abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212205585
quote:
7s.gif Op zondag 28 januari 2024 19:50 schreef miss_sly het volgende:

[..]
[ twitter ]
Cultuurmarxisme klopt en dat is in elk geval een zeer raar, onbestaand begrip... maar zien jullie echt gelijkenis tussen deze beide cartoons?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  Moderator zondag 28 januari 2024 @ 20:07:43 #102
5428 crew  miss_sly
pi_212205596
quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2024 20:06 schreef Hanca het volgende:

[..]
Cultuurmarxisme klopt en dat is in elk geval een zeer raar, onbestaand begrip... maar zien jullie echt gelijkenis tussen deze beide cartoons?
De poten van de octopus zitten ook in de golf.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 28 januari 2024 @ 20:13:48 #104
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_212205653
quote:

[..]
[ twitter ]
Ik zie geen antisemitische hondenfluit (anders dan argumenten dat Adorno en Walter Benjamin Joods waren en daarom cultureel marxisme een joodse poging zou zijn om de blanke europese cultuur te slopen, maar dat vind ik wat vergezocht.) Hij plaatst zich wel in een lekker clubje met Trump en Milei, en hoe hij 'climate change' gaat bestrijden met zijn 'leef er lekker op los' ideeen snap ik ook niet.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  Moderator zondag 28 januari 2024 @ 20:18:03 #106
5428 crew  miss_sly
pi_212205699
quote:
7s.gif Op zondag 28 januari 2024 20:09 schreef nostra het volgende:

[..]
Waar zie ik in godsnaam een octopus dan, of lag dat dan toch aan die zonnebril?
De golven

twitter
pi_212205975
quote:
7s.gif Op zondag 28 januari 2024 20:09 schreef nostra het volgende:

[..]
Waar zie ik in godsnaam een octopus dan, of lag dat dan toch aan die zonnebril?
Je moet inderdaad heel goed kijken.

Nou werden Joden door nazi-duitsland inderdaad wel met een octopus afgebeeld, als in 'ze hebben hun tentakels overal in'. Maar ik heb de octopus ook wel voor het WEF gezien met dezelfde betekenis. Ik zou oppassen met overal nazisme achter zoeken, een octopus was al ver voor Nazi-Duitsland een bekend symbool voor mensen die overal macht hebben. In de middeleeuwen duikt het zelfs op in spotprenten over de katholieke kerk. En ook over bepaalde families.

Maar goed, het zou kunnen, ik ken de tekenaar niet. Dat het ook zonder octopus een rare tekening is die een 'aanstaand premier' niet zo moeten tweeten is duidelijk.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_212206097
quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2024 20:32 schreef Hanca het volgende:
Maar goed, het zou kunnen, ik ken de tekenaar niet.
Nou ja, die cartoonist zit duidelijk in de alt-rechtse hoek, dat is een vrij bekende naam. Maar dit specifieke voorbeeld vind ik wel erg vergezocht. Helemaal voor een Wilders, als die man nou iets niet is, is het anti-Isral.
pi_212206173
Storm in een glas water hoor dit. Ik vind het een vrij brave (zij het een wat dommige) cartoon over drie populisten die zich tegen het globalisme en open grenzen keren.

Maar om daar dan op in te gaan zoomen en ergens een octopus in te ontwaren, wat er dan weer op zou moeten duiden dat de extreem pro-Isralische Wilders stiekem een antisemiet zou zijn? Mwah.
  Moderator zondag 28 januari 2024 @ 20:50:57 #110
5428 crew  miss_sly
pi_212206271
Het is dan ook geen antisemitische cartoon, maar een cartoon zoals de antisemitische ten tijde van de nazi’s en nu gericht tegen de tsunami van oa moslims.
pi_212206479
quote:
7s.gif Op zondag 28 januari 2024 20:50 schreef miss_sly het volgende:
Het is dan ook geen antisemitische cartoon, maar een cartoon zoals de antisemitische ten tijde van de nazi’s en nu gericht tegen de tsunami van oa moslims.
Ik zie moslims ook niet terug in de cartoon?

Lijkt me meer gericht op de golf van progressieve politiek en globalisering die ons (in de ogen van deze populisten) wordt opgedrongen, terwijl de bevolking er zelf niets van moet hebben.
  zondag 28 januari 2024 @ 21:14:47 #112
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_212206743
quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2024 19:37 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Een staatkundig fenomeen staat niet op zichzelf maar komt voort uit menselijke inspanning en inspiratie.
Dat klopt, maar dat is de identiteit van Nederland als staat en niet zozeer die van het Nederlandse volk. Die volksculturele identiteit is meer de smoel die je dagelijks kunt ervaren als emergentie uit een optelsom van o.a. concrete menselijke gebruiken, gedragingen, uitingen, omgangsvormen, percepties en emoties.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zondag 28 januari 2024 @ 21:20:10 #113
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_212206844
hEt WeF!1

"I'm here to affirm America's friendship and partnership in building a better world"

Build Back Better!!1einz

(BBB=WEF!!1einz)
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_212206965
quote:

[..]
[ twitter ]
Ja, dat Wilders zo is, dat weet iedereen inmiddels wel. Nieuw is dat dat blijkbaar geen onoverkomelijk bezwaar meer is voor de andere partijen op rechts.
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
  zondag 28 januari 2024 @ 21:39:07 #115
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212207191
Is het nu ook al een hondje geworden die steeds WEF! WEF! WEF! blaft.
pi_212208310
quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2024 16:34 schreef Origami94 het volgende:

[..]
De begroting van de NPO zit tussen de 500 a 1 miljard. Met het bezuinigen erop heb je al een begin.

Zorgverzekaars hebben ook heel wat miljarden op de plank liggen. Zij mogen ook best mee betalen. Maar dat zie ik Wilders niet doen als ex VVD'er en met Edith Schippers in de Eerste Kamer al zal dat een goede wraak poging zijn vanwege de spreidingswet.
Dat komt dus structureel al niet uit.

Bovendien hebben we het hier alleen maar over eigen risico. Er zij nog wat beloften in het program:

- Meer handen aan het bed (megaduur want loonkosten zijn al waar al het zorggeld heen gaat)
- De tandarts erbij in de zorgverzekering (- 1,9 miljard)
- AOW op 65 (dus minder handen en minder opbrengsten, maar ook 4,5 miljard uitgaven)
- Verhogen minimumloon en daaraan gekoppeld de AOW (dus nog duurder)
- Meer verpleeghuisplekken
- Geen BTW op voeding (-7 miljard)
- Energiebelasting omlaag
- Lastenverlichting voor huishoudens
- Meer huurtoeslag
- Owja en die 10.000 politieagenten extra vragen vast ook geen salaris

Dus overal geld bij en belasting omlaag. Vertel mij dan maar, hoeveel publiek omroepen hebben we en hoeveel geld ligt er op de plank dat dit allemaal realistisch betaald kan worden?

Want de enige plek waar dit kan is volgens mij de droomvlucht of het sprookjesbos.
pi_212208766
quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2024 19:53 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Wilders wordt premier voor alle Nederlanders. Hij heeft alleen een wat andere definitie van Nederlanders dan jij en ik. Of de (grond)wet.
Daar zit inderdaad de crux. Nederlanders zijn alleen mensen die op de PVV stemmen.
pi_212208782
quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2024 22:47 schreef tizitl2 het volgende:

[..]

Bovendien hebben we het hier alleen maar over eigen risico. Er zij nog wat beloften in het program:

- Meer handen aan het bed (megaduur want loonkosten zijn al waar al het zorggeld heen gaat)
- AOW op 65 (dus minder handen en minder opbrengsten, maar ook 4,5 miljard uitgaven)
- Meer huurtoeslag

Dus overal geld bij en belasting omlaag. Vertel mij dan maar, hoeveel publiek omroepen hebben we en hoeveel geld ligt er op de plank dat dit allemaal realistisch betaald kan worden?

Want de enige plek waar dit kan is volgens mij de droomvlucht of het sprookjesbos.
Verrassend wel dat niet alleen de BBB niet kan rekenen ;)
  maandag 29 januari 2024 @ 00:17:44 #119
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_212208981
quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2024 22:47 schreef tizitl2 het volgende:

[..]

- Meer huurtoeslag

dan lenen we toch 100 miljard bij de ECB :+

kon prima tijdens de lockdowns
  maandag 29 januari 2024 @ 00:25:51 #120
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_212209007
quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2024 23:48 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Verrassend wel dat niet alleen de BBB niet kan rekenen ;)
BBB kan niet rekenen, PVV neemt daartoe niet eens de moeite want YOLO.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_212209522
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 00:17 schreef Origami94 het volgende:

[..]

Incidenteel kan dat vast best een jaartje. Maar dit zijn allemaal structurele uitgaven, dan zou je de staatsschuld dus laten exploderen. En leg je dus nog een hypotheek op de toekomst.
pi_212209558
quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2024 23:47 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Daar zit inderdaad de crux. Nederlanders zijn alleen mensen die op de PVV stemmen.
:')
  maandag 29 januari 2024 @ 07:43:27 #123
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212209579
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 00:17 schreef Origami94 het volgende:

[..]

Ah jij bent er zo een die Becam-kredietjes afsluit om lekker op de grote voet te leven?
  maandag 29 januari 2024 @ 07:50:11 #124
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_212209615
Dat de HU haar lezingen over de Holocaust wilde opschorten omdat

A) er sinds 7 oktober 'een nieuw divers perspectief' zou zijn ontstaan dan wel
B) de veiligheid van de uitgenodigde sprekers niet gewaarborgd kan worden

acht ik iets prangender uitingen van groeiend antisemitisme in Nederland.

https://nos.nl/artikel/25(...)reeks-over-holocaust
https://www.rtlnieuws.nl/(...)enreek-holocaust-uit

En daar zijn nog wel meer voorbeelden van te geven.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator maandag 29 januari 2024 @ 07:58:00 #125
5428 crew  miss_sly
pi_212209649
twitter

Chic.
  Moderator maandag 29 januari 2024 @ 08:00:43 #126
236264 crew  capricia
pi_212209670
quote:
7s.gif Op maandag 29 januari 2024 07:58 schreef miss_sly het volgende:
[ twitter ]
Chic.
Ik zie dit als onderdeel van de onderhandelingen.
Net als die vorige tweet van hem, met die verkapte dreiging van nieuwe verkiezingen.

Het lijkt me geen fijne sfeer.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 29 januari 2024 @ 08:09:37 #127
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_212209711
Iets met vos en z'n haren
  maandag 29 januari 2024 @ 08:10:46 #128
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_212209715
Ja, heel vervelende man, die Wilders.

Hebben we verder nog een mening over het schrappen van lezingen over de holocaust?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 29 januari 2024 @ 08:13:09 #129
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_212209727
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 08:10 schreef EttovanBelgie het volgende:

Hebben we verder nog een mening over het schrappen van lezingen over de holocaust?
Niet heel fraai maar ik zou het niet in samenwerking met CIDI doen dus ik begrijp de kritiek goed.
pi_212209732
quote:
1s.gif Op maandag 29 januari 2024 08:00 schreef capricia het volgende:

[..]
Net als die vorige tweet van hem, met die verkapte dreiging van nieuwe verkiezingen.

Het lijkt er vooral op te duiden dat de onderhandelingen niet geweldig lopen. Als je niet bang bent dat het klapt, post je inderdaad dit niet:

twitter

En als de sfeer aan tafel goed is, dan maakt Yeşilgz niet zo'n opmerking en dan haalt Wilders niet zo'n stuk aan.

In het AD van vandaag stond ook zoiets: https://www.ad.nl/politie(...)weggestemd~aee231ca/
quote:
En zo hebben PVV, VVD, NSC en BBB een hoop problemen op te lossen aan de formatietafel. Al weken zijn Kamerleden van de vier fracties bezig met het schrijven van teksten van een eventueel regeerakkoord dat vervolgens door de partijleiders en informateur Ronald Plasterk aan de onderhandelingstafel worden besproken. Ook medewerkers van Plasterk doen voorstellen voor teksten waar iedereen mee zou kunnen leven. Maar dat heeft nog niet geleid tot doorbraken op belangrijke terreinen als woningbouw en migratie, aldus betrokkenen.

En zeker niet over het geld. PVV en BBB hechten minder belang aan allerlei Europese afspraken over begrotingsdiscipline dan VVD en NSC.
Blijkbaar loopt het allemaal totaal niet soepel en beginnen ook de onderhandelaars zich daaraan te ergeren. Anders lekt zulke informatie ook niet.
  maandag 29 januari 2024 @ 08:14:21 #131
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_212209733
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 08:13 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Niet heel fraai maar ik zou het niet in samenwerking met CIDI doen dus ik begrijp de kritiek goed.
Het pro-Palestijnse New Neighbours vindt het "onverantwoord en zeer bedenkelijk" dat de HU samenwerkt met het CIDI. Die organisatie "verdedigt de oorlogsmisdaden van Isral", zo schrijft de actiegroep op sociale media. "Het CIDI zal dus nooit neutraal zijn, en een zinvolle educatie met alle relevante perspectieven kunnen verzorgen."

Maar het CIDI doet dat af als onzin. "Het ontgaat ons daarnaast volledig wat het Isralisch-Palestijnse conflict te maken heeft met een collegereeks over Holocaust en antisemitisme", zegt de belangenorganisatie tegen nieuwssite Trajectum, een onafhankelijke nieuwssite die schrijft over de HU.

Ja, neutrale lezingen over de holocaust... ik snap die kritiek ook 'heel goed' 8)7

Jan Modaal heeft niets te verwachten van 'progressief' NL en Joden al helemaal niet. Maar laten we ons vooral mbt een cartoon van Wilders drukmaken over antisemitisme.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_212209745
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 08:10 schreef EttovanBelgie het volgende:

Ja, dat we de precieze reden niet kennen en dat we daarom voorzichtig moeten zijn met oordelen.

In het algemeen: Ik vind het zelf heel erg dat die lezingen niet door kunnen gaan, maar ik snap het ook prima als mensen niet geassocieerd willen worden met het huidige Isral en haar verschrikkelijke regering. Eigenlijk zou een lezing over de holocaust los moeten staan van de huidige oorlogsmisdaden van Isral, maar dat is natuurlijk wel lastig. Je gaat nu ook geen lezingen houden over hoe belangrijk het aandeel van Rusland was in de strijd tegen het nazisme.
  maandag 29 januari 2024 @ 08:19:01 #133
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_212209756
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 08:14 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Het pro-Palestijnse New Neighbours vindt het "onverantwoord en zeer bedenkelijk" dat de HU samenwerkt met het CIDI. Die organisatie "verdedigt de oorlogsmisdaden van Isral", zo schrijft de actiegroep op sociale media. "Het CIDI zal dus nooit neutraal zijn, en een zinvolle educatie met alle relevante perspectieven kunnen verzorgen."

Maar het CIDI doet dat af als onzin. "Het ontgaat ons daarnaast volledig wat het Isralisch-Palestijnse conflict te maken heeft met een collegereeks over Holocaust en antisemitisme", zegt de belangenorganisatie tegen nieuwssite Trajectum, een onafhankelijke nieuwssite die schrijft over de HU.

Ja, neutrale lezingen over de holocaust... ik snap die kritiek ook 'heel goed' 8)7

Jan Modaal heeft niets te verwachten van 'progressief' NL en Joden al helemaal niet.
Wat een treurige sneer. Holocaust mag nooit vergeten worden. Het is zeer ernstig dat de kennis daarover afneemt.

Tegelijk mag je best kritisch zijn over wie het gaat geven. CIDI ontkent de genocide van Isral op Palestijnse bevolking. Dat is voor mij een prima reden om niet met hun in zee te gaan.

Op de rechterlijke uitspraak van ICJ heeft CIDI het alleen maar voor Isral opgenomen. Geen puntje van reflectie. Geen puntje van kritiek.
  maandag 29 januari 2024 @ 08:19:29 #134
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_212209757
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 08:17 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, dat we de precieze reden niet kennen en dat we daarom voorzichtig moeten zijn met oordelen.

In het algemeen: Ik vind het zelf heel erg dat die lezingen niet door kunnen gaan, maar ik snap het ook prima als mensen niet geassocieerd willen worden met het huidige Isral en haar verschrikkelijke regering. Eigenlijk zou een lezing over de holocaust los moeten staan van de huidige oorlogsmisdaden van Isral, maar dat is natuurlijk wel lastig.
Hoezo is dat lastig?

Wat hebben de zes miljoen slachtoffers van Hitler en diens antisemitisme te maken met gebeurtenissen in 2024?

De precieze redenen kun je verder gewoon teruglezen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 29 januari 2024 @ 08:20:30 #135
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_212209761
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 08:19 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Wat een treurige sneer. Holocaust mag nooit vergeten worden. Het is zeer ernstig dat de kennis daarover afneemt.

Tegelijk mag je best kritisch zijn over wie het gaat geven.
Treurig is dat we in Nederland wegens een jankende groep beroepsdemonstranten niet eens meer die lezingen kunnen geven.

En wie zou het wel mogen geven?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_212209776
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 08:19 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Hoezo is dat lastig?

Wat hebben de zes miljoen slachtoffers van Hitler en diens antisemitisme te maken met gebeurtenissen in 2024?

De precieze redenen kun je verder gewoon teruglezen.
Hoe dat lastig is?

Ik heb er nog een regel aan toegevoegd: stel dat er een serie lezingen zou worden gehouden over de belangrijke rol van Rusland in de strijd tegen het nazisme en hoe dankbaar we Rusland daarvoor moeten zijn, snap je dan hoe gevoelig zoiets kan liggen?

Isral is momenteel de agressor in de oorlog met de meeste burgerslachtoffers van deze eeuw. Dat kun je nou eenmaal niet negeren. Ondanks dat we inderdaad de holocaust nooit mogen vergeten.
  maandag 29 januari 2024 @ 08:26:05 #137
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_212209807
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 08:22 schreef Hanca het volgende:

[..]
Hoe dat lastig is?

Ik heb er nog een regel aan toegevoegd: stel dat er een serie lezingen zou worden gehouden over de belangrijke rol van Rusland in de strijd tegen het nazisme en hoe dankbaar we Rusland daarvoor moeten zijn, snap je dan hoe gevoelig zoiets kan liggen?

Isral is momenteel de agressor in de oorlog met de meeste burgerslachtoffers van deze eeuw. Dat kun je nou eenmaal niet negeren. Ondanks dat we inderdaad de holocaust nooit mogen vergeten.
Wat een vergelijking...

Is het echt zo lastig om geschiedenis gewoon te zien als geschiedenis en niet alles door die politieke lens van nu te herinterpreteren?

Wat heeft een uitgemoorde Joodse familie in een oost-Poolse stetl te maken met Isral?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 29 januari 2024 @ 08:26:28 #138
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_212209812
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 08:22 schreef Hanca het volgende:
Isral is momenteel de agressor in de oorlog met de meeste burgerslachtoffers van deze eeuw.

En verder wel eens met Etto: intens triest dat dit niet door kan gaan, en de HU kiest hier ook wel de makkelijkste weg. En dat is meestal niet de goede.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 29 januari 2024 @ 08:27:32 #139
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_212209818
"We mogen de holocaust nooit vergeten, maar..."

Nee, Gewoon nee.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_212209836
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 08:26 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

En verder wel eens met Etto: intens triest dat dit niet door kan gaan, en de HU kiest hier ook wel de makkelijkste weg. En dat is meestal niet de goede.
Hoezo die smiley, wou je wat anders beweren dan? Het aantal burgerslachtoffers is toch het hoogste van alle oorlogen deze eeuw? En Isral is toch het land dat die burgerslachtoffers maakt?

En ja, ik ben het eens dat lezingen over de holocaust in principe altijd door moeten gaan. Ik zou alleen momenteel wel oppassen dat ze niet mogen gaan over de huidige situatie en daarmee de oorlogsmisdaden van Isral worden vergoeilijkt en die neiging is er wel.
  Moderator maandag 29 januari 2024 @ 08:31:36 #141
5428 crew  miss_sly
pi_212209838
quote:

[..]

De sneer van Yesilgoz is natuurlijk van hetzelfde laken een pak.

Het tekent de onderlinge verhoudingen wel, en het lijkt me dat er niet prettig aan toegaat en men nog ver is van iets wat op een akkoord lijkt. Tegelijkertijd zullen dergelijke opmerkingen niet helpen om dichterbij een akkoord te komen.
  Moderator maandag 29 januari 2024 @ 08:32:32 #142
236264 crew  capricia
pi_212209845
quote:
De gemeente Utrecht gaat de Hogeschool Utrecht helpen om de uitgestelde Holocaustcolleges op een later moment wel te kunnen laten doorgaan. Dat heeft een woordvoerder van burgemeester Sharon Dijksma aan NU.nl laten weten.
https://www.nu.nl/binnenl(...)r-te-laten-gaan.html

Goede zaak. Niet iedereen is even blij met deze burgermeester. Maar dit doet ze goed.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 29 januari 2024 @ 08:33:22 #143
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_212209852
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 08:31 schreef Hanca het volgende:

[..]
Hoezo die smiley, wou je wat anders beweren dan? Het aantal burgerslachtoffers is toch het hoogste van alle oorlogen deze eeuw? En Isral is toch het land dat die burgerslachtoffers maakt?

En ja, ik ben het eens dat lezingen over de holocaust in principe altijd door moeten gaan. Ik zou alleen momenteel wel oppassen dat ze niet mogen gaan over de huidige situatie en daarmee de oorlogsmisdaden van Isral worden vergoeilijkt en die neiging is er wel.

Ik snap het wel. 'Progressief' NL jankt ook over hoe blanke Nederlanders anno 2024 nog boete moeten doen voor slavernij en kolonialisme, ook al waren ze er zelf niet bij. Dus is de Holocaust, want Joods, ook direct een soort link naar wat Isral nu uitvreet. En moeten we 'oppassen' en 'de gevoeligheid' daarover begrijpen.

Echt, hef dit hele land gewoon op.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator maandag 29 januari 2024 @ 08:35:06 #144
5428 crew  miss_sly
pi_212209860
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 08:20 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Treurig is dat we in Nederland wegens een jankende groep beroepsdemonstranten niet eens meer die lezingen kunnen geven.

En wie zou het wel mogen geven?
Er waren bedreigingen en dus was de veiligheid van sprekers en aanwezigen niet te garanderen. Hoe vreselijk dat ook is, veiligheid staat wel voorop. Natuurlijk is het op geen enkele manier goed te praten dat er uberhaupt bedreigingen zijn. Helaas is dat aan de orde van de dag vanuit allerlei groepen uit de samenleving.
  maandag 29 januari 2024 @ 08:35:59 #145
346939 Janneke141
pi_212209867
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 08:31 schreef Hanca het volgende:

[..]
Isral is niet de agressor van dit conflict. De aanslagen van 7 oktober kwamen immers van Palestijnse zijde. Dat het aantal slachtoffers veel te hoog is ben ik met je eens, maar daarvoor moeten de inwoners van Gaza toch echt reclameren bij Hamas. En de rest is voor een ander topic.
quote:
Maar het heeft juist niets met elkaar te maken. Het is een zinloze koppeling. Als je die niet legt, dan hoef je ook geen lezingen te schrappen. En kun je de mensen die dit blijkbaar heel ingewikkeld vinden, uitleggen hoe het zit. En waarom we nooit moeten vergeten, enzo.
  maandag 29 januari 2024 @ 08:36:28 #146
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_212209869
quote:
7s.gif Op maandag 29 januari 2024 08:35 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Er waren bedreigingen en dus was de veiligheid van sprekers en aanwezigen niet te garanderen. Hoe vreselijk dat ook is, veiligheid staat wel voorop. Natuurlijk is het op geen enkele manier goed te praten dat er uberhaupt bedreigingen zijn. Helaas is dat aan de orde van de dag vanuit allerlei groepen uit de samenleving.
Dat was n verklaring. De oorspronkelijke was een andere.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 29 januari 2024 @ 08:36:55 #147
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_212209870
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 08:35 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Isral is niet de agressor van dit conflict. De aanslagen van 7 oktober kwamen immers van Palestijnse zijde. Dat het aantal slachtoffers veel te hoog is ben ik met je eens, maar daarvoor moeten de inwoners van Gaza toch echt reclameren bij Hamas. En de rest is voor een ander topic.
[..]
Maar het heeft juist niets met elkaar te maken. Het is een zinloze koppeling. Als je die niet legt, dan hoef je ook geen lezingen te schrappen. En kun je de mensen die dit blijkbaar heel ingewikkeld vinden, uitleggen hoe het zit. En waarom we nooit moeten vergeten, enzo.
Schiet mij maar lek hoor.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 29 januari 2024 @ 08:37:35 #148
346939 Janneke141
pi_212209876
quote:
7s.gif Op maandag 29 januari 2024 08:35 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ja, dan ga je dus beveiligen. Niet de hele lezing opdoeken, want dan geef je aan de bedreigers (en aan anderen, die het voor de toekomst overwegen) het signaal af dat het werkt en dat ze gewonnen hebben. Dat is echt het stomste dat je kan doen.
  Moderator maandag 29 januari 2024 @ 08:38:43 #149
5428 crew  miss_sly
pi_212209890
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 08:37 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ja, dan ga je dus beveiligen. Niet de hele lezing opdoeken, want dan geef je aan de bedreigers (en aan anderen, die het voor de toekomst overwegen) het signaal af dat het werkt en dat ze gewonnen hebben. Dat is echt het stomste dat je kan doen.
Het wordt ook niet opgedoekt, maar uitgesteld. Om goede beveiliging te borgen.
  maandag 29 januari 2024 @ 08:39:10 #150
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212209893
quote:

[..]

Geert kan helemaal niet dreigen met nieuwe verkiezingen want daar heeft hij geen meerderheid voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')