Ze heeft partner direct geappt.quote:Op donderdag 15 februari 2024 14:30 schreef Quoi het volgende:
Dat is raar. En direct vragen: Zou je het vandaag kunnen teruggeven? Boeit de ander toch niks wiens verantwoordelijkheid dat is...
Hele bijzondere instelling inderdaad. Je zou er niet om moeten vragen om alsjeblieft je eigen spullen terug te mogen.quote:Op donderdag 15 februari 2024 14:27 schreef Leandra het volgende:
Even een vraagje:
Ik sprak net iemand uit de straat die in de buurtapp van de week vroeg of huishoudproduct X even geleend kon worden, geen probleem, ik had het liggen dus kom maar halen.
De volgende dag lag het weer in de brievenbus, helemaal prima.
Maar goed, we stonden te kletsen dus ik dacht, laat ik eens even naar gereedschap Y vragen, wat ze al een kleine 2 jaar geleden geleend hebben.
Zegt ze: ja, dat staat al een jaar op m'n lijst maar het is de taak van partner.
Nou heb ik toevallig 2 stuks gereedschap Y; de ene gebruik ik alleen binnen, de ander is voor buiten, schilderwerk enz. en ben ik dus minder zuinig op, die heb ik dus uitgeleend, ik mis hem dus niet echt, maar wil hem wel terug, dan kan de binnenvariant naar zolder en de buitenvariant weer in de garage, heb ik er altijd een dichtbij.
Anyway, ik hoor dus dat iedere keer als zij partner aanspreekt op gereedschap Y dat ze van mij geleend hebben, dat partner dan zegt "maar ze vraagt er toch niet om?"
Ligt het aan mij of is dat een vreemde instelling als het om geleende zaken gaat?
Dat hadden ze inderdaad wel even op kunnen lossen op de bso en bespreekbaar maken met hem en de twee vriendjes. Vervelend als ze je voor dit soort dingen van je werk naar huis bellen.quote:Op donderdag 15 februari 2024 14:32 schreef Quoi het volgende:
Eerste vakantiedag is voor M. een feest, not. Naar de BSO, wij naar werk. Zit ik net op kantoor, word ik gebeld door de BSO dat hij niet kan stoppen met huilen..... Nog even aan de telefoon gehad en ontroostbaar. Vriend heeft 'm dus opgehaald (ik ben op anderhalf uur reizen). Eenmaal thuis alles flex. Blijkt 'ie mot te hebben gehad met 2 vriendjes ("we willen nooit meer met je spelen"). Wtf. Hadden ze mooi even daar mogen oplossen..... Ouders van de vriendjes maar even geappt of we het even kunnen oplossen, wat er ook gebeurd is.
Nee dan niet inderdaad. Maar vind het nog steeds bijzonder dat ze de schuld op haar partner afschuift terwijl ze zelf ook geen actie ondernam (behalve haar partner er op te wijzen)quote:Op donderdag 15 februari 2024 14:50 schreef Leandra het volgende:
Direct gaan halen was even geen optie, we kwamen elkaar elders tegen
Nah, daar heb ik niet zo'n moeite mee, het is geen klein ding dat je makkelijk de halve wijk door sleept als je niet heel sterk bent.quote:Op donderdag 15 februari 2024 14:53 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Nee dan niet inderdaad. Maar vind het nog steeds bijzonder dat ze de schuld op haar partner afschuift terwijl ze zelf ook geen actie ondernam (behalve haar partner er op te wijzen)
Hopelijk loopt het snel los! Hier bij de jongste hebben we die momenten ook af en toe met vriendinnen (of andere vriendinnen onderling). Meestal komt het vrij snel weer goed hier (momenteel duurt het hier alleen wat langer helaas)quote:Op donderdag 15 februari 2024 17:07 schreef Quoi het volgende:
Gelukkig zijn de ouders van de betreffende kinderen 2 vriendinnen. De lijntjes zijn kortIk zag het al een tijd aankomen, dat onze kinderen geen beste matties meer zijn.
Vanavond dus even een-op-eengesprekken met onze mannen.
Nee, ik heb er eerder niet om gevraagd, dat was het antwoord dat zij kreeg als ze haar partner er op aansprak dat gereedschap Y nog terug moest naar mij.quote:Op donderdag 15 februari 2024 15:55 schreef Smart_ass het volgende:
Maar wat zegt zij dan wanneer haar partner zegt: “ze vraagt er toch niet om?” Zegt ze dan nee? Want dat heb je toch wel? Ik snap het niet.
quote:Op donderdag 15 februari 2024 11:56 schreef exode het volgende:
[..]
Die komt uit op de brandgang, of we moeten over de heg springen.Oh, ik was laatst bij je om de hoek!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.gemiste kans om de brandgang uit te checken.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
Nou ja, waar was je dan?quote:Op donderdag 15 februari 2024 21:00 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Oh, ik was laatst bij je om de hoek!gemiste kans om de brandgang uit te checken.
En de ene stobbenfrees is alleen voor binnenquote:Op donderdag 15 februari 2024 16:19 schreef Mrs.Peel het volgende:
Een werkbank?
Klopboor?
Stobbenfrees!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 15 februari 2024 23:05 schreef hilliebillie het volgende:
wat een horrorverhaal, hilliebillie.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
in de haak.
Ik ben daar wel eens geweest, maar nu was ik in een straat naast die van jou op kraamvisite.quote:
Uiteraard.quote:Op donderdag 15 februari 2024 22:47 schreef LeSage het volgende:
[..]
En de ene stobbenfrees is alleen voor binnen
quote:Op donderdag 15 februari 2024 23:05 schreef hilliebillie het volgende:
Bizar en engSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. En arme kinderen
.
Venus in pocketformaat
© loveli
Nou dat dus inderdaad. Blijkbaar een man met meerdere persoonlijkheden. (Een paar weken voor het gebeuren nog voor de verjaardag van de oudste met hem een rondvlucht gemaakt in een vierzitter omdat hij een vliegbrevet heeft. Zou ik nooit gedaan hebben als ik maar lichte twijfel over hem had. Maar hoe kun je je in een persoon vergissen blijkbaar)quote:Op vrijdag 16 februari 2024 10:38 schreef amaranta het volgende:
En als PT zeker een super geschikte kerel, aardig en grappig en geen idee dat hij een enorme geflipte mafklapper was.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Venus in pocketformaat
© loveli
quote:Op vrijdag 16 februari 2024 12:14 schreef Phaidra het volgende:
Even iets anders. De oudste zat vorige week met een vervelende situatie op school en ik weet niet zo goed of ik er nog iets van moet zeggen of maar moet laten.Zou ik wel doen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Carpe diem, quam minimum credula postero.
quote:Op vrijdag 16 februari 2024 12:14 schreef Phaidra het volgende:
Even iets anders. De oudste zat vorige week met een vervelende situatie op school en ik weet niet zo goed of ik er nog iets van moet zeggen of maar moet laten.Ik zou het ook even bij de leerkracht aankaarten. In elk geval dat hij er een naar gevoel aan over heeft gehouden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je moet je kunnen legitimeren in het ziekenhuis. Echter toen onze dochters zo jong waren hadden ze nog geen ID.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 14:31 schreef Kreator het volgende:
Wanneer moet je eigenlijk een id of paspoort aanvragen voor je kind. Internet zegt meteen ivm zorg. Hebben jullie dit ook gedaan? Onze dochter is nu 1 week oud en vind nog een beetje onzin om haar een id te geven.
Wij woonden destijds langs de Duitse grens, dus dan is het wel handig. Maar dan nog konden we wachten tot ze een half jaar waren. Die eerste maanden ging we toch niet zover op pad.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 14:31 schreef Kreator het volgende:
Wanneer moet je eigenlijk een id of paspoort aanvragen voor je kind. Internet zegt meteen ivm zorg. Hebben jullie dit ook gedaan? Onze dochter is nu 1 week oud en vind nog een beetje onzin om haar een id te geven.
Hier ook. Op tijd weggegaan van het vakantieadres bij het strand, het regende te hard om nog een fijne strandwandeling te kunnen maken of een leuke tussenstop te doen. Nu wel grotendeels voor de file uit kunnen rijden.quote:
Dan kom jij niet in één van de vijf ziekenhuizen waar wij de afgelopen jaren geweest zijn. Overal inchecken met id-kaart of paspoort en in Maastricht kregen we zelfs nog een brief over onze zoon van toen 11 maanden. Of we de kopie id via een beveiligde link ofzoiets alsnog wilden insturen.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 16:50 schreef exode het volgende:
Ik ben met B al minstens 10x naar het ziekenhuis geweest en nog nooit ID laten zien. Beide kinderen hebben wel een paspoort, vooral voor de vakanties. Daarvoor hebben we ze al wel vaker moeten laten zien. Oh en de Corona teststraat vroeg er ook altijd naar.
Maar ook als het anders is overgekomen op hem, is het prima om het na te vragen toch?quote:Op vrijdag 16 februari 2024 13:41 schreef Phaidra het volgende:
Ik twijfel vooral omdat de juf meestal wel heel scherp is in het oppikken van dit soort situaties. Ik vermoed daarom dat het grotendeels anders op hem is overgekomen dan bedoeld. De sfeer in de klas is gewoonlijk ook echt goed. Ze waren bijvoorbeeld allemaal solidair toen hij zijn pink had gebroken. Liep iedereen in de pauze met een arm in de jas. Maar ik ga het toch nog maar even navragen. Thanks!
Nouquote:Op vrijdag 16 februari 2024 18:35 schreef TolstoiFan het volgende:
Nou, vakantie begonnen en Simon ligt als een zielig hoopje met zijn Ducks op de bank, vreselijke keelpijn en hij voelt ook warm aan.
Dit is al sinds de herfstvakantie de 3e vakantie op rij die niet zonder ziek/zwak/misselijk bij iemand van ons drieën verloopt
Ja daar heb je ook gelijk in. Ik denk te moeilijkquote:Op vrijdag 16 februari 2024 18:59 schreef Nijna het volgende:
[..]
Maar ook als het anders is overgekomen op hem, is het prima om het na te vragen toch?
Ik zeg niks...quote:Op vrijdag 16 februari 2024 19:25 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ja daar heb je ook gelijk in. Ik denk te moeilijk.
Dat was hier ook altijd het geval maar afgelopen december kreeg ik wel op mij kop dat ik zijn ID kaart niet mee had. Dat was de 1e keer dat er om gevraagd werd. Ze waren over naar een nieuw systeem waar je met je ID of paspoort moet aanmelden. Volgens mij gebruiken meerdere ziekenhuizen dat systeem. Mijn moeder moest in Nieuwegein ook met paspoort aanmelden.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 20:18 schreef exode het volgende:
Dan hebben wij een apart ziekenhuis blijkbaar. Die van mezelf heb ik ook al 0 keer laten zien in de afgelopen 4 bezoekjes.
Ik weet wel dat we ingeschreven staan in het ziekenhuis met foto en al dus ze doen vast een check.
We gaan tegenwoordig altijd naar die in Utrecht (het zusje van Nieuwegein) laatste bezoek was 2,5 week geleden. Ik heb wel altijd mijn ID mee en van B neem ik standaard zijn paspoort mee bij ziekenhuis bezoekjes. Dus mochten ze het ineens wel vragen, prima.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 20:21 schreef Kyara het volgende:
[..]
Dat was hier ook altijd het geval maar afgelopen december kreeg ik wel op mij kop dat ik zijn ID kaart niet mee had. Dat was de 1e keer dat er om gevraagd werd. Ze waren over naar een nieuw systeem waar je met je ID of paspoort moet aanmelden. Volgens mij gebruiken meerdere ziekenhuizen dat systeem. Mijn moeder moest in Nieuwegein ook met paspoort aanmelden.
Dit had ik afgelopen keer van Boedapest naar huis inderdaad ookquote:Op vrijdag 16 februari 2024 21:07 schreef -Spring het volgende:
Wij vlogen vorig jaar naar Spanje en ik was m'n id-kaart kwijt. Kwam ik een paar uur voor de vlucht achter. Noodpaspoort aangevraagd, heel gedoe, maar ik heb het geen één keer hoeven laten zien. Ook niet tijdens het boarden, niet in Nederland en niet in Spanje.
Ik tank regelmatig in België en dan denk ik er ook echt niet aan om m'n id-bewijs mee te nemen.
Doen! Er ligt geen spatje sneeuw en het gaat ook niet noemenswaardig sneeuwen volgens mij.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 12:47 schreef Quoi het volgende:
Met all-season- (en geen winter-) banden even op en neer rijden voor 2 dagen Winterberg. Verantwoord of niet? Iemand ervaring?
Het is een spontane ingeving...
Winterbanden zijn verplicht in Duitsland voor zover ik weet. Dus NIET doen of tenzij je het risico voor lief wil nemen.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 12:47 schreef Quoi het volgende:
Met all-season- (en geen winter-) banden even op en neer rijden voor 2 dagen Winterberg. Verantwoord of niet? Iemand ervaring?
Het is een spontane ingeving...
Leuk!! Wij willen vanmiddag gaan rijden en tm maandag blijven. Word zo blij van het idee.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 12:52 schreef BE het volgende:
[..]
Doen! Er ligt geen spatje sneeuw en het gaat ook niet noemenswaardig sneeuwen volgens mij.
Ik ben er van maandag tot vrijdag!![]()
In de hoop dat ze de pistes nog wat op kunnen spuiten voor de 3 heren, ik hou het bij een stevige wandeling.
Leuk! Heel veel plezier!quote:Op zaterdag 17 februari 2024 13:01 schreef Quoi het volgende:
[..]
Leuk!! Wij willen vanmiddag gaan rijden en tm maandag blijven. Word zo blij van het idee.
@:Whiskers2009 dat wist ik toen ik de vraag steldeBlijft een persoonlijke afweging. All-season-banden met m+s en sneeuwvlok erop zijn ook goed, zegt de anwb. Of het ideaal is, is door ons te overwegen.
Maak je geen zorgen over het voorbeeld dat je geeft. Ik (wij) hebben ook op dat punt het slechte voorbeeld gegeven aan de kinderen en mijn dochter is iemand die het liefst schoonmaakt en opruimt. Alles ziet er altijd piekfijn uit bij haar en ook bij ons als ze even thuis is.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 18:08 schreef BE het volgende:
Ik heb mezelf vandaag kwaad gemaakt met het opruimen van de tuin. Overal lagen blaadjes en troep en de tuinbank-hoes lag ernaast en de kussen stonden op z’n kant (een van de zittingen was vorige week drie sloten verder gewaaid bij de storm) En nu dus gewoon heel klein beetje aangeveegd en aangeharkt en wat maakt alle verschil zeg! Als je gewoon naar buiten kijkt en een (enigzins) opgeruimde tuin ziet.
(Het tuin-deel zelf moet nog maar ik laat de blaadjes nu maar even liggen nog, mocht er toch nog kou komen.)
(Ik erger me kapot aan de laksigheid van ons allemaal wat dat soort dingen betreft (en het voorbeeld dat F en ik de kinderen geven), maar heb ook zelf weer niet de discipline om dat bij te houden. Zeker als het druk is qua werk versloft alles.)
Ik ruim juist veel op maar de dames absoluut niet 🤣🤣quote:Op zaterdag 17 februari 2024 18:53 schreef livelink het volgende:
[..]
Maak je geen zorgen over het voorbeeld dat je geeft. Ik (wij) hebben ook op dat punt het slechte voorbeeld gegeven aan de kinderen en mijn dochter is iemand die het liefst schoonmaakt en opruimt. Alles ziet er altijd piekfijn uit bij haar en ook bij ons als ze even thuis is.
Gejat uit een ander topic:quote:Op zaterdag 17 februari 2024 18:08 schreef BE het volgende:
Ik heb mezelf vandaag kwaad gemaakt met het opruimen van de tuin. Overal lagen blaadjes en troep en de tuinbank-hoes lag ernaast en de kussen stonden op z’n kant (een van de zittingen was vorige week drie sloten verder gewaaid bij de storm) En nu dus gewoon heel klein beetje aangeveegd en aangeharkt en wat maakt alle verschil zeg! Als je gewoon naar buiten kijkt en een (enigzins) opgeruimde tuin ziet.
(Het tuin-deel zelf moet nog maar ik laat de blaadjes nu maar even liggen nog, mocht er toch nog kou komen.)
(Ik erger me kapot aan de laksigheid van ons allemaal wat dat soort dingen betreft (en het voorbeeld dat F en ik de kinderen geven), maar heb ook zelf weer niet de discipline om dat bij te houden. Zeker als het druk is qua werk versloft alles.)
Klik op de fotolinkquote:Op zaterdag 17 februari 2024 10:48 schreef AnneX het volgende:
[..]
@:Lonaa
Voor je geruststelling : [ link | afbeelding ]
quote:Op zaterdag 17 februari 2024 18:08 schreef BE het volgende:
Ja, dit, @BE!quote:Op zaterdag 17 februari 2024 18:53 schreef livelink het volgende:
[..]
Maak je geen zorgen over het voorbeeld dat je geeft. Ik (wij) hebben ook op dat punt het slechte voorbeeld gegeven aan de kinderen en mijn dochter is iemand die het liefst schoonmaakt en opruimt. Alles ziet er altijd piekfijn uit bij haar en ook bij ons als ze even thuis is.
Liggen die ook op de plastic vlonderdelen? In zeiknatte smurrie! Sorry dan. Ik werd echt diep ongelukkig van de klerezooi die wij hier alles laten worden… Sue me…quote:Op zaterdag 17 februari 2024 19:16 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Je hebt arme insecten en andere snoezelige kruipdiertjes die je tuin gezond houden verstoord door hun huisjes te verwijderen?
Wat zullen ze je dankbaar zijn dat je nog een en ander hebt laten liggen
Neequote:Op zaterdag 17 februari 2024 20:26 schreef BE het volgende:
[..]
Liggen die ook op de plastic vlonderdelen? In zeiknatte smurrie! Sorry dan. Ik werd echt diep ongelukkig van de klerezooi die wij hier alles laten worden… Sue me…![]()
Kan ik mezelf nog een beetje rehabiliteren door te vertellen dat ii het insectenhotel dat ergens deze winter van de schutting donderde netjes rechtop tegen de schutting heb gezet ondanks dat het uit elkaar viel?
De mijne is nu aan het nadenken over klusjes in ruil voor pokepakjes. Zijn eerste bod is 5 klussen voor een pakje. Laat ik net recent een mega box gekocht hebben waardoor ik maar iets van 4e per pakje betaalde.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 20:41 schreef exode het volgende:
Ik vind in de tuin werken echt heerlijk, maar aan vegen heb ik een hekel. Voordeel met kleinere kinderen is dat ze de tuin vegen voor 20 cent![]()
Zo gek krijg je die van jou natuurlijk niet meer BE.
Ik las het. Ik word hier gewoon helemaal mismoedig van.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 21:15 schreef Vicky het volgende:
Tis weer helemaal mis hier om de hoek.
https://www.nu.nl/binnenl(...)eautos-in-brand.html
Ik ook. Te triest voor woorden dit.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 21:16 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik las het. Ik word hier gewoon helemaal mismoedig van.
Ik vrees het ergste. En ik denk dat elke accommodatie wel 100 x moet nadenken voordat ze iets aan Eritreërs verhuren, maar dat zal dan wel weer discriminatie zijn en mag je ze niet weigeren.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 21:16 schreef Vicky het volgende:
[..]
Ik ook. Te triest voor woorden dit.
Over 4 weken hebben we daar een beurs.. ALS die doorgaat
Goed bezig, mijn man ging vorige week even bezig in de voortuin, lag heel veel blad. Container vol en stront aan zijn schoen. Qua hoeveelheid moet het bijna een hond zijn geweest, maar wie laat zijn hond in een voortuin schijten...quote:Op zaterdag 17 februari 2024 18:08 schreef BE het volgende:
Pfffquote:Op zaterdag 17 februari 2024 21:15 schreef Vicky het volgende:
Tis weer helemaal mis hier om de hoek.
Enige tijd geleden is hier al een evenementenlocatie gesloten vanwege dit gedoe
https://www.nu.nl/binnenl(...)eautos-in-brand.html
Nee hoor, vorige keer waren het ook Eritreeers.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 21:18 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik vrees het ergste. En ik denk dat elke accommodatie wel 100 x moet nadenken voordat ze iets aan Eritreërs verhuren, maar dat zal dan wel weer discriminatie zijn en mag je ze niet weigeren.
Ja nou, hoddomme… ook al niet goed…quote:Op zaterdag 17 februari 2024 21:07 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Nee![]()
Veel insectenhotels hebben gaten die helemaal niet zo geschikt zijn voor de insecten die ze pretenderen te hosten.
Ik snap de gedachtegang.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 21:18 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik vrees het ergste. En ik denk dat elke accommodatie wel 100 x moet nadenken voordat ze iets aan Eritreërs verhuren, maar dat zal dan wel weer discriminatie zijn en mag je ze niet weigeren.
Dat heeft er in dit geval weinig mee te maken. Dit gaat om de zoveelste gewelddadige clash tussen groepen pro- en antiregeringsgezinden.quote:Op zondag 18 februari 2024 00:14 schreef LeSage het volgende:
[..]
Ik snap de gedachtegang.
Maar, je zet een groep getraumatiseerde mensen samen, geeft ze weinig te doen, geeft ze geen zicht op een toekomst, geeft ze weinig voorzieningen… toen we dit deden met niet-getraumatiseerde Nederlanders, met uitzicht op een geldbedrag en constant activiteiten (big brother, gouden kooi), werd dat ook vechten.
Ik keur het af, want geweld is nooit oké.
Ik snap aan de andere kant ook hoe dit ontstaat en het lijkt me goed om daar naar te kijken als land.
En ik kan alleen maar denken aan hoe uitzichtloos het leven kan zijn voor mensen. Hoe ver dat van me af staat en hoe blij ik daar eigenlijk mee mag zijn
Misschien was het dan toch een kat... blijft evengoed smerig.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 21:57 schreef exode het volgende:
Onze kat legt ook drollen die andere mensen voor hondendrollen aan zullen zien. Best groot dus.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |