Jij ziet een belasting die volgens jou niet hoog genoeg is als een subsidie.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 19:22 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Tata Steel subsidie
Energiekosten bedrijven
Ontzien hogere inkomens
Tata krijgt subsidie, belachelijk dusquote:Op dinsdag 30 januari 2024 19:25 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jij ziet een belasting die volgens jou niet hoog genoeg is als een subsidie.
Bijzonder.
Maar al decennia doet geen enkele regering buiten Rutte I een serieuze poging om deals met de PVV te sluiten. Men ging er al bij voorbaat vanuit dat die toch wel tegen zou zijn. Daarentegen riep de PVV al die tijd dat ze zo graag in regering wilden. Dat was bij de SP wel anders. Die hebben intussen zo vaak nee gezegd dat niemand ze nog als alternatief ziet.quote:
De PVV wil ook de innovatiesubsidies voor het bedrijfsleven weg. Wat ook een rechtse hobby is.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 19:21 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar vast niet door het meest rechtse kabinet sinds mensenheugenis.
Ik denk echt dat je aan zulke zaken het eerst kunt zien of onderhandelingen gaan klappen.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 19:22 schreef Hanca het volgende:
NSC en BBB stemmen Lelystad-Airport weg: https://nos.nl/artikel/25(...)mmerciele-luchtvaart
Dat is een typisch onderwerp dat al jaren in elke onderhandeling terugkomt, zou dit al de eerste scheur zijn?
Tata heeft 1 miljard gevraagd om te vergroenen.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 19:25 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jij ziet een belasting die volgens jou niet hoog genoeg is als een subsidie.
Bijzonder.
Ik zou eens kijken bij de 'extraatjes', kwijtschelding gemeentelijke belastingen, schoolsubsidie, sportsubsidie, IIT. Die zorgen er voor dat werken niet loont. Dat levert direct misschien niet zo veel op. Maar de prikkel om uit de uitkering te komen wordt wel sterker. Maar ook dat is kruimelwerk natuurlijkquote:Op dinsdag 30 januari 2024 18:44 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja en hogere kosten voor defensie verwacht ik, ook structureel.
Dus ik noemde ook OS, subsidies, omroepen, asiel, en nog wat andere linkse hobby's. Daar kunnen we vast wel een paar miljardjes mee binnentrekken.
Maar we kunnen ook direct eerlijk zijn. Volgens mij is er niet echt ruimte voor intensiveringen van budgetten, en er is weinig vet voor extensivering van budgetten of inkomsten. In de socialezekerheidsfeer zie ik ook weinig rek, WW is al verlaagd naar 2 jaar, WIA is slechts 70% van laatst verdiende loon. Dat verder naar beneden brengen betekent echt dat het gaat wringen in de bestaanszekerheid.
We kunnen nog eens goed kijken in de bak met WA-JONG en WIA, en kijken of de we instroom kunnen afremmen.
Welke halve gare wil een internationaal vliegveld zonder treinverbinding gaan opereren? Echt, hoor, dat is pas wanbeleid.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 19:28 schreef Tijn het volgende:
Mooi dat Lelystad Airport van de baan is. Interessant dat de helft van de formerende coalitiepartners voor zijn en de andere helft tegen is. Vrij openbare inkijk in de onenigheid aldaar.
Tata moet je lekker met een vloot bulldozers de Noordzee in schuiven. Milieuvervuilende kankerveroorzakende kutfabriek. Heb je gelijk een mooi terrein voor een munitiefabriek.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 19:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tata heeft 1 miljard gevraagd om te vergroenen.
Nihil obstat wat mij betreft, leven de mensen die daar wonen ook wat langer, win/win/winquote:Op dinsdag 30 januari 2024 19:31 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Tata moet je lekker met een vloot bulldozers de Noordzee in schuiven. Milieuvervuilende kankerveroorzakende kutfabriek. Heb je gelijk een mooi terrein voor een munitiefabriek.
Interessant ook dat ze het nu wel doen, terwijl PVV vorige week nog het eigen risico in stand hield "om de formatiegesprekken niet te saboteren".quote:Op dinsdag 30 januari 2024 19:29 schreef Hanca het volgende:
Ik denk echt dat je aan zulke zaken het eerst kunt zien of onderhandelingen gaan klappen.
Als we Lelystad nu daadwerkelijk gaan afbestellen is dat echt een sensationele geldverspilling. Het is dat we al zoveel parlementaire enquetes hebben, maar het zou er zeker 1 waard zijn.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 19:30 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Welke halve gare wil een internationaal vliegveld zonder treinverbinding gaan opereren? Echt, hoor, dat is pas wanbeleid.
Ja, maar zoals je egt, kruimelwerk.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 19:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik zou eens kijken bij de 'extraatjes', kwijtschelding gemeentelijke belastingen, schoolsubsidie, sportsubsidie, IIT. Die zorgen er voor dat werken niet loont. Dat levert direct misschien niet zo veel op. Maar de prikkel om uit de uitkering te komen wordt wel sterker. Maar ook dat is kruimelwerk natuurlijk
Goed idee. We importeren wel staal uit Rusland of China.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 19:31 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Tata moet je lekker met een vloot bulldozers de Noordzee in schuiven. Milieuvervuilende kankerveroorzakende kutfabriek. Heb je gelijk een mooi terrein voor een munitiefabriek.
Voor geld wil ik m'n CO2-uitstoot ook wel reducerenquote:Op dinsdag 30 januari 2024 19:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tata heeft 1 miljard gevraagd om te vergroenen.
Zal ongetewijfeld een heel memorandum voor zijn dat dit niet aangewend mag worden voor winstdelingen of agio reserves maar dat dit "geoormerkt" geld is voor investeringen.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 19:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tata heeft 1 miljard gevraagd om te vergroenen.
We doen het gewoon zo: wil jij langer dan 2 minuten douchen betaal je 100k, en voor 10 jaar vlees eten (125 gram dag) betaal je 1000kquote:Op dinsdag 30 januari 2024 19:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
Voor geld wil ik m'n CO2-uitstoot ook wel reducerenVoor een ton ga ik korter douchen
Voor een miljoen eet ik geen vlees meer
Ja en dat is dus ongeloofwaardig, deze VVD hobbyquote:Op dinsdag 30 januari 2024 19:34 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zal ongetewijfeld een heel memorandum voor zijn dat dit niet aangewend mag worden voor winstdelingen of agio reserves maar dat dit "geoormerkt" geld is voor investeringen.
Dat is bij veel andere vliegvelden toch niet anders? Je kan ook niet uitstappen bij Eindhoven, Rotterdam, Eelde of Maastricht hun airports.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 19:30 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Welke halve gare wil een internationaal vliegveld zonder treinverbinding gaan opereren? Echt, hoor, dat is pas wanbeleid.
Dat zijn geen nieuwe vliegvelden waar de overheid 240 miljoen in geinvesteerd heeft om een deel van de functie van Schiphol over te nemen.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 19:37 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat is bij veel andere vliegvelden toch niet anders? Je kan ook niet uitstappen bij Eindhoven, Rotterdam, Eelde of Maastricht hun airports.
Eigen staalproductie is gewoon van belang voor een gediversifieerde economie in een deglobaliserende wereld.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 19:36 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ja en dat is dus ongeloofwaardig, deze VVD hobby
Ja, maar de ruzies en het gedoe zijn natuurlijk niet alleen met de PVV.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 19:33 schreef Hexagon het volgende:
Kan Lelystad Airport de PVV zoveel schelen? Zal eerder een VVD-strop zijn.
Het blijft gratis geld voor Tata waar de Nederlandse overheid niets voor terugkrijgt. Als er nu aandelen tegenover staan dan is het een ander verhaal of als het een lening zou zijn maar dit is gratis geld.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 19:34 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zal ongetewijfeld een heel memorandum voor zijn dat dit niet aangewend mag worden voor winstdelingen of agio reserves maar dat dit "geoormerkt" geld is voor investeringen.
Ruimte voor eigen beleidsinzichten werkt als er een coalitie staat, eigenlijk nooit tijdens de onderhandelingen.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 19:39 schreef phpmystyle het volgende:
Het kan inderdaad ruzie zijn, of een naderende breuk zijn. Of ze geven elkaar wat speelruimte voor eigen beleidsinzichten.
Hoe ik hetm oet duiden weet ik niet.
Je leest niet wat daar staat.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 19:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het blijft gratis geld voor Tata waar de Nederlandse overheid niets voor terugkrijgt. Als er nu aandelen tegenover staan dan is het een ander verhaal of als het een lening zou zijn maar dit is gratis geld.
Als Tata zelf een miljard minder hoeft te investeren dan is dat ook automatisch winst voor Tata.
Nee nu niet natuurlijkquote:Op dinsdag 30 januari 2024 19:38 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Eigen staalproductie is gewoon van belang voor een gediversifieerde economie in een deglobaliserende wereld.
Je hebt de luxe helemaal niet meer om te zeggen dit bedrijf wel, en dat bedrijf niet. Dan heb je echt de geopolitieke tendens van de afgelopen 10 jaar gemist, en dan in het bijzonder die van ná 22-02-2022.
Heeft helemaal niets, maar dan ook niets met links-rechts te maken./
Geen idee.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 19:40 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ruimte voor eigen beleidsinzichten werkt als er een coalitie staat, eigenlijk nooit tijdens de onderhandelingen.
Ik ben ook nog niet vergeten dat die concerndirectie die Nederlandse directeur er zo uitschopte toen hij te lastig werd. Dit bedrijf moet je gewoon net willen in Nederland. Ze veroorzaken gigantische publieke lasten en de baten verdwijnen naar het buitenland. Als je vind dat dit bedrijf strategisch zo belangrijk is, en daar is iets voor te zeggen, dan moet je de portemonnee trekken en de tent nationaliseren.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 19:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het blijft gratis geld voor Tata waar de Nederlandse overheid niets voor terugkrijgt. Als er nu aandelen tegenover staan dan is het een ander verhaal of als het een lening zou zijn maar dit is gratis geld.
Als Tata zelf een miljard minder hoeft te investeren dan is dat ook automatisch winst voor Tata.
En dit is gecreëerd door rechts, alleen wil dit rechtse ventje daar niet aan, schoppen tegen links is leuker wat al jaren niet de meerderheid heeftquote:Op dinsdag 30 januari 2024 19:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik ben ook nog niet vergeten dat die concerndirectie die Nederlandse directeur er zo uitschopte toen hij te lastig werd. Dit bedrijf moet je gewoon net willen in Nederland. Ze veroorzaken gigantische publieke lasten en de baten verdwijnen naar het buitenland. Als je vind dat dit bedrijf strategisch zo belangrijk is, en daar is iets voor te zeggen, dan moet je de portemonnee trekken en de tent nationaliseren.
Dit werkt zo niet langer.
Dat mag niet van EU.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 19:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik ben ook nog niet vergeten dat die concerndirectie die Nederlandse directeur er zo uitschopte toen hij te lastig werd. Dit bedrijf moet je gewoon net willen in Nederland. Ze veroorzaken gigantische publieke lasten en de baten verdwijnen naar het buitenland. Als je vind dat dit bedrijf strategisch zo belangrijk is, en daar is iets voor te zeggen, dan moet je de portemonnee trekken en de tent nationaliseren.
Dit werkt zo niet langer.
Dat is volgens mij niet waar. De overheid mag gewoon de aandelen in bezit hebben net als bij de NS en ook bij KLM-Air France bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 19:46 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat mag niet van EU.
Hoewel ik liberaal ben (economisch dan) zou ik er misschien nog voor te porren zijn. Ik zie namelijk echt problemen opdoemen in de huidige trend van deglobalisatie en geo spanningen.
Maar waar stopt het? Energie bedrijven overnemen, de bakker? De kapper? Distributiecentra? Straks nog boerderijen. We moeten ook oppassen dat we er niet een grote plan-economie van maken.
Natuurlijk mag dat wel, dan roep je 'openbare veiligheid'.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 19:46 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat mag niet van EU.
Hoewel ik liberaal ben (economisch dan) zou ik er misschien nog voor te porren zijn. Ik zie namelijk echt problemen opdoemen in de huidige trend van deglobalisatie en geo spanningen.
Maar waar stopt het? Energie bedrijven overnemen, de bakker? De kapper? Distributiecentra? Straks nog boerderijen. We moeten ook oppassen dat we er niet een grote plan-economie van maken.
quote:Op dinsdag 30 januari 2024 19:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is volgens mij niet waar. De overheid mag gewoon de aandelen in bezit hebben net als bij de NS en ook bij KLM-Air France bijvoorbeeld.
Ik was/ben van mening dat je niet zomaar mag interveniëren in markten. Zelfs KLM steunen tijdens corona gaf al problemen.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 19:48 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Natuurlijk mag dat wel, dan roep je 'openbare veiligheid'.
Niet aan winstbelasting nee, dividendbelasting rond de anderhalf miljard, waarvan het merendeel terugvloeide als aftrek van voorheffing. Maar daar is het natuurlijk uiteindelijk niet om te doen. BAM bouwde hun Canadese gasveld, dat kan je vanaf nu wel vergeten. Jeroen van der Veer liep makkelijker naar binnen bij een eender welke regeringsleider dan Rutte deed, dat is nu Sawan. De lijntjes met TU's worden mettertijd steeds dunner. De aanpalende industrieën, zoals zakenhotels in Den Haag, lijden eronder. Spin-offs, start-ups, consultancy: allemaal straks in het VK, hoe hard Shell ook roept haar Nederlandse wortels te blijven respecteren. En dat geldt niet alleen voor Shell, maar ook voor Unilever en DSM en straks ASML of NXP met de plannen van NSC en PVV.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 19:17 schreef Hanca het volgende:
[..]
Shell betaalde nauwelijks belasting, dus zelfs dat niet echt.
Wel goed om te vermelden dat shell is vertrokken onder vvd beleid (of compromissen) pvv zat in de oppositie en van nsc had niemand gehoord.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 19:57 schreef nostra het volgende:
[..]
Niet aan winstbelasting nee, dividendbelasting rond de anderhalf miljard, waarvan het merendeel terugvloeide als aftrek van voorheffing. Maar daar is het natuurlijk uiteindelijk niet om te doen. BAM bouwde hun Canadese gasveld, dat kan je vanaf nu wel vergeten. Jeroen van der Veer liep makkelijker naar binnen bij een eender welke regeringsleider dan Rutte deed, dat is nu Sawan. De lijntjes met TU's worden mettertijd steeds dunner. De aanpalende industrieën, zoals zakenhotels in Den Haag, lijden eronder. Spin-offs, start-ups, consultancy: allemaal straks in het VK, hoe hard Shell ook roept haar Nederlandse wortels te blijven respecteren. En dat geldt niet alleen voor Shell, maar ook voor Unilever en DSM en straks ASML of NXP met de plannen van NSC en PVV.
Padum tsjjjjquote:Op dinsdag 30 januari 2024 20:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wel goed om te vermelden dat shell is vertrokken onder vvd beleid (of compromissen) pvv zat in de oppositie en van nsc had niemand gehoord.
ASML en NXP zullen vertrekken om andere (arbeidstechnische, maar ook fiscale waaronder de 30%-regeling) redenen bij een PVV-kabinet dan de redenen die Shell en Unilever hadden (waaronder fiscale, die de VVD inderdaad niet doorgedrukt kreeg, maar bepaald niet haar eigen beleid was).quote:Op dinsdag 30 januari 2024 20:13 schreef phpmystyle het volgende:
Wel goed om te vermelden dat shell is vertrokken onder vvd beleid (of compromissen) pvv zat in de oppositie en van nsc had niemand gehoord.
In de top 10 staalexporterende landen staan onder andere Japan, India, Zuid-Korea en Duitsland. Landen waar je prima op kunt bouwen. Rusland, de VS en China staan daar inderdaad ook in, maar daar wil je niet afhankelijk(er) van zijn.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 19:33 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Goed idee. We importeren wel staal uit Rusland of China.
Je kan het ook echt niet maken om burgers op t zadelen met hogere energiebelasting om vervolgens het meest vervuilende bedrijf in Nederland, met een omzet wereldwijd van miljarden, welke je eigen inwoners vergiftigd, een miljard subsidie kado te geven.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 19:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het blijft gratis geld voor Tata waar de Nederlandse overheid niets voor terugkrijgt. Als er nu aandelen tegenover staan dan is het een ander verhaal of als het een lening zou zijn maar dit is gratis geld.
Als Tata zelf een miljard minder hoeft te investeren dan is dat ook automatisch winst voor Tata.
PVV heeft zich voorgenomen om alles wat naar milieuvervuiling riekt met hun leven te beschermen en desnoods te subsidieren als het niet rendabel blijkt. Expello ergo sum.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 19:33 schreef Hexagon het volgende:
Kan Lelystad Airport de PVV zoveel schelen? Zal eerder een VVD-strop zijn.
Ja die bedrijven hielden gewoon hun hand op bij de overheid. Voor dat soort chantage moet een regering niet zwichten.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 20:25 schreef nostra het volgende:
Shell en Unilever hadden (waaronder fiscale, die de VVD inderdaad niet doorgedrukt kreeg, maar bepaald niet haar eigen beleid was).
Ja. Waar het eerst leek dat hij voor een functie was gevraagd, lijkt dit meer op een rondje solliciteren om maar van die ministerspost af te zijn. Hij leek trouwens vanaf het begin al niet op zijn plek als minister, maar wees daar dan eerlijk over en doe als Staghouwer. Is misschien niet de beste stap voor je loopbaan, maar wel het eerlijkst (en Staghouwer heeft inmiddels 2 mooie functies: voorzitter van de raad van advies van de waddenzeehavens, met oa Eemshaven en Den Helder, en directeur van Voedselbanken Nederland).quote:Op woensdag 31 januari 2024 09:27 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Begint ook wel een pijnlijk verhaal te worden dit.
Ja kan dat niet naar de Eemshaven ofzo, daar hoeven we niet in de zee te zwemmen. Op één of andere manier voelt dit toch ook als een heel grote NIMBY mening…quote:Op dinsdag 30 januari 2024 22:53 schreef quirina het volgende:
Tata steel zijn zoveel mensen door gestorven. In de jaren zeventig wisten ze al hoe vervuilend en slecht ze waren.
Maar toch lekker doorgaan.
Hoe moeten zij nou vergroenen? Heb je wel eens geroken wat voor een stank en bruine rook er vanaf komt?
De stank ruik je zelfs op sommige dagen in Zandvoort als je een dagje strand gaat.
Maar je peukje roken op t strand mag niet, daar heeft iedereen last van ( ikzelf rook niet, voordat er gejammerd gaat worden hier)
Maaarrrrrr een stink fabriek met chemische geur en bruine stinkende kankerverwekkende rook mag je wel lekker inademen op je stranddag. En lekker zwemmen in de zee waar ze hun rotzooi lozen ook.
Dat is wel een beetje probleem van lagelonenland Nederland. Werkgevers betalen erg weinig aan de onderkant waardoor de belastingbetaler dat allemaal maar moet aanvullen. Werken moet lonend zijn omdat werkgevers een normaal salaris bieden. Nu liggen de laagste salarissen zo dicht bij de ondergrens van een uitkering dat werken idd niet loont.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 19:33 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja, maar zoals je egt, kruimelwerk.
Dat werken niet loont komt omdat je bij een afnemend inkomen dit aangevuld wordt met toeslagen. Soms wel met meer dan 100% in sommige ranges.
Nou, inderdaad. Gelukkig kan het vertrouwen in de politiek wel een stootje hebbenquote:
De teringquote:Op woensdag 31 januari 2024 09:27 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Begint ook wel een pijnlijk verhaal te worden dit.
Tuurlijk kan dat wel. Dan geef je met linkerhand een miljard en met je rechterhand wijs je naar Ter Apel en roept hard 'kijk! Een loslopende asielzoeker!' en dan is iedereen afgeleidquote:Op dinsdag 30 januari 2024 21:08 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Je kan het ook echt niet maken om burgers op t zadelen met hogere energiebelasting om vervolgens het meest vervuilende bedrijf in Nederland, met een omzet wereldwijd van miljarden, welke je eigen inwoners vergiftigd, een miljard subsidie kado te geven.
Heel bijzonder. Moet bijna wel ergens iets met het voorkómen van conflicts of interest te maken hebben, maar het is wel een aparte invulling.quote:Op woensdag 31 januari 2024 09:27 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Begint ook wel een pijnlijk verhaal te worden dit.
Of hij was het ministerschap gewoon zat en had gedacht dat-ie wel snel ergens aan de bak zou kunnen komen.quote:Op woensdag 31 januari 2024 10:03 schreef nostra het volgende:
[..]
Heel bijzonder. Moet bijna wel ergens iets met het voorkómen van conflicts of interest te maken hebben, maar het is wel een aparte invulling.
Mwah, als ik mijn baan zat ben zeg ik niet: "nou jongens, was leuk en houdoe, morgen ben ik er niet meer".quote:Op woensdag 31 januari 2024 10:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Of hij was het ministerschap gewoon zat en had gedacht dat-ie wel snel ergens aan de bak zou kunnen komen.
Kan allemaal maar het is geen goede manier van doen naar mijn opinie. Valt mij tegen van Kuipers.quote:Op woensdag 31 januari 2024 10:13 schreef nostra het volgende:
[..]
Mwah, als ik mijn baan zat ben zeg ik niet: "nou jongens, was leuk en houdoe, morgen ben ik er niet meer".
Ik kan me niet anders voorstellen dan dat waar hij heen gaat ergens iets met VWS doet, regelt, inkoopt of iets dergelijks en dat zijn handen zsm van dat dossier af moesten. Maar dat zijn mijn twee centen.
Logisch als er concreet wat speelt. Maar dat lijkt dus helemaal niet aan de orde te zijn.quote:Op woensdag 31 januari 2024 10:13 schreef nostra het volgende:
[..]
Mwah, als ik mijn baan zat ben zeg ik niet: "nou jongens, was leuk en houdoe, morgen ben ik er niet meer".
Ik kan me niet anders voorstellen dan dat waar hij heen gaat ergens iets met VWS doet, regelt, inkoopt of iets dergelijks en dat zijn handen zsm van dat dossier af moesten. Maar dat zijn mijn twee centen.
Maar de tweet weerspreekt die gedachte dus helemaal. Hij heeft geen nieuwe baan en er is nog niks concreets, hij is gewoon een rondje aan het solliciteren.quote:Op woensdag 31 januari 2024 10:13 schreef nostra het volgende:
[..]
Mwah, als ik mijn baan zat ben zeg ik niet: "nou jongens, was leuk en houdoe, morgen ben ik er niet meer".
Ik kan me niet anders voorstellen dan dat waar hij heen gaat ergens iets met VWS doet, regelt, inkoopt of iets dergelijks en dat zijn handen zsm van dat dossier af moesten. Maar dat zijn mijn twee centen.
Als hij aan het onderhandelen is, moet je natuurlijk wel "schoon" zijn voordat je onderhandelt, niet pas als je je handtekening zet. Waarom dat allemaal dan moet zo'n bloedspoed moet is me ook een raadsel, de trein van Koeman? Bepaald sjiek is het in ieder geval niet: niet richting zijn werkgever, niet richting zijn collega's en niet richting de bevolking (zeg maar met recht een dikke vinger).quote:Op woensdag 31 januari 2024 10:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar de tweet weerspreekt die gedachte dus helemaal. Hij heeft geen nieuwe baan en er is nog niks concreets, hij is gewoon een rondje aan het solliciteren.
Tot zover het huwelijk tussen PVV en BBB.quote:Op woensdag 31 januari 2024 11:04 schreef Koffieplanter het volgende:
[ twitter ]
Ik vind dit toch zo leuk.
quote:Op woensdag 31 januari 2024 11:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Tot zover het huwelijk tussen PVV en BBB.
Als je zo gemakkelijk van liefde kunt switchen, is het geen echte liefdequote:Op woensdag 31 januari 2024 11:18 schreef Tijger_m het volgende:
[..]![]()
Mischien kan Carolien haar liefde voor Pieter nieuw leven inblazen?
Dat is nu het verschil tussen liefde en politiekquote:Op woensdag 31 januari 2024 11:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als je zo gemakkelijk van liefde kunt switchen, is het geen echte liefde
HAHAHAquote:Op woensdag 31 januari 2024 11:04 schreef Koffieplanter het volgende:
[ twitter ]
Ik vind dit toch zo leuk.
Als dat idd zo is, en hij dus gelogen heeft, zou dat van mij best wel consequenties mogen hebben voor zijn wachtgeld.quote:Op woensdag 31 januari 2024 10:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar de tweet weerspreekt die gedachte dus helemaal. Hij heeft geen nieuwe baan en er is nog niks concreets, hij is gewoon een rondje aan het solliciteren.
Sylvie Meis is het hier niet mee eens.quote:Op woensdag 31 januari 2024 11:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als je zo gemakkelijk van liefde kunt switchen, is het geen echte liefde
Hij heeft niet gelogen. Bovendien kunnen politici om hen moverende redenen besluiten te stoppen zonder dat dit invloed heeft op hun wachtgeldregeling.quote:Op woensdag 31 januari 2024 11:35 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Als dat idd zo is, en hij dus gelogen heeft, zou dat van mij best wel consequenties mogen hebben voor zijn wachtgeld.
Uhm 90% van de vliegvelden? Ik ben e rook geen voorstander van maar dat een vliegveld een treinverbinding heeft is eerder regel dan uitzondering. De EU wil dat trouwens wel veranderen en zelf zou ik graag een station Eindhoven Airport zien.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 19:30 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Welke halve gare wil een internationaal vliegveld zonder treinverbinding gaan opereren? Echt, hoor, dat is pas wanbeleid.
Weet je dat zeker? Aangezien het bedoeld is/was voor vakantievluchten van bv een Transavia.quote:Op woensdag 31 januari 2024 12:14 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Voor Lelystad is het inderdaad belachelijk want ze willen het ook als overstap vanaf Schiphol gaan gebruiken.
Gelijk opgevolgd met:quote:Op woensdag 31 januari 2024 11:14 schreef nostra het volgende:
As winter grips Ukraine, its brave soldiers are enduring relentless Russian attacks with no indication that the war will stop anytime soon (“How Ukraine plans to survive 2024”, The Big Read, January 19).
Ukraine’s will to fight persists and serves as an inspiration to all of us who cherish freedom and justice. But crucial problems loom: Ukraine has insufficient amounts of artillery ammunition. And commitments for military support risk falling short of Ukraine’s needs.
At the beginning of last year, the EU committed itself to an ambitious goal of supplying Ukraine with 1mn artillery rounds before the end of March 2024. The hard truth: we have fallen short of this goal.
But we can’t just give up on our promise. If Ukrainian soldiers are to keep up the fight, the need for ammunition is overwhelming. And the EU member states’ delivery of arms and ammunition to Ukraine is more important than ever.
The EU and its member states have been strong supporters of Ukraine since the beginning of Russia’s full-scale invasion. And with tangible success: Russia has not been able to achieve any of its goals in the war it started. But our efforts must not wither.
We must renew our resolve and redouble our efforts in order to ensure that we sustain our support for as long as it takes. What is urgent today is to provide the ammunition and weapon systems, including howitzers, tanks, UAVs and air defence, that Ukraine so urgently needs on the ground. Now. Because new orders we place today will only reach the battlefield by next year. We must therefore insist on finding ways to accelerate the delivery of the promised artillery rounds to Ukraine. It can be through donation of existing stocks or joint procurement of ammunition through our defence industries. This requires expanding industrial capacities in Europe through framework procurement contracts and sustainable investments by member states. Partner countries could play an important role as well and are invited to join in our collective effort.
The ways are less important. The ends and means are critical. The signatories to this letter have already co-operated on donations to Ukraine, including the delivery of main battle tanks, howitzers, artillery ammunition and reconnaissance drones for Ukraine. We will continue to explore all options and invite allies and partners to co-fund initiatives.
Our ability to continue to support and sustain Ukraine’s defence, both during the winter and in the longer term, is decisive. In fact, it is a matter of our common European security, and for the brave women and men of the Ukrainian armed forces a question of life and death.
The EU and its member states must renew their efforts and step up their military support. The burden is so great that all states need to do everything they can to support Ukraine — it must continue to be a collective effort.
We call on friends and partners of Ukraine to recommit to sustainable long-term military support for Ukraine as a joint European responsibility. This decision must be taken by each and every country. Only then will Ukraine be able to succeed in its defence against Russian aggression.
Russia doesn’t wait for anybody and we need to act now. If Ukraine loses, the long-term consequences and costs will be much higher for all of us. We Europeans have a special responsibility. Therefore, we must act. Europe’s future depends on it.
Olaf Scholz
Chancellor of Germany
Mette Frederiksen
Prime Minister of Denmark
Petr Fiala
Prime Minister of the Czech Republic
Kaja Kallas
Prime Minister of Estonia
Mark Rutte
Prime Minister of the Netherlands
https://www.ft.com/content/0d24aade-7701-4298-89ff-2843a47466c5
Worden soms ook als transfers gebruikt.quote:Op woensdag 31 januari 2024 12:16 schreef Gunner het volgende:
[..]
Weet je dat zeker? Aangezien het bedoeld is/was voor vakantievluchten van bv een Transavia.
Maar dan zou er toch op je ticketschema bv ongeveer moeten staan:quote:Op woensdag 31 januari 2024 12:27 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Worden soms ook als transfers gebruikt.
In Londen zie je dat ook dat je van bv Luton naar Heathrow moet.
Altijd goed opletten.
Nee, je krijgt twee losse tickets met de waarschuwing erbij dat je zelf je weg maar moet vinden tussen de luchthavens. Ik heb bij het kopen van tickets in Londen dat soort verbindingen gezien (Lufthansa naar Gatwick en United vanaf Heathrow) en ook in Buenos Aires.quote:Op woensdag 31 januari 2024 12:42 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Maar dan zou er toch op je ticketschema bv ongeveer moeten staan:
JFK-AMS
AMS-LSD (train)
LSD-BKK
of zoiets?
Tja dat verdraaide D66-beleid blijkt toch niet iets te zijn dat door Sigrid Kaag/Rob Jetten hoogstpersoonlijk is verzonnen.quote:Op woensdag 31 januari 2024 11:04 schreef Koffieplanter het volgende:
[ twitter ]
Ik vind dit toch zo leuk.
Ik denk eerder dat de persoon die nu die baan heeft nog niet zijn vertrek wil aankondigen.quote:Op woensdag 31 januari 2024 10:43 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik denk inderdaad dat hij al iets heeft en nu even tijd moet overbruggen
Als je het raccordement van Van Rooijen-logistiek zou doortrekken langs de Anthony Fokkerweg en over de A2 heen, dan ben je er al.quote:Op woensdag 31 januari 2024 12:14 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Uhm 90% van de vliegvelden? Ik ben e rook geen voorstander van maar dat een vliegveld een treinverbinding heeft is eerder regel dan uitzondering. De EU wil dat trouwens wel veranderen en zelf zou ik graag een station Eindhoven Airport zien.
Haha, ja. Sukkels.quote:Op woensdag 31 januari 2024 11:04 schreef Koffieplanter het volgende:
[ twitter ]
Ik vind dit toch zo leuk.
Losse tickets sowieso, maar ik neem aan dat het vervoer tussen Gatwick en Heathrow dan bij de prijs is inbegrepen en dat dit ook op je vluchtschema bij je boeking duidelijk wordt aangegeven ("LET OP: een gedeelte van dit traject is per trein", zoiets). Net zoals tickets vanaf Schiphol kunt boeken die dan inhouden dat je eerst naar Brussel met de trein gaat en vanaf daar in het vliegtuig stapt.quote:Op woensdag 31 januari 2024 12:59 schreef J.B. het volgende:
[..]
Nee, je krijgt twee losse tickets met de waarschuwing erbij dat je zelf je weg maar moet vinden tussen de luchthavens. Ik heb bij het kopen van tickets in Londen dat soort verbindingen gezien (Lufthansa naar Gatwick en United vanaf Heathrow) en ook in Buenos Aires.
Elke keer dat ik dat zo heb geboekt was dat 100% mijn eigen probleem. Het zal wat van de maatschappij afhangen.quote:Op woensdag 31 januari 2024 13:15 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Losse tickets sowieso, maar ik neem aan dat het vervoer tussen Gatwick en Heathrow dan bij de prijs is inbegrepen en dat dit ook op je vluchtschema bij je boeking duidelijk wordt aangegeven ("LET OP: een gedeelte van dit traject is per trein", zoiets). Net zoals tickets vanaf Schiphol kunt boeken die dan inhouden dat je eerst naar Brussel met de trein gaat en vanaf daar in het vliegtuig stapt.
Dat is wel vrij lomp dan.quote:Op woensdag 31 januari 2024 13:18 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Elke keer dat ik dat zo heb geboekt was dat 100% mijn eigen probleem. Het zal wat van de maatschappij afhangen.
Ja maar dan zonder train deel dat moet je zelf regelen.quote:Op woensdag 31 januari 2024 12:42 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Maar dan zou er toch op je ticketschema bv ongeveer moeten staan:
JFK-AMS
AMS-LSD (train)
LSD-BKK
of zoiets?
Wat nou als ik je vertel dat onze anti wiet staatssecretaris tegenwoordig de voorzitter is van "Nederlandse Brouwers"quote:Op woensdag 31 januari 2024 10:25 schreef StateOfMind het volgende:
Straks blijkt ie nog buschauffeur te zijn geworden
Dat is niet te combineren achter het stuurquote:Op woensdag 31 januari 2024 14:16 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Wat nou als ik je vertel dat onze anti wiet staatssecretaris tegenwoordig de voorzitter is van "Nederlandse Brouwers"
quote:Op woensdag 31 januari 2024 13:15 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Losse tickets sowieso, maar ik neem aan dat het vervoer tussen Gatwick en Heathrow dan bij de prijs is inbegrepen en dat dit ook op je vluchtschema bij je boeking duidelijk wordt aangegeven ("LET OP: een gedeelte van dit traject is per trein", zoiets). Net zoals tickets vanaf Schiphol kunt boeken die dan inhouden dat je eerst naar Brussel met de trein gaat en vanaf daar in het vliegtuig stapt.
Losse tickets maar wel maar één boeking. Je bent zelf verantwoordelijk voor het vervoer van luchthaven 1 naar luchthaven 2, daar wordt bij het boeken ook voor gewaarschuwd. Het is inderdaad lomp maar je kunt (meestal) ook gewoon kiezen om een andere verbinding te boeken zonder dat dergelijke stunts nodig zijn. Ik heb het tot dusver overigens alleen gezien bij luchthavens van dezelfde stad (Londen en Buenos Aires, allicht ook Parijs, New York en Rio de Janeiro), als Lelystad niet onder Amsterdam zou vallen zou het in principe niet moeten kunnen.quote:
Maar je krijgt dan neem ik aan toch wel twee tickets met bijv AMS-GTW en LHR-JFK? Dus alleen voor je "gevoel" vlieg je naar één tussenstop(plaats).quote:Op woensdag 31 januari 2024 14:55 schreef J.B. het volgende:
[..]
[..]
Losse tickets maar wel maar één boeking. Je bent zelf verantwoordelijk voor het vervoer van luchthaven 1 naar luchthaven 2, daar wordt bij het boeken ook voor gewaarschuwd. Het is inderdaad lomp maar je kunt (meestal) ook gewoon kiezen om een andere verbinding te boeken zonder dat dergelijke stunts nodig zijn. Ik heb het tot dusver overigens alleen gezien bij luchthavens van dezelfde stad (Londen en Buenos Aires, allicht ook Parijs, New York en Rio de Janeiro), als Lelystad niet onder Amsterdam zou vallen zou het in principe niet moeten kunnen.
De gedacht aan Polyamoreuze Carolien roept toch een kleine rilling (en niet van genoegen) bij me op.quote:Op woensdag 31 januari 2024 11:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als je zo gemakkelijk van liefde kunt switchen, is het geen echte liefde
Dat is een hoop tekst om niks te zeggen.quote:Op woensdag 31 januari 2024 15:27 schreef nostra het volgende:
Beste VVD'ers, lieve vrienden,
Wat was het goed om bij elkaar te zijn, afgelopen zaterdag!
Sowieso om het jaar - dat natuurlijk al lang en breed begonnen is - samen af te trappen. Maar ook om een aantal dingen te bespreken die de afgelopen tijd gebeurd zijn.
We spraken over ons verkiezingsprogramma voor de Europese Verkiezingen. En daarmee over het belang van een veilig en stabiel Nederland in een wereld die steeds onzekerder wordt. En daarnaast kwam natuurlijk ook de actualiteit uitgebreid aan bod.
Dank dat jullie met zovelen aanwezig waren bij mijn speech en geluisterd hebben naar mijn afwegingen en die van de Tweede Kamerfractie. Natuurlijk zijn we het nu niet ineens allemaal over alles met elkaar eens. Dat is ook niet gek, in een brede volkspartij die uit zoveel verschillende mensen, met zoveel achtergronden en meningen bestaat. Maar we delen de basis. Onze liberale kijk op de wereld en onze oplossingen om ons land mooier en sterker te maken.
We zullen jullie de komende periode vaker meenemen in waar we staan. Want er ligt een belangrijke tijd voor ons. Waarin we de weg vooruit plaveien voor een beter Nederland. Met onze plannen en ideeën. Met een zo groot mogelijke inbreng van de VVD, het beste voor onze kiezers. En om dat te doen, zoals ik zaterdag al zei, om de VVD te kunnen laten vliegen, heb ik beide vleugels nodig. Heb ik jullie nodig.
Het was goed om zaterdag jullie steun te voelen. Ik hoop dat jullie, met dat gevoel, ook mensen in jullie omgeving kunnen vertellen waar we staan en voor wie we het doen. Dat we iedere dag hard werken om verantwoordelijkheid te nemen. Om te werken aan oplossingen voor problemen van mensen thuis. Zoals ze van ons mogen verwachten. Neem ze mee naar onze bijeenkomsten, dan gaan we graag in gesprek. En wie weet besluiten ze zich bij ons aan te sluiten. Want met een grote, sterke VVD kunnen we nog meer gewicht in de schaal leggen en de goede dingen doen voor ons land.
Ook de komende periode blijven we hard aan het werk en hopen we de eerste fase van deze formatie af te ronden. Daar houd ik je van op de hoogte en natuurlijk gaan we ook daarover het gesprek aan, zodra dat kan.
Tot snel,
Dilan
Yup.quote:Op woensdag 31 januari 2024 15:39 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat is een hoop tekst om niks te zeggen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |