abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212270875
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 00:33 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ooit was de BBC een toonbeeld van kwaliteit. Maar de bedrijfscultuur daar leide ertoe dat incompetentie naar naar de top steeg.
Met name onder een rechtse regering die de top benoemde. Opvallend wel :P
  zaterdag 3 februari 2024 @ 00:42:48 #177
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_212270883
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 00:40 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Met name onder een rechtse regering die de top benoemde. Opvallend wel :P
Wanneer had UK een Linkse regering? Blair was minstens zo rechts als Rutte
  zaterdag 3 februari 2024 @ 00:52:26 #178
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_212270921
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 00:42 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Wanneer had UK een Linkse regering? Blair was minstens zo rechts als Rutte
Harold Wilson was wel redelijk links. Niet geheel onvergelijkbaar met onze Den Uyl.
pi_212271199
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 21:57 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. Spelletjes, kinder- en grote mensen vertier zoals sport etc, kan best op een commerciële zender. Of gewoon on demand.

Hoevaak ik 'ouderwetse' TV kijk, is per maand op 2 vingers te tellen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 22:15 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik heb geen tv abonnement, wel NL Ziet, Disney+ en Discovery+ (en 1 maand in het jaar Viaplay, WK darts). Het enige wat ik live kijk zijn politieke debatten en sportwedstrijden. Ik kijk regelmatig wat van de publieke omroepen, maar nooit terwijl ze uitgezonden worden. Wat dat betreft is het systeem van een echte programmering toch al wel behoorlijk ouderwets, denk ik.
Als ik hier een rondje door de buurt loop zie ik inderdaad grote verschillen tussen de generaties, maar volgebs mij wordt er nog echt veel integrale tv gekeken.
pi_212271366
Het aandeel kijkers voor Nederland 1,2,3 is overigens best hoog tov de rest.
In dat opzicht zou het toch mogelijk moeten zijn om wat meer zichzelf te bedruipen.

Dus schaf of de dure entertainment af of haal hier meer geld uit.
Voor het radio deel zie ik echt de toegevoegde waarde niet van 5 zenders.

Overigens mag de NPO ook wel even in de spiegel kijken, zaken als the voice waren dagenlang voorpagina nieuws maar jarenlange misdragingen bij de NPO zelf geven we 10 minuten aandacht.
pi_212271565
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 03:26 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
[..]
Als ik hier een rondje door de buurt loop zie ik inderdaad grote verschillen tussen de generaties, maar volgebs mij wordt er nog echt veel integrale tv gekeken.
Niet zoveel naar binnen spieken, engerd.
pi_212271570
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 06:18 schreef Kickinalfa het volgende:
Het aandeel kijkers voor Nederland 1,2,3 is overigens best hoog tov de rest.
In dat opzicht zou het toch mogelijk moeten zijn om wat meer zichzelf te bedruipen.
Alleen is dat nu net niet de taak van de overheid om te concurreren met commerciële partijen. Dat doet ze wel, hence de kijkcijfers, en dat is ook waarom ik het wel eens ben met een grondige herziening van het huidige stelsel. Maar om andere redenen dan Geert.
pi_212271575
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 08:03 schreef nostra het volgende:

[..]
Alleen is dat nu net niet de taak van de overheid om te concurreren met commerciële partijen. Dat doet ze wel, hence de kijkcijfers, en dat is ook waarom ik het wel eens ben met een grondige herziening van het huidige stelsel. Maar om andere redenen dan Geert.
Als die kijkcijfers zijn voor NOS Nieuws of andere journalistieke programma's: helemaal goed. Ik vind best dat de overheid journalistiek mag steunen. Maar helaas zijn de goed bekeken programma's van de NPO juist de programma's die net zo goed bij SBS zouden kunnen worden uitgezonden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_212271594
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 18:22 schreef Bluesdude het volgende:
[ twitter ]
tjaaaa. die omroepen brullen niet met Wilders mee. Notabene.... die laten kritische geluiden horen over hem en zijn buitenlanderhaat. !!! Vandaar dus.....de mond snoeren.

Dan weer......VVD en NSC zullen zich ongemakkelijk voelen bij dit soort onderdrukking van de meningsuiting wat hun coalitiepartner wenst.
Blijkbaar heeft Greet de problemen van jongeren die geen woning kunnen krijgen, de massale instroom van migranten, het personeelstekort in de zorg, het armoedeprobleem, het eigen risico, het toeslagenschandaal en het personeelstekort in het onderwijs al helemaal opgelost! Fijn dat hij nu dus zijn prioriteiten bij de PO kan leggen. Wat een held is het toch!
  zaterdag 3 februari 2024 @ 08:54:14 #185
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212271845
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 00:31 schreef trein2000 het volgende:

Ik vraag mij af of er überhaupt nog behoefte is aan een publieke omroep, volgens mij is de commerciële nieuwswereld volwassen genoeg. Veel gezonder ook.
Die is wel makkelijk beinvloedbaar. Ik zit er niet zo op te wachten dat John de Mol wel even bepaalt wat er te zien is.

Los daarvan heeft de PO ruimte om dingen uit te zenden die commerciëel misschien oninteressant zijn maar die wel van waarde zijn. Of dingen die disruptief en vernieuwend zijn. Ik denk bijvoorbeeld niet dat een type als Wim T. Schippers op de commerciële omroep ver was gekomen.

Commerciële zenders gaan uiteindelijk over geld verdienen dus is er altijd de prikkel om maar zoveel mogelijk de massa te bedienen.
pi_212271924
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 08:00 schreef nostra het volgende:

[..]
Niet zoveel naar binnen spieken, engerd.
Dat is echt heel moeilijk te missen als je ‘savonds een rondje loopt, de tv is nogal groot geworden.

[ Bericht 2% gewijzigd door KaheemSaid op 03-02-2024 09:18:44 ]
  zaterdag 3 februari 2024 @ 09:11:37 #187
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_212271950
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 08:54 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Die is wel makkelijk beinvloedbaar. Ik zit er niet zo op te wachten dat John de Mol wel even bepaalt wat er te zien is.

John de Mol bepaald niet wat er te zien is, dat doet de kijker
En zoals een wijs man ooit zei: Commercial Television, that is when you discover that Benny Hill is your culture
quote:
Los daarvan heeft de PO ruimte om dingen uit te zenden die commerciëel misschien oninteressant zijn maar die wel van waarde zijn. Of dingen die disruptief en vernieuwend zijn. Ik denk bijvoorbeeld niet dat een type als Wim T. Schippers op de commerciële omroep ver was gekomen.
Volgens mij had Waldolala uitstekende kijkcijfers net als Hoepla. En laten we eerlijk zijn, het was heerlijk vermaak, maar cultureel waardevol??
quote:
Commerciële zenders gaan uiteindelijk over geld verdienen dus is er altijd de prikkel om maar zoveel mogelijk de massa te bedienen.
Mwa, in de PO gaat het ook om geld, belastinggeld. Omroepbonzen geven maar al te graag opdrachten aan de productiebedrijven van hun kinderen. NRC had daar jaren geleden eens een hele serie artikelen over.
pi_212271971
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 08:14 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Blijkbaar heeft Greet de problemen van jongeren die geen woning kunnen krijgen, de massale instroom van migranten, het personeelstekort in de zorg, het armoedeprobleem, het eigen risico, het toeslagenschandaal en het personeelstekort in het onderwijs al helemaal opgelost! Fijn dat hij nu dus zijn prioriteiten bij de PO kan leggen. Wat een held is het toch!
Vind het zo raar / eng dat Wilders met het blokkeren van de pers precies de gebaande weg van enge leiders volgt. Of je nu kijkt naar Orban, Poetin, Erdogan, Meloni of de Pis partij neemt allemaal tornen ze hieraan.

En wat doen de Fokkers hieraan, die gaan met zijn allen bediscussiëren dat het best een goed idee is, dat het wel wat minder kan, dat er één partij moet komen die uitzend op de publieke omroep, zoals de BBC.

Met het huidige stemgedrag van NL (FVD 2019, BBB 2023 en PVV 2023) kunnen we volgens mij best wat tegengeluid van de NPO gebruiken.
  zaterdag 3 februari 2024 @ 09:17:19 #189
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_212271979
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 08:03 schreef nostra het volgende:

[..]
Mja, alleen de PO bestond natuurlijk al lang voor er überhaupt commerciële omroepen waren in Nederland en ze maakten toen nagenoeg dezelfde soort programma's, dus dit is een beetje een raar verwijt/argument imo.
  zaterdag 3 februari 2024 @ 09:19:43 #190
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_212272007
Laten we eerlijk zijn, de mensen die het hardste werken aan de afschaffing van de PO zijn de mensen van de PO zelf. Nepotisme en Circle Jerking, misbruik en minachting van de kijker.
  zaterdag 3 februari 2024 @ 09:32:14 #191
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212272078
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 09:11 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
John de Mol bepaald niet wat er te zien is, dat doet de kijker
En zoals een wijs man ooit zei: Commercial Television, that is when you discover that Benny Hill is your culture
Dat bepaalt John uiteindelijk wel. De kijker wil nieuws en talkshows. John kan bepalen welk nieuws en wie er aan tafel zit.

Verder is een culturele monocultuur van wat de massa wil natuurlijk een gigantische armoede. Er zijn ook aanjagers nodig van het nieuwe. Daar heeft de PO ruimte voor.

quote:
Volgens mij had Waldolala uitstekende kijkcijfers net als Hoepla. En laten we eerlijk zijn, het was heerlijk vermaak, maar cultureel waardevol??
Het was in die tijd controversieel en vernieuwend. Bij lange na niet veilig en bewezen genoeg voor de commercie.

quote:
Mwa, in de PO gaat het ook om geld, belastinggeld. Omroepbonzen geven maar al te graag opdrachten aan de productiebedrijven van hun kinderen. NRC had daar jaren geleden eens een hele serie artikelen over.
Ja, maat die belastinggeld is een vast bedrag waar ze hun ding van moeten doen. Het is niet dat die inkomsten omhoog of omlaag gaan vanwege de inhoud van de televisie. Dus de prikkel is er niet om enkel de massa te bedienen.
pi_212272123
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 03:26 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
[..]
Ik heb geen idee, eigenlijk, ik kijk al heel lang niet meer naar de Nederlandse zenders inclusief commercieele zenders hooguit tijdens een Olympische Spelen of zo.
Om mij heen zijn er nogal wat gezinnen met kinderen en daar zie je de TV wel veel aanstaan maar of ze naar NL TV kijken of naar streaming weet ik niet.
  zaterdag 3 februari 2024 @ 09:49:17 #193
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_212272228
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 09:32 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dat bepaalt John uiteindelijk wel. De kijker wil nieuws en talkshows. John kan bepalen welk nieuws en wie er aan tafel zit.

En wat is daar het verschil met de PO?
Is ook veel te veel geleuter en altijd dezelfde koppen, toch, volledig kritiekloos naar de hand die ze voert. Mark Maria die zijn meester het merg uit de rug pijpt.
quote:
Verder is een culturele monocultuur van wat de massa wil natuurlijk een gigantische armoede. Er zijn ook aanjagers nodig van het nieuwe. Daar heeft de PO ruimte voor.

Help me ff, wat is er de laatste 10 jaar zo vernieuwend bij de PO? Ik kijk het namelijk niet.
Hebben die bv een Comedie serie gemaakt over de PO waarbij iedere week weer genadeloos de misstanden worden neergezet?
quote:
Het was in die tijd controversieel en vernieuwend. Bij lange na niet veilig en bewezen genoeg voor de commercie.

Ach, Spitting Image kwam ook van de Commerciele TV
quote:
Ja, maat die belastinggeld is een vast bedrag waar ze hun ding van moeten doen. Het is niet dat die inkomsten omhoog of omlaag gaan vanwege de inhoud van de televisie. Dus de prikkel is er niet om enkel de massa te bedienen.
Nee, de prikkel is een veel foutere.
pi_212272446
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 09:17 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
Mja, alleen de PO bestond natuurlijk al lang voor er überhaupt commerciële omroepen waren in Nederland en ze maakten toen nagenoeg dezelfde soort programma's, dus dit is een beetje een raar verwijt/argument imo.
Dat iets vroeger bestaansgrond had en nu niet meer is toch júist een argument om te veranderen.
pi_212272486
Het is vooral een nogal wereldvreemde vorm van wensdenken dat de commerciële omroepen plots wel kwaliteit gaan leveren als er geen PO meer is. Je kan prima het afschaffen van de PO bepleiten maar dat betekent wel dat de kwaliteit van bijvoorbeeld de nieuwsvoorziening en daarmee de democratische controle flink af zal nemen (wat ook goed een achterliggend doel kan zijn…).
  zaterdag 3 februari 2024 @ 10:24:02 #196
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212272709
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 09:49 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
En wat is daar het verschil met de PO?
Is ook veel te veel geleuter en altijd dezelfde koppen, toch, volledig kritiekloos naar de hand die ze voert. Mark Maria die zijn meester het merg uit de rug pijpt.
Het verschil is dat de macht niet bij een privepersoon ligt maar bij meerdere bestuurders die er ieder namens een vereniging zitten.

quote:
Help me ff, wat is er de laatste 10 jaar zo vernieuwend bij de PO? Ik kijk het namelijk niet.
Hebben die bv een Comedie serie gemaakt over de PO waarbij iedere week weer genadeloos de misstanden worden neergezet?
Neem bijvoorbeeld de programmering van HUMAN
https://www.human.nl/lees.html

Allemaal programma's over wat moeilijkere onderwerpen die mensen wat meer aan het denken zetten dan het zoveelste "sterren dansen de chachacha"-programma.

quote:
Nee, de prikkel is een veel foutere.
Nee, het model van de CO is heel simpel. Dat is hoe verdienden we zoveel mogelijk geld met amusement. Dat is op zich prima. Maar je moet dan ook weinig anders van ze verwachten en daarom is er dus een taak voor een PO om ruimte te bieden aan dingen die niet binnen de hapklare brok vallen.
  zaterdag 3 februari 2024 @ 10:25:23 #197
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212272736
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 10:08 schreef KareldeStoute het volgende:
(wat ook goed een achterliggend doel kan zijn…).
Dat is ook het achterliggend doel bij de PVV. En er gaan wat VVD'ers op de bagagedrager mee omdat ze dan hopen een grijpstuiver over te houden.
pi_212272890
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 10:24 schreef Hexagon het volgende:
Nee, het model van de CO is heel simpel. Dat is hoe verdienden we zoveel mogelijk geld met amusement. Dat is op zich prima. Maar je moet dan ook weinig anders van ze verwachten en daarom is er dus een taak voor een PO om ruimte te bieden aan dingen die niet binnen de hapklare brok vallen.
Dat is wel erg makkelijk weggezet natuurlijk. Hoe valt een BNR binnen dat geschetste plaatje bijvoorbeeld?
  zaterdag 3 februari 2024 @ 10:43:06 #199
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212272930
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 10:39 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat is wel erg makkelijk weggezet natuurlijk. Hoe valt een BNR binnen dat geschetste plaatje bijvoorbeeld?
Okay, nieuws is inderdaad ook wel een verdienmodel. Maar ook dat is vrij beperkt.
pi_212273129
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 10:39 schreef nostra het volgende:

[..]
BNR is gewoon door de Nederlandse taal gedekt onder de noemer “de uitzondering die de regel bevestigd”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')