Als je je capuchon ophoudt zou ik wel een paar uur eerder vertrekken Maar anders gewoon een (half) uurtje voor vertrek, mits je online incheckt en alleen met handbagage vliegt uiteraard.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 19:27 schreef capuchon_jongen het volgende:
Laatste post uit vorig deel:
Berlijn (Brandenburg) - Brussel
Vertrek - 06:05
Aankomst - 07:30
Wanneer zou ik ongeveer in de luchthaven moeten zijn?
Ik denk ongeveer rond 5u aankomen in de luchthaven. Natuurlijk wat een kutuur om te vliegen
Ik hoop dat ik kan uitchecken uit mijn hotel.
Half uurtje voor vertrek aankomen lijkt me wat krap in de vakantieperiode en tijdens piekuren (en voor iemand die wellicht niet vaak vliegt). Zou een uur zeggen, met online inchecken en alleen handbagage.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 19:48 schreef flipsen het volgende:
[..]
Als je je capuchon ophoudt zou ik wel een paar uur eerder vertrekken Maar anders gewoon een (half) uurtje voor vertrek, mits je online incheckt en alleen met handbagage vliegt uiteraard.
Weet ik nog niiet zal met de S9 trein zijn denk ik.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 23:10 schreef Bucketlist het volgende:
Ik zou ook een dik uur aanhouden. Dus 4:45 - 5:00 op vliegveld. Hoe ga je naar het vliegveld?
Wat het laatste betreft: ik zou het de dag ervoor bespreken met het hotel. Als je een credit card hebt, kun je de sleutels/keycard vaak in een dropbox achterlaten of gewoon in de kamer. Ze mailen de rekening dan later en halen de betaling uit de 'pre-charge'. Met een debit card of cash kun je soms de avond ervoor de rekening laten opstellen en betalen.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 19:27 schreef capuchon_jongen het volgende:
Laatste post uit vorig deel:
Berlijn (Brandenburg) - Brussel
Vertrek - 06:05
Aankomst - 07:30
Wanneer zou ik ongeveer in de luchthaven moeten zijn?
Ik denk ongeveer rond 5u aankomen in de luchthaven. Natuurlijk wat een kutuur om te vliegen
Ik hoop dat ik kan uitchecken uit mijn hotel.
Ja, altijd minimaal 'n uur. Je weet nooit wat je tegenkomt. Ik zit ook liever een half uur me bij de gate te vervelen dan dat ik moet gaan jagen om op tijd te zijn.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 08:05 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Zou zeker een uur aanhouden. Het is vaak verbazend druk op dat tijdstip.
Ryanair. Maar ik ga ervoor zorgen dat ik zeker een uur op voorhand er zal zijn.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 09:17 schreef cva het volgende:
weet niet of je met Ryanair of brussels airlines terugvliegt maar Ryanair is in berlijn terminal 2 , controle gebouw is daar kleiner en langere wachtrijen want minder security
En de capuchon even afzetten.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 09:52 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Ryanair. Maar ik ga ervoor zorgen dat ik zeker een uur op voorhand er zal zijn.
Voordeel is ik ben nu al online ingecheckt en heb enkel handbagage bij me
Pak een S9 die voor 5 uur aankomt op de vlieghaven. Van S-Bahn-stop naar binnen naar de security is al een tien minuten lopen. Als daar een flinke rij staat en de zwik mag op tijd naar het vliegtuig red je het niet.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 00:25 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Weet ik nog niiet zal met de S9 trein zijn denk ik.
Niks, je stoel wordt hoogstens aan iemand op de standby lijst gegeven.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 17:04 schreef capuchon_jongen het volgende:
ik ben eigenlijk van gedacht veranderd en wil ook eens langs keulen gaan.
Kan ik zonder problemen een terugvlucht skippen? Ik zou er met de trein willlen gaan.
Ik heb er natuurlijk voor betaald en zelfs al online ingecheckt. Als ik op de terugvlucht niet kom opdagen wat zal er gebeuren?
zo lang het het laatste deel van je vlucht is maakt het minder uitquote:Op zaterdag 3 februari 2024 17:04 schreef capuchon_jongen het volgende:
Kan ik zonder problemen een terugvlucht skippen? Ik zou er met de trein willlen gaan.
Ik heb er natuurlijk voor betaald en zelfs al online ingecheckt. Als ik op de terugvlucht niet kom opdagen wat zal er gebeuren?
Dan krijg je gewoon een 'no show'. Als dat het laatste stukje van de reis was, dan is er verder niks aan de hand. Als er nog een overstap is, dan wel, maar dat is hier niet het geval, toch?quote:Op zaterdag 3 februari 2024 17:04 schreef capuchon_jongen het volgende:
nopequote:Op zondag 4 februari 2024 07:47 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan krijg je gewoon een 'no show'. Als dat het laatste stukje van de reis was, dan is er verder niks aan de hand. Als er nog een overstap is, dan wel, maar dat is hier niet het geval, toch?
Kan zijn dat ze vluchten van donderdag en vrijdag wel annuleren bv, of in elk geval een heel groot deel.quote:Op maandag 4 maart 2024 13:48 schreef Hojdhopper het volgende:
Fijn, mijn vlucht (Qatar 60, München - Doha) gaat a.s. zaterdag om 08:40 maar er is net een staking door grondpersoneel aangekondigt, die van donderdag tot zatererdag 07:00 uur duurt.
Iemand wel eens in een soortgelijke situatie gezeten? Ik begrijp, iedere staking en luchthaven is anders, maar wat denken jullie? Vlucht vertrekt gewoon maar dan vertraagd?
Wel gewoon online inchecken van tevoren of afwachten en bij de check-in balie?
Ik sta er nu zo in van, gewoon inchecken, extra vroeg naar de luchthaven (ook leuk, want Deutsche Bahn staakt weer) zodat ik om 7 uur als ze het werk weer oppakken tenminste vooraan bij de check-in sta en dan maar zien wat er gebeurt.
Dankje voor de soort van bevestiging. Dan ga ik idd gewoon inchecken en er staan.quote:Op maandag 4 maart 2024 15:00 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Kan zijn dat ze vluchten van donderdag en vrijdag wel annuleren bv, of in elk geval een heel groot deel.
Dat is eerder ook wel gedaan op Schiphol, omdat ze die 2 dagen helemaal niets kunnen.
In jouw geval zou ik er inderdaad gewoon zijn.
Je vlucht is als de staking afgelopen is, dus dan zou alles gewoon moeten lopen.
Afhankelijk van hoe de luchthaven met eerdere vluchten (van <7:00) omgaat (annuleren of vertragen) zit een vertraging er zeker wel in.
Ik zou in elk geval gewoon inchecken en er zijn, dan heb jij in elk geval alles gedaan wat je kunt.
Dan kan de luchtvaartmaatschappij jou achteraf ook geen verwijten maken dat het je eigen schuld is dat je de vlucht niet hebt gehaald of dat je ''toch geen interesse had, want je bent niet eens ingecheckt''.
Niet vanaf Frankfurt, wel vanaf München (2017). Maar ja, potato - potahto.quote:Op maandag 4 maart 2024 15:19 schreef Pinuts het volgende:
Heeft er iemand hier ervaring met Air China en vliegen vanuit Frankfurt? Ligt niet helemaal om de hoek, maar vanuit Frankfurt zou mijn ticket 400 euro goedkoper zijn dan Amsterdam, Dusseldorf en Brussel...
Als je mij over een maandje nog een keer vraagt dan welquote:Op maandag 4 maart 2024 15:19 schreef Pinuts het volgende:
Heeft er iemand hier ervaring met Air China en vliegen vanuit Frankfurt? Ligt niet helemaal om de hoek, maar vanuit Frankfurt zou mijn ticket 400 euro goedkoper zijn dan Amsterdam, Dusseldorf en Brussel...
Mijn kennis daarover is puur op basis van series en shows over luchthavens, dus zeker niet als waar aan nemen hoor.quote:Op maandag 4 maart 2024 16:53 schreef Hojdhopper het volgende:
Dankje voor de soort van bevestiging. Dan ga ik idd gewoon inchecken en er staan.
Enige waar ik nu aan zit te denken n.a.v. jouw bericht, is of ze niet een soort van backlog hebben die ze eerst gaan afwerken. Dus niet-geannuleerde vluchten van vrijdag eerst gaan afhandelen.
Maar ja, we zien dan wel.
Lastig zeker niet. Het is alleen dat je er 3 uur over doet. Maar waarschijnlijk zet ik gewoon de auto bij het vliegveld neer of vraag ik of iemand me ophaalt/brengt.quote:Op maandag 4 maart 2024 17:04 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Als je mij over een maandje nog een keer vraagt dan wel
Vlieg over een maand vanuit Estland terug via Frankfurt (en dan Schiphol). Niet met Air China overigens.
Ik weet niet waar je vandaan moet komen, maar naar Frankfurt komen lijkt mij niet zo lastig toch?
Er gaat zelfs een ICE trein tussen Amsterdam en Frankfurt. (met stops in Utrecht en Arnhem).
Thanks. Ja heb vaker die klachten over Chinezen gehoord. Maar het scheelt qua prijs inderdaad behoorlijk dus vind het zeker het overwegen waard.quote:Op maandag 4 maart 2024 16:53 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Niet vanaf Frankfurt, wel vanaf München (2017). Maar ja, potato - potahto.
Vond het matig maar voor de prijs prima - was een vrij oude A330 destijds. Vrij sober, de crew sprak beperkt Engels - beenruimte wel in orde. Geen reden om echt te klagen, want de prijs was/is gewoon lager, althans toen ook in mijn geval. Scheelde een paar honderd euro.
Wat ik wel klachtwaardig vond is het gedrag van sommige Chinezen aan boord (zeker de helft van de passagiers was Chinees). Ja, is andere cultuur en zo, maar had op één leg de voet/sok van mijn achterbuurman naast mijn gezicht. Daarnaast waren ze allemaal vrij luid (economy).
No worries, maar alsnog wel fijn een soort van "bevestiging" te hebben als in "iemand anders (jij) zou het ook zo aanpakken".quote:Op maandag 4 maart 2024 17:08 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Mijn kennis daarover is puur op basis van series en shows over luchthavens, dus zeker niet als waar aan nemen hoor.
Maar een luchthaven gaat denk ik niet een bestaande planning van zaterdag volledig over hoop gooien ivm een staking op donderdag en vrijdag. Het is gewoon zo ongelofelijk druk op vliegvelden dat dat gewoon echt geen doen is.
Vandaar dat ik eigenlijk gewoon vermoed dat ze donderdag en vrijdag zeer veel vluchten zullen gaan annuleren.
Zonder ground crew kun je niet vliegen, dus of een deel moet niet staken of ze moeten ergens kunnen inhuren.
En alles wat ze annuleren gaan ze niet een dag erna inhalen. Dat werkt niet zo op luchthavens, die klanten krijgen gewoon een voucher of andere vlucht aangeboden.
Vanwaar al je vluchten via Munchen trouwens?
Ik vlieg zelf volgende maand voor het eerst met een transfer op Munchen, maar als ik goed lees gaat het niet om een transfer.
Munchen is echt ongelofelijk ver van Nederland vandaan om daar voor te kiezen, dacht ik zo
Ik vlieg met enige regelmaat vanaf Schiphol en het kost mij al een goede 3 uur om op Schiphol te komen hahaha.quote:Op maandag 4 maart 2024 17:10 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Lastig zeker niet. Het is alleen dat je er 3 uur over doet.
Ah owke Dat verklaart het!quote:Op maandag 4 maart 2024 17:15 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
En vluchten vanaf München omdat ik in München woon.
Met welke LM vlieg je? Terminal 1 is oud, klein en saai, terminal 2 is wel nice om even wat tijd te doden.
Ik ging gisteren met de metro en trein naar Schiphol, storingen, megadrukte op het treinstation.quote:Op maandag 4 maart 2024 22:51 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik vlieg met enige regelmaat vanaf Schiphol en het kost mij al een goede 3 uur om op Schiphol te komen hahaha.
[..]
Ah owke Dat verklaart het!
AMS-MUC met Lufthansa Cityline.
En MUC-TLL met Air Baltic.
Vanuit AMS staat hal 1, maar voor Munchen nog niets.
Geen idee of Terminal 1 of 2 specifiek voor EU is of non-Schengen? Of dat je al kunt raden waar ik kom.
Ik heb voor heen en terug wel voor wat meer overstap gekozen van 2 uur, niet de korte 50 min.
Komt door de werkzaamheden die er gestart zijn.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 07:06 schreef Droopie het volgende:
[..]
Ik ging gisteren met de metro en trein naar Schiphol, storingen, megadrukte op het treinstation.
Met de auto vanuit Rotterdam hoef je rond 1700 die kant ook niet op te rijden, dus je hebt best dagen dat Frankfurt best meevalt
Lufthansa, of eigenlijk heel Star Alliance, zit exclusief op T2 dus je zit goed, groot, rustig, modern en overzichtelijk.quote:Op maandag 4 maart 2024 22:51 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik vlieg met enige regelmaat vanaf Schiphol en het kost mij al een goede 3 uur om op Schiphol te komen hahaha.
[..]
Ah owke Dat verklaart het!
AMS-MUC met Lufthansa Cityline.
En MUC-TLL met Air Baltic.
Vanuit AMS staat hal 1, maar voor Munchen nog niets.
Geen idee of Terminal 1 of 2 specifiek voor EU is of non-Schengen? Of dat je al kunt raden waar ik kom.
Ik heb voor heen en terug wel voor wat meer overstap gekozen van 2 uur, niet de korte 50 min.
Gelukkigquote:Op dinsdag 5 maart 2024 09:12 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Lufthansa, of eigenlijk heel Star Alliance, zit exclusief op T2 dus je zit goed, groot, rustig, modern en overzichtelijk.
T1 is een oude, bedompte terminal waar alle andere LMs op vliegen, o.a. ook Emirates met z'n A380. Echt altijd een chaos daar.
Wat Frankfurt betreft trouwens, mocht iemand met de trein gaan, zorg dat je uitstapt of Frankfurt Flughafen, en niet Frankfurt zelf. Klinkt logisch, maar ik zit erg regelmatig in die ICE en je gelooft niet hoe veel mensen (zowel internationalen als Duitsers) dit gewoon niet doorhebben.
Ik weet alleen dat ik Frankfurt een vervelend, chaotisch en druk vliegveld vond om vanaf te vliegen. Maar als dat 400,- scheelt: doenquote:Op maandag 4 maart 2024 15:19 schreef Pinuts het volgende:
Tja, het is dan ook het grootste/drukste vliegveld van Europa, toch?quote:Op dinsdag 5 maart 2024 12:01 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik weet alleen dat ik Frankfurt een vervelend, chaotisch en druk vliegveld vond om vanaf te vliegen. Maar als dat 400,- scheelt: doen
Is dit recent verandert? Ik vlieg over iets meer dan twee weken via Frankfurt naar India, geheel met Lufthansa. Maar mijn info geeft aan dat ik aankom en vertrek in Frankfurt van T1. (En niet T2)quote:Op dinsdag 5 maart 2024 09:12 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Lufthansa, of eigenlijk heel Star Alliance, zit exclusief op T2 dus je zit goed, groot, rustig, modern en overzichtelijk.
T1 is een oude, bedompte terminal waar alle andere LMs op vliegen, o.a. ook Emirates met z'n A380. Echt altijd een chaos daar.
Nee, dat is Heathrow.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 12:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Tja, het is dan ook het grootste/drukste vliegveld van Europa, toch?
Gezien wat hij aangeeft qua luchtvaartmaatschappijen gok ik dat T2 de non-Schengen terminal is.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 17:02 schreef Essebes het volgende:
[..]
Is dit recent verandert? Ik vlieg over iets meer dan twee weken via Frankfurt naar India, geheel met Lufthansa. Maar mijn info geeft aan dat ik aankom en vertrek in Frankfurt van T1. (En niet T2)
Neuh, eigenlijk niet. Mijn ex-vriendin was stewardess en vloog vanaf München (2015-2018), toen was dat al. En recentelijk ook geen wijzigingen aangebracht voor zover ik weet.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 17:02 schreef Essebes het volgende:
[..]
Is dit recent verandert? Ik vlieg over iets meer dan twee weken via Frankfurt naar India, geheel met Lufthansa. Maar mijn info geeft aan dat ik aankom en vertrek in Frankfurt van T1. (En niet T2)
Ho wacht, zie nu dit bericht. Ik had het dus München n.a.v. de vraag van bianconeri. Waar je in Frankfurt aankomt en vertrekt , geen idee - daar zou ik op de website vertrouwen.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 18:12 schreef Essebes het volgende:
Ik heb het nog gecontroleerd op de website van Frankfurt Airport met de vluchten van vandaag:
Aankomst vanuit Amsterdam in T1 en vertrek naar India ook weer op T1
Maar goed.... Ik zie het vanzelf ?
Wat heeft een Qatarvlucht met een Lufthansa staking te maken?quote:Op maandag 4 maart 2024 13:48 schreef Hojdhopper het volgende:
Fijn, mijn vlucht (Qatar 60, München - Doha) gaat a.s. zaterdag om 08:40 maar er is net een staking door grondpersoneel aangekondigt, die van donderdag tot zatererdag 07:00 uur duurt.
Iemand wel eens in een soortgelijke situatie gezeten? Ik begrijp, iedere staking en luchthaven is anders, maar wat denken jullie? Vlucht vertrekt gewoon maar dan vertraagd?
Wel gewoon online inchecken van tevoren of afwachten en bij de check-in balie?
Ik sta er nu zo in van, gewoon inchecken, extra vroeg naar de luchthaven (ook leuk, want Deutsche Bahn staakt weer) zodat ik om 7 uur als ze het werk weer oppakken tenminste vooraan bij de check-in sta en dan maar zien wat er gebeurt.
Misschien algemeen interessant voor iedereen die donderdag 7, vrijdag 8 en dus vroeg op zaterdag 9 maart naar of van Duitsland vliegt, want die staking is nationaal, niet alleen in München.
quote:Op dinsdag 5 maart 2024 18:12 schreef Essebes het volgende:
Ik heb het nog gecontroleerd op de website van Frankfurt Airport met de vluchten van vandaag:
Aankomst vanuit Amsterdam in T1 en vertrek naar India ook weer op T1
Maar goed.... Ik zie het vanzelf ?
Owh haha ja wat dom, ik heb het ook helemaal niet gezien.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 23:54 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Ho wacht, zie nu dit bericht. Ik had het dus München n.a.v. de vraag van bianconeri. Waar je in Frankfurt aankomt en vertrekt , geen idee - daar zou ik op de website vertrouwen.
Op het moment dat ik dat schreef was het nog niet bekend dat het alleen ging om Lufthansa grondpersoneel. Toen ging het nog om "grondpersoneel".quote:Op dinsdag 5 maart 2024 23:56 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Wat heeft een Qatarvlucht met een Lufthansa staking te maken?
Aha oke, duidelijk.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 23:59 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Op het moment dat ik dat schreef was het nog niet bekend dat het alleen ging om Lufthansa grondpersoneel. Toen ging het nog om "grondpersoneel".
Maar kan dus inmiddels gerectificeerd worden.
Ik hoop het, niet dat ineens het grondpersoneel van die Qatarvlucht ook bij die vakbond ver.di zit.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 23:59 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Aha oke, duidelijk.
Scheelt weer voor jou
Die QR vluchten staan er voor donderdag/vrijdag nog gewoon in, daar waar LH vrijwel alles eruit heeft gemikt. Komt vast goed.quote:Op woensdag 6 maart 2024 00:01 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Ik hoop het, niet dat ineens het grondpersoneel van die Qatarvlucht ook bij die vakbond ver.di zit.
Langzaamaan word ik er ook een stuk geruster op, thanks!quote:Op woensdag 6 maart 2024 00:04 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Die QR vluchten staan er voor donderdag/vrijdag nog gewoon in, daar waar LH vrijwel alles eruit heeft gemikt. Komt vast goed.
(Al is het maar omdat ik ook een dezer dagen met 3 kleine kids, een vrouw en 100kg+ bagage vanuit DE naar Dubai vlieg - gelukkig met Emirates)
Zo dan, 100kg! Dat hadden wij nog niet bij ons toen we met zijn vijven zes maanden naar Nederland verhuisden.quote:Op woensdag 6 maart 2024 00:04 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Die QR vluchten staan er voor donderdag/vrijdag nog gewoon in, daar waar LH vrijwel alles eruit heeft gemikt. Komt vast goed.
(Al is het maar omdat ik ook een dezer dagen met 3 kleine kids, een vrouw en 100kg+ bagage vanuit DE naar Dubai vlieg - gelukkig met Emirates)
Ok, helemaal gemist 😂quote:Op dinsdag 5 maart 2024 23:58 schreef bianconeri het volgende:
[..]
[..]
Owh haha ja wat dom, ik heb het ook helemaal niet gezien.
We hadden het idd over Munchen en niet Frankfurt
Dit is niet zo'n gekke gedachte... https://www.lufthansa.com(...)-section--1846632745quote:Op woensdag 6 maart 2024 00:01 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Ik hoop het, niet dat ineens het grondpersoneel van die Qatarvlucht ook bij die vakbond ver.di zit.
Het is allemaal wat onoverzichtelijk/onduidelijk. Alhoewel ik vandaag meerdere Duitse nieuwsberichten las die getiteld waren "Luchthaven München blijft deels open". Dit dan waarschijnlijk i.t.t. andere luchthavens zoals Berlijn en Hamburg die vandaag helemaal dicht gingen.quote:Op donderdag 7 maart 2024 06:11 schreef jaco het volgende:
[..]
Dit is niet zo'n gekke gedachte... https://www.lufthansa.com(...)-section--1846632745
Ik begrijp uit het antwoord op vraag 2 ("Further restrictions...") dat de staking van Verdi in Hamburg en Frankfurt zal betekenen dat de security checkpoints, behalve voor transit, gesloten zullen zijn. Dus alle maatschappijen worden daar getroffen.
Ik zou in jouw situatie inchecken en op komen dagen, zoals je zelf al concludeerde, maar het nieuws tot op het laatste moment blijven volgen. De staking kan zich naar München uitbreiden of een andere invloed op je vlucht uitoefenen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |