abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212802189
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 16:40 schreef nostra het volgende:

[..]
Da's nog een stukje verder door naar het Westen. Maar goed, het limitatieve lijstje van Hanca is wel heel erg kort, tel daar sowieso alle studentensteden maar bij op, alle steden met een beetje karakter, Den Haag, Rotterdam (nee, die twee hebben geen karakter ;) ), alles rondom Eindhoven. Ik heb af en toe het idee dat hij zijn eigen omgeving wel erg makkelijk extrapoleert naar de rest van Nederland.
'Mijn eigen omgeving' is gezien mijn familie van Zeeland tot Utrecht, van Gelderland tot Flevoland en dus ook nog Groningen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_212802202
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 16:51 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Je woont wel op een mooie plek Nostra. Ik woon zo’n 2 km noordelijker aan hetzelfde water.
[..]
Ik heb het ook daarmee berekent en heb even naar huurhuizen gekeken. De goedkoopste in Amersfoort ¤800,-, Groningen ¤825,-, Den Bosch ¤950,-, Nijmegen ¤1150,-, Haarlem ¤1250,-. Maar ik heb wel het idee dat het vrij extreem is dat de minimum prijs nu ineens de max prijs wordt.
Voor vrije huur zal het echt wel hoger worden, dit is zonder winstmarge.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_212802405
Geen idee hoe VVD/BBB/PVV het demonstratierecht precies denken te gaan inperken, maar ik begrijp dat het in ieder geval iets te maken zal hebben met 'wij moeten het ermee eens zijn', 'de Grondwet is irrelevant als wij het zeggen' en 'als we het niet eens zijn met een burgemeester, dan moet die weg'.
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
pi_212802426
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 19:14 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
In het hoofd van Hugo was dit vast een heel goed idee.
Hugo heeft er gewoon bewust voor gekozen dat er meer woningen weer de verkoop in zouden gaan en minder woningen in de middenhuur. Vooral in de G4-steden.
pi_212802455
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 16:12 schreef nostra het volgende:

[..]
Ja, think again. Mijn buurman dan, als voorbeeld:

https://www.huurwoningen.nl/huren/haarlem/1421413/spaarne/
Die is 80m2 en veel luxer uitgevoerd, dat levert enorm veel meer punten op. En is ook geen sociale huur, voor de vrije huur werkt een ander puntensysteem.
  dinsdag 12 maart 2024 @ 20:24:01 #156
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_212802725
Het lijkt Putters toch gelukt, he.

quote:
Putters: denk dat volgende stap in kabinetsformatie gezet kan worden

Een volgende stap in de kabinetsformatie kan gezet worden, zei Informateur Putters na twee dagen praten met de leiders van de vier formerende partijen op landgoed De Zwaluwenberg.

Putters zei dat het twee dagen van "goede en intensieve gesprekken" waren. Er zijn volgens hem ook resultaten geboekt. "Ik kan nu conclusies trekken en mijn verslag schrijven", zei Putters, die er aan toevoegde dat morgen te gaan doen.

Op de vraag of de volgende stap ook met de vier partijen BBB, NSC, VVD en PVV gezet kan worden, reageerde Putters niet met 'ja' of 'nee', maar zei hij: "ik heb met deze vier partijen deze dagen om tafel gezeten".
https://nos.nl/collectie/(...)tap-kan-worden-gezet
pi_212802981
Ik denk dat Putters in de toekomst vaker als informateur uitgenodigd wordt. Onze nieuwe Remkes.
  Moderator dinsdag 12 maart 2024 @ 20:44:19 #158
236264 crew  capricia
pi_212802994
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 20:42 schreef Jojoke het volgende:
Ik denk dat Putters in de toekomst vaker als informateur uitgenodigd wordt. Onze nieuwe Remkes.
In elk geval is Omtzigt niet weggereden met de dienstauto van de betreffende informateur. _O-
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  dinsdag 12 maart 2024 @ 20:52:56 #159
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_212803089
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 15:14 schreef Tijn het volgende:

[..]
De winsten zal de meeste mensen worst wezen, waar het om gaat is dat basale zaken als huisvesting, energie en voedsel zo duur zijn geworden dat er weinig overblijft voor wat anders in het leven. Dat is toch moeilijk te verkroppen als je in een rijk, westers land leeft waar wat luxe voor iedereen weggelegd zou moeten zijn.
Die zaken zijn vooral duur geworden door bewust, en onbewust overheidsbeleid.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  dinsdag 12 maart 2024 @ 20:57:55 #160
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_212803154
Tjah, al die huurbegrenzingen is wel prettig voor mensen die huren, die worden dan minder financieel uitgewoond. Maar toekomstige investeerders zullen wel twee keer nadenken voordat ze gaan investeren. Je weet nu dat de overheid kan terugkomen op eerdere wetten en deze herziet als het haar uitkomt.

Anderzijds kun je ook vraagtekens zetten of het niet aftoppen van de huren echt zo slecht is, er werd namelijk in het verleden en tot op heden ook niet veel geïnvesteerd in middenhuur woningen.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_212803167
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 20:44 schreef capricia het volgende:

[..]
In elk geval is Omtzigt niet weggereden met de dienstauto van de betreffende informateur. _O-
Dat verklaart het huilen ook wel weer.
Do I wanna know?
L’État, c’est la grande fiction à travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dépens de tout le monde.
pi_212803259
quote:
Ja, Remkes en Tjeenk hadden wel vervanging nodig. En Putters lijkt zo een prima optie, al hangt het er vanaf of hij nog meer gaat doen deze formatie.
  Moderator dinsdag 12 maart 2024 @ 21:15:44 #163
236264 crew  capricia
pi_212803386
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 20:58 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat verklaart het huilen ook wel weer.
Ben benieuwd welke emoties we de volgende ronde gaan zien. :D
- Goethe, “Faust”
  dinsdag 12 maart 2024 @ 21:53:38 #164
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_212804054
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 21:15 schreef capricia het volgende:

[..]
Ben benieuwd welke emoties we de volgende ronde gaan zien. :D
Dat lijkt me niet zo ingewikkeld: depressie natuurlijk. We hebben ontkenning (ik stap niet in een gewoon kabinet met de PVV) en woedehuilbuien al gehad, en we zijn nu aan het onderhandelen...
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  dinsdag 12 maart 2024 @ 21:56:35 #165
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_212804096
Het wordt een extraparlementair kabinet trouwens, zeiden ze net op radio 1.
pi_212804173
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 21:53 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dat lijkt me niet zo ingewikkeld: depressie natuurlijk. We hebben ontkenning (ik stap niet in een gewoon kabinet met de PVV) en woedehuilbuien al gehad, en we zijn nu aan het onderhandelen...
Het wordt dan ook geen gewoon kabinet. Ik denk dat voor de linkervleugel van de NSC fractie een bepaalde afstand echt essentieel is. Best kans dat het een PM van buiten de 4 partijen gaat worden, bijvoorbeeld. En ik denk dat de zoektocht naar ministers ook wat meer samen en wat langerdurend gaat worden dan normaal. Maar eerst kijken of ze het inhoudelijk over wat hoofdlijnen eens kunnen worden.
  dinsdag 12 maart 2024 @ 22:10:46 #167
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_212804305
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 22:02 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het wordt dan ook geen gewoon kabinet. Ik denk dat voor de linkervleugel van de NSC fractie een bepaalde afstand echt essentieel is. Best kans dat het een PM van buiten de 4 partijen gaat worden, bijvoorbeeld. En ik denk dat de zoektocht naar ministers ook wat meer samen en wat langerdurend gaat worden dan normaal. Maar eerst kijken of ze het inhoudelijk over wat hoofdlijnen eens kunnen worden.
Ik krijg tot op heden het idee dat dat 'buitenparlementaire kabinet' vooral newspeak is om Omtzigt schone handen te laten houden.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_212804454
De wonderen zijn de wereld nog niet uit.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  dinsdag 12 maart 2024 @ 22:31:15 #169
436222 Japepk
Padvinder
pi_212804555
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 22:02 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het zou voor Wilders ook helemaal niet slecht zijn als hij 'gewoon' fractievoorzitter kan blijven. Ik geloof alleen nevernooit dat Geert het gaat toestaan dat een van de andere partijen met een kandidaat komt. En of je nu van de marionet van Wilders als voorman blij moet worden, is punt twee.
't Echte en 't ware!
pi_212804742
De invulling van een extraparlementair kabinet wordt interessant. Ik denk dat alle partijleiders in de kamer blijven. De vice-premiers komen wel uit de partijen denk ik. Een beetje zoals in een gemeente met wethouders uit de coalitiepartijen en een burgemeester die door de gemeenteraad wordt gekozen. Verder worden wat doelen op papier gezet en dan is het aan het kabinet om er wat moois van te maken.

Zou het ook niet leuk zijn als alle kabinetsleden pas voorgedragen worden bij de koning als de Tweede Kamer instemt met hun benoeming?

[ Bericht 15% gewijzigd door Jojoke op 12-03-2024 23:04:28 ]
  dinsdag 12 maart 2024 @ 23:05:17 #171
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_212804925
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 22:45 schreef Jojoke het volgende:
De invulling van een extraparlementair kabinet wordt interessant. Ik denk dat alle partijleiders in de kamer blijven. De vice-premiers komen wel uit de partijen denk ik. Een beetje zoals in een gemeente met wethouders uit de coalitiepartijen en een burgemeester die door de gemeenteraad wordt gekozen. Verder worden wat doelen op papier gezet en dan is het aan het kabinet om er wat moois van te maken.
Dit 'offer' van de partijleiders pakt wel erg sjofel uit voor Yesilgoz. In principe heb je drie partijleiders die bui uitstek ongeschikt zijn om een ministerie te leiden en Yesilgoz, die als bestuurder veel beter uit de verf komt dan als fractieleider.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_212805003
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 22:10 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ik krijg tot op heden het idee dat dat 'buitenparlementaire kabinet' vooral newspeak is om Omtzigt schone handen te laten houden.
Maar natuurlijk. Om, als het over een half jaar nog niet gevallen is, dan tot de conclusie komen dat een kabinet zonder regeerakkoord en met mensen van buiten nauwelijks iets voor elkaar krijgt.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 12-03-2024 23:16:34 ]
pi_212805031
Sowieso een gotspe dat je verkiezingscampagne voert met je programma en hoe je het land wilt besturen en als je het mandaat krijgt dan zegt: iemand anders gaat het doen aan de hand van wat losse kaders.
pi_212805101
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 20:01 schreef Blastbeat het volgende:
Geen idee hoe VVD/BBB/PVV het demonstratierecht precies denken te gaan inperken, maar ik begrijp dat het in ieder geval iets te maken zal hebben met 'wij moeten het ermee eens zijn', 'de Grondwet is irrelevant als wij het zeggen' en 'als we het niet eens zijn met een burgemeester, dan moet die weg'.
Ah, dat is wat de NSC het garanderen van de rechtsstaat en de Grondwet noemt? Interessant.
pi_212805502
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 23:18 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Sowieso een gotspe dat je verkiezingscampagne voert met je programma en hoe je het land wilt besturen en als je het mandaat krijgt dan zegt: iemand anders gaat het doen aan de hand van wat losse kaders.
Waarbij 1 partij alvast het meerendeel van haar punten in de koelkast heeft gezet
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_212805552
quote:
En wellicht onze nieuwe premier? Hij weet de boel vooralsnog goed bij elkaar te houden.
  woensdag 13 maart 2024 @ 06:42:18 #177
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_212805757
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 09:07 schreef nostra het volgende:

[..]
Hmja, John de Wolf belde - hij mist vier doelpalen. Verder staat dat gewoon beschreven in de methodologie, zoals het hoort - ook als het afkomstig is van boze consultants die onze hele wereld vernaggelen.
[..]
Ja, ING bungelt ergens onderaan het lijstje van 's werelds grootste financiers in fossiel, dat klopt:

[ afbeelding ]

En is in 2040 fossielneutraal:

https://www.ing.com/Newsr(...)cing-after-COP28.htm

Ex-ante dus al verwaarloosbaar en we hebben het over een transitie. Er zijn mensen, zoals Ascha die in haar plastic regenpak met extra vochtafwerende coating op de A10 ambulances staat te blokkeren, die denken dat de financiering van dit soort megaprojecten van vandaag op morgen stopgezet kan worden, maar in de grotemensenwereld werkt dat nog net wat anders.

Het is ook wel amusant hoe áltijd de focus op de negatieve component gelegd wordt. Zo moesten en zouden we van Russisch gas af en wisten we niet waar we het LNG vandaan moesten halen, dus steekt ING geld in LNG. Geopolitiek allemaal fantastisch voor links (en voor iedereen me dunkt), maar dan is weer het probleem dat er geld in fossiel gestopt wordt. Cake, have, eat.

Kijken we breder naar bijvoorbeeld de compositie van de Dow Jones Sustainability World Index, dan staan we daar op een zeer fraaie zesde plek:

[ afbeelding ]

(Toegegeven, daar zitten ook NV's tussen die hier gevestigd zijn, maar van origine nauwelijks Nederlands te noemen zijn, maar dat werkt ook andersom (bijvoorbeeld Unilever). ASML voert hier de lijst met vlag en wimpel aan, KLM is jarenlang de meest duurzame airliner geweest, Signify is enorm belangrijk voor de wereldwijde energietransitie en ga zo maar door.

Is dan alles meteen geschoond van elke kritiek en maken we met zes miljard mensen niet nog steeds een puinhoop van de wereld, absoluut. Maar Nederland speelt gewoon duidelijk een voortrekkersrol in. Kan het beter? Altijd. Moet het beter? Dat ook. Maar dat eeuwige gekanker over hoe verschrikkelijk kut we toch niet zijn is echt nergens op gebaseerd.
De energietransitie betekent afbouw van fossiel en opbouw van groene energie. Maar de Nederlandse financiële sector inclusief ING is daarbij helemaal geen behulpzame partij in hoor.
“Fossiele bedrijven blijven uitbreiden dankzij Nederlandse bankiers en advocaten” en “ING EN ABN AMRO SINDS ‘PARIJS’ BETROKKEN BIJ 100 MILJARD AAN FOSSIELE OBLIGATIES
Gelukkig laat milieudefensie zich niet foppen door wat groene teksten op de site van ING (Greenwashing) en sleept ze deze bank voor de rechter.

En natuurlijk moet het beter, veel beter en ook Nederland haalt de duurzaamsheidsdoelen niet:
Plannen voor natuur, stikstof en klimaat onvoldoende om doelen te halen
Punt is alleen dat er nog steeds onvoldoende gebeurt om de transitie te kunnen doen slagen. Zo was in 2023 de uitstoot van CO2 op recordhoogte en over 2022 en is het tropisch regenwoud met 41 duizend vierkante kilometer afgenomen en dat is 10% meer dan het jaar ervoor (over 2023 heb ik geen cijfers). En het gaat dan ook steeds slechter met de planeet. Zo zijn de Europese gletsjers niet meer te redden, is 5% van het bos in Canada in 2023 in vlammen opgegaan, is de Amazone aan het verdrogen en bereikte onlangs het zeewater een nieuw temperatuurrecord.
Sinds begin van de metingen was de oceaan nooit zo heet: temperatuurrecord van augustus alweer verbroken

Maar ondertussen vliegen we weer net zoveel als voor corona terwijl de snelste manier om CO2 te reduceren minder consumeren is en daar zou beleid voor moeten komen. Ook minder KLM consumeren dus wat de duurzaamste vliegtuigmaatschappij zou zijn volgens jou maar duurzaam vliegen bestaat helemaal niet. De meest duurzame (beter de minst onduurzame) vliegtuigmaatschappij is die die het minst vliegt maar KLM verzet zich fel tegen de afbouw van de hub-functie van Schiphol want wil helemaal niet minder vluchten.
Er bestaan mensen die wel goed doorvoelen hoe slecht de Aarde er voor staat:
Maar die werken niet op de Zuidas.
  woensdag 13 maart 2024 @ 07:14:24 #178
3542 Gia
User under construction
pi_212805858
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 21:56 schreef Tijn het volgende:
Het wordt een extraparlementair kabinet trouwens, zeiden ze net op radio 1.
Dan kan radio 1 nog niet weten. Hooguit 'vermoedelijk', aangezien allevier de partijen hebben aangegeven daar open voor te staan. Ging het gisteren bij Op1 ook over.
  woensdag 13 maart 2024 @ 07:30:34 #179
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_212805997
quote:
1s.gif Op woensdag 13 maart 2024 02:33 schreef Cilantro het volgende:

[..]
En wellicht onze nieuwe premier? Hij weet de boel vooralsnog goed bij elkaar te houden.
Dat lijkt me niet, Putters heeft geen telegraafcolumn.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_212806090
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2024 06:42 schreef Bondsrepubliek het volgende:

[..]
De energietransitie betekent afbouw van fossiel en opbouw van groene energie. Maar de Nederlandse financiële sector inclusief ING is daarbij helemaal geen behulpzame partij in hoor.
“Fossiele bedrijven blijven uitbreiden dankzij Nederlandse bankiers en advocaten” en “ING EN ABN AMRO SINDS ‘PARIJS’ BETROKKEN BIJ 100 MILJARD AAN FOSSIELE OBLIGATIES
Gelukkig laat milieudefensie zich niet foppen door wat groene teksten op de site van ING (Greenwashing) en sleept ze deze bank voor de rechter.

En natuurlijk moet het beter, veel beter en ook Nederland haalt de duurzaamsheidsdoelen niet:
Punt is alleen dat er nog steeds onvoldoende gebeurt om de transitie te kunnen doen slagen. Zo was in 2023 de uitstoot van CO2 op recordhoogte en over 2022 en is het tropisch regenwoud met 41 duizend vierkante kilometer afgenomen en dat is 10% meer dan het jaar ervoor (over 2023 heb ik geen cijfers). En het gaat dan ook steeds slechter met de planeet. Zo zijn de Europese gletsjers niet meer te redden, is 5% van het bos in Canada in 2023 in vlammen opgegaan, is de Amazone aan het verdrogen en bereikte onlangs het zeewater een nieuw temperatuurrecord.
Sinds begin van de metingen was de oceaan nooit zo heet: temperatuurrecord van augustus alweer verbroken

Maar ondertussen vliegen we weer net zoveel als voor corona terwijl de snelste manier om CO2 te reduceren minder consumeren is en daar zou beleid voor moeten komen. Ook minder KLM consumeren dus wat de duurzaamste vliegtuigmaatschappij zou zijn volgens jou maar duurzaam vliegen bestaat helemaal niet. De meest duurzame (beter de minst onduurzame) vliegtuigmaatschappij is die die het minst vliegt maar KLM verzet zich fel tegen de afbouw van de hub-functie van Schiphol want wil helemaal niet minder vluchten.
Er bestaan mensen die wel goed doorvoelen hoe slecht de Aarde er voor staat:
Maar die werken niet op de Zuidas.
Bon, dat is je goed recht om allemaal te willen: niet minder vliegen, maar niet vliegen, geen geld meer naar consultants, hef Tata maar op, heel Pernis ook.

Maar besef dan wel de prijs die daar tegenover staat, want tegelijkertijd wil je de verzorgingsstaat verbeteren, minimumlonen nog verder verhogen en de overheid als hoeder van de maatschappij met euro's laten wapperen.

Het is van beide één natuurlijk: fors inleveren op onze welvaart of een pragmatische balans vinden, om nog maar niet te spreken over de verschrikkelijk marginale rol die Nederland speelt in de vraagstukken die je opwerpt.
Do I wanna know?
L’État, c’est la grande fiction à travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dépens de tout le monde.
pi_212806099
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2024 06:42 schreef Bondsrepubliek het volgende:

[..]

Ik vind het altijd een wat wonderlijke redenering dat dit zou gaan helpen in de afbouw van co2. Het komt op mij over als:
1) Fossiele brandstoffen veroorzaken klimaatverandering
2) Energiebedrijven produceren fossiele brandstoffen
3) Als we energiebedrijven zoveel mogelijk dwars zitten, gaan we vanzelf minder fossiele brandstoffen gebruiken

Ik vraag me af of stap 3 klopt, het komt erg simplistisch op me over. Stel dat ING 50 miljard minder aan leningen had verstrekt, hoeveel ton co2 was er dan minder de lucht in gegaan? Of als de ABP nog aandeelhouder Shell was geweest, hoeveel ton co2 was er dan extra de lucht in gegaan?
pi_212806107
Mooi om te zien dat we toch over rechts gaan. Moet het wel allemaal nog maar zien met 4 labiele partijleiders, zal wel weer een relletje uitbreken de komende dagen die zand in de motor strooit.
  Moderator woensdag 13 maart 2024 @ 07:50:05 #183
236264 crew  capricia
pi_212806122
Het grootste probleem met een extraparlementair kabinet, is de rijksbegroting.
Het kan een financieringstekort doen oplopen.

Iedere minister moet namelijk voor zich een meerderheid in de tweede kamer zoeken voor zijn plannen en er is geen regeringsakkoord waarin de dekking afgesproken is.
Ik hoop dus echt op een stevige minister van financiën.
- Goethe, “Faust”
pi_212806129
quote:

[..]
Ik zou er onmiddelijk voor tekenen, maar ik denk dat zowel Putters als de PvdA waar hij prominent lid van is dat niet echt zien zitten.
pi_212806138
quote:
1s.gif Op woensdag 13 maart 2024 07:50 schreef capricia het volgende:

Iedere minister moet namelijk voor zich een meerderheid in de tweede kamer zoeken voor zijn plannen en er is geen regeringsakkoord waarin de dekking afgesproken is.
Ik hoop dus echt op een stevige minister van financiën.
Klaas Knot op financiën zou prima zijn, het is alleen zo jammer dat hij en Omtzigt niet zo'n positief verleden hebben.

Ik denk trouwens dat financiën wel een hoofdlijn is waar de partijen een afspraak over maken. En er is in veel gevallen bij een extraparlementair kabinet wel een regeerakkoord: geschreven door de ministers.
pi_212806149
quote:

Daarom zal er bij welke kabinetsvorm dan ook, sowieso een financieel pact gesloten moeten worden. Je kan bijvoorbeeld afspreken dat de Europese begrotingsnormen als kader worden aangehouden. Ministers komen gezamenlijk tot een begrotingsvoorstel op Prinsjesdag en bij wijzigingen mag de Kamer ook zelf voor de dekking zorgen.
pi_212806345
quote:

[..]
Als PvdA'er denk ik dat dat een lastig verhaal gaat worden. Ik hoop nog steeds op Elbers, maar dat is wel een longshot natuurlijk.
Do I wanna know?
  Moderator woensdag 13 maart 2024 @ 08:32:03 #188
236264 crew  capricia
pi_212806467
quote:
1s.gif Op woensdag 13 maart 2024 07:53 schreef Hanca het volgende:

[..]
Klaas Knot op financiën zou prima zijn, het is alleen zo jammer dat hij en Omtzigt niet zo'n positief verleden hebben.

Ik denk trouwens dat financiën wel een hoofdlijn is waar de partijen een afspraak over maken. En er is in veel gevallen bij een extraparlementair kabinet wel een regeerakkoord: geschreven door de ministers.
Ik ben benieuwd naar wat ons begrotingstekort gaat doen, de komende regeringsperiode.
- Goethe, “Faust”
  woensdag 13 maart 2024 @ 08:32:29 #189
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_212806474
quote:

Vooral als een van de grote speerpunten van de grootste deelnemende partij bestaat uit gratis bier.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator woensdag 13 maart 2024 @ 08:33:38 #190
236264 crew  capricia
pi_212806487
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2024 08:32 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Vooral als een van de grote speerpunten van de grootste deelnemende partij bestaat uit gratis bier.
En dan lekker een meerderheid zoeken in de TK en de dekking of de plannen worden niet doorgerekend. :{

Ik vind dat echt een risico met die partijen, in combinatie met een extraparlementair kabinet. Ze hebben hun plannen niet eens laten doorrekenen.
- Goethe, “Faust”
  woensdag 13 maart 2024 @ 08:34:27 #191
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_212806496
quote:
1s.gif Op woensdag 13 maart 2024 08:33 schreef capricia het volgende:

[..]
En dan lekker een meerderheid zoeken in de TK en de dekking of de plannen worden niet doorgerekend. :{
Ja, of voor de vorm een of ander onuitvoerbaar voorstel aannemen waarmee tig miljard wordt bespaard, maar wat nooit kan lukken.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_212806497
quote:
1s.gif Op woensdag 13 maart 2024 08:32 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik ben benieuwd naar wat ons begrotingstekort gaat doen, de komende regeringsperiode.
Ze kunnen nog altijd Martin van Rijn bellen
pi_212806662
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 23:05 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dit 'offer' van de partijleiders pakt wel erg sjofel uit voor Yesilgoz. In principe heb je drie partijleiders die bui uitstek ongeschikt zijn om een ministerie te leiden en Yesilgoz, die als bestuurder veel beter uit de verf komt dan als fractieleider.
Yesilgoz heb ik in nog geen enkele rol goed uit de verf zien komen.
pi_212806693
quote:
Dat is geen kwestie van kunnen hoor, dat gaat gewoon gebeuren.
Do I wanna know?
pi_212806747
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2024 08:55 schreef archito het volgende:

[..]
Ze is goed bezig, de VVD stort lekker in onder haar beleid
pi_212806819
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2024 08:55 schreef archito het volgende:

[..]
V&J kan ze prima hebben. Verbazingwekkend overigens. Beetje de randen opzoeken, niets mis mee.
Do I wanna know?
  woensdag 13 maart 2024 @ 09:21:33 #197
12221 Tijn