abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 3 maart 2024 @ 09:24:38 #276
16715 Mylene
*schatje*
pi_212671661
Wat zit er in het voedselpakket gedropt door de VS?

twitter
pi_212671671
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 08:20 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Het is de modus operandi van Hamas om zoveel mogelijk met menselijke schilden te werken. Zo hebben de soldaten van Hamas geen legerkleding aan (schending van oorlogsrecht), gebruiken ze scholen en andere hulpgebouwen om beschietingen en hinderlagen uit te voeren (schending van oorlogsrecht), gijzelen ze onschuldige burgers (schending van oorlogsrecht), en hebben ze organisaties zoals UNWRA op elke laag geïnfiltreerd.

Dus ja 1.5% is onwenselijk maar gezien de situatie te verklaren.
2 miljoen doden is ook perfect te 'verklaren'. Dat iets te 'verklaren' is zegt weinig qua moraliteit.
pi_212671686
quote:
1s.gif Op zondag 3 maart 2024 08:58 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Een van de grootste en populairste leugens sinds de Golfoorlog is het beeld van precisiebombardementen. Het is gewoonweg niet mogelijk in de meeste gevallen om "schoon" te bombarderen, dus dat alleen het eigenlijke doel geraakt wordt.

De beelden die maar al te graag vrijgegeven worden van die ene verdieping die ertussenuit geblazen wordt, die ene rijdende auto, het plukje terroristen met een mortier dat ineens in stukken uiteen vliegt zijn niet de realiteit van "precisiebombardementen" waarbij zeker het doel maar ook een hoop van de omgeving opgeblazen wordt. Het is simpelweg niet mogelijk om een krachtige explosie op de vierkante meter zo te richten.

Dat gezegd hebbende, zijn dit naar de geldende maatstaven wel degelijk precisiebombardementen. De maatstaven verschillen alleen van het gelikte, gecontroleerde beeld dat een uitvoerende partij graag wil verkopen.

Ik zeg dus niet dat het aantal niet erg is, maar wel dat het gezien de bevolkingsdichtheid en chaotische situatie met militanten tussen de burgers minder is dan je zou mogen verwachten, helemaal als je zou willen veronderstellen dat er met opzet gericht op inwoners geschoten zou worden met de intentie er zoveel mogelijk slachtoffers onder te maken.
Uit onderzoek blijkt dat Israël voor 40% gebruik heeft gemaakt van 'domme bommen'.
  zondag 3 maart 2024 @ 09:50:38 #279
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_212671965
twitter

Nou ja, dit soort domheid dus. Met dank aan de eindeloze stroom aan leugens in die bubbel.

"You're wearing the hat. You kill Muslims."
  zondag 3 maart 2024 @ 09:52:07 #280
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_212671975
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 09:27 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Uit onderzoek blijkt dat Israël voor 40% gebruik heeft gemaakt van 'domme bommen'.
Ja natuurlijk. Bombardementen bestaan voor een groot deel uit reguliere, domme, bommen. Het zou verspilling en onnodig zijn om overal slimme bommen voor te gebruiken.
pi_212672015
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 09:52 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ja natuurlijk. Bombardementen bestaan voor een groot deel uit reguliere, domme, bommen. Het zou verspilling en onnodig zijn om overal slimme bommen voor te gebruiken.
Ja precies. Maar dan is het idee dat Israël enkel doet aan precisie bombardementen, onwaar he.

Hoe Israel na 7oktober Gaza in is gegaan, is in mijn ogen: 'we moeten er alles aandoen om Hamas te verslaan, als we niet teveel burgerslachtoffers daarmee kunnen maken is dat mooi meegenomen, maar burgers ontzien is geen prioriteit meer'.

En bij individuele soldaten is helemaal het hek van de dam. Dat zie je wel aan aan die filmpjes die ze maken, waarbij ze plezier beleven dat een gehele woonwijk plat ligt.
pi_212672026
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 09:50 schreef Qarrad het volgende:
[ x ]

Nou ja, dit soort domheid dus. Met dank aan de eindeloze stroom aan leugens in die bubbel.

En andersom is iedereen die het uitmoorden van Palestijnen wil laten stoppen antisemitisch en net geen Hitler.

Wat is dit voor achterlijke non-nieuws man. En dan de politie die zegt we hebben een victim report opgesteld... :') _______________________
pi_212672063
quote:
[ x ]

Nogal non-nieuws dit.
pi_212672174
quote:
[ x ]

Onzekere kneus met zijn domme uitspraken. Je ziet aan zijn bewegingen al dat het een schijthaas is...

Als hij met meer was dan bleef het vast niet bij verbaal agressief...
  zondag 3 maart 2024 @ 10:06:23 #285
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_212672191
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 18:37 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Na 4 maanden? waarom zou Hamas die in hemelsnaam nog in leven houden dan? vanuit welke logica?
https://www.timesofisrael(...)ion-on-the-hostages/

Deze bijvoorbeeld? Zelfs over de informatie over de gijzelaars valt nog te onderhandelen en voordeel uit te halen door Hamas.
pi_212672194
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 10:05 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Je ziet aan zijn bewegingen al dat het een schijthaas is...
Het lijkt eerder alsof die iets te veel gesnoven heeft. Verklaart ook meteen waarom die zich als een sukkel gedraagt.
  zondag 3 maart 2024 @ 10:08:15 #287
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_212672216
quote:
9s.gif Op zondag 3 maart 2024 09:56 schreef Drxx het volgende:

[..]
En andersom is iedereen die het uitmoorden van Palestijnen wil laten stoppen antisemitisch en net geen Hitler.

Wat is dit voor achterlijke non-nieuws man. En dan de politie die zegt we hebben een victim report opgesteld... :') _______________________
Ik vind het in de lijn van achterlijke dingen die gepost worden en voor zoete koek geslikt en als waarheid verspreid een erg "mooi" beeld van de consequenties. Dan krijg je dus dit, op grote schaal.
pi_212672330
Overigens, als men het heeft over de ernst van Gaza dan hebben we het al snel over de bombardementen en de burgerdoden daardoor. Ik ben het er helemaal mee eens dat 1 op 3 (Israëlische schatting), en 1 op 6 (Hamas schatting) (dus ik ga uit van 1 op 3 a 4), helemaal niet slecht is.

MAAR!, Israël heeft nagenoeg elke ziekenhuis plat gebombardeerd, er komt nauwelijks voedselhulp binnen. Dit gaat en zorgt al voor een ongelijke humanitaire crisis.
pi_212672374
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 10:06 schreef Qarrad het volgende:

[..]
https://www.timesofisrael(...)ion-on-the-hostages/

Deze bijvoorbeeld? Zelfs over de informatie over de gijzelaars valt nog te onderhandelen en voordeel uit te halen door Hamas.
Welk voordeel? die wapenstilstand komt er toch niet.
pi_212672387
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 09:55 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ja precies. Maar dan is het idee dat Israël enkel doet aan precisie bombardementen, onwaar he.
Wie beweert dan dat dat gebeurt?
quote:
Hoe Israel na 7oktober Gaza in is gegaan, is in mijn ogen: 'we moeten er alles aandoen om Hamas te verslaan, als we niet teveel burgerslachtoffers daarmee kunnen maken is dat mooi meegenomen, maar burgers ontzien is geen prioriteit meer'.
Dit is waar. ;(

Ik denk ook dat het goed aangeeft hoe beu Israël hun buren is.

Je kunt het denk ik wel vergelijken met hoe Roemenië en Hongarije tegen zigeuners aankijken. Die worden daar openlijk als minder-dan-menselijk beschouwd.
quote:
En bij individuele soldaten is helemaal het hek van de dam. Dat zie je wel aan aan die filmpjes die ze maken, waarbij ze plezier beleven dat een gehele woonwijk plat ligt.
Zoals ik eerder in dit topic al aangaf: soldaten zijn soldaten. :)
Nederlandse militairen hadden precies hetzelfde gedaan, behalve dat zij dat ondergoed ook daadwerkelijk hadden aangetrokken. :P
Intolerant voor intolerantie
pi_212672433
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 10:19 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Wie beweert dan dat dat gebeurt?
[..]
Dit is waar. ;(

Ik denk ook dat het goed aangeeft hoe beu Israël hun buren is.

Je kunt het denk ik wel vergelijken met hoe Roemenië en Hongarije tegen zigeuners aankijken. Die worden daar openlijk als minder-dan-menselijk beschouwd.
[..]
Zoals ik eerder in dit topic al aangaf: soldaten zijn soldaten. :)
Nederlandse militairen hadden precies hetzelfde gedaan, behalve dat zij dat ondergoed ook daadwerkelijk hadden aangetrokken. :P
1: Mensen.

2: Nee, die vergelijking is niet te maken.

3: Aannames.
pi_212672466
quote:
1s.gif Op zondag 3 maart 2024 08:49 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
als cuendillar zegt dat in dat artikel staat dat Israël bewijs gedeeld heeft. Betekent dat nog niet dat het ook echt in het artikel staat.
In dit bericht van CNN staat but did not provide any supporting evidence to back up their claims.
*Zucht* Dat hebben ze wel, wat CNN (en anderen) ook beweren. Waarom denk je dat er direct 12 medewerkers zijn ontslagen, een dag nadat dit bekend werd? :?

We hebben het bovendien zelf gezien. Blader maar terug. De filmpjes van die blije UNRWA-medewerkers in de kibboets; de gijzelaars ondergebracht bij UNRWA-medewerkers...

Dat de media het bewijs niet heeft gezien betekent niet dat het er niet is en dat het niet aan de onderzoekscommissie is overgedragen.
Intolerant voor intolerantie
pi_212672515
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 10:27 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
*Zucht* Dat hebben ze wel, wat CNN (en anderen) ook beweren. Waarom denk je dat er direct 12 medewerkers zijn ontslagen, een dag nadat dit bekend werd? :?
Misschien om de reden die UNRWA zelf geeft. Omdat ze de organisatie belangrijker en het doel van de organisatie (de burgers van Gaza) op de eerste plek zetten en dat die 12 mensen voor nu even pech hebben totdat het onderzoek is afgerond

quote:
We hebben het bovendien zelf gezien. Blader maar terug. De filmpjes van die blije UNRWA-medewerkers in de kibboets; de gijzelaars ondergebracht bij UNRWA-medewerkers...

Dat de media het bewijs niet heeft gezien betekent niet dat het er niet is en dat het niet aan de onderzoekscommissie is overgedragen.
Die OIOS, die het onderzoek doet, geeft aan dat ze van Israël nog geen bewijs hebben ontvangen. Het is ook niet zo dat Israël wel beweert dat ze bewijs (op die twee video's na) aan OIOS of aan bondgenoten UK en de VS hebben overgedragen

Zucht inderdaad
pi_212672551
quote:
1s.gif Op zondag 3 maart 2024 10:31 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Misschien om de reden die UNRWA zelf geeft. Omdat ze de organisatie belangrijker en het doel van de organisatie (de burgers van Gaza) op de eerste plek zetten en dat die 12 mensen voor nu even pech hebben totdat het onderzoek is afgerond
[..]
Die OIOS, die het onderzoek doet, geeft aan dat ze van Israël nog geen bewijs hebben ontvangen.

Zucht inderdaad
Ik vraag mij dan wel af: bewijs voor wat precies? er is toch genoeg bewijs geleverd dat in elk geval individuele gevallen binnen de Palestijnse stak van de UNRWA (in)directe banden had met Hamas?

De vraag is dan alleen: kan dat het veroordelen van de gehele organisatie rechtvaardigen?
pi_212672562
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 09:26 schreef theunderdog het volgende:

[..]
2 miljoen doden is ook perfect te 'verklaren'. Dat iets te 'verklaren' is zegt weinig qua moraliteit.
Je moet wel durven om na 7 oktober tegen Israël over moraliteit te beginnen.
pi_212672628
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 10:35 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Je moet wel durven om na 7 oktober tegen Israël over moraliteit te beginnen.
Je moet wel durven om Israël na 7 oktober te ontdoen van moraliteit.
pi_212672669
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 10:34 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ik vraag mij dan wel af: bewijs voor wat precies? er is toch genoeg bewijs geleverd dat in elk geval individuele gevallen binnen de Palestijnse stak van de UNRWA (in)directe banden had met Hamas?

De vraag is dan alleen: kan dat het veroordelen van de gehele organisatie rechtvaardigen?
Dat inderdaad.
Nu hebben wij hier uitvoerige posts van Hannah gelezen, we kennen unwatch en we lezen allemaal af en toe artikelen over unrwa dus 'echt enthousiast' ben ik niet van die club. Maar als er bewijs is, vraag ik me heel erg af waarom de partij die dat bewijs over unrwa heeft en al decennia lang tegen het bestaan van unrwa vecht dit bewijs nog niet wil delen. Misschien is er een goede verklaring voor alleen ik ben die verklaring nog nergens tegengekomen
pi_212672678
quote:
[ x ]

Openlijke Jodenhaat.
pi_212672697
quote:
9s.gif Op zondag 3 maart 2024 09:56 schreef Drxx het volgende:

[..]

Als je echt het geweld wil stoppen, waarom roep je Hamas dan niet op zich over te geven en zich te verantwoorden voor de wandaden van 7 oktober?
pi_212672705
quote:
1s.gif Op zondag 3 maart 2024 10:42 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Dat inderdaad.
Nu hebben wij hier uitvoerige posts van Hannah gelezen, we kennen unwatch en we lezen allemaal af en toe artikelen over unrwa dus 'echt enthousiast' ben ik niet van die club. Maar als er bewijs is, vraag ik me heel erg af waarom de partij die dat bewijs over unrwa heeft en al decennia lang tegen het bestaan van unrwa vecht dit bewijs nog niet wil delen. Misschien is er een goede verklaring voor alleen ik ben die verklaring nog nergens tegengekomen
Nou, ik denk dat die verklaring vrij helder is. Het bewijs gaat om die individuele gevallen. Israel zal ook wel aanvoelen dat dat misschien nogal wat 'matig' is om een gehele organisatie te veroordelen. Vooral omdat de bondgenoten van Israel, altijd nog voor een tweestatenoplossing zijn (diplomatiek gezien).

URWA dan compleet opgeven is dan nogal een stap.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')