Ja joh, bij een invasie nemen ze alleen de woning van Geert en Frans over. Kijk maar naar al die Oekraïense steden.quote:Op zondag 25 februari 2024 12:35 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Lekker jezelf of je kinderen opofferen in een loopgraaf voor Geert/Frans/Thierry/Dylan/je buurman.
Belachelijk.
Ja, oorlog is vervelend. Mss kun je het je mattie in het kremlin laten weten.quote:Op zondag 25 februari 2024 12:35 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Lekker jezelf of je kinderen opofferen in een loopgraaf voor Geert/Frans/Thierry/Dylan/je buurman.
Belachelijk.
Dat mattie in het Kremlin kun je wel weghalen want dat slaat nergens op.quote:Op zondag 25 februari 2024 12:39 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, oorlog is vervelend. Mss kun je het je mattie in het kremlin laten weten.
En er zal je vast wel eens vertelt zijn dat als in WO2 al die yanks, canadezen, engelsen er ook zo inzaten, we nu duits spraken.quote:Op zondag 25 februari 2024 12:47 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Dat mattie in het Kremlin kun je wel weghalen want dat slaat nergens op.
Maar als ik moet kiezen tussen mijn leven of die van mijn kinderen opofferen voor een willekeurige Nederlander dan pass ik daarvoor.
En eerlijk gezegd vind ik het ook absoluut niet kunnen om iemand anders te verplichten om dat wel te doen.
Als iemand het uit eer/plicht/geld of whatever wilt doen prima, maar ga niet verplichten dat iemand zijn leven moet geven.
Ja net zoals al die yanks die in Vietnam hun leven hebben gelaten voor jan met de korte achternaam.quote:Op zondag 25 februari 2024 12:53 schreef ExTec het volgende:
[..]
En er zal je vast wel eens vertelt zijn dat als in WO2 al die yanks, canadezen, engelsen er ook zo inzaten, we nu duits spraken.
Misschien een idee dat je alvast russisch gaat leren?
Krijgen je kinderen wel een stront leven, met levensverwachting van 60 jaar ofzo, maar hé, je hebt tenminste principes.
Dat heeft daar niet echt gek veel mee te maken hé?quote:Op zondag 25 februari 2024 13:00 schreef Kickinalfa het volgende:
Ja net zoals al die yanks die in Vietnam hun leven hebben gelaten voor jan met de korte achternaam.
Ow, dus een ander mag er voor zorgen dat jouw kinderen straks niet in de stront zitten en rond hun 60ste het loodje leggen?quote:Dat Defensie noodzakelijk is ja, maar maak het dan maar zo aantrekkelijk dat iemand daar wilt werken.
Het verplichten van iemand om zijn leven te geven gaat in mijn ogen gewoon veels te ver.
Tja, when the shit really hits the fan dan zullen jij en/of jouw kinderen opeens weer kunnen ontdekken dat er nog steeds zoiets als dienstplicht bestaat en dat binnen dat systeem weinig vrijheden bestaan om zelf keuzes te maken. De gevangenis, gewetensbezwaar of het leger, dat is het zo ongeveer. Waarbij je gewetensbezwaar ook nog mag onderbouwen. Vluchten naar het buitenland kan ook nog, eindig je statenloos, ook geen fijn bestaan. De kans op herinvoering opkomstplicht is vrij klein, maar nooit uitgesloten, daarom is het systeem van dienstplicht ook nooit afgeschaft, alleen meer uitgesteld. Oh ja en niet vluchten naar een NATO land, dan ben je heel snel weer terug.quote:Op zondag 25 februari 2024 13:00 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ja net zoals al die yanks die in Vietnam hun leven hebben gelaten voor jan met de korte achternaam.
Of zoals alle Nederlanders die zijn gesneuveld in Afghanistan zodat de taliban niet aan de macht kwam.
Dat Defensie noodzakelijk is ja, maar maak het dan maar zo aantrekkelijk dat iemand daar wilt werken.
Het verplichten van iemand om zijn leven te geven gaat in mijn ogen gewoon veels te ver.
Ermee leren leven? Wat denk je dat een vijand als Rusland met jou zal doen als we overlopen worden? Je wordt tegen de muur gezet of mag naar een concentratiekamp om dwangarbeid te verrichten. Nadat ze je vrouw hebben verkracht en vermoord voor je ogen natuurlijk. Dat is het alternatief. Niet het leven van een lafaard die rustig met zijn leven verder kan.quote:Op zondag 25 februari 2024 13:22 schreef Kickinalfa het volgende:
Dat van de yanks in amerika heeft er precies evenveel mee te maken.
Zodra je de dienstplicht instelt kun je uitgezonden worden naar welk shithole op aarde om daar te vechten voor insert X.
Ik verwacht ook niet dat iemand voor mij/Nederland zijn leven niet geeft.
En ja als we daardoor worden overlopen door Rusland/Duitsland in wo2 is het maar zo.
Dan is het zorgen dat je optijd weg bent of ermee leert te leven.
97% of meer.quote:Op zondag 25 februari 2024 13:23 schreef TLC het volgende:
Vandaag zijn de verkiezingen in Wit-Rusland
![]()
![]()
https://nos.nl/artikel/25(...)hte-keuze-is-er-niet
Benieuwd naar de uitslag
Suzanne Vega heeft alvast een liedje over de overwinnaar geschreven.quote:Op zondag 25 februari 2024 13:23 schreef TLC het volgende:
Vandaag zijn de verkiezingen in Wit-Rusland
![]()
![]()
https://nos.nl/artikel/25(...)hte-keuze-is-er-niet
Benieuwd naar de uitslag
Dat soort volk vertelt zichzelf altijd dat hun daar geen last van gaan hebben. Hilarisch.quote:Op zondag 25 februari 2024 13:27 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ermee leren leven? Wat denk je dat een vijand als Rusland met jou zal doen als we overlopen worden? Je wordt tegen de muur gezet of mag naar een concentratiekamp om dwangarbeid te verrichten. Nadat ze je vrouw hebben verkracht en vermoord voor je ogen natuurlijk. Dat is het alternatief. Niet het leven van een lafaard die rustig met zijn leven verder kan.
Dan ben je niet bekend met de IT. Ons startsalaris hier is 85k (incl vakantiegeld en 13e maand). Instap HBO niveau.quote:Op zondag 25 februari 2024 12:30 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Geef maar door dat niemand iets van hun vacatures snapt
4200 als je 25 bent is zo'n beetje het beste salaris in Nederland
Als 25 jarige die net uit de schoolbanken komt? Lijkt me sterk.quote:Op zondag 25 februari 2024 14:24 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Dan ben je niet bekend met de IT. Ons startsalaris hier is 85k (incl vakantiegeld en 13e maand). Instap HBO niveau.
Startsalaris? Klinkt eerder als een managementsalarisquote:Op zondag 25 februari 2024 14:24 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Dan ben je niet bekend met de IT. Ons startsalaris hier is 85k (incl vakantiegeld en 13e maand). Instap HBO niveau.
Ow, dus een ander mag er voor zorgen dat jouw kinderen straks niet in de stront zitten en rond hun 60ste het loodje leggen?quote:Op zondag 25 februari 2024 13:04 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat heeft daar niet echt gek veel mee te maken hé?
[..]
Ow, dus een ander mag er voor zorgen dat jouw kinderen straks niet in de stront zitten en rond hun 60ste het loodje leggen?
Maar wat nou als er niet genoeg mensen zijn die dat vrijwillig willen doen? Zoals in WO2?
Toch alvast maar cursus russisch doen, en eens eerlijk tegen je kids gaan vertellen dat hun het slechter krijgen dan dat jij het hebt?
Het is wel bruto he.quote:Op zondag 25 februari 2024 12:30 schreef BEFEM het volgende:
Geef maar door dat niemand iets van hun vacatures snapt
4200 als je 25 bent is zo'n beetje het beste salaris in Nederland
25 jarige, zeker. Wij hebben een CAO en daardoor zijn de salarissen voor iedereen bekend. Beginsalaris voor een DEVOPS engineer trede 1 van de schaal is ongeveer 5850 bruto pm. Daar komt dus vakantiegeld en 13e maand bij. Bij 7+ dienstjaren je naar de 7600 bruto per maand. Geen leaseautos bij ons mogelijk btw.quote:Op zondag 25 februari 2024 14:25 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Als 25 jarige die net uit de schoolbanken komt? Lijkt me sterk.
En ja, ik ben bekend met IT bij corporates en consultancies.
Overigens heb je bij defensie dan 6 jaar een gratis opleiding + salaris gehad.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |