Cultuurmarxisme klopt en dat is in elk geval een zeer raar, onbestaand begrip... maar zien jullie echt gelijkenis tussen deze beide cartoons?quote:
De poten van de octopus zitten ook in de golf.quote:Op zondag 28 januari 2024 20:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
Cultuurmarxisme klopt en dat is in elk geval een zeer raar, onbestaand begrip... maar zien jullie echt gelijkenis tussen deze beide cartoons?
Ik zie geen antisemitische hondenfluit (anders dan argumenten dat Adorno en Walter Benjamin Joods waren en daarom cultureel marxisme een joodse poging zou zijn om de blanke europese cultuur te slopen, maar dat vind ik wat vergezocht.) Hij plaatst zich wel in een lekker clubje met Trump en Milei, en hoe hij 'climate change' gaat bestrijden met zijn 'leef er lekker op los' ideeen snap ik ook niet.quote:
De golvenquote:Op zondag 28 januari 2024 20:09 schreef nostra het volgende:
[..]
Waar zie ik in godsnaam een octopus dan, of lag dat dan toch aan die zonnebril?
Je moet inderdaad heel goed kijken.quote:Op zondag 28 januari 2024 20:09 schreef nostra het volgende:
[..]
Waar zie ik in godsnaam een octopus dan, of lag dat dan toch aan die zonnebril?
Nou ja, die cartoonist zit duidelijk in de alt-rechtse hoek, dat is een vrij bekende naam. Maar dit specifieke voorbeeld vind ik wel erg vergezocht. Helemaal voor een Wilders, als die man nou iets niet is, is het anti-Israël.quote:Op zondag 28 januari 2024 20:32 schreef Hanca het volgende:
Maar goed, het zou kunnen, ik ken de tekenaar niet.
Ik zie moslims ook niet terug in de cartoon?quote:Op zondag 28 januari 2024 20:50 schreef miss_sly het volgende:
Het is dan ook geen antisemitische cartoon, maar een cartoon zoals de antisemitische ten tijde van de nazi’s en nu gericht tegen de tsunami van oa moslims.
Dat klopt, maar dat is de identiteit van Nederland als staat en niet zozeer die van het Nederlandse volk. Die volksculturele identiteit is meer de smoel die je dagelijks kunt ervaren als emergentie uit een optelsom van o.a. concrete menselijke gebruiken, gedragingen, uitingen, omgangsvormen, percepties en emoties.quote:Op zondag 28 januari 2024 19:37 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Een staatkundig fenomeen staat niet op zichzelf maar komt voort uit menselijke inspanning en inspiratie.
Ja, dat Wilders zo is, dat weet iedereen inmiddels wel. Nieuw is dat dat blijkbaar geen onoverkomelijk bezwaar meer is voor de andere partijen op rechts.quote:
Dat komt dus structureel al niet uit.quote:Op zondag 28 januari 2024 16:34 schreef Origami94 het volgende:
[..]
De begroting van de NPO zit tussen de 500 a 1 miljard. Met het bezuinigen erop heb je al een begin.
Zorgverzekaars hebben ook heel wat miljarden op de plank liggen. Zij mogen ook best mee betalen. Maar dat zie ik Wilders niet doen als ex VVD'er en met Edith Schippers in de Eerste Kamer al zal dat een goede wraak poging zijn vanwege de spreidingswet.
Daar zit inderdaad de crux. Nederlanders zijn alleen mensen die op de PVV stemmen.quote:Op zondag 28 januari 2024 19:53 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wilders wordt premier voor alle Nederlanders. Hij heeft alleen een wat andere definitie van Nederlanders dan jij en ik. Of de (grond)wet.
Verrassend wel dat niet alleen de BBB niet kan rekenenquote:Op zondag 28 januari 2024 22:47 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Dat komt dus structureel al niet uit.
Bovendien hebben we het hier alleen maar over eigen risico. Er zij nog wat beloften in het program:
- Meer handen aan het bed (megaduur want loonkosten zijn al waar al het zorggeld heen gaat)
- De tandarts erbij in de zorgverzekering (- 1,9 miljard)
- AOW op 65 (dus minder handen en minder opbrengsten, maar ook 4,5 miljard uitgaven)
- Verhogen minimumloon en daaraan gekoppeld de AOW (dus nog duurder)
- Meer verpleeghuisplekken
- Geen BTW op voeding (-7 miljard)
- Energiebelasting omlaag
- Lastenverlichting voor huishoudens
- Meer huurtoeslag
- Owja en die 10.000 politieagenten extra vragen vast ook geen salaris
Dus overal geld bij en belasting omlaag. Vertel mij dan maar, hoeveel publiek omroepen hebben we en hoeveel geld ligt er op de plank dat dit allemaal realistisch betaald kan worden?
Want de enige plek waar dit kan is volgens mij de droomvlucht of het sprookjesbos.
dan lenen we toch 100 miljard bij de ECBquote:Op zondag 28 januari 2024 22:47 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Dat komt dus structureel al niet uit.
Bovendien hebben we het hier alleen maar over eigen risico. Er zij nog wat beloften in het program:
- Meer handen aan het bed (megaduur want loonkosten zijn al waar al het zorggeld heen gaat)
- De tandarts erbij in de zorgverzekering (- 1,9 miljard)
- AOW op 65 (dus minder handen en minder opbrengsten, maar ook 4,5 miljard uitgaven)
- Verhogen minimumloon en daaraan gekoppeld de AOW (dus nog duurder)
- Meer verpleeghuisplekken
- Geen BTW op voeding (-7 miljard)
- Energiebelasting omlaag
- Lastenverlichting voor huishoudens
- Meer huurtoeslag
- Owja en die 10.000 politieagenten extra vragen vast ook geen salaris
Dus overal geld bij en belasting omlaag. Vertel mij dan maar, hoeveel publiek omroepen hebben we en hoeveel geld ligt er op de plank dat dit allemaal realistisch betaald kan worden?
Want de enige plek waar dit kan is volgens mij de droomvlucht of het sprookjesbos.
BBB kan niet rekenen, PVV neemt daartoe niet eens de moeite want YOLO.quote:Op zondag 28 januari 2024 23:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Verrassend wel dat niet alleen de BBB niet kan rekenen
Incidenteel kan dat vast best een jaartje. Maar dit zijn allemaal structurele uitgaven, dan zou je de staatsschuld dus laten exploderen. En leg je dus nog een hypotheek op de toekomst.quote:Op maandag 29 januari 2024 00:17 schreef Origami94 het volgende:
[..]
dan lenen we toch 100 miljard bij de ECB![]()
kon prima tijdens de lockdowns
quote:Op zondag 28 januari 2024 23:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Daar zit inderdaad de crux. Nederlanders zijn alleen mensen die op de PVV stemmen.
Ah jij bent er zo een die Becam-kredietjes afsluit om lekker op de grote voet te leven?quote:Op maandag 29 januari 2024 00:17 schreef Origami94 het volgende:
[..]
dan lenen we toch 100 miljard bij de ECB![]()
kon prima tijdens de lockdowns
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |