Afgelopen weekend besloten dat ik mijn NRC abo nu echt ga opzeggen. Ik betaal voor een krant, niet voor activistische opinie waar ik niet achter staquote:Op vrijdag 1 maart 2024 08:45 schreef oblo het volgende:
[..]
Zie ook bij NRC:
[..]
En dan staat er pas in het bericht zelf “volgens de Palestijnen” en “de toedracht is nog niet duidelijk”.
Ik zal het artikel hier niet plaatsen want het is premium, maar hier staat het artikel ergens in de lijst: https://www.nrc.nl/nieuws/
DEI afdelingen met hun correct willen zijn, diverse club werknemers (afkomsten dan, wel vooral hoog opgeleiden) en tevens hele jonge werknemers die wat grote lijnen denken en ervaring lijken te missen.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 10:22 schreef oblo het volgende:
[..]
Hoe komt het dat NRC zo een bias heeft? Dit is niet de eerste keer dat ik zo een gekleurd bericht lees.
“Sommigen”quote:Op vrijdag 1 maart 2024 12:03 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Het valt mij op dat sommigen Israël nog zien als een soort liberale, westerse, vrije democratie maar ik ben van mening dat Israël al een tijdje bezig is om een land te worden waar conservatief rechts en de orthodoxen de dienst uitmaken gezien de recente regeringen, beleid en rechtgang. Kwestie van tijd dat LGBT- en vrouwenrechten worden ingeperkt. De Arabieren in Israël gaan het ook (nog) moeilijker krijgen.
[..]
Ik noem nergens het woord jood en degene waar ik op reageerde ook niet dus ik weet niet wat ik moet vervangen met het woord moslim.
[..]
Orthodoxen breider zich steeds verder uit qua nederzettingen en populatieaantal en macht/invloed in/op de regering. Het gaat uiteraard niet precies om deze twee maar mensen zoals zij worden steeds belangrijker en gaan steeds meer de dienst uitmaken in Israël met behulp van het reguliere conservatieve rechts. Door het gedrag van Israël sinds 7 oktober te steunen steun je (onbedoeld) dit toekomstbeeld.
Ik word hier graag over 10 jaar aan herinnerd en zal ook mijn ongelijk toegeven als het niet zo blijkt te zijn gelopen
NRC is een uitgesproken progressief linkse krant. Kortom, ze presenteren het nieuws met een vooringenomenheid. Het gaat niet om wat er echt is gebeurd, het gaat erom de lezer te willen overtuigen van een bepaald perspectief over de actualiteiten.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 10:22 schreef oblo het volgende:
[..]
Hoe komt het dat NRC zo een bias heeft? Dit is niet de eerste keer dat ik zo een gekleurd bericht lees.
De Islamitische fundamentelisten hebben hun gelijken gevonden.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 07:08 schreef theunderdog het volgende:
https://twitter.com/MatanTzuri/status/1763246521036791888
Twee Israëlische kolonisten willen Gaza in, worden tegengehouden door twee soldaten. Als je deze twee gaat analyseren, dan spreekt dat toch: 'je ouders zijn ook neef en nicht' uit?
En dit kan zomaar eens de toekomst worden van Israël. Dit is niet 'rechts' zoals wij dat in Europa kennen. Maar messiaans-rechts. Een politieke ideologie wat gecombineerd is met religie en inteelt.
Ongelooflijk. Dat Israel met al haar intellectuele voorgangers, dit heeft kunnen laten gebeuren.
quote:Op vrijdag 1 maart 2024 11:22 schreef Aether het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ x ]
https://www.geenstijl.nl/(...)nce-precisie-bij-nrc
quote:Op vrijdag 1 maart 2024 12:27 schreef Mylene het volgende:
EU zet hulp aan omstreden VN-hulporganisatie Gaza (UNRWA) toch door
Ondanks felle kritiek van meerdere landen op de VN-hulporganisatie UNRWA in Gaza, heeft de EU besloten om de financiering toch door te zetten. Ook doet Brussel er 68 miljoen bovenop. Eerder besloten onder andere de Verenigde Staten om die financiering te bevriezen.
De organisatie is omstreden omdat enkele medewerkers zouden hebben deelgenomen aan de aanslag van 7 oktober. Ook zouden sommige medewerkers van UNRWA innige banden hebben met Hamas. Israël beticht UNRWA er ook van het conflict in leven te houden, onder meer door het onderwijs dat de organisatie aanbiedt. Die zou volgens Jeruzalem partijdig zijn.
(Telegraaf)
[ x ]
Als je niet weet wie de waarheid spreekt, dan breng je nuance aan. hamas: 'blablablablabla'. Dat soort.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 13:43 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wat moet zo’n NRC dan doen, alleen berichten van IDF overnemen?
Bijvoorbeeld. Dit wordt toch ook toegepast in de berichtgeving over de oorlog tussen Oekraïne en Rusland?quote:Op vrijdag 1 maart 2024 13:43 schreef opgebaarde het volgende:
Dan is dat Enabel flatgebouw in Gaza vier weken later nog steeds niet ingestort
Er staat volgens Palestijnse autoriteit. Net zoals er de reactie van IDF er ook staat, de bekende ‘wij hebben niks gedaan’.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 13:45 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als je niet weet wie de waarheid spreekt, dan breng je nuance aan. hamas: 'blablablablabla'. Dat soort.
Wat is DEI?quote:Op vrijdag 1 maart 2024 13:18 schreef Molo het volgende:
[..]
DEI afdelingen met hun correct willen zijn, diverse club werknemers (afkomsten dan, wel vooral hoog opgeleiden) en tevens hele jonge werknemers die wat grote lijnen denken en ervaring lijken te missen.
Journalistiek, zeg maar hun vak, uitoefenenquote:Op vrijdag 1 maart 2024 13:43 schreef opgebaarde het volgende:
Dan is dat Enabel flatgebouw in Gaza vier weken later nog steeds niet ingestort
Die ook nog culinair journalist is (wat had dat met de situatie in Israël te maken?)quote:Op vrijdag 1 maart 2024 13:25 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
NRC is een uitgesproken progressief linkse krant. Kortom, ze presenteren het nieuws met een vooringenomenheid. Het gaat niet om wat er echt is gebeurd, het gaat erom de lezer te willen overtuigen van een bepaald perspectief over de actualiteiten.
Dat kun je dus eerder in de hoek van activisme scharen dan journalistiek en het is toch ook allang duidelijk hoe men daar over deze huidige oorlog denkt? Je kunt je vast wel de situatie nog herinneren uit het begin van de oorlog, waar één NRC journalist het zo hoog had zitten, dat hij op WhatsApp een Joodse collega besloot te gaan bejegenen.
Diversity, equity, and inclusion.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 13:48 schreef oblo het volgende:
[..]
Wat is DEI?
Ik vind dat ze vaak wel goede binnenland onderzoeken hebben.
Dat staat voor 'diversity, equity, inclusion, and belonging'. Een ideologie uit progressieve kringen, dat zorgt ervoor dat bedrijven en organisaties niet meer mensen aannemen op basis van kwaliteit, maar dat onveranderlijke kenmerken zoals huidskleur of geslacht een rol gaan spelen. Het resultaat is hier vaak van dat een groep werknemers misschien 'diverser' wordt op basis van fysieke kenmerken, maar juist meer homogeen op basis van gedachtegoed.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 13:48 schreef oblo het volgende:
[..]
Wat is DEI?
Ik vind dat ze vaak wel goede binnenland onderzoeken hebben.
Ze geven wel om hun bevolking en offeren daarom en deel van burgers op die het daarmee mogelijk gaan maken dat Hamas als leidswijze nog meer terrein gaat winnen.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 07:30 schreef Mylene het volgende:
[ afbeelding ]
Hamas geeft niets om de Palestijnse bevolking.
Ik zie eigenlijk vooral gekanker op hoe Russische persberichten met alle framing en verdraaiingen en al 1 op 1 overgenomen wordt. Dat kan aan mijn tijdlijn liggenquote:Op vrijdag 1 maart 2024 13:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld. Dit wordt toch ook toegepast in de berichtgeving over de oorlog tussen Oekraïne en Rusland?
Fout. In het bericht zelf pas. Ze openen met een hele zekere schreeuwende kop 'Israëlische beschieting van Palestijnen bij voedselkonvooi in Gaza leidt tot bloedbad' met een zekerheid in de nuance die ze pas later in de kleine lettertjes gelijktrekken. En dat doen ze in een onderwerp wat al zeer op scherp staat.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 13:47 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Er staat volgens Palestijnse autoriteit. Net zoals er de reactie van IDF er ook staat, de bekende ‘wij hebben niks gedaan’.
Iedereen kan de blog lezen, ook niet-abonnee’s. Doe dat eerst eens
Tsja het s een liveblog he. Dat houd je altijd als het ‘allerlaatste nieuws’ gemeld wordt. Net zoals die 40 onthoofde baby’s, 1.500 Israeli door Hamas afgeslacht, commandocentrum Al Shifa ontdekt en 500 doden bij bombardement ziekenhuis.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 14:02 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Fout. In het bericht zelf pas. Ze openen met een hele zekere schreeuwende kop 'Israëlische beschieting van Palestijnen bij voedselkonvooi in Gaza leidt tot bloedbad' met een zekerheid in de nuance die ze pas later in de kleine lettertjes gelijktrekken. En dat doen ze in een onderwerp wat al zeer op scherp staat.
Dat klopt niet vriend, dat weten ze zelf ook hoe dit wordt geïnterpreteerd. Dit zijn T praktijken maar dan precies de andere kant op.
Je begint het licht al te zien, je noemt allemaal zaken op waar Hamas de dader van is. En het een en ander begon.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 14:07 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Tsja het s een liveblog he. Dat houd je altijd als het ‘allerlaatste nieuws’ gemeld wordt. Net zoals die 40 onthoofde baby’s, 1.500 Israeli door Hamas afgeslacht, commandocentrum Al Shifa ontdekt en 500 doden bij bombardement ziekenhuis.
Van één naar twee, zo te zien!quote:Op vrijdag 1 maart 2024 12:03 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Orthodoxen breider zich steeds verder uit qua nederzettingen
Dat is jouw visie; ik denk dat je twee dingen aan elkaar koppelt die niet bij elkaar horen.quote:en populatieaantal en macht/invloed in/op de regering. Het gaat uiteraard niet precies om deze twee maar mensen zoals zij worden steeds belangrijker en gaan steeds meer de dienst uitmaken in Israël met behulp van het reguliere conservatieve rechts. Door het gedrag van Israël sinds 7 oktober te steunen steun je (onbedoeld) dit toekomstbeeld.
quote:Op vrijdag 1 maart 2024 12:27 schreef Mylene het volgende:
EU zet hulp aan omstreden VN-hulporganisatie Gaza (UNRWA) toch door
Ondanks felle kritiek van meerdere landen op de VN-hulporganisatie UNRWA in Gaza, heeft de EU besloten om de financiering toch door te zetten. Ook doet Brussel er 68 miljoen bovenop. Eerder besloten onder andere de Verenigde Staten om die financiering te bevriezen.
De organisatie is omstreden omdat enkele medewerkers zouden hebben deelgenomen aan de aanslag van 7 oktober. Ook zouden sommige medewerkers van UNRWA innige banden hebben met Hamas. Israël beticht UNRWA er ook van het conflict in leven te houden, onder meer door het onderwijs dat de organisatie aanbiedt. Die zou volgens Jeruzalem partijdig zijn.
(Telegraaf)
[ x ]
Daarom:quote:
Hoe weet jij dat nou?quote:Op vrijdag 1 maart 2024 16:55 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Daarom:
[ x ]
Je gaat natuurlijk niet zo'n organisatie opdoeken als er geen bewijzen zijn dat de UNRWA enige blaam treft.
Ik zeg nergens dat ik het weet? Je kan zoveel meningen lezen maar zolang een onafhankelijk onderzoek niet afgerond is is het natuurlijk van de gekke om dan maar vast UNRWA op te heffen.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 17:07 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat nou?Dat onderzoek is gewoon in volle gang, hoor.
Lees ook de bijdragen van HannahVrede maar.
Ik denk dat het eerder gaat omdat het gehuil van Hamas weer op de tere zieltjes van het westen speelt.
Minder cynisch gezegd: linksom of rechtsom, of ze het zichzelf nou hebben aangedaan of niet, de Palestijnen lijden honger en als zélfs Israël ze helpt, dan is er echt wel wat aan de hand.
Ik vind persoonlijk dat UNRWA opgeheven moet worden en dat er andere hulporganisaties, bewezen niet-antisemitisch, voor in de plaats mogen komen.
quote:"It is a little bit shortsighted to believe that UNRWA can just technically hand over all its activities to other UN agencies or NGOs," Lazzarini told journalists in Jerusalem on Thursday.
"It's an agency [that's] quite unique because we are ... primarily providing government-like services to one of the most destitute communities in the region," he said.
"The World Food Programme itself has said that it cannot stave off starvation which is already impacting hundreds of thousands of people," Christopher Gunness, a former UNRWA spokesperson, said. "That can only be done by UNRWA, with its 13,000 workers, its warehouses and its food distribution centres."
"The OIOS report is a ladder on which all the defunding donors can climb down if they wish to and avoid accusations of complicity in starvation and genocide, as well as bowing to the political agenda of Israel's far right," Gunness said.
Precies! En waarom werd een onafhankelijk onderzoek steeds maar tegengehouden?quote:Op vrijdag 1 maart 2024 17:28 schreef opgebaarde het volgende:
Hoezo deelt Israël die informatie nog steeds niet
Het is waar dat niemand schuldig is voor het bewezen is.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 17:15 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat ik het weet? Je kan zoveel meningen lezen maar zolang een onafhankelijk onderzoek niet afgerond is is het natuurlijk van de gekke om dan maar vast UNRWA op te heffen.
Dan vind je dat naïef, is verder niet erg.quote:Wat jij (of ik) persoonlijk vindt doet er niet zoveel toe maar denken dat andere organisaties dat wel even kunnen overnemen is behoorlijk naief. Die hebben daar het personeel en de middelen niet voor.
[..]
Er IS een onafhankelijk onderzoek en Israël HEEFT die informatie gedeeld.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 17:33 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Precies! En waarom werd een onafhankelijk onderzoek steeds maar tegengehouden?
Moet er alleen wel gezorgd worden dat het niet dezelfde club mensen met een nieuw etiketje is, anders ben je even ver.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 18:27 schreef Cuendillar het volgende:
Hun rol is in ieder geval uitgespeeld, andere organisaties zullen het moeten overnemen.
Je bedoelt het 'onafhankelijke' onderzoek van OIOS?quote:Op vrijdag 1 maart 2024 17:33 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Precies! En waarom werd een onafhankelijk onderzoek steeds maar tegengehouden?
Het blijft opvallend om te zien dat sommigen zo naïef blijven als het gaat over UNRWA. Er zijn al jaren bergen met bewijzen over wat er allemaal gaande is bij deze zogenaamde vluchtelingenorganisatie.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 18:27 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Het is waar dat niemand schuldig is voor het bewezen is.
Maar in dit geval gaat het er ook niet om dat ze schuldig zijn... het gaat erom dat ze niet betrouwbaar zijn.
[..]
Dan vind je dat naïef, is verder niet erg.
Dat doet er verder niets aan af. Hun rol is in ieder geval uitgespeeld, andere organisaties zullen het moeten overnemen.
Israël deed ook niks met die unwatch rapporten dus die rapporten met al dat bewijs hadden blijkbaar niet zoveel waardequote:Op vrijdag 1 maart 2024 18:38 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je bedoelt het 'onafhankelijke' onderzoek van OIOS?
[..]
Het blijft opvallend om te zien dat sommigen zo naïef blijven als het gaat over UNRWA. Er zijn al jaren bergen met bewijzen over wat er allemaal gaande is bij deze zogenaamde vluchtelingenorganisatie.
Ik vermoed zomaar dat dit niet acceptabel zal voor de betrokken 'vluchtelingen' (& hun organisaties).quote:Op vrijdag 1 maart 2024 18:27 schreef Cuendillar het volgende:
Hun rol is in ieder geval uitgespeeld, andere organisaties zullen het moeten overnemen.
Hoe lang vraagt u?quote:Op vrijdag 1 maart 2024 18:38 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je bedoelt het 'onafhankelijke' onderzoek van OIOS?
[..]
Het blijft opvallend om te zien dat sommigen zo naïef blijven als het gaat over UNRWA. Er zijn al jaren bergen met bewijzen over wat er allemaal gaande is bij deze zogenaamde vluchtelingenorganisatie.
quote:Opinion | Israeli Director's Speech Wasn't Antisemitic. It Was Cowardly
For Israel haters, the Berlinale speech by Israeli filmmaker Yuval Abraham, who talked about occupation and apartheid but didn't mention the October 7 massacre or the hostages, is a priceless gift
Filmmaker Yuval Abraham was insulted when his victory speech at the Berlinale – the Berlin International Film Festival – was dubbed antisemitic. And he was alarmed by the "dozens, if not hundreds, of anonymous messages" against him on social media.
In an interview with Haaretz, Abraham, one of the four creators of the documentary "No Other Land," explained why he was forced to hide out in Greece on his way back to Israel from Berlin until the uproar died down.
According to Abraham, "never once did I experience anything like this. I never got such a severe reaction. It was really scary." My heart goes out to the young director, who felt that his only sin was trying to reveal the injustices of the Israeli occupation to the world. But he encountered the long arm of the Zionist propaganda machine, which tried to silence and censor him, his Israeli colleague and his fellow Palestinian filmmakers.
But the truth is more complex. Abraham isn't really an antisemite. It's possible and necessary for a director to be able to talk about the suffering of the Palestinian people without worrying about being labeled an enemy of Israel.
And it's clear that he was speaking from the heart when he spoke at the festival. The documentary explores the suffering of unfortunate Palestinian villagers who were expelled by the Israeli army from their villages in the Masafer Yatta region of the West Bank – a subject covered in Haaretz and hardly anywhere else.
But Abraham also has a responsibility, not as an Israeli or a Jew, but as a human being, a journalist and a documentarian, when addressing an audience in Berlin, which is currently fighting a rising wave of antisemitism and hatred of Israel, based in part on lies and distortions. He has to remember that many antisemites and Israel haters, both from Germany's Muslim minority and the German and wider European left, are watching such speeches in Berlin, whether live, on television or online.
These people aren't fighting the Israeli occupation in the West Bank, they're casting doubt on the legitimacy of Israel's existence. For them, a speech by an Israeli who talks about occupation and apartheid but doesn't mention the October 7 massacre or the hostages is a priceless gift. It lets them continue to shout "From the river to the sea" – the annihilation of Israel – and talk about Israel's "genocide" in the Gaza Strip.
Abraham is helping them entrench their distorted narrative and is causing great injustice and damage, even if unintentionally. And if he checks again, he'll see that some of the messages he received in recent days don't contain curses.
Maybe he would also want to talk about them with the general public, just as in the Haaretz interview, where he revealed the threats and curses he received. Some of them were written by residents of the Gaza border communities who on October 7 hid in their safe rooms, lost family and friends who were murdered by Hamas, and are still awaiting the return of others kidnapped to Gaza.
That audience, which is also likely to see his new film at movie theaters, doesn't deserve to be ignored, especially today when some of the German audience denies or even justifies the massacre, or at best simply doesn't want to hear about it. It's a shame that Abraham, who managed to get close to this audience, didn't take advantage of his unique platform to tell these people what they prefer not to hear – just as he wants to do with the Israeli audience, few of whose members even know where Masafer Yatta is.
When Basel Adra, a Palestinian co-director of the documentary, said in his speech that tens of thousands of his fellow Palestinians were being slaughtered in Gaza and even called on the German government to stop supplying arms to Israel, he forgot to talk about what preceded their death. This was Abraham's chance to mention October 7, not as a justification or an excuse, but as a historical fact. But he kept silent. He didn't talk about the Israelis who were murdered, and he didn't mention the hostages.
The speech "was impromptu. In such a situation, you say what's in your heart at that exact moment," he told Haaretz in a moment of candor. But later he opted for a forced explanation: "the mass killing of October 7 is a thing of the past, while the mass killing in Gaza is still going on. … when that symmetry doesn't exist in reality, trying to create such a balance is problematic."
Maybe Abraham needs a cardiology consultation because there was no room in his heart for the suffering of so many Israelis in the most terrible massacre in Jewish history since the Holocaust. In light of the argument that "the mass killing of October 7 is a thing of the past," it could be that Abraham isn't just obtuse, but a bit foolish as well.
Maybe this is the place to remind Abraham that only 150 days have gone by, and for the families of the murdered and the hostages, it isn't the past, it's the present continuous. On second thought, there's no reason to let him off easy. I think the real reason for his performance at the ceremony was that he's simply a cowardly artist who was afraid to anger his audience.
Ofer Aderet, Haaretz
Je hebt je eigen artikel niet gelezen. Verder geeft ook bondgenoot de VS aan dat ze geen bewijs hebben gekregen.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 18:29 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Er IS een onafhankelijk onderzoek en Israël HEEFT die informatie gedeeld.
Waarom beweren jullie wat anders?
Wat moet ik van het betoog van Neuer vinden? Geeft hij een verklaring waarom Israël met niemand het vermeende keiharde bewijs wil delen en de wereld er daarom maar vanuit moeten gaan dat de 'trust me bro' ruim voldoende is?quote:Op vrijdag 1 maart 2024 20:45 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Voor je verder gaat. Wat vind je hier van?
https://t.co/rg9gEnEEaj
Waarvan moet Israel zich eigenlijk redden?quote:Op vrijdag 1 maart 2024 20:19 schreef egayalS het volgende:
Opinie stuk van de redactie van https://www.trouw.nl/opin(...)et-vechten~b0dc0426/
Als Israël zichzelf wil redden, stopt het nu met vechten
De ontstellende mijlpaal van 30.000 doden in Gaza die deze week bereikt werd, is niet alleen een humanitaire tragedie zonder weerga. Hij markeert ook het failliet van de Israëlische veiligheidspolitiek.
Maar laten we eerst dat aantal nog even tot ons laten doordringen: 30.000. Dat betekent dat anderhalf procent van de bevolking van Gaza in vijf maanden tijd gedood is door oorlogsgeweld. Als je dat aantal vertaalt naar dit land: alsof in vijf maanden tijd 230.000 Nederlanders om het leven zouden zijn gekomen.
...
Bovendien: als je tijdens een militaire operatie anderhalf procent van de bevolking van een gebied doodt, en dat kennelijk nog steeds niet genoeg is om het gebied veilig te verklaren en die operatie te beëindigen, dan is dat een brevet van onvermogen. Dan geef je, ook aan je tegenstanders, het signaal af: we kunnen dit eigenlijk niet meer met militaire middelen oplossen, het groeit ons boven het hoofd. Dan zit je vast in een verkeerde veiligheidslogica.
Niks, sterker nog, het zegt ook vrij weinig over Israël, want dit zijn posts van individuen die vooral namens zichzelf spreken. Het is niet de Israëlische regering, of de gemiddelde Israëlische burger die zo denkt.quote:Op donderdag 29 februari 2024 17:47 schreef egayalS het volgende:
1 van de vele telegram groepen waar the people of light fappen op het lijden van de gazanan
"We moeten ze uithongeren tot de langverwachte kannibalisme!"
De enige democratie van de wereld. Onze bondgenoot. Hopend op kannibalisme.
Wat zegt dat over ons?
[ x ]
Joden werden in de tweede wereld-oorlog ernstig geframed. Het feit dat jij het woord in deze context gebruikt, wijst op een ernstige vorm van antisemitisme. Waarom haat jij het Joodse volk?quote:Op vrijdag 1 maart 2024 09:31 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Aardig stukje framing hier.
[..]
Linkse woke-gekkies vinden dat jammer ja. Zeker in Europa of delen van de US. Het is vrij simpel; het gehele land behoort joden oftewel Israel toe. Als je daarvoor een "gekke inteeltkolonist" moet zijn, so be it. Daarnaast heeft Europa niets te willen in deze, in Israel bepaald men zelf hoe hun politieke beleid eruit ziet. En daar gaat niemand wat aan doen
Tja, toen wilden journalisten nog gewoon te zeggen hoe de vork in de steel zat. Inmiddels is men helaas zo ver afgegleden dat er het Palestijnse narratief de boventoon voert in veel media en (het bestaan van) Israël het zogenaamde probleem is.quote:
Kan het zijn dat je misschien zelf nog een beetje achter loopt? Net als dat mensen ook nog lang geloofd hebben dat de aarde plat was en de zon om de aarde draait nadat het tegenovergestelde allang bewezen en bekend was. Je hebt altijd achterlopers, met alles. Op zich niks om je voor te schamen als je uiteindelijk maar leert.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 10:02 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, toen wilden journalisten nog gewoon te zeggen hoe de vork in de steel zat. Inmiddels is men helaas zo ver afgegleden dat er het Palestijnse narratief de boventoon voert in veel media en (het bestaan van) Israël het zogenaamde probleem is.
Het zegt uiteraard ook wat over de transformatie die veel media hebben ondergaan de afgelopen decennia. Van objectieve berichtgeving naar activisme en bloedsprookjes, die vroeger alleen van mensen als Gretta Duisenberg kwamen.
Ik heb een beetje het idee dat geen van beide zijden eigenlijk die deal wil. Hamas kan het beter gebruiken als de militaire acties wel door worden gezet pr-technisch gezien, heeft meer belang bij het houden van de gijzelaars en Israël heeft van tevoren al een aantal drempels ("Hier is een lijst met gevangenen die we nooit willen vrijgeven") opgeworpen.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 10:11 schreef Aether het volgende:
Israeli delegation heading to Cairo to discuss hostage deal
https://www.timesofisrael(...)hostage-deal-report/
Wat heeft deze kwestie te maken met achterlopen? Achterlopen op wat precies?quote:Op zaterdag 2 maart 2024 10:19 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Kan het zijn dat je misschien zelf nog een beetje achter loopt? Net als dat mensen ook nog lang geloofd hebben dat de aarde plat was en de zon om de aarde draait nadat het tegenovergestelde allang bewezen en bekend was. Je hebt altijd achterlopers, met alles. Op zich niks om je voor te schamen als je uiteindelijk maar leert.
Hij denkt dat hij aan de juiste kant staat.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 10:26 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wat heeft deze kwestie te maken met achterlopen? Achterlopen op wat precies?
Tja, dan heeft hij het uiteraard mis. En dat hebben we natuurlijk ook al aan zijn eerdere posts hier kunnen zien. Van mening zijn dat Israël maar 'concessies' had moeten doen na 7 oktober, 'begrip' hebben voor terrorisme en antisemitisme. Dan kun je onmogelijk meer beweren aan de juiste kant te staan.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 10:28 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Hij denkt dat hij aan de juiste kant staat.
Israël heeft buiten het bevrijden van alle gijzelaars helemaal niks te winnen met een deal. Hamas gaat helaas nooit alle gijzelaars vrijlaten en Israël zit al ver in Gaza en zouden wel gek zijn om de laatste drempels niet te nemen.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 10:23 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik heb een beetje het idee dat geen van beide zijden eigenlijk die deal wil. Hamas kan het beter gebruiken als de militaire acties wel door worden gezet pr-technisch gezien, heeft meer belang bij het houden van de gijzelaars en Israël heeft van tevoren al een aantal drempels ("Hier is een lijst met gevangenen die we nooit willen vrijgeven") opgeworpen.
Ze zijn op zijn minst aan het vertragen, allebei.
Dit soort journalistiek zou ik dus van een NRC verwachten, maar helaaschquote:
En je maar blijven afvragen waarom de media steeds meer het tegenovergestelde zegt van wat jij vindt en gelooft... veel plezier op je steeds kleiner wordende eiland.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 10:36 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, dan heeft hij het uiteraard mis. En dat hebben we natuurlijk ook al aan zijn eerdere posts hier kunnen zien. Van mening zijn dat Israël maar 'concessies' had moeten doen na 7 oktober, 'begrip' hebben voor terrorisme en antisemitisme. Dan kun je onmogelijk meer beweren aan de juiste kant te staan.
Ik moet zeggen, props voor de vergelijking die je maakt. Ongekend dat het mogelijk is om in je menselijke brein om dit soort zaken te bedenken en op te schrijven.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 10:19 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Kan het zijn dat je misschien zelf nog een beetje achter loopt? Net als dat mensen ook nog lang geloofd hebben dat de aarde plat was en de zon om de aarde draait nadat het tegenovergestelde allang bewezen en bekend was. Je hebt altijd achterlopers, met alles. Op zich niks om je voor te schamen als je uiteindelijk maar leert.
Och hij gebruikt 7 oktober als de reden waarom het Palestijnse volk collectief uit de weg geruimd zou mogen worden. En alles dat daar van afwijkt is pro Hamas en antisemitisch enzo. Het is een zuiver ideologische wens.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 10:42 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
En je maar blijven afvragen waarom de media steeds meer het tegenovergestelde zegt van wat jij vindt en gelooft... veel plezier op je steeds kleiner wordende eiland.
Ik vraag mij dat niet af, het is namelijk makkelijk te verklaren wetende hoe veel redacties van media er tegenwoordig uitzien. Maar omdat veel media zijn gevallen voor het Palestijnse narratief en maar wat graag bloedsprookjes ophoesten, wil dat niet zeggen dat zij de waarheid verkondigen. Sterker nog, veel media zijn kwalitatief sterk achteruit gegaan.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 10:42 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
En je maar blijven afvragen waarom de media steeds meer het tegenovergestelde zegt van wat jij vindt en gelooft... veel plezier op je steeds kleiner wordende eiland.
Niet mijn woorden. Hou zulke stropoppen maar voor je.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 10:48 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Och hij gebruikt 7 oktober als de reden waarom het Palestijnse volk collectief uit de weg geruimd zou mogen worden. En alles dat daar van afwijkt is pro Hamas en antisemitisch enzo.
Wat ik vaak merk aan Israëlhaters en ook vele normale critici, is dat zij de factor haat ontkennen, vermijden of bagatelliseren.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 10:36 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, dan heeft hij het uiteraard mis. En dat hebben we natuurlijk ook al aan zijn eerdere posts hier kunnen zien. Van mening zijn dat Israël maar 'concessies' had moeten doen na 7 oktober, 'begrip' hebben voor terrorisme en antisemitisme. Dan kun je onmogelijk meer beweren aan de juiste kant te staan.
Ben er verder niet zo'n fan van, maar GeenStijl is sowieso sneller. Het liveblogs daar waren echt de beste manier om op de hoogte te blijven. Je moest alleen (net als bij alle media) constant zelf een slag om de arm houden. Hoe sneller, hoe minder controle op de bron en motieven ervan.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 10:41 schreef Molo het volgende:
[..]
Dit soort journalistiek zou ik dus van een NRC verwachten, maar helaasch
Bizar wel dat een GeenStijl tegenwoordig kwalitatief beter is
Omdat het hooguit om enkele medewerkers gaat. En dat dat risico al van te voren aanwezig was. En er is weinig tot geen bewijs dat er meer betrokken zijn. En van die enkelen die beschuldigd zijn is het bewijs flinterdun of afwezig.quote:
Ik vraag mij af wat er te onderhandelen valt met een wolf in schaapskleren, anders dan een onvoorwaardelijke vrijlating van ontvoerde mensen, te stoppen met terreur en daders te (laten) berechten.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 10:11 schreef Aether het volgende:
Israeli delegation heading to Cairo to discuss hostage deal
https://www.timesofisrael(...)hostage-deal-report/
Ze zouden inderdaad per direct alle banden met Isreal moeten opschorten en ze sancties op leggen.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 13:44 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Terroristentuig sponsoren met belastinggeld.
Super man. Echt.
Ik vermoed uit "humanitaire' overwegingen omdat er geen alternatief is om het anders te doen, men niet zit te wachten op escalerende "protesten" en formele aanklachten van supporterende belangengroepen in het EU gebied.quote:
quote:Op zaterdag 2 maart 2024 12:30 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik vraag mij af wat er te onderhandelen valt met een wolf in schaapskleren, anders dan een onvoorwaardelijke vrijlating van ontvoerde mensen, te stoppen met terreur en daders te (laten) berechten.
Zou het ook niet voor een deel voor de bühne zijn? Due care, zeg maar.quote:Er valt niet(s) te onderhandelen met roofdieren die leed toebrengen en bruut geweld inzetten om zo hun territorium ten koste van anderen, uit te breiden.
Met het eerste zal het wel meevallen. Maar het zal zeker frustrerend zijn als je iedere keer een aantal bewapende mannen (nota bene je eigen medeburgers) alle hulpgoederen voor je neus wegplukken en vervolgens door het Westen ook nog eens vele miljoenen krijgen toegestopt.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 12:19 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ben er verder niet zo'n fan van, maar GeenStijl is sowieso sneller. Het liveblogs daar waren echt de beste manier om op de hoogte te blijven. Je moest alleen (net als bij alle media) constant zelf een slag om de arm houden. Hoe sneller, hoe minder controle op de bron en motieven ervan.
Zou wel graag zien hoe ze de berichtgeving over de ramp met het humanitaire transport eens uitpluizen want in de ene bubbel lees je nu als feit dat er met tanks, granaten, sluipschutters, drones vanuit een hinderlaag 100+ mensen zijn neergeknald en in de andere dat Hamas heeft staan schieten en de Palestijnse wilden de trucks bestormden.
Zelf lijkt het mij heel waarschijnlijk dat uitgehongerde, wanhopige mensen niet geheel ordentelijk op het eten af zijn gestormd en dat Israëlische, onervaren soldaten toen inderdaad geschoten hebben en als idioten rond zijn gaan rijden, maar goed blijkbaar moet er zware genocidale opzet dan wel kwaadaardig gebrek aan beschaving aan ten grondslag liggen anders klopt het beeld van daders en slachtoffers niet meer of zo.
Hmm. Maar pleiten veel moslims en activisten niet dat mensen zoals Gigi Hadid en DJ Khaled een 'right of return' moeten krijgen omdat zij nog altijd zogenaamde 'vluchtelingen' zouden zijn? Wat ben je hier dan over aan het zeuren? Dit is precies wat jullie willen, alleen dan in de Palestijnse context.quote:
Dit is zo overduidelijk nep. Werkelijk schrikbarend hoeveel volksstammen dit overal retweeten en als waarheid aannemen.quote:
Hoezo is dit overduidelijk nep??quote:Op zaterdag 2 maart 2024 13:23 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dit is zo overduidelijk nep. Werkelijk schrikbarend hoeveel volksstammen dit overal retweeten en als waarheid aannemen.
Het zal zoiets zijn, ja. Ook heel erg en misschien zelfs rechtstreeks te wijten aan het gebrek aan middelen in Gaza als deze beelden daar inderdaad vandaan komen, maar dus niet het lulverhaal dat ik overal zie "Ja het voedselgebrek is nu zo erg dat mensen zich proberen te voeden op andere manieren". Alsof er overal infusen rondslingeren voor oneigenlijk gebruik.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 13:35 schreef opgebaarde het volgende:
Als de twitteraar had gezegd dat deze man aan de chemo zit had ik het meteen geloofd
Whahahahahaquote:Op zaterdag 2 maart 2024 12:32 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ze zouden inderdaad per direct alle banden met Isreal moeten opschorten en ze sancties op leggen.
Betrof dat die vrouw die een tijd terug ook in het nieuws was gekomen, tegelijk met de vrijlating van een aantal gijzelaars? Die had een aanslag geprobeerd te plegen bij een check-point. Veel media lieten dat er maar even buiten. Het blijft zorgwekkend om te zien hoe de geschiedenis soms zo makkelijk wordt herschreven.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 13:41 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Het zal zoiets zijn, ja. Ook heel erg en misschien zelfs rechtstreeks te wijten aan het gebrek aan middelen in Gaza als deze beelden daar inderdaad vandaan komen, maar dus niet het lulverhaal dat ik overal zie "Ja het voedselgebrek is nu zo erg dat mensen zich proberen te voeden op andere manieren". Alsof er overal infusen rondslingeren voor oneigenlijk gebruik.
Op dezelfde leest gaat er een filmpje rond van een slachtoffer van een zuuraanval, een jonge vrouw met verminkt gezicht, duidelijk oude en reeds genezen wonden, waaronder dan ook iets staat van "deze mooie vrouw is nog steeds mooi ondanks wat de bezetter haar heeft aangedaan".
Er staat vaak een Twitter-duiding onder van "filmpje heeft niks met Gaza te maken" maar er is gewoon niet tegenop te disclaimen want het wordt meteen geretweet en als waarheid gepresenteerd.
Heel moedeloos word ik ervan om te zien hoe veel mensen erin tuinen. Zelf zie ik ook weleens dingen aan voor de verkeerde datum of plaats op X maar dit soort overduidelijke bagger, echt tel even tot tien voordat je een ander weer tot de grote Satan wilt verklaren.
Nee, dit was een andere vrouw. Als ik het filmpje weer voorbij zie komen dan zal ik m hier posten in een spoiler als ik eraan denk. Naar gezicht, namelijk. Als er dan iets bijstaat dat het de schuld is van deze of gene, dan werkt dat natuurlijk erg goed op de onderbuik...quote:Op zaterdag 2 maart 2024 15:00 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Betrof dat die vrouw die een tijd terug ook in het nieuws was gekomen, tegelijk met de vrijlating van een aantal gijzelaars? Die had een aanslag geprobeerd te plegen bij een check-point. Veel media lieten dat er maar even buiten. Het blijft zorgwekkend om te zien hoe de geschiedenis soms zo makkelijk wordt herschreven.
Ik vermoed ook dat dit idd voor de bühne is om zo "blame-EU" issues te voorkomen.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 13:08 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
[..]
Zou het ook niet voor een deel voor de bühne zijn? Due care, zeg maar.
Misschien is het zelfs om Hamas het idee te geven dat ze nog een troef in handen hebben. Die hebben ze ook, natuurlijk, maar om te voorkomen dat ze de nog levende gijzelaars allemaal op IS-manier de keel afsnijden nu het einde nadert...
Het is denk ik zowel menselijke natuur als een gevolg van de omstandigheden plus nog dat het Hamas welgevallig is.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 15:26 schreef pokkerdepok het volgende:
wat ik schocking vind, is dat als er dus een ramp gebeurt met hulpgoederen en er op mensen geschoten wordt omdat soldaten in het nauw gedreven wornden door een hongerige menigte,
dat er dan in het ziekenhuis gelijk een aantal mensen voor de camera springt die een onwaar verhaal pluggen. hoe regelen ze dat uberhaubt, zitten er altijd hamas mensen in het ziekenhuis te wachten ofzo, die gelijk mensen gaan dicteren wat er gezegd moet worden? of is dat liegen over israel gewoon tweede natuur geworden?
Een aantal nog wel, en dan vooral diegenen die rond Yahya Sinwar en zulke kopstukken vastgehouden worden. Voor bijvoorbeeld die hele jonge roodharige kindjes en hun moeder heb ik weinig hoop meer...quote:Op zaterdag 2 maart 2024 15:45 schreef mascara-klodder het volgende:
Gelooft iemand nog wel dat de overgebleven gegelijzelden überhaupt nog leven?
Jij bent nog positief. Na 4 maanden leven ze niet meer hoor.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 15:48 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Een aantal nog wel, en dan vooral diegenen die rond Yahya Sinwar en zulke kopstukken vastgehouden worden. Voor bijvoorbeeld die hele jonge roodharige kindjes en hun moeder heb ik weinig hoop meer...
Volgens mij was al bevestigd dat ze niet meer leven.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 15:54 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Jij bent nog positief. Na 4 maanden leven ze niet meer hoor.
Och, gezien de grote hoeveelheid mensen die ondanks de triomfantelijke beelden van Hamas zelf van 7 oktober nog steeds niet willen geloven dat ze dat gedaan hebben...quote:Op zaterdag 2 maart 2024 17:19 schreef egayalS het volgende:
De Duisters konden nog enigszins geloofwaardig ich habe es nicht gewust zeggen. Anno 2024 is het ich wollte das nicht wissen
[ x ]
Nee hoor, er is diverse berichtgeving geweest dat er van de X gijzelaars Y zeker niet meer leven zowel vanuit Hamas als becijferd vanuit Israëlische kant, maar er is nergens bevestigd dat er geen meer leven.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 17:25 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Volgens mij was al bevestigd dat ze niet meer leven.
Lastig...quote:Op zaterdag 2 maart 2024 15:45 schreef mascara-klodder het volgende:
Gelooft iemand nog wel dat de overgebleven gegelijzelden überhaupt nog leven?
Tja, dat is een onderdeel van de propagandaoorlog. En toegegeven, het lukt de Palestijnen best goed om naïeve Westerse mensen te beïnvloeden met allerlei zielig beelden, waarbij men vervolgens met de vinger naar Israël kan wijzen.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 15:26 schreef pokkerdepok het volgende:
wat ik schocking vind, is dat als er dus een ramp gebeurt met hulpgoederen en er op mensen geschoten wordt omdat soldaten in het nauw gedreven wornden door een hongerige menigte,
dat er dan in het ziekenhuis gelijk een aantal mensen voor de camera springt die een onwaar verhaal pluggen. hoe regelen ze dat uberhaubt, zitten er altijd hamas mensen in het ziekenhuis te wachten ofzo, die gelijk mensen gaan dicteren wat er gezegd moet worden? of is dat liegen over israel gewoon tweede natuur geworden?
Dat zeg ik ook niet, het gaat om de moeder met de baby en een jong kind, met de rode haren. Die leven niet meer.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 17:37 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nee hoor, er is diverse berichtgeving geweest dat er van de X gijzelaars Y zeker niet meer leven zowel vanuit Hamas als becijferd vanuit Israëlische kant, maar er is nergens bevestigd dat er geen meer leven.
Na 4 maanden? waarom zou Hamas die in hemelsnaam nog in leven houden dan? vanuit welke logica?quote:Op zaterdag 2 maart 2024 17:37 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nee hoor, er is diverse berichtgeving geweest dat er van de X gijzelaars Y zeker niet meer leven zowel vanuit Hamas als becijferd vanuit Israëlische kant, maar er is nergens bevestigd dat er geen meer leven.
De Israëli's zijn dit begonnen idd. 7 oktober/hamas valt niks te verwijten. Niet alsof deze oorlog morgenvroeg voorbij is als Hamas zich aangeeft.......quote:Op zaterdag 2 maart 2024 17:19 schreef egayalS het volgende:
De Duisters konden nog enigszins geloofwaardig ich habe es nicht gewust zeggen. Anno 2024 is het ich wollte das nicht wissen
[ x ]
Zelfs dat is niet zeker, want Hamas kan ook gezegd hebben in het kader van de psychologische oorlogsvoering.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 18:09 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet, het gaat om de moeder met de baby en een jong kind, met de rode haren. Die leven niet meer.
Je snapt het principe achter gijzelaars en levende schilden en zo?quote:Op zaterdag 2 maart 2024 18:37 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Na 4 maanden? waarom zou Hamas die in hemelsnaam nog in leven houden dan? vanuit welke logica?
Vervang "Zionists" maar door Hamas. En Hamas weet het dondersgoed.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 17:19 schreef egayalS het volgende:
[ x ]
Zonder gijzelaars kunnen ze Israel op geen enkele manier onder druk zetten en zonder gijzelaars is er binnen Israël intern ook geen druk meer om tot een snelle oplossing te komen. Als Hamas gijzelaars ombrengt verliezen ze bij sympathisanten ook wat sympathie. De gijzelaars zijn voor Hamas goud waard.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 18:37 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Na 4 maanden? waarom zou Hamas die in hemelsnaam nog in leven houden dan? vanuit welke logica?
ja maar dat vind ik toch wat anders dna een gecoördineerde propagandamachine die gelijk boven op de actualiteit zit.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 17:51 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, dat is een onderdeel van de propagandaoorlog. En toegegeven, het lukt de Palestijnen best goed om naïeve Westerse mensen te beïnvloeden met allerlei zielig beelden, waarbij men vervolgens met de vinger naar Israël kan wijzen.
Zie bijvoorbeeld ook post #242 in dit topic, de Holocaust misbruiken om het idee aan te wakkeren dat de Palestijnen ook een 'Holocaust' moeten ondergaan is al iets dat langer een strategie is binnen bepaalde activistische kringen.
Ja, daar hebben ze ook wel wat reden toe, om dat te vermoeden... Daarnaast is de informatievoorziening over de aanleiding, 7 oktober, niet heel compleet. Wat een hoop Gazanen betreft is dit een kwaadaardige aanval zonder echte aanleiding.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 20:40 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
ja maar dat vind ik toch wat anders dna een gecoördineerde propagandamachine die gelijk boven op de actualiteit zit.
maar misschien lijkt het vaak gewoon zo. misschien is zo iemand die nu voor de camera staat wel overtuigd dat israel op de palestijnen gaat schieten om niks. heel gaza zal nu wel denken dat de israeliers hun haten.
Ik vind dat een heel hoog aantal. Gezien de korte tijdspanne en het feit dat men aan de lopende band stelt dat het zeer gerichte, precieze aanvallen betreft. En men burgers vermeend ook veilige havens zou bieden.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 22:11 schreef Qarrad het volgende:
1,5% van Gaza is 1% te veel uitgaande van een ratio dat 1 van elke 3 slachtoffers een Hamas-lid is.
Het is echter ook compleet belachelijk om te denken dat daar een genocidale intentie achter zit.
Met die bevolkingsdichtheid en de middelen die ter beschikking staan is 1,5%, hoe vreselijk ook voor de 20k onschuldigen, een heel laag aantal.
Nee, jij bent de 1equote:Op zaterdag 2 maart 2024 22:00 schreef Werkperd het volgende:
Zijn hier na 248 topics nog steeds mensen die ''ja maar Hamas'' roepen?
Ja maar Hamasquote:Op zaterdag 2 maart 2024 22:00 schreef Werkperd het volgende:
Je kan toch heel precies bombarderen op burgers waar een Hamas lid tussen zit?quote:Op zaterdag 2 maart 2024 21:36 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik vind dat een heel hoog aantal. Gezien de korte tijdspanne en het feit dat men aan de lopende band stelt dat het zeer gerichte, precieze aanvallen betreft. En men burgers vermeend ook veilige havens zou bieden.
ja maar Hamasquote:Op zaterdag 2 maart 2024 22:00 schreef Werkperd het volgende:
Schuld van Hamas. Die hebben geen schuilkelders gebouwd. Die willen dat er veel Palestijnen sterven (ze zeggen het zelf). Die gaan ervan uit dat de internationale druk te hoog wordt hoe meer Palestijnen er omkomen. Een stomme en kwaadaardige aanname.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 21:36 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik vind dat een heel hoog aantal. Gezien de korte tijdspanne en het feit dat men aan de lopende band stelt dat het zeer gerichte, precieze aanvallen betreft. En men burgers vermeend ook veilige havens zou bieden.
ja..quote:Op zaterdag 2 maart 2024 20:51 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja, daar hebben ze ook wel wat reden toe, om dat te vermoeden... Daarnaast is de informatievoorziening over de aanleiding, 7 oktober, niet heel compleet. Wat een hoop Gazanen betreft is dit een kwaadaardige aanval zonder echte aanleiding.
grappig, want het is altijd andersom. ja maar israel..quote:Op zaterdag 2 maart 2024 22:00 schreef Werkperd het volgende:
En jij bent een militair expert? Of gewoon een pro-Palestina aanhanger die meeloopt in verkapte Hamas demo’s ?quote:Op zaterdag 2 maart 2024 21:36 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het is de modus operandi van Hamas om zoveel mogelijk met menselijke schilden te werken. Zo hebben de soldaten van Hamas geen legerkleding aan (schending van oorlogsrecht), gebruiken ze scholen en andere hulpgebouwen om beschietingen en hinderlagen uit te voeren (schending van oorlogsrecht), gijzelen ze onschuldige burgers (schending van oorlogsrecht), en hebben ze organisaties zoals UNWRA op elke laag geïnfiltreerd.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 23:19 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je kan toch heel precies bombarderen op burgers waar een Hamas lid tussen zit?
Bovenstaande is overigens niet flauw bedoeld. Volgens mij is dat exact wat Israel doet. Hamas zit in Gaza, ze verschuilen zich tussen burgers - ze willen er alles aandoen dat Hamas wordt verslagen.
Zolang deze mensen niet zelf de Gaza strook ingaan en daar mensen afmaken of bezittingen plunderen zoals de Palestijnse bevolking massaal deed op 7 oktober, toen duizenden mensen feest vierden boven de lijken van onschuldige Israëliërs, de lichamen onteerden door erop te spugen en achter hun auto te slepen, en de kibboetsen plunderen samen met Hamas leden, lijkt het vooral veel beeldspraak te zijn van de extreme kant van de burgers van Israel.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 22:09 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Niks, sterker nog, het zegt ook vrij weinig over Israël, want dit zijn posts van individuen die vooral namens zichzelf spreken. Het is niet de Israëlische regering, of de gemiddelde Israëlische burger die zo denkt.
@Kijkertje kan je hier nog even op reageren. Je hebt deze “gemist”.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 18:29 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Er IS een onafhankelijk onderzoek en Israël HEEFT die informatie gedeeld.
Waarom beweren jullie wat anders?
Sinds een maand of twee heb ik weer eens een kijkje genomen hier en er zijn inderdaad een heel wat “ja, maar…” mensen.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 22:00 schreef Werkperd het volgende:
als cuendillar zegt dat in dat artikel staat dat Israël bewijs gedeeld heeft. Betekent dat nog niet dat het ook echt in het artikel staat.quote:Op zondag 3 maart 2024 08:31 schreef Scorpie het volgende:
[..]
@:Kijkertje kan je hier nog even op reageren. Je hebt deze “gemist”.
Een van de grootste en populairste leugens sinds de Golfoorlog is het beeld van precisiebombardementen. Het is gewoonweg niet mogelijk in de meeste gevallen om "schoon" te bombarderen, dus dat alleen het eigenlijke doel geraakt wordt.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 21:36 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
2 miljoen doden is ook perfect te 'verklaren'. Dat iets te 'verklaren' is zegt weinig qua moraliteit.quote:Op zondag 3 maart 2024 08:20 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het is de modus operandi van Hamas om zoveel mogelijk met menselijke schilden te werken. Zo hebben de soldaten van Hamas geen legerkleding aan (schending van oorlogsrecht), gebruiken ze scholen en andere hulpgebouwen om beschietingen en hinderlagen uit te voeren (schending van oorlogsrecht), gijzelen ze onschuldige burgers (schending van oorlogsrecht), en hebben ze organisaties zoals UNWRA op elke laag geïnfiltreerd.
Dus ja 1.5% is onwenselijk maar gezien de situatie te verklaren.
Uit onderzoek blijkt dat Israël voor 40% gebruik heeft gemaakt van 'domme bommen'.quote:Op zondag 3 maart 2024 08:58 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Een van de grootste en populairste leugens sinds de Golfoorlog is het beeld van precisiebombardementen. Het is gewoonweg niet mogelijk in de meeste gevallen om "schoon" te bombarderen, dus dat alleen het eigenlijke doel geraakt wordt.
De beelden die maar al te graag vrijgegeven worden van die ene verdieping die ertussenuit geblazen wordt, die ene rijdende auto, het plukje terroristen met een mortier dat ineens in stukken uiteen vliegt zijn niet de realiteit van "precisiebombardementen" waarbij zeker het doel maar ook een hoop van de omgeving opgeblazen wordt. Het is simpelweg niet mogelijk om een krachtige explosie op de vierkante meter zo te richten.
Dat gezegd hebbende, zijn dit naar de geldende maatstaven wel degelijk precisiebombardementen. De maatstaven verschillen alleen van het gelikte, gecontroleerde beeld dat een uitvoerende partij graag wil verkopen.
Ik zeg dus niet dat het aantal niet erg is, maar wel dat het gezien de bevolkingsdichtheid en chaotische situatie met militanten tussen de burgers minder is dan je zou mogen verwachten, helemaal als je zou willen veronderstellen dat er met opzet gericht op inwoners geschoten zou worden met de intentie er zoveel mogelijk slachtoffers onder te maken.
Ja natuurlijk. Bombardementen bestaan voor een groot deel uit reguliere, domme, bommen. Het zou verspilling en onnodig zijn om overal slimme bommen voor te gebruiken.quote:Op zondag 3 maart 2024 09:27 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Uit onderzoek blijkt dat Israël voor 40% gebruik heeft gemaakt van 'domme bommen'.
Ja precies. Maar dan is het idee dat Israël enkel doet aan precisie bombardementen, onwaar he.quote:Op zondag 3 maart 2024 09:52 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja natuurlijk. Bombardementen bestaan voor een groot deel uit reguliere, domme, bommen. Het zou verspilling en onnodig zijn om overal slimme bommen voor te gebruiken.
En andersom is iedereen die het uitmoorden van Palestijnen wil laten stoppen antisemitisch en net geen Hitler.quote:Op zondag 3 maart 2024 09:50 schreef Qarrad het volgende:
[ x ]
Nou ja, dit soort domheid dus. Met dank aan de eindeloze stroom aan leugens in die bubbel.
"You're wearing the hat. You kill Muslims."
Nogal non-nieuws dit.quote:Op zondag 3 maart 2024 09:50 schreef Qarrad het volgende:
[ x ]
Nou ja, dit soort domheid dus. Met dank aan de eindeloze stroom aan leugens in die bubbel.
Onzekere kneus met zijn domme uitspraken. Je ziet aan zijn bewegingen al dat het een schijthaas is...quote:Op zondag 3 maart 2024 09:50 schreef Qarrad het volgende:
[ x ]
https://www.timesofisrael(...)ion-on-the-hostages/quote:Op zaterdag 2 maart 2024 18:37 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het lijkt eerder alsof die iets te veel gesnoven heeft. Verklaart ook meteen waarom die zich als een sukkel gedraagt.quote:Op zondag 3 maart 2024 10:05 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Je ziet aan zijn bewegingen al dat het een schijthaas is...
Ik vind het in de lijn van achterlijke dingen die gepost worden en voor zoete koek geslikt en als waarheid verspreid een erg "mooi" beeld van de consequenties. Dan krijg je dus dit, op grote schaal.quote:Op zondag 3 maart 2024 09:56 schreef Drxx het volgende:
[..]
En andersom is iedereen die het uitmoorden van Palestijnen wil laten stoppen antisemitisch en net geen Hitler.
Wat is dit voor achterlijke non-nieuws man. En dan de politie die zegt we hebben een victim report opgesteld..._______________________
Welk voordeel? die wapenstilstand komt er toch niet.quote:Op zondag 3 maart 2024 10:06 schreef Qarrad het volgende:
[..]
https://www.timesofisrael(...)ion-on-the-hostages/
Deze bijvoorbeeld? Zelfs over de informatie over de gijzelaars valt nog te onderhandelen en voordeel uit te halen door Hamas.
Wie beweert dan dat dat gebeurt?quote:Op zondag 3 maart 2024 09:55 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja precies. Maar dan is het idee dat Israël enkel doet aan precisie bombardementen, onwaar he.
Dit is waar.quote:Hoe Israel na 7oktober Gaza in is gegaan, is in mijn ogen: 'we moeten er alles aandoen om Hamas te verslaan, als we niet teveel burgerslachtoffers daarmee kunnen maken is dat mooi meegenomen, maar burgers ontzien is geen prioriteit meer'.
Zoals ik eerder in dit topic al aangaf: soldaten zijn soldaten.quote:En bij individuele soldaten is helemaal het hek van de dam. Dat zie je wel aan aan die filmpjes die ze maken, waarbij ze plezier beleven dat een gehele woonwijk plat ligt.
1: Mensen.quote:Op zondag 3 maart 2024 10:19 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Wie beweert dan dat dat gebeurt?
[..]
Dit is waar.
Ik denk ook dat het goed aangeeft hoe beu Israël hun buren is.
Je kunt het denk ik wel vergelijken met hoe Roemenië en Hongarije tegen zigeuners aankijken. Die worden daar openlijk als minder-dan-menselijk beschouwd.
[..]
Zoals ik eerder in dit topic al aangaf: soldaten zijn soldaten.
Nederlandse militairen hadden precies hetzelfde gedaan, behalve dat zij dat ondergoed ook daadwerkelijk hadden aangetrokken.
*Zucht* Dat hebben ze wel, wat CNN (en anderen) ook beweren. Waarom denk je dat er direct 12 medewerkers zijn ontslagen, een dag nadat dit bekend werd?quote:Op zondag 3 maart 2024 08:49 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
als cuendillar zegt dat in dat artikel staat dat Israël bewijs gedeeld heeft. Betekent dat nog niet dat het ook echt in het artikel staat.
In dit bericht van CNN staat but did not provide any supporting evidence to back up their claims.
Misschien om de reden die UNRWA zelf geeft. Omdat ze de organisatie belangrijker en het doel van de organisatie (de burgers van Gaza) op de eerste plek zetten en dat die 12 mensen voor nu even pech hebben totdat het onderzoek is afgerondquote:Op zondag 3 maart 2024 10:27 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
*Zucht* Dat hebben ze wel, wat CNN (en anderen) ook beweren. Waarom denk je dat er direct 12 medewerkers zijn ontslagen, een dag nadat dit bekend werd?
Die OIOS, die het onderzoek doet, geeft aan dat ze van Israël nog geen bewijs hebben ontvangen. Het is ook niet zo dat Israël wel beweert dat ze bewijs (op die twee video's na) aan OIOS of aan bondgenoten UK en de VS hebben overgedragenquote:We hebben het bovendien zelf gezien. Blader maar terug. De filmpjes van die blije UNRWA-medewerkers in de kibboets; de gijzelaars ondergebracht bij UNRWA-medewerkers...
Dat de media het bewijs niet heeft gezien betekent niet dat het er niet is en dat het niet aan de onderzoekscommissie is overgedragen.
Ik vraag mij dan wel af: bewijs voor wat precies? er is toch genoeg bewijs geleverd dat in elk geval individuele gevallen binnen de Palestijnse stak van de UNRWA (in)directe banden had met Hamas?quote:Op zondag 3 maart 2024 10:31 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Misschien om de reden die UNRWA zelf geeft. Omdat ze de organisatie belangrijker en het doel van de organisatie (de burgers van Gaza) op de eerste plek zetten en dat die 12 mensen voor nu even pech hebben totdat het onderzoek is afgerond
[..]
Die OIOS, die het onderzoek doet, geeft aan dat ze van Israël nog geen bewijs hebben ontvangen.
Zucht inderdaad
Je moet wel durven om na 7 oktober tegen Israël over moraliteit te beginnen.quote:Op zondag 3 maart 2024 09:26 schreef theunderdog het volgende:
[..]
2 miljoen doden is ook perfect te 'verklaren'. Dat iets te 'verklaren' is zegt weinig qua moraliteit.
Je moet wel durven om Israël na 7 oktober te ontdoen van moraliteit.quote:Op zondag 3 maart 2024 10:35 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je moet wel durven om na 7 oktober tegen Israël over moraliteit te beginnen.
Dat inderdaad.quote:Op zondag 3 maart 2024 10:34 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik vraag mij dan wel af: bewijs voor wat precies? er is toch genoeg bewijs geleverd dat in elk geval individuele gevallen binnen de Palestijnse stak van de UNRWA (in)directe banden had met Hamas?
De vraag is dan alleen: kan dat het veroordelen van de gehele organisatie rechtvaardigen?
Openlijke Jodenhaat.quote:Op zondag 3 maart 2024 09:50 schreef Qarrad het volgende:
[ x ]
Als je echt het geweld wil stoppen, waarom roep je Hamas dan niet op zich over te geven en zich te verantwoorden voor de wandaden van 7 oktober?quote:Op zondag 3 maart 2024 09:56 schreef Drxx het volgende:
[..]
En andersom is iedereen die het uitmoorden van Palestijnen wil laten stoppen antisemitisch en net geen Hitler.
Wat is dit voor achterlijke non-nieuws man. En dan de politie die zegt we hebben een victim report opgesteld..._______________________
Nou, ik denk dat die verklaring vrij helder is. Het bewijs gaat om die individuele gevallen. Israel zal ook wel aanvoelen dat dat misschien nogal wat 'matig' is om een gehele organisatie te veroordelen. Vooral omdat de bondgenoten van Israel, altijd nog voor een tweestatenoplossing zijn (diplomatiek gezien).quote:Op zondag 3 maart 2024 10:42 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat inderdaad.
Nu hebben wij hier uitvoerige posts van Hannah gelezen, we kennen unwatch en we lezen allemaal af en toe artikelen over unrwa dus 'echt enthousiast' ben ik niet van die club. Maar als er bewijs is, vraag ik me heel erg af waarom de partij die dat bewijs over unrwa heeft en al decennia lang tegen het bestaan van unrwa vecht dit bewijs nog niet wil delen. Misschien is er een goede verklaring voor alleen ik ben die verklaring nog nergens tegengekomen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |