abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 oktober 2024 @ 19:32:41 #101
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_215334020
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 14:33 schreef Nia het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met AirHelp? En dan of ik een claim kan stopzetten zonder financiële gevolgen? Ik heb namelijk rechtstreeks van KLM al een compensatie ontvangen.

KLM had ik 2 dagen EERDER verzocht om compensatie dan AirHelp. Mijn ruim 4 uur vertraagde KLM vlucht was onderdeel van een Expedia reispakket. Expedia stuurde mij 2 dagen na mijn verzoek bij KLM een email waarin ze me AirHelp adviseerden met een link naar die website. Ik verkeerde in de veronderstelling dat KLM mijn verzoek naar Expedia had doorgestuurd waar ik de retourvlucht met hotel ook geboekt had. AirHelp vroeg o.a. om een kopie van mijn paspoort. Ik heb geen betaald lidmaatschap van AirHelp genomen dus ze hebben gelukkig geen bankgegevens van mij.

Een paar weken later na mijn compensatie uitbetaling van ¤ 250 door KLM ontving ik van AirHelp tot mijn verbazing een standaard email met de titel "We zijn ermee bezig". Hoezo zijn zij ermee bezig? De zaak is toch al gesloten?

Online op de AirHelp website heb ik een formulier ingevuld om de claim stop te zetten met een korte toelichting en het verzoek om al mijn persoonsgegevens van hun platform te verwijderen. Kunnen ze mij alsnog verzoeken om een fee te betalen? Ik heb nu spijt dat ik met hen in zee ben gegaan. :@
Als je het machtingsformulier hebt ondertekend zit je wel aan de service vast, zeker als dat langer als 14 dagen geleden is want dan kan je niet meer vanaf zien in het kader van consumentenbescherming.

Dus ik zou maar afwachten wat Airhelp aangeeft, het kan best zijn dat ze coulant zijn, zeker als ze verwachten dat een zaak niet succesvol is, als men weet dat je al compensatie hebt ontvangen, en dat moet je volgens de voorwaarden overigens wel melden, dan zullen ze de 35% vast willen ontvangen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_215335238
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 19:32 schreef ozzietukker het volgende:

[..]
Als je het machtingsformulier hebt ondertekend zit je wel aan de service vast, zeker als dat langer als 14 dagen geleden is want dan kan je niet meer vanaf zien in het kader van consumentenbescherming.

Dus ik zou maar afwachten wat Airhelp aangeeft, het kan best zijn dat ze coulant zijn, zeker als ze verwachten dat een zaak niet succesvol is, als men weet dat je al compensatie hebt ontvangen, en dat moet je volgens de voorwaarden overigens wel melden, dan zullen ze de 35% vast willen ontvangen.
Ik kan niet beoordelen of ze überhaupt contact met KLM hebben gehad over mijn claim. In mijn email contact met KLM over de toekenning van de compensatie wordt AirHelp nergens genoemd.
In de algemene voorwaarden van AirHelp lees ik het volgende:

4.6 Indien u directe betalingen of andere compensatie ontvangt van de Luchtvaartmaatschappij nadat u bent toegetreden tot de Compensatie-overeenkomst, dient u AirHelp hier onmiddellijk van op de hoogte te stellen. Dergelijke betalingen worden beschouwd als Vluchtcompensatie en geven AirHelp recht op de Servicekosten en Juridische Kosten als AirHelp al Juridische Stappen had ondernomen voordat u de betaling van de Luchtvaartmaatschappij heeft ontvangen.
pi_215336747
Persoonsgegevens kunnen ze toch helemaal niets mee, dus daar schiet je niets mee op te laten verwijderen.

En waarom zou een KLM je via Expedia naar een tussenpersoon sturen? Voor iets wat ze zelf doen en in dit geval ook nog eens wettelijk toe verplicht zijn.

Daarom nooit een betaalde tussenpersoon zoeken voor dingen waar dat absoluut niet nodig voor is. Claims bij luchtvaartmaatschappijen zijn makkelijk daar in te dienen.
Zeker een zaak waarbij al wettelijk vast staat dat je geld krijgt (zoals deze).

Hoe je nu staat ligt gewoon aan wat de voorwaarden zijn.
Als die aangeeft een percentage van de gewonnen zaak door hun dan zit je goed.
  dinsdag 22 oktober 2024 @ 20:26:00 #104
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_215343737
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2024 23:24 schreef bianconeri het volgende:
Persoonsgegevens kunnen ze toch helemaal niets mee, dus daar schiet je niets mee op te laten verwijderen.

En waarom zou een KLM je via Expedia naar een tussenpersoon sturen? Voor iets wat ze zelf doen en in dit geval ook nog eens wettelijk toe verplicht zijn.

Daarom nooit een betaalde tussenpersoon zoeken voor dingen waar dat absoluut niet nodig voor is. Claims bij luchtvaartmaatschappijen zijn makkelijk daar in te dienen.
Zeker een zaak waarbij al wettelijk vast staat dat je geld krijgt (zoals deze).

Hoe je nu staat ligt gewoon aan wat de voorwaarden zijn.
Als die aangeeft een percentage van de gewonnen zaak door hun dan zit je goed.
Niet alle luchtvaartmaatschappijen geven zo makkelijk een claim vergoeding hoor, dan is het inschakelen van een claimtoko wel degelijk een goed idee omdat deze een hoop werk uit handen geven.
Een goede werkwijze zou wel zijn om het eerst zelf te proberen en bij nee alsnog een claimtoko inschakelen, want dan dan betaal je alleen een gedeelte van de ontvangen compensatie, en als je niks krijgt, betaal je niets.

In de voorwaarden van Air Help staat dat je tot 2 weken mag afzien van bemiddeling, maar buiten die periode, als je de claim hebt overgedragen dan moet je het eventueel rechtstreeks ontvangen van een compensatie aan hun afdragen.
En daar valt ook wat voor te zeggen, claims worden soms door een luchtvaartmaatschappij heel makkelijk afgewezen, ook al heb je gelijk, als men daarna dan een brief van een claimtoko krijgt waar men weet dat deze zal procederen dan kan een claim die ze hebben afgewezen maar waarvan ze weten dat er wel compensatie verschuldigd is snel een andere beslissing nemen en alsnog uitbetalen, maar dan komt dat wel door een brief die ze krijgen van een claimtoko en hebben die wel werkzaamheden uitgevoerd.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_215345950
quote:
6s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 20:26 schreef ozzietukker het volgende:

[..]
Niet alle luchtvaartmaatschappijen geven zo makkelijk een claim vergoeding hoor, dan is het inschakelen van een claimtoko wel degelijk een goed idee omdat deze een hoop werk uit handen geven.
Een goede werkwijze zou wel zijn om het eerst zelf te proberen en bij nee alsnog een claimtoko inschakelen, want dan dan betaal je alleen een gedeelte van de ontvangen compensatie, en als je niks krijgt, betaal je niets.


Bij lange vertraging zijn ze gewoon verplicht dit te doen, tenzij echt uitzonderlijke omstandigheden.

Ik heb al meerdere keren claims ingediend, altijd rechtstreeks, en zelfs bij budgetairlines nog nooit een probleem gehad.

Zelfs bij korte vertraging gewoon vlucht en eten betaald gekregen van grotere maatschappijen.

Altijd eerst gwn direct proberen, geldt voor dit en voor alles. Niet onnodig geld verkwisten.
Als ze idd iets zoeken om te weigeren dan pas andere partij bij roepen.
  dinsdag 22 oktober 2024 @ 22:28:55 #106
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_215345973
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 22:27 schreef bianconeri het volgende:
Altijd eerst gwn direct proberen, geldt voor dit en voor alles. Niet onnodig geld verkwisten.
Kom maar terug als je daadwerkelijk veel vliegt, dan heb je hier echt niet altijd tijd/zin voor.
pi_215346100
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 22:28 schreef Bezsen het volgende:

[..]
Kom maar terug als je daadwerkelijk veel vliegt, dan heb je hier echt niet altijd tijd/zin voor.
Wat is veel vliegen? Nee, ik ben geen zakelijke vlieger. Maar ik vlieg vrij geregeld.
En je doet net alsof een claim indienen veel werk is :')

Je vliegt zelf zeker nooit en hebt nog nooit een claim ingediend?
Dat is echt een kinderspel.
Dat wordt er echt niet makkelijker op als je een tussenpersoon inschakelt.
  Moderator woensdag 23 oktober 2024 @ 09:29:18 #108
45833 crew  Fogel
pi_215348128
Een tussenpersoon heeft even veel info (soms zelfs meer omdat je bv al een profiel kan hebben bij een luchtvaartmaatschappij waar je naam en adres al in staat) nodig van je als de maatschappij zelf, dus waarom zou je het de claim niet bij de maatschappij zelf indienen?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, roadtrip Europa, Seoul
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  woensdag 23 oktober 2024 @ 09:32:11 #109
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_215348155
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 22:37 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Wat is veel vliegen? Nee, ik ben geen zakelijke vlieger. Maar ik vlieg vrij geregeld.
En je doet net alsof een claim indienen veel werk is :')

Je vliegt zelf zeker nooit en hebt nog nooit een claim ingediend?
Dat is echt een kinderspel.
Dat wordt er echt niet makkelijker op als je een tussenpersoon inschakelt.
200 vluchten per jaar.
Mijn tijd is meer waard dan die van een tussenpersoon.
  woensdag 23 oktober 2024 @ 09:33:11 #110
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_215348163
En jullie doen net alsof Airlines staan te popelen om je je recht te geven. :D

Die zijn koningen in het terug mailen dat iets overmacht is.
  Moderator woensdag 23 oktober 2024 @ 09:37:06 #111
45833 crew  Fogel
pi_215348201
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 09:33 schreef Bezsen het volgende:
En jullie doen net alsof Airlines staan te popelen om je je recht te geven. :D

Die zijn koningen in het terug mailen dat iets overmacht is.
Klopt, en dan stuur je een bericht terug dat je daar graag documentatie van wil zien en dan is er meestal opeens geen overmacht meer. Heel vreemd.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, roadtrip Europa, Seoul
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_215348695
Heeft iemand uiteindelijk dat all you can fly abonnement genomen van wizz air? Maak je er ook echt gebruik van en hoe vaak kan je ook echt boeken (je kan alleen boeken als de vlucht niet vol is).
pi_215349118
quote:
6s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 20:26 schreef ozzietukker het volgende:

[..]
Niet alle luchtvaartmaatschappijen geven zo makkelijk een claim vergoeding hoor, dan is het inschakelen van een claimtoko wel degelijk een goed idee omdat deze een hoop werk uit handen geven.
Een goede werkwijze zou wel zijn om het eerst zelf te proberen en bij nee alsnog een claimtoko inschakelen, want dan dan betaal je alleen een gedeelte van de ontvangen compensatie, en als je niks krijgt, betaal je niets.

In de voorwaarden van Air Help staat dat je tot 2 weken mag afzien van bemiddeling, maar buiten die periode, als je de claim hebt overgedragen dan moet je het eventueel rechtstreeks ontvangen van een compensatie aan hun afdragen.
En daar valt ook wat voor te zeggen, claims worden soms door een luchtvaartmaatschappij heel makkelijk afgewezen, ook al heb je gelijk, als men daarna dan een brief van een claimtoko krijgt waar men weet dat deze zal procederen dan kan een claim die ze hebben afgewezen maar waarvan ze weten dat er wel compensatie verschuldigd is snel een andere beslissing nemen en alsnog uitbetalen, maar dan komt dat wel door een brief die ze krijgen van een claimtoko en hebben die wel werkzaamheden uitgevoerd.
Over de term "Juridische stappen" zegt AirHelp het volgende in hun voorwaarden:
2.25 “Juridische stappen” betekent het voorbereiden en samenstellen van een Claim voor gerechtelijke actie door de Claim in te dienen bij een rechtbank of overheidsinstantie zoals een landelijke handhavingsinstantie of de Claim over te dragen aan een Jurist teneinde de Claim direct bij de Luchtvaartmaatschappij in te dienen of voor juridische stappen, of de Claim over te hevelen van de ene jurisdictie naar de andere.

AirHelp heeft mijn claim 10 dagen eerder verstuurd aan KLM voordat KLM mij persoonlijk de ¤250 compensatie per email toekende. Ik neem aan dat het versturen van de claim aan KLM de verrichte "juridische stappen" door AirHelp zijn geweest.
De bal ligt nu bij AirHelp om mij een factuur te sturen om zo hun deel van die ¤250 op te eisen. Moet ik AirHelp het bewijsmateriaal dat ik van KLM ontving over die ¤250 compensatie overhandigen? Of zelfs de bijschrijving op mijn bankrekening?

Afin, ik heb mijn les geleerd. :@ Ik had dus al bij KLM, daags na de landing van mijn vertraagde vlucht, mijn claim ingediend. Dat was slechts een kleinigheid om te doen. En uiteindelijk met succes. Maar ik werd 2 dagen later door die email van Expedia met een link naar AirHelp toch op het verkeerde been gezet. Heel jammer dat Expedia met dit soort bedrijven samenwerkt. Het zou hen sieren om de klant eerst naar de luchtvaartmaatschappij te verwijzen in plaats van naar een claim management company als AirHelp.

[ Bericht 0% gewijzigd door Nia op 23-10-2024 11:28:07 ]
pi_215350057
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 09:32 schreef Bezsen het volgende:

[..]
200 vluchten per jaar.
Mijn tijd is meer waard dan die van een tussenpersoon.
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 09:33 schreef Bezsen het volgende:
En jullie doen net alsof Airlines staan te popelen om je je recht te geven. :D

Die zijn koningen in het terug mailen dat iets overmacht is.
Leuk voor je dat je zoveel vliegt.
En dat je te lui bent om zelf een claim in te dien.

Ik heb meermaals claims ''moeten'' indienen en nog nooit overmacht terug gekregen.
1x van Lufthansa een klein bod gekregen als vergoeding, geweigerd en daarna het 4-voudige gekregen.

Wij doen net alsof wij rechten hebben?
Misschien ben je vergeten dat we in de EU wonen en dat passagiers hier wel degelijk rechten hebben?
Dus dan kan je dat wel leuk zeggen, maar het is in de EU gewoon vastgelegd dat ze moeten uitbetalen.

Zoals Fogel ook al zegt:
Het is vaak niet meer dan 1 knopje indrukken bij een luchtvaartmaatschappij om te vragen voor een teruggave.
Ze hebben al je gegevens al, ze weten om welke vlucht het gaat, ze kennen alle omstandigheden al.
Je hoeft letterlijk niets in te vullen.

Alleen als het gaat om korte vertragingen/andere omstandigheden dan moet je even bonnetjes uploaden. Maar kom op zeg, tenzij je 80 bent is dat ook even een paar minuten en dat is het.

Als je een tussenpartij in moet schakelen moet je eerst iemand vinden, benaderen, alles uitleggen, gegevens overhandigen, informatie geven en noem het maar. Voordat je dat gedaan hebt heb je allang bericht als je het rechtstreeks doet.
En dan moet je ook nog eens een deel van je wettelijk vastgestelde bedrag afdragen ook.

Het is sneller, makkelijker en goedkoper om het rechtstreeks te doen.

Zoals Ozzietukker zegt heeft een tussenpersoon eventueel pas een meerwaarde als alles afgewezen wordt.
Dan kan je het eens overwegen. Zo niet dan ben je gewoon een dief van je eigen tijd en portomonnee.
pi_215350095
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 11:22 schreef Nia het volgende:
Heel jammer dat Expedia met dit soort bedrijven samenwerkt. Het zou hen sieren om de klant eerst naar de luchtvaartmaatschappij te verwijzen in plaats van naar een claim management company als AirHelp.
Helemaal mee eens.
Expedia zal wel een samenwerking hebben met bv AirHelp voor dit soort zaken. Dat Expedia ook weer wat geld terug krijgt als soort van sponsor van AirHelp.

En je ziet aan figuren als Bezsen dat er genoeg mensen zijn die erin trappen en denken dat iets zelf doen te lastig is en onderzoeken niets zelf.
Helaas zie ik dat in mijn eigen werkveld ook, dat mensen niet verder kijken dan hun neus lang is en dan maar een tussenpersoon betalen voor iets wat 1 minuut duurt.

Ik kan mensen ook niet blamen die er nooit mee te maken hebben, maar zoals jij ook zegt is het gewoon jammer dat andere bedrijven (zoals een Expedia) niet genoeg voorlichting/begeleiding geven.

Hopelijk valt het voor je mee!
  woensdag 23 oktober 2024 @ 19:31:48 #116
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_215353464
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 13:18 schreef bianconeri het volgende:
Zoals Ozzietukker zegt heeft een tussenpersoon eventueel pas een meerwaarde als alles afgewezen wordt.
Dan kan je het eens overwegen. Zo niet dan ben je gewoon een dief van je eigen tijd en portomonnee.
Ik kan het natuurlijk alleen maar met mijzelf eens zijn.

Als is het wel zo dat ook een KLM best lastig kan doen en het op overmacht gooien.of bijvoorbeeld ATC restrictions en als je dat wat vaker gehad hebt je geneigd bent direct naar een claimtoko te gaan. Want uiteindelijk, je geeft de vluchtinformatie en persoonlijke informatie en je hebt er geen omkijken meer naar.

Persoonlijk doe ik het rechtstreeks bij KLM, ik heb daar een directe ingang, en de keren dat ik daar wordt afgewezen in eerste instantie laat ik blijken dat ik mijn huiswerk gedaan heb, en dan zie je ze inderdaad dat men snel toch een andere beslissing neemt.
Maar als je die ingang niet hebt is het proces een stuk langer en duren reacties ook een stuk langer, en dat is niet voor iedereen het waard qua tijd die je dan daaran moet besteden.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_215359003
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 13:22 schreef bianconeri het volgende:
Helaas zie ik dat in mijn eigen werkveld ook, dat mensen niet verder kijken dan hun neus lang is en dan maar een tussenpersoon betalen voor iets wat 1 minuut duurt.
Je betaalt AirHelp niet voor die ene minuut aan werkzaamheden. Je betaalt voor de jaren aan reputatie die dergelijke tussenpersonen door de jaren hebben opgebouwd. KLM weet dat deze claim buro's precies weten wat de rechten van de passagier zijn en dat ze desnoods tot de rechtszaal doorgaan met de claim procedure. KLM weet ook dat particulieren dat zelden doen. Zij zal een particulier dus veel eerder proberen af te serveren met een juridisch verhaal en/of een lagere bedrag dan waar diegene recht op heeft. Bij een professioneel claim buro heeft dat geen zin.
pi_215361015
Zojuist een ticket geboekt via de KLM website voor mij, mijn vriendin en onze zoon.
Krijg net de bevestiging en zie dat alleen de voornaam van mijn vriendin voluit is geschreven, bij mij en mijn zoon zie je alleen de voorletter als voornaam??
Terwijl ik het wel voluit heb geschreven uiteraard.
Iemand ervaring mee?
Hang voor de zekerheid al met de KLM klantenservice aan de lijn inmiddels.
pi_215361204
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 12:44 schreef Noisecontrollers het volgende:

Hang voor de zekerheid al met de KLM klantenservice aan de lijn inmiddels.
ok wat zeiden zij?
PWBF
pi_215361272
quote:
6s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 13:18 schreef Nielsch het volgende:

[..]
ok wat zeiden zij?
Hang nog steeds aan de lijn :')
  donderdag 24 oktober 2024 @ 14:23:55 #121
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_215361720
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 13:27 schreef Noisecontrollers het volgende:

[..]
Hang nog steeds aan de lijn :')
Via Whatsapp reageren ze een stuk sneller. Wel eerst door het computermenu heen, maar daarna krijg je vrij snel een persoon. Antwoorden laten wel af en toe even op zich wachten, maar ik vind dat een stuk prettiger dan een uur aan de lijn te hangen bij de klantenservice van KLM.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  donderdag 24 oktober 2024 @ 19:10:51 #122
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_215364007
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 12:44 schreef Noisecontrollers het volgende:
Zojuist een ticket geboekt via de KLM website voor mij, mijn vriendin en onze zoon.
Krijg net de bevestiging en zie dat alleen de voornaam van mijn vriendin voluit is geschreven, bij mij en mijn zoon zie je alleen de voorletter als voornaam??
Terwijl ik het wel voluit heb geschreven uiteraard.
Iemand ervaring mee?
Hang voor de zekerheid al met de KLM klantenservice aan de lijn inmiddels.
Dat moet je wel laten aanpassen. Want dat kan problemen geven bij check in, zeker bij een outstation.

Een voordeel is dat je een ticket die je geboekt hebt bij KLM binnen 24 uur kosteloos mag annuleren, derhavel zal een KLM klantenservice ook best bereid zijn om je hiermee te helpen ,zeker als het een kennelijke fout is dat er alleen een voorletter staat.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 19:24:17 #123
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_215373663
https://luchtvaartnieuws.(...)len-dan-pas-kerosine

En dit is de reden dat een een claimtoko wel degelijk effectief kan zijn.

Want als consument zal je voor het relatief lage schadebedrag nooit tot een dergelijke stap gaan komen, dat levert je meer stress en kosten in eerste instantie op dan het je oplevert.
Maar een claimtoko kan na meerdere gewonnen zaken en weigering tot uitbetaling door het opgelopen bedrag wel tot deze actie over gaan.

Uiteindelijk zorgen claimtoko's er ook voor dat luchtvaartmaatschappijen de regels niet klakkeloos naast zich neerleggen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_215382173
Iemand ervaring met de unaccompanied minor services van KLM?
pi_215402320
In april ga ik voor een bruiloft naar Ibiza. Nu is het al weer een flink aantal jaren geleden dat ik gevlogen heb.
Waar kan ik het beste vliegtickets qua prijzen in de gaten houden? En is kijken per enkeltje goedkoper dan een retourvlucht?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')