Was dit de eerste keer dat je vloog na 9/11? Dit is toch al tijden zo?quote:Op donderdag 1 mei 2025 12:40 schreef Gunner het volgende:
Net terug van een paar prachtige dagen Londen.Fantastische stad.
Op LCY deed de security op de terugweg een beetje moeilijk over een paar flessen shampoo in de bagage van m'n vrouw. Ze had de keuze om helemaal terug te gaan en de koffer in te checken of het af te staan ter plekke.
Nou ja voor het eerste gekozen maar we vroegen onze beide af waarom het in het ruim geen probleem was maar in de cabine wel.
Nee in het geheel niet, maar het gaat me ook niet direct om de regel an-sich maar waarom is het veiligheidshalve wel liters toegastaan in het ruim maar niet in je handbagage. Ik zie dat niet direct.quote:Op donderdag 1 mei 2025 13:18 schreef Molo het volgende:
[..]
Was dit de eerste keer dat je vloog na 9/11? Dit is toch al tijden zo?
Ingevoerd na aanslagen met vloeistoffen in de handbagage. De kans erop wordt lager geacht bij minder hoeveelheid mee en door op te delen in kleine compartimenten (max 100 ml)quote:Op donderdag 1 mei 2025 14:32 schreef Gunner het volgende:
[..]
Nee in het geheel niet, maar het gaat me ook niet direct om de regel an-sich maar waarom is het veiligheidshalve wel liters toegastaan in het ruim maar niet in je handbagage. Ik zie dat niet direct.
Wel vliegen we meestal wel met ruimbaage, waardoor we hier niet eerder tegenaan zijn gelopen dat zaken als shampoos etc problematisch zijn.
De regel is in 2006 ingevoerd na een vermeend verijdeld complot om geprepareerde blikjes of flesjes te gebruiken met explosieve vloeistoffen.quote:Op donderdag 1 mei 2025 13:18 schreef Molo het volgende:
[..]
Was dit de eerste keer dat je vloog na 9/11? Dit is toch al tijden zo?
Periode mocht je via heel moderne luchthavens met moderne scanners wel meer meenemen in je handbagage maar dat is teruggedraaid in de EU iig om eenduidigheid te houden in de uitvoering van beleid
Dus weer 100 ml max
Plakken medewerkers er normaliter zelf gewoon op ja bij bagage afgevenquote:Op donderdag 8 mei 2025 16:16 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ik vlieg via swiss airlines ik heb online ingecheckt.
Bij het online inchecken. Kregen we labels om af te printen om aan onze bagage te hangen . Echter hebben we geen printer hier op reis.
Ik neem aan dat je je de labels gewoon kan krijgen bij de drop off zone?
Qatar had een tijdje geleden ook zo iets toen ik daar voor het eerst mee vloog. Netjes thuis uitgeprint maar op Schiphol geen hoesjes om die prints in te doen. Ook nooit gezien op Schiphol zei de grond stewardess. Dus werden de labels gewoon uitgeprint. Op de terugweg niet eens de moeite gedaan om die labels te printen en ook daar ging het goed. No worriesquote:Op donderdag 8 mei 2025 16:16 schreef capuchon_jongen het volgende:
Bij het online inchecken. Kregen we labels om af te printen om aan onze bagage te hangen . Echter hebben we geen printer hier op reis.
Wordt gewoon geregeld aan de balie, het is geen Ryanair of Wizz ofzo die ¤75 vragen om een boarding pass te printenquote:Op donderdag 8 mei 2025 16:16 schreef capuchon_jongen het volgende:
https://www.emirates.com/(...)-changing-a-booking/quote:Op zondag 25 mei 2025 13:25 schreef capuchon_jongen het volgende:
Door olmstandigheden heb ik een vlucht eerder naar huis moeten nemen. Nu wil ik deze vlucht annuleren
quote:Op zondag 25 mei 2025 13:33 schreef Kopiko het volgende:
[..]
https://www.emirates.com/(...)-changing-a-booking/
Bel ze op. Hun klantenservice is prima. Ik kan me herinneren dat ik het meeste tijd kwijt was aan het vinden van het juiste nummer, maar ze helpen mij prima.quote:Op zondag 25 mei 2025 13:43 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
En waar is de optie "cancel" dan
Heb nu contact met ze via facebookquote:Op zondag 25 mei 2025 13:49 schreef Essebes het volgende:
[..]
Bel ze op. Hun klantenservice is prima. Ik kan me herinneren dat ik het meeste tijd kwijt was aan het vinden van het juiste nummer, maar ze helpen mij prima.
Is het opgelost? Ben wel benieuwd naar hun reactie.quote:Op zondag 25 mei 2025 13:50 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Heb nu contact met ze via facebook
Wat is het probleem dan? Je kunt toch de datum van de terugvlucht wijzigen? Zal goedkoper zijn dan een nieuw enkeltje naar AMS kopen.quote:Op zondag 25 mei 2025 13:25 schreef capuchon_jongen het volgende:
Door olmstandigheden heb ik een vlucht eerder naar huis moeten nemen. Nu wil ik deze vlucht annuleren omdat ze anders mij 300 euro gaan aansmeren (no-show-penalty) Hierbij maak me ernstig zorgen want kan die 300 euro echt niet missen.
Emirates
[ afbeelding ]
Ik probeer een vlucht te annuleren maar zie nergens de optie
Ze gaan me ¤300 no-sow penalty in rekening brengen ongelooflijk???
Wat kan ik doen???????????
Wat een klote maatschappij is dat
Help me?
Als ik zijn post lees heeft hij ineens een vlucht terug genomen en die al gekocht.quote:Op zondag 25 mei 2025 20:16 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Wat is het probleem dan? Je kunt toch de datum van de terugvlucht wijzigen? Zal goedkoper zijn dan een nieuw enkeltje naar AMS kopen.
Waarom beperken tot Lufthansa lounges? Frankfurt heeft ook een VIP service die los staat van luchtvaartmaatschappijen;quote:Op vrijdag 6 juni 2025 13:48 schreef bianconeri het volgende:
Een aantal vluchten met Lufthansa op de zeer waarschijnlijke planning staan.
Veel hiervan gaan via Frankfurt voor ons. En gezien mijn ervaring met Frankfurt wil ik daar geen korte overstap tijd.
50 min of 1 uur overstap zijn vaak de goedkopere vluchten (Lufthansa beide vluchten).
Echter de opties daarna (die enigszins redelijk geprijsd zijn) dan heb je het al over minimaal 5 uur overstap.
Dus zit ik eraan te denken een lounge te boeken van Lufthansa. Nee, ik vlieg lekker economy (sws zinloos binnen Europa om hoger te doen) en ben wel Miles and more member, maar heb daar niet eens de 1e status.
Alleen nu zie ik dat Lufthansa op Frankfurt iets van 5 lounges heeft
En in elk geval 1 daarvan wordt echt heeeeel slecht gerate.
Iemand ervaring met de lounges op Frankfurt en welke van de opties het beste is? (heb wel graag 1 met een raam richting de vliegtuigen zelf)
Die VIP service is veel en veel duurder.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 20:50 schreef Fogel het volgende:
[..]
Waarom beperken tot Lufthansa lounges? Frankfurt heeft ook een VIP service die los staat van luchtvaartmaatschappijen;
https://vip.frankfurt-airport.com/en.html
En er zijn ook goedkopere kontraktlounges waar je met loungekey/dragonpass/prioritypass (wat bij een aantal credit cards inbegrepen is) terecht kan.
Maaruh, waarom niet gewoon een korte overstap? Als je het niet haalt boeken ze je gewoon gratis om naar een andere vlucht. En dan komt ook snel EU compensatie aan bod indien de totale vertraging lang genoeg is.
In Kayak bij de boeking sites optie "alleen luchtvaartmaatschappijen" aanvinken en je word niet meer verlekkerd met te goedkope aanbiedingen van vage boekingsites met allerlei toeslagen. Maar noem mij één maatschappij waar je voor intercontinentale vluchten met het goedkoopste tarief nog een gratis stoel kan reserveren.... Ik doe het niet meer want met een overstap ben je meer dan ¤100 extra per retour kwijt. Lief vragen aan de check in of je een gangpad plaats zou kunnen krijgen omdat je nogal vaak naar het toilet moet helpt in veel gevallen wel. Laatst naar Azië had ik bij Saudia 3 keer dat geluk, en gratis hè.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 20:13 schreef Farenji het volgende:
Veel van die vluchtvergelijkers belazeren echt de boel he. Bijv gotogate.nl. Ik kwam daar terecht via kayak.nl. Je wordt gelokt met de laagste ticketprijs maar dan... Allereerst word je verleid tot afsluiten van een shitload aan extra onzin-diensten, zoals allerlei verzekeringen waar je weinig aan hebt, of een "smsje met vluchtgegevens" en "premium toegang bij de helpdesk" voor "maar" 30 euro. Die hoef je natuurlijk niet te nemen. Maar dan ga je de stoelen kiezen en dan blijken alle stoelen die je kan selecteren minstens 40 euro (voor een middenstoel) per vlucht extra te kosten. Gewone gratis stoelen zijn niet te selecteren. Tikt toch best aan met 4 vluchten. Ik heb even rechtstreeks bij de airline gekeken en daar zijn die gratis stoelen wel gewoon te reserveren. Had het gelukkig nog op tijd door.
Is niet fijn wanneer er slechts één vlucht per dag naar de betreffende intercontinentale bestemming gaat.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 20:50 schreef Fogel het volgende:
[..]
Maaruh, waarom niet gewoon een korte overstap? Als je het niet haalt boeken ze je gewoon gratis om naar een andere vlucht. En dan komt ook snel EU compensatie aan bod indien de totale vertraging lang genoeg is.
Dat dus, eerste wat ik doe, ik wil per se niet boeken bij die prijsaanbieders, ook al zal het best wel eens wat schelen. Maar het levert een hele grote berg frustratie op als er eens iets moet gebeuren of je hebt hun helpdesk ergens voor nodig. Lees de reviews er maar op na. Enige waar ik nog wel eens een ticket heb geboekt omdat die écht een stuk goedkoper waren, was bij expedia en daar heb ik dan nog wel vertrouwen in. Maar al die prijsvechters, mij niet gezienquote:Op vrijdag 6 juni 2025 23:10 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
In Kayak bij de boeking sites optie "alleen luchtvaartmaatschappijen" aanvinken en je word niet meer verlekkerd met te goedkope aanbiedingen van vage boekingsites met allerlei toeslagen.
Ik kan me niet herinneren dat ik ooit meer betaald heb voor een standaard stoel aan het gangpad maar de laatste keer dat ik vloog is wel al 6 jaar geleden. De vluchten waar het nu om gaat zijn via China Southern (naar Vietnam via Guangzhou) en daar kan ik wel gratis stoelen reserveren voor alle vluchten.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 23:10 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
In Kayak bij de boeking sites optie "alleen luchtvaartmaatschappijen" aanvinken en je word niet meer verlekkerd met te goedkope aanbiedingen van vage boekingsites met allerlei toeslagen. Maar noem mij één maatschappij waar je voor intercontinentale vluchten met het goedkoopste tarief nog een gratis stoel kan reserveren.... Ik doe het niet meer want met een overstap ben je meer dan ¤100 extra per retour kwijt. Lief vragen aan de check in of je een gangpad plaats zou kunnen krijgen omdat je nogal vaak naar het toilet moet helpt in veel gevallen wel. Laatst naar Azië had ik bij Saudia 3 keer dat geluk, en gratis hè.
Ligt eraan of je op moment van inchecken ook reserveren noemt.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 23:10 schreef buzz1291 het volgende:
Maar noem mij één maatschappij waar je voor intercontinentale vluchten met het goedkoopste tarief nog een gratis stoel kan reserveren....
Hij gaf al aan dat er een alternatief is dat enkele uren later gaat.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 23:13 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Is niet fijn wanneer er slechts één vlucht per dag naar de betreffende intercontinentale bestemming gaat.
Ja, klopt. Ik heb ooit een keer iets via zo’n platform geboekt. Dat werd 1 bak ellende en heeft me honderden euro’s gekost. Je wordt overal van het kastje naar de muur gestuurd. Sindsdien boek ik gewoon alles rechtstreeks bij de airline.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 23:15 schreef flipsen het volgende:
[..]
Dat dus, eerste wat ik doe, ik wil per se niet boeken bij die prijsaanbieders, ook al zal het best wel eens wat schelen. Maar het levert een hele grote berg frustratie op als er eens iets moet gebeuren of je hebt hun helpdesk ergens voor nodig. Lees de reviews er maar op na. Enige waar ik nog wel eens een ticket heb geboekt omdat die écht een stuk goedkoper waren, was bij expedia en daar heb ik dan nog wel vertrouwen in. Maar al die prijsvechters, mij niet gezien
Klopt idd. Er zijn andere vluchten.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 09:56 schreef Fogel het volgende:
[..]
Hij gaf al aan dat er een alternatief is dat enkele uren later gaat.
Maatschappijen boeken ook om naar andere allianties.
Maargoed, in de post hierboven geeft ie al aan dat het een lounge moet worden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |