Als je je capuchon ophoudt zou ik wel een paar uur eerder vertrekkenquote:Op vrijdag 26 januari 2024 19:27 schreef capuchon_jongen het volgende:
Laatste post uit vorig deel:
Berlijn (Brandenburg) - Brussel
Vertrek - 06:05
Aankomst - 07:30
Wanneer zou ik ongeveer in de luchthaven moeten zijn?
Ik denk ongeveer rond 5u aankomen in de luchthaven. Natuurlijk wat een kutuur om te vliegen
Ik hoop dat ik kan uitchecken uit mijn hotel.
Half uurtje voor vertrek aankomen lijkt me wat krap in de vakantieperiode en tijdens piekuren (en voor iemand die wellicht niet vaak vliegt). Zou een uur zeggen, met online inchecken en alleen handbagage.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 19:48 schreef flipsen het volgende:
[..]
Als je je capuchon ophoudt zou ik wel een paar uur eerder vertrekkenMaar anders gewoon een (half) uurtje voor vertrek, mits je online incheckt en alleen met handbagage vliegt uiteraard.
Weet ik nog niiet zal met de S9 trein zijn denk ik.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 23:10 schreef Bucketlist het volgende:
Ik zou ook een dik uur aanhouden. Dus 4:45 - 5:00 op vliegveld. Hoe ga je naar het vliegveld?
Wat het laatste betreft: ik zou het de dag ervoor bespreken met het hotel. Als je een credit card hebt, kun je de sleutels/keycard vaak in een dropbox achterlaten of gewoon in de kamer. Ze mailen de rekening dan later en halen de betaling uit de 'pre-charge'. Met een debit card of cash kun je soms de avond ervoor de rekening laten opstellen en betalen.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 19:27 schreef capuchon_jongen het volgende:
Laatste post uit vorig deel:
Berlijn (Brandenburg) - Brussel
Vertrek - 06:05
Aankomst - 07:30
Wanneer zou ik ongeveer in de luchthaven moeten zijn?
Ik denk ongeveer rond 5u aankomen in de luchthaven. Natuurlijk wat een kutuur om te vliegen
Ik hoop dat ik kan uitchecken uit mijn hotel.
Ja, altijd minimaal 'n uur. Je weet nooit wat je tegenkomt. Ik zit ook liever een half uur me bij de gate te vervelen dan dat ik moet gaan jagen om op tijd te zijn.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 08:05 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Zou zeker een uur aanhouden. Het is vaak verbazend druk op dat tijdstip.
Ryanair. Maar ik ga ervoor zorgen dat ik zeker een uur op voorhand er zal zijn.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 09:17 schreef cva het volgende:
weet niet of je met Ryanair of brussels airlines terugvliegt maar Ryanair is in berlijn terminal 2 , controle gebouw is daar kleiner en langere wachtrijen want minder security
En de capuchon even afzetten.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 09:52 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Ryanair. Maar ik ga ervoor zorgen dat ik zeker een uur op voorhand er zal zijn.
Voordeel is ik ben nu al online ingecheckt en heb enkel handbagage bij me
Natuurlijkquote:
Pak een S9 die voor 5 uur aankomt op de vlieghaven. Van S-Bahn-stop naar binnen naar de security is al een tien minuten lopen. Als daar een flinke rij staat en de zwik mag op tijd naar het vliegtuig red je het niet.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 00:25 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Weet ik nog niiet zal met de S9 trein zijn denk ik.
Niks, je stoel wordt hoogstens aan iemand op de standby lijst gegeven.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 17:04 schreef capuchon_jongen het volgende:
ik ben eigenlijk van gedacht veranderd en wil ook eens langs keulen gaan.
Kan ik zonder problemen een terugvlucht skippen? Ik zou er met de trein willlen gaan.
Ik heb er natuurlijk voor betaald en zelfs al online ingecheckt. Als ik op de terugvlucht niet kom opdagen wat zal er gebeuren?
zo lang het het laatste deel van je vlucht is maakt het minder uitquote:Op zaterdag 3 februari 2024 17:04 schreef capuchon_jongen het volgende:
ik ben eigenlijk van gedacht veranderd en wil ook eens langs keulen gaan.
Kan ik zonder problemen een terugvlucht skippen? Ik zou er met de trein willlen gaan.
Ik heb er natuurlijk voor betaald en zelfs al online ingecheckt. Als ik op de terugvlucht niet kom opdagen wat zal er gebeuren?
Dan krijg je gewoon een 'no show'. Als dat het laatste stukje van de reis was, dan is er verder niks aan de hand. Als er nog een overstap is, dan wel, maar dat is hier niet het geval, toch?quote:Op zaterdag 3 februari 2024 17:04 schreef capuchon_jongen het volgende:
ik ben eigenlijk van gedacht veranderd en wil ook eens langs keulen gaan.
Kan ik zonder problemen een terugvlucht skippen? Ik zou er met de trein willlen gaan.
Ik heb er natuurlijk voor betaald en zelfs al online ingecheckt. Als ik op de terugvlucht niet kom opdagen wat zal er gebeuren?
nopequote:Op zondag 4 februari 2024 07:47 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan krijg je gewoon een 'no show'. Als dat het laatste stukje van de reis was, dan is er verder niks aan de hand. Als er nog een overstap is, dan wel, maar dat is hier niet het geval, toch?
Kan zijn dat ze vluchten van donderdag en vrijdag wel annuleren bv, of in elk geval een heel groot deel.quote:Op maandag 4 maart 2024 13:48 schreef Hojdhopper het volgende:
Fijn, mijn vlucht (Qatar 60, München - Doha) gaat a.s. zaterdag om 08:40 maar er is net een staking door grondpersoneel aangekondigt, die van donderdag tot zatererdag 07:00 uur duurt.
Iemand wel eens in een soortgelijke situatie gezeten? Ik begrijp, iedere staking en luchthaven is anders, maar wat denken jullie? Vlucht vertrekt gewoon maar dan vertraagd?
Wel gewoon online inchecken van tevoren of afwachten en bij de check-in balie?
Ik sta er nu zo in van, gewoon inchecken, extra vroeg naar de luchthaven (ook leuk, want Deutsche Bahn staakt weer) zodat ik om 7 uur als ze het werk weer oppakken tenminste vooraan bij de check-in sta en dan maar zien wat er gebeurt.
Dankje voor de soort van bevestiging. Dan ga ik idd gewoon inchecken en er staan.quote:Op maandag 4 maart 2024 15:00 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Kan zijn dat ze vluchten van donderdag en vrijdag wel annuleren bv, of in elk geval een heel groot deel.
Dat is eerder ook wel gedaan op Schiphol, omdat ze die 2 dagen helemaal niets kunnen.
In jouw geval zou ik er inderdaad gewoon zijn.
Je vlucht is als de staking afgelopen is, dus dan zou alles gewoon moeten lopen.
Afhankelijk van hoe de luchthaven met eerdere vluchten (van <7:00) omgaat (annuleren of vertragen) zit een vertraging er zeker wel in.
Ik zou in elk geval gewoon inchecken en er zijn, dan heb jij in elk geval alles gedaan wat je kunt.
Dan kan de luchtvaartmaatschappij jou achteraf ook geen verwijten maken dat het je eigen schuld is dat je de vlucht niet hebt gehaald of dat je ''toch geen interesse had, want je bent niet eens ingecheckt''.
Niet vanaf Frankfurt, wel vanaf München (2017). Maar ja, potato - potahto.quote:Op maandag 4 maart 2024 15:19 schreef Pinuts het volgende:
Heeft er iemand hier ervaring met Air China en vliegen vanuit Frankfurt? Ligt niet helemaal om de hoek, maar vanuit Frankfurt zou mijn ticket 400 euro goedkoper zijn dan Amsterdam, Dusseldorf en Brussel...
Als je mij over een maandje nog een keer vraagt dan welquote:Op maandag 4 maart 2024 15:19 schreef Pinuts het volgende:
Heeft er iemand hier ervaring met Air China en vliegen vanuit Frankfurt? Ligt niet helemaal om de hoek, maar vanuit Frankfurt zou mijn ticket 400 euro goedkoper zijn dan Amsterdam, Dusseldorf en Brussel...
Mijn kennis daarover is puur op basis van series en shows over luchthavens, dus zeker niet als waar aan nemen hoor.quote:Op maandag 4 maart 2024 16:53 schreef Hojdhopper het volgende:
Dankje voor de soort van bevestiging. Dan ga ik idd gewoon inchecken en er staan.
Enige waar ik nu aan zit te denken n.a.v. jouw bericht, is of ze niet een soort van backlog hebben die ze eerst gaan afwerken. Dus niet-geannuleerde vluchten van vrijdag eerst gaan afhandelen.
Maar ja, we zien dan wel.
Lastig zeker niet. Het is alleen dat je er 3 uur over doet. Maar waarschijnlijk zet ik gewoon de auto bij het vliegveld neer of vraag ik of iemand me ophaalt/brengt.quote:Op maandag 4 maart 2024 17:04 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Als je mij over een maandje nog een keer vraagt dan wel
Vlieg over een maand vanuit Estland terug via Frankfurt (en dan Schiphol). Niet met Air China overigens.
Ik weet niet waar je vandaan moet komen, maar naar Frankfurt komen lijkt mij niet zo lastig toch?
Er gaat zelfs een ICE trein tussen Amsterdam en Frankfurt. (met stops in Utrecht en Arnhem).
Thanks. Ja heb vaker die klachten over Chinezen gehoord. Maar het scheelt qua prijs inderdaad behoorlijk dus vind het zeker het overwegen waard.quote:Op maandag 4 maart 2024 16:53 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Niet vanaf Frankfurt, wel vanaf München (2017). Maar ja, potato - potahto.
Vond het matig maar voor de prijs prima - was een vrij oude A330 destijds. Vrij sober, de crew sprak beperkt Engels - beenruimte wel in orde. Geen reden om echt te klagen, want de prijs was/is gewoon lager, althans toen ook in mijn geval. Scheelde een paar honderd euro.
Wat ik wel klachtwaardig vond is het gedrag van sommige Chinezen aan boord (zeker de helft van de passagiers was Chinees). Ja, is andere cultuur en zo, maar had op één leg de voet/sok van mijn achterbuurman naast mijn gezicht. Daarnaast waren ze allemaal vrij luid (economy).
No worries, maar alsnog wel fijn een soort van "bevestiging" te hebben als in "iemand anders (jij) zou het ook zo aanpakken".quote:Op maandag 4 maart 2024 17:08 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Mijn kennis daarover is puur op basis van series en shows over luchthavens, dus zeker niet als waar aan nemen hoor.
Maar een luchthaven gaat denk ik niet een bestaande planning van zaterdag volledig over hoop gooien ivm een staking op donderdag en vrijdag. Het is gewoon zo ongelofelijk druk op vliegvelden dat dat gewoon echt geen doen is.
Vandaar dat ik eigenlijk gewoon vermoed dat ze donderdag en vrijdag zeer veel vluchten zullen gaan annuleren.
Zonder ground crew kun je niet vliegen, dus of een deel moet niet staken of ze moeten ergens kunnen inhuren.
En alles wat ze annuleren gaan ze niet een dag erna inhalen. Dat werkt niet zo op luchthavens, die klanten krijgen gewoon een voucher of andere vlucht aangeboden.
Vanwaar al je vluchten via Munchen trouwens?
Ik vlieg zelf volgende maand voor het eerst met een transfer op Munchen, maar als ik goed lees gaat het niet om een transfer.
Munchen is echt ongelofelijk ver van Nederland vandaan om daar voor te kiezen, dacht ik zo
Ik vlieg met enige regelmaat vanaf Schiphol en het kost mij al een goede 3 uur om op Schiphol te komen hahaha.quote:Op maandag 4 maart 2024 17:10 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Lastig zeker niet. Het is alleen dat je er 3 uur over doet.
Ah owkequote:Op maandag 4 maart 2024 17:15 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
En vluchten vanaf München omdat ik in München woon.
Met welke LM vlieg je? Terminal 1 is oud, klein en saai, terminal 2 is wel nice om even wat tijd te doden.
Ik ging gisteren met de metro en trein naar Schiphol, storingen, megadrukte op het treinstation.quote:Op maandag 4 maart 2024 22:51 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik vlieg met enige regelmaat vanaf Schiphol en het kost mij al een goede 3 uur om op Schiphol te komen hahaha.
[..]
Ah owkeDat verklaart het!
AMS-MUC met Lufthansa Cityline.
En MUC-TLL met Air Baltic.
Vanuit AMS staat hal 1, maar voor Munchen nog niets.
Geen idee of Terminal 1 of 2 specifiek voor EU is of non-Schengen? Of dat je al kunt raden waar ik kom.
Ik heb voor heen en terug wel voor wat meer overstap gekozen van 2 uur, niet de korte 50 min.
Komt door de werkzaamheden die er gestart zijn.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 07:06 schreef Droopie het volgende:
[..]
Ik ging gisteren met de metro en trein naar Schiphol, storingen, megadrukte op het treinstation.
Met de auto vanuit Rotterdam hoef je rond 1700 die kant ook niet op te rijden, dus je hebt best dagen dat Frankfurt best meevalt
Lufthansa, of eigenlijk heel Star Alliance, zit exclusief op T2 dus je zit goed, groot, rustig, modern en overzichtelijk.quote:Op maandag 4 maart 2024 22:51 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik vlieg met enige regelmaat vanaf Schiphol en het kost mij al een goede 3 uur om op Schiphol te komen hahaha.
[..]
Ah owkeDat verklaart het!
AMS-MUC met Lufthansa Cityline.
En MUC-TLL met Air Baltic.
Vanuit AMS staat hal 1, maar voor Munchen nog niets.
Geen idee of Terminal 1 of 2 specifiek voor EU is of non-Schengen? Of dat je al kunt raden waar ik kom.
Ik heb voor heen en terug wel voor wat meer overstap gekozen van 2 uur, niet de korte 50 min.
Gelukkigquote:Op dinsdag 5 maart 2024 09:12 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Lufthansa, of eigenlijk heel Star Alliance, zit exclusief op T2 dus je zit goed, groot, rustig, modern en overzichtelijk.
T1 is een oude, bedompte terminal waar alle andere LMs op vliegen, o.a. ook Emirates met z'n A380. Echt altijd een chaos daar.
Wat Frankfurt betreft trouwens, mocht iemand met de trein gaan, zorg dat je uitstapt of Frankfurt Flughafen, en niet Frankfurt zelf.Klinkt logisch, maar ik zit erg regelmatig in die ICE en je gelooft niet hoe veel mensen (zowel internationalen als Duitsers) dit gewoon niet doorhebben.
Ik weet alleen dat ik Frankfurt een vervelend, chaotisch en druk vliegveld vond om vanaf te vliegen. Maar als dat 400,- scheelt: doenquote:Op maandag 4 maart 2024 15:19 schreef Pinuts het volgende:
Heeft er iemand hier ervaring met Air China en vliegen vanuit Frankfurt? Ligt niet helemaal om de hoek, maar vanuit Frankfurt zou mijn ticket 400 euro goedkoper zijn dan Amsterdam, Dusseldorf en Brussel...
Tja, het is dan ook het grootste/drukste vliegveld van Europa, toch?quote:Op dinsdag 5 maart 2024 12:01 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik weet alleen dat ik Frankfurt een vervelend, chaotisch en druk vliegveld vond om vanaf te vliegen. Maar als dat 400,- scheelt: doen
Is dit recent verandert? Ik vlieg over iets meer dan twee weken via Frankfurt naar India, geheel met Lufthansa. Maar mijn info geeft aan dat ik aankom en vertrek in Frankfurt van T1. (En niet T2)quote:Op dinsdag 5 maart 2024 09:12 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Lufthansa, of eigenlijk heel Star Alliance, zit exclusief op T2 dus je zit goed, groot, rustig, modern en overzichtelijk.
T1 is een oude, bedompte terminal waar alle andere LMs op vliegen, o.a. ook Emirates met z'n A380. Echt altijd een chaos daar.
Nee, dat is Heathrow.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 12:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Tja, het is dan ook het grootste/drukste vliegveld van Europa, toch?
Gezien wat hij aangeeft qua luchtvaartmaatschappijen gok ik dat T2 de non-Schengen terminal is.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 17:02 schreef Essebes het volgende:
[..]
Is dit recent verandert? Ik vlieg over iets meer dan twee weken via Frankfurt naar India, geheel met Lufthansa. Maar mijn info geeft aan dat ik aankom en vertrek in Frankfurt van T1. (En niet T2)
Neuh, eigenlijk niet. Mijn ex-vriendin was stewardess en vloog vanaf München (2015-2018), toen was dat al. En recentelijk ook geen wijzigingen aangebracht voor zover ik weet.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 17:02 schreef Essebes het volgende:
[..]
Is dit recent verandert? Ik vlieg over iets meer dan twee weken via Frankfurt naar India, geheel met Lufthansa. Maar mijn info geeft aan dat ik aankom en vertrek in Frankfurt van T1. (En niet T2)
Ho wacht, zie nu dit bericht. Ik had het dus München n.a.v. de vraag van bianconeri.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 18:12 schreef Essebes het volgende:
Ik heb het nog gecontroleerd op de website van Frankfurt Airport met de vluchten van vandaag:
Aankomst vanuit Amsterdam in T1 en vertrek naar India ook weer op T1
Maar goed.... Ik zie het vanzelf ?
Wat heeft een Qatarvlucht met een Lufthansa staking te maken?quote:Op maandag 4 maart 2024 13:48 schreef Hojdhopper het volgende:
Fijn, mijn vlucht (Qatar 60, München - Doha) gaat a.s. zaterdag om 08:40 maar er is net een staking door grondpersoneel aangekondigt, die van donderdag tot zatererdag 07:00 uur duurt.
Iemand wel eens in een soortgelijke situatie gezeten? Ik begrijp, iedere staking en luchthaven is anders, maar wat denken jullie? Vlucht vertrekt gewoon maar dan vertraagd?
Wel gewoon online inchecken van tevoren of afwachten en bij de check-in balie?
Ik sta er nu zo in van, gewoon inchecken, extra vroeg naar de luchthaven (ook leuk, want Deutsche Bahn staakt weer) zodat ik om 7 uur als ze het werk weer oppakken tenminste vooraan bij de check-in sta en dan maar zien wat er gebeurt.
Misschien algemeen interessant voor iedereen die donderdag 7, vrijdag 8 en dus vroeg op zaterdag 9 maart naar of van Duitsland vliegt, want die staking is nationaal, niet alleen in München.
quote:Op dinsdag 5 maart 2024 18:12 schreef Essebes het volgende:
Ik heb het nog gecontroleerd op de website van Frankfurt Airport met de vluchten van vandaag:
Aankomst vanuit Amsterdam in T1 en vertrek naar India ook weer op T1
Maar goed.... Ik zie het vanzelf ?
Owh haha ja wat dom, ik heb het ook helemaal niet gezien.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 23:54 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Ho wacht, zie nu dit bericht. Ik had het dus München n.a.v. de vraag van bianconeri.Waar je in Frankfurt aankomt en vertrekt , geen idee - daar zou ik op de website vertrouwen.
Op het moment dat ik dat schreef was het nog niet bekend dat het alleen ging om Lufthansa grondpersoneel. Toen ging het nog om "grondpersoneel".quote:Op dinsdag 5 maart 2024 23:56 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Wat heeft een Qatarvlucht met een Lufthansa staking te maken?
Aha oke, duidelijk.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 23:59 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Op het moment dat ik dat schreef was het nog niet bekend dat het alleen ging om Lufthansa grondpersoneel. Toen ging het nog om "grondpersoneel".
Maar kan dus inmiddels gerectificeerd worden.
Ik hoop het, niet dat ineens het grondpersoneel van die Qatarvlucht ook bij die vakbond ver.di zit.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 23:59 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Aha oke, duidelijk.
Scheelt weer voor jou
Die QR vluchten staan er voor donderdag/vrijdag nog gewoon in, daar waar LH vrijwel alles eruit heeft gemikt. Komt vast goed.quote:Op woensdag 6 maart 2024 00:01 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Ik hoop het, niet dat ineens het grondpersoneel van die Qatarvlucht ook bij die vakbond ver.di zit.
Langzaamaan word ik er ook een stuk geruster op, thanks!quote:Op woensdag 6 maart 2024 00:04 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Die QR vluchten staan er voor donderdag/vrijdag nog gewoon in, daar waar LH vrijwel alles eruit heeft gemikt. Komt vast goed.
(Al is het maar omdat ik ook een dezer dagen met 3 kleine kids, een vrouw en 100kg+ bagage vanuit DE naar Dubai vlieg - gelukkig met Emirates)
Zo dan, 100kg! Dat hadden wij nog niet bij ons toen we met zijn vijven zes maanden naar Nederland verhuisden.quote:Op woensdag 6 maart 2024 00:04 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Die QR vluchten staan er voor donderdag/vrijdag nog gewoon in, daar waar LH vrijwel alles eruit heeft gemikt. Komt vast goed.
(Al is het maar omdat ik ook een dezer dagen met 3 kleine kids, een vrouw en 100kg+ bagage vanuit DE naar Dubai vlieg - gelukkig met Emirates)
Ok, helemaal gemist 😂quote:Op dinsdag 5 maart 2024 23:58 schreef bianconeri het volgende:
[..]
[..]
Owh haha ja wat dom, ik heb het ook helemaal niet gezien.
We hadden het idd over Munchen en niet Frankfurt
Dit is niet zo'n gekke gedachte... https://www.lufthansa.com(...)-section--1846632745quote:Op woensdag 6 maart 2024 00:01 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Ik hoop het, niet dat ineens het grondpersoneel van die Qatarvlucht ook bij die vakbond ver.di zit.
Het is allemaal wat onoverzichtelijk/onduidelijk. Alhoewel ik vandaag meerdere Duitse nieuwsberichten las die getiteld waren "Luchthaven München blijft deels open". Dit dan waarschijnlijk i.t.t. andere luchthavens zoals Berlijn en Hamburg die vandaag helemaal dicht gingen.quote:Op donderdag 7 maart 2024 06:11 schreef jaco het volgende:
[..]
Dit is niet zo'n gekke gedachte... https://www.lufthansa.com(...)-section--1846632745
Ik begrijp uit het antwoord op vraag 2 ("Further restrictions...") dat de staking van Verdi in Hamburg en Frankfurt zal betekenen dat de security checkpoints, behalve voor transit, gesloten zullen zijn. Dus alle maatschappijen worden daar getroffen.
Ik zou in jouw situatie inchecken en op komen dagen, zoals je zelf al concludeerde, maar het nieuws tot op het laatste moment blijven volgen. De staking kan zich naar München uitbreiden of een andere invloed op je vlucht uitoefenen.
QR heeft vandaag gewoon gevlogen vanaf MUC iigquote:Op donderdag 7 maart 2024 23:07 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Het is allemaal wat onoverzichtelijk/onduidelijk. Alhoewel ik vandaag meerdere Duitse nieuwsberichten las die getiteld waren "Luchthaven München blijft deels open". Dit dan waarschijnlijk i.t.t. andere luchthavens zoals Berlijn en Hamburg die vandaag helemaal dicht gingen.
En weet niet precies hoe het zit, maar kan me dus wel voorstellen dat het grondpersoneel in München voor het grootste deel bij Lufthansa of een dochter daarvan aangesteld is, en op die manier bij die vakbond aangesloten is.
Maar goed, is allemaal speculatie. Ik ga gewoon naar de luchthaven en dan zien we wel.
Oh ja, wilde ik nog nakijken. Thanks voor de reminder, goed om te weten. Dan zal het allemaal wel loslopen.quote:Op donderdag 7 maart 2024 23:10 schreef Bezsen het volgende:
[..]
QR heeft vandaag gewoon gevlogen vanaf MUC iig
De trein van 18.35 bij een aankomst van 17.20 is wel aan de krappe kant zeker als je bagage hebt. Want hoewel je binnen een uur naar landing over het algemeen je bagage wel moet hebben zal bij een vertraging van 30 minuten het al een stressmoment gaan worden omdat je dan maar 45 minuten hebt, en je moet ook nog naar het treinstation op de luchthaven, dat is niet heel ver weg, maar het is ook weer geen Schiphol dat je direct uit de aankomsthal op het treinstation aan komt.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 11:26 schreef Pinuts het volgende:
Ik heb geboekt.. De mensen die wel eens vanuit Frankfurt hebben gevlogen, hoe zijn jullie ervaringen met de trein? Ik heb even gekeken maar lijkt prima te doen te zijn. Heenwegticket is prima te boeken. Terugweg vind ik wat lastiger omdat je natuurlijk niet precies weet hoe lang je doet over evt vertraging, vliegtuig uit, tas ophalen etc. Ik zou nu om 17.20 uur landen. Dan gaat er een trein om 18.35 en de volgende pas weer om 20.00 uur. Maar blijkbaar als je niet een flex optie van +60 euro erbij neemt moet je perse in de trein van je gekozen tijdstip zitten.
24 okt - 3 novquote:Op woensdag 3 juli 2024 16:03 schreef MeisPluis het volgende:
Ik wil eind oktober / begin november met 2 personen ongeveer 1,5 week naar Atlanta (vanaf 24 oktober kan, en dan max 3 dagen later en dan 1,5 week) - grootste van belang zijn de prijzen We wonen vlakbij Utrecht.
Dank je wel! Die heb ik idd ook gezien , is met met JetBlue toch? Maar ik durf die overstap niet aan ivm de immigration (en 1 uur op JFK lijkt me ook wel heel erg kort ...) en lees wel slechte verhalen als je de overstap niet haalt ...quote:Op woensdag 3 juli 2024 16:18 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
24 okt - 3 nov
AMS - ATL met overstap in Boston (2 uur wachten)
ATL - AMS met overstap in NYC JFK (1 uur wachten)
573¤ pp zonder bagage.
Tegenwoordig hoef je op Antwerpen in principe niet meer je treinkaartje af te halen (Wel als je van ZYR (Brussels Midi vertrekt overigens omdat daar wel een check in balie is) en krijg je vanaf Antwerpen al je digitale boarding pass al en kan je de hele reis tegenwoordig online inchecken.quote:Op woensdag 3 juli 2024 16:03 schreef MeisPluis het volgende:
Hoi allemaal,
ik heb eigenlijk 2 vragen ineen, dus wist niet of het hier het beste past of in het goedkoop vliegen topic.
Ik wil eind oktober / begin november met 2 personen ongeveer 1,5 week naar Atlanta (vanaf 24 oktober kan, en dan max 3 dagen later en dan 1,5 week) - grootste van belang zijn de prijzenWe wonen vlakbij Utrecht.
Vraag 1: hoe kan ik daar zo goedkoop, maar ook zo makkelijk mogelijk komen?
Uiteraard ben ik al aan het rondkijken dus vraag 2:
Nu kan ik met KLM vanuit Nederland (24 okt-3nov) en ben ik ongeveer 2000 euro kwijt. Als ik via België ga, is het net iets meer dan 1000 euro vanaf Antwerpen voor dezelfde vluchten als ik het goed uitkien (deel is ook promo tickets dan). Nu is vanuit België het eerste stuk met de trein. Nu weet ik dat je de trein moet pakken om te zorgen dat je ticket in Amsterdam niet geannuleerd wordt.
Mijn vraag: moet ik echt in die trein zitten, of kan ik mijn ticket in Antwerpen op het station af laten stempelen en dan weer terug naar huis met de auto? (de " overstap" is namelijk 15-20 uur als ik "goed" kies en kan ik dus op woensdag de 23e "vertrekken in Antwerpen" , naar huis en de volgende dag relaxt mijn vlucht halen). En dan op de terugweg niet de trein terug pakken naar Antwerpen maar gewoon in Amsterdam mijn auto naar huis. (probleem is anders vooral: hoe kom ik in Antwerpen zonder mijn auto - hoewel daar wel een mouw aan te passen is voor dat geld)
Alvast bedankt!
Dank je wel! Dan toch maar voor de zekerheid echt via Antwerpen.quote:Op woensdag 3 juli 2024 19:29 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Tegenwoordig hoef je op Antwerpen in principe niet meer je treinkaartje af te halen (Wel als je van ZYR (Brussels Midi vertrekt overigens omdat daar wel een check in balie is) en krijg je vanaf Antwerpen al je digitale boarding pass al en kan je de hele reis tegenwoordig online inchecken.
Officieel moet je de trein nemen die geboekt is en kan men een controle uitvoeren. De kans dat de systemen van Eurostar en KLM goed op elkaar aansluiten is trouwens klein, zeker bij een relatief korte overstap als dat al kan, en er bestaat ook altijd de kans dat je niet gecontroleerd bent en dat er dus dan helemaal geen controle scan geweest kan zijn.
Wat helaas wel kan is dat je niet online kan inchecken, en dat is zeker het geval als er bijvoorbeeld aanvullende visa vereisten zijn, denk aan ESTA, en dan moet je je wel melden aan de NMBS balie in Antwerpen om daar een vervangend treinticket te krijgen naar Schiphol alwaar je op Schipol dan alsnog pas kan inchecken.
Dus hoewel ik zeker voor de Antwerpen optie zou gaan, zou ik bekijken of je met de trein naar Antwerpen kan, als je op tijd boekt is een NS ticket niet eens zo duur.
Je kan op 24 oktober zelfs de 17.30 trein nemen uit Antwerpen, en dan de volgende dag verder met de vlucht om 13.00 uur dan heb je ook geen stress om de trein te halen. Om de 08.30 optie te nemen is eigenlijk je enige mogelijkheid de 6.21 trein uit Roosendaal, en dan moet daar ook nog ergens je auto staan wat zeker op de terugweg niet mogelijk is en in Roosendaal gratis parkeren is een uitdaging.
Dat scheelt! Wel jammer dat je idd niet eerder mee kan … zou wel mooi geweest zijn want ik ben ook zo iemand die altijd veel te vroeg is voor dat soort dingen.quote:Op woensdag 3 juli 2024 21:27 schreef ozzietukker het volgende:
Treinticket op de terugweg afhalen hoeft zeker niet meer, je kan tegenwoordig zeker online inchecken op de terugweg (alle gegevens zijn dan al bekend als je de heenweg gevlogen hebt) en je krijgt de boarding pas voor ook het treingedeelte.
Afhalen van het ticket is er niet meer bij. En je krijgt wel een handjevol miles en de XP mocht je die nodig hebben.
Het enige nadeel van deze nieuwe gang van zaken is dat een trein eerder nemen, wat bij het afhalen van het ticket wel mocht (je mag een trein eerder of een trein later nemen) dat dit nu niet meer mag.
Dat gezegd hebbende, een medewerker van Eurostar kan je nog wel meenemen, maar officieel is het ticket niet meer geldig en mag je alleen met de geboekte trein mee. Je moet het echt bij de ticketbalie wijzigen, en dat is wel jammer, want ik boek graag op veilig met ruime overstaptijden en vond het altijd wel fijn dat je moeiteloos en volgens de voorwaarden een trein eerder mocht nemen.
Van een eerdere discussie in dit forum herinner ik me dat sommige reizigers inderdaad ooit een controle hebben gehad of dat de juiste treinrit daadwerkelijk gemaakt is. Er werd daarom zelfs aangeraden om de conducteur in de trein op te zoeken voor een controle scan, als deze niet langs komt.quote:Op woensdag 3 juli 2024 19:29 schreef ozzietukker het volgende:
Officieel moet je de trein nemen die geboekt is en kan men een controle uitvoeren. De kans dat de systemen van Eurostar en KLM goed op elkaar aansluiten is trouwens klein, zeker bij een relatief korte overstap als dat al kan, en er bestaat ook altijd de kans dat je niet gecontroleerd bent en dat er dus dan helemaal geen controle scan geweest kan zijn.
Dat was in de oude situatie zo met tickets die ja af moet halen. Dan wilde KLM een stempel, maar zeker als je zoals mij op het balkon van de trein zit krijg je niet altijd een stempel.quote:Op donderdag 4 juli 2024 06:22 schreef jaco het volgende:
Er werd daarom zelfs aangeraden om de conducteur in de trein op te zoeken voor een controle scan, als deze niet langs komt.
Maak je geen zorgen, er is inderdaad iets mis in de reservering waardoor er kennelijk iets niet goed in staat qua geboortedatum waardoor het systeem denk dat hij nog geen 12 is.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 18:08 schreef hilliebillie het volgende:
Iemand een idee of dit goed gaat komen?
Wij vertrekken morgen op vakantie en ben net begonnen om op het gemak onszelf in te checken voor de vlucht (emirates). Bij mezelf en de jongste ging dit goed en bij de oudste kreeg ik de volgende melding:
‘Adult passengers must be over 12 years of age on the date of journey‘
Nu is hij 12 en dus blijkbaar als adult geboekt door het reisbureau (die ik nu niet meer te pakken krijg).
Met Google krijg ik zo 1-2-3 niets gevonden hierover.
Thnx!quote:Op vrijdag 12 juli 2024 18:57 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Maak je geen zorgen, er is inderdaad iets mis in de reservering waardoor er kennelijk iets niet goed in staat qua geboortedatum waardoor het systeem denk dat hij nog geen 12 is.
Dit kan men aan de check in balie regelen, het vervelende is wel dat je nu niet online kan inchecken en mogelijk een stoel niet meer beschikbaar is direct naast jullie als deze niet vooraf gekozen zijn.
De wijziging zelf stelt niet heel veel voor en een beetje check-in agent kan dat, of vraagt hulp aan de supervisor.
Ik zou wel niet al te laat bij de check-in balie komen om in ieder geval nog te kijken of er plekken bij elkaar zijn.
Of als je de zoon zat bent, zo laat mogelijk dat ie compleet ergens anders zit...
Als de stoelen al gereserveerd zijn en de boeking onder een reserveringsnummer is het voor de luchtvaartmaatschappij ook duidelijk dat er samen gereisd wordt, dan is het ongebruikelijk dat de stoelen in die reservering herverdeeld worden, niet onmogelijk maar wel zeer ongebruikelijk.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 20:42 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Thnx!
Stoelen reserveren hadden we gelukkig vorige week al kunnen doen, dus dat is als het goed is gewoon geregeld. Al stond er wel bij dat het nog kon veranderen (denk als er andere gezinnen zijn en alleen nog losse stoelen over zijn of zo, dat de kinderen toch samen bij een ouder kunnen zitten.) waren ook geen betaalde reserveringen. Hopelijk wel gewoon met vier bij elkaar.
En inderdaad nu maar zeker zorgen dat we op tijd zijn om in te checken. Thnx voor je reactie!
Als ik me goed herinner, is er op luchthaven Dusseldorf een 'travel market' op de tweede etage. Ik vermoed dat je een balie van een van de reisorganisaties daar hebt gezien en dat die een bordje 'last minute' oid hebben opgehangen. Ik zou daar niet teveel van verwachten. Het zijn dezelfde aanbiedingen die je op last minute ticket sites kunt vinden.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 15:44 schreef Biertjuhhhh het volgende:
Ik weet niet of dit de juiste plek is voor mijn vraag, maar ik was een aantal jaar geleden eens naar dusseldorf vliegveld gereden en toen had je daar een last minute “counter” waar je gelijk het vliegtuig in kon stappen als je wilde. Weet iemand of dat nog altijd zo is en of het de moeite waard is? Of heeft iemand nog tips voor eel last minute vakantie , aankomende week vertrekken.
Thx
Te voet is erg laag in kostenquote:Op zondag 21 juli 2024 23:11 schreef Loll het volgende:
Weet iemand hoe je vanuit Vietnam het voordeligst naar Hainan kan reizen?
https://www.klm.nl/information/assistance-health/own-wheelchairquote:Op vrijdag 26 juli 2024 09:00 schreef Chunees het volgende:
Weet iemand of dit in een vliegtuig mee kan?
https://www.mobility-you.(...)cel-click-n-go-lite/
Die duw ondersteuning heeft met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid een capaciteit die boven de maximaal toegestane 160 Watt uitgaat. En dan mag die niet mee.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 09:00 schreef Chunees het volgende:
Weet iemand of dit in een vliegtuig mee kan?
https://www.mobility-you.(...)cel-click-n-go-lite/
Ligt aan je boekingsklasse, hoe goedkoper, hoe minder opties....quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 17:57 schreef FlyingFish het volgende:
Weet iemand wanneer bij klm het gratis stoel wijzigen opent? Bij de heenvlucht checkte ik twee dagen vooraf en hadden we stoelen toegewezen gekregen die ik vervolgens gratis kon aanpassen. Twee weken vooraf kan dit iig nog niet.
Sowieso erg onhandig dat dat per maatschappij wisselt. Bij Virgin of Delta kon ik meteen gratis stoelen reserveren.
Ik begrijp niet helemaal waarom dit belangrijk is. Wat is de achterliggende vraag?quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 17:57 schreef FlyingFish het volgende:
Weet iemand wanneer bij klm het gratis stoel wijzigen opent? Bij de heenvlucht checkte ik twee dagen vooraf en hadden we stoelen toegewezen gekregen die ik vervolgens gratis kon aanpassen. Twee weken vooraf kan dit iig nog niet.
Sowieso erg onhandig dat dat per maatschappij wisselt. Bij Virgin of Delta kon ik meteen gratis stoelen reserveren.
Ja, en om nog een beetje te kunnen kiezen waar je zit, gratis. Vorige keer waren we op de achterste rij neergezet, waar je zeer beperkt naar achteren kan bijvoorbeeld, of je kan aan het raam gezet worden op een plek waar geen raam is. Welke rij etc. maakt niet uit, alleen bepaalde plekken dus liever niet. Maar minimaal 5x ¤30 uitgeven hieraan is zonde van het geld. Een paar dagen van te voren kun je dit gratis wijzigen, vandaar mijn vraag wanneer dat is. We hebben de goedkoopste boekingsklasse, tickets voor 5 personen zijn al duur genoeg, en de heenweg heb ik dit dus toen ik een paar dagen van te voren checkte gratis kunnen doen. Mijn vraag is dus, wanneer wordt dat open gezet zodat ik evt wat aan kan passen indien dat nodig blijkt.quote:Op zondag 11 augustus 2024 01:44 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik begrijp niet helemaal waarom dit belangrijk is. Wat is de achterliggende vraag?
Is dat gratis naast elkaar zitten ofzo, gaat het daarom?
Ik heb het voor de heenweg wel kunnen doen, dus het is mogelijk, alleen pas kort van te voren. De vraag is alleen hoe kort.quote:Op zondag 11 augustus 2024 17:40 schreef Molo het volgende:
Is dat bij KLM goedkoopste klasse niet gewoon níet mogelijk?
Nooit gezien iig en ik vlieg regelmatig KLM in de goedkopere klasses
Bij het inchecken geloof ik nog steeds wel, maar dacht dat je nog gwn zelf je stoelen kon uitkiezen bij KLM.quote:Op zondag 11 augustus 2024 17:40 schreef Molo het volgende:
Is dat bij KLM goedkoopste klasse niet gewoon níet mogelijk?
Nooit gezien iig en ik vlieg regelmatig KLM in de goedkopere klasses
Als het niet bij het boeken gratis is, dan is dat pas bij het inchecken.quote:Op zondag 11 augustus 2024 18:19 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Ik heb het voor de heenweg wel kunnen doen, dus het is mogelijk, alleen pas kort van te voren. De vraag is alleen hoe kort.
Je kan 30 uur van te voren inchecken, behalve op vluchten naar de VS waar het 24 uur van tevoren kan.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 05:05 schreef FlyingFish het volgende:
Blijkbaar zit daar dus nog een stap tussen, want ik logde in om te kijken of ik al in kon checken, maar dat kon pas 24 uur van te voren. Maar toen zag ik wel dat ze al stoelen toegewezen hadden en die kon ik toen kostenloos wijzigen. Pas minimaal een dag later kon ik daadwerkelijk inchecken. Maar blijkbaar niemand die het weet. Bij deze dus een tip voor wie gratis bepaalde stoelen niet wil hebben (want veel keuze heb je dan niet meer, zeker met een groter gezelschap).
De kosten van een stoel kunnen er bij Emirates of Qatar nogal inhakken wanneer je retour uit 4 vluchten bestaat. Ik betaalde onlangs bij Qatar nog 116 euro pp voor de stoelen op de vlucht AMS-DOH-BKK, maar dat is als toevoeging op het goedkoopste tarief altijd nog aanzienlijk goedkoper dan een tarief met vrije stoelkeuze bij boeking.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 10:26 schreef hilliebillie het volgende:
Met emirates kreeg ik van het reisbureau 2 weken voor de heenreis de inloggegevens en toen kon ik stoelen kiezen (gratis, voor ¤36 per stoel of ¤56 per stoel) ook voor de terugreis die 3 weken na vertrek waren. Geen idee of ik als ik de gegevens eerder had ook eerder stoelen had kunnen kiezen.
Er waren niet heel veel gratis opties meer voor 4 personen naast elkaar (want voor vier vluchten voor vier personen loopt het anders wel op in extra kosten). En die waren ook alleen maar achterin het vliegtuig (waardoor je dus altijd laatst aan de beurt bent met eten en zo). Geen idee of ik eerder had kunnen kiezen als ik die gegevens eerder had gehad, waarschijnlijk wel omdat het voor de terugreis ook al direct ging.
Een collega van mij vloog vorig jaar naar Amerika (geen idee met welke maatschappij) maar die had direct na het boeken al stoelen kunnen reserveren. Maar hij had ook niet via een reisbureau geboekt, maar gewoon rechtstreeks de vlucht geboekt en was dus niet afhankelijk van een reisbureau die dingen door stuurt.
We vlogen intercontinentaal naar de VS, dus dat gaat niet helemaal op. Ik vermoed zelf dat ze die vluchten al voor je kan inchecken open gooien met al een stoelreservering die je kunt wijzigen. Wellicht tussen de 30 uur dat je normaal kan inchecken en de 24 uur dat je officieel in kunt checken, al dacht ik dat ik meer dan 30 uur vooraf keek maar dat weet ik niet zeker (omdat ik dacht dat we 48 uur vooraf konden inchecken en dat wilde checken. Toen zag ik dat we al stoelen hadden toegewezen gekregen die ik kon wijzigen).quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 18:22 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Je kan 30 uur van te voren inchecken, behalve op vluchten naar de VS waar het 24 uur van tevoren kan.
Op het moment dat je kan inchecken dan kan je ook stoelen, indien beschikbaar wijzigen, wel zal je, als je verder geen status hebt voor stoelen vanaf de middenrij moeten betalen, en hoe verder voorin hoe meer.
Wat jij mogelijk hebt gezien is dat zo'n 3 dagen voor vertrek KLM eventueel extra rijen op vluchten binnen Europa beschikbaar stelt, dat heeft te maken met de verwachte aantal business en economy passagiers.
Wat KLM dan ook kan doen, zeker bij de grotere gezelschappen is deze op dat moment ook al stoelen toewijzen zodat je in ieder geval bij elkaar zit, want zeker bij drukke en volle vluchten is er op het moment van inchecken mogelijk beperkte beschikbaarheid.
Want vooral met vertrek van Schiphol, hoewel jij 30 uur voor vertrek kan inchecken, kunnen passagiers vanaf een andere bestemming 30 uur voor vertrek van die vlucht voor alle vluchten inchecken, en die hebben dan de eerste keus van stoelen, zeker bij echt typische feeder vluchten, dus vluchten waar de meeste passagiers op zitten van andere eerdere vluchten is de mogelijkheid van aantal beschikbare stoelen op het moment van inchecken beperkt.
Op de terugvlucht speelt dit minder, omdat over het algemeen dan maar een beperkt aantal eerder kan inchecken als er al passagiers zijn, daarnaast is daar de lokale afhandelaar in de lead dat men daar wat minder (kunstmatig) in kan en hoeft in te grijpen.
Ook bij intercontinentale vluchten, en de belangrijke toevoeging die jij in deze reactie gaf, je reist met kinderen, dan doet KLM als je vooraf niet hebt betaald voor stoelen, de stoelen zeer zeker toewijzen, daarvoor reserveert men in het toestel vooraf al een paar stoelen, die zijn namelijk op elk moment van de boeking geblokt en kunnen niet door andere passagiers gekozen worden.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 02:10 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
We vlogen intercontinentaal naar de VS, dus dat gaat niet helemaal op. Ik vermoed zelf dat ze die vluchten al voor je kan inchecken open gooien met al een stoelreservering die je kunt wijzigen. Wellicht tussen de 30 uur dat je normaal kan inchecken en de 24 uur dat je officieel in kunt checken, al dacht ik dat ik meer dan 30 uur vooraf keek maar dat weet ik niet zeker (omdat ik dacht dat we 48 uur vooraf konden inchecken en dat wilde checken. Toen zag ik dat we al stoelen hadden toegewezen gekregen die ik kon wijzigen).
Maar ¤116 voor stoelen is een bedrag waar ik een hoop andere leuke dingen voor kan doen… Maar ik vind betalen voor een stoel sowieso het geld niet waard, een vlucht is sowieso afzien, zeker met kinderen. Maar ik (of partner) ben dan ook niet 2 meter lang gelukkig, dus heb wat makkelijker praten dan lange mensen.
Ik kan bij KLM al stoelen kiezen voor vluchten geboekt in juni 2025.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 15:37 schreef MaJo het volgende:
Wij hebben nu tickets geboekt voor in februari (Hong Kong en Vietnam) en konden nu al stoelen uitkiezen bij Cathay. Ik vond het vrij bizar dat we dat nu al konden doen
Wat is je vraag?quote:Op maandag 2 september 2024 18:37 schreef capuchon_jongen het volgende:
Beetje irritant dat er maar 1 vlucht is die rechtstreeks naar JFK gaat via Brussel.
Weet niet of er via Schiphol een rechtstreekse vlucht is in de middag/avond. ik wil er namelijk heen met de trein.
Lijkt me het gemakkelijkst.
.... Voor een betaalbaar tarief....quote:Op maandag 2 september 2024 18:41 schreef Molo het volgende:
Ik kijk uit naar goedkoop elektronisch vliegen en dan hoepla van Rotterdam naar Amersfoort of van Den Haag naar Maastricht oid als je een afspraak hebt daar
Toekomstdromen
En er wel weer in gedaan bedoel je?quote:Op maandag 30 september 2024 20:25 schreef Fer het volgende:
Ik heb het vermoeden dat bij mijn meest recente vlucht mijn oplaadbare zaklantaarn uit mijn koffer is gehaald. Ja dom, heeft ook een lithium batterij en ik heb er niet aan gedacht.
Maar is het mogelijk dat de bagagehandelaar dit doet en verder niks vermeld?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |