abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 februari 2024 @ 11:11:46 #101
35189 Troel
scherp en bot
pi_212421517
Maar is het echt een brandgang brandgang? Bij mijn oude huis hadden we een mandelig pad, maar dat was niet een brandgang brandgang, maar gewoon een straatje naar alle achteruitgangen ;) Daar zaten er ook heel wat op trouwens. Alleen de huizen aan de andere kant van de straat, die om hun huis heen konden, hadden geen uitgang (alhoewel sommige buren dat wel probeerden, tot groot ongenoegen van de mensen die wel extra betaald hadden voor het pad :P ).

En ik zat afgelopen jaar dus een keer ergens in de tuin waar er dus daadwerkelijk deuren waren naar de buren links en rechts die dus niet op slot mochten vanwege brandgevaar! Omdat je anders dus door de schuurtjes naar buiten moest :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 14 februari 2024 @ 11:52:11 #102
35189 Troel
scherp en bot
pi_212422001
Vandaag 7 jaar geleden overleed een goede vriend van mij. Waar onze gesprekken zeven jaar terug vooral bestonden uit commentaar op heren en vanuit zijn kant dames, zou ik hem nu eigenlijk zo graag willen vertellen hoe gelukkig ik ben met mijn vriend nu. Dat doet ergens pijn ;( En vooral op een dag als vandaag zullen veel meer mensen dit soort dingen hebben. Net zoals bij moederdag en vaderdag enzo. Dus een knuffel voor iedereen die het kan gebruiken :S___D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_212422030
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 11:03 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Haha had hem net op funda opgezocht en daar stond het erbij!
En omg 15 huizen aan de brandgang :D ik ga er bijna alsnog van bellen om te smeken om een plekje omdat ik zooo graag altijd al aan een brandgang had willen wonen! ;)
Jaaaaaaa, je hebt leuke buren daar. Lieve mensen. Aan de andere kant van de brandgang woont een oudere mevrouw die wel een glaasje lust, misschien valt die binnenkort wel om. Ik zal het in de gaten houden voor je ;)
pi_212422086
quote:
7s.gif Op woensdag 14 februari 2024 11:11 schreef Troel het volgende:
Maar is het echt een brandgang brandgang? Bij mijn oude huis hadden we een mandelig pad, maar dat was niet een brandgang brandgang, maar gewoon een straatje naar alle achteruitgangen ;) Daar zaten er ook heel wat op trouwens. Alleen de huizen aan de andere kant van de straat, die om hun huis heen konden, hadden geen uitgang (alhoewel sommige buren dat wel probeerden, tot groot ongenoegen van de mensen die wel extra betaald hadden voor het pad :P ).

En ik zat afgelopen jaar dus een keer ergens in de tuin waar er dus daadwerkelijk deuren waren naar de buren links en rechts die dus niet op slot mochten vanwege brandgevaar! Omdat je anders dus door de schuurtjes naar buiten moest :D
De brandgang is onze enige in- en uitgang, dus als er brand is, is dat best een issue. Ook als we afgevoerd zouden moeten worden door de ambulance moet dat door de brandgang. Anders zou ik me niet zo druk maken over debiel parkeer gedoe. Maar dat gedoe is al heel lang voorbij hoor, ik weet dat er steeds op teruggekomen wordt, maar de laatste keer dat onze brandgang geblokkeerd wordt, kan ik me niet herinneren.

De brandgang wordt wel weer een ding met de verbouwing, we willen onder andere het regenwater afvoer buiten ons huis om leiden en dat zal dus door de brandgang gaan.
pi_212422094
quote:
7s.gif Op woensdag 14 februari 2024 11:11 schreef Troel het volgende:

Daar zou ik erg onrustig van worden denk ik. Er vanuitgaande dat het niet gebruikt wordt behalve in geval van nood, maar toch het idee dat het kan.

Ik vind het nu al ooit een privacy ding dat we buren naast ons en achter ons hebben. (Ben opgegroeid met een grote tuin zodat je de buren amper hoort en geen achterburen, dus heb hier wel aan moeten wennen). Geen brandgang trouwens, want eigen achterom via de garage.

quote:
7s.gif Op woensdag 14 februari 2024 11:52 schreef Troel het volgende:
Vandaag 7 jaar geleden overleed een goede vriend van mij. Waar onze gesprekken zeven jaar terug vooral bestonden uit commentaar op heren en vanuit zijn kant dames, zou ik hem nu eigenlijk zo graag willen vertellen hoe gelukkig ik ben met mijn vriend nu. Dat doet ergens pijn ;( En vooral op een dag als vandaag zullen veel meer mensen dit soort dingen hebben. Net zoals bij moederdag en vaderdag enzo. Dus een knuffel voor iedereen die het kan gebruiken :S___D
:* sterkte
pi_212422574
Ooit-soms gespot
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_212422722
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2024 12:32 schreef Vanyel het volgende:
Ooit-soms gespot
Check 😅

Dit valt me dus serieus niet op dat ik dit doe :@
(Maar het voelt ook gewoon niet fout, dat is misschien wel het ergste 😅)
pi_212422733
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 12:44 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Check 😅

Dit valt me dus serieus niet op dat ik dit doe :@
(Maar het voelt ook gewoon niet fout, dat is misschien wel het ergste 😅)
Kan ooit gebeuren *)
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  woensdag 14 februari 2024 @ 14:35:10 #110
35189 Troel
scherp en bot
pi_212424281
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2024 12:32 schreef Vanyel het volgende:
Ooit-soms gespot
Ik moest het echt terug lezen om het te snappen :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_212424307
Ik dacht dus ook echt dat het over een toekomstig huis ging, en vond het maar een verwarrend verhaal. _O-
pi_212425093
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 14:38 schreef Bami het volgende:
Ik dacht dus ook echt dat het over een toekomstig huis ging, en vond het maar een verwarrend verhaal. _O-
En dat terwijl ooit verwijst naar ‘een onbepaald tijdstip in het verleden of toekomst’

Dus beschrijft niet perse een moment in de toekomst. Als ik Google kom ik er op uit dat ooit en eens synoniemen van elkaar zijn. Maar dat ‘eens’ over het algemeen verwijst naar een wat specifieker moment dan dat ‘ooit’ doet.

Maar blijkbaar is het in deze regio gangbaarder in gebruik dan elders in het land, maar of het helemaal fout is.. daar twijfel ik na mijn zoekactie toch een beetje aan.

Maar goed, maakt ook niet uit verder. Het gaat bij mij zo onbewust dat ik het toch niet aan kan passen :P want ik heb dus niet door dat ik het doe.

Dan lees ik weer door andere regionale schrijfwijzen heen (of versies van het woord sowieso die ik wel eens voorbij zie komen ;) ) (en hier schreef ik het dan weer onbewust goed zie je dat ;) ) het Brabantse krijg ik echt niet meer uit mezelf (en als ik voor het werk ooit ( O-) ) wat brieven moet schrijven of doornemen wat anderen geschreven hebben, dan ben ik vaak de gene die er de meeste zinsopbouw fouten van anderen uit haalt, maar dat kan ook aan de rest liggen natuurlijk. Dus over het algemeen valt het wel mee denk en durf ik me schriftelijk prima te verwoorden ;) )

Geen verdediging voor mezelf overigens hoor, was vooral benieuwd wat Google er van vond :P
pi_212425390
Ik vind het ook niet fout klinken (Brabander) maar als de “ooit” vooraan de zin gezet wordt klinkt het opeens heel Brabants

Ik vind het nu al ooit een privacy ding dat we buren naast ons en achter ons hebben

Ooit vind ik het nu al een privacy ding dat we buren naast ons en achter ons hebben

Soms vind ik het nu al een privacy ding dat we buren naast ons en achter ons hebben

Meejendan vin ik het nauwal een privacy ding me al da volk hierneffe

[ Bericht 8% gewijzigd door Adrian4 op 14-02-2024 16:24:16 ]
  woensdag 14 februari 2024 @ 16:24:09 #114
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_212425521
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2024 03:23 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Zat ik me toevallig vannacht af te vragen. Idd zo erg ja?
Gut ja, maar ook hiervoor geldt: n=1. Mijn haar viel uit en kwam grijs terug, terwijl ik nog geen grijze haren had. Ik moest flink eten om genoeg buikvet te hebben voor een borst(reconstructie). En ik ben keihard in de overgang, dus dat overtollige vet gaat nu niet weg.

Het klinkt als slapstick :D

Ik heb er wel de mooiste krullenbos voor terug gekregen O+ En nog veel meer natuurlijk ;)
  woensdag 14 februari 2024 @ 16:25:10 #115
35189 Troel
scherp en bot
pi_212425531
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 16:15 schreef Adrian4 het volgende:
Ik vind het ook niet fout klinken (Brabander) maar als de “ooit” vooraan de zin gezet wordt klinkt het opeens heel Brabants

Ik vind het nu al ooit een privacy ding dat we buren naast ons en achter ons hebben

Ooit vind ik het nu al een privacy ding dat we buren naast ons en achter ons hebben

Soms vind ik het nu al een privacy ding dat we buren naast ons en achter ons hebben
Maar ooit is toch echt iets anders dan soms.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_212426139
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 16:24 schreef Quoi het volgende:

[..]
Gut ja, maar ook hiervoor geldt: n=1. Mijn haar viel uit en kwam grijs terug, terwijl ik nog geen grijze haren had. Ik moest flink eten om genoeg buikvet te hebben voor een borst(reconstructie). En ik ben keihard in de overgang, dus dat overtollige vet gaat nu niet weg.

Het klinkt als slapstick :D

Ik heb er wel de mooiste krullenbos voor terug gekregen O+ En nog veel meer natuurlijk ;)
Oh leuk, ik ben ook praktisch niet grijs en verwacht krullen terug :Y
Welke kleur moet ik nog maar zien.
pi_212426162
quote:
7s.gif Op woensdag 14 februari 2024 16:25 schreef Troel het volgende:

[..]
Maar ooit is toch echt iets anders dan soms.
Behalve dat we dus al een paar topics geleden hadden geconcludeerd dat dat in sommige provincies niet zo is.
pi_212427788
déjà vu
pi_212427804
Oh en @Troel :*
pi_212427850
Ik verkocht handdoeken via marktplaats. Joh. Ik zou ze zelf nooit kopen, maar hé, het is een markt van vraag en aanbod.
Anyway. Ik verkocht dus handdoeken.
Meer dan dat stond er niet in de advertentie, foto sprak voor zich.
Stuurt de koper vandaag een bericht dat hij ze heeft ontvangen maar dat ze niet beige zijn.

Uh oké. Ik heb ook nooit gezegd dat dat wel zo was…
  Moderator/colorchick woensdag 14 februari 2024 @ 19:47:28 #121
382129 crew  Donna
pi_212427877
_O-
pi_212427912
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 19:47 schreef Donna het volgende:
_O-
Of taupe.
Hij had ook kunnen vragen welke kleur ze zijn. Maar goed. Hij gaat ze een verfbad geven.

Het waren trouwen rituals handdoeken. Wel heel mooi.
  woensdag 14 februari 2024 @ 20:00:57 #123
35189 Troel
scherp en bot
pi_212428114
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2024 17:25 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Behalve dat we dus al een paar topics geleden hadden geconcludeerd dat dat in sommige provincies niet zo is.
Ik had toen ook al geconcludeerd dat ze het daar dus fout doen ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_212429418
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2024 16:15 schreef Adrian4 het volgende:

Meejendan vin ik het nauwal een privacy ding me al da volk hierneffe
Die leste zin lees ik gelijk in dialect O+
4 dagen carnaval zijn ook wel weer lekker voor de plaatselijke tongval :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  woensdag 14 februari 2024 @ 21:40:56 #125
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_212429528
Mijn lieftallige is een avondje whisky doen met zijn beste vriend die over is uit de VS (tsja, bro’s before ho’s ;) ) dus ik vermaak me heerlijk met het bingen van Bridget Jones films! O+. (Mijn oog wil ten slotte ook wat! :@ )
pi_212429613
quote:
12s.gif Op woensdag 14 februari 2024 21:40 schreef BE het volgende:
Mijn lieftallige is een avondje whisky doen met zijn beste vriend die over is uit de VS (tsja, bro’s before ho’s ;) ) dus ik vermaak me heerlijk met het bingen van Bridget Jones films! O+. (Mijn oog wil ten slotte ook wat! :@ )
Oeh doe P de groetjes!

Ik kijk naar mijn all time favoriete feel good film; Sleepless in Seattle.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 14 februari 2024 @ 21:48:17 #127
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_212429620
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2024 21:47 schreef Vicky het volgende:

[..]
Oeh doe P de groetjes!

Vlgs mij heb ik die nog nooit gezien! :o
pi_212429632
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2024 21:47 schreef Vicky het volgende:

[..]
Oeh doe P de groetjes!

Wij zagen m staan en ik gokte gewoon in 1 keer het jaartal goed! Niet gekeken deze keer. Te druk.
Met een meidenkwartet
pi_212429641
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2024 21:32 schreef LeSage het volgende:

[..]
Die leste zin lees ik gelijk in dialect O+
4 dagen carnaval zijn ook wel weer lekker voor de plaatselijke tongval :D
O+
Skon gewist? Hier wel! Kei veul leut gehad.
O+ B:)B :muziek: O+
pi_212429651
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2024 19:42 schreef amaranta het volgende:
déjà vu
Dat is vast niet voor het eerst in dit topic. :P
pi_212429668
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2024 21:48 schreef BE het volgende:

[..]
Vlgs mij heb ik die nog nooit gezien! :o
Ik had 'm vroeger op videoband.. heb 'm wel 100x gezien denk ik
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_212429671
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 21:49 schreef Cathmar het volgende:

[..]
Wij zagen m staan en ik gokte gewoon in 1 keer het jaartal goed! Niet gekeken deze keer. Te druk.
Ik neem m op zodat ik zonder reclame kan kijken.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_212429915
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 21:49 schreef Adrian4 het volgende:

[..]
O+
Skon gewist? Hier wel! Kei veul leut gehad.
O+ B:)B :muziek: O+
Ik kan de polonaises niet op 1 hand tellen, dus dan witte ut wel *O*
Meej men lieve CV Ketels 4 kei skon daag gehad.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_212430145
quote:
7s.gif Op woensdag 14 februari 2024 11:52 schreef Troel het volgende:
Mijn moeder was vandaag jarig. En al 10 jaar niet meer hier om het te vieren. Ze zei altijd dat Valentijnsdag op haar verjaardag was, niet andersom (als mensen zeiden: Oh wat leuk, je bent op Valentijnsdag jarig!), want die dag was nog niet uitgevonden toen ze werd geboren. Nou ja, gemis dus. Sterkte, knuffel terug! :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_212430645
Sterkte @Phaidra :*
pi_212431979
Van de week had ik een enorm opdringerige verkoper aan de deur die me een ander internetabo wilde aansmeren. De deur gaat open en ik zie hem staan. Dus ik zeg gelijk:

“Bedankt, maar ik heb geen interesse.”
Meneer: “Dat snap ik. Maar weet u dat u een van de weinige bewoners bent in deze buurt die geen internet afneemt van xxx?”
Ik: “Dat kan, maar dat is een bewuste keuze. Daarom zei ik al dat ik geen interesse heb.”
M: “Dat snap ik. Maar bij welke provider zit u?”
Ik: “Dag meneer, fijne dag.” Deur dicht.

Echt hoor, met z’n ‘dat snap ik’. Je snapt er dus helemaal niks van }:| :X.
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 15 februari 2024 @ 08:28:35 #137
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_212432093
Stop hou op, moet je zeggen. Serieus, strontvervelend om een nee gewoon niet te accepteren en maar door te gaan. Niet opendoen, stickers, de deur dichtslaan, daar doe ik niet aan, maar luister dan gewoon. Je zal het maar als bijbaantje hebben :N

Happy rainy days staat er op mijn regenjas, maar dit is geen happy rainy day }:| Pfft.
pi_212432104
Er heeft er een een cursusje gevolgd.

Zou ‘dat snap ik’ het nieuwe ‘ ik hoor wat je zegt’ zijn? Daar krijg ik namelijk ook jeuk van (vooral omdat die er soms heel knullig wordt ingerommeld in een gesprek/discussie o.i.d).
  donderdag 15 februari 2024 @ 08:44:00 #139
35189 Troel
scherp en bot
pi_212432203
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 08:29 schreef hilliebillie het volgende:
Er heeft er een een cursusje gevolgd.

Zou ‘dat snap ik’ het nieuwe ‘ ik hoor wat je zegt’ zijn? Daar krijg ik namelijk ook jeuk van (vooral omdat die er soms heel knullig wordt ingerommeld in een gesprek/discussie o.i.d).
Dat snap ik, ik hoor wat je zegt. Allemaal synoniemen voor "ik hoor het wel, maar ik luister niet en doe mijn eigen ding" :(
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_212432400
Ik heb een mededeling voor mijn raam hangen: verkopers niet welkom. Zit ik in de keuken, gaat het hek open, komt er een meneertje/mevrouwtje de tuin in gewandeld, zien het hangen en keren op hun schreden terug. En dan heb ik lol :+
Laatst waagde toch iemand om aan te bellen dus dan doe ik open en zeg dan, niet al te vriendelijk: Ja? Was het voor glasvezel. Van kpn. Mijn provider :') :D
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_212432422
Wij hebben een sticker op een niet zo duidelijke plek (van de vorige bewoners). Bija niemand ziet hem. Met collecte geen probleem maar bij verkopers hoef ik alleen maar naar de sticker te wijzen en ze druipen verontschuldigend af.
  donderdag 15 februari 2024 @ 09:09:48 #142
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_212432466
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 08:28 schreef Quoi het volgende:
Stop hou op, moet je zeggen. Serieus, strontvervelend om een nee gewoon niet te accepteren en maar door te gaan. Niet opendoen, stickers, de deur dichtslaan, daar doe ik niet aan, maar luister dan gewoon. Je zal het maar als bijbaantje hebben :N

Happy rainy days staat er op mijn regenjas, maar dit is geen happy rainy day }:| Pfft.
Ik blijf wel beleefd maar poeier ze wel af. Ook al is het hun bijbaantje, ik heb niet om ze gevraagd, dat was echt hun keuze.

Maar sinds wij een ‘geen collectes, geen verkoop’ sticker bij de bel hebben wordt er eigenlijk nooit meer aangebeld gelukkig.
Ik zou sowieso toch nooit iets van zo iemand aannemen of kopen. Net als telefonisch, daar doe ik gewoon niet aan. Als je mij iets te vertellen hebt dan zeg je het maar in een brief zodat ik het rustig na kan lezen.
  donderdag 15 februari 2024 @ 09:11:41 #143
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_212432487
Het vervelende is vooral dat die goede doelen abonnementenverkopers ook precies dat zijn; verkopers.

Kom je met een collectebus of verkoop je paaseitjes voor de lokale gymnastiekvereniging dan heb ik tijd en geld voor je.
Kom je me beroepsmatig iets aansmeren dan niet, ook niet als het een goed doel is, als jij er aan verdient mij iets te laten doneren dan gaat er iets mis qua goed doel.

Overigens heb ik wel moeite met "Bijbels voor Israël" bijvoorbeeld, ongeacht het feit dat je daar als vrijwilliger voor collecteert.
Hetzelfde als er een anti-abortus collecte zou zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_212432763
Wij hebben dus zo'n sticker, die hangt echt recht onder onze deurbel. Bellen ze aan, doe je open, wij je naar de sticker, zeggen ze dat ze m niet gezien hebben.. sukkels.

Vorige keer iemand, die kwam van KPN glasvezel. Ja we hebben een glasvezelkabel aan laten leggen maar we doen er verder niks mee.. hij begon, dus ik wees naar de sticker, begon ie een hele discussie dat hij geen verkoper was. Tuurlijk meneer..
Heb m gedag gezegd en de deur dicht gedaan.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 15 februari 2024 @ 09:41:34 #145
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_212432798
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2024 09:37 schreef Vicky het volgende:
Wij hebben dus zo'n sticker, die hangt echt recht onder onze deurbel. Bellen ze aan, doe je open, wij je naar de sticker, zeggen ze dat ze m niet gezien hebben.. sukkels.

Vorige keer iemand, die kwam van KPN glasvezel. Ja we hebben een glasvezelkabel aan laten leggen maar we doen er verder niks mee.. hij begon, dus ik wees naar de sticker, begon ie een hele discussie dat hij geen verkoper was. Tuurlijk meneer..
Heb m gedag gezegd en de deur dicht gedaan.
Geen e-mail van KPN gehad dat ze binnen het aansluitkastje moesten komen vervangen?
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 15 februari 2024 @ 09:42:12 #146
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_212432803
:D geen verkoper :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_212432806
Ik heb ook zo'n sticker. Hier ook een KPN meneer die aan het einde van de glasvezelaanleg toch aanbelde. Wel irritant omdat er meerdere bedrijven langs waren geweest en ongevraagde folders hadden bezorgd.
Dus ik in mijn beste assertieve bui die meneer aangesproken. Dat ik echt niks ging kopen. Bleek hij de lijn te moeten controleren, om hem daarna op te kunnen leveren :D

We zitten alweer jaren tevreden bij KPN verder :P
  donderdag 15 februari 2024 @ 09:43:47 #148
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_212432820
quote:
11s.gif Op donderdag 15 februari 2024 09:41 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Geen e-mail van KPN gehad dat ze binnen het aansluitkastje moesten komen vervangen?
Dat wordt lastig als je geen glasvezel gebruikt, geen idee hoe KPN dan aan je mailadres zou moeten komen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 15 februari 2024 @ 09:48:59 #149
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_212432885
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 09:43 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dat wordt lastig als je geen glasvezel gebruikt, geen idee hoe KPN dan aan je mailadres zou moeten komen.
Dat is waar.

Maar als hij zijn verhaal had kunnen doen, had Vicky het vervangende kastje kunnen krijgen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_212432939
quote:
11s.gif Op donderdag 15 februari 2024 09:41 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Dat was allemaal al gedaan. Hij wilde dat we naar KPN zouden overstappen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_212433798
Ja jongens, KPN, die moet je sowieso de deur wijzen he.

Ik word wel heeeeel vaak gebeld door verkopers, het lot van in de KvK te hebben gestaan. Maar meestal heb ik dat wel door en neem niet op.

Jehevo's hebben we wel vaak, die willen ons bekeren denk ik.
pi_212433940
En joepie! De eerste 2 ontwerpen voor onze uitbouw een aanbouw zijn klaar. Het was nogal een lastige klus begreep ik. Na de vakantie komt de architect ze laten zien en kiezen wij welke van de 2 hij uit mag gaan werken.
Ik ben zo benieuwd, onze eisen waren toch een stuk lastiger dan vooraf bedacht, zeker omdat de gemeente heel moeilijk deed.
pi_212434367
Pff, wij zouden morgen een weekje weg gaan naar Roompot Kamperland in Zeeland. Toevallig gaat een collega van mn man naar datzelfde park, en die meldde dus net dat het zwembad de hele week dicht is toen ze toevallig belde vanwege iets anders. Op de website, helemaal onderin staat inderdaad verstopt dat het zwembad vanwege een storing voorlopig gesloten is. Ik klantenservice bellen, die kunnen niets doen maar moet contact opnemen met de receptie. Daar word niet opgenomen waardoor je na vijf keer overgaan weer bij diezelfde klantenservice terecht komt en dus moet ophangen en opnieuw moet proberen. Maar goed, ik heb uiteindelijk iemand gesproken en die gaat kijken of ze de boel om kan boeken naar een ander park en neemt daar later vandaag contact over op (zegt ze...). Maar echt belachelijk slecht geregeld dit, het is dat ik dit via via hoorde, maar anders hadden we daar morgen gestaan met al onze spullen... En ik heb ook nu al medelijden met de mensen die daar bij de receptie werken, en dus morgen een heleboel boze gasten hebben. Nu dus afwachten of ze daadwerkelijk nog terug bellen en waar ze dan mee komen. Fijn begin van de vakantie zo :(

En ik ben blij dat ik de tickets voor Neeltje Jans nog niet geboekt heb, dat stond voor vandaag op het programma.
  donderdag 15 februari 2024 @ 11:49:07 #154
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_212434660
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 11:01 schreef exode het volgende:
En joepie! De eerste 2 ontwerpen voor onze uitbouw een aanbouw zijn klaar. Het was nogal een lastige klus begreep ik. Na de vakantie komt de architect ze laten zien en kiezen wij welke van de 2 hij uit mag gaan werken.
Ik ben zo benieuwd, onze eisen waren toch een stuk lastiger dan vooraf bedacht, zeker omdat de gemeente heel moeilijk deed.
Leuk, zijn er veel variaties mogelijk dan? Wij zouden ook graag een uitbouw willen (nou ja, vooral ik wil dat graag). Volgens mij is 't bij ons niet heel ingewikkeld (beide buren hebben dat ook al gedaan, dus de zijmuren staan deels al). Mocht je goede tips hebben qua aannemers etc, houd ik me van harte aanbevolen.
in de haak.
  donderdag 15 februari 2024 @ 11:49:53 #155
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_212434672
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 11:26 schreef FlyingFish het volgende:
Pff, wij zouden morgen een weekje weg gaan naar Roompot Kamperland in Zeeland. Toevallig gaat een collega van mn man naar datzelfde park, en die meldde dus net dat het zwembad de hele week dicht is toen ze toevallig belde vanwege iets anders. Op de website, helemaal onderin staat inderdaad verstopt dat het zwembad vanwege een storing voorlopig gesloten is. Ik klantenservice bellen, die kunnen niets doen maar moet contact opnemen met de receptie. Daar word niet opgenomen waardoor je na vijf keer overgaan weer bij diezelfde klantenservice terecht komt en dus moet ophangen en opnieuw moet proberen. Maar goed, ik heb uiteindelijk iemand gesproken en die gaat kijken of ze de boel om kan boeken naar een ander park en neemt daar later vandaag contact over op (zegt ze...). Maar echt belachelijk slecht geregeld dit, het is dat ik dit via via hoorde, maar anders hadden we daar morgen gestaan met al onze spullen... En ik heb ook nu al medelijden met de mensen die daar bij de receptie werken, en dus morgen een heleboel boze gasten hebben. Nu dus afwachten of ze daadwerkelijk nog terug bellen en waar ze dan mee komen. Fijn begin van de vakantie zo :(

En ik ben blij dat ik de tickets voor Neeltje Jans nog niet geboekt heb, dat stond voor vandaag op het programma.
balen, hopelijk kun je nog omgeboekt worden naar een ander park.
in de haak.
  donderdag 15 februari 2024 @ 11:51:17 #156
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_212434695
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 11:57 schreef exode het volgende:

[..]
De brandgang is onze enige in- en uitgang, dus als er brand is, is dat best een issue. Ook als we afgevoerd zouden moeten worden door de ambulance moet dat door de brandgang. Anders zou ik me niet zo druk maken over debiel parkeer gedoe. Maar dat gedoe is al heel lang voorbij hoor, ik weet dat er steeds op teruggekomen wordt, maar de laatste keer dat onze brandgang geblokkeerd wordt, kan ik me niet herinneren.

De brandgang wordt wel weer een ding met de verbouwing, we willen onder andere het regenwater afvoer buiten ons huis om leiden en dat zal dus door de brandgang gaan.
maar jullie hebben toch ook een voordeur aan de straatkant? Of is die niet bruikbaar? (ik krijg wel een beetje het gevoel dat we dit gesprek al een keer gehad hebben, sorry).
in de haak.
  donderdag 15 februari 2024 @ 11:54:12 #157
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_212434730
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2024 09:09 schreef BE het volgende:

[..]
Ik blijf wel beleefd maar poeier ze wel af. Ook al is het hun bijbaantje, ik heb niet om ze gevraagd, dat was echt hun keuze.

Maar sinds wij een ‘geen collectes, geen verkoop’ sticker bij de bel hebben wordt er eigenlijk nooit meer aangebeld gelukkig.
Ik zou sowieso toch nooit iets van zo iemand aannemen of kopen. Net als telefonisch, daar doe ik gewoon niet aan. Als je mij iets te vertellen hebt dan zeg je het maar in een brief zodat ik het rustig na kan lezen.
Collectes (eenmalig voor een goed doel) vind ik zelf echt wel wat anders. Maar goed, ik ben als collectant misschien wat bevooroordeeld. Al snap ik ook wel dat mensen er niet altijd zo'n zin in hebben.
in de haak.
pi_212434746
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 11:49 schreef trui het volgende:

[..]
Leuk, zijn er veel variaties mogelijk dan? Wij zouden ook graag een uitbouw willen (nou ja, vooral ik wil dat graag). Volgens mij is 't bij ons niet heel ingewikkeld (beide buren hebben dat ook al gedaan, dus de zijmuren staan deels al). Mocht je goede tips hebben qua aannemers etc, houd ik me van harte aanbevolen.
Wij hebben momenteel een uitbouw waarin de keuken, wc, werkkamer (vroeger badkamer) en schuurtje zitten. Deze moet vernieuwd worden en dan bouwen we meteen aan.

Dat is al ingewikkeld maar met onze eisen: een gangetje voor de jassen, schoenen en de wc, de werkkamer absoluut niet kleiner en de draagmuren niet verwijderen van het hoofdhuis.
Het verhaal is uiteraard nog veel langer, zo mag er bij ons heel veel niet en gaat ons riool deels door de achtertuin en is de aftwatering van de buren daar ook op aangesloten. En hebben we rare kadastrale grenzen.
Daarnaast deed de gemeente dus heel moeilijk over onze huidige uitbouw. We zitten ook vast aan de buren met onze huidige uitbouw, dat moet goed opgelost worden.
pi_212434753
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 11:51 schreef trui het volgende:

[..]
maar jullie hebben toch ook een voordeur aan de straatkant? Of is die niet bruikbaar? (ik krijg wel een beetje het gevoel dat we dit gesprek al een keer gehad hebben, sorry).
Die komt uit op de brandgang, of we moeten over de heg springen.

[ Bericht 34% gewijzigd door exode op 16-02-2024 10:46:05 (Linkje verwijderd) ]
  donderdag 15 februari 2024 @ 12:07:39 #160
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_212434945
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 11:56 schreef exode het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
oh, je bedoelt gewoon dat kleine stukje vooraan. Dat is toch niet anders dan wanneer je een poortje in je heg had ofzo? Ik dacht dat je bedoelde dat je altijd achterom moest.
in de haak.
  donderdag 15 februari 2024 @ 12:08:12 #161
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_212434952
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 11:55 schreef exode het volgende:

[..]
Wij hebben momenteel een uitbouw waarin de keuken, wc, werkkamer (vroeger badkamer) en schuurtje zitten. Deze moet vernieuwd worden en dan bouwen we meteen aan.

Dat is al ingewikkeld maar met onze eisen: een gangetje voor de jassen, schoenen en de wc, de werkkamer absoluut niet kleiner en de draagmuren niet verwijderen van het hoofdhuis.
Het verhaal is uiteraard nog veel langer, zo mag er bij ons heel veel niet en gaat ons riool deels door de achtertuin en is de aftwatering van de buren daar ook op aangesloten. En hebben we rare kadastrale grenzen.
Daarnaast deed de gemeente dus heel moeilijk over onze huidige uitbouw. We zitten ook vast aan de buren met onze huidige uitbouw, dat moet goed opgelost worden.
klinkt inderdaad als uitdaging!
in de haak.
pi_212434992
quote:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Snap ik het nou echt niet?
Kun je niet over de stoep lopen dan?
Of zetten ze de auto tegen de heg aan ook :?
pi_212435012
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2024 12:11 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Niet als daar iemand geparkeerd staat, aangesloten op de auto rechts. Dat gebeurde dus wel eens. Maar dat is denk ik alweer een jaar of 2 geleden voor het laatst gebeurd.
pi_212435022
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2024 12:11 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Of zetten ze de auto tegen de heg aan ook :?
Nou, vrij strak tegen de heg ja, anders sta je te ver op straat geparkeerd. En lopen lukt nog net, maar niet met fiets of in het ergste geval brancard.
  donderdag 15 februari 2024 @ 12:17:55 #165
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_212435062
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 11:54 schreef trui het volgende:

[..]
Collectes (eenmalig voor een goed doel) vind ik zelf echt wel wat anders. Maar goed, ik ben als collectant misschien wat bevooroordeeld. Al snap ik ook wel dat mensen er niet altijd zo'n zin in hebben.
Eens hoor, maar ook daar komt het steeds vaker voor dat er een rare 1x per maand constructie aan vast zit en dat er een handtekening bij moet.
Ik wil ook gewoon niet overal aan doneren maar vind het ook rot om nee te moeten zeggen, dus dan is dit een beetje kiezen voor de makkelijke weg, dan maar helemaal niet. :@
pi_212435069
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 11:01 schreef exode het volgende:
Spannend!! Ben benieuwd!

Wij hebben, toen we het huis kochten, een uitbouw laten plaatsen. De vorige bewoners hadden hun keuken aan de tuinkast en het woongedeelte aan de achterkant en dat is echt een donker stuk. Wij hebben daar nu onze eettafel staan.
SPOILER
.
We hebben de hele zooi omgegooid.
Hebben, vergunningvrij, een uitbouw van 3 meter laten plaatsen met 2 openslaande deuren en een dakraam.
Is de beste investering geweest.
Ons woongedeelte zit nu aan de tuin.
Ruim 13m2 woongenot erbij

SPOILER
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_212435102
Je mag (bij ons?) maximaal 4m vergunningsvrij. Wij hebben dus 4 naar achter en 4 opzij gedaan, over bijna de hele lengte. Benedenverdieping bijna 2x zo groot O+

Daar lig ik nu mooi van te genieten.
pi_212435111
Gaaf Vicky!

Wij gaan als het goed is 4 meter extra aanbouwen over een breedte van 3,5 meter dus 14 meter extra leefruimte en woonruimte. We hebben nu officieel 85 vierkante meter in totaal.
  donderdag 15 februari 2024 @ 12:22:05 #169
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_212435132
Lastig als mensen daar dus kennelijk ver op de stoep parkeren. Maar dat zou toch dezelfde last opleveren als je wel een ingang had tussen de heg door? Ik bedoel, dat heeft met de brandgang zelf niks te maken, lijkt me.
in de haak.
  donderdag 15 februari 2024 @ 12:23:19 #170
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_212435148
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2024 12:20 schreef Vanyel het volgende:
Je mag (bij ons?) maximaal 4m vergunningsvrij. Wij hebben dus 4 naar achter en 4 opzij gedaan, over bijna de hele lengte. Benedenverdieping bijna 2x zo groot O+

hoe gaat het nu verder met je?
in de haak.
pi_212435180
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 12:22 schreef trui het volgende:
Lastig als mensen daar dus kennelijk ver op de stoep parkeren. Maar dat zou toch dezelfde last opleveren als je wel een ingang had tussen de heg door? Ik bedoel, dat heeft met de brandgang zelf niks te maken, lijkt me.
Het parkeren daar op de stoep is geen issue, we staan er zelf 9 van de 10 keer. Maar als je te ver naar voren gaat staan kunnen 4 huizen niet meer met de fiets er doorheen. De brandgang gaat naar 4 schuren en 2 achtertuinen.

Maar goed, onze brandgang is een leuk gespreksonderwerp, maar er is dus geen issue meer. Er was een periode dat er 1 iemand de auto daar neerzette, te ver voor onze enige ingang/uitgang dat hebben we besproken en uitgelegd en is allang achter de rug.

Ik begon er zelf over vanwege de opmerking over dat te koop staande huis, I know.

Als iemand het echt heeeeeeeel belangrijk vindt, zet ik de koffie klaar ;)
pi_212435189
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 12:20 schreef exode het volgende:
Gaaf Vicky!

Wij gaan als het goed is 4 meter extra aanbouwen over een breedte van 3,5 meter dus 14 meter extra leefruimte en woonruimte. We hebben nu officieel 85 vierkante meter in totaal.
Oh heerlijk!
Bij ons is het ongeveer 4,50 breed. We konden wel langer maar wilden ook nog wat tuin overhouden.
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2024 12:20 schreef Vanyel het volgende:

Lekker he!
Ik vind het zo heerlijk om de deuren open te gooien als het mooi weer is.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_212435220
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2024 12:26 schreef Vicky het volgende:

[..]
Oh heerlijk!
Bij ons is het ongeveer 4,50 breed. We konden wel langer maar wilden ook nog wat tuin overhouden.
[..]
Lekker he!
Ik vind het zo heerlijk om de deuren open te gooien als het mooi weer is.
De volledige breedte is 5,5 meter volgens mij, maar 1,5 meter is nu al uitbouw dus die gaat mee in het ontwerp maar is niet 'nieuw' zeg maar.
  donderdag 15 februari 2024 @ 12:28:32 #174
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_212435241
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 12:25 schreef exode het volgende:

[..]
Het parkeren daar op de stoep is geen issue, we staan er zelf 9 van de 10 keer. Maar als je te ver naar voren gaat staan kunnen 4 huizen niet meer met de fiets er doorheen. De brandgang gaat naar 4 schuren en 2 achtertuinen.

Maar goed, onze brandgang is een leuk gespreksonderwerp, maar er is dus geen issue meer. Er was een periode dat er 1 iemand de auto daar neerzette, te ver voor onze enige ingang/uitgang dat hebben we besproken en uitgelegd en is allang achter de rug.

Ik begon er zelf over vanwege de opmerking over dat te koop staande huis, I know.

Als iemand het echt heeeeeeeel belangrijk vindt, zet ik de koffie klaar ;)
lijkt me best gezellig om een keer koffie te drinken met je! :)
in de haak.
pi_212435256
quote:
14s.gif Op donderdag 15 februari 2024 12:28 schreef trui het volgende:

[..]
lijkt me best gezellig om een keer koffie te drinken met je! :)
Je bent welkom hoor :)
pi_212435291
Wat een leuk huis hebben jullie Exode! Wij hebben zo'n lelijk vierkant blok wat vooral heel praktisch is.

Wij twijfelen overigens ook over een uitbouw zodat we een grotere eettafel kunnen nemen (er past er nu een voor max 6 personen en dat is niet toekomstproof). Maar we houden daarnaast beide niet van gedoe, dus zien een beetje op tegen een verbouwing. Maar goed, de kozijnen naar de tuin moeten sowieso gedaan worden (net als alle kozijnen), dus we twijfelen nog.

@Vicky door wie hebben jullie het laten doen en waren jullie daar tevreden over?
pi_212435345
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 12:32 schreef FlyingFish het volgende:
Wat een leuk huis hebben jullie Exode! Wij hebben zo'n lelijk vierkant blok wat vooral heel praktisch is.

Wij twijfelen overigens ook over een uitbouw zodat we een grotere eettafel kunnen nemen (er past er nu een voor max 6 personen en dat is niet toekomstproof). Maar we houden daarnaast beide niet van gedoe, dus zien een beetje op tegen een verbouwing. Maar goed, de kozijnen naar de tuin moeten sowieso gedaan worden (net als alle kozijnen), dus we twijfelen nog.

@:Vicky door wie hebben jullie het laten doen en waren jullie daar tevreden over?
Door De Aanbouwexpert
Zijn er zeker tevreden over. Jongens werkten echt hard, communicatie was, op een paar kleine dingetjes, prima.
Denk dat ze er zo'n 3 weken over gedaan hebben.
Stucwerk hebben we niet door hen laten doen omdat de hele benedenverdieping gedaan moest worden.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_212435346
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 12:23 schreef trui het volgende:

[..]
hoe gaat het nu verder met je?
:{ :r }:| :% :r
Zoiets
pi_212435364
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2024 12:36 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Zoiets
😘
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_212435370
Ach Vanyel wat naar!
Kan je afleiding gebruiken? Leeswaar? Of zoiets.
pi_212435390
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 12:32 schreef FlyingFish het volgende:

@:Vicky door wie hebben jullie het laten doen en waren jullie daar tevreden over?
Dank je wel :)
Is wel een oude foto, inmiddels een nieuw dak, zonnepanelen, gevel gerenoveerd, houtwerk niet meer groen maar antraciet en een markies. Dus nu nog mooier al zeg ik het zelf. Ooit die gruwelijk lelijke dakkapel vervangen maar dat heeft geen prio.
pi_212435417
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 12:38 schreef exode het volgende:
Ach Vanyel wat naar!
Kan je afleiding gebruiken? Leeswaar? Of zoiets.
Ik fok als lukt. Luisterboek is verder al een uitdaging vaak..
pi_212435426
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2024 12:41 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Als dat in de toekomst beter wordt en je hebt er behoefte aan, laat het weten hoor. Ik stuur je met liefde vermaak op.
  donderdag 15 februari 2024 @ 12:53:54 #184
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_212435633
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2024 12:41 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Oh, ik wil je 100 knuffels sturen. Zo vervelend dat je dit moet meemaken. De tijd helpt. De dagen gaan voorbij en elke dag voel je je weer wat beter. Ik heb veel luisterboeken geluisterd in die tijd. Nog 3 van dit soort drakeninfuzen, deze eerste zijn het ergst (dat doen ze bewust).
  donderdag 15 februari 2024 @ 12:55:19 #185
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_212435658
quote:

[..]
Zoiets
sterkte! :*
in de haak.
pi_212435762
Zei er iemand BRANDGANG?
  donderdag 15 februari 2024 @ 13:08:18 #187
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_212435849
quote:

[..]
Zoiets
:* :* :*
pi_212435909
Sterkte @Vanyel
pi_212436314
@Vanyel, heel veel sterkte!
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_212436357
Veel sterkte @Vanyel :*
pi_212436372
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 08:28 schreef Quoi het volgende:

Ja dat. Ik probeer altijd aardig te blijven, zij doen ook maar gewoon hun werk. Maar er zijn grenzen.

Vriend had wel met hem in discussie willen gaan om zijn kennis te testen :+. Maar hij was niet thuis. Heb ik vorige week een keer met Jehova’s gedaan, lekker in discussie :9.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_212436380
quote:

[..]
Zoiets
:* Sterkte
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_212436490
Vanyel sterkte! :*
pi_212436547
Als huis aan huis verkopers vervelend zijn, moet je dat overigens echt melden. Ook van mijn werkgever. Het zijn vaak ingehuurde bedrijven en als er geen klachten zijn, weten de bedrijven het echt niet.
Ik weet dat wij klachten heel serieus nemen en er echt wat aan gedaan wordt.
  donderdag 15 februari 2024 @ 14:15:41 #195
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_212436630
quote:

[..]

SPOILER
Als ik dat zo zie dan snap ik wel dat dat fout gaat, je verwacht niet dat een grindpad een brandgang is.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 15 februari 2024 @ 14:16:18 #196
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_212436646
quote:

[..]
Zoiets
:*
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 15 februari 2024 @ 14:27:43 #197
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_212436874
Even een vraagje:
Ik sprak net iemand uit de straat die in de buurtapp van de week vroeg of huishoudproduct X even geleend kon worden, geen probleem, ik had het liggen dus kom maar halen.
De volgende dag lag het weer in de brievenbus, helemaal prima.

Maar goed, we stonden te kletsen dus ik dacht, laat ik eens even naar gereedschap Y vragen, wat ze al een kleine 2 jaar geleden geleend hebben.
Zegt ze: ja, dat staat al een jaar op m'n lijst maar het is de taak van partner.

Nou heb ik toevallig 2 stuks gereedschap Y; de ene gebruik ik alleen binnen, de ander is voor buiten, schilderwerk enz. en ben ik dus minder zuinig op, die heb ik dus uitgeleend, ik mis hem dus niet echt, maar wil hem wel terug, dan kan de binnenvariant naar zolder en de buitenvariant weer in de garage, heb ik er altijd een dichtbij.
Anyway, ik hoor dus dat iedere keer als zij partner aanspreekt op gereedschap Y dat ze van mij geleend hebben, dat partner dan zegt "maar ze vraagt er toch niet om?"

Ligt het aan mij of is dat een vreemde instelling als het om geleende zaken gaat?
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 15 februari 2024 @ 14:30:03 #198
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_212436925
Dat is raar. En direct vragen: Zou je het vandaag kunnen teruggeven? Boeit de ander toch niks wiens verantwoordelijkheid dat is...
  donderdag 15 februari 2024 @ 14:31:57 #199
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_212436971
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 14:30 schreef Quoi het volgende:
Dat is raar. En direct vragen: Zou je het vandaag kunnen teruggeven? Boeit de ander toch niks wiens verantwoordelijkheid dat is...
Ze heeft partner direct geappt.
Ze zetten het maar in de tuin, dat was oorspronkelijk ook de afspraak.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 15 februari 2024 @ 14:32:41 #200
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_212436985
Eerste vakantiedag is voor M. een feest, not. Naar de BSO, wij naar werk. Zit ik net op kantoor, word ik gebeld door de BSO dat hij niet kan stoppen met huilen..... Nog even aan de telefoon gehad en ontroostbaar. Vriend heeft 'm dus opgehaald (ik ben op anderhalf uur reizen). Eenmaal thuis alles flex. Blijkt 'ie mot te hebben gehad met 2 vriendjes ("we willen nooit meer met je spelen"). Wtf. Hadden ze mooi even daar mogen oplossen..... Ouders van de vriendjes maar even geappt of we het even kunnen oplossen, wat er ook gebeurd is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')