abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212454881
Wij hadden in het vakantiehuisje een wasmachine/droger en de huisvrouw in mij vind het fijn dat ik nu het merendeel van de kleding dus schoon in de kast kan leggen _O- :D
pi_212455145
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 18:35 schreef TolstoiFan het volgende:
Nou, vakantie begonnen en Simon ligt als een zielig hoopje met zijn Ducks op de bank, vreselijke keelpijn en hij voelt ook warm aan ;( .
Dit is al sinds de herfstvakantie de 3e vakantie op rij die niet zonder ziek/zwak/misselijk bij iemand van ons drieën verloopt ;(
Nou :'( ;(. Beterschap! En een knuffel, ik snap je frustratie helemaal :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_212455208
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 18:59 schreef Nijna het volgende:

[..]
Maar ook als het anders is overgekomen op hem, is het prima om het na te vragen toch?
Ja daar heb je ook gelijk in. Ik denk te moeilijk :P.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_212455733
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 19:25 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Ja daar heb je ook gelijk in. Ik denk te moeilijk :P.
Ik zeg niks... O-) ik kan heel goed moeilijk denken, maar voor een ander kan ik het dan wel relativeren :s)
Fake it till you make it...
pi_212456232
Dan hebben wij een apart ziekenhuis blijkbaar. Die van mezelf heb ik ook al 0 keer laten zien in de afgelopen 4 bezoekjes.

Ik weet wel dat we ingeschreven staan in het ziekenhuis met foto en al dus ze doen vast een check.
pi_212456277
Wat vervelend Tolstoi! Beterschap en hopelijk valt het mee.
pi_212456292
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 20:18 schreef exode het volgende:
Dan hebben wij een apart ziekenhuis blijkbaar. Die van mezelf heb ik ook al 0 keer laten zien in de afgelopen 4 bezoekjes.

Ik weet wel dat we ingeschreven staan in het ziekenhuis met foto en al dus ze doen vast een check.
Dat was hier ook altijd het geval maar afgelopen december kreeg ik wel op mij kop dat ik zijn ID kaart niet mee had. Dat was de 1e keer dat er om gevraagd werd. Ze waren over naar een nieuw systeem waar je met je ID of paspoort moet aanmelden. Volgens mij gebruiken meerdere ziekenhuizen dat systeem. Mijn moeder moest in Nieuwegein ook met paspoort aanmelden.
pi_212456361
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 20:21 schreef Kyara het volgende:

[..]
Dat was hier ook altijd het geval maar afgelopen december kreeg ik wel op mij kop dat ik zijn ID kaart niet mee had. Dat was de 1e keer dat er om gevraagd werd. Ze waren over naar een nieuw systeem waar je met je ID of paspoort moet aanmelden. Volgens mij gebruiken meerdere ziekenhuizen dat systeem. Mijn moeder moest in Nieuwegein ook met paspoort aanmelden.
We gaan tegenwoordig altijd naar die in Utrecht (het zusje van Nieuwegein) laatste bezoek was 2,5 week geleden. Ik heb wel altijd mijn ID mee en van B neem ik standaard zijn paspoort mee bij ziekenhuis bezoekjes. Dus mochten ze het ineens wel vragen, prima.
  vrijdag 16 februari 2024 @ 20:41:16 #259
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_212456666
Ik ging laatst met m'n peuter boodschappen doen in Duitsland en was z'n id-kaart vergeten :@ geen controle uiteraard, maar ik vond het toch dom.
pi_212457171
Wij vlogen vorig jaar naar Spanje en ik was m'n id-kaart kwijt. Kwam ik een paar uur voor de vlucht achter. Noodpaspoort aangevraagd, heel gedoe, maar ik heb het geen één keer hoeven laten zien. Ook niet tijdens het boarden, niet in Nederland en niet in Spanje.

Ik tank regelmatig in België en dan denk ik er ook echt niet aan om m'n id-bewijs mee te nemen.
pi_212458599
Ik kom ook regelmatig in Duitsland voor boodschappen en dan heb ik ook geen paspoort mee inderdaad.
pi_212459986
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 21:07 schreef -Spring het volgende:
Wij vlogen vorig jaar naar Spanje en ik was m'n id-kaart kwijt. Kwam ik een paar uur voor de vlucht achter. Noodpaspoort aangevraagd, heel gedoe, maar ik heb het geen één keer hoeven laten zien. Ook niet tijdens het boarden, niet in Nederland en niet in Spanje.

Ik tank regelmatig in België en dan denk ik er ook echt niet aan om m'n id-bewijs mee te nemen.
Dit had ik afgelopen keer van Boedapest naar huis inderdaad ook 8)7
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_212460934
Net gecheckt, zoon kreeg zn eerste paspoort met 1,5 jaar. We hebben hem dus nooit bij het ziekenhuis hoeven te identificeren, óók niet toen hij er een week in lag. Hij is nu 13 jaar dus zo vreselijk lang geleden is dat niet.
Later wel af en toe bij de HAP maar toen had ie er wel één.

@Hupje, scheelt een zooi werk na het thuiskomen ;)
Bij het inpakken na de vakantie, gaat de was al gesorteerd in de koffer, in plastic zakken, zodat ik thuis zo een zak kan legen in de wasmachine, wat ik vrijwel meteen doe als we nét thuis zijn :')
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_212462259
Wij zijn met de baby nu vier keer in het ziekenhuis en twee keer op de HAP geweest :') en werden alle keren om legitimatie gevraagd. Laatste keer was het ook even gedoe omdat ik zijn paspoort vergeten was.

Paspoort na twee maanden geregeld, ander kunnen we niet naar de opa's en oma'.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_212463084
We hebben gisteren (waren er toch) wel even geïnformeerd hoelang het zou duren met aanvragen ivm onze 3de die eind maart verwacht wordt. We willen in juli op vakantie en door alle heisa over op tijd aanvragen vroeg ik me af hoe vroeg we moesten zijn, want hoe krijg je een net geboren baby op de pasfoto!?
Ze had het nu over 8 werkdagen. Dat scheelt, hoeven we niet meteen bij de aangifte een id aan te vragen.:D

We wonen aan de grens van België en duitsland, maar daarvoor echt geen id aangevraagd. We hebben twee zomerkinderen dus voor beide pas voorafgaand aan onze vakantie gedaan met 7 en 11 maanden. Maar hier geen ziekenhuisbezoeken gehad, dan is eerder wel handig inderdaad.
  zaterdag 17 februari 2024 @ 12:47:35 #266
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_212465395
Met all-season- (en geen winter-) banden even op en neer rijden voor 2 dagen Winterberg. Verantwoord of niet? Iemand ervaring?

Het is een spontane ingeving...
  zaterdag 17 februari 2024 @ 12:52:29 #267
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_212465462
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 12:47 schreef Quoi het volgende:
Met all-season- (en geen winter-) banden even op en neer rijden voor 2 dagen Winterberg. Verantwoord of niet? Iemand ervaring?

Doen! Er ligt geen spatje sneeuw en het gaat ook niet noemenswaardig sneeuwen volgens mij.

Ik ben er van maandag tot vrijdag! :W ;) In de hoop dat ze de pistes nog wat op kunnen spuiten voor de 3 heren, ik hou het bij een stevige wandeling. ;)
  zaterdag 17 februari 2024 @ 12:52:32 #268
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_212465464
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 12:47 schreef Quoi het volgende:

Winterbanden zijn verplicht in Duitsland voor zover ik weet. Dus NIET doen of tenzij je het risico voor lief wil nemen.

EDIT verkeerd onthouden. Alleen verplicht onder winterse omstandigheden :@ Hier meer erover: https://www.allianzdirect(...)terbanden-duitsland/
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zaterdag 17 februari 2024 @ 13:01:04 #269
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_212465581
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 12:52 schreef BE het volgende:

[..]
Doen! Er ligt geen spatje sneeuw en het gaat ook niet noemenswaardig sneeuwen volgens mij.

Ik ben er van maandag tot vrijdag! :W ;) In de hoop dat ze de pistes nog wat op kunnen spuiten voor de 3 heren, ik hou het bij een stevige wandeling. ;)
Leuk!! Wij willen vanmiddag gaan rijden en tm maandag blijven. Word zo blij van het idee.

@Whiskers2009 dat wist ik toen ik de vraag stelde ;) Blijft een persoonlijke afweging. All-season-banden met m+s en sneeuwvlok erop zijn ook goed, zegt de anwb. Of het ideaal is, is door ons te overwegen.
  zaterdag 17 februari 2024 @ 14:48:52 #270
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_212466868
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 13:01 schreef Quoi het volgende:

[..]
Leuk!! Wij willen vanmiddag gaan rijden en tm maandag blijven. Word zo blij van het idee.

@:Whiskers2009 dat wist ik toen ik de vraag stelde ;) Blijft een persoonlijke afweging. All-season-banden met m+s en sneeuwvlok erop zijn ook goed, zegt de anwb. Of het ideaal is, is door ons te overwegen.
Leuk! Heel veel plezier!
  zaterdag 17 februari 2024 @ 18:08:13 #271
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_212468911
Ik heb mezelf vandaag kwaad gemaakt met het opruimen van de tuin. Overal lagen blaadjes en troep en de tuinbank-hoes lag ernaast en de kussen stonden op z’n kant (een van de zittingen was vorige week drie sloten verder gewaaid bij de storm :o ) En nu dus gewoon heel klein beetje aangeveegd en aangeharkt en wat maakt alle verschil zeg! Als je gewoon naar buiten kijkt en een (enigzins) opgeruimde tuin ziet. O+
(Het tuin-deel zelf moet nog maar ik laat de blaadjes nu maar even liggen nog, mocht er toch nog kou komen.)

(Ik erger me kapot aan de laksigheid van ons allemaal wat dat soort dingen betreft (en het voorbeeld dat F en ik de kinderen geven), maar heb ook zelf weer niet de discipline om dat bij te houden. Zeker als het druk is qua werk versloft alles.)
pi_212469211
@BE
Och herkenbaar hoor. Maar soms liggen de prioriteiten ergens anders.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 17 februari 2024 @ 18:53:00 #273
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_212469446
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 18:08 schreef BE het volgende:
Ik heb mezelf vandaag kwaad gemaakt met het opruimen van de tuin. Overal lagen blaadjes en troep en de tuinbank-hoes lag ernaast en de kussen stonden op z’n kant (een van de zittingen was vorige week drie sloten verder gewaaid bij de storm :o ) En nu dus gewoon heel klein beetje aangeveegd en aangeharkt en wat maakt alle verschil zeg! Als je gewoon naar buiten kijkt en een (enigzins) opgeruimde tuin ziet. O+
(Het tuin-deel zelf moet nog maar ik laat de blaadjes nu maar even liggen nog, mocht er toch nog kou komen.)

(Ik erger me kapot aan de laksigheid van ons allemaal wat dat soort dingen betreft (en het voorbeeld dat F en ik de kinderen geven), maar heb ook zelf weer niet de discipline om dat bij te houden. Zeker als het druk is qua werk versloft alles.)
Maak je geen zorgen over het voorbeeld dat je geeft. Ik (wij) hebben ook op dat punt het slechte voorbeeld gegeven aan de kinderen en mijn dochter is iemand die het liefst schoonmaakt en opruimt. Alles ziet er altijd piekfijn uit bij haar en ook bij ons als ze even thuis is.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_212469604
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 18:53 schreef livelink het volgende:

[..]
Maak je geen zorgen over het voorbeeld dat je geeft. Ik (wij) hebben ook op dat punt het slechte voorbeeld gegeven aan de kinderen en mijn dochter is iemand die het liefst schoonmaakt en opruimt. Alles ziet er altijd piekfijn uit bij haar en ook bij ons als ze even thuis is.
Ik ruim juist veel op maar de dames absoluut niet 🤣🤣
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 17 februari 2024 @ 19:06:42 #275
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_212469681
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 18:08 schreef BE het volgende:

Gejat uit een ander topic:
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 10:48 schreef AnneX het volgende:

[..]
@:Lonaa
Voor je geruststelling : [ link | afbeelding ]
Klik op de fotolink ;)

Dus eigenlijk had je je geen zorgen hoeven maken en juist het goede voorbeeld gegeven als je niets had opgeruimd in de tuin ;) :D

[ Bericht 1% gewijzigd door Whiskers2009 op 17-02-2024 19:17:25 ]
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')