Heb het gevraagd, maar helaas niet.quote:Op zondag 11 februari 2024 21:23 schreef Hupje het volgende:
[..]
Graag, als dat niet te veel moeite isHet gaat om het artikel van Andries Rhebergen.
Veel plezier! Wat heerlijk samenquote:Op maandag 12 februari 2024 10:11 schreef Kyara het volgende:
En hier geen carnaval maar wel vakantie. Dochter en ik vertrekken vanmiddag naar Londen
Ik word 34 deze maand.quote:Op maandag 12 februari 2024 09:34 schreef amaranta het volgende:
Want je bent zo oud als dat je je voelt.
Boks ouwequote:Op maandag 12 februari 2024 14:13 schreef Leandra het volgende:
Bejaarde meldt*
Gefeliciteerd @:Tink89
Bijna 40... geniet er maar van, 2 keer met je ogen knipperen en je bent bijna 60.
Beterschap @:Vlinder
Vis!quote:Op maandag 12 februari 2024 16:24 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Ben je ook een ‘90 waterman of dat niet meer?
Alvast gefeliciteerd!quote:Op maandag 12 februari 2024 17:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Damn, nog 2 jaar en 7 maanden (exact vandaag) en dan ben ik 60
DAt duurt nog een eeuwigheid!quote:Op maandag 12 februari 2024 17:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Damn, nog 2 jaar en 7 maanden (exact vandaag) en dan ben ik 60
Heerlijk! Genieten samen. En Londonquote:Op maandag 12 februari 2024 10:11 schreef Kyara het volgende:
En hier geen carnaval maar wel vakantie. Dochter en ik vertrekken vanmiddag naar Londen
Ik vind dat zo lastig. Ik wil eigenlijk mijn oudste meenemen naar Londen deze zomer, na zijn examen. Maar aan de andere kant vind ik het doodeng om dat al te boeken. Ik heb dat ook gekregen na mijn examen en ben dus met mijn moeder gegaan toen, maar toen moest mijn vader dus naar school om mijn cijfers op te halen in verband met een extra examenperiode (jaargang 2000, Enschedequote:Op maandag 12 februari 2024 17:52 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Heerlijk! Genieten samen. En London
Ik ga ieder jaar. Zat net te kijken voor trein in juni, op en neer 88 euro. Denk dat ik vanavond boek. Hotel heb in altijd dezelfde, dus daar hoef ik niet over na te denken.
Veel plezier!
Nice!quote:Op maandag 12 februari 2024 17:52 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Ik ga ieder jaar. Zat net te kijken voor trein in juni, op en neer 88 euro. Denk dat ik vanavond boek. Hotel heb in altijd dezelfde, dus daar hoef ik niet over na te denken.
Veel plezier!
Ik vertrek vanaf Brusselquote:Op maandag 12 februari 2024 19:50 schreef exode het volgende:
[..]
Nice!
Wel balen dat vanaf juni je moet overstappen in Brussel. Ik 'moet' nog steeds voor mijn werk, maar heb zo geen zin in die reis. Ja wel in Londen, maar het gedoe van er komen (over oud worden gesproken)
Ik ben met de trein sneller in Londen dan in Drenthe.quote:Op maandag 12 februari 2024 20:34 schreef Nijna het volgende:
Ik denk dat voordat ik überhaupt in Brussel ben met de trein ik al tig keer heb moeten overstappenkrijg je als je in Drenthe woont
.
Is toch wel een super leuk kado!! Kun je gaan tussen de het examens en de diploma uitreiking? Die data staan toch vast… toch?quote:Op maandag 12 februari 2024 19:29 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik vind dat zo lastig. Ik wil eigenlijk mijn oudste meenemen naar Londen deze zomer, na zijn examen. Maar aan de andere kant vind ik het doodeng om dat al te boeken. Ik heb dat ook gekregen na mijn examen en ben dus met mijn moeder gegaan toen, maar toen moest mijn vader dus naar school om mijn cijfers op te halen in verband met een extra examenperiode (jaargang 2000, Enschede). Wil dat soort dingen niet jinxen.
Ja, maar dat was toen ookquote:Op maandag 12 februari 2024 22:05 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Is toch wel een super leuk kado!! Kun je gaan tussen de het examens en de diploma uitreiking? Die data staan toch vast… toch?
Ik heb nu 44 euro enkele reis, maakt het allemaal beetje leuker.
Nu wil ik ook. Kun je me vertellen waar je dit met deze prijs vindt?quote:Op maandag 12 februari 2024 22:05 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Is toch wel een super leuk kado!! Kun je gaan tussen de het examens en de diploma uitreiking? Die data staan toch vast… toch?
Ik heb nu 44 euro enkele reis, maakt het allemaal beetje leuker.
Ben ik wel heel benieuwd naar het hotel. Mag ook in pmquote:Op maandag 12 februari 2024 17:52 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Veel plezier!
Is het iets, die serie? Ik zag er een bericht over langskomen en vroeg me af of het een aanrader is.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 09:23 schreef Quoi het volgende:
[..]
Nu wil ik ook. Kun je me vertellen waar je dit met deze prijs vindt?
Ik kijk One Day op Netflix en bereid me door op de grande finale. Zakdoeken klaar...
Oh, die heb ik van de week ook gebinged.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 09:23 schreef Quoi het volgende:
[..]
Nu wil ik ook. Kun je me vertellen waar je dit met deze prijs vindt?
Ik kijk One Day op Netflix en bereid me door op de grande finale. Zakdoeken klaar...
Gokje, vanuit Friesland ben ik dat ook bijna. In Drenthe komen is een regelrechte hell.quote:Op maandag 12 februari 2024 22:02 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Ik ben met de trein sneller in Londen dan in Drenthe.
(Gokje, niet nagekeken)
Dan kun je beter in de laatste week van de zomervakantie iets doen, dan is veel alweer wat goedkoper.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 10:41 schreef Phaidra het volgende:
Ik wilde ook met de oudste een paar dagen weg in de week dat hij al vrij is (want groep 8) en de rest nog niet. Maar wij hebben als laatste regio vakantie, dus is zijn ‘extra’ week óók al midden in de zomervakantie. De prijzen zijn daar dus ook naar. Stom.
Ik heb hem in 1 dag uit gekeken.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 09:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Is het iets, die serie? Ik zag er een bericht over langskomen en vroeg me af of het een aanrader is.
Dat is waar, maar dan is de jongste ook vrij en dat geeft meer gedoe (hell, 1 snoepje meer op een dag geeft al gedoequote:Op dinsdag 13 februari 2024 10:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dan kun je beter in de laatste week van de zomervakantie iets doen, dan is veel alweer wat goedkoper.
Daar kan ik me alles bij voorstellen.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 11:03 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Dat is waar, maar dan is de jongste ook vrij en dat geeft meer gedoe (hell, 1 snoepje meer op een dag geeft al gedoe). Ik weet niet of ik die uitdaging aan wil gaan.
Zit er dik in, ik weet niet waar je woont, maar ik zit in dat zwarte gat op de kaartquote:
Hahaha, zelfs in Drenthe is het een hele kunst... ik ben toch heel blij met een autoquote:Op dinsdag 13 februari 2024 09:32 schreef Donna het volgende:
[..]
Gokje, vanuit Friesland ben ik dat ook bijna. In Drenthe komen is een regelrechte hell.
Slecht he met het OV? Vroeger moest ik met het OV naar mijn werk toen ik nog geen rijbewijs had. Met de auto is het nog geen 15 minuten, met de bus was het 1.5 uur enkele reis.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 11:40 schreef Nijna het volgende:
[..]
Zit er dik in, ik weet niet waar je woont, maar ik zit in dat zwarte gat op de kaart
[..]
Hahaha, zelfs in Drenthe is het een hele kunst... ik ben toch heel blij met een auto![]()
Probeer maar eens met OV van Hoogeveen naar Emmen te komendan kan je beter fietsen als je geen auto hebt.
En wat een perfect gekozen hoofdrolspelers!!! Echt goed.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 11:47 schreef Quoi het volgende:
Jullie hebben weer hunebedden![]()
One Day uitgekeken en mijn oogballen zitten er nog in. Wat een mooie serie![]()
En nu wil naar Edinburgh.
quote:Op dinsdag 13 februari 2024 11:47 schreef Quoi het volgende:
En de "Hunebed Highway" (N34)quote:Op dinsdag 13 februari 2024 11:47 schreef Quoi het volgende:
Absurd eigenlijk he....quote:Op dinsdag 13 februari 2024 11:48 schreef Donna het volgende:
[..]
Slecht he met het OV? Vroeger moest ik met het OV naar mijn werk toen ik nog geen rijbewijs had. Met de auto is het nog geen 15 minuten, met de bus was het 1.5 uur enkele reis.![]()
Was met de auto nog sneller op Schiphol dan met het OV op m'n werk.
Nu wonen wij natuurlijk in een kerkdorpje, dus niet helemaal eerlijk om mee te praten, maar de 'normale' gemeente heeft niet eens meer een rechtstreekse verbinding met het ziekenhuis in Enschede of het crematorium. In beide gevallen moet je overstappen, waarbij het crematorium ook alleen nog maar per buurtbus te bereiken isquote:Op dinsdag 13 februari 2024 11:49 schreef taxibabe het volgende:
Herkenbaar! Wij wonen in een herindelingsgemeente in de Achterhoek.
Als je met de bus naar het gemeentehuis wil in het andere dorp (7km), dan ben je met de bus een uur onderweg waarbij je moet overstappen in een andere gemeente
Oh ja die geweldige nieuwe N18, waardoor de reistijd tussen de dorpen zelf alleen maar langer is geworden als je via de nieuwe N18 gaat.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 14:16 schreef Troel het volgende:
[..]
Nu wonen wij natuurlijk in een kerkdorpje, dus niet helemaal eerlijk om mee te praten, maar de 'normale' gemeente heeft niet eens meer een rechtstreekse verbinding met het ziekenhuis in Enschede of het crematorium. In beide gevallen moet je overstappen, waarbij het crematorium ook alleen nog maar per buurtbus te bereiken is![]()
Allemaal met dank aan de nieuwe N18, want het scheelt wel een paar minuten dat de bus daar over kan rijden.
Ik een '80 waterman. Maar dat negeer ik nog heel even.quote:Op maandag 12 februari 2024 16:24 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Ben je ook een ‘90 waterman of dat niet meer?
Jeetje, ookal bijna 50 zegquote:Op dinsdag 13 februari 2024 19:12 schreef F_r het volgende:
[..]
Ik een '80 waterman. Maar dat negeer ik nog heel even.
1977 Steenbokquote:Op dinsdag 13 februari 2024 19:12 schreef F_r het volgende:
[..]
Ik een '80 waterman. Maar dat negeer ik nog heel even.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat had ik al toen ik 23 was, dus dan schat ik dat jij ook ongeveer rond die leeftijd bent?quote:Op dinsdag 13 februari 2024 22:03 schreef exode het volgende:
Ik vergeet vaak hoe oud ik ben, zo oud ben ik al
Mattie!quote:Op dinsdag 13 februari 2024 22:27 schreef Quoi het volgende:
Ik wil graag oud worden, dus geen moeite mee. Maar zo snel er nog ouder uitzien had nog even niet gehoeven.
Steenbok '79
1975quote:Op dinsdag 13 februari 2024 22:58 schreef BE het volgende:
Geen moeite met mijn leeftijd (kreeft ‘75), wel met mijn grijze haar, daar kan ik me nog niet aan overgeven.![]()
Zat ik me toevallig vannacht af te vragen. Idd zo erg ja?quote:Op dinsdag 13 februari 2024 22:27 schreef Quoi het volgende:
Ik wil graag oud worden, dus geen moeite mee. Maar zo snel er nog ouder uitzien had nog even niet gehoeven.
Steenbok '79
Daar krijg je nog meer rimpels van.quote:Op woensdag 14 februari 2024 07:31 schreef Morgane89 het volgende:
Tweelingen uit 89 en ik stond eergisteren nog pruilend naar de rimpels in m'n voorhoofd te kijken in de spiegel
Dat van de ouders vind ik ook een ding. Voelt zo alsof ze ‘ineens’ oud zijn. Ging allemaal lekker tot tweede helft 70. Maar poeh, is ineens pittig vind ik.quote:Op woensdag 14 februari 2024 09:29 schreef vencodark het volgende:
Ouder worden vind ik trouwens niet zo erg maar ik heb meer moeite dat de wereld om mij heen zo veranderd.
De kinderen groeien op (zoon zit al in groep 7) en de toekomst vind ik dus wel wat lastig op dat gebied.
Puberteit, ouders die oud gaan worden en hun kwaaltjes gaan krijgen.
Nu zijn die beide half -eind 60 en prima gezond, maar toch.
Ik ben daar weleens mee bezig.
Ik moet altijd rekenen als iemand vraagt hou oud ik ben. Ook als iemand vraagt hoe oud mijn zus bijvoorbeeld is, dan moet ik echt gaan rekenen.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 22:41 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Dat had ik al toen ik 23 was, dus dan schat ik dat jij ook ongeveer rond die leeftijd bent?
Mijn tweeling is tweeling! Hadden we laatst nog een gesprek over, dat niet alle tweelingen tweelingen zijn, maar zij dus wel
Ik kan al geen bezichtiging meer inplannenquote:Op woensdag 14 februari 2024 10:17 schreef exode het volgende:
En 3 op een rij verpest door Morgane89, zaterdag stond ineens het huis 4 deuren verderop op Funda. En dat huis lijkt een beetje op de onze. We dachten 'waarom kijken al die mensen nou steeds naar binnen?' Die konden geen huisnummers lezen denk ik. Sterker nog, toen ik net thuiskwam, stond er een vrouw half in onze voortuin omdat ze een afspraak had om te bezichtigen.
Dat huis heeft dus ook een brandgang! Sla je slag, slechts 4 ton vragen ze....
Heb je contact opgenomen? Echt? Oh had ik dat nou geweten!quote:Op woensdag 14 februari 2024 10:48 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ik kan al geen bezichtiging meer inplannen![]()
En het had me nog wel zo leuk geleken, op FOK! kunnen klagen over brandgangissues, elke dag naar binnen kunnen gluren bij DE exode, een WhatsApp groep samen genaamd 'de brand GANG' (gang hier op zn Engels).. helaas
Haha had hem net op funda opgezocht en daar stond het erbij!quote:Op woensdag 14 februari 2024 10:51 schreef exode het volgende:
[..]
Heb je contact opgenomen? Echt? Oh had ik dat nou geweten!
Was wel super leuk geweest, je had dan wel echt een opper brandgang gehad, die leidt namelijk naar een huis of 15 volgens mij, die van ons loopt deaud.
Jaaaaaaa, je hebt leuke buren daar. Lieve mensen. Aan de andere kant van de brandgang woont een oudere mevrouw die wel een glaasje lust, misschien valt die binnenkort wel om. Ik zal het in de gaten houden voor jequote:Op woensdag 14 februari 2024 11:03 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Haha had hem net op funda opgezocht en daar stond het erbij!
En omg 15 huizen aan de brandgangik ga er bijna alsnog van bellen om te smeken om een plekje omdat ik zooo graag altijd al aan een brandgang had willen wonen!
De brandgang is onze enige in- en uitgang, dus als er brand is, is dat best een issue. Ook als we afgevoerd zouden moeten worden door de ambulance moet dat door de brandgang. Anders zou ik me niet zo druk maken over debiel parkeer gedoe. Maar dat gedoe is al heel lang voorbij hoor, ik weet dat er steeds op teruggekomen wordt, maar de laatste keer dat onze brandgang geblokkeerd wordt, kan ik me niet herinneren.quote:Op woensdag 14 februari 2024 11:11 schreef Troel het volgende:
Maar is het echt een brandgang brandgang? Bij mijn oude huis hadden we een mandelig pad, maar dat was niet een brandgang brandgang, maar gewoon een straatje naar alle achteruitgangenDaar zaten er ook heel wat op trouwens. Alleen de huizen aan de andere kant van de straat, die om hun huis heen konden, hadden geen uitgang (alhoewel sommige buren dat wel probeerden, tot groot ongenoegen van de mensen die wel extra betaald hadden voor het pad
).
En ik zat afgelopen jaar dus een keer ergens in de tuin waar er dus daadwerkelijk deuren waren naar de buren links en rechts die dus niet op slot mochten vanwege brandgevaar! Omdat je anders dus door de schuurtjes naar buiten moest
Daar zou ik erg onrustig van worden denk ik. Er vanuitgaande dat het niet gebruikt wordt behalve in geval van nood, maar toch het idee dat het kan.quote:Op woensdag 14 februari 2024 11:11 schreef Troel het volgende:
En ik zat afgelopen jaar dus een keer ergens in de tuin waar er dus daadwerkelijk deuren waren naar de buren links en rechts die dus niet op slot mochten vanwege brandgevaar! Omdat je anders dus door de schuurtjes naar buiten moest
quote:Op woensdag 14 februari 2024 11:52 schreef Troel het volgende:
Vandaag 7 jaar geleden overleed een goede vriend van mij. Waar onze gesprekken zeven jaar terug vooral bestonden uit commentaar op heren en vanuit zijn kant dames, zou ik hem nu eigenlijk zo graag willen vertellen hoe gelukkig ik ben met mijn vriend nu. Dat doet ergens pijnEn vooral op een dag als vandaag zullen veel meer mensen dit soort dingen hebben. Net zoals bij moederdag en vaderdag enzo. Dus een knuffel voor iedereen die het kan gebruiken
Check 😅quote:
Kan ooit gebeurenquote:Op woensdag 14 februari 2024 12:44 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Check 😅
Dit valt me dus serieus niet op dat ik dit doe![]()
(Maar het voelt ook gewoon niet fout, dat is misschien wel het ergste 😅)
Ik moest het echt terug lezen om het te snappenquote:
En dat terwijl ooit verwijst naar ‘een onbepaald tijdstip in het verleden of toekomst’quote:Op woensdag 14 februari 2024 14:38 schreef Bami het volgende:
Ik dacht dus ook echt dat het over een toekomstig huis ging, en vond het maar een verwarrend verhaal.
Gut ja, maar ook hiervoor geldt: n=1. Mijn haar viel uit en kwam grijs terug, terwijl ik nog geen grijze haren had. Ik moest flink eten om genoeg buikvet te hebben voor een borst(reconstructie). En ik ben keihard in de overgang, dus dat overtollige vet gaat nu niet weg.quote:Op woensdag 14 februari 2024 03:23 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Zat ik me toevallig vannacht af te vragen. Idd zo erg ja?
Maar ooit is toch echt iets anders dan soms.quote:Op woensdag 14 februari 2024 16:15 schreef Adrian4 het volgende:
Ik vind het ook niet fout klinken (Brabander) maar als de “ooit” vooraan de zin gezet wordt klinkt het opeens heel Brabants
Ik vind het nu al ooit een privacy ding dat we buren naast ons en achter ons hebben
Ooit vind ik het nu al een privacy ding dat we buren naast ons en achter ons hebben
Soms vind ik het nu al een privacy ding dat we buren naast ons en achter ons hebben
Oh leuk, ik ben ook praktisch niet grijs en verwacht krullen terugquote:Op woensdag 14 februari 2024 16:24 schreef Quoi het volgende:
[..]
Gut ja, maar ook hiervoor geldt: n=1. Mijn haar viel uit en kwam grijs terug, terwijl ik nog geen grijze haren had. Ik moest flink eten om genoeg buikvet te hebben voor een borst(reconstructie). En ik ben keihard in de overgang, dus dat overtollige vet gaat nu niet weg.
Het klinkt als slapstick![]()
Ik heb er wel de mooiste krullenbos voor terug gekregenEn nog veel meer natuurlijk
Behalve dat we dus al een paar topics geleden hadden geconcludeerd dat dat in sommige provincies niet zo is.quote:Op woensdag 14 februari 2024 16:25 schreef Troel het volgende:
[..]
Maar ooit is toch echt iets anders dan soms.
Of taupe.quote:
Ik had toen ook al geconcludeerd dat ze het daar dus fout doenquote:Op woensdag 14 februari 2024 17:25 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Behalve dat we dus al een paar topics geleden hadden geconcludeerd dat dat in sommige provincies niet zo is.
Die leste zin lees ik gelijk in dialectquote:Op woensdag 14 februari 2024 16:15 schreef Adrian4 het volgende:
Ik vind het ook niet fout klinken (Brabander) maar als de “ooit” vooraan de zin gezet wordt klinkt het opeens heel Brabants
Ik vind het nu al ooit een privacy ding dat we buren naast ons en achter ons hebben
Ooit vind ik het nu al een privacy ding dat we buren naast ons en achter ons hebben
Soms vind ik het nu al een privacy ding dat we buren naast ons en achter ons hebben
Meejendan vin ik het nauwal een privacy ding me al da volk hierneffe
Oeh doe P de groetjes!quote:Op woensdag 14 februari 2024 21:40 schreef BE het volgende:
Mijn lieftallige is een avondje whisky doen met zijn beste vriend die over is uit de VS (tsja, bro’s before ho’s) dus ik vermaak me heerlijk met het bingen van Bridget Jones films!
. (Mijn oog wil ten slotte ook wat!
)
Vlgs mij heb ik die nog nooit gezien!quote:Op woensdag 14 februari 2024 21:47 schreef Vicky het volgende:
[..]
Oeh doe P de groetjes!
Ik kijk naar mijn all time favoriete feel good film; Sleepless in Seattle.
Wij zagen m staan en ik gokte gewoon in 1 keer het jaartal goed! Niet gekeken deze keer. Te druk.quote:Op woensdag 14 februari 2024 21:47 schreef Vicky het volgende:
[..]
Oeh doe P de groetjes!
Ik kijk naar mijn all time favoriete feel good film; Sleepless in Seattle.
quote:Op woensdag 14 februari 2024 21:32 schreef LeSage het volgende:
[..]
Die leste zin lees ik gelijk in dialect![]()
4 dagen carnaval zijn ook wel weer lekker voor de plaatselijke tongval
Ik had 'm vroeger op videoband.. heb 'm wel 100x gezien denk ikquote:Op woensdag 14 februari 2024 21:48 schreef BE het volgende:
[..]
Vlgs mij heb ik die nog nooit gezien!
Ik neem m op zodat ik zonder reclame kan kijken.quote:Op woensdag 14 februari 2024 21:49 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Wij zagen m staan en ik gokte gewoon in 1 keer het jaartal goed! Niet gekeken deze keer. Te druk.
Ik kan de polonaises niet op 1 hand tellen, dus dan witte ut welquote:Op woensdag 14 februari 2024 21:49 schreef Adrian4 het volgende:
[..]![]()
Skon gewist? Hier wel! Kei veul leut gehad.
![]()
![]()
![]()
Mijn moeder was vandaag jarig. En al 10 jaar niet meer hier om het te vieren. Ze zei altijd dat Valentijnsdag op haar verjaardag was, niet andersom (als mensen zeiden: Oh wat leuk, je bent op Valentijnsdag jarig!), want die dag was nog niet uitgevonden toen ze werd geboren. Nou ja, gemis dus. Sterkte, knuffel terug!quote:Op woensdag 14 februari 2024 11:52 schreef Troel het volgende:
Vandaag 7 jaar geleden overleed een goede vriend van mij. Waar onze gesprekken zeven jaar terug vooral bestonden uit commentaar op heren en vanuit zijn kant dames, zou ik hem nu eigenlijk zo graag willen vertellen hoe gelukkig ik ben met mijn vriend nu. Dat doet ergens pijnEn vooral op een dag als vandaag zullen veel meer mensen dit soort dingen hebben. Net zoals bij moederdag en vaderdag enzo. Dus een knuffel voor iedereen die het kan gebruiken
Dat snap ik, ik hoor wat je zegt. Allemaal synoniemen voor "ik hoor het wel, maar ik luister niet en doe mijn eigen ding"quote:Op donderdag 15 februari 2024 08:29 schreef hilliebillie het volgende:
Er heeft er een een cursusje gevolgd.
Zou ‘dat snap ik’ het nieuwe ‘ ik hoor wat je zegt’ zijn? Daar krijg ik namelijk ook jeuk van (vooral omdat die er soms heel knullig wordt ingerommeld in een gesprek/discussie o.i.d).
Ik blijf wel beleefd maar poeier ze wel af. Ook al is het hun bijbaantje, ik heb niet om ze gevraagd, dat was echt hun keuze.quote:Op donderdag 15 februari 2024 08:28 schreef Quoi het volgende:
Stop hou op, moet je zeggen. Serieus, strontvervelend om een nee gewoon niet te accepteren en maar door te gaan. Niet opendoen, stickers, de deur dichtslaan, daar doe ik niet aan, maar luister dan gewoon. Je zal het maar als bijbaantje hebben![]()
Happy rainy days staat er op mijn regenjas, maar dit is geen happy rainy dayPfft.
Geen e-mail van KPN gehad dat ze binnen het aansluitkastje moesten komen vervangen?quote:Op donderdag 15 februari 2024 09:37 schreef Vicky het volgende:
Wij hebben dus zo'n sticker, die hangt echt recht onder onze deurbel. Bellen ze aan, doe je open, wij je naar de sticker, zeggen ze dat ze m niet gezien hebben.. sukkels.
Vorige keer iemand, die kwam van KPN glasvezel. Ja we hebben een glasvezelkabel aan laten leggen maar we doen er verder niks mee.. hij begon, dus ik wees naar de sticker, begon ie een hele discussie dat hij geen verkoper was. Tuurlijk meneer..
Heb m gedag gezegd en de deur dicht gedaan.
Dat wordt lastig als je geen glasvezel gebruikt, geen idee hoe KPN dan aan je mailadres zou moeten komen.quote:Op donderdag 15 februari 2024 09:41 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Geen e-mail van KPN gehad dat ze binnen het aansluitkastje moesten komen vervangen?
Dat is waar.quote:Op donderdag 15 februari 2024 09:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat wordt lastig als je geen glasvezel gebruikt, geen idee hoe KPN dan aan je mailadres zou moeten komen.
Dat was allemaal al gedaan. Hij wilde dat we naar KPN zouden overstappenquote:Op donderdag 15 februari 2024 09:41 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Geen e-mail van KPN gehad dat ze binnen het aansluitkastje moesten komen vervangen?
Leuk, zijn er veel variaties mogelijk dan? Wij zouden ook graag een uitbouw willen (nou ja, vooral ik wil dat graag). Volgens mij is 't bij ons niet heel ingewikkeld (beide buren hebben dat ook al gedaan, dus de zijmuren staan deels al). Mocht je goede tips hebben qua aannemers etc, houd ik me van harte aanbevolen.quote:Op donderdag 15 februari 2024 11:01 schreef exode het volgende:
En joepie! De eerste 2 ontwerpen voor onze uitbouw een aanbouw zijn klaar. Het was nogal een lastige klus begreep ik. Na de vakantie komt de architect ze laten zien en kiezen wij welke van de 2 hij uit mag gaan werken.
Ik ben zo benieuwd, onze eisen waren toch een stuk lastiger dan vooraf bedacht, zeker omdat de gemeente heel moeilijk deed.
balen, hopelijk kun je nog omgeboekt worden naar een ander park.quote:Op donderdag 15 februari 2024 11:26 schreef FlyingFish het volgende:
Pff, wij zouden morgen een weekje weg gaan naar Roompot Kamperland in Zeeland. Toevallig gaat een collega van mn man naar datzelfde park, en die meldde dus net dat het zwembad de hele week dicht is toen ze toevallig belde vanwege iets anders. Op de website, helemaal onderin staat inderdaad verstopt dat het zwembad vanwege een storing voorlopig gesloten is. Ik klantenservice bellen, die kunnen niets doen maar moet contact opnemen met de receptie. Daar word niet opgenomen waardoor je na vijf keer overgaan weer bij diezelfde klantenservice terecht komt en dus moet ophangen en opnieuw moet proberen. Maar goed, ik heb uiteindelijk iemand gesproken en die gaat kijken of ze de boel om kan boeken naar een ander park en neemt daar later vandaag contact over op (zegt ze...). Maar echt belachelijk slecht geregeld dit, het is dat ik dit via via hoorde, maar anders hadden we daar morgen gestaan met al onze spullen... En ik heb ook nu al medelijden met de mensen die daar bij de receptie werken, en dus morgen een heleboel boze gasten hebben. Nu dus afwachten of ze daadwerkelijk nog terug bellen en waar ze dan mee komen. Fijn begin van de vakantie zo
En ik ben blij dat ik de tickets voor Neeltje Jans nog niet geboekt heb, dat stond voor vandaag op het programma.
maar jullie hebben toch ook een voordeur aan de straatkant? Of is die niet bruikbaar? (ik krijg wel een beetje het gevoel dat we dit gesprek al een keer gehad hebben, sorry).quote:Op woensdag 14 februari 2024 11:57 schreef exode het volgende:
[..]
De brandgang is onze enige in- en uitgang, dus als er brand is, is dat best een issue. Ook als we afgevoerd zouden moeten worden door de ambulance moet dat door de brandgang. Anders zou ik me niet zo druk maken over debiel parkeer gedoe. Maar dat gedoe is al heel lang voorbij hoor, ik weet dat er steeds op teruggekomen wordt, maar de laatste keer dat onze brandgang geblokkeerd wordt, kan ik me niet herinneren.
De brandgang wordt wel weer een ding met de verbouwing, we willen onder andere het regenwater afvoer buiten ons huis om leiden en dat zal dus door de brandgang gaan.
Collectes (eenmalig voor een goed doel) vind ik zelf echt wel wat anders. Maar goed, ik ben als collectant misschien wat bevooroordeeld. Al snap ik ook wel dat mensen er niet altijd zo'n zin in hebben.quote:Op donderdag 15 februari 2024 09:09 schreef BE het volgende:
[..]
Ik blijf wel beleefd maar poeier ze wel af. Ook al is het hun bijbaantje, ik heb niet om ze gevraagd, dat was echt hun keuze.
Maar sinds wij een ‘geen collectes, geen verkoop’ sticker bij de bel hebben wordt er eigenlijk nooit meer aangebeld gelukkig.
Ik zou sowieso toch nooit iets van zo iemand aannemen of kopen. Net als telefonisch, daar doe ik gewoon niet aan. Als je mij iets te vertellen hebt dan zeg je het maar in een brief zodat ik het rustig na kan lezen.
Wij hebben momenteel een uitbouw waarin de keuken, wc, werkkamer (vroeger badkamer) en schuurtje zitten. Deze moet vernieuwd worden en dan bouwen we meteen aan.quote:Op donderdag 15 februari 2024 11:49 schreef trui het volgende:
[..]
Leuk, zijn er veel variaties mogelijk dan? Wij zouden ook graag een uitbouw willen (nou ja, vooral ik wil dat graag). Volgens mij is 't bij ons niet heel ingewikkeld (beide buren hebben dat ook al gedaan, dus de zijmuren staan deels al). Mocht je goede tips hebben qua aannemers etc, houd ik me van harte aanbevolen.
Die komt uit op de brandgang, of we moeten over de heg springen.quote:Op donderdag 15 februari 2024 11:51 schreef trui het volgende:
[..]
maar jullie hebben toch ook een voordeur aan de straatkant? Of is die niet bruikbaar? (ik krijg wel een beetje het gevoel dat we dit gesprek al een keer gehad hebben, sorry).
quote:Op donderdag 15 februari 2024 11:56 schreef exode het volgende:
[..]
Die komt uit op de brandgang, of we moeten over de heg springen.oh, je bedoelt gewoon dat kleine stukje vooraan. Dat is toch niet anders dan wanneer je een poortje in je heg had ofzo? Ik dacht dat je bedoelde dat je altijd achterom moest.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.in de haak.
klinkt inderdaad als uitdaging!quote:Op donderdag 15 februari 2024 11:55 schreef exode het volgende:
[..]
Wij hebben momenteel een uitbouw waarin de keuken, wc, werkkamer (vroeger badkamer) en schuurtje zitten. Deze moet vernieuwd worden en dan bouwen we meteen aan.
Dat is al ingewikkeld maar met onze eisen: een gangetje voor de jassen, schoenen en de wc, de werkkamer absoluut niet kleiner en de draagmuren niet verwijderen van het hoofdhuis.
Het verhaal is uiteraard nog veel langer, zo mag er bij ons heel veel niet en gaat ons riool deels door de achtertuin en is de aftwatering van de buren daar ook op aangesloten. En hebben we rare kadastrale grenzen.
Daarnaast deed de gemeente dus heel moeilijk over onze huidige uitbouw. We zitten ook vast aan de buren met onze huidige uitbouw, dat moet goed opgelost worden.
[..]
Die komt uit op de brandgang, of we moeten over de heg springen.Snap ik het nou echt niet?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kun je niet over de stoep lopen dan?
Of zetten ze de auto tegen de heg aan ook
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
Niet als daar iemand geparkeerd staat, aangesloten op de auto rechts. Dat gebeurde dus wel eens. Maar dat is denk ik alweer een jaar of 2 geleden voor het laatst gebeurd.quote:Op donderdag 15 februari 2024 12:11 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Snap ik het nou echt niet?
Nou, vrij strak tegen de heg ja, anders sta je te ver op straat geparkeerd. En lopen lukt nog net, maar niet met fiets of in het ergste geval brancard.quote:Op donderdag 15 februari 2024 12:11 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Snap ik het nou echt niet?
Of zetten ze de auto tegen de heg aan ook
Eens hoor, maar ook daar komt het steeds vaker voor dat er een rare 1x per maand constructie aan vast zit en dat er een handtekening bij moet.quote:Op donderdag 15 februari 2024 11:54 schreef trui het volgende:
[..]
Collectes (eenmalig voor een goed doel) vind ik zelf echt wel wat anders. Maar goed, ik ben als collectant misschien wat bevooroordeeld. Al snap ik ook wel dat mensen er niet altijd zo'n zin in hebben.
Spannend!! Ben benieuwd!quote:Op donderdag 15 februari 2024 11:01 schreef exode het volgende:
En joepie! De eerste 2 ontwerpen voor onze uitbouw een aanbouw zijn klaar. Het was nogal een lastige klus begreep ik. Na de vakantie komt de architect ze laten zien en kiezen wij welke van de 2 hij uit mag gaan werken.
Ik ben zo benieuwd, onze eisen waren toch een stuk lastiger dan vooraf bedacht, zeker omdat de gemeente heel moeilijk deed.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
We hebben de hele zooi omgegooid.
Hebben, vergunningvrij, een uitbouw van 3 meter laten plaatsen met 2 openslaande deuren en een dakraam.
Is de beste investering geweest.
Ons woongedeelte zit nu aan de tuin.
Ruim 13m2 woongenot erbijSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
hoe gaat het nu verder met je?quote:Op donderdag 15 februari 2024 12:20 schreef Vanyel het volgende:
Je mag (bij ons?) maximaal 4m vergunningsvrij. Wij hebben dus 4 naar achter en 4 opzij gedaan, over bijna de hele lengte. Benedenverdieping bijna 2x zo groot![]()
Daar lig ik nu mooi van te genieten.
Het parkeren daar op de stoep is geen issue, we staan er zelf 9 van de 10 keer. Maar als je te ver naar voren gaat staan kunnen 4 huizen niet meer met de fiets er doorheen. De brandgang gaat naar 4 schuren en 2 achtertuinen.quote:Op donderdag 15 februari 2024 12:22 schreef trui het volgende:
Lastig als mensen daar dus kennelijk ver op de stoep parkeren. Maar dat zou toch dezelfde last opleveren als je wel een ingang had tussen de heg door? Ik bedoel, dat heeft met de brandgang zelf niks te maken, lijkt me.
Oh heerlijk!quote:Op donderdag 15 februari 2024 12:20 schreef exode het volgende:
Gaaf Vicky!
Wij gaan als het goed is 4 meter extra aanbouwen over een breedte van 3,5 meter dus 14 meter extra leefruimte en woonruimte. We hebben nu officieel 85 vierkante meter in totaal.
Lekker he!quote:Op donderdag 15 februari 2024 12:20 schreef Vanyel het volgende:
Je mag (bij ons?) maximaal 4m vergunningsvrij. Wij hebben dus 4 naar achter en 4 opzij gedaan, over bijna de hele lengte. Benedenverdieping bijna 2x zo groot![]()
Daar lig ik nu mooi van te genieten.
De volledige breedte is 5,5 meter volgens mij, maar 1,5 meter is nu al uitbouw dus die gaat mee in het ontwerp maar is niet 'nieuw' zeg maar.quote:Op donderdag 15 februari 2024 12:26 schreef Vicky het volgende:
[..]
Oh heerlijk!
Bij ons is het ongeveer 4,50 breed. We konden wel langer maar wilden ook nog wat tuin overhouden.
[..]
Lekker he!
Ik vind het zo heerlijk om de deuren open te gooien als het mooi weer is.
lijkt me best gezellig om een keer koffie te drinken met je!quote:Op donderdag 15 februari 2024 12:25 schreef exode het volgende:
[..]
Het parkeren daar op de stoep is geen issue, we staan er zelf 9 van de 10 keer. Maar als je te ver naar voren gaat staan kunnen 4 huizen niet meer met de fiets er doorheen. De brandgang gaat naar 4 schuren en 2 achtertuinen.
Maar goed, onze brandgang is een leuk gespreksonderwerp, maar er is dus geen issue meer. Er was een periode dat er 1 iemand de auto daar neerzette, te ver voor onze enige ingang/uitgang dat hebben we besproken en uitgelegd en is allang achter de rug.
Ik begon er zelf over vanwege de opmerking over dat te koop staande huis, I know.
Als iemand het echt heeeeeeeel belangrijk vindt, zet ik de koffie klaar
Je bent welkom hoorquote:Op donderdag 15 februari 2024 12:28 schreef trui het volgende:
[..]
lijkt me best gezellig om een keer koffie te drinken met je!
Door De Aanbouwexpertquote:Op donderdag 15 februari 2024 12:32 schreef FlyingFish het volgende:
Wat een leuk huis hebben jullie Exode! Wij hebben zo'n lelijk vierkant blok wat vooral heel praktisch is.
Wij twijfelen overigens ook over een uitbouw zodat we een grotere eettafel kunnen nemen (er past er nu een voor max 6 personen en dat is niet toekomstproof). Maar we houden daarnaast beide niet van gedoe, dus zien een beetje op tegen een verbouwing. Maar goed, de kozijnen naar de tuin moeten sowieso gedaan worden (net als alle kozijnen), dus we twijfelen nog.
@:Vicky door wie hebben jullie het laten doen en waren jullie daar tevreden over?
quote:
😘quote:
Dank je welquote:Op donderdag 15 februari 2024 12:32 schreef FlyingFish het volgende:
Wat een leuk huis hebben jullie Exode! Wij hebben zo'n lelijk vierkant blok wat vooral heel praktisch is.
Wij twijfelen overigens ook over een uitbouw zodat we een grotere eettafel kunnen nemen (er past er nu een voor max 6 personen en dat is niet toekomstproof). Maar we houden daarnaast beide niet van gedoe, dus zien een beetje op tegen een verbouwing. Maar goed, de kozijnen naar de tuin moeten sowieso gedaan worden (net als alle kozijnen), dus we twijfelen nog.
@:Vicky door wie hebben jullie het laten doen en waren jullie daar tevreden over?
Ik fok als lukt. Luisterboek is verder al een uitdaging vaak..quote:Op donderdag 15 februari 2024 12:38 schreef exode het volgende:
Ach Vanyel wat naar!
Kan je afleiding gebruiken? Leeswaar? Of zoiets.
Als dat in de toekomst beter wordt en je hebt er behoefte aan, laat het weten hoor. Ik stuur je met liefde vermaak op.quote:Op donderdag 15 februari 2024 12:41 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik fok als lukt. Luisterboek is verder al een uitdaging vaak..
Oh, ik wil je 100 knuffels sturen. Zo vervelend dat je dit moet meemaken. De tijd helpt. De dagen gaan voorbij en elke dag voel je je weer wat beter. Ik heb veel luisterboeken geluisterd in die tijd. Nog 3 van dit soort drakeninfuzen, deze eerste zijn het ergst (dat doen ze bewust).quote:Op donderdag 15 februari 2024 12:41 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik fok als lukt. Luisterboek is verder al een uitdaging vaak..
Ja dat. Ik probeer altijd aardig te blijven, zij doen ook maar gewoon hun werk. Maar er zijn grenzen.quote:Op donderdag 15 februari 2024 08:28 schreef Quoi het volgende:
Stop hou op, moet je zeggen. Serieus, strontvervelend om een nee gewoon niet te accepteren en maar door te gaan. Niet opendoen, stickers, de deur dichtslaan, daar doe ik niet aan, maar luister dan gewoon. Je zal het maar als bijbaantje hebben![]()
Happy rainy days staat er op mijn regenjas, maar dit is geen happy rainy dayPfft.
[..]
Die komt uit op de brandgang, of we moeten over de heg springen.Als ik dat zo zie dan snap ik wel dat dat fout gaat, je verwacht niet dat een grindpad een brandgang is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze heeft partner direct geappt.quote:Op donderdag 15 februari 2024 14:30 schreef Quoi het volgende:
Dat is raar. En direct vragen: Zou je het vandaag kunnen teruggeven? Boeit de ander toch niks wiens verantwoordelijkheid dat is...
Hele bijzondere instelling inderdaad. Je zou er niet om moeten vragen om alsjeblieft je eigen spullen terug te mogen.quote:Op donderdag 15 februari 2024 14:27 schreef Leandra het volgende:
Even een vraagje:
Ik sprak net iemand uit de straat die in de buurtapp van de week vroeg of huishoudproduct X even geleend kon worden, geen probleem, ik had het liggen dus kom maar halen.
De volgende dag lag het weer in de brievenbus, helemaal prima.
Maar goed, we stonden te kletsen dus ik dacht, laat ik eens even naar gereedschap Y vragen, wat ze al een kleine 2 jaar geleden geleend hebben.
Zegt ze: ja, dat staat al een jaar op m'n lijst maar het is de taak van partner.
Nou heb ik toevallig 2 stuks gereedschap Y; de ene gebruik ik alleen binnen, de ander is voor buiten, schilderwerk enz. en ben ik dus minder zuinig op, die heb ik dus uitgeleend, ik mis hem dus niet echt, maar wil hem wel terug, dan kan de binnenvariant naar zolder en de buitenvariant weer in de garage, heb ik er altijd een dichtbij.
Anyway, ik hoor dus dat iedere keer als zij partner aanspreekt op gereedschap Y dat ze van mij geleend hebben, dat partner dan zegt "maar ze vraagt er toch niet om?"
Ligt het aan mij of is dat een vreemde instelling als het om geleende zaken gaat?
Dat hadden ze inderdaad wel even op kunnen lossen op de bso en bespreekbaar maken met hem en de twee vriendjes. Vervelend als ze je voor dit soort dingen van je werk naar huis bellen.quote:Op donderdag 15 februari 2024 14:32 schreef Quoi het volgende:
Eerste vakantiedag is voor M. een feest, not. Naar de BSO, wij naar werk. Zit ik net op kantoor, word ik gebeld door de BSO dat hij niet kan stoppen met huilen..... Nog even aan de telefoon gehad en ontroostbaar. Vriend heeft 'm dus opgehaald (ik ben op anderhalf uur reizen). Eenmaal thuis alles flex. Blijkt 'ie mot te hebben gehad met 2 vriendjes ("we willen nooit meer met je spelen"). Wtf. Hadden ze mooi even daar mogen oplossen..... Ouders van de vriendjes maar even geappt of we het even kunnen oplossen, wat er ook gebeurd is.
Nee dan niet inderdaad. Maar vind het nog steeds bijzonder dat ze de schuld op haar partner afschuift terwijl ze zelf ook geen actie ondernam (behalve haar partner er op te wijzen)quote:Op donderdag 15 februari 2024 14:50 schreef Leandra het volgende:
Direct gaan halen was even geen optie, we kwamen elkaar elders tegen
Nah, daar heb ik niet zo'n moeite mee, het is geen klein ding dat je makkelijk de halve wijk door sleept als je niet heel sterk bent.quote:Op donderdag 15 februari 2024 14:53 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Nee dan niet inderdaad. Maar vind het nog steeds bijzonder dat ze de schuld op haar partner afschuift terwijl ze zelf ook geen actie ondernam (behalve haar partner er op te wijzen)
Hopelijk loopt het snel los! Hier bij de jongste hebben we die momenten ook af en toe met vriendinnen (of andere vriendinnen onderling). Meestal komt het vrij snel weer goed hier (momenteel duurt het hier alleen wat langer helaas)quote:Op donderdag 15 februari 2024 17:07 schreef Quoi het volgende:
Gelukkig zijn de ouders van de betreffende kinderen 2 vriendinnen. De lijntjes zijn kortIk zag het al een tijd aankomen, dat onze kinderen geen beste matties meer zijn.
Vanavond dus even een-op-eengesprekken met onze mannen.
Nee, ik heb er eerder niet om gevraagd, dat was het antwoord dat zij kreeg als ze haar partner er op aansprak dat gereedschap Y nog terug moest naar mij.quote:Op donderdag 15 februari 2024 15:55 schreef Smart_ass het volgende:
Maar wat zegt zij dan wanneer haar partner zegt: “ze vraagt er toch niet om?” Zegt ze dan nee? Want dat heb je toch wel? Ik snap het niet.
[..]
Die komt uit op de brandgang, of we moeten over de heg springen.Oh, ik was laatst bij je om de hoek!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.gemiste kans om de brandgang uit te checken.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
Nou ja, waar was je dan?quote:Op donderdag 15 februari 2024 21:00 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Oh, ik was laatst bij je om de hoek!gemiste kans om de brandgang uit te checken.
En de ene stobbenfrees is alleen voor binnenquote:Op donderdag 15 februari 2024 16:19 schreef Mrs.Peel het volgende:
Een werkbank?
Klopboor?
Stobbenfrees!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 15 februari 2024 23:05 schreef hilliebillie het volgende:
wat een horrorverhaal, hilliebillie.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
in de haak.
Ik ben daar wel eens geweest, maar nu was ik in een straat naast die van jou op kraamvisite.quote:
Uiteraard.quote:Op donderdag 15 februari 2024 22:47 schreef LeSage het volgende:
[..]
En de ene stobbenfrees is alleen voor binnen
quote:Op donderdag 15 februari 2024 23:05 schreef hilliebillie het volgende:
Bizar en engSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. En arme kinderen
.
Venus in pocketformaat
© loveli
Nou dat dus inderdaad. Blijkbaar een man met meerdere persoonlijkheden. (Een paar weken voor het gebeuren nog voor de verjaardag van de oudste met hem een rondvlucht gemaakt in een vierzitter omdat hij een vliegbrevet heeft. Zou ik nooit gedaan hebben als ik maar lichte twijfel over hem had. Maar hoe kun je je in een persoon vergissen blijkbaar)quote:Op vrijdag 16 februari 2024 10:38 schreef amaranta het volgende:
En als PT zeker een super geschikte kerel, aardig en grappig en geen idee dat hij een enorme geflipte mafklapper was.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Venus in pocketformaat
© loveli
quote:Op vrijdag 16 februari 2024 12:14 schreef Phaidra het volgende:
Even iets anders. De oudste zat vorige week met een vervelende situatie op school en ik weet niet zo goed of ik er nog iets van moet zeggen of maar moet laten.Zou ik wel doen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Carpe diem, quam minimum credula postero.
quote:Op vrijdag 16 februari 2024 12:14 schreef Phaidra het volgende:
Even iets anders. De oudste zat vorige week met een vervelende situatie op school en ik weet niet zo goed of ik er nog iets van moet zeggen of maar moet laten.Ik zou het ook even bij de leerkracht aankaarten. In elk geval dat hij er een naar gevoel aan over heeft gehouden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je moet je kunnen legitimeren in het ziekenhuis. Echter toen onze dochters zo jong waren hadden ze nog geen ID.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 14:31 schreef Kreator het volgende:
Wanneer moet je eigenlijk een id of paspoort aanvragen voor je kind. Internet zegt meteen ivm zorg. Hebben jullie dit ook gedaan? Onze dochter is nu 1 week oud en vind nog een beetje onzin om haar een id te geven.
Wij woonden destijds langs de Duitse grens, dus dan is het wel handig. Maar dan nog konden we wachten tot ze een half jaar waren. Die eerste maanden ging we toch niet zover op pad.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 14:31 schreef Kreator het volgende:
Wanneer moet je eigenlijk een id of paspoort aanvragen voor je kind. Internet zegt meteen ivm zorg. Hebben jullie dit ook gedaan? Onze dochter is nu 1 week oud en vind nog een beetje onzin om haar een id te geven.
Hier ook. Op tijd weggegaan van het vakantieadres bij het strand, het regende te hard om nog een fijne strandwandeling te kunnen maken of een leuke tussenstop te doen. Nu wel grotendeels voor de file uit kunnen rijden.quote:
Dan kom jij niet in één van de vijf ziekenhuizen waar wij de afgelopen jaren geweest zijn. Overal inchecken met id-kaart of paspoort en in Maastricht kregen we zelfs nog een brief over onze zoon van toen 11 maanden. Of we de kopie id via een beveiligde link ofzoiets alsnog wilden insturen.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 16:50 schreef exode het volgende:
Ik ben met B al minstens 10x naar het ziekenhuis geweest en nog nooit ID laten zien. Beide kinderen hebben wel een paspoort, vooral voor de vakanties. Daarvoor hebben we ze al wel vaker moeten laten zien. Oh en de Corona teststraat vroeg er ook altijd naar.
Maar ook als het anders is overgekomen op hem, is het prima om het na te vragen toch?quote:Op vrijdag 16 februari 2024 13:41 schreef Phaidra het volgende:
Ik twijfel vooral omdat de juf meestal wel heel scherp is in het oppikken van dit soort situaties. Ik vermoed daarom dat het grotendeels anders op hem is overgekomen dan bedoeld. De sfeer in de klas is gewoonlijk ook echt goed. Ze waren bijvoorbeeld allemaal solidair toen hij zijn pink had gebroken. Liep iedereen in de pauze met een arm in de jas. Maar ik ga het toch nog maar even navragen. Thanks!
Nouquote:Op vrijdag 16 februari 2024 18:35 schreef TolstoiFan het volgende:
Nou, vakantie begonnen en Simon ligt als een zielig hoopje met zijn Ducks op de bank, vreselijke keelpijn en hij voelt ook warm aan.
Dit is al sinds de herfstvakantie de 3e vakantie op rij die niet zonder ziek/zwak/misselijk bij iemand van ons drieën verloopt
Ja daar heb je ook gelijk in. Ik denk te moeilijkquote:Op vrijdag 16 februari 2024 18:59 schreef Nijna het volgende:
[..]
Maar ook als het anders is overgekomen op hem, is het prima om het na te vragen toch?
Ik zeg niks...quote:Op vrijdag 16 februari 2024 19:25 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ja daar heb je ook gelijk in. Ik denk te moeilijk.
Dat was hier ook altijd het geval maar afgelopen december kreeg ik wel op mij kop dat ik zijn ID kaart niet mee had. Dat was de 1e keer dat er om gevraagd werd. Ze waren over naar een nieuw systeem waar je met je ID of paspoort moet aanmelden. Volgens mij gebruiken meerdere ziekenhuizen dat systeem. Mijn moeder moest in Nieuwegein ook met paspoort aanmelden.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 20:18 schreef exode het volgende:
Dan hebben wij een apart ziekenhuis blijkbaar. Die van mezelf heb ik ook al 0 keer laten zien in de afgelopen 4 bezoekjes.
Ik weet wel dat we ingeschreven staan in het ziekenhuis met foto en al dus ze doen vast een check.
We gaan tegenwoordig altijd naar die in Utrecht (het zusje van Nieuwegein) laatste bezoek was 2,5 week geleden. Ik heb wel altijd mijn ID mee en van B neem ik standaard zijn paspoort mee bij ziekenhuis bezoekjes. Dus mochten ze het ineens wel vragen, prima.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 20:21 schreef Kyara het volgende:
[..]
Dat was hier ook altijd het geval maar afgelopen december kreeg ik wel op mij kop dat ik zijn ID kaart niet mee had. Dat was de 1e keer dat er om gevraagd werd. Ze waren over naar een nieuw systeem waar je met je ID of paspoort moet aanmelden. Volgens mij gebruiken meerdere ziekenhuizen dat systeem. Mijn moeder moest in Nieuwegein ook met paspoort aanmelden.
Dit had ik afgelopen keer van Boedapest naar huis inderdaad ookquote:Op vrijdag 16 februari 2024 21:07 schreef -Spring het volgende:
Wij vlogen vorig jaar naar Spanje en ik was m'n id-kaart kwijt. Kwam ik een paar uur voor de vlucht achter. Noodpaspoort aangevraagd, heel gedoe, maar ik heb het geen één keer hoeven laten zien. Ook niet tijdens het boarden, niet in Nederland en niet in Spanje.
Ik tank regelmatig in België en dan denk ik er ook echt niet aan om m'n id-bewijs mee te nemen.
Doen! Er ligt geen spatje sneeuw en het gaat ook niet noemenswaardig sneeuwen volgens mij.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 12:47 schreef Quoi het volgende:
Met all-season- (en geen winter-) banden even op en neer rijden voor 2 dagen Winterberg. Verantwoord of niet? Iemand ervaring?
Het is een spontane ingeving...
Winterbanden zijn verplicht in Duitsland voor zover ik weet. Dus NIET doen of tenzij je het risico voor lief wil nemen.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 12:47 schreef Quoi het volgende:
Met all-season- (en geen winter-) banden even op en neer rijden voor 2 dagen Winterberg. Verantwoord of niet? Iemand ervaring?
Het is een spontane ingeving...
Leuk!! Wij willen vanmiddag gaan rijden en tm maandag blijven. Word zo blij van het idee.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 12:52 schreef BE het volgende:
[..]
Doen! Er ligt geen spatje sneeuw en het gaat ook niet noemenswaardig sneeuwen volgens mij.
Ik ben er van maandag tot vrijdag!![]()
In de hoop dat ze de pistes nog wat op kunnen spuiten voor de 3 heren, ik hou het bij een stevige wandeling.
Leuk! Heel veel plezier!quote:Op zaterdag 17 februari 2024 13:01 schreef Quoi het volgende:
[..]
Leuk!! Wij willen vanmiddag gaan rijden en tm maandag blijven. Word zo blij van het idee.
@:Whiskers2009 dat wist ik toen ik de vraag steldeBlijft een persoonlijke afweging. All-season-banden met m+s en sneeuwvlok erop zijn ook goed, zegt de anwb. Of het ideaal is, is door ons te overwegen.
Maak je geen zorgen over het voorbeeld dat je geeft. Ik (wij) hebben ook op dat punt het slechte voorbeeld gegeven aan de kinderen en mijn dochter is iemand die het liefst schoonmaakt en opruimt. Alles ziet er altijd piekfijn uit bij haar en ook bij ons als ze even thuis is.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 18:08 schreef BE het volgende:
Ik heb mezelf vandaag kwaad gemaakt met het opruimen van de tuin. Overal lagen blaadjes en troep en de tuinbank-hoes lag ernaast en de kussen stonden op z’n kant (een van de zittingen was vorige week drie sloten verder gewaaid bij de storm) En nu dus gewoon heel klein beetje aangeveegd en aangeharkt en wat maakt alle verschil zeg! Als je gewoon naar buiten kijkt en een (enigzins) opgeruimde tuin ziet.
(Het tuin-deel zelf moet nog maar ik laat de blaadjes nu maar even liggen nog, mocht er toch nog kou komen.)
(Ik erger me kapot aan de laksigheid van ons allemaal wat dat soort dingen betreft (en het voorbeeld dat F en ik de kinderen geven), maar heb ook zelf weer niet de discipline om dat bij te houden. Zeker als het druk is qua werk versloft alles.)
Ik ruim juist veel op maar de dames absoluut niet 🤣🤣quote:Op zaterdag 17 februari 2024 18:53 schreef livelink het volgende:
[..]
Maak je geen zorgen over het voorbeeld dat je geeft. Ik (wij) hebben ook op dat punt het slechte voorbeeld gegeven aan de kinderen en mijn dochter is iemand die het liefst schoonmaakt en opruimt. Alles ziet er altijd piekfijn uit bij haar en ook bij ons als ze even thuis is.
Gejat uit een ander topic:quote:Op zaterdag 17 februari 2024 18:08 schreef BE het volgende:
Ik heb mezelf vandaag kwaad gemaakt met het opruimen van de tuin. Overal lagen blaadjes en troep en de tuinbank-hoes lag ernaast en de kussen stonden op z’n kant (een van de zittingen was vorige week drie sloten verder gewaaid bij de storm) En nu dus gewoon heel klein beetje aangeveegd en aangeharkt en wat maakt alle verschil zeg! Als je gewoon naar buiten kijkt en een (enigzins) opgeruimde tuin ziet.
(Het tuin-deel zelf moet nog maar ik laat de blaadjes nu maar even liggen nog, mocht er toch nog kou komen.)
(Ik erger me kapot aan de laksigheid van ons allemaal wat dat soort dingen betreft (en het voorbeeld dat F en ik de kinderen geven), maar heb ook zelf weer niet de discipline om dat bij te houden. Zeker als het druk is qua werk versloft alles.)
Klik op de fotolinkquote:Op zaterdag 17 februari 2024 10:48 schreef AnneX het volgende:
[..]
@:Lonaa
Voor je geruststelling : [ link | afbeelding ]
quote:Op zaterdag 17 februari 2024 18:08 schreef BE het volgende:
Ja, dit, @BE!quote:Op zaterdag 17 februari 2024 18:53 schreef livelink het volgende:
[..]
Maak je geen zorgen over het voorbeeld dat je geeft. Ik (wij) hebben ook op dat punt het slechte voorbeeld gegeven aan de kinderen en mijn dochter is iemand die het liefst schoonmaakt en opruimt. Alles ziet er altijd piekfijn uit bij haar en ook bij ons als ze even thuis is.
Liggen die ook op de plastic vlonderdelen? In zeiknatte smurrie! Sorry dan. Ik werd echt diep ongelukkig van de klerezooi die wij hier alles laten worden… Sue me…quote:Op zaterdag 17 februari 2024 19:16 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Je hebt arme insecten en andere snoezelige kruipdiertjes die je tuin gezond houden verstoord door hun huisjes te verwijderen?
Wat zullen ze je dankbaar zijn dat je nog een en ander hebt laten liggen
Neequote:Op zaterdag 17 februari 2024 20:26 schreef BE het volgende:
[..]
Liggen die ook op de plastic vlonderdelen? In zeiknatte smurrie! Sorry dan. Ik werd echt diep ongelukkig van de klerezooi die wij hier alles laten worden… Sue me…![]()
Kan ik mezelf nog een beetje rehabiliteren door te vertellen dat ii het insectenhotel dat ergens deze winter van de schutting donderde netjes rechtop tegen de schutting heb gezet ondanks dat het uit elkaar viel?
De mijne is nu aan het nadenken over klusjes in ruil voor pokepakjes. Zijn eerste bod is 5 klussen voor een pakje. Laat ik net recent een mega box gekocht hebben waardoor ik maar iets van 4e per pakje betaalde.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 20:41 schreef exode het volgende:
Ik vind in de tuin werken echt heerlijk, maar aan vegen heb ik een hekel. Voordeel met kleinere kinderen is dat ze de tuin vegen voor 20 cent![]()
Zo gek krijg je die van jou natuurlijk niet meer BE.
Ik las het. Ik word hier gewoon helemaal mismoedig van.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 21:15 schreef Vicky het volgende:
Tis weer helemaal mis hier om de hoek.
https://www.nu.nl/binnenl(...)eautos-in-brand.html
Ik ook. Te triest voor woorden dit.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 21:16 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik las het. Ik word hier gewoon helemaal mismoedig van.
Ik vrees het ergste. En ik denk dat elke accommodatie wel 100 x moet nadenken voordat ze iets aan Eritreërs verhuren, maar dat zal dan wel weer discriminatie zijn en mag je ze niet weigeren.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 21:16 schreef Vicky het volgende:
[..]
Ik ook. Te triest voor woorden dit.
Over 4 weken hebben we daar een beurs.. ALS die doorgaat
Goed bezig, mijn man ging vorige week even bezig in de voortuin, lag heel veel blad. Container vol en stront aan zijn schoen. Qua hoeveelheid moet het bijna een hond zijn geweest, maar wie laat zijn hond in een voortuin schijten...quote:Op zaterdag 17 februari 2024 18:08 schreef BE het volgende:
Pfffquote:Op zaterdag 17 februari 2024 21:15 schreef Vicky het volgende:
Tis weer helemaal mis hier om de hoek.
Enige tijd geleden is hier al een evenementenlocatie gesloten vanwege dit gedoe
https://www.nu.nl/binnenl(...)eautos-in-brand.html
Nee hoor, vorige keer waren het ook Eritreeers.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 21:18 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik vrees het ergste. En ik denk dat elke accommodatie wel 100 x moet nadenken voordat ze iets aan Eritreërs verhuren, maar dat zal dan wel weer discriminatie zijn en mag je ze niet weigeren.
Ja nou, hoddomme… ook al niet goed…quote:Op zaterdag 17 februari 2024 21:07 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Nee![]()
Veel insectenhotels hebben gaten die helemaal niet zo geschikt zijn voor de insecten die ze pretenderen te hosten.
Ik snap de gedachtegang.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 21:18 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik vrees het ergste. En ik denk dat elke accommodatie wel 100 x moet nadenken voordat ze iets aan Eritreërs verhuren, maar dat zal dan wel weer discriminatie zijn en mag je ze niet weigeren.
Dat heeft er in dit geval weinig mee te maken. Dit gaat om de zoveelste gewelddadige clash tussen groepen pro- en antiregeringsgezinden.quote:Op zondag 18 februari 2024 00:14 schreef LeSage het volgende:
[..]
Ik snap de gedachtegang.
Maar, je zet een groep getraumatiseerde mensen samen, geeft ze weinig te doen, geeft ze geen zicht op een toekomst, geeft ze weinig voorzieningen… toen we dit deden met niet-getraumatiseerde Nederlanders, met uitzicht op een geldbedrag en constant activiteiten (big brother, gouden kooi), werd dat ook vechten.
Ik keur het af, want geweld is nooit oké.
Ik snap aan de andere kant ook hoe dit ontstaat en het lijkt me goed om daar naar te kijken als land.
En ik kan alleen maar denken aan hoe uitzichtloos het leven kan zijn voor mensen. Hoe ver dat van me af staat en hoe blij ik daar eigenlijk mee mag zijn
Misschien was het dan toch een kat... blijft evengoed smerig.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 21:57 schreef exode het volgende:
Onze kat legt ook drollen die andere mensen voor hondendrollen aan zullen zien. Best groot dus.
Tja, dan nog vind ik dat een exploitatiecentrum er slim aan zou doen om hun zalen niet open te stellen voor een bijeenkomst van Eritreërs. Ik vind zo'n bijeenkomst ook geen uiting van een trauma.quote:Op zondag 18 februari 2024 00:14 schreef LeSage het volgende:
[..]
Ik snap de gedachtegang.
Maar, je zet een groep getraumatiseerde mensen samen, geeft ze weinig te doen, geeft ze geen zicht op een toekomst, geeft ze weinig voorzieningen… toen we dit deden met niet-getraumatiseerde Nederlanders, met uitzicht op een geldbedrag en constant activiteiten (big brother, gouden kooi), werd dat ook vechten.
Ik keur het af, want geweld is nooit oké.
Ik snap aan de andere kant ook hoe dit ontstaat en het lijkt me goed om daar naar te kijken als land.
En ik kan alleen maar denken aan hoe uitzichtloos het leven kan zijn voor mensen. Hoe ver dat van me af staat en hoe blij ik daar eigenlijk mee mag zijn
Dat sowieso!quote:Op zondag 18 februari 2024 08:07 schreef Nijna het volgende:
[..]
Misschien was het dan toch een kat... blijft evengoed smerig.
@:Quoi, geniet ervan
Ik denk dat je zo’n achtergrond niet kunt onderschatten. En ik denk ook dat de manier waarop wij omgaan met vluchtelingen/asielzoekers niet helpt om mensen een veilig gevoel te geven.quote:Op zondag 18 februari 2024 00:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat heeft er in dit geval weinig mee te maken. Dit gaat om de zoveelste gewelddadige clash tussen groepen pro- en antiregeringsgezinden.
Overigens heb ik 2 hele fijne Eritrese collega's.
Dat punt kan ik het wel in vinden. Ik zou het zelf als uitbater ook weigeren denk ik.quote:Op zondag 18 februari 2024 08:31 schreef livelink het volgende:
[..]
Tja, dan nog vind ik dat een exploitatiecentrum er slim aan zou doen om hun zalen niet open te stellen voor een bijeenkomst van Eritreërs. Ik vind zo'n bijeenkomst ook geen uiting van een trauma.
Ik weet zeker dat wij vorig jaar onder de duizend euro zaten. Nu 1300! Echt idioot...quote:Op maandag 19 februari 2024 22:13 schreef Hupje het volgende:
Ik moet dit jaar 13% meer gemeentelijke belastingen betalen dan vorig jaar.Best veel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |