Soldaten zijn soldaten; of ze nou professioneel of dienstplichtig zijn en of ze nou in het Isralische leger of het Nederlandse leger of dat van Oeganda zitten.quote:Op donderdag 29 februari 2024 17:47 schreef oblo het volgende:
[..]
Hij heeft een goed punt. Ik weet niks van het Nederlands leger, maar dat is een professioneel leger. In Israel is maar een deel professioneel, een groot deel is dienstplichtig of reservist.
Groot verschil in structuur/druk/discipline etc..
Gaat het je nog lukken aan te tonen dat Nederlandse militairen ook, al dan niet straffeloos, plunderen denk je?quote:Op donderdag 29 februari 2024 18:03 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Soldaten zijn soldaten; of ze nou professioneel of dienstplichtig zijn en of ze nou in het Isralische leger of het Nederlandse leger of dat van Oeganda zitten.
Denken dat zulk gedrag hier niet zou voorkomen is natuurlijk naef.
Uiteraard hangt het af van leger tot leger en van situatie tot situatie wat er precies gebeurt en hoe ver het gaat, maar laat ik het als volgt zeggen: het was redelijk herkenbaar.
quote:Op donderdag 29 februari 2024 18:06 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Gaat het je nog lukken aan te tonen dat Nederlandse militairen ook, al dan niet straffeloos, plunderen denk je?
Dan nemen we voor het gemak maar aan dat je uit je nek kletst.quote:
Dit klopt niet en is juist naef. Als je ooit gediend hebt naast professionele soldaten, dienstplichtigen en reservisten dan weet je dit (speciale eenheden uitgesloten)quote:Op donderdag 29 februari 2024 18:03 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Soldaten zijn soldaten; of ze nou professioneel of dienstplichtig zijn en of ze nou in het Isralische leger of het Nederlandse leger of dat van Oeganda zitten.
Denken dat zulk gedrag hier niet zou voorkomen is natuurlijk naef.
Uiteraard hangt het af van leger tot leger en van situatie tot situatie wat er precies gebeurt en hoe ver het gaat, maar laat ik het als volgt zeggen: het was redelijk herkenbaar.
Mocht wel eens weten wat er niet op twitter/tv verschijnt. Plunderen als de neten wss.quote:Op donderdag 29 februari 2024 18:12 schreef oblo het volgende:
[..]
Dit klopt niet en is juist naef. Als je ooit gediend hebt naast professionele soldaten, dienstplichtigen en reservisten dan weet je dit (speciale eenheden uitgesloten)
quote:Op donderdag 29 februari 2024 18:09 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dan nemen we voor het gemak maar aan dat je uit je nek kletst.
Wat jij wil.quote:Op donderdag 29 februari 2024 18:12 schreef oblo het volgende:
[..]
Dit klopt niet en is juist naef. Als je ooit gediend hebt naast professionele soldaten, dienstplichtigen en reservisten dan weet je dit (speciale eenheden uitgesloten)
En nu? Moslims bezitten en handelen toch ook in grond in Isral en er zijn toch ook moskeen in Isral? Je moet dus beter uitleggen wat hier precies het vermeende probleem zou zijn. Het meerendeel van de grond die hier wordt verhandeld ligt trouwens in Isral zelf.quote:Op donderdag 29 februari 2024 18:26 schreef egayalS het volgende:
Held!
[ x ]
Op deze https://realestateisrael.org/ site worden dus gewoon woningen aangeboden in het bezette west bank middels synagoges waaronder in https://en.wikipedia.org/wiki/Neve_Daniel
Ik bedoel dat westerlingen Palestijnse land koloniseren is niks nieuws, maar dat Amerikaanse en Canadese synagoges worden gebruikt hiervoor is fucked upzouden dit soort evenementen anti semitisme voeden? Zou het ADL vervolgens klagen over antisemitisme?
Yep. Je hebt ook mensen die niet volledig zwart wit denken. En alleen maar op fok zitten om propaganda te verspreiden. leuke postgeschiedenis heb je.quote:Op donderdag 29 februari 2024 18:26 schreef egayalS het volgende:
Held!
[ x ]
De beste man in de video rich Siegel https://www.northjersey.c(...)n-rights/7609610002/
quote:Op woensdag 28 februari 2024 16:47 schreef Qarrad het volgende:
Kost je een uurtje, heb je iets om op te kauwen. Populaire en unieke Arabisch-Isralische presentatrice en haar ervaringen en perspectieven. Voornaamste punt: het is niet zwart-wit.
Goede inhoudelijke reactie man wow!quote:
Wat zou het ICJ zeggen?quote:Hamas dreigt onderhandelingen vrijlaten gijzelaars stop te zetten
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-75792756
In reactie op de gebeurtenissen bij de levering van hulpgoederen in Noord-Gaza, waarbij minstens tientallen Palestijnen om het leven zijn gekomen, dreigt Hamas onderhandelingen over het vrijlaten van gijzelaars uit Isral af te breken. "De onderhandelingen die de leiding van de beweging voert, zijn geen open proces dat ten koste gaat van het bloed van ons volk", aldus de groepering in een verklaring.
Blijf het verwonderlijk vinden hoe dit zo klakkeloos wordt overgenomen door de media.quote:
quote:Koning en koningin spreken met belangengroepen over situatie Gaza en Isral
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-75792006
Koning Willem-Alexander en koningin Mxima hebben in de ambtswoning van de Amsterdamse burgemeester Halsema met twee Amsterdamse groepen gesproken over de situatie in Gaza en Isral. Centraal stond hoe het conflict doorwerkt in Nederland. Burgemeester Halsema was ook bij de gesprekken.
In de eerste sessie sprak het koningspaar met straatcoaches, agenten, gemeenteambtenaren en jongerenwerkers die actief zijn in Amsterdamse wijken. Zij houden nauw contact met diverse groepen in die wijken en proberen daarbij spanningen te voorkomen en te beheersen.
Daarna spraken de koning en koningin met mensen met een Palestijnse, Joodse en islamitische achtergrond uit Amsterdam over hoe de situatie in het Midden-Oosten hun dagelijks leven benvloedt. Ze spraken met hen over hun verdriet en angst, maar ook over "hoopvolle initiatieven om tot elkaar te komen", aldus de Rijksvoorlichtingsdienst in een persverklaring.
quote:Beveiliging Britse politici opgeschroefd om toenemende spanningen
https://nos.nl/l/2510909
Britse parlementsleden krijgen 30 miljoen pond extra voor beveiliging vanwege de gespannen politieke situatie in het land. Dit volgt op bekladding van kantoren, brandstichting en zelfs doodsbedreigingen - deze incidenten zijn toegenomen sinds het begin van de oorlog in Gaza.
hamas ziet kans iets in de schoenen te schuiven en gaat met de hakken in het zand staan?quote:
Wat is gl toch een stel laag tuig.quote:
Dat zegt hamas ja met een bazonker aantal doden en een gazillion gewonden. Echt hoor!! Eggies echt. Net zo eggies echt als dat israel achter de zware luchtaanval zat op het ziekenhuis.quote:
Branden is wat vergaand maar dat Hamas de situatie opstookt, is duidelijk het continue doel.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 00:48 schreef Red_85 het volgende:
[..]
hamas ziet kans iets in de schoenen te schuiven en gaat met de hakken in het zand staan?
Wat dan ook, die gijzelaars moeten terug. Anders mag iedereen van hamas letterlijk branden.
Doet die ook.quote:Op donderdag 29 februari 2024 18:09 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dan nemen we voor het gemak maar aan dat je uit je nek kletst.
De media ziet dat er niet twee (Hamas en IDF) maar zelfs drie partijen betrokken zijn en om die laatste partij daar maakt de media zich druk om.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 02:08 schreef Vallon het volgende:
[..]
Branden is wat vergaand maar dat Hamas de situatie opstookt, is duidelijk het continue doel.
Blijf mij verbazen dat media vooral kijkt wat Isral doet zonder in ogenschouw te nemen dat dit overduidelijk op uitdrukkelijk verzoek is van Hamas zelf. De situatie kan in not-time worden gesetteld door gegijzelfden vrij te laten, stoppen met het geweld en de daders voor het gerecht te brengen.
Dit ja.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 02:08 schreef Vallon het volgende:
[..]
Branden is wat vergaand maar dat Hamas de situatie opstookt, is duidelijk het continue doel.
Blijf mij verbazen dat media vooral kijkt wat Isral doet zonder in ogenschouw te nemen dat dit overduidelijk op uitdrukkelijk verzoek is van Hamas zelf. De situatie kan in not-time worden gesetteld door gegijzelfden vrij te laten, stoppen met het geweld en de daders voor het gerecht te brengen.
Was te verwachten; ze vechten alleen de vorige oorlog nog. Die van de propaganda. Terwijl hun tunnels worden opgeblazen en afgebroken zitten ze te rekenen op sancties tegen Isral.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 07:30 schreef Mylene het volgende:
[ afbeelding ]
Hamas geeft niets om de Palestijnse bevolking.
Zie ook bij NRC:quote:Op vrijdag 1 maart 2024 02:02 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat zegt hamas ja met een bazonker aantal doden en een gazillion gewonden. Echt hoor!! Eggies echt. Net zo eggies echt als dat israel achter de zware luchtaanval zat op het ziekenhuis.
Voor t eggies echt hoor!
En dan staat er pas in het bericht zelf “volgens de Palestijnen” en “de toedracht is nog niet duidelijk”.quote:Isralische beschieting van Palestijnen bij voedselkonvooi in Gaza leidt tot bloedbad
LEESLIJST
NIEUWS
Gaza-oorlog Een beschieting bij een voedselkonvooi in Noord-Gaza is geindigd in een bloedbad, waarbij zeker 112 Palestijnen zijn omgekomen. Het kan de besprekingen over een staakt-het-vuren bemoeilijken.
Om te kotsen.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 08:45 schreef oblo het volgende:
[..]
Zie ook bij NRC:
[..]
En dan staat er pas in het bericht zelf “volgens de Palestijnen” en “de toedracht is nog niet duidelijk”.
Ik zal het artikel hier niet plaatsen want het is premium, maar hier staat het artikel ergens in de lijst: https://www.nrc.nl/nieuws/
Kan het OM niets doen tegen terroristen propaganda? Dat lijkt mij best wel strafbaar.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 08:45 schreef oblo het volgende:
[..]
Zie ook bij NRC:
[..]
En dan staat er pas in het bericht zelf “volgens de Palestijnen” en “de toedracht is nog niet duidelijk”.
Ik zal het artikel hier niet plaatsen want het is premium, maar hier staat het artikel ergens in de lijst: https://www.nrc.nl/nieuws/
Ergens anders las ik ook al dit verhaal.quote:Op donderdag 29 februari 2024 12:28 schreef Qarrad het volgende:
Op een andere Isralische nieuwssite meldt men juist dat IDF heeft verklaard dat er bij de distributie van hulpgoederen een bedreigende situatie voor de eigen troepen ontstond, die daarna hebben geschoten op de mensenmassa. Ander verhaal, andere woordvoerder blijkbaar?
Dit is de toekomst van Isral die sommige users hier zonder dat ze het doorhebben lopen te verdedigen en aan te moedigen.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 07:08 schreef theunderdog het volgende:
https://twitter.com/MatanTzuri/status/1763246521036791888
Twee Isralische kolonisten willen Gaza in, worden tegengehouden door twee soldaten. Als je deze twee gaat analyseren, dan spreekt dat toch: 'je ouders zijn ook neef en nicht' uit?
En dit kan zomaar eens de toekomst worden van Isral. Dit is niet 'rechts' zoals wij dat in Europa kennen. Maar messiaans-rechts. Een politieke ideologie wat gecombineerd is met religie en inteelt.
Ongelooflijk. Dat Israel met al haar intellectuele voorgangers, dit heeft kunnen laten gebeuren.
Wat een conclusie op basis van 1 vage tweet. Goed bezig ouwe.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 07:08 schreef theunderdog het volgende:
Twee Isralische kolonisten willen Gaza in, worden tegengehouden door twee soldaten. Als je deze twee gaat analyseren, dan spreekt dat toch: 'je ouders zijn ook neef en nicht' uit?
En dit kan zomaar eens de toekomst worden van Isral. Dit is niet 'rechts' zoals wij dat in Europa kennen. Maar messiaans-rechts. Een politieke ideologie wat gecombineerd is met religie en inteelt.
Ongelooflijk. Dat Israel met al haar intellectuele voorgangers, dit heeft kunnen laten gebeuren.
Maar een exacte quote geef je vervolgens niet. Kom maar op met de onderbouwing van jouw bewering.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 09:18 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Dit is de toekomst van Isral die sommige users hier zonder dat ze het doorhebben lopen te verdedigen en aan te moedigen.
Aardig stukje framing hier.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 07:08 schreef theunderdog het volgende:
Linkse woke-gekkies vinden dat jammer ja. Zeker in Europa of delen van de US. Het is vrij simpel; het gehele land behoort joden oftewel Israel toe. Als je daarvoor een "gekke inteeltkolonist" moet zijn, so be it. Daarnaast heeft Europa niets te willen in deze, in Israel bepaald men zelf hoe hun politieke beleid eruit ziet. En daar gaat niemand wat aan doenquote:En dit kan zomaar eens de toekomst worden van Isral. Dit is niet 'rechts' zoals wij dat in Europa kennen. Maar messiaans-rechts. Een politieke ideologie wat gecombineerd is met religie en inteelt.
Vervang Jood eens door moslim en schrik niet al te erg.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 09:18 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Dit is de toekomst van Isral die sommige users hier zonder dat ze het doorhebben lopen te verdedigen en aan te moedigen.
De toekomst van Isral. Twee kolonisten.quote:Twee Isralische kolonisten willen Gaza in
De mensen die dit soort dingen aanbrengen zijn niet echt de users die "zonder dat ze het doorhebben" dingen aanmoedigen.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 09:18 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Nee, maar je kunt wel verwachten dat dit soort berichten ook meteen meegenomen worden. Als ik het kan vinden, dan kan een journalist die zich bezighoudt met de regio dit al helemaal, toch?quote:Op vrijdag 1 maart 2024 09:06 schreef opgebaarde het volgende:
Zie deze post
[..]
Ergens anders las ik ook al dit verhaal.
Verder kan je van de media niet verwachten dat ze niks melden totdat IDF met een persbericht komt. Lijkt me nogal logisch en zelfs enigszins wenselijk
Hoe komt het dat NRC zo een bias heeft? Dit is niet de eerste keer dat ik zo een gekleurd bericht lees.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 09:03 schreef Montagui het volgende:
[..]
Kan het OM niets doen tegen terroristen propaganda? Dat lijkt mij best wel strafbaar.
Of is er ergens anders op zijn minst een mediawatch autoriteit die de NRC eens op de vingers tikt met dergelijke suggestieve teksten?
De journalistieke bias is in ieder geval hemeltergend. En om dan alleen maar een omroep als ON aan te pakken, is dan wel erg hypocriet/meten met 2 maten.
Goed dat ze het melden, maar dat hoort wat objectiever.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 09:06 schreef opgebaarde het volgende:
Zie deze post
[..]
Ergens anders las ik ook al dit verhaal.
Verder kan je van de media niet verwachten dat ze niks melden totdat IDF met een persbericht komt. Lijkt me nogal logisch en zelfs enigszins wenselijk
Jodenhaat doet rare dingen met mensen.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 10:22 schreef oblo het volgende:
[..]
Hoe komt het dat NRC zo een bias heeft? Dit is niet de eerste keer dat ik zo een gekleurd bericht lees.
quote:Op vrijdag 1 maart 2024 10:22 schreef oblo het volgende:
[..]
Hoe komt het dat NRC zo een bias heeft? Dit is niet de eerste keer dat ik zo een gekleurd bericht lees.
Het valt mij op dat sommigen Isral nog zien als een soort liberale, westerse, vrije democratie maar ik ben van mening dat Isral al een tijdje bezig is om een land te worden waar conservatief rechts en de orthodoxen de dienst uitmaken gezien de recente regeringen, beleid en rechtgang. Kwestie van tijd dat LGBT- en vrouwenrechten worden ingeperkt. De Arabieren in Isral gaan het ook (nog) moeilijker krijgen.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 09:29 schreef Homey het volgende:
[..]
Maar een exacte quote geef je vervolgens niet. Kom maar op met de onderbouwing van jouw bewering.
Ik noem nergens het woord jood en degene waar ik op reageerde ook niet dus ik weet niet wat ik moet vervangen met het woord moslim.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 09:48 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Vervang Jood eens door moslim en schrik niet al te erg.
Orthodoxen breider zich steeds verder uit qua nederzettingen en populatieaantal en macht/invloed in/op de regering. Het gaat uiteraard niet precies om deze twee maar mensen zoals zij worden steeds belangrijker en gaan steeds meer de dienst uitmaken in Isral met behulp van het reguliere conservatieve rechts. Door het gedrag van Isral sinds 7 oktober te steunen steun je (onbedoeld) dit toekomstbeeld.quote:Bovendien:
[..]
De toekomst van Isral. Twee kolonisten.
Twee
Twee![]()
T W E E
Afgelopen weekend besloten dat ik mijn NRC abo nu echt ga opzeggen. Ik betaal voor een krant, niet voor activistische opinie waar ik niet achter staquote:Op vrijdag 1 maart 2024 08:45 schreef oblo het volgende:
[..]
Zie ook bij NRC:
[..]
DEI afdelingen met hun correct willen zijn, diverse club werknemers (afkomsten dan, wel vooral hoog opgeleiden) en tevens hele jonge werknemers die wat grote lijnen denken en ervaring lijken te missen.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 10:22 schreef oblo het volgende:
[..]
“Sommigen”quote:Op vrijdag 1 maart 2024 12:03 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Het valt mij op dat sommigen Isral nog zien als een soort liberale, westerse, vrije democratie maar ik ben van mening dat Isral al een tijdje bezig is om een land te worden waar conservatief rechts en de orthodoxen de dienst uitmaken gezien de recente regeringen, beleid en rechtgang. Kwestie van tijd dat LGBT- en vrouwenrechten worden ingeperkt. De Arabieren in Isral gaan het ook (nog) moeilijker krijgen.
[..]
Ik noem nergens het woord jood en degene waar ik op reageerde ook niet dus ik weet niet wat ik moet vervangen met het woord moslim.
[..]
Orthodoxen breider zich steeds verder uit qua nederzettingen en populatieaantal en macht/invloed in/op de regering. Het gaat uiteraard niet precies om deze twee maar mensen zoals zij worden steeds belangrijker en gaan steeds meer de dienst uitmaken in Isral met behulp van het reguliere conservatieve rechts. Door het gedrag van Isral sinds 7 oktober te steunen steun je (onbedoeld) dit toekomstbeeld.
Ik word hier graag over 10 jaar aan herinnerd en zal ook mijn ongelijk toegeven als het niet zo blijkt te zijn gelopen
NRC is een uitgesproken progressief linkse krant. Kortom, ze presenteren het nieuws met een vooringenomenheid. Het gaat niet om wat er echt is gebeurd, het gaat erom de lezer te willen overtuigen van een bepaald perspectief over de actualiteiten.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 10:22 schreef oblo het volgende:
[..]
De Islamitische fundamentelisten hebben hun gelijken gevonden.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 07:08 schreef theunderdog het volgende:
quote:Op vrijdag 1 maart 2024 11:22 schreef Aether het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ x ]
https://www.geenstijl.nl/(...)nce-precisie-bij-nrc
quote:Op vrijdag 1 maart 2024 12:27 schreef Mylene het volgende:
EU zet hulp aan omstreden VN-hulporganisatie Gaza (UNRWA) toch door
Ondanks felle kritiek van meerdere landen op de VN-hulporganisatie UNRWA in Gaza, heeft de EU besloten om de financiering toch door te zetten. Ook doet Brussel er 68 miljoen bovenop. Eerder besloten onder andere de Verenigde Staten om die financiering te bevriezen.
De organisatie is omstreden omdat enkele medewerkers zouden hebben deelgenomen aan de aanslag van 7 oktober. Ook zouden sommige medewerkers van UNRWA innige banden hebben met Hamas. Isral beticht UNRWA er ook van het conflict in leven te houden, onder meer door het onderwijs dat de organisatie aanbiedt. Die zou volgens Jeruzalem partijdig zijn.
(Telegraaf)
[ x ]
Als je niet weet wie de waarheid spreekt, dan breng je nuance aan. hamas: 'blablablablabla'. Dat soort.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 13:43 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wat moet zo’n NRC dan doen, alleen berichten van IDF overnemen?
Bijvoorbeeld. Dit wordt toch ook toegepast in de berichtgeving over de oorlog tussen Oekrane en Rusland?quote:Op vrijdag 1 maart 2024 13:43 schreef opgebaarde het volgende:
Dan is dat Enabel flatgebouw in Gaza vier weken later nog steeds niet ingestort
Er staat volgens Palestijnse autoriteit. Net zoals er de reactie van IDF er ook staat, de bekende ‘wij hebben niks gedaan’.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 13:45 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als je niet weet wie de waarheid spreekt, dan breng je nuance aan. hamas: 'blablablablabla'. Dat soort.
Wat is DEI?quote:Op vrijdag 1 maart 2024 13:18 schreef Molo het volgende:
[..]
DEI afdelingen met hun correct willen zijn, diverse club werknemers (afkomsten dan, wel vooral hoog opgeleiden) en tevens hele jonge werknemers die wat grote lijnen denken en ervaring lijken te missen.
Journalistiek, zeg maar hun vak, uitoefenenquote:Op vrijdag 1 maart 2024 13:43 schreef opgebaarde het volgende:
Dan is dat Enabel flatgebouw in Gaza vier weken later nog steeds niet ingestort
Die ook nog culinair journalist is (wat had dat met de situatie in Isral te maken?)quote:Op vrijdag 1 maart 2024 13:25 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
NRC is een uitgesproken progressief linkse krant. Kortom, ze presenteren het nieuws met een vooringenomenheid. Het gaat niet om wat er echt is gebeurd, het gaat erom de lezer te willen overtuigen van een bepaald perspectief over de actualiteiten.
Dat kun je dus eerder in de hoek van activisme scharen dan journalistiek en het is toch ook allang duidelijk hoe men daar over deze huidige oorlog denkt? Je kunt je vast wel de situatie nog herinneren uit het begin van de oorlog, waar n NRC journalist het zo hoog had zitten, dat hij op WhatsApp een Joodse collega besloot te gaan bejegenen.
Diversity, equity, and inclusion.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 13:48 schreef oblo het volgende:
[..]
Wat is DEI?
Ik vind dat ze vaak wel goede binnenland onderzoeken hebben.
Dat staat voor 'diversity, equity, inclusion, and belonging'. Een ideologie uit progressieve kringen, dat zorgt ervoor dat bedrijven en organisaties niet meer mensen aannemen op basis van kwaliteit, maar dat onveranderlijke kenmerken zoals huidskleur of geslacht een rol gaan spelen. Het resultaat is hier vaak van dat een groep werknemers misschien 'diverser' wordt op basis van fysieke kenmerken, maar juist meer homogeen op basis van gedachtegoed.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 13:48 schreef oblo het volgende:
[..]
Wat is DEI?
Ik vind dat ze vaak wel goede binnenland onderzoeken hebben.
Ze geven wel om hun bevolking en offeren daarom en deel van burgers op die het daarmee mogelijk gaan maken dat Hamas als leidswijze nog meer terrein gaat winnen.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 07:30 schreef Mylene het volgende:
[ afbeelding ]
Hamas geeft niets om de Palestijnse bevolking.
Ik zie eigenlijk vooral gekanker op hoe Russische persberichten met alle framing en verdraaiingen en al 1 op 1 overgenomen wordt. Dat kan aan mijn tijdlijn liggenquote:Op vrijdag 1 maart 2024 13:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld. Dit wordt toch ook toegepast in de berichtgeving over de oorlog tussen Oekrane en Rusland?
Fout. In het bericht zelf pas. Ze openen met een hele zekere schreeuwende kop 'Isralische beschieting van Palestijnen bij voedselkonvooi in Gaza leidt tot bloedbad' met een zekerheid in de nuance die ze pas later in de kleine lettertjes gelijktrekken. En dat doen ze in een onderwerp wat al zeer op scherp staat.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 13:47 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Er staat volgens Palestijnse autoriteit. Net zoals er de reactie van IDF er ook staat, de bekende ‘wij hebben niks gedaan’.
Iedereen kan de blog lezen, ook niet-abonnee’s. Doe dat eerst eens
Tsja het s een liveblog he. Dat houd je altijd als het ‘allerlaatste nieuws’ gemeld wordt. Net zoals die 40 onthoofde baby’s, 1.500 Israeli door Hamas afgeslacht, commandocentrum Al Shifa ontdekt en 500 doden bij bombardement ziekenhuis.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 14:02 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Fout. In het bericht zelf pas. Ze openen met een hele zekere schreeuwende kop 'Isralische beschieting van Palestijnen bij voedselkonvooi in Gaza leidt tot bloedbad' met een zekerheid in de nuance die ze pas later in de kleine lettertjes gelijktrekken. En dat doen ze in een onderwerp wat al zeer op scherp staat.
Dat klopt niet vriend, dat weten ze zelf ook hoe dit wordt genterpreteerd. Dit zijn T praktijken maar dan precies de andere kant op.
Je begint het licht al te zien, je noemt allemaal zaken op waar Hamas de dader van is. En het een en ander begon.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 14:07 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Tsja het s een liveblog he. Dat houd je altijd als het ‘allerlaatste nieuws’ gemeld wordt. Net zoals die 40 onthoofde baby’s, 1.500 Israeli door Hamas afgeslacht, commandocentrum Al Shifa ontdekt en 500 doden bij bombardement ziekenhuis.
Van n naar twee, zo te zien!quote:Op vrijdag 1 maart 2024 12:03 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Orthodoxen breider zich steeds verder uit qua nederzettingen
Dat is jouw visie; ik denk dat je twee dingen aan elkaar koppelt die niet bij elkaar horen.quote:en populatieaantal en macht/invloed in/op de regering. Het gaat uiteraard niet precies om deze twee maar mensen zoals zij worden steeds belangrijker en gaan steeds meer de dienst uitmaken in Isral met behulp van het reguliere conservatieve rechts. Door het gedrag van Isral sinds 7 oktober te steunen steun je (onbedoeld) dit toekomstbeeld.
quote:Op vrijdag 1 maart 2024 12:27 schreef Mylene het volgende:
EU zet hulp aan omstreden VN-hulporganisatie Gaza (UNRWA) toch door
Ondanks felle kritiek van meerdere landen op de VN-hulporganisatie UNRWA in Gaza, heeft de EU besloten om de financiering toch door te zetten. Ook doet Brussel er 68 miljoen bovenop. Eerder besloten onder andere de Verenigde Staten om die financiering te bevriezen.
De organisatie is omstreden omdat enkele medewerkers zouden hebben deelgenomen aan de aanslag van 7 oktober. Ook zouden sommige medewerkers van UNRWA innige banden hebben met Hamas. Isral beticht UNRWA er ook van het conflict in leven te houden, onder meer door het onderwijs dat de organisatie aanbiedt. Die zou volgens Jeruzalem partijdig zijn.
(Telegraaf)
[ x ]
Daarom:quote:
Hoe weet jij dat nou?quote:Op vrijdag 1 maart 2024 16:55 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Daarom:
[ x ]
Je gaat natuurlijk niet zo'n organisatie opdoeken als er geen bewijzen zijn dat de UNRWA enige blaam treft.
Ik zeg nergens dat ik het weet? Je kan zoveel meningen lezen maar zolang een onafhankelijk onderzoek niet afgerond is is het natuurlijk van de gekke om dan maar vast UNRWA op te heffen.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 17:07 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat nou?Dat onderzoek is gewoon in volle gang, hoor.
Lees ook de bijdragen van HannahVrede maar.
Ik denk dat het eerder gaat omdat het gehuil van Hamas weer op de tere zieltjes van het westen speelt.
Minder cynisch gezegd: linksom of rechtsom, of ze het zichzelf nou hebben aangedaan of niet, de Palestijnen lijden honger en als zlfs Isral ze helpt, dan is er echt wel wat aan de hand.
Ik vind persoonlijk dat UNRWA opgeheven moet worden en dat er andere hulporganisaties, bewezen niet-antisemitisch, voor in de plaats mogen komen.
quote:"It is a little bit shortsighted to believe that UNRWA can just technically hand over all its activities to other UN agencies or NGOs," Lazzarini told journalists in Jerusalem on Thursday.
"It's an agency [that's] quite unique because we are ... primarily providing government-like services to one of the most destitute communities in the region," he said.
"The World Food Programme itself has said that it cannot stave off starvation which is already impacting hundreds of thousands of people," Christopher Gunness, a former UNRWA spokesperson, said. "That can only be done by UNRWA, with its 13,000 workers, its warehouses and its food distribution centres."
"The OIOS report is a ladder on which all the defunding donors can climb down if they wish to and avoid accusations of complicity in starvation and genocide, as well as bowing to the political agenda of Israel's far right," Gunness said.
Precies! En waarom werd een onafhankelijk onderzoek steeds maar tegengehouden?quote:Op vrijdag 1 maart 2024 17:28 schreef opgebaarde het volgende:
Hoezo deelt Isral die informatie nog steeds niet
Het is waar dat niemand schuldig is voor het bewezen is.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 17:15 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat ik het weet? Je kan zoveel meningen lezen maar zolang een onafhankelijk onderzoek niet afgerond is is het natuurlijk van de gekke om dan maar vast UNRWA op te heffen.
Dan vind je dat naef, is verder niet erg.quote:Wat jij (of ik) persoonlijk vindt doet er niet zoveel toe maar denken dat andere organisaties dat wel even kunnen overnemen is behoorlijk naief. Die hebben daar het personeel en de middelen niet voor.
[..]
Er IS een onafhankelijk onderzoek en Isral HEEFT die informatie gedeeld.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 17:33 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Precies! En waarom werd een onafhankelijk onderzoek steeds maar tegengehouden?
Moet er alleen wel gezorgd worden dat het niet dezelfde club mensen met een nieuw etiketje is, anders ben je even ver.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 18:27 schreef Cuendillar het volgende:
Hun rol is in ieder geval uitgespeeld, andere organisaties zullen het moeten overnemen.
Je bedoelt het 'onafhankelijke' onderzoek van OIOS?quote:Op vrijdag 1 maart 2024 17:33 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Precies! En waarom werd een onafhankelijk onderzoek steeds maar tegengehouden?
Het blijft opvallend om te zien dat sommigen zo naef blijven als het gaat over UNRWA. Er zijn al jaren bergen met bewijzen over wat er allemaal gaande is bij deze zogenaamde vluchtelingenorganisatie.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 18:27 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Het is waar dat niemand schuldig is voor het bewezen is.
Maar in dit geval gaat het er ook niet om dat ze schuldig zijn... het gaat erom dat ze niet betrouwbaar zijn.
[..]
Dan vind je dat naef, is verder niet erg.
Dat doet er verder niets aan af. Hun rol is in ieder geval uitgespeeld, andere organisaties zullen het moeten overnemen.
Isral deed ook niks met die unwatch rapporten dus die rapporten met al dat bewijs hadden blijkbaar niet zoveel waardequote:Op vrijdag 1 maart 2024 18:38 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je bedoelt het 'onafhankelijke' onderzoek van OIOS?
[..]
Het blijft opvallend om te zien dat sommigen zo naef blijven als het gaat over UNRWA. Er zijn al jaren bergen met bewijzen over wat er allemaal gaande is bij deze zogenaamde vluchtelingenorganisatie.
Ik vermoed zomaar dat dit niet acceptabel zal voor de betrokken 'vluchtelingen' (& hun organisaties).quote:Op vrijdag 1 maart 2024 18:27 schreef Cuendillar het volgende:
Hun rol is in ieder geval uitgespeeld, andere organisaties zullen het moeten overnemen.
Hoe lang vraagt u?quote:Op vrijdag 1 maart 2024 18:38 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je bedoelt het 'onafhankelijke' onderzoek van OIOS?
[..]
Het blijft opvallend om te zien dat sommigen zo naef blijven als het gaat over UNRWA. Er zijn al jaren bergen met bewijzen over wat er allemaal gaande is bij deze zogenaamde vluchtelingenorganisatie.
quote:Opinion | Israeli Director's Speech Wasn't Antisemitic. It Was Cowardly
For Israel haters, the Berlinale speech by Israeli filmmaker Yuval Abraham, who talked about occupation and apartheid but didn't mention the October 7 massacre or the hostages, is a priceless gift
Filmmaker Yuval Abraham was insulted when his victory speech at the Berlinale – the Berlin International Film Festival – was dubbed antisemitic. And he was alarmed by the "dozens, if not hundreds, of anonymous messages" against him on social media.
In an interview with Haaretz, Abraham, one of the four creators of the documentary "No Other Land," explained why he was forced to hide out in Greece on his way back to Israel from Berlin until the uproar died down.
According to Abraham, "never once did I experience anything like this. I never got such a severe reaction. It was really scary." My heart goes out to the young director, who felt that his only sin was trying to reveal the injustices of the Israeli occupation to the world. But he encountered the long arm of the Zionist propaganda machine, which tried to silence and censor him, his Israeli colleague and his fellow Palestinian filmmakers.
But the truth is more complex. Abraham isn't really an antisemite. It's possible and necessary for a director to be able to talk about the suffering of the Palestinian people without worrying about being labeled an enemy of Israel.
And it's clear that he was speaking from the heart when he spoke at the festival. The documentary explores the suffering of unfortunate Palestinian villagers who were expelled by the Israeli army from their villages in the Masafer Yatta region of the West Bank – a subject covered in Haaretz and hardly anywhere else.
But Abraham also has a responsibility, not as an Israeli or a Jew, but as a human being, a journalist and a documentarian, when addressing an audience in Berlin, which is currently fighting a rising wave of antisemitism and hatred of Israel, based in part on lies and distortions. He has to remember that many antisemites and Israel haters, both from Germany's Muslim minority and the German and wider European left, are watching such speeches in Berlin, whether live, on television or online.
These people aren't fighting the Israeli occupation in the West Bank, they're casting doubt on the legitimacy of Israel's existence. For them, a speech by an Israeli who talks about occupation and apartheid but doesn't mention the October 7 massacre or the hostages is a priceless gift. It lets them continue to shout "From the river to the sea" – the annihilation of Israel – and talk about Israel's "genocide" in the Gaza Strip.
Abraham is helping them entrench their distorted narrative and is causing great injustice and damage, even if unintentionally. And if he checks again, he'll see that some of the messages he received in recent days don't contain curses.
Maybe he would also want to talk about them with the general public, just as in the Haaretz interview, where he revealed the threats and curses he received. Some of them were written by residents of the Gaza border communities who on October 7 hid in their safe rooms, lost family and friends who were murdered by Hamas, and are still awaiting the return of others kidnapped to Gaza.
That audience, which is also likely to see his new film at movie theaters, doesn't deserve to be ignored, especially today when some of the German audience denies or even justifies the massacre, or at best simply doesn't want to hear about it. It's a shame that Abraham, who managed to get close to this audience, didn't take advantage of his unique platform to tell these people what they prefer not to hear – just as he wants to do with the Israeli audience, few of whose members even know where Masafer Yatta is.
When Basel Adra, a Palestinian co-director of the documentary, said in his speech that tens of thousands of his fellow Palestinians were being slaughtered in Gaza and even called on the German government to stop supplying arms to Israel, he forgot to talk about what preceded their death. This was Abraham's chance to mention October 7, not as a justification or an excuse, but as a historical fact. But he kept silent. He didn't talk about the Israelis who were murdered, and he didn't mention the hostages.
The speech "was impromptu. In such a situation, you say what's in your heart at that exact moment," he told Haaretz in a moment of candor. But later he opted for a forced explanation: "the mass killing of October 7 is a thing of the past, while the mass killing in Gaza is still going on. … when that symmetry doesn't exist in reality, trying to create such a balance is problematic."
Maybe Abraham needs a cardiology consultation because there was no room in his heart for the suffering of so many Israelis in the most terrible massacre in Jewish history since the Holocaust. In light of the argument that "the mass killing of October 7 is a thing of the past," it could be that Abraham isn't just obtuse, but a bit foolish as well.
Maybe this is the place to remind Abraham that only 150 days have gone by, and for the families of the murdered and the hostages, it isn't the past, it's the present continuous. On second thought, there's no reason to let him off easy. I think the real reason for his performance at the ceremony was that he's simply a cowardly artist who was afraid to anger his audience.
Ofer Aderet, Haaretz
Je hebt je eigen artikel niet gelezen. Verder geeft ook bondgenoot de VS aan dat ze geen bewijs hebben gekregen.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 18:29 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Er IS een onafhankelijk onderzoek en Isral HEEFT die informatie gedeeld.
Waarom beweren jullie wat anders?
Wat moet ik van het betoog van Neuer vinden? Geeft hij een verklaring waarom Isral met niemand het vermeende keiharde bewijs wil delen en de wereld er daarom maar vanuit moeten gaan dat de 'trust me bro' ruim voldoende is?quote:Op vrijdag 1 maart 2024 20:45 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Voor je verder gaat. Wat vind je hier van?
https://t.co/rg9gEnEEaj
Waarvan moet Israel zich eigenlijk redden?quote:Op vrijdag 1 maart 2024 20:19 schreef egayalS het volgende:
Opinie stuk van de redactie van https://www.trouw.nl/opin(...)et-vechten~b0dc0426/
Als Isral zichzelf wil redden, stopt het nu met vechten
De ontstellende mijlpaal van 30.000 doden in Gaza die deze week bereikt werd, is niet alleen een humanitaire tragedie zonder weerga. Hij markeert ook het failliet van de Isralische veiligheidspolitiek.
Maar laten we eerst dat aantal nog even tot ons laten doordringen: 30.000. Dat betekent dat anderhalf procent van de bevolking van Gaza in vijf maanden tijd gedood is door oorlogsgeweld. Als je dat aantal vertaalt naar dit land: alsof in vijf maanden tijd 230.000 Nederlanders om het leven zouden zijn gekomen.
...
Bovendien: als je tijdens een militaire operatie anderhalf procent van de bevolking van een gebied doodt, en dat kennelijk nog steeds niet genoeg is om het gebied veilig te verklaren en die operatie te beindigen, dan is dat een brevet van onvermogen. Dan geef je, ook aan je tegenstanders, het signaal af: we kunnen dit eigenlijk niet meer met militaire middelen oplossen, het groeit ons boven het hoofd. Dan zit je vast in een verkeerde veiligheidslogica.
Niks, sterker nog, het zegt ook vrij weinig over Isral, want dit zijn posts van individuen die vooral namens zichzelf spreken. Het is niet de Isralische regering, of de gemiddelde Isralische burger die zo denkt.quote:Op donderdag 29 februari 2024 17:47 schreef egayalS het volgende:
1 van de vele telegram groepen waar the people of light fappen op het lijden van de gazanan
"We moeten ze uithongeren tot de langverwachte kannibalisme!"
De enige democratie van de wereld. Onze bondgenoot. Hopend op kannibalisme.
Wat zegt dat over ons?
[ x ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |