Was dit de eerste keer dat je vloog na 9/11? Dit is toch al tijden zo?quote:Op donderdag 1 mei 2025 12:40 schreef Gunner het volgende:
Net terug van een paar prachtige dagen Londen.Fantastische stad.
Op LCY deed de security op de terugweg een beetje moeilijk over een paar flessen shampoo in de bagage van m'n vrouw. Ze had de keuze om helemaal terug te gaan en de koffer in te checken of het af te staan ter plekke.
Nou ja voor het eerste gekozen maar we vroegen onze beide af waarom het in het ruim geen probleem was maar in de cabine wel.
Nee in het geheel niet, maar het gaat me ook niet direct om de regel an-sich maar waarom is het veiligheidshalve wel liters toegastaan in het ruim maar niet in je handbagage. Ik zie dat niet direct.quote:Op donderdag 1 mei 2025 13:18 schreef Molo het volgende:
[..]
Was dit de eerste keer dat je vloog na 9/11? Dit is toch al tijden zo?
Ingevoerd na aanslagen met vloeistoffen in de handbagage. De kans erop wordt lager geacht bij minder hoeveelheid mee en door op te delen in kleine compartimenten (max 100 ml)quote:Op donderdag 1 mei 2025 14:32 schreef Gunner het volgende:
[..]
Nee in het geheel niet, maar het gaat me ook niet direct om de regel an-sich maar waarom is het veiligheidshalve wel liters toegastaan in het ruim maar niet in je handbagage. Ik zie dat niet direct.
Wel vliegen we meestal wel met ruimbaage, waardoor we hier niet eerder tegenaan zijn gelopen dat zaken als shampoos etc problematisch zijn.
De regel is in 2006 ingevoerd na een vermeend verijdeld complot om geprepareerde blikjes of flesjes te gebruiken met explosieve vloeistoffen.quote:Op donderdag 1 mei 2025 13:18 schreef Molo het volgende:
[..]
Was dit de eerste keer dat je vloog na 9/11? Dit is toch al tijden zo?
Periode mocht je via heel moderne luchthavens met moderne scanners wel meer meenemen in je handbagage maar dat is teruggedraaid in de EU iig om eenduidigheid te houden in de uitvoering van beleid
Dus weer 100 ml max
Plakken medewerkers er normaliter zelf gewoon op ja bij bagage afgevenquote:Op donderdag 8 mei 2025 16:16 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ik vlieg via swiss airlines ik heb online ingecheckt.
Bij het online inchecken. Kregen we labels om af te printen om aan onze bagage te hangen . Echter hebben we geen printer hier op reis.
Ik neem aan dat je je de labels gewoon kan krijgen bij de drop off zone?
Qatar had een tijdje geleden ook zo iets toen ik daar voor het eerst mee vloog. Netjes thuis uitgeprint maar op Schiphol geen hoesjes om die prints in te doen. Ook nooit gezien op Schiphol zei de grond stewardess. Dus werden de labels gewoon uitgeprint. Op de terugweg niet eens de moeite gedaan om die labels te printen en ook daar ging het goed. No worriesquote:Op donderdag 8 mei 2025 16:16 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ik vlieg via swiss airlines ik heb online ingecheckt.
Bij het online inchecken. Kregen we labels om af te printen om aan onze bagage te hangen . Echter hebben we geen printer hier op reis.
Ik neem aan dat je je de labels gewoon kan krijgen bij de drop off zone?
Wordt gewoon geregeld aan de balie, het is geen Ryanair of Wizz ofzo die ¤75 vragen om een boarding pass te printenquote:Op donderdag 8 mei 2025 16:16 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ik vlieg via swiss airlines ik heb online ingecheckt.
Bij het online inchecken. Kregen we labels om af te printen om aan onze bagage te hangen . Echter hebben we geen printer hier op reis.
Ik neem aan dat je je de labels gewoon kan krijgen bij de drop off zone?
https://www.emirates.com/(...)-changing-a-booking/quote:Op zondag 25 mei 2025 13:25 schreef capuchon_jongen het volgende:
Door olmstandigheden heb ik een vlucht eerder naar huis moeten nemen. Nu wil ik deze vlucht annuleren
quote:Op zondag 25 mei 2025 13:33 schreef Kopiko het volgende:
[..]
https://www.emirates.com/(...)-changing-a-booking/
Bel ze op. Hun klantenservice is prima. Ik kan me herinneren dat ik het meeste tijd kwijt was aan het vinden van het juiste nummer, maar ze helpen mij prima.quote:Op zondag 25 mei 2025 13:43 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
En waar is de optie "cancel" dan
Heb nu contact met ze via facebookquote:Op zondag 25 mei 2025 13:49 schreef Essebes het volgende:
[..]
Bel ze op. Hun klantenservice is prima. Ik kan me herinneren dat ik het meeste tijd kwijt was aan het vinden van het juiste nummer, maar ze helpen mij prima.
Is het opgelost? Ben wel benieuwd naar hun reactie.quote:Op zondag 25 mei 2025 13:50 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Heb nu contact met ze via facebook
Wat is het probleem dan? Je kunt toch de datum van de terugvlucht wijzigen? Zal goedkoper zijn dan een nieuw enkeltje naar AMS kopen.quote:Op zondag 25 mei 2025 13:25 schreef capuchon_jongen het volgende:
Door olmstandigheden heb ik een vlucht eerder naar huis moeten nemen. Nu wil ik deze vlucht annuleren omdat ze anders mij 300 euro gaan aansmeren (no-show-penalty) Hierbij maak me ernstig zorgen want kan die 300 euro echt niet missen.
Emirates
[ afbeelding ]
Ik probeer een vlucht te annuleren maar zie nergens de optie
Ze gaan me ¤300 no-sow penalty in rekening brengen ongelooflijk???
Wat kan ik doen???????????
Wat een klote maatschappij is dat
Help me?
Als ik zijn post lees heeft hij ineens een vlucht terug genomen en die al gekocht.quote:Op zondag 25 mei 2025 20:16 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Wat is het probleem dan? Je kunt toch de datum van de terugvlucht wijzigen? Zal goedkoper zijn dan een nieuw enkeltje naar AMS kopen.
Waarom beperken tot Lufthansa lounges? Frankfurt heeft ook een VIP service die los staat van luchtvaartmaatschappijen;quote:Op vrijdag 6 juni 2025 13:48 schreef bianconeri het volgende:
Een aantal vluchten met Lufthansa op de zeer waarschijnlijke planning staan.
Veel hiervan gaan via Frankfurt voor ons. En gezien mijn ervaring met Frankfurt wil ik daar geen korte overstap tijd.
50 min of 1 uur overstap zijn vaak de goedkopere vluchten (Lufthansa beide vluchten).
Echter de opties daarna (die enigszins redelijk geprijsd zijn) dan heb je het al over minimaal 5 uur overstap.
Dus zit ik eraan te denken een lounge te boeken van Lufthansa. Nee, ik vlieg lekker economy (sws zinloos binnen Europa om hoger te doen) en ben wel Miles and more member, maar heb daar niet eens de 1e status.
Alleen nu zie ik dat Lufthansa op Frankfurt iets van 5 lounges heeft
En in elk geval 1 daarvan wordt echt heeeeel slecht gerate.
Iemand ervaring met de lounges op Frankfurt en welke van de opties het beste is? (heb wel graag 1 met een raam richting de vliegtuigen zelf)
Die VIP service is veel en veel duurder.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 20:50 schreef Fogel het volgende:
[..]
Waarom beperken tot Lufthansa lounges? Frankfurt heeft ook een VIP service die los staat van luchtvaartmaatschappijen;
https://vip.frankfurt-airport.com/en.html
En er zijn ook goedkopere kontraktlounges waar je met loungekey/dragonpass/prioritypass (wat bij een aantal credit cards inbegrepen is) terecht kan.
Maaruh, waarom niet gewoon een korte overstap? Als je het niet haalt boeken ze je gewoon gratis om naar een andere vlucht. En dan komt ook snel EU compensatie aan bod indien de totale vertraging lang genoeg is.
In Kayak bij de boeking sites optie "alleen luchtvaartmaatschappijen" aanvinken en je word niet meer verlekkerd met te goedkope aanbiedingen van vage boekingsites met allerlei toeslagen. Maar noem mij één maatschappij waar je voor intercontinentale vluchten met het goedkoopste tarief nog een gratis stoel kan reserveren.... Ik doe het niet meer want met een overstap ben je meer dan ¤100 extra per retour kwijt. Lief vragen aan de check in of je een gangpad plaats zou kunnen krijgen omdat je nogal vaak naar het toilet moet helpt in veel gevallen wel. Laatst naar Azië had ik bij Saudia 3 keer dat geluk, en gratis hè.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 20:13 schreef Farenji het volgende:
Veel van die vluchtvergelijkers belazeren echt de boel he. Bijv gotogate.nl. Ik kwam daar terecht via kayak.nl. Je wordt gelokt met de laagste ticketprijs maar dan... Allereerst word je verleid tot afsluiten van een shitload aan extra onzin-diensten, zoals allerlei verzekeringen waar je weinig aan hebt, of een "smsje met vluchtgegevens" en "premium toegang bij de helpdesk" voor "maar" 30 euro. Die hoef je natuurlijk niet te nemen. Maar dan ga je de stoelen kiezen en dan blijken alle stoelen die je kan selecteren minstens 40 euro (voor een middenstoel) per vlucht extra te kosten. Gewone gratis stoelen zijn niet te selecteren. Tikt toch best aan met 4 vluchten. Ik heb even rechtstreeks bij de airline gekeken en daar zijn die gratis stoelen wel gewoon te reserveren. Had het gelukkig nog op tijd door.
Is niet fijn wanneer er slechts één vlucht per dag naar de betreffende intercontinentale bestemming gaat.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 20:50 schreef Fogel het volgende:
[..]
Maaruh, waarom niet gewoon een korte overstap? Als je het niet haalt boeken ze je gewoon gratis om naar een andere vlucht. En dan komt ook snel EU compensatie aan bod indien de totale vertraging lang genoeg is.
Dat dus, eerste wat ik doe, ik wil per se niet boeken bij die prijsaanbieders, ook al zal het best wel eens wat schelen. Maar het levert een hele grote berg frustratie op als er eens iets moet gebeuren of je hebt hun helpdesk ergens voor nodig. Lees de reviews er maar op na. Enige waar ik nog wel eens een ticket heb geboekt omdat die écht een stuk goedkoper waren, was bij expedia en daar heb ik dan nog wel vertrouwen in. Maar al die prijsvechters, mij niet gezienquote:Op vrijdag 6 juni 2025 23:10 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
In Kayak bij de boeking sites optie "alleen luchtvaartmaatschappijen" aanvinken en je word niet meer verlekkerd met te goedkope aanbiedingen van vage boekingsites met allerlei toeslagen.
Ik kan me niet herinneren dat ik ooit meer betaald heb voor een standaard stoel aan het gangpad maar de laatste keer dat ik vloog is wel al 6 jaar geleden. De vluchten waar het nu om gaat zijn via China Southern (naar Vietnam via Guangzhou) en daar kan ik wel gratis stoelen reserveren voor alle vluchten.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 23:10 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
In Kayak bij de boeking sites optie "alleen luchtvaartmaatschappijen" aanvinken en je word niet meer verlekkerd met te goedkope aanbiedingen van vage boekingsites met allerlei toeslagen. Maar noem mij één maatschappij waar je voor intercontinentale vluchten met het goedkoopste tarief nog een gratis stoel kan reserveren.... Ik doe het niet meer want met een overstap ben je meer dan ¤100 extra per retour kwijt. Lief vragen aan de check in of je een gangpad plaats zou kunnen krijgen omdat je nogal vaak naar het toilet moet helpt in veel gevallen wel. Laatst naar Azië had ik bij Saudia 3 keer dat geluk, en gratis hè.
Ligt eraan of je op moment van inchecken ook reserveren noemt.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 23:10 schreef buzz1291 het volgende:
Maar noem mij één maatschappij waar je voor intercontinentale vluchten met het goedkoopste tarief nog een gratis stoel kan reserveren....
Hij gaf al aan dat er een alternatief is dat enkele uren later gaat.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 23:13 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Is niet fijn wanneer er slechts één vlucht per dag naar de betreffende intercontinentale bestemming gaat.
Ja, klopt. Ik heb ooit een keer iets via zo’n platform geboekt. Dat werd 1 bak ellende en heeft me honderden euro’s gekost. Je wordt overal van het kastje naar de muur gestuurd. Sindsdien boek ik gewoon alles rechtstreeks bij de airline.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 23:15 schreef flipsen het volgende:
[..]
Dat dus, eerste wat ik doe, ik wil per se niet boeken bij die prijsaanbieders, ook al zal het best wel eens wat schelen. Maar het levert een hele grote berg frustratie op als er eens iets moet gebeuren of je hebt hun helpdesk ergens voor nodig. Lees de reviews er maar op na. Enige waar ik nog wel eens een ticket heb geboekt omdat die écht een stuk goedkoper waren, was bij expedia en daar heb ik dan nog wel vertrouwen in. Maar al die prijsvechters, mij niet gezien
Klopt idd. Er zijn andere vluchten.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 09:56 schreef Fogel het volgende:
[..]
Hij gaf al aan dat er een alternatief is dat enkele uren later gaat.
Maatschappijen boeken ook om naar andere allianties.
Maargoed, in de post hierboven geeft ie al aan dat het een lounge moet worden
Het zou mij ergens ook niet verbazen dat HV op termijn ook die kant op gaat vliegen. Zeker met het (tijdelijk) wegvallen van Beiroet en Tel Aviv in de "regio" (I know, flinke afstand nog) in combinatie me de nieuwe Airbussen die die afstand aankunnen. Ben benieuwd, erg interessante bestemming i.i.g.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 21:26 schreef buzz1291 het volgende:
Niet zozeer een vraag als wel de opmerking dat er op Schiphol weer een Midden Oosten Luchtvaartmaatschappij is bij gekomen. Oman Air, waardoor er nog meer stoelen verkocht moeten worden op de routes naar Azië. AMS-MCT-BKK nu op bepaalde dagen al voor ¤582 retour inclusief 20 kg incheck bagage. Prima maatschappij en ook Muscat is het waard om een lange stopoven te maken.
Het is mogelijk om airside van Schengen of Non Schengen te gaan als je dat wilt. Ik deed dat zelf ook wel eens als ik in de Non Schengen Lounge van KLM wilde zitten in plaats van de drukke Schengen Lounge van KLM. Maar dat laatste hoeft niet meer sinds daar in de Schengen variant een aparte plek is gerealiseerd waar je wel gegarandeerd en rustig kan zitten.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 10:43 schreef Simmertje het volgende:
Ik vlieg aanstaande donderdag via schiphol en toevallig vliegt een maat van mij op hetzelfde tijdstip ook. Hij alleen naar Polen en ik naar Hong Kong waardoor we in lounge 1 en lounge 2 zitten (schengen en non schengen). Ik heb al gezocht op google maar het wordt mij nou niet helemaal duidelijk of je dan alsnog even een biertje met elkaar kunt doen. Volgens mij moet je in ieder geval door een (paspoort?)check. Is dit veel gedoe voor een klein biertje? Of is het gewoon even door een poortje je paspoort laten controleren?
Top, dit helpt! Ja, als het teveel gedoe is dan laten we het voor wat het is. Ik heb overigens genoeg tijd dan, dus we gaan het wel even overwegen. Thanks!quote:Op dinsdag 8 juli 2025 20:20 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Het is mogelijk om airside van Schengen of Non Schengen te gaan als je dat wilt. Ik deed dat zelf ook wel eens als ik in de Non Schengen Lounge van KLM wilde zitten in plaats van de drukke Schengen Lounge van KLM. Maar dat laatste hoeft niet meer sinds daar in de Schengen variant een aparte plek is gerealiseerd waar je wel gegarandeerd en rustig kan zitten.
Wat je wellicht beter kan doen is om samen via vertrekhal 1 door de beveiliging te gaan, kan trouwens ook bij de ingang van vertrek 2, en dan niet door de paspoortcontrole te gaan aldaar, maar door naar rechts te lopen het Schengen gedeelte in, dan kan je daarna zelf nog naar Non Schengen gaan via de airside paspoortcontrole.
Hou er wel rekening mee dat op bepaalde momenten de rij voor de paspoortcontrole bij de transfer best druk kan zijn. Dus neem wel voldoende tijd. Wat je wel kan doen als je daar een hele lange rij zit is weer naar boven te lopen via de trap van vertrek 1 en dan kijken of de paspoortcontrole bij vertrek 2 minder is.
Dan heb je ook de zekerheid dat je de 'random' beveiligingscontrole na de transfer paspoortcontrole niet hoeft te ondergaan omdat in vertrek 2 deze niet is. (Waarom die random veiligheidscontrole er dan is omdat er een gegarandeerde loophole is, geen idee, ik heb het niet bedachtt).
Trolley kan ook, maatvoering inclusief wielen en alles. Moet je wel even rekening mee houdenquote:Op dinsdag 5 augustus 2025 09:47 schreef Doug-Heffernan het volgende:
Bij het goedkoopste ticket van wizzair staat dat je een tas mee mag nemen van max 40x30x20 die onder een stoel past.
Mag een trolley van die maximale afmetingen ook of moet het echt een tas zijn?
Hoe is dit gegaan?quote:Op woensdag 9 juli 2025 08:17 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Top, dit helpt! Ja, als het teveel gedoe is dan laten we het voor wat het is. Ik heb overigens genoeg tijd dan, dus we gaan het wel even overwegen. Thanks!
Ja incl wielen en handvatten zijn het de maximale afmetingen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 09:50 schreef Molo het volgende:
[..]
Trolley kan ook, maatvoering inclusief wielen en alles. Moet je wel even rekening mee houden
Al maak je het van asfalt of bont van babykonijntjes, als het aan de specificaties voldoet (maat en gewicht) is het goedquote:Op dinsdag 5 augustus 2025 11:38 schreef Doug-Heffernan het volgende:
[..]
Ja incl wielen en handvatten zijn het de maximale afmetingen.
Bij de voorbeelden zie ik ook alleen maar tassen… vandaar dat ik twijfel
Maar dat zullen ze ook wel doen zodat mensen die een kleine trolley hebben dan toch maar extra betalen zodat ze zeker weten dat het mee mag![]()
Ik denk dat ik het gewoon ga proberen met die trolley
Daar hebben ze bij Primart in Engeland iets op gevonden, afklikbare wielen en maten die precies voldoen aan de achterlijke RyanAir handbagage regelsquote:Op dinsdag 5 augustus 2025 09:50 schreef Molo het volgende:
[..]
Trolley kan ook, maatvoering inclusief wielen en alles. Moet je wel even rekening mee houden
Maar toch lees ik wel eens op reddit en zo dat mensen moesten bij betalen omdat hun carry on wielen hadquote:Op dinsdag 5 augustus 2025 13:10 schreef Molo het volgende:
[..]
Al maak je het van asfalt of bont van babykonijntjes, als het aan de specificaties voldoet (maat en gewicht) is het goed
Lijkt me niet mogen als die wielen binnen de afmetingen vielenquote:Op dinsdag 19 augustus 2025 11:58 schreef Doug-Heffernan het volgende:
[..]
Maar toch lees ik wel eens op reddit en zo dat mensen moesten bij betalen omdat hun carry on wielen had
Je hebt soms te maken met grondpersoneel wat minder flexibel met regeltjes omgaat dan je eigenlijk zou willen.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 11:58 schreef Doug-Heffernan het volgende:
[..]
Maar toch lees ik wel eens op reddit en zo dat mensen moesten bij betalen omdat hun carry on wielen had
Als het grondpersoneel een bonus kan verdienen door handbagage wat buiten de afmetingen valt, dan heeft het grondpersoneel daar ook een zekere motivatie voor natuurlijk.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 15:29 schreef Essebes het volgende:
[..]
Je hebt soms te maken met grondpersoneel wat minder flexibel met regeltjes omgaat dan je eigenlijk zou willen.
Ja, en de bagage is altijd weer bij me gekomen. Soms na een aantal dagen pas, maar nooit echt kwijt.quote:Op woensdag 3 september 2025 11:38 schreef j669 het volgende:
Zijn hier mensen die ervaring hebben met vermiste bagage? Ik ben afgelopen maandag teruggekomen van vakantie op Paris-CDG, waarbij mijn ingecheckte koffer na anderhalf uur wachten nergens te vinden was. Gelukkig had ik in ieder geval wel de tag nog bewaard. Uiteraard lichtelijk in paniek me gemeld bij de bagage-afdeling, die hebben een dossier aangemaakt met al mijn gegevens en instructies gegeven hoe ik de status van de vermissing kan volgen.
Zijn er mensen die enig idee hebben hoe zoiets komt en hoe groot de kans is dat ik mijn koffer nog terug ga zien? Dit is de eerste keer dat ik dit mee maak en ik realiseer me ineens dat ik op de luchthaven van vertrek ook voor het eerst de self check-in heb gedaan. Ik hoop niet dat het één en ander met elkaar te maken heeft, label misschien niet goed genoeg bevestigd? Er schiet van alles door me heen, want na het uitstappen van het vliegtuig ben ik direct naar het toilet gegaan en toen ik terug kwam lagen er al koffers van mijn vlucht op de bagageband. Ik hoop niet dat iemand anders mijn koffer heeft meegenomen. Er zat los van het bagagelabel midden op de koffer zelf nog een eigen label met mijn naam en adres, dus ik heb de stille hoop dat hij toch nog terecht gaat komen, maar leuk is het niet.
Je kan ook, als de bagage niet wordt terug gevonden, schade claimen bij de luchtvaartmaatschappij, maar dan krijg je maar maximaal 20 dollar per kilo terug.quote:Op zondag 7 september 2025 11:53 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ja, en de bagage is altijd weer bij me gekomen. Soms na een aantal dagen pas, maar nooit echt kwijt.
Zolang je een PIR hebt (dat dossier) weet de maatschappij wat ze moeten doen als er opeens ergens een koffer opduikt die aan je beschrijving voldoet. En zo niet, dan klop je bij je reisverzekering aan voor een nieuwe koffer met inhoud.
Heb je de koffer inmiddels al terug?
Is vrij kort ja. Als je hem trouwens mist door vertraging dan betaald de maatschappij een hotel. Als je hem mist omdat je gewoon te langzaam loopt heb je meestal pechquote:Op maandag 15 september 2025 22:23 schreef Hojdhopper het volgende:
Kaapstad CPT - Parijs CDG - München MUC met AirFrance.
Dus non-Schengen naar Schengen.
1u05 minuten overstaptijd op CDG.
Genoeg? Denk het niet hè? Maar anders bieden ze dat toch niet aan?
Zit te kijken op klm.nl en wordt gewoon zo aangeboden. Is de laatste vlucht CDG - MUC, dus als we hem missen moeten we een nachtje in Parijs blijven. Wie betaalt zoiets?
Afgelopen maart nog Tanger - CDG - MUC gevlogen en toen hadden we (als ik het me goed herinner) wel meer dan een uur nodig (met terminalwissel).
quote:Op dinsdag 16 september 2025 03:07 schreef LangeTabbetje het volgende:
Ik hou niet zo van hele lange overstappen, maar 1:05 is wel extreem kort. Zou niet mijn voorkeur hebben. Je zegt het goed, het zal wel kunnen, anders bieden ze het niet aan, maar relaxed is anders.
Ik zou een andere vlucht kiezen, als die voorradig is.
quote:Op dinsdag 16 september 2025 04:14 schreef D_A het volgende:
Uurtje op CDG zal ik zeker niet doen. Vaak genoeg een vlucht gemist daar.
Eigenlijk tegen beter weten in hebben we gisteren toch maar gewoon geboekt en gokken er gewoon op. Mocht het misgaan (door vertraging) dan is het maar zo. We hebben geen haast om terug te komen (terugvlucht is op een vrijdag, dus hebben we nog het hele weekend).quote:Op dinsdag 16 september 2025 08:28 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Is vrij kort ja. Als je hem trouwens mist door vertraging dan betaald de maatschappij een hotel. Als je hem mist omdat je gewoon te langzaam loopt heb je meestal pech
Klopt, zie je steeds vaker dat je dan een of andere shortcut krijgt. En beetje bekend met vliegen/luchthavens helpt ook ja. Ik had 2 weken geleden 4 uur in shanghai, tijd zat dus. Maar voor mij een oude (75+) verdwaalde Nederlandse dame die echt geen flauw idee had wat ze moest doen. Ja die zou het zeker niet gered hebben (heb haar uiteraard even geholpen, had toch niks anders te doen).quote:Op dinsdag 16 september 2025 11:55 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
[..]
[..]
Beetje gezocht, lijkt erop dat we op naast elkaar liggende terminals moeten overstappen (2E en 2F) dus zou op zich mogelijk moeten zijn. En je ziet wel eens dat bij het de-boarden mensen staan die je met de (korte) overstap tijd helpen/begeleiden, hoop dat het dan ook zo is.
We zijn iig jong, goed ter been en vliegen regelmatig dus ook bekend met hoe luchthavens over het algemeen werken. Maar let's see.
Hee als je vlucht op tijd weg is uit NL moet je het wel halen hoor, maar CDG staat nou niet bekend om z'n meest effectieve afhandelingquote:Op dinsdag 16 september 2025 11:55 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
[..]
[..]
Eigenlijk tegen beter weten in hebben we gisteren toch maar gewoon geboekt en gokken er gewoon op. Mocht het misgaan (door vertraging) dan is het maar zo. We hebben geen haast om terug te komen (terugvlucht is op een vrijdag, dus hebben we nog het hele weekend).
Beetje gezocht, lijkt erop dat we op naast elkaar liggende terminals moeten overstappen (2E en 2F) dus zou op zich mogelijk moeten zijn. En je ziet wel eens dat bij het de-boarden mensen staan die je met de (korte) overstap tijd helpen/begeleiden, hoop dat het dan ook zo is.
We zijn iig jong, goed ter been en vliegen regelmatig dus ook bekend met hoe luchthavens over het algemeen werken. Maar let's see.
Overigens was er niet echt een andere vluchtoptie. Of ja, was er wel, maar meteen twee keer zo duur.
We gaan het zien, laat het wel weten mid-december als we terug zijn.
Ik weet niet of je met ruimbaggage vliegt, maar ik heb een keer een krappe aansluiting op CDG zelf wel gehaald, maar mijn koffer niet.quote:Op dinsdag 16 september 2025 11:55 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
[..]
[..]
Eigenlijk tegen beter weten in hebben we gisteren toch maar gewoon geboekt en gokken er gewoon op. [...]
Als het vliegtuig op tijd land in CDG dan ga je het over het algemeen wel redden.quote:Op dinsdag 16 september 2025 11:55 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
[..]
[..]
Eigenlijk tegen beter weten in hebben we gisteren toch maar gewoon geboekt en gokken er gewoon op. Mocht het misgaan (door vertraging) dan is het maar zo. We hebben geen haast om terug te komen (terugvlucht is op een vrijdag, dus hebben we nog het hele weekend).
Beetje gezocht, lijkt erop dat we op naast elkaar liggende terminals moeten overstappen (2E en 2F) dus zou op zich mogelijk moeten zijn. En je ziet wel eens dat bij het de-boarden mensen staan die je met de (korte) overstap tijd helpen/begeleiden, hoop dat het dan ook zo is.
We zijn iig jong, goed ter been en vliegen regelmatig dus ook bekend met hoe luchthavens over het algemeen werken. Maar let's see.
Overigens was er niet echt een andere vluchtoptie. Of ja, was er wel, maar meteen twee keer zo duur.
We gaan het zien, laat het wel weten mid-december als we terug zijn.
van 2E naar 2F is een behoorlijk lange tippel. Maar op vrijdag zou ik me daar niet druk over maken want dan hebben de meeste AF vluchten vanaf de late namiddag wel wat vertraging. Gewoon do0en dus.quote:Op dinsdag 16 september 2025 11:55 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
[..]
[..]
Eigenlijk tegen beter weten in hebben we gisteren toch maar gewoon geboekt en gokken er gewoon op. Mocht het misgaan (door vertraging) dan is het maar zo. We hebben geen haast om terug te komen (terugvlucht is op een vrijdag, dus hebben we nog het hele weekend).
Beetje gezocht, lijkt erop dat we op naast elkaar liggende terminals moeten overstappen (2E en 2F) dus zou op zich mogelijk moeten zijn. En je ziet wel eens dat bij het de-boarden mensen staan die je met de (korte) overstap tijd helpen/begeleiden, hoop dat het dan ook zo is.
We zijn iig jong, goed ter been en vliegen regelmatig dus ook bekend met hoe luchthavens over het algemeen werken. Maar let's see.
Overigens was er niet echt een andere vluchtoptie. Of ja, was er wel, maar meteen twee keer zo duur.
We gaan het zien, laat het wel weten mid-december als we terug zijn.
Jep, ik kreeg afgelopen vrijdag een e-mail dat de koffer op Schiphol (dus niet op CDG) getraceerd was en klaar lag om binnen 5 dagen opgehaald te worden. Het heeft dus uiteindelijk anderhalve week geduurd. Ik heb maar niet geïnformeerd naar de verdere mogelijkheden, ondanks dat ik hier zelf niks aan kon doen lijkt me. Het is voor mij toch al snel anderhalf uur rijden enkele reis naar Schiphol, maar ik was zo blij dat ik er zaterdag direct naartoe gereden ben. Wel wat gedoe bij de beveiliging gehad, omdat die het een wat ongeloofwaardig verhaal vonden dat de koffer zoek geraakt was op CDG en ik het nu in AMS op kwam halen, maar uiteindelijk lieten ze me door lopen naar de vermiste bagage afdeling van KLM, naast de bagagebanden en daar kwam mijn koffer dan toch eindelijk tevoorschijn. Wat er verder precies is gebeurd of mis is gegaan konden zij echter ook geen antwoord op geven. Ook de website van mylostbag kon ik niets zien, alleen dàt de koffer een aantal keer gelokaliseerd was. Afijn, ik heb mijn koffer terug en dat is het belangrijkste.quote:Op zondag 7 september 2025 11:53 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ja, en de bagage is altijd weer bij me gekomen. Soms na een aantal dagen pas, maar nooit echt kwijt.
Zolang je een PIR hebt (dat dossier) weet de maatschappij wat ze moeten doen als er opeens ergens een koffer opduikt die aan je beschrijving voldoet. En zo niet, dan klop je bij je reisverzekering aan voor een nieuwe koffer met inhoud.
Heb je de koffer inmiddels al terug?
Ik zie op steeds meer luchthavens dat ze bijv een fastlane of een afgekort stuk hebben voor passagiers met een overstap van minder dan bijv 1,5 of 2 uur. Geen idee of dat op CDG ook is (of komt) maar ik zie het steeds vaker. Scheelt vaak best wel flink in tijd. En als ik zelf een langere overstap heb vind ik het ook geen drama om wat langer te wachten.quote:Op dinsdag 16 september 2025 19:42 schreef ozzietukker het volgende:
En schrijf hulp voor korte connecties maar op je buik, iedereen heeft een connectie dus daar krijg je geen voorrang, ikzelf heb de hoogste Frequent Flyer status binnen Air France KLM, maar bij Non Schengen naar Schengen is er weinig wat men kan doen, alleen binnen Schengen heb ik wel eens in een Porsche gezeten van 2F naar 2G, omdat er dan geen veiligheidscontrole nodig is, en hoewel er priority rijen zijn in CDG is dat bij de transfer security en paspoortcontrole kost het bij drukke momenten toch veel tijd.
Al scheelde het de laatste keer weinig en was je blij dat je die apple airtags hadquote:Op zondag 7 september 2025 11:53 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ja, en de bagage is altijd weer bij me gekomen. Soms na een aantal dagen pas, maar nooit echt kwijt.
Ach, ze hadden de koffers geregistreerd, alleen op de verkeerde plekquote:Op woensdag 17 september 2025 15:45 schreef flipsen het volgende:
[..]
Al scheelde het de laatste keer weinig en was je blij dat je die apple airtags had
Nu het er hier toch over gaatquote:Op woensdag 17 september 2025 15:57 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ach, ze hadden de koffers geregistreerd, alleen op de verkeerde plek
Airtags of soortgelijke trackers kan ik van harte aanbevelen, want die werken niet alleen om dingen terug te vinden, maar ook als bullshit detector als baggagevolk je iets anders vertelt dan wat je weet over de locatie.
Op een luchthaven als Schiphol met een centraal filter van en naar non Schengen is dat inderdaad goed geregeld, maar op CDG met diverse terminals en allemaal security checkpunten, dedicated for transfer, waar iedereen zo snel mogelijki door heen wil, is dat zeer zeker niet geregeld.quote:Op woensdag 17 september 2025 14:30 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Ik zie op steeds meer luchthavens dat ze bijv een fastlane of een afgekort stuk hebben voor passagiers met een overstap van minder dan bijv 1,5 of 2 uur. Geen idee of dat op CDG ook is (of komt) maar ik zie het steeds vaker. Scheelt vaak best wel flink in tijd. En als ik zelf een langere overstap heb vind ik het ook geen drama om wat langer te wachten.
Nu naar De Action hollen en daar een Fresh 'n Rebel tag aanschaffen voor 5,95 met batterij of een oplaadbare credit card formaat tag voor 6,95 (Android is 7,95) ze doen allemaal precies hetzelfde maar re lopen wat ratjes te adverteren met tags van 20 tot 50 euro per stukquote:Op woensdag 17 september 2025 15:58 schreef Molo het volgende:
[..]
Nu het er hier toch over gaat
Waar moet ik op letten qua aanschaf van die dingen? Snap dat Apple spul goed is en werkt maar heb verder geen devices privé daarvan. Maakt dat uit?
Als er een ander topic voor is, hoor ik het ook graag natuurlijk
Gaat je echt niet altijd lukken dat omboeken. Probeer het maar eens na intercontinentale dag vlucht uit SIN of BKK de laatste vlucht naar AMS te halen. lukt altijd. Het lijkt wel of ze het er om doen om die vlucht CDG-AMS altijd dik te vertragen.quote:Op woensdag 17 september 2025 18:34 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Op een luchthaven als Schiphol met een centraal filter van en naar non Schengen is dat inderdaad goed geregeld, maar op CDG met diverse terminals en allemaal security checkpunten, dedicated for transfer, waar iedereen zo snel mogelijki door heen wil, is dat zeer zeker niet geregeld.
Persoonlijk mijdt ik ook zulke korte connecties, ga zelfs zo ver dat ik omboek als er een vlucht verandering is dat ik zo'n korte connectie ga krijgen, ik ga niet gepland mogelijke problemen opzoeken.
Als er voldoende overtappers op een vlucht zitten die naar Amsterdam moeten, en dat kan zeker de SIN of BKK vlucht zijn, dan kan men er inderdaad voor kiezen om de vlucht iets te vertragen want deze vlucht met aankomst in Amsterdam heeft relatief weinig doorverbindingen.quote:Op woensdag 17 september 2025 20:18 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Gaat je echt niet altijd lukken dat omboeken. Probeer het maar eens na intercontinentale dag vlucht uit SIN of BKK de laatste vlucht naar AMS te halen. lukt altijd. Het lijkt wel of ze het er om doen om die vlucht CDG-AMS altijd dik te vertragen.
Dat is wel belachelijk goedkoop manquote:Op woensdag 17 september 2025 20:14 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Nu naar De Action hollen en daar een Fresh 'n Rebel tag aanschaffen voor 5,95 met batterij of een oplaadbare credit card formaat tag voor 6,95 (Android is 7,95) ze doen allemaal precies hetzelfde maar re lopen wat ratjes te adverteren met tags van 20 tot 50 euro per stuk
Yes, ruimbagage inclusief. Maar goed, eind van de vakantie, dus die pik ik later dan wel op. Belangrijke dingen toch wel in onze handbagage.quote:Op dinsdag 16 september 2025 15:34 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Ik weet niet of je met ruimbaggage vliegt, maar ik heb een keer een krappe aansluiting op CDG zelf wel gehaald, maar mijn koffer niet.Die kwam een dag later.
Bedankt, toch handige info.quote:Op dinsdag 16 september 2025 19:42 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Als het vliegtuig op tijd land in CDG dan ga je het over het algemeen wel redden.
Het probleem zit hem echter in het feit als er een beetje vertraging is en je niet voorin het toestel zit, want je hebt namelijk bij aankomst eerst een veiligheidscontrole, als je geluk hebt en je zit voorin en er zit geen toestel net voor je dan ben je er zo doorheen, maar zit er een toestel voor je die alle passagiers uitgeladen heeft en jij zit achterin het toestel dan zit je achterin de rij, tja dan duurt het even.
Daarna mag je door de paspoortcontrole, en ook hier geldt, als er meerdere vluchten zijn dan kan het op bepaalde tijden druk zijn.
En hoewel de terminals met elkaar verbonden zijn is het toch wel een stukje lopen.
De airline betaald je hotel als je onder de Minimum Connection Time (MCT) bent aangekomen, en die is in CDG 60 minuten.
En schrijf hulp voor korte connecties maar op je buik, iedereen heeft een connectie dus daar krijg je geen voorrang, ikzelf heb de hoogste Frequent Flyer status binnen Air France KLM, maar bij Non Schengen naar Schengen is er weinig wat men kan doen, alleen binnen Schengen heb ik wel eens in een Porsche gezeten van 2F naar 2G, omdat er dan geen veiligheidscontrole nodig is, en hoewel er priority rijen zijn in CDG is dat bij de transfer security en paspoortcontrole kost het bij drukke momenten toch veel tijd.
Voor LIS-AMS lijkt het me niet echt logisch dat je via CDG vliegt, 40 minuten eerder vertrekken voor een directe KLM vlucht die ook nog eens een stuk goedkoper is lijkt me een stuk logischerquote:Op woensdag 17 september 2025 20:36 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Als er voldoende overtappers op een vlucht zitten die naar Amsterdam moeten, en dat kan zeker de SIN of BKK vlucht zijn, dan kan men er inderdaad voor kiezen om de vlucht iets te vertragen want deze vlucht met aankomst in Amsterdam heeft relatief weinig doorverbindingen.
De laatste vlucht vanuit CDG is er trouwens eentje die een hele lang turnaround heeft, en ik zie inderdaad wel eens, als iedereen al zit, op het laatste moment een grote groep luchtig geklede reizigers aan boord komen.dat men bewust wacht maar heb persoonlijk nooit hele lange vertragingen gehad.
Maar als je de 45 minuten connectie uit Lissbon hebt, met een laatste vlucht die altijd te laat is, ook al is het Schengen, dan zitten daar niet zoveel passagiers op, dan wacht een toestel echt niet, en Sheraton CDG is harstikke mooi, maar ja, daar ga je om 23.00 uur in om om 05.30 weer terug te zijn voor de 07.05 vlucht....
Als de heenweg ook met Air France is met een lange (noodzakelijke) overstap, dan wil het boekingsysteem je voor een goedkope vlucht terug vaak in een Air France toestel stoppen, en dan kom je wel eens op de AF1625 in plaats van de directe KLM vlucht, juist de 15.35 vlucht is vaak relatief duur.quote:Op donderdag 18 september 2025 20:28 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Voor LIS-AMS lijkt het me niet echt logisch dat je via CDG vliegt, 40 minuten eerder vertrekken voor een directe KLM vlucht die ook nog eens een stuk goedkoper is lijkt me een stuk logischer
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |