SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
het gaat over buiten, echt te vroeg voor die smartass commentsquote:Op dinsdag 6 februari 2024 08:14 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Hier ook, maar ik zit dan ook binnen
beter wel, anders nog meer herfstquote:Op dinsdag 6 februari 2024 08:18 schreef aloa het volgende:
Hogedruk gaat overheersen op lange termijn.
De vraag is hoe het komt te liggen en of wel of niet nog wat winter krijgen.
Nou, dat is nog maar de vraag. Zie het nog geen winter worden iigquote:Op dinsdag 6 februari 2024 08:18 schreef aloa het volgende:
Zal het wel worden. Of net boven nul.quote:
Woensdag, donderdag en vrijdag hier sowieso veel regen. Voor volgende week durf ik nog niet eens te kijkenquote:Op dinsdag 6 februari 2024 08:35 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Zal het wel worden. Of net boven nul.
Zie veel neerslag de komende week
Volgende week veel meer hogedruk, dus droger en rustigerquote:Op dinsdag 6 februari 2024 08:37 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Woensdag, donderdag en vrijdag hier sowieso veel regen. Voor volgende week durf ik nog niet eens te kijken
Gruwelijk natquote:Op dinsdag 6 februari 2024 08:45 schreef aloa het volgende:
De komende 24 uur gaat het in ieder geval nat worden. Vooral vanavond en vannacht veel neerslag.
[ afbeelding ]
Je hebt er ook weinig aan als het donderdag en vrijdag weer gaat dooienquote:Op dinsdag 6 februari 2024 08:52 schreef aloa het volgende:
Van de sneeuw verwacht ik weinig eerlijk gezegd. Meer natte sneeuw. Misschien kan het wit worden als het wat intensiever sneeuwt.
Winter gaan we echt niet meer krijgen, het wordt wederom een 'winter' waarin het pak 'm beet een weekje fris is geweest.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 08:18 schreef aloa het volgende:
Daar lijkt het steeds meer op ja. Heel soms heb je nog een koudegolfje in maart/april, maar ook dat zal snel verdwijnen met het opwarmende klimaat.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 09:05 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Winter gaan we echt niet meer krijgen, het wordt wederom een 'winter' waarin het pak 'm beet een weekje fris is geweest.
Wat nachtvorst idd, meer zal het niet zijn waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 09:05 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Winter gaan we echt niet meer krijgen, het wordt wederom een 'winter' waarin het pak 'm beet een weekje fris is geweest.
Ja, ergens zit nog wat hoop. Anders heb ik voor niks de winterjas van zolder gehaald vorige maandquote:Op dinsdag 6 februari 2024 09:08 schreef aloa het volgende:
[..]
Wat nachtvorst idd, meer zal het niet zijn waarschijnlijk.
Ik blijf hopenDe Ao index is wel positief voor winterweer.
Zo'n ssw moet je nu ook niet meer krijgen. Kwam vorig jaar rond deze tijd en vervolgens verpestte dat het hele voorjaarquote:Op dinsdag 6 februari 2024 09:08 schreef aloa het volgende:
[..]
Wat nachtvorst idd, meer zal het niet zijn waarschijnlijk.
Ik blijf hopenDe Ao index is wel positief voor winterweer.
Hangt er maar net van af hoe deze valt. Kan ook juist tot warmer weer leiden.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 09:35 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Zo'n ssw moet je nu ook niet meer krijgen. Kwam vorig jaar rond deze tijd en vervolgens verpestte dat het hele voorjaar
Kun je je foxbeer nog uitlaten?quote:Op dinsdag 6 februari 2024 10:23 schreef StateOfMind het volgende:
Vandaag wordt het vuilnis opgehaald hier in het dorp.
Die de woei ligt geen enkele pmd zak nog op zijn plaats
Zit een 8 meter lijn aan, dus in het ergste geval kan ik vliegerenquote:
Het is wel vaak, ja.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 11:28 schreef Nattekat het volgende:
Die wind man
Dacht dat we dat wel gehad hadden, maar dit gaat zo steeds meer op 2023 lijken. Alleen iets minder regen.
Vorig jaar was er ook continu wind tot diep in de zomer, we weten allemaal wat voor zaadzooi dat geworden is.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 11:39 schreef Elan het volgende:
Stevige woei wederom.
Zal door alle dynamiek waarschijnlijk wel een zomer vol extremen worden.
U is juno vergeten?quote:Op dinsdag 6 februari 2024 11:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Vorig jaar was er ook continu wind tot diep in de zomer, we weten allemaal wat voor zaadzooi dat geworden is.
Wat dynamisch weer betreft was de hele zomer om te jankenquote:Op dinsdag 6 februari 2024 11:50 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
U is juno vergeten?
En ja ik weet dat juli helemaal crap was.
Hou op hoor.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 11:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Vorig jaar was er ook continu wind tot diep in de zomer, we weten allemaal wat voor zaadzooi dat geworden is.
Dat is het al vele zomers eigenlijk. Onweer komt zelden voor.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 11:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat dynamisch weer betreft was de hele zomer om te janken
Die zomer van 2011 was ook een doffe ellende.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 11:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als er iets is waar je niet bang voor hoeft te zijn is het een gebrek aan zomers weer.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 12:00 schreef aloa het volgende:
[..]
Die zomer van 2011 was ook een doffe ellende.
Zit me nog steeds dwars![]()
Stel je voor dat 2024 ook zo wordt.
Man, dat wil je toch niet![]()
Echt nachtmerrie, alleen de gedachte al
Moet zeggen dat die wind op Best Kept Secret met 33 graden wel een livesaver was. De EHBO zou het zonder een stuk drukker gehad hebben.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 11:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
2011 was vergeleken met 2000 nog beter hoorquote:Op dinsdag 6 februari 2024 12:00 schreef aloa het volgende:
[..]
niet druk om maken, alles komt goed.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 12:00 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik hoop het. Van de zomer weer even het prachtige moederland opzoeken.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 13:34 schreef Frutsel het volgende:
[..]
2011 was vergeleken met 2000 nog beter hoorQua regen viel 2011 ook nog mee
2000 had nog minder zonurenEn daar was augustus ook nog kutter dan augustus 2011.
Zonnecyclus van ongeveer 12 jaar toch? dus van 2000 naar 2011 = 11 jaar en 2011 + 12 = 2023 dus...en vorig jaar was niet best maar wel beter dan toen![]()
dit kan maar zo een kutjaar worden
Ff dimmen, spanjoolquote:Op dinsdag 6 februari 2024 15:36 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik hoop het. Van de zomer weer even het prachtige moederland opzoeken.
Graag een graad of 18 en zwaarbewolkt met regelmatig buien. Lekker herfst in Augustus
September en juni vergeten? De herfst was ook bijna recordwarm.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 11:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Juli was dramatisch en dat is vaak wel de maand waarin mensen vakantie (op)nemen. Dus in die zin snap ik waar de beeldvorming vandaan komt. Maar voor de rest heb je helemaal gelijk.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 16:05 schreef Elan het volgende:
[..]
September en juni vergeten? De herfst was ook bijna recordwarm.
Verder was het een vrij gemiddelde zomer, zeker niet eentje om te janken qua temperaturen.
Juni bloedheet, juli koud en regenachtig, september belachelijk heet.... Hoe dynamisch wil je het hebben?quote:Op dinsdag 6 februari 2024 11:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat dynamisch weer betreft was de hele zomer om te janken
18 degrees on the 360 degrees temperature scale?quote:Op dinsdag 6 februari 2024 15:36 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik hoop het. Van de zomer weer even het prachtige moederland opzoeken.
Graag een graad of 18 en zwaarbewolkt met regelmatig buien. Lekker herfst in Augustus
Nederland staat daar wel eenzaam in, want wereldwijd gezien was juli de warmste maand ooit gemeten.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 16:08 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Juli was dramatisch en dat is vaak wel de maand waarin mensen vakantie (op)nemen. Dus in die zin snap ik waar de beeldvorming vandaan komt. Maar voor de rest heb je helemaal gelijk.
Een natte zomer, maar dan vooral door mega onweersbuienquote:Op dinsdag 6 februari 2024 13:34 schreef Frutsel het volgende:
[..]
2011 was vergeleken met 2000 nog beter hoorQua regen viel 2011 ook nog mee
2000 had nog minder zonurenEn daar was augustus ook nog kutter dan augustus 2011.
Zonnecyclus van ongeveer 12 jaar toch? dus van 2000 naar 2011 = 11 jaar en 2011 + 12 = 2023 dus...en vorig jaar was niet best maar wel beter dan toen![]()
dit kan maar zo een kutjaar worden
Als het koud is zoek ik ook een hoek van 90 graden op. Niet te dichtbij staan hè, want dan wordt het weer iets te warm.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 16:10 schreef Frutsel het volgende:
[..]
18 degrees on the 360 degrees temperature scale?
En toch ligt die definitie van "tegenvallen" voor een ieder soms heel ver uit elkaar lijkt het welquote:Op dinsdag 6 februari 2024 16:34 schreef Scjvb het volgende:
Weer eens de berichten op WKN erop nazien: de zomer van 2021 was ook geen hoogvlieger. 2022 daarentegen was wel heel aardig, waar vorig jaar (2023) inderdaad opnieuw tegenviel.
Yep. Verschillen qua beleving blijven duidelijk aanwezig.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 16:38 schreef Frutsel het volgende:
[..]
En toch ligt die definitie van "tegenvallen" voor een ieder soms heel ver uit elkaar lijkt het wel
Sommige mensen onthouden alleen de slechte dagen. Dan is meteen de hele zomer kutquote:Op dinsdag 6 februari 2024 16:38 schreef Frutsel het volgende:
[..]
En toch ligt die definitie van "tegenvallen" voor een ieder soms heel ver uit elkaar lijkt het wel
Zelfs van een slechte zomer kun je nog wat leuks van makenquote:Op dinsdag 6 februari 2024 16:50 schreef aloa het volgende:
[..]
Sommige mensen onthouden alleen de slechte dagen. Dan is meteen de hele zomer kut
Het kan natuurlijk ook andersom.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 16:50 schreef aloa het volgende:
[..]
Sommige mensen onthouden alleen de slechte dagen. Dan is meteen de hele zomer kut
Nee het was echt een matige zomer.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 16:50 schreef aloa het volgende:
[..]
Always look on the bright side of life, ja tog!quote:Op dinsdag 6 februari 2024 16:57 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Zelfs van een slechte zomer isoleercel kun je nog wat leuks van makenhet is maar hoe je hiermee om gaat
Nou een isoleercel is wel even wat anders dan een slechte zomerquote:Op dinsdag 6 februari 2024 17:36 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Always look on the bright side of life, ja tog!
Het Nederlandse klimaat voelde voor mij als een soort van isoleercel 6 maanden per jaar.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 17:37 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Nou een isoleercel is wel even wat anders dan een slechte zomerdenk niet dat je daar heel vrolijk van gaat worden als je daarin beland, al helemaal niet als je daar een half jaar moet doorbrengen
Het herfst halfjaar is meestal voor 80% eentonige treurnis. 20% is wel ok. Klopt, heb je gelijk in.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 17:39 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Het Nederlandse klimaat voelde voor mij als een soort van isoleercel 6 maanden per jaar.![]()
Typisch koufront. Komt wel vaker voor.quote:
Valt wel op iddquote:Op dinsdag 6 februari 2024 22:08 schreef ddx het volgende:
Mooi streepje idd en van zuidwest 8 naar noord 5 in een half uur.
Opeens is het stil buiten.
Wel heel ver weg. Komende 10 dagen verre van winter en nog steeds wisselvallig.quote:Op woensdag 7 februari 2024 08:34 schreef aloa het volgende:
EC laat op lange termijn wederom hogedruk zien, wat precies overeen komt met de negatieve AO index.
Mooi. Die 5 die het hier nu is vind ik niks. Het was zo heerlijk zacht.quote:Op woensdag 7 februari 2024 08:26 schreef Jor_Dii het volgende:
Opvallende temperatuurschommelingen de komende dagen. Morgen 5-6 graden. Zaterdag misschien wel 14-15 graden plaatselijk
Februari 2021 toen het 20 graden werdquote:Op woensdag 7 februari 2024 10:29 schreef michiel_merk het volgende:
Op naar de Lente, morgen mogelijk nog een leuke dag hier in het Noorden daarna maar naar de 15 graden.graag een Maart ala 2020, weken lang stralend weer
Die maand begon tenminste nog fenomenaal, langlaufen op straatquote:Op woensdag 7 februari 2024 10:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Februari 2021 toen het 20 graden werd
Kon ws wel in februari zo te zien?quote:Op woensdag 7 februari 2024 10:32 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Die maand begon tenminste nog fenomenaal, langlaufen op straat![]()
Of was dat eind januari alleen?
Laatste code rood voor sneeuw die we gehad hebben was februari 2021 ja. Mooi hoe dat dezelfde maand was als de hoogst gemeten temperatuur in februari ooitquote:Op woensdag 7 februari 2024 10:32 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Mwah, het pak sneeuw hier maakt het wel een kleine voldoende, dat zien we immers niet ieder jaar meerquote:Op woensdag 7 februari 2024 11:18 schreef pietkanarie het volgende:
Stelde weer niks voor deze winter. Als het hier bij blijft (ziet er wel naar uit) zou ik het een twee geven, voor de twee weekjes winter(s) in januari. Kou was dichtbij maar Nederland pakt daar weer eens niks van mij.
De winter is echt veruit het meest tegenvallende seizoen. Als we zoveel slechte zomers achter elkaar zouden hebben werd er veel geklaagd 😉
Ik ben echt verbaasd hoeveel jaar achter elkaar het kan mislukken
Doen die idioten toch echt zichzelf aan. Kapotvriezen mogen zequote:Op woensdag 7 februari 2024 11:16 schreef Jor_Dii het volgende:
Carnaval wordt iig niet extreem koud en daar ben ik blij mee, want je staat de helft van de tijd buiten in veel te dunne kleding.
Ja.. dat weet ik nog. De ene week was het schaatsen op het natuurijs hier, de week erna drinkpauze bij het voetballenquote:Op woensdag 7 februari 2024 10:32 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Bedankt voor je menselijke reactie.quote:Op woensdag 7 februari 2024 11:24 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Doen die idioten toch echt zichzelf aan. Kapotvriezen mogen ze
RIPquote:Op woensdag 7 februari 2024 11:29 schreef Wereldgozer het volgende:
De gft container was vanochtend omgewaaid
#neverforget #stormjaar2024
Dat was hem ja. Vriendin zat hier toen vast en kon niet op de geplande dag naar het WK langlaufen omdat de treinen in Duitsland zoals gebruikelijk weer eens drama waren: ergens een boom op het spoor door de sneeuw dus dagenlang álles plat tussen Hamburg en Münchenquote:Op woensdag 7 februari 2024 10:37 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Kon ws wel in februari zo te zien?
[ afbeelding ]
Ik heb het over hogedruk. Over een week komen we steeds meer onder invloed van een hogedrukgebied.quote:Op woensdag 7 februari 2024 09:09 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Wel heel ver weg. Komende 10 dagen verre van winter en nog steeds wisselvallig.
Overigens wel een kleine ssw inmiddels. Wel weer te laat
Geen dank. Als die groepen zuiplappen ook met de fikken van mijn spul afblijven trekt het misschien nog wel bij.quote:Op woensdag 7 februari 2024 11:35 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Bedankt voor je menselijke reactie.
Maar jij woonde toch vrij landelijk meen ik me te herinneren? De dronken baldadige lui hangen met carnaval alleen in de binnenstad toch, niet in buitenwijken etc.quote:Op woensdag 7 februari 2024 12:10 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Geen dank. Als die groepen zuiplappen ook met de fikken van mijn spul afblijven trekt het misschien nog wel bij.
Nu niet meer, die gaan nou massaal bij hem voor het hek staan lallenquote:Op woensdag 7 februari 2024 12:15 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Maar jij woonde toch vrij landelijk meen ik me te herinneren? De dronken baldadige lui hangen met carnaval alleen in de binnenstad toch, niet in buitenwijken etc.
Waar is dat precies?quote:Op woensdag 7 februari 2024 12:19 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Nu niet meer, die gaan nou massaal bij hem voor het hek staan lallen
Er staat me iets van bij dat ie in Limbabwe woont, dus aan carnavalsvierders geen gebrekquote:
Valt wel mee, ik woon eigenlijk redelijk in de wijk, met wel een aardige plak grond. En iets verderop heb ik nog een stuk grond met grote moestuin, waar ook nog wat gebouwen en kassen staan.quote:Op woensdag 7 februari 2024 12:15 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Maar jij woonde toch vrij landelijk meen ik me te herinneren? De dronken baldadige lui hangen met carnaval alleen in de binnenstad toch, niet in buitenwijken etc.
Yes.. teveel van dat volk hierquote:Op woensdag 7 februari 2024 12:26 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Er staat me iets van bij dat ie in Limbabwe woont, dus aan carnavalsvierders geen gebrek
Ik ben al blij dat ik mij iets van 3 dagen geleden kan herinneren 🤣quote:
Afsluiten met hekken, want anders fungeren dat soort plekken ook als urinoirquote:Op woensdag 7 februari 2024 14:13 schreef Geschiedkundige het volgende:
Woon in een dorp, die zuiplappen moeten toch een keer naar huis. Schade is vooral bij de moestuin eigenlijk altijd, dat ligt te afgelegen voor fatsoenlijke sociale controle
Ja en soms hier bij de schutting of de voortuin wat, maar dat is vaak wel te overzien. Vorig jaar hebben ze me trouwens een mooi, opgroeiende boom vermoord
Woon je in het noorden? Daar kan namelijk de temperatuur hard genoeg gaan dalen in de loop van de middag dat het overgaat in sneeuw.quote:Op woensdag 7 februari 2024 15:54 schreef myShizzle het volgende:
Had melding op mijn telefoon dat er morgenmiddag ZWARE SNEEUWVAL zal zijn.
Geen idee waar dat wegkomt want zie verder geen bronnen die dit bevestigen.
Yes I know. Heb ook camera's nu hangen daar. Kan ik bij de politie melden dat Pablo Escobar samen met Harley Quinn en een lopende pinata wat ramen heeft ingetikt.quote:Op woensdag 7 februari 2024 15:05 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Afsluiten met hekken, want anders fungeren dat soort plekken ook als urinoir
Jup. Noard-east Fryslânquote:Op woensdag 7 februari 2024 15:58 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Woon je in het noorden? Daar kan namelijk de temperatuur hard genoeg gaan dalen in de loop van de middag dat het overgaat in sneeuw.
quote:Op woensdag 7 februari 2024 16:26 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Yes I know. Heb ook camera's nu hangen daar. Kan ik bij de politie melden dat Pablo Escobar samen met Harley Quinn en een lopende pinata wat ramen heeft ingetikt.
quote:Op woensdag 7 februari 2024 17:39 schreef Drass het volgende:
Stapte net in mijn cabrio voor een ritje in de ochtendzon hier in Florida. Hoe is het weer in Regenland?
Jij ook?quote:
Breng er de post rond per auto, in het buitengebied. Ready4funxxxxquote:Op woensdag 7 februari 2024 17:49 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Jij ook?wat gezellig
Op naar een dik pak sneeuw om iedereen jaloers te maken
Oooh leuk in het buitengebied nog welquote:Op woensdag 7 februari 2024 17:55 schreef myShizzle het volgende:
[..]
Breng er de post rond per auto, in het buitengebied. Ready4funxxxx
Jij viert geen carnaval, gok ikquote:Op woensdag 7 februari 2024 14:13 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Valt wel mee, ik woon eigenlijk redelijk in de wijk, met wel een aardige plak grond. En iets verderop heb ik nog een stuk grond met grote moestuin, waar ook nog wat gebouwen en kassen staan.
Woon in een dorp, die zuiplappen moeten toch een keer naar huis. Schade is vooral bij de moestuin eigenlijk altijd, dat ligt te afgelegen voor fatsoenlijke sociale controle
Ja en soms hier bij de schutting of de voortuin wat, maar dat is vaak wel te overzien. Vorig jaar hebben ze me trouwens een mooi, opgroeiende boom vermoord
Scheelt dat we de afgelopen maanden nog niet zoveel regen hebben gehadquote:Op woensdag 7 februari 2024 14:28 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]
Neerslag tot vrijdagochtend..start morgen rond 07-08u vanuit het ZW en duurt eigenlijk 24 uur lang..
Vandaag (woensdag) wel een lekker zonnig dagje.quote:Op woensdag 7 februari 2024 17:39 schreef Drass het volgende:
Stapte net in mijn cabrio voor een ritje in de ochtendzon hier in Florida. Hoe is het weer in Regenland?
Ik knoop me nog liever op.quote:Op woensdag 7 februari 2024 20:25 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Jij viert geen carnaval, gok ik.
Wel verkleed als piñata dan.quote:Op woensdag 7 februari 2024 20:59 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik knoop me nog liever op.
Nog niets tot nu toe in De Bilt..als ik de radar bekijk moet het al regenen sinds 9 uur ofzoquote:
Gaaf!quote:Op donderdag 8 februari 2024 11:54 schreef THEFXR het volgende:
was koud vannacht, nu motregen en mist
Ja! Den Helder het koudste nu met 2 gradenquote:Op donderdag 8 februari 2024 14:06 schreef Jor_Dii het volgende:
In de koop van NH is de afkoeling begonnen..
1,5 uur geleden alquote:Op donderdag 8 februari 2024 14:57 schreef Jor_Dii het volgende:
Eerste (natte) sneeuw nu gemeld in Noord Holland en Friesland.
quote:
quote:Op vrijdag 9 februari 2024 09:25 schreef THEFXR het volgende:
hier kutweer, dat die carnevallers maar verzuipen, ze melden ze erna toch massaal ziek.
Wij gingen vroeger altijd naar Oeteldonkquote:Op vrijdag 9 februari 2024 08:40 schreef Jor_Dii het volgende:
Morgen hossen met 14 graden en zon in het Brabantse![]()
![]()
quote:Op vrijdag 9 februari 2024 09:51 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Wij gingen vroeger altijd naar Oeteldonk
Ik ging altijd naar vrienden in Helmond, Deurne en soms Eindhoven. Overigens ook vaak bij familie in Roosendaal geweest met 2/3x een uitstapje naar Bergen op Zoom.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 09:51 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Wij gingen vroeger altijd naar Oeteldonk
Iedereen moet dat sowieso altijd lekker zelf wetenquote:Op vrijdag 9 februari 2024 10:04 schreef StateOfMind het volgende:
Ik vier het tegenwoordig ook al jaren niet meer, maar laat iedereen gewoon lekker zijn ding doen
Liever duizend dronken carnavalvierders dan honderd dronken en doorgesnoven voetbal supporters.
Ja die haat richting mensen die carnaval vieren is verder totaal niet ongepast / offtopic ofzo..quote:
Dat zijn sneeuwklokjesquote:Op vrijdag 9 februari 2024 11:41 schreef StateOfMind het volgende:
De eerste krokussen gespot
Bijna voorjaar
[ link | afbeelding ]
quote:Op vrijdag 9 februari 2024 11:41 schreef StateOfMind het volgende:
De eerste krokussen gespot
Bijna voorjaar
[ link | afbeelding ]
Wel lekker, ja! Beter dan die 2/3 graden van gisterquote:
quote:Op vrijdag 9 februari 2024 12:28 schreef StateOfMind het volgende:
Ik kan nog net een tulp van een bloemkool onderscheiden
Hier staan de krokusjes wel al een dikke week in bloeiquote:Op vrijdag 9 februari 2024 11:41 schreef StateOfMind het volgende:
De eerste krokussen bloemetjes gespot
Bijna voorjaar
[ link | afbeelding ]
Ik heb ze vandaag ook voor het eerst gespot.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 15:24 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Hier staan de krokusjes wel al een dikke week in bloei
Niks ervan! Na februari is het KLAAR.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 20:05 schreef pietkanarie het volgende:
In maart en april kan het nog koud worden.
In februari al dan, deze maand wordt niks qua winter. Heb het graag verkeerd maar kan me niet voorstellen dat er nog kou komt.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 20:12 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Niks ervan! Na februari is het KLAAR.
Dat is bijna altijd van die kansloze kou die gepaard gaat met gigantisch veel wind of grijze omstandigheden. Het is dan alleen maar koud omdat alle warmte weggeblazen wordt, uit je huis en uit je lichaam.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 20:05 schreef pietkanarie het volgende:
In maart en april kan het nog koud worden. Februari heb ik alvast afgeschreven. Lelijke verwachtingen en pluimen weer 👎👎
Hoewel elke sneeuwbui nog welkom is heb ik niet zoveel met korte winterprikjes in het voorjaar… als het in wat ooit een echte wintermaand was al niet lukt dan zullen evt. winterse dagen in maart en april niet veel voorstellen.
Kan nog makkelijk in februari, inderdaad.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 20:50 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat is bijna altijd van die kansloze kou die gepaard gaat met gigantisch veel wind of grijze omstandigheden. Het is dan alleen maar koud omdat alle warmte weggeblazen wordt, uit je huis en uit je lichaam.
Maar het is nog maar 9 februari, voor voorjaar of voorjaars omstandigheden is het echt te vroeg.
In maart zijn meestal die sneeuwsettings die het beste uitpakkenquote:Op zaterdag 10 februari 2024 08:56 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Kan nog makkelijk in februari, inderdaad.
In maart , en zeker na half maart, hoeft het van mij echt niet meer en meestal is het dan ook gewoon echt te laat. Als het dan een winterse setting is, dan wordt het niet meer zo koud, dus sowieso kansloos. Vorig jaar was zo'n mooi voorbeeld. Laat het in maart maar mooi 10+ blijven
Het record komt ook niet in gevaar, het record wordt eindelijk verbroken.quote:Op zondag 11 februari 2024 21:15 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Heerlijk, ik kijk er al naar uit
T-Shirt kan al bijna uit... midden februariquote:Op zondag 11 februari 2024 21:15 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Heerlijk, ik kijk er al naar uit
Hier vandaag 24 graden, dus ik zou zeggen:quote:Op maandag 12 februari 2024 08:37 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
T-Shirt kan al bijna uit... midden februari
Sowieso shirtloosquote:Op maandag 12 februari 2024 08:37 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
T-Shirt kan al bijna uit... midden februari
Het kan altijd erger, dat zie je maar weer. Bedankt voor deze zalvende woorden.quote:Op maandag 12 februari 2024 09:33 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Hier vandaag 24 graden, dus ik zou zeggen:
[ afbeelding ]
Ik trek me altijd een regenpak aan als ik onder de douche ga. Anders word ik nat.quote:Op maandag 12 februari 2024 10:10 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Sowieso shirtloos
Al is het maar onder de douche
Haha, zo ontzettend Limburgs, dat "me" daar tussen.quote:Op maandag 12 februari 2024 10:11 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik trek me altijd een regenpak aan als ik onder de douche ga. Anders word ik nat.
Eigenlijk is het natuurlijk zoiets: Ik trek mich un reagenpak aan as ik onger de douche goan. Angers weer ik nog naat auk.quote:Op maandag 12 februari 2024 11:07 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Haha, zo ontzettend Limburgs, dat "me" daar tussen.
flauwekul op 1quote:Op maandag 12 februari 2024 11:14 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Eigenlijk is het natuurlijk zoiets: Ik trek mich un reagenpak aan as ik onger de douche goan. Angers weer ik nog naat auk.
Ik trek me daar niks van aan en ik trek een broek aan.quote:Op maandag 12 februari 2024 11:18 schreef Geschiedkundige het volgende:
Maar me is in deze context toch wel gewoon goed? Het is niet dat ik 'me regenpak' aantrek. 😱
Nee, dat is grammaticaal echt fout. Het is een regenpak aantrekken. Ik trek een regenpak aan. Het werkwoord is niet zich aantrekken, maar aantrekken.quote:Op maandag 12 februari 2024 11:18 schreef Geschiedkundige het volgende:
Maar me is in deze context toch wel gewoon goed? Het is niet dat ik 'me regenpak' aantrek. 😱
24 graden is niet erger dan, maar aangenamer dan. Lekker t shirt weerquote:Op maandag 12 februari 2024 10:10 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Het kan altijd erger, dat zie je maar weer. Bedankt voor deze zalvende woorden.
Oke, echte Limbo dusquote:Op maandag 12 februari 2024 12:34 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nee, dat is grammaticaal echt fout. Het is een regenpak aantrekken. Ik trek een regenpak aan. Het werkwoord is niet zich aantrekken, maar aantrekken.
Ik praat voor mezelf hequote:Op maandag 12 februari 2024 12:36 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
24 graden is niet erger dan, maar aangenamer dan. Lekker t shirt weer
Deur open hierquote:Op maandag 12 februari 2024 13:06 schreef dick_laurent het volgende:
"Prima weer om niet te hoeven stoken" ..... *kijkt naar actuele temp kaart van Nederland.*
[ afbeelding ]
9 graden, en dan al niet meer stoken?
[ afbeelding ]
9 graden is echt nog verre van chill. Als ik straks thuiskom na werk is het waarschijnlijk 16 graden. Dan gaat de verwarming echt wel aanquote:Op maandag 12 februari 2024 13:06 schreef dick_laurent het volgende:
"Prima weer om niet te hoeven stoken" ..... *kijkt naar actuele temp kaart van Nederland.*
[ afbeelding ]
9 graden, en dan al niet meer stoken?
[ afbeelding ]
Chill is ook kil/fris/koud en dan klopt het weer welquote:Op maandag 12 februari 2024 15:04 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
9 graden is echt nog verre van chill. Als ik straks thuiskom na werk is het waarschijnlijk 16 graden. Dan gaat de verwarming echt wel aan
Hier met de deur open 19 gradenquote:Op maandag 12 februari 2024 15:04 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
9 graden is echt nog verre van chill. Als ik straks thuiskom na werk is het waarschijnlijk 16 graden. Dan gaat de verwarming echt wel aan
Ja, hoe dan? Komt kou in, maar de zon warmt meer op? Veel glas zekerquote:Op maandag 12 februari 2024 16:55 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Hier met de deur open 19 graden
Zon begint echt weer warmte te geven
Jep, heb vrij veel glas en het meeste op oost en zuid.quote:Op maandag 12 februari 2024 18:18 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ja, hoe dan? Komt kou in, maar de zon warmt meer op? Veel glas zeker
Bij mij komt de zon nog amper binnen
Hier ook.quote:Op maandag 12 februari 2024 18:28 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Jep, heb vrij veel glas en het meeste op oost en zuid.
Artikel gelezen?quote:Op maandag 12 februari 2024 18:33 schreef INViCTuS het volgende:
Het wordt toch weer kouder. Mogelijk dan
[ twitter ]
Ja, gelezen. Wel interessant stuk. Toch een apart iets, Golfstroom e.d.quote:Op maandag 12 februari 2024 18:43 schreef aloa het volgende:
[..]
Artikel gelezen?
Wij gaan dat waarschijnlijk niet meer meemaken
Zonwering helpt enorm. Zorg dat je ramen in de schaduw zitten.quote:Op maandag 12 februari 2024 18:32 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Hier ook.
Woonkamer is recht op het zuiden met een heel groot raam.
Een vloek in de zomer.
Dat is helaas niet mogelijk hier, mag niet van de woningbouwverenigingquote:Op maandag 12 februari 2024 21:29 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Zonwering helpt enorm. Zorg dat je ramen in de schaduw zitten.
Geen paddo hier, wel een handjevol pillen ingenomen vanochtend 😱quote:Op dinsdag 13 februari 2024 10:36 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Welke paddo heb je genomen? Ik wil ook kleurtjes zien.
Wat lichte regen op een windstille warme dag is nog het minst erge van al het kwaad. Hopelijk is het dat.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 10:49 schreef StateOfMind het volgende:
Donderdag 15 graden
Helaas met regen
Ah ja, dat is minder dan ja. Ik heb overal zonneschermen, die houden de zon van je raam en je hebt toch voldoende licht en kunt lekker de tuin in kijken.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 10:21 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat is helaas niet mogelijk hier, mag niet van de woningbouwvereniging
Meer dan zoveel mogelijk ramen, deuren, gordijnen en luxaflex dicht houden kan ik niet doen.
Al komt vroeg of laat de warmte toch in huis.
Dat is ook dé reden dat ik een bloedhekel aan hoge temperaturen heb, omdat het binnen dan ook bloedheet wordt.
Of rolluiken.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 11:05 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ah ja, dat is minder dan ja. Ik heb overal zonneschermen, die houden de zon van je raam en je hebt toch voldoende licht en kunt lekker de tuin in kijken.
Vindt dat altijd vrij kansloos als je met 30 graden en volle zon buiten, je binnen in het donker zit met de lamp aan
Ik ben gewoon weg in mei hoor, ga het niet afwachten.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 11:44 schreef INViCTuS het volgende:
Het zal gvd toch geen herhaling van vorig jaar worden, hè. Vorig jaar was er ook een late ssw en vervolgens vanaf maart tot half koude graf wind en k*t weer. Dat heeft ons het voorjaar gekost
[ twitter ]
Dat ziet er daar toch anders dan hier een rijtjeshuis met 4 grote luiken ala het woonwagenkamp.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 12:16 schreef dick_laurent het volgende:
Hier hebben alle huizen, en dus ook het onze, standaard rolluiken.
Wij hebben ze echter alleen in de slaapkamer altijd dicht, om lekker donker te kunnen slapen. Verder overal gewoon open.
Kwa warmte buiten houden maakt het in de zomer toch geen reet uit.
Als je je airco niet gebruikt wordt het uiteindelijk toch wel 30+ graden binnen, of je je rolluiken nu non-stop dichthoudt of niet, je houdt het niet tegen![]()
Dus dan maar lekker gewoon alles open houden en airco'tje op 25 graden, dikke prima. Ohja,en i.c.m. plafond ventilatoren, ideaal.
Ja, alle rolluiken dicht. Lekker de lamp aan om 13 uur op een zonnige juni dag. Ik kan daar met mijn hoofd niet bijquote:
RIPquote:Op dinsdag 13 februari 2024 12:16 schreef dick_laurent het volgende:
Hier hebben alle huizen, en dus ook het onze, standaard rolluiken.
Wij hebben ze echter alleen in de slaapkamer altijd dicht, om lekker donker te kunnen slapen. Verder overal gewoon open.
Kwa warmte buiten houden maakt het in de zomer toch geen reet uit.
Als je je airco niet gebruikt wordt het uiteindelijk toch wel 30+ graden binnen, of je je rolluiken nu non-stop dichthoudt of niet, je houdt het niet tegen![]()
Dus dan maar lekker gewoon alles open houden en airco'tje op 25 graden, dikke prima. Ohja,en i.c.m. plafond ventilatoren, ideaal.
Oh hier is het ook lelijk hoorquote:Op dinsdag 13 februari 2024 12:30 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Dat ziet er daar toch anders dan hier een rijtjeshuis met 4 grote luiken ala het woonwagenkamp.![]()
Dat vreselijk lelijke witte kunststof.
Haha, ja naja jij zou hier sws niet overleven.quote:
Ik zou er een dubbele moord voor plegen.quote:
Damn.. ik zou serieus in de problemen komen dan hoor.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 12:43 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik zou er een dubbele moord voor plegen.
Hier loopt het vroeg of laat uiteindelijk op tot 29 graden.
In de woonkamer.
Boven 30+
Maar zover is het gelukkig voorlopig nog niet.
Eerst het voorjaar
Aan de overkant van de rivier hier zit ook een enorm complex waar ze allemaal tralies voor de ramen hebben.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 12:39 schreef dick_laurent het volgende:
Oh hier is het ook lelijk hoor
Ik stoor me er echter niet zo aan. Bijv de huizen hebben ook allemaal tralies/hekwerk voor de ramen. De witte nieuwbouw blokjesvilla's niet meer, maar alle huizen van zeg pre 2015 wel, het was een wettelijk iets tegen inbraak voor zover me bekend.
Moest ik ook ff aan wennen in het begin, maar nu ..meh... doesn't bother me, je zit toch vaker buiten dan binnen hier
Ik betwijfel het oprecht. De flink lagere luchtvochtigheid die een airco meebrengt maakt ook een enorm verschil in beleving en hoeveel je zweet.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 12:43 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Damn.. ik zou serieus in de problemen komen dan hoor.
En 15 graden met 40% LV?quote:Op dinsdag 13 februari 2024 12:46 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik betwijfel het oprecht. De flink lagere luchtvochtigheid die een airco meebrengt maakt ook een enorm verschil in beleving en hoeveel je zweet.
Nogmaals 33c met 68% lv
of
25c met 47% lv
Moet je wel een airco hebben, en die heb ik niet.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 12:46 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik betwijfel het oprecht. De flink lagere luchtvochtigheid die een airco meebrengt maakt ook een enorm verschil in beleving en hoeveel je zweet.
Nogmaals 33c met 68% lv
of
25c met 47% lv
15 graden zitten we niet op te wachten in de zomer. Prima voor oktober ofzo.quote:
Been there, done that. Ons huis in Utrecht stond pal op zuid en had in de woonkamer van die mooie moderne ramen van vloer tot plafond..... en ja, geen rolluiken of zonnewering. Enige wat we konden doen was de gordijnen dicht gooien maar dat was uitstel van executie. Uiteindelijk werd het, zeker tijdens hittegolven gewoon 30+ graden binnen. En zweette je je idd een ongeluk.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 13:02 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Moet je wel een airco hebben, en die heb ik niet.
Alleen wat ventilatoren.
En zolang ik in die luchtstromen zit is het te doen.
Maar zodra ik even naar de keuken of badkamer of wc moet is het pure ellende.
Het is vooral mentaal erg zwaar als je in je eigen huis nergens verkoeling hebt.
Daar wordt je echt moedeloos van![]()
En normaliter had ik alleen de laatste pakweg 3 weken van de zomer last van hoge binnenhuis temperaturen, dat is nog 'te doen'.
Afgelopen jaar was er in juni al een hittegolf, waardoor ik een maand of 2 die bloedhitte binnen had
Ik hoop dan dat je... nee laat maarquote:Op dinsdag 13 februari 2024 13:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nog zo'n zomer ga ik niet overleven
30 graden en kurkdroog > 22 graden en 70% LVquote:Op dinsdag 13 februari 2024 13:26 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik hoop dan dat je... nee laat maar![]()
Als het een poosje te warm is in combinatie met een hoge luchtvochtigheid gaat ze ook klagen hoor, lees maar topics uit de zomer terugquote:Op dinsdag 13 februari 2024 13:26 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik hoop dan dat je... nee laat maar![]()
Niks mis met een winterprikje. Al die kutinsecten doodquote:Op dinsdag 13 februari 2024 11:44 schreef INViCTuS het volgende:
Het zal gvd toch geen herhaling van vorig jaar worden, hè. Vorig jaar was er ook een late ssw en vervolgens vanaf maart tot half koude graf wind en k*t weer. Dat heeft ons het voorjaar gekost
[ twitter ]
Als die dag komt in combo met strakblauwe lucht dan heb je volle bak lentegevoel ja. Bij grijs weer is het meh.quote:
Groetjes vanuit een zonovergoten Florida 🥰quote:Op dinsdag 13 februari 2024 15:57 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Als die dag komt in combo met strakblauwe lucht dan heb je volle bak lentegevoel ja. Bij grijs weer is het meh.
Edit:
[ afbeelding ]
![]()
Lekker hoor!quote:Op dinsdag 13 februari 2024 16:04 schreef Drass het volgende:
[..]
Groetjes vanuit een zonovergoten Florida 🥰
Heerlijk.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 16:04 schreef Drass het volgende:
[..]
Extra lange nachtquote:Op dinsdag 13 februari 2024 15:57 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Als die dag komt in combo met strakblauwe lucht dan heb je volle bak lentegevoel ja. Bij grijs weer is het meh.
Edit:
[ afbeelding ]
![]()
Ik ben vandaag meerdere malen richting de 90 gelopen. Daarmee heb ik alle hoeken van de kamer gezien.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 16:31 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Heerlijk.![]()
Ik vlieg dit weekend weer richting de 30. Genot.
Waar nu weer heen? Weken lang?quote:Op dinsdag 13 februari 2024 16:31 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Heerlijk.![]()
Ik vlieg dit weekend weer richting de 30. Genot.
Ze???quote:Op dinsdag 13 februari 2024 14:21 schreef Elan het volgende:
[..]
Als het een poosje te warm is in combinatie met een hoge luchtvochtigheid gaat ze ook klagen hoor, lees maar topics uit de zomer terug
Is dat zo? Vind dat overemotionele gekanker op bepaalde weertypes anders verdacht overeenkomstig met het gedrag dat PMS met zich meebrengt.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 19:28 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ze???. Ik dacht altijd dat NatteKat een echte kerel was.
Dacht ik ookquote:Op dinsdag 13 februari 2024 19:28 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ze???. Ik dacht altijd dat NatteKat een echte kerel was.
Straks badend in het zweet op werk aan komen omdat ik me te dik ingepakt hebquote:
aah, de meest zoete ananas ter wereldquote:Op dinsdag 13 februari 2024 16:04 schreef Drass het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |