abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 1 maart 2024 @ 22:11:11 #201
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_212653690
1,5% van Gaza is 1% te veel uitgaande van een ratio dat 1 van elke 3 slachtoffers een Hamas-lid is.

Het is echter ook compleet belachelijk om te denken dat daar een genocidale intentie achter zit.

Met die bevolkingsdichtheid en de middelen die ter beschikking staan is 1,5%, hoe vreselijk ook voor de 20k onschuldigen, een heel laag aantal.
pi_212654254
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 09:31 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Aardig stukje framing hier.
[..]
Linkse woke-gekkies vinden dat jammer ja. Zeker in Europa of delen van de US. Het is vrij simpel; het gehele land behoort joden oftewel Israel toe. Als je daarvoor een "gekke inteeltkolonist" moet zijn, so be it. Daarnaast heeft Europa niets te willen in deze, in Israel bepaald men zelf hoe hun politieke beleid eruit ziet. En daar gaat niemand wat aan doen :W
Joden werden in de tweede wereld-oorlog ernstig geframed. Het feit dat jij het woord in deze context gebruikt, wijst op een ernstige vorm van antisemitisme. Waarom haat jij het Joodse volk?
  zaterdag 2 maart 2024 @ 10:02:22 #203
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_212656550
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 19:05 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Hoe lang vraagt u?

[ x ]
Tja, toen wilden journalisten nog gewoon te zeggen hoe de vork in de steel zat. Inmiddels is men helaas zo ver afgegleden dat er het Palestijnse narratief de boventoon voert in veel media en (het bestaan van) Israël het zogenaamde probleem is.

Het zegt uiteraard ook wat over de transformatie die veel media hebben ondergaan de afgelopen decennia. Van objectieve berichtgeving naar activisme en bloedsprookjes, die vroeger alleen van mensen als Gretta Duisenberg kwamen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_212656639
Israeli delegation heading to Cairo to discuss hostage deal
https://www.timesofisrael(...)hostage-deal-report/
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_212656707
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 10:02 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tja, toen wilden journalisten nog gewoon te zeggen hoe de vork in de steel zat. Inmiddels is men helaas zo ver afgegleden dat er het Palestijnse narratief de boventoon voert in veel media en (het bestaan van) Israël het zogenaamde probleem is.

Het zegt uiteraard ook wat over de transformatie die veel media hebben ondergaan de afgelopen decennia. Van objectieve berichtgeving naar activisme en bloedsprookjes, die vroeger alleen van mensen als Gretta Duisenberg kwamen.
Kan het zijn dat je misschien zelf nog een beetje achter loopt? Net als dat mensen ook nog lang geloofd hebben dat de aarde plat was en de zon om de aarde draait nadat het tegenovergestelde allang bewezen en bekend was. Je hebt altijd achterlopers, met alles. Op zich niks om je voor te schamen als je uiteindelijk maar leert.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  zaterdag 2 maart 2024 @ 10:23:20 #206
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_212656740
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 10:11 schreef Aether het volgende:
Ik heb een beetje het idee dat geen van beide zijden eigenlijk die deal wil. Hamas kan het beter gebruiken als de militaire acties wel door worden gezet pr-technisch gezien, heeft meer belang bij het houden van de gijzelaars en Israël heeft van tevoren al een aantal drempels ("Hier is een lijst met gevangenen die we nooit willen vrijgeven") opgeworpen.

Ze zijn op zijn minst aan het vertragen, allebei.
  zaterdag 2 maart 2024 @ 10:26:17 #207
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_212656777
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 10:19 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Kan het zijn dat je misschien zelf nog een beetje achter loopt? Net als dat mensen ook nog lang geloofd hebben dat de aarde plat was en de zon om de aarde draait nadat het tegenovergestelde allang bewezen en bekend was. Je hebt altijd achterlopers, met alles. Op zich niks om je voor te schamen als je uiteindelijk maar leert.
Wat heeft deze kwestie te maken met achterlopen? Achterlopen op wat precies?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_212656817
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 10:26 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wat heeft deze kwestie te maken met achterlopen? Achterlopen op wat precies?
Hij denkt dat hij aan de juiste kant staat.
Intolerant voor intolerantie
pi_212656846
Zijn de gijzelaars al vrijgelaten?

Nee?

Carry on.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 2 maart 2024 @ 10:36:30 #210
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_212656917
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 10:28 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Hij denkt dat hij aan de juiste kant staat.
Tja, dan heeft hij het uiteraard mis. En dat hebben we natuurlijk ook al aan zijn eerdere posts hier kunnen zien. Van mening zijn dat Israël maar 'concessies' had moeten doen na 7 oktober, 'begrip' hebben voor terrorisme en antisemitisme. Dan kun je onmogelijk meer beweren aan de juiste kant te staan.
pi_212656943
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 10:23 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ik heb een beetje het idee dat geen van beide zijden eigenlijk die deal wil. Hamas kan het beter gebruiken als de militaire acties wel door worden gezet pr-technisch gezien, heeft meer belang bij het houden van de gijzelaars en Israël heeft van tevoren al een aantal drempels ("Hier is een lijst met gevangenen die we nooit willen vrijgeven") opgeworpen.

Ze zijn op zijn minst aan het vertragen, allebei.
Israël heeft buiten het bevrijden van alle gijzelaars helemaal niks te winnen met een deal. Hamas gaat helaas nooit alle gijzelaars vrijlaten en Israël zit al ver in Gaza en zouden wel gek zijn om de laatste drempels niet te nemen.

Doorgaan is de enige kans om gijzelaars te bevrijden, om Hamas/PIJ (zo ver mogelijk) op te rollen en een lokale situatie te creëeren waarbij de Palestijn op lange termijn in relatieve vrijheid en in vrede kan leven (waarbij Israël wel eens als de bevrijder van de Palestijn kan worden). Een staakt het vuren gaat op lange termijn niet zoveel brengen lijkt me, het is alleen maar uitstel tot een volgende oorlog. Hoe meer tijd verstrijkt en de technologie verder evalueert des te gevaarlijker wordt in de toekomst een Hamas of andere radicale groep. Israël kan niet stoppen
  zaterdag 2 maart 2024 @ 10:41:30 #212
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_212656982
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 19:05 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Hoe lang vraagt u?

[ x ]
Dit soort journalistiek zou ik dus van een NRC verwachten, maar helaasch

Bizar wel dat een GeenStijl tegenwoordig kwalitatief beter is 8)7
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_212657004
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 10:36 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tja, dan heeft hij het uiteraard mis. En dat hebben we natuurlijk ook al aan zijn eerdere posts hier kunnen zien. Van mening zijn dat Israël maar 'concessies' had moeten doen na 7 oktober, 'begrip' hebben voor terrorisme en antisemitisme. Dan kun je onmogelijk meer beweren aan de juiste kant te staan.
En je maar blijven afvragen waarom de media steeds meer het tegenovergestelde zegt van wat jij vindt en gelooft... veel plezier op je steeds kleiner wordende eiland.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  zaterdag 2 maart 2024 @ 10:45:13 #214
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_212657046
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 10:19 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Ik moet zeggen, props voor de vergelijking die je maakt. Ongekend dat het mogelijk is om in je menselijke brein om dit soort zaken te bedenken en op te schrijven.
Dat zou ik heden ten dage vooral van eerste versies van LLM's verwachten, waarbij logica zoals wij die als mensen kunnen toepassen, ontbreekt :)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 2 maart 2024 @ 10:48:57 #215
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212657116
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 10:42 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
En je maar blijven afvragen waarom de media steeds meer het tegenovergestelde zegt van wat jij vindt en gelooft... veel plezier op je steeds kleiner wordende eiland.
Och hij gebruikt 7 oktober als de reden waarom het Palestijnse volk collectief uit de weg geruimd zou mogen worden. En alles dat daar van afwijkt is pro Hamas en antisemitisch enzo. Het is een zuiver ideologische wens.
pi_212657133
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  zaterdag 2 maart 2024 @ 10:51:29 #217
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_212657156
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 10:42 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Ik vraag mij dat niet af, het is namelijk makkelijk te verklaren wetende hoe veel redacties van media er tegenwoordig uitzien. Maar omdat veel media zijn gevallen voor het Palestijnse narratief en maar wat graag bloedsprookjes ophoesten, wil dat niet zeggen dat zij de waarheid verkondigen. Sterker nog, veel media zijn kwalitatief sterk achteruit gegaan.
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 10:48 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Och hij gebruikt 7 oktober als de reden waarom het Palestijnse volk collectief uit de weg geruimd zou mogen worden. En alles dat daar van afwijkt is pro Hamas en antisemitisch enzo.
Niet mijn woorden. Hou zulke stropoppen maar voor je.
pi_212658102
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 10:36 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wat ik vaak merk aan Israëlhaters en ook vele normale critici, is dat zij de factor haat ontkennen, vermijden of bagatelliseren.

Of zelfs projecteren!

Dat is mijns inziens een van de grootste problemen in deze discussie.
  zaterdag 2 maart 2024 @ 12:19:11 #219
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_212658212
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 10:41 schreef Molo het volgende:

[..]
Dit soort journalistiek zou ik dus van een NRC verwachten, maar helaasch

Bizar wel dat een GeenStijl tegenwoordig kwalitatief beter is 8)7
Ben er verder niet zo'n fan van, maar GeenStijl is sowieso sneller. Het liveblogs daar waren echt de beste manier om op de hoogte te blijven. Je moest alleen (net als bij alle media) constant zelf een slag om de arm houden. Hoe sneller, hoe minder controle op de bron en motieven ervan.

Zou wel graag zien hoe ze de berichtgeving over de ramp met het humanitaire transport eens uitpluizen want in de ene bubbel lees je nu als feit dat er met tanks, granaten, sluipschutters, drones vanuit een hinderlaag 100+ mensen zijn neergeknald en in de andere dat Hamas heeft staan schieten en de Palestijnse wilden de trucks bestormden.

Zelf lijkt het mij heel waarschijnlijk dat uitgehongerde, wanhopige mensen niet geheel ordentelijk op het eten af zijn gestormd en dat Israëlische, onervaren soldaten toen inderdaad geschoten hebben en als idioten rond zijn gaan rijden, maar goed blijkbaar moet er zware genocidale opzet dan wel kwaadaardig gebrek aan beschaving aan ten grondslag liggen anders klopt het beeld van daders en slachtoffers niet meer of zo.
pi_212658269
quote:
11s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 16:00 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
:?

Waarom gebeurt dit?
Omdat het hooguit om enkele medewerkers gaat. En dat dat risico al van te voren aanwezig was. En er is weinig tot geen bewijs dat er meer betrokken zijn. En van die enkelen die beschuldigd zijn is het bewijs flinterdun of afwezig.

Nice try.
  zaterdag 2 maart 2024 @ 12:30:55 #221
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_212658306
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 10:11 schreef Aether het volgende:
Ik vraag mij af wat er te onderhandelen valt met een wolf in schaapskleren, anders dan een onvoorwaardelijke vrijlating van ontvoerde mensen, te stoppen met terreur en daders te (laten) berechten.

Er valt niet(s) te onderhandelen met roofdieren die leed toebrengen en bruut geweld inzetten om zo hun territorium ten koste van anderen, uit te breiden.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_212658317
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 13:44 schreef Red_85 het volgende:

[..]
:')

Terroristentuig sponsoren met belastinggeld.
Super man. Echt.
Ze zouden inderdaad per direct alle banden met Isreal moeten opschorten en ze sancties op leggen.
  zaterdag 2 maart 2024 @ 12:41:18 #223
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_212658416
quote:
11s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 16:00 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
:?

Waarom gebeurt dit?
Ik vermoed uit "humanitaire' overwegingen omdat er geen alternatief is om het anders te doen, men niet zit te wachten op escalerende "protesten" en formele aanklachten van supporterende belangengroepen in het EU gebied.

Ik vermoed ook dat een (hoogste) rechter een dergelijk besluit in afwachting van verder onderzoek zal verwerpen omdat de redenen voor het stoppen (van hulp) niet onomstotelijk aantoonbaar zijn te maken.
Dat de UNWRA doorwrocht is van eigen sentiment(en) staat voor mij vast maar aantonen dat zij als instituut deelgenoot is van de Hamas-terreurspiraal, is onmogelijk in een wereld die daar bol van staat.
pi_212658720
quote:
18s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 12:30 schreef Vallon het volgende:

[..]
Ik vraag mij af wat er te onderhandelen valt met een wolf in schaapskleren, anders dan een onvoorwaardelijke vrijlating van ontvoerde mensen, te stoppen met terreur en daders te (laten) berechten.
quote:
Er valt niet(s) te onderhandelen met roofdieren die leed toebrengen en bruut geweld inzetten om zo hun territorium ten koste van anderen, uit te breiden.
Zou het ook niet voor een deel voor de bühne zijn? Due care, zeg maar.

Misschien is het zelfs om Hamas het idee te geven dat ze nog een troef in handen hebben. Die hebben ze ook, natuurlijk, maar om te voorkomen dat ze de nog levende gijzelaars allemaal op IS-manier de keel afsnijden nu het einde nadert...
pi_212658742
Dat inheemse accent _O-

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 2 maart 2024 @ 13:14:02 #226
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_212658777
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 12:19 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ben er verder niet zo'n fan van, maar GeenStijl is sowieso sneller. Het liveblogs daar waren echt de beste manier om op de hoogte te blijven. Je moest alleen (net als bij alle media) constant zelf een slag om de arm houden. Hoe sneller, hoe minder controle op de bron en motieven ervan.

Zou wel graag zien hoe ze de berichtgeving over de ramp met het humanitaire transport eens uitpluizen want in de ene bubbel lees je nu als feit dat er met tanks, granaten, sluipschutters, drones vanuit een hinderlaag 100+ mensen zijn neergeknald en in de andere dat Hamas heeft staan schieten en de Palestijnse wilden de trucks bestormden.

Zelf lijkt het mij heel waarschijnlijk dat uitgehongerde, wanhopige mensen niet geheel ordentelijk op het eten af zijn gestormd en dat Israëlische, onervaren soldaten toen inderdaad geschoten hebben en als idioten rond zijn gaan rijden, maar goed blijkbaar moet er zware genocidale opzet dan wel kwaadaardig gebrek aan beschaving aan ten grondslag liggen anders klopt het beeld van daders en slachtoffers niet meer of zo.
Met het eerste zal het wel meevallen. Maar het zal zeker frustrerend zijn als je iedere keer een aantal bewapende mannen (nota bene je eigen medeburgers) alle hulpgoederen voor je neus wegplukken en vervolgens door het Westen ook nog eens vele miljoenen krijgen toegestopt.
  zaterdag 2 maart 2024 @ 13:20:04 #227
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_212658844
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 13:10 schreef egayalS het volgende:
Dat inheemse accent _O-

[ x ]
Hmm. Maar pleiten veel moslims en activisten niet dat mensen zoals Gigi Hadid en DJ Khaled een 'right of return' moeten krijgen omdat zij nog altijd zogenaamde 'vluchtelingen' zouden zijn? Wat ben je hier dan over aan het zeuren? Dit is precies wat jullie willen, alleen dan in de Palestijnse context.
  zaterdag 2 maart 2024 @ 13:23:42 #228
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_212658890
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 13:20 schreef egayalS het volgende:
...

[ x ]
Dit is zo overduidelijk nep. Werkelijk schrikbarend hoeveel volksstammen dit overal retweeten en als waarheid aannemen.
pi_212659039
Als de twitteraar had gezegd dat deze man aan de chemo zit had ik het meteen geloofd
pi_212659099
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 13:23 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Dit is zo overduidelijk nep. Werkelijk schrikbarend hoeveel volksstammen dit overal retweeten en als waarheid aannemen.
Hoezo is dit overduidelijk nep??
  zaterdag 2 maart 2024 @ 13:41:34 #231
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_212659153
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 13:35 schreef opgebaarde het volgende:
Als de twitteraar had gezegd dat deze man aan de chemo zit had ik het meteen geloofd
Het zal zoiets zijn, ja. Ook heel erg en misschien zelfs rechtstreeks te wijten aan het gebrek aan middelen in Gaza als deze beelden daar inderdaad vandaan komen, maar dus niet het lulverhaal dat ik overal zie "Ja het voedselgebrek is nu zo erg dat mensen zich proberen te voeden op andere manieren". Alsof er overal infusen rondslingeren voor oneigenlijk gebruik.

Op dezelfde leest gaat er een filmpje rond van een slachtoffer van een zuuraanval, een jonge vrouw met verminkt gezicht, duidelijk oude en reeds genezen wonden, waaronder dan ook iets staat van "deze mooie vrouw is nog steeds mooi ondanks wat de bezetter haar heeft aangedaan".

Er staat vaak een Twitter-duiding onder van "filmpje heeft niks met Gaza te maken" maar er is gewoon niet tegenop te disclaimen want het wordt meteen geretweet en als waarheid gepresenteerd.

Heel moedeloos word ik ervan om te zien hoe veel mensen erin tuinen. Zelf zie ik ook weleens dingen aan voor de verkeerde datum of plaats op X maar dit soort overduidelijke bagger, echt tel even tot tien voordat je een ander weer tot de grote Satan wilt verklaren.
  zaterdag 2 maart 2024 @ 14:35:32 #232
168739 Red_85
'echt wel'
pi_212659787
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 12:32 schreef Chadi het volgende:

[..]
Ze zouden inderdaad per direct alle banden met Isreal moeten opschorten en ze sancties op leggen.
Whahahahaha

Nee.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 2 maart 2024 @ 15:00:15 #233
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_212660028
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 13:41 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Het zal zoiets zijn, ja. Ook heel erg en misschien zelfs rechtstreeks te wijten aan het gebrek aan middelen in Gaza als deze beelden daar inderdaad vandaan komen, maar dus niet het lulverhaal dat ik overal zie "Ja het voedselgebrek is nu zo erg dat mensen zich proberen te voeden op andere manieren". Alsof er overal infusen rondslingeren voor oneigenlijk gebruik.

Op dezelfde leest gaat er een filmpje rond van een slachtoffer van een zuuraanval, een jonge vrouw met verminkt gezicht, duidelijk oude en reeds genezen wonden, waaronder dan ook iets staat van "deze mooie vrouw is nog steeds mooi ondanks wat de bezetter haar heeft aangedaan".

Er staat vaak een Twitter-duiding onder van "filmpje heeft niks met Gaza te maken" maar er is gewoon niet tegenop te disclaimen want het wordt meteen geretweet en als waarheid gepresenteerd.

Heel moedeloos word ik ervan om te zien hoe veel mensen erin tuinen. Zelf zie ik ook weleens dingen aan voor de verkeerde datum of plaats op X maar dit soort overduidelijke bagger, echt tel even tot tien voordat je een ander weer tot de grote Satan wilt verklaren.
Betrof dat die vrouw die een tijd terug ook in het nieuws was gekomen, tegelijk met de vrijlating van een aantal gijzelaars? Die had een aanslag geprobeerd te plegen bij een check-point. Veel media lieten dat er maar even buiten. Het blijft zorgwekkend om te zien hoe de geschiedenis soms zo makkelijk wordt herschreven.

En termen als 'de bezetter' ook echt :') :D. En dan te bedenken dat sommige Westerse mensen zich zijn gaan scharen achter dit soort narratieven. Maar nog erger is wellicht wel dat de deur hier nog altijd wagenwijd openstaan en er jaarlijks vele mensen binnenkomen, die dit soort gedachtegoed meebrengen.
pi_212660229
wat ik schocking vind, is dat als er dus een ramp gebeurt met hulpgoederen en er op mensen geschoten wordt omdat soldaten in het nauw gedreven wornden door een hongerige menigte,
dat er dan in het ziekenhuis gelijk een aantal mensen voor de camera springt die een onwaar verhaal pluggen. hoe regelen ze dat uberhaubt, zitten er altijd hamas mensen in het ziekenhuis te wachten ofzo, die gelijk mensen gaan dicteren wat er gezegd moet worden? of is dat liegen over israel gewoon tweede natuur geworden?
  zaterdag 2 maart 2024 @ 15:42:09 #235
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_212660411
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 15:00 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Betrof dat die vrouw die een tijd terug ook in het nieuws was gekomen, tegelijk met de vrijlating van een aantal gijzelaars? Die had een aanslag geprobeerd te plegen bij een check-point. Veel media lieten dat er maar even buiten. Het blijft zorgwekkend om te zien hoe de geschiedenis soms zo makkelijk wordt herschreven.

Nee, dit was een andere vrouw. Als ik het filmpje weer voorbij zie komen dan zal ik m hier posten in een spoiler als ik eraan denk. Naar gezicht, namelijk. Als er dan iets bijstaat dat het de schuld is van deze of gene, dan werkt dat natuurlijk erg goed op de onderbuik...
  zaterdag 2 maart 2024 @ 15:42:28 #236
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_212660414
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 13:08 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
[..]
Zou het ook niet voor een deel voor de bühne zijn? Due care, zeg maar.

Misschien is het zelfs om Hamas het idee te geven dat ze nog een troef in handen hebben. Die hebben ze ook, natuurlijk, maar om te voorkomen dat ze de nog levende gijzelaars allemaal op IS-manier de keel afsnijden nu het einde nadert...
Ik vermoed ook dat dit idd voor de bühne is om zo "blame-EU" issues te voorkomen.
Ik denk niet dat het verband houdt met een onderhandelingspositie.

Ongeacht redenen denk ik dat wanneer de gegijzelden worden en zijn vermoord, dit de wens tot doodsvonnis van terroristen en hun trawanten, versterkt.
Ik wil ook opmerken dat één en alleen de terroristen verantwoordelijk zijn voor het welzijn van de ontvoerden. Hoewel men het voortdurend probeert anders te positioneren (en harer Usefull Idiots dat steunen), is Israël verantwoordelijk te stellen voor onverhoopte gevolgen.
Het blijft mij steeds weer te verbazen hoe criminelen bedenken dat consequenties door hun acties, de schuld zou zijn van anderen.
pi_212660453
Gelooft iemand nog wel dat de overgebleven gegelijzelden überhaupt nog leven?
  zaterdag 2 maart 2024 @ 15:47:09 #238
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_212660493
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 15:26 schreef pokkerdepok het volgende:
wat ik schocking vind, is dat als er dus een ramp gebeurt met hulpgoederen en er op mensen geschoten wordt omdat soldaten in het nauw gedreven wornden door een hongerige menigte,
dat er dan in het ziekenhuis gelijk een aantal mensen voor de camera springt die een onwaar verhaal pluggen. hoe regelen ze dat uberhaubt, zitten er altijd hamas mensen in het ziekenhuis te wachten ofzo, die gelijk mensen gaan dicteren wat er gezegd moet worden? of is dat liegen over israel gewoon tweede natuur geworden?
Het is denk ik zowel menselijke natuur als een gevolg van de omstandigheden plus nog dat het Hamas welgevallig is.

Ik bedoel, als hier iets gebeurt dan gaan er meteen ook wilde verhalen rondspoken op Twitter en hier is er geen oorlog en hangt je bestaanszekerheid niet af van goede standing bij een terroristische overheid.
  zaterdag 2 maart 2024 @ 15:48:42 #239
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_212660510
quote:
89s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 15:45 schreef mascara-klodder het volgende:
Een aantal nog wel, en dan vooral diegenen die rond Yahya Sinwar en zulke kopstukken vastgehouden worden. Voor bijvoorbeeld die hele jonge roodharige kindjes en hun moeder heb ik weinig hoop meer...
pi_212660563
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 15:48 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Een aantal nog wel, en dan vooral diegenen die rond Yahya Sinwar en zulke kopstukken vastgehouden worden. Voor bijvoorbeeld die hele jonge roodharige kindjes en hun moeder heb ik weinig hoop meer...
Jij bent nog positief. Na 4 maanden leven ze niet meer hoor.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-03-2024 15:55:06 ]
  zaterdag 2 maart 2024 @ 17:25:35 #241
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_212662111
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 15:54 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Jij bent nog positief. Na 4 maanden leven ze niet meer hoor.
Volgens mij was al bevestigd dat ze niet meer leven.
Wie dit leest is een lezer van dit
  zaterdag 2 maart 2024 @ 17:34:51 #242
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_212662290
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 17:19 schreef egayalS het volgende:
De Duisters konden nog enigszins geloofwaardig ich habe es nicht gewust zeggen. Anno 2024 is het ich wollte das nicht wissen

[ x ]
Och, gezien de grote hoeveelheid mensen die ondanks de triomfantelijke beelden van Hamas zelf van 7 oktober nog steeds niet willen geloven dat ze dat gedaan hebben...
  zaterdag 2 maart 2024 @ 17:37:05 #243
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_212662342
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 17:25 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Volgens mij was al bevestigd dat ze niet meer leven.
Nee hoor, er is diverse berichtgeving geweest dat er van de X gijzelaars Y zeker niet meer leven zowel vanuit Hamas als becijferd vanuit Israëlische kant, maar er is nergens bevestigd dat er geen meer leven.
pi_212662520
quote:
89s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 15:45 schreef mascara-klodder het volgende:
Lastig... :{

Het vreselijke hieraan, is dat Hamas niet om ze geeft en dat Israël niet zoveel meer kan doen. Ze kunnen ze zelf niet meer bevrijden, maar tegelijkertijd moet aan het eind van deze oorlog ook duidelijk zijn aan terreurgroepen dat gijzelaars geen strategisch voordeel meer opleveren. Dus onderhandelen kan ook maar heel beperkt.

Je zal de familie zijn van die gijzelaars. :r
  zaterdag 2 maart 2024 @ 17:51:40 #245
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_212662557
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 15:26 schreef pokkerdepok het volgende:
Tja, dat is een onderdeel van de propagandaoorlog. En toegegeven, het lukt de Palestijnen best goed om naïeve Westerse mensen te beïnvloeden met allerlei zielig beelden, waarbij men vervolgens met de vinger naar Israël kan wijzen.

Zie bijvoorbeeld ook post #242 in dit topic, de Holocaust misbruiken om het idee aan te wakkeren dat de Palestijnen ook een 'Holocaust' moeten ondergaan is al iets dat langer een strategie is binnen bepaalde activistische kringen.
  zaterdag 2 maart 2024 @ 18:09:25 #246
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_212662797
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 17:37 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Nee hoor, er is diverse berichtgeving geweest dat er van de X gijzelaars Y zeker niet meer leven zowel vanuit Hamas als becijferd vanuit Israëlische kant, maar er is nergens bevestigd dat er geen meer leven.
Dat zeg ik ook niet, het gaat om de moeder met de baby en een jong kind, met de rode haren. Die leven niet meer.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_212663155
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 17:37 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Na 4 maanden? waarom zou Hamas die in hemelsnaam nog in leven houden dan? vanuit welke logica?
pi_212663611
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 17:19 schreef egayalS het volgende:
De Duisters konden nog enigszins geloofwaardig ich habe es nicht gewust zeggen. Anno 2024 is het ich wollte das nicht wissen

[ x ]
De Israëli's zijn dit begonnen idd. 7 oktober/hamas valt niks te verwijten. Niet alsof deze oorlog morgenvroeg voorbij is als Hamas zich aangeeft.......
  zaterdag 2 maart 2024 @ 19:30:39 #249
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_212663698
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 18:09 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Dat zeg ik ook niet, het gaat om de moeder met de baby en een jong kind, met de rode haren. Die leven niet meer.
Zelfs dat is niet zeker, want Hamas kan ook gezegd hebben in het kader van de psychologische oorlogsvoering.
  zaterdag 2 maart 2024 @ 19:31:18 #250
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_212663709
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 18:37 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Na 4 maanden? waarom zou Hamas die in hemelsnaam nog in leven houden dan? vanuit welke logica?
Je snapt het principe achter gijzelaars en levende schilden en zo?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')