quote:Opvang Oekraense vluchtelingen piept en kraakt: 'Dringend meer capaciteit nodig'
Na bijna twee jaar oorlog in Oekrane is meer dan 99 procent van de opvangplekken voor Oekraense vluchtelingen bezet. De Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG) waarschuwt dat er nog duizenden extra slaapplekken nodig zijn.
Volgens de laatste cijfers zijn er nu 106.000 Oekraense vluchtelingen in Nederland. Daar komen elke week nog honderden mensen bij.
De opvang van vluchtelingen piept en kraakt aan alle kanten. Verreweg de meeste opvangplekken voor Oekraners zijn inmiddels bezet - 99,3 procent. Er zijn nu nog zo'n 600 bedden beschikbaar in de noodopvang, terwijl er nog steeds nieuwe mensen bijkomen. Gemeenten moeten dus steeds op zoek naar nieuwe locaties waar ze Oekraners kunnen huisvesten.
"Als 99 procent van de plekken vol zit, betekent het dat er echt dringend meer reservecapaciteit nodig is", zegt Rutger Groot Wassink, voorzitter van de Tijdelijke Adviescommissie Asiel & Migratie van de VNG. "Want we zien dat er nog steeds mensen vluchten voor de verschrikkelijke oorlog in Oekrane."
https://www.rtlnieuws.nl/(...)elingen-oekraine-vol
quote:
quote:Geheim document toont dat Europa plan heeft om Hongaarse economie te saboteren als Orbn 50 miljard hulp aan Oekrane deze week blokkeert
De EU heeft een plan om de economie van Hongarije te saboteren als premier Viktor Orbn deze week een hulppakket van 50 miljard euro voor Oekrane blokkeert. Dat blijkt uit een geheim intern document dat de ‘Financial Times’ kon inkijken. Het document zet uiteen wat de zwakheden van de Hongaarse economie zijn. En hoe je ze best kan uitbuiten.
https://www.hln.be/buiten(...)-blokkeert~a127e993/
Wat een smeerlappen zijn het toch ook.quote:
Het is gelukt!quote:
quote:Hongarije toont zich maandag bereid tot een compromis waardoor een voorgesteld hulppakket van de Europese Unie voor Oekrane kan worden gefinancierd. Dit laat het land weten, in de aanloop naar een spoedtop op donderdag. De Europese Unie had gedreigd de Hongaarse economie te saboteren als Boedapest tijdens een top deze week nieuwe hulp aan Oekrane blokkeert. Dat bleek uit een vertrouwelijk plan dat Brussel heeft opgesteld, meldde de Financial Times zondag.
Premier Viktor Orban is een uitgesproken criticus van de financile en militaire steun van de EU aan Oekrane en onderhoudt nauwe banden met het Kremlin sinds de invasie van Rusland in het buurland in februari 2022.
Hij blokkeerde eerder een herziening van de EU-begroting waarin de steun aan Oekrane was opgenomen, waardoor de EU-leiders met een plan B kwamen en een spoedtop bijeenriepen.
Orbans politiek directeur zei maandag echter dat Hongarije openstaat voor het gebruik van de EU-begroting voor een voorgesteld hulppakket van 50 miljard euro aan Oekrane, een belangrijke verschuiving in de houding van Boedapest ten opzichte van nog maar een paar weken geleden.
Play stupid games, win stupid prizesquote:Op maandag 29 januari 2024 11:44 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Wat een smeerlappen zijn het toch ook.
Doen wat wij zeggen anders krijg je problemen.
Maar verder zijn we heeeel democratisch.
ja toppie ... weer een paar tienduizenden oekrainers de dood injagenquote:
Het is juist omgedraaid. Hierdoor komen er minder Oekraners om het leven.quote:Op maandag 29 januari 2024 16:13 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
ja toppie ... weer een paar tienduizenden oekrainers de dood injagen
Juichen jullie maar
Dat is eerder gebeurd en sluit aan op de aspiraties van Poetin om Oekrane tot een Russische oblast te maken.quote:Op maandag 29 januari 2024 16:29 schreef Candymannetje het volgende:
Een aantal Russische militaire analisten verwachten binnenkort dat er een aanval op Oekraine gaat komen vanaf het grondgebied van wit-Rusland.
Wat denken jullie?
Die grens met de NAVO was toch al onvermijdelijkquote:Op maandag 29 januari 2024 16:38 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat is eerder gebeurd en sluit aan op de aspiraties van Poetin om Oekrane tot een Russische oblast te maken.
Het zou dus zomaar kunnen.
En dan is de angst voor NAVO ook een lulverhaal gebleken, want de grens met de NAVO is dan behoorlijk toegenomen ten opzichte van begin 2022.
Moa, Finland had zijn neutraliteit niet opgegeven als Rusland Oekrane niet was binnengevallen.quote:Op maandag 29 januari 2024 16:58 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Die grens met de NAVO was toch al onvermijdelijk
Ja dat had had gekund maar je ziet hoe snel het kan gaan met bijvoorbeeld Zweden en Finland.quote:Op maandag 29 januari 2024 18:48 schreef Wantie het volgende:
[..]
Moa, Finland had zijn neutraliteit niet opgegeven als Rusland Oekrane niet was binnengevallen.
Dus ik zou dat niet onvermijdelijk noemen.
Voor Oekrane was het bovendien lastig om NAVO lid te worden met de toenmalige situatie in de Donbass, plus dat vriendjes van Poetin binnen de NAVO een lidmaatschap kunnen blokkeren.
Bij toetreding moet er unaniem voorgestemd worden.
Duitsland en Frankrijk hebben in het verleden tegen gestemd.
Turkije en Hongarije hadden ook het lidmaatschap kunnen dwarsbomen als Rusland niet had aangevallen en Oekrane opnieuw zichzelf had aangemeld.
Tja, wat maakt het dan uit voor de stabiliteit?quote:Op maandag 29 januari 2024 18:58 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ja dat had had gekund maar je ziet hoe snel het kan gaan met bijvoorbeeld Zweden en Finland.
Nou zijn die natuurlijk niet te vergelijken met Oekrane maar het kan snel geregeld zijn.
Finland bij de NAVO zal idd een probleem zijn voor de Russen.
Dat zal niet bijdragen aan de stabiliteit in de regio.
In mijn ogen een overbodig actie omdat ze er niks mee op schieten.
Ze waren tenslotte al militair beschermd omdat ze in de EU zitten.
Omdat Rusland Finland nu als vijandige staat ziet zullen er meer problemen ontstaan.quote:Op maandag 29 januari 2024 21:30 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, wat maakt het dan uit voor de stabiliteit?
Finland is bij de navo gegaan, omdat poetin ze dat verbood.
Ze hadden zoiets van, hoezo bepaalt poetin dat?
De bescherming is nu wel beter, omdat de navo meer is dan de eu.
En het is natuurlijk een duidelijk signaal naar poetin toe.
Tja, dat deden ze al, dus wat dat betreft weinig nieuws.quote:Op maandag 29 januari 2024 21:40 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Omdat Rusland Finland nu als vijandige staat ziet zullen er meer problemen ontstaan.
Nu zullen daar gaan fucken, zoals het sturen van grote groepen immigranten.
Nee, omdat Poetin Finland waarschuwde dat niet te doen. En Finland laat zich niet de les lezen door Poetin.quote:Ze zijn bij de NAVO gegaan omdat Rusland ongevraagd bij Oekrane op de koffie/vodka ging.
Des te vreemder is het dat het NAVO lidmaatschap zo problematisch is voor Poetin.quote:Eigenlijk biedt het EU verdrag een betere bescherming dan de NAVO.
Zover ik weet zijn wij via de EU ook in oorlog als Finland in oorlog komt met bijvoorbeeld Rusland.
Artikel 5 van de NAVO heeft het alleen over hulp.
Waarom zijn ze dan de afgelopen decennia niet lid geworden van de NAVO.quote:Op maandag 29 januari 2024 21:44 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, dat deden ze al, dus wat dat betreft weinig nieuws.
[..]
Nee, omdat Poetin Finland waarschuwde dat niet te doen. En Finland laat zich niet de les lezen door Poetin.
[..]
Des te vreemder is het dat het NAVO lidmaatschap zo problematisch is voor Poetin.
Er zit weinig logica in.
Omdat Poetin toen niet liep te dreigen richting Finland.quote:Op maandag 29 januari 2024 21:47 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Waarom zijn ze dan de afgelopen decennia niet lid geworden van de NAVO.
Pas sinds er oorlog is.
Tegelijkertijd geef je zelf aan dat lidmaatschap van de EU voor meer bescherming zorgt tegen Rusland dan NAVO lidmaatschap.quote:Als je niet weet waarom het lidmaatschap van de NAVO een probleem is voor Putin kan je even de video in de OP bekijken.
Daar heb ik een video geplaatst met redenen waarom Putin de oorlog is begonnen.
Onzin, dat doet hij ook al decennia.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 05:21 schreef Wantie het volgende:
[..]
Omdat Poetin toen niet liep te dreigen richting Finland.
Finland heeft zijn neutraliteit opgegeven omdat Poetin begon te dreigen en met zijn invasie in Oekrane heeft laten zien dat het niet bij dreigen blijft.
Toen heeft de regering in Finland besloten om lid van de NAVO te worden.
[..]
Tegelijkertijd geef je zelf aan dat lidmaatschap van de EU voor meer bescherming zorgt tegen Rusland dan NAVO lidmaatschap.
Dat spreekt elkaar tegen.
Het spreekt elkaar helemaal niet tegen, dat lijkt misschien zo omdat je het niet snapt.quote:Na de val van de Berlijnse Muur in 1989 werd Finland lid van de Europese Unie, maar het lidmaatschap van de NAVO bleek een brug te ver. Vooral het dreigement van Moskou dat er gevolgen zouden zijn bij een NAVO-lidmaatschap, schrikte de landen af. De inval van Rusland in Oekrane veranderde die situatie. Voor Finland is de vrees voor Russisch geweld nooit helemaal verdwenen. Zo vertelde de Finse oud-premier aan CNN: "Als Poetin zelfs zijn broeders en zusters in Oekrane kan afslachten, waarom zou hij dat niet met de Finnen kunnen?"
Daar staat precies wat ik zei: door Oekrane binnen te vallen liet Poetin zien dat hij het niet bij dreigen laat.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 08:00 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Onzin, dat doet hij ook al decennia.
https://www.vrt.be/vrtnws(...)of-niet-bij-de-navo/
[..]
Het spreekt elkaar helemaal niet tegen, dat lijkt misschien zo omdat je het niet snapt.
Alles wordt uitgelegd in de video Wantie maar als jij weigert om jezelf te verdiepen in de materie ga ik ook geen dingen uitleggen.
Jij kent het planquote:Op dinsdag 30 januari 2024 08:44 schreef sp3c het volgende:
De oorlog gaat ook niet helemaal volgens plan he
Nee maar ik kan me voorstellen dat dit het niet wasquote:
Van Rusland of het westen ?quote:Op dinsdag 30 januari 2024 12:08 schreef sp3c het volgende:
[..]
Nee maar ik kan me voorstellen dat dit het niet was
Volgens mij ontkent ook niemand dat.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 12:26 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik kan me vergissen, maar volgens mij is Rusland de invasie in Oekrane gestart.
Of niemand durft dat hardop te ontkennen.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 12:29 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Volgens mij ontkent ook niemand dat.
Wat is dat nou weer voor rare insinuatie?quote:Op dinsdag 30 januari 2024 12:35 schreef Wantie het volgende:
[..]
Of niemand durft dat hardop te ontkennen.
Hoezo?quote:Op dinsdag 30 januari 2024 12:41 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor rare insinuatie?
Voor degene die niet wil dat de NAVO zijn kant op komtquote:
Dat heeft ome Poetin in een drie uur durende hallucinante speech allemaal uitgelegd.quote:
Klopt, maar dat was niet zo bedoeld.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 14:27 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat heeft ome Poetin in een drie uur durende hallucinante speech allemaal uitgelegd.
quote:Op dinsdag 30 januari 2024 13:33 schreef sp3c het volgende:
[..]
Voor degene die niet wil dat de NAVO zijn kant op komt
Je gaat me toch niet vertellen dat jij Putin geloofwaardig vind hquote:Op dinsdag 30 januari 2024 14:27 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat heeft ome Poetin in een drie uur durende hallucinante speech allemaal uitgelegd.
Al wat de rus zegt is gelogen toch?quote:Op dinsdag 30 januari 2024 15:06 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Je gaat me toch niet vertellen dat jij Putin geloofwaardig vind h
Nee, maar wat hij daar zei meende hij wel. Dat het niet gelukt is (en hij daar nu nog steeds over liegt inderdaad) is wat anders.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 15:06 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Je gaat me toch niet vertellen dat jij Putin geloofwaardig vind h
Is pure propaganda en ophitserij in mijn ogen.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 15:18 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee, maar wat hij daar zei meende hij wel. Dat het niet gelukt is (en hij daar nu nog steeds over liegt inderdaad) is wat anders.
Op zich bijzonder, als de westerse economie groeit dankzij de oorlogsindustrie, dan is daar veel commentaar op.quote:
Wie zegt dat het goed nieuws is?quote:Op dinsdag 30 januari 2024 21:48 schreef Wantie het volgende:
[..]
Op zich bijzonder, als de westerse economie groeit dankzij de oorlogsindustrie, dan is daar veel commentaar op.
Maar als de Russische economie groeit dankzij de oorlog die ze zelf gestart zijn, dan is dat kennelijk goed nieuws
Ik ben benieuwd wat de kijk op die speech daarvoor was dan.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 15:15 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Al wat de rus zegt is gelogen toch?
Hm, geeft idd andere kijk op die speech
Je begrijpt de betekenis van 'kennelijk ' niet?quote:Op dinsdag 30 januari 2024 21:49 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Wie zegt dat het goed nieuws is?
Ik ben bekend met het woord 'kennelijk' vertel eens wie het 'kennelijk' goed nieuws vindquote:Op dinsdag 30 januari 2024 21:52 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je begrijpt de betekenis van 'kennelijk ' niet?
Anyway, ik kan me niet herinneren dat er in deze discussie kritiek was op de economische groei van Rusland dankzij de oorlog.
Wellicht kun jij daar voorbeelden van geven?
Goed nieuws?quote:Op dinsdag 30 januari 2024 21:48 schreef Wantie het volgende:
[..]
Op zich bijzonder, als de westerse economie groeit dankzij de oorlogsindustrie, dan is daar veel commentaar op.
Maar als de Russische economie groeit dankzij de oorlog die ze zelf gestart zijn, dan is dat kennelijk goed nieuws
Ik ga geen namen noemen, daarmee ondergraaf ik de term 'kennelijk '.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 21:55 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik ben bekend met het woord 'kennelijk' vertel eens wie het 'kennelijk' goed nieuws vind
Verre van, vandaar mijn verantwoordiging.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 22:19 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik ga geen namen noemen, daarmee ondergraaf ik de term 'kennelijk '.
Maar kennelijk voel jij je aangesproken?
Het is opmerkelijk nieuws omdat we al een jaar horen dat het slecht gaat met de Russische economie. Wat vind je daarvan dat we elke keer verkeerd genformeerd worden?quote:Op dinsdag 30 januari 2024 22:19 schreef Wantie het volgende:
[..]
Is het slecht nieuws dat het goed gaat met Rusland?
Heb jij kritiek op de Russische economische groei?quote:Op dinsdag 30 januari 2024 22:21 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Verre van, vandaar mijn verantwoordiging.
Ik weet niet waar jij je nieuws vandaan haalt, maar ik heb nergens gelezen dat het slecht gaat met Rusland.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 22:30 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Het is opmerkelijk nieuws omdat we al een jaar horen dat het slecht gaat met de Russische economie. Wat vind je daarvan dat we elke keer verkeerd genformeerd worden?
Wantie in BNW / Russia vs Ukrain #47 the madness continuesquote:Op dinsdag 30 januari 2024 22:35 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jij je nieuws vandaan haalt, maar ik heb nergens gelezen dat het slecht gaat met Rusland.
En je komt zelf met een artikel uit de Main Stream Media, waarin ook niet staat dat het slecht gaat met Rusland.
Nee, waarom denk je dat?quote:Op dinsdag 30 januari 2024 22:31 schreef Wantie het volgende:
[..]
Heb jij kritiek op de Russische economische groei?
Dat was een makkiequote:Op dinsdag 30 januari 2024 22:40 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Wantie in BNW / Russia vs Ukrain #47 the madness continues
Sorry dat ik er zo lang op in ging maar ik vind die stigmatisering zo vervelend.quote:Op woensdag 31 januari 2024 10:46 schreef Straatcommando. het volgende:
Eea verwijderd. Als je niets bij wil komen dragen, post dan niet.
No worries.quote:Op woensdag 31 januari 2024 15:42 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Sorry dat ik er zo lang op in ging maar ik vind die stigmatisering zo vervelend.
Daar staat niet dat het economisch slecht gaat.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 22:40 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Wantie in BNW / Russia vs Ukrain #47 the madness continues
quote:EU-leiders hebben in een brief opgeroepen tot meer collectieve inspanningen om Oekrane te blijven steunen in de oorlog met Rusland. Onder meer demissionair premier Rutte, de Duitse bondskanselier Scholz en de premiers van Estland, Tsjechi en Denemarken bundelen hun krachten in de brief, die is gepubliceerd in de Financial Times.
Ze sporen andere EU-leiders aan tot wapenleveranties voor de lange termijn. Oekrane blijft vechten, maar beschikt over te weinig wapens om de strijd vol te houden. Ook met de huidige toezeggingen voor steun erbij opgeteld, wordt niet voldaan aan de militaire behoeften van Oekrane.
https://nos.nl/collectie/(...)e-steun-aan-oekraine
De rente in Rusland is op dit moment 16%quote:
Meer info in de link.quote:Midden december jl. besloten leiders van de EU-lidstaten op hun EU-top om onderhandelingen over toetreding van Oekrane te beginnen. Bij verschillende internationale organisaties staat Oekrane echter bekend als een geliefd land voor mensenhandel en handel in mensenorganen. Al voordat de pro-Oekrane propaganda in verband met de Russische militaire actie aldaar alle redelijke publieke beoordelingen van dat land onmogelijk maakte, stond Oekrane bekend als een van de meest corrupte landen ter wereld. De overheid in Kiev heeft geen doelmatige controle over de lucratieve handel in menselijke organen en deze situatie is – na de staatsgreep van 2014 en de Russische actie die in 2022 begon in het oosten van Oekrane – alleen maar verergerd.
"De pro Oekrane propaganda".....quote:Op donderdag 1 februari 2024 09:35 schreef Candymannetje het volgende:
https://gezondverstand.eu(...)handel-van-oekraine/
[..]
Meer info in de link.
Dat Oekrane corrupt is zal ook niemand ontkennen. Ze stonde zo ongeveer op de zelfde plek als Rusland.quote:Op donderdag 1 februari 2024 09:35 schreef Candymannetje het volgende:
https://gezondverstand.eu(...)handel-van-oekraine/
[..]
Meer info in de link.
Oekrane is gestegen en Rusland gedaald op die lijst trouwensquote:Op donderdag 1 februari 2024 13:14 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Dat Oekrane corrupt is zal ook niemand ontkennen. Ze stonde zo ongeveer op de zelfde plek als Rusland.
Verschil tussen die 2 is dat Oekrane er wel iets aan lijkt te proberen doen.
Maar jij post dit. Wat wil je er mee zeggen? Wat vind je er van. Of is het alleen een link dump
Nederland ook gedaaldquote:Op donderdag 1 februari 2024 13:18 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Oekrane is gestegen en Rusland gedaald op die lijst trouwens
Het enige wat niet gedaald is is het BBP denk ik.quote:
Onze woningnood is ook niet gedaald.quote:Op donderdag 1 februari 2024 13:20 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het enige wat niet gedaald is is het BBP denk ik.
Alle 27 lidstaten willen weer 50 miljard aan Zelensky geven. Wat een ongelofelijke eensgezindheid hebben we in de EUquote:Alle 27 leiders zijn het eens geworden over een aanvullend steunpakket van 50 miljard voor Oekrane binnen de EU-begroting. Charles Michel, voorzitter van de vergadering van EU-leiders, maakte dat zojuist in Brussel bekend.
De Oekraense president Volodymyr Zelensky liet op X weten 'dankbaar' te zijn voor de goedkeuring van het steunpakket. 'Het is heel belangrijk dat het besluit door alle 27 leiders is genomen, wat eens te meer een sterke eenheid van de EU bewijst', schreef hij.
Premier Denys Shmyhal verwelkomde het besluit. 'EU-lidstaten tonen nogmaals hun solidariteit en eenheid in hun acties voor het Oekraense volk om de oorlog te weerstaan', zei hij op het sociale mediaplatform X.
https://www.ad.nl/buitenl(...)iljard-br~a429a7002/
Ik vraag me af wat er van waar is en waarom onze media er voor de oorlog er wel over berichtte en nu niet meer.quote:Op donderdag 1 februari 2024 13:14 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Dat Oekrane corrupt is zal ook niemand ontkennen. Ze stonde zo ongeveer op de zelfde plek als Rusland.
Verschil tussen die 2 is dat Oekrane er wel iets aan lijkt te proberen doen.
Maar jij post dit. Wat wil je er mee zeggen? Wat vind je er van. Of is het alleen een link dump
PDF naar de uitspraak:quote:Press release on the UN International Court of Justice’s refusal to designate Russia as an aggressor state and the DPR and LPR as terrorist organisations in response to Ukraine’s allegations
Blijft zo niet veel meer over van de Russische vloot.quote:
Ja anders word je gechanteerd door de EUquote:Op donderdag 1 februari 2024 13:53 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Alle 27 lidstaten willen weer 50 miljard aan Zelensky geven. Wat een ongelofelijke eensgezindheid hebben we in de EU
![]()
![]()
An offer he couldn't refuse.quote:Op donderdag 1 februari 2024 15:55 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Ja anders word je gechanteerd door de EU
Toch best erg dat het zo gaat h.quote:Op donderdag 1 februari 2024 15:55 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Oog om oog he.quote:Op donderdag 1 februari 2024 15:55 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Als je er op die manier naar kijkt is de toetreding van Oekrane niet eens zo vreemdquote:Op donderdag 1 februari 2024 16:26 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Toch best erg dat het zo gaat h.
Zag van de week een artikel van FTM over corruptie en machtsmisbruik van Europarlementarirs.
Bijna 1 op de 4 maakt zich schuldig aan het n of ander.
Voor degene met een abbo hier is de link.
https://www.ftm.nl/artike(...)tegriteitsschandalen
Ik kan alleen de eerste alinea lezen en zie daarin al staan dat je Nederlandse leesvaardigheden je weer eens in de steek hebben gelaten.quote:Op donderdag 1 februari 2024 16:26 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Toch best erg dat het zo gaat h.
Zag van de week een artikel van FTM over corruptie en machtsmisbruik van Europarlementarirs.
Bijna 1 op de 4 maakt zich schuldig aan het n of ander.
Voor degene met een abbo hier is de link.
https://www.ftm.nl/artike(...)tegriteitsschandalen
Simpel, omdat er nu oorlog is in Oekrane.quote:Op donderdag 1 februari 2024 13:57 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik vraag me af wat er van waar is en waarom onze media er voor de oorlog er wel over berichtte en nu niet meer.
Gered waarvan?quote:En in hoeverre het overdreven is door Rusland.
En als het echt zo erg is als de Russen beweren, hebben ze dan die kinderen niet ontvoerd maar gered?
Ja hoor. Daar hebben ze hier al mee gelachen. Het usual niveau h, niks nieuwsquote:Op donderdag 1 februari 2024 18:21 schreef Alarmonoff het volgende:
Was dit al voorbijgekomen?
[ twitter ]
In wat?quote:Op donderdag 1 februari 2024 18:28 schreef xpompompomx het volgende:
Niemand gaat sucker Carlson serieus nemen natuurlijk.
Tja, het niveau moest laag en lacherig zijn begreep ik.quote:Op donderdag 1 februari 2024 18:32 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
In wat?
Heeft hij het verzonnen dan?
Jazeker, een collaborateur die gearresteerd was vanwege het verspreiden van pro Russische propaganda, was vrijgelaten onder voorwaarden. Had die geschonden door het land te willen ontvluchten, en overleden aan een longontsteking in de gevangenis.quote:Op donderdag 1 februari 2024 18:21 schreef Alarmonoff het volgende:
Was dit al voorbijgekomen?
[ twitter ]
Dat laatste is een feitquote:Op donderdag 1 februari 2024 19:17 schreef Wantie het volgende:
[..]
Jazeker, een collaborateur die gearresteerd was vanwege het verspreiden van pro Russische propaganda, was vrijgelaten onder voorwaarden. Had die geschonden door het land te willen ontvluchten, en overleden aan een longontsteking in de gevangenis.
Vanwege zijn pro Russische opvattingen is hij kennelijk in het vizier van BNW gekomen.
Vergeet niet dat hij eerst nog even wat filmpjes had gepost waarin hij aankondigde dat hij bezig was de regels te schenden.quote:Op donderdag 1 februari 2024 19:17 schreef Wantie het volgende:
[..]
Jazeker, een collaborateur die gearresteerd was vanwege het verspreiden van pro Russische propaganda, was vrijgelaten onder voorwaarden. Had die geschonden door het land te willen ontvluchten, en overleden aan een longontsteking in de gevangenis.
Vanwege zijn pro Russische opvattingen is hij kennelijk in het vizier van BNW gekomen.
Ach man ik ben 2 minuten in het filmpje en hij is aan het roepen hoe de economie hier kapot is en mensen doodvriezen in Europa terwijl het geweldig gaat in Rusland. Als je denkt dat dat de waarheid is ipv de leugen, dan ben je verloren. Hoeveel mensen ken jij die doodgevroren zijn?quote:Op donderdag 1 februari 2024 19:39 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Dat laatste is een feitniet om pro-russische opvattingen maar omdat hij aantoonde dat we door de media voorgelogen werden.
Nou ja, kan ook een metafoor zijn voor mensen die in de kou zitten.. Maar denk dat wij allen hier lekker warm aan het fokken zijn niet heel veel mensen kennen die op straat leven. Dat het wel of niet gebeurt? Denk alleen niet dat wij hier op fok heel veel zien van wat er echt speelt onder de arme bevolking in Europa. Doodvriezen in Nederland is iig niet mogelijk zag ik net op WeerOnline.quote:Op donderdag 1 februari 2024 20:02 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ach man ik ben 2 minuten in het filmpje en hij is aan het roepen hoe de economie hier kapot is en mensen doodvriezen in Europa terwijl het geweldig gaat in Rusland. Als je denkt dat dat de waarheid is ipv de leugen, dan ben je verloren. Hoeveel mensen ken jij die doodgevroren zijn?
Ik weet niet welk filmpje je kijkt.quote:Op donderdag 1 februari 2024 20:02 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ach man ik ben 2 minuten in het filmpje en hij is aan het roepen hoe de economie hier kapot is en mensen doodvriezen in Europa terwijl het geweldig gaat in Rusland. Als je denkt dat dat de waarheid is ipv de leugen, dan ben je verloren. Hoeveel mensen ken jij die doodgevroren zijn?
Klopt, ik heb pasgeleden een filmpje gepost over de huidige situatie in Rusland.quote:Op donderdag 1 februari 2024 20:29 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Ik weet niet welk filmpje je kijkt.
In Oost-Europa is daar jaarlijks sprake van, wij zitten hier wel knus.
Doodvriezen doordat we geen gas uit Rusland krijgen.quote:Op donderdag 1 februari 2024 20:29 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Nou ja, kan ook een metafoor zijn voor mensen die in de kou zitten.. Maar denk dat wij allen hier lekker warm aan het fokken zijn niet heel veel mensen kennen die op straat leven. Dat het wel of niet gebeurt? Denk alleen niet dat wij hier op fok heel veel zien van wat er echt speelt onder de arme bevolking in Europa. Doodvriezen in Nederland is iig niet mogelijk zag ik net op WeerOnline.
Als voorbeeld, ik woon in een klein stadje en je ziet hier eigenlijk geen daklozen. Wanneer ik in 1 van de grote steden kom dan zie ik ze al wel veel meer. En dan kunnen ze in NL in daklozenopvang terecht, ik geloof niet dat het in ieder Europees land zo goed geregeld is. Dus het doodvriezen zou zo maar kunnen.
Daarom ook de metafoor die ik noemde, ik ken wel serieus iemand die de verwarming uitlaat en met jas aan op de bank zit als ie thuis komt na zijn werk. Is dat doodvriezen? Nee, maar is dat wenselijk? Lijkt me ook niet. Maar goed. We zullen aan de hogere energie rekening moeten gaan wennen en dat terwijl Putin meer en meer naar China stuurt aan gasquote:Op donderdag 1 februari 2024 20:33 schreef Wantie het volgende:
[..]
Doodvriezen doordat we geen gas uit Rusland krijgen.
Dat is de context. Niet arme mensen of daklozen.
Maar ken je de propaganda uit Rusland van vorig jaar niet meer, waarin we met zijn allen hier zouden doodvriezen?quote:Op donderdag 1 februari 2024 20:36 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Daarom ook de metafoor die ik noemde, ik ken wel serieus iemand die de verwarming uitlaat en met jas aan op de bank zit als ie thuis komt na zijn werk. Is dat doodvriezen? Nee, maar is dat wenselijk? Lijkt me ook niet. Maar goed. We zullen aan de hogere energie rekening moeten gaan wennen en dat terwijl Putin meer en meer naar China stuurt aan gas
Nou onze energiebedrijven deden er ook aardig aan mee om de prijzen op te drijven voor de afnemers.. Het is toch allemaal winstbejag. En wat ik ook al eerder aangaf is dat ik echt spijt heb met de mensen die zich het laatste kwartaal van vorig jaar in een vast contract hebben laten praten terwijl de prijzen dalen en dalen... Dat was propaganda van de Nederlandse energie bedrijven. Winstbejag, die wisten dit al lang. Dus wat dat aangaat? Het draait allemaal om geld. En tuurlijk wist Rusland ook dat niemand in Europa ging doodvriezen, maar de hogere prijzen ook om het naar andere landen te exporteren heeft ze geen windeieren gelegd.quote:Op donderdag 1 februari 2024 20:40 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar ken je de propaganda uit Rusland van vorig jaar niet meer, waarin we met zijn allen hier zouden doodvriezen?
Ah op die fiets, hij sprak na wat Rusland zei over ons.quote:Op donderdag 1 februari 2024 20:32 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt, ik heb pasgeleden een filmpje gepost over de huidige situatie in Rusland.
Niet onverwacht kwam daar geen reactie op
Anyway, waarom zou hij zijn opgepakt voor het aanstippen dat jaarlijks mensen in Oost Europa in de kou zitten?
Daar zit totaal geen logica in.
Was toch al bekent dat hij uit de Oekraine weg was of ben ik nu gek?quote:Op donderdag 1 februari 2024 20:45 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Ah op die fiets, hij sprak na wat Rusland zei over ons.
https://t.me/RealGonzaloLira
Hier zegt hij dat hij nog leeft.
Hij zou dood zijn gegaan aan longontsteking in een Oekraense cel.quote:Op donderdag 1 februari 2024 20:46 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Was toch al bekent dat hij uit de Oekraine weg was of ben ik nu gek?
Ik heb ergens een filmpke gezien waarin hij meldde dat hij de Oekraine ontvlucht was. Verder niet meer gevolgd dat hele verhaal.quote:Op donderdag 1 februari 2024 20:47 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Hij zou dood zijn.
https://odysee.com/@:InfoNews:f/RIP-Gonzalo-Lira:1
Moet daar trouwens ook wel aan toevoegen, ben ook drukker met mijn eigen vakantie aan plannen de laatste tijdquote:Op donderdag 1 februari 2024 20:47 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Hij zou dood zijn gegaan aan longontsteking in een Oekraense cel.
https://odysee.com/@:InfoNews:f/RIP-Gonzalo-Lira:1
Ah, dus dat staat acceptatie van Oekrane bij de EU niet in de weg.quote:Op donderdag 1 februari 2024 20:45 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Ah op die fiets, hij sprak na wat Rusland zei over ons.
https://t.me/RealGonzaloLira
Hier zegt hij dat hij nog leeft.
Weet niet. Wat zijn de voorwaarden?quote:Op donderdag 1 februari 2024 21:18 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ah, dus dat staat acceptatie van Oekrane bij de EU niet in de weg.
Nice, ben ik ook wel aan toe, te lang niet weggeweest.quote:Op donderdag 1 februari 2024 20:51 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Moet daar trouwens ook wel aan toevoegen, ben ook drukker met mijn eigen vakantie aan plannen de laatste tijd
Al ga je maar een weekendje weg. Doet een mens goed.quote:Op donderdag 1 februari 2024 21:25 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Nice, ben ik ook wel aan toe, te lang niet weggeweest.
Morgen ontslag van Zalushny?quote:
Ja precies en de overheid heeft er ook aardig van geprofiteerd.quote:Op donderdag 1 februari 2024 20:44 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Nou onze energiebedrijven deden er ook aardig aan mee om de prijzen op te drijven voor de afnemers.. Het is toch allemaal winstbejag. En wat ik ook al eerder aangaf is dat ik echt spijt heb met de mensen die zich het laatste kwartaal van vorig jaar in een vast contract hebben laten praten terwijl de prijzen dalen en dalen... Dat was propaganda van de Nederlandse energie bedrijven. Winstbejag, die wisten dit al lang. Dus wat dat aangaat? Het draait allemaal om geld. En tuurlijk wist Rusland ook dat niemand in Europa ging doodvriezen, maar de hogere prijzen ook om het naar andere landen te exporteren heeft ze geen windeieren gelegd.
Dus die hele blabla dat we door de sancties hogere gasprijs betalen is onzin.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 08:09 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ja precies en de overheid heeft er ook aardig van geprofiteerd.
De Nederlandse gasprijs is het hoogste van de EU.
https://klimaatgek.nl/wor(...)-hoogste-van-europa/
Maar ja lekker makkelijk om Rusland de schuld te geven.
Naar andere mensen wijzen en ondertussen je zakken vullen.
Klopt ja, er is geen gas tekort en is er ook niet geweest.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 08:43 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus die hele blabla dat we door de sancties hogere gasprijs betalen is onzin.
Dan kan er een streep door al die posts en memes waarin wordt gesuggereerd dat de sancties tegendraads op ons effect hebben.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 11:12 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Klopt ja, er is geen gas tekort en is er ook niet geweest.
We worden gewoon collectief genaaid door speculanten, overheden en energiebedrijven.
Waarom moet daar een streep door heen?quote:Op vrijdag 2 februari 2024 12:00 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dan kan er een streep door al die posts en memes waarin wordt gesuggereerd dat de sancties tegendraads op ons effect hebben.
En dan kunnen we dus prima zonder Russisch gas.
Maar dan is het dus niets meer dan een mening.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 12:40 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Waarom moet daar een streep door heen?
Iedere user heeft toch recht op z'n eigen mening?
En we krijgen nog steeds volop Russisch gas binnen.
Dat geldt toch voor bijna alles?quote:Op vrijdag 2 februari 2024 13:09 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar dan is het dus niets meer dan een mening.
Er bestaat ook zoiets als feiten.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 13:13 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dat geldt toch voor bijna alles?
Nee hoor, jij doet daar gewoon aan mee.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 15:33 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar dat ligt dan aan jezelf.
Ik ga niet op meningen af, maar op feiten.
Tekst gaat verder in de linkquote:Dacht u dat het militair conflict tussen Oekrane en de onafhankelijke republieken Donetsk en Luhansk ( Donbas ) over Rusland gaat ? Dan dacht u verkeerd. Niets is wat het lijkt. Rusland is een probleem voor de US, de EU en Nato, ja, dat zeker wel. Ze willen Putin uit de weg ruimen en de hand leggen op Rusland dat over veel natuurlijke rijkdommen beschikt en, Donbas mag zeker niet onder Russisch beheer komen want de hele regio beschikt ook over zeer vruchtbare grond en natuurlijke rijkdommen die het Westen zich wil toeigenen en controleren. Anders gezegd gaat het om … grond en wat er in die grond zit.
Dit is niet door een Nederlander geschreven.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 16:30 schreef Candymannetje het volgende:
Mooi informatief stukje over belangen in Oekrane.
[..]
Tekst gaat verder in de link
https://archiefvanzorgen.(...)e-werkelijk-om-gaat/
Nee, dat is jouw mening over mij.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 16:05 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Nee hoor, jij doet daar gewoon aan mee.
Jij bent van mening dat Putin de oude sovjet in ere wilt herstellen.
Feit is dat hij dat gezegd heeft maar hij hij heeft nog veel meer verteld maar dat vind jij dan weer geen geloofwaardige reden voor de oorlog.
Dus jij bent van mening dat het verhaal over de sovjet de enige juiste is.
Juist, schijnbaar zijn de belangen in dat gebied erg groot voor meerdere partijen.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 17:39 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dit is niet door een Nederlander geschreven.
Heel raar stuk ook. Rusland zit met z'n leger precies in die regio en die willen ze ook niet opgeven. Sterker nog, Putin hint op "vrede" maar dan wel met de nu bezette gebieden als winst.
Tja, dat is puur de mening van iemand.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 16:30 schreef Candymannetje het volgende:
Mooi informatief stukje over belangen in Oekrane.
[..]
Tekst gaat verder in de link
https://archiefvanzorgen.(...)e-werkelijk-om-gaat/
Het is waarschijnlijk slechts een mening, maar is het niet zo dat Rusland het gebied heeft geannexeerd?quote:Op vrijdag 2 februari 2024 17:43 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Juist, schijnbaar zijn de belangen in dat gebied erg groot voor meerdere partijen.
Zeker, de belangrijkste nog wel Oekrane zelf. Oekrane en het westen zochten steeds meer toenadering tot elkaar. Dat is geen geheim verder en dat zou er in de toekomst toe geleid (kunnen) hebben dat Oekrane ook die grondstoffen met het westen ging verhandelen.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 17:43 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Juist, schijnbaar zijn de belangen in dat gebied erg groot voor meerdere partijen.
Je kan toch moeilijk ontkennen dat het westen flink heeft lopen stoken in Oekrane?quote:Op vrijdag 2 februari 2024 17:48 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Zeker, de belangrijkste nog wel Oekrane zelf. Oekrane en het westen zochten steeds meer toenadering tot elkaar. Dat is geen geheim verder en dat zou er in de toekomst toe geleid (kunnen) hebben dat Oekrane ook die grondstoffen met het westen ging verhandelen.
Dat is ook de manier waarop dat zou moeten gaan, in overeenstemming met elkaar. Het westen heeft er geen enkele baat bij om het lontje dat er toch al zat aan te steken. Hell, we hebben het zelfs met Rusland geprobeerd. Handel durch wandel.
Wat noem jij stoken? Het enige wat ik als zodanig kan bestempelen is het optreden van Verhofstadt en van Baalen. Alleen was die toenadering al ver voor dat optreden ingezet en het stoken van Rusland dus ook. Zie ook de oranje revolutie en de verkiezingen van 2006.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 17:58 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Je kan toch moeilijk ontkennen dat het westen flink heeft lopen stoken in Oekrane?
En dat Rusland in 2008 al heeft gezegd dat een toetreding van Oekrane tot de NAVO als een militaire dreiging zou worden gezien.
Schijnbaar zijn de belangen dusdanig groot dat ze er een grootschalige oorlog voor over hebben.
Oekrane is een soeverein land.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 17:58 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Je kan toch moeilijk ontkennen dat het westen flink heeft lopen stoken in Oekrane?
Yup, alleen is Oekraene al sinds 1992 bezig met aansluiting bij de NAVO, en in 2022 nog steeds geen lid.quote:En dat Rusland in 2008 al heeft gezegd dat een toetreding van Oekrane tot de NAVO als een militaire dreiging zou worden gezien.
Geen idee, als je kijkt naar wat Rusland gedaan heeft: eerst een speciale militaire operatie aankondigen met als doel Oekrane te ontwapenen en te ontdoen van de nazis.quote:Schijnbaar zijn de belangen dusdanig groot dat ze er een grootschalige oorlog voor over hebben.
En al die NGO's die daar waren hebben ook behoorlijk lopen stoken.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 18:09 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Wat noem jij stoken? Het enige wat ik als zodanig kan bestempelen is het optreden van Verhofstadt en van Baalen. Alleen was die toenadering al ver voor dat optreden ingezet en het stoken van Rusland dus ook. Zie ook de oranje revolutie en de verkiezingen van 2006.
Rusland kan roepen wat ze wil. Oekrane is sinds 1991 een soeverein land en eigenlijk is het gezeik vrijwel direct daarna begonnen. Goedbedoeld als het was heeft Oekrane haar kernwapens opgegeven in ruil voor veiligheidsgaranties van de VS en Rusland. En laatstgenoemde zit nu in oost Oekrane, in dat grondstof rijke gebied, allerlei verdragen schendend, schoppend en dreigend naar iedereen en zijn schoonmoeder..en toch is het het schuld van het westen. Dat rijmt niet.
Moeten zij weten.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 18:40 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
En al die NGO's die daar waren hebben ook behoorlijk lopen stoken.
Wat voor maatregelen neemt Rusland tegen gebeurtenissen in Oekrane?quote:Het is niet voor niks dat Rusland daar maatregelen tegen heeft genomen.
Dat is een kwestie voor de VS.quote:Westerse landen hebben ook behoorlijk wat miljoenen betaald voor de campagne van Hillary Clinton destijds tegen Trump.
Ook dat is geen reden om Oekraene aan te vallen, en een binnenlandse aangelegenheid van Rusland.quote:De opponenten van Putin die westers gezind zijn worden ook financieel ondersteund door westerse landen.
Volgens de Panama Papers had hij best wat geld.quote:Ik heb er geen bewijs van maar het zou me verbazen als Zelensky geen dik geld heeft gehad om een goede campagne te voeren.
Welke verdragen zijn er nog meer geschonden?quote:Andersom doet Rusland dat natuurlijk ook.
Weer geen bewijs maar het zou me niks verbazen als Baudet geld heeft gekregen van Rusland.
En zo gaat dat al jaren natuurlijk.
Verdragen worden van beide kanten geschonden, Rusland heeft daar geen patent op.
Zowel Rusland als het westen willen zeggenschap over Oekrane vanwege o.a grondstoffen en geografische ligging.
En had het westen een speciale militaire operatie opgezet om Oekrane om die reden om te nemen?quote:Zowel Rusland als het westen willen zeggenschap over Oekrane vanwege o.a grondstoffen en geografische ligging.
Best raar gedurende een oorlog.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 18:36 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
De verkiezingen zijn alleen wel afgeschaft.
En dan moet het wel kloppen?quote:Op vrijdag 2 februari 2024 19:57 schreef Wantie het volgende:
[..]
Geen idee, maar het wordt elke week weer benadrukt.
De oorlog is bijna voorbij en in grote delen van Oekrane is er geen oorlog.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 19:11 schreef Wantie het volgende:
[..]
Best raar gedurende een oorlog.
Dat is toch bij uitstek het moment voor verkiezingen.
Zeggen ze dat niet in elk land waar ze de verkiezingen hebben afgeschaft? Het is slechts tijdelijk...quote:Op vrijdag 2 februari 2024 20:21 schreef Straatcommando. het volgende:
De verkiezingen zijn opgeschort, niet afgeschaft. Belangrijk detail
Geen idee. Landen die nu in conflict zijn hebben verder niet echt een goede staat van dienst als het op democratie aan komtquote:Op vrijdag 2 februari 2024 20:26 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Zeggen ze dat niet in elk land waar ze de verkiezingen hebben afgeschaft? Het is slechts tijdelijk...
Gewoon wat Wagner toezichthouders neer zetten net als met de verkiezingen in de lpr dpr.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 20:26 schreef sp3c het volgende:
Lol
Die is nog lang niet voorbij
Op dit moment zijn grote delen van het land bezet, dan slaan verkiezingen nergens op
Je zal wel moeten want regerings diensten zullen ze wel niet toelatenquote:Op vrijdag 2 februari 2024 20:44 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Gewoon wat Wagner toezichthouders neer zetten net als met de verkiezingen in de lpr dpr.
Oh wacht.
Tussen 40/45 regelde de koningin dat gewoon in de eentjequote:Op vrijdag 2 februari 2024 20:38 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Geen idee. Landen die nu in conflict zijn hebben verder niet echt een goede staat van dienst als het op democratie aan komt
Vanuit het buitenland zelfs!quote:Op vrijdag 2 februari 2024 20:47 schreef sp3c het volgende:
[..]
Tussen 40/45 regelde de koningin dat gewoon in de eentje
Daarom thank god for mobile phones.. Heeft haar leven zo makkelijk gemaakt.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 20:49 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Vanuit het buitenland zelfs!
Zou ze die Engelse friet te pruimen hebben gevonden? Das echt nasty met die vinager erover.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 20:47 schreef sp3c het volgende:
[..]
Tussen 40/45 regelde de koningin dat gewoon in de eentje
Hij is dus nog gaande.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 20:25 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
De oorlog is bijna voorbij
Heel bijzondere constatering.quote:en in grote delen van Oekrane is er geen oorlog.
Zo werkt propaganda h?quote:
Noem eens voorbeelden daarvan.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 20:26 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Zeggen ze dat niet in elk land waar ze de verkiezingen hebben afgeschaft? Het is slechts tijdelijk...
Doelwitten diep in Rusland kunnen zo geraakt worden.quote:Oekrane beschikt sinds deze week over een gloednieuw langeafstandswapen om de Russen tot ver achter de frontlinies te bedreigen. De trefzekere Ground Launched Small Diameter Bombs (GLSDB) kan doelen raken tot op 150 kilometer. Dat is bijna dubbel zo ver als het bereik van de eerder gestuurde Himars-raketten.
Vier bronnen hebben aan nieuws- en onderzoeksplatform Politico verteld dat Oekrane deze week een nieuwe lading geleide bommen van Amerikaanse makelij ontvangt. Boeing en Saab hebben het precisiewapen samen ontwikkeld.
Volgens persbureau Reuters was er op 16 januari een laatste succesvolle test in Florida. Normaal gezien zou Oekrane de GLSDB’s vanaf woensdag al als eerste land ter wereld kunnen gebruiken, zo hebben anonieme Amerikaanse functionarissen aan Politico verklaard.
Het is een vrij wendbaar projectiel dat allerlei bochten kan maken om zo de vijandelijke afweer te ontwijken. De GLSDB-bommen met een kleine diameter kunnen tot 150 kilometer ver vliegen en zo Russische posities achter de frontlinies bedreigen. Bovendien zijn ze relatief goedkoop.
https://www.ad.nl/buitenl(...)p-slagveld~afbff9f6/
Goed nieuws, het zal de Russen kunnen dwingen om hun logistiek verder terug te dringen, waardoor Oekrane meer kans krijgt deze oorlog te beindigen.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 22:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Doelwitten diep in Rusland kunnen zo geraakt worden.
Klopt. Win-win situatie.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 22:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Wel slim van de Amerikanen. In plaats van een zak geld geven ze net ontwikkelde raketten van eigen bodem weg. Krijgen die gelijk een goede test op het slagveld en gratis promotie voor andere landen die de raketten eventueel ook aan willen schaffen.
Klopt, Oekrane moet worden afgeschilderd als een corrupt extremistisch kutland, dat zo snel mogelijk door Rusland wordt opgeruimd.quote:
Ik zit ook op Amerikaanse forums en de meeste zien echt wel wat gebeurt en zijn zich ook bewust dat de Oekraners verre van heilig zijn, dat ze overspoeld worden met propaganda en dat het puur om geopolitieke belangen gaat.quote:
Blah blah blah geopolitieke belangen. Het zijn ook geopolitieke belangen dat Poetin Oekrane helemaal kapot aan het bombarderen is. :kots:quote:Op zaterdag 3 februari 2024 08:55 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik zit ook op Amerikaanse forums en de meeste zien echt wel wat gebeurt en zijn zich ook bewust dat de Oekraners verre van heilig zijn, dat ze overspoeld worden met propaganda en dat het puur om geopolitieke belangen gaat.
Klopt ja.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 09:02 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Blah blah blah geopolitieke belangen. Het zijn ook geopolitieke belangen dat Poetin Oekrane helemaal kapot aan het bombarderen is. :kots:
Ja, maar dat is wat anders. Extreem-rechtse partijen groeien overal in Europa met steun van het Kremlin.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 09:24 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Klopt ja.
Dat zijn het idd.
Pas geleden was ik in Duitsland maar de gemiddelde Duitser heeft ook wel door dat ze in de maling genomen worden, meer dan ik had verwacht eigenlijk.
Ik verwacht dat partijen die steun aan Oekrane willen verminderen daar wel gaan groeien.
Dus wat dat betreft mag Oekrane gewoon stikken en veranderen in een Russische oblast...quote:Op zaterdag 3 februari 2024 08:55 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik zit ook op Amerikaanse forums en de meeste zien echt wel wat gebeurt en zijn zich ook bewust dat de Oekraners verre van heilig zijn, dat ze overspoeld worden met propaganda en dat het puur om geopolitieke belangen gaat.
Maar dat mag, want Oekrane is een klote land met een klote volk dat het niet verdiend om hulp te krijgen bij de verdediging van hun grondgebied...quote:Op zaterdag 3 februari 2024 09:02 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Blah blah blah geopolitieke belangen. Het zijn ook geopolitieke belangen dat Poetin Oekrane helemaal kapot aan het bombarderen is. :kots:
Wat mij betreft zijn die welkom.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 09:44 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Ja, maar dat is wat anders. Extreem-rechtse partijen groeien overal in Europa met steun van het Kremlin.
Mocht Oekrane vernietigd worden door Poetin, zullen miljoenen Oekraense vluchtelingen deze kant op komen.
Oekraners waren toch verre van heilig volgens jou? Los van het veiligheidsaspect zit uk niet te wachten op miljoenen extra vluchtelingenquote:Op zaterdag 3 februari 2024 09:59 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Wat mij betreft zijn die welkom.
Ook nu, heb liever dat ze hier zitten dan als kanonnenvoer gebruikt worden.
Ik neem aan dat dit sarcasme is. Oekrane is helaas geen lid van de NAVO.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 09:51 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar dat mag, want Oekrane is een klote land met een klote volk dat het niet verdiend om hulp te krijgen bij de verdediging van hun grondgebied...
Klopt maar ik ben zelf ook verre van heilig.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 10:11 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Oekraners waren toch verre van heilig volgens jou? Los van het veiligheidsaspect zit uk niet te wachten op miljoenen extra vluchtelingen
Het is de teneur die te lezen valt vanaf het begin van de invasie.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 10:13 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Ik neem aan dat dit sarcasme is. Oekrane is helaas geen lid van de NAVO.
Maar goed, dat is ook geen garantie.
Mocht Donald Trump weer president worden, dan is de kans levensgroot dat Poetin ook wat gaat proberen bij de Baltische staten.
Tot nu is hij systematisch op oorlogspad gegaan met de vroegere Sovjet-gebieden.
Is het niet beter om te voorkomen dat er nog eens miljoenen Oekraense vluchtelingen bij komenquote:Op zaterdag 3 februari 2024 10:17 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Klopt maar ik ben zelf ook verre van heilig.
Wilt niet zeggen dat ik een gevaar voor de maatschappij ben ofzo.
Wat mij betreft sturen ze vluchtelingen van buiten dit continent terug zodat we plaats hebben voor de Europese vluchtelingen.
Maar ja, dat zal wel niet gaan gebeuren.
ah je speelt weer de emo kaart om het bericht te downplayen.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 08:45 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt, Oekrane moet worden afgeschilderd als een corrupt extremistisch kutland, dat zo snel mogelijk door Rusland wordt opgeruimd.
Dat is al sinds het begin van de invasie de trend.
Je ontkent het tenminste niet.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 11:15 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
ah je speelt weer de emo kaart om het bericht te downplayen.
Ah, nu speel jij emo.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 12:30 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Oekrane is geen corrupt land dat is een cOmPlotTheoRie.
Wie heeft het over de connectie tussen de corruptie en de invasie?quote:Op zaterdag 3 februari 2024 12:41 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ah, nu speel jij emo.
Anyway, wat heeft de corruptie in Oekrane te maken met de invasie?
Oekrane is een corrupt land en het kent ook problemen met bepaalde vormen van extremisme. Maar dat wil niet zeggen dat het moet worden 'opgeruimd' door Rusland. De Russen hebben helemaal niets te zoeken in Oekrane. Beide punten kunnen tegelijkertijd waar zijn.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 08:45 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt, Oekrane moet worden afgeschilderd als een corrupt extremistisch kutland, dat zo snel mogelijk door Rusland wordt opgeruimd.
Dat is al sinds het begin van de invasie de trend.
Klopt, en ik ontken niet dat er veel mis is in Oekrane, maar dat wordt steeds gebruikt als argument om het land niet te helpen hun grondgebied te verdedigen, tot het legitimeren van de Russische inval in het land.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 14:34 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Oekrane is een corrupt land en het kent ook problemen met bepaalde vormen van extremisme. Maar dat wil niet zeggen dat het moet worden 'opgeruimd' door Rusland. De Russen hebben helemaal niets te zoeken in Oekrane. Beide punten kunnen tegelijkertijd waar zijn.
Waarvan akte.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 14:29 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Wie heeft het over de connectie tussen de corruptie en de invasie?
Laat eens een quote zien van iemand die de inval legitimeert omdat er dingen mis gaan in Oekrane.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 15:11 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt, en ik ontken niet dat er veel mis is in Oekrane, maar dat wordt steeds gebruikt als argument om het land niet te helpen hun grondgebied te verdedigen, tot het legitimeren van de Russische inval in het land.
Quote eens iemand die dit zo heeft gezegd dan.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 12:30 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Oekrane is geen corrupt land dat is een cOmPlotTheoRie.
Dus dat eerste herken je wel.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 15:29 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Laat eens een quote zien van iemand die de inval legitimeert omdat er dingen mis gaan in Oekrane.
Alles valt of staat met westerse financile, militaire en politieke steun.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 23:05 schreef Wantie het volgende:
[..]
Veel gemaakte denkfout.
Het westen bepaalt dat niet.
Nope.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 23:27 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Alles valt of staat met westerse financile, militaire en politieke steun.
Dus het westen bepaalt het wel degelijk.
En hoe denk jij dat ze dat gaan doen zonder westerse financile en militaire steun?quote:Op zondag 4 februari 2024 00:58 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nope.
Oekrane bepaalt zelf of ze door gaan met het verdedigen van hun grondgebied.
En Oekrane is helder in wat ze willen: volledige terugtrekking van Rusland.
Pijn, moeite en guerilla.quote:Op zondag 4 februari 2024 07:30 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
En hoe denk jij dat ze dat gaan doen zonder westerse financile en militaire steun?
Dat is niet te doen zonder hulp.quote:
Natuurlijk wel. Alleen minder efficint. Met hulp zijn dingen efficinter, ja.quote:Op zondag 4 februari 2024 10:52 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dat is niet te doen zonder hulp.
Nodig niet. Wel helpt alles natuurlijk. Het leuke van een guerrilla oorlog is dat het met minimale middelen kan.quote:Ook voor een guerrilla oorlog heb je financile en militaire steun nodig.
Dus jij denkt dat het voeren van een guerrilla oorlog tegen Rusland zonder militaire of financile hulp enige kans van slagen heeft?quote:Op zondag 4 februari 2024 10:55 schreef ems. het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Alleen minder efficint. Met hulp zijn dingen efficinter, ja.
[..]
Nodig niet. Wel helpt alles natuurlijk. Het leuke van een guerrilla oorlog is dat het met minimale middelen kan.
Of iets slaagt hangt van het doel af. Ze zullen Moskou waarschijnlijk niet veroveren, nee. Net als dat de vietcong weinig schade heeft kunnen doen tegen New York.quote:Op zondag 4 februari 2024 10:56 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dus jij denkt dat het voeren van een guerrilla oorlog tegen Rusland zonder militaire of financile hulp enige kans van slagen heeft?
Dat snap ik maar denk je dat ze het Russische leger uit Oekrane weg kunnen krijgen?quote:Op zondag 4 februari 2024 11:03 schreef ems. het volgende:
[..]
Of iets slaagt hangt van het doel af. Ze zullen Moskou waarschijnlijk niet veroveren, nee. Net als dat de vietcong weinig schade heeft kunnen doen tegen New York.
Dat lijkt me, even heel hypothetisch want Oekrane krijgt altijd wel steun van buitenaf, onwaarschijnlijk. Wel zouden ze ervoor kunnen zorgen dat ze dat dat kutvolk het zo moeilijk en onveilig mogelijk maken waardoor op den duur besloten kan worden tot compromis of in ieder geval een sterkere onderhandelingspositie gewonnen kan worden.quote:Op zondag 4 februari 2024 11:07 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dat snap ik maar denk je dat ze het Russische leger uit Oekrane weg kunnen krijgen?
Oekrane een stuk meer.quote:De Vietcong had behoorlijk wat hulp trouwens.
Wat voor militaire steun is nodig als ze vrede sluiten met Rusland?quote:Op zondag 4 februari 2024 07:30 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
En hoe denk jij dat ze dat gaan doen zonder westerse financile en militaire steun?
Ja precies dus hulp en steun is noodzakelijk om de strijd te winnen.quote:Op zondag 4 februari 2024 11:10 schreef ems. het volgende:
[..]
Dat lijkt me, even heel hypothetisch want Oekrane krijgt altijd wel steun van buitenaf, onwaarschijnlijk. Wel zouden ze ervoor kunnen zorgen dat ze dat dat kutvolk het zo moeilijk en onveilig mogelijk maken waardoor op den duur besloten kan worden tot compromis of in ieder geval een sterkere onderhandelingspositie gewonnen kan worden.
[..]
Oekrane een stuk meer.
Dat staan wat westerse landen schijnbaar niet toe.quote:Op zondag 4 februari 2024 11:15 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wat voor militaire steun is nodig als ze vrede sluiten met Rusland?
quote:Official: Johnson Forced Kyiv To Refuse Russian Peace Deal
Dat hangt er dus compleet vanaf wat je als 'winnen' bestempeld. Met minimale middelen kan je de ruskis alsnog het leven flink zuur maken.quote:Op zondag 4 februari 2024 11:15 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ja precies dus hulp en steun is noodzakelijk om de strijd te winnen.
Dat bedoelde ik dus.
quote:Op zondag 4 februari 2024 11:25 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dat staan wat westerse landen schijnbaar niet toe.
https://europeanconservat(...)-russian-peace-deal/
[..]
Waaruit blijkt dat?quote:Russia was ready to end the war and withdraw its troops in exchange for Ukrainian neutrality just a few months after the invasion began
Het doel van Oekrane is dat Rusland Oekrane verlaat.quote:Op zondag 4 februari 2024 11:15 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ja precies dus hulp en steun is noodzakelijk om de strijd te winnen.
Dat bedoelde ik dus.
Dat staan wat westerse landen schijnbaar niet toe.quote:Op zondag 4 februari 2024 11:15 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wat voor militaire steun is nodig als ze vrede sluiten met Rusland?
quote:Official: Johnson Forced Kyiv To Refuse Russian Peace Deal
quote:Op zondag 4 februari 2024 12:05 schreef Wantie het volgende:
[..]
[..]
Waaruit blijkt dat?
Verder is Johnson niet synoniem aan "westerse landen".
Johnson is van het VK, en kan alleen voor het VK spreken.
Gedurende de hele oorlog merk je dat westerse landen verschillend denken over welke steun ze aan Oekraene geven.
De vraag is bovendien waar Oekrane Engeland dan voor nodig had, als Rusland van plan was om gewoon Oekrane te verlaten als Oekrane belooft voortaan neutraal te blijven.
Het verhaal snijdt totaal geen hout.
Als jij niet ziet of niet wilt zien wat de westerse invloed in dit conflict is dan houdt het op.quote:Op zondag 4 februari 2024 12:09 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het doel van Oekrane is dat Rusland Oekrane verlaat.
Je geeft aan dat Poetin dat wilde doen.
Wat voor hulp heeft Oekrane dan nog nodig van het westen?
Kortom, je weet niet uit te leggen waarom Oekrane geen vredesverdrag met Rusland kon afsluiten, waarbij Rusland Oekrane weer zou verlaten.quote:Op zondag 4 februari 2024 12:32 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dat staan wat westerse landen schijnbaar niet toe.
https://europeanconservat(...)-russian-peace-deal/
[..]
[..]
[..]
Als jij niet ziet of niet wilt zien wat de westerse invloed in dit conflict is dan houdt het op.
Heb geen zin om steeds dezelfde discussie te voeren.
Daarom heb ik de OP voorzien van alle benodigde info.
Nogmaals, ik kan het wel doen maar ik ga het niet doen omdat het hier al meerdere malen besproken is.quote:Op zondag 4 februari 2024 13:13 schreef Wantie het volgende:
[..]
Kortom, je weet niet uit te leggen waarom Oekrane geen vredesverdrag met Rusland kon afsluiten, waarbij Rusland Oekrane weer zou verlaten.
Waarvoor is Johnson dan nog nodig.
Het verhaal raakt kant noch wal.
Ten eerste wordt op geen enkele wijze hard gemaakt dat Rusland zich volledig wilde terug trekken uit Oekrane, ten tweede wordt op geen enkele wijze duidelijk gemaakt waarom Oekrane Johnson nog nodig had als Rusland weg is.quote:Op zondag 4 februari 2024 13:17 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Nogmaals, ik kan het wel doen maar ik ga het niet doen omdat het hier al meerdere malen besproken is.
Beetje kansloos om het maar blijven te herhalen.
Klopt, maar als Rusland zegt dat ze Oekrane gaan verlaten als Oekrane belooft neutraal te blijven, dan heeft Oekrane geen westerse militaire hulp nodig.quote:Op zondag 4 februari 2024 13:39 schreef sp3c het volgende:
in principe hebben jullie beiden gelijk
Het westen kan Oekraine niet stoppen als het wil stoppen met vechten maar als het westen wil dat ze ermee ophouden gaat het heel lastig worden om ermee door te gaan
dat zeg ikquote:Op zondag 4 februari 2024 13:42 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt, maar als Rusland zegt dat ze Oekrane gaan verlaten als Oekrane belooft neutraal te blijven, dan heeft Oekrane geen westerse militaire hulp nodig.
En daar zit de paradox in de stelling dat het westen een dergelijk vredesaanbod kan blokkeren.
Hoe hebben we dan beide gelijk.quote:Op zondag 4 februari 2024 14:15 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat zeg ik
als Oekraine wil stoppen dan kan dat prima
willen ze doorvechten dan hebben ze wat hulp nodig
Hoezo niks voor Maui? Gaat het witwassen via die route moeilijker?quote:Op maandag 5 februari 2024 12:26 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[ twitter ]
Nog eens 60 miljard van de VS
Daar had Joe geen geld meer voor na Oekrane en Isralquote:Op maandag 5 februari 2024 13:38 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Hoezo niks voor Maui? Gaat het witwassen via die route moeilijker?
Nee, Maui heeft geen recht op hulp.quote:Op maandag 5 februari 2024 13:38 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Waarom kunnen ze niet stoppen zonder westerse toestemming?quote:Op zondag 4 februari 2024 14:19 schreef sp3c het volgende:
de een zegt dat ze niet kunnen stoppen zonder westerse toestemming
de ander zegt dat ze niet door kunnen vechten zonder westerse toestemming
beiden is waar
Dat zou socialisme zijn.quote:Op maandag 5 februari 2024 13:38 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Alleen als ze dat willen witwassen.quote:Op maandag 5 februari 2024 15:09 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Oke zij hoeven dus ook geen belasting meer te betalen. Duidelijk.
Held!quote:Op maandag 5 februari 2024 17:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:
En nog een half miljard van een Amerikaanse miljardair
[ twitter ]
En Maui danquote:Op maandag 5 februari 2024 17:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[ twitter ]
Geeft Warren geld aan China?quote:Op maandag 5 februari 2024 20:08 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Waarom moeten ze geld aan China geven?
Die hebben al zat.
Waarom moeten ze geld aan China geven?quote:
https://lmddgtfy.net/?q=maui%20china%20wikiquote:
Mauiquote:Op maandag 5 februari 2024 21:29 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Waarom moeten ze geld aan China geven?
Die hebben al zat.
[..]
https://lmddgtfy.net/?q=maui%20china%20wiki
Ja die had ik terug moeten lezen denk ik ...quote:Op maandag 5 februari 2024 14:34 schreef Wantie het volgende:
[..]
Waarom kunnen ze niet stoppen zonder westerse toestemming?
Want dat zou best raar zijn, dat het westen dat gaat bepalen.
10% for the big guy?quote:Op maandag 5 februari 2024 17:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[ twitter ]
quote:“Zweden wil onderzoek naar explosies Nord Stream stoppen: onmogelijk om verdachten te vinden”
Het Zweedse Openbaar Ministerie wil volgens mediaberichten ophouden met het onderzoek naar de explosies die in 2022 olie- en gaspijpleidingen op de bodem van de Oostzee onbruikbaar hebben gemaakt. Het gaat om pijpleidingen van het project Nord Stream, waarmee Duitsland gas uit Rusland wilde halen. Het zou onmogelijk zijn om verdachten te vinden.
https://www.hln.be/buiten(...)-te-vinden~a7203396/
de natte droom van Bidenquote:Op dinsdag 6 februari 2024 15:42 schreef Straatcommando. het volgende:
Je verwacht het niet, maar de enige uitdager van Poetin lijkt te worden uitgesloten van deelname aan de verkiezingen.
quote:Deense geheime dienst waarschuwt voor Russische militaire acties tegen NAVO-landen: “Rusland sterker dan verwacht”
De Deense militaire inlichtingendienst FE gaat ervan uit dat Rusland “zeer waarschijnlijk” militair geweld zal gebruiken om “NAVO-staten uit te dagen”. Minister van Defensie, Troels Lund Poulsen, kondigde dit aan in het parlement.
https://www.hln.be/buiten(...)n-verwacht~ad2b6707/
Voor de volledigheid nog eentje toevoegenquote:“Rusland nu sterker is dan verwacht”, ondanks de al twee jaar durende oorlog in Oekrane. Rusland schakelt over naar een oorlogseconomie en is daar al ver mee gevorderd, het land wint nu al verrassend snel aan gevechtskracht en bouwt voorraden op.
quote:Experts waarschuwen: “Iran kan nu genoeg verrijkt uranium maken om allereerste kernwapen te bouwen. En dat zou maar een week duren”
Iran is in staat om voldoende verrijkt uranium te maken om een allereerste kernwapen te bouwen. Dat zegt het Institute for Science and International Security (ISIS), een Amerikaanse denktank die focust op internationale veiligheid. Als de overheid het licht op groen zet, zal Iran maar een week nodig hebben om dat verrijkte uranium klaar te hebben. Een operationeel kernwapen kan daarna binnen de zes maanden een feit zijn.
https://www.hln.be/buiten(...)week-duren~a9a8d523/
Heeft Biden natte dromen over de Ruzzische presidentsverkiezingen ja?quote:
Op een gegeven moment heb je wel gelijkquote:Op dinsdag 6 februari 2024 15:45 schreef UncleScorp het volgende:
Binnenkort weer een nieuw VS oorlogstopic
[..]
Wellicht, in de vs is het een droom en Rusland de werkelijkheid. Iets met afgeschafte verkiezingen.quote:
quote:Op dinsdag 6 februari 2024 15:45 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Good enough ... lets do itquote:Op dinsdag 6 februari 2024 16:00 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
[ twitter ]
Hier een nieuw narratief haha
Ja, best eigenaardig, dat je daar wel verminkt mag worden, maar geen relatie met hetzelfde geslacht mag hebben.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 16:05 schreef Straatcommando. het volgende:
Wist je dat in Iran gigantisch veel geslachtsverandering operaties uitgevoerd worden?
Mja, een Iraanse kernwapen is juist reden om geen oorlog te voeren.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 15:45 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Klopt, niemand wil erkennen dat Rusland hier achter zit.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 15:34 schreef UncleScorp het volgende:
[..]![]()
De verdachte is niet diegene die we willen opvoeren
Het is dus geeneens zeker of hij Poetin gaat interviewen?quote:
Lees net op rtl dat hij dat wel gaat doen.quote:Op woensdag 7 februari 2024 10:37 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het is dus geeneens zeker of hij Poetin gaat interviewen?
Klinkt als een goedkope publiciteitsstunt.
quote:Op woensdag 7 februari 2024 10:37 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het is dus geeneens zeker of hij Poetin gaat interviewen?
Klinkt als een goedkope publiciteitsstunt.
Bijzonder dat we nooit die kant van het verhaal hebben mogen horen.quote:Op woensdag 7 februari 2024 11:23 schreef Candymannetje het volgende:
Ik ben wel nieuwsgierig naar het interview.
Welke kant van het verhaal?quote:Op woensdag 7 februari 2024 11:37 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Bijzonder dat we nooit die kant van het verhaal hebben mogen horen.
De kant die niemand gehoord heeft maar natuurlijk wel de waarheid is ook al weet niemand wat dat is.quote:
En de heisa errond is alvast very entertainingquote:Op woensdag 7 februari 2024 11:23 schreef Candymannetje het volgende:
Hier wel.quote:Op woensdag 7 februari 2024 11:11 schreef Questular het volgende:
Moet je als criticus van deze oorlog blij zijn als Tucker en Alex aan je kant staan?
Wie zegt dat dat de waarheid is?quote:Op woensdag 7 februari 2024 11:58 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
De kant die niemand gehoord heeft maar natuurlijk wel de waarheid is ook al weet niemand wat dat is.
Hoezo wordt dat gempliceerd?quote:Op woensdag 7 februari 2024 13:40 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Wie zegt dat dat de waarheid is?
Hopelijk vraagt hij Putin of hij Europa gaat aanvallen, dan kan het hier es stoppen met dat gemieper, en kunnen we ons geld nuttig(er) besteden.quote:Op woensdag 7 februari 2024 11:23 schreef Candymannetje het volgende:
Beter Trump interviewenquote:Biden gaat opnieuw de mist in en lijkt de naam van Hamas vergeten te zijn
https://www.hln.be/buiten(...)en-te-zijn~a0e6425e/
Want dan stopt de hulp voor Oekrane denk je?quote:Op woensdag 7 februari 2024 18:53 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Hopelijk vraagt hij Putin of hij Europa gaat aanvallen, dan kan het hier es stoppen met dat gemieper, en kunnen we ons geld nuttig(er) besteden.
Hij heeft allang aangevallen binnen Europa. Oekraine. Na de weken/maanden ervoor doodleuk te hebben ontkend dat er plannen waren om Oekrane binnen te vallenquote:Op woensdag 7 februari 2024 18:53 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Hopelijk vraagt hij Putin of hij Europa gaat aanvallen, dan kan het hier es stoppen met dat gemieper, en kunnen we ons geld nuttig(er) besteden.
Definieer "hulp" ?quote:Op woensdag 7 februari 2024 19:03 schreef Questular het volgende:
[..]
Want dan stopt de hulp voor Oekrane denk je?
Had jij volgens jouw "normaal" gereageerd op mijn vraag had je van mij een "normaal" antwoord gekregen.quote:Op woensdag 7 februari 2024 20:16 schreef Questular het volgende:
[..]
Normaal reageren blijft een dingetje voor je merk ik, jammer.
Ach, het is best vermakelijk dat Zelensky als dictator wordt weggezet.quote:Op woensdag 7 februari 2024 20:40 schreef Ali_boo het volgende:
Denk niet dat Straatcommando het fijn zou vinden als ik dit in NWS plaats dus doe ik het maar hier
[ twitter ]
Want je verwacht dat Poetin vooraf gaat zeggen wat zijn plannen zijn, zodat Europa daarop kan anticiperen?quote:Op woensdag 7 februari 2024 18:53 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Dit is hier veel meer op zijn plek natuurlijk, maar je denkt toch niet dat Zelensky een Amerikaans staatsburger op een kill lijst zet.quote:Op woensdag 7 februari 2024 20:40 schreef Ali_boo het volgende:
Denk niet dat Straatcommando het fijn zou vinden als ik dit in NWS plaats dus doe ik het maar hier
[ twitter ]
Dat niet. Hij en zijn entourage hebben Europa, Europese landen, leiders etc direct en indirect bedreigd. Dat is voldoende.quote:Op woensdag 7 februari 2024 20:48 schreef Wantie het volgende:
[..]
Want je verwacht dat Poetin vooraf gaat zeggen wat zijn plannen zijn, zodat Europa daarop kan anticiperen?
Ik bewonder je naviteit.
Van de andere kant, dondert hij ergens uit een raam van een hotel krijg je weer dezelfde poppenkast... Zelensky deed het, nee Poetin deed het om Zelensky in kwaad daglicht te stellen.. En so the story will go on and on...quote:Op woensdag 7 februari 2024 20:57 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dit is hier veel meer op zijn plek natuurlijk, maar je denkt toch niet dat Zelensky een Amerikaans staatsburger op een kill lijst zet.
Ik heb hier eerder over gelezen in een andere vorm. Je weet zelf dat ik er niet heel snel mee strooi maar dit is echt rechtstreeks Kremlin propaganda tbhv het draagvlak weg te zagen.
Stel dat Poetin momenteel bezig is met het voorbereiden van een invasie in Estland.quote:Op woensdag 7 februari 2024 21:02 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat niet. Hij en zijn entourage hebben Europa, Europese landen, leiders etc direct en indirect bedreigd. Dat is voldoende.
Ik reageer normaal, ik ga er vanuit dat je met geld anders besteden bedoelt het stoppen van financile hulp naar Oekrane, dus als jij dan iets anders doet vermoeden dan is het redelijk logisch dat ik vraag wat je precies bedoelt met ‘geld anders besteden’. Dat jij dan meteen er weer iets achter zoekt verbaast me niet echt.quote:Op woensdag 7 februari 2024 20:23 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Had jij volgens jouw "normaal" gereageerd op mijn vraag had je van mij een "normaal" antwoord gekregen.
Maar blijkbaar speel jij het liever anders. Geen probleem zo zijn er hier verschillende.
Veel plezier met hen.
Anders Dan Zelensky is Poetin geen dictator, dus de verkiezingen in Rusland gaan gewoon door en het zal er om spannen of hij herkozen zal worden.quote:Op donderdag 8 februari 2024 11:28 schreef over_hedge het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)esidentsverkiezingen
Poeh gelukkig maar. Straks ging het nog mis voor Putin
quote:Oekraense soldatenvrouwen voeren druk op president Zelensky op: hij moet dringend nieuwe rekruten vinden, maar waar?
Oekrane komt niet alleen wapens tekort, maar ook soldaten om die te hanteren. En het is vooral de vraag hoe dt tekort valt op te lossen die voor groeiende verdeeldheid zorgt, nu ook soldatenvrouwen en -moeders protesteren. Wat kan president Zelensky doen? Onwilligen dwingen om toch naar het front te gaan? Ze zelfs vanuit het buitenland terughalen? En hoeveel potentile soldaten zitten er daar?
Ze hebben toch al die Amerikaanse journalist naar de klote geholpen in de Oekraense gevangenis?quote:Op woensdag 7 februari 2024 20:57 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dit is hier veel meer op zijn plek natuurlijk, maar je denkt toch niet dat Zelensky een Amerikaans staatsburger op een kill lijst zet.
Ik heb hier eerder over gelezen in een andere vorm. Je weet zelf dat ik er niet heel snel mee strooi maar dit is echt rechtstreeks Kremlin propaganda tbhv het draagvlak weg te zagen.
Echt typisch weer onze wereldvreemde overheid.quote:Op woensdag 7 februari 2024 22:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Dit zat er al een tijdje aan te komen, maar het extra bedrag is hoger dan bijna iedereen had verwacht.
NWS / Defensie krijgt miljarden extra te besteden
Jamaar die maakte gebruik van the 1st amendment , kunnen we niet hebben ntl in een democratie ... ow wacht , hij zat in Oekraine dus ... hmquote:Op donderdag 8 februari 2024 12:32 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ze hebben toch al die Amerikaanse journalist naar de klote geholpen in de Oekraense gevangenis?
Maakt toch niet uit, Rusland kunnen ze toch nooit meer inhalen.quote:Op donderdag 8 februari 2024 12:37 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Echt typisch weer onze wereldvreemde overheid.
Pas gaan investeren in defensie als ze bang zijn voor een oorlog.
Dat krijg je er van als je mensen zonder enige kennis van zaken dingen laat regelen.
Nja, dat was niet iov, maar heel handig was dat niet.quote:Op donderdag 8 februari 2024 12:32 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ze hebben toch al die Amerikaanse journalist naar de klote geholpen in de Oekraense gevangenis?
Bedoel je die voor de Russen spionerende datingcoach die is gestorven aan een longontsteking?quote:Op donderdag 8 februari 2024 12:32 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
We hebben zelfs al meer stealthvliegtuigen dan Rusland.quote:Op donderdag 8 februari 2024 12:38 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Maakt toch niet uit, Rusland kunnen ze toch nooit meer inhalen.
Dus het wordt nog wel enkele jaren gemieper.
Gelukkig blijft Putin aan de macht, een opvolger zou wel es aan hun natte dromen kunnen gevolg geven
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |