Dat zegt hamas ja met een bazonker aantal doden en een gazillion gewonden. Echt hoor!! Eggies echt. Net zo eggies echt als dat israel achter de zware luchtaanval zat op het ziekenhuis.quote:
Branden is wat vergaand maar dat Hamas de situatie opstookt, is duidelijk het continue doel.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 00:48 schreef Red_85 het volgende:
[..]
hamas ziet kans iets in de schoenen te schuiven en gaat met de hakken in het zand staan?
Wat dan ook, die gijzelaars moeten terug. Anders mag iedereen van hamas letterlijk branden.
Doet die ook.quote:Op donderdag 29 februari 2024 18:09 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dan nemen we voor het gemak maar aan dat je uit je nek kletst.
De media ziet dat er niet twee (Hamas en IDF) maar zelfs drie partijen betrokken zijn en om die laatste partij daar maakt de media zich druk om.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 02:08 schreef Vallon het volgende:
[..]
Branden is wat vergaand maar dat Hamas de situatie opstookt, is duidelijk het continue doel.
Blijf mij verbazen dat media vooral kijkt wat Israël doet zonder in ogenschouw te nemen dat dit overduidelijk op uitdrukkelijk verzoek is van Hamas zelf. De situatie kan in not-time worden gesetteld door gegijzelfden vrij te laten, stoppen met het geweld en de daders voor het gerecht te brengen.
Dit ja.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 02:08 schreef Vallon het volgende:
[..]
Branden is wat vergaand maar dat Hamas de situatie opstookt, is duidelijk het continue doel.
Blijf mij verbazen dat media vooral kijkt wat Israël doet zonder in ogenschouw te nemen dat dit overduidelijk op uitdrukkelijk verzoek is van Hamas zelf. De situatie kan in not-time worden gesetteld door gegijzelfden vrij te laten, stoppen met het geweld en de daders voor het gerecht te brengen.
Was te verwachten; ze vechten alleen de vorige oorlog nog. Die van de propaganda. Terwijl hun tunnels worden opgeblazen en afgebroken zitten ze te rekenen op sancties tegen Israël.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 07:30 schreef Mylene het volgende:
[ afbeelding ]
Hamas geeft niets om de Palestijnse bevolking.
Zie ook bij NRC:quote:Op vrijdag 1 maart 2024 02:02 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat zegt hamas ja met een bazonker aantal doden en een gazillion gewonden. Echt hoor!! Eggies echt. Net zo eggies echt als dat israel achter de zware luchtaanval zat op het ziekenhuis.
Voor t eggies echt hoor!
En dan staat er pas in het bericht zelf “volgens de Palestijnen” en “de toedracht is nog niet duidelijk”.quote:Israëlische beschieting van Palestijnen bij voedselkonvooi in Gaza leidt tot bloedbad
LEESLIJST
NIEUWS
Gaza-oorlog Een beschieting bij een voedselkonvooi in Noord-Gaza is geëindigd in een bloedbad, waarbij zeker 112 Palestijnen zijn omgekomen. Het kan de besprekingen over een staakt-het-vuren bemoeilijken.
Om te kotsen.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 08:45 schreef oblo het volgende:
[..]
Zie ook bij NRC:
[..]
En dan staat er pas in het bericht zelf “volgens de Palestijnen” en “de toedracht is nog niet duidelijk”.
Ik zal het artikel hier niet plaatsen want het is premium, maar hier staat het artikel ergens in de lijst: https://www.nrc.nl/nieuws/
Kan het OM niets doen tegen terroristen propaganda? Dat lijkt mij best wel strafbaar.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 08:45 schreef oblo het volgende:
[..]
Zie ook bij NRC:
[..]
En dan staat er pas in het bericht zelf “volgens de Palestijnen” en “de toedracht is nog niet duidelijk”.
Ik zal het artikel hier niet plaatsen want het is premium, maar hier staat het artikel ergens in de lijst: https://www.nrc.nl/nieuws/
Ergens anders las ik ook al dit verhaal.quote:Op donderdag 29 februari 2024 12:28 schreef Qarrad het volgende:
Op een andere Israëlische nieuwssite meldt men juist dat IDF heeft verklaard dat er bij de distributie van hulpgoederen een bedreigende situatie voor de eigen troepen ontstond, die daarna hebben geschoten op de mensenmassa. Ander verhaal, andere woordvoerder blijkbaar?
Dit is de toekomst van Israël die sommige users hier zonder dat ze het doorhebben lopen te verdedigen en aan te moedigen.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 07:08 schreef theunderdog het volgende:
https://twitter.com/MatanTzuri/status/1763246521036791888
Twee Israëlische kolonisten willen Gaza in, worden tegengehouden door twee soldaten. Als je deze twee gaat analyseren, dan spreekt dat toch: 'je ouders zijn ook neef en nicht' uit?
En dit kan zomaar eens de toekomst worden van Israël. Dit is niet 'rechts' zoals wij dat in Europa kennen. Maar messiaans-rechts. Een politieke ideologie wat gecombineerd is met religie en inteelt.
Ongelooflijk. Dat Israel met al haar intellectuele voorgangers, dit heeft kunnen laten gebeuren.
Wat een conclusie op basis van 1 vage tweet. Goed bezig ouwe.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 07:08 schreef theunderdog het volgende:
Twee Israëlische kolonisten willen Gaza in, worden tegengehouden door twee soldaten. Als je deze twee gaat analyseren, dan spreekt dat toch: 'je ouders zijn ook neef en nicht' uit?
En dit kan zomaar eens de toekomst worden van Israël. Dit is niet 'rechts' zoals wij dat in Europa kennen. Maar messiaans-rechts. Een politieke ideologie wat gecombineerd is met religie en inteelt.
Ongelooflijk. Dat Israel met al haar intellectuele voorgangers, dit heeft kunnen laten gebeuren.
Maar een exacte quote geef je vervolgens niet. Kom maar op met de onderbouwing van jouw bewering.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 09:18 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Dit is de toekomst van Israël die sommige users hier zonder dat ze het doorhebben lopen te verdedigen en aan te moedigen.
Aardig stukje framing hier.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 07:08 schreef theunderdog het volgende:
Linkse woke-gekkies vinden dat jammer ja. Zeker in Europa of delen van de US. Het is vrij simpel; het gehele land behoort joden oftewel Israel toe. Als je daarvoor een "gekke inteeltkolonist" moet zijn, so be it. Daarnaast heeft Europa niets te willen in deze, in Israel bepaald men zelf hoe hun politieke beleid eruit ziet. En daar gaat niemand wat aan doenquote:En dit kan zomaar eens de toekomst worden van Israël. Dit is niet 'rechts' zoals wij dat in Europa kennen. Maar messiaans-rechts. Een politieke ideologie wat gecombineerd is met religie en inteelt.
Vervang Jood eens door moslim en schrik niet al te erg.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 09:18 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Dit is de toekomst van Israël die sommige users hier zonder dat ze het doorhebben lopen te verdedigen en aan te moedigen.
De toekomst van Israël. Twee kolonisten.quote:Twee Israëlische kolonisten willen Gaza in
De mensen die dit soort dingen aanbrengen zijn niet echt de users die "zonder dat ze het doorhebben" dingen aanmoedigen.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 09:18 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Nee, maar je kunt wel verwachten dat dit soort berichten ook meteen meegenomen worden. Als ik het kan vinden, dan kan een journalist die zich bezighoudt met de regio dit al helemaal, toch?quote:Op vrijdag 1 maart 2024 09:06 schreef opgebaarde het volgende:
Zie deze post
[..]
Ergens anders las ik ook al dit verhaal.
Verder kan je van de media niet verwachten dat ze niks melden totdat IDF met een persbericht komt. Lijkt me nogal logisch en zelfs enigszins wenselijk
Hoe komt het dat NRC zo een bias heeft? Dit is niet de eerste keer dat ik zo een gekleurd bericht lees.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 09:03 schreef Montagui het volgende:
[..]
Kan het OM niets doen tegen terroristen propaganda? Dat lijkt mij best wel strafbaar.
Of is er ergens anders op zijn minst een mediawatch autoriteit die de NRC eens op de vingers tikt met dergelijke suggestieve teksten?
De journalistieke bias is in ieder geval hemeltergend. En om dan alleen maar een omroep als ON aan te pakken, is dan wel erg hypocriet/meten met 2 maten.
Goed dat ze het melden, maar dat hoort wat objectiever.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 09:06 schreef opgebaarde het volgende:
Zie deze post
[..]
Ergens anders las ik ook al dit verhaal.
Verder kan je van de media niet verwachten dat ze niks melden totdat IDF met een persbericht komt. Lijkt me nogal logisch en zelfs enigszins wenselijk
Jodenhaat doet rare dingen met mensen.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 10:22 schreef oblo het volgende:
[..]
Hoe komt het dat NRC zo een bias heeft? Dit is niet de eerste keer dat ik zo een gekleurd bericht lees.
quote:Op vrijdag 1 maart 2024 10:22 schreef oblo het volgende:
[..]
Hoe komt het dat NRC zo een bias heeft? Dit is niet de eerste keer dat ik zo een gekleurd bericht lees.
Het valt mij op dat sommigen Israël nog zien als een soort liberale, westerse, vrije democratie maar ik ben van mening dat Israël al een tijdje bezig is om een land te worden waar conservatief rechts en de orthodoxen de dienst uitmaken gezien de recente regeringen, beleid en rechtgang. Kwestie van tijd dat LGBT- en vrouwenrechten worden ingeperkt. De Arabieren in Israël gaan het ook (nog) moeilijker krijgen.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 09:29 schreef Homey het volgende:
[..]
Maar een exacte quote geef je vervolgens niet. Kom maar op met de onderbouwing van jouw bewering.
Ik noem nergens het woord jood en degene waar ik op reageerde ook niet dus ik weet niet wat ik moet vervangen met het woord moslim.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 09:48 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Vervang Jood eens door moslim en schrik niet al te erg.
Orthodoxen breider zich steeds verder uit qua nederzettingen en populatieaantal en macht/invloed in/op de regering. Het gaat uiteraard niet precies om deze twee maar mensen zoals zij worden steeds belangrijker en gaan steeds meer de dienst uitmaken in Israël met behulp van het reguliere conservatieve rechts. Door het gedrag van Israël sinds 7 oktober te steunen steun je (onbedoeld) dit toekomstbeeld.quote:Bovendien:
[..]
De toekomst van Israël. Twee kolonisten.
Twee
Twee![]()
T W E E
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |