abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 1 maart 2024 @ 02:02:15 #121
168739 Red_85
'echt wel'
pi_212642494
quote:
Dat zegt hamas ja met een bazonker aantal doden en een gazillion gewonden. Echt hoor!! Eggies echt. Net zo eggies echt als dat israel achter de zware luchtaanval zat op het ziekenhuis.

Voor t eggies echt hoor!
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 1 maart 2024 @ 02:08:28 #122
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_212642525
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 00:48 schreef Red_85 het volgende:

[..]
hamas ziet kans iets in de schoenen te schuiven en gaat met de hakken in het zand staan?

Wat dan ook, die gijzelaars moeten terug. Anders mag iedereen van hamas letterlijk branden.
Branden is wat vergaand maar dat Hamas de situatie opstookt, is duidelijk het continue doel.

Blijf mij verbazen dat media vooral kijkt wat Israël doet zonder in ogenschouw te nemen dat dit overduidelijk op uitdrukkelijk verzoek is van Hamas zelf. De situatie kan in not-time worden gesetteld door gegijzelfden vrij te laten, stoppen met het geweld en de daders voor het gerecht te brengen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_212642912
quote:
14s.gif Op donderdag 29 februari 2024 18:09 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Dan nemen we voor het gemak maar aan dat je uit je nek kletst.
Doet die ook.
pi_212642934
De verhalen over dat gebeuren in Gaza terwijl mensen aan het wachten waren op voedselhulp, is ook weer lekker tegenstrijdig aan elkaar. Terwijl Daniel Hagari de boel probeert te redden, heeft Ben Gvir op twitter de Gazaanse doden al gevierd.

Communicatie = top.
pi_212642968
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 06:36 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Doet die ook.
Get a room. :{w
Intolerant voor intolerantie
pi_212642971
https://twitter.com/MatanTzuri/status/1763246521036791888

Twee Israëlische kolonisten willen Gaza in, worden tegengehouden door twee soldaten. Als je deze twee gaat analyseren, dan spreekt dat toch: 'je ouders zijn ook neef en nicht' uit?

En dit kan zomaar eens de toekomst worden van Israël. Dit is niet 'rechts' zoals wij dat in Europa kennen. Maar messiaans-rechts. Een politieke ideologie wat gecombineerd is met religie en inteelt.

Ongelooflijk. Dat Israel met al haar intellectuele voorgangers, dit heeft kunnen laten gebeuren.
  vrijdag 1 maart 2024 @ 07:30:28 #127
16715 Mylene
*schatje*
pi_212643052

Hamas geeft niets om de Palestijnse bevolking.
pi_212643102
quote:
15s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 02:08 schreef Vallon het volgende:

[..]
Branden is wat vergaand maar dat Hamas de situatie opstookt, is duidelijk het continue doel.

Blijf mij verbazen dat media vooral kijkt wat Israël doet zonder in ogenschouw te nemen dat dit overduidelijk op uitdrukkelijk verzoek is van Hamas zelf. De situatie kan in not-time worden gesetteld door gegijzelfden vrij te laten, stoppen met het geweld en de daders voor het gerecht te brengen.
De media ziet dat er niet twee (Hamas en IDF) maar zelfs drie partijen betrokken zijn en om die laatste partij daar maakt de media zich druk om.

IDF en Hamas vinden het prima zoals t nu gaat, Hamas wil geslagen worden en IDF wil Hamas slaan
  vrijdag 1 maart 2024 @ 08:01:19 #129
168739 Red_85
'echt wel'
pi_212643189
quote:
15s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 02:08 schreef Vallon het volgende:

[..]

Dit ja.
Alles wat hamas zegt direct voor zoete koek aannemen en israel continu in de verdediging drukken.

Wie slachtte wie ook alweer barbaars af voor de 'aandacht voor eigen zaak'?
Wie wil het nog 1.000x doen totdat een volk is vernietigd?
1947-2016
pi_212643476
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 07:30 schreef Mylene het volgende:
[ afbeelding ]

Hamas geeft niets om de Palestijnse bevolking.
Was te verwachten; ze vechten alleen de vorige oorlog nog. Die van de propaganda. Terwijl hun tunnels worden opgeblazen en afgebroken zitten ze te rekenen op sancties tegen Israël.

Ze lijken niet echt door te hebben dat die internationale druk tot nu toe niets heeft opgeleverd en dat de bondgenoten die ze hebben (hadden), Hezbollah en Iran, niets van waarde hebben uitgevoerd. De Houthis zijn momenteel bezig ja, maar hoe helpt dat Hamas?

Dus hartelijk gefeliciteerd dan maar *O*
Feestje in de hel! :Y
pi_212643503
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 02:02 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dat zegt hamas ja met een bazonker aantal doden en een gazillion gewonden. Echt hoor!! Eggies echt. Net zo eggies echt als dat israel achter de zware luchtaanval zat op het ziekenhuis.

Voor t eggies echt hoor!
Zie ook bij NRC:
quote:
Israëlische beschieting van Palestijnen bij voedselkonvooi in Gaza leidt tot bloedbad
LEESLIJST
NIEUWS
Gaza-oorlog Een beschieting bij een voedselkonvooi in Noord-Gaza is geëindigd in een bloedbad, waarbij zeker 112 Palestijnen zijn omgekomen. Het kan de besprekingen over een staakt-het-vuren bemoeilijken.
En dan staat er pas in het bericht zelf “volgens de Palestijnen” en “de toedracht is nog niet duidelijk”.

Ik zal het artikel hier niet plaatsen want het is premium, maar hier staat het artikel ergens in de lijst: https://www.nrc.nl/nieuws/
  vrijdag 1 maart 2024 @ 08:48:43 #132
168739 Red_85
'echt wel'
pi_212643528
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 08:45 schreef oblo het volgende:

[..]
Zie ook bij NRC:
[..]
En dan staat er pas in het bericht zelf “volgens de Palestijnen” en “de toedracht is nog niet duidelijk”.

Ik zal het artikel hier niet plaatsen want het is premium, maar hier staat het artikel ergens in de lijst: https://www.nrc.nl/nieuws/
Om te kotsen.
1947-2016
pi_212643649
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 08:45 schreef oblo het volgende:

[..]
Zie ook bij NRC:
[..]

Kan het OM niets doen tegen terroristen propaganda? Dat lijkt mij best wel strafbaar.

Of is er ergens anders op zijn minst een mediawatch autoriteit die de NRC eens op de vingers tikt met dergelijke suggestieve teksten?

De journalistieke bias is in ieder geval hemeltergend. En om dan alleen maar een omroep als ON aan te pakken, is dan wel erg hypocriet/meten met 2 maten.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_212643664
Zie deze post
quote:
1s.gif Op donderdag 29 februari 2024 12:28 schreef Qarrad het volgende:
Op een andere Israëlische nieuwssite meldt men juist dat IDF heeft verklaard dat er bij de distributie van hulpgoederen een bedreigende situatie voor de eigen troepen ontstond, die daarna hebben geschoten op de mensenmassa. Ander verhaal, andere woordvoerder blijkbaar?
Ergens anders las ik ook al dit verhaal.

Verder kan je van de media niet verwachten dat ze niks melden totdat IDF met een persbericht komt. Lijkt me nogal logisch en zelfs enigszins wenselijk
pi_212643777
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 07:08 schreef theunderdog het volgende:

Twee Israëlische kolonisten willen Gaza in, worden tegengehouden door twee soldaten. Als je deze twee gaat analyseren, dan spreekt dat toch: 'je ouders zijn ook neef en nicht' uit?

En dit kan zomaar eens de toekomst worden van Israël. Dit is niet 'rechts' zoals wij dat in Europa kennen. Maar messiaans-rechts. Een politieke ideologie wat gecombineerd is met religie en inteelt.

Ongelooflijk. Dat Israel met al haar intellectuele voorgangers, dit heeft kunnen laten gebeuren.
Dit is de toekomst van Israël die sommige users hier zonder dat ze het doorhebben lopen te verdedigen en aan te moedigen.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_212643849
quote:

Wat een conclusie op basis van 1 vage tweet. Goed bezig ouwe.
pi_212643872
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 09:18 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Dit is de toekomst van Israël die sommige users hier zonder dat ze het doorhebben lopen te verdedigen en aan te moedigen.
Maar een exacte quote geef je vervolgens niet. Kom maar op met de onderbouwing van jouw bewering.
pi_212643904
quote:

Aardig stukje framing hier.

quote:

Linkse woke-gekkies vinden dat jammer ja. Zeker in Europa of delen van de US. Het is vrij simpel; het gehele land behoort joden oftewel Israel toe. Als je daarvoor een "gekke inteeltkolonist" moet zijn, so be it. Daarnaast heeft Europa niets te willen in deze, in Israel bepaald men zelf hoe hun politieke beleid eruit ziet. En daar gaat niemand wat aan doen :W
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_212644135
quote:

[..]
Vervang Jood eens door moslim en schrik niet al te erg.

Bovendien:

quote:
Twee Israëlische kolonisten willen Gaza in
De toekomst van Israël. Twee kolonisten.

Twee :'(

Twee :D

T W E E _O-
  vrijdag 1 maart 2024 @ 10:04:12 #140
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_212644323
quote:

[..]
De mensen die dit soort dingen aanbrengen zijn niet echt de users die "zonder dat ze het doorhebben" dingen aanmoedigen.

Waarom denk je dit?
  vrijdag 1 maart 2024 @ 10:08:27 #141
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_212644403
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 09:06 schreef opgebaarde het volgende:
Zie deze post
[..]

Verder kan je van de media niet verwachten dat ze niks melden totdat IDF met een persbericht komt. Lijkt me nogal logisch en zelfs enigszins wenselijk
Nee, maar je kunt wel verwachten dat dit soort berichten ook meteen meegenomen worden. Als ik het kan vinden, dan kan een journalist die zich bezighoudt met de regio dit al helemaal, toch?
pi_212644567
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 09:03 schreef Montagui het volgende:

[..]
Kan het OM niets doen tegen terroristen propaganda? Dat lijkt mij best wel strafbaar.

Of is er ergens anders op zijn minst een mediawatch autoriteit die de NRC eens op de vingers tikt met dergelijke suggestieve teksten?

De journalistieke bias is in ieder geval hemeltergend. En om dan alleen maar een omroep als ON aan te pakken, is dan wel erg hypocriet/meten met 2 maten.
Hoe komt het dat NRC zo een bias heeft? Dit is niet de eerste keer dat ik zo een gekleurd bericht lees.
pi_212644616
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 09:06 schreef opgebaarde het volgende:
Zie deze post
[..]

Goed dat ze het melden, maar dat hoort wat objectiever.
pi_212644702
China says it is ‘shocked’ by Gaza aid stampede, urges ‘relevant parties’ to protect civilians
https://www.timesofisrael(...)o-protect-civilians/

Israel gives Egypt list of Palestinian prisoners it is not prepared to release in hostage deal
https://www.timesofisrael(...)hostage-deal-report/
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_212645239
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 10:22 schreef oblo het volgende:

[..]
Hoe komt het dat NRC zo een bias heeft? Dit is niet de eerste keer dat ik zo een gekleurd bericht lees.
Jodenhaat doet rare dingen met mensen.
pi_212645383
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 10:22 schreef oblo het volgende:

[..]

twitter

https://www.geenstijl.nl/(...)nce-precisie-bij-nrc
pi_212645552
pi_212645938
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 09:29 schreef Homey het volgende:

[..]
Maar een exacte quote geef je vervolgens niet. Kom maar op met de onderbouwing van jouw bewering.
Het valt mij op dat sommigen Israël nog zien als een soort liberale, westerse, vrije democratie maar ik ben van mening dat Israël al een tijdje bezig is om een land te worden waar conservatief rechts en de orthodoxen de dienst uitmaken gezien de recente regeringen, beleid en rechtgang. Kwestie van tijd dat LGBT- en vrouwenrechten worden ingeperkt. De Arabieren in Israël gaan het ook (nog) moeilijker krijgen.

quote:
1s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 09:48 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Vervang Jood eens door moslim en schrik niet al te erg.
Ik noem nergens het woord jood en degene waar ik op reageerde ook niet dus ik weet niet wat ik moet vervangen met het woord moslim.

quote:
Bovendien:
[..]
De toekomst van Israël. Twee kolonisten.

Twee :'(

Twee :D

T W E E _O-
Orthodoxen breider zich steeds verder uit qua nederzettingen en populatieaantal en macht/invloed in/op de regering. Het gaat uiteraard niet precies om deze twee maar mensen zoals zij worden steeds belangrijker en gaan steeds meer de dienst uitmaken in Israël met behulp van het reguliere conservatieve rechts. Door het gedrag van Israël sinds 7 oktober te steunen steun je (onbedoeld) dit toekomstbeeld.

Ik word hier graag over 10 jaar aan herinnerd en zal ook mijn ongelijk toegeven als het niet zo blijkt te zijn gelopen :)
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_212646045
-onnodig-

[ Bericht 98% gewijzigd door opgebaarde op 01-03-2024 12:31:41 ]
  vrijdag 1 maart 2024 @ 12:27:33 #150
16715 Mylene
*schatje*
pi_212646154
EU zet hulp aan omstreden VN-hulporganisatie Gaza (UNRWA) toch door

Ondanks felle kritiek van meerdere landen op de VN-hulporganisatie UNRWA in Gaza, heeft de EU besloten om de financiering toch door te zetten. Ook doet Brussel er 68 miljoen bovenop. Eerder besloten onder andere de Verenigde Staten om die financiering te bevriezen.

De organisatie is omstreden omdat enkele medewerkers zouden hebben deelgenomen aan de aanslag van 7 oktober. Ook zouden sommige medewerkers van UNRWA innige banden hebben met Hamas. Israël beticht UNRWA er ook van het conflict in leven te houden, onder meer door het onderwijs dat de organisatie aanbiedt. Die zou volgens Jeruzalem partijdig zijn.

(Telegraaf)

twitter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')