Als je het machtingsformulier hebt ondertekend zit je wel aan de service vast, zeker als dat langer als 14 dagen geleden is want dan kan je niet meer vanaf zien in het kader van consumentenbescherming.quote:Op maandag 21 oktober 2024 14:33 schreef Nia het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met AirHelp? En dan of ik een claim kan stopzetten zonder financiële gevolgen? Ik heb namelijk rechtstreeks van KLM al een compensatie ontvangen.
KLM had ik 2 dagen EERDER verzocht om compensatie dan AirHelp. Mijn ruim 4 uur vertraagde KLM vlucht was onderdeel van een Expedia reispakket. Expedia stuurde mij 2 dagen na mijn verzoek bij KLM een email waarin ze me AirHelp adviseerden met een link naar die website. Ik verkeerde in de veronderstelling dat KLM mijn verzoek naar Expedia had doorgestuurd waar ik de retourvlucht met hotel ook geboekt had. AirHelp vroeg o.a. om een kopie van mijn paspoort. Ik heb geen betaald lidmaatschap van AirHelp genomen dus ze hebben gelukkig geen bankgegevens van mij.
Een paar weken later na mijn compensatie uitbetaling van ¤ 250 door KLM ontving ik van AirHelp tot mijn verbazing een standaard email met de titel "We zijn ermee bezig". Hoezo zijn zij ermee bezig? De zaak is toch al gesloten?
Online op de AirHelp website heb ik een formulier ingevuld om de claim stop te zetten met een korte toelichting en het verzoek om al mijn persoonsgegevens van hun platform te verwijderen. Kunnen ze mij alsnog verzoeken om een fee te betalen? Ik heb nu spijt dat ik met hen in zee ben gegaan.
Ik kan niet beoordelen of ze überhaupt contact met KLM hebben gehad over mijn claim. In mijn email contact met KLM over de toekenning van de compensatie wordt AirHelp nergens genoemd.quote:Op maandag 21 oktober 2024 19:32 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Als je het machtingsformulier hebt ondertekend zit je wel aan de service vast, zeker als dat langer als 14 dagen geleden is want dan kan je niet meer vanaf zien in het kader van consumentenbescherming.
Dus ik zou maar afwachten wat Airhelp aangeeft, het kan best zijn dat ze coulant zijn, zeker als ze verwachten dat een zaak niet succesvol is, als men weet dat je al compensatie hebt ontvangen, en dat moet je volgens de voorwaarden overigens wel melden, dan zullen ze de 35% vast willen ontvangen.
Niet alle luchtvaartmaatschappijen geven zo makkelijk een claim vergoeding hoor, dan is het inschakelen van een claimtoko wel degelijk een goed idee omdat deze een hoop werk uit handen geven.quote:Op maandag 21 oktober 2024 23:24 schreef bianconeri het volgende:
Persoonsgegevens kunnen ze toch helemaal niets mee, dus daar schiet je niets mee op te laten verwijderen.
En waarom zou een KLM je via Expedia naar een tussenpersoon sturen? Voor iets wat ze zelf doen en in dit geval ook nog eens wettelijk toe verplicht zijn.
Daarom nooit een betaalde tussenpersoon zoeken voor dingen waar dat absoluut niet nodig voor is. Claims bij luchtvaartmaatschappijen zijn makkelijk daar in te dienen.
Zeker een zaak waarbij al wettelijk vast staat dat je geld krijgt (zoals deze).
Hoe je nu staat ligt gewoon aan wat de voorwaarden zijn.
Als die aangeeft een percentage van de gewonnen zaak door hun dan zit je goed.
Bij lange vertraging zijn ze gewoon verplicht dit te doen, tenzij echt uitzonderlijke omstandigheden.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 20:26 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Niet alle luchtvaartmaatschappijen geven zo makkelijk een claim vergoeding hoor, dan is het inschakelen van een claimtoko wel degelijk een goed idee omdat deze een hoop werk uit handen geven.
Een goede werkwijze zou wel zijn om het eerst zelf te proberen en bij nee alsnog een claimtoko inschakelen, want dan dan betaal je alleen een gedeelte van de ontvangen compensatie, en als je niks krijgt, betaal je niets.
Kom maar terug als je daadwerkelijk veel vliegt, dan heb je hier echt niet altijd tijd/zin voor.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 22:27 schreef bianconeri het volgende:
Altijd eerst gwn direct proberen, geldt voor dit en voor alles. Niet onnodig geld verkwisten.
Wat is veel vliegen? Nee, ik ben geen zakelijke vlieger. Maar ik vlieg vrij geregeld.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 22:28 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Kom maar terug als je daadwerkelijk veel vliegt, dan heb je hier echt niet altijd tijd/zin voor.
200 vluchten per jaar.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 22:37 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Wat is veel vliegen? Nee, ik ben geen zakelijke vlieger. Maar ik vlieg vrij geregeld.
En je doet net alsof een claim indienen veel werk is
Je vliegt zelf zeker nooit en hebt nog nooit een claim ingediend?
Dat is echt een kinderspel.
Dat wordt er echt niet makkelijker op als je een tussenpersoon inschakelt.
Klopt, en dan stuur je een bericht terug dat je daar graag documentatie van wil zien en dan is er meestal opeens geen overmacht meer. Heel vreemd.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 09:33 schreef Bezsen het volgende:
En jullie doen net alsof Airlines staan te popelen om je je recht te geven.
Die zijn koningen in het terug mailen dat iets overmacht is.
Over de term "Juridische stappen" zegt AirHelp het volgende in hun voorwaarden:quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 20:26 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Niet alle luchtvaartmaatschappijen geven zo makkelijk een claim vergoeding hoor, dan is het inschakelen van een claimtoko wel degelijk een goed idee omdat deze een hoop werk uit handen geven.
Een goede werkwijze zou wel zijn om het eerst zelf te proberen en bij nee alsnog een claimtoko inschakelen, want dan dan betaal je alleen een gedeelte van de ontvangen compensatie, en als je niks krijgt, betaal je niets.
In de voorwaarden van Air Help staat dat je tot 2 weken mag afzien van bemiddeling, maar buiten die periode, als je de claim hebt overgedragen dan moet je het eventueel rechtstreeks ontvangen van een compensatie aan hun afdragen.
En daar valt ook wat voor te zeggen, claims worden soms door een luchtvaartmaatschappij heel makkelijk afgewezen, ook al heb je gelijk, als men daarna dan een brief van een claimtoko krijgt waar men weet dat deze zal procederen dan kan een claim die ze hebben afgewezen maar waarvan ze weten dat er wel compensatie verschuldigd is snel een andere beslissing nemen en alsnog uitbetalen, maar dan komt dat wel door een brief die ze krijgen van een claimtoko en hebben die wel werkzaamheden uitgevoerd.
quote:Op woensdag 23 oktober 2024 09:32 schreef Bezsen het volgende:
[..]
200 vluchten per jaar.
Mijn tijd is meer waard dan die van een tussenpersoon.
Leuk voor je dat je zoveel vliegt.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 09:33 schreef Bezsen het volgende:
En jullie doen net alsof Airlines staan te popelen om je je recht te geven.
Die zijn koningen in het terug mailen dat iets overmacht is.
Helemaal mee eens.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 11:22 schreef Nia het volgende:
Heel jammer dat Expedia met dit soort bedrijven samenwerkt. Het zou hen sieren om de klant eerst naar de luchtvaartmaatschappij te verwijzen in plaats van naar een claim management company als AirHelp.
Ik kan het natuurlijk alleen maar met mijzelf eens zijn.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 13:18 schreef bianconeri het volgende:
Zoals Ozzietukker zegt heeft een tussenpersoon eventueel pas een meerwaarde als alles afgewezen wordt.
Dan kan je het eens overwegen. Zo niet dan ben je gewoon een dief van je eigen tijd en portomonnee.
Je betaalt AirHelp niet voor die ene minuut aan werkzaamheden. Je betaalt voor de jaren aan reputatie die dergelijke tussenpersonen door de jaren hebben opgebouwd. KLM weet dat deze claim buro's precies weten wat de rechten van de passagier zijn en dat ze desnoods tot de rechtszaal doorgaan met de claim procedure. KLM weet ook dat particulieren dat zelden doen. Zij zal een particulier dus veel eerder proberen af te serveren met een juridisch verhaal en/of een lagere bedrag dan waar diegene recht op heeft. Bij een professioneel claim buro heeft dat geen zin.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 13:22 schreef bianconeri het volgende:
Helaas zie ik dat in mijn eigen werkveld ook, dat mensen niet verder kijken dan hun neus lang is en dan maar een tussenpersoon betalen voor iets wat 1 minuut duurt.
ok wat zeiden zij?quote:Op donderdag 24 oktober 2024 12:44 schreef Noisecontrollers het volgende:
Hang voor de zekerheid al met de KLM klantenservice aan de lijn inmiddels.
Via Whatsapp reageren ze een stuk sneller. Wel eerst door het computermenu heen, maar daarna krijg je vrij snel een persoon. Antwoorden laten wel af en toe even op zich wachten, maar ik vind dat een stuk prettiger dan een uur aan de lijn te hangen bij de klantenservice van KLM.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 13:27 schreef Noisecontrollers het volgende:
[..]
Hang nog steeds aan de lijn
Dat moet je wel laten aanpassen. Want dat kan problemen geven bij check in, zeker bij een outstation.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 12:44 schreef Noisecontrollers het volgende:
Zojuist een ticket geboekt via de KLM website voor mij, mijn vriendin en onze zoon.
Krijg net de bevestiging en zie dat alleen de voornaam van mijn vriendin voluit is geschreven, bij mij en mijn zoon zie je alleen de voorletter als voornaam??
Terwijl ik het wel voluit heb geschreven uiteraard.
Iemand ervaring mee?
Hang voor de zekerheid al met de KLM klantenservice aan de lijn inmiddels.
Skycanner en Google Flights. Retour is meestal goedkoper.quote:Op maandag 28 oktober 2024 15:55 schreef Stansfield het volgende:
In april ga ik voor een bruiloft naar Ibiza. Nu is het al weer een flink aantal jaren geleden dat ik gevlogen heb.
Waar kan ik het beste vliegtickets qua prijzen in de gaten houden? En is kijken per enkeltje goedkoper dan een retourvlucht?
Enkeltje betaal je vaak (Absurd genoeg) net zo veel voor als een retourtje.quote:Op maandag 28 oktober 2024 15:55 schreef Stansfield het volgende:
In april ga ik voor een bruiloft naar Ibiza. Nu is het al weer een flink aantal jaren geleden dat ik gevlogen heb.
Waar kan ik het beste vliegtickets qua prijzen in de gaten houden? En is kijken per enkeltje goedkoper dan een retourvlucht?
Eerste keer geprobeerd voor mijn dochters van 8 en 9. Is allemaal prima gegaan. Ideaal eigenlijk, scheelt mij weer op en neer vliegen en dat een paar keer per jaar.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 18:19 schreef Halcon het volgende:
Iemand ervaring met de unaccompanied minor services van KLM?
Als je geen status hebt kost het kiezen van een zitplaats altijd geld, en zeker bij low cost airliners. Ligt overigens aan de leeftijd van de kinderen, maar als ze jonger dan 12 zijn worden ze sowieso naast een ouder gezet, maar het is altijd wel verstandig om te boeken.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 13:18 schreef Stansfield het volgende:
Inmiddels de vluchten gekozen die ik wil hebben. Worden 2 enkeltjes. 1 heen vanaf Amsterdam en terug naar Eindhoven. Dit omdat de vertrektijden dan een stuk beter uitkomen. Dus prijsalerts op die vluchten gezet.
Nu dat geregeld is heb ik misschien nog een andere stomme vraag. Maar wat voor extra kosten komen daar allemaal nog bij wanneer je koffers wil meenemen. En aangezien mijn 2 kinderen voor het eerst gaan vliegen zou ik toch ook wel de zekerheid willen dat we in ieder geval 2 aan 2 bij elkaar zitten. Zijn dit allemaal zaken waar je extra voor betaald?
Mijn laatste vlucht was 12 jaar geleden naar Sri Lanka dus dat ging toen even wat anders dan een Europese vlucht nu lijkt mij.
De zomerdienstregeling is vaak vanaf april. Misschien hebben ze die nog niet bekend gemaakt. Twee jaar geleden deden ze dat pas rond december. Transavia deed het dit jaar ook later dan normaal, pas half oktober.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 20:46 schreef f1goldmemberf1 het volgende:
Begin dit jaar naar Sevilla gevlogen via Weeze met Ryanair. Nu kan ik die vlucht niet meer vinden voor maart volgend jaar. Gek genoeg alleen een heenvlucht, maar geen directe terugvlucht begin april. Weet iemand hoe dit zit?
Misschien dat ik het niet snap hoor, maar de extra kosten is betalen voor je bagage?quote:Op woensdag 30 oktober 2024 13:18 schreef Stansfield het volgende:
Nu dat geregeld is heb ik misschien nog een andere stomme vraag. Maar wat voor extra kosten komen daar allemaal nog bij wanneer je koffers wil meenemen.
Voor de zekerheid: Ja.quote:En aangezien mijn 2 kinderen voor het eerst gaan vliegen zou ik toch ook wel de zekerheid willen dat we in ieder geval 2 aan 2 bij elkaar zitten. Zijn dit allemaal zaken waar je extra voor betaald?
Dat valt best wel mee denk ik hoor.quote:Mijn laatste vlucht was 12 jaar geleden naar Sri Lanka dus dat ging toen even wat anders dan een Europese vlucht nu lijkt mij.
Om zeker te zijn idd altijd bijboeken. Maar reguliere airliners laten je tijdens het inchecken nog gratis stoel kiezen.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 18:36 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Als je geen status hebt kost het kiezen van een zitplaats altijd geld, en zeker bij low cost airliners.
Tnx voor de tips. Ging mij ook niet zozeer om het geld, want inderdaad dit is niet de grootste kostenpost. Het ging meer even om het totale budget en dat ik daar rekening mee kan houden.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 18:36 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Als je geen status hebt kost het kiezen van een zitplaats altijd geld, en zeker bij low cost airliners. Ligt overigens aan de leeftijd van de kinderen, maar als ze jonger dan 12 zijn worden ze sowieso naast een ouder gezet, maar het is altijd wel verstandig om te boeken.
Ook koffers kosten geld, de vraag is of iedereen een eigen koffer nodig heeft, je kan mogelijk ook 2 koffers voor 4 personen doen, er mag immers ook nog handbagage mee.
Die prijsalerts klinken leuk, maar als je de data nu al zeker weet dan kan je beter nu boeken, de kans dat het (veel) goedkoper wordt is erg laag, en juist als je op data moet vliegen dan is de kans een stuk groter dat het alleen maar duurder wordt.
En om heel eerlijk te zijn, op Ibiza zal je grootste kostenpost niet de vliegtickets zijn.
https://www.harilelahospitality.com/transit-lounge-terminal-2quote:Op woensdag 25 december 2024 22:30 schreef capuchon_jongen het volgende:
Hoi ik vlieg binnenkort met Singapore Airlines.
Eerste keer met deze luchtvaartmaatschappij. Zijn er mensen met ervaringen met deze maatschappij?
In Singapore heb ik een overstaptijd van 4 uur en 20 min.
Volgens mij is dat best een grote luchthaven. Het zou leuk zijn moest ik daar me even kunnen opfrissen. Weet er iemand wat de mogelijkheden zijn? Zoals een vip wachtruimte ofzo tegen betaling waar je kan douchen. of als er daar douchecabines zijn. Of dat je een hotelkamer kan reserveren voor enkele uren?
Nu ga ik een beetje research doen.
quote:Op woensdag 25 december 2024 22:51 schreef flipsen het volgende:
Singapore is één van de mooiste en luchthavens en erg bijzonder, zonde om die tijd in een kamer door te brengen![]()
ik wil eigenlijk gewoon douchen. Opfrissen.quote:Op woensdag 25 december 2024 22:51 schreef flipsen het volgende:
Singapore is volgens mij één van de mooiste en luchthavens en erg bijzonder, zonde om die tijd in een kamer door te brengenMaar, zelf nog geen ervaring mee.
quote:
quote:Op woensdag 25 december 2024 23:12 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
ik wil eigenlijk gewoon douchen. Opfrissen.
Kortom ik land op Terminal 1 en vertrek op terminal 2
Dankjewel. heb het al bekeken. is een optie dat in mijn achterhoofd is.quote:Op woensdag 25 december 2024 22:54 schreef Bezsen het volgende:
[..]
https://www.harilelahospitality.com/transit-lounge-terminal-2
S$ is singapore dollar.quote:Op woensdag 25 december 2024 23:46 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Dankjewel. heb het al bekeken. is een optie dat in mijn achterhoofd is.
Maar de prijzen zijn niet zo duidelijk is dat in dollar weergegeven of in de lokale valuta van singapore
Met 1 druk op de knop kan je dat tegenwoordig omrekenenquote:Op woensdag 25 december 2024 23:46 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Dankjewel. heb het al bekeken. is een optie dat in mijn achterhoofd is.
Maar de prijzen zijn niet zo duidelijk is dat in dollar weergegeven of in de lokale valuta van singapore
dacht al zoietsquote:
ik begin stilletjes aan meer en meer een digibeet te worden.quote:Op woensdag 25 december 2024 23:46 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Met 1 druk op de knop kan je dat tegenwoordig omrekenen
Echte mannen hebben dat gewoon in hun business class ticket danwel frequent flyer progamme zitten.quote:Op donderdag 26 december 2024 00:24 schreef Molo het volgende:
Welke gozer gaat er nou na een vlucht een kamer boeken om te douchen? Sneeuwvlokjes man
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |