Ik zie dit als onderdeel van de onderhandelingen.quote:
Niet heel fraai maar ik zou het niet in samenwerking met CIDI doen dus ik begrijp de kritiek goed.quote:Op maandag 29 januari 2024 08:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ja, heel vervelende man, die Wilders.
Hebben we verder nog een mening over het schrappen van lezingen over de holocaust?
Het lijkt er vooral op te duiden dat de onderhandelingen niet geweldig lopen. Als je niet bang bent dat het klapt, post je inderdaad dit niet:quote:Op maandag 29 januari 2024 08:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik zie dit als onderdeel van de onderhandelingen.
Net als die vorige tweet van hem, met die verkapte dreiging van nieuwe verkiezingen.
Het lijkt me geen fijne sfeer.
Blijkbaar loopt het allemaal totaal niet soepel en beginnen ook de onderhandelaars zich daaraan te ergeren. Anders lekt zulke informatie ook niet.quote:En zo hebben PVV, VVD, NSC en BBB een hoop problemen op te lossen aan de formatietafel. Al weken zijn Kamerleden van de vier fracties bezig met het schrijven van teksten van een eventueel regeerakkoord dat vervolgens door de partijleiders en informateur Ronald Plasterk aan de onderhandelingstafel worden besproken. Ook medewerkers van Plasterk doen voorstellen voor teksten waar iedereen mee zou kunnen leven. Maar dat heeft nog niet geleid tot doorbraken op belangrijke terreinen als woningbouw en migratie, aldus betrokkenen.
En zeker niet over het geld. PVV en BBB hechten minder belang aan allerlei Europese afspraken over begrotingsdiscipline dan VVD en NSC.
Het pro-Palestijnse New Neighbours vindt het "onverantwoord en zeer bedenkelijk" dat de HU samenwerkt met het CIDI. Die organisatie "verdedigt de oorlogsmisdaden van Isral", zo schrijft de actiegroep op sociale media. "Het CIDI zal dus nooit neutraal zijn, en een zinvolle educatie met alle relevante perspectieven kunnen verzorgen."quote:Op maandag 29 januari 2024 08:13 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Niet heel fraai maar ik zou het niet in samenwerking met CIDI doen dus ik begrijp de kritiek goed.
Ja, dat we de precieze reden niet kennen en dat we daarom voorzichtig moeten zijn met oordelen.quote:Op maandag 29 januari 2024 08:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ja, heel vervelende man, die Wilders.
Hebben we verder nog een mening over het schrappen van lezingen over de holocaust?
Wat een treurige sneer. Holocaust mag nooit vergeten worden. Het is zeer ernstig dat de kennis daarover afneemt.quote:Op maandag 29 januari 2024 08:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het pro-Palestijnse New Neighbours vindt het "onverantwoord en zeer bedenkelijk" dat de HU samenwerkt met het CIDI. Die organisatie "verdedigt de oorlogsmisdaden van Isral", zo schrijft de actiegroep op sociale media. "Het CIDI zal dus nooit neutraal zijn, en een zinvolle educatie met alle relevante perspectieven kunnen verzorgen."
Maar het CIDI doet dat af als onzin. "Het ontgaat ons daarnaast volledig wat het Isralisch-Palestijnse conflict te maken heeft met een collegereeks over Holocaust en antisemitisme", zegt de belangenorganisatie tegen nieuwssite Trajectum, een onafhankelijke nieuwssite die schrijft over de HU.
Ja, neutrale lezingen over de holocaust... ik snap die kritiek ook 'heel goed'
Jan Modaal heeft niets te verwachten van 'progressief' NL en Joden al helemaal niet.
Hoezo is dat lastig?quote:Op maandag 29 januari 2024 08:17 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, dat we de precieze reden niet kennen en dat we daarom voorzichtig moeten zijn met oordelen.
In het algemeen: Ik vind het zelf heel erg dat die lezingen niet door kunnen gaan, maar ik snap het ook prima als mensen niet geassocieerd willen worden met het huidige Isral en haar verschrikkelijke regering. Eigenlijk zou een lezing over de holocaust los moeten staan van de huidige oorlogsmisdaden van Isral, maar dat is natuurlijk wel lastig.
Treurig is dat we in Nederland wegens een jankende groep beroepsdemonstranten niet eens meer die lezingen kunnen geven.quote:Op maandag 29 januari 2024 08:19 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Wat een treurige sneer. Holocaust mag nooit vergeten worden. Het is zeer ernstig dat de kennis daarover afneemt.
Tegelijk mag je best kritisch zijn over wie het gaat geven.
Hoe dat lastig is?quote:Op maandag 29 januari 2024 08:19 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hoezo is dat lastig?
Wat hebben de zes miljoen slachtoffers van Hitler en diens antisemitisme te maken met gebeurtenissen in 2024?
De precieze redenen kun je verder gewoon teruglezen.
Wat een vergelijking...quote:Op maandag 29 januari 2024 08:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hoe dat lastig is?
Ik heb er nog een regel aan toegevoegd: stel dat er een serie lezingen zou worden gehouden over de belangrijke rol van Rusland in de strijd tegen het nazisme en hoe dankbaar we Rusland daarvoor moeten zijn, snap je dan hoe gevoelig zoiets kan liggen?
Isral is momenteel de agressor in de oorlog met de meeste burgerslachtoffers van deze eeuw. Dat kun je nou eenmaal niet negeren. Ondanks dat we inderdaad de holocaust nooit mogen vergeten.
quote:Op maandag 29 januari 2024 08:22 schreef Hanca het volgende:
Isral is momenteel de agressor in de oorlog met de meeste burgerslachtoffers van deze eeuw.
Hoezo die smiley, wou je wat anders beweren dan? Het aantal burgerslachtoffers is toch het hoogste van alle oorlogen deze eeuw? En Isral is toch het land dat die burgerslachtoffers maakt?quote:Op maandag 29 januari 2024 08:26 schreef Janneke141 het volgende:
[..]![]()
En verder wel eens met Etto: intens triest dat dit niet door kan gaan, en de HU kiest hier ook wel de makkelijkste weg. En dat is meestal niet de goede.
De sneer van Yesilgoz is natuurlijk van hetzelfde laken een pak.quote:Op maandag 29 januari 2024 08:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Net als die vorige tweet van hem, met die verkapte dreiging van nieuwe verkiezingen.
https://www.nu.nl/binnenl(...)r-te-laten-gaan.htmlquote:De gemeente Utrecht gaat de Hogeschool Utrecht helpen om de uitgestelde Holocaustcolleges op een later moment wel te kunnen laten doorgaan. Dat heeft een woordvoerder van burgemeester Sharon Dijksma aan NU.nl laten weten.
quote:Op maandag 29 januari 2024 08:31 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hoezo die smiley, wou je wat anders beweren dan? Het aantal burgerslachtoffers is toch het hoogste van alle oorlogen deze eeuw? En Isral is toch het land dat die burgerslachtoffers maakt?
En ja, ik ben het eens dat lezingen over de holocaust in principe altijd door moeten gaan. Ik zou alleen momenteel wel oppassen dat ze niet mogen gaan over de huidige situatie en daarmee de oorlogsmisdaden van Isral worden vergoeilijkt en die neiging is er wel.
Er waren bedreigingen en dus was de veiligheid van sprekers en aanwezigen niet te garanderen. Hoe vreselijk dat ook is, veiligheid staat wel voorop. Natuurlijk is het op geen enkele manier goed te praten dat er uberhaupt bedreigingen zijn. Helaas is dat aan de orde van de dag vanuit allerlei groepen uit de samenleving.quote:Op maandag 29 januari 2024 08:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Treurig is dat we in Nederland wegens een jankende groep beroepsdemonstranten niet eens meer die lezingen kunnen geven.
En wie zou het wel mogen geven?
Isral is niet de agressor van dit conflict. De aanslagen van 7 oktober kwamen immers van Palestijnse zijde. Dat het aantal slachtoffers veel te hoog is ben ik met je eens, maar daarvoor moeten de inwoners van Gaza toch echt reclameren bij Hamas. En de rest is voor een ander topic.quote:Op maandag 29 januari 2024 08:31 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hoezo die smiley, wou je wat anders beweren dan? Het aantal burgerslachtoffers is toch het hoogste van alle oorlogen deze eeuw? En Isral is toch het land dat die burgerslachtoffers maakt?
Maar het heeft juist niets met elkaar te maken. Het is een zinloze koppeling. Als je die niet legt, dan hoef je ook geen lezingen te schrappen. En kun je de mensen die dit blijkbaar heel ingewikkeld vinden, uitleggen hoe het zit. En waarom we nooit moeten vergeten, enzo.quote:En ja, ik ben het eens dat lezingen over de holocaust in principe altijd door moeten gaan. Ik zou alleen momenteel wel oppassen dat ze niet mogen gaan over de huidige situatie en daarmee de oorlogsmisdaden van Isral worden vergoeilijkt en die neiging is er wel.
Dat was n verklaring. De oorspronkelijke was een andere.quote:Op maandag 29 januari 2024 08:35 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er waren bedreigingen en dus was de veiligheid van sprekers en aanwezigen niet te garanderen. Hoe vreselijk dat ook is, veiligheid staat wel voorop. Natuurlijk is het op geen enkele manier goed te praten dat er uberhaupt bedreigingen zijn. Helaas is dat aan de orde van de dag vanuit allerlei groepen uit de samenleving.
Schiet mij maar lek hoor.quote:Op maandag 29 januari 2024 08:35 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Isral is niet de agressor van dit conflict. De aanslagen van 7 oktober kwamen immers van Palestijnse zijde. Dat het aantal slachtoffers veel te hoog is ben ik met je eens, maar daarvoor moeten de inwoners van Gaza toch echt reclameren bij Hamas. En de rest is voor een ander topic.
[..]
Maar het heeft juist niets met elkaar te maken. Het is een zinloze koppeling. Als je die niet legt, dan hoef je ook geen lezingen te schrappen. En kun je de mensen die dit blijkbaar heel ingewikkeld vinden, uitleggen hoe het zit. En waarom we nooit moeten vergeten, enzo.
Ja, dan ga je dus beveiligen. Niet de hele lezing opdoeken, want dan geef je aan de bedreigers (en aan anderen, die het voor de toekomst overwegen) het signaal af dat het werkt en dat ze gewonnen hebben. Dat is echt het stomste dat je kan doen.quote:Op maandag 29 januari 2024 08:35 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er waren bedreigingen en dus was de veiligheid van sprekers en aanwezigen niet te garanderen. Hoe vreselijk dat ook is, veiligheid staat wel voorop. Natuurlijk is het op geen enkele manier goed te praten dat er uberhaupt bedreigingen zijn. Helaas is dat aan de orde van de dag vanuit allerlei groepen uit de samenleving.
Het wordt ook niet opgedoekt, maar uitgesteld. Om goede beveiliging te borgen.quote:Op maandag 29 januari 2024 08:37 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, dan ga je dus beveiligen. Niet de hele lezing opdoeken, want dan geef je aan de bedreigers (en aan anderen, die het voor de toekomst overwegen) het signaal af dat het werkt en dat ze gewonnen hebben. Dat is echt het stomste dat je kan doen.
Geert kan helemaal niet dreigen met nieuwe verkiezingen want daar heeft hij geen meerderheid voor.quote:Op maandag 29 januari 2024 08:00 schreef capricia het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |