abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212580866
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 12:35 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Lekker jezelf of je kinderen opofferen in een loopgraaf voor Geert/Frans/Thierry/Dylan/je buurman.

Belachelijk.
Ja joh, bij een invasie nemen ze alleen de woning van Geert en Frans over. Kijk maar naar al die Oekraïense steden.
  zondag 25 februari 2024 @ 12:39:33 #152
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_212580875
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 12:35 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Lekker jezelf of je kinderen opofferen in een loopgraaf voor Geert/Frans/Thierry/Dylan/je buurman.

Belachelijk.
Ja, oorlog is vervelend. Mss kun je het je mattie in het kremlin laten weten.
  zondag 25 februari 2024 @ 12:39:53 #153
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_212580881
Sneuvelen in een ver land in een oorlog die niet de onze is zou ik nooit willen doen.

Vechten voor je eigen land echter is een ander verhaal in het geval dat de vijand aan de poorten rammelt.

Je vecht niet voor degene die op dat moment premier is, je vecht voor je land.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zondag 25 februari 2024 @ 12:43:36 #154
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_212580921
ALs men Moldavie wil redden, dan moeten moldavie en roemenie nu gaan fuseren
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_212580960
quote:
7s.gif Op zondag 25 februari 2024 12:39 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ja, oorlog is vervelend. Mss kun je het je mattie in het kremlin laten weten.
Dat mattie in het Kremlin kun je wel weghalen want dat slaat nergens op.

Maar als ik moet kiezen tussen mijn leven of die van mijn kinderen opofferen voor een willekeurige Nederlander dan pass ik daarvoor.

En eerlijk gezegd vind ik het ook absoluut niet kunnen om iemand anders te verplichten om dat wel te doen.

Als iemand het uit eer/plicht/geld of whatever wilt doen prima, maar ga niet verplichten dat iemand zijn leven moet geven.
  zondag 25 februari 2024 @ 12:53:18 #156
6484 ExTec
pi_212581048
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2024 12:47 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Dat mattie in het Kremlin kun je wel weghalen want dat slaat nergens op.

Maar als ik moet kiezen tussen mijn leven of die van mijn kinderen opofferen voor een willekeurige Nederlander dan pass ik daarvoor.

En eerlijk gezegd vind ik het ook absoluut niet kunnen om iemand anders te verplichten om dat wel te doen.

Als iemand het uit eer/plicht/geld of whatever wilt doen prima, maar ga niet verplichten dat iemand zijn leven moet geven.
En er zal je vast wel eens vertelt zijn dat als in WO2 al die yanks, canadezen, engelsen er ook zo inzaten, we nu duits spraken.

Misschien een idee dat je alvast russisch gaat leren?

Krijgen je kinderen wel een stront leven, met levensverwachting van 60 jaar ofzo, maar hé, je hebt tenminste principes.
pi_212581134
quote:
7s.gif Op zondag 25 februari 2024 12:53 schreef ExTec het volgende:

[..]
En er zal je vast wel eens vertelt zijn dat als in WO2 al die yanks, canadezen, engelsen er ook zo inzaten, we nu duits spraken.

Misschien een idee dat je alvast russisch gaat leren?

Krijgen je kinderen wel een stront leven, met levensverwachting van 60 jaar ofzo, maar hé, je hebt tenminste principes.
Ja net zoals al die yanks die in Vietnam hun leven hebben gelaten voor jan met de korte achternaam.
Of zoals alle Nederlanders die zijn gesneuveld in Afghanistan zodat de taliban niet aan de macht kwam.

Dat Defensie noodzakelijk is ja, maar maak het dan maar zo aantrekkelijk dat iemand daar wilt werken.
Het verplichten van iemand om zijn leven te geven gaat in mijn ogen gewoon veels te ver.
  zondag 25 februari 2024 @ 13:04:57 #158
6484 ExTec
pi_212581197
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 13:00 schreef Kickinalfa het volgende:
Ja net zoals al die yanks die in Vietnam hun leven hebben gelaten voor jan met de korte achternaam.
Dat heeft daar niet echt gek veel mee te maken hé?

quote:
Dat Defensie noodzakelijk is ja, maar maak het dan maar zo aantrekkelijk dat iemand daar wilt werken.
Het verplichten van iemand om zijn leven te geven gaat in mijn ogen gewoon veels te ver.
Ow, dus een ander mag er voor zorgen dat jouw kinderen straks niet in de stront zitten en rond hun 60ste het loodje leggen?

Maar wat nou als er niet genoeg mensen zijn die dat vrijwillig willen doen? Zoals in WO2?

Toch alvast maar cursus russisch doen, en eens eerlijk tegen je kids gaan vertellen dat hun het slechter krijgen dan dat jij het hebt?
  zondag 25 februari 2024 @ 13:16:04 #159
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_212581378
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 13:00 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Of zoals alle Nederlanders die zijn gesneuveld in Afghanistan zodat de taliban niet aan de macht kwam.

Tja, when the shit really hits the fan dan zullen jij en/of jouw kinderen opeens weer kunnen ontdekken dat er nog steeds zoiets als dienstplicht bestaat en dat binnen dat systeem weinig vrijheden bestaan om zelf keuzes te maken. De gevangenis, gewetensbezwaar of het leger, dat is het zo ongeveer. Waarbij je gewetensbezwaar ook nog mag onderbouwen. Vluchten naar het buitenland kan ook nog, eindig je statenloos, ook geen fijn bestaan. De kans op herinvoering opkomstplicht is vrij klein, maar nooit uitgesloten, daarom is het systeem van dienstplicht ook nooit afgeschaft, alleen meer uitgesteld. Oh ja en niet vluchten naar een NATO land, dan ben je heel snel weer terug.

Maar voorlopig zou ik me nog niet al te ongerust maken, ik denk dat het nog wel even duurt.
pi_212581510
Dat van de yanks in Vietnam heeft er precies evenveel mee te maken.
Zodra je de dienstplicht instelt kun je uitgezonden worden naar welk shithole op aarde om daar te vechten voor insert X.

Ik verwacht ook niet dat iemand voor mij/Nederland zijn leven niet geeft.

En ja als we daardoor worden overlopen door Rusland/Duitsland in wo2 is het maar zo.

Dan is het zorgen dat je optijd weg bent of ermee leert te leven.
pi_212581535
Vandaag zijn de verkiezingen in Wit-Rusland

:B *O*

https://nos.nl/artikel/25(...)hte-keuze-is-er-niet

Benieuwd naar de uitslag ^O^
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_212581621
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2024 13:22 schreef Kickinalfa het volgende:
Dat van de yanks in amerika heeft er precies evenveel mee te maken.
Zodra je de dienstplicht instelt kun je uitgezonden worden naar welk shithole op aarde om daar te vechten voor insert X.

Ik verwacht ook niet dat iemand voor mij/Nederland zijn leven niet geeft.

En ja als we daardoor worden overlopen door Rusland/Duitsland in wo2 is het maar zo.

Dan is het zorgen dat je optijd weg bent of ermee leert te leven.
Ermee leren leven? Wat denk je dat een vijand als Rusland met jou zal doen als we overlopen worden? Je wordt tegen de muur gezet of mag naar een concentratiekamp om dwangarbeid te verrichten. Nadat ze je vrouw hebben verkracht en vermoord voor je ogen natuurlijk. Dat is het alternatief. Niet het leven van een lafaard die rustig met zijn leven verder kan.
  zondag 25 februari 2024 @ 13:33:30 #163
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_212581699
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 13:23 schreef TLC het volgende:

97% of meer.
Wat heb ik gewonnen? :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 25 februari 2024 @ 13:36:48 #164
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_212581736
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 13:23 schreef TLC het volgende:

Suzanne Vega heeft alvast een liedje over de overwinnaar geschreven.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zondag 25 februari 2024 @ 13:45:44 #165
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_212581847
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 25 februari 2024 @ 13:58:20 #166
6484 ExTec
pi_212581966
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 13:27 schreef Confetti het volgende:

[..]
Ermee leren leven? Wat denk je dat een vijand als Rusland met jou zal doen als we overlopen worden? Je wordt tegen de muur gezet of mag naar een concentratiekamp om dwangarbeid te verrichten. Nadat ze je vrouw hebben verkracht en vermoord voor je ogen natuurlijk. Dat is het alternatief. Niet het leven van een lafaard die rustig met zijn leven verder kan.
Dat soort volk vertelt zichzelf altijd dat hun daar geen last van gaan hebben. Hilarisch.
pi_212582217
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2024 12:30 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Geef maar door dat niemand iets van hun vacatures snapt :+

4200 als je 25 bent is zo'n beetje het beste salaris in Nederland
Dan ben je niet bekend met de IT. Ons startsalaris hier is 85k (incl vakantiegeld en 13e maand). Instap HBO niveau.
pi_212582231
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 14:24 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]
Dan ben je niet bekend met de IT. Ons startsalaris hier is 85k (incl vakantiegeld en 13e maand). Instap HBO niveau.
Als 25 jarige die net uit de schoolbanken komt? Lijkt me sterk.

En ja, ik ben bekend met IT bij corporates en consultancies.

Overigens heb je bij defensie dan 6 jaar een gratis opleiding + salaris gehad.
pi_212582439
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 14:24 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]
Startsalaris? Klinkt eerder als een managementsalaris
  zondag 25 februari 2024 @ 14:47:55 #170
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_212582514
pi_212582692
quote:
7s.gif Op zondag 25 februari 2024 13:04 schreef ExTec het volgende:

[..]
Dat heeft daar niet echt gek veel mee te maken hé?
[..]
Ow, dus een ander mag er voor zorgen dat jouw kinderen straks niet in de stront zitten en rond hun 60ste het loodje leggen?

Maar wat nou als er niet genoeg mensen zijn die dat vrijwillig willen doen? Zoals in WO2?

Toch alvast maar cursus russisch doen, en eens eerlijk tegen je kids gaan vertellen dat hun het slechter krijgen dan dat jij het hebt?

Ja daar betalen we ze toch voor?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_212583258
twitter
  zondag 25 februari 2024 @ 15:39:30 #173
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_212583288
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 15:37 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
Die vent lijkt op zo'n Thunderbirds poppetje. Alleen zijn mond beweegd
pi_212583324
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 14:25 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Als 25 jarige die net uit de schoolbanken komt? Lijkt me sterk.

En ja, ik ben bekend met IT bij corporates en consultancies.

Overigens heb je bij defensie dan 6 jaar een gratis opleiding + salaris gehad.
25 jarige, zeker. Wij hebben een CAO en daardoor zijn de salarissen voor iedereen bekend. Beginsalaris voor een DEVOPS engineer trede 1 van de schaal is ongeveer 5850 bruto pm. Daar komt dus vakantiegeld en 13e maand bij. Bij 7+ dienstjaren je naar de 7600 bruto per maand. Geen leaseautos bij ons mogelijk btw.

Een externe kost minimaal 90 euro per uur, maar uitschieters naar 140 euro per uur zijn er ook.

Schaarste maakt duur.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')