abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 26 juli 2024 @ 19:17:34 #76
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_214418076
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2024 09:00 schreef Chunees het volgende:
Weet iemand of dit in een vliegtuig mee kan?

https://www.mobility-you.(...)cel-click-n-go-lite/
https://www.klm.nl/information/assistance-health/own-wheelchair

Als deze binnen de afmetingen past wel.
Deze zal daarnaast ook ingechecked moeten worden, op de luchthaven moet je dan vooraf de mobility service hebben geregeld zodat je op de luchthaven zelf ook nog bij de gate kunt komen zodra je je rolstoel hebt afgegeven.
Als deze inklapbaar is mag deze mee aan boord, of als dat niet meer past bij gate alsnog in het ruim waar je bij aankomst dan gelijk de rolstoel weer krijgt, net zoals buggy's en dergelijke.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 26 juli 2024 @ 23:49:12 #77
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_214427321
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2024 09:00 schreef Chunees het volgende:
Weet iemand of dit in een vliegtuig mee kan?

https://www.mobility-you.(...)cel-click-n-go-lite/
Die duw ondersteuning heeft met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid een capaciteit die boven de maximaal toegestane 160 Watt uitgaat. En dan mag die niet mee.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_214661596
Weet iemand wanneer bij klm het gratis stoel wijzigen opent? Bij de heenvlucht checkte ik twee dagen vooraf en hadden we stoelen toegewezen gekregen die ik vervolgens gratis kon aanpassen. Twee weken vooraf kan dit iig nog niet.

Sowieso erg onhandig dat dat per maatschappij wisselt. Bij Virgin of Delta kon ik meteen gratis stoelen reserveren.
pi_214668789
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 17:57 schreef FlyingFish het volgende:
Weet iemand wanneer bij klm het gratis stoel wijzigen opent? Bij de heenvlucht checkte ik twee dagen vooraf en hadden we stoelen toegewezen gekregen die ik vervolgens gratis kon aanpassen. Twee weken vooraf kan dit iig nog niet.

Sowieso erg onhandig dat dat per maatschappij wisselt. Bij Virgin of Delta kon ik meteen gratis stoelen reserveren.
Ligt aan je boekingsklasse, hoe goedkoper, hoe minder opties....
Honey ! Take me drunk, i am home !
  Moderator zondag 11 augustus 2024 @ 01:44:40 #80
236264 crew  capricia
pi_214668848
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 17:57 schreef FlyingFish het volgende:
Weet iemand wanneer bij klm het gratis stoel wijzigen opent? Bij de heenvlucht checkte ik twee dagen vooraf en hadden we stoelen toegewezen gekregen die ik vervolgens gratis kon aanpassen. Twee weken vooraf kan dit iig nog niet.

Sowieso erg onhandig dat dat per maatschappij wisselt. Bij Virgin of Delta kon ik meteen gratis stoelen reserveren.
Ik begrijp niet helemaal waarom dit belangrijk is. Wat is de achterliggende vraag?
Is dat gratis naast elkaar zitten ofzo, gaat het daarom?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_214678930
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2024 01:44 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik begrijp niet helemaal waarom dit belangrijk is. Wat is de achterliggende vraag?
Is dat gratis naast elkaar zitten ofzo, gaat het daarom?
Ja, en om nog een beetje te kunnen kiezen waar je zit, gratis. Vorige keer waren we op de achterste rij neergezet, waar je zeer beperkt naar achteren kan bijvoorbeeld, of je kan aan het raam gezet worden op een plek waar geen raam is. Welke rij etc. maakt niet uit, alleen bepaalde plekken dus liever niet. Maar minimaal 5x ¤30 uitgeven hieraan is zonde van het geld. Een paar dagen van te voren kun je dit gratis wijzigen, vandaar mijn vraag wanneer dat is. We hebben de goedkoopste boekingsklasse, tickets voor 5 personen zijn al duur genoeg, en de heenweg heb ik dit dus toen ik een paar dagen van te voren checkte gratis kunnen doen. Mijn vraag is dus, wanneer wordt dat open gezet zodat ik evt wat aan kan passen indien dat nodig blijkt.

We hebben overigens een lijnvlucht, geen charter.
  zondag 11 augustus 2024 @ 17:40:19 #82
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_214679082
Is dat bij KLM goedkoopste klasse niet gewoon níet mogelijk?
Nooit gezien iig en ik vlieg regelmatig KLM in de goedkopere klasses
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_214679572
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2024 17:40 schreef Molo het volgende:
Is dat bij KLM goedkoopste klasse niet gewoon níet mogelijk?
Nooit gezien iig en ik vlieg regelmatig KLM in de goedkopere klasses
Ik heb het voor de heenweg wel kunnen doen, dus het is mogelijk, alleen pas kort van te voren. De vraag is alleen hoe kort.
pi_214693929
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2024 17:40 schreef Molo het volgende:
Is dat bij KLM goedkoopste klasse niet gewoon níet mogelijk?
Nooit gezien iig en ik vlieg regelmatig KLM in de goedkopere klasses
Bij het inchecken geloof ik nog steeds wel, maar dacht dat je nog gwn zelf je stoelen kon uitkiezen bij KLM.

Maar als je eenmaal gekozen hebt nooit gecheckt of het dan nog kan.

quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2024 18:19 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Ik heb het voor de heenweg wel kunnen doen, dus het is mogelijk, alleen pas kort van te voren. De vraag is alleen hoe kort.
Als het niet bij het boeken gratis is, dan is dat pas bij het inchecken.
Dan kies je sowieso al je stoel.

Weet niet anders dan dat.
pi_214697936
Blijkbaar zit daar dus nog een stap tussen, want ik logde in om te kijken of ik al in kon checken, maar dat kon pas 24 uur van te voren. Maar toen zag ik wel dat ze al stoelen toegewezen hadden en die kon ik toen kostenloos wijzigen. Pas minimaal een dag later kon ik daadwerkelijk inchecken. Maar blijkbaar niemand die het weet. Bij deze dus een tip voor wie gratis bepaalde stoelen niet wil hebben (want veel keuze heb je dan niet meer, zeker met een groter gezelschap).
pi_214699517
Met emirates kreeg ik van het reisbureau 2 weken voor de heenreis de inloggegevens en toen kon ik stoelen kiezen (gratis, voor ¤36 per stoel of ¤56 per stoel) ook voor de terugreis die 3 weken na vertrek waren. Geen idee of ik als ik de gegevens eerder had ook eerder stoelen had kunnen kiezen.

Er waren niet heel veel gratis opties meer voor 4 personen naast elkaar (want voor vier vluchten voor vier personen loopt het anders wel op in extra kosten). En die waren ook alleen maar achterin het vliegtuig (waardoor je dus altijd laatst aan de beurt bent met eten en zo). Geen idee of ik eerder had kunnen kiezen als ik die gegevens eerder had gehad, waarschijnlijk wel omdat het voor de terugreis ook al direct ging.

Een collega van mij vloog vorig jaar naar Amerika (geen idee met welke maatschappij) maar die had direct na het boeken al stoelen kunnen reserveren. Maar hij had ook niet via een reisbureau geboekt, maar gewoon rechtstreeks de vlucht geboekt en was dus niet afhankelijk van een reisbureau die dingen door stuurt.
  dinsdag 13 augustus 2024 @ 18:22:54 #87
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_214704174
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 05:05 schreef FlyingFish het volgende:
Blijkbaar zit daar dus nog een stap tussen, want ik logde in om te kijken of ik al in kon checken, maar dat kon pas 24 uur van te voren. Maar toen zag ik wel dat ze al stoelen toegewezen hadden en die kon ik toen kostenloos wijzigen. Pas minimaal een dag later kon ik daadwerkelijk inchecken. Maar blijkbaar niemand die het weet. Bij deze dus een tip voor wie gratis bepaalde stoelen niet wil hebben (want veel keuze heb je dan niet meer, zeker met een groter gezelschap).
Je kan 30 uur van te voren inchecken, behalve op vluchten naar de VS waar het 24 uur van tevoren kan.

Op het moment dat je kan inchecken dan kan je ook stoelen, indien beschikbaar wijzigen, wel zal je, als je verder geen status hebt voor stoelen vanaf de middenrij moeten betalen, en hoe verder voorin hoe meer.

Wat jij mogelijk hebt gezien is dat zo'n 3 dagen voor vertrek KLM eventueel extra rijen op vluchten binnen Europa beschikbaar stelt, dat heeft te maken met de verwachte aantal business en economy passagiers.
Wat KLM dan ook kan doen, zeker bij de grotere gezelschappen is deze op dat moment ook al stoelen toewijzen zodat je in ieder geval bij elkaar zit, want zeker bij drukke en volle vluchten is er op het moment van inchecken mogelijk beperkte beschikbaarheid.
Want vooral met vertrek van Schiphol, hoewel jij 30 uur voor vertrek kan inchecken, kunnen passagiers vanaf een andere bestemming 30 uur voor vertrek van die vlucht voor alle vluchten inchecken, en die hebben dan de eerste keus van stoelen, zeker bij echt typische feeder vluchten, dus vluchten waar de meeste passagiers op zitten van andere eerdere vluchten is de mogelijkheid van aantal beschikbare stoelen op het moment van inchecken beperkt.

Op de terugvlucht speelt dit minder, omdat over het algemeen dan maar een beperkt aantal eerder kan inchecken als er al passagiers zijn, daarnaast is daar de lokale afhandelaar in de lead dat men daar wat minder (kunstmatig) in kan en hoeft in te grijpen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 13 augustus 2024 @ 21:55:49 #88
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_214707101
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 10:26 schreef hilliebillie het volgende:
Met emirates kreeg ik van het reisbureau 2 weken voor de heenreis de inloggegevens en toen kon ik stoelen kiezen (gratis, voor ¤36 per stoel of ¤56 per stoel) ook voor de terugreis die 3 weken na vertrek waren. Geen idee of ik als ik de gegevens eerder had ook eerder stoelen had kunnen kiezen.

Er waren niet heel veel gratis opties meer voor 4 personen naast elkaar (want voor vier vluchten voor vier personen loopt het anders wel op in extra kosten). En die waren ook alleen maar achterin het vliegtuig (waardoor je dus altijd laatst aan de beurt bent met eten en zo). Geen idee of ik eerder had kunnen kiezen als ik die gegevens eerder had gehad, waarschijnlijk wel omdat het voor de terugreis ook al direct ging.

Een collega van mij vloog vorig jaar naar Amerika (geen idee met welke maatschappij) maar die had direct na het boeken al stoelen kunnen reserveren. Maar hij had ook niet via een reisbureau geboekt, maar gewoon rechtstreeks de vlucht geboekt en was dus niet afhankelijk van een reisbureau die dingen door stuurt.
De kosten van een stoel kunnen er bij Emirates of Qatar nogal inhakken wanneer je retour uit 4 vluchten bestaat. Ik betaalde onlangs bij Qatar nog 116 euro pp voor de stoelen op de vlucht AMS-DOH-BKK, maar dat is als toevoeging op het goedkoopste tarief altijd nog aanzienlijk goedkoper dan een tarief met vrije stoelkeuze bij boeking.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_214708829
quote:
6s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 18:22 schreef ozzietukker het volgende:

[..]
Je kan 30 uur van te voren inchecken, behalve op vluchten naar de VS waar het 24 uur van tevoren kan.

Op het moment dat je kan inchecken dan kan je ook stoelen, indien beschikbaar wijzigen, wel zal je, als je verder geen status hebt voor stoelen vanaf de middenrij moeten betalen, en hoe verder voorin hoe meer.

Wat jij mogelijk hebt gezien is dat zo'n 3 dagen voor vertrek KLM eventueel extra rijen op vluchten binnen Europa beschikbaar stelt, dat heeft te maken met de verwachte aantal business en economy passagiers.
Wat KLM dan ook kan doen, zeker bij de grotere gezelschappen is deze op dat moment ook al stoelen toewijzen zodat je in ieder geval bij elkaar zit, want zeker bij drukke en volle vluchten is er op het moment van inchecken mogelijk beperkte beschikbaarheid.
Want vooral met vertrek van Schiphol, hoewel jij 30 uur voor vertrek kan inchecken, kunnen passagiers vanaf een andere bestemming 30 uur voor vertrek van die vlucht voor alle vluchten inchecken, en die hebben dan de eerste keus van stoelen, zeker bij echt typische feeder vluchten, dus vluchten waar de meeste passagiers op zitten van andere eerdere vluchten is de mogelijkheid van aantal beschikbare stoelen op het moment van inchecken beperkt.

Op de terugvlucht speelt dit minder, omdat over het algemeen dan maar een beperkt aantal eerder kan inchecken als er al passagiers zijn, daarnaast is daar de lokale afhandelaar in de lead dat men daar wat minder (kunstmatig) in kan en hoeft in te grijpen.
We vlogen intercontinentaal naar de VS, dus dat gaat niet helemaal op. Ik vermoed zelf dat ze die vluchten al voor je kan inchecken open gooien met al een stoelreservering die je kunt wijzigen. Wellicht tussen de 30 uur dat je normaal kan inchecken en de 24 uur dat je officieel in kunt checken, al dacht ik dat ik meer dan 30 uur vooraf keek maar dat weet ik niet zeker (omdat ik dacht dat we 48 uur vooraf konden inchecken en dat wilde checken. Toen zag ik dat we al stoelen hadden toegewezen gekregen die ik kon wijzigen).

Maar ¤116 voor stoelen is een bedrag waar ik een hoop andere leuke dingen voor kan doen… Maar ik vind betalen voor een stoel sowieso het geld niet waard, een vlucht is sowieso afzien, zeker met kinderen. Maar ik (of partner) ben dan ook niet 2 meter lang gelukkig, dus heb wat makkelijker praten dan lange mensen.
pi_214709110
Ik heb voor eerdere reizen wel eens betaald voor een stoelreservering. Maar dat waren slechts twee vluchten (retour) en het was geen groot bedrag per stoel. Dan vind ik het te doen.

Zeker met kinderen is het fijn om bij elkaar te zitten. En ik heb op een van die vluchten dus wel eens gezien dat een (groot) gezin helemaal verspreid zat in het vliegtuig (incl kleine kinderen).

Maar ook gehoord van mensen die we op onze laatste reis tegen kwamen die stoelen (gratis) gereserveerd hadden voor 3 personen, in Düsseldorf hadden ingecheckt voor de vlucht, het eerste deel van de vlucht bij elkaar zaten en het tweede deel van de vlucht verspreid zaten. Ook de dochter van 10 zat naast vreemden. Sta je dan met je stoelreservering, ze hadden het bij incheck niet gezien, maar gewoon de boardingpassen aangenomen ervanuitgaande dat het gewoon de gereserveerde stoelen waren.
Met een hoop gedoe en geregel in het vliegtuig is het goed gekomen, maar dat zou ik echt niet leuk gevonden hebben als het me zou overkomen.

Terwijl er bij emirates bij het reserveren van de stoelen wel specifiek bij stond dat kinderen onder 13 niet alleen zitten. Wel dus, in hun geval.
pi_214714796
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2024 02:10 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
We vlogen intercontinentaal naar de VS, dus dat gaat niet helemaal op. Ik vermoed zelf dat ze die vluchten al voor je kan inchecken open gooien met al een stoelreservering die je kunt wijzigen. Wellicht tussen de 30 uur dat je normaal kan inchecken en de 24 uur dat je officieel in kunt checken, al dacht ik dat ik meer dan 30 uur vooraf keek maar dat weet ik niet zeker (omdat ik dacht dat we 48 uur vooraf konden inchecken en dat wilde checken. Toen zag ik dat we al stoelen hadden toegewezen gekregen die ik kon wijzigen).

Maar ¤116 voor stoelen is een bedrag waar ik een hoop andere leuke dingen voor kan doen… Maar ik vind betalen voor een stoel sowieso het geld niet waard, een vlucht is sowieso afzien, zeker met kinderen. Maar ik (of partner) ben dan ook niet 2 meter lang gelukkig, dus heb wat makkelijker praten dan lange mensen.
Ook bij intercontinentale vluchten, en de belangrijke toevoeging die jij in deze reactie gaf, je reist met kinderen, dan doet KLM als je vooraf niet hebt betaald voor stoelen, de stoelen zeer zeker toewijzen, daarvoor reserveert men in het toestel vooraf al een paar stoelen, die zijn namelijk op elk moment van de boeking geblokt en kunnen niet door andere passagiers gekozen worden.
Want KLM heeft de verplichting om in ieder geval jonge kinderen naast een ouder te zetten om te voorkomen dat ze helemaal tussen wildvreemden terecht komen en er een stoelendans bij het boarden moet plaatsvinden.

Ik schat in dat het moment 56 uur voor vertrek is, gebasseerd is op wat KLM-Air France namelijk ook op dat moment doet, namelijk blokken en unblocken van stoelen en eventueeel op basis van vooraf ingestelde algoritmes kennelijk ook stoelen toewijst.
Dat je ze dan kan wijzigen is ook wel weer logisch, zolang de stoelen maar in dezelfde zone bevinden, je hebt immers een stoel zou je die ook moeten kunnen wijzigen.

Eigenlijk is dat wel een nette oplossing van KLM en voorkomt veel discussie aan de gate, bij irrops (irregular operations) kan het zijn dat door die omstandigheden er alsnog een stoelendans moet plaatsvinden doordat je op een latere vlucht moet worden geplaatst of bijvoorbeeld een ander type toestel op het laatste moment wordt ingezet, maar de grootste problemen voorkom je dan.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  Moderator donderdag 15 augustus 2024 @ 15:37:47 #92
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_214720751
Wij hebben nu tickets geboekt voor in februari (Hong Kong en Vietnam) en konden nu al stoelen uitkiezen bij Cathay. Ik vond het vrij bizar dat we dat nu al konden doen :?
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_214722753
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 15:37 schreef MaJo het volgende:
Wij hebben nu tickets geboekt voor in februari (Hong Kong en Vietnam) en konden nu al stoelen uitkiezen bij Cathay. Ik vond het vrij bizar dat we dat nu al konden doen :?
Ik kan bij KLM al stoelen kiezen voor vluchten geboekt in juni 2025.

Dat kan in mijn geval kosteloos, maar als je verder geen status hebt kan je dat voor een vergoeding ook bij KLM doen.

Heel raar is dat natuurlijk niet, men weet best wel dat men een bepaalde route vliegt, wat wel kan is dat men het toesteltype wijzigt, binnen Europa gebeurd dat zeker vaak, daar kan de Embraer 175 ook nog de Embraer 195-E2 worden bij KLM, en bij Air France wordt de A220 zomaar de A321 of vice versa.
En ook intercontinentaal kan een vliegtuigtype wijzigen, heb je een stoel gekocht of geselecteerd krijg je dan een vergelijkbare stoel terug.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_214871369
Beetje irritant dat er maar 1 vlucht is die rechtstreeks naar JFK gaat via Brussel.

Weet niet of er via Schiphol een rechtstreekse vlucht is in de middag/avond. ik wil er namelijk heen met de trein.

Lijkt me het gemakkelijkst.
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  maandag 2 september 2024 @ 18:40:37 #95
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_214871426
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 18:37 schreef capuchon_jongen het volgende:
Beetje irritant dat er maar 1 vlucht is die rechtstreeks naar JFK gaat via Brussel.

Weet niet of er via Schiphol een rechtstreekse vlucht is in de middag/avond. ik wil er namelijk heen met de trein.

Lijkt me het gemakkelijkst.

Wat is je vraag?
Hele snelle zoektocht met Google Flights leert dat er zat vluchten vanuit Amsterdam naar JFK gaan in de middag en avond iig. Maar dat had je zelf vast ook al gezien toch?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 2 september 2024 @ 18:41:58 #96
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_214871453
Ik kijk uit naar goedkoop elektronisch vliegen en dan hoepla van Rotterdam naar Amersfoort of van Den Haag naar Maastricht oid als je een afspraak hebt daar

Toekomstdromen _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_214872395
quote:
17s.gif Op maandag 2 september 2024 18:41 schreef Molo het volgende:
Ik kijk uit naar goedkoop elektronisch vliegen en dan hoepla van Rotterdam naar Amersfoort of van Den Haag naar Maastricht oid als je een afspraak hebt daar

Toekomstdromen _O_
.... Voor een betaalbaar tarief.... :)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_215140291
Ik heb het vermoeden dat bij mijn meest recente vlucht mijn oplaadbare zaklantaarn uit mijn koffer is gehaald. Ja dom, heeft ook een lithium batterij en ik heb er niet aan gedacht.

Maar is het mogelijk dat de bagagehandelaar dit doet en verder niks vermeld?
.
pi_215172576
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2024 20:25 schreef Fer het volgende:
Ik heb het vermoeden dat bij mijn meest recente vlucht mijn oplaadbare zaklantaarn uit mijn koffer is gehaald. Ja dom, heeft ook een lithium batterij en ik heb er niet aan gedacht.

Maar is het mogelijk dat de bagagehandelaar dit doet en verder niks vermeld?
En er wel weer in gedaan bedoel je?

Nee, lijkt mij meer een douane/beveiliging dingetje. Een random medewerker die je bagage doet gaat daar niet in zitten.

En ook niets mis mee, als ze iets zien wat ze willen checken dan is dat alleen maar goed.
pi_215331134
Heeft iemand hier ervaring met AirHelp? En dan of ik een claim kan stopzetten zonder financiële gevolgen? Ik heb namelijk rechtstreeks van KLM al een compensatie ontvangen.

KLM had ik 2 dagen EERDER verzocht om compensatie dan AirHelp. Mijn ruim 4 uur vertraagde KLM vlucht was onderdeel van een Expedia reispakket. Expedia stuurde mij 2 dagen na mijn verzoek bij KLM een email waarin ze me AirHelp adviseerden met een link naar die website. Ik verkeerde in de veronderstelling dat KLM mijn verzoek naar Expedia had doorgestuurd waar ik de retourvlucht met hotel ook geboekt had. AirHelp vroeg o.a. om een kopie van mijn paspoort. Ik heb geen betaald lidmaatschap van AirHelp genomen dus ze hebben gelukkig geen bankgegevens van mij.

Een paar weken later na mijn compensatie uitbetaling van ¤ 250 door KLM ontving ik van AirHelp tot mijn verbazing een standaard email met de titel "We zijn ermee bezig". Hoezo zijn zij ermee bezig? De zaak is toch al gesloten?

Online op de AirHelp website heb ik een formulier ingevuld om de claim stop te zetten met een korte toelichting en het verzoek om al mijn persoonsgegevens van hun platform te verwijderen. Kunnen ze mij alsnog verzoeken om een fee te betalen? Ik heb nu spijt dat ik met hen in zee ben gegaan. :@
  maandag 21 oktober 2024 @ 19:32:41 #101
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_215334020
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 14:33 schreef Nia het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met AirHelp? En dan of ik een claim kan stopzetten zonder financiële gevolgen? Ik heb namelijk rechtstreeks van KLM al een compensatie ontvangen.

KLM had ik 2 dagen EERDER verzocht om compensatie dan AirHelp. Mijn ruim 4 uur vertraagde KLM vlucht was onderdeel van een Expedia reispakket. Expedia stuurde mij 2 dagen na mijn verzoek bij KLM een email waarin ze me AirHelp adviseerden met een link naar die website. Ik verkeerde in de veronderstelling dat KLM mijn verzoek naar Expedia had doorgestuurd waar ik de retourvlucht met hotel ook geboekt had. AirHelp vroeg o.a. om een kopie van mijn paspoort. Ik heb geen betaald lidmaatschap van AirHelp genomen dus ze hebben gelukkig geen bankgegevens van mij.

Een paar weken later na mijn compensatie uitbetaling van ¤ 250 door KLM ontving ik van AirHelp tot mijn verbazing een standaard email met de titel "We zijn ermee bezig". Hoezo zijn zij ermee bezig? De zaak is toch al gesloten?

Online op de AirHelp website heb ik een formulier ingevuld om de claim stop te zetten met een korte toelichting en het verzoek om al mijn persoonsgegevens van hun platform te verwijderen. Kunnen ze mij alsnog verzoeken om een fee te betalen? Ik heb nu spijt dat ik met hen in zee ben gegaan. :@
Als je het machtingsformulier hebt ondertekend zit je wel aan de service vast, zeker als dat langer als 14 dagen geleden is want dan kan je niet meer vanaf zien in het kader van consumentenbescherming.

Dus ik zou maar afwachten wat Airhelp aangeeft, het kan best zijn dat ze coulant zijn, zeker als ze verwachten dat een zaak niet succesvol is, als men weet dat je al compensatie hebt ontvangen, en dat moet je volgens de voorwaarden overigens wel melden, dan zullen ze de 35% vast willen ontvangen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_215335238
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 19:32 schreef ozzietukker het volgende:

[..]
Als je het machtingsformulier hebt ondertekend zit je wel aan de service vast, zeker als dat langer als 14 dagen geleden is want dan kan je niet meer vanaf zien in het kader van consumentenbescherming.

Dus ik zou maar afwachten wat Airhelp aangeeft, het kan best zijn dat ze coulant zijn, zeker als ze verwachten dat een zaak niet succesvol is, als men weet dat je al compensatie hebt ontvangen, en dat moet je volgens de voorwaarden overigens wel melden, dan zullen ze de 35% vast willen ontvangen.
Ik kan niet beoordelen of ze überhaupt contact met KLM hebben gehad over mijn claim. In mijn email contact met KLM over de toekenning van de compensatie wordt AirHelp nergens genoemd.
In de algemene voorwaarden van AirHelp lees ik het volgende:

4.6 Indien u directe betalingen of andere compensatie ontvangt van de Luchtvaartmaatschappij nadat u bent toegetreden tot de Compensatie-overeenkomst, dient u AirHelp hier onmiddellijk van op de hoogte te stellen. Dergelijke betalingen worden beschouwd als Vluchtcompensatie en geven AirHelp recht op de Servicekosten en Juridische Kosten als AirHelp al Juridische Stappen had ondernomen voordat u de betaling van de Luchtvaartmaatschappij heeft ontvangen.
pi_215336747
Persoonsgegevens kunnen ze toch helemaal niets mee, dus daar schiet je niets mee op te laten verwijderen.

En waarom zou een KLM je via Expedia naar een tussenpersoon sturen? Voor iets wat ze zelf doen en in dit geval ook nog eens wettelijk toe verplicht zijn.

Daarom nooit een betaalde tussenpersoon zoeken voor dingen waar dat absoluut niet nodig voor is. Claims bij luchtvaartmaatschappijen zijn makkelijk daar in te dienen.
Zeker een zaak waarbij al wettelijk vast staat dat je geld krijgt (zoals deze).

Hoe je nu staat ligt gewoon aan wat de voorwaarden zijn.
Als die aangeeft een percentage van de gewonnen zaak door hun dan zit je goed.
  dinsdag 22 oktober 2024 @ 20:26:00 #104
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_215343737
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2024 23:24 schreef bianconeri het volgende:
Persoonsgegevens kunnen ze toch helemaal niets mee, dus daar schiet je niets mee op te laten verwijderen.

En waarom zou een KLM je via Expedia naar een tussenpersoon sturen? Voor iets wat ze zelf doen en in dit geval ook nog eens wettelijk toe verplicht zijn.

Daarom nooit een betaalde tussenpersoon zoeken voor dingen waar dat absoluut niet nodig voor is. Claims bij luchtvaartmaatschappijen zijn makkelijk daar in te dienen.
Zeker een zaak waarbij al wettelijk vast staat dat je geld krijgt (zoals deze).

Hoe je nu staat ligt gewoon aan wat de voorwaarden zijn.
Als die aangeeft een percentage van de gewonnen zaak door hun dan zit je goed.
Niet alle luchtvaartmaatschappijen geven zo makkelijk een claim vergoeding hoor, dan is het inschakelen van een claimtoko wel degelijk een goed idee omdat deze een hoop werk uit handen geven.
Een goede werkwijze zou wel zijn om het eerst zelf te proberen en bij nee alsnog een claimtoko inschakelen, want dan dan betaal je alleen een gedeelte van de ontvangen compensatie, en als je niks krijgt, betaal je niets.

In de voorwaarden van Air Help staat dat je tot 2 weken mag afzien van bemiddeling, maar buiten die periode, als je de claim hebt overgedragen dan moet je het eventueel rechtstreeks ontvangen van een compensatie aan hun afdragen.
En daar valt ook wat voor te zeggen, claims worden soms door een luchtvaartmaatschappij heel makkelijk afgewezen, ook al heb je gelijk, als men daarna dan een brief van een claimtoko krijgt waar men weet dat deze zal procederen dan kan een claim die ze hebben afgewezen maar waarvan ze weten dat er wel compensatie verschuldigd is snel een andere beslissing nemen en alsnog uitbetalen, maar dan komt dat wel door een brief die ze krijgen van een claimtoko en hebben die wel werkzaamheden uitgevoerd.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_215345950
quote:
6s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 20:26 schreef ozzietukker het volgende:

[..]
Niet alle luchtvaartmaatschappijen geven zo makkelijk een claim vergoeding hoor, dan is het inschakelen van een claimtoko wel degelijk een goed idee omdat deze een hoop werk uit handen geven.
Een goede werkwijze zou wel zijn om het eerst zelf te proberen en bij nee alsnog een claimtoko inschakelen, want dan dan betaal je alleen een gedeelte van de ontvangen compensatie, en als je niks krijgt, betaal je niets.


Bij lange vertraging zijn ze gewoon verplicht dit te doen, tenzij echt uitzonderlijke omstandigheden.

Ik heb al meerdere keren claims ingediend, altijd rechtstreeks, en zelfs bij budgetairlines nog nooit een probleem gehad.

Zelfs bij korte vertraging gewoon vlucht en eten betaald gekregen van grotere maatschappijen.

Altijd eerst gwn direct proberen, geldt voor dit en voor alles. Niet onnodig geld verkwisten.
Als ze idd iets zoeken om te weigeren dan pas andere partij bij roepen.
  dinsdag 22 oktober 2024 @ 22:28:55 #106
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_215345973
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 22:27 schreef bianconeri het volgende:
Altijd eerst gwn direct proberen, geldt voor dit en voor alles. Niet onnodig geld verkwisten.
Kom maar terug als je daadwerkelijk veel vliegt, dan heb je hier echt niet altijd tijd/zin voor.
pi_215346100
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 22:28 schreef Bezsen het volgende:

[..]
Kom maar terug als je daadwerkelijk veel vliegt, dan heb je hier echt niet altijd tijd/zin voor.
Wat is veel vliegen? Nee, ik ben geen zakelijke vlieger. Maar ik vlieg vrij geregeld.
En je doet net alsof een claim indienen veel werk is :')

Je vliegt zelf zeker nooit en hebt nog nooit een claim ingediend?
Dat is echt een kinderspel.
Dat wordt er echt niet makkelijker op als je een tussenpersoon inschakelt.
  Moderator woensdag 23 oktober 2024 @ 09:29:18 #108
45833 crew  Fogel
pi_215348128
Een tussenpersoon heeft even veel info (soms zelfs meer omdat je bv al een profiel kan hebben bij een luchtvaartmaatschappij waar je naam en adres al in staat) nodig van je als de maatschappij zelf, dus waarom zou je het de claim niet bij de maatschappij zelf indienen?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  woensdag 23 oktober 2024 @ 09:32:11 #109
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_215348155
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 22:37 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Wat is veel vliegen? Nee, ik ben geen zakelijke vlieger. Maar ik vlieg vrij geregeld.
En je doet net alsof een claim indienen veel werk is :')

Je vliegt zelf zeker nooit en hebt nog nooit een claim ingediend?
Dat is echt een kinderspel.
Dat wordt er echt niet makkelijker op als je een tussenpersoon inschakelt.
200 vluchten per jaar.
Mijn tijd is meer waard dan die van een tussenpersoon.
  woensdag 23 oktober 2024 @ 09:33:11 #110
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_215348163
En jullie doen net alsof Airlines staan te popelen om je je recht te geven. :D

Die zijn koningen in het terug mailen dat iets overmacht is.
  Moderator woensdag 23 oktober 2024 @ 09:37:06 #111
45833 crew  Fogel
pi_215348201
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 09:33 schreef Bezsen het volgende:
En jullie doen net alsof Airlines staan te popelen om je je recht te geven. :D

Die zijn koningen in het terug mailen dat iets overmacht is.
Klopt, en dan stuur je een bericht terug dat je daar graag documentatie van wil zien en dan is er meestal opeens geen overmacht meer. Heel vreemd.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_215348695
Heeft iemand uiteindelijk dat all you can fly abonnement genomen van wizz air? Maak je er ook echt gebruik van en hoe vaak kan je ook echt boeken (je kan alleen boeken als de vlucht niet vol is).
pi_215349118
quote:
6s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 20:26 schreef ozzietukker het volgende:

[..]
Niet alle luchtvaartmaatschappijen geven zo makkelijk een claim vergoeding hoor, dan is het inschakelen van een claimtoko wel degelijk een goed idee omdat deze een hoop werk uit handen geven.
Een goede werkwijze zou wel zijn om het eerst zelf te proberen en bij nee alsnog een claimtoko inschakelen, want dan dan betaal je alleen een gedeelte van de ontvangen compensatie, en als je niks krijgt, betaal je niets.

In de voorwaarden van Air Help staat dat je tot 2 weken mag afzien van bemiddeling, maar buiten die periode, als je de claim hebt overgedragen dan moet je het eventueel rechtstreeks ontvangen van een compensatie aan hun afdragen.
En daar valt ook wat voor te zeggen, claims worden soms door een luchtvaartmaatschappij heel makkelijk afgewezen, ook al heb je gelijk, als men daarna dan een brief van een claimtoko krijgt waar men weet dat deze zal procederen dan kan een claim die ze hebben afgewezen maar waarvan ze weten dat er wel compensatie verschuldigd is snel een andere beslissing nemen en alsnog uitbetalen, maar dan komt dat wel door een brief die ze krijgen van een claimtoko en hebben die wel werkzaamheden uitgevoerd.
Over de term "Juridische stappen" zegt AirHelp het volgende in hun voorwaarden:
2.25 “Juridische stappen” betekent het voorbereiden en samenstellen van een Claim voor gerechtelijke actie door de Claim in te dienen bij een rechtbank of overheidsinstantie zoals een landelijke handhavingsinstantie of de Claim over te dragen aan een Jurist teneinde de Claim direct bij de Luchtvaartmaatschappij in te dienen of voor juridische stappen, of de Claim over te hevelen van de ene jurisdictie naar de andere.

AirHelp heeft mijn claim 10 dagen eerder verstuurd aan KLM voordat KLM mij persoonlijk de ¤250 compensatie per email toekende. Ik neem aan dat het versturen van de claim aan KLM de verrichte "juridische stappen" door AirHelp zijn geweest.
De bal ligt nu bij AirHelp om mij een factuur te sturen om zo hun deel van die ¤250 op te eisen. Moet ik AirHelp het bewijsmateriaal dat ik van KLM ontving over die ¤250 compensatie overhandigen? Of zelfs de bijschrijving op mijn bankrekening?

Afin, ik heb mijn les geleerd. :@ Ik had dus al bij KLM, daags na de landing van mijn vertraagde vlucht, mijn claim ingediend. Dat was slechts een kleinigheid om te doen. En uiteindelijk met succes. Maar ik werd 2 dagen later door die email van Expedia met een link naar AirHelp toch op het verkeerde been gezet. Heel jammer dat Expedia met dit soort bedrijven samenwerkt. Het zou hen sieren om de klant eerst naar de luchtvaartmaatschappij te verwijzen in plaats van naar een claim management company als AirHelp.

[ Bericht 0% gewijzigd door Nia op 23-10-2024 11:28:07 ]
pi_215350057
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 09:32 schreef Bezsen het volgende:

[..]
200 vluchten per jaar.
Mijn tijd is meer waard dan die van een tussenpersoon.
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 09:33 schreef Bezsen het volgende:
En jullie doen net alsof Airlines staan te popelen om je je recht te geven. :D

Die zijn koningen in het terug mailen dat iets overmacht is.
Leuk voor je dat je zoveel vliegt.
En dat je te lui bent om zelf een claim in te dien.

Ik heb meermaals claims ''moeten'' indienen en nog nooit overmacht terug gekregen.
1x van Lufthansa een klein bod gekregen als vergoeding, geweigerd en daarna het 4-voudige gekregen.

Wij doen net alsof wij rechten hebben?
Misschien ben je vergeten dat we in de EU wonen en dat passagiers hier wel degelijk rechten hebben?
Dus dan kan je dat wel leuk zeggen, maar het is in de EU gewoon vastgelegd dat ze moeten uitbetalen.

Zoals Fogel ook al zegt:
Het is vaak niet meer dan 1 knopje indrukken bij een luchtvaartmaatschappij om te vragen voor een teruggave.
Ze hebben al je gegevens al, ze weten om welke vlucht het gaat, ze kennen alle omstandigheden al.
Je hoeft letterlijk niets in te vullen.

Alleen als het gaat om korte vertragingen/andere omstandigheden dan moet je even bonnetjes uploaden. Maar kom op zeg, tenzij je 80 bent is dat ook even een paar minuten en dat is het.

Als je een tussenpartij in moet schakelen moet je eerst iemand vinden, benaderen, alles uitleggen, gegevens overhandigen, informatie geven en noem het maar. Voordat je dat gedaan hebt heb je allang bericht als je het rechtstreeks doet.
En dan moet je ook nog eens een deel van je wettelijk vastgestelde bedrag afdragen ook.

Het is sneller, makkelijker en goedkoper om het rechtstreeks te doen.

Zoals Ozzietukker zegt heeft een tussenpersoon eventueel pas een meerwaarde als alles afgewezen wordt.
Dan kan je het eens overwegen. Zo niet dan ben je gewoon een dief van je eigen tijd en portomonnee.
pi_215350095
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 11:22 schreef Nia het volgende:
Heel jammer dat Expedia met dit soort bedrijven samenwerkt. Het zou hen sieren om de klant eerst naar de luchtvaartmaatschappij te verwijzen in plaats van naar een claim management company als AirHelp.
Helemaal mee eens.
Expedia zal wel een samenwerking hebben met bv AirHelp voor dit soort zaken. Dat Expedia ook weer wat geld terug krijgt als soort van sponsor van AirHelp.

En je ziet aan figuren als Bezsen dat er genoeg mensen zijn die erin trappen en denken dat iets zelf doen te lastig is en onderzoeken niets zelf.
Helaas zie ik dat in mijn eigen werkveld ook, dat mensen niet verder kijken dan hun neus lang is en dan maar een tussenpersoon betalen voor iets wat 1 minuut duurt.

Ik kan mensen ook niet blamen die er nooit mee te maken hebben, maar zoals jij ook zegt is het gewoon jammer dat andere bedrijven (zoals een Expedia) niet genoeg voorlichting/begeleiding geven.

Hopelijk valt het voor je mee!
  woensdag 23 oktober 2024 @ 19:31:48 #116
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_215353464
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 13:18 schreef bianconeri het volgende:
Zoals Ozzietukker zegt heeft een tussenpersoon eventueel pas een meerwaarde als alles afgewezen wordt.
Dan kan je het eens overwegen. Zo niet dan ben je gewoon een dief van je eigen tijd en portomonnee.
Ik kan het natuurlijk alleen maar met mijzelf eens zijn.

Als is het wel zo dat ook een KLM best lastig kan doen en het op overmacht gooien.of bijvoorbeeld ATC restrictions en als je dat wat vaker gehad hebt je geneigd bent direct naar een claimtoko te gaan. Want uiteindelijk, je geeft de vluchtinformatie en persoonlijke informatie en je hebt er geen omkijken meer naar.

Persoonlijk doe ik het rechtstreeks bij KLM, ik heb daar een directe ingang, en de keren dat ik daar wordt afgewezen in eerste instantie laat ik blijken dat ik mijn huiswerk gedaan heb, en dan zie je ze inderdaad dat men snel toch een andere beslissing neemt.
Maar als je die ingang niet hebt is het proces een stuk langer en duren reacties ook een stuk langer, en dat is niet voor iedereen het waard qua tijd die je dan daaran moet besteden.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_215359003
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 13:22 schreef bianconeri het volgende:
Helaas zie ik dat in mijn eigen werkveld ook, dat mensen niet verder kijken dan hun neus lang is en dan maar een tussenpersoon betalen voor iets wat 1 minuut duurt.
Je betaalt AirHelp niet voor die ene minuut aan werkzaamheden. Je betaalt voor de jaren aan reputatie die dergelijke tussenpersonen door de jaren hebben opgebouwd. KLM weet dat deze claim buro's precies weten wat de rechten van de passagier zijn en dat ze desnoods tot de rechtszaal doorgaan met de claim procedure. KLM weet ook dat particulieren dat zelden doen. Zij zal een particulier dus veel eerder proberen af te serveren met een juridisch verhaal en/of een lagere bedrag dan waar diegene recht op heeft. Bij een professioneel claim buro heeft dat geen zin.
pi_215361015
Zojuist een ticket geboekt via de KLM website voor mij, mijn vriendin en onze zoon.
Krijg net de bevestiging en zie dat alleen de voornaam van mijn vriendin voluit is geschreven, bij mij en mijn zoon zie je alleen de voorletter als voornaam??
Terwijl ik het wel voluit heb geschreven uiteraard.
Iemand ervaring mee?
Hang voor de zekerheid al met de KLM klantenservice aan de lijn inmiddels.
pi_215361204
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 12:44 schreef Noisecontrollers het volgende:

Hang voor de zekerheid al met de KLM klantenservice aan de lijn inmiddels.
ok wat zeiden zij?
PWBF
pi_215361272
quote:
6s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 13:18 schreef Nielsch het volgende:

[..]
ok wat zeiden zij?
Hang nog steeds aan de lijn :')
  donderdag 24 oktober 2024 @ 14:23:55 #121
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_215361720
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 13:27 schreef Noisecontrollers het volgende:

[..]
Hang nog steeds aan de lijn :')
Via Whatsapp reageren ze een stuk sneller. Wel eerst door het computermenu heen, maar daarna krijg je vrij snel een persoon. Antwoorden laten wel af en toe even op zich wachten, maar ik vind dat een stuk prettiger dan een uur aan de lijn te hangen bij de klantenservice van KLM.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  donderdag 24 oktober 2024 @ 19:10:51 #122
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_215364007
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 12:44 schreef Noisecontrollers het volgende:
Zojuist een ticket geboekt via de KLM website voor mij, mijn vriendin en onze zoon.
Krijg net de bevestiging en zie dat alleen de voornaam van mijn vriendin voluit is geschreven, bij mij en mijn zoon zie je alleen de voorletter als voornaam??
Terwijl ik het wel voluit heb geschreven uiteraard.
Iemand ervaring mee?
Hang voor de zekerheid al met de KLM klantenservice aan de lijn inmiddels.
Dat moet je wel laten aanpassen. Want dat kan problemen geven bij check in, zeker bij een outstation.

Een voordeel is dat je een ticket die je geboekt hebt bij KLM binnen 24 uur kosteloos mag annuleren, derhavel zal een KLM klantenservice ook best bereid zijn om je hiermee te helpen ,zeker als het een kennelijke fout is dat er alleen een voorletter staat.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 19:24:17 #123
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_215373663
https://luchtvaartnieuws.(...)len-dan-pas-kerosine

En dit is de reden dat een een claimtoko wel degelijk effectief kan zijn.

Want als consument zal je voor het relatief lage schadebedrag nooit tot een dergelijke stap gaan komen, dat levert je meer stress en kosten in eerste instantie op dan het je oplevert.
Maar een claimtoko kan na meerdere gewonnen zaken en weigering tot uitbetaling door het opgelopen bedrag wel tot deze actie over gaan.

Uiteindelijk zorgen claimtoko's er ook voor dat luchtvaartmaatschappijen de regels niet klakkeloos naast zich neerleggen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_215382173
Iemand ervaring met de unaccompanied minor services van KLM?
pi_215402320
In april ga ik voor een bruiloft naar Ibiza. Nu is het al weer een flink aantal jaren geleden dat ik gevlogen heb.
Waar kan ik het beste vliegtickets qua prijzen in de gaten houden? En is kijken per enkeltje goedkoper dan een retourvlucht?
pi_215402402
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 15:55 schreef Stansfield het volgende:
In april ga ik voor een bruiloft naar Ibiza. Nu is het al weer een flink aantal jaren geleden dat ik gevlogen heb.
Waar kan ik het beste vliegtickets qua prijzen in de gaten houden? En is kijken per enkeltje goedkoper dan een retourvlucht?
Skycanner en Google Flights. Retour is meestal goedkoper.
pi_215407889
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 15:55 schreef Stansfield het volgende:
In april ga ik voor een bruiloft naar Ibiza. Nu is het al weer een flink aantal jaren geleden dat ik gevlogen heb.
Waar kan ik het beste vliegtickets qua prijzen in de gaten houden? En is kijken per enkeltje goedkoper dan een retourvlucht?
Enkeltje betaal je vaak (Absurd genoeg) net zo veel voor als een retourtje.

Cheaptickets, google flights, skyscanner.
Als ik weet wat de goedkoopste route is ga ik persoonlijk vaak gewoon naar die website toe (ipv deze tussenschakel).
pi_215408088
Tnx voor de tips. Ik ga er even mee aan de slag.
pi_215410026
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 18:19 schreef Halcon het volgende:
Iemand ervaring met de unaccompanied minor services van KLM?
Eerste keer geprobeerd voor mijn dochters van 8 en 9. Is allemaal prima gegaan. Ideaal eigenlijk, scheelt mij weer op en neer vliegen en dat een paar keer per jaar.
pi_215418184
Inmiddels de vluchten gekozen die ik wil hebben. Worden 2 enkeltjes. 1 heen vanaf Amsterdam en terug naar Eindhoven. Dit omdat de vertrektijden dan een stuk beter uitkomen. Dus prijsalerts op die vluchten gezet.

Nu dat geregeld is heb ik misschien nog een andere stomme vraag. Maar wat voor extra kosten komen daar allemaal nog bij wanneer je koffers wil meenemen. En aangezien mijn 2 kinderen voor het eerst gaan vliegen zou ik toch ook wel de zekerheid willen dat we in ieder geval 2 aan 2 bij elkaar zitten. Zijn dit allemaal zaken waar je extra voor betaald?

Mijn laatste vlucht was 12 jaar geleden naar Sri Lanka dus dat ging toen even wat anders dan een Europese vlucht nu lijkt mij.
  woensdag 30 oktober 2024 @ 18:36:18 #131
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_215420745
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 13:18 schreef Stansfield het volgende:
Inmiddels de vluchten gekozen die ik wil hebben. Worden 2 enkeltjes. 1 heen vanaf Amsterdam en terug naar Eindhoven. Dit omdat de vertrektijden dan een stuk beter uitkomen. Dus prijsalerts op die vluchten gezet.

Nu dat geregeld is heb ik misschien nog een andere stomme vraag. Maar wat voor extra kosten komen daar allemaal nog bij wanneer je koffers wil meenemen. En aangezien mijn 2 kinderen voor het eerst gaan vliegen zou ik toch ook wel de zekerheid willen dat we in ieder geval 2 aan 2 bij elkaar zitten. Zijn dit allemaal zaken waar je extra voor betaald?

Mijn laatste vlucht was 12 jaar geleden naar Sri Lanka dus dat ging toen even wat anders dan een Europese vlucht nu lijkt mij.
Als je geen status hebt kost het kiezen van een zitplaats altijd geld, en zeker bij low cost airliners. Ligt overigens aan de leeftijd van de kinderen, maar als ze jonger dan 12 zijn worden ze sowieso naast een ouder gezet, maar het is altijd wel verstandig om te boeken.
Ook koffers kosten geld, de vraag is of iedereen een eigen koffer nodig heeft, je kan mogelijk ook 2 koffers voor 4 personen doen, er mag immers ook nog handbagage mee.

Die prijsalerts klinken leuk, maar als je de data nu al zeker weet dan kan je beter nu boeken, de kans dat het (veel) goedkoper wordt is erg laag, en juist als je op data moet vliegen dan is de kans een stuk groter dat het alleen maar duurder wordt.

En om heel eerlijk te zijn, op Ibiza zal je grootste kostenpost niet de vliegtickets zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door ozzietukker op 30-10-2024 18:37:18 (toevoeging) ]
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_215423054
Begin dit jaar naar Sevilla gevlogen via Weeze met Ryanair. Nu kan ik die vlucht niet meer vinden voor maart volgend jaar. Gek genoeg alleen een heenvlucht, maar geen directe terugvlucht begin april. Weet iemand hoe dit zit?

[ Bericht 2% gewijzigd door f1goldmemberf1 op 30-10-2024 20:59:49 ]
  woensdag 30 oktober 2024 @ 21:34:29 #133
338319 ZarB
Piña colada
pi_215423548
quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 20:46 schreef f1goldmemberf1 het volgende:
Begin dit jaar naar Sevilla gevlogen via Weeze met Ryanair. Nu kan ik die vlucht niet meer vinden voor maart volgend jaar. Gek genoeg alleen een heenvlucht, maar geen directe terugvlucht begin april. Weet iemand hoe dit zit?

De zomerdienstregeling is vaak vanaf april. Misschien hebben ze die nog niet bekend gemaakt. Twee jaar geleden deden ze dat pas rond december. Transavia deed het dit jaar ook later dan normaal, pas half oktober.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_215423667
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 13:18 schreef Stansfield het volgende:

Nu dat geregeld is heb ik misschien nog een andere stomme vraag. Maar wat voor extra kosten komen daar allemaal nog bij wanneer je koffers wil meenemen.
Misschien dat ik het niet snap hoor, maar de extra kosten is betalen voor je bagage?
Wat zou daar extra bij moeten komen?

quote:
En aangezien mijn 2 kinderen voor het eerst gaan vliegen zou ik toch ook wel de zekerheid willen dat we in ieder geval 2 aan 2 bij elkaar zitten. Zijn dit allemaal zaken waar je extra voor betaald?
Voor de zekerheid: Ja.
Maar als je ruimbagage mee wilt dan zit soms stoelkeuze er bij in.

Neem je dat niet of zit het er niet bij dan heb je of uberhaupt geen stoelkeuze of pas bij het inchecken. En dan moet je geluk hebben.

quote:
Mijn laatste vlucht was 12 jaar geleden naar Sri Lanka dus dat ging toen even wat anders dan een Europese vlucht nu lijkt mij.
Dat valt best wel mee denk ik hoor.
Buiten dat maatschappijen nog veel meer geschrapt hebben in wat je gratis krijgt.
En Europees zit je (normaal) natuurlijk met minder controles, maar dat spreekt voor zich.

[ Bericht 2% gewijzigd door bianconeri op 31-10-2024 16:43:07 ]
pi_215423681
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 18:36 schreef ozzietukker het volgende:

[..]
Als je geen status hebt kost het kiezen van een zitplaats altijd geld, en zeker bij low cost airliners.
Om zeker te zijn idd altijd bijboeken. Maar reguliere airliners laten je tijdens het inchecken nog gratis stoel kiezen.

Maar dat is niet overal zo en dan weet je ook niet of er nog plek is.
pi_215426546
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 18:36 schreef ozzietukker het volgende:

[..]
Als je geen status hebt kost het kiezen van een zitplaats altijd geld, en zeker bij low cost airliners. Ligt overigens aan de leeftijd van de kinderen, maar als ze jonger dan 12 zijn worden ze sowieso naast een ouder gezet, maar het is altijd wel verstandig om te boeken.
Ook koffers kosten geld, de vraag is of iedereen een eigen koffer nodig heeft, je kan mogelijk ook 2 koffers voor 4 personen doen, er mag immers ook nog handbagage mee.

Die prijsalerts klinken leuk, maar als je de data nu al zeker weet dan kan je beter nu boeken, de kans dat het (veel) goedkoper wordt is erg laag, en juist als je op data moet vliegen dan is de kans een stuk groter dat het alleen maar duurder wordt.

En om heel eerlijk te zijn, op Ibiza zal je grootste kostenpost niet de vliegtickets zijn.
Tnx voor de tips. Ging mij ook niet zozeer om het geld, want inderdaad dit is niet de grootste kostenpost. Het ging meer even om het totale budget en dat ik daar rekening mee kan houden.

Ik hou het nog even in de gaten inderdaad. Maar ik zal vrij snel gaan boeken. Gaat ook om een relatief klein verschil per ticket voor de heen weg en de terugweg.
  Moderator woensdag 25 december 2024 @ 22:30:07 #137
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_216003095
Hoi ik vlieg binnenkort met Singapore Airlines.

Eerste keer met deze luchtvaartmaatschappij. Zijn er mensen met ervaringen met deze maatschappij?


In Singapore heb ik een overstaptijd van 4 uur en 20 min.

Volgens mij is dat best een grote luchthaven. Het zou leuk zijn moest ik daar me even kunnen opfrissen. Weet er iemand wat de mogelijkheden zijn? Zoals een vip wachtruimte ofzo tegen betaling waar je kan douchen. of als er daar douchecabines zijn. Of dat je een hotelkamer kan reserveren voor enkele uren?

Nu ga ik een beetje research doen.
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  woensdag 25 december 2024 @ 22:51:39 #138
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_216003584
Singapore is volgens mij één van de mooiste en luchthavens en erg bijzonder, zonde om die tijd in een kamer door te brengen :) Maar, zelf nog geen ervaring mee.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  woensdag 25 december 2024 @ 22:54:13 #139
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_216003635
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2024 22:30 schreef capuchon_jongen het volgende:
Hoi ik vlieg binnenkort met Singapore Airlines.

Eerste keer met deze luchtvaartmaatschappij. Zijn er mensen met ervaringen met deze maatschappij?


In Singapore heb ik een overstaptijd van 4 uur en 20 min.

Volgens mij is dat best een grote luchthaven. Het zou leuk zijn moest ik daar me even kunnen opfrissen. Weet er iemand wat de mogelijkheden zijn? Zoals een vip wachtruimte ofzo tegen betaling waar je kan douchen. of als er daar douchecabines zijn. Of dat je een hotelkamer kan reserveren voor enkele uren?

Nu ga ik een beetje research doen.
https://www.harilelahospitality.com/transit-lounge-terminal-2
  woensdag 25 december 2024 @ 23:11:52 #140
319979 Fok-it
All is well
pi_216004004
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2024 22:51 schreef flipsen het volgende:
Singapore is één van de mooiste en luchthavens en erg bijzonder, zonde om die tijd in een kamer door te brengen :)
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  Moderator woensdag 25 december 2024 @ 23:12:20 #141
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_216004010
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2024 22:51 schreef flipsen het volgende:
Singapore is volgens mij één van de mooiste en luchthavens en erg bijzonder, zonde om die tijd in een kamer door te brengen :) Maar, zelf nog geen ervaring mee.
ik wil eigenlijk gewoon douchen. Opfrissen.

Kortom ik land op Terminal 1 en vertrek op terminal 2
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  Moderator woensdag 25 december 2024 @ 23:13:12 #142
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_216004026
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2024 23:11 schreef Fok-it het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2024 23:12 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]
ik wil eigenlijk gewoon douchen. Opfrissen.

Kortom ik land op Terminal 1 en vertrek op terminal 2
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  woensdag 25 december 2024 @ 23:13:43 #143
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_216004030
Changi is gewoon een airport.
Verstandige keuze van vriend @capuchon_jongen
  Moderator woensdag 25 december 2024 @ 23:46:20 #144
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_216004755
quote:
Dankjewel. heb het al bekeken. is een optie dat in mijn achterhoofd is.

Maar de prijzen zijn niet zo duidelijk is dat in dollar weergegeven of in de lokale valuta van singapore
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  woensdag 25 december 2024 @ 23:46:46 #145
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_216004767
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2024 23:46 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]
Dankjewel. heb het al bekeken. is een optie dat in mijn achterhoofd is.

Maar de prijzen zijn niet zo duidelijk is dat in dollar weergegeven of in de lokale valuta van singapore
S$ is singapore dollar.
  woensdag 25 december 2024 @ 23:46:56 #146
319979 Fok-it
All is well
pi_216004770
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2024 23:46 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]
Dankjewel. heb het al bekeken. is een optie dat in mijn achterhoofd is.

Maar de prijzen zijn niet zo duidelijk is dat in dollar weergegeven of in de lokale valuta van singapore
Met 1 druk op de knop kan je dat tegenwoordig omrekenen
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  Moderator woensdag 25 december 2024 @ 23:47:55 #147
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_216004785
quote:
80s.gif Op woensdag 25 december 2024 23:46 schreef Bezsen het volgende:

[..]
S$ is singapore dollar.
dacht al zoiets :P
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  Moderator woensdag 25 december 2024 @ 23:48:23 #148
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_216004799
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2024 23:46 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Met 1 druk op de knop kan je dat tegenwoordig omrekenen
ik begin stilletjes aan meer en meer een digibeet te worden. _O-
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  donderdag 26 december 2024 @ 00:24:29 #149
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_216005302
Welke gozer gaat er nou na een vlucht een kamer boeken om te douchen? Sneeuwvlokjes man
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 26 december 2024 @ 00:25:12 #150
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_216005308
quote:
1s.gif Op donderdag 26 december 2024 00:24 schreef Molo het volgende:
Welke gozer gaat er nou na een vlucht een kamer boeken om te douchen? Sneeuwvlokjes man
Echte mannen hebben dat gewoon in hun business class ticket danwel frequent flyer progamme zitten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')