quote:Op zaterdag 17 februari 2024 18:08 schreef BE het volgende:
Ik heb mezelf vandaag kwaad gemaakt met het opruimen van de tuin. Overal lagen blaadjes en troep en de tuinbank-hoes lag ernaast en de kussen stonden op z’n kant (een van de zittingen was vorige week drie sloten verder gewaaid bij de storm) En nu dus gewoon heel klein beetje aangeveegd en aangeharkt en wat maakt alle verschil zeg! Als je gewoon naar buiten kijkt en een (enigzins) opgeruimde tuin ziet.
(Het tuin-deel zelf moet nog maar ik laat de blaadjes nu maar even liggen nog, mocht er toch nog kou komen.)
(Ik erger me kapot aan de laksigheid van ons allemaal wat dat soort dingen betreft (en het voorbeeld dat F en ik de kinderen geven), maar heb ook zelf weer niet de discipline om dat bij te houden. Zeker als het druk is qua werk versloft alles.)
Ja, dit, @BE!quote:Op zaterdag 17 februari 2024 18:53 schreef livelink het volgende:
[..]
Maak je geen zorgen over het voorbeeld dat je geeft. Ik (wij) hebben ook op dat punt het slechte voorbeeld gegeven aan de kinderen en mijn dochter is iemand die het liefst schoonmaakt en opruimt. Alles ziet er altijd piekfijn uit bij haar en ook bij ons als ze even thuis is.
Liggen die ook op de plastic vlonderdelen? In zeiknatte smurrie! Sorry dan. Ik werd echt diep ongelukkig van de klerezooi die wij hier alles laten worden… Sue me…quote:Op zaterdag 17 februari 2024 19:16 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Je hebt arme insecten en andere snoezelige kruipdiertjes die je tuin gezond houden verstoord door hun huisjes te verwijderen?
Wat zullen ze je dankbaar zijn dat je nog een en ander hebt laten liggen
Neequote:Op zaterdag 17 februari 2024 20:26 schreef BE het volgende:
[..]
Liggen die ook op de plastic vlonderdelen? In zeiknatte smurrie! Sorry dan. Ik werd echt diep ongelukkig van de klerezooi die wij hier alles laten worden… Sue me…![]()
Kan ik mezelf nog een beetje rehabiliteren door te vertellen dat ii het insectenhotel dat ergens deze winter van de schutting donderde netjes rechtop tegen de schutting heb gezet ondanks dat het uit elkaar viel?
De mijne is nu aan het nadenken over klusjes in ruil voor pokepakjes. Zijn eerste bod is 5 klussen voor een pakje. Laat ik net recent een mega box gekocht hebben waardoor ik maar iets van 4e per pakje betaalde.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 20:41 schreef exode het volgende:
Ik vind in de tuin werken echt heerlijk, maar aan vegen heb ik een hekel. Voordeel met kleinere kinderen is dat ze de tuin vegen voor 20 cent![]()
Zo gek krijg je die van jou natuurlijk niet meer BE.
Ik las het. Ik word hier gewoon helemaal mismoedig van.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 21:15 schreef Vicky het volgende:
Tis weer helemaal mis hier om de hoek.
https://www.nu.nl/binnenl(...)eautos-in-brand.html
Ik ook. Te triest voor woorden dit.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 21:16 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik las het. Ik word hier gewoon helemaal mismoedig van.
Ik vrees het ergste. En ik denk dat elke accommodatie wel 100 x moet nadenken voordat ze iets aan Eritreërs verhuren, maar dat zal dan wel weer discriminatie zijn en mag je ze niet weigeren.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 21:16 schreef Vicky het volgende:
[..]
Ik ook. Te triest voor woorden dit.
Over 4 weken hebben we daar een beurs.. ALS die doorgaat
Goed bezig, mijn man ging vorige week even bezig in de voortuin, lag heel veel blad. Container vol en stront aan zijn schoen. Qua hoeveelheid moet het bijna een hond zijn geweest, maar wie laat zijn hond in een voortuin schijten...quote:Op zaterdag 17 februari 2024 18:08 schreef BE het volgende:
Ik heb mezelf vandaag kwaad gemaakt met het opruimen van de tuin. Overal lagen blaadjes en troep en de tuinbank-hoes lag ernaast en de kussen stonden op z’n kant (een van de zittingen was vorige week drie sloten verder gewaaid bij de storm) En nu dus gewoon heel klein beetje aangeveegd en aangeharkt en wat maakt alle verschil zeg! Als je gewoon naar buiten kijkt en een (enigzins) opgeruimde tuin ziet.
(Het tuin-deel zelf moet nog maar ik laat de blaadjes nu maar even liggen nog, mocht er toch nog kou komen.)
(Ik erger me kapot aan de laksigheid van ons allemaal wat dat soort dingen betreft (en het voorbeeld dat F en ik de kinderen geven), maar heb ook zelf weer niet de discipline om dat bij te houden. Zeker als het druk is qua werk versloft alles.)
Pfffquote:Op zaterdag 17 februari 2024 21:15 schreef Vicky het volgende:
Tis weer helemaal mis hier om de hoek.
Enige tijd geleden is hier al een evenementenlocatie gesloten vanwege dit gedoe
https://www.nu.nl/binnenl(...)eautos-in-brand.html
Nee hoor, vorige keer waren het ook Eritreeers.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 21:18 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik vrees het ergste. En ik denk dat elke accommodatie wel 100 x moet nadenken voordat ze iets aan Eritreërs verhuren, maar dat zal dan wel weer discriminatie zijn en mag je ze niet weigeren.
Ja nou, hoddomme… ook al niet goed…quote:Op zaterdag 17 februari 2024 21:07 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Nee![]()
Veel insectenhotels hebben gaten die helemaal niet zo geschikt zijn voor de insecten die ze pretenderen te hosten.
Ik snap de gedachtegang.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 21:18 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik vrees het ergste. En ik denk dat elke accommodatie wel 100 x moet nadenken voordat ze iets aan Eritreërs verhuren, maar dat zal dan wel weer discriminatie zijn en mag je ze niet weigeren.
Dat heeft er in dit geval weinig mee te maken. Dit gaat om de zoveelste gewelddadige clash tussen groepen pro- en antiregeringsgezinden.quote:Op zondag 18 februari 2024 00:14 schreef LeSage het volgende:
[..]
Ik snap de gedachtegang.
Maar, je zet een groep getraumatiseerde mensen samen, geeft ze weinig te doen, geeft ze geen zicht op een toekomst, geeft ze weinig voorzieningen… toen we dit deden met niet-getraumatiseerde Nederlanders, met uitzicht op een geldbedrag en constant activiteiten (big brother, gouden kooi), werd dat ook vechten.
Ik keur het af, want geweld is nooit oké.
Ik snap aan de andere kant ook hoe dit ontstaat en het lijkt me goed om daar naar te kijken als land.
En ik kan alleen maar denken aan hoe uitzichtloos het leven kan zijn voor mensen. Hoe ver dat van me af staat en hoe blij ik daar eigenlijk mee mag zijn
Misschien was het dan toch een kat... blijft evengoed smerig.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 21:57 schreef exode het volgende:
Onze kat legt ook drollen die andere mensen voor hondendrollen aan zullen zien. Best groot dus.
Tja, dan nog vind ik dat een exploitatiecentrum er slim aan zou doen om hun zalen niet open te stellen voor een bijeenkomst van Eritreërs. Ik vind zo'n bijeenkomst ook geen uiting van een trauma.quote:Op zondag 18 februari 2024 00:14 schreef LeSage het volgende:
[..]
Ik snap de gedachtegang.
Maar, je zet een groep getraumatiseerde mensen samen, geeft ze weinig te doen, geeft ze geen zicht op een toekomst, geeft ze weinig voorzieningen… toen we dit deden met niet-getraumatiseerde Nederlanders, met uitzicht op een geldbedrag en constant activiteiten (big brother, gouden kooi), werd dat ook vechten.
Ik keur het af, want geweld is nooit oké.
Ik snap aan de andere kant ook hoe dit ontstaat en het lijkt me goed om daar naar te kijken als land.
En ik kan alleen maar denken aan hoe uitzichtloos het leven kan zijn voor mensen. Hoe ver dat van me af staat en hoe blij ik daar eigenlijk mee mag zijn
Dat sowieso!quote:Op zondag 18 februari 2024 08:07 schreef Nijna het volgende:
[..]
Misschien was het dan toch een kat... blijft evengoed smerig.
@:Quoi, geniet ervan
Ik denk dat je zo’n achtergrond niet kunt onderschatten. En ik denk ook dat de manier waarop wij omgaan met vluchtelingen/asielzoekers niet helpt om mensen een veilig gevoel te geven.quote:Op zondag 18 februari 2024 00:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat heeft er in dit geval weinig mee te maken. Dit gaat om de zoveelste gewelddadige clash tussen groepen pro- en antiregeringsgezinden.
Overigens heb ik 2 hele fijne Eritrese collega's.
Dat punt kan ik het wel in vinden. Ik zou het zelf als uitbater ook weigeren denk ik.quote:Op zondag 18 februari 2024 08:31 schreef livelink het volgende:
[..]
Tja, dan nog vind ik dat een exploitatiecentrum er slim aan zou doen om hun zalen niet open te stellen voor een bijeenkomst van Eritreërs. Ik vind zo'n bijeenkomst ook geen uiting van een trauma.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |