietsie het volgende:

[..]
Ja nou dat ja. Voor je het weet staat die dedicated trailer vrijwel voorgoed in een hoekje..
Ja, die kans zit er in.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_212881675
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 10:32 schreef mjan het volgende:

[..]
Uit mijn studietijd herinner ik me ook urenlange colleges. Kreeg de indruk vanuit de huidige faculteit dat de onderwijskundigen daar een stokje voor hebben gestoken, maar blijkbaar zijn we eerder de uitzondering dan de regel. Hebben jullie wel de tussenvorm van een werkcollege ('kleinschalig' onderwijs, want maar 100 studenten...), of houdt kleinschalig onderwijs bij jullie meteen een setting in met 10-30 studenten?
Werkcolleges zijn hier nooit met 100 mensen (ook niet in mijn eigen studietijd). Meestal rond 10-15, echt max 20.

Maar colleges zijn dus ook niet per se urenlang, de meeste collega's doen 2x 45 min met kwartier pauze (ik dus meestal 3x 25-30 met 2x 10min pauze), en studenten hebben meestal maar 1, max 2 colleges op een dag (of 1 college en 1 werkgroep). Ook niet per se achter elkaar.
  dinsdag 19 maart 2024 @ 12:30:26 #257
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_212881719
Bon dia!
Gisteren een acclimatiseer dag gehad en vannacht als een os ruim 8 uur geslapen.
Dat deel hebben we achter de rug…

Ook hier kennen ze code geel vanwege de wind en die wind is vandaag op z'n hoogtepunt met het volgende als mogelijk gevolg:

quote:
EXPECTED IMPACT:
- Swells and/or strong winds will cause coastal waters to be rough;
- Breakers are likely to damage small craft, if left onshore, close to the water line;
- Coastal flooding is expected to cause damage to beach facilities.

PREPAREDNESS ACTIONS:
- Mariners operating small vessels are advised to exercise caution when navigating in these conditions;
- Since coastal flooding is possible, owners of coastal facilities are urged to protect their property where this is possible;
- Swimmers are advised to exercise caution and not to venture far from shore.
Vanaf vanavond komt er een omslag en wordt het milder.
Om eerlijk te zijn vind ik die wind prima, het voelt relatief koel aan daardoor.
Straks maar eens kijken hoe het op de stranden en in het water is…

c_/
pi_212882011
Ik had ook colleges van 2x45 min. Waar ik zelden naartoe ging. Vaak kon ik veel beter uit de voeten met een boek en thuis oefenen met de stof.

Er waren ook docenten die er echt iets leuks/leerzaams van maakten, dan ging ik wel. Wiskunde was favoriet O+ Mensen kwamen zelfs op vrijdagochtend! :o
pi_212882025
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 11:26 schreef Blues het volgende:
Nog nooit in mijn leven 1 college gehad :+

Ik ga weer lekker zwemmen zo en koop meteen een 10-badenkaart *G*
Zwemmen O+
Jammer dat ik het fenomeen 'zwembad' haat, zwemmen is zo fijn!
pi_212882070
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 12:21 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Werkcolleges zijn hier nooit met 100 mensen (ook niet in mijn eigen studietijd). Meestal rond 10-15, echt max 20.

Maar colleges zijn dus ook niet per se urenlang, de meeste collega's doen 2x 45 min met kwartier pauze (ik dus meestal 3x 25-30 met 2x 10min pauze), en studenten hebben meestal maar 1, max 2 colleges op een dag (of 1 college en 1 werkgroep). Ook niet per se achter elkaar.
:o

Wij hadden er gerust 3 op een dag en dan nog werkcollege. :z

Misschien verschilt dat per studie/studiejaar.
pi_212882125
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 13:06 schreef _flore het volgende:

[..]
:o

Wij hadden er gerust 3 op een dag en dan nog werkcollege. :z

Misschien verschilt dat per studie/studiejaar.
Vlinder geeft een pretstudie >:)
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_212882203
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 13:11 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Vlinder geeft een pretstudie >:)
:D
pi_212882250
@MadMaster wat nu is, komt volgende week donderdag en vrijdag niet meer.
Toch!? 😳

Je gaat ook draaien in een strandtent?
In het weekend? Gaat dat door met de weerverwachting of wordt het een weekje uitgesteld?

[ Bericht 12% gewijzigd door AnneX op 19-03-2024 13:32:13 ]
pi_212882378
‘Gewoon’ een rondje apparaten rustig gedaan op de sportschool.
Straks naar de fysio ook hier in huis.
De manshoge en2 meter brede spiegels, die er hangen, zijn n.b. door mij geïnstalleerd. Ooit.😎

In de grote Buurtapp maakt men zich (weer) ongerust over de man op het bankje aan het water met halve liters bier.
De wijkagent is nu op de hoogte.
*wordt vervolgd.
pi_212882566
_O-
Vooral onderwijs in de master waar ze beperkt aantal vakken hebben en vooral stages lopen (klinische stage en masterthesis onderzoek).

En in de bachelor een pretstudie ja :D
pi_212882717
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 13:46 schreef vlindertje89 het volgende:
_O-
Vooral onderwijs in de master waar ze beperkt aantal vakken hebben en vooral stages lopen (klinische stage en masterthesis onderzoek).

Haha. Het klinkt niet als pretstudie, als je over je bezigheden schrijft ;)
pi_212882734
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 13:01 schreef _flore het volgende:

[..]
Zwemmen O+
Jammer dat ik het fenomeen 'zwembad' haat, zwemmen is zo fijn!
Wat haat je eraan?
pi_212882763
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 13:31 schreef AnneX het volgende:
‘Gewoon’ een rondje apparaten rustig gedaan op de sportschool.
Straks naar de fysio ook hier in huis.
De manshoge en2 meter brede spiegels, die er hangen, zijn n.b. door mij geïnstalleerd. Ooit.😎

In de grote Buurtapp maakt men zich (weer) ongerust over de man op het bankje aan het water met halve liters bier.
De wijkagent is nu op de hoogte.
*wordt vervolgd.
Een dakloze man die alcoholist is. Wat doen ze eraan? Naar de opvang/leger des heils?

In Lissabon zagen we mensen dweilend met flessen wijn op straat liggen. in sommige wijken rijen tentjes en ook mensen (en/of spullen/karton/dekens) in de hoeken van winkelpuien.
Een uberchauffeur vertelde ons dat het 'gedoogd' werd.
pi_212882769
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 12:30 schreef MadMaster het volgende:
Bon dia!
Gisteren een acclimatiseer dag gehad en vannacht als een os ruim 8 uur geslapen.
Dat deel hebben we achter de rug…

Ook hier kennen ze code geel vanwege de wind en die wind is vandaag op z'n hoogtepunt met het volgende als mogelijk gevolg:
[..]
Vanaf vanavond komt er een omslag en wordt het milder.
Om eerlijk te zijn vind ik die wind prima, het voelt relatief koel aan daardoor.
Straks maar eens kijken hoe het op de stranden en in het water is…

c_/
Lekker zwemmen!
  Moderator dinsdag 19 maart 2024 @ 14:06:09 #270
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_212882821
Mahlzeit!
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_212883362
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 13:59 schreef Blues het volgende:

[..]
Wat haat je eraan?
Mensen :o
En de chloorlucht.
  dinsdag 19 maart 2024 @ 15:36:21 #272
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_212883428
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 14:06 schreef derLudolf het volgende:
Mahlzeit!
[ afbeelding ]
En guete :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_212883437
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 13:46 schreef vlindertje89 het volgende:
_O-

Vooral postdoctoraal is het een feestje O+ wat dat betreft staan die luttele uurtjes college van destijds die @Vanyel beschrijft niet in verhouding met hoe boeiend en complex het (mogelijke) beroep is.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  Moderator dinsdag 19 maart 2024 @ 15:48:54 #274
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_212883531
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 15:36 schreef Molo het volgende:

[..]
En guete :+
Hoewel dit inderdaad is betaald met Zwitserse Franken, was dit in Oostenrijk. En de Speisewagen is ook van de ÖBB. Wel keurig dat ze er wat Preiselbeerencompote bij doen, zie je zelfs in restaurants niet vaak.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_212883777
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 13:58 schreef _flore het volgende:

[..]
Haha. Het klinkt niet als pretstudie, als je over je bezigheden schrijft ;)
Haha, ik zei dan ook pretstudie, geen pretbaan ;)
Maar zonder dollen, het zijn relatief weinig verplichte contacturen, maar er moet natuurlijk nog steeds wel vanalles geleerd worden. Mij ging het makkelijk af, ik heb de mazzel dat ik makkelijk leer/onthoud en de meeste vakken erg interessant vond. Dus ik heb in 3 jaar, voor 3.5 jaar aan studiepunten gehaald en nog een extra onderzoeksproject gedaan gewoon voor de leuk, niet voor punten. En daarnaast alsnog heel veel tijd niet gestudeerd :+ want ik kon het boek lezen en dan gewoon een heel hoog cijfer voor tentamen halen. Maar ik denk wel dat er mensen zijn die meer hebben geleerd (als in, kennis opgedaan/opgeslagen) tijdens de studie dan ik - ik kon echt tijdens de inzage een paar weken na tentamen onder de indruk zijn van hoeveel ik blijkbaar op het tentamen wist.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')