abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 15 februari 2024 @ 14:27:43 #197
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_212436874
Even een vraagje:
Ik sprak net iemand uit de straat die in de buurtapp van de week vroeg of huishoudproduct X even geleend kon worden, geen probleem, ik had het liggen dus kom maar halen.
De volgende dag lag het weer in de brievenbus, helemaal prima.

Maar goed, we stonden te kletsen dus ik dacht, laat ik eens even naar gereedschap Y vragen, wat ze al een kleine 2 jaar geleden geleend hebben.
Zegt ze: ja, dat staat al een jaar op m'n lijst maar het is de taak van partner.

Nou heb ik toevallig 2 stuks gereedschap Y; de ene gebruik ik alleen binnen, de ander is voor buiten, schilderwerk enz. en ben ik dus minder zuinig op, die heb ik dus uitgeleend, ik mis hem dus niet echt, maar wil hem wel terug, dan kan de binnenvariant naar zolder en de buitenvariant weer in de garage, heb ik er altijd een dichtbij.
Anyway, ik hoor dus dat iedere keer als zij partner aanspreekt op gereedschap Y dat ze van mij geleend hebben, dat partner dan zegt "maar ze vraagt er toch niet om?"

Ligt het aan mij of is dat een vreemde instelling als het om geleende zaken gaat?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 15 februari 2024 @ 14:30:03 #198
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_212436925
Dat is raar. En direct vragen: Zou je het vandaag kunnen teruggeven? Boeit de ander toch niks wiens verantwoordelijkheid dat is...
  donderdag 15 februari 2024 @ 14:31:57 #199
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_212436971
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 14:30 schreef Quoi het volgende:
Dat is raar. En direct vragen: Zou je het vandaag kunnen teruggeven? Boeit de ander toch niks wiens verantwoordelijkheid dat is...
Ze heeft partner direct geappt.
Ze zetten het maar in de tuin, dat was oorspronkelijk ook de afspraak.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 15 februari 2024 @ 14:32:41 #200
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_212436985
Eerste vakantiedag is voor M. een feest, not. Naar de BSO, wij naar werk. Zit ik net op kantoor, word ik gebeld door de BSO dat hij niet kan stoppen met huilen..... Nog even aan de telefoon gehad en ontroostbaar. Vriend heeft 'm dus opgehaald (ik ben op anderhalf uur reizen). Eenmaal thuis alles flex. Blijkt 'ie mot te hebben gehad met 2 vriendjes ("we willen nooit meer met je spelen"). Wtf. Hadden ze mooi even daar mogen oplossen..... Ouders van de vriendjes maar even geappt of we het even kunnen oplossen, wat er ook gebeurd is.
pi_212437299
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2024 14:27 schreef Leandra het volgende:
Even een vraagje:
Ik sprak net iemand uit de straat die in de buurtapp van de week vroeg of huishoudproduct X even geleend kon worden, geen probleem, ik had het liggen dus kom maar halen.
De volgende dag lag het weer in de brievenbus, helemaal prima.

Maar goed, we stonden te kletsen dus ik dacht, laat ik eens even naar gereedschap Y vragen, wat ze al een kleine 2 jaar geleden geleend hebben.
Zegt ze: ja, dat staat al een jaar op m'n lijst maar het is de taak van partner.

Nou heb ik toevallig 2 stuks gereedschap Y; de ene gebruik ik alleen binnen, de ander is voor buiten, schilderwerk enz. en ben ik dus minder zuinig op, die heb ik dus uitgeleend, ik mis hem dus niet echt, maar wil hem wel terug, dan kan de binnenvariant naar zolder en de buitenvariant weer in de garage, heb ik er altijd een dichtbij.
Anyway, ik hoor dus dat iedere keer als zij partner aanspreekt op gereedschap Y dat ze van mij geleend hebben, dat partner dan zegt "maar ze vraagt er toch niet om?"

Ligt het aan mij of is dat een vreemde instelling als het om geleende zaken gaat?
Hele bijzondere instelling inderdaad. Je zou er niet om moeten vragen om alsjeblieft je eigen spullen terug te mogen.

Anderzijds, kan mevrouw ook zelf het product terugbrengen ook al vind ze het de taak van haar partner. Ik snap dat ze daar thuis afspraken over hebben over welke taak wie z’n verantwoordelijkheid is, maar daar hoeft een ander niet de dupe van te zijn, dus dan zet je je er maar een keer overheen dat dat eigenlijk de taak van je partner was.

En zeker als er dan specifiek naar gevraagd wordt, zou ik het direct gaan halen en niet m’n partner appen dat er nu eindelijk naar gevraagd wordt.
  donderdag 15 februari 2024 @ 14:50:01 #202
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_212437335
Direct gaan halen was even geen optie, we kwamen elkaar elders tegen :D
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_212437366
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 14:32 schreef Quoi het volgende:
Eerste vakantiedag is voor M. een feest, not. Naar de BSO, wij naar werk. Zit ik net op kantoor, word ik gebeld door de BSO dat hij niet kan stoppen met huilen..... Nog even aan de telefoon gehad en ontroostbaar. Vriend heeft 'm dus opgehaald (ik ben op anderhalf uur reizen). Eenmaal thuis alles flex. Blijkt 'ie mot te hebben gehad met 2 vriendjes ("we willen nooit meer met je spelen"). Wtf. Hadden ze mooi even daar mogen oplossen..... Ouders van de vriendjes maar even geappt of we het even kunnen oplossen, wat er ook gebeurd is.
Dat hadden ze inderdaad wel even op kunnen lossen op de bso en bespreekbaar maken met hem en de twee vriendjes. Vervelend als ze je voor dit soort dingen van je werk naar huis bellen.
pi_212437397
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 14:50 schreef Leandra het volgende:
Direct gaan halen was even geen optie, we kwamen elkaar elders tegen :D
Nee dan niet inderdaad. Maar vind het nog steeds bijzonder dat ze de schuld op haar partner afschuift terwijl ze zelf ook geen actie ondernam (behalve haar partner er op te wijzen)
  donderdag 15 februari 2024 @ 15:18:17 #205
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_212437741
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 14:53 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Nee dan niet inderdaad. Maar vind het nog steeds bijzonder dat ze de schuld op haar partner afschuift terwijl ze zelf ook geen actie ondernam (behalve haar partner er op te wijzen)
Nah, daar heb ik niet zo'n moeite mee, het is geen klein ding dat je makkelijk de halve wijk door sleept als je niet heel sterk bent.
Daarbij: partner heeft het geleend.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_212438324
Maar wat zegt zij dan wanneer haar partner zegt: “ze vraagt er toch niet om?” Zegt ze dan nee? Want dat heb je toch wel? Ik snap het niet :P.
pi_212438337
Ah dus al je er niet om vraagt, hoeft het ook niet terug?
Aldus die man.
Dat is makkelijk. :D

[ Bericht 0% gewijzigd door vencodark op 15-02-2024 16:09:38 ]
pi_212438576
Ik wil nu wel heel graag weten wat het is, Leandra.

Gokje: een laddertje.
pi_212438598
@Vanyel Sterkte :*

@Leandra, ik zou het ook raar vinden als ik zo'n reactie zou krijgen.
Aan de andere kant, misschien knapte ze altijd dit soort dingen op voor partner en heeft ze nu besloten dat niet meer te doen... Ik heb zo'n man die heel gemakkelijk dingen vergeet en dan ben ik geneigd om het op te gaan lossen.
(maar dan vind ik het nog heel raar dat hij dan zou zeggen: "maar ze vraagt er toch niet om", want dat doe je dus wel alleen bij haar blijkbaar, maar dat is toch evengoed vragen om...).
Hopelijk is het geleende artikel (ik sluit me aan bij @-Spring, een ladder of trapje) gauw terug, ik vind iets lenen en 2 jaar lang niet terugbrengen eigenlijk al vreemd om te beginnen.

@Quoi, zoiets zou de bso toch ook op kunnen lossen. Maar misschien heeft hij dat niet verteld daar...
Wel balen als je daarvoor dan van je werk terug moet... Sneu als je vriendjes zulke rottige dingen zeggen :*
Fake it till you make it...
pi_212438615
Een werkbank?

Klopboor?

Stobbenfrees! :D
  donderdag 15 februari 2024 @ 17:07:11 #211
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_212439187
Gelukkig zijn de ouders van de betreffende kinderen 2 vriendinnen. De lijntjes zijn kort ;) Ik zag het al een tijd aankomen, dat onze kinderen geen beste matties meer zijn.

Vanavond dus even een-op-eengesprekken met onze mannen.
pi_212441321
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 17:07 schreef Quoi het volgende:
Gelukkig zijn de ouders van de betreffende kinderen 2 vriendinnen. De lijntjes zijn kort ;) Ik zag het al een tijd aankomen, dat onze kinderen geen beste matties meer zijn.

Vanavond dus even een-op-eengesprekken met onze mannen.
Hopelijk loopt het snel los! Hier bij de jongste hebben we die momenten ook af en toe met vriendinnen (of andere vriendinnen onderling). Meestal komt het vrij snel weer goed hier (momenteel duurt het hier alleen wat langer helaas)
  donderdag 15 februari 2024 @ 20:47:41 #213
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_212442580
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2024 15:55 schreef Smart_ass het volgende:
Maar wat zegt zij dan wanneer haar partner zegt: “ze vraagt er toch niet om?” Zegt ze dan nee? Want dat heb je toch wel? Ik snap het niet :P.
Nee, ik heb er eerder niet om gevraagd, dat was het antwoord dat zij kreeg als ze haar partner er op aansprak dat gereedschap Y nog terug moest naar mij.

Aan de ene kant niet handig om mij te vertellen dat er dan zo'n reactie komt, maar aan de andere kant kan ik me goed voorstellen dat je daar zo pissig om bent dat je dat wel gewoon zegt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_212442813
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 11:56 schreef exode het volgende:

[..]
Die komt uit op de brandgang, of we moeten over de heg springen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh, ik was laatst bij je om de hoek! :o gemiste kans om de brandgang uit te checken.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_212443588
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2024 21:00 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Oh, ik was laatst bij je om de hoek! :o gemiste kans om de brandgang uit te checken.
Nou ja, waar was je dan?
pi_212443668
Ik gok doornburgh
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_212444582
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2024 21:48 schreef Vanyel het volgende:
Ik gok doornburgh
Die zijn gesloten volgens mij.
pi_212444731
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2024 16:19 schreef Mrs.Peel het volgende:
Een werkbank?

Klopboor?

Stobbenfrees! :D
En de ene stobbenfrees is alleen voor binnen :+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_212445132
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 15 februari 2024 @ 23:46:50 #220
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_212445653
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 23:05 schreef hilliebillie het volgende:
SPOILER
wat een horrorverhaal, hilliebillie. :o :'(
in de haak.
  donderdag 15 februari 2024 @ 23:56:19 #221
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_212445761
Damn :{
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_212445964
Oh gatver. Daar krijg je wel even de rillingen van. ;(
pi_212446204
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 22:40 schreef exode het volgende:

[..]
Die zijn gesloten volgens mij.
Ik ben daar wel eens geweest, maar nu was ik in een straat naast die van jou op kraamvisite.
pi_212446337
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2024 22:47 schreef LeSage het volgende:

[..]
En de ene stobbenfrees is alleen voor binnen :+
Uiteraard.
pi_212447300
Sjesus @hilliebillie wat een ongelooflijke hufter ;( En idd, levenslang had beter gepast.

Straks komt kleinzoon O+ Meneer kruipt inmiddels dus denk dat ik vanavond kapot ben :') Gelukkig weekend en daarna vakantie.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_212447431
Laatste vakantie dag hier. Nog wel lekker weekend natuurlijk, maar dat zit heel vol.

Gisteren heerlijk dagje Antwerpen met mijn meiden O+
En zo onderweg naar mijn vader, uurtje rijden, om eens eea voor hem te regelen wat hem zelf niet meer (alleen) lukt.

Fijne dag allemaal!
Met een meidenkwartet
pi_212447887
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 23:05 schreef hilliebillie het volgende:
SPOILER
Bizar en eng :{ . En arme kinderen :'(.
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 16 februari 2024 @ 10:38:15 #228
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_212448749
En als PT zeker een super geschikte kerel, aardig en grappig en geen idee dat hij een enorme geflipte mafklapper was.

[ Bericht 1% gewijzigd door amaranta op 16-02-2024 10:44:19 ]
  vrijdag 16 februari 2024 @ 10:45:17 #229
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_212448839
Ik ga denk ik een Barber shop beginnen. Big business.
pi_212449498
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 10:38 schreef amaranta het volgende:
En als PT zeker een super geschikte kerel, aardig en grappig en geen idee dat hij een enorme geflipte mafklapper was.
Nou dat dus inderdaad. Blijkbaar een man met meerdere persoonlijkheden. (Een paar weken voor het gebeuren nog voor de verjaardag van de oudste met hem een rondvlucht gemaakt in een vierzitter omdat hij een vliegbrevet heeft. Zou ik nooit gedaan hebben als ik maar lichte twijfel over hem had. Maar hoe kun je je in een persoon vergissen blijkbaar)

Echt super heftig voor haar kinderen (en ook voor zijn eigen kinderen om ineens een moordenaar als vader te hebben)
pi_212449617
brrr, wat een verhaal Hillie. ;(
pi_212449754
Even iets anders. De oudste zat vorige week met een vervelende situatie op school en ik weet niet zo goed of ik er nog iets van moet zeggen of maar moet laten.

SPOILER
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_212450611
Wat een verhaal Hillie! Pfff....

Eej ennuh het is gejinxt he, Fok wet. Net de buurvrouw aan de deur, die was gisterenavond laat thuis van haar werk en had nog maar 1 plekje een huis of 20 verderop, op de stoep zoals ze hier ook staan.
Zat er vanochtend een briefje op haar raam 'Ik ben het GVD zat die auto's voor mijn brandgang (I kid u not), ik kan niet eens inladen!!!!! De volgende keer zijn je banden lek met je KUT auto!!!'

Ze was echt overstuur, en weet je....er is daar helemaal geen brandgang. Nee echt niet, ook niet zo 1 als ons, gewoon niet.
pi_212450627
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 12:14 schreef Phaidra het volgende:
Even iets anders. De oudste zat vorige week met een vervelende situatie op school en ik weet niet zo goed of ik er nog iets van moet zeggen of maar moet laten.

SPOILER
Zou ik wel doen.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_212450688
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 12:14 schreef Phaidra het volgende:

SPOILER
Ik zou het ook even bij de leerkracht aankaarten. In elk geval dat hij er een naar gevoel aan over heeft gehouden.
pi_212450732
Ik twijfel vooral omdat de juf meestal wel heel scherp is in het oppikken van dit soort situaties. Ik vermoed daarom dat het grotendeels anders op hem is overgekomen dan bedoeld. De sfeer in de klas is gewoonlijk ook echt goed. Ze waren bijvoorbeeld allemaal solidair toen hij zijn pink had gebroken. Liep iedereen in de pauze met een arm in de jas _O-. Maar ik ga het toch nog maar even navragen. Thanks!
Venus in pocketformaat
© loveli
  Official ESF Kreviewer vrijdag 16 februari 2024 @ 14:31:43 #237
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_212451319
Wanneer moet je eigenlijk een id of paspoort aanvragen voor je kind. Internet zegt meteen ivm zorg. Hebben jullie dit ook gedaan? Onze dochter is nu 1 week oud en vind nog een beetje onzin om haar een id te geven.
pi_212451359
quote:
5s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 14:31 schreef Kreator het volgende:
Wanneer moet je eigenlijk een id of paspoort aanvragen voor je kind. Internet zegt meteen ivm zorg. Hebben jullie dit ook gedaan? Onze dochter is nu 1 week oud en vind nog een beetje onzin om haar een id te geven.
Je moet je kunnen legitimeren in het ziekenhuis. Echter toen onze dochters zo jong waren hadden ze nog geen ID.
Volgens mij waren ze een half jaar toen ik voor het eerst een ID ging aanvragen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_212451523
Wij gingen op vakantie naar het buitenland toen onze dochter 4 maanden was, dus haar ID hebben we aangevraagd toen ze 10 weken was.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_212451532
quote:
5s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 14:31 schreef Kreator het volgende:
Wij woonden destijds langs de Duitse grens, dus dan is het wel handig. Maar dan nog konden we wachten tot ze een half jaar waren. Die eerste maanden ging we toch niet zover op pad.

Voor het ziekenhuis is het wel nodig idd. Wij hadden het uitreksel van de aangifte mee toen we in week 3 er even heen moesten ter controle.
pi_212451900
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 08:54 schreef Cathmar het volgende:
Laatste vakantie dag hier.
Hier ook. Op tijd weggegaan van het vakantieadres bij het strand, het regende te hard om nog een fijne strandwandeling te kunnen maken of een leuke tussenstop te doen. Nu wel grotendeels voor de file uit kunnen rijden.
En (eindelijk) een museumkaart aangeschaft, dus dit jaar gaan we een aantal musea en kastelen bezoeken, is het plan ^O^
pi_212452010
Hier aangevraagd toen zoon naar het ziekenhuis moest met 3 maanden oud. Als je het niet doet, krijg je als ouders de rekening. Dat werd ons toen verteld, dit was begin 2019.
pi_212452130
Al mijn kinderen hebben direct na de geboorte in ziekenhuis gelegen dus die hadden toen uiteraard geen id maar wel een ziekenhuiskaart. Id pas aangevraagd toen we op vakantie naar het buitenland gingen.
pi_212452386
Wij hebben een paspoort aangevraagd omdat we een weekendje naar Londen gingen. Onze dochter was toen 3 of 4 maanden oud denk ik? Zijn wel eerder met haar in het ziekenhuis geweest voor bloedprikken, toen is nergens naar gevraagd.
pi_212452821
Ik heb hem voor de jongste vrij vroeg aangevraagd omdat de kosten hoger zouden gaan worden voor id kaarten voor kinderen.

Maar ik heb geen idee hoe het werkt voor ziekenhuis of dokterbezoekjes of zo.

@Phaidra ik zou het wel even bespreken met de leerkracht. Als het dan mee lijkt te vallen dan weet je dat ook en kun je hem er ook op wijzen. Mocht er wel iets zijn dan ben je ook op de hoogte.
pi_212453034
Ik ben met B al minstens 10x naar het ziekenhuis geweest en nog nooit ID laten zien. Beide kinderen hebben wel een paspoort, vooral voor de vakanties. Daarvoor hebben we ze al wel vaker moeten laten zien. Oh en de Corona teststraat vroeg er ook altijd naar.
pi_212454462
Nou, vakantie begonnen en Simon ligt als een zielig hoopje met zijn Ducks op de bank, vreselijke keelpijn en hij voelt ook warm aan ;( .
Dit is al sinds de herfstvakantie de 3e vakantie op rij die niet zonder ziek/zwak/misselijk bij iemand van ons drieën verloopt ;(
  vrijdag 16 februari 2024 @ 18:44:11 #248
319308 Tink89
To live is to dance
pi_212454608
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 16:50 schreef exode het volgende:
Ik ben met B al minstens 10x naar het ziekenhuis geweest en nog nooit ID laten zien. Beide kinderen hebben wel een paspoort, vooral voor de vakanties. Daarvoor hebben we ze al wel vaker moeten laten zien. Oh en de Corona teststraat vroeg er ook altijd naar.
Dan kom jij niet in één van de vijf ziekenhuizen waar wij de afgelopen jaren geweest zijn. Overal inchecken met id-kaart of paspoort en in Maastricht kregen we zelfs nog een brief over onze zoon van toen 11 maanden. Of we de kopie id via een beveiligde link ofzoiets alsnog wilden insturen.

Ze begonnen bij de ziekenhuizen te piepen toen ze een half jaar oud waren ofzo. Bij beide kinderen, dus ook al 5 jaar geleden.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_212454849
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 13:41 schreef Phaidra het volgende:
Ik twijfel vooral omdat de juf meestal wel heel scherp is in het oppikken van dit soort situaties. Ik vermoed daarom dat het grotendeels anders op hem is overgekomen dan bedoeld. De sfeer in de klas is gewoonlijk ook echt goed. Ze waren bijvoorbeeld allemaal solidair toen hij zijn pink had gebroken. Liep iedereen in de pauze met een arm in de jas _O-. Maar ik ga het toch nog maar even navragen. Thanks!
Maar ook als het anders is overgekomen op hem, is het prima om het na te vragen toch?

@Kreator, ik weet niet meer wanneer we een ID voor de kinderen hebben aangevraagt, maar niet in de eerste maanden volgens mij.

@TolstoiFan, beterschap voor Simon :*
pi_212454869
Ik heb voor de kinderen een Europese zorgpas (want ik kan als medeverzekerde niet bij hun gegevens en zo heb ik tenminste iets) en die is tot nu toe overal geaccepteerd maar voor geplande zorg in het ziekenhuis is wel echt een IDkaart nodig.
pi_212454881
Wij hadden in het vakantiehuisje een wasmachine/droger en de huisvrouw in mij vind het fijn dat ik nu het merendeel van de kleding dus schoon in de kast kan leggen _O- :D
pi_212455145
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 18:35 schreef TolstoiFan het volgende:
Nou, vakantie begonnen en Simon ligt als een zielig hoopje met zijn Ducks op de bank, vreselijke keelpijn en hij voelt ook warm aan ;( .
Dit is al sinds de herfstvakantie de 3e vakantie op rij die niet zonder ziek/zwak/misselijk bij iemand van ons drieën verloopt ;(
Nou :'( ;(. Beterschap! En een knuffel, ik snap je frustratie helemaal :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_212455208
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 18:59 schreef Nijna het volgende:

[..]
Maar ook als het anders is overgekomen op hem, is het prima om het na te vragen toch?
Ja daar heb je ook gelijk in. Ik denk te moeilijk :P.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_212455733
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 19:25 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Ja daar heb je ook gelijk in. Ik denk te moeilijk :P.
Ik zeg niks... O-) ik kan heel goed moeilijk denken, maar voor een ander kan ik het dan wel relativeren :s)
pi_212456232
Dan hebben wij een apart ziekenhuis blijkbaar. Die van mezelf heb ik ook al 0 keer laten zien in de afgelopen 4 bezoekjes.

Ik weet wel dat we ingeschreven staan in het ziekenhuis met foto en al dus ze doen vast een check.
pi_212456277
Wat vervelend Tolstoi! Beterschap en hopelijk valt het mee.
pi_212456292
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 20:18 schreef exode het volgende:
Dan hebben wij een apart ziekenhuis blijkbaar. Die van mezelf heb ik ook al 0 keer laten zien in de afgelopen 4 bezoekjes.

Ik weet wel dat we ingeschreven staan in het ziekenhuis met foto en al dus ze doen vast een check.
Dat was hier ook altijd het geval maar afgelopen december kreeg ik wel op mij kop dat ik zijn ID kaart niet mee had. Dat was de 1e keer dat er om gevraagd werd. Ze waren over naar een nieuw systeem waar je met je ID of paspoort moet aanmelden. Volgens mij gebruiken meerdere ziekenhuizen dat systeem. Mijn moeder moest in Nieuwegein ook met paspoort aanmelden.
pi_212456361
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 20:21 schreef Kyara het volgende:

[..]
Dat was hier ook altijd het geval maar afgelopen december kreeg ik wel op mij kop dat ik zijn ID kaart niet mee had. Dat was de 1e keer dat er om gevraagd werd. Ze waren over naar een nieuw systeem waar je met je ID of paspoort moet aanmelden. Volgens mij gebruiken meerdere ziekenhuizen dat systeem. Mijn moeder moest in Nieuwegein ook met paspoort aanmelden.
We gaan tegenwoordig altijd naar die in Utrecht (het zusje van Nieuwegein) laatste bezoek was 2,5 week geleden. Ik heb wel altijd mijn ID mee en van B neem ik standaard zijn paspoort mee bij ziekenhuis bezoekjes. Dus mochten ze het ineens wel vragen, prima.
  vrijdag 16 februari 2024 @ 20:41:16 #259
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_212456666
Ik ging laatst met m'n peuter boodschappen doen in Duitsland en was z'n id-kaart vergeten :@ geen controle uiteraard, maar ik vond het toch dom.
pi_212457171
Wij vlogen vorig jaar naar Spanje en ik was m'n id-kaart kwijt. Kwam ik een paar uur voor de vlucht achter. Noodpaspoort aangevraagd, heel gedoe, maar ik heb het geen één keer hoeven laten zien. Ook niet tijdens het boarden, niet in Nederland en niet in Spanje.

Ik tank regelmatig in België en dan denk ik er ook echt niet aan om m'n id-bewijs mee te nemen.
pi_212458599
Ik kom ook regelmatig in Duitsland voor boodschappen en dan heb ik ook geen paspoort mee inderdaad.
pi_212459986
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 21:07 schreef -Spring het volgende:
Wij vlogen vorig jaar naar Spanje en ik was m'n id-kaart kwijt. Kwam ik een paar uur voor de vlucht achter. Noodpaspoort aangevraagd, heel gedoe, maar ik heb het geen één keer hoeven laten zien. Ook niet tijdens het boarden, niet in Nederland en niet in Spanje.

Ik tank regelmatig in België en dan denk ik er ook echt niet aan om m'n id-bewijs mee te nemen.
Dit had ik afgelopen keer van Boedapest naar huis inderdaad ook 8)7
pi_212460934
Net gecheckt, zoon kreeg zn eerste paspoort met 1,5 jaar. We hebben hem dus nooit bij het ziekenhuis hoeven te identificeren, óók niet toen hij er een week in lag. Hij is nu 13 jaar dus zo vreselijk lang geleden is dat niet.
Later wel af en toe bij de HAP maar toen had ie er wel één.

@Hupje, scheelt een zooi werk na het thuiskomen ;)
Bij het inpakken na de vakantie, gaat de was al gesorteerd in de koffer, in plastic zakken, zodat ik thuis zo een zak kan legen in de wasmachine, wat ik vrijwel meteen doe als we nét thuis zijn :')
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_212462259
Wij zijn met de baby nu vier keer in het ziekenhuis en twee keer op de HAP geweest :') en werden alle keren om legitimatie gevraagd. Laatste keer was het ook even gedoe omdat ik zijn paspoort vergeten was.

Paspoort na twee maanden geregeld, ander kunnen we niet naar de opa's en oma'.
pi_212463084
We hebben gisteren (waren er toch) wel even geďnformeerd hoelang het zou duren met aanvragen ivm onze 3de die eind maart verwacht wordt. We willen in juli op vakantie en door alle heisa over op tijd aanvragen vroeg ik me af hoe vroeg we moesten zijn, want hoe krijg je een net geboren baby op de pasfoto!?
Ze had het nu over 8 werkdagen. Dat scheelt, hoeven we niet meteen bij de aangifte een id aan te vragen.:D

We wonen aan de grens van België en duitsland, maar daarvoor echt geen id aangevraagd. We hebben twee zomerkinderen dus voor beide pas voorafgaand aan onze vakantie gedaan met 7 en 11 maanden. Maar hier geen ziekenhuisbezoeken gehad, dan is eerder wel handig inderdaad.
  zaterdag 17 februari 2024 @ 12:47:35 #266
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_212465395
Met all-season- (en geen winter-) banden even op en neer rijden voor 2 dagen Winterberg. Verantwoord of niet? Iemand ervaring?

Het is een spontane ingeving...
  zaterdag 17 februari 2024 @ 12:52:29 #267
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_212465462
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 12:47 schreef Quoi het volgende:
Met all-season- (en geen winter-) banden even op en neer rijden voor 2 dagen Winterberg. Verantwoord of niet? Iemand ervaring?

Doen! Er ligt geen spatje sneeuw en het gaat ook niet noemenswaardig sneeuwen volgens mij.

Ik ben er van maandag tot vrijdag! :W ;) In de hoop dat ze de pistes nog wat op kunnen spuiten voor de 3 heren, ik hou het bij een stevige wandeling. ;)
  zaterdag 17 februari 2024 @ 12:52:32 #268
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_212465464
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 12:47 schreef Quoi het volgende:

Winterbanden zijn verplicht in Duitsland voor zover ik weet. Dus NIET doen of tenzij je het risico voor lief wil nemen.

EDIT verkeerd onthouden. Alleen verplicht onder winterse omstandigheden :@ Hier meer erover: https://www.allianzdirect(...)terbanden-duitsland/
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zaterdag 17 februari 2024 @ 13:01:04 #269
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_212465581
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 12:52 schreef BE het volgende:

[..]
Doen! Er ligt geen spatje sneeuw en het gaat ook niet noemenswaardig sneeuwen volgens mij.

Ik ben er van maandag tot vrijdag! :W ;) In de hoop dat ze de pistes nog wat op kunnen spuiten voor de 3 heren, ik hou het bij een stevige wandeling. ;)
Leuk!! Wij willen vanmiddag gaan rijden en tm maandag blijven. Word zo blij van het idee.

@Whiskers2009 dat wist ik toen ik de vraag stelde ;) Blijft een persoonlijke afweging. All-season-banden met m+s en sneeuwvlok erop zijn ook goed, zegt de anwb. Of het ideaal is, is door ons te overwegen.
  zaterdag 17 februari 2024 @ 14:48:52 #270
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_212466868
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 13:01 schreef Quoi het volgende:

[..]
Leuk!! Wij willen vanmiddag gaan rijden en tm maandag blijven. Word zo blij van het idee.

@:Whiskers2009 dat wist ik toen ik de vraag stelde ;) Blijft een persoonlijke afweging. All-season-banden met m+s en sneeuwvlok erop zijn ook goed, zegt de anwb. Of het ideaal is, is door ons te overwegen.
Leuk! Heel veel plezier!
  zaterdag 17 februari 2024 @ 18:08:13 #271
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_212468911
Ik heb mezelf vandaag kwaad gemaakt met het opruimen van de tuin. Overal lagen blaadjes en troep en de tuinbank-hoes lag ernaast en de kussen stonden op z’n kant (een van de zittingen was vorige week drie sloten verder gewaaid bij de storm :o ) En nu dus gewoon heel klein beetje aangeveegd en aangeharkt en wat maakt alle verschil zeg! Als je gewoon naar buiten kijkt en een (enigzins) opgeruimde tuin ziet. O+
(Het tuin-deel zelf moet nog maar ik laat de blaadjes nu maar even liggen nog, mocht er toch nog kou komen.)

(Ik erger me kapot aan de laksigheid van ons allemaal wat dat soort dingen betreft (en het voorbeeld dat F en ik de kinderen geven), maar heb ook zelf weer niet de discipline om dat bij te houden. Zeker als het druk is qua werk versloft alles.)
pi_212469211
@BE
Och herkenbaar hoor. Maar soms liggen de prioriteiten ergens anders.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 17 februari 2024 @ 18:53:00 #273
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_212469446
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 18:08 schreef BE het volgende:
Ik heb mezelf vandaag kwaad gemaakt met het opruimen van de tuin. Overal lagen blaadjes en troep en de tuinbank-hoes lag ernaast en de kussen stonden op z’n kant (een van de zittingen was vorige week drie sloten verder gewaaid bij de storm :o ) En nu dus gewoon heel klein beetje aangeveegd en aangeharkt en wat maakt alle verschil zeg! Als je gewoon naar buiten kijkt en een (enigzins) opgeruimde tuin ziet. O+
(Het tuin-deel zelf moet nog maar ik laat de blaadjes nu maar even liggen nog, mocht er toch nog kou komen.)

(Ik erger me kapot aan de laksigheid van ons allemaal wat dat soort dingen betreft (en het voorbeeld dat F en ik de kinderen geven), maar heb ook zelf weer niet de discipline om dat bij te houden. Zeker als het druk is qua werk versloft alles.)
Maak je geen zorgen over het voorbeeld dat je geeft. Ik (wij) hebben ook op dat punt het slechte voorbeeld gegeven aan de kinderen en mijn dochter is iemand die het liefst schoonmaakt en opruimt. Alles ziet er altijd piekfijn uit bij haar en ook bij ons als ze even thuis is.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_212469604
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 18:53 schreef livelink het volgende:

[..]
Maak je geen zorgen over het voorbeeld dat je geeft. Ik (wij) hebben ook op dat punt het slechte voorbeeld gegeven aan de kinderen en mijn dochter is iemand die het liefst schoonmaakt en opruimt. Alles ziet er altijd piekfijn uit bij haar en ook bij ons als ze even thuis is.
Ik ruim juist veel op maar de dames absoluut niet 🤣🤣
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 17 februari 2024 @ 19:06:42 #275
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_212469681
quote:

Gejat uit een ander topic:
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 10:48 schreef AnneX het volgende:

[..]
@:Lonaa
Voor je geruststelling : [ link | afbeelding ]
Klik op de fotolink ;)

Dus eigenlijk had je je geen zorgen hoeven maken en juist het goede voorbeeld gegeven als je niets had opgeruimd in de tuin ;) :D

[ Bericht 1% gewijzigd door Whiskers2009 op 17-02-2024 19:17:25 ]
pi_212469840
quote:

:o
Je hebt arme insecten en andere snoezelige kruipdiertjes die je tuin gezond houden verstoord door hun huisjes te verwijderen?

Wat zullen ze je dankbaar zijn dat je nog een en ander hebt laten liggen ^O^
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_212470037
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 18:53 schreef livelink het volgende:

[..]
Ja, dit, @BE!
Mijn ouders hebben juist enorm het 'goede' voorbeeld gegeven. Altijd tijdens koken al deels opruimen en schoonmaken, direct na het eten alles afwassen en afruimen etc, altijd overal alles netjes en schoon en zo, regelmatig grasmaaien, tuin netjes maken, enz.

Nou, er is echt geen enkel moment in mijn leven geweest dat ik dat heb overgenomen :+ als kind had ik al een grafhekel aan opruimen, ik moest het verplicht 1x per week doen maar twee dagen later was het dan alweer rommelig. En inmiddels woon ik al een hoop jaar niet meer thuis, maar ook op kamers en nu in mn eentje ben ik nooit echt netjes geweest. Ik maak wel schoon, maar het is hier echt zeker niet zo brandschoon als bij mn ouders. En het is gewoon altijd wel een beetje rommelig. Het lukt me nu al een tijdje om het best goed bij te houden beneden, ik vind het zelf nu best heel opgeruimd. Maar er zijn een hoop vriendinnen bij wie hun 'rommelig', mijn 'opgeruimd' is :P en mijn tuin is allesbehalve goed bijgehouden.

En ik heb dan nog de mazzel dat mijn rechterburen in de tuin werken heel ontspannend vinden, en achterin is het een stuk open dus ze kunnen ook mijn tuin in. Als ze hun kant snoeien dan nemen ze vaak ook mijn kant van onze groene schutting mee O+

Het is overigens ook een persoonlijkheidskenmerk, ordelijkheid/netheid (een vd twee aspecten van consciëntieusheid) :)

[ Bericht 2% gewijzigd door vlindertje89 op 17-02-2024 19:47:13 ]
  zaterdag 17 februari 2024 @ 20:26:43 #278
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_212471228
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 19:16 schreef Vanyel het volgende:

[..]
:o
Je hebt arme insecten en andere snoezelige kruipdiertjes die je tuin gezond houden verstoord door hun huisjes te verwijderen?

Wat zullen ze je dankbaar zijn dat je nog een en ander hebt laten liggen ^O^
Liggen die ook op de plastic vlonderdelen? In zeiknatte smurrie! Sorry dan. Ik werd echt diep ongelukkig van de klerezooi die wij hier alles laten worden… Sue me… :{ -O-

Kan ik mezelf nog een beetje rehabiliteren door te vertellen dat ii het insectenhotel dat ergens deze winter van de schutting donderde netjes rechtop tegen de schutting heb gezet ondanks dat het uit elkaar viel?
pi_212471626
Ik vind in de tuin werken echt heerlijk, maar aan vegen heb ik een hekel. Voordeel met kleinere kinderen is dat ze de tuin vegen voor 20 cent :)
Zo gek krijg je die van jou natuurlijk niet meer BE.
pi_212472409
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 20:26 schreef BE het volgende:

[..]
Liggen die ook op de plastic vlonderdelen? In zeiknatte smurrie! Sorry dan. Ik werd echt diep ongelukkig van de klerezooi die wij hier alles laten worden… Sue me… :{ -O-

Kan ik mezelf nog een beetje rehabiliteren door te vertellen dat ii het insectenhotel dat ergens deze winter van de schutting donderde netjes rechtop tegen de schutting heb gezet ondanks dat het uit elkaar viel?
Nee }:|

Veel insectenhotels hebben gaten die helemaal niet zo geschikt zijn voor de insecten die ze pretenderen te hosten.
pi_212472485
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 20:41 schreef exode het volgende:
Ik vind in de tuin werken echt heerlijk, maar aan vegen heb ik een hekel. Voordeel met kleinere kinderen is dat ze de tuin vegen voor 20 cent :)
Zo gek krijg je die van jou natuurlijk niet meer BE.
De mijne is nu aan het nadenken over klusjes in ruil voor pokepakjes. Zijn eerste bod is 5 klussen voor een pakje. Laat ik net recent een mega box gekocht hebben waardoor ik maar iets van 4e per pakje betaalde.
Zal ik hem tegemoet komen of.....
pi_212472674
Tis weer helemaal mis hier om de hoek.

Enige tijd geleden is hier al een evenementenlocatie gesloten vanwege dit gedoe

https://www.nu.nl/binnenl(...)eautos-in-brand.html
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 17 februari 2024 @ 21:16:06 #283
37150 livelink
pi_212472697
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 21:15 schreef Vicky het volgende:

Ik las het. Ik word hier gewoon helemaal mismoedig van.
pi_212472727
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 21:16 schreef livelink het volgende:

[..]
Ik las het. Ik word hier gewoon helemaal mismoedig van.
Ik ook. Te triest voor woorden dit.
Over 4 weken hebben we daar een beurs.. ALS die doorgaat
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 17 februari 2024 @ 21:18:21 #285
37150 livelink
pi_212472788
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 21:16 schreef Vicky het volgende:

[..]
Ik ook. Te triest voor woorden dit.
Over 4 weken hebben we daar een beurs.. ALS die doorgaat
Ik vrees het ergste. En ik denk dat elke accommodatie wel 100 x moet nadenken voordat ze iets aan Eritreërs verhuren, maar dat zal dan wel weer discriminatie zijn en mag je ze niet weigeren.
pi_212472801
quote:

Goed bezig, mijn man ging vorige week even bezig in de voortuin, lag heel veel blad. Container vol en stront aan zijn schoen. Qua hoeveelheid moet het bijna een hond zijn geweest, maar wie laat zijn hond in een voortuin schijten...
En dan ook een voortuin waarvoor je echt om de heg heen moet lopen, want die is zo hoog dat je er niet even overheen springt ofzo... Te smerig voor woorden :r
Blad is nog niet allemaal weg en hij weet ook niet precies waar de stront lag... niet heel aantrekkelijk moet ik zeggen om de rest te gaan doen. Maar eerst moet de container leeg. En als ik het zo lees is het voor de beestjes wel goed om nog even te wachten dus...
Er ligt nog genoeg ;).

Wij hebben in de achtertuin nog wel wat blad liggen, alleen wat voor de schuurdeur en op het terras lag na die harde wind heb ik wel opgeruimd.
pi_212472850
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 21:15 schreef Vicky het volgende:

Enige tijd geleden is hier al een evenementenlocatie gesloten vanwege dit gedoe

Pfff :{
pi_212472922
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 21:18 schreef livelink het volgende:

[..]
Ik vrees het ergste. En ik denk dat elke accommodatie wel 100 x moet nadenken voordat ze iets aan Eritreërs verhuren, maar dat zal dan wel weer discriminatie zijn en mag je ze niet weigeren.
Nee hoor, vorige keer waren het ook Eritreeers.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 17 februari 2024 @ 21:32:26 #289
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_212473212
@Nijna Gatver! :r
Hoewel veel beestjes er vast heel blij mee waren! :Y :+
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 21:07 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Nee }:|

Veel insectenhotels hebben gaten die helemaal niet zo geschikt zijn voor de insecten die ze pretenderen te hosten.
Ja nou, hoddomme… ook al niet goed… -O-
Ik weet dat toch allemaal niet joh… :{
En welke kleur vlag hoort er bij beestjes dan? :@
#wanhopig #ikdoehetnietexpres
pi_212473831
Onze kat legt ook drollen die andere mensen voor hondendrollen aan zullen zien. Best groot dus.
  zaterdag 17 februari 2024 @ 22:02:44 #291
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_212473952
Groeten uit Schnitzel paradijs :P Mooi, zoiets 's ochtends bedenken en er 's avonds zijn. We gaan niet skiën, maar halen morgen een rodelpas en gaan maandag weer naar huis O+
pi_212477060
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 21:18 schreef livelink het volgende:

[..]
Ik snap de gedachtegang.
Maar, je zet een groep getraumatiseerde mensen samen, geeft ze weinig te doen, geeft ze geen zicht op een toekomst, geeft ze weinig voorzieningen… toen we dit deden met niet-getraumatiseerde Nederlanders, met uitzicht op een geldbedrag en constant activiteiten (big brother, gouden kooi), werd dat ook vechten.

Ik keur het af, want geweld is nooit oké.
Ik snap aan de andere kant ook hoe dit ontstaat en het lijkt me goed om daar naar te kijken als land.
En ik kan alleen maar denken aan hoe uitzichtloos het leven kan zijn voor mensen. Hoe ver dat van me af staat en hoe blij ik daar eigenlijk mee mag zijn ;(
  zondag 18 februari 2024 @ 00:22:30 #293
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_212477176
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2024 00:14 schreef LeSage het volgende:

[..]
Ik snap de gedachtegang.
Maar, je zet een groep getraumatiseerde mensen samen, geeft ze weinig te doen, geeft ze geen zicht op een toekomst, geeft ze weinig voorzieningen… toen we dit deden met niet-getraumatiseerde Nederlanders, met uitzicht op een geldbedrag en constant activiteiten (big brother, gouden kooi), werd dat ook vechten.

Ik keur het af, want geweld is nooit oké.
Ik snap aan de andere kant ook hoe dit ontstaat en het lijkt me goed om daar naar te kijken als land.
En ik kan alleen maar denken aan hoe uitzichtloos het leven kan zijn voor mensen. Hoe ver dat van me af staat en hoe blij ik daar eigenlijk mee mag zijn ;(
Dat heeft er in dit geval weinig mee te maken. Dit gaat om de zoveelste gewelddadige clash tussen groepen pro- en antiregeringsgezinden.

Overigens heb ik 2 hele fijne Eritrese collega's.
pi_212478195
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 21:57 schreef exode het volgende:
Onze kat legt ook drollen die andere mensen voor hondendrollen aan zullen zien. Best groot dus.
Misschien was het dan toch een kat... blijft evengoed smerig.

@Quoi, geniet ervan :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')