abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212583382
twitter

Laten we de boeren maar helpen door Russisch graan op de shitlist te zetten.
pi_212583524
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 15:39 schreef AchJa het volgende:

[..]
Het is wel bruto he.
Snap ik. Maar als 25 jarige heb je dat echt bijna nergens hoor. En overheid heeft natuurlijk 13 maanden, heb je ook niet overal, en goede pensioenregeling. Enige nadeel is echt Leeuwaarden maar je zal daar toch wel genoeg personeel voor moeten kunnen vinden? Zit het probleem ook niet meer in de 'echte' soldaten en mecaniciens enzo?

@dudewhereismycar dan is jouw bedrijf een hele grote uitschieter.

https://www.it-idiots.nl/devops-engineer-salaris
¤ 4500 gemiddeld over alle niveaus heen

https://www.werkzoeken.nl/salaris/devops-engineer/

¤ 4200 gemiddeld over alle niveaus heen.
pi_212583536
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 15:45 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]
25 jarige, zeker. Wij hebben een CAO en daardoor zijn de salarissen voor iedereen bekend. Beginsalaris voor een DEVOPS engineer trede 1 van de schaal is ongeveer 5850 bruto pm. Daar komt dus vakantiegeld en 13e maand bij. Bij 7+ dienstjaren je naar de 7600 bruto per maand. Geen leaseautos bij ons mogelijk btw.

Een externe kost minimaal 90 euro per uur, maar uitschieters naar 140 euro per uur zijn er ook.

Schaarste maakt duur.
De vacatures die ik zie hebben eerder ¤5850 als top, voor een starter zijn dit geen normale salarissen, zeker niet vers van het HBO. Schaarste maakt duur maar je lijkt mij hier toch schromelijk te overdrijven.

Edit: nog even het satrsalaris van een gemiddelde WO-er opgezocht. Zelfs een tandarts verdient na een studie van 10 jaar als starter geen 6K.

Ik kan maar 1 conclusie trekken.

[ Bericht 8% gewijzigd door Vliegbaard op 25-02-2024 16:05:59 ]
  zondag 25 februari 2024 @ 16:05:20 #179
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_212583636
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 12:35 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Lekker jezelf of je kinderen opofferen in een loopgraaf voor Geert/Frans/Thierry/Dylan/je buurman.

Belachelijk.
Dit.

Men denkt veel te makkelijk over mensen levens. In dat opzicht zijn we nog steeds een primitieve soort
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
  zondag 25 februari 2024 @ 16:08:32 #180
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_212583715
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 16:05 schreef Rodgrod het volgende:

[..]
Dit.
Nee, niet dit, want helemaal niemand heeft het over gaan matten omdat een debiele NL politicus dat graag wil.
pi_212583745
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 16:05 schreef Rodgrod het volgende:

[..]
Dit.

Men denkt veel te makkelijk over mensen levens. In dat opzicht zijn we nog steeds een primitieve soort
Als de Russen morgen op de grens staan dan hoeven we ons land dus niet te verdedigen? Gewoon lekker laten gebeuren en ons volledig onderwerpen aan een aggressor?

Ik ga liever ook nog niet dood en als ik iets zou willen doen voor het landsbelang had ik het leger wel ingegaan. Maar deze ruggengraatloze houding gaat onze vrijheid en welvaart in ieder geval niet verder helpen.
pi_212583783
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2024 15:59 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
De vacatures die ik zie hebben eerder ¤5850 als top, voor een starter zijn dit geen normale salarissen, zeker niet vers van het HBO. Schaarste maakt duur maar je lijkt mij hier toch schromelijk te overdrijven.

Edit: nog even het satrsalaris van een gemiddelde WO-er opgezocht. Zelfs een tandarts verdient na een studie van 10 jaar als starter geen 6K.

Ik kan maar 1 conclusie trekken.
Dat zou ik willen. De schaarste is enorm. Helaas verziekt door detacheerders. Die zetten mensen weg tegen minimaal 90 euro per uur. Dat is bijna 15.000 per maand, 180k per jaar.

De grootste nadelen naast dat ze duur zijn, is dat we niet op ze kunnen bouwen. Er zijn interne krachten nodig. Het enige dat bij ons niet wordt aangeboden is een leaseauto, maar dat wordt gecompenseerd met het salaris.

Wij hebben een vaste CAO (op een kleine 1800 man personeel) en in de semi publieke sector, maar deze bedragen zijn ook het zelfde bij mijn voorgaande baan en die was volledig commercieel.

Onze CAO wordt jaarlijks getoetst en voor iedereen inzichtelijk (salaristabellen).
pi_212583800
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 16:12 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]
Dat zou ik willen. De schaarste is enorm. Helaas verziekt door detacheerders. Die zetten mensen weg tegen minimaal 90 euro per uur. Dat is bijna 15.000 per maand, 180k per jaar.

De grootste nadelen naast dat ze duur zijn, is dat we niet op ze kunnen bouwen. Er zijn interne krachten nodig. Het enige dat bij ons niet wordt aangeboden is een leaseauto, maar dat wordt gecompenseerd met het salaris.

Wij hebben een vaste CAO (op een kleine 1800 man personeel) en in de semi publieke sector, maar deze bedragen zijn ook het zelfde bij mijn voorgaande baan en die was volledig commercieel.

Onze CAO wordt jaarlijks getoetst en voor iedereen inzichtelijk (salaristabellen).
Noem de CAO dan maar eens dat we het ook even kunnen toetsen.

90-140¤ per uur bij een klant is helemaal niet extreem duur. Sterker nog, met het salaris wat jullie DevOps verdienen kost het de werkgever nog geld ook.

Voor een monteur bij de BMW-dealer rekenen ze hier al ¤128 per uur. Maar die komt nog niet in de buurt van een startsalaris van 6K, hoe schaars goede monteurs ook zijn.

[ Bericht 12% gewijzigd door Vliegbaard op 25-02-2024 16:19:56 ]
pi_212583899
Had gewoon in Oekraïne kunnen sneuvelen.

twitter
  zondag 25 februari 2024 @ 16:18:56 #185
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_212583901
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2024 16:10 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Als de Russen morgen op de grens staan dan hoeven we ons land dus niet te verdedigen? Gewoon lekker laten gebeuren en ons volledig onderwerpen aan een aggressor?

Ik ga liever ook nog niet dood en als ik iets zou willen doen voor het landsbelang had ik het leger wel ingegaan. Maar deze ruggengraatloze houding gaat onze vrijheid en welvaart in ieder geval niet verder helpen.
We hebben genoeg technische kennis om robots/drones te maken die de Russen kunnen afslachten. Moet men nu wel beginnen met het ontwikkelen/produceren.
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
pi_212583919
We zijn zeker in Europa de vrijheid, welvaart en democratie juist zo vanzelfsprekend gaan vinden dat onze opofferingsbereidheid volledig is verdwenen.

Nu ben ik absoluut tegenstander om als westen direct mee te gaan vechten hoor, want met mensenlevens moet je inderdaad niet lichtzinnig omgaan.

Maar er kan een moment komen dat Europa zich niet meer achter de VS kan verschuilen en dat we zelf gedwongen worden om onze vrijheid, welvaart en democratie te beschermen. Dat besef is in Europa compleet verdwenen.
  zondag 25 februari 2024 @ 16:27:55 #187
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_212584077
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 15:58 schreef BEFEM het volgende:

Snap ik. Maar als 25 jarige heb je dat echt bijna nergens hoor. En overheid heeft natuurlijk 13 maanden, heb je ook niet overal, en goede pensioenregeling. Enige nadeel is echt Leeuwaarden maar je zal daar toch wel genoeg personeel voor moeten kunnen vinden? Zit het probleem ook niet meer in de 'echte' soldaten en mecaniciens enzo?
Als jij bij de MQ-9 wil werken dan ben je idd gebonden aan Leeuwarden. Wil je iets doen met de F-35 dan kun je meer kanten uit (Leeuwarden of Volkel). De heli's staan voor het gros op Gilze en de transportvloot staat op Eindhoven... Men spreekt ook altijd gekscherend over de "Brabantse luchtmacht", de enige luchmachtclub die niet in Brabant zit is VLB Leeuwarden.

De 13e maand kennen wij bij defensie overigens niet, dat is een eindejaarsuitkering van 8.33%... Overigens is dat ook pas sinds een jaar of 5.

Hier overigens de salaristabellen van defensie: Salaristabellen. Laatste loonsverhoging van 7% is hier nog niet in verwerkt.

[ Bericht 9% gewijzigd door AchJa op 25-02-2024 16:34:26 ]
pi_212584302
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 16:27 schreef AchJa het volgende:

[..]
Als jij bij de MQ-9 wil werken dan ben je idd gebonden aan Leeuwarden. Wil je iets doen met de F-35 dan kun je meer kanten uit (Leeuwarden of Volkel). De heli's staan voor het gros op Gilze en de transportvloot staat op Eindhoven... Men spreekt ook altijd gekscherend over de "Brabantse luchtmacht", de enige luchmachtclub die niet in Brabant zit is VLB Leeuwarden.

De 13e maand kennen wij bij defensie overigens niet, dat is een eindejaarsuitkering van 8.33%... Overigens is dat ook pas sinds een jaar of 5.

Hier overigens de salaristabellen van defensie: Salaristabellen. Laatste loonsverhoging van 7% is hier nog niet in verwerkt.
Welke kwalificaties moet men beschikken om in aanmerking te komen voor LKOL?
  zondag 25 februari 2024 @ 16:40:26 #189
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_212584305
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 14:24 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]
Dan ben je niet bekend met de IT. Ons startsalaris hier is 85k (incl vakantiegeld en 13e maand). Instap HBO niveau.
Dat is dan een extreme uitzondering, normaal startsalaris voor een junior is 3000 p/m.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zondag 25 februari 2024 @ 16:42:33 #190
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_212584349
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2024 16:40 schreef Vliegbaard het volgende:
Welke kwalificaties moet men beschikken om in aanmerking te komen voor LKOL?
Naar de KMA gaan, goed je best doen, de rangen en functies doorlopen, als je kapitein bent ergens een keer je MDV doen om majoor te worden, daarna de HDV en dan kun je Lkol/Ltkol worden... Maar dan ben je over het algemeen wel ergens halverwege/eind 40.
pi_212584418
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 16:27 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ja eindejaarsuitkering is hetzelfde als dertiende maand. Hopelijk gaan de reguliere lonen nog flink stijgen de komende jaren en vooral ook voor de 'gewone' soldaat. Heb overigens een oud collega die overgestapt is naar defensie en is er niet op achteruitgegaan zei die, als ITer :P

Vroeger zag ik nog weleens helikopters vliegen in Brabant, nu kom ik daar helaas minder :P is dat trouwens bij het zweefvliegtuigveld?
  zondag 25 februari 2024 @ 16:46:50 #192
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_212584447
En als je al halverwege/eind 40 zit :@
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_212584455
quote:
11s.gif Op zondag 25 februari 2024 16:46 schreef StateOfMind het volgende:
En als je al halverwege/eind 40 zit :@
Dan ben je te oud :P -O-
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_212584481
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 16:42 schreef AchJa het volgende:

[..]
Naar de KMA gaan, goed je best doen, de rangen en functies doorlopen, als je kapitein bent ergens een keer je MDV doen om majoor te worden, daarna de HDV en dan kun je Lkol/Ltkol worden... Maar dan ben je over het algemeen wel ergens halverwege/eind 40.
Dan moet je wel heel veel voor het landsbelang over hebben als je aan de andere kant als startende HBO-er al meteen op dat salaris kunt zitten.
  zondag 25 februari 2024 @ 16:51:25 #195
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_212584482
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 16:45 schreef BEFEM het volgende:

Ja eindejaarsuitkering is hetzelfde als dertiende maand. Hopelijk gaan de reguliere lonen nog flink stijgen de komende jaren en vooral ook voor de 'gewone' soldaat. Heb overigens een oud collega die overgestapt is naar defensie en is er niet op achteruitgegaan zei die, als ITer :P
Vraag @Bouke-p maar eens... ;)

IT'ers krijgen ook bijna zonder uitzondering een bindingspremie anders lopen ze nog harder de poort uit... :')

Wij noemen het nog steeds een "eindejaarsuitkering" omdat het zoveel jaar geleden begonnen was met een paar honderd euro...

quote:
Vroeger zag ik nog weleens helikopters vliegen in Brabant, nu kom ik daar helaas minder :P is dat trouwens bij het zweefvliegtuigveld?
Gilze Rijen, daar zit het DHC.
  zondag 25 februari 2024 @ 16:52:27 #196
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 25 februari 2024 @ 16:53:47 #197
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_212584504
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2024 16:51 schreef Vliegbaard het volgende:
Dan moet je wel heel veel voor het landsbelang over hebben als je aan de andere kant als startende HBO-er al meteen op dat salaris kunt zitten.
Zoals ik al zei, je doet het niet voor het geld.
pi_212584715
twitter

Doen ze het beter dan de Russen.
  zondag 25 februari 2024 @ 17:12:13 #199
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_212584785
quote:
2s.gif Op zondag 25 februari 2024 16:47 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Dan ben je te oud :P -O-
Dan hou ik het wel bij Prestige level 50 8-)
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_212584801
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 16:12 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]

En waar mag dat zijn (ongeveer)?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')