Het is al nat genoeg geweest de laatste tijd maandenquote:
Die publiceren toch geen cijfersquote:
Ah ik had al een paar dagen niet meer gekeken, maar inderdaad: de roebel zakt weer langzaam onderuit.quote:
Enige tijd geleden waren er toch Ruzzische documenten gelekt met daarop een overzicht van uitgekeerde bedragen voor zowel gesneuvelden als blijvend gewonden?quote:
Er zijn bijna 8 miljard mensen op deze aarde, dus we zijn nou niet bepaald een schaars goed. Jouw en mijn leven is echt niet zo veel waard hoor.quote:Op zondag 25 februari 2024 16:05 schreef Rodgrod het volgende:
[..]
Dit.
Men denkt veel te makkelijk over mensen levens. In dat opzicht zijn we nog steeds een primitieve soort
Het grote verschil is het moeten vechten voor je eigen land/bestaan in een verdedigingsoorlog zoals Oekrane. Of te moeten vechten in een oorlog in een ander land, een aanvalsoorlog dus.quote:Op zondag 25 februari 2024 13:22 schreef Kickinalfa het volgende:
Dat van de yanks in Vietnam heeft er precies evenveel mee te maken.
Zodra je de dienstplicht instelt kun je uitgezonden worden naar welk shithole op aarde om daar te vechten voor insert X.
Ik verwacht ook niet dat iemand voor mij/Nederland zijn leven niet geeft.
En ja als we daardoor worden overlopen door Rusland/Duitsland in wo2 is het maar zo.
Dan is het zorgen dat je optijd weg bent of ermee leert te leven.
Misschien het officile cijfer exclusief vermisten.quote:Op zondag 25 februari 2024 18:59 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Enige tijd geleden waren er toch Ruzzische documenten gelekt met daarop een overzicht van uitgekeerde bedragen voor zowel gesneuvelden als blijvend gewonden?
Dat is hier destijds voorbij gekomen.
Dat ging om heel veel aantallen.
Ik denk echter dat het werkelijke aantal doden aan Oekranse zijde veel hoger ligt dan dit.
quote:In August 2023, The New York Times reported that Ukrainian forces had suffered 70,000 deaths and between 100,000 and 120,000 injuries since the start of the full-scale war, citing unidentified U.S. officials speaking directly to Times reporters. Russia has provided few official casualty figures.
Kanttekening, Zelensky heeft het over doden, bij de Russische cijfers gaat het steeds om doden EN gewonden.quote:
Mwa, dat is echt ontzettend lastig. Kijk eens naar de schattingen in Bosni rond de oorlog zelf en de data na een jaar of vijftien.quote:
Vervelend voor zequote:Op zondag 25 februari 2024 18:34 schreef oheng het volgende:
[..]
Ah ik had al een paar dagen niet meer gekeken, maar inderdaad: de roebel zakt weer langzaam onderuit.
En dat terwijl de basisrente nog steeds op 16% staat, en de ontelbare valuta maatregelen nog steeds allemaal van kracht zijn.
Dit is extreem slecht nieuws voor rusland.
Zou best kunnen. Ook Zelensky is niet achterlijk, die gaat de precieze aantallen natuurlijk niet weggeven aan meekijkende Russen.quote:Op zondag 25 februari 2024 19:54 schreef Discombobulate het volgende:
Denk dat het werkelijke aantal doden wel iets hoger ligt dan 30k.
Als je die cijfers hier even post dan kunnen we daar naar kijken.quote:Op zondag 25 februari 2024 19:56 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Mwa, dat is echt ontzettend lastig. Kijk eens naar de schattingen in Bosni rond de oorlog zelf en de data na een jaar of vijftien.
Ook de Amerikanen hebben natuurlijk geen zicht op de werkelijke aantallen.quote:Op zondag 25 februari 2024 19:12 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Misschien het officile cijfer exclusief vermisten.
Het wijkt in ieder geval nogal af van het cijfer van de New York Times vorig jaar publiceerde:
[..]
Het geldt voor elk conflict, maar zoek maar wat: https://www.icty.org/x/fi(...)onf_paper_100201.pdf of https://www.radstats.org.uk/no069/article3.htmquote:Op zondag 25 februari 2024 20:21 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:
[..]
Als je die cijfers hier even post dan kunnen we daar naar kijken.
quote:Op zondag 25 februari 2024 20:29 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Het geldt voor elk conflict, maar zoek maar wat: https://www.icty.org/x/fi(...)onf_paper_100201.pdf of https://www.radstats.org.uk/no069/article3.htm
Als je een onderscheid wil/kan maken tussen een dienstplicht en een opkomst plicht klopt dit wel.quote:Op zondag 25 februari 2024 19:11 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Het grote verschil is het moeten vechten voor je eigen land/bestaan in een verdedigingsoorlog zoals Oekrane. Of te moeten vechten in een oorlog in een ander land, een aanvalsoorlog dus.
Nederland zal de opkomst plicht niet weer in werking stellen wanneer dat niet nodig is. En daar de kans bijna nihil is dat Nederland een oorlog in een ander land gaat starten hoeven wij daar ook niet bang voor te zijn.
Bij een verdedigingsoorlog voor de EU/NAVO (tenzij WW3) hoeven wij de opkomst plicht ook niet weer actief te maken. Daar wij behalve soldaten op andere manieren kunnen bijdragen.
De enige echte reden waarom Nederland de opkomstplicht weer zou afstoffen is wanneer Nederland zelf aangevallen wordt (en niet een artikel 5 van de NAVO van een ander land, al is dat ook technisch gezien een aanval op ons eigen grondgebied). Dan vechten wij dus voor ons eigen bestaan. En ook die van onze kinderen.
Jouw vergelijking met Amerika in Vietnam is dus niet de juiste. En voor zo iets of je echt niet bang te zijn.
Daar verschillen wij in mening over dan. Ik zou nooit willen vechten in een aanvalsoorlog van Nederland. Ook niet als ik opeens opgeroepen wordt. Maar wanneer Nederland aangevallen zou worden dan zou ik hier geen probleem mee hebben.quote:Op zondag 25 februari 2024 20:38 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Als je een onderscheid wil/kan maken tussen een dienstplicht en een opkomst plicht klopt dit wel.
Alleen ben ik van mening dat je nooit van iemand kan vragen om zijn/haar/kinderen te geven voor "het land/grote doel/samenleving".
Rusland gaat kapot!quote:Op zondag 25 februari 2024 11:45 schreef ExTec het volgende:
Tja, nadeel van je oorlogseconomie.
[ x ]
Altijd leuk die romantiek en zo, maar zonder vader zijn je kinderen ook de dupe. Vechten is voor de armen zonder opties, romantici, religioten of overmoedigen. Of voor degenen die overrompeld worden (en daardoor ook geen opties hebben).quote:Op zondag 25 februari 2024 21:02 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Daar verschillen wij in mening over dan. Ik zou nooit willen vechten in een aanvalsoorlog van Nederland. Ook niet als ik opeens opgeroepen wordt. Maar wanneer Nederland aangevallen zou worden dan zou ik hier geen probleem mee hebben.
Nederland is mijn land en daar ben ik bereid voor om voor te vechten. Niet alleen voor het land natuurlijk, maar ook voor de mensen, onze vrijheid(vrijheden) en onze normen en waarden. Stel dat Rusland van de een op de andere dag beslist om Nederland aan te vallen, en ze trekken ons land binnen en bezetten een groot gebied (even als voorbeeld, ik weet dat het niet realistisch is) dan ben ik bereid op de wapens op te pakken om Rusland te verdrijven.
Je geeft dan niet je kinderen op, of alle kinderen van iedereen hier in Nederland. (al heb ik het dan over minderjarigen, jonger dan 18 dus). Je verdedigd hun dan, je vecht voor hun. Je vecht voor onze normen en waarden. Voor onze vrijheden en onze welvaart.
Wat veel mensen niet realiseren is dat wij het erg goed in ons land hebben. Wij zijn niets voor niets een van de rijkste, vrijste, blijste en meest welvarende landen in de wereld. Dat is iets waar gevochten voor mag worden.
Dat is nogal logisch als je een oorlogseconomie hebt ingesteld waardoor het bruto nationaal product bijna verviervoudigd is sinds de oorlog. Stop je, dan schiet de inflatie door het dak. Rusland schijnt zijn begroting nu redelijk in balans te hebben, maar stoppen met oorlog gaat wel flinke gevolgen hebben op korte en middellange termijn.quote:Op zondag 25 februari 2024 21:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Rusland gaat kapot!
Nieuwsuur vanavond: Putin is niet gebaat bij een snel einde aan de oorlog.
Lol nu al?quote:Op zondag 25 februari 2024 22:37 schreef ExTec het volgende:
Girkin is kaput. Heeft 'zichzelf' opgehangen in z'n cel.
Zegt men.
Nog ergens bevestigd?quote:Op zondag 25 februari 2024 22:51 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
Was te verwachten. No way dat ze het risico zouden nemen hem naar het front te sturen.
Heeft niks met romantiek te maken. Dat zijn juist de dromers die het zo zien. Oorlog is hard, en er is een grote kans dat je hier niet levend of in n stuk uit komt. Dat is de realiteit. Maar ik heb mijn persoonlijke redenen gegeven waarom ik wel voor Nederland zou vechten wanneer puntje bij paaltje komt.quote:Op zondag 25 februari 2024 22:21 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Altijd leuk die romantiek en zo, maar zonder vader zijn je kinderen ook de dupe. Vechten is voor de armen zonder opties, romantici, religioten of overmoedigen. Of voor degenen die overrompeld worden (en daardoor ook geen opties hebben).
Op dit moment moeten vaders in de Oekane en Rusland la 1984 of Warhammer 40k naar een front waar niks te halen valt maar wel in stand moet worden gehouden omdat je meerdere dat zegt. Dan wordt je hoogstwaarschijnlijk gewoon onderdeel van een statistiek casualties om de status quo te behouden. Mooi man. Gelukkig heb je er zelf dan geen last meer van.
Ik snap die bergen vaders die gevlucht zijn uit Oekrane en nu o.a. hier rond lopen maar al te goed. Ik heb ook nog geen nieuwsbericht gehoord waarin stond dat ze afkeurend uitgefoeterd zijn als verraders of lafaards.
Als IT'er bij defensie(groene IT) word je gewoon betaald naar je rang. Die bindings premie is leuk, maar ook maar hooguit 3 a 400 bruto per maand.quote:Op zondag 25 februari 2024 16:51 schreef AchJa het volgende:
[..]
Vraag @:Bouke-P maar eens...![]()
IT'ers krijgen ook bijna zonder uitzondering een bindingspremie anders lopen ze nog harder de poort uit...![]()
Wij noemen het nog steeds een "eindejaarsuitkering" omdat het zoveel jaar geleden begonnen was met een paar honderd euro...
[..]
Gilze Rijen, daar zit het DHC.
quote:
quote:Is Nederland oorlogsmoe? Veel mensen hebben het gevoel dat de situatie rond Oekrane het afgelopen jaar verder verslechterd is. Dat blijkt uit onderzoek onder het RTL Nieuwspanel. Maar ook na twee jaar oorlog is er steun voor de financile hulp die Nederland dit jaar geeft en breed draagvlak om vluchtelingen te blijven opvangen.
quote:Nederland heeft voor het komende jaar ruim 2 miljard euro gereserveerd voor steun aan Oekrane. Het geld wordt vooral gebruikt voor militaire steun, maar ook voor herstel en wederopbouw van het land. "Dat is natuurlijk geen gering bedrag, maar toch is er nog ruim draagvlak voor", zegt Rademaker. "Zo'n twee derde vindt dit een goed bedrag, en van een deel van deze mensen mag het zelfs nog wat omhoog."
Slechts 13 procent wil de financile steun volledig stopzetten.
FvD downiesquote:Op maandag 26 februari 2024 00:53 schreef Delenlill het volgende:
[ x ]
Lol, die uitslag ook.
Ja - 32.9%
Nee - 67.1%
quote:Belarus goes to the polls. Don’t hold your breath.
If you want excitement, go to “the circus, the theater, concert venues,” says head of the country’s electoral commission.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Ukraine's Intel Chief: downing of Russian A-50 early warning aircraft was result of a 2 weeks operation
The head of Ukraine's military intelligence, Kyrylo Budanov, has revealed details of an operation that targeted a Russian A-50U early warning and control aircraft. Although General Budanov did not specify the weapon used, experts from Defence Express have proposed some hypotheses on the matter.
Budanov told journalists on the sidelines of“Ukraine, Year 2024” conference that a two-week meticulous preparation preceded the special operation to destroy the Russian early warning plane. The Defense Express analysts stress this underlines not only the uniqueness of the event but also the high level of organization and expertise of those involved in executing such an operation.
Regarding the means of destruction, the analysts noted that the aircraft was downed over Krasnodar Krai, some 170 km away from the frontline. Even assuming Ukrainian Patriot missile systems were used, firing a GEM-T missile with a claimed range of up to 160 km would not be sufficient to strike the Russian A-50U. Moreover, the deployment of even a "roving" missile system at the Line of Actual Control is implausible, as air defense systems are positioned at least beyond the range of enemy artillery.
Meanwhile, there is unconfirmed information suggesting that an S-200 missile system was responsible for bringing down the A-50U. The experts remind, however, that this system would require significant adjustments and modernization due to its inherent obsolescence.
In Russia, officials claim that the early warning aircraft was hit by friendly fire. The supposed scenario would be that Russian forces tried intercepting a launched S-200 missile with an S-400 system interceptor, but the missile erroneously struck their own aircraft.
Budanov further mentioned the remaining inventory of such aircraft in the Russian Air and Space Forces. He stated that, on paper, there were nine reconnaissance planes—three A-50 and six A-50U models. One of these was shot down over the Azov Sea on January 14, another was destroyed on February 23, and a third was damaged in Belarus towards the end of February 2023.
Subsequently, Budanov added that losing another A-50 would prevent Russia from maintaining 24/7 air operations.
On February 25, Ukrainian Air Force spokesperson Yuriy Ihnat claimed that the destruction of another Russian A-50 would not affect Russian strikes on Ukraine. However, the capabilities of Russian aviation are reduced with the loss of an A-50.
quote:Iran did not transfer long-range missiles to Russia – Budanov
Iran did not transfer long-range missiles to the Russian Federation.
Kyrylo Budanov, Chief of the Defence Intelligence of Ukraine, reported on this at the Ukraine. 2024 forum.
“There are none. None of this is true,” Budanov answered journalists’ questions.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit is toch hilarisch. De ex-president van de russische NASA, en huidig minister van luchtvaart (oid, ik ben het vergeten) die ongegeneerd de lompe racist uithangt.quote:Op zondag 25 februari 2024 22:29 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
Denken jullie dat President Sambo Kannibaal hierom slingerend aan lianen de rimboe uitkomt om zich met zijn Hottentottenland ligt aan te sluiten bij BRICS?
quote:Baltic states consider withdrawal from the Anti-Personnel Landmines Convention
The Baltic states are considering withdrawing from the Ottawa Convention on the Prohibition of Anti-Personnel Mines amid a full-scale Russian-Ukrainian war.
The Washington Post reported on this.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |