https://www.klm.nl/information/assistance-health/own-wheelchairquote:Op vrijdag 26 juli 2024 09:00 schreef Chunees het volgende:
Weet iemand of dit in een vliegtuig mee kan?
https://www.mobility-you.(...)cel-click-n-go-lite/
Die duw ondersteuning heeft met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid een capaciteit die boven de maximaal toegestane 160 Watt uitgaat. En dan mag die niet mee.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 09:00 schreef Chunees het volgende:
Weet iemand of dit in een vliegtuig mee kan?
https://www.mobility-you.(...)cel-click-n-go-lite/
Ligt aan je boekingsklasse, hoe goedkoper, hoe minder opties....quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 17:57 schreef FlyingFish het volgende:
Weet iemand wanneer bij klm het gratis stoel wijzigen opent? Bij de heenvlucht checkte ik twee dagen vooraf en hadden we stoelen toegewezen gekregen die ik vervolgens gratis kon aanpassen. Twee weken vooraf kan dit iig nog niet.
Sowieso erg onhandig dat dat per maatschappij wisselt. Bij Virgin of Delta kon ik meteen gratis stoelen reserveren.
Ik begrijp niet helemaal waarom dit belangrijk is. Wat is de achterliggende vraag?quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 17:57 schreef FlyingFish het volgende:
Weet iemand wanneer bij klm het gratis stoel wijzigen opent? Bij de heenvlucht checkte ik twee dagen vooraf en hadden we stoelen toegewezen gekregen die ik vervolgens gratis kon aanpassen. Twee weken vooraf kan dit iig nog niet.
Sowieso erg onhandig dat dat per maatschappij wisselt. Bij Virgin of Delta kon ik meteen gratis stoelen reserveren.
Ja, en om nog een beetje te kunnen kiezen waar je zit, gratis. Vorige keer waren we op de achterste rij neergezet, waar je zeer beperkt naar achteren kan bijvoorbeeld, of je kan aan het raam gezet worden op een plek waar geen raam is. Welke rij etc. maakt niet uit, alleen bepaalde plekken dus liever niet. Maar minimaal 5x ¤30 uitgeven hieraan is zonde van het geld. Een paar dagen van te voren kun je dit gratis wijzigen, vandaar mijn vraag wanneer dat is. We hebben de goedkoopste boekingsklasse, tickets voor 5 personen zijn al duur genoeg, en de heenweg heb ik dit dus toen ik een paar dagen van te voren checkte gratis kunnen doen. Mijn vraag is dus, wanneer wordt dat open gezet zodat ik evt wat aan kan passen indien dat nodig blijkt.quote:Op zondag 11 augustus 2024 01:44 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik begrijp niet helemaal waarom dit belangrijk is. Wat is de achterliggende vraag?
Is dat gratis naast elkaar zitten ofzo, gaat het daarom?
Ik heb het voor de heenweg wel kunnen doen, dus het is mogelijk, alleen pas kort van te voren. De vraag is alleen hoe kort.quote:Op zondag 11 augustus 2024 17:40 schreef Molo het volgende:
Is dat bij KLM goedkoopste klasse niet gewoon níet mogelijk?
Nooit gezien iig en ik vlieg regelmatig KLM in de goedkopere klasses
Bij het inchecken geloof ik nog steeds wel, maar dacht dat je nog gwn zelf je stoelen kon uitkiezen bij KLM.quote:Op zondag 11 augustus 2024 17:40 schreef Molo het volgende:
Is dat bij KLM goedkoopste klasse niet gewoon níet mogelijk?
Nooit gezien iig en ik vlieg regelmatig KLM in de goedkopere klasses
Als het niet bij het boeken gratis is, dan is dat pas bij het inchecken.quote:Op zondag 11 augustus 2024 18:19 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Ik heb het voor de heenweg wel kunnen doen, dus het is mogelijk, alleen pas kort van te voren. De vraag is alleen hoe kort.
Je kan 30 uur van te voren inchecken, behalve op vluchten naar de VS waar het 24 uur van tevoren kan.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 05:05 schreef FlyingFish het volgende:
Blijkbaar zit daar dus nog een stap tussen, want ik logde in om te kijken of ik al in kon checken, maar dat kon pas 24 uur van te voren. Maar toen zag ik wel dat ze al stoelen toegewezen hadden en die kon ik toen kostenloos wijzigen. Pas minimaal een dag later kon ik daadwerkelijk inchecken. Maar blijkbaar niemand die het weet. Bij deze dus een tip voor wie gratis bepaalde stoelen niet wil hebben (want veel keuze heb je dan niet meer, zeker met een groter gezelschap).
De kosten van een stoel kunnen er bij Emirates of Qatar nogal inhakken wanneer je retour uit 4 vluchten bestaat. Ik betaalde onlangs bij Qatar nog 116 euro pp voor de stoelen op de vlucht AMS-DOH-BKK, maar dat is als toevoeging op het goedkoopste tarief altijd nog aanzienlijk goedkoper dan een tarief met vrije stoelkeuze bij boeking.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 10:26 schreef hilliebillie het volgende:
Met emirates kreeg ik van het reisbureau 2 weken voor de heenreis de inloggegevens en toen kon ik stoelen kiezen (gratis, voor ¤36 per stoel of ¤56 per stoel) ook voor de terugreis die 3 weken na vertrek waren. Geen idee of ik als ik de gegevens eerder had ook eerder stoelen had kunnen kiezen.
Er waren niet heel veel gratis opties meer voor 4 personen naast elkaar (want voor vier vluchten voor vier personen loopt het anders wel op in extra kosten). En die waren ook alleen maar achterin het vliegtuig (waardoor je dus altijd laatst aan de beurt bent met eten en zo). Geen idee of ik eerder had kunnen kiezen als ik die gegevens eerder had gehad, waarschijnlijk wel omdat het voor de terugreis ook al direct ging.
Een collega van mij vloog vorig jaar naar Amerika (geen idee met welke maatschappij) maar die had direct na het boeken al stoelen kunnen reserveren. Maar hij had ook niet via een reisbureau geboekt, maar gewoon rechtstreeks de vlucht geboekt en was dus niet afhankelijk van een reisbureau die dingen door stuurt.
We vlogen intercontinentaal naar de VS, dus dat gaat niet helemaal op. Ik vermoed zelf dat ze die vluchten al voor je kan inchecken open gooien met al een stoelreservering die je kunt wijzigen. Wellicht tussen de 30 uur dat je normaal kan inchecken en de 24 uur dat je officieel in kunt checken, al dacht ik dat ik meer dan 30 uur vooraf keek maar dat weet ik niet zeker (omdat ik dacht dat we 48 uur vooraf konden inchecken en dat wilde checken. Toen zag ik dat we al stoelen hadden toegewezen gekregen die ik kon wijzigen).quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 18:22 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Je kan 30 uur van te voren inchecken, behalve op vluchten naar de VS waar het 24 uur van tevoren kan.
Op het moment dat je kan inchecken dan kan je ook stoelen, indien beschikbaar wijzigen, wel zal je, als je verder geen status hebt voor stoelen vanaf de middenrij moeten betalen, en hoe verder voorin hoe meer.
Wat jij mogelijk hebt gezien is dat zo'n 3 dagen voor vertrek KLM eventueel extra rijen op vluchten binnen Europa beschikbaar stelt, dat heeft te maken met de verwachte aantal business en economy passagiers.
Wat KLM dan ook kan doen, zeker bij de grotere gezelschappen is deze op dat moment ook al stoelen toewijzen zodat je in ieder geval bij elkaar zit, want zeker bij drukke en volle vluchten is er op het moment van inchecken mogelijk beperkte beschikbaarheid.
Want vooral met vertrek van Schiphol, hoewel jij 30 uur voor vertrek kan inchecken, kunnen passagiers vanaf een andere bestemming 30 uur voor vertrek van die vlucht voor alle vluchten inchecken, en die hebben dan de eerste keus van stoelen, zeker bij echt typische feeder vluchten, dus vluchten waar de meeste passagiers op zitten van andere eerdere vluchten is de mogelijkheid van aantal beschikbare stoelen op het moment van inchecken beperkt.
Op de terugvlucht speelt dit minder, omdat over het algemeen dan maar een beperkt aantal eerder kan inchecken als er al passagiers zijn, daarnaast is daar de lokale afhandelaar in de lead dat men daar wat minder (kunstmatig) in kan en hoeft in te grijpen.
Ook bij intercontinentale vluchten, en de belangrijke toevoeging die jij in deze reactie gaf, je reist met kinderen, dan doet KLM als je vooraf niet hebt betaald voor stoelen, de stoelen zeer zeker toewijzen, daarvoor reserveert men in het toestel vooraf al een paar stoelen, die zijn namelijk op elk moment van de boeking geblokt en kunnen niet door andere passagiers gekozen worden.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 02:10 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
We vlogen intercontinentaal naar de VS, dus dat gaat niet helemaal op. Ik vermoed zelf dat ze die vluchten al voor je kan inchecken open gooien met al een stoelreservering die je kunt wijzigen. Wellicht tussen de 30 uur dat je normaal kan inchecken en de 24 uur dat je officieel in kunt checken, al dacht ik dat ik meer dan 30 uur vooraf keek maar dat weet ik niet zeker (omdat ik dacht dat we 48 uur vooraf konden inchecken en dat wilde checken. Toen zag ik dat we al stoelen hadden toegewezen gekregen die ik kon wijzigen).
Maar ¤116 voor stoelen is een bedrag waar ik een hoop andere leuke dingen voor kan doen… Maar ik vind betalen voor een stoel sowieso het geld niet waard, een vlucht is sowieso afzien, zeker met kinderen. Maar ik (of partner) ben dan ook niet 2 meter lang gelukkig, dus heb wat makkelijker praten dan lange mensen.
Ik kan bij KLM al stoelen kiezen voor vluchten geboekt in juni 2025.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 15:37 schreef MaJo het volgende:
Wij hebben nu tickets geboekt voor in februari (Hong Kong en Vietnam) en konden nu al stoelen uitkiezen bij Cathay. Ik vond het vrij bizar dat we dat nu al konden doen
Wat is je vraag?quote:Op maandag 2 september 2024 18:37 schreef capuchon_jongen het volgende:
Beetje irritant dat er maar 1 vlucht is die rechtstreeks naar JFK gaat via Brussel.
Weet niet of er via Schiphol een rechtstreekse vlucht is in de middag/avond. ik wil er namelijk heen met de trein.
Lijkt me het gemakkelijkst.
.... Voor een betaalbaar tarief....quote:Op maandag 2 september 2024 18:41 schreef Molo het volgende:
Ik kijk uit naar goedkoop elektronisch vliegen en dan hoepla van Rotterdam naar Amersfoort of van Den Haag naar Maastricht oid als je een afspraak hebt daar
Toekomstdromen
En er wel weer in gedaan bedoel je?quote:Op maandag 30 september 2024 20:25 schreef Fer het volgende:
Ik heb het vermoeden dat bij mijn meest recente vlucht mijn oplaadbare zaklantaarn uit mijn koffer is gehaald. Ja dom, heeft ook een lithium batterij en ik heb er niet aan gedacht.
Maar is het mogelijk dat de bagagehandelaar dit doet en verder niks vermeld?
Als je het machtingsformulier hebt ondertekend zit je wel aan de service vast, zeker als dat langer als 14 dagen geleden is want dan kan je niet meer vanaf zien in het kader van consumentenbescherming.quote:Op maandag 21 oktober 2024 14:33 schreef Nia het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met AirHelp? En dan of ik een claim kan stopzetten zonder financiële gevolgen? Ik heb namelijk rechtstreeks van KLM al een compensatie ontvangen.
KLM had ik 2 dagen EERDER verzocht om compensatie dan AirHelp. Mijn ruim 4 uur vertraagde KLM vlucht was onderdeel van een Expedia reispakket. Expedia stuurde mij 2 dagen na mijn verzoek bij KLM een email waarin ze me AirHelp adviseerden met een link naar die website. Ik verkeerde in de veronderstelling dat KLM mijn verzoek naar Expedia had doorgestuurd waar ik de retourvlucht met hotel ook geboekt had. AirHelp vroeg o.a. om een kopie van mijn paspoort. Ik heb geen betaald lidmaatschap van AirHelp genomen dus ze hebben gelukkig geen bankgegevens van mij.
Een paar weken later na mijn compensatie uitbetaling van ¤ 250 door KLM ontving ik van AirHelp tot mijn verbazing een standaard email met de titel "We zijn ermee bezig". Hoezo zijn zij ermee bezig? De zaak is toch al gesloten?
Online op de AirHelp website heb ik een formulier ingevuld om de claim stop te zetten met een korte toelichting en het verzoek om al mijn persoonsgegevens van hun platform te verwijderen. Kunnen ze mij alsnog verzoeken om een fee te betalen? Ik heb nu spijt dat ik met hen in zee ben gegaan.
Ik kan niet beoordelen of ze überhaupt contact met KLM hebben gehad over mijn claim. In mijn email contact met KLM over de toekenning van de compensatie wordt AirHelp nergens genoemd.quote:Op maandag 21 oktober 2024 19:32 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Als je het machtingsformulier hebt ondertekend zit je wel aan de service vast, zeker als dat langer als 14 dagen geleden is want dan kan je niet meer vanaf zien in het kader van consumentenbescherming.
Dus ik zou maar afwachten wat Airhelp aangeeft, het kan best zijn dat ze coulant zijn, zeker als ze verwachten dat een zaak niet succesvol is, als men weet dat je al compensatie hebt ontvangen, en dat moet je volgens de voorwaarden overigens wel melden, dan zullen ze de 35% vast willen ontvangen.
Niet alle luchtvaartmaatschappijen geven zo makkelijk een claim vergoeding hoor, dan is het inschakelen van een claimtoko wel degelijk een goed idee omdat deze een hoop werk uit handen geven.quote:Op maandag 21 oktober 2024 23:24 schreef bianconeri het volgende:
Persoonsgegevens kunnen ze toch helemaal niets mee, dus daar schiet je niets mee op te laten verwijderen.
En waarom zou een KLM je via Expedia naar een tussenpersoon sturen? Voor iets wat ze zelf doen en in dit geval ook nog eens wettelijk toe verplicht zijn.
Daarom nooit een betaalde tussenpersoon zoeken voor dingen waar dat absoluut niet nodig voor is. Claims bij luchtvaartmaatschappijen zijn makkelijk daar in te dienen.
Zeker een zaak waarbij al wettelijk vast staat dat je geld krijgt (zoals deze).
Hoe je nu staat ligt gewoon aan wat de voorwaarden zijn.
Als die aangeeft een percentage van de gewonnen zaak door hun dan zit je goed.
Bij lange vertraging zijn ze gewoon verplicht dit te doen, tenzij echt uitzonderlijke omstandigheden.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 20:26 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Niet alle luchtvaartmaatschappijen geven zo makkelijk een claim vergoeding hoor, dan is het inschakelen van een claimtoko wel degelijk een goed idee omdat deze een hoop werk uit handen geven.
Een goede werkwijze zou wel zijn om het eerst zelf te proberen en bij nee alsnog een claimtoko inschakelen, want dan dan betaal je alleen een gedeelte van de ontvangen compensatie, en als je niks krijgt, betaal je niets.
Kom maar terug als je daadwerkelijk veel vliegt, dan heb je hier echt niet altijd tijd/zin voor.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 22:27 schreef bianconeri het volgende:
Altijd eerst gwn direct proberen, geldt voor dit en voor alles. Niet onnodig geld verkwisten.
Wat is veel vliegen? Nee, ik ben geen zakelijke vlieger. Maar ik vlieg vrij geregeld.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 22:28 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Kom maar terug als je daadwerkelijk veel vliegt, dan heb je hier echt niet altijd tijd/zin voor.
200 vluchten per jaar.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 22:37 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Wat is veel vliegen? Nee, ik ben geen zakelijke vlieger. Maar ik vlieg vrij geregeld.
En je doet net alsof een claim indienen veel werk is
Je vliegt zelf zeker nooit en hebt nog nooit een claim ingediend?
Dat is echt een kinderspel.
Dat wordt er echt niet makkelijker op als je een tussenpersoon inschakelt.
Klopt, en dan stuur je een bericht terug dat je daar graag documentatie van wil zien en dan is er meestal opeens geen overmacht meer. Heel vreemd.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 09:33 schreef Bezsen het volgende:
En jullie doen net alsof Airlines staan te popelen om je je recht te geven.
Die zijn koningen in het terug mailen dat iets overmacht is.
Over de term "Juridische stappen" zegt AirHelp het volgende in hun voorwaarden:quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 20:26 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Niet alle luchtvaartmaatschappijen geven zo makkelijk een claim vergoeding hoor, dan is het inschakelen van een claimtoko wel degelijk een goed idee omdat deze een hoop werk uit handen geven.
Een goede werkwijze zou wel zijn om het eerst zelf te proberen en bij nee alsnog een claimtoko inschakelen, want dan dan betaal je alleen een gedeelte van de ontvangen compensatie, en als je niks krijgt, betaal je niets.
In de voorwaarden van Air Help staat dat je tot 2 weken mag afzien van bemiddeling, maar buiten die periode, als je de claim hebt overgedragen dan moet je het eventueel rechtstreeks ontvangen van een compensatie aan hun afdragen.
En daar valt ook wat voor te zeggen, claims worden soms door een luchtvaartmaatschappij heel makkelijk afgewezen, ook al heb je gelijk, als men daarna dan een brief van een claimtoko krijgt waar men weet dat deze zal procederen dan kan een claim die ze hebben afgewezen maar waarvan ze weten dat er wel compensatie verschuldigd is snel een andere beslissing nemen en alsnog uitbetalen, maar dan komt dat wel door een brief die ze krijgen van een claimtoko en hebben die wel werkzaamheden uitgevoerd.
quote:Op woensdag 23 oktober 2024 09:32 schreef Bezsen het volgende:
[..]
200 vluchten per jaar.
Mijn tijd is meer waard dan die van een tussenpersoon.
Leuk voor je dat je zoveel vliegt.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 09:33 schreef Bezsen het volgende:
En jullie doen net alsof Airlines staan te popelen om je je recht te geven.
Die zijn koningen in het terug mailen dat iets overmacht is.
Helemaal mee eens.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 11:22 schreef Nia het volgende:
Heel jammer dat Expedia met dit soort bedrijven samenwerkt. Het zou hen sieren om de klant eerst naar de luchtvaartmaatschappij te verwijzen in plaats van naar een claim management company als AirHelp.
Ik kan het natuurlijk alleen maar met mijzelf eens zijn.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 13:18 schreef bianconeri het volgende:
Zoals Ozzietukker zegt heeft een tussenpersoon eventueel pas een meerwaarde als alles afgewezen wordt.
Dan kan je het eens overwegen. Zo niet dan ben je gewoon een dief van je eigen tijd en portomonnee.
Je betaalt AirHelp niet voor die ene minuut aan werkzaamheden. Je betaalt voor de jaren aan reputatie die dergelijke tussenpersonen door de jaren hebben opgebouwd. KLM weet dat deze claim buro's precies weten wat de rechten van de passagier zijn en dat ze desnoods tot de rechtszaal doorgaan met de claim procedure. KLM weet ook dat particulieren dat zelden doen. Zij zal een particulier dus veel eerder proberen af te serveren met een juridisch verhaal en/of een lagere bedrag dan waar diegene recht op heeft. Bij een professioneel claim buro heeft dat geen zin.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 13:22 schreef bianconeri het volgende:
Helaas zie ik dat in mijn eigen werkveld ook, dat mensen niet verder kijken dan hun neus lang is en dan maar een tussenpersoon betalen voor iets wat 1 minuut duurt.
ok wat zeiden zij?quote:Op donderdag 24 oktober 2024 12:44 schreef Noisecontrollers het volgende:
Hang voor de zekerheid al met de KLM klantenservice aan de lijn inmiddels.
Via Whatsapp reageren ze een stuk sneller. Wel eerst door het computermenu heen, maar daarna krijg je vrij snel een persoon. Antwoorden laten wel af en toe even op zich wachten, maar ik vind dat een stuk prettiger dan een uur aan de lijn te hangen bij de klantenservice van KLM.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 13:27 schreef Noisecontrollers het volgende:
[..]
Hang nog steeds aan de lijn
Dat moet je wel laten aanpassen. Want dat kan problemen geven bij check in, zeker bij een outstation.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 12:44 schreef Noisecontrollers het volgende:
Zojuist een ticket geboekt via de KLM website voor mij, mijn vriendin en onze zoon.
Krijg net de bevestiging en zie dat alleen de voornaam van mijn vriendin voluit is geschreven, bij mij en mijn zoon zie je alleen de voorletter als voornaam??
Terwijl ik het wel voluit heb geschreven uiteraard.
Iemand ervaring mee?
Hang voor de zekerheid al met de KLM klantenservice aan de lijn inmiddels.
Skycanner en Google Flights. Retour is meestal goedkoper.quote:Op maandag 28 oktober 2024 15:55 schreef Stansfield het volgende:
In april ga ik voor een bruiloft naar Ibiza. Nu is het al weer een flink aantal jaren geleden dat ik gevlogen heb.
Waar kan ik het beste vliegtickets qua prijzen in de gaten houden? En is kijken per enkeltje goedkoper dan een retourvlucht?
Enkeltje betaal je vaak (Absurd genoeg) net zo veel voor als een retourtje.quote:Op maandag 28 oktober 2024 15:55 schreef Stansfield het volgende:
In april ga ik voor een bruiloft naar Ibiza. Nu is het al weer een flink aantal jaren geleden dat ik gevlogen heb.
Waar kan ik het beste vliegtickets qua prijzen in de gaten houden? En is kijken per enkeltje goedkoper dan een retourvlucht?
Eerste keer geprobeerd voor mijn dochters van 8 en 9. Is allemaal prima gegaan. Ideaal eigenlijk, scheelt mij weer op en neer vliegen en dat een paar keer per jaar.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 18:19 schreef Halcon het volgende:
Iemand ervaring met de unaccompanied minor services van KLM?
Als je geen status hebt kost het kiezen van een zitplaats altijd geld, en zeker bij low cost airliners. Ligt overigens aan de leeftijd van de kinderen, maar als ze jonger dan 12 zijn worden ze sowieso naast een ouder gezet, maar het is altijd wel verstandig om te boeken.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 13:18 schreef Stansfield het volgende:
Inmiddels de vluchten gekozen die ik wil hebben. Worden 2 enkeltjes. 1 heen vanaf Amsterdam en terug naar Eindhoven. Dit omdat de vertrektijden dan een stuk beter uitkomen. Dus prijsalerts op die vluchten gezet.
Nu dat geregeld is heb ik misschien nog een andere stomme vraag. Maar wat voor extra kosten komen daar allemaal nog bij wanneer je koffers wil meenemen. En aangezien mijn 2 kinderen voor het eerst gaan vliegen zou ik toch ook wel de zekerheid willen dat we in ieder geval 2 aan 2 bij elkaar zitten. Zijn dit allemaal zaken waar je extra voor betaald?
Mijn laatste vlucht was 12 jaar geleden naar Sri Lanka dus dat ging toen even wat anders dan een Europese vlucht nu lijkt mij.
De zomerdienstregeling is vaak vanaf april. Misschien hebben ze die nog niet bekend gemaakt. Twee jaar geleden deden ze dat pas rond december. Transavia deed het dit jaar ook later dan normaal, pas half oktober.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 20:46 schreef f1goldmemberf1 het volgende:
Begin dit jaar naar Sevilla gevlogen via Weeze met Ryanair. Nu kan ik die vlucht niet meer vinden voor maart volgend jaar. Gek genoeg alleen een heenvlucht, maar geen directe terugvlucht begin april. Weet iemand hoe dit zit?
Misschien dat ik het niet snap hoor, maar de extra kosten is betalen voor je bagage?quote:Op woensdag 30 oktober 2024 13:18 schreef Stansfield het volgende:
Nu dat geregeld is heb ik misschien nog een andere stomme vraag. Maar wat voor extra kosten komen daar allemaal nog bij wanneer je koffers wil meenemen.
Voor de zekerheid: Ja.quote:En aangezien mijn 2 kinderen voor het eerst gaan vliegen zou ik toch ook wel de zekerheid willen dat we in ieder geval 2 aan 2 bij elkaar zitten. Zijn dit allemaal zaken waar je extra voor betaald?
Dat valt best wel mee denk ik hoor.quote:Mijn laatste vlucht was 12 jaar geleden naar Sri Lanka dus dat ging toen even wat anders dan een Europese vlucht nu lijkt mij.
Om zeker te zijn idd altijd bijboeken. Maar reguliere airliners laten je tijdens het inchecken nog gratis stoel kiezen.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 18:36 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Als je geen status hebt kost het kiezen van een zitplaats altijd geld, en zeker bij low cost airliners.
Tnx voor de tips. Ging mij ook niet zozeer om het geld, want inderdaad dit is niet de grootste kostenpost. Het ging meer even om het totale budget en dat ik daar rekening mee kan houden.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 18:36 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Als je geen status hebt kost het kiezen van een zitplaats altijd geld, en zeker bij low cost airliners. Ligt overigens aan de leeftijd van de kinderen, maar als ze jonger dan 12 zijn worden ze sowieso naast een ouder gezet, maar het is altijd wel verstandig om te boeken.
Ook koffers kosten geld, de vraag is of iedereen een eigen koffer nodig heeft, je kan mogelijk ook 2 koffers voor 4 personen doen, er mag immers ook nog handbagage mee.
Die prijsalerts klinken leuk, maar als je de data nu al zeker weet dan kan je beter nu boeken, de kans dat het (veel) goedkoper wordt is erg laag, en juist als je op data moet vliegen dan is de kans een stuk groter dat het alleen maar duurder wordt.
En om heel eerlijk te zijn, op Ibiza zal je grootste kostenpost niet de vliegtickets zijn.
https://www.harilelahospitality.com/transit-lounge-terminal-2quote:Op woensdag 25 december 2024 22:30 schreef capuchon_jongen het volgende:
Hoi ik vlieg binnenkort met Singapore Airlines.
Eerste keer met deze luchtvaartmaatschappij. Zijn er mensen met ervaringen met deze maatschappij?
In Singapore heb ik een overstaptijd van 4 uur en 20 min.
Volgens mij is dat best een grote luchthaven. Het zou leuk zijn moest ik daar me even kunnen opfrissen. Weet er iemand wat de mogelijkheden zijn? Zoals een vip wachtruimte ofzo tegen betaling waar je kan douchen. of als er daar douchecabines zijn. Of dat je een hotelkamer kan reserveren voor enkele uren?
Nu ga ik een beetje research doen.
quote:Op woensdag 25 december 2024 22:51 schreef flipsen het volgende:
Singapore is één van de mooiste en luchthavens en erg bijzonder, zonde om die tijd in een kamer door te brengen![]()
ik wil eigenlijk gewoon douchen. Opfrissen.quote:Op woensdag 25 december 2024 22:51 schreef flipsen het volgende:
Singapore is volgens mij één van de mooiste en luchthavens en erg bijzonder, zonde om die tijd in een kamer door te brengenMaar, zelf nog geen ervaring mee.
quote:
quote:Op woensdag 25 december 2024 23:12 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
ik wil eigenlijk gewoon douchen. Opfrissen.
Kortom ik land op Terminal 1 en vertrek op terminal 2
Dankjewel. heb het al bekeken. is een optie dat in mijn achterhoofd is.quote:Op woensdag 25 december 2024 22:54 schreef Bezsen het volgende:
[..]
https://www.harilelahospitality.com/transit-lounge-terminal-2
S$ is singapore dollar.quote:Op woensdag 25 december 2024 23:46 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Dankjewel. heb het al bekeken. is een optie dat in mijn achterhoofd is.
Maar de prijzen zijn niet zo duidelijk is dat in dollar weergegeven of in de lokale valuta van singapore
Met 1 druk op de knop kan je dat tegenwoordig omrekenenquote:Op woensdag 25 december 2024 23:46 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Dankjewel. heb het al bekeken. is een optie dat in mijn achterhoofd is.
Maar de prijzen zijn niet zo duidelijk is dat in dollar weergegeven of in de lokale valuta van singapore
dacht al zoietsquote:
ik begin stilletjes aan meer en meer een digibeet te worden.quote:Op woensdag 25 december 2024 23:46 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Met 1 druk op de knop kan je dat tegenwoordig omrekenen
Echte mannen hebben dat gewoon in hun business class ticket danwel frequent flyer progamme zitten.quote:Op donderdag 26 december 2024 00:24 schreef Molo het volgende:
Welke gozer gaat er nou na een vlucht een kamer boeken om te douchen? Sneeuwvlokjes man
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |