De voorgelezen versie van Nu.nu is dat toch? Prima dat het bestaat maar ze nemen vooral berichten van anderen over en heb niet het idee dat ze veel interessante primeurs weten te brengen. En helaas voor BNR blijft wat ze doen ook vooral gerommel in de marge.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 10:39 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat is wel erg makkelijk weggezet natuurlijk. Hoe valt een BNR binnen dat geschetste plaatje bijvoorbeeld?
Of de kranten? Tv is niet het enige medium hè?quote:Op zaterdag 3 februari 2024 10:39 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat is wel erg makkelijk weggezet natuurlijk. Hoe valt een BNR binnen dat geschetste plaatje bijvoorbeeld?
Hm? Er is meer dan genoeg diepte- en onderzoeksjournalistiek daar.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 11:34 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
De voorgelezen versie van Nu.nu is dat toch? Prima dat het bestaat maar ze nemen vooral berichten van anderen over en heb niet het idee dat ze veel interessante primeurs weten te brengen. En helaas voor BNR blijft wat ze doen ook vooral gerommel in de marge.
Vooral namens zichzelf en hun ego's eerderquote:Op zaterdag 3 februari 2024 10:24 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het verschil is dat de macht niet bij een privepersoon ligt maar bij meerdere bestuurders die er ieder namens een vereniging zitten.
Ongetwijfeld een interessant programma, maar wat is daar vernieuwend aan?quote:
Grappig, maar dat is een BBC programmaquote:Allemaal programma's over wat moeilijkere onderwerpen die mensen wat meer aan het denken zetten dan het zoveelste "sterren dansen de chachacha"-programma.
Ik had het over het model van de PO, eentje die ooit goed bedoeld was, maar inmiddels al decennia corrupt en ziek.quote:[..]
Nee, het model van de CO is heel simpel. Dat is hoe verdienden we zoveel mogelijk geld met amusement. Dat is op zich prima. Maar je moet dan ook weinig anders van ze verwachten en daarom is er dus een taak voor een PO om ruimte te bieden aan dingen die niet binnen de hapklare brok vallen.
Terecht dat Pieter daar de streep trekt. Zwak van Caroline om daar geen afstand van te nemenquote:Op zaterdag 3 februari 2024 12:03 schreef nostra het volgende:
We vechten vrolijk door op X
[ twitter ]
Ik denk dat Caroline zelf ook niet op zit te wachten op tien trekkers in haar voortuin. En dat gaat natuurlijk wel gebeuren als ze FDF publiekelijk af zou vallen.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 12:09 schreef Frozen-assassin het volgende:
Zwak van Caroline om daar geen afstand van te nemen
Voor jou (en voor mij) vallen voetbalwedstrijden en muziekfeesten op het plein niet onder cultuur. Voor een hele grote groep mensen wel.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 23:14 schreef Janneke141 het volgende:
Ben ook voor een publieke omroep met 1 tv-net die zich beperkt tot nieuws, achtergronden, educatie en cultuur. Dus geen vrouwzoekende boeren, geen muziekfeesten op het plein en al helemaal geen voetbalwedstrijden.
En niet omdat Wilders dat zo graag wil, maar omdat drie volwaardige door de maatschappij gefinancierde lineaire netten volstrekt achterhaald zijn.
Pieter heeft natuurlijk gewoon gelijk hier.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 12:03 schreef nostra het volgende:
[ twitter ]
Ja, daarom hoef je er ook niet bang voor te zijn dat ze níet worden uitgezonden als de PO stopt met ze uitzenden.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 12:14 schreef probeer het volgende:
[..]
Voor jou (en voor mij) vallen voetbalwedstrijden en muziekfeesten op het plein niet onder cultuur. Voor een hele grote groep mensen wel.
Natuurlijk, maar het is allemaal wel een erg fragiele basis voor een coalitievorming als je dat weer publiekelijk via X moet uitvechten. Wat valt er mee te winnen?quote:Op zaterdag 3 februari 2024 12:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Pieter heeft natuurlijk gewoon gelijk hier.
M'n reet, dit is gewoon verkapt dreigen.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 12:16 schreef Kickinalfa het volgende:
Dat geheel is wel uit zijn verband getrokken allemaal.
Uit het stukje zegt Carolien alleen dat ze het liever over de problematiek heeft ipv de toon die gezet wordt door die kerel van FDF.
Maar ja dat scoort natuurlijk niet op X.
Het lijkt me vrij duidelijk dat deze coalitie er niet gaat komen.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 12:33 schreef nostra het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar het is allemaal wel een erg fragiele basis voor een coalitievorming als je dat weer publiekelijk via X moet uitvechten. Wat valt er mee te winnen?
Ik denk vooral dat bij Pieter de zin in coalitievorming met Lientje rap verdwijnt als zij nu al dit soort dreigementen richting haar toekomstige coalitiegenoten wegwuift.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 12:33 schreef nostra het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar het is allemaal wel een erg fragiele basis voor een coalitievorming als je dat weer publiekelijk via X moet uitvechten. Wat valt er mee te winnen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://www.ftm.nl/artike(...)n=KamerledenFuncties
Ach het grootste probleem zit niet bij Lientje en Pieter volgens mij, maar 2 populistische partijen in een potentieel nieuw kabinet is wel echt vragen om ellende.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 12:38 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik denk vooral dat bij Pieter de zin in coalitievorming met Lientje rap verdwijnt als zij nu al dit soort dreigementen richting haar toekomstige coalitiegenoten wegwuift.
BBB is nooit nodig geweest voor een meerderheid in de Tweede Kamer. Ik heb me er vanaf het begin over verbaasd dat ze zo'n vast onderdeel van de formatietafel waren.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 12:44 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Zónder de BBB kan er trouwens ook nog geformeerd worden over rechts natuurlijk.
De opgave in de eerste kamer wordt er alleen een stuk groter door.
Ik ben benieuwd wanneer deze formatie zich opblaast. Ze zijn in de media wel lekker elkaar aan het zwartmaken. Dat is vaak een teken dat formatie niet goed gaat.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 13:01 schreef Tijn het volgende:
[..]
BBB is nooit nodig geweest voor een meerderheid in de Tweede Kamer. Ik heb me er vanaf het begin over verbaasd dat ze zo'n vast onderdeel van de formatietafel waren.
Maar dat gezegd hebbend, er is ook weinig liefde over tussen PVV, NSC en VVD.
Zonder al die zetels in de Eerste Kamer had de BBB ook nooit aan mogen schuiven. Dat is de enige reden dat ze daar zitten.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 13:01 schreef Tijn het volgende:
[..]
BBB is nooit nodig geweest voor een meerderheid in de Tweede Kamer. Ik heb me er vanaf het begin over verbaasd dat ze zo'n vast onderdeel van de formatietafel waren.
Maar dat gezegd hebbend, er is ook weinig liefde over tussen PVV, NSC en VVD.
Lang gaat het niet meer duren, lijkt me.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 13:08 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Maar goed, voordat dat scenario op tafel komt moet eerst deze ronde klappen en zover is het nog niet.
Daar durf ik echt geen zinnig woord over te zeggen.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 13:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
Lang gaat het niet meer duren, lijkt me.
Van der Plas weigert te erkennen dat de militante taal van de boze boer een verkapte dreiging kan inhouden.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 12:03 schreef nostra het volgende:
[ twitter ]
Geert heeft niet zo veel vrienden in de politiek. Als er dan een partij met een sloot zetels in de EK vanaf de eerste dag na de verkiezingen kwispelend en hijgerig komt melden hoe graag ze mee wil doen, dan zeg je niet zo snel nee natuurlijk.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 13:01 schreef Tijn het volgende:
Ik heb me er vanaf het begin over verbaasd dat ze zo'n vast onderdeel van de formatietafel waren.
Nou nee, dat zei ze niet, dit zei ze:quote:Op zaterdag 3 februari 2024 12:16 schreef Kickinalfa het volgende:
Dat geheel is wel uit zijn verband getrokken allemaal.
Uit het stukje zegt Carolien alleen dat ze het liever over de problematiek heeft ipv de toon die gezet wordt door die kerel van FDF.
Maar ja dat scoort natuurlijk niet op X.
Dat is gewoon goedpraten. Zelf komt ze niet op dagen als er vage dreigementen zijn maar andere partijen moeten dat maar wel over hun kant laten gaan want boeren? Ja, dag.quote:Van der Plas ziet geen dreigement in deze uitspraken. "Dan gaan we het dáár weer over hebben", verzuchtte ze vrijdagavond bij Op1. "Ik zie er niet zozeer een bedreiging in. Het zijn harde woorden, maar er worden ook harde daden gepleegd richting de boeren", aldus de BBB-leider.
quote:Ook VVD-leider Dilan Yesilgöz mengt zich zaterdagochtend in de woordenstrijd. "Iedere demonstrant die mensen bedreigt of in gevaar brengt, krijgt politie en justitie tegenover zich", schrijft ze op X. "Dus verschuil je niet achter selectieve verontwaardiging. Iets is niet ineens acceptabel als het om een boer gaat, of om het klimaat."
Ter informatie van de lezers, deze bron:quote:Op zaterdag 3 februari 2024 14:41 schreef Tijger_m het volgende:
En Yesilgoz zegt het dit keer wel gewoon goed
Wat een lachwekkende toestand. Hadden ze niet gewoon even kunnen afspreken om uit de pers en uit de talkshows te blijven?quote:Op zaterdag 3 februari 2024 14:57 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ter informatie van de lezers, deze bron:
[ twitter ]
Van der Plas uit de media blijven? Grapjas.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 15:00 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Wat een lachwekkende toestand. Hadden ze niet gewoon even kunnen afspreken om uit de pers en uit de talkshows te blijven?
Doet me wat denken aan alle corona-'experts' een tijdje terug.
Ik dacht dat ze dat al een maand geleden hadden afgesproken ?quote:Op zaterdag 3 februari 2024 15:00 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Wat een lachwekkende toestand. Hadden ze niet gewoon even kunnen afspreken om uit de pers en uit de talkshows te blijven?
Als zelfs mevrouw "ik wil met Pieter" zo begint te praten, dan weet je dat het echt heel vervelend is bij die onderhandelingen.quote:Mevrouw Van der Plas (BBB):
De heer Grinwis doelt toch weer op de inzet in de formatie. Daar doe ik geen uitspraken over. Ik wil wel even een opmerking maken over de gratis-biermotie. Die wordt de hele tijd op mijn conto geschreven. Dat mag, want ik heb 'm hier ingediend. De heer Grinwis heeft het over gratis bier, en dan weet iedereen waar het over gaat. Ik ga daar dus een opmerking over maken. De motie is opgesteld door de heer Omtzigt. Ik heb 'm ingediend en de heer Omtzigt heeft meeondertekend. Dat wil ik nu gewoon even klip-en-klaar hebben. Mij wordt steeds aangemeten dat ik gratis bier uitdeel. Ik heb mij voorgenomen om nu wel even te vertellen hoe dat precies is gegaan. Ik deel geen gratis bier uit.
Een heel groot gedeelte van de mensheid is gewoon niet zo geschikt om over dingen na te denken maar als je dat hardop uitspreekt ben je een elitaire lul.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 17:12 schreef Breekfast het volgende:
[ afbeelding ]
Nederland is compleet gek geworden...
Gelukkig zijn deze peilingen niet relevant. Verkiezingen moeten 3 maand van te voren worden aangekondigd, maar in mei en juni kunnen geen verkiezingen worden gehouden ivm de europese verkiezingen op 6 juni. In juli en augustus doen we niet aan verkiezingen ivm de vakanties, begin september valt ook slecht qua campagne. Dan zit je op zijn vroegst eind september / begin oktober met verkiezingen, zelfs als ze er nu binnen 2 weken toe besluiten. Kijk dan naar het verschil tussen de provinciale staten en de landelijke verkiezingen vorig jaar en je weet dat deze peiling eigenlijk helemaal niks aan geeft.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 17:12 schreef Breekfast het volgende:
[ afbeelding ]
Uh, dat is dan een netto verlies voor de huidige onderhandelaars. -3, volgens mij.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 17:12 schreef Breekfast het volgende:
[ afbeelding ]
Dit zei je ook 5, 10, 15, 20 jaar geleden? Toen het politieke kwartje wel jouw kant op viel?quote:Op zaterdag 3 februari 2024 17:15 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Een heel groot gedeelte van de mensheid is gewoon niet zo geschikt om over dingen na te denken maar als je dat hardop uitspreekt ben je een elitaire lul.
waarom staat BBB nu lager dan de SPquote:Op zaterdag 3 februari 2024 17:12 schreef Breekfast het volgende:
[ afbeelding ]
Ik denk dat de gemiddelde BBB-stemmer in de eerste plaats geen bruine mensen in de straat wil en daarna pas sympathie voor boeren heeftquote:Op zaterdag 3 februari 2024 17:45 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
waarom staat BBB nu lager dan de SP
Vast al eerder besproken, maar mijns inziens is de gang naar extremen in deze tijd vrij menselijk gedrag.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 17:12 schreef Breekfast het volgende:
[ afbeelding ]
dat, of onzen Maurice maakt er gewoon een potje vanquote:Op zaterdag 3 februari 2024 17:50 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Ik denk dat de gemiddelde BBB-stemmer in de eerste plaats geen bruine mensen in de straat wil en daarna pas sympathie voor boeren heeft
Ach ja, peilingen. Eén grote aanslag en hij staat op 100.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 17:12 schreef Breekfast het volgende:
[ afbeelding ]
Maurice called it first dit keer.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 17:55 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
dat, of onzen Maurice maakt er gewoon een potje van
Een kabinet met de VVD en PvdAGL is dan ook weer niet links natuurlijk. En de VVD heeft inmiddels zo ongeveer alle opties afgekeurd, goedgekeurd, ontraden, aangemoedigd, deur open gezet, aan anderen overgelaten, te steunen vanuit de Kamer, dat me ook niets meer zou verbazen.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 17:34 schreef Pvt.Webster het volgende:
Denk niet dat deze groep er uit gaat komen samen. Wat zijn dan de alternatieven? Over links (of iig met Timmermans) wordt ook lastig, want VVD heeft schriftelijk al aangegeven een links kabinet op geen enkele manier te steunen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |