Juist... en dat er bedreigingen zijn (niet de eerste keer waar het Joodse herdenkingen en instellingen betreft) zou niet een alarmbel moeten doen rinkelen?quote:Op maandag 29 januari 2024 08:35 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er waren bedreigingen en dus was de veiligheid van sprekers en aanwezigen niet te garanderen. Hoe vreselijk dat ook is, veiligheid staat wel voorop. Natuurlijk is het op geen enkele manier goed te praten dat er uberhaupt bedreigingen zijn. Helaas is dat aan de orde van de dag vanuit allerlei groepen uit de samenleving.
Beveiliging.quote:Op maandag 29 januari 2024 08:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het wordt ook niet opgedoekt, maar uitgesteld. Om goede beveiliging te borgen.
Het is inderdaad Israël die nu de burgerslachtoffers veroorzaakt op de Gaza-strook. Maar deze oorlog is bij lange niet de oorlog met de meeste burgerslachtoffers in deze eeuw.quote:Op maandag 29 januari 2024 08:31 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hoezo die smiley, wou je wat anders beweren dan? Het aantal burgerslachtoffers is toch het hoogste van alle oorlogen deze eeuw? En Israël is toch het land dat die burgerslachtoffers maakt?
En ja, ik ben het eens dat lezingen over de holocaust in principe altijd door moeten gaan. Ik zou alleen momenteel wel oppassen dat ze niet mogen gaan over de huidige situatie en daarmee de oorlogsmisdaden van Israël worden vergoeilijkt en die neiging is er wel.
Je hebt je blijkbaar niet ingelezen. De lezingen zouden niet puur over de geschiedenis van de holocaust gaan. Het hoofdonderwerp was eigenlijk antisemitisme (en hoe dat uitmondde in de holocaust). Antisemitisme is verschrikkelijk en een groot probleem. Maar momenteel is er ook de door Israël gecreëerde sfeer dat ieder commentaar op de staat Israël afgedaan wordt als antisemitisme. En dat maakt het loskoppelen van een lezing over antisemitisme van de huidige oorlogsmisdaden en de kritiek die zelfs het Internationaal Gerechtshof daarop heeft wel lastig, Israël koppelt die zaken namelijk zelf.quote:Op maandag 29 januari 2024 08:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik snap het wel. 'Progressief' NL jankt ook over hoe blanke Nederlanders anno 2024 nog boete moeten doen voor slavernij en kolonialisme, ook al waren ze er zelf niet bij. Dus is de Holocaust, want Joods, ook direct een soort link naar wat Israël nu uitvreet. En moeten we 'oppassen' en 'de gevoeligheid' daarover begrijpen.
Echt, hef dit hele land gewoon op.
Oh toe, upload hier even de volledige transcripties van die lezingen.quote:Op maandag 29 januari 2024 08:40 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je hebt je blijkbaar niet ingelezen. De lezingen zouden niet puur over de geschiedenis van de holocaust gaan. Het hoofdonderwerp was eigenlijk antisemitisme (en hoe dat uitmondde in de holocaust). Antisemitisme is verschrikkelijk en een groot probleem. Maar momenteel is er ook de door Israël gecreëerde sfeer dat ieder commentaar op de staat Israël afgedaan wordt als antisemitisme. En dat maakt het loskoppelen van een lezing over antisemitisme van de huidige oorlogsmisdaden en de kritiek die zelfs het Internationaal Gerechtshof daarop heeft wel lastig, Israël koppelt die zaken namelijk zelf.
Zoals ik al zei, is het op geen enkele manier goed te praten dat er bedreigingen zijn en de veiligheid niet gewaarborgd kan worden, maar dat is nou eenmaal een feit. Dus daar zul je wat mee moeten.quote:Op maandag 29 januari 2024 08:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Beveiliging.
Wegens een lezing over de holocaust.
Oh hoe komt het dan dat die verdraaide progressieve Sharon Dijksma het initiatief neemt om dit alsnog door te laten gaan?quote:Op maandag 29 januari 2024 08:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik snap het wel. 'Progressief' NL jankt ook over hoe blanke Nederlanders anno 2024 nog boete moeten doen voor slavernij en kolonialisme, ook al waren ze er zelf niet bij. Dus is de Holocaust, want Joods, ook direct een soort link naar wat Israël nu uitvreet. En moeten we 'oppassen' en 'de gevoeligheid' daarover begrijpen.
Echt, hef dit hele land gewoon op.
De reacties hier in dit topic negeer je voor 't gemak geheel. Logisch, voorspelbaar, te begrijpen, maar kenmerkend voor de sfeer in de 'progressieve' bubbel die POL heet.quote:Op maandag 29 januari 2024 08:41 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Oh hoe komt het dan dat die verdraaide progressieve Sharon Dijksma het initiatief neemt om dit alsnog door te laten gaan?
quote:Op maandag 29 januari 2024 08:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
De reacties hier in dit topic negeer je voor 't gemak geheel. Logisch, voorspelbaar, te begrijpen, maar kenmerkend voor de sfeer in de 'progressieve' bubbel die POL heet.
Leuk, maar dan ga je eenvoudig voorbij aan tientallen jaren onderdrukking van Israel tov Palestijnse bevolking. Of doen we dat ook maar af als een los incident? Israelisch kolonialisme. Genocide wat zelfs niet door ICJ wordt uitgesloten. Ogen dicht en doorlopen allemaal!quote:Op maandag 29 januari 2024 08:35 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Israël is niet de agressor van dit conflict. De aanslagen van 7 oktober kwamen immers van Palestijnse zijde. Dat het aantal slachtoffers veel te hoog is ben ik met je eens, maar daarvoor moeten de inwoners van Gaza toch echt reclameren bij Hamas. En de rest is voor een ander topic.
Nou volgens mij is er hier niemand die Gewelddadige activisten goedpraat. Sharon Dijksma grijpt terecht naar repressieve maatregelen daartegen.quote:Op maandag 29 januari 2024 08:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
De reacties hier in dit topic negeer je voor 't gemak geheel. Logisch, voorspelbaar, te begrijpen, maar kenmerkend voor de sfeer in de 'progressieve' bubbel die POL heet.
Links/progressief is de boel weer bij elkaar aan het houden.quote:Op maandag 29 januari 2024 08:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
Hebben we verder nog een mening over het schrappen van lezingen over de holocaust?
Dan heb je ook wel een beetje een bord voor je kop hoor.quote:Op maandag 29 januari 2024 08:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
"Het ontgaat ons daarnaast volledig wat het Israëlisch-Palestijnse conflict te maken heeft met een collegereeks over Holocaust en antisemitisme"
Het bizarre is dat dit alles gebeurt op een uni, niet op een of andere ROC in Amsterdam oost. Dat geeft ook wel iets aan met wat voor studenten wij vandaag de dag te maken hebben.quote:Op maandag 29 januari 2024 08:32 schreef capricia het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/binnenl(...)r-te-laten-gaan.html
Goede zaak. Niet iedereen is even blij met deze burgermeester. Maar dit doet ze goed.
Vertel eens, met wat voor studenten hebben we te maken? En hoe blijkt dat uit deze situatie?quote:Op maandag 29 januari 2024 09:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het bizarre is dat dit alles gebeurt op een uni, niet op een of andere ROC in Amsterdam oost. Dat geeft ook wel iets aan met wat voor studenten wij vandaag de dag te maken hebben.
Ik ga dit niet eens serieus beantwoorden.quote:Op maandag 29 januari 2024 09:01 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Vertel eens, met wat voor studenten hebben we te maken? En hoe blijkt dat uit deze situatie?
Dat had ik ook niet verwacht. Dat wordt wat lastig natuurlijk. Lastiger dan wat roepen over links, progressief en een vinger wijzen naar een groep.quote:Op maandag 29 januari 2024 09:02 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik ga dit niet eens serieus beantwoorden.
Vertel ons anders even waar staat dat de studenten zijn die hier dwarsliggen?quote:Op maandag 29 januari 2024 09:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het bizarre is dat dit alles gebeurt op een uni, niet op een of andere ROC in Amsterdam oost. Dat geeft ook wel iets aan met wat voor studenten wij vandaag de dag te maken hebben.
Of hoe Hogeschool Utrecht een universiteit is.quote:Op maandag 29 januari 2024 09:04 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Vertel ons anders even waar staat dat de studenten zijn die hier dwarsliggen?
Wiens programma is dit? Sinterklaas' Partij?quote:Op zondag 28 januari 2024 22:47 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Dat komt dus structureel al niet uit.
Bovendien hebben we het hier alleen maar over eigen risico. Er zij nog wat beloften in het program:
- Meer handen aan het bed (megaduur want loonkosten zijn al waar al het zorggeld heen gaat)
- De tandarts erbij in de zorgverzekering (- 1,9 miljard)
- AOW op 65 (dus minder handen en minder opbrengsten, maar ook 4,5 miljard uitgaven)
- Verhogen minimumloon en daaraan gekoppeld de AOW (dus nog duurder)
- Meer verpleeghuisplekken
- Geen BTW op voeding (-7 miljard)
- Energiebelasting omlaag
- Lastenverlichting voor huishoudens
- Meer huurtoeslag
- Owja en die 10.000 politieagenten extra vragen vast ook geen salaris
Dus overal geld bij en belasting omlaag. Vertel mij dan maar, hoeveel publiek omroepen hebben we en hoeveel geld ligt er op de plank dat dit allemaal realistisch betaald kan worden?
Want de enige plek waar dit kan is volgens mij de droomvlucht of het sprookjesbos.
Dit lijkt mij het PVV programma.quote:Op maandag 29 januari 2024 09:19 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Wiens programma is dit? Sinterklaas' Partij?
quote:Op maandag 29 januari 2024 10:03 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Dit lijkt mij het PVV programma.
Heel het eieren eten met identiteit en dan vooral nationale identiteit is nu juist dat het erg lastig te definiëren is, maar dat vrijwel iedereen doorheeft wat het is als er echt elementen zijn die die identiteit in gevaar brengen.quote:Op zondag 28 januari 2024 16:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het gaat met mij name om je laatste zin.
Ik stel de vraag niet om het vervolgens te kunnen afzeiken, ik vraag het omdat ik me dus oprecht afvraag wat mensen die het hebben over onze nationale cultuur, het echte Nederland, dan bedoelen. Wat is het dat met hand en tand bescherm moet worden en nu kennelijk ten onder gaat. En hoe moet dat beschermd worden?
Dan heeft Sinterklaas zijn baard afgeknipt en op zijn kop geplaktquote:Op maandag 29 januari 2024 10:03 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Dit lijkt mij het PVV programma.
Dat is omdat de PVV van mening is dat onze culturele sector cultureel-links is.quote:Op zondag 28 januari 2024 19:21 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
PVV wil alle subsidie op cultuur afschaffen...
Dan alsnog de vraag: hoe wordt de Nederlandse identiteit dan op dit moment dusdanig in gevaar gebracht dat die ernstig bescherming nodig heeft?quote:Op maandag 29 januari 2024 10:15 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Heel het eieren eten met identiteit en dan vooral nationale identiteit is nu juist dat het erg lastig te definiëren is, maar dat vrijwel iedereen doorheeft wat het is als er echt elementen zijn die die identiteit in gevaar brengen.
Heel extreem voorbeeld: wat is nu de Joodse identiteit? dan kun je allerlei verschillende dingen opnoemen, die soms ook helemaal geen verband met elkaar hebben. Maar toch: de nazi's brachten die identiteit in gevaar. En niet pas bij het uitmoorden, maar al bij de begin maatregelen.
Of de Armenen tijdens het Ottomaanse rijk.
Niet van het Limburgse schuttersgilde, overigens. Daar moet extra geld naartoe.quote:Op maandag 29 januari 2024 10:24 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Dan heeft Sinterklaas zijn baard afgeknipt en op zijn kop geplakt
Met alle respect, maar als je Nederlanders als 'zuinig' ziet, dan geloof je vooral in de mythevorming van onze cultuur.quote:Op zondag 28 januari 2024 19:27 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die identiteit bestaat vooral uit gebruiken. En ja, daar horen in Nederland zuinigheid en boterhammen met kaas bij. Dat maakt Nederland tot wat het is. Als je aan buitenlanders die hier wonen vraagt wat ze op valt, krijg je deze reacties. Als je aan Nederlanders in het buitenland vraagt waar ze aan moeten wennen, is het de afwezigheid van deze gebruiken. De dagelijkse gebruiken maken de identiteit van een bevolking.
En nee, identiteit en cultuur is niet 1 op 1 hetzelfde.
Ik vind het wel meevallen. Maar door de vraag zo te stellen, maak je er ook nogal een karikatuur van. Het valt wat mij betreft nu nog mee, maar laten we asjeblieft ook de nadelen van ongereguleerde migratie blijven inzien.quote:Op maandag 29 januari 2024 10:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dan alsnog de vraag: hoe wordt de Nederlandse identiteit dan op dit moment dusdanig in gevaar gebracht dat die ernstig bescherming nodig heeft?
We zijn op onderdelen wel zeer zuinig. Dat blijkt uit die tikkies voor een paar cent, maar ook uit kilometers omrijden voor een paar cent korting op de benzine (dat zie je ook in andere landen niet) en het jagen op reclames in bijvoorbeeld de supermarkt.quote:Op maandag 29 januari 2024 10:29 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Met alle respect, maar als je Nederlanders als 'zuinig' ziet, dan geloof je vooral in de mythevorming van onze cultuur.
We zijn een grote consumptie-maatschappij man.
Die tikkies voor paar cent is een meme. Gebaseerd op uitzonderingen. Daar lachen we juist om...quote:Op maandag 29 januari 2024 10:39 schreef Hanca het volgende:
[..]
We zijn op onderdelen wel zeer zuinig. Dat blijkt uit die tikkies voor een paar cent, maar ook uit kilometers omrijden voor een paar cent korting op de benzine (dat zie je ook in andere landen niet) en het jagen op reclames in bijvoorbeeld de supermarkt.
Dat we op andere momenten dat geld net zo hard over de balk smijten klopt.
Penny Wise, Pound Foolishquote:Op maandag 29 januari 2024 10:39 schreef Hanca het volgende:
[..]
We zijn op onderdelen wel zeer zuinig. Dat blijkt uit die tikkies voor een paar cent, maar ook uit kilometers omrijden voor een paar cent korting op de benzine (dat zie je ook in andere landen niet) en het jagen op reclames in bijvoorbeeld de supermarkt.
Dat we op andere momenten dat geld net zo hard over de balk smijten klopt.
Door ervoor te zorgen dat de lezingen door gaan. Ja. Heel goed opgemerkt.quote:Op maandag 29 januari 2024 08:58 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Links/progressief is de boel weer bij elkaar aan het houden.
Ik denk dat er maar heel weinig mensen zijn die ongereguleerde migratie een goed idee vinden. Overigens is er geen sprake van ongereguleerde migratie, naar mijn mening, maar is er ruimte voor verbetering op dat punt. Jij maakt er nu een karikatuur van.quote:Op maandag 29 januari 2024 10:34 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik vind het wel meevallen. Maar door de vraag zo te stellen, maak je er ook nogal een karikatuur van. Het valt wat mij betreft nu nog mee, maar laten we asjeblieft ook de nadelen van ongereguleerde migratie blijven inzien.
Het gaat niet enkel om de sociale context van cultuur, maar ook om de welvaart die wij hebben opgebouwd (wat weer een link heeft met culturele gebruiken) die toch behoorlijk in duigen kan vallen als je niet een klein beetje kijkt wie er door je deur naar binnen komt.
Sinds enkele jaren wordt de wereld weer onveiliger. Verschillende totalitaire leiders zijn uit op chaos en macht, er zullen weer meer vluchtelingenstromingen komen. Mag Europa (want we moeten het samen doen) nog zeggen dat het opvangen van bijvoorbeeld Gazanen een risico is voor onze eigen veiligheid? om maar een voorbeeld te noemen.
Maar waarom zou dat geen goed idee zijn, als er niets is dat Nederland Nederland maakt. Of Europa, Europa.quote:Op maandag 29 januari 2024 11:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk dat er maar heel weinig mensen zijn die ongereguleerde migratie een goed idee vinden. Overigens is er geen sprake van ongereguleerde migratie, naar mijn mening, maar is er ruimte voor verbetering op dat punt. Jij maakt er nu een karikatuur van.
Ik begrijp je vraag niet. Waarom zou wat geen goed idee zijn? Ongereguleerde migratie?quote:Op maandag 29 januari 2024 11:03 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Maar waarom zou dat geen goed idee zijn, als er niets is dat Nederland Nederland maakt. Of Europa, Europa.
Dat maakt het toch allemaal geen reet uit? er zijn geen verschillen immers.
Ja.quote:Op maandag 29 januari 2024 11:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
[..]
Ik begrijp je vraag niet. Waarom zou wat geen goed idee zijn? Ongereguleerde migratie?
Want er zijn geen verschillen, volgens jou?quote:
Uiteraard wel. Maar jij vraagt je af wat de Nederlandse identiteit is. Het is lastig om daar een duidelijke definitie van te maken, maar het is wel duidelijk dat er allerlei culturele verschillen bestaan. En dat je problemen kan ontwikkelen door te ongereguleerd allerlei verschillende culturen bij elkaar te brengen.quote:Op maandag 29 januari 2024 11:06 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Want er zijn geen verschillen, volgens jou?
Hoe reguleer je cultuur?quote:Op maandag 29 januari 2024 11:09 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Uiteraard wel. Maar jij vraagt je af wat de Nederlandse identiteit is. Het is lastig om daar een duidelijke definitie van te maken, maar het is wel duidelijk dat er allerlei culturele verschillen bestaan. En dat je problemen kan ontwikkelen door te ongereguleerd allerlei verschillende culturen bij elkaar te brengen.
Werkt ook de andere kant op. Ik weet zeker dat het een heel tijd gaat duren tot jij je thuis kunt voelen in India. Na verloop van tijd kun je het best je thuis maken, hoor. Maar het kost niet voor niets tijd (en dat heeft niet enkel te maken met dat je de taal niet spreekt).
Gaat hier om het reguleren van migratie. Waardoor Nederland, Nederland blijft. Een leidcultuur blijft behouden.quote:
Dus Amerikanen laten we niet meer toe? De VS heeft een verkrachtings cijfer wat 7 maal hoger is dan het EU gemiddelde.quote:Op maandag 29 januari 2024 11:13 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Gaat hier om het reguleren van migratie. Waardoor Nederland, Nederland blijft. Een leidcultuur blijft behouden.
Met een duidelijk voorbeeld: ik heb weinig trek om de verkrachtingscijfers uit bepaalde landen te importeren, of conflicten. Of dat wij in Nederland net als in India elkaar ook met koeienstront gaat ondersmeren.
Wat zielig dat dit onschuldige volk zomaar onderdrukt werd.... Ga toch fietsen man.....quote:Op maandag 29 januari 2024 08:46 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Leuk, maar dan ga je eenvoudig voorbij aan tientallen jaren onderdrukking van Israel tov Palestijnse bevolking. Of doen we dat ook maar af als een los incident? Israelisch kolonialisme. Genocide wat zelfs niet door ICJ wordt uitgesloten. Ogen dicht en doorlopen allemaal!
Er zijn al verschillen tussen de verschillende regio's in Nederland. Is dat cultuur, zijn dat gewoontes?quote:Op maandag 29 januari 2024 11:09 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Uiteraard wel. Maar jij vraagt je af wat de Nederlandse identiteit is. Het is lastig om daar een duidelijke definitie van te maken, maar het is wel duidelijk dat er allerlei culturele verschillen bestaan. En dat je problemen kan ontwikkelen door te ongereguleerd allerlei verschillende culturen bij elkaar te brengen.
Werkt ook de andere kant op. Ik weet zeker dat het een heel tijd gaat duren tot jij je thuis kunt voelen in India. Na verloop van tijd kun je het best je thuis maken, hoor. Maar het kost niet voor niets tijd (en dat heeft niet enkel te maken met dat je de taal niet spreekt).
Laten we asjeblieft zo min mogelijk Amerikanen toe laten, ja.quote:Op maandag 29 januari 2024 11:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dus Amerikanen laten we niet meer toe? De VS heeft een verkrachtings cijfer wat 7 maal hoger is dan het EU gemiddelde.
Laten we dat maar even terzijde houden, de Nederlandse cultuur is geen monolitisch en vaststaand geheel maar is constant in beweging, doen alsof je dat kan bevriezen en roepen "Dit is Nederlandse cultuur" vind ik lachwekkend.
Ik ben 59 en de cultuur in Nederland is dramatisch veranderd in de afgelopen 50 jaar.
Wat is daar vreemd aan? ik erken dat het lastig te definieren is. Maar wij krijgen door wat het 'is', door naar de verschillen te kijken.quote:Op maandag 29 januari 2024 11:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er zijn al verschillen tussen de verschillende regio's in Nederland. Is dat cultuur, zijn dat gewoontes?
Ik vind je stelling wat vreemd. Omdat ik vraag wat nu precies die Nederlandse identiteit is die in gevaar is en beschermd moet worden, zou ongereguleerde migratie geen probleem moeten zijn, want er is geen Nederlandse identiteit. Dat is een rare cirkelredenering.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |