koekkoekquote:Zijn er kosten verbonden aan gebiedstoestemming?
[..]
Voor sportclubs geldt dat er ¤1 per sporter per uur wordt gerekend.
quote:Op vrijdag 8 maart 2024 20:23 schreef stavromulabeta het volgende:
Als je 2x per week gaat sporten in de sporthal. Is die sporthal dan ook gratis?
Ben lid, maar ga het opzeggen als dit werkelijkheid wordquote:Op vrijdag 8 maart 2024 20:26 schreef Hatseflats22 het volgende:
Als je het er niet mee eens bent, moet je lid worden van de vereniging Natuurmonumenten. Dan kun je ongetwijfeld tegen dit voorstel stemmen.
Okee, van dat lidmaatschap had ik niet goed begrepen. Het is dan je goed recht om op te zeggen.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 20:31 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
[..]
Ben lid, maar ga het opzeggen als dit werkelijkheid word
Mijn contributie moet verdubbeld worden, slaat helemaal nergens op, next up van natuurmonumenten is betaalde parkeerplaatsen zodat je mag gaan betalen om in het bos te mogen wandelen, waanzin
bij de Posbank in Rheden hebben ze het er over om met een treintje van het bezoekerscentrum (dat is buiten het gebied) naar het midden van het gebied te gaan rijden.
wat is natuur in Nederland?quote:Op vrijdag 8 maart 2024 20:39 schreef LXIV het volgende:
Ik vind dat de natuur gratis toegankelijk voor iedereen moet blijven
Beperkt. Maar de resterende gebieden die nog geen bebouwde kom of landbouwgebied zijnquote:
Natuur mag niets kosten natuurlijkquote:Op vrijdag 8 maart 2024 20:31 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
[..]
Mijn contributie moet verdubbeld worden, slaat helemaal nergens op, next up van natuurmonumenten is betaalde parkeerplaatsen zodat je mag gaan betalen om in het bos te mogen wandelen, waanzin (bron achter paywall: https://www.gelderlander.(...)en-toerisme~a02847b6 )
bij de Posbank in Rheden hebben ze het er over om met een treintje van het bezoekerscentrum (dat is buiten het gebied) naar het midden van het gebied te gaan rijden.
Moet je natuur kopen en een vereniging voor gratis Natuurmonumenten voor iedereen oprichtenquote:Op vrijdag 8 maart 2024 20:39 schreef LXIV het volgende:
natuurlijk welquote:Op vrijdag 8 maart 2024 20:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Natuur mag niets kosten natuurlijk
Ga dan binnen sporten.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 21:10 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
[..]
natuurlijk wel
De inkomsten van 120 miljoen voor natuurmonumenten op dit moment zijn:
51% Subsidies van overheden
35% Particulieren
11% Loterijen
2% Verkopen en overig
vervolgens gaan ze, in het geval van de posbank, 7 euro rekenen om je auto in een drassig weiland te mogen parkeren als er geen ruimte meer is op de normale parkeerplaatsen
Als alle leden die tegen zijn opzeggen komen dit soort voorstellen op volgende vergaderingen er alleen maar makkelijker doorquote:Op vrijdag 8 maart 2024 20:31 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
[..]
Mijn contributie moet verdubbeld worden, slaat helemaal nergens op, next up van natuurmonumenten is betaalde parkeerplaatsen zodat je mag gaan betalen om in het bos te mogen wandelen
Je hoeft toch niet met de auto naar de natuur? Als je een parkeerterrein überhaupt noodzakelijk acht heb je het niet helemaal begrepen. Door met de auto te komen belast je die natuur onnodig zwaar.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 21:10 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
[..]
natuurlijk wel
35% Particulieren
11% Loterijen
2% Verkopen en overig
vervolgens gaan ze, in het geval van de posbank, 7 euro rekenen om je auto in een drassig weiland te mogen parkeren als er geen ruimte meer is op de normale parkeerplaatsen
....omdat voetgangers vaak middenop de rijweg /pad lopen, alsof ze de enige weggebruikers in de wijde omgeving zijn. Tja.... Dan maar schreeuwenquote:Op vrijdag 8 maart 2024 21:07 schreef Claudia_x het volgende:
Als ik toch eens één euro zou krijgen voor elke wielrenner die hier schreeuwend voorbij komt razen...
Je contributie hoeft niet verdubbeld te worden als je gewoon met een normaal formaat groepje gaat lopen hoorquote:Op vrijdag 8 maart 2024 20:31 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
[..]
Mijn contributie moet verdubbeld worden, slaat helemaal nergens op, next up van natuurmonumenten is betaalde parkeerplaatsen zodat je mag gaan betalen om in het bos te mogen wandelen, waanzin (bron achter paywall: https://www.gelderlander.(...)en-toerisme~a02847b6 )
dit ja. gewoon met heel veel kleine groepjes gaan lopenquote:Op vrijdag 8 maart 2024 22:40 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Je contributie hoeft niet verdubbeld te worden als je gewoon met een normaal formaat groepje gaat lopen hoor
Ga je toch ergens anders heen, met die grote groepen.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 21:10 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
[..]
natuurlijk wel
35% Particulieren
11% Loterijen
2% Verkopen en overig
We zijn gemiddeld tussen de 8 en de 12 personen, inclusief trainer, wat is daar niet normaal aan?quote:Op vrijdag 8 maart 2024 22:40 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Je contributie hoeft niet verdubbeld te worden als je gewoon met een normaal formaat groepje gaat lopen hoor
je moet betalen als:quote:Op vrijdag 8 maart 2024 22:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Ga je toch ergens anders heen, met die grote groepen.
als je 1 van die vragen kan beantwoorden met ja, moet je betalenquote:1-betalen de deelnemers voor de activiteit?
2-is de groep groter dan 20 personen?
3-heeft de activiteit invloed op de natuur of andere bezoekers?
Natuurmonumenten is geen publieke nutsvoorziening.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 23:07 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
[..]
je moet betalen als:
[..]
als je 1 van die vragen kan beantwoorden met ja, moet je betalen
dus als je lid bent van een club, zelfs als je een personal trainer hebt en met zijn 2en gaat voldoe je aan 1
2 snap ik, want dat zijn gewoon grote groepen, wij zijn gemiddeld de helft
3. dat is een hele vage definitie, dat is de strijkstok waar ze alles aan op kunnen hangen, als je met je kinderen aan het wandelen bent en je kleine gaat op het fietspad zitten omdat hij 'boos' is voldoe je er al aan
Ik bedoel dat ze naar elkaar schreeuwen. Ga fietsen en houd je mond, denk ik dan. Maar ach, het is een vrij land (behalve dan in de natuur).quote:Op vrijdag 8 maart 2024 22:40 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
....omdat voetgangers vaak middenop de rijweg /pad lopen, alsof ze de enige weggebruikers in de wijde omgeving zijn. Tja.... Dan maar schreeuwenSchik je van schreeuwen? OK, dan rijden we je gewoon voor je donder.
![]()
Fietsers in groepen zijn kut
Voetgangers in groepen zijn kut (kantoorpersoneel wat in groepjes gaat loop-lunchen is ook stekeblind over t algemeen)
TL:DR Mensen in groepen zijn kut.
Of een beetje door het dorp hollenquote:
Het wordt voor meer dan de helft door de staat betaald dus in zekere zin wel.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 23:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Natuurmonumenten is geen publieke nutsvoorziening.
Ja maar dat staat niet op het voorhoofd van een pt toch? Als je met een kleine groep gaat en je doet gewoon normaal is er niets aan de hand.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 23:07 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
[..]
je moet betalen als:
[..]
als je 1 van die vragen kan beantwoorden met ja, moet je betalen
dus als je lid bent van een club, zelfs als je een personal trainer hebt en met zijn 2en gaat voldoe je aan 1
2 snap ik, want dat zijn gewoon grote groepen, wij zijn gemiddeld de helft
3. dat is een hele vage definitie, dat is de strijkstok waar ze alles aan op kunnen hangen, als je met je kinderen aan het wandelen bent en je kleine gaat op het fietspad zitten omdat hij 'boos' is voldoe je er al aan
Dat vind ik totaal anders, en heel onaantrekkelijk.quote:
Eng man! Mensen die willen ontspannen in de aangeharkte stadsparken die we hebben.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 10:28 schreef ManianMan het volgende:
Gelukkig krijgen de dieren tenminste weer rust 's avonds laat.
Ik zie hier genoeg van die groepen langs gaan die doordeweeks gaan hardlopen in natuurgebied.
Ik noem ze al jaren "NatuurmonuMaffia".quote:Op vrijdag 8 maart 2024 23:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Natuurmonumenten is geen publieke nutsvoorziening.
Het gaat mij om de grote natuurgebieden waardoor ik omringd ben; niet om de stadsparken.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 10:35 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Eng man! Mensen die willen ontspannen in de aangeharkte stadsparken die we hebben.
Moeten we echt niet willen. Bah, frisse lucht en bomen om ons heen. Liever in een muffe zaal zonder daglicht!!
Een natuurorganisatie die voor natuur is. Jeetje.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 10:43 schreef quo_ het volgende:
[..]
Ik noem ze al jaren "NatuurmonuMaffia".
Met veel subsidies, ledenbijdragen en een door een uitstekende PR machine gecreerde goodwill zijn ze bezig de schaarse ruimte in dit land in te pikken.
Was ooit lid/donateur maar heb me terug getrokken toen ze hier (in Drenthe) een sinds mensenheugenis toegankelijk bosgebied gingen afsluiten zodat de plaatselijke bevolking het nakijken had.
Elitair regentenclubje.
Na zonsondergang mag je, normaal gesproken, het bos niet meer in.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 10:39 schreef Cockwhale het volgende:
Tijdens het sporten met een groep, helemaal 's avonds krijg je toch niks mee van de natuur. Ga lekker op een parkeerplaats, parkje of in de wijk trainen.
Als je gewoon gaat hardlopen met een maatje, is de natuur gewoon gratis hoor. Het gaat om sportscholen die er met groepen gaan hardlopen. En daar valt wat voor te zeggen. Sportscholen verdienen aan die leden en maken dan gebruik van beheerd natuurgebied. Als ze naar een atletiekbaan gaan, moeten ze ook betalen.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 20:39 schreef LXIV het volgende:
Die aangeharkte stadsparken dus.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 10:44 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Het gaat mij om de grote natuurgebieden waardoor ik omringd ben; niet om de stadsparken.
oh, maar ik ben ook niet tegen een vergoeding voor hardlopersquote:Op zaterdag 9 maart 2024 11:11 schreef Gia het volgende:
Ruiters moeten er overigens ook voor betalen, middels de Ruiterpas. Deze kost 28 euro per jaar. Korting voor leden van Natuurmonumenten.
https://www.natuurmonumenten.nl/paardrijden/ruiterlabel
Mag naar mijn mening dan gelijk getrokken worden voor hardlopers. Een hardlooppas voor natuurgebieden.
Voor iedere hardloper of voor clubs?quote:Op zaterdag 9 maart 2024 11:11 schreef Gia het volgende:
Ruiters moeten er overigens ook voor betalen, middels de Ruiterpas. Deze kost 28 euro per jaar. Korting voor leden van Natuurmonumenten.
Mag naar mijn mening dan gelijk getrokken worden voor hardlopers. Een hardlooppas voor natuurgebieden.
Daarom zeg ik ook:quote:Op zaterdag 9 maart 2024 11:16 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
[..]
oh, maar ik ben ook niet tegen een vergoeding voor hardlopers
mountainbike: 15,00
paard: 28,00
groepjehardlopen 1 euro per uur, in mijn geval 100 tot 150 euro per jaar
(contributie van de hardloopgroep gaat dan van 105euro/jaar naar 200 tot 250 euro/jaar, dat kan niet anders)
wat klopt hier niet?
Gewoon i.p.v. een ruiterpas een hardlooppas. Maar dan, net als bij ruiters, voor iedereen die gaat hardlopen in de natuur. 28,00 euro per jaar. 19,50 voor leden van Natuurmonumenten.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 11:11 schreef Gia het volgende:
Mag je voor die 28 euro dan ook op de weg schijten?quote:Op zaterdag 9 maart 2024 11:20 schreef Gia het volgende:
[..]
Daarom zeg ik ook:
[..]
Gewoon i.p.v. een ruiterpas een hardlooppas. Maar dan, net als bij ruiters, voor iedereen die gaat hardlopen in de natuur. 28,00 euro per jaar. 19,50 voor leden van Natuurmonumenten.
Dat is wel een beetje overdreven, niet? Er is echt wel een verschil tussen iemand die even naar de auto holt om iets te pakken of iemand die aan het trimmen is.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 11:16 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Voor iedere hardloper of voor clubs?
Dan krijg je van die belgische toestanden met boa's. Zie het helemaal voor me.
Een vader/moeder die naar een kind rent omdat die gevallen is, boa ziet het, vraagt naar de hardlooppas wat ouder rent, ouder heeft die niet, en huppa boa schrijft boete uit omdat ouder aan het rennen was wat niet mag zonder pas.
![]()
Regeltjes. Daar gaat NL helemaal stuk aan.
Nederland, regeltjes en ambtenaren kennende?quote:
Denk niet dat het gewaardeerd wordt op de paden. De meeste mensen gaan dan ergens een beetje tussen de bomen zitten, maar als jij liever in je blote kont op een wandelpad gaat zitten....quote:Op zaterdag 9 maart 2024 11:25 schreef Farenji het volgende:
[..]
Mag je voor die 28 euro dan ook op de weg schijten?
ja, die vervelende mensen die doordeweeks iets aan hun conditie doen moeten echt zo snel mogelijk dood inderdaad. Bespottelijk! Is de Ombudsman al on-the-case?quote:Op zaterdag 9 maart 2024 10:28 schreef ManianMan het volgende:
Ik zie hier genoeg van die groepen langs gaan die doordeweeks gaan hardlopen in natuurgebied.
oh sorry, ik had je verkeerd begrepen, ja 28/jaar zou een prima oplossing zijnquote:Op zaterdag 9 maart 2024 11:20 schreef Gia het volgende:
[..]
Daarom zeg ik ook:
[..]
Gewoon i.p.v. een ruiterpas een hardlooppas. Maar dan, net als bij ruiters, voor iedereen die gaat hardlopen in de natuur. 28,00 euro per jaar. 19,50 voor leden van Natuurmonumenten.
quote:Op zaterdag 9 maart 2024 11:25 schreef Farenji het volgende:
[..]
Mag je voor die 28 euro dan ook op de weg schijten?
Komen er dan ook speciale hardlooppaden en boa's om boomers die op die paden wandelen te bekeuren?quote:Op zaterdag 9 maart 2024 11:11 schreef Gia het volgende:
Goede zaak inderdaad, clubs zijn vaak ook makkelijk te herkennen aan kleding of de begeleiding van een trainer. Hier zie ik iedere zondag ochtend een stel pensionado's die in het bos gaan hardlopen onder begeleiding van een trainer en daarbij volledige paden blokkeren. Zelfs als individuele hardloper kan ik er nauwelijks langs.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 22:18 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Als alle leden die tegen zijn opzeggen komen dit soort voorstellen op volgende vergaderingen er alleen maar makkelijker door.
Ik vind het een lastig punt. Bij sommige populaire natuurgebieden is het op een beetje zonnige weekenden enorm druk, dan lijkt het meer een stadspark dan 'natuur'. Als de parkeerplaats dan ook overvol is snap ik wel dat ze dat een beetje willen beheersen. Aan de andere kant maak je daarmee een natuurgebied ook weer een 'luxeproduct'.
In het artikel uit de OP lijkt het overigens te gaan om sportclubs die activiteiten organiseren, dat klinkt wel anders dan een paar vrienden die samen gaan hardlopen. Dat sportclubs, die daar vaak ook een vergoeding voor vragen, zelf ook iets moeten afdragen vind ik dan nog wel logisch.
Groepen van meer dan 5 zijn al hinderlijk als je aan het wandelen, fietsen of in je eentje aan het sporten bent.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 10:21 schreef Tanatos het volgende:
Ik ga graag hardlopen in het bos, maar ik kom daar niet graag groepen tegen van 20+.
Ik wist niet dat ze moeten betalen, maar misschien verklaart dat het asociale, onaangepaste gedrag van vrij veel mountainbikers in het bos. En dan claimen ze dus ook echt die paden daarmee, ruiters zijn veel minder lastig in dat opzicht.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 11:25 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat is wel een beetje overdreven, niet? Er is echt wel een verschil tussen iemand die even naar de auto holt om iets te pakken of iemand die aan het trimmen is.
Waar ik dan eerder bang voor ben is dat die hardlopers dan menen meer rechten te hebben om daar te zijn dan de wandelaars, en gaan roepen dat ze aan de kant moeten gaan zodat ze niet in hoeven te houden.
"Want wij betalen ervoor!!"
Overigens zouden ze dit in het geheel kunnen ondervangen door simpelweg de lidmaatschapspas hiervoor te gebruiken. Als lid betaal je 42 euro per jaar, namelijk. En dan eventueel, net als bij de ANWB, een partnerpas invoeren voor de helft van de prijs.
An sich eens, maar een groep van 20+ vind ik toch echt nog wel wat anders, dan krijg ik echt het gevoel van wat doet die meute hier.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 12:47 schreef Niek92 het volgende:
[..]
Groepen van meer dan 5 zijn al hinderlijk als je aan het wandelen, fietsen of in je eentje aan het sporten bent.
Liever een toeslag voor kinderen en aanlijnplicht voor kinderen. Want die rondrennende schreeuwende koters verstoren de natuur.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 11:16 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Voor iedere hardloper of voor clubs?
Dan krijg je van die belgische toestanden met boa's. Zie het helemaal voor me.
Een vader/moeder die naar een kind rent omdat die gevallen is, boa ziet het, vraagt naar de hardlooppas wat ouder rent, ouder heeft die niet, en huppa boa schrijft boete uit omdat ouder aan het rennen was wat niet mag zonder pas.
![]()
Regeltjes. Daar gaat NL helemaal stuk aan.
Ditquote:Op zaterdag 9 maart 2024 12:47 schreef Niek92 het volgende:
[..]
Groepen van meer dan 5 zijn al hinderlijk als je aan het wandelen, fietsen of in je eentje aan het sporten bent.
Triest figuur ben je.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 13:48 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Liever een toeslag voor kinderen en aanlijnplicht voor kinderen. Want die rondrennende schreeuwende koters verstoren de natuur.
Je mag ook op ruiterpaden wandelen. Je hoort alleen aan de kant te gaan als er paard en ruiter aankomen.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 12:40 schreef Nobu het volgende:
[..]
Komen er dan ook speciale hardlooppaden en boa's om boomers die op die paden wandelen te bekeuren?
In dat geval zeker voor.
Ruiters hebben aangewezen paden. Die mogen niet buiten de ruiterpaden rijden.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 13:04 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Ik wist niet dat ze moeten betalen, maar misschien verklaart dat het asociale, onaangepaste gedrag van vrij veel mountainbikers in het bos. En dan claimen ze dus ook echt die paden daarmee, ruiters zijn veel minder lastig in dat opzicht.
Deze denk ik:quote:Op zaterdag 9 maart 2024 08:05 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Ja maar dat staat niet op het voorhoofd van een pt toch? Als je met een kleine groep gaat en je doet gewoon normaal is er niets aan de hand.
Ben benieuwd welke boswachters hierop gaan handhaven. Ze hebben nu al geen tijd.
quote:Op zaterdag 9 maart 2024 14:31 schreef Gia het volgende:
[..]
Je mag ook op ruiterpaden wandelen. Je hoort alleen aan de kant te gaan als er paard en ruiter aankomen.
quote:
Als je een debiele reactie plaatst zonder het nieuwsbericht te lezen. Dan kun je zo'n reactie vragen. Met je actquote:
Doe niet zo dom manquote:Op vrijdag 8 maart 2024 20:23 schreef heywoodu het volgende:
Terecht als je met groepen van 20+ man, waar het om gaat, door het bos gaat rennen.
Dude.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 17:54 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Als je een debiele reactie plaatst zonder het nieuwsbericht te lezen. Dan kun je zo'n reactie vragen. Met je act
Wie is nou de dwaas:quote:Op zaterdag 9 maart 2024 19:49 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dude.
Een aanlijnplicht voor kinderen. Daar heb je het over. Ja, echt. Ik lees het nog eens om er zeker van te zijn.. je zegt het.
Heb je meer argumenten nodig om voor dwaas uitgemaakt te worden?
Geldt alleen voor witte kinderen neem ik aanquote:Op zaterdag 9 maart 2024 20:50 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Wie is nou de dwaas:
"Een vader/moeder die naar een kind rent omdat die gevallen is, boa ziet het, vraagt naar de hardlooppas wat ouder rent, ouder heeft die niet, en huppa boa schrijft boete uit omdat ouder aan het rennen was wat niet mag zonder pas."
Ik heb nooit problemen met ruiters (meestal vrouwen), die doen niet of het bos van hun is, mountainbikers (meestal mannen) doen dat wel vaak.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 14:32 schreef Gia het volgende:
[..]
Ruiters hebben aangewezen paden. Die mogen niet buiten de ruiterpaden rijden.
En die kun je, als wandelaar, vermijden.
Wow dat wist ik niet, en wat een onzin, nooit enig probleem met ruiters passeren als ik hardloop.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 14:48 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Deze denk ik:
https://running.nl/hardlo(...)rpad-100-euro-boete/
Die fietsen neem ik aan op een mtb route?quote:Op zaterdag 9 maart 2024 21:12 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
Mountainbikers zijn inderdaad bloedirritant. Vooral omdat je continu op je qui vive moet zijn want je hoort ze amper. En waarom? Omdat ze voor hun mede accountmanagers de snelste tijd op strava willen showen. Het liefst zou ik ze platrijden met een stoomwals, maar die mogen het bos niet in volgens mij.
Als iemand met een mountainbike (maar die gebruik ik meer op de wegquote:Op zaterdag 9 maart 2024 23:04 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Die fietsen neem ik aan op een mtb route?
Of anders doet een bel wonderen. Ik snap niet zo goed waarom de helft niet zo'n ding er op heeft zitten. Dat laten schrikken van anderen of schreeuwen dat ze aan de kant moeten is zo verrekte irritant.
Ben je zo'n iemand die als het even kan midden op de weg gaat fietsen?quote:Op zaterdag 9 maart 2024 23:11 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Als iemand met een mountainbike (maar die gebruik ik meer op de weg) snap ik ook totįįl niet dat mensen geen bel erop willen. Dat was, naast een standaard, het eerste wat ik erop wilde....tijdje met een kapotte bel gefietst en een uur lang af en toe 'pardon' zeggen (niet schreeuwend en gewoon gevolgd door een bedankje en op rustig tempo inhalen, uiteraard) begon ik al irritant te vinden
Neuh, zo veel mogelijk op fietspaden (en op momenten dat het niet zo druk is, en natuurlijk even afremmen bij het inhalen), en als die er niet zijn gewoon helemaal aan de rand van de weg.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 23:16 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Ben je zo'n iemand die als het even kan midden op de weg gaat fietsen?
Heb hier vlakbij officiėle mountainbike route, betaal je ook voor. Stickertje op de stang onder je zadel en gaan.. Maar dat is dan weer vaak onmogelijk door wandelaars met honden die juist die mountainbike route uitkiezen om lekker te gaan wandelen, dit terwijl de wandelroutes eromheen veel groter zijn. Ook dat is wel eens vervelendquote:Op zaterdag 9 maart 2024 23:11 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Als iemand met een mountainbike (maar die gebruik ik meer op de weg) snap ik ook totįįl niet dat mensen geen bel erop willen. Dat was, naast een standaard, het eerste wat ik erop wilde....tijdje met een kapotte bel gefietst en een uur lang af en toe 'pardon' zeggen (niet schreeuwend en gewoon gevolgd door een bedankje en op rustig tempo inhalen, uiteraard) begon ik al irritant te vinden
Ja heb ik ook hoor, een van de eerste dingen die ik er op heb gezet. Als ik wandelaars achterop kom kan ik vast ff bellen en hebben ze tijd om te kijken wat er aan komt. Dan kan er een glimlach vanaf, anders kan ik me voorstellen dat het minder leuk is.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 23:11 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar dit is natuur dat gekocht is door een partij, dus niet de overheidm het is dus bezit van iemand.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 20:39 schreef LXIV het volgende:
Voor een groot gedeelte met subsidie van de overheid, dus het is voor een groot gedeelte al van iedereen.quote:Op zondag 10 maart 2024 00:19 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Maar dit is natuur dat gekocht is door een partij, dus niet de overheidm het is dus bezit van iemand.
Het is net als zeggen dat mensen mijn achtertuin zomaar moeten in kunnen lopen omdat daar bomen staan en struiken.
Och ik ben lid voor het leven, door een grote donatie.quote:Op zondag 10 maart 2024 00:21 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Voor een groot gedeelte met subsidie van de overheid, dus het is voor een groot gedeelte al van iedereen.
Je hebt geen idee hoeveel belasting ik al heb betaald in m'n levenquote:Op zondag 10 maart 2024 00:23 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Och ik ben lid voor het leven, door een grote donatie.
Ik denk dat het een beetje meer van mij is dan van jou.
Jij hebt ook geen idee hoeveel belasting ik jaarlijks betaal.quote:Op zondag 10 maart 2024 00:25 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Je hebt geen idee hoeveel belasting ik al heb betaald in m'n leven
quote:Op zaterdag 9 maart 2024 20:50 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Wie is nou de dwaas:
"Een vader/moeder die naar een kind rent omdat die gevallen is, boa ziet het, vraagt naar de hardlooppas wat ouder rent, ouder heeft die niet, en huppa boa schrijft boete uit omdat ouder aan het rennen was wat niet mag zonder pas."
'Nough said, nikkonquote:
Natuurorganisaties hebben hun handen idd in meerdere belangen. Sbb met hun contract met stadsverwarming purmerend bijvoorbeeld. Geld is waar het om draait en sbb's hout is dus geld waard. En als er douglassparren zijn, weet je ook dat er ergens een stapel hout ligt bestemd voor tuinhout.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 22:22 schreef Chandler het volgende:
Ze moeten ophouden, ik snap dat ze zo erg PRO natuur zijn maar ze kunnen ook gewoon hekken om hun groen zetten en het verbieden voor mensen om te betreden.
Maar zoals NM moeten ze zelf ook eens hand in eigen boezem steken, ze zijn een van de rijkste organisaties met grond in Nederland en verdienen jaarlijks bakken met geld van het hout wat ze uit de bossen halen. Echter verzaken ze heel veel gebieden te onderhouden, en daar zouden ze wel eens wat meer op mogen inzetten.
Maar dat gezegd, het is hun natuur en dus hun regels maar begint wel een beetje extreme vormen aan te nemen..
Juist, hoe dat met NM zit weet ik niet, wel dat ze het voor recreanten (en ook de goede) het steeds moeilijker maken om te genieten van hun natuur.... (eigenlijk moet dat onze natuur zijn)quote:Op zondag 10 maart 2024 01:13 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Natuurorganisaties hebben hun handen idd in meerdere belangen. Sbb met hun contract met stadsverwarming purmerend bijvoorbeeld. Geld is waar het om draait en sbb's hout is dus geld waard. En als er douglassparren zijn, weet je ook dat er ergens een stapel hout ligt bestemd voor tuinhout.
Zij hebben dus belang bij een productiebos, geen natuur.
Dit is wel zo. Ik woon vlakbij de Posbank en heb wanneer ik op m’n gravelbike of racefiets rij best wel vaak ‘last’ van wandelaars die midden op het fietspad lopen. Overigens schreeuw ik nooit, maar heb ik een belletje en bedank ik mensen altijd voor het opzij stappen. En ik fiets altijd op de mountainbikeroutes en paden waar je mag fietsen en ik weet inmiddels wel alle plekken waar ik minder mensen tegenkom. Dat is voornamelijk dichtbij parkeerplaatsen, aangezien de meeste mensen niet kilometers gaan wandelen.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 22:40 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
....omdat voetgangers vaak middenop de rijweg /pad lopen, alsof ze de enige weggebruikers in de wijde omgeving zijn. Tja.... Dan maar schreeuwenSchik je van schreeuwen? OK, dan rijden we je gewoon voor je donder.
![]()
Fietsers in groepen zijn kut
Voetgangers in groepen zijn kut (kantoorpersoneel wat in groepjes gaat loop-lunchen is ook stekeblind over t algemeen)
TL:DR Mensen in groepen zijn kut.
Dat roepen naar elkaar is vaak om elkaar te waarschuwen voor obstakels zoals paaltjes, wandelaars en kinderen. Wees blij dat ze dat doen.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 00:03 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik bedoel dat ze naar elkaar schreeuwen. Ga fietsen en houd je mond, denk ik dan. Maar ach, het is een vrij land (behalve dan in de natuur).
quote:Op zaterdag 9 maart 2024 10:28 schreef ManianMan het volgende:
Volgens een nieuwsbericht van een paar weken geleden niet.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 14:31 schreef Gia het volgende:
[..]
Je mag ook op ruiterpaden wandelen. Je hoort alleen aan de kant te gaan als er paard en ruiter aankomen.
Alle koophuizen die premie ABC zijn verkocht en de HRA sponzen zijn ook subsidies geweest dus als we zo redeneren zijn al die tuinen ook een gedeelte van iedereen.quote:Op zondag 10 maart 2024 00:21 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Voor een groot gedeelte met subsidie van de overheid, dus het is voor een groot gedeelte al van iedereen.
Dat is het al lang niet altijd. In de Kennemerduinen moet je bv al een toegangskaart hebben.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 20:39 schreef LXIV het volgende:
Ik zit al die regelgeving van Natuurmonumenten eens door te nemen, ik geef het nog een paar jaar en dan komt er een groot hek omheen en dan mag je tegen betaling met een treintje een rondje maken ofzo... Wat een bullshit allemaal...quote:Op zondag 10 maart 2024 10:38 schreef PzKpfw het volgende:
Fijn om te zien dat de privatisering nu ook doorzet naar natuurgebieden.👍🏻
En in sommige gevallen is dat ook heel fijn. Bij bijvoorbeeld de Meijendel, heb je een gedeelte waar je een kaartje voor moet kopen. Terwijl de rest van het natuurgebied bomvol is, kun je in het betaalde gedeelte voor 2 euro uren lopen zonder een mens tegen te komen. Ik heb het er graag voor over.quote:Op zondag 10 maart 2024 10:34 schreef sanger het volgende:
[..]
Dat is het al lang niet altijd. In de Kennemerduinen moet je bv al een toegangskaart hebben.
Gelukkig woon ik in Friesland en hoef ik niet tegen betaling naar eoa aangeharkt park om natuur te zien. En dat wil ik graag zo houden.quote:Op zondag 10 maart 2024 11:01 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
En in sommige gevallen is dat ook heel fijn. Bij bijvoorbeeld de Meijendel, heb je een gedeelte waar je een kaartje voor moet kopen. Terwijl de rest van het natuurgebied bomvol is, kun je in het betaalde gedeelte voor 2 euro uren lopen zonder een mens tegen te komen. Ik heb het er graag voor over.
Ik vind het toch heel normale regels en de rest is weer een vreemde Friese fantasie die je hier presenteert.quote:Op zondag 10 maart 2024 10:58 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik zit al die regelgeving van Natuurmonumenten eens door te nemen, ik geef het nog een paar jaar en dan komt er een groot hek omheen en dan mag je tegen betaling met een treintje een rondje maken ofzo... Wat een bullshit allemaal...![]()
https://www.natuurmonumenten.nl/natuurgebieden/gebiedsregels
Ja blijkbaar mag dat niet overal. Wist ik niet.quote:Op zondag 10 maart 2024 08:01 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Volgens een nieuwsbericht van een paar weken geleden niet.![]()
Net nadat de mannen de hoek om zijn gegaan, zien ze twee boswachters staan. 'Jullie krijgen een boete voor het lopen op het ruiterpad', zei een van hen
Ik ook zeker. Heb ook gewoon een 3 jaren pasquote:Op zondag 10 maart 2024 11:01 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
En in sommige gevallen is dat ook heel fijn. Bij bijvoorbeeld de Meijendel, heb je een gedeelte waar je een kaartje voor moet kopen. Terwijl de rest van het natuurgebied bomvol is, kun je in het betaalde gedeelte voor 2 euro uren lopen zonder een mens tegen te komen. Ik heb het er graag voor over.
Vind je? Ik vind het allemaal nogal rigide gedrag met hun verboden op een ruiterpad/MTB route te lopen etc. Je hebt het voorbeeld van die boete laatst nb. nog gepost. Of kijk naar hun "drones zijn verboden" geneuzel, als je boven het IJsselmeer (Oudemirdumerklif) dus met een drone in de weer bent mag dat allemaal niet van ze...Het is overigens wel typisch iets Nederlands om zelfs in dat soort gebieden alles tot op de laatste centimeter te willen reguleren.quote:Op zondag 10 maart 2024 11:12 schreef Basp1 het volgende:
Ik vind het toch heel normale regels en de rest is weer een vreemde Friese fantasie die je hier presenteert.
Op de posbank (veluwezoom, regio arnhem/apeldoorn) wil natuurmonumenten inderdaad parkeerplaateten afsluiten en andere betaald maken, vervolgens ligt er een plan dat je met een treintje de posbank op kan, te treurig voor woordenquote:Op zondag 10 maart 2024 10:58 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik zit al die regelgeving van Natuurmonumenten eens door te nemen, ik geef het nog een paar jaar en dan komt er een groot hek omheen en dan mag je tegen betaling met een treintje een rondje maken ofzo... Wat een bullshit allemaal...![]()
https://www.natuurmonumenten.nl/natuurgebieden/gebiedsregels
nee, dat is namelijk nooit zo geweest, iedereen die een evenement etc wilde doen moest toestemming hebben, dit was altijd een vast bedrag, een redelijk bedrag, voor mijn vereniging 50 euro per maand was, 600 per jaarquote:Op zondag 10 maart 2024 19:36 schreef Tocadisco het volgende:
Maar goed, dus even samengevat is het grote probleem dat je niet meer zonder te betalen allerlei commerciele activiteiten in gebieden van Natuurmonumenten mag uitvoeren?
Ik vind het juist heerlijk om bij zonsopkomst bij Kasteel Rosendael te beginnen en dan met 15 km/uur ofzo met de auto de weg af te rijden helemaal naar de steeg, je ziet best vaak nog wild, zeker als het nog mistig is, zo mooi daar, zonde om daar door heen te jakkerenquote:Op zondag 10 maart 2024 07:00 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Dit is wel zo. Ik woon vlakbij de Posbank en heb wanneer ik op m’n gravelbike of racefiets rij best wel vaak ‘last’ van wandelaars die midden op het fietspad lopen. Overigens schreeuw ik nooit, maar heb ik een belletje en bedank ik mensen altijd voor het opzij stappen. En ik fiets altijd op de mountainbikeroutes en paden waar je mag fietsen en ik weet inmiddels wel alle plekken waar ik minder mensen tegenkom. Dat is voornamelijk dichtbij parkeerplaatsen, aangezien de meeste mensen niet kilometers gaan wandelen.
Ik snap wel dat Natuurmonumenten iets aan de drukte wil doen. Een paar weken terug was het op zondag voor het eerst lekker weer en er stonden files bij letterlijk alle parkeerplaatsen… Je kon er anper langs. Ook rijden er vet veel auto’s en motoren over de Beekhuizenseweg. Ik snap dat dat vet leuk is met al die haarspeldbochten, maar eigenlijk zou dat gejakker niet de bedoeling mogen zijn in een natuurgebied.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |