abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 1 maart 2024 @ 13:14:39 #151
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_212646787
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 08:45 schreef oblo het volgende:

[..]
Zie ook bij NRC:
[..]
En dan staat er pas in het bericht zelf “volgens de Palestijnen” en “de toedracht is nog niet duidelijk”.

Ik zal het artikel hier niet plaatsen want het is premium, maar hier staat het artikel ergens in de lijst: https://www.nrc.nl/nieuws/
Afgelopen weekend besloten dat ik mijn NRC abo nu echt ga opzeggen. Ik betaal voor een krant, niet voor activistische opinie waar ik niet achter sta
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 1 maart 2024 @ 13:18:38 #152
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_212646833
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 10:22 schreef oblo het volgende:

[..]
Hoe komt het dat NRC zo een bias heeft? Dit is niet de eerste keer dat ik zo een gekleurd bericht lees.
DEI afdelingen met hun correct willen zijn, diverse club werknemers (afkomsten dan, wel vooral hoog opgeleiden) en tevens hele jonge werknemers die wat grote lijnen denken en ervaring lijken te missen.
pi_212646899
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 12:03 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Het valt mij op dat sommigen Israël nog zien als een soort liberale, westerse, vrije democratie maar ik ben van mening dat Israël al een tijdje bezig is om een land te worden waar conservatief rechts en de orthodoxen de dienst uitmaken gezien de recente regeringen, beleid en rechtgang. Kwestie van tijd dat LGBT- en vrouwenrechten worden ingeperkt. De Arabieren in Israël gaan het ook (nog) moeilijker krijgen.
[..]
Ik noem nergens het woord jood en degene waar ik op reageerde ook niet dus ik weet niet wat ik moet vervangen met het woord moslim.
[..]
Orthodoxen breider zich steeds verder uit qua nederzettingen en populatieaantal en macht/invloed in/op de regering. Het gaat uiteraard niet precies om deze twee maar mensen zoals zij worden steeds belangrijker en gaan steeds meer de dienst uitmaken in Israël met behulp van het reguliere conservatieve rechts. Door het gedrag van Israël sinds 7 oktober te steunen steun je (onbedoeld) dit toekomstbeeld.

Ik word hier graag over 10 jaar aan herinnerd en zal ook mijn ongelijk toegeven als het niet zo blijkt te zijn gelopen :)
“Sommigen”

Nogmaals, doe een exacte quote dan.
  vrijdag 1 maart 2024 @ 13:25:20 #154
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_212646927
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 10:22 schreef oblo het volgende:

[..]
Hoe komt het dat NRC zo een bias heeft? Dit is niet de eerste keer dat ik zo een gekleurd bericht lees.
NRC is een uitgesproken progressief linkse krant. Kortom, ze presenteren het nieuws met een vooringenomenheid. Het gaat niet om wat er echt is gebeurd, het gaat erom de lezer te willen overtuigen van een bepaald perspectief over de actualiteiten.

Dat kun je dus eerder in de hoek van activisme scharen dan journalistiek en het is toch ook allang duidelijk hoe men daar over deze huidige oorlog denkt? Je kunt je vast wel de situatie nog herinneren uit het begin van de oorlog, waar één NRC journalist het zo hoog had zitten, dat hij op WhatsApp een Joodse collega besloot te gaan bejegenen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_212647056
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 07:08 schreef theunderdog het volgende:
https://twitter.com/MatanTzuri/status/1763246521036791888

Twee Israëlische kolonisten willen Gaza in, worden tegengehouden door twee soldaten. Als je deze twee gaat analyseren, dan spreekt dat toch: 'je ouders zijn ook neef en nicht' uit?

En dit kan zomaar eens de toekomst worden van Israël. Dit is niet 'rechts' zoals wij dat in Europa kennen. Maar messiaans-rechts. Een politieke ideologie wat gecombineerd is met religie en inteelt.

Ongelooflijk. Dat Israel met al haar intellectuele voorgangers, dit heeft kunnen laten gebeuren.
De Islamitische fundamentelisten hebben hun gelijken gevonden.
  vrijdag 1 maart 2024 @ 13:43:31 #156
168739 Red_85
'echt wel'
pi_212647181
quote:
:o :X

Een journalist die dat zegt, is geen journalist. Dat is een smerige ophitser.
Kan beter bij de T aan de gang gaan.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 1 maart 2024 @ 13:43:58 #157
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_212647188
Kreeg het aanbod net om met korting op de krant weer terug te komen

Dan heb je het niet echt begrepen :') :')
pi_212647189
Wat moet zo’n NRC dan doen, alleen berichten van IDF overnemen?

Dan is dat Enabel flatgebouw in Gaza vier weken later nog steeds niet ingestort
  vrijdag 1 maart 2024 @ 13:44:11 #159
168739 Red_85
'echt wel'
pi_212647191
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 12:27 schreef Mylene het volgende:
EU zet hulp aan omstreden VN-hulporganisatie Gaza (UNRWA) toch door

Ondanks felle kritiek van meerdere landen op de VN-hulporganisatie UNRWA in Gaza, heeft de EU besloten om de financiering toch door te zetten. Ook doet Brussel er 68 miljoen bovenop. Eerder besloten onder andere de Verenigde Staten om die financiering te bevriezen.

De organisatie is omstreden omdat enkele medewerkers zouden hebben deelgenomen aan de aanslag van 7 oktober. Ook zouden sommige medewerkers van UNRWA innige banden hebben met Hamas. Israël beticht UNRWA er ook van het conflict in leven te houden, onder meer door het onderwijs dat de organisatie aanbiedt. Die zou volgens Jeruzalem partijdig zijn.

(Telegraaf)

[ x ]
:')

Terroristentuig sponsoren met belastinggeld.
Super man. Echt.
1947-2016
  vrijdag 1 maart 2024 @ 13:45:14 #160
168739 Red_85
'echt wel'
pi_212647201
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 13:43 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Als je niet weet wie de waarheid spreekt, dan breng je nuance aan. hamas: 'blablablablabla'. Dat soort.
1947-2016
  vrijdag 1 maart 2024 @ 13:46:49 #161
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_212647228
quote:

Bijvoorbeeld. Dit wordt toch ook toegepast in de berichtgeving over de oorlog tussen Oekraïne en Rusland?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_212647235
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 13:45 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Als je niet weet wie de waarheid spreekt, dan breng je nuance aan. hamas: 'blablablablabla'. Dat soort.
Er staat volgens Palestijnse autoriteit. Net zoals er de reactie van IDF er ook staat, de bekende ‘wij hebben niks gedaan’.
Iedereen kan de blog lezen, ook niet-abonnee’s. Doe dat eerst eens
pi_212647243
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 13:18 schreef Molo het volgende:

[..]
DEI afdelingen met hun correct willen zijn, diverse club werknemers (afkomsten dan, wel vooral hoog opgeleiden) en tevens hele jonge werknemers die wat grote lijnen denken en ervaring lijken te missen.
Wat is DEI?
Ik vind dat ze vaak wel goede binnenland onderzoeken hebben.
  vrijdag 1 maart 2024 @ 13:52:36 #164
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_212647298
quote:

Journalistiek, zeg maar hun vak, uitoefenen

Informatie vergaren, duiden, met verschillende perspectieven erop en duidelijk zijn in waar dit vandaan komt.

In dit soort geopolitieke conflicten is dat een flinke klus maar dat zou dan ook hun vak moeten zijn fus zouden ze moeten kunnen
pi_212647312
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 13:25 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
NRC is een uitgesproken progressief linkse krant. Kortom, ze presenteren het nieuws met een vooringenomenheid. Het gaat niet om wat er echt is gebeurd, het gaat erom de lezer te willen overtuigen van een bepaald perspectief over de actualiteiten.

Dat kun je dus eerder in de hoek van activisme scharen dan journalistiek en het is toch ook allang duidelijk hoe men daar over deze huidige oorlog denkt? Je kunt je vast wel de situatie nog herinneren uit het begin van de oorlog, waar één NRC journalist het zo hoog had zitten, dat hij op WhatsApp een Joodse collega besloot te gaan bejegenen.
Die ook nog culinair journalist is (wat had dat met de situatie in Israël te maken?)
Blijkbaar wel veel extra kookboeken verkocht hierdoor.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  vrijdag 1 maart 2024 @ 13:53:48 #166
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_212647313
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 13:48 schreef oblo het volgende:

[..]
Wat is DEI?
Diversity, equity, and inclusion.
Dat is nogal prioriteit in veel modernistische organisaties
  vrijdag 1 maart 2024 @ 13:54:42 #167
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_212647320
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 13:48 schreef oblo het volgende:

[..]
Wat is DEI?
Dat staat voor 'diversity, equity, inclusion, and belonging'. Een ideologie uit progressieve kringen, dat zorgt ervoor dat bedrijven en organisaties niet meer mensen aannemen op basis van kwaliteit, maar dat onveranderlijke kenmerken zoals huidskleur of geslacht een rol gaan spelen. Het resultaat is hier vaak van dat een groep werknemers misschien 'diverser' wordt op basis van fysieke kenmerken, maar juist meer homogeen op basis van gedachtegoed.
  vrijdag 1 maart 2024 @ 13:56:17 #168
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_212647328
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 07:30 schreef Mylene het volgende:
[ afbeelding ]

Hamas geeft niets om de Palestijnse bevolking.
Ze geven wel om hun bevolking en offeren daarom en deel van burgers op die het daarmee mogelijk gaan maken dat Hamas als leidswijze nog meer terrein gaat winnen.

Elke mediale uitzending die een beroep doet op medelijden en schuld erkenning, is vooral koren op de molen. Genoeg Useful-Idiots die niet(s) anders (kunnen) zien dan dat Israël - niet te zeggen het Jodendom - schuldig is aan alle ellende.
Ik herken daarin ook een aantal mensen in mijn omgeving die niets liever schijnen te doen dan zich zelf te bevlekken met dat schuldgevoel.

Wat verder een Palestijn is, is naast voor meerdere uitleg vatbaar, uiterst ongewis om te dienen als volkeren recht.
Op grond van historisch gevestigde goed uitkomende claims; oorlog veroorzaken zodat de Israëliër de zee in kan worden gedreven, is vooral tribaal barbaars geschoeide manipulatie. Ook omdat 100% zeker is dat Israël en haar inwoners zich niet meer zal laten verdrijven.

Zoals Hamas in Qatar min of meer stelde, "we willen de boel kantelen" door het moordende vuur op te blijven stoken.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_212647333
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 13:46 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Bijvoorbeeld. Dit wordt toch ook toegepast in de berichtgeving over de oorlog tussen Oekraïne en Rusland?
Ik zie eigenlijk vooral gekanker op hoe Russische persberichten met alle framing en verdraaiingen en al 1 op 1 overgenomen wordt. Dat kan aan mijn tijdlijn liggen

media aanvallen dat ze iets melden wat de lezer niet zint of niet wil lezen is echt typisch deze tijd
  vrijdag 1 maart 2024 @ 14:02:08 #170
168739 Red_85
'echt wel'
pi_212647385
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 13:47 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Er staat volgens Palestijnse autoriteit. Net zoals er de reactie van IDF er ook staat, de bekende ‘wij hebben niks gedaan’.
Iedereen kan de blog lezen, ook niet-abonnee’s. Doe dat eerst eens
Fout. In het bericht zelf pas. Ze openen met een hele zekere schreeuwende kop 'Israëlische beschieting van Palestijnen bij voedselkonvooi in Gaza leidt tot bloedbad' met een zekerheid in de nuance die ze pas later in de kleine lettertjes gelijktrekken. En dat doen ze in een onderwerp wat al zeer op scherp staat.

Dat klopt niet vriend, dat weten ze zelf ook hoe dit wordt geïnterpreteerd. Dit zijn T praktijken maar dan precies de andere kant op.
1947-2016
pi_212647428
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 14:02 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Fout. In het bericht zelf pas. Ze openen met een hele zekere schreeuwende kop 'Israëlische beschieting van Palestijnen bij voedselkonvooi in Gaza leidt tot bloedbad' met een zekerheid in de nuance die ze pas later in de kleine lettertjes gelijktrekken. En dat doen ze in een onderwerp wat al zeer op scherp staat.

Dat klopt niet vriend, dat weten ze zelf ook hoe dit wordt geïnterpreteerd. Dit zijn T praktijken maar dan precies de andere kant op.
Tsja het s een liveblog he. Dat houd je altijd als het ‘allerlaatste nieuws’ gemeld wordt. Net zoals die 40 onthoofde baby’s, 1.500 Israeli door Hamas afgeslacht, commandocentrum Al Shifa ontdekt en 500 doden bij bombardement ziekenhuis.
pi_212647753
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 14:07 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Tsja het s een liveblog he. Dat houd je altijd als het ‘allerlaatste nieuws’ gemeld wordt. Net zoals die 40 onthoofde baby’s, 1.500 Israeli door Hamas afgeslacht, commandocentrum Al Shifa ontdekt en 500 doden bij bombardement ziekenhuis.
Je begint het licht al te zien, je noemt allemaal zaken op waar Hamas de dader van is. En het een en ander begon.
pi_212648110
In Moscow talks, Hamas and Fatah vow to seek ‘unity of action’ on matter of post-war Gaza
https://www.timesofisrael(...)od-of-post-war-gaza/
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_212648787
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 12:03 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Orthodoxen breider zich steeds verder uit qua nederzettingen
Van één naar twee, zo te zien!

EEN VERDUBBELING :o
quote:
en populatieaantal en macht/invloed in/op de regering. Het gaat uiteraard niet precies om deze twee maar mensen zoals zij worden steeds belangrijker en gaan steeds meer de dienst uitmaken in Israël met behulp van het reguliere conservatieve rechts. Door het gedrag van Israël sinds 7 oktober te steunen steun je (onbedoeld) dit toekomstbeeld.
Dat is jouw visie; ik denk dat je twee dingen aan elkaar koppelt die niet bij elkaar horen.

Zoals zovelen ben ik voor Israël, behalve als het om hun nederzettingenbeleid gaat.
Intolerant voor intolerantie
pi_212648798
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 12:27 schreef Mylene het volgende:
EU zet hulp aan omstreden VN-hulporganisatie Gaza (UNRWA) toch door

Ondanks felle kritiek van meerdere landen op de VN-hulporganisatie UNRWA in Gaza, heeft de EU besloten om de financiering toch door te zetten. Ook doet Brussel er 68 miljoen bovenop. Eerder besloten onder andere de Verenigde Staten om die financiering te bevriezen.

De organisatie is omstreden omdat enkele medewerkers zouden hebben deelgenomen aan de aanslag van 7 oktober. Ook zouden sommige medewerkers van UNRWA innige banden hebben met Hamas. Israël beticht UNRWA er ook van het conflict in leven te houden, onder meer door het onderwijs dat de organisatie aanbiedt. Die zou volgens Jeruzalem partijdig zijn.

(Telegraaf)

[ x ]
:?

Waarom gebeurt dit?
  vrijdag 1 maart 2024 @ 16:55:55 #177
323401 Kijkertje
met filter
pi_212649601
quote:
11s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 16:00 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
:?

Waarom gebeurt dit?
Daarom:

twitter

Je gaat natuurlijk niet zo'n organisatie opdoeken als er geen bewijzen zijn dat de UNRWA enige blaam treft.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_212649801
quote:
82s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 16:55 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Daarom:

[ x ]
Je gaat natuurlijk niet zo'n organisatie opdoeken als er geen bewijzen zijn dat de UNRWA enige blaam treft.
Hoe weet jij dat nou? :? Dat onderzoek is gewoon in volle gang, hoor.

Lees ook de bijdragen van HannahVrede maar.

Ik denk dat het eerder gaat omdat het gehuil van Hamas weer op de tere zieltjes van het westen speelt. :N
Minder cynisch gezegd: linksom of rechtsom, of ze het zichzelf nou hebben aangedaan of niet, de Palestijnen lijden honger en als zélfs Israël ze helpt, dan is er echt wel wat aan de hand.

Ik vind persoonlijk dat UNRWA opgeheven moet worden en dat er andere hulporganisaties, bewezen niet-antisemitisch, voor in de plaats mogen komen.
  vrijdag 1 maart 2024 @ 17:15:44 #179
323401 Kijkertje
met filter
pi_212649959
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 17:07 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Hoe weet jij dat nou? :? Dat onderzoek is gewoon in volle gang, hoor.

Lees ook de bijdragen van HannahVrede maar.

Ik denk dat het eerder gaat omdat het gehuil van Hamas weer op de tere zieltjes van het westen speelt. :N
Minder cynisch gezegd: linksom of rechtsom, of ze het zichzelf nou hebben aangedaan of niet, de Palestijnen lijden honger en als zélfs Israël ze helpt, dan is er echt wel wat aan de hand.

Ik vind persoonlijk dat UNRWA opgeheven moet worden en dat er andere hulporganisaties, bewezen niet-antisemitisch, voor in de plaats mogen komen.
Ik zeg nergens dat ik het weet? Je kan zoveel meningen lezen maar zolang een onafhankelijk onderzoek niet afgerond is is het natuurlijk van de gekke om dan maar vast UNRWA op te heffen.

Wat jij (of ik) persoonlijk vindt doet er niet zoveel toe maar denken dat andere organisaties dat wel even kunnen overnemen is behoorlijk naief. Die hebben daar het personeel en de middelen niet voor.

quote:
"It is a little bit shortsighted to believe that UNRWA can just technically hand over all its activities to other UN agencies or NGOs," Lazzarini told journalists in Jerusalem on Thursday.

"It's an agency [that's] quite unique because we are ... primarily providing government-like services to one of the most destitute communities in the region," he said.

"The World Food Programme itself has said that it cannot stave off starvation which is already impacting hundreds of thousands of people," Christopher Gunness, a former UNRWA spokesperson, said. "That can only be done by UNRWA, with its 13,000 workers, its warehouses and its food distribution centres."

"The OIOS report is a ladder on which all the defunding donors can climb down if they wish to and avoid accusations of complicity in starvation and genocide, as well as bowing to the political agenda of Israel's far right," Gunness said.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_212650171
Hoezo deelt Israël die informatie nog steeds niet :?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')