Dat zou dan de best mogelijke uitkomst zijn.quote:Op zondag 28 januari 2024 18:47 schreef mcmlxiv het volgende:
Ouderwets rechts sociaal-economisch beleid in de beste VVD traditie, niet geremd door linkse invloeden gecombineerd met vooral symboliek op migratiegebied, meer zie ik er niet uitkomen. Grenscontroles schijnen wel populair te zijn bijvoorbeeld.
Geert een mooie nieuwe afdeling voor grenscontroles onder een Nederlandse variant op homeland security, stikstofbeleid wat we nog een paar jaar opschorten voor de BBB, lekker ministeries opschudden voor de NSC en dan krijgt de VVD de vrije hand op sociaal-economisch gebied.
Ingewikkelder hoeft het niet te worden
Ik ben van geboorte Limburger en sinds mijn 14e Brabanderquote:Op zondag 28 januari 2024 18:34 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Daar geloof ik helemaal niets van.
Het zou aardig zijn als er toevallig een Limburger meeleest.
quote:Op zondag 28 januari 2024 18:50 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat zou dan de best mogelijke uitkomst zijn.
Hier gaat iets mis.quote:
O, wauw. Dat heb ik dan verkeerd ingeschat. Dank voor de correctie!quote:Op zondag 28 januari 2024 18:50 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik ben van geboorte Limburger en sinds mijn 14e Brabander
Maar ook in het zuiden eten ze vla na het eten, zijn er veel mensen voor Feyenoord en Ajax, haalt men eten bij de snackbar, stopt men middageten in een broodtrommel, eten ze hagelslag op brood, en dat soort typisch Nederlandse dingetjes
Hogere zorgpremies lijkt me ongewenst. We moeten stevig bezuinigingen op de zorg. Het is namelijk niet alleen een kwestie van geld, maar ook andere middelen (met name arbeid) worden disproportioneel zwaar aangesproken.quote:Op zondag 28 januari 2024 17:21 schreef nostra het volgende:
[..]
Nou nee, die WAJONG is het probleem niet zo, ik denk eerder aan vermogensgrenzen voor AOW en WW, acceptatie dat mensen dood gaan en een leven dus niet eindeloos gerekt moet worden, ruime verruiming tot euthanasiemogelijkheden (dat klinkt wat cru, maar oké), planbare zorg nog meer door zbc's laten uitvoeren, verhoging van het eigen risico (of de zvw-premie) voor degenen die dat kunnen dragen en een algehele nog verdere focus op zelfvoorzienendheid door het eigen individu dan verzorging door de staat.
Tezamen met tsunamigevaar zo te zien, dat is in een handomdraai opgelost. Hemzelf gelijkstellen aan een minarchist is ook op zijn minst opmerkelijk versus zijn programma.quote:Op zondag 28 januari 2024 18:55 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Toch wel vet dat de gekkies zo de klimaatverandering stoppen.
Ja precies dat, alleen wil niemand dat zeggen en trappen we de bal maar weer vier jaar verder vooruit. Zowel links als rechts overigens. Niemand die daar ook op stemt als je de onprettige waarheid vertelt, maar je blaast de pijn alleen maar verder op.quote:Op zondag 28 januari 2024 18:59 schreef trein2000 het volgende:
Om het heel cru te zeggen, maar we moeten veel meer het evenwicht gaan zoeken tussen de kosten en de (economische) baten van een behandeling. Nieuwe heupen voor 80-jarigen moeten we, uitzonderingen daargelaten (want je moet dit altijd op persoonsniveau afwegen), niet meer willen.
Ook dit is natuurlijk een punt, de stijgende zorgkosten moeten worden afgeremd. We moeten niet bezuinigen op de zorg, maar de stijging afremmen (uiteindelijk gaat er ook in dat scenario meer geld naar de zorg, dat is praktisch niet te voorkomen). Maar 'onbetaalbaar' is ook een keuze, met de fors gedaalde belastingdruk in Nederland. Dat weer iets laten oplopen om de kosten van de vergrijzing te betalen heb ik geen enkel probleem mee.quote:Op zondag 28 januari 2024 18:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hogere zorgpremies lijkt me ongewenst. We moeten stevig bezuinigingen op de zorg. Het is namelijk niet alleen een kwestie van geld, maar ook andere middelen (met name arbeid) worden disproportioneel zwaar aangesproken.
Om het heel cru te zeggen, maar we moeten veel meer het evenwicht gaan zoeken tussen de kosten en de (economische) baten van een behandeling. Nieuwe heupen voor 80-jarigen moeten we, uitzonderingen daargelaten (want je moet dit altijd op persoonsniveau afwegen), niet meer willen.
Daarom moet er zeker in dit geval eigenlijk een advies van buiten de politiek komen, met zulke zwaargewichten dat de politiek zich daar achter kan verschuilen. Dat politieke partijen er niet op afgerekend worden als ze deze onvermijdelijke keuzes maken, maar dat ze gewoon kunnen zeggen dat ze een zwaar advies volgen.quote:Op zondag 28 januari 2024 19:01 schreef nostra het volgende:
[..]
Ja precies dat, alleen wil niemand dat zeggen en trappen we de bal maar weer vier jaar verder vooruit. Zowel links als rechts overigens. Niemand die daar ook op stemt als je de onprettige waarheid vertelt, maar je blaast de pijn alleen maar verder op.
quote:Op zondag 28 januari 2024 14:47 schreef Hanca het volgende:
[..]
Mopperen op het weer, tikkies sturen voor 50 cent, bij alles vragen hoeveel het kost, kringverjaardagen, verjaardagskalender op de wc en 1 koekje bij de koffie
quote:Op zondag 28 januari 2024 14:45 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Zondagavond met het bord op schoot. Zeven uur blijft zeven uur!!!1
Opvallend altijd die drang bij sommigen die bij een vraag over de Nederlandse cultuur dan wel identiteit steevast met dit soort reacties komen.quote:Op zondag 28 januari 2024 14:44 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Zwarte Piet natuurlijken schelden met kanker en homo.
Is de opheffingsvergadering voor de heemkundekring al ingepland? Aangezien de held van die laaggeschoolden de subsidie naar 0 wil hebben.quote:Op zondag 28 januari 2024 19:07 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
[..]
[..]
Opvallend altijd die drang bij sommigen die bij een vraag over de Nederlandse cultuur dan wel identiteit steevast met dit soort reacties komen.
Ik mis nog blikken bier in de tuin en meelallen met de Toppers.
Lijkt wel ingebakken te zitten bij 'progressief' Nederland. Vooral heel veel respect en begrip en tolerantie eisen voor alle culturen ter wereld, vooral de niet-Westerse, maar gaat het over de eigen cultuur dan is dit soort schijtlolligheid verplicht.
En zo blijf ik 'progressief' NL steevast in diens eigen tegenstrijdigheden en hypocrisie zien voortgaan. Inclusie en diversiteit, maar laaggeschoolden zijn dom en zitten vol haat; we moeten af van toxische masculiniteit en seksisme; zwijg echter wel over het gegeven dat dat in bepaalde aartsconservatieve religies de norm is (gaat het over Urk: spuw uw gal; gaat het niet over Urk: maan tot nuance); cultuur, traditie en identiteit zijn anachronistische gedrochten uit een duister verleden, en in potentie levensgevaarlijk, tenzij het exotische en liefst niet-blanke culturen en tradities en identiteiten betreft, daar moet begrip en tolerantie voor zijn, immers, is dat er niet dreigt rechts-extreem geweld.
Goeiedag wat een enge, sektarische bubbel is dat geworden...
Er bestaat natuurlijk wel zoiets als een Nederlandse identiteit maar als deze een conservatieve inbedding krijgt zoals de post waar we op reageerden suggerereert krijgen we er een beetje een koddig Jaap Kooiman-idee bij.quote:Op zondag 28 januari 2024 19:07 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
[..]
[..]
Opvallend altijd die drang bij sommigen die bij een vraag over de Nederlandse cultuur dan wel identiteit steevast met dit soort reacties komen.
Lijkt wel ingebakken te zitten bij 'progressief' Nederland. Vooral heel veel respect en begrip en tolerantie eisen voor alle culturen ter wereld, vooral de niet-Westerse, maar gaat het over de eigen cultuur dan is dit soort schijtlolligheid verplicht.
En zo blijf ik 'progressief' NL steevast in diens eigen tegenstrijdigheden en hypocrisie zien voortgaan. Inclusie en diversiteit, maar laaggeschoolden zijn dom en zitten vol haat; we moeten af van toxische masculiniteit en seksisme; zwijg echter wel over het gegeven dat dat in bepaalde aartsconservatieve religies de norm is (gaat het over Urk: spuw uw gal; gaat het niet over Urk: maan tot nuance); cultuur, traditie en identiteit zijn anachronistische gedrochten uit een duister verleden, en in potentie levensgevaarlijk, tenzij het exotische en liefst niet-blanke culturen en tradities en identiteiten betreft, daar moet begrip en tolerantie voor zijn, immers, is dat er niet dreigt rechts-extreem geweld.
Het is helemaal niet puur schijtlollig, dit is wel wat Nederlanders aan elkaar bindt. Cultuur, wederzijds begrip en een gevoel van één zijn zit hem vaak meer in de vorm van verjaardagen vieren, lunchen (uit een broodtrommel, onder de snelbinders meegenomen van thuis) of andere kleinigheden, dan in een gedeelde trots op Rembrandt of Van Gogh.quote:Op zondag 28 januari 2024 19:07 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
[..]
[..]
Die wordt pas opgeheven wanneer er geen leden zijn. Gelukkig zijn die er voldoende.quote:Op zondag 28 januari 2024 19:10 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Is de opheffingsvergadering voor de heemkundekring al ingepland? Aangezien de held van die laaggeschoolden de subsidie naar 0 wil hebben.
En jij werkte toch in een archief? Al een accountje op Indeed gemaakt?quote:Op zondag 28 januari 2024 19:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Die wordt pas opgeheven wanneer er geen leden zijn. Gelukkig zijn die er voldoende.
Waarom zou ik dat doen? Nog bergen werk te verzetten.quote:Op zondag 28 januari 2024 19:13 schreef Hexagon het volgende:
[..]
En jij werkte toch in een archief? Al een accountje op Indeed gemaakt?
Oh gezien archieven cultuur zijn. Linkse hobbies die wel weg kunnen.quote:Op zondag 28 januari 2024 19:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Waarom zou ik dat doen? Nog bergen werk te verzetten.
Koekblikken en snelbinders...quote:Op zondag 28 januari 2024 19:11 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het is helemaal niet puur schijtlollig, dit is wel wat Nederlanders aan elkaar bindt. Cultuur, wederzijds begrip en een gevoel van één zijn zit hem vaak meer in de vorm van verjaardagen vieren, lunchen (uit een broodtrommel, onder de snelbinders meegenomen van thuis) of andere kleinigheden, dan in een gedeelde trots op Rembrandt of Van Gogh.
Dus jij kunt het hier wel af doen als onzin, maar juist deze dingen die iedereen kent maakt Nederland wat het is en daaraan herkennen we elkaar.
Natuurlijk maken we dat wel belachelijk, jezelf niet serieus nemen is namelijk ook typisch Nederlandse cultuur.
Daar zie ik woke gelukkig nog niet genoeg macht voor hebben, hoewel dat natuurlijk wel de uitstekende manier zou zijn om je eigen geschiedenis uit te wissen.quote:Op zondag 28 januari 2024 19:14 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Oh gezien archieven cultuur zijn. Linkse hobbies die wel weg kunnen.
Is de PVV ook al woke tegenwoordig?quote:Op zondag 28 januari 2024 19:17 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Daar zie ik woke gelukkig nog niet genoeg macht voor hebben, hoewel dat natuurlijk wel de uitstekende manier zou zijn om je eigen geschiedenis uit te wissen.
Maar dat is in Nederland helemaal niet zo anders dan in Duitsland of Frankrijk. Dit zijn grotendeels gedeelde Europese waarden. Natuurlijk deelt Nederland die ook en zijn we één van de grondleggers daarvan, maar dat onderscheidt Nederland niet echt van de andere west-europese landen.quote:Op zondag 28 januari 2024 19:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Koekblikken en snelbinders...
Ik dacht meer aan de - voorheen solide - verzorgingsstaat, de radicale gelijkwaardigheid van man en vrouw, de emancipatie en acceptatie van homoseksualiteit (waarin NL koploper is geweest), de scheiding kerk en staat, verregaande persoonlijke vrijheid en een hoge mate van tolerantie jegens andersdenkenden.
Gaat dit nog ergens heen?quote:Op zondag 28 januari 2024 19:18 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Is de PVV ook al woke tegenwoordig?
Bestaat de Thaise identiteit?quote:Op zondag 28 januari 2024 19:19 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar dat is in Nederland helemaal niet zo anders dan in Duitsland of Frankrijk. Dit zijn grotendeels gedeelde Europese waarden. Natuurlijk deelt Nederland die ook en zijn we één van de grondleggers daarvan, maar dat onderscheidt Nederland niet echt van de andere west-europese landen.
Die tolerantie vind ik trouwens wel een mooie, die zijn we helemaal kwijt gezien het aantal stemmen op partijen die totaal niet tolerant zijn naar mensen die er net een klein beetje anders uit zien of die liever een andere feestdag dan kerst vieren.
Het is een poging om iets tot jou door te laten dringen.quote:
Dat moet je aan iemand uit Thailand vragen, ik heb daar nooit gewoond, ben er zelfs nog nooit geweest. Als ik moet gokken denk ik dat ze wel hun eigen gebruiken en dus een eigen identiteit hebben, maar dat is puur speculeren.quote:Op zondag 28 januari 2024 19:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Bestaat de Thaise identiteit?
Zou je ergens kunnen aangeven waar ik de PVV niet als een probleem zie?quote:Op zondag 28 januari 2024 19:22 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het is een poging om iets tot jou door te laten dringen.
Je werk en je hobby worden heel hard aangevallen door de partij die de meeste macht heeft. Maar nog steeds is woke het grote probleem blijkbaar.
Net als in Nederland dus.quote:Op zondag 28 januari 2024 19:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat moet je aan iemand uit Thailand vragen, ik heb daar nooit gewoond, ben er zelfs nog nooit geweest. Als ik moet gokken denk ik dat ze wel hun eigen gebruiken en dus een eigen identiteit hebben, maar dat is puur speculeren.
Ik vind het trouwens wel een nogal idiote reactie van je, maar goed.
Je noemt het nergens. Waar het gaat over cultuur blijf je steeds dezelfde elpee afdraaien dat er allerlei woke-machten zijn die Nederlandse cultuur zouden willen vernietigen. De macht die er daadwerkelijk mee bezig is die lijkt jou compleet te ontgaan.quote:Op zondag 28 januari 2024 19:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zou je ergens kunnen aangeven waar ik de PVV niet als een probleem zie?
Volgens woke bestaat die cultuur niet eens...quote:Op zondag 28 januari 2024 19:24 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Je noemt het nergens. Waar het gaat over cultuur blijf je steeds dezelfde elpee afdraaien dat er allerlei woke-machten zijn die Nederlandse cultuur zouden willen vernietigen. De macht die er daadwerkelijk mee bezig is die lijkt jou compleet te ontgaan.
Maar dat gaat voorlopig dus echt niet gebeuren. Niemand wil het horen,, dus stoppen we onze vingers in de oren en roepen we lalala. Nou ja, jij en ik dus niet direct, maar het merendeel van de stemmers wel. Na ons de zondvloed. Heeft bij alle milieuproblematiek ook heel lang gewerkt.quote:Op zondag 28 januari 2024 18:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hogere zorgpremies lijkt me ongewenst. We moeten stevig bezuinigingen op de zorg. Het is namelijk niet alleen een kwestie van geld, maar ook andere middelen (met name arbeid) worden disproportioneel zwaar aangesproken.
Die identiteit bestaat vooral uit gebruiken. En ja, daar horen in Nederland zuinigheid en boterhammen met kaas bij. Dat maakt Nederland tot wat het is. Als je aan buitenlanders die hier wonen vraagt wat ze op valt, krijg je deze reacties. Als je aan Nederlanders in het buitenland vraagt waar ze aan moeten wennen, is het de afwezigheid van deze gebruiken. De dagelijkse gebruiken maken de identiteit van een bevolking.quote:
En als het aan de PVV ligt bestaat die straks niet meer. Maar hee, woke is het probleem joh.quote:Op zondag 28 januari 2024 19:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Volgens woke bestaat die cultuur niet eens...
Vanwaar de smiley bij je post?quote:
Zuinigheid en brood met kaas... Dat is het summum van onze identiteit.quote:Op zondag 28 januari 2024 19:27 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die identiteit bestaat vooral uit gebruiken. En ja, daar horen in Nederland zuinigheid en boterhammen met kaas bij. Dat maakt Nederland tot wat het is. Als je aan buitenlanders die hier wonen vraagt wat ze op valt, krijg je deze reacties. Als je aan Nederlanders in het buitenland vraagt waar ze aan moeten wennen, is het de afwezigheid van deze gebruiken. De dagelijkse gebruiken maken de identiteit van een bevolking.
Je moet het inderdaad zoeken bij wat ze van Cadzand via Vaals tot aan Nieuwe Statenzijl allemaal wel een beetje doen.quote:Op zondag 28 januari 2024 19:27 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die identiteit bestaat vooral uit gebruiken. En ja, daar horen in Nederland zuinigheid en boterhammen met kaas bij. Dat maakt Nederland tot wat het is. Als je aan buitenlanders die hier wonen vraagt wat ze op valt, krijg je deze reacties. Als je aan Nederlanders in het buitenland vraagt waar ze aan moeten wennen, is het de afwezigheid van deze gebruiken. De dagelijkse gebruiken maken de identiteit van een bevolking.
En nee, identiteit en cultuur is niet 1 op 1 hetzelfde.
Jij verwart in diverse posts hierboven 'cultuur', 'Nederlandse identiteit' en westerse normen met elkaar, ga eerst maar eens nadenken waar je het over wil hebben want dat is je blijkbaar totaal niet duidelijk. Dat zijn 3 verschillende begrippen.quote:Op zondag 28 januari 2024 19:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zuinigheid en brood met kaas... Dat is het summum van onze identiteit.
Ja, nee.
Erg benieuwd hoe je identiteit en cultuur in deze los wil koppelen.quote:Op zondag 28 januari 2024 19:32 schreef Hanca het volgende:
[..]
Jij verwart in diverse posts hierboven 'cultuur', 'Nederlandse identiteit' en westerse normen met elkaar, ga eerst maar eens nadenken waar je het over wil hebben want dat is je blijkbaar totaal niet duidelijk. Dat zijn 3 verschillende begrippen.
Dit vind ik eigenlijk (met uitzondering van acceptatie van homoseksualiteit) meer een staatkundige dan een culturele identiteit.quote:Op zondag 28 januari 2024 19:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Koekblikken en snelbinders...
Ik dacht meer aan de - voorheen solide - verzorgingsstaat, de radicale gelijkwaardigheid van man en vrouw, de emancipatie en acceptatie van homoseksualiteit (waarin NL koploper is geweest), de scheiding kerk en staat, verregaande persoonlijke vrijheid en een hoge mate van tolerantie jegens andersdenkenden.
Een staatkundig fenomeen staat niet op zichzelf maar komt voort uit menselijke inspanning en inspiratie.quote:Op zondag 28 januari 2024 19:36 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dit vind ik eigenlijk (met uitzondering van acceptatie van homoseksualiteit) meer een staatkundige dan een culturele identiteit.
Je bent vast ook de vergelijkende posts met de nazistische octopus tegengekomen op Twitter. Ik vind daar echt weinigquote:Op zondag 28 januari 2024 19:31 schreef nostra het volgende:
[..]
Ik kan moeilijk serieus zijn om zoiets. Bovendien zie ik het hem ook met zonnebril op posten.
Neuh, ik loop niet heel Twitter af, dit kwam in de VVD slowchat naar voren. Verder zou ik niet ál teveel waarde hechten aan een PI.quote:Op zondag 28 januari 2024 19:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je bent vast ook de vergelijkende posts met de nazistische octopus tegengekomen op Twitter. Ik vind daar echt weinigaan.
Dat ze aan elkaar verbonden zijn, maakt niet dat de begrippen hetzelfde zijn.quote:Op zondag 28 januari 2024 19:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Erg benieuwd hoe je identiteit en cultuur in deze los wil koppelen.
quote:Op zondag 28 januari 2024 19:39 schreef nostra het volgende:
[..]
Neuh, ik loop niet heel Twitter af, dit kwam in de VVD slowchat naar voren. Verder zou ik niet ál teveel waarde hechten aan een PI.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |