Het VK wil je pasinfo. Normaal gesproken kan je niet digitaal inchecken als je geen pasinfo opgeeft.quote:Op maandag 31 maart 2025 13:02 schreef Gunner het volgende:
Ik boek nooit individueel reizen, maar ik ga eind volgende maand met m'n gezin naar Londen, met KLM. Alles is gewoon gelukt, alleen in de KLM app willen ze dat ik alle paspoorten scan van mij en m'n reisgenoten.
Is dit verplicht? Of wat kan ik niet als ik dat niet doe?
Is volgens mij altijd als je buiten de EU reist. Doe je het niet dan krijg je een airport-check in en worden de passen aan de balie handmatig ingevoerd.quote:Op maandag 31 maart 2025 13:02 schreef Gunner het volgende:
Ik boek nooit individueel reizen, maar ik ga eind volgende maand met m'n gezin naar Londen, met KLM. Alles is gewoon gelukt, alleen in de KLM app willen ze dat ik alle paspoorten scan van mij en m'n reisgenoten.
Is dit verplicht? Of wat kan ik niet als ik dat niet doe?
Als je nu al weet dat je bagage wil inchecken zou ik het gewoon meteen bijboeken. Waar hangt het anders van af dan?quote:Op dinsdag 1 april 2025 10:47 schreef Stansfield het volgende:
Ik vertrek volgende week naar spanje. Dus nu even aan het kijken hoe zwaar mijn koffer gaat worden. Tot hoe kort van te voren kun je dat eigenlijk boeken? En is er een kans dat het vliegtuig dan al vol kan zitten qua koffers?
Of gebeurt dat eigenlijk nooit en kan ik dit weekend gewoon mijn koffer pakken en wegen en boeken?
Hoeveel kilo was nog even de vraag. We gaan met zijn 4en. Dus was het nog een beetje onduidelijk hoeveel kilo ik wil boeken. Waarschijnlijk past alles wel in 1 koffer. Dus 1x een koffer boeken is voldoende. Maar het aantal kilo is dan nog even de vraag. Dat moet je bij het boeken wel al gelijk opgeven.quote:Op dinsdag 1 april 2025 11:41 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Als je nu al weet dat je bagage wil inchecken zou ik het gewoon meteen bijboeken. Waar hangt het anders van af dan?
Ik zou gewoon voor 20 of 23 kilo gaan. Vaak worden de prijzen ook alleen maar hoger naarmate je dichter bij de vertrekdatum komt, soms tot het absurde aan toe. Zeker bij Ryanair en Wizz en in mindere mate Easyjet is dat zo.quote:Op dinsdag 1 april 2025 11:53 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Hoeveel kilo was nog even de vraag. We gaan met zijn 4en. Dus was het nog een beetje onduidelijk hoeveel kilo ik wil boeken. Waarschijnlijk past alles wel in 1 koffer. Dus 1x een koffer boeken is voldoende. Maar het aantal kilo is dan nog even de vraag. Dat moet je bij het boeken wel al gelijk opgeven.
Is dat uberhaupt een keuze?quote:Op dinsdag 1 april 2025 11:53 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Hoeveel kilo was nog even de vraag. We gaan met zijn 4en. Dus was het nog een beetje onduidelijk hoeveel kilo ik wil boeken. Waarschijnlijk past alles wel in 1 koffer. Dus 1x een koffer boeken is voldoende. Maar het aantal kilo is dan nog even de vraag. Dat moet je bij het boeken wel al gelijk opgeven.
Die ETA is een kwestie van een paar minuten. Vind de computer niets belastend, dan volgt goedkeuring onmiddellijk.quote:Op maandag 31 maart 2025 15:11 schreef Gunner het volgende:
Dank voor jullie antwoorden. Denk dat ik het gewoon wel ga doen. Ben wat voorzichtig als het gaat om het overal maar invoeren van dat soort gegevens, maar ik ga er vanuit dat de KLM dat wel voor elkaar heeft.
@:Fogel die ETA's was ik van op de hoogte. Twee zijn er al succesvol aangevraagd.
Ja bij mijn transavia vlucht kan ik kiezen voor 15, 20, 25,30,40,50 kilo. Met oplopende prijzen uiteraard. Nu voor het hele gezin 1x 25 kilo geboekt. Dus dat moet wel lukken.quote:Op woensdag 2 april 2025 19:29 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Is dat uberhaupt een keuze?
Ik kan mij niet herinneren dat ze er veel keuze in geven.
Voor de ruimbagage is dat standaard 20 dan wel 23 kg.
Bijboeken (10 kilo wellicht) aan gewicht kun je altijd nog doen.
In de Indigo App is nog niets te zien.quote:Op donderdag 17 april 2025 12:48 schreef Loll het volgende:
Weet iemand wanneer de tickets van Indigo met de directe vluchten op Amsterdam beschikbaar komen? Via een persbericht begreep ik dat ze vanaf juli vanuit India direct op Amsterdam vliegen.
Ligt eraan waar dat was, in bijvoorbeeld Israel worden bepaalde 'reizigers' geselecteerd. En dan krijg je een extra controle die zeer zorgvuldig is.quote:Op maandag 28 april 2025 17:58 schreef core2duo het volgende:
Uit mijn reisverslag: “Op de terugweg nam de security de gelegenheid om een heuse ‘full security check’ op mijn tas uit te voeren. Een beetje kansloos om ook mijn portemonnee en dergelijke te controleren, maar vooruit. Het duurde zo lang dat ik vroeg of ik een andere vlucht mocht nemen in het geval ik deze zou missen. Na afloop hebben ze mijn tas overigens zorgvuldig weer ingepakt. Op naar een volgende reis!”
Het inpakken van de tas duurde iets langer dan zelf doen, maar of ik nou sta te wachten bij de security of de gate 🙏
Mijn vraag: waarom doen ze al die moeite?
Het was op London City Airport. Ze hadden me niet gefouilleerd en tijdens de tassencontrole niets kunnen vinden. Ik ben gewoon een domme toerist met een goed betaalde baan bij een ministerie (strafblad betekent baanverlies). Maar begint dat voortraject feitelijk al zodra je op de luchthaven aankomt?quote:Op maandag 28 april 2025 18:47 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Ligt eraan waar dat was, in bijvoorbeeld Israel worden bepaalde 'reizigers' geselecteerd. En dan krijg je een extra controle die zeer zorgvuldig is.
Wat jij bijvoorbeeld niet ziet is dat men niet alleen bezig is om jouw bagage te controleren, maar vooral ook jouw te observeren in het voortraject, maar ook tijdens de controle zelf.
Dat kàn jaquote:Op maandag 28 april 2025 20:03 schreef core2duo het volgende:
[..]
Het was op London City Airport. Ze hadden me niet gefouilleerd en tijdens de tassencontrole niets kunnen vinden. Ik ben gewoon een domme toerist met een goed betaalde baan bij een ministerie (strafblad betekent baanverlies). Maar begint dat voortraject feitelijk al zodra je op de luchthaven aankomt?
De beveiligers op London City Airport werken niet zoals in Israel en doen niet aan echte profiling, het is simpel een ingehuurd beveilingsbedrijf die een veiligheidscontrole uitvoert.quote:Op maandag 28 april 2025 20:03 schreef core2duo het volgende:
[..]
Het was op London City Airport. Ze hadden me niet gefouilleerd en tijdens de tassencontrole niets kunnen vinden. Ik ben gewoon een domme toerist met een goed betaalde baan bij een ministerie (strafblad betekent baanverlies). Maar begint dat voortraject feitelijk al zodra je op de luchthaven aankomt?
Omdat het hun werk is?quote:Op maandag 28 april 2025 17:58 schreef core2duo het volgende:
Uit mijn reisverslag: “Op de terugweg nam de security de gelegenheid om een heuse ‘full security check’ op mijn tas uit te voeren. Een beetje kansloos om ook mijn portemonnee en dergelijke te controleren, maar vooruit. Het duurde zo lang dat ik vroeg of ik een andere vlucht mocht nemen in het geval ik deze zou missen. Na afloop hebben ze mijn tas overigens zorgvuldig weer ingepakt. Op naar een volgende reis!”
Het inpakken van de tas duurde iets langer dan zelf doen, maar of ik nou sta te wachten bij de security of de gate 🙏
Mijn vraag: waarom doen ze al die moeite?
Was dit de eerste keer dat je vloog na 9/11? Dit is toch al tijden zo?quote:Op donderdag 1 mei 2025 12:40 schreef Gunner het volgende:
Net terug van een paar prachtige dagen Londen.Fantastische stad.
Op LCY deed de security op de terugweg een beetje moeilijk over een paar flessen shampoo in de bagage van m'n vrouw. Ze had de keuze om helemaal terug te gaan en de koffer in te checken of het af te staan ter plekke.
Nou ja voor het eerste gekozen maar we vroegen onze beide af waarom het in het ruim geen probleem was maar in de cabine wel.
Nee in het geheel niet, maar het gaat me ook niet direct om de regel an-sich maar waarom is het veiligheidshalve wel liters toegastaan in het ruim maar niet in je handbagage. Ik zie dat niet direct.quote:Op donderdag 1 mei 2025 13:18 schreef Molo het volgende:
[..]
Was dit de eerste keer dat je vloog na 9/11? Dit is toch al tijden zo?
Ingevoerd na aanslagen met vloeistoffen in de handbagage. De kans erop wordt lager geacht bij minder hoeveelheid mee en door op te delen in kleine compartimenten (max 100 ml)quote:Op donderdag 1 mei 2025 14:32 schreef Gunner het volgende:
[..]
Nee in het geheel niet, maar het gaat me ook niet direct om de regel an-sich maar waarom is het veiligheidshalve wel liters toegastaan in het ruim maar niet in je handbagage. Ik zie dat niet direct.
Wel vliegen we meestal wel met ruimbaage, waardoor we hier niet eerder tegenaan zijn gelopen dat zaken als shampoos etc problematisch zijn.
De regel is in 2006 ingevoerd na een vermeend verijdeld complot om geprepareerde blikjes of flesjes te gebruiken met explosieve vloeistoffen.quote:Op donderdag 1 mei 2025 13:18 schreef Molo het volgende:
[..]
Was dit de eerste keer dat je vloog na 9/11? Dit is toch al tijden zo?
Periode mocht je via heel moderne luchthavens met moderne scanners wel meer meenemen in je handbagage maar dat is teruggedraaid in de EU iig om eenduidigheid te houden in de uitvoering van beleid
Dus weer 100 ml max
Plakken medewerkers er normaliter zelf gewoon op ja bij bagage afgevenquote:Op donderdag 8 mei 2025 16:16 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ik vlieg via swiss airlines ik heb online ingecheckt.
Bij het online inchecken. Kregen we labels om af te printen om aan onze bagage te hangen . Echter hebben we geen printer hier op reis.
Ik neem aan dat je je de labels gewoon kan krijgen bij de drop off zone?
Qatar had een tijdje geleden ook zo iets toen ik daar voor het eerst mee vloog. Netjes thuis uitgeprint maar op Schiphol geen hoesjes om die prints in te doen. Ook nooit gezien op Schiphol zei de grond stewardess. Dus werden de labels gewoon uitgeprint. Op de terugweg niet eens de moeite gedaan om die labels te printen en ook daar ging het goed. No worriesquote:Op donderdag 8 mei 2025 16:16 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ik vlieg via swiss airlines ik heb online ingecheckt.
Bij het online inchecken. Kregen we labels om af te printen om aan onze bagage te hangen . Echter hebben we geen printer hier op reis.
Ik neem aan dat je je de labels gewoon kan krijgen bij de drop off zone?
Wordt gewoon geregeld aan de balie, het is geen Ryanair of Wizz ofzo die ¤75 vragen om een boarding pass te printenquote:Op donderdag 8 mei 2025 16:16 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ik vlieg via swiss airlines ik heb online ingecheckt.
Bij het online inchecken. Kregen we labels om af te printen om aan onze bagage te hangen . Echter hebben we geen printer hier op reis.
Ik neem aan dat je je de labels gewoon kan krijgen bij de drop off zone?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |