capuchon_jongen | vrijdag 26 januari 2024 @ 19:26 |
Welkom in de http://forum.fok.nl/topicchain/514 kun je hier al je vragen kwijt over het vervoer door de lucht. Hoe werkt zo\'n e-ticket, waar kan ik vluchtinfo vinden, heeft een 777-200 van KLM nou wel of geen IFE en zitten die stoelen van BA nou lekkerder dan die van Singapore Airlines? En hoe krijg je nou een goede plek in het vliegtuig? En hoe lukt het het best om te slapen in het vliegtuig? Bediscussieer het allemaal hier ![]() Veelgestelde vragen Waar is de beste plek in het vliegtuig? Dat is erg persoonlijk, beenruimte, aan het raam, niemand achter je of niemand voor je ? Maar www.seatguru.com helpt je een beetje op weg. Hoe werkt een e-ticket? Print het uit, neem je paspoort mee naar het vliegtuig en volg de instructies die je van de luchtvaartmaatschappij krijgt Hoeveel (hand-)bagage mag ik meenemen? Dat staat aangegeven in de voorwaarden bij het boeken bij de luchtvaartmaatschappij. Sommige luchthavens zoals veel Engelse beperken het aantal stuks handbagage tot 1 Welke voornaam vul ik in bij het boeken van een ticket? Altijd de eerste volledige voornaam als in je paspoort. Mag m'n koffer op slot? Ja, maar niet naar de VS. Daarvoor kun je een speciaal TSA slot kopen. Hoe kom ik aan een visum? Kijk op www.wijsopreis.nl voor visuminformatie Hoe werkt het visum voor de VS? Kijk op deze website en http://esta.cbp.dhs.gov/esta/esta.html Waarom zijn enkele reizen duurder dan retourtickets? Enkele reizen worden verkocht voor de zakelijke markt Waarom is een ticket van KLM vanaf Dusseldorf goedkoper dan vanaf Amsterdam voor dezelfde vlucht? Dat is vanwege de concurrentie. Daar profiteer je hier ook van als je met BA of Lufthansa vliegt. Een vlucht met stop is immers minder fijn dan een directe vlucht en dus ook goedkoper. Kan ik een vlucht via Amsterdam boeken en dan pas daar opstappen? Nee, als je een deel van een als 1 geheel geboekte reis niet maakt, dan is je ticket niet meer geldig. Ook als je bijvoorbeeld een KLM vlucht boekt op www.klm.be met vertrek vanaf Antwerpen Train Station (ZWE), dan dien je in Antwerpen je ticket op te halen. Wanneer je een ticket boekt bij (bijna) alle low-cost maatschappijen bestaat je reis uit losse enkele reizen en kan je eventueel wel een gedeelte van je vlucht overslaan. Dit is van toepassing op bijvoorbeeld Ryanair, Wizzair, Transavia en Vueling. Nog meer weten? Kijk naar The Secret Life of Airports op BBC4 => http://www.bbc.co.uk/programmes/b00lbnkh ![]() Let nog wel op deze centrale topics: • Mocht je specifieke vragen hebben over vliegangst, kijk dan in de http://forum.fok.nl/topicchain/5082 • of over pijn in je oren : http://forum.fok.nl/topic/715129 • Wil je de beste deal voor vliegtickets, stel je vraag dan in de http://forum.fok.nl/topicchain/836 • En kom je een ongelooflijke aanbieding of nieuwtje tegen, post die dan in de http://forum.fok.nl/topicchain/1686 tvp's en offtopic reacties vliegen het topic uit zonder te vragen | |
capuchon_jongen | vrijdag 26 januari 2024 @ 19:27 |
Laatste post uit vorig deel: Berlijn (Brandenburg) - Brussel Vertrek - 06:05 Aankomst - 07:30 Wanneer zou ik ongeveer in de luchthaven moeten zijn? ![]() Ik denk ongeveer rond 5u aankomen in de luchthaven. Natuurlijk wat een kutuur om te vliegen Ik hoop dat ik kan uitchecken uit mijn hotel. ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door capuchon_jongen op 27-01-2024 00:24:35 ] | |
flipsen | vrijdag 26 januari 2024 @ 19:48 |
Als je je capuchon ophoudt zou ik wel een paar uur eerder vertrekken ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door capuchon_jongen op 27-01-2024 00:24:44 ] | |
kwiwi | vrijdag 26 januari 2024 @ 20:07 |
Half uurtje voor vertrek aankomen lijkt me wat krap in de vakantieperiode en tijdens piekuren (en voor iemand die wellicht niet vaak vliegt). Zou een uur zeggen, met online inchecken en alleen handbagage. | |
Bucketlist | vrijdag 26 januari 2024 @ 23:10 |
Ik zou ook een dik uur aanhouden. Dus 4:45 - 5:00 op vliegveld. Hoe ga je naar het vliegveld? | |
capuchon_jongen | zaterdag 27 januari 2024 @ 00:25 |
Weet ik nog niiet zal met de S9 trein zijn denk ik. | |
jaco | zaterdag 27 januari 2024 @ 06:34 |
Wat het laatste betreft: ik zou het de dag ervoor bespreken met het hotel. Als je een credit card hebt, kun je de sleutels/keycard vaak in een dropbox achterlaten of gewoon in de kamer. Ze mailen de rekening dan later en halen de betaling uit de 'pre-charge'. Met een debit card of cash kun je soms de avond ervoor de rekening laten opstellen en betalen. Als ze zeggen: er zal iemand bij de balie zijn om 4.30 am om je uit te checken dan zou ik toch aandringen op een van bovenstaande opties waarbij je direct het hotel kunt verlaten. Op dit soort tijdstippen is de beloofde service vaak wat minder betrouwbaar. | |
Its-Jojo-4you | zaterdag 27 januari 2024 @ 08:05 |
Zou zeker een uur aanhouden. Het is vaak verbazend druk op dat tijdstip. | |
Halcon | zaterdag 27 januari 2024 @ 08:11 |
Ja, altijd minimaal 'n uur. Je weet nooit wat je tegenkomt. Ik zit ook liever een half uur me bij de gate te vervelen dan dat ik moet gaan jagen om op tijd te zijn. | |
cva | zaterdag 27 januari 2024 @ 09:17 |
weet niet of je met Ryanair of brussels airlines terugvliegt maar Ryanair is in berlijn terminal 2 , controle gebouw is daar kleiner en langere wachtrijen want minder security | |
capuchon_jongen | zaterdag 27 januari 2024 @ 09:52 |
Ryanair. Maar ik ga ervoor zorgen dat ik zeker een uur op voorhand er zal zijn. Voordeel is ik ben nu al online ingecheckt en heb enkel handbagage bij me | |
Halcon | zaterdag 27 januari 2024 @ 09:54 |
En de capuchon even afzetten. | |
capuchon_jongen | zaterdag 27 januari 2024 @ 09:55 |
Natuurlijk ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 27 januari 2024 @ 15:31 |
Pak een S9 die voor 5 uur aankomt op de vlieghaven. Van S-Bahn-stop naar binnen naar de security is al een tien minuten lopen. Als daar een flinke rij staat en de zwik mag op tijd naar het vliegtuig red je het niet. | |
capuchon_jongen | zaterdag 3 februari 2024 @ 17:04 |
ik ben eigenlijk van gedacht veranderd en wil ook eens langs keulen gaan. Kan ik zonder problemen een terugvlucht skippen? Ik zou er met de trein willlen gaan. Ik heb er natuurlijk voor betaald en zelfs al online ingecheckt. Als ik op de terugvlucht niet kom opdagen wat zal er gebeuren? | |
kwiwi | zaterdag 3 februari 2024 @ 17:08 |
Niks, je stoel wordt hoogstens aan iemand op de standby lijst gegeven. | |
Its-Jojo-4you | zaterdag 3 februari 2024 @ 23:58 |
zo lang het het laatste deel van je vlucht is maakt het minder uit | |
Halcon | zondag 4 februari 2024 @ 07:47 |
Dan krijg je gewoon een 'no show'. Als dat het laatste stukje van de reis was, dan is er verder niks aan de hand. Als er nog een overstap is, dan wel, maar dat is hier niet het geval, toch? | |
capuchon_jongen | zondag 4 februari 2024 @ 11:56 |
nope | |
Hojdhopper | maandag 4 maart 2024 @ 13:48 |
Fijn, mijn vlucht (Qatar 60, München - Doha) gaat a.s. zaterdag om 08:40 maar er is net een staking door grondpersoneel aangekondigt, die van donderdag tot zatererdag 07:00 uur duurt. Iemand wel eens in een soortgelijke situatie gezeten? Ik begrijp, iedere staking en luchthaven is anders, maar wat denken jullie? Vlucht vertrekt gewoon maar dan vertraagd? Wel gewoon online inchecken van tevoren of afwachten en bij de check-in balie? Ik sta er nu zo in van, gewoon inchecken, extra vroeg naar de luchthaven (ook leuk, want Deutsche Bahn staakt weer) zodat ik om 7 uur als ze het werk weer oppakken tenminste vooraan bij de check-in sta en dan maar zien wat er gebeurt. Misschien algemeen interessant voor iedereen die donderdag 7, vrijdag 8 en dus vroeg op zaterdag 9 maart naar of van Duitsland vliegt, want die staking is nationaal, niet alleen in München. | |
bianconeri | maandag 4 maart 2024 @ 15:00 |
Kan zijn dat ze vluchten van donderdag en vrijdag wel annuleren bv, of in elk geval een heel groot deel. Dat is eerder ook wel gedaan op Schiphol, omdat ze die 2 dagen helemaal niets kunnen. In jouw geval zou ik er inderdaad gewoon zijn. Je vlucht is als de staking afgelopen is, dus dan zou alles gewoon moeten lopen. Afhankelijk van hoe de luchthaven met eerdere vluchten (van <7:00) omgaat (annuleren of vertragen) zit een vertraging er zeker wel in. Ik zou in elk geval gewoon inchecken en er zijn, dan heb jij in elk geval alles gedaan wat je kunt. Dan kan de luchtvaartmaatschappij jou achteraf ook geen verwijten maken dat het je eigen schuld is dat je de vlucht niet hebt gehaald of dat je ''toch geen interesse had, want je bent niet eens ingecheckt''. | |
Pinuts | maandag 4 maart 2024 @ 15:19 |
Heeft er iemand hier ervaring met Air China en vliegen vanuit Frankfurt? Ligt niet helemaal om de hoek, maar vanuit Frankfurt zou mijn ticket 400 euro goedkoper zijn dan Amsterdam, Dusseldorf en Brussel... | |
Hojdhopper | maandag 4 maart 2024 @ 16:53 |
Dankje voor de soort van bevestiging. Dan ga ik idd gewoon inchecken en er staan. Enige waar ik nu aan zit te denken n.a.v. jouw bericht, is of ze niet een soort van backlog hebben die ze eerst gaan afwerken. Dus niet-geannuleerde vluchten van vrijdag eerst gaan afhandelen. Maar ja, we zien dan wel. Niet vanaf Frankfurt, wel vanaf München (2017). Maar ja, potato - potahto. Vond het matig maar voor de prijs prima - was een vrij oude A330 destijds. Vrij sober, de crew sprak beperkt Engels - beenruimte wel in orde. Geen reden om echt te klagen, want de prijs was/is gewoon lager, althans toen ook in mijn geval. Scheelde een paar honderd euro. Wat ik wel klachtwaardig vond is het gedrag van sommige Chinezen aan boord (zeker de helft van de passagiers was Chinees). Ja, is andere cultuur en zo, maar had op één leg de voet/sok van mijn achterbuurman naast mijn gezicht. Daarnaast waren ze allemaal vrij luid (economy). | |
bianconeri | maandag 4 maart 2024 @ 17:04 |
Als je mij over een maandje nog een keer vraagt dan wel ![]() Vlieg over een maand vanuit Estland terug via Frankfurt (en dan Schiphol). Niet met Air China overigens. Ik weet niet waar je vandaan moet komen, maar naar Frankfurt komen lijkt mij niet zo lastig toch? Er gaat zelfs een ICE trein tussen Amsterdam en Frankfurt. (met stops in Utrecht en Arnhem). | |
bianconeri | maandag 4 maart 2024 @ 17:08 |
Mijn kennis daarover is puur op basis van series en shows over luchthavens, dus zeker niet als waar aan nemen hoor. Maar een luchthaven gaat denk ik niet een bestaande planning van zaterdag volledig over hoop gooien ivm een staking op donderdag en vrijdag. Het is gewoon zo ongelofelijk druk op vliegvelden dat dat gewoon echt geen doen is. Vandaar dat ik eigenlijk gewoon vermoed dat ze donderdag en vrijdag zeer veel vluchten zullen gaan annuleren. Zonder ground crew kun je niet vliegen, dus of een deel moet niet staken of ze moeten ergens kunnen inhuren. En alles wat ze annuleren gaan ze niet een dag erna inhalen. Dat werkt niet zo op luchthavens, die klanten krijgen gewoon een voucher of andere vlucht aangeboden. Vanwaar al je vluchten via Munchen trouwens? Ik vlieg zelf volgende maand voor het eerst met een transfer op Munchen, maar als ik goed lees gaat het niet om een transfer. Munchen is echt ongelofelijk ver van Nederland vandaan om daar voor te kiezen, dacht ik zo ![]() | |
Pinuts | maandag 4 maart 2024 @ 17:10 |
Lastig zeker niet. Het is alleen dat je er 3 uur over doet. Maar waarschijnlijk zet ik gewoon de auto bij het vliegveld neer of vraag ik of iemand me ophaalt/brengt. Thanks. Ja heb vaker die klachten over Chinezen gehoord. Maar het scheelt qua prijs inderdaad behoorlijk dus vind het zeker het overwegen waard. | |
Hojdhopper | maandag 4 maart 2024 @ 17:15 |
No worries, maar alsnog wel fijn een soort van "bevestiging" te hebben als in "iemand anders (jij) zou het ook zo aanpakken". ![]() En vluchten vanaf München omdat ik in München woon. ![]() Met welke LM vlieg je? Terminal 1 is oud, klein en saai, terminal 2 is wel nice om even wat tijd te doden. | |
bianconeri | maandag 4 maart 2024 @ 22:51 |
Ik vlieg met enige regelmaat vanaf Schiphol en het kost mij al een goede 3 uur om op Schiphol te komen hahaha. Ah owke ![]() AMS-MUC met Lufthansa Cityline. En MUC-TLL met Air Baltic. Vanuit AMS staat hal 1, maar voor Munchen nog niets. Geen idee of Terminal 1 of 2 specifiek voor EU is of non-Schengen? Of dat je al kunt raden waar ik kom. Ik heb voor heen en terug wel voor wat meer overstap gekozen van 2 uur, niet de korte 50 min. | |
Droopie | dinsdag 5 maart 2024 @ 07:06 |
Ik ging gisteren met de metro en trein naar Schiphol, storingen, megadrukte op het treinstation. Met de auto vanuit Rotterdam hoef je rond 1700 die kant ook niet op te rijden, dus je hebt best dagen dat Frankfurt best meevalt ![]() | |
bianconeri | dinsdag 5 maart 2024 @ 09:09 |
Komt door de werkzaamheden die er gestart zijn. Voor de werkzaamheden aan heb ik nog nooit problemen gehad rondom Schiphol. Ik vertrok toevallig de maandag na de voorjaarsvakantie vanaf Schiphol weer naar huis, de 1e dag van de grote werkzaamheden op station Schiphol. Toen viel het nog redelijk mee voor mijn route. Ik ben nog nooit naar Frankfurt geweest, dus dat kan ik niet vergelijken. En is voor mij ook geen reële optie. Ik moet vanuit het hoge Noorden komen, vandaar ook de goede 3 uur om op Schiphol te komen. Om in Frankfurt te komen met OV ben ik nog langer onderweg. En als iemand wel vlakbij een ICE station woont is het ook niet gauw logisch, want dat houdt ook in dat je snel bij Schiphol bent. | |
Hojdhopper | dinsdag 5 maart 2024 @ 09:12 |
Lufthansa, of eigenlijk heel Star Alliance, zit exclusief op T2 dus je zit goed, groot, rustig, modern en overzichtelijk. T1 is een oude, bedompte terminal waar alle andere LMs op vliegen, o.a. ook Emirates met z'n A380. Echt altijd een chaos daar. Wat Frankfurt betreft trouwens, mocht iemand met de trein gaan, zorg dat je uitstapt of Frankfurt Flughafen, en niet Frankfurt zelf. ![]() | |
bianconeri | dinsdag 5 maart 2024 @ 11:45 |
Gelukkig ![]() Al zit Air Baltic niet in de Star Alliance, maar aangezien ik alles via Lufthansa geboekt heb zal dat allemaal wel gewoon in T2 zitten. Sommige mensen ![]() ![]() | |
SEMTEX | dinsdag 5 maart 2024 @ 12:01 |
Ik weet alleen dat ik Frankfurt een vervelend, chaotisch en druk vliegveld vond om vanaf te vliegen. Maar als dat 400,- scheelt: doen ![]() | |
Jor_Dii | dinsdag 5 maart 2024 @ 12:24 |
Tja, het is dan ook het grootste/drukste vliegveld van Europa, toch? | |
Essebes | dinsdag 5 maart 2024 @ 17:02 |
Is dit recent verandert? Ik vlieg over iets meer dan twee weken via Frankfurt naar India, geheel met Lufthansa. Maar mijn info geeft aan dat ik aankom en vertrek in Frankfurt van T1. (En niet T2) | |
bianconeri | dinsdag 5 maart 2024 @ 17:39 |
Nee, dat is Heathrow. Met Istanbul op 2, CDG op 3, Schiphol op 4 , Madrid op 5 en Frankfurt op 6. Gezien wat hij aangeeft qua luchtvaartmaatschappijen gok ik dat T2 de non-Schengen terminal is. Al zou dat weer gek zijn als je van Amsterdam (gokje?) naar Frankfurt ook aankomt op T1. | |
Essebes | dinsdag 5 maart 2024 @ 18:12 |
Ik heb het nog gecontroleerd op de website van Frankfurt Airport met de vluchten van vandaag: Aankomst vanuit Amsterdam in T1 en vertrek naar India ook weer op T1 Maar goed.... Ik zie het vanzelf ? | |
Hojdhopper | dinsdag 5 maart 2024 @ 23:52 |
Neuh, eigenlijk niet. Mijn ex-vriendin was stewardess en vloog vanaf München (2015-2018), toen was dat al. En recentelijk ook geen wijzigingen aangebracht voor zover ik weet. | |
Hojdhopper | dinsdag 5 maart 2024 @ 23:54 |
Ho wacht, zie nu dit bericht. Ik had het dus München n.a.v. de vraag van bianconeri. ![]() | |
Bezsen | dinsdag 5 maart 2024 @ 23:56 |
Wat heeft een Qatarvlucht met een Lufthansa staking te maken? | |
bianconeri | dinsdag 5 maart 2024 @ 23:58 |
Owh haha ja wat dom, ik heb het ook helemaal niet gezien. We hadden het idd over Munchen en niet Frankfurt ![]() | |
Hojdhopper | dinsdag 5 maart 2024 @ 23:59 |
Op het moment dat ik dat schreef was het nog niet bekend dat het alleen ging om Lufthansa grondpersoneel. Toen ging het nog om "grondpersoneel". Maar kan dus inmiddels gerectificeerd worden. | |
Bezsen | dinsdag 5 maart 2024 @ 23:59 |
Aha oke, duidelijk. Scheelt weer voor jou ![]() | |
Hojdhopper | woensdag 6 maart 2024 @ 00:01 |
Ik hoop het, niet dat ineens het grondpersoneel van die Qatarvlucht ook bij die vakbond ver.di zit. ![]() | |
Bezsen | woensdag 6 maart 2024 @ 00:04 |
Die QR vluchten staan er voor donderdag/vrijdag nog gewoon in, daar waar LH vrijwel alles eruit heeft gemikt. Komt vast goed. (Al is het maar omdat ik ook een dezer dagen met 3 kleine kids, een vrouw en 100kg+ bagage vanuit DE naar Dubai vlieg - gelukkig met Emirates) | |
Hojdhopper | woensdag 6 maart 2024 @ 00:08 |
Langzaamaan word ik er ook een stuk geruster op, thanks! ![]() | |
Shivo | woensdag 6 maart 2024 @ 01:15 |
Zo dan, 100kg! Dat hadden wij nog niet bij ons toen we met zijn vijven zes maanden naar Nederland verhuisden. | |
Essebes | woensdag 6 maart 2024 @ 07:15 |
Ok, helemaal gemist 😂 Maar goed, Frankfurt T1 it is. Ik schrok even van jullie stelligheid hier… | |
jaco | donderdag 7 maart 2024 @ 06:11 |
Dit is niet zo'n gekke gedachte... https://www.lufthansa.com(...)-section--1846632745 Ik begrijp uit het antwoord op vraag 2 ("Further restrictions...") dat de staking van Verdi in Hamburg en Frankfurt zal betekenen dat de security checkpoints, behalve voor transit, gesloten zullen zijn. Dus alle maatschappijen worden daar getroffen. Ik zou in jouw situatie inchecken en op komen dagen, zoals je zelf al concludeerde, maar het nieuws tot op het laatste moment blijven volgen. De staking kan zich naar München uitbreiden of een andere invloed op je vlucht uitoefenen. | |
Hojdhopper | donderdag 7 maart 2024 @ 23:07 |
Het is allemaal wat onoverzichtelijk/onduidelijk. Alhoewel ik vandaag meerdere Duitse nieuwsberichten las die getiteld waren "Luchthaven München blijft deels open". Dit dan waarschijnlijk i.t.t. andere luchthavens zoals Berlijn en Hamburg die vandaag helemaal dicht gingen. En weet niet precies hoe het zit, maar kan me dus wel voorstellen dat het grondpersoneel in München voor het grootste deel bij Lufthansa of een dochter daarvan aangesteld is, en op die manier bij die vakbond aangesloten is. Maar goed, is allemaal speculatie. Ik ga gewoon naar de luchthaven en dan zien we wel. ![]() | |
Bezsen | donderdag 7 maart 2024 @ 23:10 |
QR heeft vandaag gewoon gevlogen vanaf MUC iig | |
Hojdhopper | donderdag 7 maart 2024 @ 23:12 |
Oh ja, wilde ik nog nakijken. Thanks voor de reminder, goed om te weten. Dan zal het allemaal wel loslopen. | |
Pinuts | vrijdag 8 maart 2024 @ 11:26 |
Ik heb geboekt. ![]() | |
ozzietukker | vrijdag 8 maart 2024 @ 18:52 |
De trein van 18.35 bij een aankomst van 17.20 is wel aan de krappe kant zeker als je bagage hebt. Want hoewel je binnen een uur naar landing over het algemeen je bagage wel moet hebben zal bij een vertraging van 30 minuten het al een stressmoment gaan worden omdat je dan maar 45 minuten hebt, en je moet ook nog naar het treinstation op de luchthaven, dat is niet heel ver weg, maar het is ook weer geen Schiphol dat je direct uit de aankomsthal op het treinstation aan komt. | |
MeisPluis | woensdag 3 juli 2024 @ 16:03 |
Hoi allemaal, ik heb eigenlijk 2 vragen ineen, dus wist niet of het hier het beste past of in het goedkoop vliegen topic. Ik wil eind oktober / begin november met 2 personen ongeveer 1,5 week naar Atlanta (vanaf 24 oktober kan, en dan max 3 dagen later en dan 1,5 week) - grootste van belang zijn de prijzen ![]() Vraag 1: hoe kan ik daar zo goedkoop, maar ook zo makkelijk mogelijk komen? Uiteraard ben ik al aan het rondkijken dus vraag 2: Nu kan ik met KLM vanuit Nederland (24 okt-3nov) en ben ik ongeveer 2000 euro kwijt. Als ik via België ga, is het net iets meer dan 1000 euro vanaf Antwerpen voor dezelfde vluchten als ik het goed uitkien (deel is ook promo tickets dan). Nu is vanuit België het eerste stuk met de trein. Nu weet ik dat je de trein moet pakken om te zorgen dat je ticket in Amsterdam niet geannuleerd wordt. Mijn vraag: moet ik echt in die trein zitten, of kan ik mijn ticket in Antwerpen op het station af laten stempelen en dan weer terug naar huis met de auto? (de " overstap" is namelijk 15-20 uur als ik "goed" kies en kan ik dus op woensdag de 23e "vertrekken in Antwerpen" , naar huis en de volgende dag relaxt mijn vlucht halen). En dan op de terugweg niet de trein terug pakken naar Antwerpen maar gewoon in Amsterdam mijn auto naar huis. (probleem is anders vooral: hoe kom ik in Antwerpen zonder mijn auto - hoewel daar wel een mouw aan te passen is voor dat geld) Alvast bedankt! | |
Jor_Dii | woensdag 3 juli 2024 @ 16:18 |
24 okt - 3 nov AMS - ATL met overstap in Boston (2 uur wachten) ATL - AMS met overstap in NYC JFK (1 uur wachten) 573¤ pp zonder bagage. | |
MeisPluis | woensdag 3 juli 2024 @ 16:25 |
Dank je wel! Die heb ik idd ook gezien , is met met JetBlue toch? Maar ik durf die overstap niet aan ivm de immigration (en 1 uur op JFK lijkt me ook wel heel erg kort ...) en lees wel slechte verhalen als je de overstap niet haalt ... En zonder bagage is geen probleem overigens, degene waar ik heen ga heeft wel een wasmachine indien nodig ![]() | |
ozzietukker | woensdag 3 juli 2024 @ 19:29 |
Tegenwoordig hoef je op Antwerpen in principe niet meer je treinkaartje af te halen (Wel als je van ZYR (Brussels Midi vertrekt overigens omdat daar wel een check in balie is) en krijg je vanaf Antwerpen al je digitale boarding pass al en kan je de hele reis tegenwoordig online inchecken. Officieel moet je de trein nemen die geboekt is en kan men een controle uitvoeren. De kans dat de systemen van Eurostar en KLM goed op elkaar aansluiten is trouwens klein, zeker bij een relatief korte overstap als dat al kan, en er bestaat ook altijd de kans dat je niet gecontroleerd bent en dat er dus dan helemaal geen controle scan geweest kan zijn. Wat helaas wel kan is dat je niet online kan inchecken, en dat is zeker het geval als er bijvoorbeeld aanvullende visa vereisten zijn, denk aan ESTA, en dan moet je je wel melden aan de NMBS balie in Antwerpen om daar een vervangend treinticket te krijgen naar Schiphol alwaar je op Schipol dan alsnog pas kan inchecken. Dus hoewel ik zeker voor de Antwerpen optie zou gaan, zou ik bekijken of je met de trein naar Antwerpen kan, als je op tijd boekt is een NS ticket niet eens zo duur. Je kan op 24 oktober zelfs de 17.30 trein nemen uit Antwerpen, en dan de volgende dag verder met de vlucht om 13.00 uur dan heb je ook geen stress om de trein te halen. Om de 08.30 optie te nemen is eigenlijk je enige mogelijkheid de 6.21 trein uit Roosendaal, en dan moet daar ook nog ergens je auto staan wat zeker op de terugweg niet mogelijk is en in Roosendaal gratis parkeren is een uitdaging. | |
MeisPluis | woensdag 3 juli 2024 @ 20:46 |
Dank je wel! Dan toch maar voor de zekerheid echt via Antwerpen. Ik zat er zelfs aan te denken om een lange overstap te nemen, dan op bijv woensdag van Utrecht naar Antwerpen (werken in de trein dus geen vrije dag nodig ), Antwerpen naar Amsterdam, dan met de trein naar huis, daar slapen en de volgende dag met de auto naar Schiphol, inchecken en door 😁 En dan op de terugweg wel het treinticket ophalen als dat moet (volgens mij voor de punten), maar dan gewoon met de auto naar huis. | |
ozzietukker | woensdag 3 juli 2024 @ 21:27 |
Treinticket op de terugweg afhalen hoeft zeker niet meer, je kan tegenwoordig zeker online inchecken op de terugweg (alle gegevens zijn dan al bekend als je de heenweg gevlogen hebt) en je krijgt de boarding pas voor ook het treingedeelte. Afhalen van het ticket is er niet meer bij. En je krijgt wel een handjevol miles en de XP mocht je die nodig hebben. Het enige nadeel van deze nieuwe gang van zaken is dat een trein eerder nemen, wat bij het afhalen van het ticket wel mocht (je mag een trein eerder of een trein later nemen) dat dit nu niet meer mag. Dat gezegd hebbende, een medewerker van Eurostar kan je nog wel meenemen, maar officieel is het ticket niet meer geldig en mag je alleen met de geboekte trein mee. Je moet het echt bij de ticketbalie wijzigen, en dat is wel jammer, want ik boek graag op veilig met ruime overstaptijden en vond het altijd wel fijn dat je moeiteloos en volgens de voorwaarden een trein eerder mocht nemen. | |
MeisPluis | woensdag 3 juli 2024 @ 22:11 |
Dat scheelt! Wel jammer dat je idd niet eerder mee kan … zou wel mooi geweest zijn want ik ben ook zo iemand die altijd veel te vroeg is voor dat soort dingen. De Miles is minder interessant, hoewel ik de aankomende jaren wel vaker naar Atlanta zal vliegen voor familiebezoek (de volgende keer is waarschijnlijk april / mei in de meivakantie. Misschien dat ik dan dezelfde truc uit kan halen) Daarom zit ik dus idd aan een hele ruime overstap te denken 😁 want dan slaap ik gewoon thuis en hoef ik niet op Schiphol oid rond te hangen. Ik neem aan dat je een eventuele koffer op Schiphol incheckt toch? Dat ik die niet mee in de trein hoef te slepen (ik twijfel nog of ik een koffer ga bijboeken eventueel). | |
jaco | donderdag 4 juli 2024 @ 06:22 |
Van een eerdere discussie in dit forum herinner ik me dat sommige reizigers inderdaad ooit een controle hebben gehad of dat de juiste treinrit daadwerkelijk gemaakt is. Er werd daarom zelfs aangeraden om de conducteur in de trein op te zoeken voor een controle scan, als deze niet langs komt. Een reis naar Atlanta is duur en niet zomaar om te zetten. Ik zou zelf aan alle voorwaarden voldoen, ook al is de kans op een controle erg klein. Je zit anders ook niet echt rustig tot het moment van inchecken op Schiphol. | |
MeisPluis | donderdag 4 juli 2024 @ 06:55 |
Dank je! Ik heb idd besloten om de treinreis echt te maken, nu even kijken wat het meest gunstig is, ook met werk. Want met een lange overstap slapen mensen ook ergens in een hotel in Amsterdam of rond Schiphol dus dat moet geen probleem zijn. Dit weekend even regelen. En besefte me gister dat ik dan met Halloween daar ben, ook leuk! | |
ozzietukker | donderdag 4 juli 2024 @ 20:43 |
Dat was in de oude situatie zo met tickets die ja af moet halen. Dan wilde KLM een stempel, maar zeker als je zoals mij op het balkon van de trein zit krijg je niet altijd een stempel. Al was het de laatste jaren prima om alleen het afgehaalde ticket te laten zien, want de discussie was men wel zat schat ik zo in. Op dit moment doet KLM nog niet aan een controlescan, maar omdat je het nooit zeker weet is het wel handig om de treinreis heen wel te maken. Terug hoeft uiteraard niet, je hoeft dan zeker niet bang te zijn voor een eventuele nabelasting, want de koffer komt automatisch op de band in Schiphol, dus je verstoord het proces niet. En een succesvolle rechtszaak tegen een passagier waarvan KLM vermoed dat die de treinreis terug niet gemaakt heeft, die gaat niet komen, want naast KLM dat moet bewijzen zal een rechter in beginsel ook kijken welke schade KLM ondervindt, en aangezien er geen koffers van boord gehaald moeten worden, de trein ook geen vertraging oploopt of iemand wel of niet meegaat is die er niet. | |
MeisPluis | dinsdag 9 juli 2024 @ 19:32 |
De vliegtickets zijn geboekt, en heb de treintickets van huis naar Antwerpen ook al geboekt! We maken er gewoon een gezellige extra treinreis van, gaan ‘s avonds naar huis om te slapen, en de volgende dag naar Schiphol voor de vlucht. Beetje moeite voor ¤500,- besparing ![]() | |
Biertjuhhhh | vrijdag 12 juli 2024 @ 15:44 |
Ik weet niet of dit de juiste plek is voor mijn vraag, maar ik was een aantal jaar geleden eens naar dusseldorf vliegveld gereden en toen had je daar een last minute “counter” waar je gelijk het vliegtuig in kon stappen als je wilde. Weet iemand of dat nog altijd zo is en of het de moeite waard is? Of heeft iemand nog tips voor eel last minute vakantie , aankomende week vertrekken. Thx | |
hilliebillie | vrijdag 12 juli 2024 @ 18:08 |
Iemand een idee of dit goed gaat komen? Wij vertrekken morgen op vakantie en ben net begonnen om op het gemak onszelf in te checken voor de vlucht (emirates). Bij mezelf en de jongste ging dit goed en bij de oudste kreeg ik de volgende melding: ‘Adult passengers must be over 12 years of age on the date of journey‘ Nu is hij 12 en dus blijkbaar als adult geboekt door het reisbureau (die ik nu niet meer te pakken krijg). Met Google krijg ik zo 1-2-3 niets gevonden hierover. [ Bericht 13% gewijzigd door hilliebillie op 12-07-2024 18:15:42 ] | |
ozzietukker | vrijdag 12 juli 2024 @ 18:57 |
Maak je geen zorgen, er is inderdaad iets mis in de reservering waardoor er kennelijk iets niet goed in staat qua geboortedatum waardoor het systeem denk dat hij nog geen 12 is. Dit kan men aan de check in balie regelen, het vervelende is wel dat je nu niet online kan inchecken en mogelijk een stoel niet meer beschikbaar is direct naast jullie als deze niet vooraf gekozen zijn. De wijziging zelf stelt niet heel veel voor en een beetje check-in agent kan dat, of vraagt hulp aan de supervisor. Ik zou wel niet al te laat bij de check-in balie komen om in ieder geval nog te kijken of er plekken bij elkaar zijn. Of als je de zoon zat bent, zo laat mogelijk dat ie compleet ergens anders zit... ![]() | |
hilliebillie | vrijdag 12 juli 2024 @ 20:42 |
Thnx! Stoelen reserveren hadden we gelukkig vorige week al kunnen doen, dus dat is als het goed is gewoon geregeld. Al stond er wel bij dat het nog kon veranderen (denk als er andere gezinnen zijn en alleen nog losse stoelen over zijn of zo, dat de kinderen toch samen bij een ouder kunnen zitten.) waren ook geen betaalde reserveringen. Hopelijk wel gewoon met vier bij elkaar. En inderdaad nu maar zeker zorgen dat we op tijd zijn om in te checken. Thnx voor je reactie! | |
ozzietukker | vrijdag 12 juli 2024 @ 21:09 |
Als de stoelen al gereserveerd zijn en de boeking onder een reserveringsnummer is het voor de luchtvaartmaatschappij ook duidelijk dat er samen gereisd wordt, dan is het ongebruikelijk dat de stoelen in die reservering herverdeeld worden, niet onmogelijk maar wel zeer ongebruikelijk. Daar komt bij dat in dit geval de zoon kennelijk niet als volwassene wordt gezien en dus bij een ouder moet zitten, dan wordt opsplitsen helmaal onlogisch omdat inderdaad in dat geval een kind wel bij een ouder moet zitten. | |
hilliebillie | vrijdag 12 juli 2024 @ 22:26 |
Stond inderdaad bij dat kinderen onder 13 bij een ouder moet zitten. Maar dan zou nog 2 aan 2 kunnen. Maar ik ga er gewoon vanuit dat de gereserveerde stoelen voor ons zijn en dat het allemaal goed komt. | |
jaco | zaterdag 13 juli 2024 @ 08:33 |
Als ik me goed herinner, is er op luchthaven Dusseldorf een 'travel market' op de tweede etage. Ik vermoed dat je een balie van een van de reisorganisaties daar hebt gezien en dat die een bordje 'last minute' oid hebben opgehangen. Ik zou daar niet teveel van verwachten. Het zijn dezelfde aanbiedingen die je op last minute ticket sites kunt vinden. Vroegah bestonden er daadwerkelijke last minute balies. Door daar fysiek aanwezig te zijn en flexibel in je reiswensen, kon je dan niet bezette stoelen innemen. Maar na de doorbraak van internet kunnen de maatschappijen dergelijke stoelen online verkopen. Ook zijn de verkoop methoden van de maatschappijen verandert, zoals het overboeken van vluchten en tickets die vervallen bij een no-show, zodat het financieel niet uitmaakt dat een stoel leeg blijft. | |
Loll | zondag 21 juli 2024 @ 23:11 |
Weet iemand hoe je vanuit Vietnam het voordeligst naar Hainan kan reizen? | |
Molo | zondag 21 juli 2024 @ 23:20 |
Te voet is erg laag in kosten | |
Chunees | vrijdag 26 juli 2024 @ 09:00 |
Weet iemand of dit in een vliegtuig mee kan? https://www.mobility-you.(...)cel-click-n-go-lite/ | |
ozzietukker | vrijdag 26 juli 2024 @ 19:17 |
https://www.klm.nl/information/assistance-health/own-wheelchair Als deze binnen de afmetingen past wel. Deze zal daarnaast ook ingechecked moeten worden, op de luchthaven moet je dan vooraf de mobility service hebben geregeld zodat je op de luchthaven zelf ook nog bij de gate kunt komen zodra je je rolstoel hebt afgegeven. Als deze inklapbaar is mag deze mee aan boord, of als dat niet meer past bij gate alsnog in het ruim waar je bij aankomst dan gelijk de rolstoel weer krijgt, net zoals buggy's en dergelijke. | |
buzz1291 | vrijdag 26 juli 2024 @ 23:49 |
Die duw ondersteuning heeft met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid een capaciteit die boven de maximaal toegestane 160 Watt uitgaat. En dan mag die niet mee. | |
FlyingFish | zaterdag 10 augustus 2024 @ 17:57 |
Weet iemand wanneer bij klm het gratis stoel wijzigen opent? Bij de heenvlucht checkte ik twee dagen vooraf en hadden we stoelen toegewezen gekregen die ik vervolgens gratis kon aanpassen. Twee weken vooraf kan dit iig nog niet. Sowieso erg onhandig dat dat per maatschappij wisselt. Bij Virgin of Delta kon ik meteen gratis stoelen reserveren. | |
LangeTabbetje | zondag 11 augustus 2024 @ 01:21 |
Ligt aan je boekingsklasse, hoe goedkoper, hoe minder opties.... | |
capricia | zondag 11 augustus 2024 @ 01:44 |
Ik begrijp niet helemaal waarom dit belangrijk is. Wat is de achterliggende vraag? Is dat gratis naast elkaar zitten ofzo, gaat het daarom? | |
FlyingFish | zondag 11 augustus 2024 @ 17:29 |
Ja, en om nog een beetje te kunnen kiezen waar je zit, gratis. Vorige keer waren we op de achterste rij neergezet, waar je zeer beperkt naar achteren kan bijvoorbeeld, of je kan aan het raam gezet worden op een plek waar geen raam is. Welke rij etc. maakt niet uit, alleen bepaalde plekken dus liever niet. Maar minimaal 5x ¤30 uitgeven hieraan is zonde van het geld. Een paar dagen van te voren kun je dit gratis wijzigen, vandaar mijn vraag wanneer dat is. We hebben de goedkoopste boekingsklasse, tickets voor 5 personen zijn al duur genoeg, en de heenweg heb ik dit dus toen ik een paar dagen van te voren checkte gratis kunnen doen. Mijn vraag is dus, wanneer wordt dat open gezet zodat ik evt wat aan kan passen indien dat nodig blijkt. We hebben overigens een lijnvlucht, geen charter. | |
Molo | zondag 11 augustus 2024 @ 17:40 |
Is dat bij KLM goedkoopste klasse niet gewoon níet mogelijk? Nooit gezien iig en ik vlieg regelmatig KLM in de goedkopere klasses | |
FlyingFish | zondag 11 augustus 2024 @ 18:19 |
Ik heb het voor de heenweg wel kunnen doen, dus het is mogelijk, alleen pas kort van te voren. De vraag is alleen hoe kort. | |
bianconeri | maandag 12 augustus 2024 @ 19:07 |
Bij het inchecken geloof ik nog steeds wel, maar dacht dat je nog gwn zelf je stoelen kon uitkiezen bij KLM. Maar als je eenmaal gekozen hebt nooit gecheckt of het dan nog kan. Als het niet bij het boeken gratis is, dan is dat pas bij het inchecken. Dan kies je sowieso al je stoel. Weet niet anders dan dat. | |
FlyingFish | dinsdag 13 augustus 2024 @ 05:05 |
Blijkbaar zit daar dus nog een stap tussen, want ik logde in om te kijken of ik al in kon checken, maar dat kon pas 24 uur van te voren. Maar toen zag ik wel dat ze al stoelen toegewezen hadden en die kon ik toen kostenloos wijzigen. Pas minimaal een dag later kon ik daadwerkelijk inchecken. Maar blijkbaar niemand die het weet. Bij deze dus een tip voor wie gratis bepaalde stoelen niet wil hebben (want veel keuze heb je dan niet meer, zeker met een groter gezelschap). | |
hilliebillie | dinsdag 13 augustus 2024 @ 10:26 |
Met emirates kreeg ik van het reisbureau 2 weken voor de heenreis de inloggegevens en toen kon ik stoelen kiezen (gratis, voor ¤36 per stoel of ¤56 per stoel) ook voor de terugreis die 3 weken na vertrek waren. Geen idee of ik als ik de gegevens eerder had ook eerder stoelen had kunnen kiezen. Er waren niet heel veel gratis opties meer voor 4 personen naast elkaar (want voor vier vluchten voor vier personen loopt het anders wel op in extra kosten). En die waren ook alleen maar achterin het vliegtuig (waardoor je dus altijd laatst aan de beurt bent met eten en zo). Geen idee of ik eerder had kunnen kiezen als ik die gegevens eerder had gehad, waarschijnlijk wel omdat het voor de terugreis ook al direct ging. Een collega van mij vloog vorig jaar naar Amerika (geen idee met welke maatschappij) maar die had direct na het boeken al stoelen kunnen reserveren. Maar hij had ook niet via een reisbureau geboekt, maar gewoon rechtstreeks de vlucht geboekt en was dus niet afhankelijk van een reisbureau die dingen door stuurt. | |
ozzietukker | dinsdag 13 augustus 2024 @ 18:22 |
Je kan 30 uur van te voren inchecken, behalve op vluchten naar de VS waar het 24 uur van tevoren kan. Op het moment dat je kan inchecken dan kan je ook stoelen, indien beschikbaar wijzigen, wel zal je, als je verder geen status hebt voor stoelen vanaf de middenrij moeten betalen, en hoe verder voorin hoe meer. Wat jij mogelijk hebt gezien is dat zo'n 3 dagen voor vertrek KLM eventueel extra rijen op vluchten binnen Europa beschikbaar stelt, dat heeft te maken met de verwachte aantal business en economy passagiers. Wat KLM dan ook kan doen, zeker bij de grotere gezelschappen is deze op dat moment ook al stoelen toewijzen zodat je in ieder geval bij elkaar zit, want zeker bij drukke en volle vluchten is er op het moment van inchecken mogelijk beperkte beschikbaarheid. Want vooral met vertrek van Schiphol, hoewel jij 30 uur voor vertrek kan inchecken, kunnen passagiers vanaf een andere bestemming 30 uur voor vertrek van die vlucht voor alle vluchten inchecken, en die hebben dan de eerste keus van stoelen, zeker bij echt typische feeder vluchten, dus vluchten waar de meeste passagiers op zitten van andere eerdere vluchten is de mogelijkheid van aantal beschikbare stoelen op het moment van inchecken beperkt. Op de terugvlucht speelt dit minder, omdat over het algemeen dan maar een beperkt aantal eerder kan inchecken als er al passagiers zijn, daarnaast is daar de lokale afhandelaar in de lead dat men daar wat minder (kunstmatig) in kan en hoeft in te grijpen. | |
buzz1291 | dinsdag 13 augustus 2024 @ 21:55 |
De kosten van een stoel kunnen er bij Emirates of Qatar nogal inhakken wanneer je retour uit 4 vluchten bestaat. Ik betaalde onlangs bij Qatar nog 116 euro pp voor de stoelen op de vlucht AMS-DOH-BKK, maar dat is als toevoeging op het goedkoopste tarief altijd nog aanzienlijk goedkoper dan een tarief met vrije stoelkeuze bij boeking. | |
FlyingFish | woensdag 14 augustus 2024 @ 02:10 |
We vlogen intercontinentaal naar de VS, dus dat gaat niet helemaal op. Ik vermoed zelf dat ze die vluchten al voor je kan inchecken open gooien met al een stoelreservering die je kunt wijzigen. Wellicht tussen de 30 uur dat je normaal kan inchecken en de 24 uur dat je officieel in kunt checken, al dacht ik dat ik meer dan 30 uur vooraf keek maar dat weet ik niet zeker (omdat ik dacht dat we 48 uur vooraf konden inchecken en dat wilde checken. Toen zag ik dat we al stoelen hadden toegewezen gekregen die ik kon wijzigen). Maar ¤116 voor stoelen is een bedrag waar ik een hoop andere leuke dingen voor kan doen… Maar ik vind betalen voor een stoel sowieso het geld niet waard, een vlucht is sowieso afzien, zeker met kinderen. Maar ik (of partner) ben dan ook niet 2 meter lang gelukkig, dus heb wat makkelijker praten dan lange mensen. | |
hilliebillie | woensdag 14 augustus 2024 @ 04:16 |
Ik heb voor eerdere reizen wel eens betaald voor een stoelreservering. Maar dat waren slechts twee vluchten (retour) en het was geen groot bedrag per stoel. Dan vind ik het te doen. Zeker met kinderen is het fijn om bij elkaar te zitten. En ik heb op een van die vluchten dus wel eens gezien dat een (groot) gezin helemaal verspreid zat in het vliegtuig (incl kleine kinderen). Maar ook gehoord van mensen die we op onze laatste reis tegen kwamen die stoelen (gratis) gereserveerd hadden voor 3 personen, in Düsseldorf hadden ingecheckt voor de vlucht, het eerste deel van de vlucht bij elkaar zaten en het tweede deel van de vlucht verspreid zaten. Ook de dochter van 10 zat naast vreemden. Sta je dan met je stoelreservering, ze hadden het bij incheck niet gezien, maar gewoon de boardingpassen aangenomen ervanuitgaande dat het gewoon de gereserveerde stoelen waren. Met een hoop gedoe en geregel in het vliegtuig is het goed gekomen, maar dat zou ik echt niet leuk gevonden hebben als het me zou overkomen. Terwijl er bij emirates bij het reserveren van de stoelen wel specifiek bij stond dat kinderen onder 13 niet alleen zitten. Wel dus, in hun geval. | |
ozzietukker | woensdag 14 augustus 2024 @ 19:47 |
Ook bij intercontinentale vluchten, en de belangrijke toevoeging die jij in deze reactie gaf, je reist met kinderen, dan doet KLM als je vooraf niet hebt betaald voor stoelen, de stoelen zeer zeker toewijzen, daarvoor reserveert men in het toestel vooraf al een paar stoelen, die zijn namelijk op elk moment van de boeking geblokt en kunnen niet door andere passagiers gekozen worden. Want KLM heeft de verplichting om in ieder geval jonge kinderen naast een ouder te zetten om te voorkomen dat ze helemaal tussen wildvreemden terecht komen en er een stoelendans bij het boarden moet plaatsvinden. Ik schat in dat het moment 56 uur voor vertrek is, gebasseerd is op wat KLM-Air France namelijk ook op dat moment doet, namelijk blokken en unblocken van stoelen en eventueeel op basis van vooraf ingestelde algoritmes kennelijk ook stoelen toewijst. Dat je ze dan kan wijzigen is ook wel weer logisch, zolang de stoelen maar in dezelfde zone bevinden, je hebt immers een stoel zou je die ook moeten kunnen wijzigen. Eigenlijk is dat wel een nette oplossing van KLM en voorkomt veel discussie aan de gate, bij irrops (irregular operations) kan het zijn dat door die omstandigheden er alsnog een stoelendans moet plaatsvinden doordat je op een latere vlucht moet worden geplaatst of bijvoorbeeld een ander type toestel op het laatste moment wordt ingezet, maar de grootste problemen voorkom je dan. | |
MaJo | donderdag 15 augustus 2024 @ 15:37 |
Wij hebben nu tickets geboekt voor in februari (Hong Kong en Vietnam) en konden nu al stoelen uitkiezen bij Cathay. Ik vond het vrij bizar dat we dat nu al konden doen ![]() | |
ozzietukker | donderdag 15 augustus 2024 @ 19:18 |
Ik kan bij KLM al stoelen kiezen voor vluchten geboekt in juni 2025. Dat kan in mijn geval kosteloos, maar als je verder geen status hebt kan je dat voor een vergoeding ook bij KLM doen. Heel raar is dat natuurlijk niet, men weet best wel dat men een bepaalde route vliegt, wat wel kan is dat men het toesteltype wijzigt, binnen Europa gebeurd dat zeker vaak, daar kan de Embraer 175 ook nog de Embraer 195-E2 worden bij KLM, en bij Air France wordt de A220 zomaar de A321 of vice versa. En ook intercontinentaal kan een vliegtuigtype wijzigen, heb je een stoel gekocht of geselecteerd krijg je dan een vergelijkbare stoel terug. | |
capuchon_jongen | maandag 2 september 2024 @ 18:37 |
Beetje irritant dat er maar 1 vlucht is die rechtstreeks naar JFK gaat via Brussel. Weet niet of er via Schiphol een rechtstreekse vlucht is in de middag/avond. ik wil er namelijk heen met de trein. Lijkt me het gemakkelijkst. | |
Molo | maandag 2 september 2024 @ 18:40 |
Wat is je vraag? Hele snelle zoektocht met Google Flights leert dat er zat vluchten vanuit Amsterdam naar JFK gaan in de middag en avond iig. Maar dat had je zelf vast ook al gezien toch? | |
Molo | maandag 2 september 2024 @ 18:41 |
Ik kijk uit naar goedkoop elektronisch vliegen en dan hoepla van Rotterdam naar Amersfoort of van Den Haag naar Maastricht oid als je een afspraak hebt daar Toekomstdromen ![]() | |
Its-Jojo-4you | maandag 2 september 2024 @ 19:46 |
.... Voor een betaalbaar tarief.... ![]() | |
Fer | maandag 30 september 2024 @ 20:25 |
Ik heb het vermoeden dat bij mijn meest recente vlucht mijn oplaadbare zaklantaarn uit mijn koffer is gehaald. Ja dom, heeft ook een lithium batterij en ik heb er niet aan gedacht. Maar is het mogelijk dat de bagagehandelaar dit doet en verder niks vermeld? | |
bianconeri | donderdag 3 oktober 2024 @ 22:46 |
En er wel weer in gedaan bedoel je? Nee, lijkt mij meer een douane/beveiliging dingetje. Een random medewerker die je bagage doet gaat daar niet in zitten. En ook niets mis mee, als ze iets zien wat ze willen checken dan is dat alleen maar goed. | |
Nia | maandag 21 oktober 2024 @ 14:33 |
Heeft iemand hier ervaring met AirHelp? En dan of ik een claim kan stopzetten zonder financiële gevolgen? Ik heb namelijk rechtstreeks van KLM al een compensatie ontvangen. KLM had ik 2 dagen EERDER verzocht om compensatie dan AirHelp. Mijn ruim 4 uur vertraagde KLM vlucht was onderdeel van een Expedia reispakket. Expedia stuurde mij 2 dagen na mijn verzoek bij KLM een email waarin ze me AirHelp adviseerden met een link naar die website. Ik verkeerde in de veronderstelling dat KLM mijn verzoek naar Expedia had doorgestuurd waar ik de retourvlucht met hotel ook geboekt had. AirHelp vroeg o.a. om een kopie van mijn paspoort. Ik heb geen betaald lidmaatschap van AirHelp genomen dus ze hebben gelukkig geen bankgegevens van mij. Een paar weken later na mijn compensatie uitbetaling van ¤ 250 door KLM ontving ik van AirHelp tot mijn verbazing een standaard email met de titel "We zijn ermee bezig". Hoezo zijn zij ermee bezig? De zaak is toch al gesloten? Online op de AirHelp website heb ik een formulier ingevuld om de claim stop te zetten met een korte toelichting en het verzoek om al mijn persoonsgegevens van hun platform te verwijderen. Kunnen ze mij alsnog verzoeken om een fee te betalen? Ik heb nu spijt dat ik met hen in zee ben gegaan. ![]() | |
ozzietukker | maandag 21 oktober 2024 @ 19:32 |
Als je het machtingsformulier hebt ondertekend zit je wel aan de service vast, zeker als dat langer als 14 dagen geleden is want dan kan je niet meer vanaf zien in het kader van consumentenbescherming. Dus ik zou maar afwachten wat Airhelp aangeeft, het kan best zijn dat ze coulant zijn, zeker als ze verwachten dat een zaak niet succesvol is, als men weet dat je al compensatie hebt ontvangen, en dat moet je volgens de voorwaarden overigens wel melden, dan zullen ze de 35% vast willen ontvangen. | |
Nia | maandag 21 oktober 2024 @ 20:40 |
Ik kan niet beoordelen of ze überhaupt contact met KLM hebben gehad over mijn claim. In mijn email contact met KLM over de toekenning van de compensatie wordt AirHelp nergens genoemd. In de algemene voorwaarden van AirHelp lees ik het volgende: 4.6 Indien u directe betalingen of andere compensatie ontvangt van de Luchtvaartmaatschappij nadat u bent toegetreden tot de Compensatie-overeenkomst, dient u AirHelp hier onmiddellijk van op de hoogte te stellen. Dergelijke betalingen worden beschouwd als Vluchtcompensatie en geven AirHelp recht op de Servicekosten en Juridische Kosten als AirHelp al Juridische Stappen had ondernomen voordat u de betaling van de Luchtvaartmaatschappij heeft ontvangen. | |
bianconeri | maandag 21 oktober 2024 @ 23:24 |
Persoonsgegevens kunnen ze toch helemaal niets mee, dus daar schiet je niets mee op te laten verwijderen. En waarom zou een KLM je via Expedia naar een tussenpersoon sturen? Voor iets wat ze zelf doen en in dit geval ook nog eens wettelijk toe verplicht zijn. Daarom nooit een betaalde tussenpersoon zoeken voor dingen waar dat absoluut niet nodig voor is. Claims bij luchtvaartmaatschappijen zijn makkelijk daar in te dienen. Zeker een zaak waarbij al wettelijk vast staat dat je geld krijgt (zoals deze). Hoe je nu staat ligt gewoon aan wat de voorwaarden zijn. Als die aangeeft een percentage van de gewonnen zaak door hun dan zit je goed. | |
ozzietukker | dinsdag 22 oktober 2024 @ 20:26 |
Niet alle luchtvaartmaatschappijen geven zo makkelijk een claim vergoeding hoor, dan is het inschakelen van een claimtoko wel degelijk een goed idee omdat deze een hoop werk uit handen geven. Een goede werkwijze zou wel zijn om het eerst zelf te proberen en bij nee alsnog een claimtoko inschakelen, want dan dan betaal je alleen een gedeelte van de ontvangen compensatie, en als je niks krijgt, betaal je niets. In de voorwaarden van Air Help staat dat je tot 2 weken mag afzien van bemiddeling, maar buiten die periode, als je de claim hebt overgedragen dan moet je het eventueel rechtstreeks ontvangen van een compensatie aan hun afdragen. En daar valt ook wat voor te zeggen, claims worden soms door een luchtvaartmaatschappij heel makkelijk afgewezen, ook al heb je gelijk, als men daarna dan een brief van een claimtoko krijgt waar men weet dat deze zal procederen dan kan een claim die ze hebben afgewezen maar waarvan ze weten dat er wel compensatie verschuldigd is snel een andere beslissing nemen en alsnog uitbetalen, maar dan komt dat wel door een brief die ze krijgen van een claimtoko en hebben die wel werkzaamheden uitgevoerd. | |
bianconeri | dinsdag 22 oktober 2024 @ 22:27 |
Bij lange vertraging zijn ze gewoon verplicht dit te doen, tenzij echt uitzonderlijke omstandigheden. Ik heb al meerdere keren claims ingediend, altijd rechtstreeks, en zelfs bij budgetairlines nog nooit een probleem gehad. Zelfs bij korte vertraging gewoon vlucht en eten betaald gekregen van grotere maatschappijen. Altijd eerst gwn direct proberen, geldt voor dit en voor alles. Niet onnodig geld verkwisten. Als ze idd iets zoeken om te weigeren dan pas andere partij bij roepen. | |
Bezsen | dinsdag 22 oktober 2024 @ 22:28 |
Kom maar terug als je daadwerkelijk veel vliegt, dan heb je hier echt niet altijd tijd/zin voor. | |
bianconeri | dinsdag 22 oktober 2024 @ 22:37 |
Wat is veel vliegen? Nee, ik ben geen zakelijke vlieger. Maar ik vlieg vrij geregeld. En je doet net alsof een claim indienen veel werk is ![]() Je vliegt zelf zeker nooit en hebt nog nooit een claim ingediend? Dat is echt een kinderspel. Dat wordt er echt niet makkelijker op als je een tussenpersoon inschakelt. | |
Fogel | woensdag 23 oktober 2024 @ 09:29 |
Een tussenpersoon heeft even veel info (soms zelfs meer omdat je bv al een profiel kan hebben bij een luchtvaartmaatschappij waar je naam en adres al in staat) nodig van je als de maatschappij zelf, dus waarom zou je het de claim niet bij de maatschappij zelf indienen? | |
Bezsen | woensdag 23 oktober 2024 @ 09:32 |
200 vluchten per jaar. Mijn tijd is meer waard dan die van een tussenpersoon. | |
Bezsen | woensdag 23 oktober 2024 @ 09:33 |
En jullie doen net alsof Airlines staan te popelen om je je recht te geven. ![]() Die zijn koningen in het terug mailen dat iets overmacht is. | |
Fogel | woensdag 23 oktober 2024 @ 09:37 |
Klopt, en dan stuur je een bericht terug dat je daar graag documentatie van wil zien en dan is er meestal opeens geen overmacht meer. Heel vreemd. | |
IsItMeOrYou | woensdag 23 oktober 2024 @ 10:41 |
Heeft iemand uiteindelijk dat all you can fly abonnement genomen van wizz air? Maak je er ook echt gebruik van en hoe vaak kan je ook echt boeken (je kan alleen boeken als de vlucht niet vol is). | |
Nia | woensdag 23 oktober 2024 @ 11:22 |
Over de term "Juridische stappen" zegt AirHelp het volgende in hun voorwaarden: 2.25 “Juridische stappen” betekent het voorbereiden en samenstellen van een Claim voor gerechtelijke actie door de Claim in te dienen bij een rechtbank of overheidsinstantie zoals een landelijke handhavingsinstantie of de Claim over te dragen aan een Jurist teneinde de Claim direct bij de Luchtvaartmaatschappij in te dienen of voor juridische stappen, of de Claim over te hevelen van de ene jurisdictie naar de andere. AirHelp heeft mijn claim 10 dagen eerder verstuurd aan KLM voordat KLM mij persoonlijk de ¤250 compensatie per email toekende. Ik neem aan dat het versturen van de claim aan KLM de verrichte "juridische stappen" door AirHelp zijn geweest. De bal ligt nu bij AirHelp om mij een factuur te sturen om zo hun deel van die ¤250 op te eisen. Moet ik AirHelp het bewijsmateriaal dat ik van KLM ontving over die ¤250 compensatie overhandigen? Of zelfs de bijschrijving op mijn bankrekening? Afin, ik heb mijn les geleerd. ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Nia op 23-10-2024 11:28:07 ] | |
bianconeri | woensdag 23 oktober 2024 @ 13:18 |
Leuk voor je dat je zoveel vliegt. En dat je te lui bent om zelf een claim in te dien. Ik heb meermaals claims ''moeten'' indienen en nog nooit overmacht terug gekregen. 1x van Lufthansa een klein bod gekregen als vergoeding, geweigerd en daarna het 4-voudige gekregen. Wij doen net alsof wij rechten hebben? Misschien ben je vergeten dat we in de EU wonen en dat passagiers hier wel degelijk rechten hebben? Dus dan kan je dat wel leuk zeggen, maar het is in de EU gewoon vastgelegd dat ze moeten uitbetalen. Zoals Fogel ook al zegt: Het is vaak niet meer dan 1 knopje indrukken bij een luchtvaartmaatschappij om te vragen voor een teruggave. Ze hebben al je gegevens al, ze weten om welke vlucht het gaat, ze kennen alle omstandigheden al. Je hoeft letterlijk niets in te vullen. Alleen als het gaat om korte vertragingen/andere omstandigheden dan moet je even bonnetjes uploaden. Maar kom op zeg, tenzij je 80 bent is dat ook even een paar minuten en dat is het. Als je een tussenpartij in moet schakelen moet je eerst iemand vinden, benaderen, alles uitleggen, gegevens overhandigen, informatie geven en noem het maar. Voordat je dat gedaan hebt heb je allang bericht als je het rechtstreeks doet. En dan moet je ook nog eens een deel van je wettelijk vastgestelde bedrag afdragen ook. Het is sneller, makkelijker en goedkoper om het rechtstreeks te doen. Zoals Ozzietukker zegt heeft een tussenpersoon eventueel pas een meerwaarde als alles afgewezen wordt. Dan kan je het eens overwegen. Zo niet dan ben je gewoon een dief van je eigen tijd en portomonnee. | |
bianconeri | woensdag 23 oktober 2024 @ 13:22 |
Helemaal mee eens. Expedia zal wel een samenwerking hebben met bv AirHelp voor dit soort zaken. Dat Expedia ook weer wat geld terug krijgt als soort van sponsor van AirHelp. En je ziet aan figuren als Bezsen dat er genoeg mensen zijn die erin trappen en denken dat iets zelf doen te lastig is en onderzoeken niets zelf. Helaas zie ik dat in mijn eigen werkveld ook, dat mensen niet verder kijken dan hun neus lang is en dan maar een tussenpersoon betalen voor iets wat 1 minuut duurt. Ik kan mensen ook niet blamen die er nooit mee te maken hebben, maar zoals jij ook zegt is het gewoon jammer dat andere bedrijven (zoals een Expedia) niet genoeg voorlichting/begeleiding geven. Hopelijk valt het voor je mee! | |
ozzietukker | woensdag 23 oktober 2024 @ 19:31 |
Ik kan het natuurlijk alleen maar met mijzelf eens zijn. Als is het wel zo dat ook een KLM best lastig kan doen en het op overmacht gooien.of bijvoorbeeld ATC restrictions en als je dat wat vaker gehad hebt je geneigd bent direct naar een claimtoko te gaan. Want uiteindelijk, je geeft de vluchtinformatie en persoonlijke informatie en je hebt er geen omkijken meer naar. Persoonlijk doe ik het rechtstreeks bij KLM, ik heb daar een directe ingang, en de keren dat ik daar wordt afgewezen in eerste instantie laat ik blijken dat ik mijn huiswerk gedaan heb, en dan zie je ze inderdaad dat men snel toch een andere beslissing neemt. Maar als je die ingang niet hebt is het proces een stuk langer en duren reacties ook een stuk langer, en dat is niet voor iedereen het waard qua tijd die je dan daaran moet besteden. | |
jaco | donderdag 24 oktober 2024 @ 06:32 |
Je betaalt AirHelp niet voor die ene minuut aan werkzaamheden. Je betaalt voor de jaren aan reputatie die dergelijke tussenpersonen door de jaren hebben opgebouwd. KLM weet dat deze claim buro's precies weten wat de rechten van de passagier zijn en dat ze desnoods tot de rechtszaal doorgaan met de claim procedure. KLM weet ook dat particulieren dat zelden doen. Zij zal een particulier dus veel eerder proberen af te serveren met een juridisch verhaal en/of een lagere bedrag dan waar diegene recht op heeft. Bij een professioneel claim buro heeft dat geen zin. | |
Noisecontrollers | donderdag 24 oktober 2024 @ 12:44 |
Zojuist een ticket geboekt via de KLM website voor mij, mijn vriendin en onze zoon. Krijg net de bevestiging en zie dat alleen de voornaam van mijn vriendin voluit is geschreven, bij mij en mijn zoon zie je alleen de voorletter als voornaam?? Terwijl ik het wel voluit heb geschreven uiteraard. Iemand ervaring mee? Hang voor de zekerheid al met de KLM klantenservice aan de lijn inmiddels. | |
Nielsch | donderdag 24 oktober 2024 @ 13:18 |
ok wat zeiden zij? | |
Noisecontrollers | donderdag 24 oktober 2024 @ 13:27 |
Hang nog steeds aan de lijn ![]() | |
flipsen | donderdag 24 oktober 2024 @ 14:23 |
Via Whatsapp reageren ze een stuk sneller. Wel eerst door het computermenu heen, maar daarna krijg je vrij snel een persoon. Antwoorden laten wel af en toe even op zich wachten, maar ik vind dat een stuk prettiger dan een uur aan de lijn te hangen bij de klantenservice van KLM. | |
ozzietukker | donderdag 24 oktober 2024 @ 19:10 |
Dat moet je wel laten aanpassen. Want dat kan problemen geven bij check in, zeker bij een outstation. Een voordeel is dat je een ticket die je geboekt hebt bij KLM binnen 24 uur kosteloos mag annuleren, derhavel zal een KLM klantenservice ook best bereid zijn om je hiermee te helpen ,zeker als het een kennelijke fout is dat er alleen een voorletter staat. | |
ozzietukker | vrijdag 25 oktober 2024 @ 19:24 |
https://luchtvaartnieuws.(...)len-dan-pas-kerosine En dit is de reden dat een een claimtoko wel degelijk effectief kan zijn. Want als consument zal je voor het relatief lage schadebedrag nooit tot een dergelijke stap gaan komen, dat levert je meer stress en kosten in eerste instantie op dan het je oplevert. Maar een claimtoko kan na meerdere gewonnen zaken en weigering tot uitbetaling door het opgelopen bedrag wel tot deze actie over gaan. Uiteindelijk zorgen claimtoko's er ook voor dat luchtvaartmaatschappijen de regels niet klakkeloos naast zich neerleggen. | |
Halcon | zaterdag 26 oktober 2024 @ 18:19 |
Iemand ervaring met de unaccompanied minor services van KLM? | |
Stansfield | maandag 28 oktober 2024 @ 15:55 |
In april ga ik voor een bruiloft naar Ibiza. Nu is het al weer een flink aantal jaren geleden dat ik gevlogen heb. Waar kan ik het beste vliegtickets qua prijzen in de gaten houden? En is kijken per enkeltje goedkoper dan een retourvlucht? | |
Bucketlist | maandag 28 oktober 2024 @ 16:04 |
Skycanner en Google Flights. Retour is meestal goedkoper. | |
bianconeri | dinsdag 29 oktober 2024 @ 09:45 |
Enkeltje betaal je vaak (Absurd genoeg) net zo veel voor als een retourtje. Cheaptickets, google flights, skyscanner. Als ik weet wat de goedkoopste route is ga ik persoonlijk vaak gewoon naar die website toe (ipv deze tussenschakel). | |
Stansfield | dinsdag 29 oktober 2024 @ 10:08 |
Tnx voor de tips. Ik ga er even mee aan de slag. | |
Halcon | dinsdag 29 oktober 2024 @ 13:55 |
Eerste keer geprobeerd voor mijn dochters van 8 en 9. Is allemaal prima gegaan. Ideaal eigenlijk, scheelt mij weer op en neer vliegen en dat een paar keer per jaar. | |
Stansfield | woensdag 30 oktober 2024 @ 13:18 |
Inmiddels de vluchten gekozen die ik wil hebben. Worden 2 enkeltjes. 1 heen vanaf Amsterdam en terug naar Eindhoven. Dit omdat de vertrektijden dan een stuk beter uitkomen. Dus prijsalerts op die vluchten gezet. Nu dat geregeld is heb ik misschien nog een andere stomme vraag. Maar wat voor extra kosten komen daar allemaal nog bij wanneer je koffers wil meenemen. En aangezien mijn 2 kinderen voor het eerst gaan vliegen zou ik toch ook wel de zekerheid willen dat we in ieder geval 2 aan 2 bij elkaar zitten. Zijn dit allemaal zaken waar je extra voor betaald? Mijn laatste vlucht was 12 jaar geleden naar Sri Lanka dus dat ging toen even wat anders dan een Europese vlucht nu lijkt mij. | |
ozzietukker | woensdag 30 oktober 2024 @ 18:36 |
Als je geen status hebt kost het kiezen van een zitplaats altijd geld, en zeker bij low cost airliners. Ligt overigens aan de leeftijd van de kinderen, maar als ze jonger dan 12 zijn worden ze sowieso naast een ouder gezet, maar het is altijd wel verstandig om te boeken. Ook koffers kosten geld, de vraag is of iedereen een eigen koffer nodig heeft, je kan mogelijk ook 2 koffers voor 4 personen doen, er mag immers ook nog handbagage mee. Die prijsalerts klinken leuk, maar als je de data nu al zeker weet dan kan je beter nu boeken, de kans dat het (veel) goedkoper wordt is erg laag, en juist als je op data moet vliegen dan is de kans een stuk groter dat het alleen maar duurder wordt. En om heel eerlijk te zijn, op Ibiza zal je grootste kostenpost niet de vliegtickets zijn. [ Bericht 1% gewijzigd door ozzietukker op 30-10-2024 18:37:18 (toevoeging) ] | |
f1goldmemberf1 | woensdag 30 oktober 2024 @ 20:46 |
Begin dit jaar naar Sevilla gevlogen via Weeze met Ryanair. Nu kan ik die vlucht niet meer vinden voor maart volgend jaar. Gek genoeg alleen een heenvlucht, maar geen directe terugvlucht begin april. Weet iemand hoe dit zit? [ Bericht 2% gewijzigd door f1goldmemberf1 op 30-10-2024 20:59:49 ] | |
ZarB | woensdag 30 oktober 2024 @ 21:34 |
De zomerdienstregeling is vaak vanaf april. Misschien hebben ze die nog niet bekend gemaakt. Twee jaar geleden deden ze dat pas rond december. Transavia deed het dit jaar ook later dan normaal, pas half oktober. | |
bianconeri | woensdag 30 oktober 2024 @ 21:52 |
Misschien dat ik het niet snap hoor, maar de extra kosten is betalen voor je bagage? Wat zou daar extra bij moeten komen? Voor de zekerheid: Ja. Maar als je ruimbagage mee wilt dan zit soms stoelkeuze er bij in. Neem je dat niet of zit het er niet bij dan heb je of uberhaupt geen stoelkeuze of pas bij het inchecken. En dan moet je geluk hebben. Dat valt best wel mee denk ik hoor. Buiten dat maatschappijen nog veel meer geschrapt hebben in wat je gratis krijgt. En Europees zit je (normaal) natuurlijk met minder controles, maar dat spreekt voor zich. [ Bericht 2% gewijzigd door bianconeri op 31-10-2024 16:43:07 ] | |
bianconeri | woensdag 30 oktober 2024 @ 21:54 |
Om zeker te zijn idd altijd bijboeken. Maar reguliere airliners laten je tijdens het inchecken nog gratis stoel kiezen. Maar dat is niet overal zo en dan weet je ook niet of er nog plek is. | |
Stansfield | donderdag 31 oktober 2024 @ 10:43 |
Tnx voor de tips. Ging mij ook niet zozeer om het geld, want inderdaad dit is niet de grootste kostenpost. Het ging meer even om het totale budget en dat ik daar rekening mee kan houden. Ik hou het nog even in de gaten inderdaad. Maar ik zal vrij snel gaan boeken. Gaat ook om een relatief klein verschil per ticket voor de heen weg en de terugweg. | |
capuchon_jongen | woensdag 25 december 2024 @ 22:30 |
Hoi ik vlieg binnenkort met Singapore Airlines. Eerste keer met deze luchtvaartmaatschappij. Zijn er mensen met ervaringen met deze maatschappij? In Singapore heb ik een overstaptijd van 4 uur en 20 min. Volgens mij is dat best een grote luchthaven. Het zou leuk zijn moest ik daar me even kunnen opfrissen. Weet er iemand wat de mogelijkheden zijn? Zoals een vip wachtruimte ofzo tegen betaling waar je kan douchen. of als er daar douchecabines zijn. Of dat je een hotelkamer kan reserveren voor enkele uren? Nu ga ik een beetje research doen. | |
flipsen | woensdag 25 december 2024 @ 22:51 |
Singapore is volgens mij één van de mooiste en luchthavens en erg bijzonder, zonde om die tijd in een kamer door te brengen ![]() | |
Bezsen | woensdag 25 december 2024 @ 22:54 |
https://www.harilelahospitality.com/transit-lounge-terminal-2 | |
Fok-it | woensdag 25 december 2024 @ 23:11 |
| |
capuchon_jongen | woensdag 25 december 2024 @ 23:12 |
ik wil eigenlijk gewoon douchen. Opfrissen. Kortom ik land op Terminal 1 en vertrek op terminal 2 | |
capuchon_jongen | woensdag 25 december 2024 @ 23:13 |
| |
Bezsen | woensdag 25 december 2024 @ 23:13 |
Changi is gewoon een airport. Verstandige keuze van vriend @capuchon_jongen | |
capuchon_jongen | woensdag 25 december 2024 @ 23:46 |
Dankjewel. heb het al bekeken. is een optie dat in mijn achterhoofd is. Maar de prijzen zijn niet zo duidelijk is dat in dollar weergegeven of in de lokale valuta van singapore | |
Bezsen | woensdag 25 december 2024 @ 23:46 |
S$ is singapore dollar. | |
Fok-it | woensdag 25 december 2024 @ 23:46 |
Met 1 druk op de knop kan je dat tegenwoordig omrekenen | |
capuchon_jongen | woensdag 25 december 2024 @ 23:47 |
dacht al zoiets ![]() | |
capuchon_jongen | woensdag 25 december 2024 @ 23:48 |
ik begin stilletjes aan meer en meer een digibeet te worden. ![]() | |
Molo | donderdag 26 december 2024 @ 00:24 |
Welke gozer gaat er nou na een vlucht een kamer boeken om te douchen? Sneeuwvlokjes man | |
Bezsen | donderdag 26 december 2024 @ 00:25 |
Echte mannen hebben dat gewoon in hun business class ticket danwel frequent flyer progamme zitten. | |
Molo | donderdag 26 december 2024 @ 00:26 |
Zijn vast de types die thuis ook elke douchebeurt een nieuwe handdoek gebruiken | |
capuchon_jongen | donderdag 26 december 2024 @ 00:44 |
Die kamer boeide me nuet echt. Ik wou me gewoon opfrissen. Ik wou zo fris mogelijk aankomen | |
RipCity | donderdag 26 december 2024 @ 01:01 |
Echte mannen vliegen first class emirates zodat je al lekker aan boord kan douchen voordat je land (is wel leuk maar max 5 minuten helaas). | |
flipsen | donderdag 26 december 2024 @ 02:55 |
Bekijk deze YouTube-video Gewoon een airport ![]() | |
jaco | donderdag 26 december 2024 @ 06:33 |
Klopt. Winkels en fast food formules zoals op elke luchthaven. Het enige wat ik wel bijzonder vind, is The Jewel. De waterval zelf, niet het winkelcentrum eromheen. Om dit te bezoeken, moet je door immigration, maar een stop-over van 4 uur is ruim voldoende. | |
ozzietukker | donderdag 26 december 2024 @ 19:24 |
En de immigratie gaat tegenwoordig met een Nederlands paspoort door de autogates ook super snel, en de veiligheidscontrole is bij de gate, dus ook bij vertrek om 'airside' te komen hoef je nooit lang te wachten. Mocht je trouwens op het budget zijn en ook nog een stukje buiten willen lopen, de douches van onderstaande aanbieder zijn wat goedkoper. https://www.klook.com/act(...)y&clickId=f5cad40606 | |
tendon | zaterdag 28 december 2024 @ 10:20 |
Je moet je wel van te voren aanmelden via https://eservices.ica.gov.sg/sgarrivalcard/ | |
ozzietukker | maandag 30 december 2024 @ 21:14 |
Klopt maar dat kan ook zelfs nog bij aankomst in Singpore, verbonden met het wifi netwerk op de luchthaven, het is natuurlijk handiger vooraf, maar dit is goed te doen. | |
capuchon_jongen | maandag 6 januari 2025 @ 13:18 |
Mag een deodorant spuitbus mee (zoiets):![]() Mee in ruimbagage die dingen zijn toch ontvlambaar? En mag een scheermesje mee in handbagage (zo eentje van gillete) ? | |
hilliebillie | maandag 6 januari 2025 @ 14:22 |
Deo mag mee in ruimbagage Scheermesje niet in handbagage | |
Tourniquet | maandag 6 januari 2025 @ 14:29 |
Losse scheermesjes niet, maar dit soort wegwerpmesjes mogen mee in de handbagage: ![]() https://www.schiphol.nl/n(...)ee-in-je-handbagage/ | |
hilliebillie | maandag 6 januari 2025 @ 15:26 |
![]() ![]() Excuses dus @capuchon_jongen | |
capuchon_jongen | vrijdag 24 januari 2025 @ 16:22 |
Ik heb een vlucht gevonden van Brussel naar Cebu in 18 uur de tijd.(via dubai) Ergen in mei. Wil terugkeren in Juni. Maar het probleem is. ik kan rond de 10e juni maar geen deftig terugvlucht vinden allemaal 2 tussenstops. Ik ga sowieso de heenvlucht boeken. Maaar lijkt het verstandig om 2 losse tickets te boeken? bedoel heen apart en terug apart. | |
H_T | vrijdag 24 januari 2025 @ 16:52 |
Emirates en Qatar hebben wel opties met maar 1 tussenstop, maar dan wel een overstap van ruim 7 uur | |
Droopie | vrijdag 24 januari 2025 @ 16:55 |
Qatar is wel heel leuk om een langere tijd te verblijven voor een overstap. Helaas kan ik je niet aanraden om een nachtje te verblijven in Doha, want het is dan heel warm. Maar het vliegveld is wel vermakelijk (7 uur is wel lang, dat wel) | |
Spablauw214 | vrijdag 24 januari 2025 @ 20:12 |
Met 2 losse tickets betaal je meestal wel de hoofdprijs. | |
buzz1291 | vrijdag 24 januari 2025 @ 20:23 |
Op of nabij Doha Airport kun je via booking dot com voor een hele redelijke prijs een hotelkamer vinden voor een lange overstap. Ik overweeg het zelf eind mei op m'n terugvlucht uit Bangkok. Maar het is niet mijn eerste optie | |
bianconeri | vrijdag 24 januari 2025 @ 21:03 |
Gewoon 2x overstappen. Zou niet weten waarom niet? Losse kaarten zijn vaak niet aan te raden en als ik hierboven lees dat de overstap dan ook nog echt lang is, nee. | |
arvensis | maandag 24 februari 2025 @ 08:02 |
3 keer raden wie een vlucht had vanaf Düsseldorf vandaag. 🙃 | |
Stansfield | zondag 16 maart 2025 @ 14:11 |
Ik zit er aan te denken een airtag te kopen voor mijn koffer. Maar die van Apple vind ik wel een beetje aan de prijs. Iemand tips of ervaringen met goedkopere alternatieven van bijvoorbeeld aliexprees of de action? | |
bianconeri | maandag 17 maart 2025 @ 10:03 |
Goh.. Wat had je dan verwacht haha. Apple is altijd veel te duur met alles. Gebruik het zelf niet. Fogel had laatst wel een goede ervaring in Argentinie met zo'n airtag. | |
FlyingFish | maandag 17 maart 2025 @ 21:24 |
Ik heb zo’n ding van de Action. Werkt prima, alleen de batterij gaat maar ongeveer een jaar mee (heb hem nu een jaar en krijg nu meldingen dat de batterij vervangen moet worden), en ze zijn niet wasmachine bestendig ![]() Wat doen jullie met AirPods en dergelijke in het vliegtuig icm zo’n entertainmentsysteem? Bluetooth werkt niet, toch? Gebruik je dan gewoon ouderwetse oortjes met draadjes en plug? | |
Fogel | maandag 17 maart 2025 @ 21:42 |
Ik gebruik een minijack naar BT adapter. Deze. | |
LangeTabbetje | donderdag 20 maart 2025 @ 03:11 |
Die stop je in het vliegtuig I.p.v. die cheapo airline dingen en dan connecten naar je airpods of wireless headset? | |
Fogel | donderdag 20 maart 2025 @ 10:02 |
Ja, dat ding in de de minijack van het inflight entertainmentsystem en dan via bluetooth verder naar mijn headset. Er bestaan veel varianten van die dingen, maar kreeg die waar ik naar link aanbevolen op een Noors reisforum en ik gebruik het ding al jaren met veel plezier. | |
LangeTabbetje | vrijdag 21 maart 2025 @ 02:05 |
Thanks for the tip ! Inmiddels mijn eigen exemplaar besteld ![]() | |
Loll | zaterdag 29 maart 2025 @ 10:57 |
Hi all, Het valt mij op dat de tickets richting Azië voor de laatste 3 weken van augustus erg duur zijn geworden ten opzichte van vorig jaar. Heeft het nog zin om te wachten en dus later te boeken of kan ik alleen maar verdere prijsstijgingen verwachten? | |
FlyingFish | zaterdag 29 maart 2025 @ 11:15 |
Welke heb je specifiek besteld? Degene die hierboven gelinkt werd is niet bestelbaar en ik ben een beetje bang om te dure Chinese dropshipper-meuk te kopen op Amazon of bol. Ik ben totaal niet bekend met degelijke elektronica merken in die branche. | |
Spablauw214 | zaterdag 29 maart 2025 @ 13:14 |
In de schoolvakantie wordt het doorgaans alleen maar duurder. Als je niet vast zit aan bepaalde data of een specifieke bestemming kan je nog wachten op last minutes maar ik zou gewoon kijken of je een redelijke prijs kan krijgen en dan boeken. | |
LangeTabbetje | zaterdag 29 maart 2025 @ 13:14 |
Ik woon in Manila, dus alhier bij de Filipino filliaal van Ali Baba besteld. Copy van degene die Fogel had van een volstrekt onbekend merk..... maar 100 % Chinese made. . | |
Gunner | maandag 31 maart 2025 @ 13:02 |
Ik boek nooit individueel reizen, maar ik ga eind volgende maand met m'n gezin naar Londen, met KLM. Alles is gewoon gelukt, alleen in de KLM app willen ze dat ik alle paspoorten scan van mij en m'n reisgenoten. Is dit verplicht? Of wat kan ik niet als ik dat niet doe? | |
Fogel | maandag 31 maart 2025 @ 14:13 |
Het VK wil je pasinfo. Normaal gesproken kan je niet digitaal inchecken als je geen pasinfo opgeeft. Als je het niet vantevoren al geeft via KLM app (of website), moet je gewoon aan de KLM balie je pas laten zien. Vergeet ook niet om een ETA aan te vragen: https://www.rijksoverheid(...)r-moet-je-aan-denken | |
Spablauw214 | maandag 31 maart 2025 @ 14:56 |
Is volgens mij altijd als je buiten de EU reist. Doe je het niet dan krijg je een airport-check in en worden de passen aan de balie handmatig ingevoerd. Edit: o zie hierboven | |
Gunner | maandag 31 maart 2025 @ 15:11 |
Dank voor jullie antwoorden. Denk dat ik het gewoon wel ga doen. Ben wat voorzichtig als het gaat om het overal maar invoeren van dat soort gegevens, maar ik ga er vanuit dat de KLM dat wel voor elkaar heeft. @Fogel die ETA's was ik van op de hoogte. Twee zijn er al succesvol aangevraagd. | |
Stansfield | dinsdag 1 april 2025 @ 10:47 |
Ik vertrek volgende week naar spanje. Dus nu even aan het kijken hoe zwaar mijn koffer gaat worden. Tot hoe kort van te voren kun je dat eigenlijk boeken? En is er een kans dat het vliegtuig dan al vol kan zitten qua koffers? Of gebeurt dat eigenlijk nooit en kan ik dit weekend gewoon mijn koffer pakken en wegen en boeken? | |
Spablauw214 | dinsdag 1 april 2025 @ 11:41 |
Als je nu al weet dat je bagage wil inchecken zou ik het gewoon meteen bijboeken. Waar hangt het anders van af dan? | |
Stansfield | dinsdag 1 april 2025 @ 11:53 |
Hoeveel kilo was nog even de vraag. We gaan met zijn 4en. Dus was het nog een beetje onduidelijk hoeveel kilo ik wil boeken. Waarschijnlijk past alles wel in 1 koffer. Dus 1x een koffer boeken is voldoende. Maar het aantal kilo is dan nog even de vraag. Dat moet je bij het boeken wel al gelijk opgeven. | |
Spablauw214 | dinsdag 1 april 2025 @ 12:07 |
Ik zou gewoon voor 20 of 23 kilo gaan. Vaak worden de prijzen ook alleen maar hoger naarmate je dichter bij de vertrekdatum komt, soms tot het absurde aan toe. Zeker bij Ryanair en Wizz en in mindere mate Easyjet is dat zo. Als je een week naar een relatief zonnige bestemming gaat moet 1 koffer ruim voldoende zijn. | |
bianconeri | woensdag 2 april 2025 @ 19:29 |
Is dat uberhaupt een keuze? Ik kan mij niet herinneren dat ze er veel keuze in geven. Voor de ruimbagage is dat standaard 20 dan wel 23 kg. Bijboeken (10 kilo wellicht) aan gewicht kun je altijd nog doen. | |
Leatherface | donderdag 3 april 2025 @ 09:17 |
Die ETA is een kwestie van een paar minuten. Vind de computer niets belastend, dan volgt goedkeuring onmiddellijk. Voor wie hem binnenkort nodig heeft: hou er rekening mee dat de prijs binnenkort stijgt van tien naar zestien pond. | |
Stansfield | donderdag 3 april 2025 @ 09:41 |
Ja bij mijn transavia vlucht kan ik kiezen voor 15, 20, 25,30,40,50 kilo. Met oplopende prijzen uiteraard. Nu voor het hele gezin 1x 25 kilo geboekt. Dus dat moet wel lukken. De prijzen zijn al weer wat hoger dan toen ik het een paar dagen geleden boekte zie ik. | |
Loll | donderdag 17 april 2025 @ 12:48 |
Weet iemand wanneer de tickets van Indigo met de directe vluchten op Amsterdam beschikbaar komen? Via een persbericht begreep ik dat ze vanaf juli vanuit India direct op Amsterdam vliegen. | |
Essebes | donderdag 17 april 2025 @ 15:08 |
In de Indigo App is nog niets te zien. Een persbericht uit januari heeft het ook slechts over ‘eind van de zomer’. Vrees dat er nog geen datum is van hun start. | |
core2duo | maandag 28 april 2025 @ 17:58 |
Uit mijn reisverslag: “Op de terugweg nam de security de gelegenheid om een heuse ‘full security check’ op mijn tas uit te voeren. Een beetje kansloos om ook mijn portemonnee en dergelijke te controleren, maar vooruit. Het duurde zo lang dat ik vroeg of ik een andere vlucht mocht nemen in het geval ik deze zou missen. Na afloop hebben ze mijn tas overigens zorgvuldig weer ingepakt. Op naar een volgende reis!” Het inpakken van de tas duurde iets langer dan zelf doen, maar of ik nou sta te wachten bij de security of de gate 🙏 Mijn vraag: waarom doen ze al die moeite? | |
ozzietukker | maandag 28 april 2025 @ 18:47 |
Ligt eraan waar dat was, in bijvoorbeeld Israel worden bepaalde 'reizigers' geselecteerd. En dan krijg je een extra controle die zeer zorgvuldig is. Wat jij bijvoorbeeld niet ziet is dat men niet alleen bezig is om jouw bagage te controleren, maar vooral ook jouw te observeren in het voortraject, maar ook tijdens de controle zelf. | |
core2duo | maandag 28 april 2025 @ 20:03 |
Het was op London City Airport. Ze hadden me niet gefouilleerd en tijdens de tassencontrole niets kunnen vinden. Ik ben gewoon een domme toerist met een goed betaalde baan bij een ministerie (strafblad betekent baanverlies). Maar begint dat voortraject feitelijk al zodra je op de luchthaven aankomt? [ Bericht 2% gewijzigd door core2duo op 28-04-2025 20:09:04 ] | |
Molo | maandag 28 april 2025 @ 20:27 |
Dat kàn ja Misschien een steekproef, kan ook. Of je hebt gewoon een criminelenkop. Je weet het niet ![]() | |
ozzietukker | maandag 28 april 2025 @ 20:41 |
De beveiligers op London City Airport werken niet zoals in Israel en doen niet aan echte profiling, het is simpel een ingehuurd beveilingsbedrijf die een veiligheidscontrole uitvoert. Wat wel kan is dat men een bepaald profiel heeft wat extra controles vereist, die zijn vooraf bepaald en kan naar voren komen bij het aantreffen van bepaalde items in de handbagage. Het probleem is dat dit soort 'procedures' zorgen dat de mensen die deze uitvoeren ze dan ook echt compleet volgens het handboek gaan uitvoeren. Niet dat ze trouwens helemaal vrije keus hebben, beveiligers worden ook beoordeeld op het correct uitvoeren en als er iets wordt gemist wordt men ook aangesproken. Op Schiphol heb je dat vooral bij de transfer security waar men met allemaal passagiers met een korte connectie vluchten opeens code blauw procedure gaan lopen uitvoeren. Men voert dan echt een hele show op, legt de lijn stil en gaat 'zorgvuldig' en in alle rust de procedure uitvoeren. Het probleem met dit is vooral dat transferpassagiers al gecontroleerd zijn op de luchthaven van vertrek, al een vlucht hebben gehad, waardoor het risico bij default nooit zo hoog kan zijn als verondersteld waardoor dit echt niets toevoegt aan de veiligheid. | |
kwiwi | maandag 28 april 2025 @ 20:44 |
Omdat het hun werk is? ![]() | |
Molo | maandag 28 april 2025 @ 20:50 |
Deze vrouw ![]() | |
Gunner | donderdag 1 mei 2025 @ 12:40 |
Net terug van een paar prachtige dagen Londen. ![]() Op LCY deed de security op de terugweg een beetje moeilijk over een paar flessen shampoo in de bagage van m'n vrouw. Ze had de keuze om helemaal terug te gaan en de koffer in te checken of het af te staan ter plekke. Nou ja voor het eerste gekozen maar we vroegen onze beide af waarom het in het ruim geen probleem was maar in de cabine wel. | |
Molo | donderdag 1 mei 2025 @ 13:18 |
Was dit de eerste keer dat je vloog na 9/11? Dit is toch al tijden zo? Periode mocht je via heel moderne luchthavens met moderne scanners wel meer meenemen in je handbagage maar dat is teruggedraaid in de EU iig om eenduidigheid te houden in de uitvoering van beleid Dus weer 100 ml max | |
Gunner | donderdag 1 mei 2025 @ 14:32 |
Nee in het geheel niet, maar het gaat me ook niet direct om de regel an-sich maar waarom is het veiligheidshalve wel liters toegastaan in het ruim maar niet in je handbagage. Ik zie dat niet direct. Wel vliegen we meestal wel met ruimbaage, waardoor we hier niet eerder tegenaan zijn gelopen dat zaken als shampoos etc problematisch zijn. | |
Molo | donderdag 1 mei 2025 @ 15:15 |
Ingevoerd na aanslagen met vloeistoffen in de handbagage. De kans erop wordt lager geacht bij minder hoeveelheid mee en door op te delen in kleine compartimenten (max 100 ml) Of dat helpt, geen idee, denk van niet. Mensen die regels maken hebben dit zo ingericht in de balans tussen risico en praktijk Maar is dus al zo'n 20 jaar zo | |
ozzietukker | donderdag 1 mei 2025 @ 19:43 |
De regel is in 2006 ingevoerd na een vermeend verijdeld complot om geprepareerde blikjes of flesjes te gebruiken met explosieve vloeistoffen. Wat niet wordt verteld is dat de benodigde hoeveelheid vloeistoffen minder is dan de maximaal 1 liter die je in een doorzichtig zakje in hoevelheden per 100 ml mag meenemen. Er was inderdaad op luchthavens die moderne scanners hadden toestemming om van de regel af te wijken omdat de scanners de vloeistoffen konden onderscheiden op potentieel gevaarlijk of niet. Er is officieel niks naar buiten gekomen waarom deze maatregel werd teruggedraaid, de draai die de media eraan heeft gegeven is dat men 'gelijkheid' binnnen Europa wilden voor luchthavens die deze moderne scanners niet hadden. Maar dit laatste is echt onzin, want de EU is hard bezig om deze machines standaard te maken en er zou geen reden zijn op luchthavens die deze nieuwe machines al hadden om dan niet door te gaan. Wat er wel is gebeurd is dat bij een aantal test bleek dat een bepaade 'vloeitbare gevaarlijke' stof niet direct kon worden opgemerkt, en een directe software update was niet mogelijk. Wel direct had gekund is deze vloeistoffen of vloeistoffen die daarop leken als secondary aan te merken dat ze in een aparte machine zouden kunnen worden onderzocht. Echter dat zou betekenen dat de secondary aamtallen dusdanig omhoog zouden gaan door de benodigde extra controles dat dit eigenlijk niet werkbaar zou zijn, je hebt het dan over aantallen van 50%. Dat zou echt voor enorme vertragingen gaan zorgen, dus vanuit dat oogpunt is het logisch. Wat alleen niet logisch is, de 'gevaarlijke vloeistof, daarvan heb je 200-250 ml benodigd, en kan prima in afzonderlijke 'flesjes' van minder dan 100 ml dus vanuit dat oogpunt voegt het niets toe. Maar ook hier geldt, in de EU doen we geen security als in Israel waar men alles extra controleert, men doet een algemene maatregel, want doordat je het aantal vloeistoffen beperkt heb je wel een beter mogelijkheid om de vloeistoffen die per passagier door controle gaat beter te controleren, als daar ook wat flesjes drinken als dan niet met alcohol bij zitten dan kan de machine dat minder goed. (Ik geef even geen commentaar op de luchthavens zonder nieuwe scanners, want daar is kennelijk deze algemene maatregel ook goed genoeg). | |
capuchon_jongen | donderdag 8 mei 2025 @ 16:16 |
Ik vlieg via swiss airlines ik heb online ingecheckt. Bij het online inchecken. Kregen we labels om af te printen om aan onze bagage te hangen . Echter hebben we geen printer hier op reis. Ik neem aan dat je je de labels gewoon kan krijgen bij de drop off zone? | |
Fok-it | donderdag 8 mei 2025 @ 16:18 |
Plakken medewerkers er normaliter zelf gewoon op ja bij bagage afgeven | |
buzz1291 | donderdag 8 mei 2025 @ 22:14 |
Qatar had een tijdje geleden ook zo iets toen ik daar voor het eerst mee vloog. Netjes thuis uitgeprint maar op Schiphol geen hoesjes om die prints in te doen. Ook nooit gezien op Schiphol zei de grond stewardess. Dus werden de labels gewoon uitgeprint. Op de terugweg niet eens de moeite gedaan om die labels te printen en ook daar ging het goed. No worries | |
Spablauw214 | donderdag 8 mei 2025 @ 22:29 |
Wordt gewoon geregeld aan de balie, het is geen Ryanair of Wizz ofzo die ¤75 vragen om een boarding pass te printen ![]() | |
capuchon_jongen | zondag 25 mei 2025 @ 13:25 |
Door olmstandigheden heb ik een vlucht eerder naar huis moeten nemen. Nu wil ik deze vlucht annuleren omdat ze anders mij 300 euro gaan aansmeren (no-show-penalty) Hierbij maak me ernstig zorgen want kan die 300 euro echt niet missen. Emirates ![]() Ik probeer een vlucht te annuleren maar zie nergens de optie Ze gaan me ¤300 no-sow penalty in rekening brengen ongelooflijk??? Wat kan ik doen??????????? Wat een klote maatschappij is dat Help me? | |
Kopiko | zondag 25 mei 2025 @ 13:33 |
https://www.emirates.com/(...)-changing-a-booking/ | |
capuchon_jongen | zondag 25 mei 2025 @ 13:43 |
![]() En waar is de optie "cancel" dan | |
Essebes | zondag 25 mei 2025 @ 13:49 |
Bel ze op. Hun klantenservice is prima. Ik kan me herinneren dat ik het meeste tijd kwijt was aan het vinden van het juiste nummer, maar ze helpen mij prima. | |
capuchon_jongen | zondag 25 mei 2025 @ 13:50 |
Heb nu contact met ze via facebook | |
Spablauw214 | zondag 25 mei 2025 @ 17:06 |
Is het opgelost? Ben wel benieuwd naar hun reactie. | |
buzz1291 | zondag 25 mei 2025 @ 20:16 |
Wat is het probleem dan? Je kunt toch de datum van de terugvlucht wijzigen? Zal goedkoper zijn dan een nieuw enkeltje naar AMS kopen. | |
bianconeri | maandag 26 mei 2025 @ 19:08 |
Als ik zijn post lees heeft hij ineens een vlucht terug genomen en die al gekocht. En nu zit hij met de overgebleven terug vlucht. Beetje vreemd om niet je bestaande aan te passen, als dat idd zo gegaan is. Is dat zo dan sta je ook niet echt in je recht als passagier, dan is het echt geluk met maatschappij hebben | |
ozzietukker | dinsdag 27 mei 2025 @ 19:27 |
De No show penalty van Emirates is er vooral eentje die theoretisch is. Deze is vooral bedacht door Emirates zelf omdat je op deze manier namelijk veel beter seat management kan doen als je weet dat passagiers niet mee gaan en nog een paar stoelen verkopen Het probleem voor Emirates is, vooral voor passagiers uit de EU, dat het daadwerkelijk incasseren van de no show penalty niet zal gaan, omdat de bewijslast gaat liggen bij Emirates dat je doelbewust de vlucht niet genomen hebt, terwijl je in een conditie kan zijn, bijvoorbeeld ziekte, dat je niet hebt kunnen annuleren. Dus als Emirates al een credit card transactie in gang zet kan je die betwisten, en de bewijslast ligt dan echt bij Emirates, hetzelfde geldt voor een juridische procedure, iets wat Emirates simpelweg niet gaat doen omdat dit veel negatieve publiciteit oplevert, zeker als een passagier in vechtmodus gaat met media erbij. Je ziet wel meer gekke regels dat maatschappijen buiten de EU opeens bij cancellations alleen maar vouchers geven en geen geld terug. Staat allemaal in de voorwaarden, maar betaald met EU credit card en je krijgt je geld gegarandeerd terug, want de luchtvaartmaatschappij pleegt contractbreuk door eeen vlucht niet uit te voeren. Dus de voorwaarden van een luchtvaartmaatschappij zijn niet bepalend. Wel kan een luchtvaartmaatschappij je op een zwarte lijst zetten dat je niet meer met ze mag vliegen. | |
bianconeri | vrijdag 6 juni 2025 @ 13:48 |
Een aantal vluchten met Lufthansa op de zeer waarschijnlijke planning staan. Veel hiervan gaan via Frankfurt voor ons. En gezien mijn ervaring met Frankfurt wil ik daar geen korte overstap tijd. 50 min of 1 uur overstap zijn vaak de goedkopere vluchten (Lufthansa beide vluchten). Echter de opties daarna (die enigszins redelijk geprijsd zijn) dan heb je het al over minimaal 5 uur overstap. Dus zit ik eraan te denken een lounge te boeken van Lufthansa. Nee, ik vlieg lekker economy (sws zinloos binnen Europa om hoger te doen) en ben wel Miles and more member, maar heb daar niet eens de 1e status. Alleen nu zie ik dat Lufthansa op Frankfurt iets van 5 lounges heeft ![]() En in elk geval 1 daarvan wordt echt heeeeel slecht gerate. Iemand ervaring met de lounges op Frankfurt en welke van de opties het beste is? (heb wel graag 1 met een raam richting de vliegtuigen zelf) | |
Farenji | vrijdag 6 juni 2025 @ 20:13 |
Veel van die vluchtvergelijkers belazeren echt de boel he. Bijv gotogate.nl. Ik kwam daar terecht via kayak.nl. Je wordt gelokt met de laagste ticketprijs maar dan... Allereerst word je verleid tot afsluiten van een shitload aan extra onzin-diensten, zoals allerlei verzekeringen waar je weinig aan hebt, of een "smsje met vluchtgegevens" en "premium toegang bij de helpdesk" voor "maar" 30 euro. Die hoef je natuurlijk niet te nemen. Maar dan ga je de stoelen kiezen en dan blijken alle stoelen die je kan selecteren minstens 40 euro (voor een middenstoel) per vlucht extra te kosten. Gewone gratis stoelen zijn niet te selecteren. Tikt toch best aan met 4 vluchten. Ik heb even rechtstreeks bij de airline gekeken en daar zijn die gratis stoelen wel gewoon te reserveren. Had het gelukkig nog op tijd door. | |
Fogel | vrijdag 6 juni 2025 @ 20:50 |
Waarom beperken tot Lufthansa lounges? Frankfurt heeft ook een VIP service die los staat van luchtvaartmaatschappijen; https://vip.frankfurt-airport.com/en.html En er zijn ook goedkopere kontraktlounges waar je met loungekey/dragonpass/prioritypass (wat bij een aantal credit cards inbegrepen is) terecht kan. Maaruh, waarom niet gewoon een korte overstap? Als je het niet haalt boeken ze je gewoon gratis om naar een andere vlucht. En dan komt ook snel EU compensatie aan bod indien de totale vertraging lang genoeg is. | |
bianconeri | vrijdag 6 juni 2025 @ 21:45 |
Die VIP service is veel en veel duurder. Maar als er een andere lounge is die normale prijzen heeft en goed is dan top. Anders gwn 1 van de Lufthansa lounges. En sure, maar beiden relaxen liever dan constant met die druk te zitten. Zijn wij vertraagd? Waar komen we er uit in Frankfurt en dan kms en kms daar moeten lopen naar de volgende gate. Niet iets voor ons. En die zekerheid die dan wel komt dat geeft ons niet het gevoel op dat moment. | |
buzz1291 | vrijdag 6 juni 2025 @ 23:10 |
In Kayak bij de boeking sites optie "alleen luchtvaartmaatschappijen" aanvinken en je word niet meer verlekkerd met te goedkope aanbiedingen van vage boekingsites met allerlei toeslagen. Maar noem mij één maatschappij waar je voor intercontinentale vluchten met het goedkoopste tarief nog een gratis stoel kan reserveren.... Ik doe het niet meer want met een overstap ben je meer dan ¤100 extra per retour kwijt. Lief vragen aan de check in of je een gangpad plaats zou kunnen krijgen omdat je nogal vaak naar het toilet moet helpt in veel gevallen wel. Laatst naar Azië had ik bij Saudia 3 keer dat geluk, en gratis hè. | |
buzz1291 | vrijdag 6 juni 2025 @ 23:13 |
Is niet fijn wanneer er slechts één vlucht per dag naar de betreffende intercontinentale bestemming gaat. | |
flipsen | vrijdag 6 juni 2025 @ 23:15 |
Dat dus, eerste wat ik doe, ik wil per se niet boeken bij die prijsaanbieders, ook al zal het best wel eens wat schelen. Maar het levert een hele grote berg frustratie op als er eens iets moet gebeuren of je hebt hun helpdesk ergens voor nodig. Lees de reviews er maar op na. Enige waar ik nog wel eens een ticket heb geboekt omdat die écht een stuk goedkoper waren, was bij expedia en daar heb ik dan nog wel vertrouwen in. Maar al die prijsvechters, mij niet gezien ![]() | |
Farenji | zaterdag 7 juni 2025 @ 09:03 |
Ik kan me niet herinneren dat ik ooit meer betaald heb voor een standaard stoel aan het gangpad maar de laatste keer dat ik vloog is wel al 6 jaar geleden. De vluchten waar het nu om gaat zijn via China Southern (naar Vietnam via Guangzhou) en daar kan ik wel gratis stoelen reserveren voor alle vluchten. | |
bianconeri | zaterdag 7 juni 2025 @ 09:26 |
Ligt eraan of je op moment van inchecken ook reserveren noemt. Zo ja dan kan dat overal nog wel. Zo niet dan nee helaas. | |
Fogel | zaterdag 7 juni 2025 @ 09:56 |
Hij gaf al aan dat er een alternatief is dat enkele uren later gaat. Maatschappijen boeken ook om naar andere allianties. Maargoed, in de post hierboven geeft ie al aan dat het een lounge moet worden ![]() | |
Spablauw214 | zaterdag 7 juni 2025 @ 11:27 |
Ja, klopt. Ik heb ooit een keer iets via zo’n platform geboekt. Dat werd 1 bak ellende en heeft me honderden euro’s gekost. Je wordt overal van het kastje naar de muur gestuurd. Sindsdien boek ik gewoon alles rechtstreeks bij de airline. | |
bianconeri | zaterdag 7 juni 2025 @ 19:44 |
Klopt idd. Er zijn andere vluchten. Gedeeltelijk overigens ook omdat andere vluchten met de B747 is hehe ![]() Maar ook anders vind ik een 50-60 minuten overstap op Frankfurt gewoon niet een fijn gevoel. Ook al weet je dat je een andere vlucht krijgt. |