abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 25 februari 2024 @ 17:13:08 #201
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_212584803
quote:
10s.gif Op zondag 25 februari 2024 16:52 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dan ga je maar bij de NATRES...
Het is al nat genoeg geweest de laatste tijd maanden :(
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_212584994
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_212585554
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 17:07 schreef Ulx het volgende:
[ x ]

Doen ze het beter dan de Russen.
Die publiceren toch geen cijfers :?
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_212585574
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 18:09 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Die publiceren toch geen cijfers :?
Er vallen prima schattingen te maken.
pi_212585933
quote:
Ah ik had al een paar dagen niet meer gekeken, maar inderdaad: de roebel zakt weer langzaam onderuit.

En dat terwijl de basisrente nog steeds op 16% staat, en de ontelbare valuta maatregelen nog steeds allemaal van kracht zijn.

Dit is extreem slecht nieuws voor rusland.
  zondag 25 februari 2024 @ 18:59:15 #206
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_212586310
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 18:12 schreef Ulx het volgende:

[..]
Enige tijd geleden waren er toch Ruzzische documenten gelekt met daarop een overzicht van uitgekeerde bedragen voor zowel gesneuvelden als blijvend gewonden?

Dat is hier destijds voorbij gekomen.
Dat ging om heel veel aantallen.

Ik denk echter dat het werkelijke aantal doden aan Oekranse zijde veel hoger ligt dan dit.
A murky, forgotten land.
pi_212586386
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 16:05 schreef Rodgrod het volgende:

[..]
Dit.

Men denkt veel te makkelijk over mensen levens. In dat opzicht zijn we nog steeds een primitieve soort
Er zijn bijna 8 miljard mensen op deze aarde, dus we zijn nou niet bepaald een schaars goed. Jouw en mijn leven is echt niet zo veel waard hoor.
pi_212586435
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2024 13:22 schreef Kickinalfa het volgende:
Dat van de yanks in Vietnam heeft er precies evenveel mee te maken.
Zodra je de dienstplicht instelt kun je uitgezonden worden naar welk shithole op aarde om daar te vechten voor insert X.

Ik verwacht ook niet dat iemand voor mij/Nederland zijn leven niet geeft.

En ja als we daardoor worden overlopen door Rusland/Duitsland in wo2 is het maar zo.

Dan is het zorgen dat je optijd weg bent of ermee leert te leven.
Het grote verschil is het moeten vechten voor je eigen land/bestaan in een verdedigingsoorlog zoals Oekrane. Of te moeten vechten in een oorlog in een ander land, een aanvalsoorlog dus.

Nederland zal de opkomst plicht niet weer in werking stellen wanneer dat niet nodig is. En daar de kans bijna nihil is dat Nederland een oorlog in een ander land gaat starten hoeven wij daar ook niet bang voor te zijn.

Bij een verdedigingsoorlog voor de EU/NAVO (tenzij WW3) hoeven wij de opkomst plicht ook niet weer actief te maken. Daar wij behalve soldaten op andere manieren kunnen bijdragen.

De enige echte reden waarom Nederland de opkomstplicht weer zou afstoffen is wanneer Nederland zelf aangevallen wordt (en niet een artikel 5 van de NAVO van een ander land, al is dat ook technisch gezien een aanval op ons eigen grondgebied). Dan vechten wij dus voor ons eigen bestaan. En ook die van onze kinderen.

Jouw vergelijking met Amerika in Vietnam is dus niet de juiste. En voor zo iets of je echt niet bang te zijn.
  zondag 25 februari 2024 @ 19:12:26 #209
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_212586443
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2024 18:59 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Enige tijd geleden waren er toch Ruzzische documenten gelekt met daarop een overzicht van uitgekeerde bedragen voor zowel gesneuvelden als blijvend gewonden?

Dat is hier destijds voorbij gekomen.
Dat ging om heel veel aantallen.

Ik denk echter dat het werkelijke aantal doden aan Oekranse zijde veel hoger ligt dan dit.
Misschien het officile cijfer exclusief vermisten.

Het wijkt in ieder geval nogal af van het cijfer van de New York Times vorig jaar publiceerde:

quote:
In August 2023, The New York Times reported that Ukrainian forces had suffered 70,000 deaths and between 100,000 and 120,000 injuries since the start of the full-scale war, citing unidentified U.S. officials speaking directly to Times reporters. Russia has provided few official casualty figures.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zondag 25 februari 2024 @ 19:41:26 #210
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_212587034
Denk dat het werkelijke aantal doden wel iets hoger ligt dan 30k.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_212587066
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 18:12 schreef Ulx het volgende:

[..]
Mwa, dat is echt ontzettend lastig. Kijk eens naar de schattingen in Bosni rond de oorlog zelf en de data na een jaar of vijftien.
  zondag 25 februari 2024 @ 20:13:50 #213
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_212587454
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2024 18:34 schreef oheng het volgende:

[..]
Ah ik had al een paar dagen niet meer gekeken, maar inderdaad: de roebel zakt weer langzaam onderuit.

En dat terwijl de basisrente nog steeds op 16% staat, en de ontelbare valuta maatregelen nog steeds allemaal van kracht zijn.

Dit is extreem slecht nieuws voor rusland.
Vervelend voor ze _O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_212587521
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 19:54 schreef Discombobulate het volgende:
Denk dat het werkelijke aantal doden wel iets hoger ligt dan 30k.
Zou best kunnen. Ook Zelensky is niet achterlijk, die gaat de precieze aantallen natuurlijk niet weggeven aan meekijkende Russen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  zondag 25 februari 2024 @ 20:21:46 #215
-1 #ANONIEM
Geverifieerd.
pi_212587616
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 19:56 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Mwa, dat is echt ontzettend lastig. Kijk eens naar de schattingen in Bosni rond de oorlog zelf en de data na een jaar of vijftien.
Als je die cijfers hier even post dan kunnen we daar naar kijken.
Yea, she's on crack.
  zondag 25 februari 2024 @ 20:22:22 #216
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_212587629
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 19:12 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Misschien het officile cijfer exclusief vermisten.

Het wijkt in ieder geval nogal af van het cijfer van de New York Times vorig jaar publiceerde:
[..]

Ook de Amerikanen hebben natuurlijk geen zicht op de werkelijke aantallen.
Het blijven schattingen.

Maar 31k doden dat geloof ik niet.
Al snap ik wel dat ze het moraaltechnisch laag houden.

Na de oorlog zullen we het daadwerkelijk weten.
A murky, forgotten land.
pi_212587742
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 20:21 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:

[..]
Als je die cijfers hier even post dan kunnen we daar naar kijken.
Het geldt voor elk conflict, maar zoek maar wat: https://www.icty.org/x/fi(...)onf_paper_100201.pdf of https://www.radstats.org.uk/no069/article3.htm
  zondag 25 februari 2024 @ 20:31:22 #218
-1 #ANONIEM
Geverifieerd.
pi_212587778
Yea, she's on crack.
pi_212587964
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 19:11 schreef Delenlill het volgende:

[..]
Het grote verschil is het moeten vechten voor je eigen land/bestaan in een verdedigingsoorlog zoals Oekrane. Of te moeten vechten in een oorlog in een ander land, een aanvalsoorlog dus.

Nederland zal de opkomst plicht niet weer in werking stellen wanneer dat niet nodig is. En daar de kans bijna nihil is dat Nederland een oorlog in een ander land gaat starten hoeven wij daar ook niet bang voor te zijn.

Bij een verdedigingsoorlog voor de EU/NAVO (tenzij WW3) hoeven wij de opkomst plicht ook niet weer actief te maken. Daar wij behalve soldaten op andere manieren kunnen bijdragen.

De enige echte reden waarom Nederland de opkomstplicht weer zou afstoffen is wanneer Nederland zelf aangevallen wordt (en niet een artikel 5 van de NAVO van een ander land, al is dat ook technisch gezien een aanval op ons eigen grondgebied). Dan vechten wij dus voor ons eigen bestaan. En ook die van onze kinderen.

Jouw vergelijking met Amerika in Vietnam is dus niet de juiste. En voor zo iets of je echt niet bang te zijn.
Als je een onderscheid wil/kan maken tussen een dienstplicht en een opkomst plicht klopt dit wel.

Alleen ben ik van mening dat je nooit van iemand kan vragen om zijn/haar/kinderen te geven voor "het land/grote doel/samenleving".
pi_212588455
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 20:38 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Als je een onderscheid wil/kan maken tussen een dienstplicht en een opkomst plicht klopt dit wel.

Alleen ben ik van mening dat je nooit van iemand kan vragen om zijn/haar/kinderen te geven voor "het land/grote doel/samenleving".
Daar verschillen wij in mening over dan. Ik zou nooit willen vechten in een aanvalsoorlog van Nederland. Ook niet als ik opeens opgeroepen wordt. Maar wanneer Nederland aangevallen zou worden dan zou ik hier geen probleem mee hebben.

Nederland is mijn land en daar ben ik bereid voor om voor te vechten. Niet alleen voor het land natuurlijk, maar ook voor de mensen, onze vrijheid(vrijheden) en onze normen en waarden. Stel dat Rusland van de een op de andere dag beslist om Nederland aan te vallen, en ze trekken ons land binnen en bezetten een groot gebied (even als voorbeeld, ik weet dat het niet realistisch is) dan ben ik bereid op de wapens op te pakken om Rusland te verdrijven.

Je geeft dan niet je kinderen op, of alle kinderen van iedereen hier in Nederland. (al heb ik het dan over minderjarigen, jonger dan 18 dus). Je verdedigd hun dan, je vecht voor hun. Je vecht voor onze normen en waarden. Voor onze vrijheden en onze welvaart.

Wat veel mensen niet realiseren is dat wij het erg goed in ons land hebben. Wij zijn niets voor niets een van de rijkste, vrijste, blijste en meest welvarende landen in de wereld. Dat is iets waar gevochten voor mag worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Delenlill op 25-02-2024 21:23:29 ]
pi_212589210
Die is gestopt met roken :7

twitter
  zondag 25 februari 2024 @ 21:56:35 #222
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_212589675
quote:
7s.gif Op zondag 25 februari 2024 11:45 schreef ExTec het volgende:
Tja, nadeel van je oorlogseconomie.

[ x ]

Rusland gaat kapot! :D

Nieuwsuur vanavond: Putin is niet gebaat bij een snel einde aan de oorlog.

[ Bericht 5% gewijzigd door Papierversnipperaar op 25-02-2024 22:16:28 ]
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 25 februari 2024 @ 22:15:52 #223
pi_212589960
- verprutspost -
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_212590068
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 21:02 schreef Delenlill het volgende:

[..]
Daar verschillen wij in mening over dan. Ik zou nooit willen vechten in een aanvalsoorlog van Nederland. Ook niet als ik opeens opgeroepen wordt. Maar wanneer Nederland aangevallen zou worden dan zou ik hier geen probleem mee hebben.

Nederland is mijn land en daar ben ik bereid voor om voor te vechten. Niet alleen voor het land natuurlijk, maar ook voor de mensen, onze vrijheid(vrijheden) en onze normen en waarden. Stel dat Rusland van de een op de andere dag beslist om Nederland aan te vallen, en ze trekken ons land binnen en bezetten een groot gebied (even als voorbeeld, ik weet dat het niet realistisch is) dan ben ik bereid op de wapens op te pakken om Rusland te verdrijven.

Je geeft dan niet je kinderen op, of alle kinderen van iedereen hier in Nederland. (al heb ik het dan over minderjarigen, jonger dan 18 dus). Je verdedigd hun dan, je vecht voor hun. Je vecht voor onze normen en waarden. Voor onze vrijheden en onze welvaart.

Wat veel mensen niet realiseren is dat wij het erg goed in ons land hebben. Wij zijn niets voor niets een van de rijkste, vrijste, blijste en meest welvarende landen in de wereld. Dat is iets waar gevochten voor mag worden.
Altijd leuk die romantiek en zo, maar zonder vader zijn je kinderen ook de dupe. Vechten is voor de armen zonder opties, romantici, religioten of overmoedigen. Of voor degenen die overrompeld worden (en daardoor ook geen opties hebben).

Op dit moment moeten vaders in de Oekane en Rusland la 1984 of Warhammer 40k naar een front waar niks te halen valt maar wel in stand moet worden gehouden omdat je meerdere dat zegt. Dan wordt je hoogstwaarschijnlijk gewoon onderdeel van een statistiek casualties om de status quo te behouden. Mooi man. Gelukkig heb je er zelf dan geen last meer van.

Ik snap die bergen vaders die gevlucht zijn uit Oekrane en nu o.a. hier rond lopen maar al te goed. Ik heb ook nog geen nieuwsbericht gehoord waarin stond dat ze afkeurend uitgefoeterd zijn als verraders of lafaards.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tch blijft bestaan.
pi_212590181
quote:
7s.gif Op zondag 25 februari 2024 21:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Rusland gaat kapot! :D

Nieuwsuur vanavond: Putin is niet gebaat bij een snel einde aan de oorlog.
Dat is nogal logisch als je een oorlogseconomie hebt ingesteld waardoor het bruto nationaal product bijna verviervoudigd is sinds de oorlog. Stop je, dan schiet de inflatie door het dak. Rusland schijnt zijn begroting nu redelijk in balans te hebben, maar stoppen met oorlog gaat wel flinke gevolgen hebben op korte en middellange termijn.

Ik ben benieuwd of de Donbas echt zoveel gronstoffen heeft dat het de moeite waard is om zo heftig voor te gaan. En hoe je dat moet gaan beveiligen, want als je zaken gaat bouwen om dit gaat te exploiteren, kan het zomaar zijn dat dit weer wordt kapotgeschoten, ook in een frozen conflict.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tch blijft bestaan.
pi_212590182
twitter

Denken jullie dat President Sambo Kannibaal hierom slingerend aan lianen de rimboe uitkomt om zich met zijn Hottentottenland ligt aan te sluiten bij BRICS?
pi_212590263

Een duidelijk verhaal over de verloren slag om Avdiivka.

Een korte samenvatting:

Oekrane heeft een groot tekort aan munitie wat zich op het slagveld laat zien.

En het vooruitzicht voor Oekrane is nu tussen een slecht en heel slecht voorjaar.

Europa is te afwachtend geweest en heeft onvoldoende geproduceerd, en mede door druk van Frankrijk is er niet ingekocht, maar moet er zelf geproduceerd worden. Dit lijkt nu wel te lukken, maar de voorraden komen pas volgend jaar beschikbaar, terwijl Oekrane nu gedwongen met een munitietekort vecht.

In de VS is het gezeik tussen de twee politieke partijen het grote probleem, de democraten hebben republikeinen nodig, maar de aanhangers van Trump zijn tegen steun aan Oekrane.

Een oplossing zou zijn dat Europa nu munitie uit Zuid-Korea, Zuid-Adrika en Turkije inkoopt. Dat zou direct verlichting geven.
  zondag 25 februari 2024 @ 22:37:27 #228
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_212590284
Girkin is kaput. Heeft 'zichzelf' opgehangen in z'n cel.

Zegt men.
pi_212590296
quote:
7s.gif Op zondag 25 februari 2024 22:37 schreef ExTec het volgende:
Girkin is kaput. Heeft 'zichzelf' opgehangen in z'n cel.

Zegt men.
Lol nu al?
pi_212590345
Ik weet nog niet hoe erg het is dat Oekrane die slag verloren heeft. Veel infanterie en tanks konden zich een linie terug trekken. Dat zijn nu dus soldaten met nog meer ervarIng. In game termen. “Zij hebben een hoger level”

Rusland heeft heel veel troepen verloren. Laatst ook weer een AWACS ofzo. Super duur radar vliegtuig in elk geval..
pi_212590481
twitter

Was te verwachten. No way dat ze het risico zouden nemen hem naar het front te sturen.
pi_212590500
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 22:51 schreef Ulx het volgende:
[ x ]

Was te verwachten. No way dat ze het risico zouden nemen hem naar het front te sturen.
Nog ergens bevestigd?
  zondag 25 februari 2024 @ 22:57:25 #233
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 25 februari 2024 @ 22:59:26 #234
6484 ExTec
pi_212590559
Een andere, maar het is nog vroeg dag, qua dit gerucht.

twitter
  zondag 25 februari 2024 @ 23:14:36 #235
6484 ExTec
pi_212590724
Allicht een leuke, als we uitgaan van dat rus 12 van die dingen had.

twitter
pi_212590838
Rip Girkin dan
pi_212591067
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 22:21 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
Altijd leuk die romantiek en zo, maar zonder vader zijn je kinderen ook de dupe. Vechten is voor de armen zonder opties, romantici, religioten of overmoedigen. Of voor degenen die overrompeld worden (en daardoor ook geen opties hebben).

Op dit moment moeten vaders in de Oekane en Rusland la 1984 of Warhammer 40k naar een front waar niks te halen valt maar wel in stand moet worden gehouden omdat je meerdere dat zegt. Dan wordt je hoogstwaarschijnlijk gewoon onderdeel van een statistiek casualties om de status quo te behouden. Mooi man. Gelukkig heb je er zelf dan geen last meer van.

Ik snap die bergen vaders die gevlucht zijn uit Oekrane en nu o.a. hier rond lopen maar al te goed. Ik heb ook nog geen nieuwsbericht gehoord waarin stond dat ze afkeurend uitgefoeterd zijn als verraders of lafaards.
Heeft niks met romantiek te maken. Dat zijn juist de dromers die het zo zien. Oorlog is hard, en er is een grote kans dat je hier niet levend of in n stuk uit komt. Dat is de realiteit. Maar ik heb mijn persoonlijke redenen gegeven waarom ik wel voor Nederland zou vechten wanneer puntje bij paaltje komt.

Menige oorlogen zouden sneller voorbij zijn geweest als miljoenen mensen niet gevlucht waren. Dat die mensen vluchten is juist n van de redenen waardoor deze oorlogen langer duren. Een van de redenen waarom er dus meer slachtoffers vallen. (dan ga ik niet uit van de optie tot algehele overgave van een land).

In Oekraine gaat het bijvoorbeeld om 650.000 mannen die hadden kunnen dienen in het leger en hadden kunnen vechten tegen Rusland.

Met zoveel extra soldaten had de oorlog al een hele andere wending kunnen hebben. Natuurlijk ligt het genuanceerder, dat begrijp ik, we zien nu wel dat de levering van voldoende wapens/munitie etc. ook een groot probleem is. Maar al deze extra soldaten had ook juist voor meer hulp kunnen zorgen.

En ook kan ik prima begrijpen waarom deze mensen vluchten, en wat hun redenen zijn. Al ben ik het er niet mee eens in de meeste gevallen. En ik zou een deel van deze mannen (maar ook vrouwen) inderdaad lafaards noemen, die alleen aan hun eigen hachje denken.
pi_212591077
WTF???

twitter
pi_212591078
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 16:51 schreef AchJa het volgende:

[..]
Vraag @:Bouke-P maar eens... ;)

IT'ers krijgen ook bijna zonder uitzondering een bindingspremie anders lopen ze nog harder de poort uit... :')

Wij noemen het nog steeds een "eindejaarsuitkering" omdat het zoveel jaar geleden begonnen was met een paar honderd euro...
[..]
Gilze Rijen, daar zit het DHC.
Als IT'er bij defensie(groene IT) word je gewoon betaald naar je rang. Die bindings premie is leuk, maar ook maar hooguit 3 a 400 bruto per maand.

En dan bestaat je werk ook nog maar eens voor 30% uit IT dingen doen(max netwerken van 20 werkplekken, tenzij grotere oefeningen) en is het ook nog eens niet veel meer dan servicedesk niveau.

Als burger kun je al leukere dingen doen bij defensie(als IT'er dan) maar ook dan blijft het overheid. Prima salaris, maar ook niet meer dan dat.
pi_212591086
twitter
  maandag 26 februari 2024 @ 00:42:02 #241
pi_212591119
quote:
quote:
Is Nederland oorlogsmoe? Veel mensen hebben het gevoel dat de situatie rond Oekrane het afgelopen jaar verder verslechterd is. Dat blijkt uit onderzoek onder het RTL Nieuwspanel. Maar ook na twee jaar oorlog is er steun voor de financile hulp die Nederland dit jaar geeft en breed draagvlak om vluchtelingen te blijven opvangen.
quote:
Nederland heeft voor het komende jaar ruim 2 miljard euro gereserveerd voor steun aan Oekrane. Het geld wordt vooral gebruikt voor militaire steun, maar ook voor herstel en wederopbouw van het land. "Dat is natuurlijk geen gering bedrag, maar toch is er nog ruim draagvlak voor", zegt Rademaker. "Zo'n twee derde vindt dit een goed bedrag, en van een deel van deze mensen mag het zelfs nog wat omhoog."

Slechts 13 procent wil de financile steun volledig stopzetten.
pi_212591153
twitter

Lol, die uitslag ook.

Ja - 32.9%
Nee - 67.1%
pi_212591170
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 00:53 schreef Delenlill het volgende:
[ x ]
Lol, die uitslag ook.

Ja - 32.9%
Nee - 67.1%
FvD downies :')
pi_212591171
twitter

Kwalijke zaak weer. En het lijkt wel of het steeds meer gebeurd in de laatste dagen/weken.

Weer een oorlogsmisdaad voor het lijstje.
pi_212591189
https://www.politico.eu/a(...)in-dont-hold-breath/
quote:
Belarus goes to the polls. Don’t hold your breath.
If you want excitement, go to “the circus, the theater, concert venues,” says head of the country’s electoral commission.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 26 februari 2024 @ 01:23:59 #246
103434 Delenlill
pi_212591191
https://uawire.org/ukrain(...)-a-2-weeks-operation
quote:
Ukraine's Intel Chief: downing of Russian A-50 early warning aircraft was result of a 2 weeks operation
The head of Ukraine's military intelligence, Kyrylo Budanov, has revealed details of an operation that targeted a Russian A-50U early warning and control aircraft. Although General Budanov did not specify the weapon used, experts from Defence Express have proposed some hypotheses on the matter.

Budanov told journalists on the sidelines of“Ukraine, Year 2024” conference that a two-week meticulous preparation preceded the special operation to destroy the Russian early warning plane. The Defense Express analysts stress this underlines not only the uniqueness of the event but also the high level of organization and expertise of those involved in executing such an operation.

Regarding the means of destruction, the analysts noted that the aircraft was downed over Krasnodar Krai, some 170 km away from the frontline. Even assuming Ukrainian Patriot missile systems were used, firing a GEM-T missile with a claimed range of up to 160 km would not be sufficient to strike the Russian A-50U. Moreover, the deployment of even a "roving" missile system at the Line of Actual Control is implausible, as air defense systems are positioned at least beyond the range of enemy artillery.

Meanwhile, there is unconfirmed information suggesting that an S-200 missile system was responsible for bringing down the A-50U. The experts remind, however, that this system would require significant adjustments and modernization due to its inherent obsolescence.

In Russia, officials claim that the early warning aircraft was hit by friendly fire. The supposed scenario would be that Russian forces tried intercepting a launched S-200 missile with an S-400 system interceptor, but the missile erroneously struck their own aircraft.

Budanov further mentioned the remaining inventory of such aircraft in the Russian Air and Space Forces. He stated that, on paper, there were nine reconnaissance planes—three A-50 and six A-50U models. One of these was shot down over the Azov Sea on January 14, another was destroyed on February 23, and a third was damaged in Belarus towards the end of February 2023.

Subsequently, Budanov added that losing another A-50 would prevent Russia from maintaining 24/7 air operations.

On February 25, Ukrainian Air Force spokesperson Yuriy Ihnat claimed that the destruction of another Russian A-50 would not affect Russian strikes on Ukraine. However, the capabilities of Russian aviation are reduced with the loss of an A-50.
  maandag 26 februari 2024 @ 01:56:53 #247
103434 Delenlill
pi_212591210
-

[ Bericht 25% gewijzigd door Danny op 26-02-2024 09:22:42 ]
  maandag 26 februari 2024 @ 02:08:10 #248
103434 Delenlill
pi_212591225
https://mil.in.ua/en/news(...)s-to-russia-budanov/
quote:
Iran did not transfer long-range missiles to Russia – Budanov
Iran did not transfer long-range missiles to the Russian Federation.

Kyrylo Budanov, Chief of the Defence Intelligence of Ukraine, reported on this at the Ukraine. 2024 forum.

“There are none. None of this is true,” Budanov answered journalists’ questions.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht % gewijzigd door Danny op 26-02-2024 09:19:15 ]
  maandag 26 februari 2024 @ 02:11:17 #249
12587 oheng
pi_212591228
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 22:29 schreef Ulx het volgende:
[ x ]

Denken jullie dat President Sambo Kannibaal hierom slingerend aan lianen de rimboe uitkomt om zich met zijn Hottentottenland ligt aan te sluiten bij BRICS?
Dit is toch hilarisch. De ex-president van de russische NASA, en huidig minister van luchtvaart (oid, ik ben het vergeten) die ongegeneerd de lompe racist uithangt.

Ik kan trouwens niks vinden over Girkin.

[ Bericht % gewijzigd door Danny op 26-02-2024 09:21:33 ]
  maandag 26 februari 2024 @ 02:12:10 #250
103434 Delenlill
pi_212591232
https://mil.in.ua/en/news(...)andmines-convention/
quote:
Baltic states consider withdrawal from the Anti-Personnel Landmines Convention
The Baltic states are considering withdrawing from the Ottawa Convention on the Prohibition of Anti-Personnel Mines amid a full-scale Russian-Ukrainian war.

The Washington Post reported on this.
SPOILER
  maandag 26 februari 2024 @ 02:12:47 #251
12587 oheng
pi_212591234
quote:
Het is misschien ook mogelijk om de reikwijdte van een raket te verhogen door de raket langzamer (=zuiniger) te laten vliegen.
  maandag 26 februari 2024 @ 02:21:24 #252
103434 Delenlill
pi_212591245
https://www.dniprotoday.c(...)alls-for-action-1319
quote:
Ukraine aims for peace. Over 160 countries invited to global summit
Ukraine will invite over 160 countries to the first summit devoted to President Volodymyr Zelensky's peace plan, which will be held soon in Switzerland, said the head of the president's office.

Faced with the ongoing war with Russia, Ukraine takes a bold step towards peace by organizing a peace summit inviting over 160 countries. The summit will be held in neutral Switzerland, with the exact date yet to be determined.

The main goal of this event is to present the 10-point peace plan proposed by Ukrainian President Volodymyr Zelenskyy. The plan encompasses key issues such as:

• Restoration of Ukraine's territorial integrity – regaining all territories occupied by Russia, including Donbas and Crimea.
• Withdrawal of Russian troops – complete withdrawal of armed forces of the Russian Federation from Ukraine.
• Protection of food and energy supplies – ensuring security and stability in global food and energy supply chains.
• Nuclear safety – guaranteeing the safety of nuclear power plants in Ukraine and preventing a nuclear catastrophe.
• Release of all prisoners – exchange of prisoners of war and return of all civilians and military personnel held by Russia.

Invitations to the summit were sent to all UN member states, as well as to several key international organizations, such as the European Union, NATO, and the Organization for Security and Cooperation in Europe. The event is expected to be attended by heads of state, foreign ministers, and other high-ranking officials.

The choice of Switzerland as the venue for the summit is not accidental. The country's neutrality, strengthened by a long tradition of diplomacy, makes it an ideal location for impartial peace negotiations.

Organizing the summit is a significant step taken by Ukraine towards ending the ongoing war. On the one hand, the summit can increase pressure on Russia to start negotiations and seek a peaceful resolution to the conflict. On the other hand, it can also strengthen Ukraine's position on the international stage and increase support for its cause.

We will invite Russia, but...
Yermak said that during the second summit "there may be a situation where we will invite representatives of the Russian Federation together and this plan will be presented to them" if by then Russia will be represented by someone who "really wants to end this war".

The peace summit in Switzerland is not only an attempt to end the war but also a symbol of hope for the future. It demonstrates Ukraine's determination to fight for peace and sovereignty, as well as the willingness of the international community to support it in this endeavor.
  maandag 26 februari 2024 @ 02:57:16 #253
103434 Delenlill
pi_212591265
https://ru.krymr.com/a/ne(...)teley-/32834251.html
quote:
Russian soldiers burst into a cafe in Crimea, opened fire and beat up visitors – media
Russian soldiers from the 81st Volunteer Brigade “Bears” burst into the “Fortress” cafe in the village of Chernomorskoye, started shooting in the air and brutally beat the visitors. This was reported yesterday by “Important Stories” and a number of telegram channels.

Video from surveillance cameras appeared in the village community on the Vkontakte social network. The recording shows how the military insults civilians, beats them with batons, shoots in the air and near people's heads. The attack allegedly occurred on the night of February 23-24.

“My loved one is in serious condition in the hospital. (Who was beaten, sits on a chair). Friends, help spread the video and give it publicity. So that this does not happen again tomorrow with your children and loved ones. My heart bleeds from the atrocity,” she wrote.

The girl later told Important Stories the details of the attack:

“Two balding, boorish men who beat up visitors turned out to be military officers on duty. They drank and celebrated February 23 in a cafe. They had a conflict with people in the cafe, they didn’t like something, and they called for reinforcements from the “Bears” unit. Armed, masked men burst onto the balcony of the establishment where people were socializing and smoking, and began beating them. Moreover, their conflict initially did not arise with the people on the balcony. They put my young man on a chair and began to brutally beat him with batons. His brother, who tried to stand up for him, and his friends also suffered. When we tried to find out the names of these people, we were informed that they would try to hush up the case. This was reported by people related to the military, let’s put it this way.”

One of the young people was hospitalized with a fracture of the bridge of the nose, facial bone, soft tissue injuries on the back of the head, a closed head injury and bruises, the victim’s mother told Important Stories.

“The 81st volunteer brigade “Bears” was created in 2023 in Crimea. As Krym.Realii wrote, it is part of the Redut PMC, which is controlled by the Russian Ministry of Defense.

The “Bear” is likely stationed in a military town in the village of Perevalnoye - at the former base of the 36th separate coastal defense brigade of Ukraine (currently the 126th separate guards coastal defense brigade of the Russian Ministry of Defense is located here).

At the same training ground, “Bears” instructors trained the “people’s militia” of Crimea, allegedly at the request of the Russian head of the annexed peninsula, Sergei Aksenov.

Aksenov's adviser Oleg Kryuchkov later stated that the Bears are not associated with the Russian authorities in Crimea.
Meer informatie over het filmpje wat ik gisteren geplaatst had:
https://www.reddit.com/r/(...)wagner_fighters_who/
  maandag 26 februari 2024 @ 03:46:38 #254
103434 Delenlill
pi_212591294
https://www.reddit.com/r/(...)rgest_sabotage_with/
The Poles made the largest sabotage with Ukrainian grain. They damaged 10 freight cars and spilled almost all Ukrainian corn. Hopefully their president is going to step in and stop this from continuing on any further
Wat een zonde. Hopelijk worden de daders gepakt en gestraft.

https://www.reddit.com/r/(...)oded_on_a_mine_near/
"A Russian tank with a rag exploded on a mine near Avdiivka. It burns beautifully"

https://www.reddit.com/r/(...)ussian_paratroopers/
The deadly battle of the Russian paratroopers with the FPV drones from the 42nd Motorized Infantry Battalion (42 OMBr). A Russian soldier threw his weapons, fought back with wooden planks, and lay down on the bottom, but these "modern" methods did not help.

https://www.reddit.com/r/(...)a_wounded_man_under/
Ukrainian soldiers helping a wounded man under heavy artillery fire when one shell fells a pine tree directly on top of them. Miraculously it did not kill the fighters. 81st OAeMBr, Serebryansk Forest, February 2024.

https://www.reddit.com/r/(...)n_tank_t72_from_the/
A solid roast of a Russian tank T-72 from the inside

https://www.reddit.com/r/(...)_being_destroyed_by/
Another chinese golf cart being destroyed by Ukrainians

https://www.reddit.com/r/(...)ing_to_use_atgms_to/
Angry russians have been trying to use ATGMs to shoot down a Ukrainian flag flying on a water tower. Krynky, left bank of the Dnipro

https://www.reddit.com/r/(...)elves_as_they_abuse/
Russian soldiers film themselves as they abuse Ukrainian POWs with mock executions. More confirmation of Russian brutality and inhumanity.
Dit ziet er nep uit. Maar waarom maken de Russen een propaganda filmpje waarin ze zogenaamde Oekraense soldaten mishandelen/martelen.

De uniformen en handen zien er bijvoorbeeld veel te schoon uit. En ook zijn alle insignia's verwijderd en de gezichten zijn niet zichtbaar (hebben we al in eerdere propaganda filmpjes van de Russen gezien).
  maandag 26 februari 2024 @ 03:49:35 #255
103434 Delenlill
pi_212591298
twitter

twitter
  maandag 26 februari 2024 @ 03:51:18 #256
103434 Delenlill
pi_212591301
  maandag 26 februari 2024 @ 05:17:08 #257
56749 BlaZ
pi_212591360
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 02:12 schreef Delenlill het volgende:
https://mil.in.ua/en/news(...)andmines-convention/
[..]
SPOILER
Dat lijkt me wel zo slim, gezien het gevaar dat ze lopen zou ik zeker de grenzen fortificeren en daarbij zijn mijnen een noodzaak.
  maandag 26 februari 2024 @ 08:47:02 #258
-1 #ANONIEM
pi_212592008
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 05:17 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dat lijkt me wel zo slim, gezien het gevaar dat ze lopen zou ik zeker de grenzen fortificeren en daarbij zijn mijnen een noodzaak.
ah
als het jou een goed idee lijkt is het goed dat men uit internationale verdragen stapt
  maandag 26 februari 2024 @ 08:54:15 #259
-1 #ANONIEM
pi_212592057
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 05:17 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Ik snap het ook wel. Zelf zie ik ook graag dat NL uit dat clustermunitie verdrag stapt.
  maandag 26 februari 2024 @ 09:18:10 #260
192657 xpompompomx
^(;,;)^
pi_212592301
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 09:14 schreef Ulx het volgende:

[..]
Hoezo heeft optie 1 de huidige tijdlijn tot gevolg? Janoekovitsch vluchtte enkele dagen NA de Russische inval van 2014.
Eigenlijk geeft onze kritische vriend hier Oekrane de schuld van de oorlog, uiteraard vermengd met wat complotshit over de VS :')
  maandag 26 februari 2024 @ 09:20:25 #261
-1 #ANONIEM
pi_212592319
quote:
2s.gif Op maandag 26 februari 2024 09:18 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Eigenlijk geeft onze kritische vriend hier Oekrane de schuld van de oorlog, uiteraard vermengd met wat complotshit over de VS :')
nee
  maandag 26 februari 2024 @ 09:20:30 #262
263706 Barbusse
Geneuzel
pi_212592320
quote:
14s.gif Op maandag 26 februari 2024 09:16 schreef aTypisch het volgende:
optie 1 dus

vechten tot de laatste oekraner
beste optie volgens dit topic, zelfs met de kennis van nu

best ziek :)

groetjes
Tis een beetje vroeg voor de vrijmibo, niet?
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  maandag 26 februari 2024 @ 09:25:00 #263
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_212592368
quote:
14s.gif Op maandag 26 februari 2024 09:16 schreef aTypisch het volgende:
optie 1 dus

vechten tot de laatste oekraner
beste optie volgens dit topic, zelfs met de kennis van nu

best ziek :)

groetjes
On bended knee is no way to be free.

Er zijn Svetlana's die vluchten met hun zonen, er zijn Svetlana's die graag vechten met hun zonen. Ik denk niet dat user @aTypisch van het fok! forum daar een goed oordeel over kan vellen.
  maandag 26 februari 2024 @ 09:31:38 #264
56749 BlaZ
pi_212592423
De situatie bij de Poolse grens lijkt nog wat problematischer te zijn geworden:

https://kyivindependent.c(...)in-dumped-at-border/
  maandag 26 februari 2024 @ 09:34:01 #265
-1 #ANONIEM
pi_212592449
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 09:25 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
On bended knee is no way to be free.

Er zijn Svetlana's die vluchten met hun zonen, er zijn Svetlana's die graag vechten met hun zonen. Ik denk niet dat user @:Atypisch van het fok! forum daar een goed oordeel over kan vellen.
Blijft een goede ui, heeft wel geholpen
  maandag 26 februari 2024 @ 09:38:43 #266
6484 ExTec
pi_212592492
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 09:34 schreef aTypisch het volgende:

[..]
Die bij jou is ook spot-on.
  maandag 26 februari 2024 @ 09:39:05 #267
470577 Joppiez
pi_212592500
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 09:31 schreef BlaZ het volgende:

Polen gedraagd zich wel best teleurstellend.
Bungelen nu ook al ergens onderaan als het gaat om hulp.

https://www.ifw-kiel.de/t(...)ine-support-tracker/

Ze vangen wel vluchtelingen op.
Maar miljoenen Oekrainers werken ook hard in Polen en betalen daar belasting.
Daar hoor ik ze niet over.
  maandag 26 februari 2024 @ 09:41:05 #268
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_212592536
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 09:34 schreef aTypisch het volgende:

[..]
Ach Atypisch, dit keer geen boek aanbeveling maar het zoeken naar een persoonlijke aanval als de argumenten op zijn. Zo kennen we je weer :)
  maandag 26 februari 2024 @ 11:00:31 #269
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_212593549
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 09:39 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Polen gedraagd zich wel best teleurstellend.
Bungelen nu ook al ergens onderaan als het gaat om hulp.

https://www.ifw-kiel.de/t(...)ine-support-tracker/

Ze vangen wel vluchtelingen op.
Maar miljoenen Oekrainers werken ook hard in Polen en betalen daar belasting.
Daar hoor ik ze niet over.
Zouden die zich zo langzamerhand niet al aan het voorbereiden zijn op de invasie van hun eigen land?
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
  maandag 26 februari 2024 @ 11:48:57 #270
108676 Aether
pi_212594009
quote:
VN-chef: oorlogen Oekrane en Gaza hebben V-raad ondermijnd
VN-chef Guterres zegt dat de oorlogen in Oekrane en de Gazastrook de autoriteit van de Veiligheidsraad "mogelijk fataal" hebben ondermijnd. Guterres wijst erop dat de Veiligheidsraad er niet in is geslaagd adequaat te reageren op de Russische inval in Oekrane en het conflict tussen Isral en Hamas. De VN-topman deed zijn uitspraken bij de VN-mensenrechtenraad in Genve.

https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-75711780
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  maandag 26 februari 2024 @ 11:52:04 #271
500040 Hatseflats22
pi_212594064
quote:
81s.gif Op maandag 26 februari 2024 11:48 schreef Aether het volgende:

[..]

Als het al fataal is verkloot, dan al tien jaar geleden met Syri of weet ik het wat voor conflict
  maandag 26 februari 2024 @ 11:52:32 #272
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_212594073
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 09:31 schreef BlaZ het volgende:

Bijna nog een grotere puinhoop dan toen in 1990 morsige Polen met oude vrachtwagens bij de NL grens werden gemolesteerd met hun goedkope shit en dronken bouwvakkers. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  maandag 26 februari 2024 @ 12:01:03 #273
6484 ExTec
pi_212594184
quote:
81s.gif Op maandag 26 februari 2024 11:48 schreef Aether het volgende:

[..]

Het is nu eenmaal een club welke onder unanimiteit opereert en buiten dat 0,0 mandaat heeft. En dan kan je op je theewater aanvoelen dat zolang rus een zetel heeft in de UNSC er niks gebeurt.
  maandag 26 februari 2024 @ 12:14:33 #274
12587 oheng
pi_212594366
De vrouw van Igor Strelkov Girkin ontkent stellig dat hij dood is.
  maandag 26 februari 2024 @ 12:38:29 #275
6484 ExTec
pi_212594693
Overigens zeggen ze in zweedse media ook dat het trainen al vrij lang aan de gang is.

twitter
  maandag 26 februari 2024 @ 14:21:34 #276
-1 #ANONIEM
pi_212596460
Crap...Dat is wel een voltreffer.

twitter
  maandag 26 februari 2024 @ 14:34:38 #277
-1 #ANONIEM
pi_212596597
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 09:41 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Ach Atypisch, dit keer geen boek aanbeveling maar het zoeken naar een persoonlijke aanval als de argumenten op zijn. Zo kennen we je weer :)
Kijk nog even hoe je zelf quote en wat je daar schrijft :+

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-02-2024 14:39:46 ]
  maandag 26 februari 2024 @ 14:46:33 #278
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_212596760
Wat?! Geruchten dat Girkin dood is :o :o Als het waar is, dan is dat geweldig nieuws!
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 26 februari 2024 @ 14:54:11 #279
12587 oheng
pi_212596849
quote:
84s.gif Op maandag 26 februari 2024 14:46 schreef Starhopper het volgende:
Wat?! Geruchten dat Girkin dood is :o :o Als het waar is, dan is dat geweldig nieuws!
Hoogstwaarschijnlijk fake news.

Mogelijk in de wereld geholpen door de FSB.
  maandag 26 februari 2024 @ 15:09:42 #280
-1 #ANONIEM
pi_212597025
Ik zie hem liever naar het front gaan. De lafbek heeft nog een optie op een comfortabele cel in Scheveningen. Het zou me niet verbazen als hij eieren voor zijn geld kiest.

[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 26-02-2024 15:10:08 ]
  maandag 26 februari 2024 @ 15:10:02 #281
137596 TLC
pi_212597028
BRATISLAVA (ANP/RTR) - Sommige landen van de EU en de NAVO overwegen troepen naar Oekrane te sturen, stelt de Slowaakse premier Robert Fico. Hij wil niet zeggen om welke landen het gaat. Het zou niet gaan om een inzet in Europees of NAVO-verband.

Fico baseert zijn inschatting op memo's voor een top in Parijs deze maandag over verdere steun aan Oekrane. De premier zelf wijst het sturen van troepen af omdat dat tot escalatie zou leiden.

Volgens Slowaakse media benadrukt Fico dat het conflict tussen "onze oostelijke buren" Oekrane en Rusland geen militaire oplossing kent. Volgens hem zal Slowakije zich blijven concentreren op humanitaire hulp.

(https://www.msn.com/nl-nl(...)aa2a041bca534c1&ei=7)
"You can call me Susan if it makes you happy"
  maandag 26 februari 2024 @ 15:11:16 #282
192657 xpompompomx
^(;,;)^
pi_212597041
quote:
84s.gif Op maandag 26 februari 2024 14:46 schreef Starhopper het volgende:
Meh, zou toch liever zien dat dat figuur lekker lang naast de poepemmer mag slapen en zijn kontje mag weggeven aan gestoorde types.
  maandag 26 februari 2024 @ 15:25:18 #283
12587 oheng
pi_212597161
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 14:21 schreef Ulx het volgende:
Crap...Dat is wel een voltreffer.

[ x ]
Om in dit thema te blijven, de eerste M1 Abrams tank is ook vernietigd, mogelijk in de Avdiivka omgeving.
  maandag 26 februari 2024 @ 15:29:44 #284
168739 Red_85
'echt wel'
pi_212597208
quote:
14s.gif Op maandag 26 februari 2024 15:11 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Meh, zou toch liever zien dat dat figuur lekker lang naast de poepemmer mag slapen en zijn kontje mag weggeven aan gestoorde types.
298 doden op zijn naam. Komt er wel makkelijk vanaf als hij dood zou zijn.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 26 februari 2024 @ 15:32:09 #285
263706 Barbusse
Geneuzel
pi_212597225
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 15:29 schreef Red_85 het volgende:

[..]
298 doden op zijn naam. Komt er wel makkelijk vanaf als hij dood zou zijn.
Indeed.
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  maandag 26 februari 2024 @ 15:34:43 #286
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_212597250
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 15:10 schreef TLC het volgende:
BRATISLAVA (ANP/RTR) - Sommige landen van de EU en de NAVO overwegen troepen naar Oekrane te sturen, stelt de Slowaakse premier Robert Fico. Hij wil niet zeggen om welke landen het gaat. Het zou niet gaan om een inzet in Europees of NAVO-verband.

Fico baseert zijn inschatting op memo's voor een top in Parijs deze maandag over verdere steun aan Oekrane. De premier zelf wijst het sturen van troepen af omdat dat tot escalatie zou leiden.

Volgens Slowaakse media benadrukt Fico dat het conflict tussen "onze oostelijke buren" Oekrane en Rusland geen militaire oplossing kent. Volgens hem zal Slowakije zich blijven concentreren op humanitaire hulp.

(https://www.msn.com/nl-nl(...)aa2a041bca534c1&ei=7)
Op wat trainers en SOF na gok ik dat het spin is van onze fico.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 26 februari 2024 @ 15:35:17 #287
168739 Red_85
'echt wel'
pi_212597257
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 15:25 schreef oheng het volgende:

[..]
Om in dit thema te blijven, de eerste M1 Abrams tank is ook vernietigd, mogelijk in de Avdiivka omgeving.
1. Ik vind die brandende tank niet lijken op een M1. Mijn ongetrainde oog kan het verkeerd hebben.
2. M1's zijn misschien samen met de Leopard2's de beste tanks van het slagveld, maar het is niet de IDDQD-godmode natuurlijk.
1947-2016
  maandag 26 februari 2024 @ 15:36:13 #288
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_212597269
quote:
14s.gif Op maandag 26 februari 2024 15:11 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Eens.
Maar wat ze nu met hem aan het aanklooien zijn vind ik maar vaag.
  Moderator maandag 26 februari 2024 @ 16:24:57 #289
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212597879
[quote]0s.gif Op maandag 26 februari 2024 15:35 schreef Red_85 het volgende:

[..]
1. Ik vind die brandende tank niet lijken op een M1. Mijn ongetrainde oog kan het verkeerd hebben.
2. M1's zijn misschien samen met de Leopard2's de beste tanks van het slagveld, maar het is niet de IDDQD-godmode natuurlijk.
ik zie niets in het brandende vuurtje
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 26 februari 2024 @ 16:35:35 #290
470577 Joppiez
pi_212598039
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 15:35 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ik zie wel overeenkomsten

maandag 26 februari 2024 @ 16:36:54 #291
168739 Red_85
'echt wel'
pi_212598063
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 16:35 schreef Joppiez het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit is wel een goeie ja.
^O^
1947-2016
  maandag 26 februari 2024 @ 16:37:21 #292
263706 Barbusse
Geneuzel
pi_212598067
Weet niet of dit al gepost was?

Zelensky noemt voor het eerst aantal: 31.000 Oekraense militairen gedood

quote:
Over het aantal gewonden wilde de president niets zeggen omdat dat volgens hem Rusland zou kunnen helpen. "Dan weet Rusland hoeveel mensen het slagveld hebben verlaten."
Dat zou ergens om en nabij de 100k gewonden gaan?
  Moderator maandag 26 februari 2024 @ 16:38:28 #293
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212598085
[quote]88s.gif Op maandag 26 februari 2024 16:24 schreef sp3c het volgende:
quote:
[ afbeelding ] Op maandag 26 februari 2024 15:35 schreef Red_85 het volgende:
[..]
ik zie niets in het brandende vuurtje

ik zeg mobility kill
  maandag 26 februari 2024 @ 16:43:16 #294
-1 #ANONIEM
pi_212598142
quote:
5s.gif Op maandag 26 februari 2024 16:37 schreef Barbusse het volgende:
Weet niet of dit al gepost was?

Zelensky noemt voor het eerst aantal: 31.000 Oekraense militairen gedood
[..]
Dat zou ergens om en nabij de 100k gewonden gaan?
Die cijfers liggen sowieso nog hoger natuurlijk. Amerikaanse bronnen zijn het meest betrouwbaar.
  Moderator maandag 26 februari 2024 @ 16:43:41 #295
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212598145
[quote]
shotop het eind is 100% ee
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 16:35 schreef Joppiez het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
is 100% Abrams op de still

alleen de still, de rest is weetiikveel ... ik gok mobility kill op de Abrams en andere eelden van iets anders
  Moderator maandag 26 februari 2024 @ 16:44:19 #296
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212598155
ikan niet meer tu[em kpmgems
  Moderator maandag 26 februari 2024 @ 16:44:30 #297
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212598157
typen
  maandag 26 februari 2024 @ 16:46:42 #298
263706 Barbusse
Geneuzel
pi_212598182
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 16:43 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Die cijfers liggen sowieso nog hoger natuurlijk. Amerikaanse bronnen zijn het meest betrouwbaar.
Dat zou heel goed kunnen natuurlijk.
  maandag 26 februari 2024 @ 16:47:30 #299
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_212598196
quote:
88s.gif Op maandag 26 februari 2024 16:44 schreef sp3c het volgende:
ikan niet meer tu[em kpmgems
Proost B:)B 🍻
A murky, forgotten land.
  maandag 26 februari 2024 @ 16:51:13 #300
-1 #ANONIEM
pi_212598240
twitter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')