abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 1 mei 2025 @ 12:40:04 #201
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_217507279
Net terug van een paar prachtige dagen Londen. O+ Fantastische stad.

Op LCY deed de security op de terugweg een beetje moeilijk over een paar flessen shampoo in de bagage van m'n vrouw. Ze had de keuze om helemaal terug te gaan en de koffer in te checken of het af te staan ter plekke.

Nou ja voor het eerste gekozen maar we vroegen onze beide af waarom het in het ruim geen probleem was maar in de cabine wel.
Where law ends, tyrrany begins.
  donderdag 1 mei 2025 @ 13:18:12 #202
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_217507540
quote:
2s.gif Op donderdag 1 mei 2025 12:40 schreef Gunner het volgende:
Net terug van een paar prachtige dagen Londen. O+ Fantastische stad.

Op LCY deed de security op de terugweg een beetje moeilijk over een paar flessen shampoo in de bagage van m'n vrouw. Ze had de keuze om helemaal terug te gaan en de koffer in te checken of het af te staan ter plekke.

Nou ja voor het eerste gekozen maar we vroegen onze beide af waarom het in het ruim geen probleem was maar in de cabine wel.
Was dit de eerste keer dat je vloog na 9/11? Dit is toch al tijden zo?

Periode mocht je via heel moderne luchthavens met moderne scanners wel meer meenemen in je handbagage maar dat is teruggedraaid in de EU iig om eenduidigheid te houden in de uitvoering van beleid
Dus weer 100 ml max
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 1 mei 2025 @ 14:32:33 #203
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_217508170
quote:
1s.gif Op donderdag 1 mei 2025 13:18 schreef Molo het volgende:

[..]
Was dit de eerste keer dat je vloog na 9/11? Dit is toch al tijden zo?
Nee in het geheel niet, maar het gaat me ook niet direct om de regel an-sich maar waarom is het veiligheidshalve wel liters toegastaan in het ruim maar niet in je handbagage. Ik zie dat niet direct.

Wel vliegen we meestal wel met ruimbaage, waardoor we hier niet eerder tegenaan zijn gelopen dat zaken als shampoos etc problematisch zijn.
Where law ends, tyrrany begins.
  donderdag 1 mei 2025 @ 15:15:03 #204
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_217508623
quote:
2s.gif Op donderdag 1 mei 2025 14:32 schreef Gunner het volgende:

[..]
Nee in het geheel niet, maar het gaat me ook niet direct om de regel an-sich maar waarom is het veiligheidshalve wel liters toegastaan in het ruim maar niet in je handbagage. Ik zie dat niet direct.

Wel vliegen we meestal wel met ruimbaage, waardoor we hier niet eerder tegenaan zijn gelopen dat zaken als shampoos etc problematisch zijn.
Ingevoerd na aanslagen met vloeistoffen in de handbagage. De kans erop wordt lager geacht bij minder hoeveelheid mee en door op te delen in kleine compartimenten (max 100 ml)

Of dat helpt, geen idee, denk van niet. Mensen die regels maken hebben dit zo ingericht in de balans tussen risico en praktijk
Maar is dus al zo'n 20 jaar zo
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 1 mei 2025 @ 19:43:29 #205
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_217510626
quote:
1s.gif Op donderdag 1 mei 2025 13:18 schreef Molo het volgende:

[..]
Was dit de eerste keer dat je vloog na 9/11? Dit is toch al tijden zo?

Periode mocht je via heel moderne luchthavens met moderne scanners wel meer meenemen in je handbagage maar dat is teruggedraaid in de EU iig om eenduidigheid te houden in de uitvoering van beleid
Dus weer 100 ml max
De regel is in 2006 ingevoerd na een vermeend verijdeld complot om geprepareerde blikjes of flesjes te gebruiken met explosieve vloeistoffen.
Wat niet wordt verteld is dat de benodigde hoeveelheid vloeistoffen minder is dan de maximaal 1 liter die je in een doorzichtig zakje in hoevelheden per 100 ml mag meenemen.

Er was inderdaad op luchthavens die moderne scanners hadden toestemming om van de regel af te wijken omdat de scanners de vloeistoffen konden onderscheiden op potentieel gevaarlijk of niet.
Er is officieel niks naar buiten gekomen waarom deze maatregel werd teruggedraaid, de draai die de media eraan heeft gegeven is dat men 'gelijkheid' binnnen Europa wilden voor luchthavens die deze moderne scanners niet hadden.
Maar dit laatste is echt onzin, want de EU is hard bezig om deze machines standaard te maken en er zou geen reden zijn op luchthavens die deze nieuwe machines al hadden om dan niet door te gaan.
Wat er wel is gebeurd is dat bij een aantal test bleek dat een bepaade 'vloeitbare gevaarlijke' stof niet direct kon worden opgemerkt, en een directe software update was niet mogelijk. Wel direct had gekund is deze vloeistoffen of vloeistoffen die daarop leken als secondary aan te merken dat ze in een aparte machine zouden kunnen worden onderzocht.
Echter dat zou betekenen dat de secondary aamtallen dusdanig omhoog zouden gaan door de benodigde extra controles dat dit eigenlijk niet werkbaar zou zijn, je hebt het dan over aantallen van 50%. Dat zou echt voor enorme vertragingen gaan zorgen, dus vanuit dat oogpunt is het logisch.

Wat alleen niet logisch is, de 'gevaarlijke vloeistof, daarvan heb je 200-250 ml benodigd, en kan prima in afzonderlijke 'flesjes' van minder dan 100 ml dus vanuit dat oogpunt voegt het niets toe.
Maar ook hier geldt, in de EU doen we geen security als in Israel waar men alles extra controleert, men doet een algemene maatregel, want doordat je het aantal vloeistoffen beperkt heb je wel een beter mogelijkheid om de vloeistoffen die per passagier door controle gaat beter te controleren, als daar ook wat flesjes drinken als dan niet met alcohol bij zitten dan kan de machine dat minder goed. (Ik geef even geen commentaar op de luchthavens zonder nieuwe scanners, want daar is kennelijk deze algemene maatregel ook goed genoeg).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  Moderator donderdag 8 mei 2025 @ 16:16:26 #206
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_217576310
Ik vlieg via swiss airlines ik heb online ingecheckt.

Bij het online inchecken. Kregen we labels om af te printen om aan onze bagage te hangen . Echter hebben we geen printer hier op reis.

Ik neem aan dat je je de labels gewoon kan krijgen bij de drop off zone?
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  donderdag 8 mei 2025 @ 16:18:07 #207
319979 Fok-it
All is well
pi_217576325
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2025 16:16 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ik vlieg via swiss airlines ik heb online ingecheckt.

Bij het online inchecken. Kregen we labels om af te printen om aan onze bagage te hangen . Echter hebben we geen printer hier op reis.

Ik neem aan dat je je de labels gewoon kan krijgen bij de drop off zone?
Plakken medewerkers er normaliter zelf gewoon op ja bij bagage afgeven
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  donderdag 8 mei 2025 @ 22:14:48 #208
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_217580459
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2025 16:16 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ik vlieg via swiss airlines ik heb online ingecheckt.

Bij het online inchecken. Kregen we labels om af te printen om aan onze bagage te hangen . Echter hebben we geen printer hier op reis.

Ik neem aan dat je je de labels gewoon kan krijgen bij de drop off zone?
Qatar had een tijdje geleden ook zo iets toen ik daar voor het eerst mee vloog. Netjes thuis uitgeprint maar op Schiphol geen hoesjes om die prints in te doen. Ook nooit gezien op Schiphol zei de grond stewardess. Dus werden de labels gewoon uitgeprint. Op de terugweg niet eens de moeite gedaan om die labels te printen en ook daar ging het goed. No worries
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_217580618
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2025 16:16 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ik vlieg via swiss airlines ik heb online ingecheckt.

Bij het online inchecken. Kregen we labels om af te printen om aan onze bagage te hangen . Echter hebben we geen printer hier op reis.

Ik neem aan dat je je de labels gewoon kan krijgen bij de drop off zone?
Wordt gewoon geregeld aan de balie, het is geen Ryanair of Wizz ofzo die ¤75 vragen om een boarding pass te printen :')
  Moderator zondag 25 mei 2025 @ 13:25:54 #210
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_217745982
Door olmstandigheden heb ik een vlucht eerder naar huis moeten nemen. Nu wil ik deze vlucht annuleren omdat ze anders mij 300 euro gaan aansmeren (no-show-penalty) Hierbij maak me ernstig zorgen want kan die 300 euro echt niet missen.

Emirates




Ik probeer een vlucht te annuleren maar zie nergens de optie

Ze gaan me ¤300 no-sow penalty in rekening brengen ongelooflijk???

Wat kan ik doen???????????

Wat een klote maatschappij is dat

Help me?
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  zondag 25 mei 2025 @ 13:33:01 #211
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_217746034
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 13:25 schreef capuchon_jongen het volgende:
Door olmstandigheden heb ik een vlucht eerder naar huis moeten nemen. Nu wil ik deze vlucht annuleren
https://www.emirates.com/(...)-changing-a-booking/
  Moderator zondag 25 mei 2025 @ 13:43:56 #212
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_217746152
quote:


En waar is de optie "cancel" dan
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_217746224
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 13:43 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

En waar is de optie "cancel" dan
Bel ze op. Hun klantenservice is prima. Ik kan me herinneren dat ik het meeste tijd kwijt was aan het vinden van het juiste nummer, maar ze helpen mij prima.
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
  Moderator zondag 25 mei 2025 @ 13:50:55 #214
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_217746238
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 13:49 schreef Essebes het volgende:

[..]
Bel ze op. Hun klantenservice is prima. Ik kan me herinneren dat ik het meeste tijd kwijt was aan het vinden van het juiste nummer, maar ze helpen mij prima.
Heb nu contact met ze via facebook
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_217749322
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 13:50 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]
Heb nu contact met ze via facebook
Is het opgelost? Ben wel benieuwd naar hun reactie.
  zondag 25 mei 2025 @ 20:16:28 #216
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_217751597
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 13:25 schreef capuchon_jongen het volgende:
Door olmstandigheden heb ik een vlucht eerder naar huis moeten nemen. Nu wil ik deze vlucht annuleren omdat ze anders mij 300 euro gaan aansmeren (no-show-penalty) Hierbij maak me ernstig zorgen want kan die 300 euro echt niet missen.

Emirates

[ afbeelding ]

Ik probeer een vlucht te annuleren maar zie nergens de optie

Ze gaan me ¤300 no-sow penalty in rekening brengen ongelooflijk???

Wat kan ik doen???????????

Wat een klote maatschappij is dat

Help me?
Wat is het probleem dan? Je kunt toch de datum van de terugvlucht wijzigen? Zal goedkoper zijn dan een nieuw enkeltje naar AMS kopen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_217761353
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 20:16 schreef buzz1291 het volgende:

[..]
Wat is het probleem dan? Je kunt toch de datum van de terugvlucht wijzigen? Zal goedkoper zijn dan een nieuw enkeltje naar AMS kopen.
Als ik zijn post lees heeft hij ineens een vlucht terug genomen en die al gekocht.
En nu zit hij met de overgebleven terug vlucht.

Beetje vreemd om niet je bestaande aan te passen, als dat idd zo gegaan is.

Is dat zo dan sta je ook niet echt in je recht als passagier, dan is het echt geluk met maatschappij hebben
  dinsdag 27 mei 2025 @ 19:27:14 #218
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_217771798
De No show penalty van Emirates is er vooral eentje die theoretisch is.

Deze is vooral bedacht door Emirates zelf omdat je op deze manier namelijk veel beter seat management kan doen als je weet dat passagiers niet mee gaan en nog een paar stoelen verkopen

Het probleem voor Emirates is, vooral voor passagiers uit de EU, dat het daadwerkelijk incasseren van de no show penalty niet zal gaan, omdat de bewijslast gaat liggen bij Emirates dat je doelbewust de vlucht niet genomen hebt, terwijl je in een conditie kan zijn, bijvoorbeeld ziekte, dat je niet hebt kunnen annuleren.
Dus als Emirates al een credit card transactie in gang zet kan je die betwisten, en de bewijslast ligt dan echt bij Emirates, hetzelfde geldt voor een juridische procedure, iets wat Emirates simpelweg niet gaat doen omdat dit veel negatieve publiciteit oplevert, zeker als een passagier in vechtmodus gaat met media erbij.

Je ziet wel meer gekke regels dat maatschappijen buiten de EU opeens bij cancellations alleen maar vouchers geven en geen geld terug.
Staat allemaal in de voorwaarden, maar betaald met EU credit card en je krijgt je geld gegarandeerd terug, want de luchtvaartmaatschappij pleegt contractbreuk door eeen vlucht niet uit te voeren. Dus de voorwaarden van een luchtvaartmaatschappij zijn niet bepalend.

Wel kan een luchtvaartmaatschappij je op een zwarte lijst zetten dat je niet meer met ze mag vliegen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_217866472
Een aantal vluchten met Lufthansa op de zeer waarschijnlijke planning staan.
Veel hiervan gaan via Frankfurt voor ons. En gezien mijn ervaring met Frankfurt wil ik daar geen korte overstap tijd.

50 min of 1 uur overstap zijn vaak de goedkopere vluchten (Lufthansa beide vluchten).

Echter de opties daarna (die enigszins redelijk geprijsd zijn) dan heb je het al over minimaal 5 uur overstap.
Dus zit ik eraan te denken een lounge te boeken van Lufthansa. Nee, ik vlieg lekker economy (sws zinloos binnen Europa om hoger te doen) en ben wel Miles and more member, maar heb daar niet eens de 1e status.

Alleen nu zie ik dat Lufthansa op Frankfurt iets van 5 lounges heeft :D
En in elk geval 1 daarvan wordt echt heeeeel slecht gerate.
Iemand ervaring met de lounges op Frankfurt en welke van de opties het beste is? (heb wel graag 1 met een raam richting de vliegtuigen zelf)
pi_217869518
Veel van die vluchtvergelijkers belazeren echt de boel he. Bijv gotogate.nl. Ik kwam daar terecht via kayak.nl. Je wordt gelokt met de laagste ticketprijs maar dan... Allereerst word je verleid tot afsluiten van een shitload aan extra onzin-diensten, zoals allerlei verzekeringen waar je weinig aan hebt, of een "smsje met vluchtgegevens" en "premium toegang bij de helpdesk" voor "maar" 30 euro. Die hoef je natuurlijk niet te nemen. Maar dan ga je de stoelen kiezen en dan blijken alle stoelen die je kan selecteren minstens 40 euro (voor een middenstoel) per vlucht extra te kosten. Gewone gratis stoelen zijn niet te selecteren. Tikt toch best aan met 4 vluchten. Ik heb even rechtstreeks bij de airline gekeken en daar zijn die gratis stoelen wel gewoon te reserveren. Had het gelukkig nog op tijd door.
  Moderator vrijdag 6 juni 2025 @ 20:50:12 #221
45833 crew  Fogel
pi_217869868
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 13:48 schreef bianconeri het volgende:
Een aantal vluchten met Lufthansa op de zeer waarschijnlijke planning staan.
Veel hiervan gaan via Frankfurt voor ons. En gezien mijn ervaring met Frankfurt wil ik daar geen korte overstap tijd.

50 min of 1 uur overstap zijn vaak de goedkopere vluchten (Lufthansa beide vluchten).

Echter de opties daarna (die enigszins redelijk geprijsd zijn) dan heb je het al over minimaal 5 uur overstap.
Dus zit ik eraan te denken een lounge te boeken van Lufthansa. Nee, ik vlieg lekker economy (sws zinloos binnen Europa om hoger te doen) en ben wel Miles and more member, maar heb daar niet eens de 1e status.

Alleen nu zie ik dat Lufthansa op Frankfurt iets van 5 lounges heeft :D
En in elk geval 1 daarvan wordt echt heeeeel slecht gerate.
Iemand ervaring met de lounges op Frankfurt en welke van de opties het beste is? (heb wel graag 1 met een raam richting de vliegtuigen zelf)
Waarom beperken tot Lufthansa lounges? Frankfurt heeft ook een VIP service die los staat van luchtvaartmaatschappijen;
https://vip.frankfurt-airport.com/en.html
En er zijn ook goedkopere kontraktlounges waar je met loungekey/dragonpass/prioritypass (wat bij een aantal credit cards inbegrepen is) terecht kan.

Maaruh, waarom niet gewoon een korte overstap? Als je het niet haalt boeken ze je gewoon gratis om naar een andere vlucht. En dan komt ook snel EU compensatie aan bod indien de totale vertraging lang genoeg is.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_217870317
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 20:50 schreef Fogel het volgende:

[..]
Waarom beperken tot Lufthansa lounges? Frankfurt heeft ook een VIP service die los staat van luchtvaartmaatschappijen;
https://vip.frankfurt-airport.com/en.html
En er zijn ook goedkopere kontraktlounges waar je met loungekey/dragonpass/prioritypass (wat bij een aantal credit cards inbegrepen is) terecht kan.

Maaruh, waarom niet gewoon een korte overstap? Als je het niet haalt boeken ze je gewoon gratis om naar een andere vlucht. En dan komt ook snel EU compensatie aan bod indien de totale vertraging lang genoeg is.
Die VIP service is veel en veel duurder.
Maar als er een andere lounge is die normale prijzen heeft en goed is dan top.
Anders gwn 1 van de Lufthansa lounges.

En sure, maar beiden relaxen liever dan constant met die druk te zitten.
Zijn wij vertraagd? Waar komen we er uit in Frankfurt en dan kms en kms daar moeten lopen naar de volgende gate.
Niet iets voor ons.
En die zekerheid die dan wel komt dat geeft ons niet het gevoel op dat moment.
  vrijdag 6 juni 2025 @ 23:10:58 #223
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_217870988
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 20:13 schreef Farenji het volgende:
Veel van die vluchtvergelijkers belazeren echt de boel he. Bijv gotogate.nl. Ik kwam daar terecht via kayak.nl. Je wordt gelokt met de laagste ticketprijs maar dan... Allereerst word je verleid tot afsluiten van een shitload aan extra onzin-diensten, zoals allerlei verzekeringen waar je weinig aan hebt, of een "smsje met vluchtgegevens" en "premium toegang bij de helpdesk" voor "maar" 30 euro. Die hoef je natuurlijk niet te nemen. Maar dan ga je de stoelen kiezen en dan blijken alle stoelen die je kan selecteren minstens 40 euro (voor een middenstoel) per vlucht extra te kosten. Gewone gratis stoelen zijn niet te selecteren. Tikt toch best aan met 4 vluchten. Ik heb even rechtstreeks bij de airline gekeken en daar zijn die gratis stoelen wel gewoon te reserveren. Had het gelukkig nog op tijd door.
In Kayak bij de boeking sites optie "alleen luchtvaartmaatschappijen" aanvinken en je word niet meer verlekkerd met te goedkope aanbiedingen van vage boekingsites met allerlei toeslagen. Maar noem mij één maatschappij waar je voor intercontinentale vluchten met het goedkoopste tarief nog een gratis stoel kan reserveren.... Ik doe het niet meer want met een overstap ben je meer dan ¤100 extra per retour kwijt. Lief vragen aan de check in of je een gangpad plaats zou kunnen krijgen omdat je nogal vaak naar het toilet moet helpt in veel gevallen wel. Laatst naar Azië had ik bij Saudia 3 keer dat geluk, en gratis hè.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  vrijdag 6 juni 2025 @ 23:13:45 #224
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_217871038
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 20:50 schreef Fogel het volgende:

[..]

Maaruh, waarom niet gewoon een korte overstap? Als je het niet haalt boeken ze je gewoon gratis om naar een andere vlucht. En dan komt ook snel EU compensatie aan bod indien de totale vertraging lang genoeg is.
Is niet fijn wanneer er slechts één vlucht per dag naar de betreffende intercontinentale bestemming gaat.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  vrijdag 6 juni 2025 @ 23:15:40 #225
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_217871063
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 23:10 schreef buzz1291 het volgende:

[..]
In Kayak bij de boeking sites optie "alleen luchtvaartmaatschappijen" aanvinken en je word niet meer verlekkerd met te goedkope aanbiedingen van vage boekingsites met allerlei toeslagen.
Dat dus, eerste wat ik doe, ik wil per se niet boeken bij die prijsaanbieders, ook al zal het best wel eens wat schelen. Maar het levert een hele grote berg frustratie op als er eens iets moet gebeuren of je hebt hun helpdesk ergens voor nodig. Lees de reviews er maar op na. Enige waar ik nog wel eens een ticket heb geboekt omdat die écht een stuk goedkoper waren, was bij expedia en daar heb ik dan nog wel vertrouwen in. Maar al die prijsvechters, mij niet gezien :N
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_217872975
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 23:10 schreef buzz1291 het volgende:

[..]
In Kayak bij de boeking sites optie "alleen luchtvaartmaatschappijen" aanvinken en je word niet meer verlekkerd met te goedkope aanbiedingen van vage boekingsites met allerlei toeslagen. Maar noem mij één maatschappij waar je voor intercontinentale vluchten met het goedkoopste tarief nog een gratis stoel kan reserveren.... Ik doe het niet meer want met een overstap ben je meer dan ¤100 extra per retour kwijt. Lief vragen aan de check in of je een gangpad plaats zou kunnen krijgen omdat je nogal vaak naar het toilet moet helpt in veel gevallen wel. Laatst naar Azië had ik bij Saudia 3 keer dat geluk, en gratis hè.
Ik kan me niet herinneren dat ik ooit meer betaald heb voor een standaard stoel aan het gangpad maar de laatste keer dat ik vloog is wel al 6 jaar geleden. De vluchten waar het nu om gaat zijn via China Southern (naar Vietnam via Guangzhou) en daar kan ik wel gratis stoelen reserveren voor alle vluchten.
pi_217873271
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 23:10 schreef buzz1291 het volgende:
Maar noem mij één maatschappij waar je voor intercontinentale vluchten met het goedkoopste tarief nog een gratis stoel kan reserveren....
Ligt eraan of je op moment van inchecken ook reserveren noemt.
Zo ja dan kan dat overal nog wel.

Zo niet dan nee helaas.
  Moderator zaterdag 7 juni 2025 @ 09:56:23 #228
45833 crew  Fogel
pi_217873685
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 23:13 schreef buzz1291 het volgende:

[..]
Is niet fijn wanneer er slechts één vlucht per dag naar de betreffende intercontinentale bestemming gaat.
Hij gaf al aan dat er een alternatief is dat enkele uren later gaat.
Maatschappijen boeken ook om naar andere allianties.
Maargoed, in de post hierboven geeft ie al aan dat het een lounge moet worden :)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_217874839
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 23:15 schreef flipsen het volgende:

[..]
Dat dus, eerste wat ik doe, ik wil per se niet boeken bij die prijsaanbieders, ook al zal het best wel eens wat schelen. Maar het levert een hele grote berg frustratie op als er eens iets moet gebeuren of je hebt hun helpdesk ergens voor nodig. Lees de reviews er maar op na. Enige waar ik nog wel eens een ticket heb geboekt omdat die écht een stuk goedkoper waren, was bij expedia en daar heb ik dan nog wel vertrouwen in. Maar al die prijsvechters, mij niet gezien :N
Ja, klopt. Ik heb ooit een keer iets via zo’n platform geboekt. Dat werd 1 bak ellende en heeft me honderden euro’s gekost. Je wordt overal van het kastje naar de muur gestuurd. Sindsdien boek ik gewoon alles rechtstreeks bij de airline.
pi_217878728
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 09:56 schreef Fogel het volgende:

[..]
Hij gaf al aan dat er een alternatief is dat enkele uren later gaat.
Maatschappijen boeken ook om naar andere allianties.
Maargoed, in de post hierboven geeft ie al aan dat het een lounge moet worden :)
Klopt idd. Er zijn andere vluchten.
Gedeeltelijk overigens ook omdat andere vluchten met de B747 is hehe :D

Maar ook anders vind ik een 50-60 minuten overstap op Frankfurt gewoon niet een fijn gevoel.
Ook al weet je dat je een andere vlucht krijgt.
  dinsdag 1 juli 2025 @ 21:26:44 #231
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_218094530
Niet zozeer een vraag als wel de opmerking dat er op Schiphol weer een Midden Oosten Luchtvaartmaatschappij is bij gekomen. Oman Air, waardoor er nog meer stoelen verkocht moeten worden op de routes naar Azië. AMS-MCT-BKK nu op bepaalde dagen al voor ¤582 retour inclusief 20 kg incheck bagage. Prima maatschappij en ook Muscat is het waard om een lange stopoven te maken.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_218098699
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 21:26 schreef buzz1291 het volgende:
Niet zozeer een vraag als wel de opmerking dat er op Schiphol weer een Midden Oosten Luchtvaartmaatschappij is bij gekomen. Oman Air, waardoor er nog meer stoelen verkocht moeten worden op de routes naar Azië. AMS-MCT-BKK nu op bepaalde dagen al voor ¤582 retour inclusief 20 kg incheck bagage. Prima maatschappij en ook Muscat is het waard om een lange stopoven te maken.
Het zou mij ergens ook niet verbazen dat HV op termijn ook die kant op gaat vliegen. Zeker met het (tijdelijk) wegvallen van Beiroet en Tel Aviv in de "regio" (I know, flinke afstand nog) in combinatie me de nieuwe Airbussen die die afstand aankunnen. Ben benieuwd, erg interessante bestemming i.i.g.
  donderdag 3 juli 2025 @ 20:43:01 #233
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_218113409
Even een update .... retourtje AMS-MCT-BKK voor ¤541 inclusief 20 kg ruim bagage net geboekt. Heen on 20:30 met 3 uur overstaptijd in MCT en terug vertrek om 09:15, 2 uur overstap en aankomst 19:45 uur in AMS. Was even puzzelen en prijzen van verschillende data bekijken want ze vliegen slechts 4 x per week op AMS, Di,Do,Za,Zo.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_218156461
Ik vlieg aanstaande donderdag via schiphol en toevallig vliegt een maat van mij op hetzelfde tijdstip ook. Hij alleen naar Polen en ik naar Hong Kong waardoor we in lounge 1 en lounge 2 zitten (schengen en non schengen). Ik heb al gezocht op google maar het wordt mij nou niet helemaal duidelijk of je dan alsnog even een biertje met elkaar kunt doen. Volgens mij moet je in ieder geval door een (paspoort?)check. Is dit veel gedoe voor een klein biertje? Of is het gewoon even door een poortje je paspoort laten controleren?
  dinsdag 8 juli 2025 @ 20:20:31 #235
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_218161463
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 10:43 schreef Simmertje het volgende:
Ik vlieg aanstaande donderdag via schiphol en toevallig vliegt een maat van mij op hetzelfde tijdstip ook. Hij alleen naar Polen en ik naar Hong Kong waardoor we in lounge 1 en lounge 2 zitten (schengen en non schengen). Ik heb al gezocht op google maar het wordt mij nou niet helemaal duidelijk of je dan alsnog even een biertje met elkaar kunt doen. Volgens mij moet je in ieder geval door een (paspoort?)check. Is dit veel gedoe voor een klein biertje? Of is het gewoon even door een poortje je paspoort laten controleren?
Het is mogelijk om airside van Schengen of Non Schengen te gaan als je dat wilt. Ik deed dat zelf ook wel eens als ik in de Non Schengen Lounge van KLM wilde zitten in plaats van de drukke Schengen Lounge van KLM. Maar dat laatste hoeft niet meer sinds daar in de Schengen variant een aparte plek is gerealiseerd waar je wel gegarandeerd en rustig kan zitten.

Wat je wellicht beter kan doen is om samen via vertrekhal 1 door de beveiliging te gaan, kan trouwens ook bij de ingang van vertrek 2, en dan niet door de paspoortcontrole te gaan aldaar, maar door naar rechts te lopen het Schengen gedeelte in, dan kan je daarna zelf nog naar Non Schengen gaan via de airside paspoortcontrole.

Hou er wel rekening mee dat op bepaalde momenten de rij voor de paspoortcontrole bij de transfer best druk kan zijn. Dus neem wel voldoende tijd. Wat je wel kan doen als je daar een hele lange rij zit is weer naar boven te lopen via de trap van vertrek 1 en dan kijken of de paspoortcontrole bij vertrek 2 minder is.
Dan heb je ook de zekerheid dat je de 'random' beveiligingscontrole na de transfer paspoortcontrole niet hoeft te ondergaan omdat in vertrek 2 deze niet is. (Waarom die random veiligheidscontrole er dan is omdat er een gegarandeerde loophole is, geen idee, ik heb het niet bedachtt).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_218164369
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 20:20 schreef ozzietukker het volgende:

[..]
Het is mogelijk om airside van Schengen of Non Schengen te gaan als je dat wilt. Ik deed dat zelf ook wel eens als ik in de Non Schengen Lounge van KLM wilde zitten in plaats van de drukke Schengen Lounge van KLM. Maar dat laatste hoeft niet meer sinds daar in de Schengen variant een aparte plek is gerealiseerd waar je wel gegarandeerd en rustig kan zitten.

Wat je wellicht beter kan doen is om samen via vertrekhal 1 door de beveiliging te gaan, kan trouwens ook bij de ingang van vertrek 2, en dan niet door de paspoortcontrole te gaan aldaar, maar door naar rechts te lopen het Schengen gedeelte in, dan kan je daarna zelf nog naar Non Schengen gaan via de airside paspoortcontrole.

Hou er wel rekening mee dat op bepaalde momenten de rij voor de paspoortcontrole bij de transfer best druk kan zijn. Dus neem wel voldoende tijd. Wat je wel kan doen als je daar een hele lange rij zit is weer naar boven te lopen via de trap van vertrek 1 en dan kijken of de paspoortcontrole bij vertrek 2 minder is.
Dan heb je ook de zekerheid dat je de 'random' beveiligingscontrole na de transfer paspoortcontrole niet hoeft te ondergaan omdat in vertrek 2 deze niet is. (Waarom die random veiligheidscontrole er dan is omdat er een gegarandeerde loophole is, geen idee, ik heb het niet bedachtt).
Top, dit helpt! Ja, als het teveel gedoe is dan laten we het voor wat het is. Ik heb overigens genoeg tijd dan, dus we gaan het wel even overwegen. Thanks!
pi_218422868
Bij het goedkoopste ticket van wizzair staat dat je een tas mee mag nemen van max 40x30x20 die onder een stoel past.
Mag een trolley van die maximale afmetingen ook of moet het echt een tas zijn?
Mensen het spijt me maar ik mag jullie niet meer mentionen.
  dinsdag 5 augustus 2025 @ 09:50:06 #238
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_218422881
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 09:47 schreef Doug-Heffernan het volgende:
Bij het goedkoopste ticket van wizzair staat dat je een tas mee mag nemen van max 40x30x20 die onder een stoel past.
Mag een trolley van die maximale afmetingen ook of moet het echt een tas zijn?
Trolley kan ook, maatvoering inclusief wielen en alles. Moet je wel even rekening mee houden
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 5 augustus 2025 @ 09:50:47 #239
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_218422884
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2025 08:17 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Top, dit helpt! Ja, als het teveel gedoe is dan laten we het voor wat het is. Ik heb overigens genoeg tijd dan, dus we gaan het wel even overwegen. Thanks!
Hoe is dit gegaan? :)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_218424060
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 09:50 schreef Molo het volgende:

[..]
Trolley kan ook, maatvoering inclusief wielen en alles. Moet je wel even rekening mee houden
Ja incl wielen en handvatten zijn het de maximale afmetingen.

Bij de voorbeelden zie ik ook alleen maar tassen… vandaar dat ik twijfel
Maar dat zullen ze ook wel doen zodat mensen die een kleine trolley hebben dan toch maar extra betalen zodat ze zeker weten dat het mee mag :')

Ik denk dat ik het gewoon ga proberen met die trolley
Mensen het spijt me maar ik mag jullie niet meer mentionen.
  dinsdag 5 augustus 2025 @ 13:10:57 #241
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_218424739
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 11:38 schreef Doug-Heffernan het volgende:

[..]
Ja incl wielen en handvatten zijn het de maximale afmetingen.

Bij de voorbeelden zie ik ook alleen maar tassen… vandaar dat ik twijfel
Maar dat zullen ze ook wel doen zodat mensen die een kleine trolley hebben dan toch maar extra betalen zodat ze zeker weten dat het mee mag :')

Ik denk dat ik het gewoon ga proberen met die trolley
Al maak je het van asfalt of bont van babykonijntjes, als het aan de specificaties voldoet (maat en gewicht) is het goed
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 5 augustus 2025 @ 21:50:22 #242
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_218428518
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 09:50 schreef Molo het volgende:

[..]
Trolley kan ook, maatvoering inclusief wielen en alles. Moet je wel even rekening mee houden
Daar hebben ze bij Primart in Engeland iets op gevonden, afklikbare wielen en maten die precies voldoen aan de achterlijke RyanAir handbagage regels
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_218540138
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 13:10 schreef Molo het volgende:

[..]
Al maak je het van asfalt of bont van babykonijntjes, als het aan de specificaties voldoet (maat en gewicht) is het goed
Maar toch lees ik wel eens op reddit en zo dat mensen moesten bij betalen omdat hun carry on wielen had :')
Mensen het spijt me maar ik mag jullie niet meer mentionen.
  dinsdag 19 augustus 2025 @ 12:50:45 #244
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_218540544
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 11:58 schreef Doug-Heffernan het volgende:

[..]
Maar toch lees ik wel eens op reddit en zo dat mensen moesten bij betalen omdat hun carry on wielen had :')
Lijkt me niet mogen als die wielen binnen de afmetingen vielen
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_218541324
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 11:58 schreef Doug-Heffernan het volgende:

[..]
Maar toch lees ik wel eens op reddit en zo dat mensen moesten bij betalen omdat hun carry on wielen had :')
Je hebt soms te maken met grondpersoneel wat minder flexibel met regeltjes omgaat dan je eigenlijk zou willen.
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
  woensdag 20 augustus 2025 @ 18:31:29 #246
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_218549973
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 15:29 schreef Essebes het volgende:

[..]
Je hebt soms te maken met grondpersoneel wat minder flexibel met regeltjes omgaat dan je eigenlijk zou willen.
Als het grondpersoneel een bonus kan verdienen door handbagage wat buiten de afmetingen valt, dan heeft het grondpersoneel daar ook een zekere motivatie voor natuurlijk.
Dat is ook een reden dat je dit soort praktijken vooral bij de afhandelaars van de low cost maatschappijen ziet en niet bij een KLM waar dit soort bonussen niet bestaan.

En het is heel simpel, de bagage moet in de bak van de gestelde afmetingen passen, en daar horen de wielen ook bij, als deze geheel in de bak past mag deze kosteloos mee.

Zelf heb ik trouwens nog nooit issues gehad, zit er altijd ruim binnen, en wanneer dat niet het geval is, wat je vooral niet moet doen ruim vooraf bij de boarding gate rondhangen of in de rij gaan staan, dat is het moment dat men gaat controleren, op het laatste moment als de vlucht bijna weg moet en de tijd dringt, dan zijn ze met heel andere dingen bezig en doet men niets met twijfelgevallen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_218667230
Zijn hier mensen die ervaring hebben met vermiste bagage? Ik ben afgelopen maandag teruggekomen van vakantie op Paris-CDG, waarbij mijn ingecheckte koffer na anderhalf uur wachten nergens te vinden was. Gelukkig had ik in ieder geval wel de tag nog bewaard. Uiteraard lichtelijk in paniek me gemeld bij de bagage-afdeling, die hebben een dossier aangemaakt met al mijn gegevens en instructies gegeven hoe ik de status van de vermissing kan volgen.

Zijn er mensen die enig idee hebben hoe zoiets komt en hoe groot de kans is dat ik mijn koffer nog terug ga zien? Dit is de eerste keer dat ik dit mee maak en ik realiseer me ineens dat ik op de luchthaven van vertrek ook voor het eerst de self check-in heb gedaan. Ik hoop niet dat het één en ander met elkaar te maken heeft, label misschien niet goed genoeg bevestigd? Er schiet van alles door me heen, want na het uitstappen van het vliegtuig ben ik direct naar het toilet gegaan en toen ik terug kwam lagen er al koffers van mijn vlucht op de bagageband. Ik hoop niet dat iemand anders mijn koffer heeft meegenomen. Er zat los van het bagagelabel midden op de koffer zelf nog een eigen label met mijn naam en adres, dus ik heb de stille hoop dat hij toch nog terecht gaat komen, maar leuk is het niet.
Miata is always the answer
  Moderator zondag 7 september 2025 @ 11:53:03 #248
45833 crew  Fogel
pi_218702794
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 11:38 schreef j669 het volgende:
Zijn hier mensen die ervaring hebben met vermiste bagage? Ik ben afgelopen maandag teruggekomen van vakantie op Paris-CDG, waarbij mijn ingecheckte koffer na anderhalf uur wachten nergens te vinden was. Gelukkig had ik in ieder geval wel de tag nog bewaard. Uiteraard lichtelijk in paniek me gemeld bij de bagage-afdeling, die hebben een dossier aangemaakt met al mijn gegevens en instructies gegeven hoe ik de status van de vermissing kan volgen.

Zijn er mensen die enig idee hebben hoe zoiets komt en hoe groot de kans is dat ik mijn koffer nog terug ga zien? Dit is de eerste keer dat ik dit mee maak en ik realiseer me ineens dat ik op de luchthaven van vertrek ook voor het eerst de self check-in heb gedaan. Ik hoop niet dat het één en ander met elkaar te maken heeft, label misschien niet goed genoeg bevestigd? Er schiet van alles door me heen, want na het uitstappen van het vliegtuig ben ik direct naar het toilet gegaan en toen ik terug kwam lagen er al koffers van mijn vlucht op de bagageband. Ik hoop niet dat iemand anders mijn koffer heeft meegenomen. Er zat los van het bagagelabel midden op de koffer zelf nog een eigen label met mijn naam en adres, dus ik heb de stille hoop dat hij toch nog terecht gaat komen, maar leuk is het niet.
Ja, en de bagage is altijd weer bij me gekomen. Soms na een aantal dagen pas, maar nooit echt kwijt.

Zolang je een PIR hebt (dat dossier) weet de maatschappij wat ze moeten doen als er opeens ergens een koffer opduikt die aan je beschrijving voldoet. En zo niet, dan klop je bij je reisverzekering aan voor een nieuwe koffer met inhoud.

Heb je de koffer inmiddels al terug?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  zondag 7 september 2025 @ 18:04:27 #249
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_218707257
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2025 11:53 schreef Fogel het volgende:

[..]
Ja, en de bagage is altijd weer bij me gekomen. Soms na een aantal dagen pas, maar nooit echt kwijt.

Zolang je een PIR hebt (dat dossier) weet de maatschappij wat ze moeten doen als er opeens ergens een koffer opduikt die aan je beschrijving voldoet. En zo niet, dan klop je bij je reisverzekering aan voor een nieuwe koffer met inhoud.

Heb je de koffer inmiddels al terug?
Je kan ook, als de bagage niet wordt terug gevonden, schade claimen bij de luchtvaartmaatschappij, maar dan krijg je maar maximaal 20 dollar per kilo terug.
Je hebt trouwens ook recht op een overlevingspakketje, en je mag ook eerste zaken kopen, en hoe langer het duurt, hoe hoger het bedrag is dat je mag uitgeven.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_218782978
Kaapstad CPT - Parijs CDG - München MUC met AirFrance.
Dus non-Schengen naar Schengen.
1u05 minuten overstaptijd op CDG.

Genoeg? Denk het niet hè? Maar anders bieden ze dat toch niet aan?

Zit te kijken op klm.nl en wordt gewoon zo aangeboden. Is de laatste vlucht CDG - MUC, dus als we hem missen moeten we een nachtje in Parijs blijven. Wie betaalt zoiets?

Afgelopen maart nog Tanger - CDG - MUC gevlogen en toen hadden we (als ik het me goed herinner) wel meer dan een uur nodig (met terminalwissel).
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')