abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 1 mei 2025 @ 12:40:04 #201
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_217507279
Net terug van een paar prachtige dagen Londen. O+ Fantastische stad.

Op LCY deed de security op de terugweg een beetje moeilijk over een paar flessen shampoo in de bagage van m'n vrouw. Ze had de keuze om helemaal terug te gaan en de koffer in te checken of het af te staan ter plekke.

Nou ja voor het eerste gekozen maar we vroegen onze beide af waarom het in het ruim geen probleem was maar in de cabine wel.
Where law ends, tyrrany begins.
  donderdag 1 mei 2025 @ 13:18:12 #202
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_217507540
quote:
2s.gif Op donderdag 1 mei 2025 12:40 schreef Gunner het volgende:
Net terug van een paar prachtige dagen Londen. O+ Fantastische stad.

Op LCY deed de security op de terugweg een beetje moeilijk over een paar flessen shampoo in de bagage van m'n vrouw. Ze had de keuze om helemaal terug te gaan en de koffer in te checken of het af te staan ter plekke.

Nou ja voor het eerste gekozen maar we vroegen onze beide af waarom het in het ruim geen probleem was maar in de cabine wel.
Was dit de eerste keer dat je vloog na 9/11? Dit is toch al tijden zo?

Periode mocht je via heel moderne luchthavens met moderne scanners wel meer meenemen in je handbagage maar dat is teruggedraaid in de EU iig om eenduidigheid te houden in de uitvoering van beleid
Dus weer 100 ml max
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 1 mei 2025 @ 14:32:33 #203
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_217508170
quote:
1s.gif Op donderdag 1 mei 2025 13:18 schreef Molo het volgende:

[..]
Nee in het geheel niet, maar het gaat me ook niet direct om de regel an-sich maar waarom is het veiligheidshalve wel liters toegastaan in het ruim maar niet in je handbagage. Ik zie dat niet direct.

Wel vliegen we meestal wel met ruimbaage, waardoor we hier niet eerder tegenaan zijn gelopen dat zaken als shampoos etc problematisch zijn.
Where law ends, tyrrany begins.
  donderdag 1 mei 2025 @ 15:15:03 #204
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_217508623
quote:
2s.gif Op donderdag 1 mei 2025 14:32 schreef Gunner het volgende:

[..]
Nee in het geheel niet, maar het gaat me ook niet direct om de regel an-sich maar waarom is het veiligheidshalve wel liters toegastaan in het ruim maar niet in je handbagage. Ik zie dat niet direct.

Wel vliegen we meestal wel met ruimbaage, waardoor we hier niet eerder tegenaan zijn gelopen dat zaken als shampoos etc problematisch zijn.
Ingevoerd na aanslagen met vloeistoffen in de handbagage. De kans erop wordt lager geacht bij minder hoeveelheid mee en door op te delen in kleine compartimenten (max 100 ml)

Of dat helpt, geen idee, denk van niet. Mensen die regels maken hebben dit zo ingericht in de balans tussen risico en praktijk
Maar is dus al zo'n 20 jaar zo
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 1 mei 2025 @ 19:43:29 #205
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_217510626
quote:
1s.gif Op donderdag 1 mei 2025 13:18 schreef Molo het volgende:

[..]

Periode mocht je via heel moderne luchthavens met moderne scanners wel meer meenemen in je handbagage maar dat is teruggedraaid in de EU iig om eenduidigheid te houden in de uitvoering van beleid
Dus weer 100 ml max
De regel is in 2006 ingevoerd na een vermeend verijdeld complot om geprepareerde blikjes of flesjes te gebruiken met explosieve vloeistoffen.
Wat niet wordt verteld is dat de benodigde hoeveelheid vloeistoffen minder is dan de maximaal 1 liter die je in een doorzichtig zakje in hoevelheden per 100 ml mag meenemen.

Er was inderdaad op luchthavens die moderne scanners hadden toestemming om van de regel af te wijken omdat de scanners de vloeistoffen konden onderscheiden op potentieel gevaarlijk of niet.
Er is officieel niks naar buiten gekomen waarom deze maatregel werd teruggedraaid, de draai die de media eraan heeft gegeven is dat men 'gelijkheid' binnnen Europa wilden voor luchthavens die deze moderne scanners niet hadden.
Maar dit laatste is echt onzin, want de EU is hard bezig om deze machines standaard te maken en er zou geen reden zijn op luchthavens die deze nieuwe machines al hadden om dan niet door te gaan.
Wat er wel is gebeurd is dat bij een aantal test bleek dat een bepaade 'vloeitbare gevaarlijke' stof niet direct kon worden opgemerkt, en een directe software update was niet mogelijk. Wel direct had gekund is deze vloeistoffen of vloeistoffen die daarop leken als secondary aan te merken dat ze in een aparte machine zouden kunnen worden onderzocht.
Echter dat zou betekenen dat de secondary aamtallen dusdanig omhoog zouden gaan door de benodigde extra controles dat dit eigenlijk niet werkbaar zou zijn, je hebt het dan over aantallen van 50%. Dat zou echt voor enorme vertragingen gaan zorgen, dus vanuit dat oogpunt is het logisch.

Wat alleen niet logisch is, de 'gevaarlijke vloeistof, daarvan heb je 200-250 ml benodigd, en kan prima in afzonderlijke 'flesjes' van minder dan 100 ml dus vanuit dat oogpunt voegt het niets toe.
Maar ook hier geldt, in de EU doen we geen security als in Israel waar men alles extra controleert, men doet een algemene maatregel, want doordat je het aantal vloeistoffen beperkt heb je wel een beter mogelijkheid om de vloeistoffen die per passagier door controle gaat beter te controleren, als daar ook wat flesjes drinken als dan niet met alcohol bij zitten dan kan de machine dat minder goed. (Ik geef even geen commentaar op de luchthavens zonder nieuwe scanners, want daar is kennelijk deze algemene maatregel ook goed genoeg).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  Moderator donderdag 8 mei 2025 @ 16:16:26 #206
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_217576310
Ik vlieg via swiss airlines ik heb online ingecheckt.

Bij het online inchecken. Kregen we labels om af te printen om aan onze bagage te hangen . Echter hebben we geen printer hier op reis.

Ik neem aan dat je je de labels gewoon kan krijgen bij de drop off zone?
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  donderdag 8 mei 2025 @ 16:18:07 #207
319979 Fok-it
All is well
pi_217576325
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2025 16:16 schreef capuchon_jongen het volgende:

Bij het online inchecken. Kregen we labels om af te printen om aan onze bagage te hangen . Echter hebben we geen printer hier op reis.

Plakken medewerkers er normaliter zelf gewoon op ja bij bagage afgeven
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  donderdag 8 mei 2025 @ 22:14:48 #208
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_217580459
quote:

Qatar had een tijdje geleden ook zo iets toen ik daar voor het eerst mee vloog. Netjes thuis uitgeprint maar op Schiphol geen hoesjes om die prints in te doen. Ook nooit gezien op Schiphol zei de grond stewardess. Dus werden de labels gewoon uitgeprint. Op de terugweg niet eens de moeite gedaan om die labels te printen en ook daar ging het goed. No worries
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_217580618
quote:

Wordt gewoon geregeld aan de balie, het is geen Ryanair of Wizz ofzo die ¤75 vragen om een boarding pass te printen :')
  Moderator zondag 25 mei 2025 @ 13:25:54 #210
Belg
pi_217745982
Door olmstandigheden heb ik een vlucht eerder naar huis moeten nemen. Nu wil ik deze vlucht annuleren omdat ze anders mij 300 euro gaan aansmeren (no-show-penalty) Hierbij maak me ernstig zorgen want kan die 300 euro echt niet missen.

Emirates

Ik probeer een vlucht te annuleren maar zie nergens de optie

Ze gaan me ¤300 no-sow penalty in rekening brengen ongelooflijk???

Wat kan ik doen???????????

Wat een klote maatschappij is dat

Help me?
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  zondag 25 mei 2025 @ 13:33:01 #211
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_217746034
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 13:25 schreef capuchon_jongen het volgende:
Door olmstandigheden heb ik een vlucht eerder naar huis moeten nemen. Nu wil ik deze vlucht annuleren
https://www.emirates.com/(...)-changing-a-booking/
  Moderator zondag 25 mei 2025 @ 13:43:56 #212
Belg
pi_217746152
quote:

En waar is de optie "cancel" dan
pi_217746224
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 13:43 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

En waar is de optie "cancel" dan
Bel ze op. Hun klantenservice is prima. Ik kan me herinneren dat ik het meeste tijd kwijt was aan het vinden van het juiste nummer, maar ze helpen mij prima.
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
  Moderator zondag 25 mei 2025 @ 13:50:55 #214
Belg
pi_217746238
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 13:49 schreef Essebes het volgende:

[..]
Bel ze op. Hun klantenservice is prima. Ik kan me herinneren dat ik het meeste tijd kwijt was aan het vinden van het juiste nummer, maar ze helpen mij prima.
Heb nu contact met ze via facebook
pi_217749322
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 13:50 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]
Heb nu contact met ze via facebook
Is het opgelost? Ben wel benieuwd naar hun reactie.
  zondag 25 mei 2025 @ 20:16:28 #216
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_217751597
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 13:25 schreef capuchon_jongen het volgende:
Door olmstandigheden heb ik een vlucht eerder naar huis moeten nemen. Nu wil ik deze vlucht annuleren omdat ze anders mij 300 euro gaan aansmeren (no-show-penalty) Hierbij maak me ernstig zorgen want kan die 300 euro echt niet missen.

Emirates

[ afbeelding ]

Ik probeer een vlucht te annuleren maar zie nergens de optie

Ze gaan me ¤300 no-sow penalty in rekening brengen ongelooflijk???

Wat kan ik doen???????????

Wat een klote maatschappij is dat

Help me?
Wat is het probleem dan? Je kunt toch de datum van de terugvlucht wijzigen? Zal goedkoper zijn dan een nieuw enkeltje naar AMS kopen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_217761353
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 20:16 schreef buzz1291 het volgende:

[..]
Wat is het probleem dan? Je kunt toch de datum van de terugvlucht wijzigen? Zal goedkoper zijn dan een nieuw enkeltje naar AMS kopen.
Als ik zijn post lees heeft hij ineens een vlucht terug genomen en die al gekocht.
En nu zit hij met de overgebleven terug vlucht.

Beetje vreemd om niet je bestaande aan te passen, als dat idd zo gegaan is.

Is dat zo dan sta je ook niet echt in je recht als passagier, dan is het echt geluk met maatschappij hebben
  dinsdag 27 mei 2025 @ 19:27:14 #218
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_217771798
De No show penalty van Emirates is er vooral eentje die theoretisch is.

Deze is vooral bedacht door Emirates zelf omdat je op deze manier namelijk veel beter seat management kan doen als je weet dat passagiers niet mee gaan en nog een paar stoelen verkopen

Het probleem voor Emirates is, vooral voor passagiers uit de EU, dat het daadwerkelijk incasseren van de no show penalty niet zal gaan, omdat de bewijslast gaat liggen bij Emirates dat je doelbewust de vlucht niet genomen hebt, terwijl je in een conditie kan zijn, bijvoorbeeld ziekte, dat je niet hebt kunnen annuleren.
Dus als Emirates al een credit card transactie in gang zet kan je die betwisten, en de bewijslast ligt dan echt bij Emirates, hetzelfde geldt voor een juridische procedure, iets wat Emirates simpelweg niet gaat doen omdat dit veel negatieve publiciteit oplevert, zeker als een passagier in vechtmodus gaat met media erbij.

Je ziet wel meer gekke regels dat maatschappijen buiten de EU opeens bij cancellations alleen maar vouchers geven en geen geld terug.
Staat allemaal in de voorwaarden, maar betaald met EU credit card en je krijgt je geld gegarandeerd terug, want de luchtvaartmaatschappij pleegt contractbreuk door eeen vlucht niet uit te voeren. Dus de voorwaarden van een luchtvaartmaatschappij zijn niet bepalend.

Wel kan een luchtvaartmaatschappij je op een zwarte lijst zetten dat je niet meer met ze mag vliegen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_217866472
Een aantal vluchten met Lufthansa op de zeer waarschijnlijke planning staan.
Veel hiervan gaan via Frankfurt voor ons. En gezien mijn ervaring met Frankfurt wil ik daar geen korte overstap tijd.

50 min of 1 uur overstap zijn vaak de goedkopere vluchten (Lufthansa beide vluchten).

Echter de opties daarna (die enigszins redelijk geprijsd zijn) dan heb je het al over minimaal 5 uur overstap.
Dus zit ik eraan te denken een lounge te boeken van Lufthansa. Nee, ik vlieg lekker economy (sws zinloos binnen Europa om hoger te doen) en ben wel Miles and more member, maar heb daar niet eens de 1e status.

Alleen nu zie ik dat Lufthansa op Frankfurt iets van 5 lounges heeft :D
En in elk geval 1 daarvan wordt echt heeeeel slecht gerate.
Iemand ervaring met de lounges op Frankfurt en welke van de opties het beste is? (heb wel graag 1 met een raam richting de vliegtuigen zelf)
pi_217869518
Veel van die vluchtvergelijkers belazeren echt de boel he. Bijv gotogate.nl. Ik kwam daar terecht via kayak.nl. Je wordt gelokt met de laagste ticketprijs maar dan... Allereerst word je verleid tot afsluiten van een shitload aan extra onzin-diensten, zoals allerlei verzekeringen waar je weinig aan hebt, of een "smsje met vluchtgegevens" en "premium toegang bij de helpdesk" voor "maar" 30 euro. Die hoef je natuurlijk niet te nemen. Maar dan ga je de stoelen kiezen en dan blijken alle stoelen die je kan selecteren minstens 40 euro (voor een middenstoel) per vlucht extra te kosten. Gewone gratis stoelen zijn niet te selecteren. Tikt toch best aan met 4 vluchten. Ik heb even rechtstreeks bij de airline gekeken en daar zijn die gratis stoelen wel gewoon te reserveren. Had het gelukkig nog op tijd door.
  Moderator vrijdag 6 juni 2025 @ 20:50:12 #221
45833 crew  Fogel
pi_217869868
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 13:48 schreef bianconeri het volgende:
Een aantal vluchten met Lufthansa op de zeer waarschijnlijke planning staan.
Veel hiervan gaan via Frankfurt voor ons. En gezien mijn ervaring met Frankfurt wil ik daar geen korte overstap tijd.

50 min of 1 uur overstap zijn vaak de goedkopere vluchten (Lufthansa beide vluchten).

Echter de opties daarna (die enigszins redelijk geprijsd zijn) dan heb je het al over minimaal 5 uur overstap.
Dus zit ik eraan te denken een lounge te boeken van Lufthansa. Nee, ik vlieg lekker economy (sws zinloos binnen Europa om hoger te doen) en ben wel Miles and more member, maar heb daar niet eens de 1e status.

Alleen nu zie ik dat Lufthansa op Frankfurt iets van 5 lounges heeft :D
En in elk geval 1 daarvan wordt echt heeeeel slecht gerate.
Iemand ervaring met de lounges op Frankfurt en welke van de opties het beste is? (heb wel graag 1 met een raam richting de vliegtuigen zelf)
Waarom beperken tot Lufthansa lounges? Frankfurt heeft ook een VIP service die los staat van luchtvaartmaatschappijen;
https://vip.frankfurt-airport.com/en.html
En er zijn ook goedkopere kontraktlounges waar je met loungekey/dragonpass/prioritypass (wat bij een aantal credit cards inbegrepen is) terecht kan.

Maaruh, waarom niet gewoon een korte overstap? Als je het niet haalt boeken ze je gewoon gratis om naar een andere vlucht. En dan komt ook snel EU compensatie aan bod indien de totale vertraging lang genoeg is.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, roadtrip Europa, Seoul
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_217870317
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 20:50 schreef Fogel het volgende:

[..]
Waarom beperken tot Lufthansa lounges? Frankfurt heeft ook een VIP service die los staat van luchtvaartmaatschappijen;
https://vip.frankfurt-airport.com/en.html
En er zijn ook goedkopere kontraktlounges waar je met loungekey/dragonpass/prioritypass (wat bij een aantal credit cards inbegrepen is) terecht kan.

Maaruh, waarom niet gewoon een korte overstap? Als je het niet haalt boeken ze je gewoon gratis om naar een andere vlucht. En dan komt ook snel EU compensatie aan bod indien de totale vertraging lang genoeg is.
Die VIP service is veel en veel duurder.
Maar als er een andere lounge is die normale prijzen heeft en goed is dan top.
Anders gwn 1 van de Lufthansa lounges.

En sure, maar beiden relaxen liever dan constant met die druk te zitten.
Zijn wij vertraagd? Waar komen we er uit in Frankfurt en dan kms en kms daar moeten lopen naar de volgende gate.
Niet iets voor ons.
En die zekerheid die dan wel komt dat geeft ons niet het gevoel op dat moment.
  vrijdag 6 juni 2025 @ 23:10:58 #223
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_217870988
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 20:13 schreef Farenji het volgende:
Veel van die vluchtvergelijkers belazeren echt de boel he. Bijv gotogate.nl. Ik kwam daar terecht via kayak.nl. Je wordt gelokt met de laagste ticketprijs maar dan... Allereerst word je verleid tot afsluiten van een shitload aan extra onzin-diensten, zoals allerlei verzekeringen waar je weinig aan hebt, of een "smsje met vluchtgegevens" en "premium toegang bij de helpdesk" voor "maar" 30 euro. Die hoef je natuurlijk niet te nemen. Maar dan ga je de stoelen kiezen en dan blijken alle stoelen die je kan selecteren minstens 40 euro (voor een middenstoel) per vlucht extra te kosten. Gewone gratis stoelen zijn niet te selecteren. Tikt toch best aan met 4 vluchten. Ik heb even rechtstreeks bij de airline gekeken en daar zijn die gratis stoelen wel gewoon te reserveren. Had het gelukkig nog op tijd door.
In Kayak bij de boeking sites optie "alleen luchtvaartmaatschappijen" aanvinken en je word niet meer verlekkerd met te goedkope aanbiedingen van vage boekingsites met allerlei toeslagen. Maar noem mij één maatschappij waar je voor intercontinentale vluchten met het goedkoopste tarief nog een gratis stoel kan reserveren.... Ik doe het niet meer want met een overstap ben je meer dan ¤100 extra per retour kwijt. Lief vragen aan de check in of je een gangpad plaats zou kunnen krijgen omdat je nogal vaak naar het toilet moet helpt in veel gevallen wel. Laatst naar Azië had ik bij Saudia 3 keer dat geluk, en gratis hè.
  vrijdag 6 juni 2025 @ 23:13:45 #224
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_217871038
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 20:50 schreef Fogel het volgende:

[..]

Is niet fijn wanneer er slechts één vlucht per dag naar de betreffende intercontinentale bestemming gaat.
  vrijdag 6 juni 2025 @ 23:15:40 #225
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_217871063
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 23:10 schreef buzz1291 het volgende:

[..]
In Kayak bij de boeking sites optie "alleen luchtvaartmaatschappijen" aanvinken en je word niet meer verlekkerd met te goedkope aanbiedingen van vage boekingsites met allerlei toeslagen.
Dat dus, eerste wat ik doe, ik wil per se niet boeken bij die prijsaanbieders, ook al zal het best wel eens wat schelen. Maar het levert een hele grote berg frustratie op als er eens iets moet gebeuren of je hebt hun helpdesk ergens voor nodig. Lees de reviews er maar op na. Enige waar ik nog wel eens een ticket heb geboekt omdat die écht een stuk goedkoper waren, was bij expedia en daar heb ik dan nog wel vertrouwen in. Maar al die prijsvechters, mij niet gezien :N
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_217872975
quote:

[..]
In Kayak bij de boeking sites optie "alleen luchtvaartmaatschappijen" aanvinken en je word niet meer verlekkerd met te goedkope aanbiedingen van vage boekingsites met allerlei toeslagen. Maar noem mij één maatschappij waar je voor intercontinentale vluchten met het goedkoopste tarief nog een gratis stoel kan reserveren.... Ik doe het niet meer want met een overstap ben je meer dan ¤100 extra per retour kwijt. Lief vragen aan de check in of je een gangpad plaats zou kunnen krijgen omdat je nogal vaak naar het toilet moet helpt in veel gevallen wel. Laatst naar Azië had ik bij Saudia 3 keer dat geluk, en gratis hè.
Ik kan me niet herinneren dat ik ooit meer betaald heb voor een standaard stoel aan het gangpad maar de laatste keer dat ik vloog is wel al 6 jaar geleden. De vluchten waar het nu om gaat zijn via China Southern (naar Vietnam via Guangzhou) en daar kan ik wel gratis stoelen reserveren voor alle vluchten.
pi_217873271
quote:
Maar noem mij één maatschappij waar je voor intercontinentale vluchten met het goedkoopste tarief nog een gratis stoel kan reserveren....
Ligt eraan of je op moment van inchecken ook reserveren noemt.
Zo ja dan kan dat overal nog wel.

Zo niet dan nee helaas.
  Moderator zaterdag 7 juni 2025 @ 09:56:23 #228
45833 crew  Fogel
pi_217873685
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 23:13 schreef buzz1291 het volgende:

[..]
Is niet fijn wanneer er slechts één vlucht per dag naar de betreffende intercontinentale bestemming gaat.
Hij gaf al aan dat er een alternatief is dat enkele uren later gaat.
Maatschappijen boeken ook om naar andere allianties.
Maargoed, in de post hierboven geeft ie al aan dat het een lounge moet worden :)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, roadtrip Europa, Seoul
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_217874839
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 23:15 schreef flipsen het volgende:

[..]
Dat dus, eerste wat ik doe, ik wil per se niet boeken bij die prijsaanbieders, ook al zal het best wel eens wat schelen. Maar het levert een hele grote berg frustratie op als er eens iets moet gebeuren of je hebt hun helpdesk ergens voor nodig. Lees de reviews er maar op na. Enige waar ik nog wel eens een ticket heb geboekt omdat die écht een stuk goedkoper waren, was bij expedia en daar heb ik dan nog wel vertrouwen in. Maar al die prijsvechters, mij niet gezien :N
Ja, klopt. Ik heb ooit een keer iets via zo’n platform geboekt. Dat werd 1 bak ellende en heeft me honderden euro’s gekost. Je wordt overal van het kastje naar de muur gestuurd. Sindsdien boek ik gewoon alles rechtstreeks bij de airline.
pi_217878728
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 09:56 schreef Fogel het volgende:

[..]
Hij gaf al aan dat er een alternatief is dat enkele uren later gaat.
Maatschappijen boeken ook om naar andere allianties.
Maargoed, in de post hierboven geeft ie al aan dat het een lounge moet worden :)
Klopt idd. Er zijn andere vluchten.
Gedeeltelijk overigens ook omdat andere vluchten met de B747 is hehe :D

Maar ook anders vind ik een 50-60 minuten overstap op Frankfurt gewoon niet een fijn gevoel.
Ook al weet je dat je een andere vlucht krijgt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')