Gaat dit nog ergens heen?quote:Op zondag 28 januari 2024 19:18 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Is de PVV ook al woke tegenwoordig?
Bestaat de Thaise identiteit?quote:Op zondag 28 januari 2024 19:19 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar dat is in Nederland helemaal niet zo anders dan in Duitsland of Frankrijk. Dit zijn grotendeels gedeelde Europese waarden. Natuurlijk deelt Nederland die ook en zijn we één van de grondleggers daarvan, maar dat onderscheidt Nederland niet echt van de andere west-europese landen.
Die tolerantie vind ik trouwens wel een mooie, die zijn we helemaal kwijt gezien het aantal stemmen op partijen die totaal niet tolerant zijn naar mensen die er net een klein beetje anders uit zien of die liever een andere feestdag dan kerst vieren.
Het is een poging om iets tot jou door te laten dringen.quote:
Dat moet je aan iemand uit Thailand vragen, ik heb daar nooit gewoond, ben er zelfs nog nooit geweest. Als ik moet gokken denk ik dat ze wel hun eigen gebruiken en dus een eigen identiteit hebben, maar dat is puur speculeren.quote:Op zondag 28 januari 2024 19:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Bestaat de Thaise identiteit?
Zou je ergens kunnen aangeven waar ik de PVV niet als een probleem zie?quote:Op zondag 28 januari 2024 19:22 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het is een poging om iets tot jou door te laten dringen.
Je werk en je hobby worden heel hard aangevallen door de partij die de meeste macht heeft. Maar nog steeds is woke het grote probleem blijkbaar.
Net als in Nederland dus.quote:Op zondag 28 januari 2024 19:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat moet je aan iemand uit Thailand vragen, ik heb daar nooit gewoond, ben er zelfs nog nooit geweest. Als ik moet gokken denk ik dat ze wel hun eigen gebruiken en dus een eigen identiteit hebben, maar dat is puur speculeren.
Ik vind het trouwens wel een nogal idiote reactie van je, maar goed.
Je noemt het nergens. Waar het gaat over cultuur blijf je steeds dezelfde elpee afdraaien dat er allerlei woke-machten zijn die Nederlandse cultuur zouden willen vernietigen. De macht die er daadwerkelijk mee bezig is die lijkt jou compleet te ontgaan.quote:Op zondag 28 januari 2024 19:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zou je ergens kunnen aangeven waar ik de PVV niet als een probleem zie?
Volgens woke bestaat die cultuur niet eens...quote:Op zondag 28 januari 2024 19:24 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Je noemt het nergens. Waar het gaat over cultuur blijf je steeds dezelfde elpee afdraaien dat er allerlei woke-machten zijn die Nederlandse cultuur zouden willen vernietigen. De macht die er daadwerkelijk mee bezig is die lijkt jou compleet te ontgaan.
Maar dat gaat voorlopig dus echt niet gebeuren. Niemand wil het horen,, dus stoppen we onze vingers in de oren en roepen we lalala. Nou ja, jij en ik dus niet direct, maar het merendeel van de stemmers wel. Na ons de zondvloed. Heeft bij alle milieuproblematiek ook heel lang gewerkt.quote:Op zondag 28 januari 2024 18:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hogere zorgpremies lijkt me ongewenst. We moeten stevig bezuinigingen op de zorg. Het is namelijk niet alleen een kwestie van geld, maar ook andere middelen (met name arbeid) worden disproportioneel zwaar aangesproken.
Om het heel cru te zeggen, maar we moeten veel meer het evenwicht gaan zoeken tussen de kosten en de (economische) baten van een behandeling. Nieuwe heupen voor 80-jarigen moeten we, uitzonderingen daargelaten (want je moet dit altijd op persoonsniveau afwegen), niet meer willen.
Die identiteit bestaat vooral uit gebruiken. En ja, daar horen in Nederland zuinigheid en boterhammen met kaas bij. Dat maakt Nederland tot wat het is. Als je aan buitenlanders die hier wonen vraagt wat ze op valt, krijg je deze reacties. Als je aan Nederlanders in het buitenland vraagt waar ze aan moeten wennen, is het de afwezigheid van deze gebruiken. De dagelijkse gebruiken maken de identiteit van een bevolking.quote:
En als het aan de PVV ligt bestaat die straks niet meer. Maar hee, woke is het probleem joh.quote:Op zondag 28 januari 2024 19:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Volgens woke bestaat die cultuur niet eens...
Vanwaar de smiley bij je post?quote:
Zuinigheid en brood met kaas... Dat is het summum van onze identiteit.quote:Op zondag 28 januari 2024 19:27 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die identiteit bestaat vooral uit gebruiken. En ja, daar horen in Nederland zuinigheid en boterhammen met kaas bij. Dat maakt Nederland tot wat het is. Als je aan buitenlanders die hier wonen vraagt wat ze op valt, krijg je deze reacties. Als je aan Nederlanders in het buitenland vraagt waar ze aan moeten wennen, is het de afwezigheid van deze gebruiken. De dagelijkse gebruiken maken de identiteit van een bevolking.
Je moet het inderdaad zoeken bij wat ze van Cadzand via Vaals tot aan Nieuwe Statenzijl allemaal wel een beetje doen.quote:Op zondag 28 januari 2024 19:27 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die identiteit bestaat vooral uit gebruiken. En ja, daar horen in Nederland zuinigheid en boterhammen met kaas bij. Dat maakt Nederland tot wat het is. Als je aan buitenlanders die hier wonen vraagt wat ze op valt, krijg je deze reacties. Als je aan Nederlanders in het buitenland vraagt waar ze aan moeten wennen, is het de afwezigheid van deze gebruiken. De dagelijkse gebruiken maken de identiteit van een bevolking.
En nee, identiteit en cultuur is niet 1 op 1 hetzelfde.
Jij verwart in diverse posts hierboven 'cultuur', 'Nederlandse identiteit' en westerse normen met elkaar, ga eerst maar eens nadenken waar je het over wil hebben want dat is je blijkbaar totaal niet duidelijk. Dat zijn 3 verschillende begrippen.quote:Op zondag 28 januari 2024 19:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zuinigheid en brood met kaas... Dat is het summum van onze identiteit.
Ja, nee.
Erg benieuwd hoe je identiteit en cultuur in deze los wil koppelen.quote:Op zondag 28 januari 2024 19:32 schreef Hanca het volgende:
[..]
Jij verwart in diverse posts hierboven 'cultuur', 'Nederlandse identiteit' en westerse normen met elkaar, ga eerst maar eens nadenken waar je het over wil hebben want dat is je blijkbaar totaal niet duidelijk. Dat zijn 3 verschillende begrippen.
Dit vind ik eigenlijk (met uitzondering van acceptatie van homoseksualiteit) meer een staatkundige dan een culturele identiteit.quote:Op zondag 28 januari 2024 19:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Koekblikken en snelbinders...
Ik dacht meer aan de - voorheen solide - verzorgingsstaat, de radicale gelijkwaardigheid van man en vrouw, de emancipatie en acceptatie van homoseksualiteit (waarin NL koploper is geweest), de scheiding kerk en staat, verregaande persoonlijke vrijheid en een hoge mate van tolerantie jegens andersdenkenden.
Een staatkundig fenomeen staat niet op zichzelf maar komt voort uit menselijke inspanning en inspiratie.quote:Op zondag 28 januari 2024 19:36 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dit vind ik eigenlijk (met uitzondering van acceptatie van homoseksualiteit) meer een staatkundige dan een culturele identiteit.
Je bent vast ook de vergelijkende posts met de nazistische octopus tegengekomen op Twitter. Ik vind daar echt weinigquote:Op zondag 28 januari 2024 19:31 schreef nostra het volgende:
[..]
Ik kan moeilijk serieus zijn om zoiets. Bovendien zie ik het hem ook met zonnebril op posten.
Neuh, ik loop niet heel Twitter af, dit kwam in de VVD slowchat naar voren. Verder zou ik niet ál teveel waarde hechten aan een PI.quote:Op zondag 28 januari 2024 19:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je bent vast ook de vergelijkende posts met de nazistische octopus tegengekomen op Twitter. Ik vind daar echt weinigaan.
Dat ze aan elkaar verbonden zijn, maakt niet dat de begrippen hetzelfde zijn.quote:Op zondag 28 januari 2024 19:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Erg benieuwd hoe je identiteit en cultuur in deze los wil koppelen.
quote:Op zondag 28 januari 2024 19:39 schreef nostra het volgende:
[..]
Neuh, ik loop niet heel Twitter af, dit kwam in de VVD slowchat naar voren. Verder zou ik niet ál teveel waarde hechten aan een PI.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |