abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212433798
Ja jongens, KPN, die moet je sowieso de deur wijzen he.

Ik word wel heeeeel vaak gebeld door verkopers, het lot van in de KvK te hebben gestaan. Maar meestal heb ik dat wel door en neem niet op.

Jehevo's hebben we wel vaak, die willen ons bekeren denk ik.
pi_212433940
En joepie! De eerste 2 ontwerpen voor onze uitbouw een aanbouw zijn klaar. Het was nogal een lastige klus begreep ik. Na de vakantie komt de architect ze laten zien en kiezen wij welke van de 2 hij uit mag gaan werken.
Ik ben zo benieuwd, onze eisen waren toch een stuk lastiger dan vooraf bedacht, zeker omdat de gemeente heel moeilijk deed.
pi_212434367
Pff, wij zouden morgen een weekje weg gaan naar Roompot Kamperland in Zeeland. Toevallig gaat een collega van mn man naar datzelfde park, en die meldde dus net dat het zwembad de hele week dicht is toen ze toevallig belde vanwege iets anders. Op de website, helemaal onderin staat inderdaad verstopt dat het zwembad vanwege een storing voorlopig gesloten is. Ik klantenservice bellen, die kunnen niets doen maar moet contact opnemen met de receptie. Daar word niet opgenomen waardoor je na vijf keer overgaan weer bij diezelfde klantenservice terecht komt en dus moet ophangen en opnieuw moet proberen. Maar goed, ik heb uiteindelijk iemand gesproken en die gaat kijken of ze de boel om kan boeken naar een ander park en neemt daar later vandaag contact over op (zegt ze...). Maar echt belachelijk slecht geregeld dit, het is dat ik dit via via hoorde, maar anders hadden we daar morgen gestaan met al onze spullen... En ik heb ook nu al medelijden met de mensen die daar bij de receptie werken, en dus morgen een heleboel boze gasten hebben. Nu dus afwachten of ze daadwerkelijk nog terug bellen en waar ze dan mee komen. Fijn begin van de vakantie zo :(

En ik ben blij dat ik de tickets voor Neeltje Jans nog niet geboekt heb, dat stond voor vandaag op het programma.
  donderdag 15 februari 2024 @ 11:49:07 #154
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_212434660
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 11:01 schreef exode het volgende:
En joepie! De eerste 2 ontwerpen voor onze uitbouw een aanbouw zijn klaar. Het was nogal een lastige klus begreep ik. Na de vakantie komt de architect ze laten zien en kiezen wij welke van de 2 hij uit mag gaan werken.
Ik ben zo benieuwd, onze eisen waren toch een stuk lastiger dan vooraf bedacht, zeker omdat de gemeente heel moeilijk deed.
Leuk, zijn er veel variaties mogelijk dan? Wij zouden ook graag een uitbouw willen (nou ja, vooral ik wil dat graag). Volgens mij is 't bij ons niet heel ingewikkeld (beide buren hebben dat ook al gedaan, dus de zijmuren staan deels al). Mocht je goede tips hebben qua aannemers etc, houd ik me van harte aanbevolen.
in de haak.
  donderdag 15 februari 2024 @ 11:49:53 #155
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_212434672
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 11:26 schreef FlyingFish het volgende:
Pff, wij zouden morgen een weekje weg gaan naar Roompot Kamperland in Zeeland. Toevallig gaat een collega van mn man naar datzelfde park, en die meldde dus net dat het zwembad de hele week dicht is toen ze toevallig belde vanwege iets anders. Op de website, helemaal onderin staat inderdaad verstopt dat het zwembad vanwege een storing voorlopig gesloten is. Ik klantenservice bellen, die kunnen niets doen maar moet contact opnemen met de receptie. Daar word niet opgenomen waardoor je na vijf keer overgaan weer bij diezelfde klantenservice terecht komt en dus moet ophangen en opnieuw moet proberen. Maar goed, ik heb uiteindelijk iemand gesproken en die gaat kijken of ze de boel om kan boeken naar een ander park en neemt daar later vandaag contact over op (zegt ze...). Maar echt belachelijk slecht geregeld dit, het is dat ik dit via via hoorde, maar anders hadden we daar morgen gestaan met al onze spullen... En ik heb ook nu al medelijden met de mensen die daar bij de receptie werken, en dus morgen een heleboel boze gasten hebben. Nu dus afwachten of ze daadwerkelijk nog terug bellen en waar ze dan mee komen. Fijn begin van de vakantie zo :(

En ik ben blij dat ik de tickets voor Neeltje Jans nog niet geboekt heb, dat stond voor vandaag op het programma.
balen, hopelijk kun je nog omgeboekt worden naar een ander park.
in de haak.
  donderdag 15 februari 2024 @ 11:51:17 #156
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_212434695
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 11:57 schreef exode het volgende:

[..]
De brandgang is onze enige in- en uitgang, dus als er brand is, is dat best een issue. Ook als we afgevoerd zouden moeten worden door de ambulance moet dat door de brandgang. Anders zou ik me niet zo druk maken over debiel parkeer gedoe. Maar dat gedoe is al heel lang voorbij hoor, ik weet dat er steeds op teruggekomen wordt, maar de laatste keer dat onze brandgang geblokkeerd wordt, kan ik me niet herinneren.

De brandgang wordt wel weer een ding met de verbouwing, we willen onder andere het regenwater afvoer buiten ons huis om leiden en dat zal dus door de brandgang gaan.
maar jullie hebben toch ook een voordeur aan de straatkant? Of is die niet bruikbaar? (ik krijg wel een beetje het gevoel dat we dit gesprek al een keer gehad hebben, sorry).
in de haak.
  donderdag 15 februari 2024 @ 11:54:12 #157
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_212434730
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2024 09:09 schreef BE het volgende:

[..]
Ik blijf wel beleefd maar poeier ze wel af. Ook al is het hun bijbaantje, ik heb niet om ze gevraagd, dat was echt hun keuze.

Maar sinds wij een ‘geen collectes, geen verkoop’ sticker bij de bel hebben wordt er eigenlijk nooit meer aangebeld gelukkig.
Ik zou sowieso toch nooit iets van zo iemand aannemen of kopen. Net als telefonisch, daar doe ik gewoon niet aan. Als je mij iets te vertellen hebt dan zeg je het maar in een brief zodat ik het rustig na kan lezen.
Collectes (eenmalig voor een goed doel) vind ik zelf echt wel wat anders. Maar goed, ik ben als collectant misschien wat bevooroordeeld. Al snap ik ook wel dat mensen er niet altijd zo'n zin in hebben.
in de haak.
pi_212434746
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 11:49 schreef trui het volgende:

[..]
Leuk, zijn er veel variaties mogelijk dan? Wij zouden ook graag een uitbouw willen (nou ja, vooral ik wil dat graag). Volgens mij is 't bij ons niet heel ingewikkeld (beide buren hebben dat ook al gedaan, dus de zijmuren staan deels al). Mocht je goede tips hebben qua aannemers etc, houd ik me van harte aanbevolen.
Wij hebben momenteel een uitbouw waarin de keuken, wc, werkkamer (vroeger badkamer) en schuurtje zitten. Deze moet vernieuwd worden en dan bouwen we meteen aan.

Dat is al ingewikkeld maar met onze eisen: een gangetje voor de jassen, schoenen en de wc, de werkkamer absoluut niet kleiner en de draagmuren niet verwijderen van het hoofdhuis.
Het verhaal is uiteraard nog veel langer, zo mag er bij ons heel veel niet en gaat ons riool deels door de achtertuin en is de aftwatering van de buren daar ook op aangesloten. En hebben we rare kadastrale grenzen.
Daarnaast deed de gemeente dus heel moeilijk over onze huidige uitbouw. We zitten ook vast aan de buren met onze huidige uitbouw, dat moet goed opgelost worden.
pi_212434753
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 11:51 schreef trui het volgende:

[..]
maar jullie hebben toch ook een voordeur aan de straatkant? Of is die niet bruikbaar? (ik krijg wel een beetje het gevoel dat we dit gesprek al een keer gehad hebben, sorry).
Die komt uit op de brandgang, of we moeten over de heg springen.

[ Bericht 34% gewijzigd door exode op 16-02-2024 10:46:05 (Linkje verwijderd) ]
  donderdag 15 februari 2024 @ 12:07:39 #160
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_212434945
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 11:56 schreef exode het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
oh, je bedoelt gewoon dat kleine stukje vooraan. Dat is toch niet anders dan wanneer je een poortje in je heg had ofzo? Ik dacht dat je bedoelde dat je altijd achterom moest.
in de haak.
  donderdag 15 februari 2024 @ 12:08:12 #161
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_212434952
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 11:55 schreef exode het volgende:

[..]
Wij hebben momenteel een uitbouw waarin de keuken, wc, werkkamer (vroeger badkamer) en schuurtje zitten. Deze moet vernieuwd worden en dan bouwen we meteen aan.

Dat is al ingewikkeld maar met onze eisen: een gangetje voor de jassen, schoenen en de wc, de werkkamer absoluut niet kleiner en de draagmuren niet verwijderen van het hoofdhuis.
Het verhaal is uiteraard nog veel langer, zo mag er bij ons heel veel niet en gaat ons riool deels door de achtertuin en is de aftwatering van de buren daar ook op aangesloten. En hebben we rare kadastrale grenzen.
Daarnaast deed de gemeente dus heel moeilijk over onze huidige uitbouw. We zitten ook vast aan de buren met onze huidige uitbouw, dat moet goed opgelost worden.
klinkt inderdaad als uitdaging!
in de haak.
pi_212434992
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 11:56 schreef exode het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Snap ik het nou echt niet?
Kun je niet over de stoep lopen dan?
Of zetten ze de auto tegen de heg aan ook :?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_212435012
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2024 12:11 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Niet als daar iemand geparkeerd staat, aangesloten op de auto rechts. Dat gebeurde dus wel eens. Maar dat is denk ik alweer een jaar of 2 geleden voor het laatst gebeurd.
pi_212435022
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2024 12:11 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Of zetten ze de auto tegen de heg aan ook :?
Nou, vrij strak tegen de heg ja, anders sta je te ver op straat geparkeerd. En lopen lukt nog net, maar niet met fiets of in het ergste geval brancard.
  donderdag 15 februari 2024 @ 12:17:55 #165
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_212435062
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 11:54 schreef trui het volgende:

[..]
Collectes (eenmalig voor een goed doel) vind ik zelf echt wel wat anders. Maar goed, ik ben als collectant misschien wat bevooroordeeld. Al snap ik ook wel dat mensen er niet altijd zo'n zin in hebben.
Eens hoor, maar ook daar komt het steeds vaker voor dat er een rare 1x per maand constructie aan vast zit en dat er een handtekening bij moet.
Ik wil ook gewoon niet overal aan doneren maar vind het ook rot om nee te moeten zeggen, dus dan is dit een beetje kiezen voor de makkelijke weg, dan maar helemaal niet. :@
pi_212435069
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 11:01 schreef exode het volgende:
Spannend!! Ben benieuwd!

Wij hebben, toen we het huis kochten, een uitbouw laten plaatsen. De vorige bewoners hadden hun keuken aan de tuinkast en het woongedeelte aan de achterkant en dat is echt een donker stuk. Wij hebben daar nu onze eettafel staan.
SPOILER
.
We hebben de hele zooi omgegooid.
Hebben, vergunningvrij, een uitbouw van 3 meter laten plaatsen met 2 openslaande deuren en een dakraam.
Is de beste investering geweest.
Ons woongedeelte zit nu aan de tuin.
Ruim 13m2 woongenot erbij

SPOILER
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_212435102
Je mag (bij ons?) maximaal 4m vergunningsvrij. Wij hebben dus 4 naar achter en 4 opzij gedaan, over bijna de hele lengte. Benedenverdieping bijna 2x zo groot O+

Daar lig ik nu mooi van te genieten.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_212435111
Gaaf Vicky!

Wij gaan als het goed is 4 meter extra aanbouwen over een breedte van 3,5 meter dus 14 meter extra leefruimte en woonruimte. We hebben nu officieel 85 vierkante meter in totaal.
  donderdag 15 februari 2024 @ 12:22:05 #169
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_212435132
Lastig als mensen daar dus kennelijk ver op de stoep parkeren. Maar dat zou toch dezelfde last opleveren als je wel een ingang had tussen de heg door? Ik bedoel, dat heeft met de brandgang zelf niks te maken, lijkt me.
in de haak.
  donderdag 15 februari 2024 @ 12:23:19 #170
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_212435148
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2024 12:20 schreef Vanyel het volgende:
Je mag (bij ons?) maximaal 4m vergunningsvrij. Wij hebben dus 4 naar achter en 4 opzij gedaan, over bijna de hele lengte. Benedenverdieping bijna 2x zo groot O+

hoe gaat het nu verder met je?
in de haak.
pi_212435180
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 12:22 schreef trui het volgende:
Lastig als mensen daar dus kennelijk ver op de stoep parkeren. Maar dat zou toch dezelfde last opleveren als je wel een ingang had tussen de heg door? Ik bedoel, dat heeft met de brandgang zelf niks te maken, lijkt me.
Het parkeren daar op de stoep is geen issue, we staan er zelf 9 van de 10 keer. Maar als je te ver naar voren gaat staan kunnen 4 huizen niet meer met de fiets er doorheen. De brandgang gaat naar 4 schuren en 2 achtertuinen.

Maar goed, onze brandgang is een leuk gespreksonderwerp, maar er is dus geen issue meer. Er was een periode dat er 1 iemand de auto daar neerzette, te ver voor onze enige ingang/uitgang dat hebben we besproken en uitgelegd en is allang achter de rug.

Ik begon er zelf over vanwege de opmerking over dat te koop staande huis, I know.

Als iemand het echt heeeeeeeel belangrijk vindt, zet ik de koffie klaar ;)
pi_212435189
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 12:20 schreef exode het volgende:
Gaaf Vicky!

Wij gaan als het goed is 4 meter extra aanbouwen over een breedte van 3,5 meter dus 14 meter extra leefruimte en woonruimte. We hebben nu officieel 85 vierkante meter in totaal.
Oh heerlijk!
Bij ons is het ongeveer 4,50 breed. We konden wel langer maar wilden ook nog wat tuin overhouden.
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2024 12:20 schreef Vanyel het volgende:

Lekker he!
Ik vind het zo heerlijk om de deuren open te gooien als het mooi weer is.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_212435220
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2024 12:26 schreef Vicky het volgende:

[..]
Oh heerlijk!
Bij ons is het ongeveer 4,50 breed. We konden wel langer maar wilden ook nog wat tuin overhouden.
[..]
Lekker he!
Ik vind het zo heerlijk om de deuren open te gooien als het mooi weer is.
De volledige breedte is 5,5 meter volgens mij, maar 1,5 meter is nu al uitbouw dus die gaat mee in het ontwerp maar is niet 'nieuw' zeg maar.
  donderdag 15 februari 2024 @ 12:28:32 #174
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_212435241
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 12:25 schreef exode het volgende:

[..]
Het parkeren daar op de stoep is geen issue, we staan er zelf 9 van de 10 keer. Maar als je te ver naar voren gaat staan kunnen 4 huizen niet meer met de fiets er doorheen. De brandgang gaat naar 4 schuren en 2 achtertuinen.

Maar goed, onze brandgang is een leuk gespreksonderwerp, maar er is dus geen issue meer. Er was een periode dat er 1 iemand de auto daar neerzette, te ver voor onze enige ingang/uitgang dat hebben we besproken en uitgelegd en is allang achter de rug.

Ik begon er zelf over vanwege de opmerking over dat te koop staande huis, I know.

Als iemand het echt heeeeeeeel belangrijk vindt, zet ik de koffie klaar ;)
lijkt me best gezellig om een keer koffie te drinken met je! :)
in de haak.
pi_212435256
quote:
14s.gif Op donderdag 15 februari 2024 12:28 schreef trui het volgende:

[..]
lijkt me best gezellig om een keer koffie te drinken met je! :)
Je bent welkom hoor :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')